چه كسانی از هویت مخفی مرد عنكبوتی با خبر هستند؟ (مقاله آپدیت شد)

چه كسانی از هویت مخفی مرد عنكبوتی با خبر هستند؟

فلیشیا هاردی (گربه سیاه) هم از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد!

اخیراً در شماره 10 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که اینجا ترجمه شده، اسپایدرمن هویت مخفی خودش را برای گربه سیاه فاش کرد. پس این مقاله هم باید آپدیت بشه! 

 

مقدمه: یكی از سئوالاتی كه شاید برای خیلی ها به وجود آمده باشد این است كه در حال حاضر چه كسانی از هویت مخفی مرد عنكبوتي با خبر هستند. اگر شما هم این سئوال برایتان پیش آمده، این مقاله را بخوانید!

در شماره 2 از كمیك "جنگ داخلی" نوشته «مارك میلار» ، مرد عنكبوتی پس از سالها و به تشویق مرد آهنی هویت مخفی خودش را جلوی دوربين هاي تلویزیونی فاش میكنه:

ولی خیلی زود از این كارش پشیمان میشه چون زندگی خصوصی اش به خطر میافته و زن عموی محبوبش را با تیر میزنن (براي گرفتن اطلاعات بيشتر درباره تير خوردن زن عمو مي اين مقاله را بخوانيد) . بنابراین قضایای One more Day پیش میاد و ... تا اینكه پیتر پاركر نزد «دكتر استرنج»، «مستر فنتستیك» و «آيرون من» میره تا راه چاره ای پیدا كنه. آنها هم یك طلسم علمی – جادویی درست میكنند . در شماره 641 ما به صورت فلش بك میبنیم كه دكتر استرنج این طلسم را اجرا میكنه. اینجاست كه پیتر تصمیم میگیره مری جین را هم وارد طلسم كنه چون اونقدر دوستش داره كه نمیخواد هویت مخفی اش رو یادش بره:

 این طلسم اینطور كار میكنه كه ديگه هيچ كس يادش نمياد پيتر پاركر جلوي دوربين هاي تلويزيوني ماسكش رو درآورده. از اين به بعد هم  اگه پیتر پاركر خودش بخواد ميتونه هویت مخفی اش رو برای دیگران فاش كنه ولی اونا هرگز نمیتونند بدون رضایت او این كار رو بكنند (حتی اگه در این باره تحقیق كنند).

سپس در شمار 591 كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز دیدیم كه اسپایدرمن خودش هویت مخفی اش رو برای گروه چهار شگفت انگیز فاش میكنه:

در شماره 51 از كمیك New Avengers هم او هویت خودش را برای هم تیمی هاش فاش میكنه. بنابراین «هاكای»، «ماكینگ برد»، «آیرون فیست»، «زن عنكبوتی»، «كارول دانورز» (Captain Marvel) ، «ولورین»، «جسیكا جونز»، «لوك كیج» ، «باكی بارنز» (Winter Soldier) و البته «دكتر استرنج» از هویت مخفی اش باخبر شدند:

در داستان Grim Hunt هم معلوم شد كه «كین» از هویت پیتر پاركر باخبره كه البته طبیعی هم هست چون او كلونی است كه از روی مرد  عنكبوتي ساخته شده (براي آشنايي با كلون هاي مرد عنكبوتي اين مقاله را بخوانيد). البته چون كین در این داستان unmask شد و خانواده «كریون شكارچی» از هویت مخفی او باخبر شدند پس آنها طبیعتا از هویت مخفی مرد عنكبوتی هم با خبر هستند . ولی «دان اسلات» نویسنده كمیك های مرد عنكبوتي گفته كه به نظرش خانواده كریون از این موضوع خبر ندارن:

 (براي آشنايي بيشتر با داستان Grim Hunt ، اين مقاله را بخوانيد)

ضمنا یادمون نره كه در این داستان «آنیا كورازون» (Sider-Girl)، «مادام وب»، «جولیا كارپنتر» (زن عنكبوتی سابق!) هم از هویت مخفی مرد عنكبوتی باخبر میشوند (براي آشنايي با اين شخصيت ها اين مقاله را بخوانيد).

به علاوه در پایان این داستان هم متوجه شدیم كه «شغال» هم از هویت مخفی مرد عنكبوتی باخبره كه این هم طبیعیه چون شغال سازنده كلون از روی مرد عنكبوتیه (براي آشنايي با شغال اين مقاله را بخوانيد):

شغال - مرد عنكبوتي - كين

در شماره 5 كمیك Avenging Spider-Man هم پیتر را بدون ماسك كنار «استیو راجرز» دیدیم پس كاپيتان آمریكا هم از هویت مخفی او خبر داره:

مرد عنكبوتي - كاپيتان آمريكا

ولی در جریان داستان "جزیره عنكبوتی" كه در آن مردم شهر نیویورك به نیروهای فوق بشری عنكبوت مانند دست یافتند، اتفاق مهمی افتاد. در حقیقت در این داستان پیتر پاركر جلوی مردم شهر اعلام كرد كه مرد عنكبوتیه تا اونا رو متقاعد كنه از نیروهای خودشون برای نجات شهر استفاده كنند.

البته اوضاع اونقدر شلوغ و در هم و برهم بود كه بعیده كسی هویت مخفی او را به یاد بیاره ولی همین موضوع باعث شد طلسم دكتر استرنج شكسته بشه و الان در كمیك های مرد عنكبوتی اگه كسی خوب تحقیق كنه میتونه هویت مخفی اسپایدرمن را شناسایی كنه. به همین دلیل در شماره 673 از كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز دیدیم كه «كارلی كوپر» كه آن موقع دوست دختر پیتر پاركر بود، توانست خودش بفهمه پیتر پاركر همون مرد عنكبوتیه:

كارلي كوپر

(براي آشنايي بيشتر با كارلي كوپر، اين مقاله را بخوانيد)

در كمیك "مردان عنكبوتی" (Spider-men) هم دیدیم كه «میستریو» به هویت مخفی مرد عنكبوتی پی برده چون او توانسته به دنیای التمیت بره و از آنجائیكه در این دنیا هویت اسپایدرمن برای همه آشكار شده، توانست بفهمه كه در دنیای اصلی هم مرد عنكبوتی پیتر پاركره. ولی از انجائیكه دنیای التمیت دیگر وجود ندارد دان اسلات گفته كه میستریو هم دیگر هویت مخفی پیتر را یادش نمی آید. در هر حال باید منتظر ماند و دید وقتی میستریو دوباره در كمیك های مرد عنكبوتی دیده شد، آیا هویت مخفی پیتر را یادش است، یا نه؟ ضمنا در این داستان تمام قهرمان های عضو گروه Ultimates به اضافه «مایلز مورالز» هم از هویت مخفی مرد عنكبوتی با خبر شدند كه به جز مایلز مورالز كه الان در دنیای اصلی مارول حضور داره، بقیه دیگه مهم نیستند چون دیگر دنیای التمیت وجود نداره.

كميك ultimates

(براي خواندن كميك Spider-Men به زبان فارسی، اينجا را كليك كنيد)

دكتر اختاپوس هم در شماره معروف 699 مرد عنكبوتی شگفت انگیز به هویت مخفی پیتر پاركر پی برد و جسم و ذهن خودش را با او عوض كرد كه در نتیجه آن قضیه "مرد عنكبوتی برتر" (Superior Spider-Man) پیش آمد:

دكتر اختاپوس

(براي خواندن كميك هاي مرد عنكبوتي برتر، اينجا را كليك كنيد)

وقتی دكتر اختاپوس در جلد پیتر پاركر بود با دختری به نام «آنا ماریا ماركونی» دوست شد و ما در شماره 1 از سری جدید كمیك های مرد عنكبوتی شگفت انگیز دیدم كه آنا ماریا ماركونی توانسته هویت مخفی اسپایدرمن را كشف كنه:

آنا ماريا ماركوني

 (برای آشنايي با شخصيت آنا ماريا ماركوني، اين مقاله را بخوانيد)

سه شماره بعد با شخصیتی به نام «سیلك» آشنا شدیم و چون او نیز توسط همان عنكبوت رادیو اكتیوی گزیده شده بود كه پیتر پاركر را گزیده بود، پس در نتیجه سیلك هم از هویت پیتر پاركر باخبر بود:

سيلك - silk

(براي خواندن اين كميك به زبان فارسي، اينجا را بخوانيد)

ضمنا در داستان "دنیای عنكبوتی" متوجه شدیم كه همه مردان عنكبوتی از دنیاها و زمان های دیگر از هویت مخفی پیتر پاركر باخبر هستند (براي خواندن همه كميك هاي دنياي عنكبوتي به زبان فارسي، اينجا را كليك كنيد)

در هر حال همانطور كه دیدید تقریبا همه قهرمانان مهم مارول از هویت مرد عنكبوتی باخبر هستند به جز «ددپول» و «مرد آهنی»!

 و اخیرا دو نفر دیگر هم از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شدند! یکی از اونا «جی جونا جیمسون» هستش! بله! پس از سالها پیتر پارکر تصمیم گرفت هویت مخفی خودش رو برای جیمسون فاش کنه! در شماره 6 از کمیک تحسین شده Spectacular Spider-Man (که اینجا تو سایت ترجمه شده است) دیدیم که جیمسون که این همه سال از اسپایدرمن متنفر بوده حالا دیگه سمتی در روزنامه "دیلی بیوگل" نداره و وب سایتی زده که اونجا داره به اسپایدرمن فحش میده! اما مساله ای پیش اومد که اسپایدرمن حاضر شد باهاش مصاحبه اختصاصی بکنه. در حین مصاحبه فهمید که جونا این همه ازش متنفر بوده چون همیشه او را آدمی میدونسته که مسئولیت پذیری بلد نیست و به همین خاطر هم ماسک میزنه. پیتر دید که جونا واقعا الان دیگه همه چیز خودش رو از دست داده و خیلی داغونه و ناگهان تصمیم گرفت هویت خودش رو برای جونا فاش کنه!

جیمسون

از اون موقع به بعد هم با هم خوب شدن و جونا فهمید که اسپایدرمن در تمام این سالها چه آدم مسئولیت پذیر و چه قهرمان شریفی بوده است. تا اینکه داستان مهم "شکست جانانه" در سری کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شروع شد و دیدیم که «نورمن آزبورن» پس از مدتها تلاش برای اینکه دوباره گابلین بشه، با سیمبیوت کارنیج پیوند خورد و تبدیل شد به «رد گابلین» اما برای اینکه اسپایدرمن رو شکست بده سعی کرد هویت مخفی او را بفهمه و این کار رو با اسیر کردن جیمسون شروع کرد (البته همانطور که در این مقاله خواندید، نورمن خیلی وقت پیش هویت مخفی اسپایدرمن رو کشف کرد ولی اونم به خاطر وقایع One More Day از یادش رفته بود) ما در شماره 797 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز (که اینجا ترجمه شده) دیدیم که او جیمسون رو با طناب بسته. بعدش جیمسون به طور تصادفی حرف هایی زد که باعث شد نورمن بفهمه اسپایدرمن همون پیتر پارکره !

نورمن ازبورن

جیمسون - نورمن ازبورن

بیچاره جیمسون بعدش چقدر بابت این اشتباه  ناراحت شد. در هر حال نورمن  درست مثل اون قدیما از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد و این هیچ وقت خبر خوبی برای پیتر نیست چون جون همه عزیزانش در خطر قرار میگیره. اما مساله اینه که پس از پیوند خوردن نورمن با سیمبیوت کارنیج، او انگار حافظه خودش رو دوباره از دست داده و فکر میکنه که کلتوس کسدی هستش! پس ما الان شک داریم که در حال حاضر از هویت مخفی اسپایدرمن آگاه است یا نه!

همانطور که در اینجا گفته شده بود، یکی از شخصیت هایی که خیلی سال پیش متوجه هویت مخفی اسپایدرمن شد، فلیشیا هاردی ملقب به گربه سیاه است. در واقع در دهه 80 میلادی و در کمیک بوک های Spectacular Spider-Man شاهد اوج گرفتن رابطه عاشقانه او با «گربه سیاه» بودیم. در شماره 87 این کمیک اسپایدرمن تصمیم گرفت هویت خودش رو برای گربه سیاه فاش کنه ولی جالب اینه که گربه سیاه اصلا از این خبر خوشش نیومد . یعنی به کل ناامید شد از این که فهمید زیر ماسک اسپایدرمن یه آدم معمولی و غیر جذاب به نام پیتر پارکر هست! (از این جا بود که اختلاف بین آنها شروع شد و در نهایت به جدایی آنها انجامید). اما در هر حال گربه سیاه سالهای سال از هویت مخفی اسپایدرمن خبر داشت. تا اینکه قضیه همان طلسم دکتر استرنج که در ابتدای مقاله بهش اشاره شد پیش آمد تا هیچ کس هویت مخفی اسپایدرمن رو با یاد نیاره. بدین ترتیب فلیشیا هم هویت اسپایدرمن را فراموش کرد. اما چند وقت پیش در شماره 10 از سری جدید کمیک های اسپایدرمن (که اینجا ترجمه شده) شاهد تیم آپ جالبی بین اسپایدرمن و گربه سیاه بودیم و در انتهای آن اسپایدرمن دوباره هویت مخفی خودش رو برای فلیشیا فاش کرد:

پیتر پارکر - فلیشیا هاردی

 

در پایان لیست كسانی كه تا به امروز از هویت مخفی مرد عنكبوتی خبر دارند را خدمت شما عرضه میكنم:

Mary Jane

Norman Osborn (Green Goblin)

J. Jonah Jameson

Felicia Hardy (Black Cat)
Carlie Cooper
Anna Maria Marconi
Silk
Jessica Drew
Jessica Jones
Wolverine
Iron Fist
Luke Cage
Carol Danvers
Doctor Strange
Mockingbird
Bucky Barnes
Steve Rogers
Clint Barton
Johnny Storm
Reed Richards
Sue Richards
Ben Grimm
Doctor Octopus
Jackal
Kaine
Miles Morales
Mysterio (?)

Anya Corazon

Madame Web
Alternate Spider-Men (Spider-Man 2099, …..)

نويسنده و مترجم: سونیا ساداتی فر

سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی اولین افرادی که به هویت مخفی مردعنکبوتی پی بردند!

نگاهی به تاریخچه فاش شدن هویت مرد عنکبوتی توسط خودش!

10 روی جلدی که هویت مخفی مرد عنکبوتی را لو دادند!

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: گرین گابلین و اسپایدرمن از هویت مخفی یكدیگر با خبر میشوند!

10 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spider emad
#1 spider emad 1394-12-03 17:20
مقاله خیلی قشنگ بود.بالاخره گرفتیم کیا از هویت این پیتر خبر دارن!(همه خبر دارن که!) :-* لیست اخر هم که دیگه تکمیل کرد مقالرو.دست شما درد نکنه خانوم ساداتی فر بابت این مقاله.كسي فکر کنم تا الان بهش نپرداخته بود ولی شما بهش پرداختید.ممنون. ..
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1394-12-03 17:36
ممنون بابت مقاله
مرسي خانم ساداتي فر
به نظرم مقالات شما خيلي از سر كاربران ناسپاس سايت ما كه هيچ نظري درباره مطالب سايت نميدن زياديه.
درباره خود مقاله بايد بگم وقتي خوندمش خيلي حرص خوردم. لابد ميپرسي چرا سونيا خانم. چون الان اين همه آدم ميدونن به جز اوني كه بايد بدونه، يعني نورمن ازبورن. كسي كه هميشه ميدونست و به همين دليل دشمني اش با پيتر شخصي بود ولي بعد از قضيه مسخره اون طلسم مسخره حالا نميدونه و الان مدتهاست كه منتظريم نورمن از هويت مخفي پيتر سر دربياره ولي نمياره
نقل قول کردن
Spidey
-1 #3 Spidey 1394-12-03 17:39
یه سوال: مگه نورمن آزبورن از هویت اسپایدرمن باخبر نیست؟تا جایی که من میدونم ادی براک هم میدونست پیتر اسپاسدرمنه؟!
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1394-12-03 17:43
به نقل از Spidey:
یه سوال: مگه نورمن آزبورن از هویت اسپایدرمن باخبر نیست؟تا جایی که من میدونم ادی براک هم میدونست پیتر اسپاسدرمنه؟!

شما مقاله رو خوندي؟ فكر كنم نخوندي
برو يه 10 دقيقه وقت بزار و بخون مطمئنم متوجه ميشي.

نورمن و ادي براك قبلا ميدونستن ولي همانطور كه تو مقاله گفته شد وقتي در جنگ داخلي پيتر پاركر هويت خودش را براي همه فاش كرد، بعدش نظرش عوض شد و دكتر استرنج طلسمي درست كرد كه ديگه هيچ كس هويت مخفي اسپايدرمن رو يادش نياد يا اگه قبلا ميدونسته ديگه ندونه. در ضمن ديگه هيچ كس هم نتونه هويت مخفي پيتر رو بفهمه مگر اينكه خودش بهشون بگه. از اون موقع به بعد هم اين آدم هايي كه تو ليست بودن متوجه هويت او شدن كه در بين اونا نورمن يا ادي براك نيست.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#5 j.jonah jameson 1394-12-03 18:13
واقعا ایولا داره این مقاله !
27-1 نفر خبر دارند مرد عنکبوتی همون پیتر پارکر است ( 1- نفر میستریو رو میگم )
من زیاد از جزئیات ماجرا هاشون خبر نداشتم ! ممونم که توضیح کامل دادید !
واکنش 4 شگفت انگیز از فهمیدن هویت مرد عنکبوتی خیلی برام خاطره انگیزه !
هدف این مقاله نشان دادن شخصیت هایی بود که ما نمیدونستیم از هویت مرد عنکبوتی خبر دارند ! و این خودش ایده ی خیلی تمیزی بود !
ممنونم خانم ساداتی فر !
نقل قول کردن
spider raya
#6 spider raya 1394-12-03 18:17
مرسی خانوم ساداتی فر مقاله ی پرفکتی بود
حالا فهمیدم بعد اون قضیه کیا خبر دارن .
نقل قول کردن
mehran spidey
#7 mehran spidey 1394-12-03 18:26
مقاله ی عالی بود ولی راستش تقریبا همه خبر دارن مرد عنکبوتی پیتر پارکره :P
نقل قول کردن
Marvel khafan
#8 Marvel khafan 1394-12-03 19:18
من فکر میکردم ایرون منم میدونه ولی در کل خیلی مقاله فوق اعاده ای بود
نقل قول کردن
Reverse
#9 Reverse 1394-12-03 19:49
یعنی من فک کنم کل جهان هم بفهمن بازم این عمه می بیچاره نمیفهمه :lol:

الان حتی جسیکا جونز میدونه ولی عمه می نه :|

مرسی مقاله خیلی توپی بود خانم ساداتی فر به شخصه قضیه طلسم رو نمیدونستم!!!! :|
نقل قول کردن
parsa spider
#10 parsa spider 1394-12-03 20:27
زکی فکر میکردم حتما 3 یا چهار نفرن میدونن بدون احتصاب نورمن و ادی 23 نفرن :o :o کم مونده پرو فسور ایکس و ددپول و.... بفهمن دقت کردین شانس آورد مفیستو کمکش کرد وگرنه جیمسون بیچاره اش میکرد :lol:
نقل قول کردن
imank700
#11 imank700 1394-12-03 21:26
مقاله ی فوق العاده ای بود .
تشکر از خانم ساداتی فر :oops:

هیچوقت فکر نمیکردم این تعداد شخصیت ، از هویت اسپایدی خبر داشته باشن !!! :-|
پس اون اصل " هویت مخفی " چی میشه :o ؟؟
نقل قول کردن
Atom boy
#12 Atom boy 1394-12-03 22:54
هویت هیچ قهرمانی نباید دست Iron manو ددپول بیافته
هردوت تاشون آدم رو اذیت میکنند :-)
نقل قول کردن
mokhtar
#13 mokhtar 1394-12-03 22:59
به نقل از imanf007:

هیچوقت فکر نمیکردم این تعداد شخصیت ، از هویت اسپایدی خبر داشته باشن !!! :-|
پس اون اصل " هویت مخفی " چی میشه :o ؟؟

اون اصل مال دهه 60 و 70 میلادی بود
تو دوران جدید هویت مخفی معنای سابق رو نداره
درستش هم همینه چون در دنیای واقعی سه سوته هویت مخفیت لو میره
مثل بتمن نیست که 70 ساله با ماشینش میره تو batcave ولی دولت احمق آمریکا با اون همه دستگاه و Gps و رادار ماهواره نمیتونه بفهمه این یارو بتمن کیه و به کجا میره !!!!!!!!!! :-*
نقل قول کردن
Devilsnake
#14 Devilsnake 1394-12-04 00:24
ای بابا اینا که خیلی زیادن من اصلا فکر نمیکردم این همه ادم هویت اسپایدی رو بدونن خیلی سپاس گزارم از خانوم ساداتی فر برای تهیه این مقاله پر سود و مفید چون فکر کنم هیچکی از این لیست به صورت دقیق خبر نداشت
نقل قول کردن
AMIN
#15 AMIN 1394-12-05 01:49
مقاله عالي بود .
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#16 Samwel Tarly 1394-12-05 21:14
یکی از باحال ترین لحظه هایی که کمیک میخوندم زمانی بود که پیتر هویتش فاش کرد وجیمسون غش کرد.در رابطه با مساله هویت واقعا اتفاقای عجیبی افتاد یعنی هر وقت پای جادو میاد وسط من هنگ می کنم و برام نامفهوم میشه.وقتی که من عنوان مقاله رو خوندم فکر کردم درباره فیلم باشه اما کمیک بود در کل دستتون درد نکنه.
نقل قول کردن
Dan-Spidey
#17 Dan-Spidey 1395-06-23 12:32
مرسی مقاله ی خوبی بود.فقط یه سوال جزیره ی عنکبوتی رو سایت ترجمش کرده؟اگه کرده پس یکی لینکشو بزاره.ممنون میشم.
نقل قول کردن
kia spider
#18 kia spider 1395-06-23 12:36
اقا/خانوم اجازه...
ما با خبریم(!)
(( :lol: :lol: :lol: ))
نقل قول کردن
Nightwatcher
#19 Nightwatcher 1395-06-23 12:40
مثل همیشه عالی بود.
ممنون

ماشالا کل مارول هویتشو میدونن!
نقل قول کردن
mahdi380
#20 mahdi380 1395-06-23 13:51
امید وار باعث اسپم نشم سیلک هم مرد عنکبوتی رو میشناسه
ولی چون اونم قدرت عنکبوتی داره دلیل نمیشه که هویت پیتر رو
بشناسه
راستی منم میدونم چرا اسمم نیست
نقل قول کردن
mahdi380
#21 mahdi380 1395-06-23 14:00
راستی تو مقاله بعدی نوشته بلک کت هم میدونه
نقل قول کردن
Mohammad
#22 Mohammad 1395-06-23 14:11
مقاله ی بسیار عالی بود
من که اطلاعات خوبی دستگیرم شد(:
نقل قول کردن
kia spider
#23 kia spider 1395-06-23 14:12
به نقل از mahdi380:
راستی تو مقاله بعدی نوشته بلک کت هم میدونه

می دونست...ولی جریان eone more dey پیش اومد و...همون طور که تو مقاله اشاره شده...
نقل قول کردن
Rock star
#24 Rock star 1395-06-23 15:32
به نقل از mahdi380:
راستی تو مقاله بعدی نوشته بلک کت هم میدونه


کاربر عزیز فکر کنم شما باید دوباره مقاله رو مطالعه کنید.
خیلیای دیگه از جمله نورمن ، ادی براک و گربه سیاه از هویت مخفی اسپایدرمن خبر داشتند ولی با طلسمی که دکتر استرنج خوند تو قضیه ی One more Day ، باعث شد که تمامی کسانی که هویت اصلی اسپایدرمن رو میدونستند از خاطراتشون پاک بشه.
در حال حاضر فقط کسانی که تو لیست هستند از هویت اسپایدرمن خبر دارند.
نقل قول کردن
Rock star
#25 Rock star 1395-06-23 15:37
به نقل از mtm:
ممنون بابت مقاله
مرسي خانم ساداتي فر
به نظرم مقالات شما خيلي از سر كاربران ناسپاس سايت ما كه هيچ نظري درباره مطالب سايت نميدن زياديه.
درباره خود مقاله بايد بگم وقتي خوندمش خيلي حرص خوردم. لابد ميپرسي چرا سونيا خانم. چون الان اين همه آدم ميدونن به جز اوني كه بايد بدونه، يعني نورمن ازبورن. كسي كه هميشه ميدونست و به همين دليل دشمني اش با پيتر شخصي بود ولي بعد از قضيه مسخره اون طلسم مسخره حالا نميدونه و الان مدتهاست كه منتظريم نورمن از هويت مخفي پيتر سر دربياره ولي نمياره


حالا استاد ترابی بر عکسش داره برای دی سی اتفاق میوفته...
یعنی اومده دشمنی ها رو بیشتر شخصی کرده از جمله دشمنی بین بتمن و جوکر و شخصیت های دیگه که فکر کنم در جریان ارک Death of The Family اسکات اسنایدر در سری 52 باشید.
در اون ارک دشمنی بتمن و جوکر یه جورایی از نو تعریف میشه و می فهمیم که جوکر از خیلی وقت پیش هویت اصلی بتمن رو میدونسته...
به نکته خوبی اشاره کردید اقای ترابی احتمالاً برای نورمن یه برنامه ی خوب چیده اند که با فاش شدن هویت پیتر قرار روی بده.
نقل قول کردن
tezar
#26 tezar 1395-06-23 15:40
مقاله بسیار عالی بود
راستی ریچل سامرز رو هم به لیست اضافه کنید
تو شماره 4 مرد عنکبوتی و مردان ایکس، ریچل سامرز بدون اجازه ذهنشو میخونه و میفهمه ییتر پارکره
s6.picofile.com/.../...
نقل قول کردن
Rock star
#27 Rock star 1395-06-23 15:46
یه تشکر هم از خانم ساداتی فر بکنم به خاطر مقاله ی بی نقص و عالیشون...
موقعی که این مقاله روی سایت کار شد، من اون موقع نظر ندادم.(متاسفانه!)
ولی الان نظرم رو میگم.
مقاله واقعاً کامل و بی نقص بود. خیلی خوب به نکاتی که توی سیر تکاملی داستان های مردعنکبوتی اتفاق افتاده اشاره کردید.
مسلماً برای خیلی از کمیک فن ها سوال بود که چند نفر از هویت مخفی پیتر پارکر با خبرند؟(از جمله من از اون دسته از افراد بودم که نمیدونستم.)
مقاله ی کامل و همچنین سنگینی بود و شما تونستید خیلی خوب و دقیق به نکات لازم در مورد هویت مخفی پیتر اشاره کنید.
از استایل مقاله کاملاً مشخصه که باید به داستان های مردعنکبوتی تسلط کامل داشت و چندین آرک مختلف هم که اشاره کردید چند قسمتی بودند ولی کامل و خلاصه توضیحات لازم رو ارایه کردید و لیست خوبی رو در آخر مقاله ذکر کردید.
از شما نهایت سپاسگزاری رو برای این مقاله دارم.
نقل قول کردن
THE SUPERIOR SPIDER MAN
#28 THE SUPERIOR SPIDER MAN 1395-06-23 16:32
ممنون دستتون درد نکنه مقاله خیلی عالی بود خیلی دوست داشتم بدونم کیا از هویت پیتر پارکر خبر دارن
من فکر نمی کردم 27 تا شخصیت از هویتش خبر دارن تازه فکر می کردم ددپول هم خبر داره :lol:
#2
الآن گفتید تازه یادم افتاد بعد از one more day نورمن و ادی براک از هویتش خبر ندارن
#7
همه خبر ندارن :lol:
نقل قول کردن
arian spider 151
#29 arian spider 151 1395-06-23 19:07
خیلی خوشم اومد جالب و زیبا بود از این بهتر نمیشد پس که اینطور یعنی دیگه زن هشکی به غیر از افارد توی لیست از هویت مخفی اسپایدر من خبر نداره
و یه سوال تو کمیک جزیره عنکبوتی راست راستکی ونوم مرد الان دیگه فلش تامپسون مامور ونوم نیست مرده ؟
نقل قول کردن
rambod DR
#30 rambod DR 1395-06-23 20:08
من الان گیج شدم توی one more day یکی از شرایط مری جین برای جدایی این نبود که هیچ کس هویت مخفی پیتر رو به یاد نیاره ؟؟و ممفیستو هم هویت مخفی مرد عنکبوتی و زندگی زن عمو رو نداد و در عوض ازدواج آن دو رو نگرفت ؟ پس دکتر استرنج و طلسم علمی چی میگه؟
در کل ممنون واقعا عالی بود (کف کردم) :lol: :-) ;-)
نقل قول کردن
mbn
#31 mbn 1395-06-23 21:23
کاری ندارم به این حرفا چون از قبل کمیکها و افرادی که هویت پیتر رو میشناختن میدونستم البته بازم نویسنده زحمت کشیده به هرحال تنها دغدغه ذهنی من اینه که توی جایی از مقاله که پیتر با روزنامه رفته تو سینه استیو راجرز اینه که چرا پیتر انقد کوتولست بین این دوتا 11سانت اختلاف قد هست بعد اینجوری خیلی عجیبه(الان خدمت اونایی که جوگیر میشن میگن قدشون رو از کجا اوردی تو خود سایت مارول هست=پیتر 178cm استیو 189cm)
نقل قول کردن
adel.spider
#32 adel.spider 1395-06-26 14:03
با تشکر از مقاله خودتان خانم ساداتی فر
فکر کنم در کمین های مرد عنکبوتی شگفت انگیز شماره های 107 تا 110 که قضیه قتل جین دی وولف رو روایت می کرد متیو مورداک (daredevil) هم از هویت مرد عنکبوتی باخبر شد...
با تشکر از مقاله خوبتون
نقل قول کردن
kia spider
#33 kia spider 1395-06-26 14:11
به نقل از adel.spider:
فکر کنم در کمین های مرد عنکبوتی شگفت انگیز شماره های 107 تا 110 که قضیه قتل جین دی وولف رو روایت می کرد متیو مورداک (daredevil) هم از هویت مرد عنکبوتی باخبر شد...
با تشکر از مقاله خوبتون

منم فک می کنم شما باید اول مقاله رو مجددا بخوانید...
نقل قول کردن
mokhtar
#34 mokhtar 1395-06-26 14:53
به نقل از adel.spider:
با تشکر از مقاله خودتان خانم ساداتی فر
فکر کنم در کمین های مرد عنکبوتی شگفت انگیز شماره های 107 تا 110 که قضیه قتل جین دی وولف رو روایت می کرد متیو مورداک (daredevil) هم از هویت مرد عنکبوتی باخبر شد...
با تشکر از مقاله خوبتون

دوست عزیز
اون داستان که 30 سال پیش نوشته شد!!!
این مقاله درباره کسانی هستش که الان از هویت اسپایدرمن باخبرن
چون بعد از وقایع one more day همه چیز به خورد و اونایی ه قبلا میدونستن (مثل مت مورداک) دیگه خبر ندارن. حتی نورمن هم الان نمیدونه
نقل قول کردن
mokhtar
#35 mokhtar 1395-06-26 15:01
به نقل از rambod DR:
من الان گیج شدم توی one more day یکی از شرایط مری جین برای جدایی این نبود که هیچ کس هویت مخفی پیتر رو به یاد نیاره ؟؟و ممفیستو هم هویت مخفی مرد عنکبوتی و زندگی زن عمو رو نداد و در عوض ازدواج آن دو رو نگرفت ؟ پس دکتر استرنج و طلسم علمی چی میگه؟
در کل ممنون واقعا عالی بود (کف کردم) :lol: :-) ;-)

نه
کلا اشتباه فهمیدی.
مفیستو ربطی به هویت مخفی مرد عنکبوتی نداشت
مفیستو فقط جون زن عمو می رو نات داد و عوضش ازدواج اون با mj رو نسل کرد
بعدش چون هویت پیتر جلوی دوربین ها لو رفته بود پیتر رفت پیش دکتر استرنج تا طلسمی درست کنه تا هویتش رو هیشکی یادش نیاد
اونم این کار رو کرد
به خاطر همینه همثلا نورمن یا مت مورداک که قبلا میدونستن دیگه حالا نمیدونن
الان فقط اونایی میدونن که تو این مقاله گفته شده
نقل قول کردن
Marc Spector
#36 Marc Spector 1397-02-05 18:01
چقدر خوب و عالی بود این مقاله یا قبلاً نخونده بومش یا یادم نمیاد که خوندمش :lol: در هر صورت ممنون.چقدر خوبه که مقالات سایت اسپایدی وابسته به زمانن و به روزرسانی میشن.
نقل قول کردن
hassan91
#37 hassan91 1397-02-05 21:19
نقطه عطف لو رفتن هویتش همون جنگ داخلیه، که دکتر استرنج حلش کرد.
راستی این مقاله رو خوندم یه چیزی یادم افتاد.
کسی میدونه تو MCU تونی استارک چجوری فهمید پارکر اسپایدرمنه؟ تو فیلمشم نشون ندادن. :-?
نقل قول کردن
reza naderi
#38 reza naderi 1397-02-06 00:26
به نقل از hassan91:
نقطه عطف لو رفتن هویتش همون جنگ داخلیه، که دکتر استرنج حلش کرد.
راستی این مقاله رو خوندم یه چیزی یادم افتاد.
کسی میدونه تو MCU تونی استارک چجوری فهمید پارکر اسپایدرمنه؟ تو فیلمشم نشون ندادن. :-?

می دونی مرد آهنی تو mcuمث بتمن می مونه که مثلا خیلی دم دستگاه داره و از راه همین دم دستگاه های گستردش احتمالا فهمیده در ضمن عنکبوتی ما هم اونجور که شاید و باید رعات نمی کنه مثلا خیلی راحت ماسکش رو رو سقف خونشون برمی داره می ره تو اتاق خوابش اونوقت بتمن چقدر سیستم امنیتی برای غار خفاشی طراحی کرده معلومه که پیدا کردن هویت مرد عنکبوتی برای کسی مث تونی کار زیاد سختی نباشه امیدوارم تونسته باشم کمک کنم داداش
نقل قول کردن
m.h.f
#39 m.h.f 1397-02-06 09:56
مقاله ی عالی بود خوبه حالا بیشتر قهرمان ها هویت پیتر رو میدونن
ممنون از آقای ترابی و عمو مختار و دیگر زحمت کشان سایت
اینو هم بگم که من از کلاس دوم سایت شما رو دنبال میکنم
یکی از آرزو هام بود که توی این سایت عضو شم.بر هر حال ممنون.
مقاله بی نظیر بود.
نقل قول کردن
Infinity
#40 Infinity 1398-09-19 18:58
مقاله عالی بود ممنون
نقل قول کردن
Mohsèn II
#41 Mohsèn II 1399-05-23 01:14
ممنون خانم ساداتی فر لیست رو خوندم ولی یه نفر توی لیست جا مونده لوکی هم هویت مخفی اسپایدرمن منو میدونه اگه میشه به لیست اضافش کنین چون تو شماره ۷۹۵ اسپایدرمن شگفت (همونی که لوکی تبدیل به جادوگر اعظم شده بود!)انگیز نشون داد که لوکی میدونه پیتر اسپایدر منه
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#42 Mr. Doctor 1399-07-30 23:04
خیلی ممنون از خانم ساداتی فر.
یه چیزی میخواستم بگم،بنظرم اگه بشه بن رایلی رو هم به لیست اضافه کنید؛چون خیلی وقته هویت اسپایدی رو میدونه.
البته شاید رایلی بعداز کمیک اختصاصی خودش که سایت ارک اولش رو ترجمه کرده،مرده باشه دوباره!!!!!
میشه یکی روشنم کنه که الان زندست یانه لطفا؟؟
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#43 Ehsan Spider 1400-02-10 22:59
سلام دوستان
خوبید؟

داشتم توی cbr گشت میزدم که این مقاله که پایین میفرستم رو دیدم. به نظرم مقاله خیلی جالبی اومد مطالبی داشت که با وجود اینکه میدونستم اما نمیدونستم یعنی کلا از ذهنم دور بودن. اولش خواستم واسه اسپایدی ترجمه کنم بفرستم واسه ایمیل سایت ولی وقتی مورد ۳ رو دیدم منصرف شدم.

مردعنکبوتی چطور هویت خودش را مخفی نگه می‌دارد؟

spidey.ir/.../...
پیشنهاد میکنم بخونیدش
نقل قول کردن
رضا55j
#44 رضا55j 1402-05-08 01:08
انتهای مقاله نام سی نفر آورده شده بود . ولی هری آزبورن ، عمه می ، الکترو ، لیزارد، سند من، نبودن تو لیست
نقل قول کردن
رضا55j
#45 رضا55j 1402-05-08 02:11
در تمام زمان ها
آن هایی که میدانستند ( و اکنون نمیدانند)
+
آن هایی که میدانند
+
یک عده ی دیگر که تو راهن ... (آسمون نیویورک قبل از طلسم در اسپایدر من راهی به خانه نیست /شما اضافه کنید)


01 نورمن آزبورن - گرین گابلین
02 دکتر اختاپوس
03 سند من
04 لیزارد
05 الکترو
06 هری آزبورن 1
07 هری آزبورن 2
08 ادی براک - ونوم 1
09 ادی براک - ونوم 2
10 عمه می 3
11 لوکی
12 تونی استارک - آیرون من
13 بن رایلی
14 مری جین
15 مفیستو
16 دکتر استرنج
17 مت مورداک - دردویل
18 افارد
19 ریچل سامرز
20 فلیشیا هاردی - بلک کت - گربه سیاه
21 سیلک
22 جی جونا جیمسون
23 جسیکا جونز
24 میستریو
25 نیک فیوری
26 دستیار خانم نیک فیوری
27 ماریا هیل
28 دیمیتری
29 دستیار زن دیمیتری
30 هپی هوگان
31 ند
32 اعضای چهار شگفت انگیز
(مستر فنتستیک و ...)
33 میشل جونز
34 گوئن استیسی 2
35 کارلی کوپر
36 ماریا مارکونی
37 jessica drew
38 ولورین
39 iron fist
40 luke cage
41 carol danvers - کاپیتان مارول
42 mockingbird
43 باکی بارنز - سرباز زمستان
44 استیو راجرز -کاپیتان آمریکا
45 کلینت بارتون -هاکای
46 جانی استورم
47 رید ریچاردز
48 sue richards
49 ben grimm
50 jackal
51 kaine
52 مایلز مورالز
53 آنیا کورازون -اسپایدر گیرل
54 madame web
55 alternate spider men - spider man 2099
56 تمام اعضای اسپایدر من ورود به دنیای درون
( از اسپایدر من سیاه و سفید تا اسپایدر من دختره رباتیکه و ...)
57 کین
58 کریون شکارچی
59 خانواده ی کریون شکارچی
60 شغال
62 جولیا کارپنتر - زن عنکبوتی سابق
63 کینگ پین
64 تمام مرد عنکبوتی های در میان دنیای عنکبوتی
نقل قول کردن
رضا55j
#46 رضا55j 1402-05-08 15:31
65 اعضای گروه نگهبانان کهکشان
نقل قول کردن
رضا55j
#47 رضا55j 1402-05-11 16:04
66 فلش تامپسون سری هوم
67 بتی برانت
نقل قول کردن
رضا55j
#48 رضا55j 1402-05-11 16:09
68 وانگ هم خبر داره
69 حتی بیوه ی سیاه هم میدونه ()
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44