تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

تاریخچه کامل دکتر استرنج - dr strange

با توجه انتشار فیلم جدید «دکتر استرنج» در سینماهای جهان، این مقاله دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

تاریخچه این شخصیت در دنیای کمیک را در 15 دوره مورد بررسی قرار میدهیم. 

 

1- دوران استیو دیتکو / استن لی

 دوران استیو دیتکو / استن لی

سال 1963 شاهد اولین حضور دکتر استرنج در دنیای کمیک بودیم. او در شماره 110 از کمیک Strange Tales خلق شد. دکتر استرنج توسط استن لی و استیو دیتکو خلق شد. استن لی اعتراف کرده که بیشتر ایده این شخصیت از جانب دیتکو بوده. در شماره های نخست کمیک های دکتر استرنج شاهد بودیم که چطور از یک جراح مغرور به یک جادوگر ماهر و وظیفه شناس تبدیل شد. دنیای او هم شکل گرفت و شخصیت های مکمل داستان های او مثل وانگ (دستیارش)، اینشنت وان (استادش) و بارون موردو (دشمن اصلی اش) شکل گرفتند (در این مقاله شخصیت های مکمل مذکور را معرفی کرده ایم) . اولش بهش لقب "استاد جادوهای سیاه" داده بودند. اما به مرور بهش لقب جدید "استاد هنرهای مرموز" (Master of Mystic Arts) دادند و شاهد بدیم که چطور به دنیاهای دیگر میرود و با تهدیدات فرا زمینی و متافیزیکی مثل «دورمامو» مقابله میکند (برای اشنایی با دورمامو، این مقاله را بخوانید). دکتر استرنج در قلمرو دورمامو با شخصیتی به نام «کلیا» (clea) که خواهر زاده دورمامو بود اشنا شد . کلیا بعدا به متحد و معشوقه دکتر استرنج تبدیل شد.

به عقیده همه کارشناسان، کمیک هایی که در این دوران به دست استیو دیتکو برای دکتر استرنج خلق شد دست کمی از شاهکار نداشت. ضمن اینکه نوعی حس و حال عرفانی، هنجار شکن و آنارشیستی داشت که با فرهنگ غالب آن زمان مطابقت داشت. دیتکو ایده هایی از سبک های کوبیسم و سورئالیسم را با هم تلفیق میکرد و نوعی سبک منحصر به فرد و شگفت انگیز به داستان هایش میداد. آخرین آرکی که لی و دیتکو با هم برای دکتر استرنج کار کردند در واقع یکی از اولین آرک های چند قسمتی دنیای کمیک بود: The Search for Eternity! در این آرک، دکتر استرنج با "ابدیت" (Eternity) ملاقات کرد که تجسم همه عالم بود.

 

2- دوران روی توماس/جین کولان

 دوران روی توماس/جین کولان

پس از استیو دیتکو، نویسندگان و هنرمندان دیگری مثل بیل اورت، دنی اونیل و دن ادکینز روی کمیک های دکتر استرنج کار کردند. در این موقع کمیک های Strange Tales تمرکز اصلیش روی دکتر استرنج بود. بعد از مدتی هم اسمش عوض شد ولی شماره اش تغییر نکرد. یعنی پس از Strange Tales #168  ، کمیک Doctor Strange” #169 چاپ شد. در این کمیک روی توماس و جین کولان داستان هایی ماندگار برای دکتر استرنج خلق کردند ولی متاسفانه فقط در حدود یک سال در این عنوان باقی ماندند. آنها سعی کردند به جای تقلید از سبک منحصر به فرد دیتکو، سبک خاص خودشان را که دارک تر و اکشن تر بود را پیاده کنند و بنابراین دکتر استرنج به جای رفتن به دنیاهای دیگر، بیشتر اوقات در دنیای خودمان بود ولی با فرقه های خبیث ، ترسناک و شیطان پرستی مبارزه میکرد. در همین دوره بود که شاهد ماسکی برای دکتر استرنج هم بودیم و او برای مدت کوتاهی یک هویت مخفی به نام Stephen Saunders پیدا کرد. سال 1969 کمیک دکتر استرنج کنسل شد و روی توماس برخی از داستانک های خودش را در کمیک های Incredible Hulk، Sub-Mariner به سرانجام رساند.

 

 

3- مدافعین

3- مدافعین

سال 1971، روی توماس و راس اندرو گروه "مدافعین" (Defenders) را خلق کردند که اعضایش عبارت بودند از: دکتر استرنج، نیمور و هالک. این گروه به شدت محبوب شد چون نوع تعاملات اعضا با هم بسیار جذاب و غیر کلیشه ای بود و همشون نوعی روحیه ضد اجتماعی و نجوش داشتند. بنابراین مارول سال 1972 کمیک اختصاصی Defenders را چاپ کرد که نویسنده اش «استیو انگلهارت» و طراحش «سل بیوسما» بود. خیلی زود دو عضو جدید به نام های موج سوار نقره ای و ولکرای (که از اهالی آزگارد بود) به جمع اعضای گروه اضافه شدند. بعدش یک داستان معروف به نام Avengers/Defenders War در این کمیک چاپ شد که از داستان های برتر تاریخ ماروله. کمیک Defenders بعدا وقتی استیو گربر نویسنده اش شد، به موفقیت های بیشتری هم دست یافت و شاهد بودیم که اعضای گروه چطور با تهدیدات ماورایی مبارزه میکردند. در تمام این مدت دکتر استرنج از اعضای تقریبا دائمی گروه بود تا اینکه سال 1983 ، Defenders منحل شد.

 

4- دوران استیو انگلهارت

دوران استیو انگلهارت

در دهه 70 میلادی خوانندگان کمیک علاقه جدیدی به داستان های جادویی و ماورایی پیدا کردند. مارول هم کمیک Marvel Premiere را چاپ میکرد که از چند داستان مختلف تشکیل میشد و ستاره اصلی اش دکتر استرنج بود. استیو انگلهارت به همراه طراحی به نام فرانک برانر ، run به یاد ماندنی خود را از همین کمیک شروع کردند . شخصیت خبیث مشهوری به نام Shuma-Gorath را هم خلق کردند (که اینجا درباره اش توضیح داده ایم) . Shuma-Gorath كه از دنیایی دیگر آمده بود ، اینشنت وان را دزدید چون میخواست از طریق او به كره زمین وارد شود. بنابراین اینشنت وان كه میدانست اگر Shuma-Gorath پایش به زمین برسد چه فاجعه ای رخ میدهد ، تصميم گرفت خودش را قرباني كند. بنابراين به دكتر استرنج دستور داد تا بكشتش تا در نتیجه Shuma-Gorath نتونه وارد زمین بشه. مرگ اینشنت وان تقریبا قابل انتظار بود چون مرگ مرشد در دنیای كمیك و سینما بسیار مرسوم است. در واقع مارول صبر كرد تا اینشنت وان آموزش های دكتر استرنج را تكمیل كند و بعد او را بكشد. درست مثل «اوبی-وان كنوبی» (Obi-Wan Kenobi) در جنگ ستارگان، اینشنت وان هم چندین بار به صورت روح برگشته و دیده شده ولی هیچ وقت به طور كامل زنده نشده است.

در هر حال پس از مرگ اینشنت وان، دکتر استرنج عنوان "جادوگر اعظم" (Sorcerer Supreme) را به خودش اختصاص داد و به محافظ اصلی دنیای مارول علیه خطرات و تهدیدات ماورایی تبدیل شد. ضمنا در شماره 14 کمیک Marvel Premiere، داستانی جنجالی چاپ شد درباره نابودی و خلقت عالم که در آن دکتر استرنج با خدا ملاقات کرد!

دکتر استرنج - خدا

میگن استن لی اولش با چاپ این داستان مخالف بوده ولی بعدش راضی شده. سال 1974، دکتر استرنج بار دیگر وارد کمیک اختصاصی خود شد. استیو انگلهارت هم همچنان نویسنده داستان های دکتر استرنج باقی ماند (تا سال 1976) . در این دوران شاهد داستان های جالبی مثل مقابله دکتر استرنج با دراکولا بودیم.

در هر حال در دورانی که انگلهارت نویسنده دکتر استرنج بود ، این شخصیت با موجودات ترسناک و قوی مثل درگیر شد ، وارد دسیسه ای درباره سفرهای زمانی که توسط «بارون موردو» ترتیب داده شده بود شد و البته مورد  اصابت ضربات مرگبار چاقو قرار گرفت. در واقع در این داستان ها بود که دکتر استرنج کاملا خودش را از دیگر ابرقهرمانان مارول جدا کرد و کاملا وارد عالم فانتزی و جادویی شد.

 

5- دوران راجر استرن

 دوران راجر استرن

روز 6 سپتامبر 1978، شبکه CBS آمریکا فیلم سینمایی دکتر استرنج رو پخش کرد که قرار بود پایلوت سریال تلویزیونی این شخصیت باشه. متاسفانه چون رقیب سرسختی به نام Roots داشت نتونست به قدر کافی تماشاچی جذب کنه تا سریالش تایید بشه. در این فیلم پیتر هوتن نقش دکتر استرنج رو بازی کرد و جسیکا والترز هم نقش پلید «مورگانا لی فی» رو بازی کرد که از بعد چهارم آمده بود. این فیلم البته ربط چندانی به کمیک های دکتر استرنج نداشت.

بعدش سال 1981 قرار شد نویسنده برجسته مارول یعنی راجر استرن به همراه فرانک میلر معروف یک سری جدید از دکتر استرنج شروع کنه و یک مقدمات اون هم شروع شد ولی فرانک رفت تا کمیک جیمز باند رو طراحی کنه و پروژه رو ترک کرد  . این تنها تصویری هستش که از داستان استرن/میلر بر جای مونده:

فرانک میلر - دکتر استرنج

 با این حال استرن به همراه طراح دیگری تونست داستان های خوبی برای دکتر استرنج بنویسه. او در واقع 4 سال نویسنده این کمیک بود و با طراحانی مثل مارشال راجرز، پل اسمیت و مایک مینولا (کسی که بعدها Hellboy را خلق کرد و اون موقع خیلی جوان بود) کار کرد. از داستان های مشهور اون دوران میشه به The Montesi Formula اشاره کرد که در آن دکتر استرنج به همراه گروهی از شکارچیان خون آشام مثل «بلید» ، دراکولا را کشتند. (برای کسب اطلاعات درباره بلید این مقاله را بخونید).

 

6- دورانی که دکتر استرنج نیروهایش را از دست داد

دورانی که دکتر استرنج نیروهایش را از دست داد

پس از رفتن راجر استرن، «پیتر گیلیس» جانشین او شد و داستانی نوشت که در اون بسیاری از وسایل جادویی و همچنین  "سانکتوم سانکتوروم" (خانه جادویی دکتر استرنج) نابود و دکتر استرنج بسیار ضعیف شد (برای آشنایی با وسایل جادویی دکتر استرنج، این مقاله را بخوانید). بعد در سال 1987 ، مارول سری دوم کمیک Strange Tales را منتشر کرد و شاهد داستان هایی بودیم که در آن دکتر استرنج به روش های تاریک تری متوسل شد تا دوباره وسایل خودش رو به دست بیاره. بنابراین  داستان های عجیبی چاپ شد که ته مایه های "فانتزی تاریک" (Dark Fantasy) داشتند. مثلا دکتر استرنج اعضای مرده گروه مدافعین رو زنده کرد و با Kaluu که از دشمنان قدیمی اینشنت وان بود، متحد شد!

سپس دکتر استرنج با شوما – گوراث در دنیای خودش جنگید و موجودی کیهانی به نام «آگاماتو» که منبع اصلی قدرت دکتر استرنج هستش، نیروها و وسایل جادویی دکتر استرنج رو بهش برگرداند. 

 

7- اتحاد با دکتر دووم

 اتحاد با دکتر دووم

سال 1988، سری جدید کمیک های دکتر استرنج به نام Doctor Strange: Sorcerer Supreme چاپ شد که به طولانی ترین سری دکتر استرنج هم بدل گشت. روی توماس تقریبا 50 شماره از این سری رو نوشت. در این سری بار دیگر شاهد تمرکز روی جنبه های ماورایی و عرفانی بودیم . دورمامو هم برگشت و برادر مرده دکتر استرنج هم برگشت و به خبیثی خون آشام به نام Baron Blood تبدیل شد. سال 1991 ، دکتر استرنج نقش مهمی در رویداد "دستکش بینهایت" (که اینجا ترجمه شده) داشت.

میتوان گفت که بهترین و مهم ترین داستان دکتر استرنج در این دوران ، یک رمان گرافیکی بود به نام Doctor Strange and Doctor Doom: Triumph and Torment که توسط راجر استرن و مایک مینولا خلق شد. در این داستان کلاسیک دکتر دووم موفق میشود دكتر استرنج را مجبور كند یك آرزو برایش برآورده كند. البته فكر میكنید آروزی تسلط بر تمام عالم است ولی اشتباه میكنید چون او آرزو كرد بتواند روح مادرش را از قلمرو «مفیستو» نجات دهد (قلمرو مفیستو در كمیك های مارول معادل جهنم است)  بله .. درست شنیدید!  در زیر تمام شرارت ها و غرور دكتر دووم عشقی عمیق نسبت به مادرش وجود دارد . این كمیك نه تنها یكی از بهترین داستان های دكتر استرنج بلكه یکی از داستان های برتر دكتر دووم  هم هست .

 

8- مدافعین مخفی

مدافعین مخفی

سال 1993 دکتر استرنج رهبر گروهی شد به نام Secret Defenders. در این کمیک ماموریت های خاصی پیدا میشد و او باید برای انجام آنها قهرمانانی که مهارت هایی داشتند که به درد آن ماموریت میخوردند، را انتخاب میکرد. با وجود اینکه شخصیت های معروفی مثل ولورین و مرد عنکبوتی در این سری حضور یافتند ولی به نظر میرسد هدف مارول بیشتر اینه که شخصیت های درجه 3 و 4 خودش مثل Darkhawk، Nomad و Thunderstrike رو مطرح کنه. اما بعد از مدتی وقایع کمیک اختصاصی دکتر استرنج ارجحیت پیدا کرد و این تیم را ترک و جادوگری گمنام به نام Doctor Druid  جانشینش شد. در هر حال در شماره های بعدی تمرکز اصلی این کمیک روی شخصیت های نه چندان مهمی مثل Shadowoman و Cadaver بود (هر چند در یکی از آرک های آن شاهد تیم آپی بین ددپول و لوک کیج هم بودیم).

 

9- پسران نیمه شب

 پسران نیمه شب

در دهه 90 میلادی کمیک های گوست رایدر بسیار محبوب و موفق بودند. بنابراین مارول کمیک جدیدی به نام "پسران نیمه شب" (Midnight Sons) راه انداخت که در آن شخصیت ها و قهرمانان ماورالطبیعه این کمپانی حضور داشتند (برای اشنایی با شخصیت های دارک، خفن و ماورا الطبیعه مارول ، این مقاله را بخوانید) . درسته که دکتر استرنج از اعضای اصلی این گروه نبود ولی در داستان "محاصره تاریکی" (Siege of darkness) که سال 1993 در آن چاپ شد، حضور یافت. کلا در این دوران دکتر استرنج به طور موقتی در دنیای دیگری گیر افتاده بود و نسخه از خودش رو از اون دنیا به دنیای اصلی مارول فرستاد. در نتیجه او دو جانشین پیدا کرد : 1- استرنج (یک قهرمان ماورایی نقابدار) 2- وینسنت استیونز (یک مشاور روانشناسی). پسران نیمه شب سال 1994 کنسل شد. دکتر استرنج هم اون سالها به نوعی در دنیای مارول سرگردان و سردرگم بود. ابتدا در هیبتی جوان تر برگشت و بعد دوباره در هیبت سابق خودش در کمیک Marvel Edge حضور یافت. تا اینکه بلاخره سال 1996 کمیک اختصاصی دکتر استرنج یعنی Doctor Strange: Sorcerer Supreme کنسل شد  و او برای دو دهه بدون کمیک اختصاصی باقی ماند!

 

10- شوالیه های مارول

 شوالیه های مارول

در اواخر دهه 90 میلادی، دکتر استرنج بیشتر به عنوان شخصیتی مهمان در عناوین مختلف مارول دیده میشد. او در سال 1997 در رمان گرافیکی " چی باعث شده برآشفته بشی، استفان؟" (What Is It That Disturbs You Stephen?) حضور یافت که مربوط میشد به یکی از داستان های قدیمی اش. ضمن اینکه شوما – گوراث به عنوان یکی از دشمنان او، به شهرت دست یافت چون یکی از شخصیت های playable در سری بازی های مبارزه ای شد که شرکت بازیسازی "کپکام" براساس شخصیت های مارول ساخت. سال 1999 یکی مینی سریز از دکتر استرنج در سری دوم از کمیک های فوق العاده موفق "شوالیه های مارول" چاپ شد و دیدیم که چطور به یک کارآگاه پرونده های ماورالطبیعه تبدیل شده. کمیک Strange هم به قلم JMS در شوالیه های مارول خلق شد که اریجین دکتر استرنج را به صورتی مدرن تر روایت میکرد. سال 2007 هم انیمیشن ویدئویی دکتر استرنج عرضه شد که اینجا راجع بهش توضیح داده شده.

 

11- احیای کمیک مدافعین

احیای کمیک مدافعین

سپس دکتر استرنج عضو گروه های مختلف شد. سال 2001 در کمیک احیا شده Defenders حاضر شد که در اون مجبور به همکاری با نیمور، هالک و موج سوار نقره ای شد. بعدش هم اعضای گروه تحت کنترل ذهنی شخصیت های خبیث قرار گرفتند و کمیک شش قسمتی The Order: Defenders Against The Earth چاپ شد و در آن قهرمانان مارول سعی کردند آنها را نجات دهند. سال 2005 هم مینی سریز Defenders: Indefensible چاپ شد که حال و هوایی شاد و فکاهی داشت. در همین موقع بود که در سری کمیک های "انتقام جویان جدید" معلوم شد که دکتر استرنج عضو گروه Illuminati است. همچنین فاش شد که اعضای ابرباهوش و نیرومند این گروه سالهاست دارند به نوعی وقایع مهم دنیای مارول را  هدایت میکنند. 

 

12- سوگند

سوگند دکتر استرنج

سال 2006 مینی سریز فوق العاده "سوگند" (The Oath) منتشر شد که اینجا تو سایت ترجمه هم شده. خالقین این کمیک برایان کی. واگن  و مارکوس مارتین بودند. در اين داستان شاهد لحظات ماندگاری مثل مبتلا شدن دستیار با وفای دكتر استرنج یعنی «وانگ» (Wong) هستیم . شخصیت جالبی هم به نام «پرستار شب» (Night Nurse) هست كه یه جورایی یك منبع زیرزمینی است كه هر وقت ابرقهرمانان مارول دچار جراحت های خاص میشوند به او مراجعه میكنند! در این داستان دكتر استرنج با شیئی مرموز اشنا شد كه میتوانست هر چیزی را شفا دهد . بنابراین او توسط افرادي ناشناس هدف قرار گرفت.  ضمنا تم های زیرین و عمیقی در داستان  وجود داشت كه نشان میداد عرصه پزشكي و حرفه طبابت در سالهای گذشته چقدر از سوی شركت های داروسازی به خطر افتاده است. بنابراین شاید این داستان كمی جنجالی و  سیاسی  بود ولی قطعا یكی از بهترین های دكتر استرنج است.  اما مهم ترین نقطه قوت این کمیک این بود که تمام المان های کلاسیک و قدیمی دکتر استرنج را با هم ترکیب کرد و نوعی نسخه مدرن و قابل فهم به مخاطبین جدید ارائه داد. ضمن اینکه این کمیک منبع الهام بخش بزرگی هم برای فیلم سینمایی دکتر استرنج در سال 2016 بود.

دکتر استرنج در رویداد مهم "جنگ داخلی" بی طرف باقی ماند ولی به طرفداران کاپیتان آمریکا اجازه داد از خانه اش به عنوان پایگاه برای خود استفاده کنند.

سال 2007 و در جریان رویداد "جنگ جهانی هالک" ، هالک پس از اینکه توسط گروه Illuminati از کره زمین تبعید شد، دوباره برگشت . دکتر استرنج هم با موجودی قوی و پلید ترکیب شد تا جلوش رو بگیره. بعدش اما تشخیص داد که با این کاری که کرده دیگه لیاقت عنوان "جادوگر اعظم" رو نداره و بنابراین این عنوان به جادوگری دیگر به نام "برادر وودو" (Brother Voodoo) رسید (اینجا میتونید بیشتر درباره این جادوگر اطلاعات کسب کنید).

 

13- انتقام جویان جدید

 انتقام جویان جدید

سال 2010 دکتر استرنج در مینی سریز Strange نوشته مارک وید ظاهر شد. این سری حالتی طنز داشت و شخصیتی خاکی و معمولی به دکتر استرنج داد. سال 2012 ، رمان گرافیکی "دکتر استرنج: فصل اول" عرضه شد که به سالهای ابتدایی حرفه دکتر استرنج میپرداخت. در این دوره بود که دکتر استرنج به یکی از اعضای گروه انتقام جویان جدید بدل شد (این موقع برادر وودو مرده بود و جستجو برای یافتن جادوگر اعظم آغاز شده بود).

او در ضمن سال 2012 بار دیگر در سری جدید کمیک های Defenders دیده شد. سپس در انتقام جویان جدید دیدیم که چطور روح اینشنت وان ظاهر شد و بار دیگر مقام "جادوگر اعظم" را به دکتر استرنج اعطا کرد.

 

14- سقوط Illuminati

 سقوط Illuminati

در سری سوم کمیک های انتقام جویان جدید که توسط «جاناتان هیکمن» نوشته شد، شاهد حضور چشمگیر گروه Illuminati بودیم. در نهایت این کمیک به رویداد مهم "جنگ های پنهان" منتهی شد که اینجا در سایت خودمون ترجمه شده. در این کمیک دیدیم که اعضای گروه چطور از خطوط قرمز اخلاقی خود عبور کردند تا از نابودی دنیای اصلی مارول جلوگیری کنند.  در این دوره بود که دکتر استرنج تحت بیشترین فشارها و چالش های اخلاقی عمر خودش قرار گرفت . دکتر استرنج در جنگ های پنهان هم نقش دوست دکتر دووم رو داشت که باعث خشمش شد و همین باعث شد تا دووم او را بکشه. اما پس از پایان این دوران به همراه دیگر قهرمانان مارول دوباره برگشت.

 

15- و بلاخره عنوان اختصاصی پس از 20 سال!

 و بلاخره عنوان اختصاصی پس از 20 سال!

پس از دو دهه و با نزدیک شدن اکران فیلم سینمایی دکتر استرنج ، این شخصیت بار دیگر صاحب کمیک اختصاصی خودش شد. این سری جدید رو «جیسون آرون» و «کریس باچلو» شروع کردن که واقعا فوق العاده بوده. آنها شخصیتی ملموس تر از استفان استرنج ساختند که نقش کلیدی در عالم ماورایی و مرموز مارول دارد. داستان های جدید دکتر استرنج آمیزه ای دلپذیر از رمز و راز، معما، ماجراجویی و شوخ طبعی هستند  و طراحی های خلاقانه باچلو آدم را یاد شاهکارهای دیتکو می اندازند. ضمن اینکه اخیرا کمیکی جدیدی هم تحت عنوان "دکتر استرنج و جادوگران اعظم" منتشر شده که اونم خیلی جالبه.

و الانم به لطف موفقیت بی نظیر فیلم سینمایی دکتر استرنج، این شخصیت به یکی از قهرمانان درجه یک عالم کمیک بدل شده.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم دکتر استرنج

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های دکتر استرنج

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

 10 دشمن برتر دکتر استرنج 

کمیک اریجین دکتر استرنج ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

کمیک گمشده دکتر استرنج ترجمه شد! + لینک دانلود

معرفی دکتر استرنج

شماره آخر كمیك "دکتر استرنج: سوگند"  ترجمه شد + لينك دانلود مستقيم

10 كمیك برتر «دكتر استرنج» (Dr. Strange)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

لینک دانلود کمیک های Doctor Strange

لینک دانلود کمیک های مدافعین (Defenders)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Super Captain
#1 Super Captain 1395-11-28 20:43
واقعا ممنون استاد.کامل و جامع بود.من که از مورد 12-سوگند-خیلی خوشم میاد .از همشون باحال تره :lol: راستی کسی تاریخ دقیق عرضه نسخه بلوری رو میدونه؟
نقل قول کردن
cap america
#2 cap america 1395-11-28 20:46
ممنون استاد مقاله فوق العاده ای بود من هم از مورد 12 خیلی خوشم اومد
نقل قول کردن
Hobbit
+1 #3 Hobbit 1395-11-28 21:06
واقعا این فیلم بلوریشم 100%دیدن داره!
در ضمن وقتی دوباره یه مقاله دیگه از دکتر استرنج دیدم اونم با همچین توضیح کاملی جا خوردم چون حقیقتش دیگه فکرشم نمیکردم با همچین مقاله کامل دیگه ای از این شخصیت رو به رو بشم اولین آشنایی درستم با این شخصیت داخل این سایت بوده درسته که قبلا به واسطه انیمیشن این شخصیت باهاش مختصر آشنایی داشتم ولی خوندن کمیک بی نظیر سوگند(هر کی این کمیک رو نخونده نصف عمرش برفناست!)و همینطور مقاله های جامع و فوق العاده استاد به خاطر آشنایی عالی با این شخصیت(البته گاهی اوقات که مقالات رو مرور میکنم احساس میکنم استاد این شخصیت رو حتی از اسپایدرمن هم بیشتر دوست دارند ;-)...)منم خیلی به این شخصیت علاقه مند کردند در ضمن شاید تنها کمیکی که به نظرم جاش خالی هست همون کمیک مشترک دکتر استرنج و دکتر دووم هست که امیدوارم این کمیک هم از سوی سایت با همون کیفیت مثال زدنیشون ترجمه بشه در ضمن دشمنان دکتر استرنج فوق العاده هستن واقعا خیلی به مطالعه بیشتر درموردشون جذب شدم من یکی که نمیدونم چرا ولی از بین دشمنان دکتر استرنج به زام بیشتر علاقه مند شدم همونطور که استاد تو مقاله بالا هم گفتن دکتر استرنج داخل کمیک جنگ جهانی هالک با زام ترکیب شده اونم به نظرم چیز جالبی بود (این کمیک رو هم از دست ندید)در مورد بقیه دشمنان دکتر استرنج هم که میدونید دورمامو و شوما-گوراث و بارون موردو شاهکارند!
به نظرم اگر شما فقط با دیدن فیلم دکتر استرنج شیفته این شخصیت شدید یه سری به کمیک های این شخصیت هم بزنید تا بیشتر بفهمید که این شخصیت چه پتانسیل هایی که نداره!
من هم اگر وقت آزاد برام جور بشه حتما سری جدید این کمیک رو دنبال میکنم چونکه همونطور که میدونید فوق العاده داستان جالبی داره
در آخر هم از استاد برای سهیم شدن اطلاعاتشون در مورد این شخصیت با ما بازم تشکر میکنم کلا همونطور که قبلا هم گفتم حاضرم شرط ببندم توی هیچ منبع فارسی تا الان همچین اطلاعاتی به این وسعت درباره این شخصیت به جز این سایت وجود نداره!(در مورد اغلب مطالب هم به این شکله)
با تشکر
نقل قول کردن
Sherlockian
+1 #4 Sherlockian 1395-11-28 21:19
ولی واقعا هیچی دوره استن لی و استیو دیتکو نمیشه تک تک شماره هاش سرشار از نبوغ بود . حتی توی داستان های مستقلی که توی یک شماره روایت میشد هم همیشه یه نبوغی بود و هرکدوم تازگی خودشون رو داشتن . اون آرک داستانی آخر هم که واقعا شاهکار و سرشار از لحظات ماندگار بود مخصوصا لحظاتی که مورودو با یارانش به معبد انشینت وان حمله میکنن و انشینت وان و دکتر استرنج درمونده و مجبور میشن به جای دیگه ای سفر کنن و یا جایی که دورمامو میخواد با ابدیت مبارزه کنه از لحظات مورد علاقمن .
البته از حق نگذریم اون شماره ای که دکتر استرنج برای اولین بار با ابدیت مواجه میشه هم واقعا فوق العاده بود مخصوصا پانل اولش طراحی بسیار عالی داشت و به خوبی یک محیط جدید رو معرفی میکرد .
راستی آقای ترابی یک سوال داشتم . تو یکی از همون شماره های اولی که دکتر استرنج وارد دنیای کمیک شد مورودو دکتر استرنج رو زندانی میکنه و بعد یه دختری به اسم ویکتوریا بنتلی آزادش میکنه که اونجا استرنج میگه این دختر استعدادی در جادوگری داره . خواستم ببینم آیا این شخصیت یا جادوگری به همین اسم دوباره توی دنیای کمیک ظاهر شد یا نه ؟
چون بنظر میرسید که پتانسیل تبدیل شدن به یکی از یارهای دکتر استرنج رو داشته باشه .
تشکر فراوان بابت مقاله بسیار جامع و کامل بود .
نقل قول کردن
shayanspideylover
#5 shayanspideylover 1395-11-28 21:48
اول تشکر از استاد بابت مقاله


کمیک oath که به نظرم کمیک فوق العاه ای بود
الانم من دو تا کمیک سورسر سوپریم و دکتر استرنج رو رو دنبال میکنم اونام عالین دکتر قدرتاش رو از دست داده و با تبر آنگاراموس اینور اونور میره خیلی باحاله درکل

و حرف از دکتر استرنج شد کی ایستراگ دکتر استرنج تو فیلم مرد عنکبوتی دو رو یادشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟



خیلی خفن بود خدایی اون زمان و اون ایستراگ
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1395-11-28 22:53
#4:
ویکتوریا بنتلی قضیه اش خیلی طولانیه
اینجا کامل توضیح داده:
marvel.wikia.com/wiki/Victoria_Bentley_(Earth-616)
نقل قول کردن
Nightwatcher
#7 Nightwatcher 1395-11-28 23:01
بسیار عالی! خیلی خوب بود!
ممنون از جناب ترابی.
دکتر تاریخچه خوب و غنی داره.
ولی به نظر من فقط کمیکهای دکتر استرنج دهه 60 و 70. نه؟
نقل قول کردن
Arya.M
#8 Arya.M 1395-11-29 09:59
ممنون آقای ترابی. واقعا کامل بود. من فقط کمیک سوگند رو از دکتر استرنج خوندم. ولی با خوندن این مقاله کلی به اطلاعاتم افزوده شد.
من فیلم دکتر استرنج رو همین دیروز دیدم. قشنگ بود. ولی به اندازه کارتونش به تغییرات شخصیتی دکتر استرنج نپرداخته بود. در مجموع کارتونش رو بیشتر دوست داشتم.
#7
دارم از هیجان می میرم :cry:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#9 Cap-Spider Potter 1395-11-29 21:40
به این میگن یه مقاله شگفت انگیز !
عالی بود
تمام خط مستقیم شده دکتر استرنج از بدو خلقش تا به حال رو چینش کردین...

ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Amir aryavand
#10 Amir aryavand 1399-06-03 15:46
عالی فقط میشه یک مقاله در باره ابر قهرمانان زن که هنوز وارد ام سی یو نشده اند بنویسید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44