اقتباس های سریال SPECTACULAR SPIDER MAN از فیلم ها و داستان های مرد عنکبوتی - قسمت دوم

اقتباس های سریال SPECTACULAR SPIDER MAN از فیلم ها و داستان های مرد عنکبوتی - قسمت دوم

این مقاله به لحظاتی اشاره دارد که سریال تحسین شده Spectacular Spider Man  از منابع خود الهام گرفته است.

مقدمه : سال 2009سال مهمی بود ! چون در این سال برترین انیمیشن سریالی مرد عنکبوتی ساخته و اکران شد. این سریال از هر نظر فوق العاده بود. همان طور که می دانید این سریال سرشار از لحظاتیه که با دیدنش پیش خودتون میگید : " این همان چیزی است که همیشه میخواستم ببینم !" لحظاتی که اقتباسی هستند. قطعا هنگام دیدن سریال متوجه شدید که برخی از پانل های سریال آشنا هستند، چرا که از منابع (فیلم و کمیک) برداشت های صحیحی کرده و در نهایت سریالی کامل تر و جذاب تر از آب در اومده. این مقاله برترین این لحظات را گرد هم آورده و به صورت کامل به آن ها میپردازد. تا همگی با این اثر شگفت انگیز آشنایی بیشتری پیدا کنیم و هم به خلاقیت های موجود در آن پی ببریم.

 

- رابطه زیبای بین پیتر و زن عمویش

رابطه زیبای بین پیتر و زن عمویش

همواره در تمامی آثار مرد عنکبوتی چه در سینما و چه در کمیک رابطه بین پیتر و زن عمو می بسیار شیرین و زیبا جلوه داده شده. حتی گاهی لحظات دوست داشتنی بین این دو موجب خلق پانل های ماندگاری شده که هرگز از یاد دوست داران کمیک نخواهد رفت و هرگز فراموش نمی شوند. رابطه بین این دو در سریال هم بسیار جذابه. زن عمو می بسیار مهربانه و پیتر هم اونو خیلی دوست داره. در مواقع لازم هم زن عمو می به پیتر بسیار کمک میکنه. این لحظاته که به ما یادآوری میکنه چرا پیتر، زن عمو می رو همانند مادر خودش میدونه و در کنارش راحته.

 

- نحوه روایت اریجین ویلین های داستان

الکترو

به عقیده من از مهم ترین نکات قوت این سریال ویلین های اونه. یعنی در این سریال سعی شده ویلین های مرد عنکبوتی به جذاب ترین شکل ممکن به تصویر کشیده بشن. حتی منشاء و چگونگی تبدیل شدن این شخصیت ها به خبیثی مرگبار هم در سریال به وضوح نشان داده شده. نکته جالبش اینه که سعی شده نحوه روایت اریجین اونا به منابع تا جایی که با جریان سریال تطابق داشته باشه؛ بسیار نزدیک باشه. در نتیجه ما دلایل خبیث شدن شخص رو کامل درک می کنیم و تقابل اونا با مرد عنکبوتی جذاب تر میشود.

 

- تاب خوردن مرد عنکبوتی در سطح شهر

http://spidey.ir/images/img/content/AnimationHistory/spectacular-spider-man/spiderman-webswing.jpg

تاب خوردن مرد عنکبوتی در آسمان های شهر به خصوص در آثار سینمایی او جز برترین لحظات محسوب میشه (اگر باور نمی کنید اینجا را کلیک کنید) شاید ساده به نظر بیاد ولی گاهی چنین لحظات ساده و بدون جنجالی بسیار لذت بخشن. این لحظات بسیار هم هنری ءن. کلا اساس هنر بر پایه سادگیه و سادگی هنره؛ این یعنی مینیمالیسم. مثل بعضی فیلم های خارجی که تماشای زندگی معمولی و عادی کاراکتر های داستان برای طرفداران این سبک فیلم ها جذابه؛ برای کمیک فنا هم دیدن قهرمانشون در حالی که داره در سطح شهر پرواز میکنه خیلی هیجان انگیزه. در سریال Spectacular Spider Man هم این لحظات وجود داره. درسته که در حد اثار سینمایی جذب نمیکنه اما این نشون میده سازندگان سریال هنگام ساختن آن چقدر به منابع توجه کرده اند.

 

 

- تجهیزات مرد عنکبوتی !

تجهیزات مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی رو اینجوری نبینین ! خیلی مجهزه ! (اینجا) البته نه مثل کاراکتر هایی چون بت من و مرد آهنی که شخصیتشون جوریه که باید در سطح بالایی مجهز باشن. اما خب مرد عنکبوتی هم در حد خودش تجهیزاتی داره. در فیلم مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه با کارایی ها و تجهیزات مختلف کاستوم او آشنا شدیم (وقتی دست استارک تو کار باشه همینه دیگه !) در طول سریال هم ما اکثر تجهیزات مرد عنکبوتی رو مشاهده می کنیم.

 

- آشغاله، آشغاله، خیلی آشغاله !

اقای جیمسون

از نقطه قوت های اساسی اسپایدرمن های سری ریمی جی.  جونا جیمسونش بود ! جی کی سیمونز در این نقش کولاک کرد ! حضورش موثر و لحظات بسیار فانی هم پدید آورد. یکی از فان ترین هاش (بلکه فان ترینش!) جاییه که پیتر پارکر عکس هایی که براش از مرد عنکبوتی (خودش) گرفته رو میبره نشونش میده. جیمسون هم با قیافه اخموی خودش یکم نگاهشون میکنه و بعد میگه : "Crap Mega, Crap, Crap) آشغاله، آشغاله، خیلی آشغاله !)" توی سریال هم یه صحنه ای مشابه داشتیم. یعنی دقیقا پیتر عکسای مرد عنکبوتی رو به دیلی بیوگل برده و جیمسون میاد نگاهشون میندازه و میگه : "Garbage Really, Garbage, Garbage "! که همون معنی رو میده.

 

- شیوه عکس گرفتن پیتر از مرد عنکبوتی هنگام نبرد

شیوه عکس گرفتن پیتر از مرد عنکبوتی هنگام نبرد

اینکه خودت مرد عنکبوتی باشی و زمانی که داری با تبهکارا میجنگی از خودت عکس بگیری خیلی دشواره ! اما پیتر روش جالبی ارائه داده ! ما در سه گانه ریمی دیدیم که با استفاده از تارش، دوربین عکاسی اش رو به گوشه ای میچسبونه و روی حالت خودکار قرار میده. چنین شگردی عینا بار ها در سریالSpectacular Spider Man دیده شده. شگرد جالبیه ! چون او در واقع از خودش عکس میگیره بنابراین همیشه عکساش فوق العاده است !

 دوربین مرد عنکبوتی

 

 

- دردسر های هویت پنهانی !

داشتن هویت پنهانی و شخصیتی دو گانه هم دردسر داره ها ! ما چه در داستان ها و چه در فیلم های مرد عنکبوتی با این مسئله رو به رو بودیم. پس قطعا سریالش هم از داشتن همچین قضیه ای مستثنی نیست. و ما پیتر رو چه در مدرسه جلوی دوستاش و چه هنگام نبرد با دشمناش و یا حتی توی خانه جلوی زن عموش، مضطرب و آماده برای مخفی کردن هویتش نظاره کردیم !

 

 

- بوسه وارونه

بوسه مرد عنکبوتی

یکی از لحظات ماندگار مرد عنکبوتی در فیلماش، مربوط به اولین قسمت سری ریمی میشه. یعنی جایی که مرد عنکبوتی / پیتر پارکر، مری جین رو از دست اون گله گرگ (!) نجات میده و اتفاقی که بعدش میفته !! بگذریم... در سریال هم همچین اتفاقی افتاده. به عنوان مثال انتهای قسمتی که "گربه سیاه (Cat Black "(در آن حضور پیدا میکنه مشابه همچین لحظه ای رو میبینیم. بعد از فیلم اول مرد عنکبوتی این صحنه به تعداد زیاد و در شرایط مختلف تکرار شده.

دیدن این صحنه هم خالی از لطف نیست :

 

 

- روی جلد شماره 15 فانتزی شگفت انگیز (اولین حضور مرد عنکبوتی)

معمولا کاور های داستان هایی که در یاد ها باقی می مانند در فیلم و سریال ها و مسلما انیمیشن ها، یا مورد استفاده قرار میگیرند و یا اشاره ای به آن ها میشود (مثل مشت زدن کاپیتان آمریکا به صورت هیتلر که زیادی تکرار شده و دیگه شورشو در آوردن !) چه کاوری هم ماندگار تر از کاور داستان اولین حضور یک شخصیت ! مرد عنکبوتی در شماره 15  فانتزی شگفت انگیز برای نخستین بار حضور پیدا کرد. این کاور رو بار ها در حالت های گوناگون و یا حتی در قالب شخصیت های دیگر (!) هم دیدیم. در سریال هم ادای احترامی به این کاور میشود.

همچنین در تصویر اول این گزینه عبارت He`s Back   به چشم میخوره که به مرد عنکبوتی 2 اشاره داره :

و مجموعا به داستان عظیم Amazing Spider Man #50     اشاره می کنن که در آن، پیتر پارکر تصمیم میگیره دیگه مرد عنکبوتی نباشه !

 

 

- قدرت، اراده و روحیه تسلیم ناپذیدی مرد عنکبوتی !

روحیه تسلیم ناپذیدی مرد عنکبوتی

چرا دم عیدی دروغ بگم، من تا به حال لحظه ای نمادین تر و تاریخی تر و ماندگار تر از این در کل جهان کمیک ندیدم ! منظورم اتفاقیه که در شماره 33 مرد عنکبوتی شگفت انگیز افتاد. همیشه آرزو داشتم این لحظه رو در دنیای سینمایی ببینم که بازگشت به خانه نقطه به حقیقت پیوستن این رویام بود. در این شماره ما دیدیم که پیتر پس از نبرد با دکتر اختاپوس زیر آوار گیر میکنه. پس از تلاش بسیار باز هم موفق نمیشه خودشو نجات بده و تا مرز شکست پیش میره. اما اسپایدی بار دیگر نشون میده که اراده و روحیه فولادی داره ! هرگز تسلیم نمیشه و در نهایت آوار رو کنار میزنه و خودشو نجات میده. ما در فیلم مرد عنکبوتی 2 هم مانند این صحنه رو دیدیم :

یا بازگشت به خانه که این صحنه عینا تکرار شد :

 

در سریال Spectacular Spider Man هم یقینا مورد استفاده قرار گرفته :

در بسیاری از داستان ها و انیمیشن های دیگه هم این صحنه تکرار شده.

 

 

و در آخر نظر شما چیست ؟ آیا از مقاله لذت بردید ؟ شما چه گزینه های دیگه ای میشناسید ؟ منتظر نظرات شما هستم.

 

نویسنده :

محمد امین حیاتی (Potter Cap-Spider)

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

چرا كارتون مرد عنكبوتی خارق العاده از بتمن مجموعه كارتونی بهتر است

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

تمام حضورهای افتخاری مرد عنكبوتی در دنیای انیمیشن + لینك دانلود

لینك دانلود كارتون های مرد عنكبوتی

نگاهی به اپیزودهای "دنیای عنكبوتی" در كارتون ULTIMATE SPIDER-MAN: WEB WARRIORS + لینك دانلود

زیرنویس فارسی کارتون جدید مرد عنکبوتی (2017) + لینک دانلود مستقیم

5 انتقاد از کارتون جدید مرد عنکبوتی

زیرنویس فارسی تمام قسمت های كارتون SPECTACULAR SPIDER-MAN + لینك دانلود مستقیم

آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن

10 ایراد اساسی سریال "اسپایدرمن نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

نماهنگی فوق العاده از بهترین کارتون اسپایدرمن!

معرفی ترانه تاریخی مرد عنکبوتی + لینک دانلود صوت و ویدئو

انیمیشن زیبا با حضور مرد عنکبوتی، ایرون من و هالک! + لینک دانلود

مستندی درباره سریال كارتونی "مرد عنكبوتی و دوستان شگفت انگیز او" + لینك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mani s.h
#1 mani s.h 1397-01-15 19:52
واقعا سریال قشنگی بود .افسوس که مردعنکبوتی سریال ۳ بعدی نداره.یا انیمیشن جدیدش درباره مایلزه
نقل قول کردن
alihdz
#2 alihdz 1397-01-15 20:29
داغ داغ!!!!!!!!!!!!
آقا تایید شد!!!!!!!!






بازی spiderman ps4 ۱۶ شهریور میاد!!!!!!!!!!! !!!!!!
نقل قول کردن
Morlan
#3 Morlan 1397-01-15 23:20
به نقل از alihdz:
داغ داغ!!!!!!!!!!!!
آقا تایید شد!!!!!!!!






بازی spiderman ps4 ۱۶ شهریور میاد!!!!!!!!!!!!!!!!!

اومدم همینا بگم پس همگی پولا را جمع کنین خودم الآن 200 هزار تومن دارم و به محض ورود به ایران میخرمش اصلا به خاطر همین بازی PS4خریدم
ولی هر چقدر این خبر خوب بود خبر تاخیر خوردن بازی days gone حالما گرفت
نقل قول کردن
ultron
#4 ultron 1397-01-16 00:31
خب فقط میتونم بگم واقعا مقاله خوبی بود (مخصوصا تیکه جیمز جونا جیمسون) البته میخواستم بپرسم که ما میتونیم مرد عنکبوتی رو دارای قویترین روحیه تسلیم ناپذیری توی بدترین شرایط بدونیم(چون توی مقالتون به روحیه تسلیم ناپذیری این شخصیت تاکید داشتین و اصلا خیلیا مرد عنکبوتی رو با این روحیه میشناسن میخواستم بدونم که شخص دیگه ای هم مثل این شخصیت دارای همچین روحیه قوی هست)؟

باتشکر از مقاله بسیار عالی شما
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#5 Cap-Spider Potter 1397-01-16 01:05
#4

به عقیده من ویژگی های اسپایدی همه درجه یکن !!
یعنی به قدرت های فوق بشری و توانمند بودن محدود نمیشه، خصلت هایی مثل ما ها داره، به همین دلیل باهاش همذات پنداری میکنیم، بعد که ویژگی های قهرمانانه ءشو میبینیم ازش درس میگیریم چون این شخصیت رو پذیرفتیم پس در مقابلش تاثیرپذیر میشیم...
حالا شخصیت های دیگه ای هم هستن که اراده و روحیه بالایی دارن و این ویژگی ءشون مسبب خلق لحظات ماندگاری هم بوده (مثل کاپیتان آمریکا و اون پانل معروفی که یه تنه تمام دشمناش رو یکی کرد !!) ولی این یه حقیقته که هیچ شخصیتی به اندازه مرد عنکبوتی رومون تاثیر نمیزاره...
نقل قول کردن
ultron
#6 ultron 1397-01-16 01:18
با تشکر از جواب عالی شما این شخصیت واقعا جز ماندگارترین شخصیت هاییه که من میشناسم واقعا این شخصیت جز شخصیت هایی که بین همه مردم جز بهترین ها است و بین مردم از محبوبیت بالایی برخورد داره و این به خاطر همزاد پنداری ما با این شخصیته (همون چیزی که شما توی جوابتون اشاره کردید) ممنون از مقاله و جواب بینظیرتون
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1397-01-16 14:05
این دو مقاله عالی بودند. من فعلا فصل اولشو دیدم. ولی خیلی به به ذات اسپایدرمن احترام گذاشتن. تو این سریال ما میتونیم با پیتر یا اسپایدی ارتباط برقرار کنیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44