معرفی گوست رایدر (Ghost Rider) ها

معرفی گوست رایدر (Ghost Rider) ها

گوست رایدر یکی ازعجیب ترین و غیرطبیعی ترین قهرمانان مارول است که به همین علت لقب غیرطبیعی ترین (Super natural) قهرمان تاریخ را به او داده اند. از قدرت های او نیز میتوان به آتش اغروزی ، استقامت در برابر حرارت و خیره شدن او بر هرکسی مساوی متلاشی شدنش!

 افراد زیادی در طول تاریخ به این موجود قدرتمند و پرابهت تبدیل شده اند که در این مقاله کوتاه به معرفی این افراد و نحوه گوست رایدر شدنشان میپردازیم.

 

1-جانی بلیز (Johnny Blaze)

جانی بلیز (Jonney Blaze)

تردیدي نیست كه جمجمه آتشین و موتور سیكلت شعله ور «گوست رایدر» باعث شده اند تا از نظر بصری یكی از منحصر به فرد ترین شخصیت های مارول باشد. البته شخصیت های مختلفی در قالب گوست رایدر ظاهر شده اند كه معروف ترین آنها اولین گوست رایدر یعنی «جانی بلیز» (Johhny Blaze) است. جانی یك موتورسوار ماهر بود كه برای نجات جان پدرش كه سرطان داشت با شیطان (كه در عالم مارول «مفیستو» نام دارد) معامله كرد. ولی پس از مدتی پدرش در هنگام اجرای یك حركت نمایشی كشته شد. البته مفیستو به جانی گفت كه به عهد خودش وفا كرده و پدرش را از سرطان نجات داده. سپس جانی فهمید كه مفیستو روح او را با روح دیوی به نام «زاراثوس» (Zarathos) ، ملقب به «روح انتقام» (Spirit of Vengeance) ، پیوند زده. بنابراین او به موتورسواری آتشین به نام گوست رایدر تبدیل شد . او هر وقت در حضور پلیدی و خباثت قرار میگرفت تبدیل میشد به گوست رایدر تا به دستور مفیستو افراد پلید را مجازات و به جهنم بفرستد تا پیش مفیستو باشند(!) با این حال جانی هنوز روی گوست رایدر كنترل داشت و خیلی وقت ها از قدرت های خودش برای نجات بیگناهان استفاده میكرد. لازم به ذکره در شماره 19 از سری اول کمیک های گوست رایدر صحنه ای به یادماندنی رقم خورد: "گوست رایدر بر مفیستو غلبه میکند!"

کمیک روح سوار

 

 

2-دنی کچ (Danny Ketch)

دنی کچ (Danny Ketch)

تو دهه 90 میلادی مارول احساس کرد گوست رایدر جدیدی برای داستاناش تو عصر جدید لازمه.دنی کچ برادر جانی بلیز بود ولی این به صورت راز بود و کسی از آن آگاه نبود. او به همراه خواهرش زندگی میکرد ولای شبی در قبرستانی تحت محاصره نینجاهایی قرار گرفتند که از یکی از دشمنان گوست رایدر به نام ساعت مرگبار (Death Watch) دستور گرفتند.او به ناچار برای نجات سوار موتورسیکلتی شد که از قضا همان موتور جانی بوده و بعد از سوار شدن گوست رایدر میشود. و قدرت های فرابشری از او گرفت. درسته که دنی کچ الان بزرگترین نیروی ماورالطبیعه است ولی جانی بلیز با فیلم هایی که ازش ساخته شده از او محبوب تره ولی کچ هنوز هم داستانایی که با برادرش جانی داشت به یاد ماندنیه.

 

3-آلخاندرو جونز (Alejandro Jones)

آلخاندرو جونز (Alejandro Jones)

او بر خلاف دنی کچ و جانی بلیز که عمدا روح خود را با شیطان معاوضه کردند به صورت اتفاقی گوست رایدر شد. او او نسخه مونثی از گوست رایدر است ولی بسیار با شهامت و قدرتمند است که توانسته دوتا از اصلیترین دشمنان گوست رایدرهای قبلی یعنی Death watch  و Blackout را به قتل برساند. او همواره تمرین میکرد تا به روحی انتقامجو تبدیل شود. او در نهایت قدرت های خود را از دست داد و جانی را به خاطر این قضیه مقصر میدانست.

 

4-رابی ریز (Robbie Reyes)

رابی ریز (Robbie Reyes)

رابی ریز آخرین نفری بود که به گوست رایدر تبدیل شد. او برخلاف گوست رایدر های قبلی زیاد با موتورسواری حال نمیکند و  از موتورسیکلت استفاده نمیکند. او اهل لوس آنجولس است و به همراه برادرش گیب (Gabe) زندگی میکند. او همواره با خلافکاران خیابانی دست و پنجه نرم میکند. او در مسابقات سرعت نیز مقام آورد و پول زیادی دریافت کرد. جنی بلیز نکته ای را فهمیده و به او هشدار داده که روحی خبیث در وسیله نقلیه اش به نام الی (Eli) زندگی میکند. این روج بعدها تاثیراتی منفی بر روی ذهن رابی میگذارد و باعث میشود او حافظه اش را از دست دهد. رابی در جنگ های پنهان (secret wars) نیز حضور داشته.

 

مترجم و نویسنده: پویا صدیف

(Magnus)

منبع : comicbook.com

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر گوست رایدر/روح سوار 

معرفی 10 دشمن برتر گوست رایدر 

معرفی گوست رایدر (GHOST RIDER) ها

100 شخصیت برتر مارول – قسمت چهارم

20 وسیله نقلیه برتر در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Hobbit
#1 Hobbit 1395-04-14 12:50
فوق العاده بود روی خوب کارکتری واسه معرفی دست گذاشتی خیلی ممنون. ;-)
من فقط از روی فیلماش میشناختمش.
نقل قول کردن
magnus
#2 magnus 1395-04-14 12:56

ممنون هابیت جان همیشه با نظرات خوبتون شرمندمون میکنید‌.
اگر میخواید کمیکاشو بخونید جانی بلیز رو پیشنهاد میکنم واقعا کمیکاش عالین. دشمناش هم عالین دث واچ ، بلک اوت ، مفیستو ، ترپستر ، ارب ، زودیاک (که البته بیشتر با اونجرز خصومت داره) و ...
نقل قول کردن
Hobbit
#3 Hobbit 1395-04-14 13:00
#2
ممنون از راهنماییت...اما فکر کنم برنامه خوندنشو بزارم واسه پاییز فعلا چپ و راست هی کمیک از سایتو و بقیه جاها میخونم..

اما به عشق باحال بودن گوست رایدر و مخصوصا مفیستو میخونمش ;-)
نقل قول کردن
mokhtar
#4 mokhtar 1395-04-14 13:09
مرسي بابت مقاله
من شنيده ام تو سريال "مامورين شيلد" قراره از همين گوست رايدر آخري يعني رابي ريز استفاده بشه. درسته؟
نقل قول کردن
kia spider
#5 kia spider 1395-04-14 13:15
مقاله خوبی بود(یعنی عالی بود) ;-)
اگه زحمتی نیست می تونید یک کمیک خوب از این گوست رایدر (ترجیح می دم جانی بلیز باشه)پیشنهاد کنید وقت ازاد بخونم؟
نقل قول کردن
magnus
#6 magnus 1395-04-14 13:19
به نقل از mokhtar:
مرسي بابت مقاله
من شنيده ام تو سريال "مامورين شيلد" قراره از همين گوست رايدر آخري يعني رابي ريز استفاده بشه. درسته؟

ممنون بابت نظرتون.
منم همچین خبری شنیدم ولی هنوز مطمئن نیستم راسته یا نه.
راستی عمومختار گوست رایدر مورد علاقتون کدومه؟
نقل قول کردن
magnus
#7 magnus 1395-04-14 13:22
به نقل از kia spider:
مقاله خوبی بود(یعنی عالی بود) ;-)
اگه زحمتی نیست می تونید یک کمیک خوب از این گوست رایدر (ترجیح می دم جانی بلیز باشه)پیشنهاد کنید وقت ازاد بخونم؟

ممنون بابت نظرتون.
شاخص ترین کمیک هاش همونایی که تو دهه۹۰ اومدن و ادامه داشتن vol1,vol2 و... داشت که اگه اونا رو بخونید از سیرتا پیازشو میفهمید ولی اگه میخواید با اریجنش آشنا شید marvel spollight (املاش اینجوری بود؟) یا شماره ۱۰ از همون vol1 رو بخونید چون تو شماره ۱۰ همه چی رو توضیح میده تو شماره ۱ vol1 هم گذری بر گذشته داشت.
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#8 amir a. ghaderi 1395-04-14 13:26
به نقل از kia spider:
مقاله خوبی بود(یعنی عالی بود) ;-)
اگه زحمتی نیست می تونید یک کمیک خوب از این گوست رایدر (ترجیح می دم جانی بلیز باشه)پیشنهاد کنید وقت ازاد بخونم؟

به زودي فكر كنم عمو مختار مقاله 10 كميك برتر گوست رايدر رو بنويسه
نقل قول کردن
mahdi380
#9 mahdi380 1395-04-14 13:28
یه یادی هم از اسپایدر گوست کنید
نقل قول کردن
kia spider
#10 kia spider 1395-04-14 13:37
8#و#7
ممنون از پاسخ گویی شما
نقل قول کردن
StarLord
#11 StarLord 1395-04-14 14:11
ممنون جالب بود
گوست رایدرها تنها شخصیتهایی هستنکه این اطلاعاتو دربارشون داشتم شاید بخاطر علاقه زیاد
درضمن اونی که کشته شد پدر خود جانی نبود؟
نقل قول کردن
The Lord S
#12 The Lord S 1395-04-14 14:27
ممنون بابت مقاله ی عالیتون.دو تا سوال:
الآن گوست رایدر کیه؟
اونجا که گفتین دنی کج قوی ترین قدرت ماورایی ماروله منظورتون چی بود؟ینی از دکتر استرنج هم بالاتره؟
نقل قول کردن
arkham knight
#13 arkham knight 1395-04-14 14:39
مقاله کامل و خوبی بود...
به نظر من بهترین تصویری که میشه از گوست رایدر داشت نیکولاس کیجه ( یعنی اصلا اگه بخوام چهره ای برای گوست رایدر در نظر بگیرم فقط چهره نیوکلاس کیجو میبینم ) فکر کنم دیگه همه بعد از دیدن اون فیلم اول گوست رایدر کلی لذت برده باشن...
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#14 Spidey Reigns 1395-04-14 15:06
مقاله وری وری گود بود....

فکر کنم تو ایران بیشتریا فقط جانی بلیز رو بشناسن :-*

به خاطر هنرنمایی نیکولاس کیج در نقش جانی بلیز...

ولی دومین فیلم،یه جورایی به آدم نمیچسبید!

من که باهاش حال نکردم...
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#15 amir a. ghaderi 1395-04-14 15:15
به نقل از arkham knight:
مقاله کامل و خوبی بود...
به نظر من بهترین تصویری که میشه از گوست رایدر داشت نیکولاس کیجه ( یعنی اصلا اگه بخوام چهره ای برای گوست رایدر در نظر بگیرم فقط چهره نیوکلاس کیجو میبینم ) فکر کنم دیگه همه بعد از دیدن اون فیلم اول گوست رایدر کلی لذت برده باشن...

