تاریخچه ی بت سیگنال - Bat signal

تاریخچه ی بت سیگنال - Bat signal

خب همون طوری كه اطلاع دارید قراره مقاله های بتمن زیادی رو توی سایت داشته باشیم تا شما این شخصیت مهم دنیای كمیك رو بهتر بشناسید! بتمن یكی از شخصیت های مورد علاقه منه و منم به واسطه ی اطلاعات زیادی كه از این شخصیت دارم امروز قراره تاریخچه ی یكی از تاثیر گذار ترین وسایل دنیای بتمن رو براتون تعریف كنم، پس با من همراه باشید...

 

از ابتدای آمدن بتمن به دنیای كمیك یعنی از شماره ٢٧ كمیك های كاراگاهی اداره ی پلیس او را به عنوان یك تهدید یا به اصطلاح یه vigilante (كه به فارسی میشه "نگهبان خودگمارده قانون") به حساب می آورد و با اون هیچ رابطه ای نداشت و قصد دستگیر كردن اون رو داشت تا اینكه در شماره ٦٠ كمیك های كاراگاهی اتفاقی مهم افتاد!

کمیک های کارآگاهی

در شماره ی ٦٠ كمیك های كاراگاهی كه در فوریه ی سال ١٩٤٠ منتشر شد وسیله ای معرفی شد كه ارتباط پلیس با بتمن رو آسان تر از قبل میكرد!

وسیله ای كه بعد ها Bat signal نام گرفت...Bat signal ابتدا روی پشت بام GCPD یا همان اداره ی پلیس گاتهام نصب شد و با ایده ای ساده مثل قرار دادن علامت خفاش جلوی یك نور افكن ارتباط پلیس با بتمن را آسانتر از قبل كرد! این وسیله با ایده ای این چنین ساده تا الان پای ثابت كمیك های بتمن بوده و هست و خواهد بود...اما Bat signal در دیگر كمیك های بتمن و یا فیلم های بتمن ریشه و یا origin متفاوتی داشته كه حالا به آنها میپردازیم...

علامت بتمن

در فیلم batman كه سال ١٩٨٩ ساخته شد خود بتمن Bat signal را به پلیس داد تا پلیس بتواند راحت تر از قبل با پلیس ارتباط برقرار كند!

فیلم batman begins

در فیلم batman begins كه قسمت اول از سه گانه ی كریستوفر نولان بود، بتمن زمانی كه فالكونه را دستگیر میكند، او را به نور افكن داره ی پلیس می بنند و به كمیسر گوردون ایده ای برای ساختن وسیله ای به نام Bat signal را میدهد و در آخر فیلم هم این وسیله را روی پشت بام اداره ی پلیس نصب میكند!

کمیک بنمن

در كمیك های نسل بعد Bat signal زمانی به خوانندگان معرفی شد كه مرد دیوانه و خندان كمیك های بتمن یعنی جوكر برای اولین بار وارد داستان های بتمن شد یعنی در كمیك Batman: The Man Who Laughs ، در كمیك جذاب Batman and the Mad Monk كمیسر گوردون از یك موبایل مخصوص برای ارتباط با بتمن استفاده میكرد ولی یك دفعه این وسیله را دور انداخت و به بتمن گفت كه او مثل بتمن نمیتواند در سایه با دیگران ارتباط برقرار كند و وسیله ای به نام Bat signal ساخت!

در كارتون تحسین شده ی "مجموعه كارتونی بتمن" برای اولین بار در قسمت The Cape and Cowl Conspiracy از Bat signal رونمایی شد و وقتی بتمن برای اولین بار این وسیله را دید سؤالی جالب از كمیسر گوردون پرسید، او پرسید: «سر این اسباب بازی جدیدت با شهرداری به مشكل نخوردی؟»

در كمیك جذاب Batman Lovers & Madmen كه origin جوكر با آب و تاب و با جذابیت بیشتری روایت میشد اتفاقی جالب افتاد…بتمن زمانی كه منشأ Bat signal را میفهمد حدس میزند كه این وسیله را كمیسر گوردون روی بام اداره ی پلیس ساخته…اما وقتی روی بام میرود ناگهان جوكر به او حمله میكند! به نظر من این ایده بسیار خلاقانه است و از ایده ی ساده ی Bat signal استفاده ای مهج به عمل می آید!

و در آخرین ورژن از Bat signal كه در آرك داستانی فوق العاده zero year روایت شد كمیسر گوردون به زحمت با ماژیك روی یك نور افكن بزرگ نشان یك خفاش را طراحی میكند و با استفاده از این علامت به جت های ارتش هشدار میدهد!!

خب، این هم از تمام نكات ریز و درشت Bat signal، این. وسیله مدت هاست در كمیك ها و فیلم های بتمن نقش كوچك خود را به خوبی ایفا میكند و به راستی در تاریخ كمیك های بتمن گره خورده آن هم یك گره ناگسستنی!

    مخلص شما... ;-)

 

 امیرعلی آصفی ( A god name sparkles )

امير علي آصفي

All rights reserved © Spidey.ir 2015

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

مطالب مرتبط:

15 دشمن بیخود بتمن!

معرفی 10 دشمن برتر بتمن (TOP 10 BATMAN VILLAINS)

كمیك بوك های بتمن (BATMAN) به زبان فارسی

تاریخچه بتمن و بترنگ (Batarang)!

10 كمیك مهم و تاثیرگذار شوالیه تاریكی (Dark Knight) + لینک دانلود

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

كمیك فارسی: شوالیه آركام (Arkham Knight) + لینك دانلود مستقیم

پروموی سینمایی خارق العاده از "شوالیه آرخام"

سریال صوتی بتمن به زبان فارسی و انگلیسی + لینک دانلود مستقیم

بهترین فیلم كوتاه بتمن (عالیه)

کمیک Batman و Spiderman ترجمه شد! + لینک دانلود مستقیم

این بازی بتمن را هرگز ندیده اید!

 كمیك فارسی "بتمن : گوتیك" (Batman : Gothic) + لینك دانلود مستقیم

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

a.v.s
-2 #1 a.v.s 1394-07-06 13:46
ممنون زحمت کشیدی ;-)
نقل قول کردن
Sherlockian
#2 Sherlockian 1394-07-06 14:07
ممنون مقاله خیلی مفدی به اطلاعاتم افزوده شد دستتت درد نکنه این کمیک بتمن batman and the mad men رفت تو لیستم که بخونمش به نظر کمیک عالی میاد مردی که میخندد هم دارم ولی هنوز وقت نشده بخونم نمیدونم چرا ولی همیشه تحت تاثیر این لباس و تجهیزات بتمن میشم منو شیفته خودش کرده خب هرچی باشه دومین شخصیت مورد علاقم تو کمیک هاست.
بت سیگنال هم واقعا ایده جذاب و عالی بودش و تو بیشتر داستان ها بود و واقعا نویسنده بجا ازش استفاده میکرد
نقل قول کردن
Doc Strange
+1 #3 Doc Strange 1394-07-06 15:20
چه مقاله مفصلی!!
یعنی موندم این بقیه سایتا که خودشونو فن دی سی میدونن همچین مقاله هایی نمی نویسن بعد ما که اسم سایتمون اسپایدیه داریم مقاله های مرتبط با دی سی می نویسیم... :-?
در یک کلام عالی...
نقل قول کردن
parker
#4 parker 1394-07-06 15:35
تشکر آقای آصفی. واقعا مقاله جالبی بود آقای آصفی. واقعا این تجهیزات بتمن خیلی تو کمیک ها تاثیر داشتن مثل همین بترنگ و بت سیگنال و خصوصا بتموبیل!!
امیدوارم برای بتموبیل هم یه مقاله داشتی باشی . کمکی هم خواستی من هستم ;-)
نقل قول کردن
kaito
#5 kaito 1394-07-06 16:07
به نقل از Doc Strange:
چه مقاله مفصلی!!
یعنی موندم این بقیه سایتا که خودشونو فن دی سی میدونن همچین مقاله هایی نمی نویسن بعد ما که اسم سایتمون اسپایدیه داریم مقاله های مرتبط با دی سی می نویسیم... :-?
در یک کلام عالی...

دکی جون دوست دارم و تحاجمی اینو نمیگن، ولی یادت رفته که دفعه قبل با مثال مشابه، چه درگیری هایی پیش اومد؟؟ توروخدا ویرایش کن
______
آقا مقاله باحالی بود، خیلی خشوم اومد و عالی بود، پدر دانته، واقعا اطلاعاتت خوبه، برای منم جالب بود بدونم این ایده ساده و قشنگ ایده اصلیش چطوری بوده...
آخه این وسیله اختصاصی بتمنه ( فلش سریالیه رو ندید بگیریم ) و قهرمان دیگه ای هم نداره و خیلی تعجب آوره...
در هر صورت ممنون
نقل قول کردن
MSK
#6 MSK 1394-07-06 17:06
عالی بود.سایت همش داره پیشرفت می کنه.اوایل فقط مردعنکبوتی بعدکم کم دنیای مارول حالاهم که برای دی سی وبتمن مقاله مینویسیم . :-*
راجع به مقاله هم بگم که همیشه مقاله هایی که جنبه تاریخچه ای دارندبرام جذابیت خاصی داره ومقاله خیلی مفیدومختصرودرعی ن حال دقیق نوشته شده.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#7 j.jonah jameson 1394-07-06 17:13
الان کسی هست که بگه این سایت فقط مربوط به مردعنکبوتی یا مارول فن هاست؟
یعنی اگه بگه معلومه که واقعا داره اذیت میکنه
مقاله ی جالبی بود یه جورایی میشه گفت باعث خوشحالیه که شما دارید حتی سایت های دیگه رو هم پشتیبانی میکنید منظورم مرطبت با DC
خسته نباشید
نقل قول کردن
A god name sparkles
+2 #8 A god name sparkles 1394-07-06 18:57
دوستان، خوشحالم که خوشتون اومد :-)
شما مطمئن باشید زمانی میرسه که مقاله هایی که راجع به دیسی توی سایت میاد از تعداد مقالات مارول هم جلو میزنه ;-)
نقل قول کردن
Dark spidey
#9 Dark spidey 1394-07-06 19:58
خیلی ممنون از اقای اصفی که این چند وقته مقالات مربوط به بتمنو اماده کردن
بت سیگنال مثل پل ارتباطی بتمن با پلیسه که خیلی به درد بخوره و یک راه ارتباطی خلاقانه اس و یکی از بهترین تجهیزات بتمنه.
نقل قول کردن
amazing VENOM
#10 amazing VENOM 1394-07-06 21:34
ببخشید بابت اسپم ، ولی من امروز یه مقاله ای خورد تو کله ام به نظرم میتونه جالب باشه ، یه مقاله به اسم :
10 شخصیت برتر عینکی کمیک
دیگه استادان و خبره های کمیک فک کنم بتونن یوقتی همچین مقاله ای بنویسن ، اگه هم منو انقدر جایز بدونید خودمم از پسش بر میام ، هرچند که تا ماه رمضون مقاله نمیخواید :oops:
نقل قول کردن
arsalan-goblin
#11 arsalan-goblin 1394-07-06 21:57
wow
مقاله توپ بود اصلاً یک کمیک فن دی سی و مارول نمیشناسه اصلا من خودم همه کمیک ها و شخصیتاش دوس دارم این سایت باید سایت کمیک بوک دات کام فارسی شه و حتی برتر از اون سایت ما اینه یعنی از هزار مدل لباس اسپاید گرفته تا بومرنگ خفاش شکله بتمن مقاله داره
نقل قول کردن
h.paknia
#12 h.paknia 1394-07-07 00:34
خیلی ممنون بابت مقاله مقاله جامع و مفیدی بود.
بت سیگنال واقعا وسیله مهمی تو کمیک های بتمن هست
هم تو فیلم هاش هم تو انیمیشن هاش .
سایت واقعا پیشرفت چشمگیری داشته هم کمیک های بتمن رو ترجمه وادیت میکنید. هم در مورد شخصیت های دی سی مقاله مینویسید. هم جشنواره های مختلف کمیک بوکی رو پوشش میدید واقعا باید یه خسته نباشید به مدیران سایت گفت.
یایت مفاله هم دوباره تشکر می کنم من اونجایی رو دوست داشتم که جوکر بت سیگنال رو روشن میکنه و به بتمن حمله میکنه.
نقل قول کردن
hasan mehrabian
#13 hasan mehrabian 1402-03-03 14:44
سلام
شماره ۶۰ کمیک های کاراگاهی در فوریه ۱۹۴۲ منتشر شد نه ۱۹۴۰
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید