تاریخچه ی بازی های رایانه ای جاستیس لیگ (Justice League)

تاریخچه ی بازی های رایانه ای جاستیس لیگ (Justice League)

این مقاله به مناسبت پخش نسخه زک اسنایدر فیلم جاستیس لیگ دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد ...

در این مقاله  بازی هایی بین سال های 1995 تا 2017 که عنوانشان جاستیس لیگ بوده(یا گروه جاستیس لیگ در اون ها وجود داشته) خدمتتان معرفی می شود.

  

Justice Leauge Task Force (1995)

Justice Leauge Task Force (1995)

ناشر:Acclaim

کنسول:Mega CD-SNES Blizzard-Condor

Justice Leauge Task Force نخستین بازی جاستیس لیگ در طول تاریخ است.این بازی یک بازی مبارزه ای رقابتی است که توسط Sunsoft تولید شده و توسط Acclaim برای سیستم سرگرمی Super Nintendo و genesis در سال 1995 توزیع شده است. نسخه Super NES توسط Blizzard Entertainment و نسخه Genesis توسط Condor، Inc (که بعدها به عنوان Blizzard North شناخته شد) توسعه یافت.

این بازی شامل شخصیت هایی از لیگ عدالت  کمیک های DC می باشد. در این بازی شخصیت هایی مانند سوپرمن، بتمن، واندرومن، گرین ارو، فلش و آکوامن قابل کنترل هستند.داستان این طور روایت می شود که دارک ساید به زمین حمله می کند و شما کنترل یک عضو از اعضای جاستیس لیگ را در دست می گیرید،سپس با اعضای گروه جاستیس لیگ مواجه میشوید که برای گرفتن اطلاعات به شما حمله می کنند.

شما پس از شکست دادن آنها متوجه می شوید که دارک ساید آنها را زندانی کرده و دارد از روی آنها کلون میسازد.سپس با Cheetah و بعد از آن با Despero مبارزه می کنید که پس از آن آنها شما را پیش دارک ساید می برند.سپس شما باید با دارک ساید مبارزه کنید که پس از شکست دادن او دیگر اعضای جاستیس لیگ آزاد می شوند.

متاسفانه کنترل کردن شخصیت ها بسیار ضعیف بودند.همچنین بازی از تعداد محدودی حرکات و انیمیشن های متحرک بسیار ضعیف رنج بسیار زیادی می برد.بنابراین دلایل بازی به مزاق هواداران خوش نیامد و مورد انتقاد قرار گرفت.

  

Justice League: Injustice for All (2002)

بازی injustice for all

ناشر: Midway Games، Inc

کنسول:Game Boy Advence

Justice League: Injustice for All در سال 2002 توسط Midway Games برای Nintendo Game Boy Advance منتشر شد و بر اساس سریال تلویزیونی که با همین نام بود ساخته شد.

این بازی level های مختلفی دارد و شخصیت های زیادی قابل بازی هستند.داستان بازی از این قرار است که دشمنان اعضای گروه جاستیس لیگ مانند لکس لوتر،جوکر،سولومون گراندی،یوز پلنگ، The Shadeو Felix Faust باهم متحد شده اند ومی خواهند گروه جاستیس لیگ را از بین ببرند.شخصیت های قابل بازی هم فلش،سوپرمن،فانوس سبز،بتمن،واندرومن،هاوک گرل و مهاجم مریخی هستند. همه به جز بتمن و فلش می توانند پرواز کنند. سوپرمن دارای چشم های لیزری است و بتمن می تواند بترنگ های خود را پرت کند. مهاجم مریخی یکی از بهترین توانایی های بازی را دارد به عنوان مثال او می تواند از دیوار عبور کند!!!این بازی به دوازده سطح مختلف تقسیم می شود که به مکان های مختلف در سراسر جهان ختم می شود.

بازی لیگ عدالت 

هر سطح ویژگی جفت شدن دو قهرمان لیگ عدالت را دارد. بازیکنان باید از نقاط قوت و ضعف هر شخصیت در این سطوح استفاده کنند و بین این دو را خاموش کنند تا تهدیدات مختلف دشمن را بیرون بیاورند، کارت کلید ها را از بین ببرند، دستگاه های پنهان را در هر منطقه نابود کنند و برای بقیه صبر کنند.

طراحی های محیط خیلی تو دل برو نیستند و شاید در طول بازی متوجه بشوید که سازندگان محیط های را تکراری خلق کرده اند.طراحی جنبش ها هم کمی بی ذوق صورت گرفته است.اما حقیقت ساده این است که لیگ عدالت: بی عدالتی برای همه بازی بدی نیست و طرفداران سری کارتون از این فرصت برای بازی کردن به عنوان شخصیت های مورد علاقه خود لذت خواهند برد، اما گیم پلی بسیار پیشرفته نیست و بازپرداخت بسیار سریع است.

 

Justice League: Chronicles (2003)

بازی جاستیس لیگ کرانیکلز

ناشر: Midway Games

کنسول:Game boy Advence

در سال 2002 Midway لیگ عدالت: بی عدالتی برای همه،اولین عنوان Game Boy Advance خود را با استفاده از سری اصلی سری کارتون به عنوان پایه ای برای یک بازی اکشن منتشر کرد. آن بازی لحظات خود را داشت، اما کاملا متوسط و فراموش نشدنی بود. این یا به اندازه کافی موفقیت آمیز بود تا یک عاقبت خوب را بدست آورد یا کسانی در Midway می خواستند بعد از اولین تلاش بلند خود، سری دوم را امتحان کنند. به هر دلیلی، صاحبان GBA ماجراجویی کاملا جدیدی را به عنوان لیگ عدالت دریافت می کنند. همانطور که بازی گذشته در سال 2002 فراموش شده بود، ما واقعا سخت تلاش می کنیم فراموش کنیم که ما این عنوان بد را تجربه کرده ایم. Justice League: Chronicles  یک بازی ویدیویی بر اساس برنامه انیمیشن متحرک Cartoon Network است که در تاریخ 12 نوامبر 2003 منتشر شد. این بازی دارای 3 سطح است که هر کدام دارای دو کاراکتر هستند.در مرحله اول، فانوس سبز و فلش حضور دارند، در دومین مرحله بتمن و هاوک گرل ؛ و در آخرین سوپرمن و واندرومن.

بازی jla

 نمای زاویه ای بازی به بازیکن اجازه می دهد تا در جهت های مختلف حرکت کند و با دشمنان در سطوح مختلف مقابله کند.اما یک ایده خوب بدون پیاده سازی جامع از بین می رود وJustice League Chronicles به طور جدی از دست رفته است. "خرج کردن در یک بودجه".این همان چیزی است که Justice League: Chronicles آن را دوست دارد. این یک تولید بسیار ناچیز است که سرگرم کننده نیست و حتی اگر شما این سری را دوست دارید این بازی ممکن است در نهایت شما را ناراحت کند و اصلا به مذاقتان خوش نیاید.

  

Justice League Heroes (2006)

Justice League Heroes (2006)

ناشر: Warner Bros. Games

کنسول:Nintendo Ds،PS2، PlayStation Portable ،Xbox

Justice League Heroes یک بازی دیگر از جاستیس لیگ برای سیستم عامل های Xbox و PlayStation 2 است.این بازی بر اساس تیم ابرقهرمان برتر سابق کمیکهای  dcاست.این بازی توسط Snowblind Studios که توسط بازی های Warner Bros در ارتباط با کمیک های DC منتشر شده بود، توسطEidos Interactive در اروپا پخش شد.

هر گاه شهاب سنگ در جهان کمیک با زمین برخورد کند، چیزهای بدی اتفاق می افتد. چنین موردی در قهرمانان اتحادیه عدالت هم صدق می کند. پس از سقوط یک شهاب سنگ، هوشمندترین دشمن سوپرمن((Brainiac شروع به دریافت پیام های ذهنی از سنگ بیگانه می کند.او می داند که باید راهی برای آزادسازی شهاب سنگ از دست لیگ عدالت پیدا کند.اما چگونه یک ربات احساسی می تواند به مقر لیگ عدالت  نفوذ کند و با شهاب سنگ های عجیب و غریب فرار کند؟ این در واقع همان داستان بازی است.

Justice League Heroes با هفت قهرمان موجود (سوپرمن، بتمن،واندرومن،زاناتا، مهاجم مریخی، فانوس سبز و فلش) شروع می شود،اما بازی شامل نیمی از قهرمانان اضافی هست که می توانند با نشانه های جمع آوری شده در هر سطح خریداری شوند.هنگامی که بازی توسط یک بازیکن انجام می شود، بازیکن می تواند آزادانه بین هر کدام از اعضای لیگ عدالت  و هر کدام از آن ها را که  ترجیح دهد انتخاب کند. در بازی شخصیت ها لباس های قابل آزاد کردن(یا به قول معروف unlock) را داشتند.

باز یقهرمانان لیگ عدالت 

در لباس های باز شده شما می توانید اختلاف بین سوپرمن وهمتای قدیمی خود را در earth 2  ببینید و زمانی که شما شوالیه تاریکی را در لباس "Infiltrator" می بینید او به نظر می رسد مانند یک شخصیت کاملا متفاوت است. هر لباس نیز دارای اصلاح کننده های خود است که بر آمار هر دو مثبت و منفی تاثیر می گذارد.لباسهایی که انتخاب میکنید یک تفاوت گیم پلی را هم ایجاد میکنند. هر شخصیت دارای پنج قدرت ممکن است که با نگه داشتن یک دکمه صورت می گیرد. قدرت ها هم به خوبی اجرا می شوند.برخی از کامبو ها هم مدت معینی دارند، به عنوان مثال فانوس سبز می تواند تا مدت زمان خاصی دشمنش را در محفظه ی سبز رنگ خود قرار دهد. نوآوری ها و خلاقیت های زیادی در طراحی های محیط و ضربه های شخصیت ها صورت گرفته است و به همین دلیل این بازی توانست نقد های مثبتی دریافت کند و مورد ستایس طرفداران قرار بگیرد.

  

Justice League Heroes: The Flash (2006)

ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment

کنسول:PlayStation 2،Xbox

این بازی روی فلش تمرکز دارد زیرا اعضای جاستیس لیگ در ماموریت بودند.بازی دارای ماموریت ها  و چالش های مختلفی است.در ماموریت اول مهاجم مریخی هشدار می دهد که فلش به حمله یک ربات در شهر کیستون که به رهبری گوریل گودد است برود.در ماموریت دوم، سوپرمن و بتمن در حال بازجویی در S.T.A.R هستند در حالی که شهر Gotham توسط جنایتکاران و روبات ها به طور منظم مورد حمله قرار گرفته است و در این مرحله فلش با Killer Frost مقابله می کند.

