معرفی مولتیورس (Multiverse) دی سی - ساختار مولتیورس

معرفی مولتیورس (Multiverse) دی سی - ساختار مولتیورس

این مقاله به بهانه پخش کراس اور "بحران در جهان های نامحدود" از شبکه CW بار دیگر در صفحه اول سایت قرار میگیرد.

مقدمه: یکی از پر طرفدار ترین مباحث دنیای دیسی کامیکس ، مبحث مولتیورس ( مجموعه ای از دنیا ها ) و زمین های موازی بوده است...

در سال اخیر هم گرنت موریسون ، این مبحث را به روز کرد و طی اتفاقاتی توانست به دنیای دیسی نظمی بی سابقه بدهد و آن را بر طبق اصولی بنا کند. به همین بهانه ، قرار است مقاله ای بزرگ برای این مبحث نوشته شود و در چند قسمت ، مولتیورس دیسی را بصورت کامل شرح دهیم... در این قسمت به ساختار مولتیورس میپردازیم.

( جهت درک بهتر مطالب ، نقشه مولتیورس را چندین بار طی مقاله نشانه گذاری کردیم تا بهتر بتوانید ساختار را درک کنید. )

 

*** *** ***

.. ساختار ..

 

بعد از اتفاقاتی که در طول تاریخ بر سر مولتیورس دیسی افتاد ، در نهایت گرنت موریسون در دو سال اخیر با انتشار سری کمیک “Multiversity” ، برای اولین بار به مولتیورس دیسی نظم بخشید و ساختار خاصی برای آن در نظر گرفت.

مولتیورس

 در تصویر بالا ، نقشه مولتیورس دیسی را مشاهده میکنیم که بصورت منظم و دقیقی چیده شده است. این نقشه سه بخش دارد :

 

1. مرکز مولتیورس _ شامل خانه قهرمانان و سنگ ابدیت

2. فضای بین مرکز مولتیورس و دیوار اسپید فورس _ شامل زمین های موازی و مسیر اسپید فورس

3. فضای بین دیوار اسپید فورس و دیوار سورس _ شامل قلمرو های خدایان و مانیتور ها

هر کدام از این بخش ها دارای تعاریفی خاص هستند و قوانین خاص خود را دارند.


 

مرکز مولتیورس

قسمت مرکزی

مرکز مولتیورس تشکیل شده از دو بخش است :

 

1. خانه قهرمانان ( house of superheroes )

خانه قهرمانان

این سیارک مصنوعی ، در واقع محل زندگی و کار مانیتور ها بود که در میان سنگ ابدیت قرار داشت... جایی که تمامی مولتیورس نظارت و کنترل میشد و این محل به تمامی مولتیورس متصل بود. مانیتور ها نژادی از موجودات برتری بودند که وظیفه حفاظت از مولتیورس و زمین های موازی را داشتند. قبل از آنکه مانیتور ها نابود شوند ، مانیتوری را با نام اونیکس-اوتان را برای حفاظت از این محل گماشته شد که بعد از نابودی دیگر مانیتور ها ، او به تنها باقی مانده از نژادش تبدیل شد. اونیکس-اوتان در وقایع سری کمیک مولتیورسیتی ، تیمی از برخی قهرمانان زمین های موازی را جمع آوری کرد و در این مکان آن ها را گرد هم آورد... به همین دلیل به این مکان لقب خانه قهرمانان را داده اند.

 

2. سنگ ابدیت ( rock of etriny )

سنگ ابدیت

سنگ ابدیت ، متشکل از دو صخره بزرگ است که یکی از بهشت و دیگری از جهنم توسط اولین "شزم" ، در نه هزار سال پیش ، جمع آوری شده. این دو صخره ، منبع قدرت های شزم بودند و در نهایت شزم مقر خود را با این دو صخره ساخت و در این سنگ ، هفت گناه کبیره را زندانی کرد. این سنگ در فضای خارج از زمین به عنوان دو قطب مولتیورس شناخته میشود که قطب شمالی زمین نخست ( زمین ۰ )( prime earth ) ، و قطب جنوبی نخستین زمین ( زمین ۳۳ )( earth prime ) را نشان میدهد.

 


 

قسمت میانی مولتیورس

قسمت میانی

قسمت میانی مولتیورس ، که بین مرکز مولتیورس و دیوار اسپید فورس ( نیروی سرعت ) وجود دارد که شامل پنج بخش است :

 

1.زمین های موازی

زمین های موازی

۲۶ جفت جهان با قانون های مختلفی در مولتیورس اصلی دی سی قرار گرفتند که هر جفت ، شامل دو زمین موازی است که با نظم خاصی در فضای کروی قرین هم شده اند. این زمین ها جدای ارتباط با زمین موازی شان ، با قلمرو های خدایان نیز در ارتباط اند و همچنین هر زمین ، با مسیری که آن را با نام "مسیر اسپید فورس" می شناسند به هم متصل شده اند. این مسیر در واقع مسیری است که هر تندرو میتواند با استفاده از آن به زمین های دیگر سفر کند. این ۵۲  زمین در یک فضای فیزیکی با رزونانس های ارتعاشی مختلف از هم جدا شده اند. البته زمین۳۳  (با نام دیگر نخستین زمین ) و زمین ۰ (با نام دیگر زمین نخست ) که با یکدیگر موازی اند ، جزو قطب های جهان محسوب میشوند و هر فعل و انفعالاتی بر روی آنها ، باعث میشود که تمامی زمین ها پیروی کنند و همین فعل و انفعالات بر روی آنها شکل میگیرد... یعنی اگر یکی از این دو زمین نابود شود ، تمامی مولتیورس از هم میپاشد. این زمین ها قبل از رویداد کرایسیس ، توسط مانیتور ها نظارت میشدند و هر مانیتور بر روی یک زمین نظارت داشت.

همچنین زمین ها با استفاده از کمیک بوک ها با یکدیگر ارتباط دارند... یعنی برای مثال ، در مقاله قبل گفته شد که فلش زمین ۲ در زمین ۱ در کمیک بوک ها به تصویر در آمده ، که این در واقع به معنای این است که ماجرا های زمین های دیگر ، در کمیک بوک های مختلفی چاپ میشوند و برای مثال فردی در زمین ۲ ، با خواندن کمیک بوک ها متوجه میشود که در زمین ۴ چه خبر است ! ( در رابطه با این مورد در آینده توضیح خواهیم داد )

 

2.دیوار اسپید فورس

دیوار اسپید فورس ( نیروی سرعت ) آخرین جایی است که تندرو ها توانایی عبور از آن را دارند و این دیوار ، تمامی فضای مولتیورس را در بر میگیرد. بر روی این دیوار دو سرزمین واقع شده اند که یکی از آن ها واندرورلد نام دارد و دیگری ناشناخته است.

 

3.واندرورلد ( wonder world )

واندرورلد

واندرورلد سرزمینی واقع بر روی دیوار اسپید فورس است که محل زندگی ابرقهرمان های قدرتمندی بوده است... طی حمله ماگدون ( ماشین کشتاری که توسط الدگاد ها خلق شد ) ، به یک قبرستان کیهانی تبدیل شد.

 

4.کوایز ( kwyzz )

کراکل

کوایز ، جهانی ساخته شده از امواج رادیویی است که در نزدیکی دیوار اسپید فورس واقع شده است و قهرمان سریعی از جنس امواج رادیویی به نام کراکل نگهبان در آن زندگی میکند.

 

5. بلاد مون ( blood moon )

بلاد مون

بلاد مون یا ماه خونین ، سیاره ای است که "برینیاک" شهر های به جا مانده از زمین های موازی پیشین و نابود شده را در آن جمع آوری میکرده است... "تلوس" ، که به عنوان صاحب این قلمرو در سری "همگرایی" بود ، این سیاره را جایگزین زمین ۲ ( که پیشتر در وقایع آپوکالیپس نابود شده بود ) کرد.


 

قسمت بیرونی مولتیورس

قسمت بیرونی

قسمت بیرونی مولتیورس ، که بین دیوار اسپید فورس و دیوار سورس است ، از سه بخش تشکیل شده است :

 

 1. قلمرو های مانتیور ها

حدود ۵۲ مانیتور در چندین قلمرو همانند قلمرو های خدایان در نزدیکی دیوار سورس واقع بودند... این قلمرو ها بعد ها طی رویداد بحران بینهایت که مانیتور ها از بین رفتند ، تقریبا نابود شدند.

 

2. قلمرو های خدایان

قلمرو های خدایان

هشت قلمرو ( دنیا ) در بین دیوار اسپید فورس و دیوار سورس قرار دارند.... این قلمرو ها به چهار جفت تقسیم که میشود که هر جفت ، متشکل از دو قلمرو متضاد و مخالف است. تمامی این قلمرو ها در خارج از زمان و مکان هستند و تنها ۶ قلمرو از آن ها به زمین های مولتیورس متصل هستند.

این ۸ قلمرو عبارتند از :

........... 

 (1) دریمینگ ( Dreaming )

دریمینگ

 دریمینگ ( رویا ) از دو قلمرویی است که در حوزه پادشاه رویا ، یعنی مورفیوس قرار دارد. این قلمرو در واقع از زمان اولین رویا ( اولین رویایی که توسط موجودات دیده شده ) تا به الان وجود دارد و به نوعی نماد موجودیت رویا به حساب می آید. مورفیوس یا سندمن ، عضو خانواده ای هفت نفره به نام "اندلس" ( endless _ بی پایان ) است که این خانواده متشکل از دریم ( رویا ) ، دث ( مرگ ) ، دستینی ( سرنوشت ) ، دلریوم ( دیوانگی ) ، دیزایر ( میل ) ، دسپایر ( نا امیدی ) و دستراکشن ( نابودی ) می باشد. این هفت خواهر و برادر ، موجوداتی نخستین هستند که هنگام خلقت به وجود آمدند و تا زمان پایان نماد هایشان ( برای مثال نماد مورفیوس همان رویا است ) زنده اند. این خانواده اکثر اوقات برای گردهمایی در قصر بزرگ مورفیوس واقع در درمینیگ ، جمع میشوند. در دریمینگ ، به غیر از دریم ، خواهرش دث و برادرش دیزایر نیز زندگی میکنند و باقی اندلس ها رفت آمد زیادی در بین قلمرو او ندارند. همچنین افرادی مانند هابیل ، قابیل و حوا نیز در این قلمرو زندگی میکنند. این قلمرو به هیچکدام از زمین های مولتیورس متصل نیست.

 

 (2) نایتمر ( nightmare )

نایتمر

نایتمر ( کابوس ) ، قلمرویی پست و تاریک در حوزه پادشاه رویا... این قلمرو دقیقا متضاد قلمرو دریمینگ است. در نایتمر تقریبا هر چیزی پستی یافت میشود ؛ جایی که پاتوق جادوگران و موجودات بدنام است ، جایی که رویا های بد و کابوس ها به آنجا فرستاده میشوند و بخش بزرگی از آن را  بازار های جن ها تسخیر کرده است. در واقع نایتمر آنقدر فضایی نامطلوب دارد که حتی خود مورفیوس هم اغلب رغبت حضور در چنین جایی را نمی کند. تقریبا هیچ چیز در این قلمرو واقعی نیست و کمتر جزییاتی از آن را میتوان واقعی دانست. همچنین این قلمرو همانند دریمینگ ، با مولتیورس ارتباطی ندارد.

 

 (3) هوِن ( Heaven )

بهشت

یکی از زیباترین قلمرو های خدایان ، هِون یا همان بهشت است ، که در دنیای دیسی از آن به عنوان شهر نقره ای  یاد میشود. در افسانه های اسکاندیناوی از آن به عنوان والهالا ، و در افسانه های یونانی از آن به عنوان منطقه ای با نام هیدیز یاد شده است. در این قلمرو پرزنس ( خدای دنیای دیسی ) و فرشتگانی مانند گابریل ( جبرییل ) ، مایکل دمیورگس ( میکاییل ) ، زائوریل و اسپکتر سکونت دارند. پیشتر نیز محل زندگی موجوداتی برتر مانند لوسیفر و اکلیپسو بوده است تا زمانی که از هون تبعید میشوند. این قلمرو به زمین های ۳۰ و ۴۹ مولتیورس متصل است.

 

 (4) هِل ( hell )

جهنم

هِل و یا جهنم ، نقطه متضاد هِوِن میباشد و برخلاف هون ، منطقه ای ترسناک و شیطانی است. در این قلمرو ، شیاطینی مانند لوسیفر مورنینگ استار ( ابلیس ) ، ترایگان ، اتریگان ، ازازل ، بلیال و لیلیث ( از خواهران حوا و مادر تمامی زشتی ها ) زندگی میکنند. البته شیاطین در این مکان گرفتار نیستند و مانند لوسیفر و همراهش مزیکین ، اتریگان و لیلیث بار ها از جهنم خارج شده اند و گاه همانند لوسیفر ، مدت طولانی را در خارج از جهنم میگذرانند. این قلمرو به زمین ۲۴ و ۴۳ مولتیورس متصل است.

 

 (5) اسکای لند ( skyland )

اسکای لند - کوه الیمپوس

اسکای لند یا شهر آسمانی ، یک قلمرو وسیع و زیباست که مردم عادی نیز با آن آشنایی دارند ؛ در واقع در این قلمرو ، خدایان مصری ، یونانی و رومی ، مایایی و اسکاندیناوی زندگی میکنند. به گونه ای دیگر میتوان گفت اسکای لند ، همان آزگارد خدایان اسکاندیناوی و کوه الیمپوس خدایان یونانی است و تمامی اهالی این قلمرو ، قدرت های فرابشری دارند. این قلمرو به زمین های ۱۱ و ۲۵ مولتیورس متصل است.

 

 (6) آندرورلد ( underworld )

آندرورلد

آندرورلد یا جهان زیرین ، نقطه متضاد اسکای لند است ؛ یعنی برعکس اسکای لند که محیطی پرشور و خرم دارد ، آندرورلد منطقه ای خشک و بیابانی مانند است ، و برخلاف اهالی اسکای لند که دارای قدرت فرابشری هستند ، اهالی قلمرو آندرورلد قدرت خود را در این منطقه از دست میدهند. در حقیقت نام دیگر این قلمرو ، فَنتوم زون ( منطقه شبح ) است که کریپتونی ها از آن برای زندانی کردن مجرمان کهکشانی استفاده میکردند... زیرا این مجرمان ، نمیتوانند به هیچ وجه از فنتوم زون فرار کنند و در این منطقه ، قدرت های فرابشری خود را از دست میدهند. در طول تاریخ ، آندرورلد محل زندگی خدایان و بزرگانی مانند هادس ، پلوتو و اریشکاگال بوده است... همچنین افرادی خبیث مانند ژنرال زاد و فائورا دورانی طولانی را در این منطقه گذرانده اند. این قلمرو به زمین های ۳۱و ۴۶ مولتیورس متصل است.

 

(7) نیو جنسیس ( new Genesis )

نیوجنسیس

قلمرو نیوجنسیس ابتدا همراه با قلمرو آپوکالیپس ، بخشی از یک سیاره به نام "آنگرند" بودند اما بعد ها آنگرند نابود شد و به دو قسمت نیوجنسیس و آپوکالیپس تقسیم شد... سپس این دو قسمت ، دولت هایی مستقل تشکیل دادند و دارای قدرت زیادی شدند. نیوجنسیس ، قسمت خرم و سرسبز سیاره آندرگرند بود و اهالی آن ، همگی "نیوگاد" هستند و توسط "های فادر" رهبری میشوند. در ابتدا ، سیاره آندرگرند محل زندگی افرادی قدرتمند به نام "الد گاد" بود ولی پس از نابودی سیاره و انقراض الد گاد ها ، نسل جدیدی از این موجودات برتر با نام نیوگاد به وجود آمد... نیوگاد ها نژادی برتر از موجودات اند که ظاهری شبیه به انسان ها دارند که تمامی توانایی های آنها اعم از توانایی های جسمی ، حسی و ذهنی افزایش یافته است و تقریبا همه آنها دارای یک نیروی خاص و ویژه میباشند. از مهم ترین نیوگاد های نیوجنسیس میتوان به های فادر ، اوریون ، میستر میراکل ، مترون و لایت ری اشاره کرد. این قلمرو همراه با آپوکالیپس جزو جهانی با نام جهان چهارم هستند که توسط جک کربی خلق و پایه گذاری شده است. نیوجنسیس به زمین ۵۱ مولتیورس متصل است.

 

 (8) آپوکالیپس ( Apocalipse )

آپوکالیپس

قسمت مکمل قلمرو نیوجنسیس ، قلمرو آپوکالیپس است. این قلمرو که توسط دارکساید اداره میشود ، برخلاف قلمرو هم راستایش ، پر از گودال های آتش و زمینی فرسایش یافته است. اهالی این سیاره رعیت ، سرباز و یا نیوگاد هستند... نیوگاد ها در خدمت دارکساید هستند و برای حکومت استبدادی او کار میکنند و سرباز ها نیز در حملات به سیارات دیگر استفاده میشوند. از مهم ترین نیوگاد های آپوکالیپس میتوان به دارکساید و پسرانش کالیباک و گریون ، کانتو ، گرنی گوودنس و دساد اشاره کرد. این قلمرو به زمین ۶ مولتیورس متصل است.

*** لازم به ذکر است که چهار قلمروی شمالی ( دریمینگ ) ، جنوبی ( نایتمر ) ، شرقی ( نیوجنسیس ) و غربی ( آپوکالیپس ) تاثیر به سزایی در نقش زمین های موازی دارند... یعنی زمین هایی که در شمال و نزدیک به قلمرو دریمینگ ( که به قلمرو نظم معروف است ) واقع هستند ، در نظم کامل به سر میبرند و مردم این زمین ها ، نظم خاصی را در کارهایشان دارند... و برعکس ، یعنی در نزدیکی قلمرو جنوبی و متضاد دریمینگ ، یعنی نایتمر ( که به قلمرو آشوب معروف است ) زمین ها پر از آشوب و هرج و مرج هستند و نظم کمی در آنها دیده میشود. در نزدیکی شرق و قلمرو نیوجنسیس ، زمین هایی وجود دارند که پر از شادی و خرمی هستند و مردم آنجا ، اغلب روحیه لطیف و شادی دارند... و بالعکس ، یعنی در غرب و نزدیکی قلمرو آپوکالیپس ، زمین های پر از رنج و بدبختی دیده مییشوند و مردم آنجا اغلب زندگی خوبی ندارند.**

** همچنین در بین این قلمرو ها ، چندین قلمرو فرعی نیز هستند که برزخ ( limbo ) نام دارند و در بین قلمرو های خدایان و قلمرو های مانیتور ها واقع هستند... در این قلمور ها روح قهرمانان مرده جمع میشود تا بعدا به موجودیتی به نام over void بیپوندند.**

.......... 

 3. دیوار سورس

دیوار سورس

سورس ( the source ) ، مبدا خلق دنیاست... موجودیتی که هنگام خلق جهان به وجود آمده و منشا قدرت های فرا بشری است. دلیل اهمیت بسیار این نقطه ، راز هایی مانند "معادله ضد زندگی" است که از زمان های قدیم تمامی موجودات به دنبال آن بودند. دیوار سورس ، لایه ای از نیرو است که در برابر سورس قرار گرفته و مانع از عبور موجودات به سمت سورس میشود. این دیوار بسیار مقاوم است و تنها دارکساید توانسته از دیوار سورس رد شود... هر کس قصد نفوذ به آنطرف دیوار را داشته باشد ، تبدیل به سنگ میشود و جزئی از دیوار سورس میگردد. مسئولیت حفاظت از سورس و دیوار سورس بر دوش نیوگاد های سیاره نیوجنسیس بود و مترون ، یکی از نیوگادهایی بود که توانایی ارتباط با سورس را داشت.

 

اورووید ( Over void )

اورووید موجودیتی است که از ابتدای خلقت وجود داشته و در تمام فضای مولتیورس شناور است... او جزو مانیتور ها نیز به شمار میاید و در واقع اولین موجودی بود که بر مولتیورس نظارت میکرد.

*** *** ***

 ادامه دارد...

 

مهراب مهری

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد. )

 

مطالب مرتبط:

معرفی مولتیورس (MULTIVERSE) دی سی - ساختار مولتیورس

15 رویداد برتر دی سی (TOP 15 DC EVENTS)

معرفی مولتیورس دی سی - تاریخچه مولتیورس

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

15 رویداد برتر دی سی (TOP 15 DC EVENTS)

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند 

بدترین رویدادهای دنیای کمیک (THE WORST COMIC BOOK EVENTS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

arkham knight
#1 arkham knight 1395-03-08 10:19
خب ، واقعا مقاله پیچیده ایه و هر کسی که میخونش باید حواسش باشه به نقطه ای که داره میخونه ، چون مقاله بعضی جاها زیادی از مسیرش خارج میشه.... علت پیچیدگی این مقاله و مقاله قبلی ، اینه که حدود ۱۶ گیگابایت کمیک هست برای این دو بخش ، و واقعا حجم خیلی زیادی دارن و نمیشه براحتی و بدون خوندنشون از این مباحث سر درآورد...
در کل عادیه که خیلی چیزای مقاله رو با یکبار خوندن نفهمید... اگه دوباره بخونید احتمالا اکثرشو درک کنید و بعد از اون ، هر سوال یا ابهامی داشتید بگید تا من براتون برطرفش کنم...
در ضمن ، فقط همین دپو تا مقاله پیچیدگی زیادی دارن و بقیه مقالات ، یکدست و بدون ابهامن ، کلا این دو تا قسمت جزو قسمت هایی هست که باید خیلی دنبالشون باشید تا درکشون کنید ، نکات کاربردی زیادی هم دارن و برای درک مولتیورس ، دونستن همشون لازمه...
......
از همه هم عذر میخوام که نتونستم بهتر دسته بندی کنم مقالرو.... سعیمو کردم حداقل با ادیت نقشه مولتیورس بتونم از بار سنگین مقاله کم کنم... امیدوارم که تو خوندنش به مشکل برنخورید...
نقل قول کردن
young spider
#2 young spider 1395-03-08 10:24
۱- منظور از اتصال چیه ؟؟؟ یعنی قسمتی از اون دنیاس . یعنی اگه بری تو فضا ( زمین های ۳۰ و ۴۹ و ۲۴ و ۴۳ ) می تونی بری توی بهشت یا جهنم ؟؟؟

۲- دکتر منهتن پشت دیوار سورس هست ؟؟؟ یا تو زمین ۱ ( ادغام زمین یک دی سی و ورتیگو و .. ) ؟؟؟

۳- اینها ( فایر استورم ، اتم ) همزاد های زمین ۲۴ و ۴۳ هستند ؟؟؟ یا زمین اصلی ؟؟
uplooder.net/.../Cerberus.jpg


۴- فلش ( بری آلن یا والی وست ) زمین یک ( اصلی ) می تونه به جهنم یا بهشت بره ؟؟؟ یا باید حتما بره زمین های ۲۴ و ۳۰ ؟؟؟

۵- دارک ساید یا اوریون همزاد در زمین های دیگر دارند ؟؟

۶- اگه اپوکالیپس به زمین ۶ متصل است پس چطوری به زمین ۲ یا یک میاد ؟؟
نقل قول کردن
arkham knight
#3 arkham knight 1395-03-08 11:13
به نقل از young spider:
۱- منظور از اتصال چیه ؟؟؟ یعنی قسمتی از اون دنیاس . یعنی اگه بری تو فضا ( زمین های ۳۰ و ۴۹ و ۲۴ و ۴۳ ) می تونی بری توی بهشت یا جهنم ؟؟؟

۲- دکتر منهتن پشت دیوار سورس هست ؟؟؟ یا تو زمین ۱ ( ادغام زمین یک دی سی و ورتیگو و .. ) ؟؟؟

۳- اینها ( فایر استورم ، اتم ) همزاد های زمین ۲۴ و ۴۳ هستند ؟؟؟ یا زمین اصلی ؟؟
uplooder.net/.../Cerberus.jpg


۴- فلش ( بری آلن یا والی وست ) زمین یک ( اصلی ) می تونه به جهنم یا بهشت بره ؟؟؟ یا باید حتما بره زمین های ۲۴ و ۳۰ ؟؟؟

۵- دارک ساید یا اوریون همزاد در زمین های دیگر دارند ؟؟

۶- اگه اپوکالیپس به زمین ۶ متصل است پس چطوری به زمین ۲ یا یک میاد ؟؟

سوالات عالین...
۱. منظور از اتصال یعنی اینکه این زمین ها با اون قلمرو ها رابطه مستقیم دارن و در واقع یجورایی فامیل حساب میشن (!) مثلا آپوکالیپس معمولا بر روی قلمرو ۶ کاری نمیکنه و اتفاقا از اونجا حفاظت هم میکنه... فکر کنم بیشتر بخاطر مسائلی مثل تبعیت کردن از هم دیگه مجبور به این کار باشن...
۲. دکتر منهتن توی یکی از زمین های موای هست که توی قسمت بعدی توضیح میدم....
۳. اونا مال دو زمین ۰ و ۲ هستن... فایر استورم و اتم همشون از زمین ۰ ان اما تو عکسای دیگه میبینی که جامعه عدالت آمریکا هم هست پس زمین ۲ ام جزو این داستانا بوده...
۴. راه رفتن به قلمرو ها خیلی سخته... معمولا هم کسی بین قلمرو ها سفر نمیکنه چون نمیدونه با چی طرفه...
۵. دارکساید و اریون بخاطر اینکه توی قلمرو های خدایانن ، در کل مولتیورس و حتی مولتیورس ها یکسانن و فقط یه نسخه ازشون هست...
۶. متصل بودن به اون معنا نیست... اونا با مادر باکس و تلپورت کردن راحت میتونن هر جا برن...

....
نفر بعدی :lol:
نقل قول کردن
Devilsnake
#4 Devilsnake 1395-03-08 12:10
انگار که تاریخ و جغرافیا و علوم و داستان های اساتیری و کمیک هارو مخلوط کردن شده این والا اینا توی مخ من یکی که نمیره ما تو همین دنیای واقعییش هم موندیم چه برسه بخواد اینا تو ذهنمون بمونه
نقل قول کردن
Marvel khafan
#5 Marvel khafan 1395-03-08 12:16
:o من هیچی نفهمیدم چجوری اینارو کلا نوشتین کف کردم

فکر نکنم هیچ کسی تو دیسی از اینا خبر داشته باشه چه برسه دیسی فنا واقعا کارتو درسته
نقل قول کردن
Doc Strange
#6 Doc Strange 1395-03-08 12:16
تنها چیزایی که فهمیدم ...
1- اینه که اقای مهری کارشون خیلی درسته.
( ماشالله تو امتحانا چه کولاکی کردن ... ! )

2- و اینکه دی سی بسیار بسیار بسیار .... پیچیده تر از اونیه که فکرشو میکردم :o
حالا مغزمم که بابت این امتحان ها هنگه اصلا هیچی حالیم نمیشه ...
نقل قول کردن
arkham knight
#7 arkham knight 1395-03-08 12:24
به نقل از Devilsnake:
انگار که تاریخ و جغرافیا و علوم و داستان های اساتیری و کمیک هارو مخلوط کردن شده این والا اینا توی مخ من یکی که نمیره ما تو همین دنیای واقعییش هم موندیم چه برسه بخواد اینا تو ذهنمون بمونه

آره.... همونطور که گفتم باید خیلی بخونیدش و خودتونم برید دنبالش... حالا این دو قسمت اینجوری شد اما بقیش خیلی شفاف و بی پرده اس...
uplooder.net/.../...
اینو اگه یه مدت روش یه فکری بکنید بهتره... چون این نقشه رو باید مثل جغرافی ، خودتون از طریق نقشه دنبال کنید...
5#
والا زیادن کسایی که میدونن اینارو...
6#
یعنی من فکر کنم واقعا یه ادیت باید بزنم رو مقاله.... بزارید ببینم چکار میشه کرد ، اگه تا فردا بتونم ممکنه بتونم یه حرکت بزنم برای فهم بهتر.....

همتون میتونید سوالاتونو بپرسید ، حتی اگه بیست تا بشه هم مشکلی نیست ، خیلی به نفعتون میشه اگه این موضوع رو درک کنید...
نقل قول کردن
Bat-Flash
#8 Bat-Flash 1395-03-08 12:38
واقعا ازتون تشکر میکنم آقای مهری یعنی به شما نمیشه گفت دی سی فن شما دی سی مستری
یه سوال دارم که چجوری کمیک ترجمه و ادیت کنم میخوامکمیکای ریبرث رو ترجمه کنم
نقل قول کردن
arkham knight
#9 arkham knight 1395-03-08 12:48
6#
ما هنوز دیسی فنم نشدیم.... واقعا دربرابر یه سری از دیسی فنا واقعا نمیشه گفت که من فن دیسیم ، برای مثال یکی از دوستان یازده ساله داره کمیک میخونه ، من چه حرفی در برابر اون دارم؟ ... کمیکارو به آقای ترابی بگو....
.***********
کسایی که مشکل فهمیدن این قضیه رو دارن ، من یه توضیح کوتاه همینجا میدم :

ببینید دیسی مولتیورس همونطور که دیدید یه دایره است که همون دیوار سورسه.... این دیوار رو آخرین نقطه دنیا در نظر بگیرید... قبل از این دیوار ، قلمرو های خدایان قرار دارن که همون هشت تان... و قبل ارز اون ، یه دایره دیگه از جنس نیروی سرعت هست که مارو توی اون محدود کردن... و قبل از همون دیوار زمین های موازی و مرکزشون وجود داره....

راحته ، منتهی نباید خودتونو با توضیحات مقاله من گیج کنید... بهتره اول اصل ماجرا رو بفهمید بعدش برای توضیحات اقدام کنید...
نقل قول کردن
امیرحسین مارول
#10 امیرحسین مارول 1395-03-08 12:48
واقعا دستتون درد نکنه بابت این مقالات
خیلی جالب بودن و واقعا عجیبه که دنیای کمیک اینقدر حواشی داره
با اجازه دو تا سؤال
۱-دارکساید که از دیوار سورس گذشت چه اتفاقی افتاد و چه کاری با سورس کرد؟
۲-ربط جهان مارول که تو قسمت اول گفتید به دی سی ربط داره به مولتیورس دیسی چیه و تو چه موقعیتی نسبت به این نقشه مولتیورس دی سی قرار میگیره
دستتون درد نکنه ممنون میشم جوابش رو بدونم بازم بخاطر مقاله خوب و مفیدی که نوشتید ازتون تشکر میکنم.شما با این مقالات به سایتمون به عنوان یک سایت کمیکی اعتبار زیادی میدید
نقل قول کردن
arkham knight
#11 arkham knight 1395-03-08 12:52
به نقل از امیرحسین مارول:
واقعا دستتون درد نکنه بابت این مقالات
خیلی جالب بودن و واقعا عجیبه که دنیای کمیک اینقدر حواشی داره
با اجازه دو تا سؤال
۱-دارکساید که از دیوار سورس گذشت چه اتفاقی افتاد و چه کاری با سورس کرد؟
۲-ربط جهان مارول که تو قسمت اول گفتید به دی سی ربط داره به مولتیورس دیسی چیه و تو چه موقعیتی نسبت به این نقشه مولتیورس دی سی قرار میگیره
دستتون درد نکنه ممنون میشم جوابش رو بدونم بازم بخاطر مقاله خوب و مفیدی که نوشتید ازتون تشکر میکنم.شما با این مقالات به سایتمون به عنوان یک سایت کمیکی اعتبار زیادی میدید

۱. دارکساید تا نابودی دیوار پیش رفت ، اما بعدش اریون پرتش کرد تو سورس و بلای سورس گرفتش... تبدیل به یک پرومتین شد و چون ظاهرش غول مانند بود ، وقتی به قلمرو آپوکالیپس برگشت ، اونا هدف قرار دادنش و نابودش کردن دارکسایدو ( خودزنی کردن در واقع ) البته بعدا دارکساید که معلوم شد زخمی بوده خودشو برگردوند به حالت اولش....
۲. جزو یکی از زمینای موازی دیسی بوده و هست.... بزودی توضیح میدم...
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#12 Reverse Spidey 1395-03-08 13:06
دوستان ببخشید چند تا سوال داشم :
1: کی سایت ادیتور استخدام میکنه؟
2:و اینکه ادیت کننده فقط باید کمیک رو ادیت بکنه؟ یا ترجمه هم باید بکنه؟
میخواستم بدونم شاید در آینده(بعد از ایام مبارک امتحانات) به ادیت کمیک مشغول شدم.
نقل قول کردن
Doc Strange
#13 Doc Strange 1395-03-08 13:30
به نقل از Reverse Spidey:
دوستان ببخشید چند تا سوال داشم :
1: کی سایت ادیتور استخدام میکنه؟
2:و اینکه ادیت کننده فقط باید کمیک رو ادیت بکنه؟ یا ترجمه هم باید بکنه؟
میخواستم بدونم شاید در آینده(بعد از ایام مبارک امتحانات) به ادیت کمیک مشغول شدم.

من که آقای اسدپور تاییدم کرد و بعدش ایمیل دادم سایت ادیتور شدم و نه خیر لازم نیست ترجمه کنی فقط ادیت.
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#14 Reverse Spidey 1395-03-08 13:35
#13 من تنها مشکلم اینه که درست کردن کاور یکم برام سخته ولی ایشالا در آینده بهتر میشه.
ممنون بابت پاسختون بزودی یه عکس از ادیتم میزارم در بخش نظرات.
نقل قول کردن
young spider
#15 young spider 1395-03-08 13:42
1- دی سی چیزی مثل « والای همگان » مارول نداره ؟؟؟

۲- اون دنیا های موازی فرعی ( مولتی - مولتی ورس ) کجا هستند روی نقشه ؟؟ دکتر منهتن در همین مولتی مولتی ورس هست ؟؟

۳- زمین نخست ( ۰ ) و ۳۳ که به هم مربوط هستند ، می توانند به راحتی به خانه قهرمانان بروند ؟؟ ( با توجه به نقشه )

۴- اگه اولین شزم « سنگ ابدیت » رو ساخته ، پس این شزم حال حاضر هم می تونه اون جا بره ؟؟؟

۵- آیا قلمرو خدایان به هم اتصال دارند یا نزدیک هستند ؟؟ یعنی از اپوکالیپس میشه به رویا یا بهشت یا جهنم رفت ؟؟؟

۶- اولین شزم اون صخره ها رو از همین قلمروهای بهشت و جهنم بیرون مالتی ورس ساخته ؟؟

۷- هر دفعه که مالتی ورس عوض می شد ؟؟ قلمرو خدایان هم عوض می شد ؟؟

8- نبرد مانیتور و آنتی مانیتور و قهرمانان ۵ دنیا کجا بود ؟؟؟ تو زمین ها یا خانه قهرمانان ؟؟؟

9- کمیک مارول علیه دی سی که سایت ادیت و ترجمه کرده رو خوندی ؟؟؟ اون دو برادر که کل عالم دی سی و مارول بودند ، واقعا وجود دارند ؟؟؟ اگه هستند اون برادری که دی سی بود میشه گفت کل اون نقشه اولیه بود ؟؟؟

۱۰ - یک تصویر یا پانل از کمیکی که واندرورلد رو قبل حمله ماگدون نداری ؟؟ یه پانل یا عکس هم از قبرستان کیهانی ؟؟

۱۱- مگه همه ی مانیتور ها نمردند ؟؟؟ پس اورووید چی هست ؟؟؟ مگر آخرین بازمانده اونیکس اوتان نیست ؟؟؟
نقل قول کردن
young spider
#16 young spider 1395-03-08 13:53
شدیدا به مالتی ورس دی سی علاقه مند شدم . فهمیدم که چرا علی ( علی آقا ) می گفت جهان دی سی چقدر عظیم و زیباس .

یه مارول فن حرفه ای هم ( مثل سیاوش یا علی آقا یا حسن ریاحی یا استاد ترابی یا عمو و ... ) مالتی ورس ها و نقشه اون ها را با توضیح کامل بنویسه تا ما که یه فن ساده هستیم لذت ببریم از دنیا خیالی مارول
نقل قول کردن
young spider
#17 young spider 1395-03-08 13:55
هی تویی که فقط بلدی فحش بدی ، بیا ببینم اصلا می دونستی که فرق قلمرو خدایان با خانه قهرمانان چیه ؟؟ اصلا نصف اطلاعات این مقاله رو داشتی ؟؟؟ از فاز دوم سایت هم لذت ببرید و هم بترسید . چون مردم عقل دارند و می دونه کی حرف درست می زنه و کی بلده چرت و پرت بگه و هیچ غلطی نکنه . بترسید ای گروه فحش دهندگان چون دنبال کنندگان کانالتون قراره خیلی خیلی کم بشه
نقل قول کردن
arkham knight
#18 arkham knight 1395-03-08 14:13
15#
۱. اگه منظورت وان ابو آله ، دیسی کلا یه پرزنس ( خدا ) و دو پسر خدا ( لوسیفر و مایکل ) رو در راس قدرت هاش داره....
۲. اون مولتیورس ها رو فعلا باهاش کار ندارن ، دکتر منهتنم توی یکی از زمینای موازی همین مولتیورس اصلی هست....
۳. نه زیاد ربطی به وصل بودنشون ندارن.... رفتن به خانه قهرمانان باید تلپورتی باشه....
۴. اولین شزم خیلی پیر بود و مخفف اسمش مارول بود که از نام شش خدای باستانی گرفته شدن بود.... این شزم جدید زیاد دخلی به اونور نداره....
۵. اصولا نه... چون هر قلمرو به شدت محافظت میشن و هر کسی نمیتونه سرشو بندازه بره توشون... پس برای چی الان انقدر جنگ نیوجنسیس و آپوکالیپس ادامه پیدا کرده؟
۶. بله ، از همین دو قلمرو....
۷. قلمرو خدایان تا قبل از مولتیورس اصلا برنامه ریزی نشده بودن.... مثلا فنتوم زون یه جای خاص حساب نمیشد.... توی سری جدید ، اینارو نظم و ترتیب دادن...
۸. خانه قهرمانان که اصلا جای مهم و بزرگی نیست..... نبرد اونا توی فضا بود....
۹. والا اون دوبرادر آب بندی بودن.... بعدا یه نگاه میکنم ببینم قضیشون چیه....
۱۰. از ماگدون اینو پیدا کردم :
vignette1.wikia.nocookie.net/. ../...
16#
دیسی هزاران المنت دیگه هم داره که وقتی اونارو معرفی کنم برق از سر همه میپره.... مال مارولم خود من مگه پیازم؟ :-) ما دیسی فن هستیم ولی مارولم دنبال میکنیم.... اول سیاوش یا علی اعلام وضعیت کنن اگه نشد خودم مینویسم....
نقل قول کردن
arsam
#19 arsam 1395-03-08 14:21
آقای مهری دمتون گرم ولی دی سی چه دنیای عجیبی داره من بعد از تموم کردن مقاله سرم درد گرفت.
نقل قول کردن
Arya.M
#20 Arya.M 1395-03-08 14:53
واقعا دستتون درد نکنه. نمی دونستم مولتی ورس دی سی اینقدر ساختار جالبی داره.واقعا کیف کردم.یه خواهش کوچک داشتم.اگه میشه یکی از مدیران سایت یه مقاله راجع به ساختار دنیای مارول و مالتی ورس های مختلف اون بنویسه. البته می دونم درخواست بزرگی است. ولی اگه بشه عالی میشه :-)
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#21 TheBLoodynine 1395-03-08 15:50
واقعا مقاله سنگینی بود از نظر بار اطلاعات واقعا خوشحالم که شما در این سایت مقاله مینویسی اقا مهراب.اطلاعات من درباره دی سی خیلی کمه این مقاله خیلی به امثال من کمک میکنه. میخوام با خوندن کمیک های ریبرث و مقاله های شما اطلاعاتم درباره دی سی هم بره بالا.
انشالا شما یا بقیه نویسنده های گل سایت در مورد مولتی ورس مارول هم مقاله بنویسید
نقل قول کردن
amazing spider man
#22 amazing spider man 1395-03-08 17:23
واقعا ممنون از نقد خوبتون عالیییی من که کف کردم
میشه بگین دکتر منهتن کیه؟؟؟؟
نقل قول کردن
arkham knight
#23 arkham knight 1395-03-08 18:21
20 و 21#
ببینید مولتی ورس مارول متاسفانه کار سختی میشه.... چون نظم نداره ، خیلی اتفاقا افتاده و کلا یجورایی مناسب نیست.... دیسی خیلی بیشتر روی مولتیورس اهمیت داده ، اگه مارول دست به تغییر مولتیورسش بزنه کار راحت تر میشه....
#22
دکتر منهتن توی سری کمیک های واچمن هست... یه دانشمنده که وقتی طبق یه تصادف اتمی ، دارای قدرت هایی مثل یک خدا میشه ، عضو گروه قهرمانی واچمن میشه....
نقل قول کردن
Ali-agent knight
#24 Ali-agent knight 1395-03-08 22:10
گفتید که دکتر منهتن تو یکی از زمین های دی سی هستش درسته؟ پس باقی اعضای واچمن کجا هستند؟ چون آخر ریبرث دکتر داشت با آزیماندیاس حرف میزد..اصلا دنیای واچمن هنوز وجود داره؟..ضمنا شنیدم که کامیک ریبرثی که خوندیم one shot هستش در این صورت ادامه ماجرای دکتر منهتن و قضایای مربوط بهش رو کجا باید بخونیم؟
نقل قول کردن
arkham knight
#25 arkham knight 1395-03-09 09:10
به نقل از Ali-agent knight:
گفتید که دکتر منهتن تو یکی از زمین های دی سی هستش درسته؟ پس باقی اعضای واچمن کجا هستند؟ چون آخر ریبرث دکتر داشت با آزیماندیاس حرف میزد..اصلا دنیای واچمن هنوز وجود داره؟..ضمنا شنیدم که کامیک ریبرثی که خوندیم one shot هستش در این صورت ادامه ماجرای دکتر منهتن و قضایای مربوط بهش رو کجا باید بخونیم؟

چند ساعت دیگه جواب کاملو میگیرید...
نقل قول کردن
WarForWolfman
#26 WarForWolfman 1395-03-10 13:55
این دیوار سورس که تعریف شده توی اون سریال جاستیس لیگ که دارک ساید آرزوش بود از اون عبور کنه ولی اینجا نوشته که رد شده!!!
اونجا فقط نشون داد که لکس لوتر تونسته ازش رد بشه!!!
نقل قول کردن
Iron heart
#27 Iron heart 1398-10-23 10:33
سلام آقای مهری ممنون بابت مقاله اولش که مقاله رو خوندم هیچی نفهمیدم بعدش توضیحات پایین رو خوندم فهمیدم ممنون واقعا پیچیده است (حالا دی سی فن واقعی اونی هستش که اینو بلد باشه نه پز سه گانه نولان رو بده :-) )
یه سوال دارم مولتی ورس مارولم انقدر پیچیده است؟
نقل قول کردن
hm
#28 hm 1398-10-23 14:49
ممنون بخاطر مقاله
یکم پیچیده بود اما من فهمیدم
راستی درباره مولتی ورس مارول هم تو سایت مقاله هست ؟
نقل قول کردن
Amir78_King
#29 Amir78_King 1398-10-23 21:20
من دفعه اول هیچی نفهمیدم
بعدش اول رفتم پست تاریخچه مولتیورس رو خوندم بعدش دوباره اینو خوندم که فهمیدم چی شد
حاجی ناموسا عالی بود مقاله تون تک بود به خدا یکی از بهترین مقاله های سایت بود
نقل قول کردن
arkham knight
#30 arkham knight 1398-10-24 02:39
خب یکم جا خوردم که دیدم اینا دوباره پست شدن :))
با این‌که خیلی دیره، ولی معذرت می‌خوام بابت قلم ضعیف و اشتباهات نگارشی(اعم از یک‌سری عادت‌هایی مثل فاصله‌های اضافی و پیچیده‌نوشتن).. . حقیقت امر اینه‌که خب بدنه‌ی اصلی این مقاله رو طی 13 سالگیم نوشته بودم، تجربه‌ام کم بود(و همچنان کمه) و روی موضوع کاملا مسلط نبودم.
ضمن این‌که، با افتضاحات اخیر اسکات اسنایدر و دن دیدیو، و ریبوت پیش روی دی‌سی، این مقالات کم‌کم دارن ارزش خودشون رو از دست می‌دن، اگر قضیه خیلی بحرانی شد حداقل وظیفه‌ام فرستادن یه نسخه‌ی ویرایش‌شده به آقای ترابی و ادیت شدن این مقاله‌اس.

#27
حقیتش من زیاد مارول نمی‌خونم، نه حداقل بدنه‌ی اصلیش رو، اما تا جایی که می‌دونم بهتر از چیزیه که قبلا بوده. حقیقت ماجرا اینه‌که دی‌سی به‌خاطر جایگاه و تغییرات خواه نا‌خواهی که توی تاریخ داشته، و خب استفاده از نویسنده‌های دیوونه‌ی ژانر علمی تخیلی-مثل گرنت موریسون و جف جانز- طبیعتا مولتیورس شلوغ‌تری داره... که لزوما برترش قرار نمی‌ده البته. از یه جا به بعد با شلوغ شدن مولتیورس اوضاع داره بدتر می‌شه فقط.
مارول هم خب هیکمن رو داشته، که جزو اصلی‌ترین مهره‌های شکل دادن به مولتیورسشه. نمی‌دونم اتفاقات اخیر چقدر تغییر به‌وجود آوردن توی سیستمی که هیکمن تعریف کرد، اما با اتکا به اون، مولتیورس مارول رو می‌شه تقریبا مینیمالیست‌تر و ساده‌تر دونست.

#29
بازم پوزش بابت سخت‌بودن :))) با یکم تبحر بیشتر می‌شد نجات داد همه رو از گیج شدن... هرچند به‌نظرم در آخر از خوندن کامل ایونت مولتیورسیتی راحت‌تره :))
نقل قول کردن
Infinity
#31 Infinity 1398-10-24 07:00
مرسی بابت مقاله اقای مهری
من هنگ کردم انقد پیچیده بود :o :D
نمیگم شما مقاله رو بد نوشتیا منظورم اینه خیلی پیچیدس خودش :o
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید