لحظات ماندگار در کمیک بوک های مرد عنکبوتی : مرد عنکبوتی یک تهدید است !!

مرد عنکبوتی یک تهدید است

همانطور که میدانید پیتر پارکر / مرد عنکبوتی محبوب ترین و کامل ترین شخصیت دنیای مارول است که برای بار اول در شماره 15 داستان فانتزی شگفت انگیز وارد دنیای کمیک بوک شد.


حضور بی نقص او در این شماره موجب شد که عنوان برترین داستان اول یک قهرمان به صورت اریجین را نصیب خود کند. بعد از اینکه در اون شماره با پیتر پارکری باهوش اما ساده که بر اثر اتفاقی عجیب حاکی از تایین سرنوشتش و تبدیل شدنش به مرد عنکبوتی آشنا شدیم، ما در شماره 1 داستان Amazing Spider Man به طور کامل شاهد مشکلات و مساِلی که وقتی در این هویت قرار دارد،بودیم و خواننده با اتمام این داستان به راحتی درک می کند که قهرمان بودن به ویژه برای مرد عنکبوتی نه تنها یک امتیاز نیست، بلکه خود مبارزه ای سخت و جداگانه برای او به حساب میاید. این شماره شخصیت و کاراکتر اصلی مرد عنکبوتی را شکل داد و از زندگی اصلی او در این پست مهم شناخت بالایی پیدا کردیم. استن لی و استیو دیتکو دو تن از بزرگترین نویسندگان و خالقان جهان مارول، صاحب برترین و عظیم ترین داستان های مارول هستند و در مدت زمانی هم که با یکدیگر داستان میساختند، اثر هایی خلق کردند که هیچ گاه مانند آن ها را در دنیای کمیک ندیدیم.
سال 1963 اولین شماره مرد عنکبوتی شگفت انگیز (که میتوان این سری را به جرئت بهترین و مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی دانست) به دست استن لی و استیو دیتکو ساخته شد. در واقع میتوان گفت همان گونه ای که در شاهکار مرد عنکبوتی 2 ما دیدیم که چطور پیتر پارکر با دوگانه بودن شخصتیش دست و پنجه نرم میکند و واقعا با تمام وجود این رنج و عذاب را حس کردیم، در این داستان هم مشکلات همیشگی مرد عنکبوتی را که ضربه های بدی به پیتر وارد میکند را کاملا درک میکنیم و باید این استعداد و مهارت بزرگ خالق های کمیک را تحسین کنیم و به قدرت خلق داستانی آن ها پی ببریم.

خب ما در این داستان میبینیم که پیتر چطور سعی میکند به شخصیت دوم خود (مرد عنکبوتی) عادت کند. در حقیقت کاملا آشکار است که پیتر تمام تلاش خودش را میکند تا جلوی تبهکاران را بگیرد و از خلاف شهر کاسته
شود، زیرا اینگونه بهتر میتواند با مرگ عموی مهربانش کنار بیاید و این نشان میدهد راه مستقیمی که عمو بن برای پیتر بنا نموده را دارد طی میکند. پیتر در حال کشف کردن دقیق تر قدرت و توانایی های خودش است تا درهنگام نبرد هماهنگی کافی را داشته باشد

تهدید اسپایدرمن

وقتی پیتر پارکر است در خانه مراقب زن عمویش بوده و فرد نابغه ای است که اخلاقی نیک و دلی پاک دارد و زمانی که مرد عنکبوتی است قهرمانی فداکار بوده که به مبارزه با جرم و جنایت میپردازد، اما باید دید نظر مردم و افراد
جامعه ای که مرد عنکبوتی در آن حضور دارد، درباره اش چگونه است در حقیقت زمانی که روزنامه ای را مشاهده میکند همان کلید آغاز مشکلاتش را در آن میبیند : " اسپایدر من یک تهدید است ! "

جی. جونا جیمسون که اصلا دل خوشی از مرد عنکبوتی ندارد و تفکراتش راجب او، دقیقا به عکس حقیقت است سعی دارد تا افکار خود را به مردم تحمیل دهد و چهره ای که از اسپایدی در ذهن دارد، نظر همگانی مردم شود.
جیمسون رئیس " دیلی بیوگل " مرد عنکبوتی را چون هیولایی بی رحم به تصویر میکشد که اهداف پلیدی در ذهن دارد. جیمسون میگوید که جوانان کشور ممکن است با قرار دادن الگویی مثل اسپایدرمن به جاهای بدی کشیده شوند آن ها
باید از قهرمانان واقعی درس بگیرند. حتی جالب است که جیمسون پسر خودش " جان جیمسون " را به عنوان مردی قهرمان و دلیر مثال میزند (!) جان که یک خلبان است در حال حاضر بهترین گزینه ای است که جیمسون او را به عنوان قهرمانی نشان دهد که به اصطلاح نقطه عکس مرد عنکبوتی است

جیمسون اسپایدرمن

روز نامه هایی با این مطالب در همه جا دیگر پیدا میشود و خشم پیتر پارکر بیشتر و بیشتر میشود طوری که واقعا نمیداند به این کار ادامه بدهد یا آن را رها کند. با این حال او تسلیم نمیشود و نمیخواهد کم بیاورد، نمیخواهد به همین راحتی در برابر حرف های جمیسون کمر خم کند.
 

روز بعد جان جیمسون قرار است پروازی انجام دهد و بیشتر مردم در انتظار هستند تا شاهد این عمل باشند. همانطور که میدانید موشک برای خارج شدن از جو نیاز به کم کردن جرم دارد و در نتیجه زمانی که قسمت اصلی
پرتاب موشک به ارتفاعات بالا میرسد از کنترل خارج شده و اوضاع کمی وخیم میشود. اما اینجاست که پیتر پارکر با این وجود که جیمسون علیه او این همه حرف زده باز لباسش را به تن میکند و وارد
ماموریت بعدی خود میشود. او با استفاده از هواپیمایی به سمت موشک جان حرکت میکند و بعد از رسیدن به موشک او با باز کردن چتر نجات آن موفق به نجات موشک در حال سقوط میشود.

 

موشک مرد عنکبوتی

خب اما بعد پیتر با لبخندی بر لب حاوی رضایتی کامل از خود به دلیل موفق شدن در کارش روزنامه ای را برمیدارد و اینجاست که دوباره مشکل شروع میشود. در کمال تعجیب عنوان روزنامه چنین است :

دستگیری مرد عنکبوتی

" مرد عنکبوتی باید دستگیر و محاکمه شود (تا به سزای اعمالش برسد) "
زیرا جمیسون باز عمل قهرمانانه مرد عنکبوتی را به حرکتی جنایت کارانه توسط او تبدیل کرده است و این بار دیگر فقط این جیمسون نیست که درباره او اینطور فکر میکند بلکه حتی پلیس هم دنبال دستگیری این مجرم است (!)
روزنامه های حاوی اطلاعاتی برای دستگیری و نشان دادن چهره ای شر از روی مرد عنکبوتی در همه جا دیگر یافت میشود و اوضاع برای پیتر خارج از کنترل است. بله دوستان ، مرد عنکبوتی تحت تعقیب است

خب در حال حاضر شرایط به گونه ای است که دیگر مردم برای مرد عنکبوتی ارزشی قائل نیستند و اسپایدی دیگر نمیتواند با انجام نمایش هایی با استفاده از مهارت هایش پولی در بیاورد پس در نتیجه به فکر این می افتد که به
منطقه چهار شگفت انگیز رفته و در این گروه عضو شود ! جالب است که او فکر میکند میتواند از این راه پول در بیاورد و از آن ها پولی دریافت کند.

مرد عنکبوتی - چهار شگفت انگیز

در بدو ورودش به آن مکان به صورت اتفاقی درگیری رخ میدهد که جالبه بدانید مرد عنکبوتی خیلی خوب مقابل چهار نفرشون از پس خودش بر اومد. حتی بعد، از آن ها میپرسد که آیا به اعضا پول میدهند اما وقتی متوجه آن میشود که عضویت در این تیم همانند کار خودش فقط برای نجات مردم است آن جا را ترک میکند.

اسپایدرمن - افتاب پرست
خب مشکل کم بود حالا آفتاب پرست / Chameleons هم بهش اضافه شد. سال 1963 مصادف بود با اولین حضور آفتاب پرست (یکی از دشمنان مرد عنکبوتی که قدرت اصلی تغییر شکل جسمش می باشد و در مقاله دشمنان برتر مرد عنکبوتی درباره او می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید) و او در همین شماره (Amazing Spider Man #1) ظاهر شد. در نهایت هم بعد از اینکه آفتاب پرست به دلیل کار های تهبکارانه اش در حال فرار است و در این راه به شکل های مختلفی هم تغییر پیدا میکند (حتی یک بار هم شبیه مرد عنکبوتی میشود و جلوی پلیس ها را برای دستگیری خود میگیرد در نتیجه مرد عنکبوتی بیشتر از قبل فردی تهدید آمیز محسوب میشود) مرد عنکبوتی هم بعد از خارج شدن از مقعر چهار شگفت انگیز و آگاه شدن از اعمال آفتاب پرست سعی در گرفتن او دارد که در آخر او را در هلی کوپتری که با استفاده از آن در حال فرار است، گیر می اندازد.


با حرکتی که با تار هایش انجام میدهد، دقت کنید. فیلم های سم ریمی اقتباس های به موقعی از این پانل کرده اند و مشابه این عمل را در فیلم های مرد عنکبوتی دیده ایم :

مرد عنکبوتی سم ریمی

اسپایدرمن 2 - سم ریمی


در آخر هم وقتی که میخواهد او را تحویل دهد، آفتاب پرست خود را مانند یکی از افسر ها در میاورد و باز هم مرد عنکبوتی مجبور میشود آن مکان را ترک کند زیرا هنوز هم به چشم یک خلافکار بی رحم به او نگاه میکنند.
در انتها داستان هم میبینیم که اعضای چهار شگفت انگیز به نحوی نگران او هستند و دوست ندارند که واقعا نوجوانی تازه کار مانند مرد عنکبوتی که قدرت های فرابشری بزرگی در خود دارد، به یک خلافکار تبدیل شود.

اسپایدرمن - فنتستیک فور
در واقع آوردن چهار شگفت انگیز و وارد کردن آن ها به این شکل درون داستان واقعا ایده ای بکر از سوی استن لی بود که امتیاز های زیادی به این کمیک بخشید.


عدم نبود باور مردم به اسپایدی کاری کرد که لحظه تبدیل شدن او به مرد عنکبوتی برایش خاطره ای تلخ شود و از این اتفاق کاملا پشیمان است. این داستان تمامی مشکلات دوگانه بودن شخصیتش را به عالی ترین شکل نشان داد و به ویژه در اون سال، انتشار همچین کمیکی به خودی خود اثری شاهکار بود.


شماره اول مرد عنکبوتی شگفت انگیز به بهترین حالت ممکن نبودن اعتماد مردم نسبت به مرد عنکبوتی را به تصویر کشید و ثابت کرد که زندگی دوگانه شخصیتی اسپایدی چه مشکلات بزرگی را در بر دارد ولی با این حال مرد عنکبوتی همچنان به فعالیت در این سمت ادامه داد و در مقابل هیچ گونه عملی از سوی کسانی که او را زمین میکوبند، تسلیم نشد.

 

نویسنده : Cap-Spider Potter

Copyright © 2017 spidey.ir All rights reserved

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد)

مطالب مرتبط:

اولین های مرد عنكبوتی – قسمت 1

لحظات ماندگار در كمیك‌ های اسپایدرمن 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap-Spider Potter
#1 Cap-Spider Potter 1396-01-02 12:27
سلام دوستان
سال جدید رو تبریک میگم و اولین مقاله از سال 96 را به قالبی اسپایدرمنی تقدیم شما میکنم...
یقینا سالی که در جلو چشم داریم، پلی تازه برای شکل گیری قسمتی عظیم از روال زندگی همگانی می باشد و امیدواری انفجار بزرگ به حقیقت پیوستن آرزوهایتان را در خود دارم و میدانم که حرکت ما در این سال رو به نور است و فرم خاصی را در روایت خود تشکیل می دهیم...
1396 را به تمام اعضا و نویسندگان و مدیران سایت تبریک میگم
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#2 Ultimate Comic Fan 1396-01-02 13:05
عالی بود دستت درد نکنه کپ-اسپایدر پاتر.
به نظرم اگه یه مقاله ای به اسم "دقیق ترین اقتباس های انجام شده از اسپایدرمن در سینما" هم خوبه. یعنی مثلا اینکه کدوم صحنه یه پانل رو انگار دقیقا از کمیک در آورده.
نقل قول کردن
Ice Man
#3 Ice Man 1396-01-02 14:55
ممنون کاپیتان پاتر ، خیلی عالی این سری رو ادامه دادی ، این مسئله تهدید شناخته شدن اسپایدرمن توی کمیک های اون دوران خیلی شدید بود اما لحظات و ویژگی های خاص و فان و جالب خودش داره چون پرداختن به این همه جزئیات و همه دردسر ها و مشکلات پیتر پارکر برای اسپایدرمن شدن توی کمیک های کمتر شخصیت دیگه ای پیدا میشه ، اون نکته که اسپایدرمن فکر میکرد اعضای چهارشگفت انگیز پول میگیرن هم جالب بود ، شاید واسه این که مردم با چهارشگفت انگیز مشکلی ندارن و هویت مخفی هم ندارن بوده ! ولی به هر حال واسه ابرقهرمانی مثل اسپایدرمن که خلافکار ها رو تحویل پلیس میده اگه خودش هم تحت تعقیب و تهدید باشه واقعا سخته !!!
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#4 Cap-Spider Potter 1396-01-02 15:01
#2
والا راستش یه چی مشابه اون تو لیستم دارم که بنویسم
سعی میکنم بنویسمش...
درباره اقتباس های برتر (پانل های اقتباس شده) انیمیشن Spectacular Spider Man از منابع (داستان ها و فیلم ها) هستش...

#3
واقعیتش اینه که اگر تصوری عینا از خود برای اون پست داشته باشی و ریز خرده های آزار دهنده ای که برای مرد عنکبوتی وجود داره رو در شرایط خودت قرار بدی میشه درک کرد که این زندگی چیزی جز اهمیت به دیگران در وضعیت سخت برای خودت نیست
که همین موضوعه که باعث شده اسپایدی، مسئولیت پذیری مهربان به تصویر کشیده بشه
نقل قول کردن
spider parker
#5 spider parker 1396-01-02 15:46
کپ اسپایدر-پاتر گل کاشتی ;-) البته من فکر کنم (مطمین نیستم حقیقتا) قبلا یه مقاله مشابه به این تو سایت خونده بودم اما به این کاملی نبود ....
وقتی این مقاله رو میخوندم یبار دیگه یادم افتاد چرا اسپایدرمن محبوب ترین شخصیت کمیک بوکیه منه ....
واسه اینکه میشه باهاش همذات پنداری کرد و اون فردی ورای انسانها نیست اون عیناً مثل ماست ...
و در باره اون مقاله "پانل های اقتباس شده انیمیشن spectacular spiderman " هم اگه بنویسی که عالیه و خیلی هم زحمت داره...
با تشکر از زحمات شما ;-)
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1396-01-02 20:38
اقای کاپیتان پاتر عنکبوتی
ممنون بابت مقاله خوبت
ولی ظاهرا عکس های مقاله مثل مقالات قبلی حذف شده
دلیلش رو هم نمیدونم البته این اتفاق برای مقالات ارشیا غفاری هم افتاده بود
در هر حال لطفا عکس ها رو دوباره بزار
هم این مقاله و هم مقاله قبلی
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#7 j.jonah jameson 1396-01-02 23:23
آفرین پسر !
واقعا مقاله ی خوبی بود مخصوصا که راجب شخصیت محبوب من یعنی «جیمسون» واقعا اطلاعات خوبی ارائه دادی ....یه زمانی فکر میکردم فقط منم که این شخصیت رو دوست دارم ولی آلان مثل اینکه دست زیاد شده . اینکه مردعنکبوتی رو یه تهدید بدونیم دقیقا همون ویژگی منحصر به فرد اونه ، همیشه شاهد اینه که دارند راجب بهش بد میگند ولی باز هم کار های خوبش رو دریغ نمیکنه . ( هرچند که آلان کمیک های جدید اش تقریبا خلاف این ماجرا شده ، یعنی آلان اکثرا کاسه کوزه ها سر پارکر شکسته میشه نه مردعنکبوتی ، ولی همیشه که میبینم در کمیک ها دارند بهش میکوبند و اون باز هم به اعمالش ادامه میده واقعا روحیه میگیرم .
این ویژگی رو به وضوح در اولین قسمت از 3 گانه ی مردعنکبوتی میتونید ببینید ، و همچنین دیالوگ معروف گرین گابلین که میگه : به رقم تمام کار هایی که براشون کردی ، اونا باز هم ازت متنفر میشند ....متنفر !
خلاصه اینکه کارت واقعا خوب بود و فقط دوست دارم بدونم اطلاعات مربوطه رو از کجا تهیه کردی ؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#8 Cap-Spider Potter 1396-01-03 00:39
#6
ممنون مرسی، بله حتما
والا این عکسرو نمیدونم چرا تهش اینجوری شد
یه کاریش میکنم
#7
ممنون بابت نظر پر بارت...
اطلاعات رو از داشته های قبلی ، مقالات سایت و کمیک برای مقاله به دست اوردم...
نقل قول کردن
Nightwatcher
#9 Nightwatcher 1396-01-03 15:21
ممنون از جناب پاتر
خیلی خوب بود
خسته نباشید
شما مقالات خوبی مینویسی.
به قول معروف قلم خوبی داری.
خیلی خوب به جزئیات پرداختی.
این کمیک هم داستان جالبی داشت.
کلا اینجور کارهای جونا جیمسون نمک داستانه.
ازش خوشم میاد.
نقل قول کردن
Star.Lord
#10 Star.Lord 1396-01-03 19:13
مقالت عالی بود کاپتان
واقعا خسته نباشی..!
:lol:
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1396-01-04 01:24
چن وقتی میشه که من این سری از کمیکای مرد عنکبوتی رو میخونم. نبردش با والچر و دکتر اختاپوس و مرد شنی خیلی با حال. تو این داستانا علاوه بر جبیسون، فلش تاوپسون هم تو دبیرستان لج آدم رو درمیاره. واقعا همه پیتر پارکر رو یه کتابخوره دست و پا چلفتی میدونن. تو جلد پنجم مرد عنکبوتی با دکتر دووم رو به رو میشه که در نوع خودش جالب بود.
من دوست دارم که از مرد عنکبوتی نقد بخونم که جا داره از آقای کپ اسپایدر پاتر بابت این مقاله تشکر کنم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید