ایستراگ های فصل پنجم سریال " ماموران شیلد " – قسمت اول

ایستراگ های فصل پنجم سریال " ماموران شیلد " – قسمت اول

تصمیم گرفتیم که برای اولین بار مقاله ایستراگ های فصل پنجم رو خدمتتون تقدیم کنیم!

مقدمه: درست به یاد دارم که اولین اپیزود فصل پنجم سریال فوق العاده ( ماموران شیلد ) Agents of S.H.I.E.L.D اوایل ماه دسامبر منتشر شد . اون موقع خیلی برای فصل پنجم سریال شوق داشتم . من به شخصه عاشق این سریالم و به عنوان یک طرفدار پر و پا قرص ، با تمام وجود فضای سریال و روند داستانی بی نظیرش رو واقعا دوست دارم . این سریال برای من همه چیز بوده و یه جورایی در کنار MCU باهاش بزرگ شدم ؛ از این رو از نوشتن این مقاله بسیار زیاد لذت میبرم و مفتخرم که این مقاله برای نخستین بار بر روی سایت Spidey.ir قرار میگیره ... فصل پنجم این سریال بی نظیر تفاوت های قابل توجهی با دیگر فصل ها داشت . این فصل اولین فصلی بود که " گرنت وارد " در اون حضور نداشت ( تحمل دوریش خیلی سخته ! خیلی سخت !!! ) ، و خب تهدیداتی که ماموران با تجربه شیلد در این فصل باهاش روبرو شدند بزرگترین و سخت ترین ماجراجویی اونها رو رقم زد ... این فصل واقعا محشر بود و قطعا خاطرات خوب و گاه بسیار تلخی رو در ذهن هواداران بر جای گذاشت ...

 

1- مومیایی خوانیتا ( Mummy Juanita )

در دقایق ابتدایی نخستین اپیزود بعد از اینکه اعضای تیم به وسیله مونولیث Monolith ) ) به آینده منتقل میشوند ، جما سیمونز Jemma Simmons و یویو رودریگز yoyo Rodriguez )) با دسته ای از انسان ها برخورد میکنند که مدت ها پیش به وسیله " وریل نکسیان ها " کشته شده بودند ( در ادامه راجع بهشون توضیح میدم ) . حمله " وریل نکسیان ها " به اون افراد باعث شده بود که جسم اونها بعد از مرگشون حالت خاصی پیدا کنه ؛ در واقع مثل این بود که جسمشون از درون مکیده و خالی شده باشه .

همون لحظه یویو با لهجه اسپانیاییش میگه : < اونها شبیه مومیایی خوانیتا از امپراتوری اینکا هستند > .

در واقع این مورد اشاره ای ست به وقایع چندین سال پیش که منجر به کشف سه مومیایی جدید از امراتوری اینکا شد . مهمترین آنها ، مومیایی خوانیتا ( دوشیزه اینکا ) بود که بعد از گذشت حدود500   سال در میان نادر ترین و سالم ترین مومیایی ها قرار دارد .

علاوه بر آن ، جسم این مومیایی حالت مکیده شده و تخلیه شده داشت و به همین دلیل بود که یویو و جما این شباهت را ذکر کردند .

 

S.W.O.R.D. - 2

S.W.O.R.D.

بعد از اینکه کولسون و بقیه اعضای تیم متوجه میشن که توی فضا هستند ، یویو از کولسون میپرسه که : < شیلد هیچ بخش فضایی به اسم اسپیر یا همچین چیزی نداره ؟ >

در واقع این مورد اشاره ای ست به سازمان " S.W.O.R.D. "که در دنیای کامیک زیر مجموعه .S.H.I.E.L.D است و عملیات و فعالیت های فرا زمینی را تحت نظر دارد . پیش از شروع فصل پنجم ، شایعاتی مطرح بود مبنی بر اینکه سازمان S.W.O.R.D در فصل پیش رو حضور پیدا میکند ، اما متاسفانه با توجه به اینکه رایت تلویزیونی این بخش در دستان " کمپانی فاکس " قرار داشت ، کمی دور از ذهن به نظر میرسید . امیدواریم که بعد از خرید فاکس توسط دیزنی ، بتوانیم شاهد حضور چنین مواردی در دنیای سینمایی مارول باشیم . در این میان نام  S.P.E.A.R نیز ذکر میشود که اشاره به تشکیلاتی با همین نام در سری کامیک های Avengers world دارد ؛ " اسپیر " سازمان جاسوسی اطلاعاتی چینی است که به طور مستقیم به شیلد مربوط نمیشود ، اما برای اینکه یویو نمی توانست عینا از واژه " S.W.O.R.D " استفاده کند ( به دلیل حق رایت تلویزیونی ) به جای اون از " اسپیر " استفاده کرد .

 

- 3قانون سوم کلارک

قانون سوم کلارک

ترکیب " فیت-سیمونز " چه در علم و چه در روابط عاشقانه و رمانتیک ، یکی مواردیه که هواداران واقعا عاشقش هستند ؛ اما جدا از این مورد ، " جما سیمونز " و " لئوپود فیتز" به عنوان یک کارکتر ارجینال فوق‌العاده دوست داشتنی هستند . جما همیشه سعی میکنه که تحت الشعاع علم پیش بره و برای هر پدیده ای توجیه علمی پیدا کنه . در یکی از سکانس های اپیزود اول ، اون با مک شروع به بحث میکنه ( چون مک فکر میکنه اکثر این اتفاقات ریشه ی جادوئی دارند ) .

و جما در پاسخ مک جمله زیبایی رو عنوان میکنه :

< Magic is just science , We don't understand yet >

) جادو همون علمیه که ما هنوز درکش نکردیم )

این جمله در حقیقت اشاره ای است به " سومین قانون کلارک " که بیان میدارد :

< هر فناوری وقتی به حدی از پیشرفت برسد، دیگر نمیتوان آن را از جادو تفکیک کرد >

واقعا رویارویی جما سیمونز و دکتر استرنج میتونه فوق‌العاده هیجان انگیز باشه ... (خدایا یعنی میشه کولسون و اعضای تیمش رو برای یکبار هم که شده توی سینما ببینیم ؟!(

 

- 4الهام گرفتن از سری محافظان کهکشان

الهام گرفتن از سری محافظان کهکشان

فصل پنجم این سریال فوق‌العاده ، کاملا به حال و هوای فضایی و کیهانی (Cosmic ) آغشته شده بود . فضای بصری سریال و حتی جزئیات و آیتم های مخصوص به کار رفته در سریال ، کاملا روایتگر این بودند که بخشی از فصل پنجم الهام گرفته از سری " محافظان کهکشان " بوده است و حتی " جد ویدون " ( برادر جاس ویدون ) پیش از این   اعلام کرده بود که بخشی از روند داستانی به واسطه تاثیرات این سری موفق مطرح شده بود و در واقع سری " محافظان کهکشان " زمینه های اجرایی این فصل را فراهم آورده بود .

گجت " دیک شاو " یک مثال مناسب از این تاثیرپذیری است ؛ میشه گفت که امکانات این کلاه ، ترکیبی ست از برخی ویژگی های ماسک " استار-لرد " و " مرد آهنی " .

برای نمونه وقتی که " فلینت " کلاه رو روی سرش نصب میکنه ، ویژگی هایی مثل محفظه اکسیژن و دامنه دید کلاه و یا تکنولوژی اتصال داده و دید مستقیم رو مشاهده میکنم ، در صوریتی که ما پیش از این بواسطه فیلم های MCU با این ویژگی ها آشنایی داشتیم .

 

- 5 اشاره به فیلم بیگانه Alien ) )

 اشاره به فیلم بیگانه Alien ) ) 

در اواسط اپیزود اول ، " مک " دوباره مثل همیشه شروع میکنه به صحبت کردن درباره فیلم های علمی تخیلی ...

