آیا تاثیرات داستان One More Day داره از بین میره؟

آیا تاثیرات داستان One More Day داره از بین میره؟

همانطور که حتما میدانید One More Day جنجالی ترین داستان 20 سال اخیر دنیای کمیک است که در آن زن عموی پیتر پارکر تیر خورد و پیتر برای نجات جان او با مفیستو (شیطان مارول) معامله ای کرد که طی آن جان زن عمو می نجات پیدا کرد و در عوض ازدواج پیتر و مری جین بر هم خورد.

 

(برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این داستان، این مقاله یا این مقاله را بخوانید). بعدا گفته شد که مفیستو کاری کرده که  پیتر و مری جین انگار اصلا با هم ازدواج نکرده اند. یعنی پیتر سر مراسم ازدواج دیر رسیده و این باعث خشم مری جین شده و دیگر راضی نشده با پیتر ازدواج کنه. به همین دلیله که در داستان های حال حاضر مارول پیتر دوباره مجرد شده. این مسئله باعث ناراحتی هوادران مرد عنکبوتی شده چون به نظر آنها مارول با این کار احمقانه 20 سال تاریخ مرد عنکبوتی و همچنین خاطراتی که در آنها پیتر و مری جین با هم ازدواج کرده بودند، را دور ریخته است. از طرفی دیگر، روسای مارول بر این عقیده هستند که ازدواج پیتر و مری جین کلا ایده اشتباهی بوده چون با این کار سن پیتر بالاتر رفته و کودکان و نوجوانان دیگر نمیتوانند با یک آدم بالغ و متاهل ارتباط برقرار کنند!!!

اما اخیرا در کمیک های مارول اتفاقاتی افتاده که حس میکنم شاید (البته فقط شاید!) مارول داره سر عقل میاد و انگار داره وقایع One more Day کنسل میشه. من در این مقاله یک سری شواهد ارائه میدهم و البته طبق معمول شواهدی هم بر ضد اونا ارائه میکنم که نشون بدم شاید تئوری من درست نباشه.

اولا که دن اسلات چندی پیش داستان معرکه "تجدید عهد" رو نوشت که در دنیای دیگری جریان داشت ولی در هر حال در آن پیتر و مری جین با هم ازدواج کرده بودند و حتی دختری هم داشتند (اگر ان را نخوانده اید، اینجا را کلیک کنید)

کمیک تجدید عهد

به طور مثال در شماره 5 از کمیک Spider-Man/Deadpool ما دیدیم که پیتر رفته پیش مفیستو. بعد مفیستو در گوش پیتر نجوا میکنه: "من معمار سقوط نهایی تو بودم و من قراره رازی رو درباره زندگیت بهت بگم ... رازی که نشون میده چرا هیچ وقت تو زندگیت خوشبختی حقیقی  پیدا نخواهی کرد. تو همیشه یک چیزی کم خواهی داشت. زندگیت همیشه ناقص و ناتمام خواهد بود. و در نهایت هر چقدر هم که سخت تلاش کنی و هر آرمانی را که انتخاب کنی، تلاش هایت همیشه اینجوری تموم میشه: بیهودگی".

اسپایدرمن /ددپول

البته شاید نویسنده این کمیک منظور خاصی نداشته و فقط میخواسته دوباره هواداران مرد عنکبوتی رو به یاد وقایع One mOre Day بندازه. شاید هم این لحظه غمناک رو به وجود آورده تا نوعی تعادل و بالانس در این داستان پر از شوخی به وجود بیاره. ولی به نظر من عجیبه که مارول اجازه داده وقایع One More Day بعد از این همه سال دوباره بهش رجوع بشه. به علاوه، این کمیک این سئوال رو مطرح میکنه که آیا مفیستو راز رو به پیتر گفت؟

و حال میرسیم به شماره 14 مرد عنکبوتی شگفت انگیز که همین امروز به صورت ترجمه شده روی سایت ما قرار گرفت (اگر نخوندید، اینجا را کلیک کنید). سرنخ های اصلی در این شماره داده میشه!

در اواسط داستان پیتر و مری جین با هم به نوعی کل کل میکنند. تونی استارک هم براش عجیبه که چرا پیتر و ام. جی انگار با هم زیادی صمیمی هستند. مری جین هم بهش یادآوری میکنه که او و پیتر مدتی در برج اونجرز با هم زندگی میکردند و همون موقع استارک و پیتر روی تجهیزاتی برای اسپایدرمن کار میکردند:

تونی استارک - مری جین

معلومه تونی از شنیدن این مطالب گیج شده و یادش نمیاد. سپس جارویس تایید میکنه که مری جین حقیقت رو میگه ولی تونی اصرار داره که  یه چیزی "به نظر درست نمیاد":

جارویس

البته اگه یادتون باشه پس از وقایع جنگ داخلی، تونی مغز خودش رو فرمت کرد و به همین دلیل خیلی از وقایع رو به درستی یادش نمیاد ولی اینکه میگه "یه چیزی به نظر درست نمیاد" به نظر من یک نشونه است؛ نشونه ای که میگه شاید تونی ازدواج پیتر و مری جین رو به یاد آورده.

از این جالب تر اینه که بلافاصله پس از این پانل، میبینیم که زن عمو می داره خون سرفه میکنه. البته زن عمو می معمولا مریضه ولی اینکه بلافصله بعد از اون صحبت تونی، زن عمو می رو میبینیم که داره خون سرفه میکنه به نظرم نشون میده که شاید معامله  بین پیتر و مفیستو داره فسخ میشه و احتمالا مفیستو داره زیر قول خودش میزنه و زن عمو می دوباره داره به همون حالتی برمیگرده که تیر خورده بود:

مریضی زن عمو می

البته این را هم بگم که وضعیت نامساعد سلامتی زن عمو می شاید مربوط به کمک هایی میشه که اتو اکتاویس در کمیک های مرد عنکبوتی بهش کرد. یعنی الان که قراره شاهد بازگشت دکتر اختاپوس باشیم، شاید مریضی زن عمو می هم مربوط به اون کمک هایی بشه که اتو اکتاویس وقتی در جسم و ذهن پیتر رفته بود، بهش کرد.

ولی خاطر بیاوریم که دنیای مارول پس از وقایع جنگ های پنهان خیلی فرق کرده و بنابراین در این دنیای جدید که پس از انهدام "دنیای نبرد" به وجود آمده شاید اصلا مفیستو هم فرق کرده باشد. ضمن اینکه ما الان در دنیای اصلی مارول یک اسپایدرمن نوجوان و دبیرستانی به نام مایلز مورالز داریم. پس شاید مارول دست از سر پیتر بردارد و اجازه بدهد متاهل شود.

در هر حال در پایان مقاله میخواهم بگویم که زیاد دل خودتون رو صابون نزنید و احتمالا پیتر و مری جین دوباره با هم ازدواج نمیکنند چون مارول هنوز سر حرفش هست و اصرار داره یک ورژن نوجوان و مجرد رو تا ابد به ما تحمیل کنه ولی احساس میکنم دن اسلات برنامه هایی داره و میخواهد تغییراتی در وقایع one more day به وجود بیاره  و شاید حتی اونا رو به رویداد بعدی مرد عنکبوتی یعنی "دیگر مرده نیستند" متصل کنه. حالا این تغییرات چیه من نمیدونم. 

 

سونیا ساداتی فر

سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2016

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

چه کسی در داستان های مرد عنکبوتی زنده میشود؟

دان اسلات: یك نقشه خبیث بزرگ برای مرد عنكبوتی دارم!

 لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر و مری جین ازدواج میكنند!

تاریخچه کمیک های اسپایدرمن - قسمت دوم

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

بدترین داستان های مرد عنكبوتی

10 داستان جنجالی مرد عنکبوتی در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Count Dracula
#1 Count Dracula 1395-04-15 23:04
شاید برای خیلی از اسپایدر فن ها این اتفاق خوشایند باشه
اما بیاید از دید مارول نگاه کنیم:
ما یه شخصیت عالی داریم که عین آهنربا نوجوون ها رو جذب میکنه،حالا اگه خودش زن داشته باشه نوجوان ما گیج میشه :sad:
ولی هر موقع کم بود ایده به نویسنده فشار بیاره اونم شاید دست به متاهل کردن پیتر بگیره
ولی دیر یا زود دوباره اون باید بشه یه نوجوون :sad:
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#2 amir a. ghaderi 1395-04-15 23:08
به نقل از Count Dracula:
شاید برای خیلی از اسپایدر فن ها این اتفاق خوشایند باشه
اما بیاید از دید مارول نگاه کنیم:
ما یه شخصیت عالی داریم که عین آهنربا نوجوون ها رو جذب میکنه،حالا اگه خودش زن داشته باشه نوجوان ما گیج میشه :sad:
ولی هر موقع کم بود ایده به نویسنده فشار بیاره اونم شاید دست به متاهل کردن پیتر بگیره
ولی دیر یا زود دوباره اون باید بشه یه نوجوون :sad:

درسته ولی مارول با این کارا داره هوادرای قدیمی مرد عنکبوتی رو طرد میکنه. خیلی ها رو در فروم های خارجی دیدم که میگن بعد از one more day دیگه مرد عنکبوتی نخوندن. پس الان که مایلز نوجوان هست، شاید به قول سونیا خانم مارول دست از سر پیتر برداره
البته با در نظر گرفتن اینکه فیلم های جدید مرد عنکبوتی پیتر پارکر نوجوان دارن، احتمالا مارول حالا حال ها پیتر رو نوجوون میخواد
نقل قول کردن
New Goblin
#3 New Goblin 1395-04-15 23:22
از خط اول مشخص بود مقاله خانم ساداتی فر هست...
سبک نگارششون دستم اومده.

فعلا همونطور که تو کامنت های پست شماره 14 سری امیزینگ گفتم مری جین داره پیتر رو از خودش میرونه!مفیستو هم اجازه بده خانم راضی نیستن!امیدوارم در پایان سری روابطشون بهتر شه.باز حداقل اگه کمی بیشتر به این می پرداختن که چرا بهتر می بود ولی بهانه های مری جین تا حدودی بچه گانست کسی که این همه سختی تحمل کرده یهو راحت طلب میشه...!

ضمن اینکه ادیت اون بخش منزل جی و می پدرم در اومد تا محوش کردم!

خسته نباشید و با تشکر
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#4 Amazing Spidey 1395-04-15 23:29
#3
مورد اخرو زدی تو خال
خودت مارول نایتزو ادیت کردی پس باید با جزییاتم خونده باشیش
پیتر و مری جین تو مارول نایتز چه قدر سختی کشیدن
ولی مری جین گفت من دیگه تورو نمیخوام ؟
به دلیل اون همه سختی پیترو رها کرد ؟
نه !
تازه پشت پیتر موندو ازش دفاع کرد !
ولی این مری جین .......
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#5 Amazing Spidey 1395-04-15 23:32
خانم صاداتی فر مقالتون واقعا عالی بود
انگار واقعا چنین اتفاقی بیفوته
مارول جدیدن خیلی رو این ازدواج پیترو مری جین مانور داده
و خیلی هم استر اگ داده
من که خودم نوجوون از پیتری که متاهله بیشتر خوشم میاد
حس مسعولیت پذیری پیتر خیلی بیشتر میشه اینطوری
خیلی پیتری که متاهله رو دوست دارم
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#6 j.jonah jameson 1395-04-15 23:35
من عاشق تفکرات اینچنینی ام .
اینکه چطور با توجه به اطلاعات در دسترس استنتاج میکنید واقعا یکی از بهترین و کلیدی ترین بخش های مقالات شماست . واقعا حال کردم. من با این داستان one more day حال نکردم و نمیگم داستان مضخرفی بود این داستان یه نراژدی غم انگیز بود که واکنش های به عمل اومده از جانب مردم نسبت بهش داشتند از نظر من جز وحشتناک ترین جنایاتی بود که بر سر کمیک های مارول امد.
یک چیز دیگه هم به همه ما ثابت شد که شما خانم ساداتی فر علاوه بر پیشگویی های تخصصی یک تحلیلگر ارشد هم هستید .
نقل قول کردن
kia spider
#7 kia spider 1395-04-15 23:42
خدایا یعنی ممکنه؟ما بعد از این وقایع دیگه داستان خوب یا حداقال ماندگاری از اسپایدی ندیدیم :cry: البته مارول عمرا زیر بار این عمل بره ولی اگه این اتفاق بی افته خودم به تمام اعضای سایت شیرینی می دم :cry:
نقل قول کردن
Hobbit
#8 Hobbit 1395-04-16 00:08
خانوم ساداتی فر بدجور ریز بینه یعنی یک ساعته این مقاله خوندم هنوز دهنم پر از کفه :D
آقا چرا ما همچین نگاه ویژه ای به کمیکا نداریم :o
به خدا یه بعضی موقع فک میکنم یه چندتا نابغه دارن نظر میدن :roll: وای وای...مغز من تحمل این همه پیچیدگی رو نداره :-)
#########
:-* :-* آقا ما از اسپمهای پیج کمیک به این پیج مهاجرت کردیم :-* :-*
:-| :-| :-|
:-| :-|
نقل قول کردن
Doc Strange
#9 Doc Strange 1395-04-16 00:36
یا خدا عجب طرز فکری ...
خیلی موضوع جالبی بود که گفتین ممکنه قرارداد مفیستو داره تموم میشه و سرفه خونی زن عمو می ...
من که میگم کاملا ممکنه. وگرنه مارول مری جین رو اینقدر به پیتر نزدیک نمیکرد.
خوش به حال اسکورپیو الان تو یه سال بعده میدونه قضیه از چه قراره :-*
نقل قول کردن
Spideygold
#10 Spideygold 1395-04-16 08:00
بنظرم من اینجوری عالیه!؟اما بنظرم، "اسلات" می خواد "زن عمو می" رو بکشه!خانم "سونیا ساداتی فر" هم گفتن میخواد ربط بده به "DEAD NO MORE" و وقتی مرد "شغال"ه یه بشکن بزنه با عمو بن زنده شه.....اما چه میشه کرد کلونن دیگه اما وقتی لیزراد نفهمید...پیت، چجوری بفهمه راستی در مورد جنگ داخلی||...فکرکن م آخر بزرگترین چیزی که ممکن اتفاق می افته شایدم پیتر بمیره اما خوب شد نویسنده اون دن اسلات نبود :-*
راستی چند روز پزش توی خیابون بودیم دیدیم نوشته سفر به تور تفریحی عمه زک :-x یه پتک ثور رایگان از طرف اودین من ثبت نام کردم.می گن عمه زک رو به یکی از اون صندلی اره شکل فیلم اره بستن.خوراکی هم مجانی!!!!! ;-) :lol:
نقل قول کردن
Spideygold
#11 Spideygold 1395-04-16 08:03
به نقل از Doc Strange:
یا خدا عجب طرز فکری ...
خیلی موضوع جالبی بود که گفتین ممکنه قرارداد مفیستو داره تموم میشه و سرفه خونی زن عمو می ...
من که میگم کاملا ممکنه. وگرنه مارول مری جین رو اینقدر به پیتر نزدیک نمیکرد.
خوش به حال اسکورپیو الان تو یه سال بعده میدونه قضیه از چه قراره :-*
پیت، به مفستیو سفتم داده نیادازتش تو زندان...بخشید جهنم؟
نقل قول کردن
Spideygold
#12 Spideygold 1395-04-16 08:05
به نقل از kia spider:
خدایا یعنی ممکنه؟ما بعد از این وقایع دیگه داستان خوب یا حداقال ماندگاری از اسپایدی ندیدیم :cry: البته مارول عمرا زیر بار این عمل بره ولی اگه این اتفاق بی افته خودم به تمام اعضای سایت شیرینی می دم :cry:

مال منو از پاپیون بگیر! :-* :-)
نقل قول کردن
Stan Lee
#13 Stan Lee 1395-04-16 13:43
مقالات اینچنینی خانم ساداتی فر بسیار سطح بالا و خواندنی هستند. اینجور مقالاته که سطج سایت رو یک سر و گردن بالاتر از سایت های ایرانی و حتی خارجی قرار داده.
شخصا اما بر این باور هستم که مارول هرگز اجازه نمیده پیتر دوباره متاهل بشه ولی شاید اسلات بخواد قضیه معامله با مفیستو رو جوری تغییر بده که منطقی تر جلوه کنه
نقل قول کردن
Stan Lee
#14 Stan Lee 1395-04-16 13:45
به نقل از kia spider:
خدایا یعنی ممکنه؟ما بعد از این وقایع دیگه داستان خوب یا حداقال ماندگاری از اسپایدی ندیدیم :cry::cry:

ولی ما کمیک تجدید عهد واقعا خوب و ماندگار بود.
new ways to die هم خیلی خوب بود
از ملت گابلین و دنیای عنکبوتی هم شاید بشه به عنوان ماندگار نام برد
نقل قول کردن
The spider
#15 The spider 1395-04-16 15:26
عجیبه اینو بگم ولی به اسلات تنها امید برای حداقل از بین بردن تاثیرات one more day باشه ازدواج نکردن هم نکردن ولی با هم خوب بشن و یه رابطه دوستانه بینشون باشه
آفرین به درست بینی خانم ساداتی فر و خسته نباشی
نقل قول کردن
Mg.sp
#16 Mg.sp 1395-04-17 01:10
به احتمال زياد وضعيت زن عمو مي به dead no more ربط داره چون آخر شماره 15 جي شروع به سرفه مي كنه و از حال ميره

جيمسون كجايي كه جي مرد!!
مري جينم داره با توني خوش مي گذرونه :cry:
نقل قول کردن
AMIN
#17 AMIN 1395-04-19 02:57
خیلی خوب داره مارول با این کار هوادارانش رو محک می زنه و باعث فروش بیشتر می شه ولی سخته فکر کنیم دوباره شاهد ازدواج پیتر و مری جین باشیم که اگه دوباره به طور ناشیانه بهم نخوره ولی دور از دسترس نیست
نقل قول کردن
RED VENOM
#18 RED VENOM 1395-04-19 19:40
البته با این که مارول پیتر رو متاهل کنه و یه مرد عنکبوتی دیگه رو شخصیت اصلی کنه به هیچ وجه موافق نیستم،چون پتانسیل شخصیت پیتر پارکر تک هست و هیچکس نمیتونه بهش برسه
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#19 amir a. ghaderi 1395-04-19 19:48
به نقل از RED VENOM:
البته با این که مارول پیتر رو متاهل کنه و یه مرد عنکبوتی دیگه رو شخصیت اصلی کنه به هیچ وجه موافق نیستم،چون پتانسیل شخصیت پیتر پارکر تک هست و هیچکس نمیتونه بهش برسه

خوب حالا به نظر شما اگه متاهل بشه این پتانسیل از بین میره ؟ چرا اونوقت؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44