بازی فلش

لذت بردن از بودن فلش در این بازی به خوبی قابل مشاهده است و خوشبختانه طراحی، آن را در استفاده از پتانسیل پیشروانش متوقف نمی کند.بازیکنان همچنین می توانند از قابلیت Speed Force برای کم کردن زمان استفاده کنند. کاراکترهای کوچکتر به معنای استفاده موثر تر از GBA هستند. همچنین فلش و دشمنانش به خوبی متحرک هستند و محیط بازی هم عالی به نظر می رسد.همچنین شما میتوانستید با جمع کردن برخی امتیاز ها در هنگام بازی اعضای گروه جاستیس لیگ را احضار کنید تا در نابود کردن حریفانتان به شما کمک کنند.در کل این بازی یک بازی سرگرم کننده است که می تواند تجربه ی عالی فلش بودن را برای شما محیا کند.

  

Mortal Kombat VS DC Universe 2008))

بازی کمبات دی سی

ناشر: Midway Games- Warner Bros. Interactive Entertainment

کنسول:PlayStation 3،Xbox 360

Mortal Kombat vs DC Universe یک بازی ویدیویی مبارزه ای بین Mortal Kombat و قهرمانان  DC است که توسط Midway Games و Warner Bros. Games ساخته شده است. این بازی در تاریخ 16 نوامبر 2008 منتشر شد.داستان آن توسط دو نفر از نویسندگان دنیای کمیک یعنی جیمی پالمیتوتی و جاستین گری نوشته شده است.بازی با مبارزه ی سوپرمن و خدای رعد و برق از دنیای مورتال کامبت آغاز می شود که موجب ترکیب شدن دنیا های مورتال کامبت و دی سی می شود که اگر ادامه پیدا کند منجر به نابودی هر دو جهان خواهد شد. شخصیت های هر دو جهان شروع به نوسان در قدرت و تبدیل شدن به شخصیت قوی تر یا ضعیف تر می کنند.

این بازی اولین عنوانی از مورتال کمبت است که تنها برای نسل هفتم کنسول های بازی ویدیویی ساخته شده است.اکثر کارشناسان توافق کردند که مورتال کامبت در مقابل دی سی سرگرم کننده است و می تواند تقریبا کار خود را به خوبی انجام دهد، اما عدم وجود ویژگی های بازشدنی در مقایسه با اقساط گذشته ی  Mortal Kombat و تسلیم شدن، با انتقاد هایی رو به رو شده است.

 

 در بازی 20 کاراکتر قابل کنترل وجود دارند.فهرست بازی ممکن است کمی نسبت به آنچه که طرفداران سری انتظار دارند متفاوت باشد،اما این باعث می شود که هر شخصیت بازی بسیار متفاوت تر از دیگران باشد. این بازی دارای یک حالت داستانی از دو دیدگاه مختلف است. دیدگاه ها شامل یک بخش از طرف DC Universe و دیگری از طرف Mortal Kombat می شود  که هر کدام به فصل های مختلف تقسیم می شوند. با توجه به اینکه بازیکنان طرف خود را انتخاب می کنند، شخصیت های یک جهان، شخصیت ها را از جهان مخالف به عنوان مهاجمین خود می بینند.در این بخش شما می توانید در طول داستان از کنترل تمام شخصیت های دنیایی که انتخاب کرده اید بهره ببرید.

گیم پلی هم دارای خلاقیت های زیادی می باشد و هر کاراکتر ضربه های مخصوص به خودش را دارد و کنترل ها هیجان انگیز اند.کامبو ها هم دقیق و خوب طراحی شده اند. تازه جالب است بدانید که اگر زیاد ضربه بخورید لباستان پاره پوره می شود. اما گاهی اوقات گیم پلی بسیار سخت می شد و شما باید تمام توانتان را روی بازی می گذاشتید.در نهایت این بازی توانست نقد های مثبتی دریافت کند و یک بازی مبارزه ای قابل قبول باشد.

 

نکته ی جالب:

در سال 2009 شرکت Konami یک بازی بر اساس جاستیس لیگ برای کنسول های Arcade منتشر کرد.در این بازی شما می توانستید اعضای گروه جاستیس لیگ را تحت کنترل بگیرید و با ابر خبیث هایی مانند جوکر مبارزه کنید.

 جاستیس لیگ ارکید

 

DC Universe Online(2011)

دی سی یونیورس انلاین

ناشر: WB Games -Daybreak Game Company

کنسول:PlayStation 3،PlayStation 4،Microsoft Windows

در این بازی بازیکن، شخصیت جدیدی را ایجاد می کند که با قهرمانان و یا ویلن هایی از دنیای DC ارتباط برقرار می کند. بازیکنان شخصیت خود را بر اساس انتخابات خود (قهرمان یا خائن)، جنس (مرد یا زن)، نوع بدن (قد و عضله)، شخصیت (مشتاق، قدرتمند ، جدی)، حالت حرکت (پرواز، حرکات آکروباتیک، سرعت و یا skimming )، سلاح و قدرت (آتش، یخ، ابزار، ذهن، طبیعت، جادو، زمین، نور، برق، خشم، کوانتوم، آسمان، مهمات، اتمی و آب)می سازند. انواع مو، پوست و لباس های موجود در دسترس هستند و تا 4 رنگ می توان به پالت طرح رنگ اعمال کرد. قالب های از پیش ساخته شده، با الهام از برخی کاراکترهای اصلی DC، برای تسریع روند ایجاد شخصیت در دسترس هستند. هنگامی که شخصیت بازیکن نامگذاری شده است، آنها به دنیای DC Universe Online با تجربه اولی که باید برای مبارزه با راه خود از یک سفینه فضایی پرتاب کنند، پرتاب می شوند.این آموزش جنبش و توانایی های اولیه، مکانیک متقابل و استفاده از امتیازات قدرت و مهارت ها را آموزش می دهد. در نهایت شخصیت بازیکن یک عضو رسمی لیگ عدالت یا قهرمان یا تبه کاران می شود و ماموریت خود ادامه می دهد تا سطح و مهارت خود را در محتوای مختلف افزایش دهد.

 

داستان بازی با دیدن صحنه های سینمایی از آینده شروع می شود.در این صحنه ما مبارزه ی بین نسخه ی آینده ی لکس لوتر و نسخه ی آینده بتمن رو در متروپلیس میبینیم.سپس لکس لوتر با استفاده از زره پیشرفته ی خود فرماندهی ارتشی از ویلن هایی مانند جوکر، هارلی کویین، Circe،Deathstroke،Black Adam،Giganta و Metallo را در دست میگیرد.سپس بتمن که زخمی روی زمین افتاده است گروهی از قهرمانان شامل رابین،سایبورگ،فلش،فانوس سبز و واندر ومن را خبر می کند که به او در مبارزه کمک کنند سپس...

بازی دارای آپدیت هایی هم هست که به غیر از رفع اشکال، چندین بازی به روز رسانی شامل رویدادهای فصلی، شاهکارهای خاص، سبک ها، موارد پایه، ماموریت های فوق العاده و نمونه های منحصر به فرد را برای مدت زمانی که برای آن اجرا می شود، فراهم می کند. DC Universe Online محتوای قابل دانلود یا قسمت هایی را ارائه می دهد که جهان بازی را با ماموریت های جدید و پیچیده تر رو به پیشرفت قرار می دهد که تداوم داستان های موجود را فراهم می کند؛ و لباس های جدیدی را در اختیار بازیبازان قرار می دهد.در کل این بازی نقد های مثبتی را دریافت کرد و مورد ستایس طرفداران قرار گرفت.

  

Lego Batman 2 : DC Super Heroes (2012)

ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment- Feral Interactive

کنسول:Microsoft Windows،Xbox 360،PlayStation 3،PS Vita،3DS،Wii،Wii U،IOS،OS X

در واقع در همین ابتدا بگویم که این بازی نه تنها یکی از بهترین بازی های جاستیس لیگ بلکه یکی از بهترین بازی های دی سی است.            Lego Batman 2: DC Super Heroes توسط Traveller's Tales برای PlayStation 3، PlayStation Vita، Nintendo 3DS، Wii U، Wii، Nintendo DS، Xbox 360، Microsoft Windows، Mac OS X و Ios عرضه شد.این بازی در واقع ادامه ی قسمت اول بازی لگو بتمن است:در این بازی تعداد زیادی از کاراکترهای DC قابل بازی هستند.داستان بازی این طور روایت می شود که قرار است بهترین مرد سال بین بروس وین و لکس لوتر انتخاب شود.سپس بروس وین جایزه ی بهترین مرد سال را از آن خود می کند، در همین هنگام جوکر وارد می شود و قصد دزدیدن آن جایزه را دارد.سپس بتمن وارد می شود و جوکر را به تیمارستان آرکهام می فرستد.بعد لکس لوتر جوکر را آزاد می کند و با هم متحد می شوند تا شهر گاتهام را به آشوب بکشند.سپس بتمن و رابین می خواهند جلوی آنها را بگیرند و در این راه با دیگر اعضای گروه جاستیس لیگ همراه می شوند.

بازی Lego Batman 2 :DC Super Heroes همچنین یک بازی جهان باز برای جست و جو در شهر گاتهام هست که می توان در سرار گاتهام گشت و یا شخصیت های زیادی را آزاد (Unlock) کرد یا از طراحی گاتهام لذت برد. این بازی در تاریخ 19 ژوئن 2012 در آمریکای شمالی منتشر شد. نسخه Mac OS X این بازی منتشر شده توسط Feral Interactive در تاریخ 6 سپتامبر 2012 منتشر شد.همچنین نسخه Wii U در تاریخ 21 مه 2013 منتشر شد.

جاستیس لیگ لگویی

گیم پلی بازی شبیه به قسمت اول خود((Lego Batman: Videogame است، اما این اجازه می دهد تا بازیکن به عنوان شخصیت های کلاسیک بتمن و دیگر شخصیت های مختلف DC مانند سوپرمن، رابین، فانوس سبز،فلش و واندرومن و سایبورگ بازی کند.در بازی 60 شخصیت قابل بازی وجود دارد. ابزارهای جدیدی از قبیل توپ خطر رابین، دید گرمای لیزری سوپرمن و بترنگ های بتمن در بازی وجود دارد.طراحی محیط ها هم عالی صورت گرفته. به جرئت می توان گفت غیر ممکن است شما غار خفاشی و تیمارستان آرکهام  و شهر گاتهام را ببینید و مشتاق نباشید که در آنها به گشت و گذار بپردازید.ولی با این همه نکات مثبت سیستم پرواز کردن دارای دوربینی گیج کننده و کنترلی سخت است.حالت بازی مشارکت دو نفره اختیاری نیز در بازی موجود است. با این حال به دلیل جهان باز بودن بازی یک صفحه ی Split استفاده می شود.نسخه Wii U اجازه ی استفاده از صفحه نمایش گیم پد را به جای صفحه نمایش اصلی می دهد که به هر دو بازیکن اجازه می دهد تا صفحه نمایش مستقل داشته باشد.

در واقع این بازی یکی از بهترین بازی های لگو است و توانست مورد ستایش بسیار زیاد طرفداران و منتقدان قرار بگیرد و اگر شما یک بازی لگویی عالی می خواهید اصلا در تجربه ی Lego Batman 2 : DC Super Heroes شک نکنید!!!

نکته ی جالب:

در سال  2012 Warner Bros. Interactive Entertainment بازی ای با نام Justice League Earth's Final Defense برای IOS و Android عرضه کرد.در این بازی شما می توانستید یکی از اعضای گروه جاستیس لیگ را انتخاب و سپس به مکان های مختلف بازی بروید و با خلافکاران مبارزه کنید.همچنین کاراکتر ها دارای لباس هایی بودند که می توانستید آنها را تعویض کنید.گیم پلی بازی هم دارای خلاقیت های خوبی در بخش مبارزه بود.

 بازی اخرین دفاع جاستیس لیگ

                                                    

Young Justice : Legacy (2013)

Young Justice : Legacy (2013)

ناشر: Little Orbit- Warner Bros. Interactive Entertainment

کنسول:Nintendo،3DS،PlayStation 3،Xbox 360،Microsoft Windows

این بازی بر پایه ی مجموعه ی تلویزیونی با همین نام و در فاصله ی پنج ساله بین فصول 1 و 2 اتفاق می افتد و با همکاری نویسندگان سری Greg Weisman و Brandon Vietti توسعه داده شد.در ابتدا قرار بود بازی برای Nintendo DS، Wii و Wii U منتشر شود، اما توسعه دهندگان اعلام کردند که با توجه به مسائل کیفیتی و علاقه کم از خرده فروشان لغو شده است. این بازی یک بازی نقش آفرینی است که در آن بازیکن یک گروه از قهرمانان را تشکیل می دهد و در کنار اعضای لیگ عدالت با شخصیت های متعددی بازی می کند. Young Justice : Legacy از حالت های تک نفره و چند نفره پشتیبانی می کند. بازیکنان می توانند سه عضو از یک رشته از دوازده شخصیت سریال تلویزیونی Young Justice را انتخاب کنند تا در پانزده سطح مختلف بازی کنندآنها همچنین می توانند کنترل خود را در میان سه شخصیت فعال در حین بازی تغییر دهند. هر شخصیت دارای یک مجموعه منحصر به فرد از توانایی های ویژه برای استفاده در میدان جنگ و همچنین نقاط قوت و ضعف خاصی است که نقش شخصیت را در طول جنگ مشخص می کند.شخصیت ها و توانایی های آنها به همان اندازه که از طریق ماموریت ها پیشرفت می کنند بالا می رود.هر شخصیت همچنین دارای حداقل سه لباس است که هر دو، ظاهر شخصیت و نحوه بازی آنها را تغییر می دهد. همچنین، بازیکن می تواند تجهیزات را از قرمز گردباد و سیاه قناری خریداری کند.در  بعضی از ماموریت ها بازیکن با کمک اعضای لیگ عدالت مانند سوپرمن، فانوس سبز، آکوامن و بتمن مبارزه می کند. این بازی همچنین دارای چندین حالت بازشدنی است که در آن بازیکنان با انجام وظایف خاصی آن را به اتمام می رسانند.بازی از انیمیشن های ضعیف و حرکت ها و کامبو های تکراری رنج فراوان می برد.

بازی young justice

متاسفانه این بازی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت و نمره های بدی را دریافت کرد و همچنین به قول برخی سایت ها: Young Justice : Legacy یک اقدام بی رحمانه است که پتانسیل قهرمانانه خود را از بین می برد.

  

Injustice : Gods Among Us (2013)

باز ی اینجاستیس

ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment

کنسول:Microsoft Windows،PlayStation 3،PlayStation 4،PS Vita،Wii U، Xbox 360،Android

این بازی توسط استدیو NetherRealm تهیه و توسط Warner Bros. Interactive Entertainment برای PlayStation 3، Xbox 360 و Wii U منتشر شده است. در آوریل 2013 در آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا و در ژوئن  در ژاپن نیز منتشر شد. نسخه گسترش یافته این بازی با عنوان The Netisess: Gods Among Us Ultimate Edition در نوامبر 2013 برای PlayStation 3، PlayStation 4، PlayStation Vita، Xbox 360، Wii U و مایکروسافت منتشر شد.

داستان در یک نسخه متناوب از جهان لیگ عدالت  تنظیم شده است. در این دنیا پس از اینکه جوکر سوپرمن را به خاطر کشتن لوئیس لین و نابود کردن مترو پلیس با بمب اتمی عصبانی می کند، سوپرمن یک ستمگر می شود و یک نظم جهانی جدید را ایجاد می کند.سپس بتمن در تلاش برای متوقف کردن سوپرمن، دیگر اعضای جاستیس لیگ را از جهان دیگر دعوت می کند تا به گروه خود پیوسته و به رژیم توتالیتر سوپرمن پایان دهند.

Injustice : Gods Among Us یک بازی مبارزه است که در آن بازیکنان کنترل شخصیت ها با سبک های مختلف مبارزه و حملات خاص را در دست میگیرند. هر بازیکن دارای دو میله ی زندگی است؛یک میله ی سفید رنگ و یک میله ی قرمز رنگ.شما با استفاده از یک دکمه کنترلر میتوانید توانایی یا حمله ی منحصر به فرد فردی که انتخاب کردید را برای چند لحظه فعال کنید. به عنوان مثال شخصیت سوپرمن یک نیروی موقت را تقویت می کند که دور او را قرمز می کند یا مثلا شخصیت بتمن سه خفاش رباتی را احضار می کند.

Injustice : Gods Among Us (2013) 

 در این بازی در حالی که مدل های کاراکتر و پس زمینه در گرافیک سه بعدی ارائه می شوند شخصیت ها محدود به مبارزه در فضای دو بعدی نیستند. Injustice بر روی چندین جنبه از جمله عنوان پیشین NetherRealm Studiosیعنی Mortal Kombat از روی کنترل آن، مکانیک بازی، مبارزه با روایت، و قابلیت های آنلاین ساخته شده است. مراحل بازی بر اساس مکان های مختلف از دنیای DC  مانند غارخفاشی، متروپلیس و Fortress Solitude دارای محیط های تعاملی و مناطق متعدد است.اگر شما حریفتان را به گوشه ی محیط ببرید و یک ضربه ی سنگین به او وارد کنید انیمشن های جالبی از بازی نمایش داده می شوند و شما و حریفتان به محیط دیگری وارد می شوید!!!هم چنین شما میتوانید اشیای موجود در محیط را به سمت حریف خود پرتاب کنید.به عنوان مثال بتمن بمب هایی را روی ماشین قرار میدهد و ماشین منفجر می شود ولی سوپرمن ماشین را بر میدارد به سمت حریف پرتاب می کند.همانطور که شخصیت ها حرکت خاصی را انجام می دهند حملات متقابل را مسدود می کنند و یا توسط حریف کتک می خورند "سوپر متر" آنها به تدریج پر می شود.سوپر مترو یا می تواند در طول ضربات حرکت های خاصی را انجام دهد یا قوی ترین حرکت شخصیتی که شما هستید را اجرا کند. حالت داستان بازی به چندین فصل تقسیم می شود. ویژگی های اضافی بازی عبارتند از حالت نبرد،حالت آموزشی و S.T.A.R. که شامل 240 چالش مشخص برای شخصیت های متفاوت است.

این بازی از منتقدان منتخب نقد های مثبتی را دریافت کرد، که از داستان، مکانیک گیم پلی و استفاده از مجوز DC Comics ستایش کرده بودند. بی عدالتی در زمان انتشار آن بالاترین فروش بازی در ایالات متحده و بریتانیا را دارا بود. این بازی همچنین در سال 2013 جایزه های متعددی را برای "بهترین بازی مبارزه ای" به دست آورد.

  

Lego Batman 3: Beyond Gotham (2014)

بتمن لگویی 3

ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment- Feral Interactive

کنسول:Microsoft Windows،PlayStation 3،PlayStation 4،Nintendo 3DS،Wii U،Andro،Xbox One،Xbox 360،PS Vita

Lego Batman 3: Beyond Gotham توسط Traveller's Tales ساخته شده و توسط Warner Bros. Interactive Entertainment در نوامبر 2014 برای سیستم عامل های مختلف منتشر شده است.این قسمت دنباله ی بازی های Lego Batman The Video Game و Lego Batman 2 : DC Super Heroes است.گیم پلی اصلی Lego Batman 3: Beyond Gotham بسیار شبیه به دو بازی Lego Batman: The Videogame و Lego Batman 2: DC Super Heroes است. بازیکن کنترل هر یک از مجموعه ای گسترده ای از بیش از 150 شخصیت را در دست میگیرد. در بازی محیط های مختلفی وجود دارد. همه مکان ها از جهان کمیک DC هستند. همانطور که در بازی های قبلی Lego سطوح به حالت "Free Play" باز می شوند، پس از تکمیل شدن در Story Mode ' اجازه می دهند تا بازیکن هر مرحله ای که دلش می خواهد را با کاراکترش دلخواه خود بازی کند. در بازی شما به مکان هایی مانند Batcave،ماه و تالار عدالت دسترسی و سیاره های دیگر دارید  و می توانید مکعب های طلایی را گرفته و با آنها مراحل جانبی را باز کنید. هر شخصیت قادر به استفاده از توانایی های منحصر به فرد مربوط به قدرت و استعداد کتاب کمیک خود می باشد.

Lego Batman 3: Beyond Gotham (2014) 

به عنوان مثال: سوپرمن می تواند پرواز کند، آتش را با نفس یخی خود خاموش کند و دارای دید گرمایشی لیزری است (که برای نابود کردن اجسام لگویی طلایی رنگ استفاده می شود)، فلش سریعتر از شخصیت های دیگر است، اتم می تواند اندازه خود را کوچک کند و مهاجم مریخی و شزم می توانند تغیر شکل دهند. بسیاری از شخصیت ها توانایی های فنی مشابهی دارند مانند پرواز، تغییر، سرعت و توانایی شلیک و ...داستان از این قرار است که برینیاک قصد نابودی دنیا و تسخیر کردن ذهن قهرمانان را دارد و حالا اعضای جاستیس لیگ با دشمنانشان متحد شده تا جلوی برینیاک را بگیرند.در واقع این بازی یک بازی متوسط لگویی است که بیشتر توانست مورد انتقاد منتقدان قرار بگیرد.

Lego Batman 3: Beyond به دلیل میزان متحوا،طنز بازی و تعداد زیاد کارکتر ها خوب به نظر می آمد در حالی که بازی ازمسائل فنی، ضعف هوش مصنوعی،جنبه های گیم پلی متناقض و جهت کلی بازی مورد انتقاد قرار گرفت.

 

نکته ی جالب:

حتما تا حالا نام سری آرکهام به گوشتان خورده است.در قسمت سوم این سری یعنی Batman Arkham Knight شما هنگام گشت و گذار در شهر گاتهام می توانستید Easter Egg  هایی مربوط به دیگر اعضای جاستیس لیگ پیدا کنید.مثلا روی یک پوستر نوشته شده بود Fly to Metropolice که کلمه ی fly اشاره به سوپرمن و کلمه ی metro police اشاره به شهر سوپرمن دارد!!!

ارکام نایت

  

Injustice 2 (2017)

Injustice 2 (2017)

ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment

کنسول: PlayStation 4،Xbox One،Microsoft Windows،IOS،Android

Injustice 2  یک بازی ویدیویی مبارزه ای دیگر از جاستیس لیگ است که توسط استودیوی NetherRealm طراحی شده  و توسط Warner Bros. Interactive Entertainment منتشر شده است.این بازی ادامه ی قسمت قبل خود یعنی Injustice : Gods Among Us است.این بازی در ماه مه 2017 برای PlayStation 4 و Xbox One منتشر شد؛ یک نسخه مایکروسافت ویندوز هم در اواخر ماه نوامبر سال 2017 منتشر شد.

هسته ی گیم پلی بازی مانند قسمت قبلی اش است.در این قسمت شما می توانید به شخصی سازی قهرمان های خود بپردازید که بسیار عالی طراحی شده است.مثلا یا می توانید قدرتشان را افزایش دهید یا اینکه سر، تیغه، بازوها،رنگ، پاها و لوازم جانبی آنها را تغیر دهید. داستان Injustice 2  درباره ی بتمن و تلاش همکارانش برای بازگرداندن جامعه پس از سقوط رژیم سوپرمن است.در همین هنگام برینیاک وارد می شود و بتمن و اعضای جاستیس لیگ را مجبور به انجام کاری می سازد که دلشان نمی خواهد یعنی آزاد کردن سوپرمن و استفاده از کمک او.البته در داستان شما با خیلی دیگر از ویلن های دی سی رو به رو می شوید.همچنین در بخش داستانی در برخی قسمت ها انتخاب می کردید که بین دو نفر کدام را انتخاب کرده و به مبارزه بپردازید. Injustice 2 یک بازی مبارزه ای است که در آن بازیکنان در مبارزات یک به یک با استفاده از شخصیت های DC Universe با دشمنان خود به مبارزه می پردازند.با استفاده از ترکیب های مختلف ورودی های هدایت شده و فشار دادن دکمه ها بازیکنان با استفاده از حملات اولیه و حرکت های ویژه، تلاش خود را می کنند تا حریفشان را از بین ببرند. Injustice 2 مکانیزم گیم پلی بی نظیر  بی عدالتی را حفظ می کند و همچنین تعامل محیط ها و درگیری ها عالی صورت گرفته اند.همچنین اگر با یک کاراکتر خیلی بازی کنید می توانید Mother box هایی را آزاد و به قدرتشان بیافزاید.همچنین در کنار بخش داستانی و حالت آنلاین بازی بخش دیگری به اسم Multiverse وجود دارد که در آن می توانید با بتمنی از دنیای دیگر مبارزه کنید!!!

اینجاستیک 2 

در کل این بازی خیلی عالی ظاهر شد و توانست مورد ستایش قرار گیرد و جزو بهترین بازی های dc باشد.دیالوگ ها،داستان،گیم پلی،گرافیک و .... بسیار عالی و برنامه ریزی شده انجام گرفته اند و همین عوامل باعث موفقیت این بازی بود.

 

نظر شما چیست؟ کدام بازی ها را تجربه کرده اید؟

  

علیرضا نوروزی

alispider

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 بازی کمیک بوکی که هرگز منتشر نشدند

بهترین و بدترین بازی های کمیک بوکی در سبک مبارزه ای (FIGHTING)

10 بازی مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

15 بازی برتر ساخته شده از روی شخصیت های دی سی (DC)

10 بازی دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

بدترین بازی های ابرقهرمانی

10 بازی برتر مرد عنكبوتی

10 بازی کمیک بوکی برتر تاریخ

15 بازی برتر سبك "بزن بزن" (BEAT 'EM UP)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Erfan Parker
#1 Erfan Parker 1396-08-28 11:25
مقاله بسيار عالى بود
امروز حتما injustice 2 رو ميخرم
نقل قول کردن
Migel ohera
#2 Migel ohera 1396-08-28 12:01
واقعا خسته نباشيد اقاي نوروزي مقاله عالي بود،
رتبه بندي هم كاملا عادلانه بود ،
من بازي injustice 2 رو خيلي تحصين ميكنم و نسخه ultimate رو تهيه كردم و بايد بگم كه عااايه
هر چقدر ديسي توي سينما بد ظاهر شده توي دنياي بازي حرف هاي زيادي براي گفتن داره .
نقل قول کردن
P.Constantine
#3 P.Constantine 1396-08-28 12:57
مقاله بسیار مفیدی بود!
خیلی وقته دلم می خواد یه بازی action-advantur e از justice league و avengers(البته square enix داره یه بازی برای avengers می زنه) ببینم!خیلی کمبود این نوع بازی مخصوصا با وجود تیم آپ های قهرمانی حس میشه!دوست دارم ایده اش مثل بازی sonic advanture DX باشه که هر شخصیت ماجرای خودشو داشته باشه و در آخر پایانی مشترک از زاویه های مختلف از بازی ببینیم!
نقل قول کردن
alibigi666
#4 alibigi666 1396-08-28 14:43
مرسی ازین مقاله
اسم جاستیس لیگ هیرو 2006 که دیدم کلی یاد خاطرات گذشتمم افتادم با این بازی یادش بخیر چقدر سرگرم کننده بود البته وقتی سیدیش شکست دیگه نتونستم بازیو جایی پیدا کنم :D

تواین لیست من اینجاستیس1 با لگو بتمن :دیسی سوپر هیرو2012 با جاستیس لیگ هیرو بازی کردم بهترینش که اینجاستیس بعدم به نظرم جاستیس لیگ هیرو ولی ازشانس بدم فکرنکنم حالا حالاها بتونم اینجاستیس2 بازی کنم :-?
نقل قول کردن
علی قدیانی
#5 علی قدیانی 1396-09-06 16:13
مرسی اقای نوروزی بابت مقاله خوبت.
برای پیشرفت در اینجور مقالات باید مقاله های گیم بیشتر بخونی و با اصطلاحات اون اشنا بشی. سعی کن به هر دلیلی که نتونستی بازی رو انجام بدی تو یوتیوب حداقل Game Play بازی رو تماشا کنی. برای اولین مقاله خیلی خوب بود.
برام عجیبه طرفدارای مقالات بازی چرا اینقدر کم شدن :-*
نقل قول کردن
alispider
#6 alispider 1396-09-07 21:56
به نقل از Erfan Parker:
مقاله بسيار عالى بود
امروز حتما injustice 2 رو ميخرم

خیلی ممنون.حتما تهیش کنید چون مطمئنم پشیمون نمیشید.
به نقل از Migel ohera:
واقعا خسته نباشيد اقاي نوروزي مقاله عالي بود،
رتبه بندي هم كاملا عادلانه بود ،
من بازي injustice 2 رو خيلي تحصين ميكنم و نسخه ultimate رو تهيه كردم و بايد بگم كه عااايه
هر چقدر ديسي توي سينما بد ظاهر شده توي دنياي بازي حرف هاي زيادي براي گفتن داره .

خیلی از شما ممنونم.بله اینجاستیس 2 واقعا عالیه.
به نقل از P.Constantine:
مقاله بسیار مفیدی بود!
خیلی وقته دلم می خواد یه بازی action-advanture از justice league و avengers(البته square enix داره یه بازی برای avengers می زنه) ببینم!خیلی کمبود این نوع بازی مخصوصا با وجود تیم آپ های قهرمانی حس میشه!دوست دارم ایده اش مثل بازی sonic advanture DX باشه که هر شخصیت ماجرای خودشو داشته باشه و در آخر پایانی مشترک از زاویه های مختلف از بازی ببینیم!

ممنون.بله واقعا جای خالی چنین بازی هایی در دنیای بازی های رایانه ای حس میشه.
به نقل از alibigi666:
مرسی ازین مقاله
اسم جاستیس لیگ هیرو 2006 که دیدم کلی یاد خاطرات گذشتمم افتادم با این بازی یادش بخیر چقدر سرگرم کننده بود البته وقتی سیدیش شکست دیگه نتونستم بازیو جایی پیدا کنم :D

تواین لیست من اینجاستیس1 با لگو بتمن :دیسی سوپر هیرو2012 با جاستیس لیگ هیرو بازی کردم بهترینش که اینجاستیس بعدم به نظرم جاستیس لیگ هیرو ولی ازشانس بدم فکرنکنم حالا حالاها بتونم اینجاستیس2 بازی کنم :-?

خیلی ممنونم از شما.منم کلی با این بازی خاطره دارم.
به نقل از Gobby:
مرسی اقای نوروزی بابت مقاله خوبت.
برای پیشرفت در اینجور مقالات باید مقاله های گیم بیشتر بخونی و با اصطلاحات اون اشنا بشی. سعی کن به هر دلیلی که نتونستی بازی رو انجام بدی تو یوتیوب حداقل Game Play بازی رو تماشا کنی. برای اولین مقاله خیلی خوب بود.
برام عجیبه طرفدارای مقالات بازی چرا اینقدر کم شدن :-*

خیلی ممنونم.من عاشق بازی های رایانه ای هستم.در واقع همه ی این ها را مدیون آقای ترابی هستم.چون من قبلا مجله هایی می خوندم با عنوان بازی رایانه.در آخر اون ها هم مقاله ای تحت عنوان مردعنکبوتی در گذر زمان:تاریخچه ی بازی های رایانه ای مردعنکبوتی وجود داشت!!! وقتی که می خوندمشون با توجه به علاقه ای که به مردعنکبوتی داشتم کاملا عاشق دنیای بازی های رایانه ای شدم.الان هم دارم مقاله ای تحت عنوان نقد و بررسی بازی lego marvel super heroes 2 می نویسم که ان شاالله بزودی در سایت قرار بگیره.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#7 AmirhoseinJafari2005 1399-12-28 18:51
من بازی justice league : injustice for all رو بازی کردم... بازی قشنگیه ولی تکراریه.... بازی injustice هم خوب بود ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44