دیزی و کولسون موافقند که توی فانوس پخش بشن و ببینن که ماجرا از چه قراره ؛ ولی مک با اونها مخالفت میکنه و میگه که : < مگه تا حالا هیچکدومتون فیلم فضایی ندیدید ؟! >

بازم ادامه میده و میگه : < اونها هم قبل از اینکه یکی یکی تیکه تیکه بشن ، میگفتن باید از همدیگه جدا بشیم . خودتونم میدونید اولین نفری که میمیره کی بود ... >

در واقع صحبت های " مک " به فیلم " Alien " اشاره داره ؛

در این فیلم اولین نفری که کشته میشه یک فرد سیاه پوسته و مک در صحبت هاش داره به خودش اشاره میکنه ... ( ترسی که از این قضیه داره هم کاملا مشخصه ، چون ترسناک ترین چیز برای مک اینه که به وسیله یک ربات کشته بشه! )

 

- 6 شباهت فضای داستان با فیلم Snowpiercer

شباهت فضای داستان با فیلم Snowpiercer

تقریبا بعیده که فیلم فوق‌العاده Snowpiercer ( یخ شکن ) رو دیده باشید و هنگام تماشای نخستین اپیزود های این فصل متوجه شباهت شکل گرفته بین فضای غالب داستانی نشوید ... در فیلم " یخ شکن " و در اپیزود های نخست فصل پنجم سریال ، فضای ثابت بردگی انسان ها و اختلاف طبقاتی به چشم میخوره ، اما هر کدوم با خلاقیت های کاملا منحصر به فرد و طبق روند و ژانر داستانی خاص خودشون به کار گرفته شده اند ...

( فیلم یخ شکن یک فیلم کامیک بوکی فوق‌العاده ست که کریس ایوانز دوست داشتنی در اون به ایفای نقش پرداخته . اگر کسی از دوستان این فیلم رو ندیده ، حتما اون رو بهش پیشنهاد میکنم )

 

- 7 اشاره به سری فیلم Sharknado

اشاره به سری فیلم Sharknado

بعد از اینکه " تس " برای اولین بار با کولسون و تیمش ملاقات کرد ، از کولسون سوالاتی درباره گذشته زمین پرسید . یکی از سوالاتش این بود که انسان ها چگونه از بلایای طبیعی مثل زلزله ، گردباد و کوسه ( لفظ Sharknado رو به کار برد ) جان سالم به در میبردند ( بنده خدا چون توی اون آینده نکبت بار به دنیا اومده بود هیچی نمیدونست ) . بعدش کولسون بهش گفت که این جریان طوفان کوسه همش سرگرمی و فیلمه !

 

- 8 هالاHala ) )

هالاHala ) )

در دقایق پایانی اپیزود دوم برای نخستین بار با " کسایاس " (Kasius) ، از بزرگان نژاد " کری " ملاقات کردیم . پس از اتفاقاتی که برای زمین افتاد ( در چرخه زمانی پیشین ) ، او به عنوان جانشین پدرش فرمانروایی بر انسان ها را به عهده گرفت ...

در صحنه ای ، " کسایاس " به تعریف و تمجید از منظره بیرونی زمین میپردازه ( با اینحال که زمین تکه تکه شده بود ) و میگه : < حتی " هالا " هم همچین منظره ای نداره. >

" هالا " در دنیای کامیک نام سیاره نژاد " کری " است ؛ اما با وجود اینکه " کری ها"  حضور زیادی در دنیای سینمایی مارول داشته اند ( در فصول پیشین سریال ماموران شیلد ، دو فیلم محافظان کهکشان و در فیلم پیش روی کاپیتان مارول ) ، ما تا به حال نمای واضحی از سیاره " هالا " را در دنیای سینمایی مارول مشاهده نکرده ایم ...

اما با توجه به اینکه روند فاز چهارم MCU بیشتر به حال وهوای فضایی و کیهانی نزدیک است ، پس همچنان میتوانیم به حضور این سیاره در آینده دنیای سینمایی مارول امیدوار باشیم . 

" اما لازم به ذکر است که ما توانستیم نمایی جزئی از سیاره " هالا " که توسط ایگو در   حال نابودی بود را مشاهده کنیم ( تصویر زیر ) ... "

 

- 9 وریل نکسیان Vrell nexians ) )

وریل نکسیان Vrell nexians ) )

یکی از نژاد های گمنام کمیک بوکی حاضر در فصل پنجم سریال " ماموران شیلد " ، نژاد " وریل نکسیان " بود ( معمولا به اسم Roaches "" - به معنی سوسک - صداشون میکردند ) .    

" وریل نکسیان " ها از نظر ظاهری شباهت قابل توجهی به نژاد " Brood " دارند و با انتشار نخستین تریلر ، خیلی ها فکر میکردن اونها از نژاد Brood هستند ، در حالی که رایت استفاده از اونها در دستان کمپانی فاکس قرار داشت ( خبرش رو اینجا کار کردیم ) .

در سریال گفته شد که اونها میتونن به وسیله طوفان های جاذبه ای سفر کنن و بعد از اینکه زمین متلاشی و خالی از سکنه شد ، به سطح زمین نفوذ کردند و زمین یجورایی تبدیل به محل زندگی شون شد .

اما خیلی جالبه که بدونین اولین حضور اونها در دنیای کمیک برمیگرده به شماره 212 از سری کمیک های Thor " " ، که در اون بازه داستانی " اودین " یک حالت دمدمی مزاج داشت ( یه چیزی توی مایه های اودینی که لوکی در اوایل فیلم Thor : ragnarok نشون داد ) . در اون داستان اودین به دلایل مختلف ثور و جمعی از جنگجویان ازگاردی رو تبعید کرده بود .

 

در طی این اتفاقات ، نژاد " وریل نکسیان " به ازگارد یورش آوردند و دلیل هجومشون ، جانور های سوسمار شکلی بود که در ازگارد ساکن شده بودند ( اون جانورها هدف معمول وریل نکسیان ها بودند ) . وریل نکسیان ها هم معمولا بعد از مغلوب کردن یک سیاره ، مردمانش رو بردگی میگرفتند و در حراج بین کهکشانی میفروختند .

هنگامی که ثور و ازگاردی های تبعید شده متوجه شدند که ازگارد در معرض خطر قرار گرفته ، تلاش کردند که از ازگارد محافظت کنند و در نهایت اودین رو از دست وریل نکسیان ها نجات دادند .

 

10 - معتقدان راستین ( ( True believers

معتقدان راستین ( ( True believers

بعد از تکه تکه شدن زمین و آغاز سلطه " کری " بر بشریت ، به مرور هدف و روش زندگی انسان ها به طرز عجیبی شروع به تغییر کرد ؛ کری ها سعی میکردند هر سند تاریخی انسان ها و در کل هر چیزی که به گذشته مربوط میشد رو از بین ببرند و تمرکز انسان ها رو به آینده جلب کنند تا راحت تر بتوانند به سلطنتشون ادامه بدند .

اما در این میان انسان هایی بودند که نسل به نسل به اعتقادات خودشون پایبند بودند و هیچ وقت دست از مقاومت نکشیدند ، اما انسان های نوظهور اونها رو مسخره میکردند و ملازمان کری هم هرکس که به این اعتقادات پایبند بود رو به سطح زمین ( که به محل زندگی وریل نکسیان ها تبدیل شده بود ) تبعید میکردند تا از مرگشون مطمئن بشوند .

هدایتگر این گروه ناانسانی به اسم " رابین هینتون " بود که با قدرت های پیشگوییش همیشه اعتقاد گروه رو تقویت میکرد ، و اصلا به همین دلیل بود که گروه " معتقدان راستین " همواره معتقد بود که گروهی به اسم " شیلد " و به رهبری " فیل کولسون " میان و نجاتشون میدند .

اما این عنصر بزرگ و جالب فصل پنجم ، الهام گرفته از یکی از اصطلاحات متداول " استن لی " میباشد . در حقیقت عبارت " معتقدان راستین " (True Believers ) برگرفته از اسم مستعار استن لی در اوایل حضورش در عرصه کامیک بود ( دهه 60 ) . این عبارتی بود که استن لی برای آدرس دادن به هوارادان ازش استفاده میکرد :

Face front , true believer! ""

 

- 11 دنیاهای موازی ( Multiverses )

دنیاهای موازی ( Multiverses )

بعد از اینکه " دیک " به " دیزی " میگه که تکه تکه شدن زمین تقصیر اون بوده ، دیزی میگه که مطمئنه کار اون نبوده ؛ بلافاصله دیک میگه که : < طبق نظریه جهان های موازی ، توی دنیای من تو بودی که زمین رو نابود کردی ؛ طبق این نظریه برای هر جهان موازی ، بینهایت جهان موازی دیگه وجود داره >. بله ... این اشاره ی صریحی است به دنیای های موازی کمیک های مارول ؛ دنیای هایی که برای نخستین بار در MCU ، در فیلم " دکتر استرنج " به طرز بی نظیری معرفی شدند و در آینده دنیای سینمایی مارول نقش تعیین کننده ای خواهند داشت .