ولي اقاي مهري فيلماي گوست رايدر واقعا همه يكي از يكي افتضاح تر بودن
من خودم گوست رايدر رو تو فضاي مد مكسي و با حضور تام هاردي فقط ميتونم تصور كنم
نقل قول کردن
arkham knight
#16 arkham knight 1395-04-14 15:19
به نقل از Spidey Reigns:
مقاله وری وری گود بود....

فکر کنم تو ایران بیشتریا فقط جانی بلیز رو بشناسن :-*

به خاطر هنرنمایی نیکولاس کیج در نقش جانی بلیز...

ولی دومین فیلم،یه جورایی به آدم نمیچسبید!

من که باهاش حال نکردم...

توی یکی از سایتای معروف کمیک بوکی، یه قضیه خیلی جالب از نیکولاس کیج رو عنوان شده بود...

نیکولاس کیج، در اصل اسمش نیکولاس کیم کاپولا ئه، برادر زاده فرانسیس فورد کاپولا ( جزو پنج کارگردان برتر تاریخ )...
بخاطر علاقه ای که به کار عموش داشت، اومد توی کار سینما ولی عموش اونو به عنوان یه بازیگر قبول نکرد و بهش گفت که استعدادی تو این کار نداره ( با اینکه نیکولاس کیج جزو با استعدادترین بازیگراس )...
بعد از اینم یه جرقه ای خورد توی زندگی نیکولاس کاپولا، اون تصمیم گرفت که نام خانوادگی کاپولا رو از شناسنامه اش حذف کنه تا بقیه اونو با اسم عموش نشناسن، و بعدشم نام کیج رو به عنوان نام خانوادگیش انتخاب کرد... و جالب تر اینجاست که این اسمو از روی کمیکای لوک کیج الهام گرفته بود...
بعدشم که به نام نیکولاس کیج انقدر خوش درخشید که تقریبا الان همه عاشقشن...
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#17 amir a. ghaderi 1395-04-14 15:21
به نقل از arkham knight:
به نقل از Spidey Reigns:
مقاله وری وری گود بود....

فکر کنم تو ایران بیشتریا فقط جانی بلیز رو بشناسن :-*

به خاطر هنرنمایی نیکولاس کیج در نقش جانی بلیز...

ولی دومین فیلم،یه جورایی به آدم نمیچسبید!

من که باهاش حال نکردم...

توی یکی از سایتای معروف کمیک بوکی، یه قضیه خیلی جالب از نیکولاس کیج رو عنوان شده بود...

نیکولاس کیج، در اصل اسمش نیکولاس کیم کاپولا ئه، برادر زاده فرانسیس فورد کاپولا ( جزو پنج کارگردان برتر تاریخ )...
بخاطر علاقه ای که به کار عموش داشت، اومد توی کار سینما ولی عموش اونو به عنوان یه بازیگر قبول نکرد و بهش گفت که استعدادی تو این کار نداره ( با اینکه نیکولاس کیج جزو با استعدادترین بازیگراس )...
بعد از اینم یه جرقه ای خورد توی زندگی نیکولاس کاپولا، اون تصمیم گرفت که نام خانوادگی کاپولا رو از شناسنامه اش حذف کنه تا بقیه اونو با اسم عموش نشناسن، و بعدشم نام کیج رو به عنوان نام خانوادگیش انتخاب کرد... و جالب تر اینجاست که این اسمو از روی کمیکای لوک کیج الهام گرفته بود...
بعدشم که به نام نیکولاس کیج انقدر خوش درخشید که تقریبا الان همه عاشقشن...

نيكولاس كيج عاشق كميكه
مخصوصا سوپرمن و گوست رايدر
اولين كميك سوپرمن رو هم تو گاو صندوق خودش داشت
ولي وقتي زن گرفت ، خانومش مجبورش كرد كه بفروشتش
راستي، اسم پسرش رو هم گذاشته kal-el
نقل قول کردن
arkham knight
#18 arkham knight 1395-04-14 15:22
15#

دقیقا... ولی فیلم اول خوب بود تقریبا... مثل سری چهار شگفت انگیز چندان بد نبود و میتونست آدمو راضی کنه...

ولی افتضاح سر قسمت دوم بود... به شخصه فقط پنج دقیقه از فیلم دومو دیدم... کارگردانیش برای اولین بار تونست سر منو به درد بیاره... همه چیز اون فیلم حتی بازیگریاشم افتضاح بودن...
به نظرم اون فیلم حتی از چهار شگفت انگیز فاکسم بیخود تره...

17#

کلا شخصیت جالبی داره... من هنوزم عاشق تیم آپش با جان تراولتام...
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#19 amir a. ghaderi 1395-04-14 15:23
به نقل از arkham knight:
15#

دقیقا... ولی فیلم اول خوب بود تقریبا... مثل سری چهار شگفت انگیز چندان بد نبود و میتونست آدمو راضی کنه...

ولی افتضاح سر قسمت دوم بود... به شخصه فقط پنج دقیقه از فیلم دومو دیدم... کارگردانیش برای اولین بار تونست سر منو به درد بیاره... همه چیز اون فیلم حتی بازیگریاشم افتضاح بودن...
به نظرم اون فیلم حتی از چهار شگفت انگیز فاکسم بیخود تره...

اره منم موافقم
خداييش سري چهار شگفت انگيز بد نبود
من دوستش داشتم . مخصوصا قسمت دوم رو
راستي اقاي مهري چرا شما درباره اون مقاله "مغز بتركون" استاد ترابي درباره سوپرمن و عاشورا نظر نميدين؟ :-*
نقل قول کردن
arkham knight
#20 arkham knight 1395-04-14 15:26
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از arkham knight:
15#

دقیقا... ولی فیلم اول خوب بود تقریبا... مثل سری چهار شگفت انگیز چندان بد نبود و میتونست آدمو راضی کنه...

ولی افتضاح سر قسمت دوم بود... به شخصه فقط پنج دقیقه از فیلم دومو دیدم... کارگردانیش برای اولین بار تونست سر منو به درد بیاره... همه چیز اون فیلم حتی بازیگریاشم افتضاح بودن...
به نظرم اون فیلم حتی از چهار شگفت انگیز فاکسم بیخود تره...

اره منم موافقم
خداييش سري چهار شگفت انگيز بد نبود
من دوستش داشتم . مخصوصا قسمت دوم رو
راستي اقاي مهري چرا شما درباره اون مقاله "مغز بتركون" استاد ترابي درباره سوپرمن و عاشورا نظر نميدين؟ :-*

والا شدیدا وقتم کمه، در عوض توی همون پست کمیک یه تحلیل از وقایع اون کمیک نوشتم...
اون مقاله رو هم فقط خوندم و کیف کردم، دیگه وقت نکردم برم یه نظریم بدم...
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#21 amir a. ghaderi 1395-04-14 15:29
به نقل از arkham knight:
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از arkham knight:
15#

دقیقا... ولی فیلم اول خوب بود تقریبا... مثل سری چهار شگفت انگیز چندان بد نبود و میتونست آدمو راضی کنه...

ولی افتضاح سر قسمت دوم بود... به شخصه فقط پنج دقیقه از فیلم دومو دیدم... کارگردانیش برای اولین بار تونست سر منو به درد بیاره... همه چیز اون فیلم حتی بازیگریاشم افتضاح بودن...
به نظرم اون فیلم حتی از چهار شگفت انگیز فاکسم بیخود تره...

اره منم موافقم
خداييش سري چهار شگفت انگيز بد نبود
من دوستش داشتم . مخصوصا قسمت دوم رو
راستي اقاي مهري چرا شما درباره اون مقاله "مغز بتركون" استاد ترابي درباره سوپرمن و عاشورا نظر نميدين؟ :-*

والا شدیدا وقتم کمه، در عوض توی همون پست کمیک یه تحلیل از وقایع اون کمیک نوشتم...
اون مقاله رو هم فقط خوندم و کیف کردم، دیگه وقت نکردم برم یه نظریم بدم...

راستش من چون از نظرات شما اين استفاده رو ميكنم ، اينو گفتم
من كه خودم ذهنم هنوز درگير اون مقاله است
نقل قول کردن
magnus
#22 magnus 1395-04-14 15:56
به نقل از StarLord:
ممنون جالب بود
گوست رایدرها تنها شخصیتهایی هستنکه این اطلاعاتو دربارشون داشتم شاید بخاطر علاقه زیاد
درضمن اونی که کشته شد پدر خود جانی نبود؟

نه
نقل قول کردن
magnus
#23 magnus 1395-04-14 15:58
به نقل از The Lord S:
ممنون بابت مقاله ی عالیتون.دو تا سوال:
الآن گوست رایدر کیه؟
اونجا که گفتین دنی کج قوی ترین قدرت ماورایی ماروله منظورتون چی بود؟ینی از دکتر استرنج هم بالاتره؟

آخرین کسی که گوست رایدر شد همون رابی ریزه پس اون جدیدترینه و الان هستش و اصلیترین جانیه.
معادل انگلیسیش این بود : king of supernatural
یعنی غیرطبیعیترین. منکه نگفتم قدرت های جادویی. البته منظورمو از ماورالطبیعه خوب نرسوندم ببخشید.
ممنون بابت نظرتون.
نقل قول کردن
magnus
#24 magnus 1395-04-14 16:00
به نقل از arkham knight:
مقاله کامل و خوبی بود...
به نظر من بهترین تصویری که میشه از گوست رایدر داشت نیکولاس کیجه ( یعنی اصلا اگه بخوام چهره ای برای گوست رایدر در نظر بگیرم فقط چهره نیوکلاس کیجو میبینم ) فکر کنم دیگه همه بعد از دیدن اون فیلم اول گوست رایدر کلی لذت برده باشن...

ممنون بابت نظر خوبتون. منم همین عقیده رو دارم ولی جدا از بازی فیلمش زیاد قوی نبود.
نقل قول کردن
arkham knight
#25 arkham knight 1395-04-14 16:14
به نقل از magnus:
به نقل از arkham knight:
مقاله کامل و خوبی بود...
به نظر من بهترین تصویری که میشه از گوست رایدر داشت نیکولاس کیجه ( یعنی اصلا اگه بخوام چهره ای برای گوست رایدر در نظر بگیرم فقط چهره نیوکلاس کیجو میبینم ) فکر کنم دیگه همه بعد از دیدن اون فیلم اول گوست رایدر کلی لذت برده باشن...

ممنون بابت نظر خوبتون. منم همین عقیده رو دارم ولی جدا از بازی فیلمش زیاد قوی نبود.

بازیش واقعا قشنگ بود... فکر کنم بیشتر از پنج دور تمومش کردم... یادش بخیر مموری کارت پلی استیشنم خراب بود مجبور شدم توی یه روز تمومش کنم :lol:
نقل قول کردن
حميد رضا فرهادي
#26 حميد رضا فرهادي 1395-04-14 16:15
با عرض سلام و خسته نباشید به شما دوستان عزیز
من کاربر جدید سایت هستم و تازه عضو شدم
پس این اولین نظر رسمی من است
مقالتون به شدت خوب بود
معرفی کاراکتر کوتاه،مختصر و مفید نوشتید که برای من خیلی مفید و خوب بود
اما
می توانستید یک کوچولو توضیحات را بالاتر ببرید و بیشتر توضیح
بدید
اما بازم خیلی خوب بود
اما ای کاش می گفتید که برای اولین بار، در شمارهٔ ۵ مجلهٔ متن عجیب (Marvel Spotlight #5) در آگوست ۱۹۷۲ معرفی شد و توسط روی توماس خلق شد
نقل قول کردن
StarLord
#27 StarLord 1395-04-14 16:17
به نقل از magnus:
به نقل از StarLord:
ممنون جالب بود
گوست رایدرها تنها شخصیتهایی هستنکه این اطلاعاتو دربارشون داشتم شاید بخاطر علاقه زیاد
درضمن اونی که کشته شد پدر خود جانی نبود؟

نه

تو فیلمش که روایت اینگونه بود
درکل مارول کمتر پیش میاد که شخصیت های عرفانی بسازه و من ازاین نظر خیلی بهش علاقه دارم
با اولین نگاه نمیشه حدس زد کارماروله چون کلاسش و المان هاش خیلی فرق میکنه
نقل قول کردن
Bruce Wayne
#28 Bruce Wayne 1395-04-14 16:24
یه گوست رایدرم در قسمت اول فیلمش بود که سوار اسب بود و به جانی کمک کرد پیمان سنت ونگانزا (امیدوارم اسمش همین باشه) رو پیدا کنه....
اون کدوم یک از ایناس؟!!
نقل قول کردن
magnus
#29 magnus 1395-04-14 16:31
به نقل از Bobby fisher:
با عرض سلام و خسته نباشید به شما دوستان عزیز
من کاربر جدید سایت هستم و تازه عضو شدم
پس این اولین نظر رسمی من است
مقالتون به شدت خوب بود
معرفی کاراکتر کوتاه،مختصر و مفید نوشتید که برای من خیلی مفید و خوب بود
اما
می توانستید یک کوچولو توضیحات را بالاتر ببرید و بیشتر توضیح
بدید
اما بازم خیلی خوب بود
اما ای کاش می گفتید که برای اولین بار، در شمارهٔ ۵ مجلهٔ متن عجیب (Marvel Spotlight #5) در آگوست ۱۹۷۲ معرفی شد و توسط روی توماس خلق شد

سلام. خوش آمد میگم بهتون.
ممنون بابت نظرتون.
تو مقاله ۱۰۰شخصیت برتر مارول:قسمت چهارم استاد ترابی راجعش نوشتن لینکش ایجاست:
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
magnus
#30 magnus 1395-04-14 16:33
به نقل از StarLord:
به نقل از magnus:
به نقل از StarLord:
ممنون جالب بود
گوست رایدرها تنها شخصیتهایی هستنکه این اطلاعاتو دربارشون داشتم شاید بخاطر علاقه زیاد
درضمن اونی که کشته شد پدر خود جانی نبود؟

نه

تو فیلمش که روایت اینگونه بود
درکل مارول کمتر پیش میاد که شخصیت های عرفانی بسازه و من ازاین نظر خیلی بهش علاقه دارم
با اولین نگاه نمیشه حدس زد کارماروله چون کلاسش و المان هاش خیلی فرق میکنه

من که کمیکاشو خوندم اینجوری نبود.
نقل قول کردن
beast boy
#31 beast boy 1395-04-14 16:33
مقالتون خیلی خوب بود پویا جان
من واقعا واقعا اطلاعات خیلی کمی از این شخصیت داشتم اما با اطلاعات مفیدی که دادید اطلاعاتم بالا رفت و واقعا ممنون بابت این مقاله بعد من چندتا سوال داشتم:
قضیه اینکه بعضی اوقات آتیش سرش‌ آبی میشه چیه؟
قوی تر و پرقدرت تر میشه؟
چون آخر فیلم دومش نشان میده که فکر کنم با فرشته ترکیب میشه و قدرتش چندبرابر میشه
28#
منم راجب این سوال داشتم میشه بگید لطفا؟
نقل قول کردن
StarLord
#32 StarLord 1395-04-14 16:36
به نقل از Bruce Wayne:
یه گوست رایدرم در قسمت اول فیلمش بود که سوار اسب بود و به جانی کمک کرد پیمان سنت ونگانزا (امیدوارم اسمش همین باشه) رو پیدا کنه....
اون کدوم یک از ایناس؟!!

نه اون جزو اینا نیومده
اون اسمش کارتکر ویستلس بود( Caretaker whistles) که سام الیوت بجاش بازی کرد
ظاهرا اون اولین روح سوار بود که ابلیس ازاون برای حمل پیمان بخصوص استفاده کرد اما کارتکر چون می ترسید ابلیس از اون پیمان بد استفاده کنه و بااون ارواح شرور شهر سن ونگانسا رو به خدمت بگیره بهش خیانت کرد وپیمان رو از دست اون پنهان کرد و ابلیس هم مجبور شد دنبال یه شخص دیگه بگرده که کاراشو راست وریست کنه که جانی رو پیدا کرد اما اون هم بهش خیانت کرد!(البته بعد از اینکه به اجبار کاری که ابلیس(مفیستوفل) پیش پاش گذاشته بود رو براش انجام داد) و این چرخه...
البته همیشه پیمان با مفیستو بصورت تبدیل به روح سوار نیست..بلکه اون میتونه از هرقابلیت فردی که افراد دارن استفاده کنه و قرارداد هم به همین صورته
نقل قول کردن
magnus
#33 magnus 1395-04-14 16:54
به نقل از beast boy:
مقالتون خیلی خوب بود پویا جان
من واقعا واقعا اطلاعات خیلی کمی از این شخصیت داشتم اما با اطلاعات مفیدی که دادید اطلاعاتم بالا رفت و واقعا ممنون بابت این مقاله بعد من چندتا سوال داشتم:
قضیه اینکه بعضی اوقات آتیش سرش‌ آبی میشه چیه؟
قوی تر و پرقدرت تر میشه؟
چون آخر فیلم دومش نشان میده که فکر کنم با فرشته ترکیب میشه و قدرتش چندبرابر میشه
28#
منم راجب این سوال داشتم میشه بگید لطفا؟

ممنون بابت نظرتون.
اونی که آبیه دنی کچ یا همون برادر جانیه. دلیل آبی شدنش هم یکیش میتونه همین باش ولی زیاد راجع افزایش قدرتاش نمیدونم. البته دنی کچ قرمز هم هست.
نقل قول کردن
AMiR Hossein
#34 AMiR Hossein 1395-04-14 16:59
میگم حالا که شایعه شده قراره گوست رایدر به تلوزیون بیاد دوست دارم جانی بیلز باشه..
هم بخاطر کاریزماتیک (تر) بودنش هم بخاطر موتورش..
نقل قول کردن
beast boy
#35 beast boy 1395-04-14 17:10
به نقل از AMiR Hossein:
میگم حالا که شایعه شده قراره گوست رایدر به تلوزیون بیاد دوست دارم جانی بیلز باشه..
هم بخاطر کاریزماتیک (تر) بودنش هم بخاطر موتورش..

جانی بلیز تکه،تک
اصلا حرف نداره
من از همه از جانی بیشتر خوشم میاد
نقل قول کردن
StarLord
#36 StarLord 1395-04-14 17:11
#31
روایاتی وجود داره که روح سوار آبی همون جانیه.
و علت تفاوت قدرت هاشون اینه که جانی موفق شده به قدرت هاش تسلط کامل پیدا کنه
روح سوار درواقع یک فرشتست برجسم فرد چیره میشه.
این فرشته اوایل فرشته تشویق انسان های درستکار بود که براثر جنون تبدیل به فرشته مجازات انسان های گناهکار شد که بعد وارد جسم افراد قربانی قرارداد شد.که شامل جانی بلیز هم میشه.
زمانی که موفق شد به قدرت هاش تسلط کامل پیداکنه تونست مفیستو رو هم شکست بده و البته رنگ آتیشش هم تغییر کرد.
نقل قول کردن
magnus
#37 magnus 1395-04-14 17:12
به نقل از AMiR Hossein:
میگم حالا که شایعه شده قراره گوست رایدر به تلوزیون بیاد دوست دارم جانی بیلز باشه..
هم بخاطر کاریزماتیک (تر) بودنش هم بخاطر موتورش..

از کمیکای جانی میشه فهمید بهترینه. اگر هم جانی نباشه دوست دارم رابی ریز باشه.
نقل قول کردن
Amir spidey
#38 Amir spidey 1395-04-14 17:20
نمی دونم چرا جدیدا من هر وقت می خوام یه چیزی ترجمه کنم آقای صدیف زودتر رو سایت گذاشتتش
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
magnus
#39 magnus 1395-04-14 17:39
به نقل از Amir spidey:
نمی دونم چرا جدیدا من هر وقت می خوام یه چیزی ترجمه کنم آقای صدیف زودتر رو سایت گذاشتتش
spidey.ir/.../...

اگر مقاله ای مدنظرتونه قبلش با سایت هماهنگ کنید چون من معمولا هماهنگ میکنم اگر شما از قبل به ایمیل سایت گفته باشید که مقاله ای رو دارید ترجمه میکنید مطمئن باشید من دیگه اونو ترجمه نمیکنم.
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#40 Spidey Reigns 1395-04-14 17:50
به نقل از arkham knight:
به نقل از Spidey Reigns:
مقاله وری وری گود بود....

فکر کنم تو ایران بیشتریا فقط جانی بلیز رو بشناسن :-*

به خاطر هنرنمایی نیکولاس کیج در نقش جانی بلیز...

ولی دومین فیلم،یه جورایی به آدم نمیچسبید!

من که باهاش حال نکردم...

توی یکی از سایتای معروف کمیک بوکی، یه قضیه خیلی جالب از نیکولاس کیج رو عنوان شده بود...

نیکولاس کیج، در اصل اسمش نیکولاس کیم کاپولا ئه، برادر زاده فرانسیس فورد کاپولا ( جزو پنج کارگردان برتر تاریخ )...
بخاطر علاقه ای که به کار عموش داشت، اومد توی کار سینما ولی عموش اونو به عنوان یه بازیگر قبول نکرد و بهش گفت که استعدادی تو این کار نداره ( با اینکه نیکولاس کیج جزو با استعدادترین بازیگراس )...
بعد از اینم یه جرقه ای خورد توی زندگی نیکولاس کاپولا، اون تصمیم گرفت که نام خانوادگی کاپولا رو از شناسنامه اش حذف کنه تا بقیه اونو با اسم عموش نشناسن، و بعدشم نام کیج رو به عنوان نام خانوادگیش انتخاب کرد... و جالب تر اینجاست که این اسمو از روی کمیکای لوک کیج الهام گرفته بود...
بعدشم که به نام نیکولاس کیج انقدر خوش درخشید که تقریبا الان همه عاشقشن...


چه جالب!
نقل قول کردن
Amir spidey
#41 Amir spidey 1395-04-14 17:50
به نقل از magnus:
به نقل از Amir spidey:
نمی دونم چرا جدیدا من هر وقت می خوام یه چیزی ترجمه کنم آقای صدیف زودتر رو سایت گذاشتتش
spidey.ir/.../...

اگر مقاله ای مدنظرتونه قبلش با سایت هماهنگ کنید چون من معمولا هماهنگ میکنم اگر شما از قبل به ایمیل سایت گفته باشید که مقاله ای رو دارید ترجمه میکنید مطمئن باشید من دیگه اونو ترجمه نمیکنم.

نمی دونستم برای مقاله نوشتن باید هماهنگ کرد ! :eek: فکر می کردم هر کی خواست مقاله ترجمه کنه خودش می نویسه و سریع قرار می ده :lol:
نقل قول کردن
Count Dracula
#42 Count Dracula 1395-04-14 19:12
مقاله خیلی خوبی بود
گوست رایدر رو هم یه معرفی کنید که چجوری نیروهای ماوراالطبیعه اش رو بدست اورد
این ایده مونث کردن شخصیت ها به این جا هم کشیده شده که :-*
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#43 Cap-Spider Potter 1395-04-14 19:26
مقاله خوبی بود

حالا خارج از این بحث ، میگم چرامیگن فیلم ایکس من ۳ جالب نیست و موفق نبود ؟

دلایل اساسی ناموفق بودنشو کسی میدونه بگه
نقل قول کردن
magnus
#44 magnus 1395-04-14 20:02
#41
نه همه خبرها و مقالاتی و لازم نیست فقط اونایی که احساس میکنید مهمن. منم هر وقت برام ابهام پیش میاد ایمیل بزنم مثل همین مقاله گوست رایدرها.
نقل قول کردن
i-safe
#45 i-safe 1395-04-14 21:13
به نقل از Cap Spider Potter:
مقاله خوبی بود

حالا خارج از این بحث ، میگم چرامیگن فیلم ایکس من ۳ جالب نیست و موفق نبود ؟

دلایل اساسی ناموفق بودنشو کسی میدونه بگه

به قول عمو مختار وفادار نبودن به اصل کمیک
نقل قول کردن
mokhtar
#46 mokhtar 1395-04-14 21:28
به نقل از Cap Spider Potter:
مقاله خوبی بود

حالا خارج از این بحث ، میگم چرامیگن فیلم ایکس من ۳ جالب نیست و موفق نبود ؟

دلایل اساسی ناموفق بودنشو کسی میدونه بگه

صبحت بخیر ! منتقدین سایت دلایل رو گفتن . حالا تازه شما اومدی دنبال دلیل میگردی؟!
نقل قول کردن
captain bat
#47 captain bat 1395-04-14 21:39
به نقل از i-safe:
به نقل از Cap Spider Potter:
مقاله خوبی بود

حالا خارج از این بحث ، میگم چرامیگن فیلم ایکس من ۳ جالب نیست و موفق نبود ؟

دلایل اساسی ناموفق بودنشو کسی میدونه بگه

به قول عمو مختار وفادار نبودن به اصل کمیک

راستی این عکس پروفایلتون رو چجوری مثل جوخه انتحار درست میکنید؟؟؟
نقل قول کردن
StarLord
#48 StarLord 1395-04-14 23:32
به نقل از captain bat:
به نقل از i-safe:
به نقل از Cap Spider Potter:
مقاله خوبی بود

حالا خارج از این بحث ، میگم چرامیگن فیلم ایکس من ۳ جالب نیست و موفق نبود ؟

دلایل اساسی ناموفق بودنشو کسی میدونه بگه

به قول عمو مختار وفادار نبودن به اصل کمیک

راستی این عکس پروفایلتون رو چجوری مثل جوخه انتحار درست میکنید؟؟؟

لازم نیست بسازی تو اینترنت هست
نقل قول کردن
StarLord
#49 StarLord 1395-04-14 23:37
دوستان این اطلاعاتی که بهتون داردم خیلی مفید بودها!
عجیبه که هیچ بازخوردی دریافت نشد
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#50 Cap-Spider Potter 1395-04-15 01:31
شاید به منبع وفادار نبودن

ولی مهم خود فیلمشه که قشنگ هم بود
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#51 mat mordak/DareDevil 1395-04-15 13:58
عالی بود واقعا باهاش حال کردم ;-)
نقل قول کردن
mohammadyosefi
#52 mohammadyosefi 1395-04-15 17:55
عالی بود
نقل قول کردن
Scarlet 3pidey
#53 Scarlet 3pidey 1395-04-17 23:09
مقاله خیلی مفید و خوبی بود .جانی بلیز واقعا مشهور و دوست داشتنیه ,خیلی بد شد فیلم دومش زیاد موفق نشد نچسب هم شد.حیف شد کمیک ghost racers جنگ های پنهان ترجمه نشد .خودم خیلی دلم میخواد بخونمش ,کسی میتونه بگه از کجا میشه کمیکش خوند؟
نقل قول کردن
Ali Danger
#54 Ali Danger 1395-06-15 00:45
ینی من بقدری عاشق طراحی کمیک رابی شدما. محشره. جزئیاتش عالیه.
نقل قول کردن
magnus
#55 magnus 1395-06-15 09:25
خب چون این مطلب اومده صفحه اول منم یه مطلبی بگم:
درسته جانی بلیز بهترین و چند بعدی ترین گوست رایدره ولی بدون شک بهترین داستان ها مال دنی کچ هست. میدونید چرا؟ چون دشمنانش خیلی جذابترن و اونو به معنای واقعی به چالش میکشند. اکثر دشمنای اصلی گوست رایدر تو وول دوم اومدن که واقعا منو جلب خودشون کردن.


چون اینجا اسپم محسوب نمیشه اینو میزارم:
بزودی...
uplooder.net/.../...

اگه کسی تونست بگه کی کنار گوست رایدر ایستاده؟ :-*
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#56 j.jonah jameson 1395-06-15 09:45
#55
اگر سوالش سخته جواب ندم قیمت بره بالا بعدا بیام ....
ولی به نظرم :
این باید ....... نه نه .... دندون هاش منو یاد فیل آبی انداخت خیلی درازه ... پس .... احتمالا اسمش «خونخواه» نیست ؟ (Vengeance)
نقل قول کردن
magnus
#57 magnus 1395-06-15 10:16
#56
باریکلا درسته :lol:


دوستان بزودی مقاله 10 دشمن برتر گوست رایدر ترجمه میشه و بیشتر باهاش آشنا میشید.

شاید بعدا معرفی دشمنان شوالیه ماه رو هم خودم نوشتم!
یه سورپرایز هم برای هوادارا دی سی دارم که اگه تو فصل مدارس وقت شه اون رو هم تکمیل کنم.
نقل قول کردن
quick black
#58 quick black 1395-06-15 10:16
مرسی بابت مقاله
این گوست رایدرا باید لباس اتش نشانی تنشون کنن یه وقت نسوزن!!! :sad:
نقل قول کردن
_DARK KNIGHT_
#59 _DARK KNIGHT_ 1395-06-15 13:01
مقاله جالبی بود




;-) :-)
نقل قول کردن
_DARK KNIGHT_
#60 _DARK KNIGHT_ 1395-06-15 13:06
من از گوست رایدر اطلاعات خاصی ندارم هیچی...

فقط میدونم یه موتور داره کَلَش هم اتیشی :lol: خب بیخیال...


مثلهاینگکه ازش فیلم هاییم اومده ، خب من از این هم بی خبر بودم بازم بیخیال...







فقط میخواستم بگم کسی اسم فیلماشو میدونه؟؟؟

اسم فیلماش گوست رایدر ۱و... هست یا؟
نقل قول کردن
Dark Knight
#61 Dark Knight 1395-06-15 13:21
بابت مقاله ممنون خيلي وقت بود ميخواستم در موردگوست رايدر بدونم
نقل قول کردن
علی قدیانی
#62 علی قدیانی 1395-06-15 14:45
به نقل از _DARK KNIGHT_:
من از گوست رایدر اطلاعات خاصی ندارم هیچی...

فقط میدونم یه موتور داره کَلَش هم اتیشی :lol: خب بیخیال...


مثلهاینگکه ازش فیلم هاییم اومده ، خب من از این هم بی خبر بودم بازم بیخیال...







فقط میخواستم بگم کسی اسم فیلماشو میدونه؟؟؟

اسم فیلماش گوست رایدر ۱و... هست یا؟



آره با نقش آفرینی نیکولاس کیج هست

تو گوگل بزنی ghost rider movie میاد
نقل قول کردن
_DARK KNIGHT_
#63 _DARK KNIGHT_ 1395-06-15 19:47
به نقل از Gobby:
به نقل از _DARK KNIGHT_:
من از گوست رایدر اطلاعات خاصی ندارم هیچی...

فقط میدونم یه موتور داره کَلَش هم اتیشی :lol: خب بیخیال...


مثلهاینگکه ازش فیلم هاییم اومده ، خب من از این هم بی خبر بودم بازم بیخیال...







فقط میخواستم بگم کسی اسم فیلماشو میدونه؟؟؟

اسم فیلماش گوست رایدر ۱و... هست یا؟



آره با نقش آفرینی نیکولاس کیج هست

تو گوگل بزنی ghost rider movie میاد




اها ایول... ;-)
نقل قول کردن
MAN-THING
#64 MAN-THING 1396-10-02 16:48
سلام میخاستم بدونم ممکنه در آینده کمیکی از گوست رایدر ترجمه بشه؟ مثلا مردعنکبوتی و روح سوار
نقل قول کردن
MAN-THING
#65 MAN-THING 1396-10-02 16:50
به نقل از _DARK KNIGHT_:
من از گوست رایدر اطلاعات خاصی ندارم هیچی...

فقط میدونم یه موتور داره کَلَش هم اتیشی :lol: خب بیخیال...


مثلهاینگکه ازش فیلم هاییم اومده ، خب من از این هم بی خبر بودم بازم بیخیال...







فقط میخواستم بگم کسی اسم فیلماشو میدونه؟؟؟

اسم فیلماش گوست رایدر ۱و... هست یا؟

گوست رایدر ۲ اسم فیلمش روح انتقام ولی ۱ رو نمیدونم اما همون یک رو سرچ کنی میاد
نقل قول کردن
Captain.shiraz
#66 Captain.shiraz 1399-03-03 17:06
چند نکته مهم گه بهشون اشاره نشد:

۱- نام اون کاراکتر خبیث «زاراتوس» بود که چند جا دیدم اشتباه نوشته

۲- قبل از دنی کچ یه نفر به اسم «نوبل کیل» روح سوار بوده

۳- اسم یکی از دشمنان روح سوار، «نگهبان مرگ» هست که چند جا دیدم اشتباه نوشته

۴- اون کاراکتری که با نگهبان مرگ همکاری میکنه اسمش «خاموشی ۲» هست
نقل قول کردن
GHOST_PARSA
#67 GHOST_PARSA 1399-10-06 16:42
سلام به همه
من خودم همینجور که از اسمم پیداست عاشق گوست رایدر هستم
کمیک گوست کیهانی هم عالیه که تو همین سایت هست
ممنون از سایتتون
نقل قول کردن
GHOST_PARSA
#68 GHOST_PARSA 1399-10-06 16:43
به نقل از quick black:
مرسی بابت مقاله
این گوست رایدرا باید لباس اتش نشانی تنشون کنن یه وقت نسوزن!!! :sad:

داداچ داری اشتب میزنی :-x
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#69 AmirhoseinJafari2005 1399-10-23 21:09
جانی بلیز و دنی کچ بهترین گوست رایدر ها بودن 8)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید