جنجال بزرگ شماره 9 "اسپایدرمن برتر" و اظهارات "استیو وكر"

superior-spiderman9

چرا مارول اصرار دارد با تغيير شخصيت «پیتر پاركر»، هر طوری شده اسپایدرمن جدیدی را به خوانندگان تحمیل كند؟

مقدمه: از چندین ماه پیش «مارول» مرتباً اعلام میكرد كه قرار است اتفاق بزرگی در شماره 9 كمیك  "اسپایدرمن برتر" (The Superior Spider-Man) رخ دهد. حتی در ماه فوریه مارول پیشاپیش با انتشار تصویر روی جلد این شماره، اعلام كرد: "این داستان نقطه عطف بزرگی خواهد بود و با خواندنش عصبانی تر از وقتی میشوید كه شماره 700 "اسپایدرمن شگفت انگیز"را خواندید!" سپس در اواخر ماه مارس «دان اسلات» (نویسنده كمیك های "اسپایدرمن برتر") در جشنواره WonderCon اعلام كرد كه در شماره 9 باید منتظر یكی از بزرگترین اتفاقات باشیم.

البته هواداران از مدتها پیش حدس زده بودند كه قرار است چه نوع اتفاقی بیافتد. در واقع، از مدتها پیش «دكتر اختاپوس» موفق شده بود جسم و زندگی «پیتر پاركر» را اشغال كند ولی از همان شماره های نخست كمیك  "اسپایدرمن برتر"، روح پیتر سعی داشت جسم خود را پس بگیرد و هر طوری شده اجازه ندهد دكتر اختاپوس دست به عمل ناشایستی بزند. به همین دلیل هواداران میدانستند كه در شماره 9 از میان پیتر پاكر و دكتر اختاپوس یكی موفق خواهد شد خودش را به عنوان اسپایدرمن حقیقی معرفی كند. تا اینكه سرانجام هفته پیش این شماره عرضه شد . همانطور كه در اين شماره خواندید دكتر اختاپوس كه از چندی پیش متوجه بازگشت روح پیتر شده بود و میدانست كه میخواهد روی اعمالش تاثیر بگذارد، به سراغ يكي از دستگاه های قدیمی خود رفت تا با استفاده از آن وارد ذهن خودش شود. او سپس موفق شد تمام بقایا و خاطرات پیتر پاركر را از ذهنش پاك كند. بنابراین هواداران از این پس با اسپایدرمنی سروكار خواهند داشت كه به غیر از قیافه و ظاهر، هیچ اثری از پیتر پاركر در او یافت نمیشود.

درست مثل تمام داستان های جنجالی اسپایدرمن، هواداران حقیقی او بلافاصله پس از انتشار این شماره، به تكاپو افتاده اند تا به هر شكل ممكن عصبانیت و نارضایتی خود را به گوش مارول برسانند. در هر حال، سایت Newsarama مصاحبه ای را با آقای «استیو وكر» (Steve Wacker) سردبیر كمیك  های اسپایدرمن انجام داده و نظرش را درباره این رخداد بزرگ پرسیده است. ترجمه این مصاحبه از این قرار است:

-    استیو! مارول قبلاً گفته بود كه خوانندگان با خوانندن شماره 9 "اسپایدرمن برتر" عصبانی تر از وقتی خواهند شد كه شماره 700 "اسپایدرمن شگفت انگیز" را خواندند. آیا الان كه كه چند ساعتی از انتشار این شماره میگذرد عصبانیت آنها را حس میكنید؟

استیو وكر: بله! كلی ایمیل خشم گینانه به آدرس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال شده!

-    در شماره های قبلی میدیدیم كه چطور روح پیتر پاركر اجازه نمیدهد اسپایدرمن برتر هركاری كه دلش میخواهد انجام دهد اما پایان این داستان نشان میدهد كه از اين به بعد اسپایدرمن برتر آزاد و رها خواهد بود و دكتر اختاپوس كاملاً كنترل جسم پیتر را در دست خواهد داشت. این موضوع تا چه حد روی داستان های آینده تاثیر خواهد گذاشت؟

استیو وكر: همانطور كه گفتی در شماره های قبلی روح پیتر مدام برای اسپایدرمن برتر مزاحمت ایجاد میكرد و ما بخش از هر داستان را به حضور او اختصاص میدادیم ولی از این به بعد اینگونه نخواهد بود. ما عمداً روح پیتر را نگه داشته بودیم تا آن دسته از هوادارانی كه هنوز نتوانسته بودند با فقدان پیتر كنار بیایند، برای مدتی هم كه شده لااقل شاهد حضور روح او در داستان باشند. ولی الان نویسندگان  و طراحان كمیك  های اسپایدرمن دیگر مجبور نیستند به روح پیتر بپردازند و فقط روی اسپایدرمن برتر تمركز خواهند كرد.

-    ظاهراً در شماره 8 ، روح پیتر دچار یك اشتباه اخلاقی شد زیرا به خاطر خودخواهی دوست نداشته اسپایدرمن برتر یك دختر بچه در حال مرگ را عمل جراحی كند. به نظر میرسد همین اشتباه باعث شد تا در شماره 9 او نتواند در نبرد ذهنی با اسپایدرمن برتر پیروز شود و خودش را به عنوان كسی كه لیاقت بیشتری دارد تا اسپایدرمن باشد، معرفی كند. درست است؟

استیو وكر: فكر میكنم این موضوعی است كه هر خواننده باید خودش شخصاً آن را تفسیر كند. ولی از نظر من پیتر در 50 سال گذشته كاركتر جالب و جذابی بود چون گاهی دچار اشتباه میشد و هرگز یك انسان كامل و بی عیب و نقص نبود و به همین دلیل خواننده خواننده با او همذات پنداری میكرد. ما در 700 شماره های كه از اسپایدرمن شگفت انگیز چاپ شده بارها دیده ایم گه او دچار لغزش شده. الانم امیدوارم خوانندگان متوجه اشتباه پیتر شده باشند.

 

با خواندن صحبت های آقای وكر و علیرغم میل باطنی ام، مجبور شدم شماره 8 اسپایدرمن برتر را بخوانم تا ببینم منظور او از اشتباهی كه پیتر مرتكب شده چیست؟ تنها چیزی كه پیدا كردم این بود:

superior-8

ولی در این پانل روح پیتر برای این دوست ندارد آن دختر كوچك توسط دكتر اختاپوس عمل شود چون به او اطمینان ندارد و فكر میكند نقشه پلیدی در سر دارد.

با اين حال در شماره 9 خود پیتر اعتراف میكند كه فقط برای یك لحظه دچار خودخواهی و اشتباه شده:

superior-9

ترجمه:
-    "به لطف دخالت به موقع تو، نزدیك بود نتونم روی یك دختر بچه علیل عمل جراحی كنم! تو سعی كردی وقتی داشتم جونش رو نجات میدادم  سر راه من قرار بگیری! چرا پیتر؟"
-    من بهت اعتماد نداشتم ...
-    به من دروغ نگو! من تو ذهن تو حضور دارم! دلیلش رو میدونم! بگو!
-    آخه داشتی اون اسكنر مغزی رو بدست می آوردی. اینجوری منو پیدا میكردی. میفهمیدی كه اینجا هستم. نمیتونستم این ریسك رو بكنم.

superior-spiderman9

ترجمه:

 -   مثل اينكه  اصل "قدرت زیاد، مسئولیت زیادی هم به همراه میاره" رو یادت رفته بود؟

 -    فقط برای یك لحظه بود. من هرگز ...

-    پس الان میفهمی كه لیاقت اسپادرمن بودن رو نداری. تو شایسته نیستی. تو برای من هیچی نیستی. از هیج هم كمتری

  

در ضمن اصلاً با حرف های آقای وكر و موافق نیستم. او میگوید كه اسپایدرمن كاراكتر جذابی است چون گاهی اشتباه میكند و بی عیب و نقص نیست.  بله درست كه بی عیب و نقص نیست ولی همیشه سعی میكند آن كاری را انجام دهد  كه از نظر اخلاقی و انسانی درست است. البته از آنجائيكه كه او هم مثل من و شما يك انسان است بنابراین گاهی دچار خطا میشود ولی او در اجرا و انجام آن كار درست و اخلاقی دچار خطا میشود نه در اصل خود عمل يا نيت انجام آن (اجازه بدهيد مثالي بزنم. فرض كنيد فردی در حال افتادن از يك پل مرتفع است. اسپايدرمن سر ميرسد چون قصد و نيت دارد او را نجات دهد. اما  در حين انجام اين كار دچار اشتباه محاسباتی ميشود و مثلاً چند صدم ثانيه دير تار پرتاب ميكند و در نتيجه آن فرد كشته ميشود. آيا مرگ او تقصير اسپايدرمن بوده؟ آيا او دچار يك اشتباه اخلاقي شده؟ البته كه نه!)  به همين دليل مطمئنم پیتر هرگز در نجات جان آن كودك خردسال رو به مرگ به خود تردیدی راه نميداد حتي اگر مجبور بود از دشمن اش بخواهد تا اين كار را انجام دهد. او بارها و بارها جانش را برای موارد مشابه ای كف دستش گذاشته و به استقبال مرگ رفته. البته شاید چون كمیك های اسپایدرمن برتر را تعقیب نمیكنم، بخشی را جا انداخته ام ولی در هر صورت اگر هم فرض كنيم كه پیتر به خاطر خودخواهی نمیخواسته دكتر اختاپوس آن دختر را عمل كند و در نتیجه به آن دستگاه اسكنر مغزی دست پيدا نكند، لغزش او به خاطر نگارش بد  داستان و شخصيت پردازی نامناسب پيتر پاركر از سوی دان اسلات بوده نه به خاطر اینكه پیتر "مدام دچار اشتباه" میشود!

 در هر حال حرف های آقاي وكر خیلی اعصاب خرد كن و توهین آمیز است چون انگار دارد درست مثل اسلات به اسپایدرمن برتر ویژگی های قهرمانانه میدهد تا او را جایگزین برحق پیتر پاركر بداند و حتی طوری او را جا بیاندازد كه انگار از هر نظر از اسپایدرمن قبلی "برتر" است. اسلات، وكر  و مارول پیتر را از ما گرفتند، خاطراتش را دادند به دكتر اختاپوس بعد همه آنها رو حذف كردند. اما حالا دیگر دارند برای توجیه ادامه حضور او ، به پایه و اساس شخصیت پیتر پاركر خدشه وارد میكنند.

به قول استن لي:

stan-lee-trashes-amazing-spider-man700

 نظر شما چیست؟ واقعاً چرا مارول اصرار دارد با تغییر شخصیت «پیتر پاركر»، هر طوری شده اسپایدرمن جدیدی را به خوانندگان تحمیل كند؟ آیا از ابتدا جايگزيني پيتر با دكتر اختاپوس، دادن خاطرات پيتر به او (براي اينكه او به نوعي مسوليت پذيري را ياد بگيرد) و سپس حذف اين خاطرات  نقشه اي بوده تا شخصيت اسپايدرمن فرق كند و تا حدودي خشن تر شود؟ آيا محبوبیت كاركترهای خشن تر مثل «ولورین» ، «پانیشر» یا حتی «بتمن» باعث شده تا مارول با این كارها بر محبوبیت اسپایدرمن بیافزاید؟

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2013

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقتی که در کمیک‌های «مردعنکبوتی شگفت‌انگیز» به نویسندگی نیک اسپنسر فاش شد!

10 تغییر بزرگی که مرد عنکبوتی در طول عمرش تجربه کرده است

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

10 لحظه در داستان های مارول که دنیای کمیک بوک را تکان داد!

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

رتبه بندی 10 تراژدی بزرگ مرد عنکبوتی

10 حقیقتی که باید دربارهٔ داستان "اسپایدرمن: یک روز دیگر" (SPIDER-MAN: ONE MORE DAY) بدانید

تاریخچه کمیک بوک های اسپایدرمن - قسمت اول

تاریخچه کمیک بوک های اسپایدرمن - قسمت دوم

معرفی تیم‌های ابرقهرمانی برتر که اسپایدرمن سابقۀ عضویت در آن‌ها را داشته ‌است!

15 داستان برتری كه «دان اسلات» (DAN SLOTT) تا به حال نوشته

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

kingh2
+1 #1 kingh2 1392-02-14 13:48
دومین امتیاز ثبت میکنی که؟
واقعا نمیدونم به مارول چی بگم :-| :-| :-| :-| :-|
نقل قول کردن
Saleh
+5 #2 Saleh 1392-02-14 14:16
اول :P
البته خوشحال هم نیستم. :-|

فقط...فقط... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

حالا حالم بهتر شد.آخه این مارول داره چه غلتی می کنه؟ها؟ها؟آقای ترابی،مگه نگفتی پیتر بر می گرده؟این دکتر اختاپوسه که لیاقت اسپایدرمن بودنو نداره.مارولم که خیلی خره اگه به خاطر پول این کارو کرده باشه؛چون دیگه یک کمیکم فروش نمی کنه.همه محبوبیت اسپایدرمن به خاطر شرافت اونه.وگرنه ونوم از اون محبوب تر می شد :o :-x .این طوریم که دیگه جای The Amazing Spider-Man این یکی چاپ می شد:The Amazing Venom!هه هه هه :D ! الهی هر کسی می خواد سوپریور رو ادامه بیده بمیره که استن لی برگرده سر کار.راستی استن لی بعد از این شماره سکته قلبی و مغزی رو با هم نزد :o ؟!

الهی یه اختاپوس رو سرت سقوت کنه دان اسلات!
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
و البته استیو وکر.

خداحافظ پیتر! :-| :sad: :cry:
نقل قول کردن
طاها
+2 #3 طاها 1392-02-14 14:23
:cry: :cry: :cry: :cry:
نقل قول کردن
متین
+2 #4 متین 1392-02-14 14:39
:cry: :cry: :cry: :cry: :cr
نقل قول کردن
mehrbod jp
#5 mehrbod jp 1392-02-14 14:40
من که از شماره ی 6 به بعد این مجموعه ی شرم آور رو دنبال نمی کنم (و به هیچ عنوان دنبال نخواهم کرد)و به نظر من دلیل این که از اول پیتر رو به فراموشی نسپردن و رفته رفته حذفش کردند اینه که نمی خواستند خوانندگان با مجموعه قریبی کنند بلکه به خاطر روح پیتر ابن مجوعه رو دنبال کنند و رفته رفته به اسپایدرمن قلابی عادت کنند و بعد همه ی آثار پیتر رو پاک کنند واقعا که عجب آدمای کثیفی هستند که به خاطر پول با احساسات هواداران این قهرمان بزرک بازی می کنند. :-|
کمیک های اسپایدرمن که از بین رفت این مجوعه ی کارتونی جدید هم مفت نمی ارزید :-x حالا فقط امیدمون به اسپادریدرمن شکفت انگیز دومه امیدوارم ناامیدمون نکنند :cry: :cry:
نقل قول کردن
banan
+30 #6 banan 1392-02-14 17:29
دلایل زیادی باعث چنین رویکردهایی میشود : اول از همه و مهمترین آن ها پول است ، در درجه ی بعد محبوبیت ( نه اینکه اسپایدی محبوب نباشد ، نه ، منظور محبوبیت بیشتر پیتر است . محبوبیتی که بتواند فروش را بینظیر کند .) ، سومین مورد ، نزدیک کردن اسپایدی به شخصیت بتمن است ( چون بتمن عمدتا داستان های تاریکی دارد و دشمنانش هم شامل شرورترین و منفورترین شخصیت های کمیکی هستند ، مارول سعی میکند ابرقهرمانی همچون بتمن بسازد . همانطور که در کمیک های اسپایدرمن برتر هم مشاهده شد ، داک آک سعی کرد با داستانهای بتمن شوخی کند ولی در حقیقت سعی شده بود با مسخره کردن داستان های بتمن از محبوبیت آن بکاهند و هم شخصیت جدید اسپایدی که همانند بتمن خواهد بود را به تصویر بکشند . علاوه بر این چون داستان های اسپایدی از اول تا همین اواخر دارای قتل و جنایت اندکی بوده و پیتر هیچگاه اجازه ی کشتن کسی را به خود نداده است ، این تصور در سران مارول ایجاد شده است که داستان های شخصیتی مانند اسپایدی آن جذابیت لازمه را ندارد و باید تغییراتی در آن ایجاد شود که خط اصلی داستان ها ، شبیه داستان های بتمن یا پانیشر شود . ( داستان های با تاریکی و پیچیدگی بیشتر ) در ضمن شرکت دی سی تا بحال چندین بار بهترین ابرقهرمانانش را تعویض کرده که شخصیت اصلی طی یک حادثه یا از دنیا میرود یا خود را بر کنار میکند ، که هر بار هم موفقیت لازمه را به دست آورده است ؛ ولی مارول هر بار که دست به تعویض اسپایدی زده با شکست رو به رو شده مثل داستان کلون ؛ اما این بار مارول تمام تلاشش را میکند که اسپایدی جدیدی بسازد همانند داستان های بتمن ولی از آنجاییکه قبلا هم با تعویض پیتر و آوردن فردی جدید فروش به شدت پایین می آمد ، این دفعه شخص جدیدی به جای پیتر نمی آمد بلکه خود پیتر تغییر میکرد یعنی داک آک جانشین پیتر در جسم و ذهنش میشد . برای این که خواننده پیتر را از یاد ببرد ، تمام تلاششان این بوده است که اثری از پیتر قبلی دز ذهن فرد باقی نماند ، همانطوری که در پایان شماره ی 9 اسپایدر من هم شاهد این امر بودیم به طوری که خود پیتر هم دیگر خاطرات و حتی نام خود را به یاد نمی آورد . ایجاد این توهم که شخصیت اسپایدی نیاز به تغییر دارد دلیل مرگ پیتر است . ) دلیل آخر هم تغییرات در شرکت مارول است . علاوه بر این که دیزنی علاقه به تغییرات در کاراکتر های محبوب دارد ، برای درآمد بیشتر و عقب نماندن از رقیب دیرینه ی خود یعنی دی سی و حفظ برتری نسبت به رقیبان تازه واردی مثل سرکت ایمیج حاضر شده به هر کاری دست بزند از جمله نابودی یکی از بهترین شخصیت های کمیکی تاریخ که همان اسپایدرمن است .
این ها به صورت خلاصه میتواند دلایل اصلی مارول برای انجام چنین کار مضحکی باشد . :sigh:
نقل قول کردن
محمد شیرزاده
+2 #7 محمد شیرزاده 1392-02-14 18:26
من كه ميگم اشكالي نداره اختاپوس تا شماره 30 بمونه . بعدش حكم تخليه كف دستشه و بايد تخليه كنه . 8)
نقل قول کردن
fanboy
#8 fanboy 1392-02-14 19:12
من با جناب banan کاملا موافقم ویکی از دلایل دیکه میتونه این باشه که بیتر دیگه داره قدیمی میشه بلاخره بعد از 50 سال باید یه تغییراتی تو داستانا صورت بگیره .من اصلا فک کنم 30 یا 50 سال دیکه همین دکتر اختا چوس میمیره بعدن اسبایدر من 2099 میاد جاش .ولی من هیچ وقت دوس نداشتم مارول یه همچین کار ظالمانه ای رو با اسبایدر من بکنه
دلم برای بیتر اصلی تنگ میشه . :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: : مطمعن باشین که بیتر بعد از فیلم اسبایدرمن شگفت انگیز 3 که سال 2016 اراعه میشه دیگه از یاد میره یاکه بهتر بگم اسبایدرمن از یاد میره.چون دیگه واقعا هیچ اثری از بیتر بارکر نمیمونه .مگر این که این دن اسلات عوضی یا زودتر بمیره یا اخراج بشه .مرتیکه فک میکنه هرچی خودش دوس داره باید بقیم دوس داشته باشن.
نقل قول کردن
کیارش گراف
-16 #9 کیارش گراف 1392-02-14 19:27
هرکی یه چی گفت منم یه چی می گم .....................................
آقایون خانوما اسپایدرمن خیلی وقته که تموم شده.کی؟!!!!!
از همون وقت که توبی مگوایر رفت :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: پس الان در واقع همگی دارین از نظر من سر یه مسئله تموم شده بح می کنید. همگیتونو دوست دارم و کاملا درکتون می کنم.آبجی داداشای گل عشق اسپایدرمنیم. :cry: :cry: :cry: :cry:
نقل قول کردن
maziyar
#10 maziyar 1392-02-14 21:32
سلام من تا حالا کمیک ها را دنبال نکردم و بیشتر مانگا خوندم.

حالا اگه بخوام کمیک spiderman را شروع کنم از کدام فصل شروع کنم که خیلی خفن تر است (چون زیاد وقت ندارم که همه فصل ها رو بخونم و میخواهم قسمت های خفن رو بخونم و این فصل که درباره مردن پیتر هست را از کجا باید شروع کنم)

و برای کمیک باید از کجا دانلود کنم

راستی چرا Catwoman را برسی نمی کنید چون من میخوام همه چی را دربارش بدونم

ممنونم
نقل قول کردن
اشوزدنگهه
#11 اشوزدنگهه 1392-02-14 22:13
سلام، خسته نباشيد.
راستش، نظر بنده اين است كه آقاي دان اسلات فكر مي‌كنند اخلاق‌گرايي پيتر و اين كه او به آدم‌كشي اعتقاد ندارد، به معناي «سوسول» و «به‌ درد نخور» بودن اوست و طبيعتاً‌ آدم سوسول و به درد نخوري كه «جگر ندارد»، نمي‌تواند قهرمان باشد. بنابراين سعي مي‌كند كه با ورود دكتر اختاپوس به ذهن و جسم پيتر، مردعنكبوتي را تبديل به يك «آدم‌كش خوب» بكند.
آدم‌كش خوب يعني چه؟ يعني شخصيت‌هايي مانند لئون در فيلمي به همين نام، و يا انسان‌هايي مانند الطير، اتزيو و كانر در سري بازي‌هاي «آيين قاتل» (Assassin's Creed). يعني افرادي كه به كشتن زن‌ها و بچه‌ها و انسان‌هاي بي‌گناه، اعتقاد ندارند و تنها براي «ساختن دنيايي بهتر» و «پاكسازي» اقدام به كشتن قاتلان و جنايتكاران مي‌كنند. چنين شخصيت‌هايي، جذابيت خاصي دارند و معمولاً مخاطب به آنان علاقه‌مند مي‌شود. دليلش هم مشخص است،‌ مخاطب احساس نمي‌كند كه اين شخصيت يك جنايتكار است،‌ بلكه به نظرش او دارد قانون را اجرا مي‌كند،‌ اما به شيوه‌اي متفاوت، يعني يك مأمور قانون، كسي كه مي‌توان به او اعتماد و تكيه كرد. كسي كه «سوسول» و «به درد نخور» نيست و «جگر دارد». يعني دكتر اختاپوس : اسپايدرمن / قاتل برتر!
يك نكته‌ي ديگر هم وجود دارد كه جناب banan به آن اشاره كردند. مارول سعي مي‌كند براي رقابت با شركت DC، تاريكي داستان‌هاي مردعنكبوتي را افزايش دهد.
موفق باشيد.
پي‌نوشت : آيا آن دختر بچه‌ي سرطاني درگذشت؟ سؤال مهمي است!
پي‌نوشت 2 : نظر شما را نمي‌دانم، اما من فكر مي‌كنم در دو عكسي كه مربوط به شماره‌ي 9 مرد عنكبوتي است،‌ پيتر را بسيار رقت‌آور طراحي كرده‌اند. طوري كه باعث مي‌شود ناخودآگاه با ديده‌ي تحقير، به او بنگريم.
نقل قول کردن
محمد شیرزاده
#12 محمد شیرزاده 1392-02-15 00:00
درسته كه اگه پيتر دشمناشو ميكشت يكجور جذابيت خاص پيدا ميكرد ولي حتما نياز نبود كه اون بلا سرش بياد . واقعا نياز بود ؟
درباره رقابت مارول با دي سي . درسته كه مارول سعي داره داستان مرد عنكبوتي رو مثل داستان هاي دي سي يكم پيچيده و تاريك كنه ولي از طرفي هم بعضي جاها يه انتقادات تمسخر آميزي يا بهتره بگم كه آبروي كميك هاي بتمن رو ميبره . منظورم اون قسمتيه كه يه نور با لوگوي اسپايدر من درست كرد و مرد عنكبوتي اونو تركوند و گفت اين واقعا كار احمقانه ايه .
بهرحال بايد با اين ابله سوخت و ساخت . ولي من مطمئنم يه اتفاقي ميافته آخه مساله كمي نيست كه . كارلي هنوز ميدونه كه اون اسپايدر من نيست و حتما يه مساله اي بوجود مياره . بغير از اون بلك ويدو هم ممكنه يه چيزايي رو بفهمه .
خيلي داستان قراره جذاب بشه . من كه حتما دنبالش ميكنم .
آقاي ترابي به شما هم پيشنهاد ميكنم حتما اين داستان ها رو دنبال كنيد .
پ ن : چرا مرگ و زندگي اون دختر سرطاني انقدر مهمه ؟
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1392-02-15 10:18
نه آن دختر زنده ماند . اسپايدرمن برتر عملش كرد و خوب شد

راستي اشوزدنگه من دوست دارم از نظراتت درباره مقالات نقدهاي فيلم اسپايدرمن 1 و 2 و به خصوص "گربه سياه" بهره مند بشم ;-)
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1392-02-15 10:23
شما برا يخواندن اسپايدرمن بهتر است به دو مقاله بهترين و مهم ترين كميك هاي تاريخ اسپايدرمن مراجعه كنيد كه در بخش مقالات سايت موجوده (بخش كميك)


خبر خوش اينكه به زودي تمام كميك هايي كه در اين دو مقاله مورد اشاره قرار گرفته اند، صاحب لينك دانلود مستقيم ميشوند :-)

catwoman? catwoman ديگه كيه؟ :lol:
نكنه منظورت Black Cat هستش؟
نقل قول کردن
maziyar
-2 #15 maziyar 1392-02-15 12:16
mtm جان منظورم زن گربه ای توی بتمن است و فک کنم فرق داره گربه سیاه توی مرد عنکبوتی .
نقل قول کردن
محمد شیرزاده
-1 #16 محمد شیرزاده 1392-02-15 12:37
ميشه يه توضيحي درمورد كميك هاي ultimate spider-man بديد ؟
اين مجموعه كنسل شد يا به پايان رسيد ؟
اصلا قضيه چجوريا بود كه همه چيز از اول شروع شد ؟
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1392-02-15 13:11
بله فرق دارن
من اطلاع خاصي ندارم
ولي آخر همون مقاله گربه سياه، يه توضيح مختصري درباره catwoman داده شده. بيش تر از اون بايد بري "نخستين وب سايت تخصصي بتمن در ايران" :-*
نقل قول کردن
mtm
+1 #18 mtm 1392-02-15 13:28
ultimate spider-man کمیکی بود که جلد اولش از سال 2000 تا 2009 چاپ شد. این کمیک 133 شماره داشت و بعد از آن relaunch شد و جلد دومش به بازار آمد

اين كميك را مارول چاپ كرد تا شخصيت اسپايدرمن و دشمنان او را به روز تر كند. به عبارتي ديگر، در اين كميك اسپايدرمن از نو و متناسب با قرن بيست و يك خلق شد. مثلاً منشا اسپايدرمن كمي تغيير كرد (به جاي يك عنكبوت راديو اكتيو، يك عنكبوت از نظر ژنتيكي دست كاري شده پيتر رو نيش زد) برخي از دشمنان او هم تغييرات اساسي كردند (مثلاً گرين گابلين به يك غول سبز رنگ آتشين تبديل شد يا منشا ونوم كاملا تغيير كرد و غير فضايي شد)

چندي پيش هم كه پيتر پاركر در اين كميك ها كشته شد و نوجواني سياه پوست به نام مايلز مورالز جاي او را گرفت. اين كميك هايي الان شما ميبينيد به نام Ultimate Spider-man هر ماه چاپ ميشه در واقع همونايي كه مورالز توشون شده اسپايدرمن
نقل قول کردن
محمد شیرزاده
#19 محمد شیرزاده 1392-02-15 14:35
يعني كميك هاي ultimate comics spider-man كه الان داره پخش ميشه از سال 2009 شروع شده ؟
نقل قول کردن
mtm
+1 #20 mtm 1392-02-15 14:51
نه!
volume دوم ultimate spider-man با مرگ پيتر تموم شد
اين كميك هاي جديد اسمش كمي فرق كرده : ultimate comics spider-man

(كلمه comics اون وسطش اضافه شده)
شما ميتوني اين جديدا رو volume سوم فرض كني
نقل قول کردن
Saleh
#21 Saleh 1392-02-15 17:04
چه عکس جالب و بامزه ای! :D خیلی ممنون آقای ترابی. :lol: راستی خیالم راحت شد استن لی سکته نزد. :-* (آخیش،به خیر گذشت)
نقل قول کردن
محمد
+1 #22 محمد 1392-02-15 22:11
چه روزای بدیه :-?
نقل قول کردن
محمد
-14 #23 محمد 1392-02-15 22:15
سلام من تازه ثبت نام کردم
من از اینکه دکتر اختاپوس جای پیتر رو گرفته ناراحتم ولی 50 ساله پیتر همونجوری مونده که بود باید یه تنوعی ایجاد میشد 8)
نقل قول کردن
محمد
-11 #24 محمد 1392-02-16 09:12
دیگه کم کم اون نوار سیاه باید برداشته بشه جای عکس اسی هم عکس دوکی رو بزارید :cry: :cry: :cry: :cry:
نقل قول کردن
Edmund
+1 #25 Edmund 1392-02-17 08:47
سلام لطفا درمورد بیوگرافی این کاراکترها توضیح بدین:

(اسپایدرمن سیاه پوست) Miles Morales

Carnage

Anti-Venom

Toxin

باتشکر.
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1392-02-17 18:18
والا من کمیک های ultimate spider-man جدید رو که توشون مورالز جای پیتر رو گرفته نمیخونم و اطلاعاتی درباره اش ندارم. ولی یکی از دوستان قراره درباره اش یه مطلب بنویسه

کارنیج رو هم درباره اش تو مقاله "معرفی معروف ترین دشمنان اسپایدرمن - قسمت اول" توضیح دادم

آنتی ونوم (Anti-venom) در حقیقت همون "ادی براکه"!
ادي براك را كه يادتون هست؟ همون خبرنگاري كه با لباس سياه رنگ فضايي اسپايدرمن تركيب شد و تبديل شد به venom؟
آقاي براك در كميك هاي اسپايدرمن به سرطان دچار شد و به همين دليل تصميم گرفت خودش را از لباس فضايي جدا كند. سپس لباس فضايي با "مك گارگن" تركيب شد و ونوم جديدي به وجود آمد (مك گارگن همون عقرب / scorpion معروف داستانهاي اسپايدرمنه) . از طرفي براك كه سرطان داشت نزد شخصيتي به نام Mr. Negative رفت. Mr. Negative هم با استفاده انرژي خاص خودش سرطان براك را معالجه كرد ولي در نتيجه سلول هاي بدن براك به رنگ سفيد درآمد. سپس گارگن يا همان ونوم جديد با براك مواجه شد. اينجا بود كه لباس سياه فضايي سعي كرد از گارگن جدا شود و به براك بچسبد. اما لباس سياه فضايي متوجه شد كه سلول هاي بدن او تغيير كرده و دوباره برگشت نزد گارگن. ولي بخش كوچكي از او در بدن براك باقي ماند و با سلول هاي سفيد او تركيب شد و به همين دليل موجود جديدي به نام anti-venom به وجود آمد! به عبارتي ديگر anti-venom در حال حاضر همان ادي براك است. در ضمن او در حال حاضر ديگر با اسپايدرمن دشمني ندارد و به نوعي به يك قهرمان تبديل شده. البته در بازي edge of time، به او ماده اي از سوي آدم بد داستان تزريق شده كه باعث شده بار ديگر به دشمن اسپايدرمن تبديل شود .

تاکسین هم شخصیت خاصی نیست. او فقط یک سیمبیوت فضاییه (مثل همون لباس سیاه رنگ فضایی اسپایدرمن) فکر کنم از لباس کارنیج متولد شده
نقل قول کردن
آرش میراحمدیان
+1 #27 آرش میراحمدیان 1392-02-17 20:43
واقعا مارول داره دستی دستی خودش رو بدبخت میکنه
راستی آقای ترابی الان سردبیر مارول کیه؟
نقل قول کردن
mtm
+1 #28 mtm 1392-02-17 23:01
فکر کنم axel alonso هستش
ظاهراً از اولش با این ایده دکتر اختاپوس مخالف بوده ولی بعداً متقاعد شده
نقل قول کردن
آرش میراحمدیان
-10 #29 آرش میراحمدیان 1392-02-17 23:14
کیارش درد دلم رو گفتی ... واقعا از همون موقعی که فیلم های اسبایدرمن تموم شد اسبایدرمن هم تموم شد :cry:
نقل قول کردن
Edmund
+2 #30 Edmund 1392-02-18 08:00
سلام ایا میشود کارکترهای

Mysterio و Scarecrow

باهم مقایسه کرد ؟
نقل قول کردن
وحیدرضا اویسی
+5 #31 وحیدرضا اویسی 1392-02-18 09:13
اي بابا از دست اين اختاپوس مث بچه آدم بيا گورتو گم كن بيرون از بدن پيتر ديگه با اون قيافش آدم ميبينتش ياد اژدر پشمك به سر ميوفته يا دراز خاك برسر خسته!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: ما گفتم خو حالا فعلا يه تنوعي در داستانهاي اسپايدي هست نگو ميخواد همينجور كشش بده :cry: :cry: اسلات واقعا نميدونه كه باباجان تبه كار نميتونه قهرمان باشه........واق عا كه ولي چون مشتاقم ادامه شو بفهمم ميخونم البته مسئله تقويت زبا انگليسي هم در ميونه
نقل قول کردن
mtm
+3 #32 mtm 1392-02-18 10:19
بله به هم شبيه هستند چون هردو استاد ايجاد توهم ميباشند
ولي شخصيت هاشون باهم فرق داره. يكي قبلاً متخصص جلوه هاي ويژه بوده و ديگري يك پزشك روان شناس
نقل قول کردن
Ali spidey
-4 #33 Ali spidey 1392-02-18 13:41
جدی یادم نبود بزار مجلشو ببینم
آهان تو ایران همه جا دارن جمش میکنن مجله هاشو من به سختی گیر میارم شما جایی سراغ ندارین دائمی دداشته باشه ؟
نقل قول کردن
Ali spidey
-3 #34 Ali spidey 1392-02-18 13:43
در ضمن ali001 همون imani001 اشتباه نگیرید یکی دیگه یستم :o
نقل قول کردن
mtm
#35 mtm 1392-02-18 14:00
اي بابا ما كه هر هفته كميك هاي اسپايدرمن را براي دانلود با لينك مستقيم تو سايت ميذاريم (الانم اين كميك در صفحه اصلي سايت، سمت راست، زير فرم ورود قرار داره)


لازم به ذکر است که برای خواندن این کمیک یا هر کمیک دیگر به صورت اسکن شده، بهتر است از نرم افزار CDisplay استفاده كنيد كه میشود آن را از اينترنت دانلود كرد:
www.cdisplay.me/

(اول cdisplay را دانلود و اجراش کنید بعد فایل کمیک مذکور را بگیرید. سپس فایل خودش خود به خود قابلیت باز شدن با Cdisplay پیدا میکند. خیلی راحت و ساده است و برای کمیک خوندن عالی!) مشكلي بود به من بگو
;-)
نقل قول کردن
Edmund
+2 #36 Edmund 1392-02-18 14:19
یکسری نکته باید اشاره کنم شاید براتون جالب باشه
The Amazing Spider-Man
اخر فیلم یک مردی توی سایه داره با لیزارد تو سلولش حرف میزنه
که بازیگرش Michael Massee هست
که شایعه هست میخواد نقش Dr. Quentin Beck بازی کنه.

این یکی خیلی جالبه
حدود یک سال پیش توی سایت IMDb
یک بازیگر ناشناس اسیایی به اسم Kraisit Agnew قرار بود نقش Black Cat بازی کنه , و یک بازیگر کمتر معروف به اسم
Mark Rhino Smith قرار بود نقش Rhino بازی کنه
که این دوتا اسم الان حذف شدن
کرگدن تو مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3
قرار بو بیاد که همه چیز عوض شد.
نقل قول کردن
سیاوش
+5 #37 سیاوش 1392-02-20 13:36
دیگه دن اسلات شورشو درآورد!همین الان superior 9 رو خوندم!
اون از Masscare
اون از جستر و اسکروبال!
اینم از این!
دیگه مسخرش در اومده!
نقل قول کردن
سیاوش
+6 #38 سیاوش 1392-02-20 13:36
ولی بازم one more day از همه بدتره! 8)
نقل قول کردن
Saleh
-5 #39 Saleh 1392-02-26 17:46
من نمیدونم این کیه که همه رو Dislike می کنه ولی خیلی به Banan مشکوک هستم.الکی جوش نزن گفتم فقط مشکوکم چون بهترین کامنت 15 امتیاز گرفته ولی برای شما 25 امتیاز :o .البته شایدم نظرتون خوب بوده.اگه این کامنت Dislike بشه صد در صد خودشه. :eek:
نقل قول کردن
عرفان
+3 #40 عرفان 1392-02-27 15:09
یعنی فقط گند بزنن به هرچی ماروله آخه جون من از کی تا حالا یکی از بزرگترین دشمنان اسپایدرمن میشه اسپایدرمن؟واقعا دست مارول درد نکنه که چنین کار مزخرفی کرده
نقل قول کردن
banan
-1 #41 banan 1392-03-01 16:45
عزیزم من از این کارای بچه گونه نمی کنم ، تازه الان دوباره این صفحه رو بعد از نوشتن دیدم . بعدشم ، مگه من بیکارم ؟؟؟؟؟ :o
نقل قول کردن
spider-venom
+2 #42 spider-venom 1392-03-06 14:31
دیگه نمی تونم خودمو کنترل کنم :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :sad: :sad: من دهن این اسلات و وکر و مارول رو میخوام سرویس کنم قهرمان ما اسپایدی جون مگه کشکه این پیتره که لیاقت داره اسپایدر من باشه نه اون اختاپوس لعنتی دیکه حرفی ندارم فقط اینو بگم که خیلی نامردی میکنین اسلات و وکر و مارول :-|
نقل قول کردن
ali spidey
+2 #43 ali spidey 1392-03-07 12:07
:sad: اقای ترابی پیتر برمیگرده؟
نقل قول کردن
mtm
+2 #44 mtm 1392-03-07 12:08
براش دعا كنيد ;-)
نقل قول کردن
amir.s
+2 #45 amir.s 1392-03-20 22:25
من که دلم برای پیتر پارکر تنگ شده.
نقل قول کردن
بابک
+1 #46 بابک 1392-03-20 22:32
منم دلم برای پیتر تنگ شده :cry:
نقل قول کردن
shayan
#47 shayan 1392-05-09 04:40
سلام آقای ترابی. می خواستم بدونم . شما کدوم کمیک اسپایدر من و دنبال میکنید ؟
چون تنها امیدم به بازگشت پیتر بود که . این داک آک جاشو گرفت ! اگه میشه یه کمیک دیگه که پیتر خودش اسپایدر من . معرفی کنید . :cry:
نقل قول کردن
mtm
#48 mtm 1392-05-09 10:15
متاسفانه در حال حاضر در تمام كميك استريپ هاي مارول اگر اسپايدرمن يكي از كاراكترهاي داستان باشد ، پس حتماً دكتر اختاپوس جايش را گرفته!
نقل قول کردن
shayan
#49 shayan 1392-05-09 12:53
چقدر بد . :cry:
این داک آک جنبه شوخی نداره خیلی جدیه !
کاش حداقل میذاشتن روح پیتر بمونه اونجوری بهتر بود !
به نظرتون ممکن دوباره روح پیتر برگرده و دوباره سعی کنه تا بدنشو پس بگیره ؟
نقل قول کردن
mtm
#50 mtm 1392-05-09 12:55
بايد منتظر ماند و ديد
ولي به نظرم مارول مجبور ميشه دير يا زود پيتر پاركر رو برگردونه
نقل قول کردن
javad
#51 javad 1392-05-14 04:41
آقای ترابی تو این مقاله آخرین عکسی که از استن لی گذاشتین و کمیک شماره 700 دستشه فتوشاپ نیست؟
آخه من یه عکسی تو اینترنت پیدا کردم که نشون میده فتوشاپه!
اینم آدرسش:

ups.night-skin.com/.../...

و یه چیزه دیگه،میخوام بدونم استن لی دقیقا درمورد اسپایدرمن برتر چی گفته و نظرش چیه؟
خواهشا جوابمو خیلی زود بدین، خیلی برام مهمه که بدونم.
نقل قول کردن
mtm
#52 mtm 1392-05-14 09:58
البته من از اول هم احتمال ميدادم فتو شاپ باشه ولي اون عكسي كه به عنوان عكس اصلي گذاشتن هم نميتونه درست باشه چون توش داره كميك مرگ سوپرمن رو مياندازه دور . در حاليكه اين كميك مال تقربا 15 سال پيشه ولي قيافه استن 15 سال پيش اونجوري نبود!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید