معرفی 40 عضو برتر گروه انتقام جویان در دنیای کمیک – قسمت اول

معرفی 40 عضو برتر گروه انتقام جویان در دنیای کمیک – قسمت اول

به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم  عظیم "انتقام جویان : پایان بازی" ، در این مقاله به استقبال برترین اعضای گروه سمبلیک انتقام جویان میرویم.

مقدمه : " ایده ای وجود داشت. گرد هم آوردن گروهی از افراد خاص. تا ببینیم میتوانند بیشتر از چیزی که هستند، شوند. که وقتی مردم بهشون نیاز داشتند، در نبرد هایی بجنگند که آن ها هرگز نتوانستند... " این مسئله همیشه روشن بوده که گروه های ابرقهرمانی طرفداران بسیار زیادی دارند. حتی شخصیت هایی که به صورت جداگانه چندان به دل طرفداران عرصه کمیک نمی نشینند، وقتی در کنار یکدیگر قرار میگیرند و یک اتحاد از نوع سوپرهیرویی رو تشکیل میدند؛ جذابیت خاصی پیدا می کنند. در نتیجه دنیای کمیک هم پر شده از اجتماع های جور واجور قهرمانان. طوری که معمولا وقتی به تاریخچه یه شخصیت نگاهی بیندازید متوجه میشوید که در بیش از یک گروه فعالیت داشته و مهمان چند گروه بوده. خب، پس مسلما خالقان و نویسندگان کمیک هم سعی میکنند گروهی خلق کنند که تناسب شخصیت ها و همبستگی اونا برای مخاطبان هیجان انگیز به نظر رسد. یکی از این گروه ها انتقام جویان است که در طی سال ها میزبان شخصیت های گوناگونی بوده. خوشبختانه مارول استودیو با آثار بی نظیر خودش، انتقام جویان رو بیش از پیش محبوب کرده و الآن حتی کسانی که کمیک فن نیستند، اسم انتقام جویان به گوششون خورده. البته در جهان سینمایی مارول (MCU) ما با بخشی از اعضای این تیم آشنا شدیم و وقتی شما داستان های اونارو بخونید متوجه خواهید شد هنوز کلی شخصیت دیگه هم هست که عضو این تیم بودند ولی در عالم سینما بهشون اشاره ای نشده ! "انتقام جویان : جنگ بی نهایت" هم که روانه پرده سینما ها شد و انتظار10 ساله هواداران به پایان رسید.در این مقاله سعی شده 40تن از برترین اونا معرفی بشه. و ما به استقبال برترین اعضای گروه سمبلیک انتقام جویان میرویم.

نکته مهم : این مقاله کاملا جامع بوده و شخصیت ها فقط به تیم "انتقام جویان" محدود نمی شوند بلکه تمامی گروه های"انتفام جویان جدید" ، "انتقام جویان مخفی" ، "انتقام جویان تاریک" ، "Avengers Coast West "و... مورد نظر هستند.

 

- ولورین (Wolverine)

ولورین انتقام جو

با خشن ترین و وحشی ترین شخصیت این لیست کارو آغاز میکنیم ! در سال 2005 زمانی که داستان های نیو اونجرز چاپ می شد، ما نظاره گر پیوستن یک ماشین آدمکشی به این تیم بودیم. جیمز هاولت که با نام لوگان  یا ولورین هم شناخته میشود. او خشونتی همانند یک گرگ و غرشی هولناک تر از شیر داره ! زندگی اش در جنگل سپری شده و به قولا خشن بار اومده. در بچگی پدر خودشو کشت (البته اطلاع نداشت که اون پدرشه !) بنابراین فرار کرد. وقتی که در برنامه سلاح ایکس به رویش آزمایش انجام دادند، تغییر کرد. در اینجا فلز ادمانتیوم با اسکلت او پیوند خورد. جیمز در جنگ جهانی هم حضور داشته. شاید سوال پیش بیاد چرا قهرمانی چون ولورین رو در رتبه آخر قرار دادم ؟ باید بگم که نمیشه گفت یه عضو پایدار و مهم برای انتقام جویانه. همانطور که میدونید، 90 % وابسته به ایکس منه ! اما نشون داده که میتونه یه عضو موثر برای اونجرز باشه و بخشی از مسئولیت تیم رو به دوش بکشه.

 

40- مشعل انسانی اریجینال (The Original Human Torch)

 مشعل انسانی اریجینال (The Original Human Torch)

جیم هاموند (Hammond Jim) همان مشعل انسانی اریجینال می باشد. در حقیقت او یکی از اولین ابرقهرمان های دنیای کمیکی مارول میباشد. چرا که در سال 1939در شماره اول مارول کامیکس حضور پیدا کرد. ما در کمیک های West Coast Avengersدر سال 1989به این تیم دعوت شد و شاهد انتقام جو شدن او بودیم. جیم در یک نمایشگاه درون یک اتاقک شیشه ای نگهداری می شد اما وقتی از آنجا خارج و متوجه شد که کنترل قدرت هایش را ندارد فرار کرد و بعد ها هم موفق شد قدرتش را کنترل و با جرم و جنایت های کوچک مبارزه کند. یکی از نبرد های هیجان انگیز او وقتی بود که نیمور از دل دریا بیرون آمد و سعی در حمله به سمت خشکی را داشت که بین او و هیومن تورچ جنگی وحشیانه شکل گرفت و برنده میدان هم هیومن تورچ بود ! خلاصه اینکه او عضو مهاجمان هم بوده در جنگ جهانی هم حضور داشته و حتی مرگ آدولف هیتلر هم زیر سر خودشه ! بعد هم که عضو انتقام جویان شد و مدت زمان زیادی هم در آن فعالیت کرد.

 

39- آمادئوس چو (Amadeus Cho)

آمادئوس چو

آمادئوس چو یکی از باهوش ترین انسان های زمین به حساب میاد. از همان کوچکی مشخص بود که توانایی انجام محاسبات سنگین رو داره. مغز او همانند یک کامپیوتر پیشرفته میتواند همزمان تعداد بسیار زیادی مسئله را باهم حل کند. در دوران نوجوانی در مسابقه آنلاین هوشی شرکت کرد و برنده شد و جایزه کسب کرد. البته این مسابقه توسط شخصی نابغه برگزار شده بود که هدفش پیدا کردن اشخاص باهوش همانند خودش بود تا بتواند آن ها را نابود کند ! پس آمادئوس هم توی دردسر افتاد. هرچند این مشکل بعد رفع شد اما آثار جبران ناپذیری به جا گذاشت. آمادئوس با هرکول هم مشارکت های زیادی داشته. البته او در گروه های دیگری هم حضور داشته است. حتی در تیم ایلومیناتی ((Illuminati هم عضو بوده. آمادئوس چو در جریان داستان های The Mighty Avengers عضو این تیم شد. لازم به ذکره که آمادئوس چو در سال 2016 هم جانشین هالک شد. یعنی وقتی که بروس بنر در آستانه مرگ بود او خودش را فدا کرد در عوض به هالک جدید تبدیل شد و یکی از لحظات ماندگار سال را پدید آورد. بعد هم تصمیم گرفت با موجوداتی که این جهان را تهدید می کنند مقابله و در برابر آنان ایستادگی کند.

 

38- آرس (Ares)

               آرس مارول                 

آرس همان خدای جنگ مشهور است. وجود همچین شخصیت خبیثی در این لیست لازم بود. او در اولین شماره داستان های The Mighty Avengers به عضویت این تیم در آمد. آرس؛ پسر ارشد زئوس و برادر هرکول است. در حقیقت او سال ها با انتقام جویان و برادرش، هرکول سر جنگ داشت ! پس از یک دوره دشمنی طولانی با آن ها، در نهایت به انتقام جویان پیوست. اینم بگم که برای مدتی هم تغییر کرد و سعی داشت زندگی عادی رو در پیش بگیره و با پسرش در زمین زندگی می کرد. بعد از اینکه توسط تونی استارک و خانم مارول به تیم دعوت شد همانند یک قهرمان عمل کرد ! او به این تیم در برابر رقبایی چون الترون ((Ultron و موله من (Mole Man) کمک بسیاری کرد و در شکست دادن آن ها بسیار موثر واقع شد. البته بعد به منظور انتقام از برادرش به تیم خیانت کرد. بعد از تیم انتقام جویان استارک، او به انتقام جویان تاریک (Avengers Dark) نورمن آزبورن ملحق شد. عرض کنم خدمتتون که در آخر، آرس توسط یکی از قدرتمند ترین مرگبار ترین قهرمانان جهان مارول یعنی سنتری کشته شد.

 

37- ثینگ (Thing)

 ثینگ (Thing)

بن گریم ملقب به ثینگ یکی از هیولا های نیرومند ماروله. او یکی از اعضای چهار شگفت انگیزه. شاید بتونیم اونو وفادار ترین عضو این تیم بنامیم. بعد از اینکه به همراه دیگر اعضای چهار شگفت انگیز، در معرض یک تابش قوی کیهانی قرار گرفت، به یک هیولا با پوستی از جنس سنگ و قدرت بدنی فوق العاده بالا تبدیل شد. البته گفته باشم که فقط ظاهر او سخت و خشن می باشد ولی باطنی نرم و قلبی مهربان و زلال دارد. ثینگ توسط دو تن از خالقان بزرگ مارول، استن لی و جک کربی خلق شد. اولین حضورش هم برمیگرده به نخستین داستان چهار شگفت انگیز در سال 1961. یکی از نکات جالب توجه در رابطه با این کاراکتر اینه که نخستین قهرمانی بود که در ظاهر با دیگر قهرمان ها فرق داشت ! او یک هیولا بود. این تمایز از استن لی سرچشمه میگیره. در حقیقت آن زمان استن لی میخواست شخصیتی خلق کنه که یک قهرمان واقعیه که در قالب یک هیولا پوست کلفت گیر کرده ! جک کربی هم او را مانند یک هیولای نارنجی رنگ عظیم با قدرتی بالا طراحی کرد. او در سری دوم داستان های West Coast Avengers در سال 1986 به این تیم پیوست. جدا از اون ثینگ عضو تیم New Avengers هم شده.

                                        

36- هایپریون (Hyperion)

هایپریون (Hyperion)

او از قدرتمند ترین قهرمانان دنیای ماروله. همچنین اولین قهرمان ماروله که به سوپرمن شباهت داره ! دیگه اینکه نسخه های گوناگونی ازش وجود داره. البته در حال حاضر از او سه نسخه وجود داره. اولین هایپریون در شماره 69 از داستان های انتقام جویان خلق شد. سل بیوسما و روی توماس از خالقان او هستند. نام او Ran-Zhib بود. او بعد ها عضو تیم خبیث Squadron Sinisterشد. احتمالا بر اساس شخصیت سوپرمن طراحی شده. دومین و شاید محبوب ترین هایپریون ساکن زمین 712 بود. او هم توسط روی توماس و سل بیوسما در سال 1971خلق شد. بیشتر به تیم Squadron Supremeوابسته است. آخرین نسخه از هایپریون هم در سری پنجم انتقام جویان حضور پیدا کرد. او به تیم انتقام جویان پیوست و مدتی در این تیم باقی ماند. در کل هایپریون قهرمانی با قدرت بالاست. سرعت بالا و قدرت زیادی داره. میتونه پرواز کنه. ار چشمانش میتواند پرتو های انرژی گرمایی تولید کند. حواس او ارتقا یافته است و دیدگاه اتمی داره. بینایی او از نوع اشعه ایکسه که بهش اجازه میده چیزهایی که انسان ها توانایی دیدن آن را ندارند هم ببینه. شنوایی او به حدی قدرتمنده که میتونه هر صدایی از هر سیاره ای رو بشنوه. می بینین، توانایی های او هم بسیار به سوپرمن شبیه است.

 

35- مرد عنکبوتی (Spider-Man)

مرد عنکبوتی - انتقام جویان

محبوب ترین شخصیت دنیای کمیک هم زمانی یک انتقام جو بوده. او در316 ئمین شماره از داستان های "انتقام جویان" فعالیت خود را در تیم آغاز کرد و بعد عضوی از تیم شد. اینم اضافه کنم که بعد هم عضو "انتقام جویان جدید" شد و مدتی در این تیم فعالیت کرد. یعنی سال 2005 وقتی مجموعه کمیک های انتقام جویان جدید منتشر می شد، در اولین شماره از آن اسپایدی عضو این تیم شد. داستان از این قراره که الکترو یک آشوب به وجود میاره و با تخریب زندان رافت (Raft) موجب فرار کردن جمعی از زندانیان آن جا که تمام آن ها را خبیث های مارول تشکیل داده است، می شود. در آن وضعیت وقتی که اعضای تیم انتقام جویان هرکدام به بهانه ای نیستند، استیو راجرز و تونی استارک تصمیم میگیرند تیمی جدید از انتقام جویان تشکیل دهند که مرد عنکبوتی هم یکی از آن هاست. در واقع درسته که مرد عنکبوتی یک نوجوانه (یا جوان) که با دشمنای خودش درگیره و سرش تو کار خودشه ! اما اکثر اوقات وارد تیم های کله گنده و اتفاقات و وقایع بزرگی میشه که همین از ویژگی های جذاب اونه. از محبوب ترین کمیک های سال های اخیر او هم میتوان به سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز و توطئه کلونی اشاره کرد.

                                  

34- کیوزار (Quasar)

 کیوزار (Quasar)

وندل الویس وان در ابتدا یکی از مامورین سازمان شیلد (S.H.I.E.L.D) بود. او جز شخصیت های کیهانی و بسیار نیرومند مارول محسوب می شود. بعد از اینکه کاپتان آمریکا متوجه توانایی های بی نظیر کیوزار شد، او را به تیم انتقام جویان دعوت کرد و بدین ترتیب او عضوی از این تیم شد. کیوزار در شماره 305 داستان های انتقام جویان به عضویت کامل تیم درآمد. کاپتان حق هم داشت، او واقعا تواناست ! مثلا کیوزار میتونه انرژی رو دستکاری کنه یا چیز جدیدی بسازه. بسیار سریع پرواز کنه و عین آب خوردن تلپورت کنه ! همچنین ذهن قوی ای داره و در استفاده از ابزار ها و فوت و فن های کوانتومی رو دست نداره. به علاوه توانایی دستکاری ماده و ... او غیر از انتقام جویان، از اعضای Star Masters و Annihilators هم بوده و جالب تر از همه زمانی یکی از مدافعین عالم در برابر تهدیدات کیهانی بوده است.

 

33- واندرمن (Wonder Man)

واندرمن (Wonder Man)

واندرمن، شخصیتی خلق شده توسط جک کربی و استن لی. در شماره9 سال 1964 در مجموعه داستان های انتقام جویان، این شخصیت وارد دنیای کمیک شد. نکته جالبش هم اینجاست که خود شخصیت نخستین بار در سری انتقام جویان خلق شده. تاریخچه و اریجین او از این قراره که سایمون ویلیامز بعد از اینکه پدرش فوت کرد صاحب کارخانه اش شد. ولی این کارخانه توانایی مقابله با رقبای خود من جمله صنایع استارک را نداشت. به پیشنهاد برادرش دست به کار خلاف زد اما لو رفت و به زندان افتاد. بعد هم تحت تحت آزمایشی قرار گرفت که طی آن به یک شخص نیرومند بدل گشت. آزمایش او را تحت تاثیر اشعه یونی قرار می داد بدین ترتیب دارای انرژی های یونی می باشد. هدف این بود که پس از دریافت قدرت، انتقام جویان و استارک را بکوبد (داغ دل ازشون داشت !) اما در عوض او تصمیم بر تغییر گرفته و به انتقام جویان می پیوندد. واندرمن هم بسیار قدرتمنده. استقامت و مقاومت بالایی داره و بسیار تر و فرزه ! قدرت بدنی در بالاترین حد و تقریبا جاودانه است ! چرا که فرم او یونی می باشد پس در برابر شرایط شدیدا مقاومه و برای زنده ماندن نیازی به آب و غذا و حتی هوا نداره !

 

32- دکتر استرنج (Dr. Strange)

دکتر استرنج - انتقام جو

رسیدیم به عظیم ترین استاد هنر های مرموز جهان کمیک بوک، استفان استرنج ملقب به دکتر استرنج. او از قهرمان های قدیمی کمیکه. سال 1963خلق شد. او پزشک نابغه و ثروتمندی بود که در رشته خودش مهارت های شگفت انگیزی داشت. بسیار هم مغرور بود تا اینکه در تصادفی دستانش رو از دست میده و به خاک سیاه میشینه ! سپس برای معالجه سراغ شخصی به نام اینشنت وان میره و توانایی های جادوگری را فرا میگیره. راستش دکتر استرنج جز شخصیت های محبوب منه. به نظرم اون جو قالب بر داستان هاش و ویلین هاش و همینطور نحوه تقابل با اونا سبب شکل گیری دنیایی جذاب و مجزا از دیگر شخصیت های کمیک برای او شده. بزرگترین دشمن او یقینا دورمامور، ارباب دنیای تاریک می باشد. او عضو سرسخت گروه محبوب مدافعین هم بوده. یعنی وقتی سال 1971این گروه در دنیای کمیک ایجاد شد، دکتر استرنج از اعضای اولیه اش بود. بعد ها هم وارد انتقام جویان جدید شد. در واقع او جز نخستین ترکیب شخصیتی این تیم نبود (یعنی تیمی که پس از آشوب زندان رافت شکل گرفت) اما بعد از حواث جنگ داخلی او و چند قهرمان دیگر هم به این تیم پیوستند.

 

31- شوالیه سیاه (Black Knight)

 شوالیه سیاه (Black Knight)

شوالیه سیاه یک مبارزه همه فن حریفه. او در شمشیر بازی و نبرد های تن به تن مهارت چشمگیری داره. او در یکی از داستان های انتقام جویان برای اولین بار در عالم کمیک حضور پیدا کرد (1967) دین ویتمن، جوانی بود که پس از تلاش در دانشگاه موفق به کسب مدرک فیزیک شد. عموی دین هویتی به نام شوالیه سیاه رو یدک می کشید البته از نوع خبیثش ! اما حقیقت اینه که شوالیه سیاه سمتی است که از دوره جد دین بوده و چهره ای قهرمانانه داره. بنابراین دین تصمیم گرفت که بار دیگر از شوالیه سیاه یک قهرمان بسازه پس این هویت رو برای خودش برگزید. یک سال پس از حضورش در عالم کمیک عضو انتقام جویان شد. مدتی در تیم بود و بعد از آن خارج شد و وارد تیم دیگری به اسم Ultraforce شد. او تبدیل شد به رهبر این تیم. البته هشت ماه پس از رویداد جنگ های پنهان او مجددا به تیم انتقام جویان وارد شد. اکنون او پادشاه جایی به نام Weirdworld می باشد.

 

30- نیمور (Namor)

 نیمور (Namor)

نیمور توسط بیل اورت در سال 1939خلق شد. در نتیجه یکی از قدیمی ترین های ماروله. البته مقدمه حضور او به تیم انتقام جویان در سال 1985رخ داد. یعنی در شماره 262این مجموعه. نیمور به ساب مارینر مشهوره. او پادشاه آتلانتیس، شهر گمشده است. اگر بخوایم اریجین او رو در یک جمله بگیم باید گفت نیمور ثمره ازدواج یک آتلانتیسی با انسانه. جالب اینجاست که او عاشق سوزان استورم هم شده. همانطور که بالا تر هم گفتیم نبرد او با مشعل انسانی بعد از اینکه از خشکی خارج شد جز نبرد های ماندگار ماروله. نیمور قدرت های زیاد و جالبی هم داره. وقتی زیر آب باشه قدرت هاش به طرز عجیبی بی ماننده. به اندازه ای قوی است که صد ها تن را عین ماست بلند کنه (!) و با امثال تور و هالک سرشاخ بشه. استقامت و قدرت بدنی اش هم بسیار زیاده و فاکتور شفا دهنده به خصوص زیر آب رو هم داره. یک نکته بسیار جالب درباره او اینه که اولین شخصیت دنیای کمیک با توانایی پرواز کردن بود !در واقع دیگر شخصیت هایی مثل سوپرمن و واندروومن که میبینین پرواز میکنن اوایل اینطور نبودند و فقط جهش های طولانی داشتند ! نیمور در تیم های متعددی هم بوده. مثلا به تیم مدافعین هم ملحق شد ( (1971خودش و هالک و دکتر استرنج اولین های این تیم بودند. و بعد از مدافعین بود که وارد انتقام جویان شد. از دیگر تیم هایی که در آن فعالیت کرده میتونیم به ایلومیناتی اشاره کنیم. یه چیز دیگه هم بگم، وقتی که اعضای تیم Squadron Supreme به دلایلی تصمیم به شکار نیمور میگیرند، یک حمله کلی به آتلانتیس به راه می اندازند و شهر رو با خاک یکسان می کنند ! بعد هم هاپیریون (عضو سابق انتقام جویان) با استفاده از اشعه لیزری خودش نیمور رو می کشه ! البته مارول بعدا نیمور رو برمیگردونه.

 

29- پاورمن (Power Man)

پاورمن - ویکتور الوارز

در دنیای کمیکی مارول به چند نفر این لقب داده شده و فقط مختص یک شخصیت نیست. اما در این مقاله ما معروف ترین اونا رو که با این عنوان شناخته میشه مورد بررسی قرار میدیم: ویکتور آلوارز. او نسبتا دیر خلق شد (سال 2010) ویکتور جوانی اهل نیویورک بود که پس از کشف توانایی های خود لقب پاور من رو برای خودش انتخاب کرد. از لقبش هم مشخصه که بسیار توانمنده. اصلی ترین قدرتش نیروی چی (Chi) است. او از نیروی فوق العاده چی (Chi) استفاده های فراوان میکنه. میتونه به کارش بگیره و حتی در مشت هاش هم ذخیره اش میکنه. این نیرو بهش چابکی و سرعت و قدرت و همچنین نیروی شفا دهنده داده. این نیرو بهش خیلی قدرت ها میده. او با آیرون فیست جرایات زیادی داشته و مدتی با هم مثل یه تیم بودند. بعد هم او عضو یکی از تیم های انتقام جویان شد. البته تا به حال عضو چند نسخه تیم انتقام جویان شده.

 

28- پلنگ سیاه (Black Panther)

 پلنگ سیاه (Black Panther)

تچالا یا پلنگ سیاه پادشاه کشور واکاندا است. جالب اینجاست برای اولین بار در یکی از داستان های چهار شگفت انگیز ( (Fantastic Fourحضور پیدا کرد ( (1966او توانایی های بسیاری داره. دو سال بعد عضو انتقام جویان شد (در سال 1968 در طی داستان های کاپتان آمریکا و انتقام جویان.) لباسش هم قابلیت های مختلف و زیادی داره. حتی پیشرفته و مجهز تر از زره تونی استارکه ! (اگر باور نمی کنید این مقاله رو بخونید تا قانع بشید) همچینین از فلز قدرتمند وایبرینیوم ساخته شده که یکی از قوی ترین های دنیای ماروله (اینجا) او اولین قهرمان سیاه پوست دنیای کمیکه. پدر او "تچاکا" نام داشت. که به دست کاراکتر خبیثی به اسم "یولیسس کلا" همراه با افرادش به قتل رسید. کلا برای سرقت وایبرینیوم به واکاندا رفته بود. در واقع واکاندا ذخایر سرشار وایبرینیوم داره. پس از مرگ پدرش، تچالا جانشین او شد. و بعد از طی کردن مسابقاتی به مقام پلنگ سیاه رسید. بعد ها هم عضو انتقام جویان شد. البته زمانی بود که به علت آسیبی که توسط دکتر دووم دیده بود، مقام پلنگ سیاه رو از دست داد. اون موقع خواهرش شوری به پلنگ سیاه تبدیل شد. او در رویداد جنگ های پنهان هم حضور داشت و در شکست دووم موثر بود (حتی صاحب دستکش بی نهایت هم شد و نبردی با دووم داشت که البته بدجور کتک خورد !)

 

27- فایر برد (Firebird)

فایر برد - firebird

بونیتا جوآرز (Bonita Juarez) که بعد ها به فایر برد (Firebird) تبدیل شد، توسط سل بیوسما و بیل مانتلو خلق شد. اولین حضور او برمیگرده به شماره 265 سری هالک شگفت انگیز ( .(The Incredible Hulkالبته اولین حضور او در داستان های انتقام جویان مربوط به شماره4 سری West Coast Avengers میشه. بونیتا یک شخصیت مذهبی داشت. روزی یک گوی آتشین سرد حاوی پرتو فرابنفش از آسمان به زمین افتاد و بر اثر اتفاق مستقیما به او برخورد کرد به سپس به قدرت های فرابشری دست یافت. او معتقد بود که این آتش از موجودی باستانی به نام فایر برد نشات میگیره. بنابراین نام او فایر برد شد. اوایل همانند بعضی قهرمان های دیگه با جنایتکاران در سطح شهری و معمولی درگیر می شد. بعد هم تصمیم گرفت تبدیل به یک ابرقهرمان بشه و بعدا عضو انتقام جویان شد. معمولا هم عضو خوبی برای تیم بوده.

 

26- لوک کیج (Luke Cage)

 لوک کیج (Luke Cage)

روند تبدیل شدن لوک کیج به یک قهرمان حقیقی بسیار جالب است. او سال 1972خلق و وارد عرصه کمیک بوک بود. همانطور که در گزینه های بالاتر اشاره کردم، چند تا شخصیت با لقب پاورمن وجود داره، لوک کیج هم یکی از اوناست. جوان سیاه پوستی بود که به علت محله شون بیشتر عضو گروه های تبهکار می شد. بعد هم بی تقصیر به زندان افتاد. بعد هم رویش آزمایشی انجام داده شد و به قدرت های فوق بشری دست پیدا کرد. البته اون موقع ها در ازای پول کار های قهرمانانه انجام می داد اما بعد از گذشت مدتی تصمیم گرفت واقعا یک قهرمان باشد و لقب او "پاور من" شد. لوک کیج عاشق شخصیت محبوب دیگری به نام جسیکا جونز ((Jessica Jones شد و حتی باهاش ازدواج کرد. سال 2005در طی انتشار داستان های انتقام جویان جدید ، او عضو این تیم شد و از اعضای قدرتمند تیم محسوب میشه. به عنوات یک اونجر هم عضو نسبتا فعالی بوده.

 

25- وحشی (Beast)

وحشی - انتقام جویان

وحشی (Beast) یا با نام اصلیش، هنک مک کوی یکی از بنیان گذاران گروه مردان ایکس و از شخصیت های قدیمی ماروله. او در سال 1963خلق شد و در اولین شماره داستان های مردان ایکس حضور داشت. او دارای قدرت و چابکی بالایی مانند یک حیوان است. البته معمولا با ظاهری که داره مشکل داشته. علی رغم ظاهر زشت و آبی رنگش، دارای هوش فوق العاده بالاییه (این مقاله) البته اون اوایل رنگش شبیه آدمی زاد بود (!) بعد طی حادثه ای اینجوری شد. درسته که خیلی به ایکس من وابسته است اما جز گروه های دیگری هم بوده. مثلا بعد از اینکه تصمیم گرفت که در یک تیم ابرقهرمانی جز ایکس من عضو بشه فورا به انتقام جویان برخورد. او به همراه مون دراگون با هم عضو این تیم شدند (هر دو در شماره 151سری انتقام جویان). البته ابتدا به عنوان عضو آزمایشی بودن اما جلوی غریبه (Stranger) خوب خودشونو نشون دادن. یعنی اینا زمانی عضو شدن که غریبه قصد حمله به تیم را داشت و هردو در شکستش موثر بودند. وحشی بعد از آن با واندر من بسیار صمیمی شد. او سال ها در در تیم ماند و زمانی که از آن خارج شد، وارد مدافعین و به رهبری این تیم نائل گشت. بعد از مدافعین هم وارد X-Factor شد و در نهایت باز به تیم مردان ایکس برگشت.

 

24- کانن بال (Cannonball

کانن بال (Cannonball)

کانن بال با نام واقعی ساموئل گاثری ( (Samuel Gathrieاز شخصیت های ناشناخته دنیای ماروله. کریس کلرمانت و باب مکلئود کانن بال را در سال 1982 خلق و وارد عرصه کمیک کردند. البته باید گفت که دیر وارد انتقام جویان شد (2012) . او پنجمین مجموعه از کمیک های انتقام جویان عضو این تیم شد. ساموئل در یک روستا بزرگ شده. او یک میوتانت (جهش یافته) است. بعضی برادر و خواهر جهش یافته هم داره که در گروه هایی که با مردان ایکس ارتباط دارند، عضو بودند. از او به عنوان یکی از موسسان تیم انتقام جویان جدید ((New Mutantهم نام برده میشه. به علاوه اینکه یکی از رهبران تیم ایکس فورس (X-Force) هم بوده. درسته که توی زندگیش بیشتر به جهان مردان ایکس وابسته بوده ولی به عنوان یک انتقام جو هم موثر واقع شده.

 

23- سان اسپات (Sunspot

سان اسپات

روبرتو داکاستا یک جهش یافته برزیلی است. قدرت های جالبی هم داره. بی دلیل نیست لقبش Sunspot ئه. چرا که توانایی ذخیره سازی نیرو های خورشیدی و استفاده از اونا برای افزایش قدرت رو داره. همچنین میتونه از خودش انرژی های خورشیدی پرتاب کنه. این قدرتش رو زمانی به دست اورد که ویلینی به نام Gideon روش آزمایش انجام داد. مثل اینکه در فیلم میوتانت های جدید هم حضور داره. در دنیای کمیک هم او عضو تیم میوتانت های جدید بوده. بعد هم عضو انتقام جویان شد. آن زمان انتقام جویانی به رهبری هاووک تشکیل شد. سان اسپات و کانن بال باهم به انتقام جویان پیوستند (سری پنجم انتقام جویان سال 2012)

 

22- هرکول (Hercules)

هرکول (Hercules)

استن لی و جک کربی بزرگ خالقان هرکول هستند. او برای بار اول در سال 1965در دنیای کمیک حاضر شد. هرکول یکی از شش پسر زئوس می باشد. او نجات دهنده خدایان و انسان ها بود. هرکول با لقب شاهزاده قدرت (Prince of Power) شناخته می شد. چرا که یکی از قوی ترین موجودات این عالمه. همچنین یک ابرقهرمان هم هست که به قدرت بسیار بالاش شهرت داره. ناگفته نماند هرکول از دوران باستان قهرمان بوده. در دنیای مارول اغلب به عنوان عضو انتقام جویان شناخته میشه. همچنین نبرد های مشهوری با ثور داره. قدرت علیه قدرت. اولین رو یارویی اونا در المپیوس (Olympus) رخ داد. ثور به طور اتفاقی توسط پورتال بین آزگارد و المپیوس به اونجا رفته بود و وقتی دنبال راه بازگشت بود با هرکول دیدار کرد. بعد بر اثر غرورشون نبردی بین آنها شکل میگیره. نبردی بسیار سهمگین با ضرباتی آن چنان نیرومند که صداش تا آسمان هفتم می رفت ! توانایی و قدرت هر دو شگفت انگیز بود. بزودی مشخص شد این دو هم سطحن ولی هیچ کدومشون کوتاه نمی اومد ! تا اینکه زئوس اومد و مداخله کرد و نبرد رو پایان داد. به هر دو به دلیل قدرت شگفت انگیزشون تبریک گفت و هر دو را پیروز اعلام کرد و تور رو هم به خونش فرستاد ! البته اونا بعد ها دوباره و دوباره و دوباره باهم جنگیدند ! هرکول وقتی از المپیوس تبعید شد عضو انتقام جویان شد (شماره 38 سری انتقام جویان). بعد هم به تیم مدافعین پیوست. ولی بیشتر به عنوان عضوی از انتقام جویان شناخته میشه تا تیم های دیگر.

 

21- یو.اس. ایجنت (U.S. Agent)

 یو.اس. ایجنت (U.S. Agent)

جان واکر ((John Walker، برای اولین بار در سال 1986در شماره 323 سری کاپیتان آمریکا خلق شد. او هم مثل کاپتان آمریکا سعی کرده از قدرتش برای خدمت به کشورش نهایت استفاده رو بکنه و به مردم امید بده. واکر از دوران بچگی دوست داشت خودشو به عنوان یه قهرمان ثابت کنه و تصمیم گرفت به جنگ ویتنام بره، اما این جنگ تموم شد و او ناکام ماند. اما بعد روش آزمایشاتی انجام شد و اسم خودشو سوپر پاتریوت (Super Patriot) گذاشت. او از آرمان های کاپیتان آمریکا هم استقبالی نمی کرد و و اونارو میکوبید. تا جایی که با استیو راجرز وارد جنگ شد. زمانی هم به جانشین او در هویت کاپتان آمریکا تبدیل شد،البته نسخه خشن کاپتان آمریکا ! بعد هم که راجرز به هویت خودش برگشت واکر به U.S. Agentتبدیل شد. البته او به عنوان یک شخصیت منفور محسوب نمیشه و فقط قهرمانی به حساب میاد که یه سری عادت های خاص داره ! واکر تا به حال در نسخه های مختلفی از تیم انتقام جویان عضو بوده. ظاهرا در طول سری دوم داستان های West Coast Avengersعضو این تیم شده. البته در اجتماع های ابر قهرمانی دیگری هم حضور داشته اما انتقام جویان برای او یه چیز دیگه است !

ادامه دارد...

 

محمد امین حیاتی (PotterCap-Spider)

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

معرفی شخصیت: جانشینان کاپیتان آمریکا

10 حقیقتی که باید درباره ثانوس (THANOS) و خانواده اش بدانید

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

10 كمیك برتر انتقام جویان (AVENGERS) + لينك دانلود

کمیک انتقام جویان جدید (NEW AVENGERS) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک انتقام جویان جدید (NEW AVENGERS) ترجمه شد + لینک دانلود

 10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

15 گزینه ای که میتوانند پس از ثانوس خبیث فاز بعدی دنیای سینمایی مارول باشند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ghasem
#1 ghasem 1397-02-10 16:19
خیلی مقاله خوبی بود بیشترشون میشناختم واقعا آدم حیفش میاد که ولورین در حال حاظر تو mcu نیست. واقعا واکنش های خوبی با اعضای اونجر داره مخصوصا با مرد عنکبوتی (منظورم بی اعصاب بودنشه با فحش هاش) :lol:
نقل قول کردن
alihdz
#2 alihdz 1397-02-10 17:04
خداوکیلی از کجا به ذهنتون میرسه مقاله هایی با همچین موضوع های بنویسید؟؟
خداییش اگه من بودم که هفته ای یه بار هم نمیتونستم مقاله بنویسم
نقل قول کردن
spider arad
#3 spider arad 1397-02-10 17:26
مقاله خوبی بود فقط جریان نیمور تو عکس چیه؟خون آشامی چیزی گازش زده؟ :sad: :o
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1397-02-11 10:19
خیلی خوبه که اعضای اونجرز رو بشناسیم. بعضیاشون جالبن. منتظرم تا اعضای اصلی یا باقی اونجرز رو معرفی کنین. 8)
نقل قول کردن
ultron
#5 ultron 1397-02-14 13:59
مقاله خیلی عالی بود من بعضی از این شخصیت ها را نمیشناختم که بسیار خوب باهاشون آشنا شدم و و اون هایی رو هم که میشناختم اطلاعاتم درموردشون تکمیل شد واقعا خیلی عالیه که قبل از دیدن فیلم اونجرز جنگ بینهایت اطلاعاتمون در مورد قهرمان ها افزایش پیدا کنه واقعا مقاله به موقعی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44