دنیاهای موازی ( Multiverses ) 

علاوه بر این مواردی که خدمتتون عرض کردم ، ما بارها عدد 616 را در بین دیالوگ ها میشنیدیم (من خودم از این یکی خیلی لذت بردم !) . در واقع وسیله های نقلیه غول پیکر طراحی شده توسط " شیلد " ، با پسوند 616 طرح ریزی و دیزاین میشدند ( مثلا "bus" رسما با نام " S.H.I.E.L.D. 616 " عنوان میشد ) . در اپیزود سوم هم هنگام برقراری ارتباط با " زفر وان " ، سیگنال ارتباطی روی 616 بالا و پایین میرفت ؛ " 616 " یک بخش بزرگ از سطح زمین بود که در این اپیزود میتوان به عنوان یک ایستراگ ازش یاد کرد ( 616 شماره دنیای اصلی در کامیک های مارول میباشد )

* منتظر یک مقاله با موضوع دنیاهای موازی از طرف من باشید ... *

 

- 12 شعار فیلم " Alien 1979 "

شعار فیلم " Alien 1979 "

وقتی که " کولسون " ، " می " و " مک " آماده میشن تا بوسیله " تراولر " به سطح زمین سفر کنن و از کار های پیچیده " ورجیل " سر در بیارن ، " مک " قبل از اینکه سوار بشه گفت : < ترجیح میدم جایی نرم که کسی صدای داد و فریادم رو نشنوه ... >

این جمله اشاره ای ست به شعار و یا همون " تگ لاین " (Tagline ) فیلم " بیگانه " :

< In space , no one can hear you scream >

( مک هم که خوره ی فیلم های علمی تخیلیه! )

 

13 - اشاره به سریال "Firefly "

 اشاره به سریال "Firefly "

در یکی از سکانس ها ، کولسون لفظ " اشیائی توی فضا " (Objects in space ) رو به کار میبره . این عبارت در واقع نام یکی از اپیزود های سریال " Firefly " به کارگردانی و نویسندگی " جاس ویدون " میباشد .

 

- 14 فانوس ( Lighthouse )

فانوس ( Lighthouse )

بعد از تکه تکه شدن زمین ، سطح آن غیرقابل سکونت شد و تمامی انسان های بازمانده در پناهگاه زیرزمینی عظیمی به نام " فانوس " ساکن شدند که بعد ها تحت سلطه نژاد "کری" درآمد . " فانوس " پناهگاه بزرگی بود که در دهه 70 میلادی توسط " شیلد " به منظور تهدیدات عظیم - در حد آخرالزمان - ساخته شده بود ؛ این پناهگاه که در داخل دریاچه و اونتاریو واقع شده است به عنوان بخشی از پروژه " Recalamation " ( استرداد ) و به دستور ژنرال "ریک استونر" وارد مراحل اجرایی شد .

اما ایده "  " Lighthouseکاملا از دنیای کمیک های مارول الهام گرفته شده است ... در دنیای کمیک " Lighthouse " ایستگاه فضایی اربیتالی ست که توسط " هنک پیم " و " هنک مک اوی " به عنوان مرکز فرماندهی " انتقام جویان مخفی " ( Secret Avengers )تاسیس شده است .

( یکی از دلایلی که من واقعا عاشق این سریال فوق‌العاده ام و به نظرم بهترین سریال کامیک بوکیه ، اینه که علاوه بر خلق کارکترها و ایده های ارجینال درجه یک ، کاملا وفاداری خودش به دنیای کامیک رو در جای جای داستان حفظ میکنه !! )

 

- 15 علاقه فیتز به میمون ها

علاقه فیتز به میمون ها

در اپیزود پنجم وقتی که " فیتز " توسط ژنرال " هیل " زندانی میشه ، روی دیوار زندان به جای چوب خط ، هر روز یک صورت میمون میکشه . این به علاقه بیش از حد فیتز به میمون ها از دوران بچگیش اشاره داره ؛ یادش بخیر توی فصل اول ، روزی که فیتز و سیمونز جوان تر بودند و فیتز مدام راجع به این میمون ها صحبت میکرد ( به سادگی میشه تکامل شخصیتی تک تک کاراکترهای اصلی این سریال فوق‌العاده رو درک کرد ... ) .

جالبه که بدونید علاقه بیش از حد فیتز به میمون ها ، از روحیات و علاقه شخصی " ایان د کستکر " ( بازیگر نقش فیتز ) به میمون ها ، الهام گرفته شده است .

 

16 - کرونیکوم یا واچر ؟! ( Watchers / Chronicoms)

کرونیکوم یا واچر ؟! ( Watchers / Chronicoms)

" ایناک " (Enoch ) اولین کرونیکومی بود که در سریال باهاش ملاقات کردیم ؛

کرونیکوم ها نژاد پیشرفته و باستانی هستند که در کهکشان به عنوان نظاره گر و مشاهده کننده اعمال گونه ها عمل میکنند ، و تنها زمانی اجازه دخالت در سیر طبیعی حیات رو دارند که اقدامشون در جهت جلوگیری از یک حادثه در حد انقراض باشه .

اما این یکم آشنا نیست ...؟!

بله ، " واچرها " (Watchers ) هم در دنیای کامیک چنین وظایفی رو بر عهده دارند . اما میدانیم که " واچرها " ( با توجه به اینکه رایت اونها به طور مشترک در دستان مارول استودیوز و فاکس قرار داره ) برای نخستین بار در فیلم " محافظان کهکشان2 " ظاهر شدند و در دنیای سینمایی مارول حاضر هستند ، اما در سریال به جای استفاده از اونها از نژاد " کرونیکوم " استفاده شد ، که احتمالا به دلیل بوجه محدود سریال این کار رو انجام دادند . یک نکته قابل توجه هم در مورد کرونیکوم ها وجود داره و اون هم اینه که اونها اسامی زمینی شون رو مطابق کتاب های مقدس انسان ها انتخاب میکنند !! ( نوح ، ایناک -ادریس- و ... )

 

- 17 اشاره به " امپراتوری ضربه میزند "

اشاره به " امپراتوری ضربه میزند "

وقتی که فیتز داخل " محفظه منجمد کننده " قرار میگیره و آماده انجماد میشه ، " لنس " میاد بالای سرش و بهش میگه : < I love you > .

فیتز هم یه لبخند میزنه و میگه : < I know > .

در واقع فیتز و لنس دارند به دیالوگ نهایی بین هان سولو و پرنس لیا ، قبل از انجماد هان سولو در فیلم " جنگ ستارگان : امپراتوری ضربه میزند " اشاره میکنند .

( واقعا حضور لنس توی این اپیزود فوق‌العاده بود ، با اینحال که برای " بابی مورس " هم خیلی دلم تنگ شده بود .

ولی به احتمال زیاد شاهد حضور اونها توی فصل ششم خواهیم بود ... )

 

18 - اشاره به فیلم " Gremlins "

 اشاره به فیلم " Gremlins "

لنس و فیتز " برای ورود به پایگاه " بلو ریون ریج " از اسم های ساختگی استفاده میکنند : " فلتزر " و " فاترمن " . این اسم ها به کارکتر های فیلم " Gremlins " اشاره دارند .

 

19 - بندری ایل (Benderry ale )

بندری ایل (Benderry ale )

کامیونی که " ایناک " باهاش به رستوران اومد و کولسون و بقیه اعضای تیم رو به آینده فرستاد ، یه کامیون پوششی بود که برای حفظ پوشش هر بار نوشته های روی کامیون رو در بین مسیر تغییر میداد تا کسی نتونه ردش رو بگیره ؛ اما هنگامی که کامیون جلوی رستوران پارک شد ، به عنوان یک کامیون حمل آبجو با نام " بندری ایل " رویت شد .

اما " بندری ایل " پیش از این هم در این سریال حضور داشته است ، و این حضور برمیگرده به یکی از فوق‌العاده ترین و احساسی ترین لحظات تاریخ سریال " ماموران شیلد " ... صحنه ای که هواداران عاشقش هستند و تا عمر دارند فراموشش نمیکنند ...

سکانس پایانی اپیزود 13ام از فصل سوم که خداحافظی دردناک " بابی مورس " و " لنس هانتر " رو به تصویر میکشه . جالبه که در این اپیزود هم همه داشتند با آبجوی " بندری ایل " از همدیگه خداحافظی میکردند .

( این صحنه فوق‌العاده رو میتونید اینجا تماشا کنید )

 

20 - مرد زمان گم کرده ؟!

مرد زمان گم کرده ؟! 

تنها روشی که فیتز میتونست به وسیله اون به آینده سفر کنه و به اعضای تیم ملحق بشه ، انجماد به 74 مدت سال در محفظه منجمد کننده ایناک بود . این روش از داستان انجماد کاپیتان آمریکا در یخ ( به مدت70 سال ) در فیلم " نخستین انتقام جو " الهام گرفته بود . اما با توجه به اینکه فیتز به 74 سال آینده ( سال2091 ) سفر کرده بود ، به " مسن ترین انسان حاضر در دنیای سینمایی مارول (MCU ) " تبدیل شد ... بله !! فیتز پیرترین انسان حاضر در MCU بود ( البته قبل از اون مرگ دردناک و شوکه کننده !! ) . این رتبه پیش از این به " باکی بارنز / سرباز زمستان " تعلق داشت که بعد از مرگ وحشتناک فیتز در انتهای فصل ، دوباره این رتبه به خودش اختصاص پیدا میکنه . و ما قطعا در فصل ششم با همون فیتز 30 ساله و جوان روبرو خواهیم شد ( در ادامه به طور مفصل راجع بهش توضیح میدم ) .

 

21 - اشاره به زاندار ( Xandar )

اشاره به زاندار ( Xandar )

یکی از خریداران و مشتری های ثابت " کسایاس " با نام " پونارین " به افتخار رونمایی و به مزایده گذاشته شدن " نابودگر دنیاها " (لقبی که به دیزی جانسون داده بودند) ، غذایی باارزش و کمیاب به همراه آورده بود تا همگی لذت تمام را از میهمانی ببرند ؛

و اون غذا هم چیزی نبود جز ... " حلزون زانداری تازه " !! با توجه به واکنش کسایاس و میهمانان حاضر و تعریف کسایاس از بذل و بخشش پونارین ، میشه فهمید که " حلزون زانداری " ( Xandarian Snail ) بسیارنادر ، ارزشمند و

گرانبهاست ( شاید هم به خاطر اینه که زاندار در اون زمان نابود شده ) . ما برای نخستین بار در فیلم " محافظان کهکشان1 " با سیاره " زاندار " آشنا شدیم و بعد از اون هم دیگه این سیاره رو در دنیای سینمایی مارول زیارت نکردیم ؛ ولی به احتمال خیلی زیاد به زودی شاهد حضور این سیاره در MCU خواهیم بود .

 

22 - جرج کیتسون

جرج کیتسون

بعد از اینکه کسایاس از فروش " بن " به میهمانان خودداری میکنه ، پونارین عصبانی   میشه و میگه : < اگه میخواستم اذیت بشم ، به جای اینجا میرفتم به فاحشه خانه کیتسون > .

" کیتسون " نام سیاره ایه که به همین نام و رسم شناخته میشه و نام این سیاره در واقع برگرفته از نام یکی از نویسنده های سریال ، یعنی آقای " جورج کیتسون " میباشد !

😆عجب ایستراگی ...

 

23 - گگ کو (Geg-ku )

گگ کو (Geg-ku )

ایناک در مدت 74 سال که با آینده فاصله داشتند ، فرصت داشت که برای ورود فیتز و نجات تیم برنامه ریزی کنه ؛ اون فیتز رو به عنوان یک غارتگر (Marauder ) به ضیافت کسایاس وارد کرد .

ایناک برای اینکه ظاهر فیتز رو به عنوان یگ غارتگر نشون بده ، یک سنجاق سینه روی ژاکت اون نصب کرده بود . ایناک گفت که این مورد خیلی حائز اهمیته ، چون نشون میده که یک غارتگر تا بحال جان چند نفر رو گرفته ! بعد از اون هم میگه که این سنگ های براق رو سنجاق، در حقیقت لارو های " گگ کو " هستند . در دنیای کمیک ، گگ کو ها نژادی از جانوران سوسمار شکل ( نیمه خزنده و شبیه به انسان ) هستند که در سیاره Wilamean " " سکونت دارند .

و یک نکته جالب دیگه هم وجود داره ...! اینکه فیتز خودش رو به عنوان یک عضو از گروه " غارتگران " (Marauders )

معرفی میکنه !! ولی ما یکبار پیش از این جمعی از گروه " غارتگران " را در دنیای سینمایی مارول زیارت کرده بودیم !!!

بله ... در فیلم Thor : the dark world !!

" غارتگران " گروهی از اوباش و چپاول گران هستند که از نژاد های مختلف کنار یکدیگر گرد آمده اند . آنها کسانی بودند که در ابتدای فیلم " دنیای تاریک " ، در نه قلمرو Nine realms ) ) هرج و مرج به وجود آورده بودند و ثور در نبرد " واناهایم " باهاشون رو در رو شد !

 

- 24 فلینت ( Flint )

فلینت ( Flint )

یکی از شخصیت های جدیدی که در این فصل باهاش آشنا شدیم " فلینت " بود . فلینت انسان جوانی بود که در " فانوس " به دنیا آمده بود و در طی آزمایش های اجباری تریجنسیس توسط ملازمان کسایاس ، به یک ناانسان تبدیل شد و قدرت کنترل و تسلط بر سنگ و اشیای خاکی را بدست آورد .

اما فلینت در دنیای کامیک هم حضور داشته و اولین حضورش برمیگرده به شماره 3 از سری کامیک های " " Inhumans (2014) ...

هرچند اسم واقعی اون " جیسن " بود و " فلینت " در حقیقت نام مستعارش بود ؛ ولی قدرتش مشابه قدرتی که در سریال شاهدش بودیم ، کنترل و تسلط بر سنگ ها بود .

 

25 - مستون دار (Maston-dar )

مستون دار (Maston-dar )

" مستون دار " یکی از بهترین جنگجویان ارتش فالناک ( برادر کسایاس ) بود ؛ اون علاقه خاصی به اسلحه و خون ریزی داشت و در نهایت به دست " سینارا " کشته شد . اما در دنیای کامیک مستون دار یک ژنرال کری بود که به منظور پس گرفتن ماه از خانواده سلطنتی ناانسان ها ، به آنجا فرستاده شد . نخستین حضور او در دنیای کامیک برمیگرده به شماره یک از سری "Inhumans : the great refuge "

 

 

- 26آقا و خانم بوبا فت ( Boba fett )

آقا و خانم بوبا فت ( Boba fett )

هنگامی که کولسون و تیمش در حال فرار از دست نگهبانان کری و رسوندن خودشون به " تراولر " بودند ، دیزی به " سینارا " و " مستون دار " لقب آقا و خانم بوبا فت رو داد . این اشاره ی مستقیمی ست به یکی از کارکتر های سری " جنگ ستارگان " با نام " بوبا فت " .

 

- 27 آیزاک سی سینگلتون جونیر ( Isaac c. Singleton jr. )

آیزاک سی سینگلتون جونیر ( Isaac c. Singleton jr. ) 

آقای سینگلتون در سریال " ماموران شیلد " در نقش یکی از معاون های کسایاس که مسئول مدیریت ناانسان های جوان بود ظاهر شد ( واقعا هم هیبت سهمگین و صدای محکمی داشت ! ) . اما جالبه که بدونید ایشون یک صدا پیشه موفق نیز هستند و در انیمیشن ها و بازی های متعددی صداپیشه ثابت " ثانوس " بوده اند ؛ از انمیشن های سریالی Avengers: assemble " " و " Guardians of the galaxy" گرفته تا بازی های " Lego marvel superheroes " ، " Lego Marvel's Avengers " ، " Disney infinity 3.0 " و " Marvel vs. Capcom : Infinite "...

 

- 28 خواهران کولکر

خواهران کولکر

حضور " رابین " یکی از اصلی ترین عناصر فصل پنجم سریال فوق‌العاده " ماموران شیلد " بود ؛ واقعا کی فکرش رو میکرد که بعد از گذشتن دو سال از مرگ " چارلز هینتون " (فصل سوم) ، ایندفعه پای دخترش رو به ماجرا باز کنن ( یادش بخیر ، اون اپیزود " Spacetime " واقعا فوق‌العاده بود ) و چنین پیچش داستانی بی همتایی رو به تصویر بکشن ...

در طول سریال سه نفر نقش " رابین هینتون " را در سه دوره زمانی مختلف ایفا کردند . اما جالبه که بدونید بازیگر های دوره کودکی و نوجوانی رابین ( حدود 12 و7 سالگی ) در حقیقت خواهران واقعی یکدیگرند ( لکسی کولتر و اوا کولتر ) . ولی راستش اونقدرا هم شبیه به هم نیستند !

 

- 29 کسایاس ایرانیه !!! 😲

کسایاس ایرانیه !!! 😲 

حتما خیلی از تیتر این بخش تعجب کردید ، درسته ؟!

من دو تا ایستراگ رو توی این گزینه گنجوندم ( که البته یکیش فقط مخصوص ما ایرانی هاست! )

اول همه باید خدمتتون عرض کنم که بازیگر نقش " کسایاس " کسی نیست جز آقای " امین ناظم زاده " با نام هنری " دومینیک رینز " !!!

آقای ناظم زاده در تهران به دنیا آمده اند و در سن کودکی به انگلستان مهاجرت کردند ؛ ایشان در نیمه نخست فصل پنجم نقش " کسایاس " را ایفا کردند که به نظرم در چنین سطحی ، واقعا کارشون تحسین برانگیز بود . ولی حتی جالبر تر از اون ، ایشون پیش از این حضور کوتاه دیگری در دنیای سینمایی مارول داشته اند . این حضور برمیگرده به فیلم فوق‌العاده " کاپیتان آمریکا : سرباز زمستان " که در اون ، آقای ناظم زاده در نقش یک مربی سازمانCIA ظاهر شدند . 

پس میتوان نتیجه گرفت که " دومینیک رینز " یکی از افرادی ست که نقش بیش از یک کارکتر را در دنیای سینمایی مارول ایفا کرده است !

 

30 - امپراتوری یا مرگ ( Empire or Death )

 امپراتوری یا مرگ ( Empire or Death )

در اواخر اپیزود 9ام کسایاس برای شکست دادن و تسلط بر انسان های فانوس و شیلد ، به گفته های پیشگوی خودش ( یویو رودریگز دنیای متناوب ) اتکا کرد . کسایاس " یویو " را در آزمایشگاهش اسیر کرده بود . در ثانیه های نهایی هنگامی که دکتر کری درب آزمایشگاه رو میبنده ، نوشته هایی به زبان " کری " بر روی اون به چشم میخوره که اگر اونها رو به انگلیسی ترجمه کنیم ، میشه " Empire or Death " ( فرمانروایی یا مرگ ) . این عبارت عنوان کننده ذات و خلصت بارز بزرگان نژاد کری است ؛ همانطور که در سریال نیز به وضوح مشاهده کردیم ، اگر یک فرمانروای کری به اوج نقطه عجز و ناتوانی برسد و در موقعیت حتمی شکست قرار بگیرد ، باید با نوشیدن اودیوم ( نفرت ) در حالی که وجودش از تنفر و خشم لبریز است با آغوش باز به سوی مرگ برود و با افتخار دنیا را ترک کند .

 

- 31 بهترین نقشه های حساب شده (Best laid plans )

بهترین نقشه های حساب شده (Best laid plans )

" Best laid plans " عنوان اپیزود 9ام است که در حقیقت برگرفته از شعر معروف شاعر اسکاتلندی یعنی رابرت برنز با نام " To a mouse " میباشد !

 

Oh boy ! ) – 32 )

هنگامی که " دیک شاو " به طرز غیرمنتظره ای توسط " مونولیث " (Monolith ) به زمان حال منتقل میشه ، همون لحظه انتقال با تعجب میگه : ) اوه پسر ! )Oh boy > < !

در واقع این عبارت به سریال علمی تخیلی " Quantum leap " اشاره دارد ، به طوری که کارکتر اصلی سریال یعنی سم بکت بعد از هر سفر زمانی عبارت " Oh boy ! " رو به کار میبرد .

 

- 33 ریک استونر (Rick stoner )

ریک استونر (Rick stoner )

در طول سریال متوجه شدیم که شیلد در دهه 70 میلادی و در راستای پروژه " استرداد " ، پناهگاهی با نام " فانوس " (Lighthouse ) را تاسیس کرد و تمامی امکانات ضروری آنرا فراهم آورد . ژنرال " ریک استونر " در قالب یک فیلم ضبط شده هولوگرامی و به عنوان راهنما در فانوس به مردم کمک میکرد . این اولین حضور ژنرال " ریک استونر " در دنیای سینمایی مارول است . در دنیای کامیک ، ریک استونر سرهنگ ارتش آمریکا بود که به همراه نیک فیوری در جنگ جهانی دوم جنگید و بعد از جنگ نیز به عنوان رئیس سازمان CIA به خدمتش ادامه داد و به اولین رئیس اجرایی شیلد تبدیل شد . اما در سریال صحبتی از اینکه او مدتی رئیس شیلد بوده است نشد ( تنها به عنوان یکی از مقامات بالای سازمان شیلد در آن دوره یاد شد ) ؛ هرچند احتمال حضور دوباره او در فیلم ها و سریال های دنیای سینمایی مارول وجود دارد .

 

- 34 ثور ؟!

 ثور ؟!

در اپیزود یازدهم ، با کرونیکوم دیگری با نام " نوح " ( Noah ) آشنا شدیم . هنگامی که نوح ، اتفاقات قابل توجه اخیر در طی مشاهداتش رو عنوان میکنه ، در بین اونها از حضور یک ازگاردی در شهر خبر میده . با توجه به قابل توجه بودن این خبر برای یک کرونیکوم ، این مورد میتونه به حضور ثور در نیویورک ( در فیلم " ثور: رگناروک " و برای پیدا کردن اودین ) اشاره داشته باشه !

 

- 35 تیغه حلقه ای ( Ring Blade ) / ارتباط با Black panther

تیغه حلقه ای ( Ring Blade ) / ارتباط با Black panther

درسته که سریال فوق‌العاده " ماموران شیلد " تا به امروز (در بین سریال های دنیای سینمایی مارول) بیشترین ارتباط را با فیلم های MCU داشته ( که این مورد در تاریخ هیچ فرانچایزی مشاهده نشده است! ) و رفته رفته این وسعت ارتباط کمتر شده ، ولی باز هم ارتباطات و اشاره هایی در سریال وجود داره که طرفداران پر و پا قرص سریال رو بیشتر از هر چیزی خوشحال میکنه !! این رو از ته دل میگم ... واقعا حس فوق‌العاده ایه !!!

ما در اپیزود یازدهم با صحنه شوکه کننده و دردناکی روبرو شدیم ... صحنه ای که در اون " روبی هیل " و سربازان رباتیش به تیم کولسون حمله کردند و هر دو بازوی " یویو رودریگز " به وسیله ی تیغه حلقه ای روبی قطع شد !

روبی کاملا تعلیم دیده ست و مهارت بالایی در موقعیت های هجومی داره ، ولی باز هم نمیتونه با یک حرکت هوشمندانه و حساب شده ، دست های یک " اسپیدستر " مثل یویو رو قطع کنه . این چه تیغه ایه که میتونه چنین قدرت برندگی ای داشته باشه ؟؟!

بله ، جنس تیغه از ویبرانیومه ؛ فلزی که از زادگاه پلنگ سیاه استخراج میشود و تقریبا قدرتمند ترین فلز حاضر در دنیای سینمایی مارول میباشد ( همانطور که پیش از این نیز مشاهده کردیم ، این مورد هم نشون میده که هایدرا به چیز های مهمی در طول تاریخ دسترسی داشته! ) . این قضیه پیش از این توسط " دو کامرون " عنوان شده است و کاملا آن صحنه را برای هواداران توجیه میکند .

همچنین ما نسخه ای دیگر از حلقه های ویبرانیومی را در فیلم " پلنگ سیاه " مشاهده کردیم ( حلقه های ناکیا ) .

 

36 - مجروحیت پای " می "

مجروحیت پای " می " 

هر کدوم از اعضای تیم بعد از انتقال به آینده ، در مکان های مختلفی ظاهر میشدند . " می " از شانس بدش درست وسط یک میله ظاهر شد ؛ به طوری که میله فلزی درست توی پاش فرو رفته بود ! این اتفاق باعث مجروحیت می در طول سریال شد . اما جالبه که بدونید این ایده در نسخه اول فیلمنامه وجود نداشت ! بلکه به علت مجروحیت واقعی " مینگ نا ون " ( بازیگر ملندا می ) به فیلمنامه اضافه شده است .

در واقع در حین فیلمبرداری فصل چهارم ، رباط صلیبی جلویی ( (ACLو منیسک پای چپ " مینگ نا ون " دچار آسیب دیدگی شد و خیلی ها برای فصل پنجم نگران شدند . اما نویسندگان به طرز هوشمندانه ای ، جراحت پای " ملندا می " در ابتدای فصل را مخصوصا در روند داستان قرار دادند تا مینگ نا ون کمتر در معرض اسیب دیدگی قرار بگیرد .

( از قضا ، من خودم درست همون سال پیش و دقیقا در همون قسمت رباط صلیبی جلویی پای چپم دچار مشکل شدم و این آسیب دیدگی رو پشت سر گذاشتم ؛ برای همین بهتون اطمینان میدم که مینگ نا ون دوست داشتنی از جون و دل برای این فصل مایه گذاشته و مطمئناً مثل همیشه با عشق نقشش رو بازی کرده )

 

37 - اشاره به وقایع داستانی در گروه جنگجویان مخفی

اشاره به وقایع داستانی در گروه جنگجویان مخفی

قطع شدن بازوان یویو رودریگز توسط روبی ، اشاره ای تلخ به وقایع داستانی جنگجویان مخفی در دنیای کامیک بود .

اسلینگ شات ( یویو رودریگز ) در شماره 13 از سری " Mighty Avengers " خلق شد و پس از پیوستن به گروه " جنگجویان مخفی " ( Secret Warriors ) حضورش قابل توجه تر و تاثیرگذارتر شد . اما در رویارویی با " گورگون " ( یک سامورایی جهش یافته با نام Tomi Shishido که در کمیک های ولوورین خلق شد ) هر دو بازویش را از دست داد !

قطع شدن بازو های یویو در سریال و جاگزین شدن آن با بازوی مکانیکی ، اشاره ای مستقیم به این وقایع در دنیای کامیک بود.

 

- 38 دیوید بویی ( David Bowie )

 دیوید بویی ( David Bowie ) 

دیوید بویی یک خواننده و آهنگساز معروف است در که سال "2016" و بر اثر سرطان جان خود را از دست داد ؛ در اپیزود یازدهم پوستر ایشان را روی دیوار اتاق روبی مشاهده میکنیم که در واقع ادای احترامی به او میباشد . اما شاید بدونید که یکی از ترک های دیوید بویی در فیلم " محافظان کهکشان 1 " مورد استفاده قرار گرفت ( ترکی با نام Moonage daydream که در اینجا میتونید دانلودش کنید ) ؛ همچنین طبق اطلاعات منتشر شده قرار بود که او در " محافظان کهکشان 2 " به عنوان یک عضو از گروه محافظان کهکشان ارجینال حضور افتخاری داشته باشد که در همان حوالی از دنیا رفت .

 

39 - اشاره به ناانسان ها (Inhumans )

اشاره به ناانسان ها (Inhumans )

وقتی که یویو میفهمه که شیلد هیچ بخش فضایی نداره به کولسون میگه : < من همیشه فکر میکردم که شما افرادی رو توی ماه قایم کردید! > . این جمله ی یویو به " ناانسان ها " اشاره دارد ( " ناانسان ها " در دنیای کمیک بر روی ماه زندگی میکنند ) .

 

40 - کارل کراشر کریل (Carl crusher creel )

کارل کراشر کریل (Carl crusher creel )

" کارل کراشر کریل " با نام مستعار " Absorbing man " ( مرد جذب کننده ) برای نخستین بار در اولین اپیزود از فصل دوم سریال " ماموران شیلد " حاضر شد و آخرین باری که با او ملاقات کردیم در یکی از اپیزود های فصل سوم بود .

این مقاله بهانه ای میشه که یک سری توضیحات راجع به کارل کریل بدم . اول از همه باید خدمتتون عرض کنم که ایشون در دنیای کامیک یکی از دشمن های ثور محسوب میشه و قدرت هاش رو از طریق لوکی به دست آورده است (این مقاله را بخوانید) اما در دنیای سینمایی مارول ، کارل کریل بخشی از پروژه " Destroyer of the worlds " ( نابودگر دنیاها ) بود . در این پروژه که توسط بارون وان استراکر آغاز شد ، از کارل کریل به عنوان یک سوژه آزمایشی استفاده شد و از همین طریق بود که او قدرت های جذب کننده اش را به دست آورد ( به منظور اینکه او بدون نیاز به محفظه القا بتواند گراواتونیوم را جذب کند ) . اما بعد از مرگ " دنیل وایتهال " پروژه معلق شد .

بعد از اینکه کارل کراشر کریل در سریال فوق‌العاده " ماموران شیلد " حضور پیدا کرد ، در یکی دیگر از آثار فوق‌العاده دنیای سینمایی مارول از او یاد شد ... در فصل اول سریال " Daredevil " !

در واقع " کارل کراشر کریل " کسی بود که با جک مورداک ( پدر متیو مورداک / دردویل ) در مسابقه بوکس مبارزه کرد ؛ مبارزه ای که در آخرین شب حضور جک مورداک در رینگ بوکس و در آخرین شب زندگی اش رخ داد ، و برای اینکه دل متیو را شاد کند مسابقه را برد ولی بعد از مسابقه به دست راسکو سوئینی کشته شد . حتی در سریال " ماموران شیلد " هم گفته شد که کریل قبل از شرکت در پروژه یک خلافکار سطح شهری بوده است . این یکی از ارتباطات جالب در دنیای سینمایی مارول میباشد !!

این رو هیچ وقت فراموش نکنید ... : * It's all connected *

 

نظر شما چیه ؟ از کدوم بیشتر خوشتون اومد ؟؟

هر سوال یا مشکلی بود بپرسید ، بنده درخدمتم ...

.

.

.

* منتظر قسمت دوم مقاله باشید ... *

 

نویسنده: مهدی رضایی

Best Comicfan

مهدی رضایی 

با تشکر از «احمد فقیه» به خاطر تهیه عکس های این مقاله!

 

مطالب مرتبط:

10 چیز جالبی که احتمالا درباره دنیای سینمایی مارول (MCU) نمیدانستید!

 بازیگرانی که نقش بیش از یک شخصیت را در MCU ایفا کرده اند

15 ایستراگ برتر فیلم های مارول

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 شخصیت بزرگ مارول که از فیلم ها حذف شدند !

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی در سریال و فیلم تغییر کرد!

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

بازیگرانی که نقش بیش از یک شخصیت را در MCU ایفا کرده اند

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

solo
#1 solo 1397-04-16 20:12
مقاله ی خیلی خوبی بود.من هنوز این فصل رو ندیدم ولی مقالتون باعث شد برای دیدنش مشتاق تر بشم.ممنون :-)
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#2 Samwel Tarly 1397-04-16 20:12
با تشکر از دوست خوب و زحمتکش و مودب و با معلوماتم اقای رضایی
همون طور که خودتون میدونید از سریال های مارول فقط اونایی که نتفلیکس ساخته رو نگاه کردم و هنوز موفق به دیدن ماموران شیلد و مامور کارتر و ... نشدم.(دو سه قسمت از کلوک و داگر هم دیدم)
فقط جناب رضایی یک سوال ازتون داشتم:
به نظر شما هم دو سه فصل اول سریال ماموران شیلد به اندازه های فصل های بعد خوب نبود یا از همون اول به نظرتون فوق العاده بود؟ چون اگه اشتباه نکنم استاد ترابی قبلا گفته بودن که این سریال بعد از وقایع فیلم "کاپیتان امریکا: سرباز زمستان" یعنی زمانی که برملا شد شیلد فاسده و هایدرا درش نفوذ کرده پیشرفت داشته.
انشاالله بزودی دیدن سریال ماموران شیلد رو شروع می کنم.
خسته نباشید.
پ.ن: امیدوارم شما هم بزودی شروع به دیدن فصل 2 سریال لوک کیج بکنید :lol:
نقل قول کردن
capitan mammad
#3 capitan mammad 1397-04-16 20:41
به نظر شخصیم سریال شیلد قشنگ ترین سریال مارول



علاوه بر اون ارتباط مستقیمم با سینماییش داره
نقل قول کردن
P.Constantine
#4 P.Constantine 1397-04-16 20:45
ناممکن ممکن می شود!!!
یادمه بعد از تموم شدن فصل چهارم خیلی دلم می خواست یه جوری دینمو به این سریال ادا کنم که متاسفانه نشد این کار رو انجام بدم! زمان گذشت و رسیدیم به فصل پنجم! دیگه باید یه حداقل کاری برای این سریال انجام می دادم و عزممو جزم کردم که ایستر اگ های این سریال رو بنویسم
اما یکم که تحقیق کردم دیدم واقعا پروژه بزرگیه! یهو به سرم زد به دوست عزیزم آقا مهدی رضایی بگم؛ کسی که با جون و دل این سریال رو دنبال می کنه! و صد البته ایشون این سریال رو خیلی دقیق تر از من دنبال می کنه؛ دل و زدم به دریا و بهشون گفتم که اگه میشه بی زحمت به من سر ایستر اگ های این سریال کمک کنه! اما ایشون مرام گذاشت و بهم گفت: من می تونم به تنهایی این کار رو انجام بدم تا شما به مقالات دیگه سایت برسید! گذشت و گذشت...
بله مقاله حاضر شد. وقتی برای اولین بار خوندمش فهمیدم با عشق و علاقه نوشته شده(خودتون می تونید با خوندن مقاله متوجهش بشید!) شیوه نوشتار ایشون خیلی به دلم نشست و هر چی جلو تر می رفتم بیشتر لذت می بردم!
شما شاید ندونید ولی ایستر اگ نوشتن برای یه سریال ۲۲ قسمتی تقریبا امری غیر ممکن و سخته! باید دقیقه به دقیقه، ثانیه به ثانیه، لحظه به لحظه با دقت سریال رو نگاه کنید تا متوجه نکات بشید و دوست خوبم توی این کار ترکوند! شما عمرا بتونید توی سراسر اینترنت مقاله ای به این کاملی برای این فصل از سریال پیدا کنید!
واقعا از دوست خوبم جناب آقای رضایی متشکرم که مرام گذاشت و باعث شد دینمون به این سریال رو ادا کنیم!
نقل قول کردن
Quick H
#5 Quick H 1397-04-16 21:16
هرچی سریاله تو این سریاله :-?
(چی گفتم شعر گفتم ;-) )
نقل قول کردن
Best comicfan
#6 Best comicfan 1397-04-16 21:40
به نقل از agh:
با تشکر از دوست خوب و زحمتکش و مودب و با معلوماتم اقای رضایی
همون طور که خودتون میدونید از سریال های مارول فقط اونایی که نتفلیکس ساخته رو نگاه کردم و هنوز موفق به دیدن ماموران شیلد و مامور کارتر و ... نشدم.(دو سه قسمت از کلوک و داگر هم دیدم)
فقط جناب رضایی یک سوال ازتون داشتم:
به نظر شما هم دو سه فصل اول سریال ماموران شیلد به اندازه های فصل های بعد خوب نبود یا از همون اول به نظرتون فوق العاده بود؟ چون اگه اشتباه نکنم استاد ترابی قبلا گفته بودن که این سریال بعد از وقایع فیلم "کاپیتان امریکا: سرباز زمستان" یعنی زمانی که برملا شد شیلد فاسده و هایدرا درش نفوذ کرده پیشرفت داشته.
انشاالله بزودی دیدن سریال ماموران شیلد رو شروع می کنم.
خسته نباشید.
پ.ن: امیدوارم شما هم بزودی شروع به دیدن فصل 2 سریال لوک کیج بکنید :lol:


شما همیشه لطف دارید جناب غفاری ...

راستش سریال ماموران شیلد اولین و حساس ترین سریال MCU بود ... فصل اول از ابتدای شروعش فصل قابل قبولی بود ولی با انتظارات خیلی ها چندان مطابقت نداشت ! اما بعد از روزی که " کاپیتان آمریکا : سرباز زمستان " اکران شد ( اپیزود 17ام ) ، سریال به طور کامل تحت تاثیر اتفاقات فیلم قرار گرفت و مستقیما به جریان قیام هایدرا مرتبط شد ... ( که چنین چیزی در تاریخ هیچ فرانچایزی به جز mcu مشاهده نشده ! )
اون اپیزود یک اپیزود فوق‌العاده بود ، و اتفاقی که در پایان اپیزود افتاد به عنوان یکی از برترین پیچش های داستانی یک سریال کامیک بوکی ، ازش یاد میشه !
spidey.ir/.../...
خلاصه از اون اپیزود سریال شروع به اوج گرفتن کرد .
پیشرفت سریال در فصل دوم کاملا حس میشد ... در این فصل بود که ناانسان ها برای نخستین بار پا به mcu گذاشتند ...

فصل سوم یک فصل فوق‌العاده بود !! اتفاقات شدیدا شوکه کننده ای در اون فصل اتفاق افتاد ...
داستان فوق‌العاده فصل سوم به همراه سکانس های فراموش نشدنی باعث شد که با اختلاف خیلی کمی به بهترین فصل سریال تبدیل بشه ...

ولی فصل چهارم هم خیلی از فصل سوم دست کم نداشت ؛ معرفی گوست رایدر و جادو ، آرک داستانی LMD و ...

و فصل پنجم هم فصل بسیار متفاوتی بود ...
سفر به آینده !!
ارتباط مستقیم با اتفاقات فصل اول و دنیای در حال نابودی !
مرگ دردناک و شوکه کننده یکی از اعضای اصلی تیم !!
و خداحافظی غم انگیز کولسون از تیم !!

در کل این سریال فصل به فصل پیشرفت کرده ، اما ارتباطش با فیلم های MCU هم به مرور کمتر شده ... اما باز هم ارتباطات قابل توجهی وجود داره ...
کامئو های زیادی هم در سریال وجود داره : نیک فیوری ، مامور کارتر ، لیدی سیف ! ، ماریا هیل ، مامور سیتول و ...

این سریال برای من دوست داشتنی ترین سریال کامیک بوکیه !! واقعا دوستش دارم ...
برام همیشه رتبه اول رو داشته ...
بعد از این سریال هم به ترتیب " مامور کارتر " و " جسیکا جونز " برام رتبه های دوم و سوم رو دارند ...

خیلی عالیه که میخواهید سریال رو شروع کنید ...
به هیچ وجه ماموران شیلد و مامور کارتر رو از دست ندید ؛ حال و هوای متفاوت و خاص خودشون رو دارند !

ممنون جناب غفاری عزیز که نظرتون رو گفتید ...
( انشاالله بزودی شروع به دیدن فصل دوم لوک کیج میکنم ... )
نقل قول کردن
havewl
#7 havewl 1397-04-16 21:40
بابت اسپم پوزش
در رابطه با بازی spiderman که تو راهه یه فرضیه ی خیلی دور از ذهن زد به سرم گفتم در میون بزارم نظر اساتید سایتم بدونم


1. لگوی سفید که سازنده ها اصرار دارن در طول بازی از علتش آگاه میشیم
2. پیتر از از اول بازی رابطه ی خوبی با مری جین نداره گویا قبلا اوکی بودن و الان نه زیاد
3.آخرین تریلر احتمالا اتواکتاویوسو شاهد بودیم با توجه به حرفی که از دهن یکی از عوامل ساخت پریده احتمالا که من میگم احتمال بیشتری داره..
4.پیتر با تعجب گفت : تو؟! گویا با کسی روبرو شده که مدت زیادی تو میدون نبوده..شایدم مرده بوده!!
شاید یه حدثایی زده باشید ولی رک و پوست کنده بگم احساس میکنم داستان حول بازگشت پیتر به جسم خودش بعد نامردیه دکتراختاپوس باشه..

رنگ سفید لگو مربوط به صلحه شاید به کس خاصی یا شاید همه ی مردم میخواد بگه ک من برگشتم و دیگ اون عوضی سابق تو بدن من نی..
شاید میخواد یه فرصتی باشه تا گندکاری های اختپوسو جبران کنه...تو کمیکم اون عوضی دل مری جینو تو جسم پیتر خیلی شکونده بود... حتی خیلیای دیگ
خی این یکی از فرضیه هایی بود ک به ذهنم رسیده و بنظرم جالبه
البته با یه پیش زمینه برا اونایی ک کمیک نمیخونن
نمیدونم شاید اصلا این تو ذهن سازنده ها هم نرفته باشه ولی به عنوان یه فن آتیشی گفتم بد نی بگم..
راستی تجهیزات جدیدی ک سازنده ها گفتن پیتر به لباسش اضافه میکنه میتونه تنها یادگاری مفیدی باشه ک از دکتر برای پیتر مونده..
با تشکر
نقل قول کردن
Best comicfan
#8 Best comicfan 1397-04-16 21:47
به نقل از P.Constantine:
ناممکن ممکن می شود!!!
یادمه بعد از تموم شدن فصل چهارم خیلی دلم می خواست یه جوری دینمو به این سریال ادا کنم که متاسفانه نشد این کار رو انجام بدم! زمان گذشت و رسیدیم به فصل پنجم! دیگه باید یه حداقل کاری برای این سریال انجام می دادم و عزممو جزم کردم که ایستر اگ های این سریال رو بنویسم
اما یکم که تحقیق کردم دیدم واقعا پروژه بزرگیه! یهو به سرم زد به دوست عزیزم آقا مهدی رضایی بگم؛ کسی که با جون و دل این سریال رو دنبال می کنه! و صد البته ایشون این سریال رو خیلی دقیق تر از من دنبال می کنه؛ دل و زدم به دریا و بهشون گفتم که اگه میشه بی زحمت به من سر ایستر اگ های این سریال کمک کنه! اما ایشون مرام گذاشت و بهم گفت: من می تونم به تنهایی این کار رو انجام بدم تا شما به مقالات دیگه سایت برسید! گذشت و گذشت...
بله مقاله حاضر شد. وقتی برای اولین بار خوندمش فهمیدم با عشق و علاقه نوشته شده(خودتون می تونید با خوندن مقاله متوجهش بشید!) شیوه نوشتار ایشون خیلی به دلم نشست و هر چی جلو تر می رفتم بیشتر لذت می بردم!
شما شاید ندونید ولی ایستر اگ نوشتن برای یه سریال ۲۲ قسمتی تقریبا امری غیر ممکن و سخته! باید دقیقه به دقیقه، ثانیه به ثانیه، لحظه به لحظه با دقت سریال رو نگاه کنید تا متوجه نکات بشید و دوست خوبم توی این کار ترکوند! شما عمرا بتونید توی سراسر اینترنت مقاله ای به این کاملی برای این فصل از سریال پیدا کنید!
واقعا از دوست خوبم جناب آقای رضایی متشکرم که مرام گذاشت و باعث شد دینمون به این سریال رو ادا کنیم!


و اما دوست خوبم جناب فقیه ...
آقای احمد فقیه از اون افراد دوست داشتنی و زحمتکش سایته ... دیگه لازم نیست که بگم ایشون از وقتی که وارد سایت شدند چقدر زحمت کشیدند و مقاله های متفاوت و پربار برامون نوشتند !
ایشون توی این مقاله هم به من کمک کردند و با اینحال که مشغول امتحاناتشون بودند ، وقت گذاشتند و تمامی عکس های مقاله رو آماده کردند ...
خودتون میتونید ببیند ... واقعا کارشون درجه یکه !!

خیلی ممنون از دوست عزیزم جناب آقای احمد فقیه و ممنون از استاد ترابی عزیز که این اجازه رو به بنده دادند که بتونم این مقاله رو برای سایت بنویسم ...
دست شما درد نکنه ...
نقل قول کردن
ali.stark
#9 ali.stark 1397-04-17 12:24
واقعا عالی بود :-)
نقل قول کردن
Hasan Spider
#10 Hasan Spider 1397-04-17 12:59
واقعا با خوندن تیتر های هر ایستراگ فهمیدم که باید باسرعت بیشتر فصل سه رو تموم کنم وبرم سراغ فصل چهار و پنج.
فقط یه سوال داشتم که اونم این بود که شما یه مقاله هم برای چهار فصل گذشته نمیدین؟(ببخشید که انقدر پررو هستم) حس میکنم که با این کار دیگه ذوق مرگ میشم :lol: .
نقل قول کردن
Hasan Spider
#11 Hasan Spider 1397-04-17 13:07
و یه تشکرم از آقای فقیه و رضایی که این مقاله عالی رو نوشتن.
همیشه از آقای رضایی ممنون بودم ،ایشون همینطور که عاشق سریال ماموران شیلده اطلاعات پرباری هم ازش برای ما به اشتراک میزاره.همیشه کامنت های ایشون رو تو هر مطلبی که به ماموران شیلد یا کلا به سریال های مارول ارتباط داشته خوندم و دنبال کردم چون واقعا ارزشمند هستند.
امیدوارم همیشه موفق باشید و همیشه برای ما از این مقاله ها بنویسید ;-) .
نقل قول کردن
Best comicfan
#12 Best comicfan 1397-04-17 20:12
به نقل از Hasan Spider:
واقعا با خوندن تیتر های هر ایستراگ فهمیدم که باید باسرعت بیشتر فصل سه رو تموم کنم وبرم سراغ فصل چهار و پنج.
فقط یه سوال داشتم که اونم این بود که شما یه مقاله هم برای چهار فصل گذشته نمیدین؟(ببخشید که انقدر پررو هستم) حس میکنم که با این کار دیگه ذوق مرگ میشم :lol: .


به نقل از Hasan Spider:
و یه تشکرم از آقای فقیه و رضایی که این مقاله عالی رو نوشتن.
همیشه از آقای رضایی ممنون بودم ،ایشون همینطور که عاشق سریال ماموران شیلده اطلاعات پرباری هم ازش برای ما به اشتراک میزاره.همیشه کامنت های ایشون رو تو هر مطلبی که به ماموران شیلد یا کلا به سریال های مارول ارتباط داشته خوندم و دنبال کردم چون واقعا ارزشمند هستند.
امیدوارم همیشه موفق باشید و همیشه برای ما از این مقاله ها بنویسید ;-) .


خیلی ممنون از لطف و محبت شما ...
انشاالله اگر عمری باشه ، مقاله های متنوع تری در این زمینه تقدیمتون میکنم که شامل فصل های پیشین سریال هم میشه ...
سعی کنید از فصل 3 بیشترین لذت رو ببرید ! فصل فوق‌العاده ایه !!

موفق باشید دوست عزیز ...
نقل قول کردن
علی قدیانی
#13 علی قدیانی 1397-04-18 22:38
تشکر از اقای مهدی رضایی عزیز بابت این مقاله زیبا همچنین تشکر از اقای احمد فقیه بابت تهیه تصاویر این مقاله
راستش من حتی یک اپیزود از این سریال رو ندیدم ولی خوشحالم هواداری این سریال بالاخره یه مقاله خوب از این سریال در سایت دیدن!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید