معرفی آکوامن (Aquaman)

معرفی aquaman

این مقاله به مناسبت اکران فیلم سینمایی "آکوامن د لاست کینگدوم" دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

آکوامن ، یکی از شخصیت های مهم دیسی ( بالخص در سری new52 ) است... و البته اکثر اوقات از او به عنوان قهرمانی بی ارزش و مسخره یاد می شده است... تا حدی که بار ها دی سی خواستار حذف این شخصیت شده است. اما بالاخره در سری کمیک justice league ( به قلم الکس راس ) و ریبوت new52 ، تا حدودی شخصیت مهمی پیدا کرد و در حال حاضر ، از مرکز های دنیای دی سی به شمار میاید

 تصمیم گرفتم که در مورد برخی شخصیت های مهم ، چندین مقاله متوالی بنویسم اما قبل از نوشتن هر کدام ، باید یک معرفی کوتاه از شخصیت و پیشینه آن داشته باشیم... در نتیجه قبل از شروع کردن مقالاتم درباره هر قهرمان ، ابتدا یک بیوگرافی کوتاه از او خواهم نوشت... پس بی درنگ به سراغ معرفی آکوامن می رویم.

*** *** ***

..بیوگرافی..

آکوامن

نام : آرتور کوری ( Arthur cury ) ، اورین ( Orin )( در دوره بین بحران در زمین های بینهایت تا بحران نهایی )

القاب : آکوامن ( Aquaman ) ، پادشاه هفت دریا ، شناگر ، ارباب آب ها

خالقین : پاول نوریس ( Paul Norris ) ، مورت ویسینگر ( Mort weisinger )

اولین حضور : شماره ۷۳ از سری کمیک more fun comics

محل سکونت : در آب : شهر آتلانتیس -- در خشکی : شهر بوستون

*** *** ***

..توانایی ها..

آکوامن

فیزیولوژی آتلانتیسی-زمینی : آکوامن حاصل وصلت دو نژاد است ، پس در نتیجه فیزیولوژی بدن او با دیگر اهالی آتلانتیسی یا زمینی تفاوت دارد... او میتواند زیر آب تنفس کند و در خارج از آب نیز زندگی کند... البته اگر خارج از آب باشد پس از مدتی توانایی های آتلانتیسی او کاهش میابند و نمیتواند تمام قدرت درون آب را در خارج از آن نیز احساس کند... توانایی های فیزیکی آکوامن در آب حدود ۵۰ برابر و در بدترین وضع در خارج از آب ، ۲۰ برابر حد معمولی برای یک انسان است.

مقاومت ابرانسانی : آکوامن مقاوت بسیار زیادی در برابر انواع خطرات دارد... برای مثال پرتاب یک RPG به صورتش هیچ آسیبی به او نمیزند. همچنین او در برابر انواع تغییرات دما نیز مقاوم است.

قدرت ابرانسانی : آکوامن درون آب و یا خارج از آن قدرت فیزیکی زیادی دارد... او تا به حال توانسته یک خط دریایی به وزن ۱۶۰۰۰۰ تن را بلند کند.

سرعت ابرانسانی : سرعت آکوامن در خشکی بیش از حد معمول است اما در برابر سرعت او در دریا رقمی به حساب نمیاید... او میتواند با سرعت ۵ ماخ در آب حرکت کند !

استقامت ابرانسانی : آکوامن استقامت بسیار بالایی دارد بطوریکه پس از چندین ساعت مبارزه با تمام توان خسته نمیشود.

واکنش های سریع : واکنش های آکوامن در برابر اعمال دیگران ، بسیار بالاست تا حدی که میتواند از خطر لیزر های دریایی فرار کند.

حواس ابرانسانی : آکوامن حواس پرقدرتی دارد بصورتی که میتواند آژیر پلیس را از چندین مایل دورتر بشنود.

جهش ابرانسانی : آکوامن توانایی انجام پرش های بلندی را دارد بصورتی که میتواند از سطح زمین بر روی ساختمان ها بپرد.

پرواز : وقتی که پوسایدون به آکوامن توانایی های خاصی را اعطا کرد ، توانایی پرواز کردن به مدت محدودی را نیز به او داد.

تلپاتی با آبزیان : آکوامن توانایی تلپاتی با آبزیانی نظیر ماهی ها ، دلفین ها و کوسه ها را دارد... در واقع او به قشر میانی مغز آنها دستوراتی را میدهد تا آنها به او کمک کنند.

محافظ جادویی : آکوامن دارای حفاظتی جادویی از طرف پوسایدون در برابر سموم و امواج کشنده است.

*** *** ***

..سلاح ها..

آکوامن

( درباره این بخش بعدا بصورت کامل توضیح داده میشود )

نیزه سه شاخه پوسایدون

نیزه سه شاخه نپتون

زوبین دست ( قبل از new 52 )

دست سایبری ( قبل از new52 )

*** *** ***

..تاریخچه..

عصر نقره ای

آکوامن

در عصر نقره ای ، "آرتور کوری" فرزند یک نگهبان فانوس دریایی به نام "تام کوری" و زنی آتلانتیسی به نام "آتلانا" ( atlana ) بود... او پس از مدت ها توانایی های فرانسانی اش نظیر نفس کشیدن زیر آب و حرف زدن با آبزی ها را در سنین نوجوانی کشف کرد و مادرش برای او فاش کرد که یک ملکه آتلانتیسی است و آرتور به نوعی پس از او پادشاه آتلانتیس محسوب میشود... پس از مرگ آتلانا ، آکوامن توسط پدرش باقی قدرت های فیزیکی اش را تقویت کرد و بعد ها تبدیل به قهرمانی به نام آکوامن شد.

در این دوره ، "اورم" ( orm ) برادر ناتنی او شناخته میشد و فرزند دوم تام کوری و "ماری او سالیوان" بود.

 

پس از بحران در زمین های بی نهایت

آکوامن

پس از رویداد "بحران در زمین های بینهایت" ، پیشینه آکوامن بسیار تغییر کرد... او حاصل عشق نامشروع آتلانا و جادوگری جاودانه به نام "آتلان" ( atlan ) بود. پس از به دنیا آمدن پسری از این دو ، آتلان نام او را "اورین" ( Orin ) گذاشت تا شاید افتخارت جدش که او هم اورین را نام داشت را تکرار کند. اما شوهر آتلانا ، "ترویس" ( tervis ) که بخاطر موی بلوند اورین فهمید که او از رابطه اش با آتلانا به جای نمانده ، و گمان آنکه شاید او نفرین جادوگر شیطانی آتلانتیس ، "کروداکس" ( krodax ) باشد ، اورین را در محلی به نام "مرسی ریف" رها کرد... اما اورین بواسطه توانایی تلپاتی ذاتی اش ، توسط دلفین ها بزرگ شد و دلفینی به نام "پورم" ( porm ) او را همراه با کودکش "درین" ( drin ) تربیت کرد. پس از آنکه درین توسط یک صیاد شکار شد ، اورین خانواده دلفینش را رها کرد و بعد توسط یک نگهبان فانوس دریایی به نام تام کوری بزرگ شد... تام کوری قبل از مرگش نام او را آرتور کوری گذاشت... بعد ها آرتور پس  کمک به قهرمانی به نام "فلش" ، توسط او آکوامن خطاب شد و این لقب را بر روی خود گذاشت.

مرد دریا

اورین بعد از پیدا کردن پرفسوری به نام "والکو" ، به آتلانتیس بازگشت... البته در ماجرایی دست چپ او توسط یک کوسه بلعیده شد و مجبور شد که دست چپش را به یک زوبین وصل کند. و همچنین در این دوره برادر ناتنی او اورم ، حاصل رابطه آتلان و زنی ناشناس بود که بعد ها اورم به دشمن اصلی آکوامن تبدیل میشود.

 

پس از بحران بی نهایت

اکومن

پیشینه آکوامن پس از این رویداد ، تاحدودی تغییر کرد و پدرش تام کوری و مادرش آتلانا شناخته شد.

 

New52

آکوامن

در سری new52 ، تغییرات نسبتا زیادی بر روی آکوامن اعمل شد... جف جانز ، ایوان ریس و جو پرادو که تا ۱۶ جلد اول بر روی این پروژه فعالیت داشتند ، شخصیت آکوامن را بسیار قوت بخشیدند و اعتباری بی سابقه به او دادند.

در ریبوت جدید ، آکوامن به عنوان یک نیمه آتلانتیسی-نیمه انسان معرفی شده است... پدر او "تام کوری" ، مسئول فانوس دریایی بود و مادرش ، "آتلانا" ، ملکه شهر دریایی آتلانتیس بود. آتلانا پس از دیدن تام کوری در خشکی ، به او دل بست و از حکومت بر آتلانتیس استعفا داد تا زندگی اش را با تام کوری شروع کند... پس از مدتی حاصل این رابطه ، پسری به نام آرتور کوری شد که به نوعی او شاهزاده آتلانتیس و جانشین اصلی ملکه برای فرمانروایی بر آتلانتیس میشد. اما عده زیادی جهت برگرداندن ملکه به حکومت آتلانتیس ، همواره بدنبال ملکه و فرزندش بودند... آتلانا زیر این فشار های مردم و تهدیداتی که علیه فرزندش شکل میگرفت ، تصمیم بازگشت به آتلانتیس را گرفت و وجود پسر و شوهرش را پوشاند تا به آنها آسیبی نرسد و آرتور را نزد پدرش سپرد... مردم آتلانتیس که گمان میکردند فرزند ملکه دیگر زنده نیست ، تصمیم گرفتند ملکه را به همسری یکی از فرماندهان گارد سلطنتی ، به نام "اورواکس ماریوس" ( orvax Marius ) در بیاورند... حاصل این ازدواج ، پسر دوم آتلانا به نام "اورم" شد. دوازده سال پس از تولد اورم ، پدرش اورواکس و مادرش آتلانا کشته شدند و اورم به سلطنت رسید... سپس مشاور سلطنتی ، "والکو" ( vulko ) که از دوستان نزدیک ملکه بود ، از سمتش کناره گیری کرد تا به دنبال پسر گمشده ملکه بگردد... همچنین والکو مشکوک بود که اورم دوازده ساله ، شخصا مادرش را به قتل رسانده تا حکومت را بدست آورد.

ملکه اتلانتیس

در خشکی نیز اتفاقات زیادی افتاد... تام کوری ، پسرش را نزد آبزی شناسی به نام "استفن شین" گذاشت تا به او مهارت کنترل قدرت های فرازمینی اش را یاد بدهد. در نتیجه ، آرتور کوری به راحتی توانست قدرت هایی نظیر تلپاتی با موجودات آبزی را کشف کند و توانایی های فیزیکی مانند سرعت ، استقامت ، قدرت و مقاومتش را افزایش دهد... اما استفن شین که بسیار علاقه مند به دیدن آتلانتیس بود و به آتلانتیسی بودن آرتور هم پی برده بود ، او را تهدید به افشا کردن هویتش در عموم کرد مگر آنکه آرتور آتلانتیس را به استفن شین نشان دهد و او ر به آنجا ببرد. آرتور که نمیدانست آتلانتیس کجاست ، توسط استفن شین به سوژه اخبار تبدیل شد و هویت او تا حدود زیادی افشا شد... در همین زمان ، پدر آرتور نیز جانش را از دست داد.

آرتور که زیر بار نگاه ها و هجوم مردم به سمت او ناراضی بود ، در نهایت زندگی اش در خشکی را رها کرد و به اعماق آب برای پیدا کردن آتلانتیس رفت... پس از ناکام ماندن از پیدا کردن آتلانتیس ، نشان فردی از اهالی آتلانتیس را یافت. بعد از پیدا کردن او ، آن مرد فاش کرد که همان والکو ، مشاور سلطنتی ملکه است و تمام به دنبال آرتور در خشکی بود. والکو پس از فاش کردن داستان اورم و مرگ مادرش برای آرتور ، و آنکه آرتور پادشاه به حق آتلانتیس است ، او را به شهر مخفی آتلانتیس برد و آرتور ، پادشاهی آتلانتیس را از اورم پس گرفت.

آرتور در ابتدا پادشاهی مظطرب بود و نمیتوانست مسئولیت پادشاهی آتلانتیس و هفت دریا را تحمل کند ، تصمیم داشت که از سمتش کناره گیری کند و پادشاهی را به اورم بسپارد. در همین حین ، دارکساید و ارتش آپوکالیپس به زمین حمله کردند و آکوامن به مقابله با آنها پرداخت و در این راه ، با قهرمانانی نظیر سوپرمن و بتمن آشنا شد که بعدا همراه با آنها ، تیم ابرقهرمانی لیگ عدالت را پایه گذاری کردند.

آکوامن

پس از آن ، آرتور و "مرا" ( mera ) ، ملکه دنیای آبی "زبل" ( xebel ) که در آتلانتیس سکونت داشت ، با هم دچار ارتباط عاشقانه ای شدند و هر دو تصمیم به رهایی آتلانتیس را گرفتند و به سطح خشکی برای زندگی آمدند... آکوامن و مرا که زندگی خود را در فانوس دریایی میگذراندند ، همواره به مردم خشکی و روی آب کمک میکردند و به عنوان قهرمان شناخته می شدند. 

هر چند ، آکوامن در خشکی چندان به عنوان قهرمان به محبوبیت نرسید ، او در جامعه و فضای مجازی بسیار مورد تمسخر قرار میگرفت( به دلیل موارد بیگانه ای مانند سخن گفتن با آبزی ها )... اما پس از مدتی ، در طی وقایع کشف منطقه ای در زیر دریا به نام گودال ، آکوامن موفق به جلوگیری از نژاد نابود گری که در گودال زندگی میکردند شد و اهالی خشکی را از خطر آنها نجات داد ؛ در نتیجه به قهرمانی محبوب در میان مردم تبدیل شد و توانست بد نامی اش را از بین ببرد.

در آرک دوم این سری ، مشخص شد که آرتور چندین سال قبل ، همراه با گروهی به نام "آدرز" ( the others ) فعالیت داشته است... گروهی که متشکل از زنی برزیلی به نام "یاوارا" ( Ya'wara ) و پلنگش ، سربازی بازنشسته به نام "زندانی نبرد" ( prisoner of war ) ، پیشگویی ایرانی به نام "کاهینا" ( kahina ) ، یک روسی به نام "وُستاک-اکس" ( vostok -x ) ، "اپریتیو" ( the operative ) و آکوامن است... این افراد همگی دارای یکی از سلاح های "آتلان" ، معروف به پادشاه مرده هستند که هر سلاح قدرت خاصی دارد. در این آرک یاوارا به آکوامن هشدار داد که "بلک مانتا" ( black manta ) کاهینا را کشته و شی آتلانتیسی او را برای پیدا کردن عصای آتلان دزدیده است... سپس آکوامن و گروه آدرز با بلک مانتا و سربازانش مبارزه میکنند و او را شکست میدهند.

البته آکوامن دوباره به آتلانتیس بازگشت... در طی وقایع "تاج و تخت آتلانتیس" ، اورم به سطح خشکی حمله کرد تا انسان ها را نابود کند اما آکوامن جلوی او را گرفت و در نهایت او را از پادشاهی آتلانتیس خلع کرد و دوباره به عنوان پادشاه آتلانتیس بازگشت.

عکس aquaman

پس از رویداد همگرایی ، تغییرات زیادی در لباس و سلاح های آکوامن ایجاد شد ، آکوامن به یک فراری تبدیل شد و مرا هم به عنوان ملکه آتلانتیس شناخته شد. همچنین در طی کمیک های جدید ، مشخص شد که آتلانا ، مادر آرتور نمرده است و به سطح خشکی مهاجرت کرده است.

*** *** ***

 

نویسنده : مهراب مهری

 

Arkham knight

All rights reserved © Spidey.it 2017

( هرگونه کپی برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز میباشد )

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم " آکوامن " (AQUAMAN)

10 دشمن برتر آکوامن (AQUAMAN)

10 کمیک برتر آکوامن (AQUaMAN)

16 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

15 دفعه ای که ابرقهرمانان دنیای کمیک دچار نقص عضو شدند 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Victor Mancha
#1 Victor Mancha 1395-03-04 11:24
بهترین و جامع ترین معرفی بود که خونده بودم واقعا جالب بود .
دمت گرم اقا مهراب . گل کاشتی. :lol: :lol:
نقل قول کردن
arkham knight
#2 arkham knight 1395-03-04 11:28
من یه توضیح کوتاهی بدم... این مقالات بیوگرافی رو فقط بخونید و رد شید... چون اصلا جنبه معرفی ندارن ، فقط خواستم برای هر شخصیت چهار تا مقاله بنویسم ، اصولا باید یک بیوگرافی هم از اونا بنویسم... سعی کنید بیشتر قسمت new 52 رو بخونید چون قبلیا زیاد اهمیتی ندارن... منتظر چهار مقاله بعدی درباره آکوامن باشید :lol:
سوالیم داشتید در خدمتم...
نقل قول کردن
mohammadreza khanmohammadi
#3 mohammadreza khanmohammadi 1395-03-04 11:31
مطلب خوبی بود من هیچی از آکوا من به غیر قدرت های آبزیش نمیدنستم با این مطلب یه سری چیزا فهمیدیم حد اقل. ممنون خیلی خوب بود. ;-) :-)
نقل قول کردن
arkham knight
#4 arkham knight 1395-03-04 11:36
به نقل از ghost spider:
مطلب خوبی بود من هیچی از آکوا من به غیر قدرت های آبزیش نمیدنستم با این مطلب یه سری چیزا فهمیدیم حد اقل. ممنون خیلی خوب بود. ;-) :-)

این پنج درصد چیزیه که هست... آتلانتیس انقدر پتانسیل داره که قشنگ چند تا مقاله خفن ازش در بیارم...
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1395-03-04 11:38
مرسي بابات مقاله
#9:

ميدونستي اولين كميكي كه تو عمرم به زبان انگليسي خريدم و خواندم نه مربوط به مرد عنكبوتي ميشد و نه ديگر شخصيت هاي مارول؟ شماره 57 اكوامن بود!



چند سال پيش تو ارشيو دوست صميمي ام يعني اقاي محبوب (ناشر مجله "عصر مصور") دوباره ديدمش. اونقدر ذوق كردم كه نگو. بهش گفتم التماست ميكنم اينو به من بده! گفت براي چي؟ گفتم اين اولين كميك من بود! ايشون هم بهم دادش
نقل قول کردن
Victor Mancha
#6 Victor Mancha 1395-03-04 11:41
ببخشید یه سوال
داخل ریبوت جدید (soft rebirth) اوریجین اکوامن تغییر میکنه ایا؟؟؟
قدرتاش چطور اونا هم تغییر میکنن؟؟؟؟
و اخرین سوالم هم اینه که وقتی dc ریبوت جدید رو انجام بده هنوزم اکوامن فراری حساب میشه یا اینکه یه اوریجین جدید پیدا میکنه و کلا داستان تغییر میکنه؟؟؟
با تشکر
نقل قول کردن
Root
#7 Root 1395-03-04 11:42
سلام من عضو جدیدم
مقاله خیلی خوبی بود.امیدوارم فیلمش خوب باشه
نقل قول کردن
arkham knight
#8 arkham knight 1395-03-04 11:43
به نقل از mtm:
مرسي بابات مقاله
#9:

ميدونستي اولين كميكي كه تو عمرم به زبان انگليسي خريدم و خواندم نه مربوط به مرد عنكبوتي ميشد و نه ديگر شخصيت هاي مارول؟ شماره 57 اكوامن بود!



چند سال پيش تو ارشيو دوست صميمي ام يعني اقاي محبوب (ناشر مجله "عصر مصور") دوباره ديدمش. اونقدر ذوق كردم كه نگو. بهش گفتم التماست ميكنم اينو به من بده! گفت براي چي؟ گفتم اين اولين كميك من بود! ايشون هم بهم دادش

کمیک های آکوامن یه زمانی خیلی پیدا میشد و طرفدارم زیاد داشت... الان پدر و مادر منم آکوامنو میشناسن.... من بیشتر زمانیو دوست دارم که دستش زوبین دار شد ، یعنی با اون موی بلند خیلی بهش میومد.
آقای ترابی الان سر اون مقاله ریبرثم :lol: خدا به داد دی سی برسه...
نقل قول کردن
arkham knight
#9 arkham knight 1395-03-04 11:47
به نقل از Victor Mancha:
ببخشید یه سوال
داخل ریبوت جدید (soft rebirth) اوریجین اکوامن تغییر میکنه ایا؟؟؟
قدرتاش چطور اونا هم تغییر میکنن؟؟؟؟
و اخرین سوالم هم اینه که وقتی dc ریبوت جدید رو انجام بده هنوزم اکوامن فراری حساب میشه یا اینکه یه اوریجین جدید پیدا میکنه و کلا داستان تغییر میکنه؟؟؟
با تشکر

همش که فراری نبود.... یه مدت فرار کرد بعدا خیلی خوش و خرم برگشت آتلانتیس.... ریبرث ریبوت نیست.... بلکه اتفاقات ده سال بعد از زمان حالو روایت میکنه برای همین یه سری اتفاقات جدید میفته...
7#
اون نسخه خیلی قراره وفادار باشه... یعنی آکوامن با موی بلند و قیافه جدی اما لحن فان ، عصای پنج شاخه نپتون و زره چند تیکه واقعا خیلی ایده آل بوده... دم هرکس که لباس فیلمو طراحی کرده گرم...
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1395-03-04 11:49
اقاي مهري شما كه اينقدر به اكوامن علاقه داري اجازه بده يه سئوال فني ازت برسم!
اكوامن در سال 1941 و شماره 73 از كميك Fun comics خلق شد، درسته؟ حالا ميتوني بگي اولين بار اكوامن در چه سالي در روي جلد يك كميك به تصوير كشيده شد؟ :-*
نقل قول کردن
mohammadreza khanmohammadi
#11 mohammadreza khanmohammadi 1395-03-04 11:49
به نقل از arkham knight:
به نقل از ghost spider:
مطلب خوبی بود من هیچی از آکوا من به غیر قدرت های آبزیش نمیدنستم با این مطلب یه سری چیزا فهمیدیم حد اقل. ممنون خیلی خوب بود. ;-) :-)

این پنج درصد چیزیه که هست... آتلانتیس انقدر پتانسیل داره که قشنگ چند تا مقاله خفن ازش در بیارم...



اوه اوه پس ببین چی بشه.متظرم واسه مقاله بعدی. خیلی طول میکشه؟؟
نقل قول کردن
Sherlock Holmes
#12 Sherlock Holmes 1395-03-04 11:52
یه بار بحث قدیما شد بین خانواده.ما که نبودیم ولی مثل اینکه هر چی سریال دی سی بود تو مملکت پخش میشد!!!
ببینید تو 40-50 سال چقدر سینما و تلویزیون تغییر کرده!!!
البته به نظرم بیشترین تغییر تو این 15 سال اخیر بوده.
نقل قول کردن
arkham knight
#13 arkham knight 1395-03-04 12:00
به نقل از arkham knight:
[quote name="mtm"]اقاي مهري شما كه اينقدر به اكوامن علاقه داري اجازه بده يه سئوال فني ازت برسم!
اكوامن در سال 1941 و شماره 73 از كميك Fun comics خلق شد، درسته؟ حالا ميتوني بگي اولين بار اكوامن در چه سالي در روي جلد يك كميك به تصوير كشيده شد؟ :-*

من اکثرا کمیکای جدیدو میخونم... ولی فکر کنم جلد ۱ آکوامن توی سال ۱۹۶۲....

11#
بستگی داره نویسنده سرش شلوغ باشه یا نه... الان دوره امتحانات ترم دوهه و بنده هم مشغول... شاید دو یا سه روز دیگه...

12#
انیمیشنارو ندیدی.... از اونا حداقل هزار تا پخش میشد...
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1395-03-04 12:05
اقاي مهري الان مثلا سوپرمن مگه بلافاصله روي جلد اكشن كاميكس قرار نگرفت يا كاپيتان آمريكا و نيمور و بتمن و مرد عنكبوتي و ... ولي دقت كردي تو golden age اصلا اثري از اكوامن روي جلد هيچ كميكي ديده نميشه؟ :-*
در واقع پس از 19 سال و در سال 1960، اكوامن براي اولين بار روي جلد شماره 18 كميك brave and the bold كه اولين حضور گروه جاستيس ليگ بود ، روي جلد يك كميك ظاهر شد!!!!

نقل قول کردن
Rock star
#15 Rock star 1395-03-04 12:07
خیلی جالبه با اینکه به نظر من آکوامن خیلی شخصیت قوی و جذابی داره و خیلی خوب میشه باهاش همذات پنداری کرد ولی نمیدونم چرا همیشه باهاش بد برخورد شده و همیشه بجای اینکه ازش تقدیر بشه بیشتر ازش انتقاد شده و مسخره شده ، جالبه تو کمیک های آکوامن هم از این قضیه استفاده کردن که باعث بیشتر شدن جذابیتش میشه و مخصوصاََ وقتی شما تعامل آکوامن رو با مردم عادی می بینی مردمی که اینقدر شعور ندارند و همش به تحقیرِ یک شخصیت می پردازند.(حالا خوبه پادشاه آتلانتیسه!) فکر کنم از این جنبه ها بهش نگاه کنیم آکوامن شخصیت جذابی به شمار میاد با توجه به اینکه زیاد خیری از انسان ها بهش نمیرسه ولی باز هم (مثلِ نیمور) از انسان ها متنفر نیست و حتی سعی میکنه هر کمکی که میتونه برای انسان ها انجام بده و اگر از حدشون هم گذشتن باز هم باهاشون کاری نداره و سکوت میکنه و میره ، فکر می کنم شخصیتی که مدام داره تحقیر میشه ولی در مقابل تحقیر سکوت میکنه خیلی عزتِ بلندی داره همین باعث شده که تو سری های جدید آگوامن محبوب تر از گذشته بشه...

بچه ها این فقط نظرِ شخصیم هست به نظرم آکوامن با اینکه از نیمور دیرتر خلق شده ولی با توجه به داستان ها ، محدودیت ها و مشکلاتی که داره از نیمور جذاب تر و بهتر هست ، نیمور خیلی آدم کینه دوزی هست و برای پادشاهی هم زحمتی نکشیده ولی شما ببینید این آکوامن داره جون میکنه تا پادشاه آتلانتیس بشه ، البته فکر کنم یکی دیگه از دلایلی که باعث میشه آکوامن خاص تر از نیمور بشه اینه که پدرش انسان هست و وجه انسانیِ قوی تری داره و خلق و خوی انسانی بیشتری داره و ما بهتر درکش میکنیم.( در اصل نوعی ارتباط انسانی با مردمان آتلانتیس رو ایجاد میکنه)


#5
آقای ترابی جدی !!! آکوامن؟!
من فکر می کردم یک کمیک اسپایدرمن یا نمیدونم سوپرمن خریده باشید و خونده باشید. آکوامن رو فکر نکنم کسی به فکرش میرسید...

_
پی نوشت : امیدوارم که تو فیلمش هم به این موارد مثلِ زندگی کردن در جامعه ی انسانی و تحقیر شدنش و تلاش کردن برای رسیدن به پادشاهی نمایش داده بشه ، چون نصفِ محبوبیتی که آکوامن بدست آورده از همین خصوصیات هست که قبلاََ بینشِ دنیای واقعی نسبت به آکوامن بوده و اگه همون بینش رو در فیلم به نوعی نمایش بدن و همانطور که در کمیک ما تعامل آرتور رو با انسان ها می بینیم در فیلم هم ببینیم و شخصیت پردازی آکوامن درست در بیاد فکر کنم فیلم خوبی ببینیم.
نقل قول کردن
Rock star
#16 Rock star 1395-03-04 12:10
بببخشید من فکر کنم آکوامن دیرتر از نیمور خلق شده درست میگم ؟! اگه اشتباه میکنم بهم بگید ، چون که اطلاعاتِ دقیقی ندارم از یه جا شنیده بودم که آکوامن دیرتر از نیمور خلق شده ولی در هر حال از نظر جذابیت ، همون نظرم هست...
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1395-03-04 12:13
حالا يه چيز جالب تر بهت بگم اقاي مهري ...
درسته كه 19 سال طول كشيد تا اين بدبخت، فلك زده (يعني آكوامن :lol: ) روي جلد يه كميك ظاهر بشه اما جالبه كه بدوني در كشور استراليا (!) و در دهه 50 ميلادي يك سري كميك چاپ شد كه reprint همون كميك هاي آمريكايي بود ولي بعضي هاشون كاورهاي اريجينال داشت و در بعضي اونا اكوامن هم روي كاور بود (البته به همراه بتمن و سوپرمن)
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1395-03-04 12:15
به نقل از Rock star:
بببخشید من فکر کنم آکوامن دیرتر از نیمور خلق شده درست میگم ؟! اگه اشتباه میکنم بهم بگید ، چون که اطلاعاتِ دقیقی ندارم از یه جا شنیده بودم که آکوامن دیرتر از نیمور خلق شده ولی در هر حال از نظر جذابیت ، همون نظرم هست...

نخير قربان. اول نيمور خلق شد و بعد اكوامن ازش الهام گرفت
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1395-03-04 12:17
به نقل از Rock star:

آقای ترابی جدی !!! آکوامن؟!
من فکر می کردم یک کمیک اسپایدرمن یا نمیدونم سوپرمن خریده باشید و خونده باشید. آکوامن رو فکر نکنم کسی به فکرش میرسید...


بله اكوامن! البته گفتم كه اولين كميك "انگليسي"! اون بنده خدايي كه ازش كميك انگليسي ميخرديم هر دفعه كه ميرفتيم سراغش ، 4 يا 5 تا كميك ميزاشت جلومون و ميگفت "امروز اينا رو دارم"! . اون روز هم به نظرم جذاب ترين كميكي كه داشت اكوامن بود! :-*
نقل قول کردن
arkham knight
#20 arkham knight 1395-03-04 12:18
به نقل از mtm:
اقاي مهري الان مثلا سوپرمن مگه بلافاصله روي جلد اكشن كاميكس قرار نگرفت يا كاپيتان آمريكا و نيمور و بتمن و مرد عنكبوتي و ... ولي دقت كردي تو golden age اصلا اثري از اكوامن روي جلد هيچ كميكي ديده نميشه؟ :-*
در واقع پس از 19 سال و در سال 1960، اكوامن براي اولين بار روي جلد شماره 18 كميك brave and the bold كه اولين حضور گروه جاستيس ليگ بود ، روي جلد يك كميك ظاهر شد!!!!


دقیقا عجیبیش همینه :D من ۱۹۶۲ رو دیده بودم فقط.... کلا آکوامنو هیچکس حساب نمیکرد تا زمانی که جف جانز اومد سراغش... کلی جک در موردش ساختن که جف جانز توی جلد اول کمیک هم به اونا اشاره کرد... متاسفانه فقط وسیله خنده بود این بدبخت...
الان انقدر داستاناش جالب شده که به عنوان سوژه اول این سری مقاله ها ازش استفاده کردم...
اگه این ننگارو پاک کنم واقعا هنر کردم...
اصل این اتفاقات مضحک توی سریال سوپر فرندز بود ، بیشتر مردم با اون سریال با آکوامن آشنا شدن که باعث شد آکوامن ضعیف اون سریال مضحک به نظر بیاد..
یه چیز جالب برای من درصد عشق مرا به آکوامنه.... هر دو به هم وفادارن و طوریه که همچین صحنه طنز و صد البته نشان از غیرت مرا روی آکوامن خلق شد
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#21 j.jonah jameson 1395-03-04 12:38
ممنون جناب مهری !
آکوآمن شخصیتیه که خیلی اخلاق منحصر به فردی داره !
ولی انگار که کمی خشک برخورد و تو دار شده !

ولی در مجموعه کارتونی بتمن (BATMAN BRAVE AND THE BOLD )
اکوآمن اش به نظررم خیلی عالی بود ! ( لاتی بود برای خودش ، کله اش هم بو قرمه سبزی میداد ، یه کار های قهرمانی میکرد که آدم خوشش میومد جای اون باشه .
یا مثلا سریع فامیل میشد !
بعد خیلی هم جملات اساطیری به کار میبرد !
سر هر چیزی هم ژست میگرفت

یا مثلا با یه سلول چطوری رفیق شده بود ( چون سلوله به پیام های تلپاتی اش جواب میداد )


البته بنده خدا آکوآمن خیلی باهاش شوخی شد که خدایی حقش نبود !
ولی شخصیت اش رو خیلی دوستدارم دلاورانه به تصویر کشیده شد !
نقل قول کردن
Rock star
#22 Rock star 1395-03-04 12:40
#18
ببخشید آقای ترابی الان حرف من رو تایید کردید درسته؟!
یعنی آکوامن دیرتر از نیمور خلق شد(یعنی اول نیمور و بعدش آکوامن خلق شد.)
بعد ببخشید گفتید 19 سال طول کشید تا روی جلد یک کمیک ظاهر بشه (از سال 1941) پس نیمور چقدر زودتر ازش خلق شده؟!؟!
نقل قول کردن
arkham knight
#23 arkham knight 1395-03-04 12:40
به نقل از j.jonah jameson:
ممنون جناب مهری !
آکوآمن شخصیتیه که خیلی اخلاق منحصر به فردی داره !
ولی انگار که کمی خشک برخورد و تو دار شده !

ولی در مجموعه کارتونی بتمن (BATMAN BRAVE AND THE BOLD )
اکوآمن اش به نظررم خیلی عالی بود ! ( لاتی بود برای خودش ، کله اش هم بو قرمه سبزی میداد ، یه کار های قهرمانی میکرد که آدم خوشش میومد جای اون باشه .
یا مثلا سریع فامیل میشد !
بعد خیلی هم جملات اساطیری به کار میبرد !
سر هر چیزی هم ژست میگرفت

یا مثلا با یه سلول چطوری رفیق شده بود ( چون سلوله به پیام های تلپاتی اش جواب میداد )


البته بنده خدا آکوآمن خیلی باهاش شوخی شد که خدایی حقش نبود !
ولی شخصیت اش رو خیلی دوستدارم دلاورانه به تصویر کشیده شد !

توی انیمیشن لیگ عدالتم خوب بود... منتهی مهم حسابش نمیکردن... الان جوری شده که اگه بخوام یه هارد کاور بخرم قطعا میرم از آکوامن میخرم.. چون واقعا یه چیز منحصر به فرد و خوبه...
نقل قول کردن
Nightwatcher
#24 Nightwatcher 1395-03-04 12:41
آقا مهراب مرسی
خیلی وقته تو این سایت منتظر همچین مقاله ای بودم.

من فقط 4 شماره آکوامن new 52 خوندم (the trench).

میگم قیافه آکوامن جیسون موموا تقریبا شبیه بحران بینهایته. نه؟

بازهم ممنون از شما
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#25 j.jonah jameson 1395-03-04 12:42
به نقل از mtm:
به نقل از Rock star:
بببخشید من فکر کنم آکوامن دیرتر از نیمور خلق شده درست میگم ؟! اگه اشتباه میکنم بهم بگید ، چون که اطلاعاتِ دقیقی ندارم از یه جا شنیده بودم که آکوامن دیرتر از نیمور خلق شده ولی در هر حال از نظر جذابیت ، همون نظرم هست...

نخير قربان. اول نيمور خلق شد و بعد اكوامن ازش الهام گرفت


سلام آقای ترابی !
ببخیشد مقاله ای هست که در اون ذکر کرده باشه کدام شخصیت ها از کدام شخصیت ها الهام گرفته شده باشند ؟
باید در اینترنت چی سرچ کنم ؟
موضوع جالبی داره !
ولی یکسری رو میدونم .......
مثلا همین اکوآمن/ نیمور ، ددپول / اسپایدرمن ، و .....
نقل قول کردن
arkham knight
#26 arkham knight 1395-03-04 12:43
به نقل از Nightwatcher:
آقا مهراب مرسی
خیلی وقته تو این سایت منتظر همچین مقاله ای بودم.

من فقط 4 شماره آکوامن new 52 خوندم (the trench).

میگم آکوامن جیسون موموا تقریبا شبیه بحران بینهایته. نه؟

بازهم ممنون از شما

حداقل تا جلد ۱۶ که جف جانز نوشته بخون و لذت ببر... قبل از بحران. بینهایت و بعد از بحران در زمین های بینهایت... خیلی شبیهه چون زره چند تیکه داره ، ریش و موی بلند داره. ، قیافه جدی داره ولی با شناختم از جیسون موموآ واقعا فانه توی دنیای واقعی... کارگردان کمیک خونیم داره... مطمئنم یه چیز خاصه...
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1395-03-04 12:45
به نقل از Rock star:
#18
ببخشید آقای ترابی الان حرف من رو تایید کردید درسته؟!
یعنی آکوامن دیرتر از نیمور خلق شد(یعنی اول نیمور و بعدش آکوامن خلق شد.)
بعد ببخشید گفتید 19 سال طول کشید تا روی جلد یک کمیک ظاهر بشه (از سال 1941) پس نیمور چقدر زودتر ازش خلق شده؟!؟!

شرمنده من فكر كردم گفتي اكوامن زودتر خلق شده :-* نيمور هم دو سال زودتر از اكوامن خلق شده
نقل قول کردن
Nightwatcher
#28 Nightwatcher 1395-03-04 12:46
#17
نمیدونم چرا هیچوقت آکوامن جدی گرفته نمیشه با اینکه همیشه تو جاستیس لیگ بوده.
البته در سالهای اخیر وضعیتش بهتر شده.
نقل قول کردن
mtm
#29 mtm 1395-03-04 12:47
به نقل از j.jonah jameson:
به نقل از mtm:
به نقل از Rock star:
بببخشید من فکر کنم آکوامن دیرتر از نیمور خلق شده درست میگم ؟! اگه اشتباه میکنم بهم بگید ، چون که اطلاعاتِ دقیقی ندارم از یه جا شنیده بودم که آکوامن دیرتر از نیمور خلق شده ولی در هر حال از نظر جذابیت ، همون نظرم هست...

نخير قربان. اول نيمور خلق شد و بعد اكوامن ازش الهام گرفت


سلام آقای ترابی !
ببخیشد مقاله ای هست که در اون ذکر کرده باشه کدام شخصیت ها از کدام شخصیت ها الهام گرفته شده باشند ؟
باید در اینترنت چی سرچ کنم ؟
موضوع جالبی داره !
ولی یکسری رو میدونم .......
مثلا همین اکوآمن/ نیمور ، ددپول / اسپایدرمن ، و .....

چند تايي هست ولي معمولا خيلي مزخرف هستند. تخصصي نيستن. ولي بگردي پيداشون ميكني. درباره اسپايدرمن و بتمن هم كه تو سايت خودمون مقاله داشتيم
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1395-03-04 12:49
به نقل از Nightwatcher:
#17
نمیدونم چرا هیچوقت آکوامن جدی گرفته نمیشه با اینکه همیشه تو جاستیس لیگ بوده.
البته در سالهای اخیر وضعیتش بهتر شده.

براي خاطر قدرت هاش. چون وقتي تو اب بود قدرت داشت. بنابراين بيرون از اب بي خاصيت بود. شما فرض كن برن فضا با دارك سايد بجنگن. بيچاره اصلا كارايي داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :-* ولي يادمه نيمور اينجوري نبود. البته تو كميك هاي جديد دي سي اكوامن خارج از اب هم bad ass شده بود. ضمن اينكه دوستان ميگن كه اكوامن از نيمور پتانسيل بيشتري داره ولي به نظرم نيمور اگه در جاي خودش و به درستي استفاده بشه ، كاربرد بيشتر و بهتري داره چون يك انتي هيرو هستش.
نقل قول کردن
Rock star
#31 Rock star 1395-03-04 12:55
#21
فکر کنم همین که مسخره اش کردن باعث شد که شخصیتِ محبوب تری بشه و مخصوصاََ همون طور که گفتم نحوه تعاملش با این شوخی ها واقعاََ زیباست و اینکه در زندگیش کسی رو داره که براش مهمه و عاشقش هست یعنی مرآ هم خیلی خوبه که وجود داره و یه جورایی خاص ترش میکنه...
ولی به نظرم الان که یکمی سنگین تر برخورد میکنه خیلی بهتره ، تو Brave and The Bold ببخشید بعضی وقتا مونگول بازیاش گل میکرد ، البته به نظرم بهتر بود بعضی از خصوصیاتش مثلِ همین که سریع رفیق میشه و آدم صمیمی و مهربانی هست رو نگه میداشتند ولی اینکه حرف های قلنبه سلمبه بزنی و ژست قهرمانی بگیری یا مثلِ بچه ها سریع برای هر چیزی ناراحت بشی (مثلِ ناراحت شدن برای کشتنِ دوتا نهنگ که خب باید ناراحت باشه نه اینکه اونجوری افسردگی بگیره) خلاصه این موارد رو خوب شد که حذف کردن ولی اون Friendly بودنش رو بهتره برگردونند.(البت ه من کمیک های لیگ عدالت رو نخوندم ، نمیدونم شاید تو اونجا آدمی رفیق باز و صمیمی هست.)
نقل قول کردن
Nightwatcher
#32 Nightwatcher 1395-03-04 13:07
...
نقل قول کردن
Nightwatcher
#33 Nightwatcher 1395-03-04 13:12
#30
بله. توی new 52 قدرت بدنی خیلی بالایی داره و همچنین پرش های خیلی بلندی انجام میده.
نقل قول کردن
Rock star
#34 Rock star 1395-03-04 13:17
#30
نیمور از نظر قدرت و Bad Ass بودن که کارایی زیادی داره و تو همین Secret Wars هم خوب بودش(و در ضمن قبل از همه ی ابرقهرمانا نیمور پرواز میکرده!) ولی من فقط شخصیت پردازی رو گفتم و عملکرد اخلاقی شخصیتِ آکوامن پتانسیل بهتری داره ولی نیمور بیشتر آنتی هیرو و کینه ای هست. تو خیلی جا ها دیدیم که برای اینکه به انسان ها کمک کنه معمولاََ طفره میره و بیشتر به فکرِ خودشه تا بقیه و اگه بخواد کمکی کنه حتماََ در مقابلش یه درخواستی میکنه (مثلاََ تو Civil War به طوری از سو استورم استفاده شد تا نیمور رو متقاعد کنه و بعد کمک کرد)
یعنی در کل من از نظر پتانسیل شخصیت پردازی، آکوامن برام مهم بود مگر نه نیمور از نظر قدرت و کارایی بیشتر از آکوامن کاربرد داره و همانطور که گفتید در جای درستش برای قهرمان ها مفید تر واقع میشه.

- راستی آقای ترابی متشکرم که جواب سوالم رو دادید.(در مورد سال خلق نیمور)
نقل قول کردن
Nightwatcher
#35 Nightwatcher 1395-03-04 13:18
...
نقل قول کردن
Rock star
#36 Rock star 1395-03-04 13:19
#32
دوست عزیز بلک کت از کت وومن الهام نگرفته و هم چنین ددپول با دد استروک از نظر منبع کلاََ فرق دارند. ددپول از اسپایدرمن الهام گرفته...
نقل قول کردن
Nightwatcher
#37 Nightwatcher 1395-03-04 13:21
#26
ممنون بابت راهنماییتون
اگه گیر بیارم حتما میخونم. مخصوصا اونایی که جف جانز نوشته
نقل قول کردن
Nightwatcher
#38 Nightwatcher 1395-03-04 13:26
...
نقل قول کردن
mtm
#39 mtm 1395-03-04 13:26
به نقل از Nightwatcher:
#25
فکر کنم اینایی که میگم اینطور الهام گرفته شدن:

آکوامن از نیمور
مون نایت از بتمن
سنتری از سوپرمن
کوییک سیلور از فلش
بلک کت از کتوومن
ثانوس از دارکساید
ددپول از دث استروک...

البته اینو بگم که اوریجین اینها کلی با هم فرق میکنه و بیشتر از نظر تواناییها و شکل و ظاهرشون الهام گرفتن.
اگه اشتباه گفتم بگین


زياد حوصله ندارم پاسخ بدم ولي منبعي كه ازش اطلاعات گرفتي ناقص بوده. در كل به نظرم من فقط وقتي بحث تقليد و الهام گيري رو قبول ميكنم كه شخصيت پردازي دو شخصيت مثل هم باشن، نه ظاهر يا قدرت ها و لباس هاشون! يعني من اصلا هيچ تشابهي بين ددپول و دث استروك از نظر شخصيت پردازي و خصوصيات شخصيتي حس نميكنم. درباره بلك كت و كت وومن ولي برو اين مقاله رو بخون تا بفهمي اتفاقا اين كت وومن بود كه از بلك كت از نظر شخصتي پردازي الهام گرفت:
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Nightwatcher
#40 Nightwatcher 1395-03-04 13:41
...
نقل قول کردن
captain spidey
#41 captain spidey 1395-03-04 13:54
یه اون جا که زده پیشگویی ایرانی مگه در کمیک های مارول و دی سی شخصیت ایرانی وجود دارد ???????
نقل قول کردن
Rock star
#42 Rock star 1395-03-04 14:22
استاد ترابی از نظر ظاهری و اینکه رنگ لباسِ کت وومن از بنفش (در اوایل سبز!!!) به رنگِ خاکستری و بعد مشکی توسط کسانی مثلِ فرانک میلر و داروین کوک و تیم برتون (در فیلمِ بتمن) و ... تبدیل شد(که الهامی از گربه سیاه بود.) ولی من فکر نکنم از نظر شخصیتی شبیه هم باشند.
خیلی شخصیتِ کت وومن با گربه سیاه فرق داره مثلاََ گربه سیاه فقط اسپایدرمن رو دوست داره(نه پیتر...!!!) ولی کت وومن وقتی که در بتمن : هاش هویت مخفی بروس وین رو فهمید اتفاقاََ بیشتر هم عاشقش شد! و همیشه بتمن به کت وومن بی محلی میکرد ولی این دلیلی نمیشد که کت وومن از بتمن خوشش نیاد و دیگه بتمن رو دوست نداشته باشه... بلکه از همین بی محلی کردنِ بتمن برای نزدیک شدن بهش استفاده میکرد ولی از نظر جایگاه هایی که داشته اول یک شخصیت بد بوده و بعد آدمِ خوبی شده و بخاطرِ بتمن دزدی رو کنار گذاشت (که خودِ بروس وین این رو به یک دلیل میدونه که نمی تونه حریفِ بتمن بشه و دزدی کنه ولی خودش میگه به احترامِ بتمن دزدی نمیکنم...) و از نظر اریجین (که البته چندین اریجین داره) متفاوت تر از بلک کت هست.
کت وومن (که در اویل The Cat نام داشت.) در سال 1940 به دست باب کین در کمیک Batman #1 خلق شد و طبق گفته ی خودِ باب کین از جین هارلو بازیگر 26 ساله ی دهه ی 30 الهام گرفته است.(که در همون سن 26 سالگی در گذشت.)
مادرِ سلینا کایل به علت آزار و اذیتِ جنسی وحشیانه دست به خودکشی زد و پدرش هم به علت مصرفِ بالای الکل مرد.
او از همان ابتدای نوجوانیش یتیم شد و به پرورشگاه انتقال یافت.
او در ژیمناستیک مهارتِ بالایی دارد و دختری تیز هوش است.(که البته تو همون نوجوانی این خصوصیات رو کسب کرد.)
در کل میتونم بگم خصوصیاتِ شخصیتی کت وومن تا قبل از گربه سیاه و بعد از گربه سیاه تقریباََ یکی است. فقط در اواخر دهه ی 90 و اوایل 2000 دزدی رو گذاشت کنار (به خاطر بتمن) و در کمیک بتمن : هاش به نوشته ی جف لوب از هویت بروس وین با خبر شد و هم چنان عاشقش ماند و حتی بیشتر هم دوستش داشت.(چون گذشته ی بروس رو فهمید و احساس کرد که مثلِ خودش زندگی سختی در نوجوانی داشته و بیشتر خوشش اومد.)
هم چنین روش دزدی آن ها هم خیلی متفاوته ، گربه سیاه ، نحسی گربه های سیاه رو به نمایش میذاشت و او با کار گذاشتنِ تله و پیدا کردن راه های فرار و برنامه ریزی های از پیش تعیین شده دزدی رو انجام میداد و به اطرافیانش همان خرافات نحس بودنِ گربه های سیاه رو تلقین میکرد. در صورتی که کت وومن از روش هایِ دیگه ای استفاده میکنه...

یعنی در کل من نتیجه گرفتم که کت وومن اگه الهامی از بلک کت گرفته باشه ، فقط از نظر ظاهری و بعضی از موارد مثلِ کنار گذاشتن دزدی باشه(که البته در The New 52 هم چنان دزد مخوفی هستش...)

پی نوشت : بچه ها میخواهید بدونید باب کین چرا از گربه برای ترسیم یک شخصیت زن استفاده کرد؟!
نظرش جالبه...
باب کین: من احساس می‌کنم که زنان، شبیه گربه و مردان، شبیه سگ هستند.(منظورش رو بد برداشت نکنید :-* ) در حالی که سگ‌ها وفادارند و رفتاری دوستانه دارند، گربه‌ها سرد و غیرقابل اعتمادند... فهمیدن احساسات گربه‌ها همانقدر دشوار است که فهمیدن احساسات زنان دشوار است!!!
چی گفته :lol: :-* ، عجب مردی بزرگی !!! 8)
نقل قول کردن
علی قدیانی
#43 علی قدیانی 1395-03-04 14:29
جناب ترابی مقاله من میره امروز رو سایت؟ منظورم تاریخچه بازی های لاک پشت های نینجا هست
نقل قول کردن
adel.spider
#44 adel.spider 1395-03-04 14:31
عالی و کامل خیلی خیلی ممنونم.
منتظر مقاله ی گرین لنترن و martian manhaunter هم هستم
نقل قول کردن
Rock star
#45 Rock star 1395-03-04 14:34
از نظر من اصلاََ اینکه یک شخصیت از نظر ظاهر از چی الهام گرفته یا چه چیزی رو درش دخیل کردند اصلاََ مهم نیست مهم اینه که شخصیت پردازی اون کاراکتر چقدر قوی کار شده و نویسنده چه بعدی رو از یک کاراکتر ترسیم میکنه مهم همینه...
نقل قول کردن
mtm
#46 mtm 1395-03-04 14:42
چيزي كه همه اشتباه ميكنند اينه كه فكر ميكنند وقتي گربه سياه خلق شد ، ظاهرش شبيه كت وومن بود
ولي اونا نميدون كه ظاهر كت وومن اون موقع شباهتي خاص به گربه سياه نداشت. يعين وقتي گربه سياه خلق شد اين شكلي بود:


حالا ببين اون موقع كت وومن چه شكلي بود:

در ضمن اون موقع كت وومن از گربه ها براي جرم و جنايت استفاده ميكرد ولي گربه سياه اصلا گربه نداشت! او بيشتر تم بد شانسي و bad luck داشت كه ما در كت وومن نديده بوديم. من در این مقاله bit.ly/2P81V6p هم گفتم كه الهام بخش گربه سياه ، شخصيتي به نام bad luck blackie بود



ميگم مشكل اينه كه همه دارن كت وومن الان رو مد نظر قرار ميدن. كت وومن وقتي خلق شد فقط يك دزد و سارق بود. عشوه گر هم نبود. ولي در دهه 80 ميلادي اپديت شد. و درست مثل گربه سياه حركات اكروباتيك بلد شد، لباسش تنگ و چسبان شد و عشوه گري هم وارد شخصيت اش شد (درست مثل گربه سياه). البته من نميگم كت وومن از گربه سياه تقليد كرده. نه! اونا شخصيت هاشون فرق داره ولي اينكه بگيم چون كت وومن قبل از بلك كت بوده پس در نتيجه بلك كت ازش تقليد كرده، كاملا اشتباهه. چون وقتي بلك كت خلق شد، كت وومن اصلا اون چيزي نبود كه الانه ، نه از نظر ظاهري و نه از نظر شخصيتي
نقل قول کردن
mtm
#47 mtm 1395-03-04 14:42
به نقل از Gobby:
جناب ترابی مقاله من میره امروز رو سایت؟ منظورم تاریخچه بازی های لاک پشت های نینجا هست

تو قوانين سايت نوشته اينجور موارد رو ايميل بزنيد. شما هم ايميل بزنيد . مسئول مربوطه جواب ميده. اينجا جاي اينجور پرسش ها نيست
نقل قول کردن
Rock star
#48 Rock star 1395-03-04 16:00
بله درست میگید فضا خیلی بد شده و خیلیا به اشتباه فکر می کنند گربه سیاه از کت وومن الهام گرفته... در صورتی که اشتباه هست.
خب من همین رو گفتم که گربه سیاه از نحسی و خرافاتِ ((بد شانسی آوردنِ گربه های سیاه)) در سرقت استفاده میکرد و کت وومن این ویژگی رو در سرقت نداشت.(الان هم نداره و بیشتر مثلِ جاسوس های CIA میره دزدی میکنه)
و در ادامه من فقط گفتم که از نظر شخصیتی کت وومن از بلک کت الهام نگرفته که با توجه به استدلال شما قانع شدم که کت وومن چند ویژگی شخصیتی رو از گربه سیاه الهام گرفته... ولی همانطور که گفتید در اون آپدیتی که در شخصیت کت وومن ایجاد شد(که بدون شک برای جذاب تر کردن بیشتر کاراکتر بود.) از ویژگی هایی قبیل عشوه گری و حرکات آکروباتیک و بعضی ویژگی های دیگه به صورتی از گربه سیاه تقلید شده ولی نمیشه گفت کت وومن بعد از اون دهه (یعنی دهه 80) تماماََ یا بخشِ اعظمی از شخصیت پردازی و ظاهرش رو از گربه سیاه تقلید کرده و تبدیل به چیزی که امروز می بینیم شده... کت وومن به دست هنرمندانی مثلِ فرانک میلر ، داروین کوک و ... به اینجا رسیده و این هنرمندان توستند به این شخصیت طرح و جلوه ای تازه ببخشند و کت وومن رو تبدیل به یک شخصیتِ جذاب کنند.(خلاصه بگم اگر چه الهاماتی هم از گربه ی سیاهِ مارو ولف من داشتند ولی تمامِ کت وومن از The Black Cat تقلید نشده و بخشِ اعظمی از شخصیتش توسط آن هنرمندان خلق شد.)
نقل قول کردن
Rock star
#49 Rock star 1395-03-04 16:10
#52
ببخشید یادم رفت افرادی مثلِ جف لوب ، تیم سیل ، جیم لی و تیم برتون و... رو در بخش هنرمندان ذکر کنم.
آقای ترابی فکر کنم الان دیگه بحث رو مختومه اعلام کنیم چون که تقریباََ به نتیجه ای رسیدیم.(فقط نظرتون رو در مورد کامنت52 بدید)
آقای ترابی بلک کت جدیداََ (از سال 2010 تا الان) در کمیک های اسپایدرمن حضوری داشته ؟! چون فکر کنم بعد از ازدواج مری جین و پیتر زیاد ازش خبری نشده و البته الان که پیتر و مری مجرد اند ، شما احتمال میدید که دن اسلات در سری جدید بلک کت رو بیاره یا نه؟ (البته در حال حاضر فیلیشیا هم از هویت پیتر خبر نداره...)
نقل قول کردن
Rock star
#50 Rock star 1395-03-04 16:17
#53
ولی من واقعاََ فکر می کنم الان که پیتر میلیاردر شده نوع رابطه و نظر فیلیشیا در موردِ پیتر مقداری متفاوت تر از گذشته باشه (چون که الان زندگی ماجراجویانه و به همراه کلی بلندی و پستی داره) اگه این دن اسلات یکم اون مخش رو که عنکبوت بسته باز کنه :-* و شخصیت هایی مثلِ بلک کت و گرین گابلین و مستریو رو در کمیک های سری جدید مرد عنکبوتی شگفت انگیز بیاره خیلی سطح کمیک های اسپایدرمن میره بالا از نوسان بین سطح متوسط و خوب ممکنه برسه به سطح خیلی خوب ، ولی این دن اسلاتی که من می بینم آخر سر پیتر رو بچه منفی میکنه با کلی دختر ربطش میده ! مشروب خورش میکنه! تحویلمون میده...!! :-* :-| :-|
نقل قول کردن
mtm
#51 mtm 1395-03-04 16:23
من اصلا بحثي ندارم! اصلا هم نميگم كت وومن چيزي رو از بلك كت گرفته. هدفم اين بود كه به ديگران بگم اين بحث هاي بچه گانه كه فلاني از فلان شخصيت تقليد كرده رو بزاريم كنار. هر نويسنده يا طراحي مثل هر انسان ضمير ناخودآگاه داره و ممكنه موقع خلق هر شخصيتي ناخوداگاه و ناخواسته ذهنش بره سمت شخصيتي كه قبلا اون رو ديده. ولي مهم اينه كه شخصيت پردازي دو شخصيت با هم شبيه باشن. يادت باشه من تو اون مقاله "10 شباهت سريال فلش با مرد عنكبوتي" هم دقيقا از همين زاويه به قضيه نگاه كردم و ملاك من نه شكل ظاهري بود و نه قدرت و تيپ و قيافه. من به شخصيت پردازي بري الن و شباهت حال و هواي كلي سريال به داستان هاي مرد عنكبوتي اشاره كردم. حتي مثلا نيمدونم اون قسمت از سريال مرد عنكبوتي : مجموعه كارتوني رو ديدي يا نه كه افتاب پرست خودش رو جاي پيتر ميزنه و حتي مري جين رو ميبوسه؟ (اين قسمت برنده جايزه هم شده) . حالا بگو كدوم قسمت از فصل اول سريال فلش محتواش شبيه به اين قسمته كه من گفتم؟ (راهنمايي: اون بري قلابيه، كيتلين رو ميبوسه ! درست مثل اونجايي كه افتاب پرست مري جين رو ميبوسه! :-* )
نقل قول کردن
Victor
#52 Victor 1395-03-04 20:22
نیمور از شخصیت های مورد علاقمه و به اکوامن ترجیحش میدم
اکوامن بر سر تاج و تخت خیلی جنگید
ولی کدوم شخصیت دی سی اندازه نیموری که در راه به دست اوردن سوزان جنگید و عذاب کشید؟
حتی مجنون هم قد نیمور سختی نکشید
نقل قول کردن
arkham knight
#53 arkham knight 1395-03-04 20:27
به نقل از captain spidey:
یه اون جا که زده پیشگویی ایرانی مگه در کمیک های مارول و دی سی شخصیت ایرانی وجود دارد ???????

بله ، زیادم هست.... حتی خواهرش سایه هم ایرانیه که اونم باز شخصیت مهمیه... اما خب کارکترای ایرانی معمولا چهره خوبی پیش بقیه ندارن و نقششاون در حد سیاهه لشکراس...
نقل قول کردن
arkham knight
#54 arkham knight 1395-03-04 20:41
به نقل از Wolverine:

نیمور از شخصیت های مورد علاقمه و به اکوامن ترجیحش میدم
اکوامن بر سر تاج و تخت خیلی جنگید
ولی کدوم شخصیت دی سی اندازه نیموری که در راه به دست اوردن سوزان جنگید و عذاب کشید؟
حتی مجنون هم قد نیمور سختی نکشید

من نمیدونم چه دردیه همه سوزانو میخوان؟ واقعا دیگه رید ، نیمور ، دکتر دووم ، و برخی شخصیت های دیگه مارول چرا انقدر رو سوزان زووم کردن؟ ( البته رید که شوهرشه طبیعیه... )


آقای ترابی اون نویسنده و کارگردان فلش دقیقا از همین موجوداتن.... یعنی خلاقیتشون بالاس ولی عمل کردنشون شدیدا ضعیف... فلش واقعا شانسی شانسی انقدر موفق شد...
نقل قول کردن
Victor
#55 Victor 1395-03-04 20:47
مرسی مهراب
ولی چرا زحمت کشیدی میگفتی خودم مینوشتم :lol:
منتظر بقیه هستم مخصوصا هاوک من و هاوک گرل که بخاطرش یه روز موندن تو افق رو از همین حالا رزرو کردم تا موقع انتشار برم اونجا محو بشم :lol: (کسی هم بیاد با دمپایی میزنمش)
راستی "دنیا" درسته نه "زمین"
نقل قول کردن
arkham knight
#56 arkham knight 1395-03-04 20:53
به نقل از Wolverine:
مرسی مهراب
ولی چرا زحمت کشیدی میگفتی خودم مینوشتم :lol:
منتظر بقیه هستم مخصوصا هاوک من و هاوک گرل که بخاطرش یه روز موندن تو افق رو از همین حالا رزرو کردم تا موقع انتشار برم اونجا محو بشم :lol: (کسی هم بیاد با دمپایی میزنمش)
راستی "دنیا" درسته نه "زمین"

هاک گرل و هاک من رو کلا ول کن ، اونا توی صفن... دنیا رو همی میدونم ، اتفاقا یکی از دوستان نخبه ( کسری ) هشدار این کلمه رو دادن اما خب این واژه اینطوری جا افتاده... ضمن اینکه الان توی نیو۵۲ واژه زمین باید به کار بره چون دیگه دنیا ها موازی نیستن و فقط زمینا این شکلی شدن...
......
فردا قسمت دوم این مقاله رو میدم ، اگرم نشونی میخواید به عکس اول مقاله توجه کنید :lol:
نقل قول کردن
Victor
#57 Victor 1395-03-04 22:35
شرمنده بابت اسپم
میگم مهراب تو که گیم میبینی این قسمتش هم دیدی؟
من که بعد دیدنش داغون شدم
انصافا هرگز انتظار همچین قسمت بینظیری رو نداشتم
اسپویل
Hold the door Hold the door Hold the door = hodor
از 6 سال پیش فقط و فقط یه حرف پوچ (هودور) میشنیدم نگو قرار بود 6 سال بعد معنای واقعیش گفته بشه
واقعا احسنت به سازندگان و مارتین دوراندیش
نقل قول کردن
Amazing Mokhtar
#58 Amazing Mokhtar 1395-03-04 22:59
ممنون بابت مقاله خیلی عالی بود
من-ثینگ و سوامپ ثینگ هم خیلی به شباهت دارن
هردو از نظر شخصیت پردازی خیلی دارکن و از نظر شکل و شمایل خیلی شبیه به همن
سوامپ ثینگ درست یه ماه بعد از من-ثینگ خلق شد
نقل قول کردن
comic fan
#59 comic fan 1395-03-05 09:13
آقا مهراب مرسی
عالی بود واقعا
فقط من آخرش نفهمیدم قاره اتلانتیس میگن یا شهر اتلانتیس ؟!
بعضی از منابع میگه شهر بعضی جاها میگن قاره
حتی تو کمیک ها هم اینجور دودستگی ای رو دیدم
نقل قول کردن
dead4lantern
#60 dead4lantern 1395-03-05 09:41
در کل بدک نبود ولی یه اشتباه فاحش داشتی تو ریبوت نیو52 اکوامن احیا شد؟ :o تو نیو 52 به جز یه ارک کلش نمره زیر 5 گرفت و یکی از ضعیف ترین داستانای اکوامن بود لطفا بعضی چیزارو بررسی کنید بعد تو مقاله هاتون بزنین اکوامن کمیکای اختصاصیش در کل متوسطه ولی نیو 52 افتضاح بود ولی نمیشه از نقشش توی جاستیس لیگ قافل شد
نقل قول کردن
arkham knight
#61 arkham knight 1395-03-05 10:02
به نقل از dead4lantern:
در کل بدک نبود ولی یه اشتباه فاحش داشتی تو ریبوت نیو52 اکوامن احیا شد؟ :o تو نیو 52 به جز یه ارک کلش نمره زیر 5 گرفت و یکی از ضعیف ترین داستانای اکوامن بود لطفا بعضی چیزارو بررسی کنید بعد تو مقاله هاتون بزنین اکوامن کمیکای اختصاصیش در کل متوسطه ولی نیو 52 افتضاح بود ولی نمیشه از نقشش توی جاستیس لیگ قافل شد

عزیز گفتم که این معرفی نیست فقط در حد یه بیوگرافی ساده اس که در اصل برای مقالات بعدی زمینه چینی میکنه... در ضمن ، نیو۵۲ رو فقط من نمیگم ، خیلیا ها میگن که اونجا احیا شده.... چون واقعا هم همینطوره.... جزو این سری مقالات ، مقاله ده کمیک برتر هم هست ، صبر کنید تا اون قسمت و بعدا خودتون قضاوت کنید...
نقل قول کردن
comic fan
#62 comic fan 1395-03-05 12:45
به نقل از dead4lantern:
در کل بدک نبود ولی یه اشتباه فاحش داشتی تو ریبوت نیو52 اکوامن احیا شد؟ :o تو نیو 52 به جز یه ارک کلش نمره زیر 5 گرفت و یکی از ضعیف ترین داستانای اکوامن بود لطفا بعضی چیزارو بررسی کنید بعد تو مقاله هاتون بزنین اکوامن کمیکای اختصاصیش در کل متوسطه ولی نیو 52 افتضاح بود ولی نمیشه از نقشش توی جاستیس لیگ قافل شد

عزیزم مهراب که توضیح داد فقط یه پیش زمینه بود برای قسمت های بعدی
وگرنه من میشناسم ایشون رو ... یه سری رو تا کامل نکنه که دست بردار نیست . شما فقط منتظر مقالات نیو گادز و مولتی ورس ایشون باشید تا متوجه بشین که واقعا مقاله رو کامل انجام میده ایشون
از طرفی اکوامن نیو 52 بد بود ؟!
شخصیتی که مدام مورد تمسخر قرار میگرفت و دی سی چندین بار قصد از بین بردنش رو داشت جف جانز جوری احیا کرد که الان کلی طرفدار داره
مگه یادت نمیاد وقتی که تو انیمیشین جاستیس لیگ وار اکوامن رو حذف کردن و شزم رو بجاش آوردن چه طومار عظیمی نوشته شد تا اکوامن باشه ؟! و چند هفته بعدشم که قرار شد یه انیمیشن با محوریت اکوامن نوشته بشه
این کم موفقیتیه ؟
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#63 Samwel Tarly 1395-03-05 13:43
من چیز زیادی درباره اکوامن نمیدونستم اما الان یک چیز هایی فهمیدم حالا یک سوال:
اکوامن یک شخصیت دارکه یا لایت؟بیشتر چجوریه؟
نقل قول کردن
Rock star
#64 Rock star 1395-03-05 14:19
#55
متشکرم از جواب شما استاد ترابی
- ببخشید دیر جواب میدم دیگه دیروز درگیر شدم نتونستم بیام تو سایت... :-*

- من سریال فلش رو هنوز شروع نکردم ولی اون قسمت مرعنکبوتی : مجموعه ی کارتونی رو دیدم و حتی قضیه ی آفتاب پرست رو هم میدونم...

من فقط خواستم سو تفاهم نشه...
منظورتون رو متوجه شدم شما منظورتون از عشوه گری و آکروبات و ... این بود که بلک کت این ویژگی ها رو از خودش داشته نه از شخصیت های دیگه (مثلِ کت وومن) و خب به خوب موضوعی هم اشاره کردید هر نویسنده و هنرمندی ممکنه به ذهنش مواردی خطور کنه و به کار ببره و شاید ایده ی موفقی هم در بیاد! و این به معنی تقلید نیست.
نقل قول کردن
...ARTIN MORADYANS...
#65 ...ARTIN MORADYANS... 1395-03-23 23:20
مثل همیشه عالی...
نقل قول کردن
captain iran
#66 captain iran 1395-03-24 02:51
یه لحظه قدرت ابرانسانی رو (قدرت ایرانسلی)خوندم گفتم ایرانسل اینجا چی میگه :lol:
نقل قول کردن
The Red Spider Skull
#67 The Red Spider Skull 1396-08-24 20:52
خدایی این مرتیکه زک اسنایدر این جیسون ماموآ رو از کجاش در آورد آخه؟ اصلا شبیه به آکوامن نیست. مرتیکه تو نمیتونی حتی به ظاهر شخصیت ها وفادار باشی چه برسه به ذاتشون. خاک تو سر دی سی که تو معمار دنیای سینماییش هستی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37