ایستراگ (Easter Egg) ها و اشارات فیلم "انتقام جویان جنگ بی نهایت" – قسمت دوم

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" – قسمت دوم

در قسمت دوم از این مقاله سعی کردیم به نکات دیگر این شاهکار ابرقهرمانی بپردازیم. پس با ما همراه باشید!

مقدمه: وقتی برای اولین بار داشتم فیلم رو می دیدم، تمام مدت سرم رو محکم گرفته بودم! هیچوقت یادم نمیره، این اتفاق وقتی برام میوفته که هیجان خیلی زیادی برای فیلم دارم. این فیلم هم با مرگ لوکی شروع شد و باعث شد از اول تا آخر فیلم میخ کوب پای فیلم متمرکز به تماشایش بنشینم. واکنش مخاطبان دیگر سینما خیلی روی تجربه فیلم تاثیر داره اما با اتفاقات فیلم فقط حواسم به فیلم بود انگار گوشم فقط صدای بلندگوها رو می شنید. حالا ماه ها از اکران فیلم گذشته و من به تعداد بار زیادی فیلم رو تماشا کردم. درسته که داستان عینا از روی دنیای کمیک برداشته نشده اما هر دفعه که فیلم را می بینم صفحات کمیک مخصوصا کمیک دستکش بینهایت برام تداعی می شود. اگر فیلم پلنگ سیاه که از نظر من هنری ترین فیلم مارول است، اشارات مختلفی به سیاست، نژادپرستی و موارد دیگر می کرد؛ جنگ بی نهایت یک فیلم کاملا کمیک بوکی است یعنی بیشترین اشارات آن مربوط به دنیای کمیک است و دقیقا حس همان کاغذ های گلاسه ای که به دست می گیریم را دارد! حال در قسمت دوم سعی می کنیم به دیگر نکات و اشارات غیر کمیک بوکی اشاره کنیم. طولانی شد، بریم سراغ ایستراگ های جالب این فیلم:

 

برای خواندن قسمت اول به اینجا بروید!

۴۱- گویندهٔ سفینهٔ ازگاردی

کنت برانا سفینه ازگاردی ها

در آغازین صحنهٔ فیلم ما صدای درخواست کمک از سفینه ازگاردی ها می شنیدیم. نکته ای که وجود دارد صداپیشهٔ این صحنه است؛ ایشان کسی جز «کنت برانا» کارگردان فیلم اول ثور نیست! جالب بود نه؟ (شماره دوم هری پاتر یعنی تالار اسرار رو یادتونه؟ ایشون همون معلمی بود که با چوب شکستهٔ ران ویزلی اومد جادو کنه ولی ضایع شد!)

 

۴۲- ما «هالک»ـو داریم!

We Have a Hulk

در ابتدای فیلم ثانوس داشت ثور را شکنجه می کرد و از لوکی خواست تا تسارکت را تحویل دهد؛ اینجا بود که ما دیدیم دل لوکی به رحم آمده و حاضر شده تسارکت را به ثانوس تحویل بدهد ولی خدای شیطنت به این راحتی ول کن معامله نیست! لوکی شروع به تعریف از القاب و عناوین خود می کند و به ثور می گوید که دوباره اوضاع به حالت اول باز می گردد(اشاره به انتقام جویان ۴)، ثانوس هم درجواب به لوکی می گوید این خوش بینی تو خیلی بیجا و بیجهته ازگاری جان! لوکی هم از نقشه خودش پرده برداری می کند و بعد از اشاره به ازگاردی نبودنش می گوید:ما هالکو داریم که مستقیما به فیلم اول انتقام جویان اشاره دارد؛ جایی که تونی استارک و لوکی داشتند با هم صحبت می کردند و لوکی داشت ارتشش را به رخ تونی می کشید و تونی در جواب به لوکی گفت:ما هالکو داریم

 

۴۳- تاثیر مرگ اودین

Loki Odinson

همانطور که در شمارهٔ - گفتیم؛ لوکی قبل از صدا کردن هالک داشت القاب و عناوین خودشو به ثانوس می گفت، در این بین از «اودین سان»(پسر اودین) اسم برد. در ابتدای فیلم ثور راگناروک، هم ثور و هم لوکی را فرزندان خود خطاب کرد که باعث شد توجه لوکی به صحبت های او جلب شود و مرگش برای لوکی تاثیرگذار باشد و ما نتیجه را در جنگ بی نهایت دیدیم.

 

۴۴- احضار بایفراست

احضار بایفراست

بعد از این که ثانوس حساب هالک را با چند ضربهٔ کاری رسید، ناگهان «هایمدال» از تمام پدران درخواست کرد که جادوی سیاه بار دیگر در او جریان پیدا کند تا بتواند برای آخرین بار بایفراست(پل خدایان برای تلپورت به زمین و سیارات دیگر) را احضار کند و هالک را از چنگال ثانوس دور کند تا به زمینیان هشدار هجوم ثانوس را بدهد. در خواست از تمام پدران برای احضار بایفراست چیزی بود که لوکی در فیلم اول انتقام جویان به ثور در قالب تیکه بهش انداخت.(سوالی که وجود داره اینه که هایمدال به جای این که هالک رو به زمین بفرسته، چرا با استفاده از بایفراست تسارکت رو به یه جای دور و ناشناخته تلپورت نکرد؟! شاید چون هر جا می فرستادش ثانوس اون رو دوباره پیدا می کرد!)

 

۴۵- رویاهای تونی به واقعیت می پیونده!

رویای بچه دار شدن

در قسمت اول این مقاله و در شمارهٔ ۲۹ گفتیم که تونی خواب دیده او و «پپر» دارای فرزند شده اند. در مقالهٔ شواهد و مدارک انتقام جویان ۴ هم گفتیم که بازیگر پپر لو داده، او و تونی در انتقام جویان ۴ دارای فرزند می شوند!

در فیلم عصر آلتران، تونی به خاطر جادوی اسکارلت نیز رویایی دید که در آن تمام اعضای انتقام جویان شکست خوردند. در پایان جنگ بی نهایت نیز همین اتفاق افتاد و انتقام جویان شکست خوردند:

رویای تونی-مرگ انتقام جویان

همانطور که در عکس می بینید، پله ای شکل بودن تایتان دقیقا مشابه رویای تونی در عصر آلتران هستش. پس می توان گفت تونی کسی است که هر رویایی می بیند به واقعیت می پیوندد! پس وقتی تونی به پپر گفت رویایش خیلی واقعی بوده، داشته به همین مهم اشاره می کرده!!

 

۴۶- اشاره به تک آهنگ الویس پرسلی

آهنگ الویس پرسلی

درسته که Hunka Chunka Burnin' Fudge نام یک نوع بستنی با ترکیب فندق و کاکائو هستش ولی در این صحنه به تک آهنگ معروفی که مرحوم «الویس پرسلی» هم خوانده اشاره دارد.

 

۴۷- اشاره به آلتران

آلتران

بعد از هشدار های مختلفی که بروس بنر به تونی داد و از حملهٔ ثانوس برای بدست آوردن سنگ های بی نهایت خبر داد. به ویژن و محل مشخصش اشاره کرد اما تونی گفت اون مدتیه که از رادارشون خارج شده؛ در همین لحظه بروس به تونی میگه تو دوباره یه سوپرروبات را از دست دادی؟ این جمله به آلتران و افسارگسیختگی او در فیلم عصر آلتران اشاره داشت.

 

۴۸- تلفن اضطراری استیو

گوشی تاشو استیو

بعد از آن جنگ و درگیری شدیدی که بین تونی، استیو و باکی درگرفت؛ استیو یک نامه به تونی فرستاده که در کنارش یک تلفن تاشو قرار داشت. این گوشی موبایل برای زمان اضطراری بود. ابتدای جنگ بی نهایت هم وضعیت اضطراری پیش آمد و تونی مجبور بود به استیو زنگ بزنه اما با حمله «ایبانی ماو» و «کال آبسیدین» بهانه‌ای برای زنگ نزدن به استیو پیدا کرد.

 

۴۹- طلسم Winds of Watoomb

زمانی که سفینهٔ کیو شکل «ایبانی ماو» و «کال آبسیدین» به زمین رسید باعث شد جو زمین بهم بریزد و هوا گرفته شود. در اینجا دکتر استرنج از طلسم Winds of Watoomb استفاده کرد تا با آن جو خراب زمین را درست کند. این طلسم از شماره ۴۴ کمیک های دکتر استرنج در سال ۱۹۸۰ برداشته شده است:

Doctor Strange (1974-1987)

 

۵۰- حس عنکبوتی

SpiderSense

این دومین باری است که برادران روسو به حس عنکبوتی پیتر پارکر اشاره می کنند. اولین بار وقتی بود که مردمورچه ای می خواست سپرکاپیتان آمریکا را از مردعنکبوتی بگیرد. در این مقاله به صورت کامل راجع به حس عنکبوتی توضیح دادیم اما به طور خلاصه بخواهیم بگویم حس عنکبوتی مانند حس ششم از اتفاقات قریب الوقوع و خطرات نزدیک به شخص اطلاع می دهد. نکته جالب دیگری که در این صحنه وجود دارد موهای دست پیتر است؛ عنکبوت های واقعی نیز با موها و پرز هایی که روی بدنشان قرار دارد از خطرات آگاه می شوند.

 

۵۱- استن لی

StanLee

باز هم کامئو و حضور افتخاری استن لی در فیلم های مارول را شاهد هستیم. او این بار راننده مینی‌بوس دبیرستان پیتر است و با تجمع دانش آموزان برای دیدن سفینه فضایی او به دانش آموزان می گوید مگه بار اولتونه سفینه فضایی می بینید؟ که این جمله به فیلم اول انتقام جویان و سفینهٔ ارتش چیتاری اشاره داشت.

 

۵۲- لباس پیتر

Lettuce Taste of Sadness

زمانی که پیتر داشت از مینی‌بوس مدرسه خارج میشد ما دیدیم که یک لباس با عبارت “Lettuce The Taste of Sadness” (به معنی: کاهو، طعم غم و ناراحتی) تن پیتر است. این لباس به پایان تلخ مردعنکبوتی و وقایع دردناک این فیلم اشاره داشت.

 

۵۳- زره Bleeding Edge

Bleeding Edge

زرهی که تونی در جنگ بی نهایت به تن داره بیشترین شباهت را به Bleeding Edge دارد. در دنیای کمیک این زره از نانوبات هایی که در خون تونی جریان دارد خارج می شود اما در فیلم بیشتر شبیه به گردنبند پلنگ سیاه است که لباسش از آن خارج می شد. (برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید)

 

۵۴- ایبانی ماو، مهاجمان صندوق گمشده!

EMaw Necklace

وقتی «ایبانی ماو» می خواست گردنبند دکتر استرنج را از او جدا کند، ناگهان دیدیم که طلسمی روی آن قرار دارد و باعث شده دست ایبانی بسوزد. این صحنه به اون فرد نازی در فیلم مهاجمان صندوق گمشده اشاره داشت. این شخص هم سعی داشت «مدال راء» را به دست گیرد اما دستش هنگام این کار سوخت. نکتهٔ دیگری که وجود دارد شباهت های غیرقابل انکار این دو شخصیت به یکدیگر است. این دو به شکنجه علاقه دارند:EMaw Nazi

و مرگشان نیز به یکدیگر بی شباهت نبود:

Melting-Naz

 

مهاجمان صندوق گمشده فیلمی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ هستش که دنباله فیلم های ایندیانا جونز محسوب میشود و برندهٔ چهار جایزه اسکار شده!

 

۵۵- جان سخت

Die Hard

وقتی در فیلم جایی که سفینه از اتمسفر زمین خارج شد و پیتر قادر به تنفس نبود، برای اولین بار تونی به پیتر لباس آیرون اسپایدر را داد. سپس او را به خانه فرستاد و برای خداحافظی از عبارت “Happy Trails” استفاده کرد. این عبارت را قبلا در فیلم جان سخت دیده بودیم:

Die Hard

 

۵۶- دکتر استرنج بادکنک ساز!

DStrangeBalloonAnimals

زمانی که بروس بنر تهدید بسیار بزرگی که در راه بود را به دکتر استرنج و وانگ اطلاع داد آنها سریعا به تونی خبر دادند. در حین توضیحات انگار تونی با تمرکز به حرف های آنها گوش نمی کرد همین شد که دکتر استرنج یک تلنگر به تونی زد. تونی هم تیکه ای به دکتر استرنج انداخت و پرسید تو غیر از درست کردن حیوانات بادکنکی چیکار کردی؟ دکتراسترنج هم در جواب گفت من از واقعیت این جهان محافظت می کنم احمق!

حیوانات بادکنکی به برنامهٔ ویژه جیمی کمل اشاره داشت؛ زمانی که دکتراسترنج را به تولد بچه های خردسال دعوت کرده بود و او هم برایشان حیوانات بادکنکی درست می کرد:

DStrange JimmyK

 

۵۷- حضور افتخاری نویسنده فیلم

استیون مک فیلی

در مقر انتقام جویان زمانی که رودی داشت با ژنرال راس صحبت می کرد، ما درپس زمینه فیلم شخص دیگری را نیز دیدیم که چهره ای آشنا داشت. این شخص همان «استیون مک فیلی» یکی از نویسندگان فیلم است که در کنار کریستوفر مارکوس این شاهکار را در قالب ۲ ساعت و نیم تحویل ما داد.

 

۵۸- اشاره به مردان ایکس اپوکالیپس

Apocalypse

شیوه شکست دادن هالک باستر در جنگ بی نهایت به شکست خوردن سایکلاپس در فیلم مردان ایکس آپوکالیپس اشاره داشت.

 

۵۹- آهنگ گروه اسپینرز(The Spinners)

اولین جایی که ما محافظان کهکشان را دیدیم، آهنگ Rubberband Man درحال پخش بود. این آهنگ با دستگاه پخش کننده موسیقی Zune که از یاندو در پایان فیلم به استارلرد رسید، پخش می شد.البته این نکته هم فراموش نشود که داستان طریقهٔ جمع شدن گروه اسپینرز به محافظان کهکشان بی شباهت نیست.

 

۶۰- بازی آرکید Defenders

Defenders

گیمی که گروت در طول فیلم بازی می کرد، بازی آرکیدی بود که اون قدیم ندیم ها روی آتاری در سال ۱۹۸۱ منتشر شده بود. نکته جالبی که وجود دارد این است که داستان این بازی با وظیفهٔ محافظان کهکشان در دنیای سینمایی مارول بی شباهت نیست: در طول بازی شما باید از بقیه در قبال حملهٔ بیگانگان محافظت کنید.(البته این می تونه به مدافعان نیز اشاره داشته باشه یعنی شاید اونا توی فیلم حضور نداشته باشن ولی ردپاشون در فیلم موجوده!)

 

۶۱- اشاره به رنگ و طراحی لباس کاپیتان مارول

CapMarvel Color

دور کمر کال آبسیدین یک پارچه بسته شده بود که رنگ های به کار رفته و طراحی‌اش شباهت زیادی با لباس کاپیتان مارول داشت:

carol-danvers

 

۶۲- بوختاپوس یا ولدمورت!؟ مسئله این است!

VolSquidM

بعد از سر رسیدن ایبانی ماو به زمین او شروع به کوری خوندن کرد. اما تونی با تیکه هایی که به او می انداخت تمام جذبهٔ او را از بین برد. یکی از این تیکه ها، Squidward خطاب کردن او بود! اگر کمی دقت کنیم می بینیم که ایبانی ماو شباهت قابل توجهی به بوختاپوس در سری کارتون باب اسفنجی ندارد؛ در فرانسه وقتی فیلم هری پاتر دوبله شد ولدمورت را Squidward معادل سازی کرده بودند پس این امکان وجود دارد که این صحنه به لرد سیاه، ولدمورت، نیز اشاره داشته باشد!

 

۶۳- حضور افتخاری رفیق فابریک تام هلند

Harrison Osterfield

در مینی‌بوس مدرسهٔ پیتر ما «هریسون آسترفیلد» را مابین دانش آموزان دبیرستان پیتر می بینیم. «هریسون آسترفیلد» یک بازیگر انگلیسی و دستیار شخصی «تام هلند» هستش که بینشان رفاقت صمیمی شکل گرفته!(آیا ممکنه او نقش هری آزبورن را در آینده بازی کنه؟)

 

۶۴- پیشتازان فضا

Star Trek

شیوهٔ تلپورت شدن مردعنکبوتی و دکتراسترنج به سفینهٔ کیو شکل اشاره داشت به شیوهٔ تلپورت شدن پیشتازان فضا!

 

۶۵- اشاره به سریال پرورش شکست خورده

arrested development blue man

زمانی که گامورا به همراه مابقی محافظان کهکشان به موزهٔ کالکتور برای جلوگیری از ثانوس در بدست آوردن سنگ واقعیت آمده بودند؛ ما در پس زمینه و در موزه مردی سیبیلو را دیدیم که بدنش کاملا آبی است و یک شلوار جین کوتاه(شلوارک!) تنش است! اگر سریال پرورش شکست خورده(ARRESTED DEVELOPMENT) را دیده باشید می دانید که دکتر «توبایاس فانک» طی سریال بدنش را به رنگ آبی در آورد. پس این بنده خدا یک فضایی نیست یکی از شخصیت های سریال هستش!

قبل از این که برادران روسو به مارول بپیوندند چند قسمت از این سریال را کارگردانی کرده بودند پس دیدن این شخصیت در جنگ بی نهایت اتفاقی نبوده.

 

۶۶- اشاره به فیلم قاپ زنی

Snatch

وقتی که محافظان کهکشان به موزهٔ کالکتور رسیدند، او را در حال اعتراف به ثانوس دیدند چرا که سنگ واقعیت پیش او بود. وقتی ثانوس از کالکتور پرسید که سنگ واقعیت کجاست؟ از لحنی بسیار آشنا استفاده کرد! در فیلم قاب زنی (Snatch 2000) بازیگر کالکتور یعنی «بنیسیو دل تورو» نقش فرانکی که دزد جواهرات بود را بازی می کرد و در جایی از فیلم دقیقا مانند لحن ثانوس همین سوال را می پرسد:

CollectorWStone

 

۶۷- اشاره به گریمیس!

Grimace

الان این حرکت خیلی کم شده ولی قبلا این کار را بیشتر انجام میدادند. در گذشته برای بازاریابی وجلب مشتری یک عروسک که داخلش یک آدم واقعی قرار داشت برای هر رستوران تبلیغ می کرد. مک دونالد نیز از این قاعده مستثنی نبود. این رستوران یک عروسک بزرگ بنفش رنگ داشت که به گریمیس(Grimace) معروف بود.

زمانی که ثانوس گامورا را داشت همراه خود می برد، استارلرد او را گریمیس خطاب کرد.(هم کچل بود هم بنفش!)

 

۶۹- اشاره به فیلم بیگانه

Alien

بعد از گیر افتادن دکتر استرنج در چنگال ایبانی ماو؛ تونی و پیتر در نیز در سفینهٔ ایبانی ماو ماندگار شدند اما تونی از این موضوع خبر دار نبود چون فکر می کرد پیتر به خانه رفته. در ادامه تونی متوجه شد که پیتر در سفینه مانده و این دفعه اعلام آمادگی برای پیوستن به انتقام جویان داده، اینجا بود که برای بار دوم پیتر به یک فیلم قدیمی اشاره کرد. او برای شکست دادن ایبانی ماو پیشنهاد داد تا مانند ملکه بیگانه در همان فیلم او را از سفینه به بیرون بیاندازند. پس از انجام این کار ما دقیقا صحنه ای مشابه را دیدیم که ایبانی ماو هم به همان شکل از سفینه خارج شده!

در جلوتر هم وقتی مردعنکبوتی برای اولین بار «مانتیس» را دید به او گفت توروخدا توی من تخم نذار که دقیقا به همین فیلم اشاره داشت:

AlienSpideyEggs

 

AlienScene

 

(پ.ن: اینجا یک تئوری جالب مطرح شده و اون اینه که عمو بن خیلی به فیلم و سریال علاقه داشته و با پیتر می نشستند این فیلم های قدیمی را می دیدند! باید صبر کنیم و ببینیم که این تئوری به واقعیت می پیونده یا نه!)

 

۷۰- اشاره به Meme معروف

WhatRThose

وقتی پیتر برای اولین بار بازو هایی که از لباسش خارج می شد را دید گفت: اونا چین؟!! (What are Those) این عبارت به کلیپ و Meme معروفی اشاره دارد که دقیقا همین سوال از مامور پلیس پرسیده می شود. (اینم از کلیپش)

 

۷۱- اشاره به علاقه راکت راکون

Thor Eye

قبل از این که گروت،ثور و راکت راکون به «نیدولیر» برسند، راکت به ثور یک چشم جایگزین داد که اشاره داشت به علاقهٔ او به اعضای مصنوعی معلولین! (این چشم مصنوعی اون چشمی که در فیلم محافظان کهکشان ۲ دیدیم نیست)

جلوتر وقتی راکت به جنگ عظیم واکاندا پیوست، نیز دیدیم که او هنوز هم به این کار علاقه دارد و از باکی می پرسد که دست مصنوعی اش را چند می فروشد:

RocketRBucky

 

۷۲- تیم آپ مانند گذشته

تیم آپ و همکاری بین راکت راکون و باکی:

که اشاره داشت به تیم آپ چرخشی بین گروت و راکت راکون در گذشته:

 

۷۳- اشاره به فیلم Footloose 1984

Footloose

قبل از رسیدن ثانوس، محافظان کهکشان، تونی و پیتر داشتند برای شکست ثانوس نقشه می رختند. استارلرد به تونی گفت که نقشه اش بدرد نمی خوره و درکس هم در جواب بهش گفت لابد می خوای با رقص جلوی ثانوس را بگیری.(اشاره به شکست دادن رونان در فیلم اول محافظان کهکشان) اینجا بود که پیتر(همون تئوری که در بالاتر مطرح کرده بودم) به استارلرد گفت درست مثل فیلم Footloose او هم در جواب گفت دقیقا مثل همان فیلم.

 

۷۴- فلش گوردون

FlashGordon

دقیقا پس از اتفاقات شماره قبل توضیح دادیم، تونی استارلرد را به فلش گوردون تشبیه کرد و واقعا هم این دو شخصیت بی شباهت به یکدیگر نیستند.

در مقالهٔ ۱۰ ابرقهرمان برتری که نیروی فوق بشری ندارند این گونه می‌خوانیم:

فلش گوردون نه تنها یکی از قدیمی ترین و مهم ترین قهرمانان دنیای کمیک بلکه کل دنیای سرگرمی است. او چند سال قبل از ظهور ابرقهرمانان یعنی در سال 1934 و در کمیک استریپ های روزنامه ای خلق شد و بارها و بارها در فرم های مختلف سرگرمی مثل فیلم و کارتون ظاهر شده است. خیلی از بزرگان سینما و دنیای کمیک  گفته اند که از او برای خلق آثار خود الهام گرفته اند (مثل جورج لوکاس خالق فرنچایز "جنگ ستارگان"). فلش گوردون یک ورزشکار خوش تیپ بود که برای جلوگیری از یک فاجعه ای که سیاره زمین را تهدید میکرد به همراه دوستانش با موشک به فضا میرود . او در نهایت به سیاره مانگو رسید و با حاکم بیرحم آن به نام «مینگ» (Ming) جنگید و اینچنین بود که ماجراهایش شروع شد.

 

۷۵- دورگا

Durga

آخرین تلاش دکتر استرنج برای شکست ثانوس! یکی از طلسم هایی که دکتر استرنج برای مبارزه استفاده کرد اشاره داشت به «دورگا» که یکی از الهه های اساطیر هندی است و نماد جنگاوری و قدرت زنان نیز  هست.

 

۷۶- پلنگ سیاه، خاک و خون!

TchalaDustBlood

بعد از رسیدن فرقه سیاه به واکاندا، پلنگ سیاه به عنوان پادشاه به پروکسیما میدنایت و کال آبسیدیدین گفت که ثانوس غیر از خاک و خون چیز دیگری را همراه خودش نمیبرد! این حرف او بسیار عجیب بود چرا که به واقعیت پیوست! پلنگ سیاه به همراه نیمی از جمعیت تبدیل به خاک شدند از طرفی ثانوس با ضربه ای که از مردآهنی و ثور خورد خون ازش خارج شد!

 

۷۷- ثانوس، هری پاتر، برزخ

Harry Thanos

وقتی ثانوس بالاخره موفق شد به هدف نهایی خود برسد و با بشکن زدن نیمی از جمعیت را از بین ببرد، ناگهان وارد دنیای دیگر شده بود(که ما حدس می زنیم دنیای سنگ روح باشد). این حرکت دقیقا اشاره داشت به وقتی که ولدمورت هری پاتر را کشت و او هم وارد دنیای مشابه برزخ شد و با دامبلدور گپ زد. (مثل گامورا و ثانوس)

 

۷۸- ایبانی ماو و مفیستو

 در ابتدای فیلم وقتی ایبانی ماو داشت تسارکت را تحویل ثانوس می داد جملاتی از زبانش خارج شد که دقیقا از شماره ۱ کمیک دستکش بی نهایت برداشته شده بود. این بنده حقیر در برابر شما زانو می زند این جمله ای است که مفیستو ابتدای کمیک به ثانوس زد:

mephisto maw

 اخیرا نیز مشخص شد که شخصیت ایبانی ماو در فیلم از مفیستو الهام گرفته شده بود.

 

۷۹- ثانوس، خلقت در هفت روز!!!!

Thanos God

و اما می رسیم به بی نظیرترین ایستراگ این فیلم! با توجه به کتاب مقدس(عهد عتیق و عهد جدید)، خدا دنیا را در شش روز خلق کرد و در روز هفتم استراحت کرد. آشنا نیست!؟ ثانوس در طول فیلم دنبال شش سنگ بی نهایت بود! وقتی هم که دکتر استرنج از او پرسید بعد از رسیدن به هدفش می خواهد چه کار کند او گفت می خواهد استراحت کند و طلوع آفتاب را دز دنیایی شکرگزار نگاه کند!!!! در پایان فیلم نیز به این هدف رسید و بالاخره به استراحتی که می خواست بکند دست یافت...

ولی...

در ابتدای فیلم لوکی به او گفت که هیچ وقت یک خدا نخواهد بود:

No god

ان شا الله در مقاله ایستراگ های انتقام جویان ۴ به این مورد اشاره خواهیم کرد و این یعنی ثانوس در فیلم بعدی شکست خواهد خورد! در ضمن با توجه به فرضیه تکامل و ارتباط آن با این قضیه به نکته جالب تری می رسیم: بعد از اتمام انتقام جویان ۴ کتاب اول مارول هم به پایان می رسد که به همین فرضیه تکامل اشاره دارد!!!

 

نظر شما چیه؟ شما چه نکات دیگری در فیلم پیدا کردید؟

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

  

مطالب مرتبط:

ایستر اگ(Easter Egg)ها و اشارات فیلم “انتقام جویان جنگ بی نهایت” – قسمت اول

15 صحنه در دنیای سینمایی مارول که مستقیما از کمیک بوک گرفته شدند!

35 ایستراگ (EASTER EGG) فیلم كاپیتان آمریكا: جنگ داخلی

15 ایستراگ برتر فیلم های مارول

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم دکتر استرنج

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فیلم محافظان کهکشان 2

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "پلنگ سیاه" – بخش اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "پلنگ سیاه" – بخش دوم

ایستراگ (EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "ثور: راگناورک"

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

اشارات و ایستر اگ های فصل اول سریال مدافعین (DEFENDERS)

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

15 سلاح نیرومند که در دنیای سینمایی مارول مخفی شده اند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Frank Castle A.K.A The Punisher
#1 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-05-18 00:12
دستتون درد نکنه که خیلی سریع این مقاله رو گذاشتید.بی ادبی نباشه ولی یک دفعه که اینو دیدم پشمام ریخت!!!!! :o
من میخواهم از اقای احمد فقیه یک تشکر جانانه برای زحماتشان بکنم.خیلی سپاسگزاریم که تا این حد برای سایت spidey.ir زحمت میکشید
نقل قول کردن
The spider
#2 The spider 1397-05-18 00:30
چاقعا به نکات ریز و دقیقی اشاره کردید
مرگ شخصیت های مورد علاقه‌مون حتما خیلی دردناک خواهد بود ولی چه میشه کرد؟
یه تئوری هست که اشاره میکنه تونی بعد از شکست دادن ثانوس تنها انتقام جو زنده بین شش انتقام جو اصلی هست و لعد از این اتفاقات با پپر زندگی تاره ای رو شروع میکنه از آیرون من بودن بازنشسته میشه
کر این تئوری احتمالش خیلی کمه چون احتمال مرگ تونی استارک می‌تونه به فیلم دور از خانه کمک کنه از اونجایی که تونی مک‌گافین فیلمه
ممنونم از این همه زحماتتون خسته نباشید
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#3 Abootaleb2PAC 1397-05-18 00:38
سلام خسته نباشید
مطلب آخرتون منظورتون از کتاب اول مارول چیه؟
نقل قول کردن
Capitan strange
#4 Capitan strange 1397-05-18 00:49
وای استاد فقیه به قول یه فردی برگای درخت های جلو خونمون با این مقاله ریخت!
از نظر من این یکی از بهترین مقاله هاتونه واقعا خیلی دید دقیق و ریزبینی لازم داره برای دیدن این ایستراگ های مارول.

خسته نباشین :lol: 8)
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#5 Miguel-OHara 1397-05-18 00:49
یعنی این دو قسمت این مقاله با اختلاف بهترین مقاله ایستراگی هستن که دیدم.دست استاد ترابی و آقای فقیه درد نکنه.
در مورد نظریه هایمدال : فکر کنم بایفراست فقط به هفت قلمرو دسترسی داره و میتونه بین اون ها تلپورت بشه
نقل قول کردن
strongest avenger
#6 strongest avenger 1397-05-18 00:57
سلام خدمت تمام اعضا
واقعا ممنون از تمام افرادی که مقاله های این سایتو مینویسن
یکی از بهترین سایت های جهان که اون قدری توش مقاله هست که هر چی میخونی تموم نمیشه
من عضو جدیدم امیدوارم بتونم نظرات خوبی بدم
خیلی خوشحالم که با این سایت اشنا شدم
نقل قول کردن
ghasem
#7 ghasem 1397-05-18 01:19
سلام با توجه به اینکه داستان اونجرز 4 احتمالا مربوط به سفر های زمانی هست من یک نظریه دارم و اونم اینکه در صحنه ای که لوکی دلش به حال برادرش می سوزه و میخواد سنگ رو تقدیم ثانوس بکنه (هنگامی که هالک و ثانوس مشغول مبارزه اند) تقریبا یکی دو دقیقه لوکی غیبش میزنه و وقتی بر میگرده کاملا اخلاقیاتش فرق می کنه و کاملا آماده مرگ!!! حتی چند دقیقه پیش داشت میگفت من آزگاردی نیستم ولی بعد میگه من پادشاه آزگاردم و پسر اودین، همین غیبت چند دقیقه ای برای مسافرت زمانی کفایت میکنه و احتمال اینکه اعضای اونجرز به خصوص ثور از این نسخه خوب لوکی برای متقاعد کردن لوکی حمله نیویورک استفاده کنند تا سنگ ذهن و مکان رو به دست بیارن هست ولی در اخر باید لوکی به زمان حمله ثانوس به سفینه آزگاردی ها برگرده و کشته بشه تا ثانوس به قضیه شک نکنه و سیر زمانی ای که منجر به پیروزی انتقام جویان می‌شه دوباره طی بشه. :-)
نقل قول کردن
Spider-Fan
+1 #8 Spider-Fan 1397-05-18 01:19
عالی بود آقای فقیه!
چنین مقالاتی حجم بالای اطلاعات هنری و عمومی شما رو نشون می‌ده.
خسته نباشید.

لباس‌های پیتر توی MCU هم عالمی دارن برای خودشون!

یک اشاره هم به این موضوع توی شماره ۳۰۳ از کمیک مرد عنکبوتی خارق‌العاده (که دوستان زحمت کشیدن و امروز آماده‌ش کردن) بود
(یه معذرت خواهی هم بکنم از مترجم عزیز، ادیتور و گرافیست محترم و استاد ترابی که نتونستم امروز نظری در موردش بدم. ایشالا فردا به نیمچه نقدی از این آرک با اجازه‌تون می‌نویسم)

توی فیلم Spider-Man Homecoming که هیچ اشاره‌ای به اریجین اسپایدی نشد؛ امیدوارم در فیلم‌های آینده اشاره‌ای به مرگ عمو بن و بدست آوردن قدرت‌های عنکبوتی بشه.

ایستراگ آخر واقعا بی‌نظیر بود!
همینطور تشابه این مورد با کمیک Infinity Gauntlet. یعنی این صحنه هم به دنیای کمیک ادای احترام کرده و هم اشاره‌ای به کتاب انجیل داشته.
مرگ لوکی هم جدا متاثر کننده بود. مخصوصا اونجایی که خودش رو با نام "اودین‌سان" خطاب می‌کنه و همینطور جمله‌ی آخر لوکی: "تو هیچ‌وقت یک خدا نخواهی شد..."
(جدیدا انگار کاربران توئیتر یه تئوری مطرح کردن که لوکی زنده‌ست.) ولی در هر حال این چیزی از تاثیرگذاری این صحنه کم نمی‌کنه.


Infinity War شاهکاری حماسی و تکرار نشدنی بود. و طبیعتا در پایان Avengers IV باید با بعضی کاراکتر های دوست‌داشتنی خداحافظی کنیم...
حیف که نمی‌تونیم یه یونیورس کاملا کمیک‌بوکی در سینما ببینیم. هنوز خیلی کاراکتر ها و داستان ها و رفاقت ها و دشمنی ها و ... هستند که هواداران آرزو دارن اون رو روی پرده سینما ببینن.
(مخصوصا که حالا مارول استودیوز می‌تونه از کاراکتر‌های Fox استفاده کنه)
ولی حیف که خیلی زود (احتمالا) کاراکتر هایی مثل Iron Man باید MCU رو ترک کنن...

در آخر تشکر از آقای فقیه عزیز
خسته نباشین
نقل قول کردن
hassan91
+1 #9 hassan91 1397-05-18 01:24
واقعا خسته نباشین آقای فقیه.
این فیلم واقعا عالیه و تو خودش خیلی نکات داره نکاتی که باید بگیم نزدیک به نصفشون سال دیگه معلوم میشه.
آره واقعا هم ایبانی ماو خیلی شباهت به مفستیو داشت خیلی قشنگ سخنرانی میکرد جوری حرف میزد که آدم حس میکرد که حق با اونه.

راستی دقت کردین وقتی رودی رودز با ژنرال راس صحبت میکرد بروس بنر اون پشت بود :-* راستی من چن تا تئوری به ذهن رسیدم که باید بگم یکیش در مورد ژنرال راسه. چون مارول شخصیتها رو بی دلیل نمیاره و برای آینده اش برنامه داره. نمیدونم تو فاز بعدی از اسکرال ها بهره میبرن یا نه؟(البته فعلا که تو فیلم کاپیتان مارول هستن) ولی اگه یادتون باشه ژنرال راس تو فیلم جنگ داخلی از خاطره ی برگشتن از مرگش صحبت میکرد و اینجا هم باز داشت کاپیتان آمریکا و باقی قهرمانا رو تهدید میکرد. بنظر میاد که ژنرال راس یک اسکرال باشه.

اون نشان کاپیتان مارول تو کمر کال آبسیدین هم آدمو به این فکر میندازه که قبلا کاپیتان مارول باهشون رو به رو شده چندی پیش هم که گفتن رونان هم تو فیلم کاپیتان مارول حضور داره و البته اینکه یکی از اعضای فرقه سیاه یا بچه های ثانوس حضور نداشت، باید منتظر بود دید که قضیه چیه؟

راستی جریان بیگ بنگ چیه؟ البته فک کنم قبلا همینجا خوندما ولی الان یادم نیست لطف میکنین اگه یکی پاسخ بده چون وانگ اول فیلم داشت اون رو به تونی و بروس بنر توضیح میداد. یجورایی منشا سنگ های بی نهایت رو توضیح داد ولی مفهوم بیگ بنگ معلوم نبود.
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1397-05-18 01:26
به نقل از Abootaleb2PAC:
سلام خسته نباشید
مطلب آخرتون منظورتون از کتاب اول مارول چیه؟

منظورش اینه که کل فیلم هایی که تا الان از مارول دیدی همشون میشه کتاب اول یونیورس سینمایی مارول بعد اونجرز 4 میشه کتاب دوم
نقل قول کردن
Spider-Fan
#11 Spider-Fan 1397-05-18 01:46
به نقل از hassan91:
راستی جریان بیگ بنگ چیه؟

بیگ بنگ یکی از بزرگترین نظریات آسترو-فیزیک هست که در اون به چگونگی آغاز عالم پرداخته میشه.
این نظریه مطرح می‌کنه که پیش از وجود هر چیز در عالم، چند انفجار عظیم رخ دادند که باعث پیدایش اتم ها و دیگر اجرام آسمانی و عناصر شد.
و همینطور توضیح میده که "عالم در حال انبساط‌ است".

یه جاهایی یکم تخصصیه ولی اصل تئوری همینه.
(آره خلاصه سوال فیزیک داشتی بیا سراغ ما :lol: )
حالا وانگ توی اینفینیتی وار میاد اریجین سنگ‌های بینهایت رو بجای اینکه مثل دنیای کمیک، بقایای وجودی خدامانند باشن، به بیگ بنگ مرتبط می‌کنه.
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#12 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-05-18 01:49
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از hassan91:
راستی جریان بیگ بنگ چیه؟

بیگ بنگ یکی از بزرگترین نظریات آسترو-فیزیک هست که در اون به چگونگی آغاز عالم پرداخته میشه.
این نظریه مطرح می‌کنه که پیش از وجود هر چیز در عالم، چند انفجار عظیم رخ دادند که باعث پیدایش اتم ها و دیگر اجرام آسمانی و عناصر شد.
و همینطور توضیح میده که "عالم در حال انبساط‌ است".

یه جاهایی یکم تخصصیه ولی اصل تئوری همینه.
(آره خلاصه سوال فیزیک داشتی بیا سراغ ما :lol: )
حالا وانگ توی اینفینیتی وار میاد اریجین سنگ‌های بینهایت رو بجای اینکه مثل دنیای کمیک، بقایای وجودی خدامانند باشن، به بیگ بنگ مرتبط می‌کنه.

اره والا میخواستن علمی هم باشه!
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#13 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-05-18 01:51
به نقل از Spider-Fan:


توی فیلم Spider-Man Homecoming که هیچ اشاره‌ای به اریجین اسپایدی نشد؛ امیدوارم در فیلم‌های آینده اشاره‌ای به مرگ عمو بن و بدست آوردن قدرت‌های عنکبوتی بشه.




اخ که گفتی!فیلم مردعنکبوتی بازگشت به خانه همینطوریش عالی شد چه برسه به اینکه برترین origin تاریخ هم در فیلم باشه. 8)
نقل قول کردن
alihdz
#14 alihdz 1397-05-18 10:05
عالی بود بهترین مقاله ایستر اگی که خونده بودم آخری واقعا جالب بود
به نقل از FC1974PR:
به نقل از Spider-Fan:


توی فیلم Spider-Man Homecoming که هیچ اشاره‌ای به اریجین اسپایدی نشد؛ امیدوارم در فیلم‌های آینده اشاره‌ای به مرگ عمو بن و بدست آوردن قدرت‌های عنکبوتی بشه.




اخ که گفتی!فیلم مردعنکبوتی بازگشت به خانه همینطوریش عالی شد چه برسه به اینکه برترین origin تاریخ هم در فیلم باشه. 8)

اینجوری هم نبود که اصلا اریجینش تو فیلم نباشه حالا عمو بن نبود ولی خود پیتر به ند تو فیلم توضیح میده که کار یه عنکبوت بود و الانم عنکبوته مُرده
راستی اون عکس ۷۹ هم از ثانوس برای بازی فورتنایته درسته؟؟؟
یادش بخیر اون موقع ها میشد ثانوس بشی خیلی خوب بود :cry: میشد راحت victory گرفت
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1397-05-18 11:33
احمد اقای ما واقعا گل کاشته دوباره
دستت درد نکنه. خسته نباشی دلاور. میدونم چقدر سخته اینجور مقالات رو نوشتن
و البته spidey.ir باز هم ثابت کرد نامبر وان بودن بی دلیل نیست. همه چیز برمیگرده به محتوای سایت. بدون شک فقط spidey.ir هستش که تونسته تو ایران همچنین مقاله ای بنویسه. و البته به نظرم حتی در بین سایت های خارجی هم نوشتن و پرداختن به 80 ایستراگ برای این فیلم اگه بی نظیر نباشه، قطعا کم نظیره
نقل قول کردن
ali ghiasi
#16 ali ghiasi 1397-05-18 12:21
عالیییییییییییی یییییییییییی
نقل قول کردن
hassan91
#17 hassan91 1397-05-18 13:38
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از hassan91:
راستی جریان بیگ بنگ چیه؟

بیگ بنگ یکی از بزرگترین نظریات آسترو-فیزیک هست که در اون به چگونگی آغاز عالم پرداخته میشه.
این نظریه مطرح می‌کنه که پیش از وجود هر چیز در عالم، چند انفجار عظیم رخ دادند که باعث پیدایش اتم ها و دیگر اجرام آسمانی و عناصر شد.
و همینطور توضیح میده که "عالم در حال انبساط‌ است".

یه جاهایی یکم تخصصیه ولی اصل تئوری همینه.
(آره خلاصه سوال فیزیک داشتی بیا سراغ ما :lol: )
حالا وانگ توی اینفینیتی وار میاد اریجین سنگ‌های بینهایت رو بجای اینکه مثل دنیای کمیک، بقایای وجودی خدامانند باشن، به بیگ بنگ مرتبط می‌کنه.

مرسی از توضیحاتت دوست عزیز :-) اتفاقا خوبه که منشا علمی به سنگا دادن

این وانگ خیلی خوب نقالی میکنه :lol:
نقل قول کردن
kratos
#18 kratos 1397-05-18 13:48
آقا یه سوال دقیقا معلوم نشد والری کجاست؟
نقل قول کردن
mehran spidey
#19 mehran spidey 1397-05-18 13:58
واقعا ممنون بابت مقاله ، ایستراگ ها خیلی وقت گیر هستند و صبر و حوصله ی زیادی می خواد ، و البته این حجم از ایستراگ در یک فیلم کمیک بوکی خیلی زیاد هست و این نشون دهنده ی ذوق سازندگان فیلم هست که اینقدر دقیق این ایستراگ هارو تو فیلم جا دادند !!!

یه غلط تایپی هم هست تو مورد 71 : گروت از سرباز زمستان می پرسد ، باید نوشته بشه راکت راکون ‌.
نقل قول کردن
هیراد کرمی
#20 هیراد کرمی 1397-05-18 14:09
واقعا از استاد ترابی و آقای احمد فقیه بخاطر این مقاله دو قسمتی بسیار جالب و خوب تشکر میکنم.این مقاله بهترین مقاله بین دیگر مقاله های ایستراگ ها و اشارات است.این دو عزیز چقدر تیزبین و با کمالات هستند که توانستند تمام نکات ریز و درشت این شاهکار را برای ما در مقاله ای دو قسمتی بنویسند.با تشکر
نقل قول کردن
Superior avenger
#21 Superior avenger 1397-05-18 15:46
خسته نباشید
چقدر زیاد بودن ایستر اگ های این فیلم!
ولی به نظرم اشک ریختن ویژن اونجایی که واندا میخواست سنگ نابود کنه هم باید به قسمت اول مقاله اضافه بشه چون از روی اشک ریختن ویژن از روی کمیک برداشته شده بود
نقل قول کردن
Asgardian Warrior
#22 Asgardian Warrior 1397-05-18 15:48
سلام من عضو جدید هستم ... امیدوارم مفید باشم :-)
سایتتون هم حرف نداره و تو ایران تک هستید.
این مقاله هم خیلی سریع اومد :o گفتم حالا دو سه هفته ای طول میکشه.
الحق که بهترینید
نقل قول کردن
sina parker
#23 sina parker 1397-05-18 16:16
ببخشید ایستراگ های ددپول رو نمیزارین؟؟؟
نقل قول کردن
your friend 1235
-1 #24 your friend 1235 1397-05-18 16:38
چرا ی جا اونجرز 4 را اسپویل کردید خیلی ناراحت شدم
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1397-05-18 17:18
به نقل از your friend 1235:
چرا ی جا اونجرز 4 را اسپویل کردید خیلی ناراحت شدم

اسپویل اونجرز 4؟ مگه اونجرز 4 اکران شده که اسپویل بتونیم بکنیم؟!!!
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1397-05-18 17:18
به نقل از sina parker:
ببخشید ایستراگ های ددپول رو نمیزارین؟؟؟

هفته بعد
نقل قول کردن
arian.magneto
#27 arian.magneto 1397-05-18 18:39
من تازه عضو سایت شدم .به نظر من این فیلم یه سرو گردن از فیلم های دیسی بالاتر.ببخشید بابت اسپم چطوری میشه اواتار برای خودم بزارم ممنون
نقل قول کردن
arian.magneto
#28 arian.magneto 1397-05-18 18:41
به نقل از mtm:
به نقل از sina parker:
ببخشید ایستراگ های ددپول رو نمیزارین؟؟؟

هفته بعد

به نقل از mtm:
به نقل از sina parker:
ببخشید ایستراگ های ددپول رو نمیزارین؟؟؟

هفته بعد

راستی استاد به نظر شما ددپول2 فیلم موفقی بود؟
نقل قول کردن
mtm
#29 mtm 1397-05-18 18:54
#28:
ددپول 2 فیلم موفقی بود ولی فیلم درخشانی نبود
متوسط بود
نقل قول کردن
Eragon
#30 Eragon 1397-05-18 19:57
سلام و خدا قوت مقاله فوق العاده عالی بود فقط تو شماره 71 به جای راکت راکون نوشته بودید گروت .
نقل قول کردن
Best comicfan
#31 Best comicfan 1397-05-18 20:25
تشکر ویژه از جناب و ترابی و آقای فقیه برای زحمات فراوانی که کشیدند ...
واقعا نوشتن این مقاله دوقسمتی خیلی وقت و حوصله میخواد ، ولی قطعا عشق و علاقه " بی نهایت " به این شاهکار میتونه نیروی فوق‌العاده ای ببخشه ...
من واقعا از تماشای جنگ بینهایت سیر نمیشم !
از حضور دو کارکتر مورد علاقه برترم ، یعنی کاپیتان و ثور بیشتر لذت رو بردم ...
الان هم بیصبرانه به دلایل متعدد منتظر یک تریلر از کاپیتان مارولم ! خیلی زیاد !!


باز هم Spidey.ir اقتدار خودش رو ثابت کرد ... ما اولین و تنها سایتی بودیم برای این شاهکار چنین مقاله ای تحویل دادیم ...
اون هم با این سرعت !!

واقعا از دوست عزیزم جناب فقیه و استاد ترابی عزیز تشکر میکنم ، چون میدونم چقدر زحمت کشیدند ...
دستتون درد نکنه ...


مقاله واقعا عالی و جامع بود و تمام موادی رو که انتظار داشتم و منتظرش بودم رو در مقاله مشاهده کردم ...

فقط یک مورد دیگه ، که خب خیلی ها که ساموئل جکسون رو میشناسند متوجهش شدند ...
اون عبارتی که بعد از پودر شدن گفت یه جورایی ایستر اگ محسوب میشه دیگه ... :lol:

خیلی لذت بردم ...
خسته نباشید ...
نقل قول کردن
hassan91
#32 hassan91 1397-05-18 21:30
به نقل از kratos:
آقا یه سوال دقیقا معلوم نشد والری کجاست؟

معلوم نشد والکری و کرگ کجاست خوب قاعدتا هیچ کس نمیدونه فک کنم تو همون اولین سکانس مردن و تموم شد.
نقل قول کردن
alihdz
#33 alihdz 1397-05-18 21:33
به نقل از mtm:
به نقل از your friend 1235:
چرا ی جا اونجرز 4 را اسپویل کردید خیلی ناراحت شدم

اسپویل اونجرز 4؟ مگه اونجرز 4 اکران شده که اسپویل بتونیم بکنیم؟!!!

ببخشید استاد ولی راست میگه منم خیلی ناراحت شدم حتی اسپویل اونجرز ۵ و ۶ هم تو مقاله بود :D :lol:
نقل قول کردن
Asgardian Warrior
#34 Asgardian Warrior 1397-05-18 22:07
به نقل از hassan91:
به نقل از kratos:
آقا یه سوال دقیقا معلوم نشد والری کجاست؟

معلوم نشد والکری و کرگ کجاست خوب قاعدتا هیچ کس نمیدونه فک کنم تو همون اولین سکانس مردن و تموم شد.

ولی فکر کنم یه خبر تایید شده بود که می گفت نصف آزگاردی ها هنوز زندن و فرار کردن.
منطقی هم هست چون همونطور که توی فیلم فهمیدیم ثانوس نصف جمعیت هر گونه ای رو قتل عام می کنه و بقیه رو آزاد می کنه.
نقل قول کردن
Best comicfan
#35 Best comicfan 1397-05-18 22:13
به نقل از hassan91:
به نقل از kratos:
آقا یه سوال دقیقا معلوم نشد والری کجاست؟

معلوم نشد والکری و کرگ کجاست خوب قاعدتا هیچ کس نمیدونه فک کنم تو همون اولین سکانس مردن و تموم شد.


اشتباه نکن ...
والکری به همراه نیمی دیگر از ازگاردی ها ، از حمله ثانوس جون سالم به در بردند !
اما وضعیت کنونی اون و کورگ بعد از بشکن ثانوس کاملا مشخص نشده ...
با توجه به اینکه تسا تامپسون سر صحنه فیلمبرداری Avengers 4 دیده شده ، میتونیم شاهد حضور کوتاهش در فیلم باشیم ...

واقعا حیفه که به این سرعت والکری کشته بشه ...
نقل قول کردن
Amirhossein8888
#36 Amirhossein8888 1397-05-18 22:14
آقای فقیه یه ایستراگ رو جا انداختین متاسفانه،،ماشین نیک فیوری مال کمپانی اینفینیتی بود توی سکانس آخر بعد از تیتراژ فیلم
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#37 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-05-19 15:40
در ضمن ببخشید ولی به مسئول ایمیل بگید که نام کاربری من بدبخت رو اشتباه تغیر داده.دیروز ایمیل زدم ولی هنوز هیچی نشده
نقل قول کردن
Fantastic spider
#38 Fantastic spider 1397-05-19 18:55
سلام به همگی یه سوال دارم از همه
شما از دوبله اونجرز اینفینیتی وار خوشتون اومد ؟
از نظرمن من گند زدن به کل شخصیتها به شدت به نگهبانان و مخصوصا موسقی متن ولی صدای کاپیتان بروس بنر استرنج مردعنکبوتی همونه در کل دوبله خوبی نبود






نظر شما چیه
نقل قول کردن
your friend 1235
#39 your friend 1235 1397-05-19 19:24
به نقل از Fantastic spider:
سلام به همگی یه سوال دارم از همه
شما از دوبله اونجرز اینفینیتی وار خوشتون اومد ؟
از نظرمن من گند زدن به کل شخصیتها به شدت به نگهبانان و مخصوصا موسقی متن ولی صدای کاپیتان بروس بنر استرنج مردعنکبوتی همونه در کل دوبله خوبی نبود






نظر شما چیه

اره منم امروز دیدم اصلا دوست نداشتم همش هم تقصیر دوبله گرا نیستا بخش اصلی تقصیر صداگذاری بد و اهنگ سازی بدتر بود صدای ثانوس هم عظمت صدای برولین رو نداش
نقل قول کردن
Fantastic spider
#40 Fantastic spider 1397-05-19 20:57
به نقل از your friend 1235:
به نقل از Fantastic spider:
سلام به همگی یه سوال دارم از همه
شما از دوبله اونجرز اینفینیتی وار خوشتون اومد ؟
از نظرمن من گند زدن به کل شخصیتها به شدت به نگهبانان و مخصوصا موسقی متن ولی صدای کاپیتان بروس بنر استرنج مردعنکبوتی همونه در کل دوبله خوبی نبود






نظر شما چیه

اره منم امروز دیدم اصلا دوست نداشتم همش هم تقصیر دوبله گرا نیستا بخش اصلی تقصیر صداگذاری بد و اهنگ سازی بدتر بود صدای ثانوس هم عظمت صدای برولین رو نداش

موسیقی متنش از همه بیشتر خراب شده بود
نقل قول کردن
Asgardian Warrior
#41 Asgardian Warrior 1397-05-19 21:38
عوامل دوبله فیلم اینفینیتی وار:

مدیر دوبلاژ: وحید منوچهری
گویندگان:
منوچهر والی زاده (رابرت داونی جونیور / مرد آهنی)
محمود قنبری (جاش برولین / تانوس)
سعید مظفری (مارک روفالو / هالک)
رضا آفتابی (بندیکت کامبربچ / دکتر استرنج)
علیرضا باشکندی (کریس ایوانز / کاپیتان آمریکا)
وحید منوچهری (کریس پرت / استار لرد)
منوچهر زنده دل (کریس همسورث)
سعید شیخ زاده (تام هالند / مرد عنکبوتی)
مجتبی فتح الهی (تام هیدلستون / لوکی)
عباس نباتی (چادویک بوزمن / پلنگ سیاه ، بندیکت وانگ / وانگ)
کسری کیانی (پل بتانی / ویژن)
شهراد بانکی (سباستین استن / باکی ، بردلی کوپر / راکون)
شایان شامبیاتی (پیتر دنکلیچ / ایتر ، ویلیام هرت)
آیدین درویش زاده (دیو باتیستا / درکس)
امیر حکیمی (دان چیدل / رودی)
حسین عرفانی (ساموئل جکسون / نیک فیوری)
مریم جلینی (اسکارلت جوهانسون / ناتاشا رومانوف)
مینو غزنوی (زویی سالدانا / گامورا)
مهرخ افضلی (گوئینت پالترو / پپر ،دانای گوریرا / اوکایه ، کوبی اسمالدرز)
مریم رادپور (الیزابت اولسن / اسکارلت ویچ ، لتیشیا رایت / شوری)

یه سری از دوبلور ها که صدای دو نفر رو دوبله کردند!
ولی بیشتر از همه صدای ایرون من اعصابمو خورد میکنه چون به صدای چنگیز جلیلوند عادت کرده بودم.
نقل قول کردن
the Witcher
#42 the Witcher 1397-05-19 21:45
تقصیر خودتونه
باید صبر میکردید دوبله بهتری بیاد
نقل قول کردن
hassan91
#43 hassan91 1397-05-19 22:06
بنظرم نسخه اصلی بهتره.
بیان بازیگرا تو زبان اصلی با دوبلشون زمین تا آسمان فرق داره.
نقل قول کردن
Fantastic spider
#44 Fantastic spider 1397-05-19 22:37
از همه بدتر اسماشون بود به کاپیتان میگفتن ناخدا یا سروان
به پیتر کوویل میگفتن کیل یه جاهای به ویژن میگفتن ویز
از اون بگذریم باید بعضی از دوبلورها جا به جا میشدن مثلا ویژن با استارلرد یا درکس با اون کوتوله
نقل قول کردن
Fantastic spider
#45 Fantastic spider 1397-05-19 22:45
به نقل از the Witcher:
تقصیر خودتونه
باید صبر میکردید دوبله بهتری بیاد

شاید همین یه دوبله باشه
نقل قول کردن
Fazber
#46 Fazber 1397-05-20 00:13
یه عکسی دیدم که لوکی توی لباس انتقام جویان یک و چند تا شخصیت رو توی زمان های مختلف بودن اما نکتش اینه یه ماکت یا فکر کنم شخصی لباس دکتر دووم رو پوشیده بود و سر صحنه بود! امکان دارا ایناهم تاثیر گذار باشن یا فقط درحد یه ایستراگ تو فیلم انتقام جویان هستن؟! راستی من تریلر کاپیتان امریکا رو توی یه سایتی دیدم ادرسشو هنوز پیدا نکردم اگه پیدا کنم اپلود می کنم نشون میداد هواپیما رد میشدن ( هواپیما جنگی) بعد کاپیتان مارولو نشون میداد که داره مثل تونی لباس هاشو به تل می کنه( منظورم اینه که دستگاه کمکش می کرد) بعدش لگو فیلم اومد و تموم شد! کسی دیده تا حالا!؟
نقل قول کردن
Fazber
#47 Fazber 1397-05-20 00:15
به نقل از Fazber:
یه عکسی دیدم که لوکی توی لباس انتقام جویان یک و چند تا شخصیت رو توی زمان های مختلف بودن اما نکتش اینه یه ماکت یا فکر کنم شخصی لباس دکتر دووم رو پوشیده بود و سر صحنه بود! امکان دارا ایناهم تاثیر گذار باشن یا فقط درحد یه ایستراگ تو فیلم انتقام جویان هستن؟! راستی من تریلر کاپیتان امریکا رو توی یه سایتی دیدم ادرسشو هنوز پیدا نکردم اگه پیدا کنم اپلود می کنم نشون میداد هواپیما رد میشدن ( هواپیما جنگی) بعد کاپیتان مارولو نشون میداد که داره مثل تونی لباس هاشو به تن می کنه( منظورم اینه که دستگاه کمکش می کرد) بعدش لگو فیلم اومد و تموم شد! کسی دیده تا حالا!؟

اون تریلر کاپیتان ماروله اشتباه نوشتم!
نقل قول کردن
Marc Spector
#48 Marc Spector 1397-05-20 10:04
خسته نباشید آقای فقیه عالی بود،
مورد 53 (bleeding edge) رو نوشتید :(bleedong edge)
به نقل از Fazber:
به نقل از Fazber:
یه عکسی دیدم که لوکی توی لباس انتقام جویان یک و چند تا شخصیت رو توی زمان های مختلف بودن اما نکتش اینه یه ماکت یا فکر کنم شخصی لباس دکتر دووم رو پوشیده بود و سر صحنه بود! امکان دارا ایناهم تاثیر گذار باشن یا فقط درحد یه ایستراگ تو فیلم انتقام جویان هستن؟! راستی من تریلر کاپیتان امریکا رو توی یه سایتی دیدم ادرسشو هنوز پیدا نکردم اگه پیدا کنم اپلود می کنم نشون میداد هواپیما رد میشدن ( هواپیما جنگی) بعد کاپیتان مارولو نشون میداد که داره مثل تونی لباس هاشو به تن می کنه( منظورم اینه که دستگاه کمکش می کرد) بعدش لگو فیلم اومد و تموم شد! کسی دیده تا حالا!؟

اون تریلر کاپیتان ماروله اشتباه نوشتم!

اون تریلر مال کمیک کان سن دیگو 2016 بود اگر اشتباه نکنم کسی نه تاییدش کرده نه تکذیب سایت هم راجع به اون تریلر خبر کار کرده بگردی پیدا میکنی.
به نقل از Asgardian Warrior:
عوامل دوبله فیلم اینفینیتی وار:

مدیر دوبلاژ: وحید منوچهری
گویندگان:
منوچهر والی زاده (رابرت داونی جونیور / مرد آهنی)
محمود قنبری (جاش برولین / تانوس)
سعید مظفری (مارک روفالو / هالک)
رضا آفتابی (بندیکت کامبربچ / دکتر استرنج)
علیرضا باشکندی (کریس ایوانز / کاپیتان آمریکا)
وحید منوچهری (کریس پرت / استار لرد)
منوچهر زنده دل (کریس همسورث)
سعید شیخ زاده (تام هالند / مرد عنکبوتی)
مجتبی فتح الهی (تام هیدلستون / لوکی)
عباس نباتی (چادویک بوزمن / پلنگ سیاه ، بندیکت وانگ / وانگ)
کسری کیانی (پل بتانی / ویژن)
شهراد بانکی (سباستین استن / باکی ، بردلی کوپر / راکون)
شایان شامبیاتی (پیتر دنکلیچ / ایتر ، ویلیام هرت)
آیدین درویش زاده (دیو باتیستا / درکس)
امیر حکیمی (دان چیدل / رودی)
حسین عرفانی (ساموئل جکسون / نیک فیوری)
مریم جلینی (اسکارلت جوهانسون / ناتاشا رومانوف)
مینو غزنوی (زویی سالدانا / گامورا)
مهرخ افضلی (گوئینت پالترو / پپر ،دانای گوریرا / اوکایه ، کوبی اسمالدرز)
مریم رادپور (الیزابت اولسن / اسکارلت ویچ ، لتیشیا رایت / شوری)

یه سری از دوبلور ها که صدای دو نفر رو دوبله کردند!
ولی بیشتر از همه صدای ایرون من اعصابمو خورد میکنه چون به صدای چنگیز جلیلوند عادت کرده بودم.

دوبله مضخرف کامل بود نه بخاطر صدا های انتخابی(هرچند آقای جلیلوند برای استارک بهتر از استاد والی زادس ولی باز هم آقای والی زاده آیرون من 3 رو گفته بودن مشکلی زیادی نبود)بلکه به خاطر صدا گذاری افتضاح تقریباً تمام موسیقی متن فیلم فالش شده بود معلوم نبوده چیکار کردن اصلاً.
نقل قول کردن
cartoon_network10
#49 cartoon_network10 1397-05-20 18:48
سلام من یک چیز جالب پیدا کردم تو قسمت 7 فصل 3 ریک و مورتی تو یک تیکه اش میروند جایی که برای بدست آردن آرزوشون بهترین چیزشون رو فدا کنند که شبیه اوهمین فیلم است(اگر تونستم اون قسمت فیلمو کات می کنم تو نظرات می گذارم)
نقل قول کردن
brg_1214
#50 brg_1214 1397-05-21 01:25
بسیار مقاله خوبی بود،خسته نباشید!
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
+1 #51 Cap-Spider Potter 1397-05-21 04:10
نیم ساعت پیش فیلمو دیدم!!
دیگه طاقتم طاق شده بود!!
اما این همه صبر کردن ارزش اینو داشت که با کیفیت FHD روی نمایشگر بزرگ ببینمش!! بگذریم، یه نیمچه نقدی برای این فیلم بنویسم و عقیدمو راجبش بگم!

همینجا با قاطعیت میگم که به نظرم Infinity War عظیم ترین اثر کمیک بوکی تمام دورانه..!!!
حداقل برای من کمیک فن (یا به قول آقای ترابی Comic Geek) این فیلم خیلی ارزش داره!! یک شاهکار کمیکی بی نظیر!!

این فیلم به شدت جسوره ! Infinity War فیلمی آکنده از لحظات احساسی و سوزناک، فان، جدی و اثری اعجاب انگیز با عناصر منقلب کننده هست !! ترکیبی همگن از برترین فاکتور های آثار سطح بالا کمیکی!! خالی از هر نوع ایده و قاعده های کلیشه ای و نخ نما شده و کهنه فیلم های بیخود کمیکی!!

Infinity War مستحق این موفقیت همه جانبه هست ! واقعا لیاقتشو داره!! عوامل فیلم واقعا گل کاشتن، از برادران روسو باید مجسمه طلا ساخت!! دمشون گرم که چنینی شاهکاری تحویل دادن!!

جدا از اینکه فیلم همه چیز داشت! از اکشن خیره کننده تا صحنه های عاطفی و تاثیرگذار و لحن و جو دلنشین داستان و شخصیت پردازی های منحصر به فرد و...
خبیث (Villain) داستان چیز دیگه ای بود..!!


ثانوس یقینا بزرگترین ابرخبیث فیلم های کمیکی بوکیه و حتی از شخصیت هایی مثل Doc Ock و مگنیتو هم سبقت گرفته!! این به کنار! به نظرم اگر بهترین خبیث سینما نباشه، قطعا در کنار دارث ویدر و ولدمورت در رتبه اول قرار می گیره!!!!

رتبه من به این فیلم : 10
نقل قول کردن
Cap_zeito
#52 Cap_zeito 1397-05-21 12:39
سلام دوستان ببخشید این چند روز نت نداشتم نتونستم ایستراگی که کشف کردم رو در اختیارتون بزارن ولی خب الان میگم امیدوارم نظرتون و جلب کنه به صحنه ای که دکتر استرنج و تانوس با هم مبترزه میکنن دقت کنین دکتر استرنج چند تا میشه و دور تاندس رو احاطه میکنه تانوس هم با سنگ قدرت همه رو از بین میبره و دکتر استرنج واقعی به عقب پرت میشه به نظرم ادای احترامی به فیلم تور هست که تور داره با لوکی مبارزه میکنهببخشید اگه نتونستم عکس آپلود کنم و یک چیزدیگه این یکی رو شاید نشه خیلی ایستراگ دونست ولی خب بازم میگم صحنه نبرد هالک باستر با کول اوبسیدان هالک باستر دست چپش قطع میشه مثل اونجرز۲ که تونی تو هالک باستر با هالک مبارزه میکنه و اونم دست چپش قطع میشه
با تشکر
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#53 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-05-21 13:57
به نقل از Cap_zeito:
سلام دوستان ببخشید این چند روز نت نداشتم نتونستم ایستراگی که کشف کردم رو در اختیارتون بزارن ولی خب الان میگم امیدوارم نظرتون و جلب کنه به صحنه ای که دکتر استرنج و تانوس با هم مبترزه میکنن دقت کنین دکتر استرنج چند تا میشه و دور تاندس رو احاطه میکنه تانوس هم با سنگ قدرت همه رو از بین میبره و دکتر استرنج واقعی به عقب پرت میشه به نظرم ادای احترامی به فیلم تور هست که تور داره با لوکی مبارزه میکنهببخشید اگه نتونستم عکس آپلود کنم و یک چیزدیگه این یکی رو شاید نشه خیلی ایستراگ دونست ولی خب بازم میگم صحنه نبرد هالک باستر با کول اوبسیدان هالک باستر دست چپش قطع میشه مثل اونجرز۲ که تونی تو هالک باستر با هالک مبارزه میکنه و اونم دست چپش قطع میشه
با تشکر

منظورت همون نبرد نهایی لوکی و ثور روی پل بایفراست هستش دیگه؟
در ضمن
داداش!عکس پروفایلت تصویر زمینه صفحه قفل تبلت منه!راست میگم.
نقل قول کردن
Marc Spector
#54 Marc Spector 1397-05-21 15:44
یه نکته جالب پیدا کردم ولی خب نمیدونم کجا باید میگفتمش بنابر این زیر این مقاله ایستر اگ میگم چون اینم یه ایستراگه.
تو کمیک های جدید مردآهنی در یکی از صفحات زرهی از مرد آهنی وجود داره که در سریال تلویزیونی انتقام جویان 1978(که هرگز پخش نشد) وجود داشت
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#55 Abootaleb2PAC 1397-05-22 00:43
به نقل از hassan91:
به نقل از Abootaleb2PAC:
سلام خسته نباشید
مطلب آخرتون منظورتون از کتاب اول مارول چیه؟

منظورش اینه که کل فیلم هایی که تا الان از مارول دیدی همشون میشه کتاب اول یونیورس سینمایی مارول بعد اونجرز 4 میشه کتاب دوم

اها متشکرم
نقل قول کردن
Fantastic spider
#56 Fantastic spider 1397-05-25 11:44
سلام یه سوال نسخه طولانی تر اونجرز اینفینتی وار کی میاد ؟
اصلا وجود داره همچنین نسخه ای ؟
نقل قول کردن
mtm
#57 mtm 1397-05-25 12:09
به نقل از Fantastic spider:
سلام یه سوال نسخه طولانی تر اونجرز اینفینتی وار کی میاد ؟
اصلا وجود داره همچنین نسخه ای ؟

نه وجود نداره
یعنی تا به حال که نسخه طولانی تر اعلام نشده
کلا فیلمای mcu با نسخه طولانی تر عرضه نمیشن
نقل قول کردن
Fantastic spider
#58 Fantastic spider 1397-05-25 19:33
سلام یه خبر خوش تریلر دوبله خوب اونجرز ۳ انتشار شده
آقای جلیلوند جای استارک و استار لرد هم صدای خودشه
میتونید تو گوگل سرچ کنید تریلر دوبله تراز اول فارسی اونجرز اینفیتی وار
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#59 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-05-25 20:57
به نقل از Fantastic spider:
سلام یه خبر خوش تریلر دوبله خوب اونجرز ۳ انتشار شده
آقای جلیلوند جای استارک و استار لرد هم صدای خودشه
میتونید تو گوگل سرچ کنید تریلر دوبله تراز اول فارسی اونجرز اینفیتی وار

!!!!!!!!What!!!!!!!!!!!!!
اگه به طور کلی اومد میشه لینک سایتشو بذارید که از اون سایت دانلود کنم.لطفاً. :cry:
خواهش میکنم.تورو خدا! :oops: :cry: :sad:
اگه میشه لطفاً اگه دوبلش به طور کامل اومد بگو تو چه سایتی هستش.یا اگه میشه لینکشو بذار یا نمیدونم هرچی.خواهشاً. :cry: :cry: :cry:
با این دوبله گندی که اول اومده اصلاً هیچ کس تو خانواده مون نخواست بشینه ببینه.ولی با این دوبله میتونیم خانوادگی ببینیم.
نقل قول کردن
Fantastic spider
#60 Fantastic spider 1397-05-26 23:01
کسی میدونه پک بلوری و 4k رو از کجا خرید؟
نقل قول کردن
Marc Spector
#61 Marc Spector 1397-05-30 05:30
لینک تریلر دوبله جدید از استودیو کوالیما:
www.namava.ir/.../16027
حضور چنگیز جلیلونددر نقش تونی استارک
نقل قول کردن
شرلوک
#62 شرلوک 1397-06-03 12:33
یک ایستراگ از قلم افتاد ! یادتونه شوری تو پلنگ سیاه به کیل مانگر گفت تو هیچ وقت یک پادشاه نمیشی . تو جنگ بینهایت هم لوکی به تانوس گفت تو هیچ وقت یک خدا نمیشی !
نقل قول کردن
Cap.Venom
#63 Cap.Venom 1397-10-14 13:12
یکی از برگترین ایستراگ هایی که بنده کشف کردم و در هیچ مقاله یا سایت های مختلف ندیدم درباره لوگو اینترو مارول در MCU بود :lol:
و اینه که به ترتیب از اول در هفت فیلم لوگو یکسان بود و تغییر کرد بعد در شش فیلم و سپس پنجمین فیلم :o
اما حالا با لوگو کاپیتان مارول این توالی رو بهم زده و نشد به چهارمی برسه با اینکه لوگو فیلم بعدی یعنی اونجرز پایان بازی همون لوگو قبلیه :-|
استاد ترابی و بقیه ممنون میشم نظرتونو بگید
با تشکر دوستدار شما cap.venom ;-)
نقل قول کردن
رضا طهماسبی
#64 رضا طهماسبی 1398-04-15 15:43
سلام - ببخشید که اینجا اینو میگم و همینطور خیلی خیلی هم دیر شده -- ولی متوجه یه چیزی شدم با مرور فیلم های گذشته - -- در فیلم انتقام جویان عصر اولتران ثور ( تور ) گفت که ( اشاره به دو قولو های ماکسیموف ) : اینا از این سنگ ( سنگ ذهن ) این قدرت هارو گرفتن و هیچ چیزی توان تخریبش رو نداره حتی خودشون ---- ولی در جنگ ابدیت ( بینهایت ) تقریبا اواخر فیلم دیدیم که اسکارلت ویچ تونست با قدرت هاش سنگ رو نابود کنه -- چطور ممکنه اخه ؟ با توجه به حرف تور دارم این حرف رو میزنم -- ممنون میشم یه نفر یه جواب درست و منطقی بهم بده :)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45