معرفی بروس وین / بتمن در دنیاهای مختلف دی سی - قسمت چهارم

كميك doom link

من در این مقاله چند قسمتی سعی دارم که تمام انواع این شخصیت رو در یونیورس های مختلف با شما آشنا کنم!

بروس وین کوچک در خانواده ای ثروتمند به دنیا امده بود . او هیچوقت از زندگی چیزی کم نداشت . یک شب انها به سینما رفتند و در راه برگشت بروس در اوج لذت با پدر و مادرش بود اما کمی نگذشت که با شلیک شدن دو گلوله این لذت به پایان رسید . پدر و مادر او توسط خلافکاری بی سروپا جلوی چشم هایش مردند.

از ان موقع زندگی بروس تغییر کرد و اخلاق او عوض شد . او هرکاری میکرد که عدالت را برقرار سازد تا انسان دیگری در شهر گاتام کشته نشود و برای همین او تبدیل به ابرقهرمانی به نام بتمن شد .  کاراکتر بتمن با پشت سر گذاشتن ده ها سال در دنیای کمیک بوک به یکی از محبوب ترین کاراکتر های کمیک بوک شد و با وارد شدن داستان های دنیا های موازی در کمیک بوک ، دی سی از این شرایط استفاده کرد و بروس وین رو وارد دنیا های دیگر کردند و انواع مختلفی رو از او ساختند .

 

اگر قسمت اول  و دوم اين مقاله را نخوانده ايد، اينجا  ، اينجا و اينجا را كليك كنيد.

 

 

Book of the dead

كميك batman book of the dead

خلق کنندگان : Doug moench , barry kitson

 بروس وین در یک خانواده ی ثروتمند به دنیا امد . پدر و مادر او باستان شناس بودند و علاقه ی خیلی زیادی به افسانه های مصری داشتند . یک شب بروس داشت به مکالمه های پدر و مادرش گوش میداد که درباره ی کشف بزرگ ترین معبد مصری که مربوط به خدای خفاش به نام نخران بود و اینکه انها تصمیم گرفتند که برای این اکتشاف به سفر بروند ولی بروس به انها یاداوری کرد که به او قول دادند که به سینما بروند و برای همین انها قبل از سفرشان به سینما رفتند . در همان حال مزدوری استخدام شد تا این اکتشاف رو متوقف کنه و برای همین وقتی که انها داشتند از سینما برمیگشتند ان مزدور به طرف انها رفت کلمه ای Defiling tombs گفت که مو به تن توماس وین سیخ کرد:

 توماس که متوجه همه چیز شد روی خود را برگرداند د به خانواده اش گفت که برگردند ولی همان موقع او به مارتا و توماس وین شلیک کرد و بروس وین را تنها گذاشت . بعد از ان نخران که خدای خفاش ها بود به او کمک کرد و او را تبدیل به بتمن کرد .

 

 

Anansi time line

Anansi time line كميك بوك

 خلق کنندگان : Dwayne McDuffie , Ed Benes

 در این دنیا شبی که بروس وین کوچک به همراه پدر و مادر خود به سینما میرود بلیت های فیلم زورو تمام میشود و انها مجبود میشوند که به تماشای یک فیلم وسترن خشن بروند اما این فیلم روی بروس تاثیر میگذارد و وقتی که پدر و مادر او توسط یک زورگیر کشته میشوند او عصبانی میشود و تفنگ رو از دست او میدزدد و او را میکشد و همین سبب میشود که در اینده تبدیل به یک ابرقهرمان قاتل به نام پالادین بشود .

 

 I,joker

 i joker 

 بروس وین این دنیا در مبارزه ای با بزرگترین دشمن خود یعنی جوکر میمیرد در دنیای اینده او تبدیل به یک افسانه و الگو میشود .

 

 

A tragedy

  كميك a tragdey

در هزاران سال پیش شهر گاتام با شهر متروپولیس در جنگ بود و یکی از ثروتمندان شهر به نام بروس وین از مرلین ( الفرد پنیورث دوران قدیم ) خواست تا یک جن را به نام اتریگان از جهنم احضار کند .انها به کمک ان اتریگان توانستند جنگ را پیروز شوند ولی مشکل اینجا بود که انها نمیتوانستند او را به جهنم برگردانند و تنها راه برای پنهان کردن ان این بود که او را به جسم یک انسان وارد کنیم و برای همین بروس وین داوطلب شد که اینکار را بکند . این کار او باعث شد که او به نور مهتاب الرژی پیدا کند و کابوس های خیلی بدی ببیند و برای همین او تصمیم گرفت که با پویزن ایوی ازدواج کند تا عشق انها قدرت اتریگان را کم تر کند ولی اتریگان کنترل جسم بروس رو به دست میگیره و ایوی رو میکشه و او رو مجبور میکنه که با کیلرکراک و کتومن مبارزه کند که به تازگی به کمیسر گوردون حمله کردند .

 

 

Batman of arkham

 كميك Batman of arkham 

 خلق کنندگان : Alan Grant , Enrique Alcatena

  پدر و مادر این بروس وین توسط مردی دیوانه در یک سیرک کشته شدند و وقتی که او بزرگ شد تبدیل به یک روانشناس شد و تصمیم گرفت که تیمارستان ارکام را بخرد تا هر فرد مجنونی را که در قالب بتمن دستگیر میکند به انجا ببرد تا به صورت شخصی انها را درمان کند . او در تیمارستان ارکام با مهربانی با بیمارانش رفتار میکرد ولی جاناتان کرین یکی از روانشناسان تیمارستان بود با اینکار مخالف بود .

 

 

Terra occulta

 كميك Terra occulta 

 مارتا و توماس وین دو ستاره شناس بودند که در راه علمی خود افراد زیادی را به قتل میرساندند و همین کار هایشان سبب شد که فردی به نام الیجا اسنو انها را جلوی چشمان بروس به قتل برساند . بعد از بیست سال بروس هم مانند پدرومادرش در رشته ی ستاره شناسی تحصیل کرد و با کسانی مانند کلارک کنت و دایانا پرینس اشنا شد که عاقبت پدرومادرشان مانند پدر و مادر بروس بود و انها تصمیم گرفتند که با هم گروهی تشکیل بدهند و برای پیدا کردن راز مرگ پدرومادر خود مبارزه کنند .

 

 

Doom link

 كميك doom link 

 بتمن از وقتی که پدر و مادرش جلوی چشمانش مردند تصمیم گرفت تا با خلافکار ها مبارزه کند . او در طول روز یک میلیونر خیر و معروف هستش و در طول شب از غاز خفاشی خود که در زیر شهر متروپولیس قرار دارد برمیخیزد و به کمک دوست خود سوپرمن با استفاده از لباس مخصوص و اسیب ناپذیر خود ( که دارای تکلونوژی های خیلی پیشرفته است ) با خلافکاران ملارزه میکند .

 

 

Worlds apart

 كميك Worlds apart 

 در حال حاضر هنوز هیچ اطلاعاتی از اوریجین این شخصیت و اتفاقی که برایش افتاده در دسترس نیست زیرا گذشته ی این شخصیت هیچوقت فاش نشد  .

 

 

Rockumentary

 كميك بوك Rockumentary 

 بروس وین این دنیا یک خواننده بود و در یک گروه موسیقی به نام پنیورث ها اواز میخواند . موسیقی های این گروه توسط لکر لوثر به شهرت رسید ولی وقتی که لکس لوثر دید بروس وین به مواد مخدر روی اورده دیگر با ان گروه همکاری نکرد .


 

Two faces

 كميك two faces 

 خلق کنندگان : Dan Abnett . Andy Lanning . Anthony Williams

  بتمن بالاخره موفق شد که یک شربت برای از بین بردن دوگانگی دوچهره درست کند که در همان زمان سروکله ی قاتلی بیرحم به نام جوکر پیدا میشه . بتمن تصمیم میگیرد که هویت مخفی جوکر رو پیدا کند که متوجه میشود جوکر خود او است و وقتی که او شربت رو میخورد تبدیل به فردی روانپریش میشود که خود را جوکر مینامد ! در اخر جوکر سلینا کایل را میکشد و وقتی که میخواهد دوچهره را بکشد بتمن به سختی خود را کنترل میکند و کاری میکند که دیگر هیچوقت جوکر برنگردد .

 

 First wave

 كميك First wave 

 خلق کنندگان : Brian Azzarello . Phil Noto . Bob Kane . Bill Finger

 این نوع از بروس وین هم تفاوت زیادی با دنیای اصلی ندارد تنها تفاوت ها این است که بتمن این دنیا از اسلحه استفاده میکند و یک همکار به نام داک سویج دارد.

 

Li’l leaguers

 Li’l leaguers كميك  

 خلق کنندگان : Michael Green . Mike Johnson . Rafael Albuquerque

نمونه ای کمدی از بتمن که داستانش از این قرار است : بروس وین وقتی که جوان بود افتادن پدرومادرش را از یک مکان بلند با چشمان خود دید و از ان موقع قسم خورد که اجازه ندهد کسی در شهر زورگویی کند .

 
 

Digital justice

 كميك Digital justice 

 بروس وین این جهان کسی بود که قبل مرگ خود بتمن رو به وجود اورد تا از شهر مراقبت کند .

 

Age of wonder

 كميك Age of wonder 

 او در خانواده ای پولدار به دنیا امد و در دوران کودکی اش با سوپرمن اشنا شد . انها تصمیم گرفتند که برای دیدن ابرقهرمانان به یک سفر بروند ولی پدر و مادر او در همان سفر توسط یک گروه تروریستی کشته شدند و او تصمیم گرفت که با مجرمان مبارزه کند و با استفاده از هوش خود وسایلی مخصوص برای خود درست کند . او لباس خاکستری و مشکی خود را به تن میکند و با نام بتمن دخل خلافکاران را میاورد .

 

 

Castle of the bat

خلق کنندگان : Jack C. Harris , Bo Hampton

 چیه ؟! حتما باز هم منتظرید که بگم پدر و مادرش جلو چشاش کشته شدن هان ؟ ولی نه ! اینبار هیچ چیزی از گذشته ی این یکی معلوم نیست ولی تنها چیزی که معلومه اینه که اون یه دانشمند دیوانست و از جنازه ی پدر خود یک یک هیولای خفاشی ساخت . ( رک و ساده :| )

 


 No rules to follow

كميك  no rules to follow

 در این دنیا هم هیچ بتمنی وجود ندارد و تنها بروس وینی وجود دارد که تمام ثروتش را خرج مبارزه با بی عدالتی میکند و گروه لیگ عدالت را از نظر مالی ساپورت میکند .

 

Curse of the catwoman

كميك Curse of the catwoman

 بروس وین فردی بود که در کودکی اش پدرو مادرش کشته شدند و قاتل انها هیچوقت پیدا نشد و قسم خورد که تمام عمر خود را با مبارزه با بی عدالتی بگذراند و برای همین او به عنوان کاراگاه در اداره ی پلیس گاتام استخدام شد ولی او معمولا زیاد پرونده های مهمی رو در اختیار نمیگرفت زیرا او همیشه میخواست تنهایی کار کند . پس از مدتی او بالاخره موفق شد یک پرونده ی مهم و مرموز رو در اختیار بگیرد و او در این پرونده عاشق زنی به نام سلینا کایل شد ولی پس از مدتی متوجه شد که هروقت که ماه کامل میشود این زن به یک هیولا تبدیل میشود !

 

 Smallville : alien

كميك aline smallville

اولین حضور او. در کمیک اسمال ویل : بیگانه بوده است و اینکه او از چه دنیایی امده و چه اتفاقی برایش افتاده معلوم نیست و تنها چیزی که در این کمیک مشخص شد این بود که او هم مانند جوکر یک بیمار روانی و قاتل است و به گفته ی خودش خود او بوده که پدر و مادرش را کشته .

 

 نویسنده : ارشیا ابراهیمی

 

All rights reserved © Spidey.ir 2016

      (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه ای که باید بخوانید:

 كمیك بوك های بتمن (Batman) به زبان فارسی       

10 لباس برتر بتمن!

 تاریخچه بتمن و بترنگ (Batarang)!

 5 لحظه شوکه کننده برتر تاریخ جوکر!

 5 داستان مهمی که جف جانز نوشته و در ان بتمن حضور دارد!

 10 كمیك مهم و تاثیرگذار شوالیه تاریكی (Dark Knight) + لینک دانلود 

 معرفی شخصیت: گرین لنترن های مهم و تاثیر گذار!

معرفی شخصیت: نسخه های مختلف گرین لنترن های زمینی !(Green Lantern)   

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

captain spidey
#1 captain spidey 1395-03-26 12:43
خیلی عالی بود ولی خدایی هیچی همون اریجین خود بتمن اصلی نمیشه
نقل قول کردن
ADC
#2 ADC 1395-03-26 13:02
به نقل از captain spidey:
خیلی عالی بود ولی خدایی هیچی همون اریجین خود بتمن اصلی نمیشه

اره ولی من خودم از داستان two faces خیلی خوشم میاد . خیلی جالبه
نقل قول کردن
Nightwatcher
#3 Nightwatcher 1395-03-26 13:12
دستتون درد نکنه
با این سری مقالات معرفی بروس وین های مختلف خیلی حال میکنم.
البته با خوندنشون شاخ در میارم. مثلا اون بروس وین که هفتیرکش میشه!! :o
بازهم ممنونم
راستی قسمت بعدی هم داره؟ بازم بروس وین داریم؟
نقل قول کردن
ADC
#4 ADC 1395-03-26 13:21
به نقل از Nightwatcher:
دستتون درد نکنه
با این سری مقالات معرفی بروس وین های مختلف خیلی حال میکنم.
البته با خوندنشون شاخ در میارم. مثلا اون بروس وین که هفتیرکش میشه!! :o
بازهم ممنونم
راستی قسمت بعدی هم داره؟ بازم بروس وین داریم؟

نه راستش این قسمت اخر بود ولی خوشحالم که خوشتون اومد.
نقل قول کردن
مهرداد کلامی‎
#5 مهرداد کلامی‎ 1395-03-26 14:25
با آنکه برعکس اسپایدرمن بتمن انواع مختلف زیادی دردنیاهای مختلف نداردولی بازهم خوب است من به شخصه ازsmallvilخوشم اومد چون تفاوت زیادی باخودبتمن داشت ویه جورایی تغییر شخصیت داده که این خیلی جالبه یعنی بتمن همون برقرارکننده ی یکه تازعدالت توی گاتهام شده یه قاتل روانی مثل جوکر خدا به دنیاشون رحم کنه! :eek: :oops: :roll: :D l
نقل قول کردن
magnus
#6 magnus 1395-03-26 18:49
ممنون استفاده کردم خیلی مقاله جامعی بود آقای ابراهیمی خسته نباشید.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#7 j.jonah jameson 1395-03-27 00:46
به به !
کف همچنان داره از وجودم فَوَران میکنه . مقاله خیلی خوبی بود بهترین اش از نظر من Batman OF Arkham واقعا باهاش حال کردم و فردا صبح سحری بجا خوردن میرم اینو دانلود کنم ببینم چیه این لامصب ! ایده اش که چشم رو گرفت !

خنده دار ترین اش اون بتمنه بود که خواننده شده بود !! آخه مرد خدا این بروس وین چه طور خواننده ای بوده آخه رپ میخونده پاپ سر قبر ننه باباش روضه میخونده خب آخه این که ایده دادی درست ولی چرا با احساسات ما بازی میکنی ؟
الان من توی 2 راهی ام نمیدونم بخندم یا راجب بهش مشتاق بشم بعد از درام اش گریه کنم !

من دوست داشتم یه بروس وینی ببینم که نامزدش توی اداره پلیس کار کنه و حکن کمیسر اونجا رو داشته باشه بعد همش توی دردسر بیوفته و هیجان طلب باشه ، بروس هم برای حفاظت از اون بتمن بشه ( غیرت تا کجا ها ) و اینطوری مراقب اش هم بود ! و هم عدالت رو در حق مامان باباش اجرا میکرد !

آقا در کل دستت درست !
شمنده من صبح ندیدم وگرنه زودتر نظر میدادم !
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37