چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 15

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 15

از این به بعد سری مقالاتی تحت عنوان " چیزهای جالبی که درباره  مرد عنکبوتی نمیدانستید!" برایتان خواهیم نوشت که مطمئنا برایتان جالب توجه خواهد بود.

 برای خواندن قسمت های قبلی بروید اینجا.

 

- آیا میدانستید که صفحه پایانی داستان "مرگ گوئن استیسی" قرار بود طور دیگری باشد؟!

یقینا مرگ گوئن استیسی یکی از مشهورترین داستان های کل تاریخ کمیک بوک است (اگر آن را با ترجمه فارسی نخوانده اید، اینجا را کلیک کنید). اما شاید خیلی ها توجه نکرده باشند که این داستان یک لحظه ماندگار مربوط به  «مری جین» هم دارد. در واقع در صفحه پایانی این داستان که در شماره 122 مرد عنکبوتی شگفت انگیز چاپ شد، پیتر پارکر که همین چند ساعت پیش عشق خودش را از دست داده،  خسته، افسرده و از هر نظر  درب و داغان به خانه اش برمیگردد. در آنجا میبینیم که مری جین منتظرش  است. مری جین به پیتر میگوید که بابت مرگ گوئن خیلی بهم ریخته. اما پیتر با عصبانیت با وی برخورد میکند. و بهش میگه : "منو خنده ننداز مری جین. اگه مادرت هم بمیره متاسف نمیشی. برای دختری مثل تو امثال من و گوئن چه اهمیتی دارن؟ یالا دیگه ... از اینجا برو ... میدونم چقدر از آدم های خسته کننده بدت میاد. باور کن دوست ندارم با اینجا موندن از تفریحاتت جا بمونی".

صفحه اخر مرگ گوئن

در حقیقت اون موقع مری جین دختری سبک سر، اهل حال و سطحی به نظر می آمد و به همین دلیل پیتر این حرف های گزنده رو بهش زد. اما همانطور که دیدید در لحظه ای تاریخی مری جین تصمیم میگیره که نره و پیش پیتر بمونه و بهش دلداری بده.  همین باعث شد که از آن موقع به بعد با گذشته و همچنین شخصیت قوی  مری جین بیشتر آشنا بشیم و او تبدیل بشه به محبوب قلب هواداران مرد عنکبوتی.

ولی نکته جالب اینه که این لحظه را ابتدا «گیل کین» (طراح اصلی داستان مرگ گوئن) جور دیگری طراحی کرده بوده (برای اشنایی با گیل کین این مقاله را بخوانید). خودتون ببینید:

گیل کین

همانطور که دیدید مری جین قرار بوده پیتر را در آغوش بگیره و با او در غم گوئن گریه کنه. ولی «جان رومیتا» حس کرده که این صحنه اگه غیر مستقیم باشه تاثیر گذار تره. بنابراین پانل های پایانی را ازنو طراحی کرد تا مری جین با بستن در اتاق پیتر به طور غیر مستقیم به خواننده بگه که برخلاف تصورات پیتر دختر مهربان و دلسوزی هستش و میخواد پیشش بمونه تا بهش دلداری بده.

 

- آیا میدانستید ابتدا قرار نبود گرین گابلین در "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" باشه؟!

کسانی که کارتون "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" را دیده اند شاید تعجب کرده باشند که چرا در آن ما ابتدا «هاب گابلین» را میبنیم و بعد «گرین گابلین» را؟ چون در دنیای کمیک ابتدا گرین گابلین خلق شد و بعد هاب گابلین. دلیلش اینه که چون موقع ساخت این سریال، نورمن آزبورن در دنیای کمیک مرده بود، سازندگانش اصلا نمیخواستند از گرین گابلین استفاده کنند و قصد داشتند فقط از هاب گابلین استفاده کنند.

تا اینکه «جان سمپر» به عنوان مغز متفکر این سریال استخدام شد. سمپر از طرفداران دو آتیشه و متعصب مرد عنکبوتیه و به مسئولین فاکس اعتراض کرد که این کارشون کاملا بی معنیه. چون اریجین هاب گابلین بدون گرین گابلین معنی نداره. او آنقدر اصرار کرد که فاکس هم راضی شد. منتهی به سمپر گفتند که از مدتها قبل ساخت عروسک هاب گابلین را به شرکت Toy Biz سفارش داده که به زودی وارد بازار میشود.

کارتون هاب گابلین

بنابراین سمپر مجبور شد ابتدا از هاب گابلین استفاده کند و بعد از چند اپیزود نورمن آزبورن/گرین گابلین را مورد استفاده قرار دهد. در نتیجه  هاب گابلین را در قسمت 11 از سیزن 1 "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" دیدیم در حالیه که گرین گابلین در فصل دوم دیده شد!

 

- آیا میدانستید که «برایان مایکل بندیس» باعث شد مرد عنکبوتی در سری فیلم های «مارک وب»، وب شوترهای مکانیکی داشته باشد؟

همانطور که میدانید در سری فیلم های مرد عنکبوتی «سم ریمی» ، اسپایدرمن تار انداز مکانیکی نداشت (برای اشنایی با تارانداز مرد عنکبوتی، این مقاله را بخوانید). به عبارت دیگر بدن او خودش به طور طبیعی و ارگانیک تار درست میکرد:

توبی مگوایر

گفته میشود سم ریمی این ایده را از «جیمز کامرون» گرفته بود چون جیمز که سالها در انتظار ساخت فیلم اسپایدرمن بود، میخواست تارهای مرد عنکبوتی ارگانیک باشد. ریمی کلا اعتقاد داشت این ایده طبیعی تر است .

اما در سری فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز ساخته مارک وب دیدیم که پیتر درست مثل کمیک ها ، وب شوتر مکانیکی دارد:

وب شوتر مرد عنکبوتی

این موضوع باعث خوشحالی هواداران مرد عنکبوتی شد. ولی جالبه که بدونید نویسنده برجسته کمیک های Ultimate Spider-Man یعنی «برایان مایکل بندیس» بود که باعث شد راضی به این کار بشه!

برایان مایکل بندیس

او در مصاحبه ای اخیرا گفت: "سونی قبل از اینکه سری جدید خودش رو بسازه از من دعوت کرد تا بهشون مشاوره بدم. من در دفتر کار «ایمی پاسکال» (تهیه کننده مرد عنکبوتی) نشستم . ایمی بهم نگاه کرد و گفت: وب شوتر مکانیکی یا ارگانیک؟ منم گفتم: مکانیکی. نصف آدم هایی که تو اتاق بودن زیر لب گفتند: خدا لعنتت کنه!!! اونا شاکی بودن چون ایمی پاسکال به جای اینکه نظر اونا رو بپرسه از من پرسیده بود. در هر حال این مسله چیزیه که خیلی بهش افتخار میکنم. احساس میکنم یه کار خیلی خوب تو دنیا انجام داده باشم اونم همین کاره!"

 

- آیا میدانستید قرارداد مارول با سونی باعث به وجود آمدن سریال Spiderman: Unlimited شد؟!

همانطور که در این مقاله خوانده اید یکی از ضعیف ترین کارتون های تاریخ مرد عنکبوتی ، Spider-Man Unlimited میباشد. این کارتون عجیب و غریب فقط برای یک فصل 13 قسمته ساخته شد و خیلی ها میگن شرکت فاکس اصلا چرا این سریال را ساخت؟ واقعیتش اینه که فاکس که سرمست از موفقیت انیمیشن "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" بود، به هیچ وجه نمیخواست رایت انیمیشن مرد عنکبوتی رو از دست بده چون براش خیلی پرسود بود. بنابراین به فکرش رسید که یک سریال جدید کارتونی از اسپایدرمن بسازه. گفته میشه قرار بوده سازندگان این سریال به 26 قسمت ابتدایی کمیک های مرد عنکبوتی در دهه 60 میلادی رجوع کنند و از بین آنها 13 داستان برتر را انتخاب کنند. این هم یکی از طراحی های اولیه این کارتون:

اما ناگهان سونی و مارول بر سر فیلم سینمایی مرد عنکبوتی به توافق رسیدند. ضمنا سونی رایت ساخت کارتون مرد عنکبوتی را هم به دست آورد. این یعنی اینکه فاکس دیگر نمیتوانست از روی اسپایدرمن کارتون بسازد. اما کار روی سریال جدید رو شروع کرده بود. بنابراین تصمیمات اولیه خودش را رها کرد و به جای آنکه از روی 26 قسمت ابتدایی کمیک های مرد عنکبوتی این سریال را بسازد، کارتون Spider-Man Unlimited را ساخت که در دنیای دیگری جریان داشت و مرد عنکبوتی لباس جدیدی را هم تنش میکرد که آن را با استفاده از فن آوری نانو که از رید ریچاردز (رهبر چهار شگفت انگیز) گرفته بود ساخته بود که قابلیت دفع سیمبیوت ها را داشت (یه جور شنل کوتاه هم داشت و میتونست مرد عنکبوتی را نامرئی هم بکنه!):

کارتون مرد عنکبوتی نامحدود

در واقع فاکس سعی کرده بود متفاوت ترین کارتون مرد عنکبوتی را بسازد تا سونی بهش گیر نده! به همین دلیل حتی شخصیت های مکمل جدیدی برای پیتر در این کارتون خلق شد!

  

 مهدی ترابی مهربانی

 

  All rights reserved © Spidey.ir 2016

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

arian spider 151
#1 arian spider 151 1395-06-24 17:12
اخجون اولين باره كه اول شدم تو مقاله خوندن تو سايت
نقل قول کردن
zse
#2 zse 1395-06-24 17:35
آیا میدانستید من از حامیان تار اورگانیک هستم و اصلا از وب شوتر خوشم نمیاد و به نظرم وب شوتر باعث میشه یه فیلم علمی تخیلی به کاملا تخیلی تبدیل بشه؟
آیا میدانستید دمت گرم جیمز کامرون و دمت گرم سم ریمی؟
آیا میدانستید خدا لعنتت کنه بندیس؟
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#3 S.T.A.R.K 1395-06-24 17:38
بنظر من خیلی بهتر شد که توTASM از وب شوتر استفاده کردن نمیدونستم کار بندیس بوده دمش گرم(راستی کمیک ultimate spider-man رو پیشنهاد میکنم حتما بخونید من خودم از دنیای ultimate خوشم نمیاد ولی این کمیک رو واقعا دوست دارم)
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#4 Spidey Reigns 1395-06-24 17:50
ممنون آقای ترابی...

هر بار این مقالات رو میخونم چیزای جدیاد میگیرم...

به نقل از S.T.A.R.K:
(راستی کمیک ultimate spider-man رو پیشنهاد میکنم حتما بخونید من خودم از دنیای ultimate خوشم نمیاد ولی این کمیک رو واقعا دوست دارم)


واقعا طراحیاش فوق العاده ان...

من عاشق اون قسمتم که پیتر با کینگ پین رو به رو میشه و در مورد چاقیش جوک میگه... :-* :lol:

فکر کنم قسمت 12 باشه...
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#5 Samwel Tarly 1395-06-24 18:04
من هم وب شوتر مکانیک رو بیش تر دوست دارم و اینجوری خیلی جالبتره و همچنین نبوغ پیترپارکر رو نشون میده.
مجموعه کارتونی از انیمیشن های مورد علاقه منه و خیلی خوب شد که گرین گابلین برگشت و دم اون اقا گرم که گرین گابلین رو وارد کرد وگرنه از ارزش های این انیمیشن خیلی کم میکرد.من تو بین شرور های اون سریال با هایدرمن اصلا حال نکردم و نویسنده اشتباه کرد که اون با ام جی قبلا نامزد بوده و از ضعف های سریال بوده.به جاش کینگ پین خیلی خوب بود و همون ادم دیکتاتور و قدرتمندی بود که همیشه تو ذهن داشتیم و اگه اشتباه نکنم تو 2 تا از قسمت ها هم دردویل حضور داشت و کراس اورش با مردعنکبوتی فوق العاده بود.
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#6 S.T.A.R.K 1395-06-24 18:12
نقل قول:
اگه اشتباه نکنم تو 2 تا از قسمت ها هم دردویل حضور داشت و کراس اورش با مردعنکبوتی فوق العاده بود.
اره واقعا قشنگ بود. تو اون دو قسمت اریجین دردویل هم نشون داده شد
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#7 Reverse Spidey 1395-06-24 18:39
عجب مقاله ای!
واقعا ازتون ممنونم آقای ترابی برای همچین سری مقاله ای!
واقعا دم جان سمپر گرم که باعث شد گرین گابلین هم بیاد توی مجموعه کارتونی!
خیلی هم از برایان مایکل بندیس ممنونم که باعث شد ما بالاخره وب شوتر اسپایدی رو ببینیم.کلا علاقه خاصی به وب شوتر دارم :-)
وقتی اولین دانستنی این مطلب رو خوندم یاد یچیزی افتادم.
اون سریال شوالیه های مارول:مرد عنکبوتی!
دقیقا اون قسمت دومش که میشه گفت کاملا از این صحنه الهام گرفته!
ولی با یه تفاوت کوچولو،اونم اینه که بجای اتفاقات نسخه اصلی این اتفاق رخ داد!
www.spidey.ir/.../kane122.jpg
جالبه نه؟
نقل قول کردن
Rock star
#8 Rock star 1395-06-24 18:46
از استاد ترابی بخاطر این مقاله ی بی نظیرشون تشکر میکنم. یکی از بهترین مقاله های سایت و مردعنکبوتی هست و امیدوارم که همین طور عالی این مقالات رو ادامه بدید.

-بیشتر از همه با قضیه ی مری جین سر مرگ گوعن خوشم اومد.
آخه یک شخصیت مکمل چقدر میتونه قوی باشه؟
پاسخ فقط در شخصیت مری جین هست.
شخصیتی که بدون او داستان های مرد عنکبوتی معنی درستی نمیدهند.واقعاً این شخصیت مهم ترین شخصیت مکمل در داستان های مردعنکبوتیه.
چقدر با احساس و متین...یعنی کاملاً شخصیت مری جین نشون دهنده ی مهربانی و دلسوزی یک زن هستش.

-به نظر من هم وب شوتر مکانیکی خیلی بهتره و دم مایکل بندیس گرم. قدرت مرد عنکبوتی اگه بخواد به یه انسان برسه تو دنیای واقعی 0.1 درصد شانس زنده موندن فرد موجوده حالا مثلاً جهش ژنتیکی بتونه عملکرد و حواس پنج گانه و حس ششم انسان رو افزایش بده خب منطقی میاد ولی اینکه از بدنش تار ارگانیک بندازه دیگه خیلی تخیلی و مسخره میشه من یکی از مشکلاتی که با فیلم های ریمی داشتم سر همین تار ارگانیک بود.
اصلاً منطقی نیست. هیچ پیش زمینه ی علمی هم نداره.
حالا جهش ژنتیکی شاید بتونه تا آینده ی نه چندان دور محقق بشه ولی دیگه تار ارگانیک از همه نظر مخالف علم و منطقه.(الکی که استن لی ایده ی وب شوتر رو در فانتزی شگفت انگیز نداد، همش منطق و دلیل داره.)
در ضمن وقتی که خود پیتر زحمت میکشه و وب شوتر رو میسازه کارش ارزشمندتره تا اینکه همه چیز بر حسب اتفاق تو آزمایشگاه باشه. همین که یه نوجوان اینقدر پشتکار داره تا بشینه و وب شوتر خودش رو درست کنه یکی از اخلاقیات مهم پیتر پارکره و پشتکار و هوش بالای اسپایدرمن رو نشون میده.
نقل قول کردن
mehran spidey
#9 mehran spidey 1395-06-24 20:21
واقعا ممنون آقای ترابی این سری مقالات یکی از برترین مقالات سایت هستند که هیچ وقت از یادم نمیرند و هروقتم چیز های جدیدتر یاد میگیرم و هیچ وقت خسته نمیشم .

#2
اوووف نگو اولتیمیت اسپایدرمن به نظرم محشر بود مخصوصا چند قسمت پایانیش که توپ بود عاشقشم

#1
:-| یعنی تو خوشت میاد یارو از تو رگش تار در بیاره :o
نقل قول کردن
mokhtar
#10 mokhtar 1395-06-24 20:28
به نقل از zse:
آیا میدانستید من از حامیان تار اورگانیک هستم و اصلا از وب شوتر خوشم نمیاد و به نظرم وب شوتر باعث میشه یه فیلم علمی تخیلی به کاملا تخیلی تبدیل بشه؟
آیا میدانستید دمت گرم جیمز کامرون و دمت گرم سم ریمی؟
آیا میدانستید خدا لعنتت کنه بندیس؟
ممنون بابت مقاله

استن لی دلیل داشت که وب شوتر مکانیکی خلق کرد. خودش گفته دهه 60 میلادی اگه تار به صورت ارگانیک از بدنش در می امد اون وقت شبیه به یک موجود عجیب الخلقه یا freak میشد
ولی الان با این همه دستاورد در علم ژنتیک تار ارگانیک ملموس تره
نکته دوم اینه که وب شوتر مکانیکی به کارتریج نیاز داره. بنابراین نساز هست که اسپایدی تعویض شون کنه. همین باعث میشه وسط مبارزه کارتریج هاش تموم بشن و این هیجان و بار دراماتیک نبرد رو بالا میبره
بعضی ها میگن پیتر چطور فرمول ساخت محلول تارافکنی رو میدونه؟ در جواب باید بگم که یه بار تو کمیک ها اشاره شد که عنکبوتی که پیتر رو نیش زد، دانش ساخت تار را هم موقع نیش زدن بهش منتقل کرده
نقل قول کردن
kia spider
#11 kia spider 1395-06-24 20:41
به نقل از zse:
آیا میدانستید من از حامیان تار اورگانیک هستم و اصلا از وب شوتر خوشم نمیاد و به نظرم وب شوتر باعث میشه یه فیلم علمی تخیلی به کاملا تخیلی تبدیل بشه؟
آیا میدانستید دمت گرم جیمز کامرون و دمت گرم سم ریمی؟
آیا میدانستید خدا لعنتت کنه بندیس؟
ممنون بابت مقاله

آیا می دانستید من کاملا با این حرفها مخالف گم؟
نقل قول کردن
Ice Man
#12 Ice Man 1395-06-24 20:48
وقتى ديدم همه مقاله هاى " چيز هاى جالبى که درباره کميک هاى مرد عنکبوتى نميدانستيد " روى سايته اول رفتم تا يه بار ديگه از شماره 1 بخونم تا اين که رسيدم به اينجا
1.همون طراحيه آخرى خيلى بهتر از اونى بود که گيل کين طراحى کرده بود
2.پس چه عالى شد که سمپر اصرار کرد که گرين گابلين بيارن و يکى از بهترين انيميشن هاى اسپايدرمن رو بهتر کردن(البته من نديدمش فقط تو سايت ، تو مقالات آقاى ترابى راجبش خوندم)
3.هم ارگانيک خوبه ، هم روباتيک چون که وب شوتر روباتيک رو درسته که خود پيتر اختراع ميکنه و زحمتش رو ميکشه اما هر کسى ميتونه ازش استفاده کنه يا اينکه شامل قدرت هاى خالص خود اسپايدرمن نيست و مثلا اسپايدرمن اون رو هميشه نميتونه همراهش داشته ، مثلا فرض کنيد پيتر اسپايدرمن بودن رو کنار گذاشته يا مثلا تو يه مبارزه سخت اصلا بيشتر لباس و تجهيزاتش نابود شده حالا وقتى يه شخصيت منفى بهش حمله ميکنه و صدمه وارد ميکنه ميخواد از خودش دفاع کنه ، همه قدرت هاش رو داره غيره وب شوتر ؛ اين بيشتر شبيه آيرون منه که همه قدرتش به تجهيزاتش بستگى داره پس اگه شامل بقيه قدرت هاش بشه هم بد نيست
ضمن اين که يه مثالم بزنم که همه چيز کميک بوک قرار نيست حتما پيش زمينه علمى داشته باشه
خب الان اگه فکر ميکنين چون اسپايدرمن کاملا همه چيزش برپايه علمه پس مثل بقيه کاراکتر ها نيست و حتما بايد همه چيزش پيش زمينه علمى داشته باشه الان هالک هم مثل بيشتر شخصيت هاى مارول پيش زمينه علمى داره(حداقل هالک اصلى)
احتمال اين که يک انسان تو دنياى واقعى در برابر اشعه گاما زنده بمونه %0 ، پس اين که يه نفر بعد قرار گرفتن در برار اشعه گاما هالک بشه هم هيچ پيش زمينه علمى اى هم نداره اما از نظر مخاطبان تو سينما مسخره نيست چون که از اول هالک توى کميک ها هم همينطور بوده
اگه هالک تو کميک ها هم از اول هر بار به خودش يه سرم يا کپسول تزريق ميکرد و بعد تو سينما وقتى عصبانى ميشد هالک ميشد بنظرتون مسخره ميومد ، مشکل تار ارگانيک اسپايدرمن هم همينه
اگه از اول تو همه کميک ها با تار ارگانيک بود ديگه کسى اعتراض نميکرد
4.من هيچى راجبش نميدونم ، اما معلومه سريال خوبى نشده
نقل قول کردن
Rock star
#13 Rock star 1395-06-24 21:12
#12
دلیلی که آوردی اصلاً با موضوع اینکه چرا مکانیکی خوب نیست.هیچ ارتباطی نداره.
در ضمن این که همه چیز بر حسب یه اتفاق غیر معقول تو آزمایشگاه باشه به نظرت منطقیه؟!
اصلاً اگه اینطوری باشه که میشه شبیه اریجین اول فلش یو یه صاعقه میخوره بری الن فلش میشه، اینجا هم یهو عنکبوت نیش میزنه اسپایدرمن بوجود میاد.
این خوبه که یهو در بین مبارزات ما ببینیم که اسپایدرمن چطور بدون تجهیزاتش خودشو از معرکه میکشه بیرون نه اینکه مثل آیرون من همش با تجهیزاتش کار میکنه.
الان همین که پیتر با هوش و ذکاوت خودش و بدون تار انداختن بتونه مثلاً از دست دکتر اختاپوس خلاص بشه یا بتونه شکست بده. خوبه همین باعث واقعی تر شدن داستان میشه.
درسته هالک الان هیچ دلیل منطقی و پایه ی علمی نداره ولی در آینده ممکنه کسانی با تشعشعات رادیواکتیو بتونه جهش ژنتیکی داشته باشند واسه همینه که طرفدارا به هالک مثل یه مجود مسخره و بدون منطق علمی نگاه نمی کنند.
همانطور هم که گفتم احتمال جهش ژنتیکی از طریق یک عنکبوته رادیو اکتیو ممکنه 0.1 درصد باشه و در حال حاضر ممکن نیست کسی بتونه جون سالم به در ببره و جهش ژنتیکی هم داشته باشه ولی تو آینده ممکنه چنین اتفاقی بیوفته.
بعدش اگه قرار باشه شخصیتی که ملموسه و قرار توی دنیای واقعی جریان ساز باشه و داستان هاش هم تم امروزی و حقیقی دارند تخیلی و فریک باشه که محبوب نمیشه. اصلاً دیگه اسپایدرمن به محبوبیت نمیرسید و جز برترین ها نمیشد.
حالا مثلاً یکی مثل Swap-thing تم ماورایی و تخیلی داره و قرار نیست داستان هاش واقعی باشه پس مشکلی نیست تو دنیای کمیک منطقی لازم رو نداشته باشه. چون ماورالطبیعه است ولی مردعنکبوتی تو دنیای واقعی جریان داره و پایه و اساسش علمی و منطقیه، همه ی دشمناش بر اساس علم و منطق بوجود اومدند.از دکتر اختاپوس و گرین گابلین و...گرفته تا همون کلون سازی شغال!
همش علمیه، خود اسپایدرمن اهل علمه پس باید داستان هاش و قدرت هاش هم اساس و منطق علمی داشته باشه.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#14 j.jonah jameson 1395-06-24 21:25
کلا این سری به قلم آقای ترابی کاملا برای ما ارزشمنده و ما هم فقط کیف میکنیم و متشکریم که وقتشون رو برای ما میذارند !
ولی جدا توی این شب ها بیاید دعا کنیم .
دعای من اینه :
خدایا همسرانی مثل مری جین به ما عطا بفرما ! :-* :lol: 8)
ولی همیشه بهم ثابت میشه که مردعنکبوتی همیشه داستان هایی غنی و آموزنده داره .
نقل قول کردن
mehran spidey
#15 mehran spidey 1395-06-24 21:46
به نقل از j.jonah jameson:
کلا این سری به قلم آقای ترابی کاملا برای ما ارزشمنده و ما هم فقط کیف میکنیم و متشکریم که وقتشون رو برای ما میذارند !
ولی جدا توی این شب ها بیاید دعا کنیم .
دعای من اینه :
خدایا همسرانی مثل مری جین به ما عطا بفرما ! :-* :lol: 8)
ولی همیشه بهم ثابت میشه که مردعنکبوتی همیشه داستان هایی غنی و آموزنده داره .

:lol: منم قبلا همچین دعایی میکردم ولی با این وضعیت باید بندازمش برا بعد سی سالگی :lol: ولی خب من یه دعای بهتر دارم

خدایا به ما عقل کمیک بوکی عطا فرما :o :lol:
نقل قول کردن
Ice Man
#16 Ice Man 1395-06-24 22:04
#13 خب اول بگم که اون دليلى که اوردم نبود و مثالى بود که زدم
همه چيز براساس اتفاق تو آزمايشگاه نباشه ، اما همه قدرتش ميتونه از اون اتفاق بياره
تازه درواقع همون اريجين اول فلشم بعد اين که صاعقه بش ميخوره برى آلن فلش نميشه ، برى آلن قدرت هاى فلش رو به دست مياره و بخاطر باور ها و اعتقاداتش فلش ميشه
کى گفته اگه اين جا هم عنکبوت يه نيش ميزنه اسپايدرمن به وجود مياد ! عنکبوت خيلى ها رو نيش زد ، اين جا فقط اسپايدرمن قدرت هاش به دست مياره که اگه نظرت اينه ، بگم که تا الان هم همينطور بوده اسپايدرمن با نيش عنکبوت راديو اکتيو فقط قدرت هاش رو بدست اورد و با مرگ عمو بن و...اسپايدرمن شد حالا اين قدرت هايى که بدست اورد چه شامل تار انداختن هم بشن ، چه بعدا وب شوتر اختراع کرده باشه خيلى تأثيرى تو داستان اصلى نداره و خيلى هم عجيب و غريبش نميکنه
و اين که الان هم دقيقا حين مبارزه اسپايدرمن از تجهيزاتش استفاده ميکنه يا در برابر همه ابر شرور ها بدون هيچ تجهيزاتى وايميسته حالا اگه تارش ارگانيگ باشه که ديگه بيشتر ميشه گفت که اسپايدرمن در برابر همه ابر شرور ها بدون هيچ تجهيزات روباتيکى مبارزه ميکنه هرچند فکر نميکنم خيلى فرقى داشته باشه به هر حال مگه همه قدرت اصليش رو با همون يه نيشه به دست نيورده ؟!!!
با ايده اسپايدرمن با تار ارگانيک از همون اول همه طرفدارا مخالف بودن ، اونوقت فقط براى اين که ممکنه توى آينده کسى پيدا بشه که با اشعه گاما جهش پيدا کنه به نظر کسى مسخره و بدون علم نيست ؟! اصلا اين هيچى ، اين همه کاراکتر ابرقهرمان تو مارول هست ، مثلا اگه چنگال هاى ولورين روباتيک بودن ، بعد تو سينما چنگالاش از اسکلت بدنش بودن فکر ميکنى طرفدارا اعتراض نميکردن ! (البته اين دليل نيست ، ادامه جواب مثاليه که زده بودم)
به نظر من که تار انداختن طبيعى خيلى تخيليش نميکنه
همه پايه و اساس اسپايدرمن و دنياش از رو علمه اما دليل نميشه سرانجام همشونم علمى باشه
مثلا عقرب يا الکترو يا ليزارد و...(حتى دشمن دايناسورم داره) بر پايه علم بودن اما سر انجام علمى نداشتن
نقل قول کردن
Rock star
#17 Rock star 1395-06-24 22:36
#16
در درجه ی اول بگم منظور من از کلمه ی فلش یا اسپایدرمن منظورم قدرتی بود که این دو قهرمان بدست آوردند نه اعتقاداتی که اونا رو بوجود آورد.
یعنی اگه گفتم پیتر نیش خورد شد اسپایدرمن یعنی قدرت عنکبوتی پیدا کرد.
همانطور هم که گفتم موضوع تخیلی بودن تار ارگانیک نیست. وب شوتر مکانیکی امروزی تر و منطقی تره ولی به این معنی نیست که تار ارگانیک بد باشه یا اصلاً ایده اش خیلی دور از ذهن باشه. ممکنه با جهش ژنتیکی چنین مرز های زیست شناسی برداشته بشه و به علم زیست شناسی به عصر جدیدی برسه. کسی نگفت تار ارگانیک بد هست گفته شد تار وب شوتر بهتره. دلایلش هم موجوده.
-اگه قرار باشه تمام قدرت هاش رو از نیش به دست بیاره اینجوری تمام قدرت هاش خدا دادی میشه و اصلآً دیگه از خودش هیچی مایه نمیذاره. همش میشه قدرت عنکبوتی بر اساس اتفاقی تو آزمایشگاه! اصلاً دیگه هیچ نبوغ و خلاقیتی از پیتر پارکر نمی بینیم.
همه ی قهرمانا مثل همون آرون من یا بتمن یا قهرمانان دیگه که امروزه محبوب همه اند از خودشون مایه گذاشتند. درسته آیرون من به وسایلش وابسته است ولی خودش درستشون کرده، خودش زحمت کشیده یا بتمن خودش رفته تلاش کرده و مهارت های رزمی یاد گرفته از شکم مادرشون که اینطوری نبودند. الان هم اگه می بینی که اسپایدرمن شخصیت ملموسیه مسلماً یک دلیلش اینه که از خودش مایه میذاره و قدرت هاش همه اش آزمایشگاهی نیست و اینطوری میشه که با وجود داشتند قدرت زیاد احساس خدا بودن به خواننده دست نمیده.
برای جذابیت بیشتر اسپایدرمن هم وب شوتر لازمه و بهتر از تار ارگانیکه (نه اینکه تار ارگانیک بد باشه) چون نشون میده پیتر پارکر برای قهرمان شدن داره زحمت میکشه، داره از خودش مایه میذاره. شما برو بخش تجهیزات اسپایدرمن رو بخون. خداوکیلی جذابیت نداره که پیتر خودش رفته تلاش کرده، درس خونده بعد اومده وب شوتر و اون همه وسایل رو خودش اختراع کرده و قدرت های عنکبوتیش رو کامل کرده و با انگیزه ای که داره شده قهرمان مردم.
خدا وکیلی این ایده ی بهتریه دیگه...الان ما تو سه گانه ی ریمی با وجود عالی بودنش ندیدیم پیتر برای بدست آوردن قدرت هاش مایه بذاره منظورم از نظر معنوی و فداکاری نیست. منظورم اینه که ببینیم خودش خالق بخشی از قدرت های خودش باشه.
بعدشم ما همه مون میدونیم که پیتر پارکر بچه ی فوق العاده زرنگ و درس خونی هست و با اختراع وب شوتر این هوش و نبوغ اسپایدر من هم نشون داده میشه.
اگه حقیقت غیر اینه من دیگه بحثی ندارم.
نقل قول کردن
Ice Man
#18 Ice Man 1395-06-24 23:19
باشه ، منم با نظرت موافقم
حالا که بيشتر دقت ميکنم به نظر منم اين که تو بدنش تار توليد کنه خيلى جالب نيست
پس اسپايدرمن اينطورى خوبه که :
اول قدرت هاى عنکبوتى رو با نيش عنکبوت راديو اکتيو به دست مياره و پس از اين که پيشينه اش رو به اتمام ميرسونه و تبديل به اسپايدرمن ميشه چون که خيلى باهوش و زرنگه ، مخصوصا در زمينه تکنولوژى پس خودش رو تجهيز ميکنه به وسايل پيشرفته روباتيکى که خودش اختراع کرده ، که بهترين و مهمترينشون که قدرت هاش رو هم تکميل ميکنه وب شوتره
;-)
نقل قول کردن
zse
#19 zse 1395-06-25 02:14
#17
مکان و زمان برای نشون دادن نبوغ پیتر پارکر زیاده و سعی نکنید نبوغ پیتر پارکر رو فقط در ساخت وب شوتر نشون بدید.مگه ما تو سری سم ریمی شاهد نبوغ پیتر پارکر نبودیم؟بعد شما فکر کن که عنکبوت میتونه همه قدرت ها حتی بالا رفتن از دیوار رو به پیتر منتقل کنه اما تار اندازی جزوشون نباشه!!! و حالا پیتر میاد یه وسیله درست کنه و اون وسیله درست عین تار عنکبوته . حالا چرا تارعنکبوت؟ چون یه عنکبوت نیشش زده؟ یعنی دلیل از این مسخره تر پیدا میشه؟ یعنی هیچ وسیله دیگه ای نبود که اختراع بشه و به دیوارها بچسبه و انقدر شبیه تارعنکبوت نباشه؟بعد شما فکر میکنی باهوش ترین فرد جهان تو سن 16 یا 17 یا 18 یا اصن 20 سالگی اونم به صورت تنهایی ، نه یه گروه پیشرفته علمی ، میتونه یه همچین وسیله ای بسازه؟
من خودم شخصا از سبک رئالیسم بیشتر خوشم میاد و بین بد و بدتر اونی که واقعی تر و قابل درک تره رو انتخاب میکنم.
اگر هم الآن خیلی از طرفدارای اسپایدرمن میگن وب شوتر بهتره به خاطر اینه که اونا اول توسط کمیک با پیتر آشنا شدن و اون شخصیت و اون اوریجین تو ذهنشون شکل گرفته اما یه نفر مثل من که با سری سم ریمی بزرگ شده اونم زمانی که اصلا نمیدونستم کمیک چیه اینطوری تو ذهنم شکل گرفته.
و این موضوع هم مد نظر بگیر که اگر جیمز کامرون این نظرو داده بوده به خاطر این بوده که میخواسته تو سینما یه چیزی قابل هضم تر باشه . یه دانشمند 30 ساله وقتی فیلمو میبینه نگه که نگاه کن یه بچه دبیرستانی واسه خودش وب شوتر میسازه،فکر کرده الکیه
نقل قول کردن
zse
#20 zse 1395-06-25 02:19
به نقل از mokhtar:
به نقل از zse:
آیا میدانستید من از حامیان تار اورگانیک هستم و اصلا از وب شوتر خوشم نمیاد و به نظرم وب شوتر باعث میشه یه فیلم علمی تخیلی به کاملا تخیلی تبدیل بشه؟
آیا میدانستید دمت گرم جیمز کامرون و دمت گرم سم ریمی؟
آیا میدانستید خدا لعنتت کنه بندیس؟
ممنون بابت مقاله

استن لی دلیل داشت که وب شوتر مکانیکی خلق کرد. خودش گفته دهه 60 میلادی اگه تار به صورت ارگانیک از بدنش در می امد اون وقت شبیه به یک موجود عجیب الخلقه یا freak میشد
ولی الان با این همه دستاورد در علم ژنتیک تار ارگانیک ملموس تره
نکته دوم اینه که وب شوتر مکانیکی به کارتریج نیاز داره. بنابراین نساز هست که اسپایدی تعویض شون کنه. همین باعث میشه وسط مبارزه کارتریج هاش تموم بشن و این هیجان و بار دراماتیک نبرد رو بالا میبره
بعضی ها میگن پیتر چطور فرمول ساخت محلول تارافکنی رو میدونه؟ در جواب باید بگم که یه بار تو کمیک ها اشاره شد که عنکبوتی که پیتر رو نیش زد، دانش ساخت تار را هم موقع نیش زدن بهش منتقل کرده

شما خودتون دارید میگید عنکبوت دانش ساخت رو بهش منتقل کرده.
خوب خیلی مسخرست که عنکبوت میتونه دانش ساخت + قدرت حس عنکبوتی + قدرت بالا رفتن از دیوار + قدرت مبارزه رو بده اما نتونه قدرت تار اندازی بده .یعنی فکر میکنید این قدرت بین اونا گم نمیشه؟
نقل قول کردن
kia spider
#21 kia spider 1395-06-26 13:30
به نقل از zse:
مکان و زمان برای نشون دادن نبوغ پیتر پارکر زیاده و سعی نکنید نبوغ پیتر پارکر رو فقط در ساخت وب شوتر نشون بدید.مگه ما تو سری سم ریمی شاهد نبوغ پیتر پارکر نبودیم؟

نگاه تار ارگانیک به نظر من خیلی چندش اوره(اخه یعنی چی از پوست و گوشت طرف تار در می اد؟؟؟ :-x :-x :-x )...استن لی هم می خواست تو یه شماره پیتر پارکر(و هوشش)رو با ما اشنا کنه،پس بهترین راه برای اینکه تو این 8 صفحه نشون بده پیتر باهوشه چند تا راه داشت که بهترینشون وب وتر دست ساز بود
به نقل از zse:
و حالا پیتر میاد یه وسیله درست کنه و اون وسیله درست عین تار عنکبوته . حالا چرا تارعنکبوت؟ چون یه عنکبوت نیشش زده؟ یعنی دلیل از این مسخره تر پیدا میشه؟ یعنی هیچ وسیله دیگه ای نبود که اختراع بشه و به دیوارها بچسبه و انقدر شبیه تارعنکبوت نباشه؟.خوب خیلی مسخرست که عنکبوت میتونه دانش ساخت + قدرت حس عنکبوتی + قدرت بالا رفتن از دیوار + قدرت مبارزه رو بده اما نتونه قدرت تار اندازی بده .یعنی فکر میکنید این قدرت بین اونا گم نمیشه؟

بعدا می دونی عنکبوت ها چطور تار می زنن؟اینجوری:
نقل قول:
در شکم عنکبوت غده هایی نهفته است که از درون شان مایعی تراوش می کند. با همین مایع است که عنکبوت می تواند تارهای خود را به وجود آورد. مایع مزبور از سوراخ های بسیار ریزی که در انتهای شکم عنکبوت است بیرون می ریزد. سپس در مجاورت هوا سفت می شود و از آن تار عنکبوت پدید می آید
fa.wikipedia.org/.../...
(یه تحقیق ساده زدم به کمک یه رفیق خرخون قدیمی...)
بگزریم...حالا به نظرت یه عنکبوت می تونه با یه نیش یه همچین قابلیتی به فردی بده؟(یکم دربارش فکر کن بعد جواب بده...)
پیتر توسط یه عنکبوت گزیده شده و قدرت های عنکبوتی پیدا کرده،پس ایده تار عنکبوت هم همچین عجیب نیست که به ذهنش برسه،به نوعی می خوام بگم اون تار هارو از تارهای عنکبوت ها الهام گرفته یا حالا عنکبوته این رازو بهش رسونده...(این به نظر من واقعی تره
به نقل از zse:
بعد شما فکر میکنی باهوش ترین فرد جهان تو سن 16 یا 17 یا 18 یا اصن 20 سالگی اونم به صورت تنهایی ، نه یه گروه پیشرفته علمی ، میتونه یه همچین وسیله ای بسازه؟
من خودم شخصا از سبک رئالیسم بیشتر خوشم میاد و بین بد و بدتر اونی که واقعی تر و قابل درک تره رو انتخاب میکنم.

چرا فکر می کنی کس دیگه ای(دانشمندا)نمی تونن تو دنیای کمیک وب شوتر های مرد عنکبوتی رو بسازن؟؟؟اتفاقا می تونن ولی برای چی بسازن اخه؟بدون قدرت ها عنکبوتی این وب شوتر ها کاربرد کمی دارن،فقط مقاوم و چسب ناکن،برای تاب خوردن نیاز به قدرت های عنکبوتیه،تازه دانشمندا می تونن تار های 10 برابر قوی تر از تار های عنکبوتی هم بسازن(با شایدم ساختن...(تو کمیک ها).)
(اگه منظور و معمار شما برای حرف هاتون دنیای واقعی بود من دیگه با شما بحثی ندارم اقا....)
به نقل از zse:
و این موضوع هم مد نظر بگیر که اگر جیمز کامرون این نظرو داده بوده به خاطر این بوده که میخواسته تو سینما یه چیزی قابل هضم تر باشه . یه دانشمند 30 ساله وقتی فیلمو میبینه نگه که نگاه کن یه بچه دبیرستانی واسه خودش وب شوتر میسازه،فکر کرده الکیه

درباره حرف اخر شما هم بهتره بری لینک زیر:
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
حرف های مشابه تو و جوابی که داده شده
امیداوارم تونسته باشم بهت حرفامو ثابت کنم...
نقل قول کردن
zse
#22 zse 1395-06-27 00:07
#21
1.نظر شما اینطوریه!چرا؟فق ط به خاطر اینکه استنلی این مدلی خلقش کرده . حالا اگر ولورین تو کمیک طوری خلق میشد که چنگگ هاش مکانیکی بودن و از بدنش در نمیومد و بعد یه فیلمی میساختن که از بدنش در میومد شما میگفتی اونی که از بدن در میاد چندش آوره. به هر حال من نه تنها چیز چندش آوری نمیبینم بلکه خیلی چیز جالب تر و منحصر به فرد تری میبینم.
2.شما خودت داری میگی به نظرت یه عنکبوت میتونه با یه نیش یه همچین قابلیتی بده؟! شما نمیبینی یه عنکبوت با همون نیش تونسته حس عنکبوتی +قدرت بالا رفتن از دیوار + قدرت مبارزه رو بده. حالا این بحث هم پیش میاد که همون عنکبوت با همون یه نیش تونسته دانش ساخت هم به پیتر منتقل کنه!!! یه کم فکرکن!! آخه دانش ساخت؟؟!! با یه نیش؟! حالا شما میگی نمیتونه قدرت پرتاب تار رو بده؟ مسخره به نظر میرسه.نه؟
3.اینی هم که میگی میتونن بسازن موضوع رو مسخره تر میکنه. چون اسپایدرمن اصلا چیز منحصر به فردی نساخته.
4.اون مقاله هارو هم خوندم و بهتره اینو مد نظر بگیری که اون دانشمندا یه بچه ی 17 ساله نیستن.اونا همشون سن بالایی دارن و تنها هم نیستن بلکه یه گروه پیشرفته علمی هستن.نه یه آدم با سطح اطلاعات دبیرستان. طرف اوج نخبه هم باشه تنهایی از پس ساختن وب شوتر بر نمیاد اونم توی این سن
نقل قول کردن
kia spider
#23 kia spider 1395-06-27 00:25
به نقل از zse:
.نظر شما اینطوریه!چرا؟فقط به خاطر اینکه استنلی این مدلی خلقش کرده . حالا اگر ولورین تو کمیک طوری خلق میشد که چنگگ هاش مکانیکی بودن و از بدنش در نمیومد و بعد یه فیلمی میساختن که از بدنش در میومد شما میگفتی اونی که از بدن در میاد چندش آوره. به هر حال من نه تنها چیز چندش آوری نمیبینم بلکه خیلی چیز جالب تر و منحصر به فرد تری میبینم

ولورین که قضیش فرق می کنه،یه تیم کامل روش ازمایش کردن تا این قدرتارو بدست اورده نه یه نیش عنکبوت 2 ثانیه ای،تازه چنگال های ولورین از استخونش می ان بیرون نه از گوشت و پوستش((یکم گوشتشو می بره ولی در کل از استخونش در می اد))،بعد اگه چنگال های ولورین مکانیکی بود هیچ کارگردانی جرعت نداشت همچین تغییری که شما می گی ایجاد کنه چون داد هوادارا در می اومد
به نقل از zse:
.شما خودت داری میگی به نظرت یه عنکبوت میتونه با یه نیش یه همچین قابلیتی بده؟! شما نمیبینی یه عنکبوت با همون نیش تونسته حس عنکبوتی +قدرت بالا رفتن از دیوار + قدرت مبارزه رو بده. حالا این بحث هم پیش میاد که همون عنکبوت با همون یه نیش تونسته دانش ساخت هم به پیتر منتقل کنه!!! یه کم فکرکن!! آخه دانش ساخت؟؟!! با یه نیش؟! حالا شما میگی نمیتونه قدرت پرتاب تار رو بده؟ مسخره به نظر میرسه.نه؟

گفتم فک کن جواب بده ولی فکر نکردی،ببین تو همون مرد عنکبوتی سم ریسمی هم که انقدر بهش می نازی گفته شده دی ان ای پیتر تغییر کرده و تا حدی با مال اون عنکبوت ترکیب شده،پس قدرت هایی که به دست می اره با فرضیه دی ان ای کاملا برام منتطقی ایه(حتی اون قضیه دانش ساخت تار)،ولی تار منتطقی نیست چرا؟اون نقل قولی که کردم رو دوباره بخون
به نقل از zse:
اینی هم که میگی میتونن بسازن موضوع رو مسخره تر میکنه. چون اسپایدرمن اصلا چیز منحصر به فردی نساخته.

برادر من ما سه ساعته داریم راجب چی حرف می زنیم؟
به نقل از zse:
اون مقاله هارو هم خوندم و بهتره اینو مد نظر بگیری که اون دانشمندا یه بچه ی 17 ساله نیستن.اونا همشون سن بالایی دارن و تنها هم نیستن بلکه یه گروه پیشرفته علمی هستن.نه یه آدم با سطح اطلاعات دبیرستان. طرف اوج نخبه هم باشه تنهایی از پس ساختن وب شوتر بر نمیاد اونم توی این سن

یه سر به یوتوب بزنی و وب شوتر های دست ساز طرفدارا رو ببینی بد نیستا...حتما هم همه اونا به کمک یه گروه عملی از دانشمندان اون وب شوتر هارو ساختن دیگه(!)...
در کل تار ارگانیک خیلی چندش اوره چون تو گوشت و پوست پیتر ساخته می شه و... :-x :-x :-x
نقل قول کردن
zse
#24 zse 1395-06-31 14:20
#23
اول اینکه شما داری حاشیه میری و مستقیم جواب منو نمیدید.
دوم اینکه اگر قرار باشه هر چیزی تو پوست و گوشت ساخته بشه چندش آور باشه اینطوری کل سیستم بدن چندش آوره و خود عنکبوت هم موجود چندش آوریه که به نظر من اصلا اینطور نیست.
سوم اینکه اگر عنکبوت دانش ساخت تار رو به پیتر منتقل میکنه پس بحث نبوغ رو هم پارش کن بنداز دور
نقل قول کردن
kia spider
#25 kia spider 1395-06-31 14:34
به نقل از zse:
اول اینکه شما داری حاشیه میری و مستقیم جواب منو نمیدید.

من یه مقاله تو کامنتا براتون جواب نوشتم ولی شما 3 جمله می گید

به خیلی از حرفام هم جواب نمی دید(احتمالا جواب پیدا نکردید)و بعد انتظار دارید من با حرفاتون قانع بشم؟

بعدشم برای این جواب مستقیم نمی دم تا بتونم درباره حرفم بیشتر توضیح بدم و منظورم رو بهتر بهتون برسونم،وگر نه من قشنگ جوابتون رو دادم،حالا به صورت غیر مستقیم...

می دونید من خیلی از نظرات شما رو تو سایت خوندم و می دونم از همون اول هم می خواستید با هر دلیلی که به ذهنتون می رسه بگید تار ارگانیکی بهتره،مثلا یه جا گفتید {تار ارگانیگ خیلی بهتره چون اگه وب شوتری باشه همه می تونن اون دستگاه بسازن و بشن اسپایدرمن}(!!!)پس الانم به این نتیجه رسیدم هرچقدر با شما بحث کنم حرف خودتون رو می زنید و قانع نمی شید...

تازه اینکه با کمی فکر کردن خودتون جواب حرفاتون رو پیدا می کنید...

ولی من جواب اینارو می دم و اگه بحث رو منطقی ادامه ندید تمومش می کنم:

به نقل از zse:
گر عنکبوت دانش ساخت تار رو به پیتر منتقل میکنه پس بحث نبوغ رو هم پارش کن بنداز دور

عنکبوته دانش ساخت تار رو می ده دانش ساخت وب شوتر(تار انداز)رو که نمی ده...پس پیتر خودش وب شوتر رو ساخته و راه ساختشو نه عنکبوته به پیتر داده و نه هیج کس دیگه ای..
به نقل از zse:
اگر قرار باشه هر چیزی تو پوست و گوشت ساخته بشه چندش آور باشه اینطوری کل سیستم بدن چندش آوره و خود عنکبوت هم موجود چندش آوریه که به نظر من اصلا اینطور نیست.

بدن ادم و عنکبوت مربوط به علم می شه و علم چندش اور نیست ولی این تار ارگانیک علمی نیست(بالا توضیح دادم چرا)...
نقل قول کردن
zse
#26 zse 1395-06-31 23:54
#25
1.من که اصلا به حرفای شما جواب نمیدم .احساس میکنم دارم با دیوار صحبت میکنم.
2.منم میدونم که وب شوترو خودش ساخته.اما بازم باید بحث نبوغ رو بندازی دور.چون ساختن یه تفنگ که بتونه یه چیزی پرتاب کنه زیاد کار سختی نیست که بگیم وای این اوج باهوشای دنیاست و بهتره اینو در نظر بگیری که استنلی موقع طراحی این کاراکتر اصلا تار ارگانیک به ذهنش خطور نکرده.
3.و طبق این گفته هم یعنی هرچی غیر علمی باشه چندش آوره و هرچی علمی باشه چندش آور نیست.عجب.
یه سری حرفای دیگه هم هست دقت کنید.
نبوغ پیتر پارکر رو نباید حتما تو همون جلد اول نشون داد و بعدا میشه بهش پرداخت.سم ریمی اگر از ایده ی جیمز کامرون استقبال کرده یا اینکه اصن چرا جیمز کامرون یه همچین ایده ای داده بی دلیل نبوده و من با اطمینان میگم که پیتر پارکر سری سم ریمی بسیار نابغه تر از پیتر پارکر سری مارک وب بوده چرا که در این سری پیتر با دادن فرمولی که پدرش به خاطرش رفته بود رو دو دستی تقدیم به کسی کرد که نباید میکرد و این خریتش رو ثابت کرد.عین کاری که سوپرمن زک اسنایدر با پدرش سر نجات سگ کرد.
این هم که طرفداران مینازند و میگن اوریجین اسپایدرمن دست نخورده باقی مونده باید بگم واقعا یه جاهای این اوریجین میلنگه .
نقل قول کردن
kia spider
#27 kia spider 1395-07-01 00:23
به نقل از zse:
من که اصلا به حرفای شما جواب نمیدم .احساس میکنم دارم با دیوار صحبت میکنم.

جواب نمی دی؟ :lol: پس این چیزای که این پایین نوشتی چیه؟
به نقل از zse:
منم میدونم که وب شوترو خودش ساخته.اما بازم باید بحث نبوغ رو بندازی دور.چون ساختن یه تفنگ که بتونه یه چیزی پرتاب کنه زیاد کار سختی نیست که بگیم وای این اوج باهوشای دنیاست...

نه برای یه ادم تحصیل کرده و و مدرک گرفته کار سختی نیست که هیچ خیلی هم اسونه ولی برای یه نوجوان 15 ساله ساخت همچین چیزی نمی تونسته خیلی راحت باشه
به نقل از zse:
...بهتره اینو در نظر بگیری که استنلی موقع طراحی این کاراکتر اصلا تار ارگانیک به ذهنش خطور نکرده.

عمو مختار که بالا یه توضیحی داد که جواب حرفای تو هم یه جورایی توشه:
نقل قول:
استن لی دلیل داشت که وب شوتر مکانیکی خلق کرد. خودش گفته دهه 60 میلادی اگه تار به صورت ارگانیک از بدنش در می امد اون وقت شبیه به یک موجود عجیب الخلقه یا freak میشد
دیدی؟
بعدشم لی بیاد یه شخصیت بسازه به اسم مرد عنکبوتی که قدرت های عنکبوتی داره و از در و دیوار بالا می ره ولی ایده تار ارگانیگ به ذهنش خطور نکنه(!)؛خب این حرف مسخره نیست؟
به نقل از zse:
و طبق این گفته هم یعنی هرچی غیر علمی باشه چندش آوره و هرچی علمی باشه چندش آور نیست.عجب.

خب اینجوری می گی معلومه مسخرست!اینجوری هر حرفی رو که بزنی مسخره از اب در می اد!برادر تو یه کتاب بدن انسان بردار و قشنگ بخون و بعد بهم بگو چطوری می شه از این بدن یه تار ارگانیگ تنید
به نقل از zse:
نبوغ پیتر پارکر رو نباید حتما تو همون جلد اول نشون داد و بعدا میشه بهش پرداخت

چی می گی؟کاری که استن لی کرد ریسک بود
یعنی اصلا اجازه چاب مرد عنکبوتی رو نداشت،یواشکی فرستادش تو بازار!اگه اون شماره جواب نمی داد اصلا دیگه عنوانی از مرد عنکبوتی چاپ نمی شد که هیچ!خدا می دونه کله گنده های مارول چه بلایی سر استن و دیکتو می اوردن
مقاله زیر رو بخون:
spidey.ir/.../...
پس استن مجبور بود همه خصوصیات پیتر که شامل هوششم می شه رو تو این 8 صفحه جا بده و...
به نقل از zse:
سم ریمی اگر از ایده ی جیمز کامرون استقبال کرده یا اینکه اصن چرا جیمز کامرون یه همچین ایده ای داده بی دلیل نبوده و...

می شه انقدر سنگ سم ریسمی رو به سینه نزنی؟به خدا همه سایت فهمیدن که تو عاشق اسپایدی سمی(و منم بهش احترام می زارم)...
بی دلیل چیه؟من منظورت رو نمی فهمم...اصلا می خوای بزارش به حساب هوش پایین من من ولی بهتر توضیح بده
به نقل از zse:
...من با اطمینان میگم که پیتر پارکر سری سم ریمی بسیار نابغه تر از پیتر پارکر سری مارک وب بوده چرا که در این سری پیتر با دادن فرمولی که پدرش به خاطرش رفته بود رو دو دستی تقدیم به کسی کرد که نباید میکرد و این خریتش رو ثابت کرد.عین کاری که سوپرمن زک اسنایدر با پدرش سر نجات سگ کرد.

سم ریمی؟مارک وب؟
چی می گی؟مارک وب چی می گه این وسط؟؟؟
خریت چیه برادر من؟درست حرف بزن لطفا...شما عاشق توبی و ریمی هستی دلیل نمی شه به طرف مقابل توهین کنی که(محض اطلاعت بگم که می دونم این بار اولتم نیست...)
ما الان داریم کمیک و فیلم های سم ریسمی و تار مکانیکی و ارگانیک رو مقایسه می کنیم...
بعد تو داری مارک وب و سم ریمی رو مقایسه می کنی؟ نه نه ببخشید داری مارک وب رو با زک اسنایدر رو با هم مقایسه می کنی؟واقعا برات متاسفم...یعنی واقعا برات متاسفم...
به نقل از zse:
این هم که طرفداران مینازند و میگن اوریجین اسپایدرمن دست نخورده باقی مونده باید بگم واقعا یه جاهای این اوریجین میلنگه .

خب که چی؟ارجینس و تار مکانیکی اصلی پیتر پارکر/مرد عنکبوتی هم بی نقص نیست ولی هرچی باشه نقصش از تار ارگانیک (و ارجینس ریمی) هم کمتره هم جذاب تر...
چون نبرد هارو با تموم شدن کارتیج تارحماسی و نفس گیر تر می کنه...یعنی اگه این ایده نبود داستان هیچ نمی تواند جلوی جاگرناد رو بگیرد انقدری که هست خوب نمی شد...(و نمونه های مشابه)
.
الانم دارم احساس می کنم داری کم کم،کم می اری!چون تقریبا جواب حرفات خیلی ساده تر شدن،اعتراف می کنم اون اوایل بحث حرفات کمی منو به فکر فروبرد و باعث می شد شک کنم ولی این اخری ها...هیچی،حتی دیگه خودتم می تونی کاملا با یکی دوتا کردن ساده یه ایراد تو حرفت پیدا کنی...
نقل قول کردن
zse
-1 #28 zse 1395-07-01 11:23
1. :-|
2.باشه ، فرض میگیریم پیتر پارکر با ساخت وب شوتر به ما نشون داد خیلی نابغه است.
3.خب اول باید ببینی استنلی این حرفو بعد ایده جیمز کامرون زده یا قبلش؟اونوقت متوجه میشی که این ایده به ذهنش رسیده یا نه.نکته بعدی هم در این رابطه اینه که خود استنلی گفته در دهه 60 تبدیل میشد به یه موجود عجیب الخلقه اما من دارم میگم که الآن اوریجینش نیاز به تغییر داره .
4.من فقط میگم اینطوری که شما چندش بودن رو مطرح میکنید کل شخصیتای کمیک چندشن.از رید ریچاردز که بدنش کش میاد بگیر تا ددپول که دل و رودش میریزه بیرون و امکان ترمیم داره.به هر حال چندش زیاد چیز خاصی برای من و امثال من محسوب نمیشه چون من زامبی رو هم چندش حساب نمیکنم چه برسه به این چیزا.
5.بازم میگم شما میگی اون موقع کار استنلی ریسک بود و مجبور بود یه جلد چاپ کنه.الآن که دیگه تو محدودیت نیستن؟ هستن؟اصن سر اینکه استنلی چطوری باید خلقش میکرد صحبت نمیکنم چون اون دیگه تموم شده رفته اما سر اینکه میتونه یه چیزایی تغییر کنه و ارتقا پیدا کنه حرف میزنم.
6.کجا سنگ سم ریمی رو به سینه زدم؟ فقط گفتم که از ایده ی جیمز کامرون پیروی کرده و جیمز کامرون یه ایده ای داده. میگم اینا بی دلیل نبوده.چرا حاشیه میری و یه جواب دیگه میدی؟
7.شما اصن دنبال حاشیه ای.شما گفتی اون اسپایدرمنی که وب شوتر رو ساخته نبوغش واضح تره و منم با مثال گفتم نیست.چرا؟ میگم نبوغ پیتر پارکر سری سم ریمی که وب شوتر رو نساخته از پیتر پارکر سری مارک وب که وب شوتر رو ساخته به فلان دلیل بیشتره.به هیچکس هم توهین نکردم جز به کاراکتر خیالی که مارک وب با ساختنش به شعور ما توهین کرد.و نمیدونم چرا متوجه نمیشی.من در رابطه با زک فقط مثال زدم و گفتم کار فلانی مثل کار فلان کاراکتر تو فلان فیلم هست.
8.اگر تار ارگانیک نقص داشته باشه پس حس عنکبوتی و قدرت مبارزه و دانش ساخت و از دیوار بالا رفتنم ایراد داره.
برای تموم شدن تار هم کلی ایده میتونه وجود داشته باشه تا اگر کسی نبرد مهیجی مشاهده نکرد حالا براش جذاب تر بشه.مثلا یادم میاد تو کارتون شگفت انگیزان اون مرد یخی اگر آب نمیخورد و آب بدنش کم میشد دیگه نمیتونست یخ تولید کنه.خوب شد اینو گفتم چون یه چیز دیگه به ذهنم رسید مثلا اینکه اگر مرد یخی هم یه دستگاه ساخته بود که رو دستاش نصب میکرد و یخ تولید میکرد واقعا چیز چرتی میشد.
9.جواب های من اگر ساده تر شدن چون احساس میکنم شما اصن متوجه منظور من نمیشی و برای جواب دادن به همین جواب های ساده من هم حاشیه میری
نقل قول کردن
kia spider
+1 #29 kia spider 1395-07-01 11:49
به نقل از zse:
:-|

:lol:
به نقل از zse:

باشه ، فرض میگیریم پیتر پارکر با ساخت وب شوتر به ما نشون داد خیلی نابغه است

یک امتیاز به نفع من :lol:
به نقل از zse:
خب اول باید ببینی استنلی این حرفو بعد ایده جیمز کامرون زده یا قبلش؟اونوقت متوجه میشی که این ایده به ذهنش رسیده یا نه.نکته بعدی هم در این رابطه اینه که خود استنلی گفته در دهه 60 تبدیل میشد به یه موجود عجیب الخلقه اما من دارم میگم که الآن اوریجینش نیاز به تغییر داره

نه نیاز نداره...
اگه نیاز داشت ارجینس پیتم مثل 100تا قهرمان دیگه تا حالا تغییر کرده بود...
بعد هوادارا این همه سال به ارجینس مکانیکی عادت کردن بعد مارول و نویسنده ها بیاد بخاطر چند هوادار که با سری ریمی مرد عنکبوتی رو شناختن عوضش کنه؟
می دونی این تغییر چه جنجالی ایجاد می کنه؟می دونی چه لطمه ای به 50 سال کمیک های مرد عنکبوتی می زنه؟
به نقل از zse:
من فقط میگم اینطوری که شما چندش بودن رو مطرح میکنید کل شخصیتای کمیک چندشن.از رید ریچاردز که بدنش کش میاد بگیر تا ددپول که دل و رودش میریزه بیرون و امکان ترمیم داره.به هر حال چندش زیاد چیز خاصی برای من و امثال من محسوب نمیشه چون من زامبی رو هم چندش حساب نمیکنم چه برسه به این چیزا

بعد داری به من می گی بحث رو به حاشیه می بری...
ببین کمیک های مرد عنکبوتی واقع گرایانست،پس خیلی چیزای توش به واقعیت نزدیک تره
بعد برای اقای شگفت انگیز قدرت هاش منشا فضایی داره، فضایی واقع گرایانه نیست،توش چیزمیزای تخیلی هم زیاد پیدا می شه
ددپول برای من چندش نیست چون بیماری های پوستی زیادی دیدم که دیگه پوست ددپول برام عادی شده...
اگه با حرفای بالا قانع نشدی من دیگه نمی دونم زامبی رو چجوری بگم که قانع بشی...
به نقل از zse:
بازم میگم شما میگی اون موقع کار استنلی ریسک بود و مجبور بود یه جلد چاپ کنه.الآن که دیگه تو محدودیت نیستن؟ هستن؟اصن سر اینکه استنلی چطوری باید خلقش میکرد صحبت نمیکنم چون اون دیگه تموم شده رفته اما سر اینکه میتونه یه چیزایی تغییر کنه و ارتقا پیدا کنه حرف میزنم

بالا تو همین نظر توضیح دادم چرا نمی تونن تو ارجینس پیتر تغییری ایجاد کنن
بعد تو این پنحاه خورده ای سال مرد عنکبوتی این همه نویسنده داشته،باورکن اگه ایده تار ارگانیک ایده خوبی بود حداقل یکیشون سعی می کرد اجراش کنه...
به نقل از zse:
کجا سنگ سم ریمی رو به سینه زدم؟ فقط گفتم که از ایده ی جیمز کامرون پیروی کرده و جیمز کامرون یه ایده ای داده

کجا سنگ سم ریمی رو به سنه می زنی؟اممممممم.....
تو هر نظری که تو ازت خوندم
به نقل از zse:
میگم اینا بی دلیل نبوده.چرا حاشیه میری و یه جواب دیگه میدی؟

خب دلیلش چی بوده اقای همه چیز دون؟
به نقل از چیزی که بالا گفتم و لازمه دوباره بخونیش:

برای این جواب مستقیم نمی دم تا بتونم درباره حرفم بیشتر توضیح بدم و منظورم رو بهتر بهتون برسونم،وگر نه من قشنگ جوابتون رو دادم،حالا به صورت غیر مستقیم...

به نقل از zse:
شما اصن دنبال حاشیه ای

نیست شما خیلی مستقیم جواب می دی
به نقل از zse:
شما گفتی اون اسپایدرمنی که وب شوتر رو ساخته نبوغش واضح تره و منم با مثال گفتم نیست.چرا؟

من اسپایدرمن کمیک رو گفتم نه مارک وب
ما داشتیم درباره کمیک و فیلم های ریمی بحث می کردیم که یهو شما بی خودی مارک وب رو هم کشیدی وسط...
به نقل از zse:
میگم نبوغ پیتر پارکر سری سم ریمی که وب شوتر رو نساخته از پیتر پارکر سری مارک وب که وب شوتر رو ساخته به فلان دلیل بیشتره.به هیچکس هم توهین نکردم جز به کاراکتر خیالی که مارک وب با ساختنش به شعور ما توهین کرد.و نمیدونم چرا متوجه نمیشی.من در رابطه با زک فقط مثال زدم و گفتم کار فلانی مثل کار فلان کاراکتر تو فلان فیلم هست.

نه مارک وب به شعور ما توهین نکرد
مارک حداقل فیلم های متوسط و نسبتا خوبی ساخت
کارگردان بتمن و رابین به شعور ما توهین کرد کارگردان زن گربه ای به شعور ما توهین کرد...مارک وب جز این افراد نیست...
-------------
اقای zse کلی برات جواب داشتم ولی اقای استارک راست می گناین بحث بی هدف و بی نتیجست و منم نمی تونم نظر شما رو تغییر بدم،پس همون تمومش کنیم بهترهبه هر حال موفق باشید
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
+1 #30 S.T.A.R.K 1395-07-01 11:52
اقای zse شما سعی نکن با یه سری توجیهات بیخود نظرشخصی خودت رو تحمیل کنی وقتی نویسندگان و بزرگان دنیای کمیک از جمله همین استاد بندیس وب شوتر میکانیکی رو مناسب تر میدونه شما دنبال اثبات چی هستی؟ میخوای بگی بیشتر از نویسندگان بزرگ مارول میدونی؟ فکر میکنی این تصمیم بی دلیل بوده ؟
داستان های اسپایدرمن نیاز به بروزشدن داشته و این کار هم در کمیک ultimate spider-man به بهترین شکل ممکن انجام شده اما اوریجین این شخصیت تغییرات خیلی جزیی داشته چون داستانی که استن لی در amazing fantasy 15 نوشت کامل و عالی بود.
شما میگی جیمز کامرون بیشتر از بندیس از کمیک میدونسته؟
واقعا این بحث مسخره و بی نتیجه رو ادامه ندید بهتره چون همونطور که گفتم سعی دارید نظر شخصیتون رو با توجیهات الکی تحمیل کنید و بگید که من درست میگم و این همه نویسنده بزرگی که این همه سال داستان های اسپایدرمن رو مینوشتن اشتباه میکردن.
الان هم حتما میاید 45 خط داستان مینویسید که مثلا جواب من رو داده باشید.
نمیدونم چرا من کامنت های شما که متخصص کمیکی بزرگی هستید تو صفحات دیگه نمیبینم و فقط هر چند روز یه بار میاید این صفحه رو چک میکنید که نظر بی منطقتون رو توجیه کنید. دیگه کافیه هرچی جلوی خودم رو گرفتم که چیزی نگم بازهم شما ادامه دادید دیگه کسی حق نداره این بحث رو ادامه بده.
نقل قول کردن
kia spider
#31 kia spider 1395-07-01 12:18
اقای zse کلی برات جواب داشتم ولی اقای استارک راست می گن
این بحث بی هدف و بی نتیجست و منم نمی تونم نظر شما رو تغییر بدم،پس همون تمومش کنیم بهتره
به هر حال موفق باشید
نقل قول کردن
ironman
#32 ironman 1399-06-25 22:50
سلام مقاله جالبی بود
میدونید هر دو ایده ارگانیک و مکانیکی قابل قبول هستن
ولی مثلا کسایی که با مکانیکی مخالف هستن میگن که مثلا پس هر کس دیگه هم میتونه بسازتش و باهاش تاب بخوره تو شهر و اگه اورگانیک باشه میشه انحصاری مخصوص خود پیتر
از طرفی جدا از اینکه عنکبوتی که نیشش زد به غیر از قدرت زیاد هوش زیادم بهش داد پس ازپس ساختن تار مکانیکی هم برمیاد و یکی دیگه بخواد بسازتش هوش بالایی باید داشته باشه آخه بعضیا هم میگفتم مثلا دور از عقله یه پسر نوجوان بتونه اینا رو بسازه
در هر صورت میتونم بگم هر دو ایده عالی هستن واقعا جفتش هیجان خاص خودشو داره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید