ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

ولی خدا که چقدر این فیلم ایستراگ داره! تا به حال تو عمرم اینقدر برای نوشتن هیچ مقاله ای وقت نگذاشته بودم!

 

1- تم معروف موسیقی مرد عنکبوتی

 تم معروف موسیقی مرد عنکبوتی

وقتی لوگوی مارول استودیوز در ابتدای فیلم ظاهر میشه ، تم معروف ترانه آغازین و بسیار مشهور اولین کارتون مرد عنکبوتی آن را همراهی میکنه که بسیار خاطره انگیزه و حس خوبی هم به آدم میده (برای کسب اطلاعات کافی درباره این ترانه به یاد ماندنی، این مقاله را بخوانید).

«مایکل جیاکینو» سازنده موسیقی این فیلم، یک گروه ارکستر را برای این قطعه بسیار زیبا رهبری کرد. میتونید ویدئوی آن را اینجا ببینید.

 

2- دپارتمان "کنترل خسارات"

 دپارتمان "کنترل خسارات"

در دنیای مارول کمیک های جالبی چاپ میشد به نام "اداره کنترل خسارت" (Damage Control). در این کمیک میدیدم که چطور اعضای این اداره وارد عرصه میشدند و خرابی های بر جای مانده از نبردهای ابرقهرمانان با دشمنان آنها را راست و ریست میکردند. در ابتدای فیلم بازگشت به خانه هم میبینیم که «آدریان تومز» و افرادش با شهرداری قرارداد بسته اند تا بقایای نبرد اونجرز با لشگر "چیتاری" را از سطح شهر پاکسازی کنند ولی ناگهان مسئولین اداره "کنترل خسارات" از راه میرسند و بهشون میگویند که مسئول جمع آوری اشیا بر جای مانده هستند. این مساله به عصبانیت تومز و دوستانش منتهی میشود چون عملا شغل خودشون را از دست میدهند. در ضمن این اداره زیر نظر تونی استارک کار میکند و همین باعث میشه تومز با استارک و شرکت او نیز خصومت پیدا کند.

جالبه که در دنیای کمیک رهبر اداره کنترل خسارات خانم «آنه ماری هواگ» (Anne Marie Hoag) هستش که در فیلم بازگشت به خانه نقشش را «تاین دیلی» بازی میکنه و همون لباس سبز رنگ معروف خودش رو بر تن داره!

تین دایلی

 

3- پیتر پارکر از سالها پیش در MCU حضور داشته!

اولین حضور پیتر پارکر در دنیای سینمایی مارول کی بود؟ جنگ داخلی؟ نه، اشتباه میکنید! 6 سال پیش بود تو فیلم "آیرون من 2"!!! اون پسر بچه شجاع رو یادتونه وقتی stark expo بهم ریخت جلوی ماشین های جاستین هامر ایستاد؟ تام هالند موقع اکران فیلم بازگشت به خانه تایید کرد که اون پسرک، پیتر پارکر بوده!!!

پیتر پارکر از سالها پیش در MCU حضور داشته!

جالبه که این قضیه مدتها بود به عنوان یک فرضیه از سوی هواداران مطرح شده بود و حالا رنگ واقعیت به خود گرفته چون خود تام هالند آن را تایید کرده است.

 

4- کبودی زیر چشم تونی استارک

 کبودی صورت تونی استارک

وقایع فیلم بازگشت به خانه درست پس از فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" اتفاق میفتند. بنابراین وقتی تونی داره پیتر رو با ماشین به خونه میرسونه میبینیم که زیر چشمش هنوز کبوده (به خاطر مشتی که از «باکی» خورده!).

 

5- هاوارد استارک ، آبراهام ارسکین و بروس بنر

در مدرسه پیتر پارکر میتوان عکس هایی از «هاوارد استارک» (پدر تونی استارک) و «آبراهام ارکسین» (کسی که فرمول ابرسرباز را برای استیو راجرز خلق کرد و باعث شد که به کاپیتان آمریکا تبدیل بشه) دیده میشود. مشخصه که این دو نفر به عنوان مشاهیر بزرگ کشور آمریکا شناخته میشوند.

هاوارد استارک

هاوارد استارک ، آبراهام ارسکین و بروس بنر

همچنین سر کلاس درس پیتر هم میتوان روی دیوار عکس دکتر «بروس بنر» (هالک) را دید:

 بروس بنر

  

6- شماره کمد پیتر پارکر

شماره کمد پیتر پارکر

شماره کمد پیتر پارکر در مدرسه ، 1184 است. این شماره اسم رمزی است برای ماه یازدهم سال 1984 ، یعنی نوامبر 1984! در این ماه شماره 258 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز منتشر شد که کمیک بسیار مهمیه و در آن پیتر متوجه میشه که لباس فضایی که بر تنشه ، زنده است! بدبختی های پیتر با لباس فضایی از همین کمیک شروع شد ....

 

7- اشاره به لقب معروف مرد عنکبوتی

 اشاره به لقب معروف مرد عنکبوتی

یکی از مشهور ترین القاب مرد عنکبوتی در دنیای کمیک Friendly Neighborhood Spider-Man نام دارد که در زبان فارسی میشه به "مرد عنکبوتی، دوست خوب محله شما" ترجمه اش کرد. حتی کمیک بوکی با این عنوان منتشر شده است. در طول فیلم چند بار این عبارت رو میشنویم . مثلا وقتی پیتر میره دنبال افراد والچر و بعدش میفته تو رودخانه و زره تونی میاد نجاتش میده ، تونی بهش دوباره نصیحت میکنه و میگه در سطح زمین باقی بمونه و یک Friendly Neighborhood Spider-Man باشه!

 

8- بازگشت به آینده 2!

 اشاره به فیلم "بازگشت به آینده 2"

اونجایی که پیتر لباس مرد عنکبوتی خودش را در یک کوچه عوض میکنه (و با یک اشاره باعث میشه تا فیت تنش بشه!)  داره ادای احترام میکنه به فیلم "بازگشت به آینده 2" که من واقعا عاشقش هستم و یکی از برترین فیلم های عمرمه.

بازگشت به اینده 2

در این فیلم هم شخصیت اصلی یعنی «مارتی مک فلای» با بازی «مایکل جی فاکس» به آینده میره و در  یک کوچه لباس میپوشه که فن آوری آینده باعث میشه اندازه تنش بشه. در انیمه Neon Genesis Evangelion هم چنین فن آوری را دیده بودیم:

انیمه

 

9- کامئوی استن لی

کامئوی استن لی

دیگه کاملا عادت کردیم به حضور افتخاری خالق اکثر شخصیت های بزرگ مارول یعنی «استن لی». او در این فیلم هم هست. در صحنه ای که مرد عنکبوتی به اشتباه به اون آقایی که فکر میکنه داره ماشین سرقت میکنه، تور میزنه استن لی رو میبینیم که از پنجره خونه اش بیرون میاد و بهش میگه: ای عوضی، یه کار نکن پاشم بیام اون پایین حسابت رو برسم!

و بعدشم که با پیرزن روبرویی حال و احوال میکنه و سراغ مادرش رو میگیره! (ببینید مادرش دیگه چند سالشه!)

 

10- پیشتازان فضا!

 پیشتازان فضا!

اون اقایی که تو خیابون وایساده و به مرد عنکبوتی میگه یه پشتک بزن رو یادتونه؟ حالا اونی که کنارش وایساده و یه ضبط هم روی کولشه چی؟ اون اسمش هست «کرک تاچر» که در واقع تهیه کننده فیلم "پیشتازان فضا 4 (Star Trek IV)" بودش و یک نقش کوتاه در این فیلم بازی کرد که یک پانکی با موهای سرخ پوستی بود! در بازگشت به خانه هم همون آدمه!

   

11- برو بگیرشون آقا ببره!

برو بگیرشون آقا ببره!

روی دیوار مدرسه پیتر پارکر عبارت Go get ‘em tigers به چشم میخوره (تایگرز احتمالا اسم تیم فوتبال مدرسه است) که قطعا اشاره میکنه به تکه کلام معروف مری جین در دنیای کمیک: Go get ‘em tiger (= برو بگیرسون اقا ببره) که همیشه به پیتر پارکر میگفت.

در فیلم مرد عنکبوتی 2 هم مری جین این جمله رو به پیتر گفت:

 

12- ماسک بالا زده مرد عنکبوتی موقع خوردن غذا!

 ماسک نیمه باز مرد عنکبوتی برای خوردن غذا!

در فیلم بازگشت به خانه صحنه جالبی هست که مرد عنکبوتی رو در حال خوردن ساندویچ وقتی روی ساختمانی آجری نشسته نشان میده. ماسک او بالا اومده تا بتونه غذا بخوره. این حالت بارها و بارها در کمیک های او دیده شده است.

  

13- سارقینی که ماسک اونجرز بر صورت دارند

در صحنه ای که مرد عنکبوتی با اون سارقینی که دارند از دستگاه خودپرداز بانک سرقت میکنند میجنگه، میبینیم که ماسک انتقام جویان را بر صورت دارند. این صحنه دقیقا ادای احترامی است به کمیک شماره 42 Ultimate Spider-Man که سال 2003 منتشر شد و صحنه مشابه ای داشت:

سرقت مرد عنکبوتی

یک نکته جالب دیگه درباره این سکانس اینه که مرد عنکبوتی مشت اونی که ماسک ثور رو بر صورت داره میگیره و میزنه به صورت هالک!

ثور هالک رو میزنه

این به نظر میاد اشاره به اون مشت معروف هالک باشه به ثور در فیلم اونجرز :

هالک ثور رو میزنه

پس اینجا ثور تلافی میکنه!

 

14- دستگاه لوکی !

دستگاه لوکی !

در همون صحنه سرقت از دستگاه خودپرداز میبینیم که سارقین از دستگاهی استفاده میکنند که قبلا «لوکی» در فیلم اونجرز 1 استفاده کرده بود . منتهی اونجا ابعاد و سایز کوچک تری داشت.

 

15- پیتر پارکر هوادار تیم متس هستش!

پیتر پارکر هوادار تیم متس هستش!

در دنیای کمیک های مرد عنکبوتی، پیتر پارکر هوادار تیم بیسبال معروف نیویورک یعنی «متس» (mets) هستش. در کمیک برتری که اینجا تو سایت ما ترجمه شده هم دیدیم که از بچه گی برای دیدن بازی های این تیم با عمو بن به استادیوم میرفته. در بازگشت به خانه هم میبینیم که پیتر در اتاقش پرچم این تیم رو داره.

  

16- پیتر هوادار جنگ ستارگانه!

در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" شاهد بودیم که مرد عنکبوتی موقعی که داره پاهای مرد مورچه ای (که عظیم الجثه شده بود) رو تارمالی میکنه به فیلم مشهور "جنگ ستارگان: امپراتوری دوباره ضربه میزند" اشاره میکنه و میگه این حرکت رو از اون فیلم یاد گرفته. در بازگشت به خانه هم چند اسباب بازی جنگ ستارگان در اتاق پیتر میبینیم که نشون میده او طرفدار این فرنچایزه.

پیتر پارکر - جنگ ستارگان

مرد عنکبوتی - استار وارز

 پیتر هوادار جنگ ستارگانه!

اون لگویی هم که از دست «ند» میفته در واقع ماکت Death Star هستش که نام سلاحی بسیار مخرب در سری فیلم های جنگ ستارگانه.

ستاره مرگ

 

17- رنگ پوست لیز آلن

لیز الن

پیتر پارکر در دنیای کمیک قبل از اینکه به عشق های معروف خودش یعنی «مری جین» و «گوئن استیسی» برسه، به دختری در مدرسه به نام «لیز آلن» علاقه داشت (در این مقاله درباره او توضیح داده شده). اما چرا در این فیلم بر خلاف کمیک ها، رنگ پوست او سیاه شده؟ به نظر میرسه این ادای دینی باشه به کارتون Spectacular Spider-Man که در آن نیز لیز آلن معشوقه پیتر پارکر بود و رنگ پوستش هم سیاه !

 

18- والچر!

- والچر!

شخصیت خبیث این فیلم «آدریان تومز» ملقب به والچر است که نقشش را «مایکل کیتون» با استادی بازی میکنه. نکته ظریف درباره او اینه که در شماره 2 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز خلق شد (در سال 1963) و اولین ابرشروری هستش که با اسپایدرمن جنگید (البته مرد عنکبوتی در شماره 1 مرد عنکبوتی شگفت انگیز با «آفتاب پرست» روبرو شده بود ولی چون آفتاب پرست نیروهای فوق بشری نداره، villain super یا ابرشرور به حساب نمیاد). اینجا هم جالبه که اولین خبیثی که اسپایدرمن در دنیای سینمایی مارول (MCU) باهاش موجه میشه، والچره.

همچنین اریجین یا نحوه تبدیل شدن تومز به شخصیتی خبیث هم به دنیای کمیک شباهت داره. او همیشه از بی عدالتی ها خشمگین و ناراحت بود چون شرکت های بزرگ اختراعات او را برای خودشان دزدیده بودند. در فیلم هم همین عصبانیت رو در وجود او میبینیم چون فردی مثل تونی استارک را مسئول بیکار شدن خود و دوستانش میداند.

همچنین در داستان "مرد عنکبوتی: شوالیه های مارول" که در اینجا ترجمه شده دیدیم که والچر چقدر به خانواده خود اهمیت میدهد و پول میدزده تا نوه بیمار خودش رو معالجه کنه. در فیلم بازگشت به خانه هم تومز بسیار به خانواده خودش اهمیت میده و دخترش، لیز آلن، رو بسیار دوست میداره. 

و البته ادای احترام به موهای دور گردن والچر در کمیک ها:

 ادای احترام به موهای دور گردن والچر در کمیک ها

 

19- سیندی مون!

«سیندی مون» از هم کلاسی ها پیتر در دبیرستان است که عضو تیم تیزهوشان (decathlon) هم هست و به واشنگتون میره تا در مسابقات کشوری دانش آموزان نخبه شرکت کنه. جالب اینه که سیدنی مون در کمیک های مرد عنکبوتی کسی بود که توسط همون عنکبوتی که پیتر پارکر را نیش زد، گزیده شد و به قدرت های عنکبوتی دست یافت و سپس به قهرمانی به نام «سیلک» تبدیل شد.

 سیندی مون!

در این مقاله راجع بهش توضیح داده شده.

 

20- سال تاسیس دبیرستان پیتر پارکر

دبیرستان پیتر پارکر در دنیای کمیک Midtown High نام داره. در فیلم بازگشت به خانه هم همین اسم رو داره. اما جالبه که بدونید روی کت هایی که دانش آموزان این مدرسه بر تن دارند میشه سال تاسیس این مدرسه را دید: 1962

- سال تاسیس دبیرستان پیتر پارکر

مید تاون های 

و سال 1962 چرا مهمه؟ چون سالیه که مرد عنکبوتی در آن خلق شد!

 

21- کتابی که میشل میخونه

کتابی که میشل میخونه

در فیلم بازگشت به خانه، «میشل» که نقشش رو «زندایا» بازی میکنه شخصیت جالبی داره. او خیلی خونسرد و منطقی به نظر میاد  و انگار به هیچ چیزی علاقه نداره!  اما به نظر بیش ازحد رفته تو نخ پیتر پارکر! در کلاس ورزش هم داره کتابی میخونه به نام On Human Bondage . این رمان سال 1951 به دست «سامرست موگام» نوشته شد و داستانش درباره شخصیتی به نام «فیل کری»  هستش که مثل پیتر پارکر یتیم هستش و میره با عمو و زن عمویش زندگی کنه!!! جالب بود ، نه؟

 

22- بتی برنت!

بتی برنت!

در دنیای کمیک «بتی برنت» دختری بود که پیتر پارکر بهش علاقه داشت. او منشی آقای «جی. جونا جیمسون» در  روزنامه دیلی بیوگل بود و بعدا خودش هم یک خبرنگار شد (تو این مقاله راجع بهش توضیحاتی داده ایم). در بازگشت به خانه نقش این شخصیت را خانم «انگری رایس» بازی میکنه. جالب اینه که او گوینده خبر شبکه داخلی دبیرستان هم هست و این نشون میده که درست مثل دنیای کمیک ، به مطبوعات و خبرنگاری  علاقه داره.

 

23- معلمی که قبلا در MCU بوده!

 معلمی که قبلا در MCU بوده!

آقای «مارتین استار» در بازگشت به خانه نقش یکی از معلمین پیتر پارکر به نام «هرینگتون» رو بازی میکنه. اما جالبه که بدونید ایشون قبلا هم در MCU بوده چون در فیلم "هالک باور نکردنی" هم حضور داشت و نقش کوتاه یک نابغه کامپیوتر را بازی کرد! البته بعضی ها میگن که تو اون فیلم، نقش «آمادئوس چو» (که در دنیای کمیک پس از مرگ بروس بنر، هالک جدید شد) را بازی میکرد. ولی منطقی اینه که از دانشگاه فارغ التحصیل شده باشه و الان هم معلم پیتر پارکر باشه.

 

24- آبراهام براون

 آبراهام براون

یکی دیگر از هم کلاسی های پیتر، «آبراهام براون» هستش که عضو تیم تیزهوشان مدرسه هم هست و به شهر واشنگتون میره تا در مسابقه سراسری شرکت کنه. ما در دنیای کمیک های مارول هم شخصیتی با این نام داشته ایم که هنرهای رزمی بلد بود و در محله هارلم (محله سیاه پوستان نیویورک) زندگی میکرد و از اعضای گروه "پسران ببر" به شمار می آمد.

 

25- شوخی با مرد مورچه ای!

شوخی با مرد مورچه ای!

وقتی ند لیدز از هویت مخفی اسپایدرمن با خبر میشه، سئوالات بامزه ای از پیتر میکنه. مثلا میپرسه: میتونی لشگری از عنکبوت احضار کنی؟

این جمله اشاره داره به کاری که مرد مورچه ای در فیلم خودش میکنه و ارتشی از مورچه ها را خبر میکنه تا بهش کمک کنند (البته بتمن هم در فیلم "بتمن آغاز میکند" همچین کاری با خفاش ها کرده بود. پس میتونه اشاره به اون فیلم هم باشه) 

اما جالبه که بدونید یک بار مرد عنکبوتی در کمیک Marvel Adventures برای اینکه یک خلافکار رو بترسونه بهش گفت که اگه گروگانش رو آزاد نکنه لشگری از عنکبوت ها را خبر میکنه!

کمیک marvel adventures

 

26- ند لیدز همون گانکه است!

حالا که صحبت از ند لیدز شد باید بگوییم که ند لیدز در کمیک های مرد عنکبوتی از شخصیت های مکمل بسیار مهمه که سابقه خبیث شدن هم داره . تو این مقاله میتونید درباره اش اطلاعات کاملی کسب کنید. اما در بازگشت به خانه او کاملا عوض شده. در واقع شکل ظاهری و شخصیت پردازی او کاملا از روی رفیق فابریک مایلز مورالز به نام «گانکه» (Ganke) الهام گرفته شده است.

 ند لیدز همون گانکه است!

گانکه هم از هویت مخفی مایلز باخبر بود و مایلز مدام باهاش درد و دل میکرد.

 

27- اشاره به وقایع فیلم جنگ داخلی

در فیلم حداقل دوبار به وقایع فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" اشاره میشه. یک بار اونجایی که معلم تاریخ مدرسه پیتر پارکر داره درباره "قطعنامه سوکوویا" حرف میزنه (قطعنامه سوکوویا ، توافقی است که 117 کشور جهان آن را امضا کردند و طبق آن گروه اونجرز دیگر یک سازمان خصوصی نیست و باید تحت نظارت سازمان ملل فعالیت کند).

چنیگ داخلی

سپس مربی ورزش پیتر را میبینیم که نقشش را کمدین معروف آقای «هانیبال بیورس» بازی میکنه. او کلیپ های از پیش ضبط شده کاپیتان آمریکا را که در واقع پیام های آموزشی هستند برای دانش آموزان پخش میکنه ولی بعدش میگه : مطمئنم که او (کاپیتان آمریکا) الان یک جنایتکار جنگیه ولی چاره ای ندارم باید این کلیپ ها را پخش کنم!

اینم باز اشاره داره به وقایع فیلم جنگ داخلی.

 

28- ازگارد!

در صحنه ای که پیتر و زن عمو می میرن رستوران با هم غذا بخورند، روی دیوار رستوران نظرمون به تابلویی جلب میشه که رویش نوشته: "کلیسای کره ای ازگارد"  (Korean Church of Asgard”) :

 آزگارد!

کلیسای ازگارد

این نشون میده که در MCU، برخی ها هستند که اهالی ازگارد  را واقعا خدا میدونند و براشون کلیسا هم درست کرده اند!

 

29- ادای احترام به فیلم های جان هیوز

جان هیوز

«جان هیوز» فیلمساز بزرگیه که در دهه 80 میلادی آثار ماندگار زیادی هم خلق کرده است. سازندگان فیلم بازگشت به خانه هم بارها اعلام کرده بودند که میخواهند از حال و هوای فیلم های او الهام بگیرند. به خصوص در یک سکانس این مساله کاملا مشهوده. اون جایی که پیتر مجبور میشه مهمانی لیز آلن رو ترک کنه تا بره دنبال افراد والچر و بعدش از طریق خانه های مردم به دنبال ماشین آنها میره بسیار شبیه به یکی از سکانس های فیلم معروف و تحسین شده "روز تعطیلی فریس بویلر" (Ferris Bueller's Day Off)  محصول سال 1986 است.

خودتون ببینید:

لینک دانلود 

 

30- شوکرها !

شوکرها

در فیلم بازگشت به خانه دو شخصیت داریم به نام «شوکر» که البته از شخصیت معروف خبیث کمیک های مرد عنکبوتی گرفته شده است. ابتدا «جکسون برایس» که نقشش رو «لوگان مارشال – گرین» بازی میکنه ، شوکر میشه  ولی بعدش که توسط تومز کشته میشه، «هرمان شولتز» (با بازی «بوکیم وودباین») تجهیزاتش رو برمیداره و شوکر جدید میشه. لابد از خودتون میپرسید که سازندگان این فیلم چرا از دو شخصیت به عنوان شوکر استفاده کرده اند؟

شوکر دشمن مرد عنکبوتی

در واقع اونا با این کار بار دیگر به کارتون Spectacular Spider-Man ادای احترام کرده اند. چون در این کارتون «جکسون برایس» که ابتدا از اعضای گروه Enforcers بود به شوکر تبدیل شد. پس در بازگشت به خانه نیز  ابتدا جکسون برایس به شوکر تبدیل میشه تا به این کارتون ادای احترام شده باشه.

 

31- کراس بونز!

خب حالا که بحث شوکرها شد، یک ایستراگ معرکه هم بهتون بدم که به «کراس بونز» مربوط میشه! یادتونه در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" کراس بونز در ابتدای فیلم با اون دستکش های خاص خودش به کاپیتان آمریکا حمله کرد؟ تهیه کننده بازگشت به خانه تایید کرده که دستکشی که دست شوکر میبینیم همونیه که دست شوکر هستش منتهی اپگرید شده!!! یعنی افراد والچر این دستکش رو از "لاگوس" جایی که کراس بونز به Cap حمله کرد، پیدا کرده اند!

 کراس بونز!

آره داداش... مارول اینقدر دقت میکنه تا همه چیز فیلم هاش به هم ربط داشته باشه ...

 

32- مخترع مخوف!

- مخترع مخوف!

در دنیای کمیک مرد عنکبوتی دشمنی داره به نام «فینس میسون» که بهش لقب «مخترع مخوف» رو داده اند (اینجا میتونید درباره اش اطلاعات کسب کنید). او در ساختن تجهیزات و سلاح های مرگبار برای آدم های خبیث تخصص داره. در فیلم بازگشت به خانه هم هست. نقشش رو «مایکل چرنیوس» بازی میکنه. او در این فیلم هم در ساختن تجهیزات تخصص داره و برای تومز کار میکنه. و اما نکته جالب درباره او اینه که در همان کمیکی خلق شد که والچر هم خلق شده یعنی در شماره 2 مرد عنکبوتی شگفت انگیز!

  

33- کرن!

کرن

حالا میرسیم به اون هوش مصنوعی داخل لباس مرد عنکبوتی که تونی استارک خلقش کرده و پیتر اسمش رو "کارن" گذاشته (من که یاد همسر دیجیتالی «پلانکتون» تو کارتون های باب اسفنجی افتادم!)  باید بگویم که صدای او را بازیگر مشهور سینما یعنی «جنیفر کانلی« تامین کرده. و اما نکته بسیار جالب اینه که جنیفر کانلی همسر واقعی «پل بیتانی» است! (آنها 3 بچه هم دارن). پل بیتانی هم که سالها صدا پیشه «جارویس»، هوش مصنوعی لباس مرد اهنی در دنیای سینما بود که الان مدتیه نقش «ویژن» را بازی میکنه!!!

شوهر جنیفر کانلی

واقعا شگفت انگیز نیست؟ یک زن و شوهر که هر دو صداپیشه هوش مصنوعی خلق شده توسط تونی استارک هستند! این مارول واقعا عجب انتخاب های جالبی میکنه!

 

34- سر الترون!

در اونجایی از فیلم که پیتر تو اون انبار گیر افتاده و میره که یه سری وسایل رو بگرده، یک سر روبات آلترون دستش میبینیم که معلومه از نبرد اونجرز با روبات های الترون بر جای مونده.

سر الترون

یک وسیله گرد هم اونجاست که من هر چی فکر کردم نفهمیدم چی میتونه باشه. کسی میدونه؟

 

35- پراولر!

در دنیای اصلی کمیک های مارول، شخصیتی است به نام «هابی براون» ملقب به «پراولر». او که در این مقاله معرفی شده، اولش آدم خبیثی بود ولی بعدا به یکی از دوستان و متحدین مرد عنکبوتی تبدیل شد. اما در دنیای شماره 1610 مارول که به دنیای آلتمیت (Ultimate) معروفه، نام پراولر فرق کرده و او  «آرون دیویس» نام داره. این پراولر در ضمن عموی «مایلز مورالز» هم محسوب میشه. در فیلم بازگشت به خانه، آقای «دونالد گلاور» نقش آرون دیویس را بازی میکنه که یک خلافکار خرده پا محسوب میشه که اولش قراره از شوکر یک سری تجهیزات بخره . بعدش اما اسپایدرمن میره سراغش و درباره والچر و دار و دسته اش ازش اطلاعات میگیره.

 

36- اشاره به مایلز مورالز

«مایلز مورالز» نوجوان سیاه پوستی هستش که قدرت های عنکبوتی داره. او در کمیک های التمیت وقتی پیتر پارکر کشته شد، جای او را گرفت و مرد عنکبوتی شد. همانطور که در بالا هم گفته شد او عمویی داره به نام آرون دیویس. الان مدتیه که مورالز از دنیای التمیت به دنیای اصلی مارول اومده و شخصیت بسیار مهمی هم محسوب میشه (اینجا راجع بهش اطلاعات میتونید کسب کنید). تو اون صحنه ای که مرد عنکبوتی مثلا خیر سرش (!) از آرون دیوس بازجویی میکنه، بهش میگه که برادرزاده ای داره که براش خیلی نگرانه.

بدین ترتیب حضور مایلز مورالز در دنیای سینمایی مارول تایید میشه و ما احتمالا در دنباله های بازگشت به خانه او را خواهیم دید. و البته جالب اینه که آقای «دونالد گلاور» که در بازگشت به خانه نقش عموی مایلز رو بازی میکنه خودش سالها تلاش کرد تا نقش مایلز رو بازی کنه!

و حالا که بحث مایلز مورالزه، اجازه بدید یک ایستراگ شگفت انگیز دیگه هم بهتون بگم: شماره پلاک ماشین آرون دیویس! خودتون ببینید:

UCSM01 که مخفف Ultimate Comics Spider-Man #1 هستش؛ کمیکی که مایلز اولین بار در آن به عنوان مرد عنکبوتی در کمیک اختصاصی خودش ظاهر شد! کف کردید؟!

 

37- و باز هم شماره پلاک ماشین

این ایستراگ واقعا جالبه! در سکانس درگیری مرد عنکبوتی با افراد والچر که روی اون کشتی انجام میشه، ماشینی رو میبینیم که پارک شده و روی پلاکش نوشته SM2-0563:

این منظورش شماره 2 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز است که ماه می سال 1963 منتشر شد و اولین حضور والچر در دنیای کمیک است !!!!

  

38- عقرب!

عقرب

در صحنه ای که والچر و افرادش قراره سلاح و تجهیزات به خلافکاران بفروشند با شخصیتی آشنا میشویم به نام «مک گارگن» که نقشش رو آقای «مایکل ماندو» بازی میکنه. این همان گارگن معروف دنیای کمیک های اسپایدرمنه که بیشتر با لقب «عقرب» (Scorpion) شناخته میشه. جالبه که ایشون یک خالکوبی عقرب هم روی گردن خودش داره. در صحنه بین تیتراژ نهایی فیلم هم میبینیم که به زندان افتاده و صورتش هم دچار آسیب دیدگی شده و از تومز میخواهد تا هویت مخفی اسپایدرمن رو بهش بگه تا حسابش رو برسه. این نشون میده احتمالا در قسمت های بعدی تبدیل به عقرب میشه و با مرد عنکبوتی میجنگه!

 

39- ادای احترام به صحنه ای که اسپایدرمن در فیلم مرد عنکبوتی 2 سعی میکنه با تار جلوی حرکت قطار رو بگیره

 ادای احترام به صحنه ای که اسپایدرمن در فیلم مرد عنکبوتی 2 سعی میکنه با تار جلوی حرکت قطار رو بگیره 

  

40- عکس روی تیشرت میشل

عکس روی تیشرت میشل

میشل در فیلم شخصیت خاص و منحصر به فردی داره. در صحنه ای که در شهر واشنگتون اون حادثه برای هم کلاسی های پیتر رخ میده، میشل بیرون ایستاده و باهاشون نرفته. او تیشرتی بر تن داره که عکس شاعر و نویسنده آمریکایی « سیلویا پلات» (Sylvia Plath) که در جوانی دچار مرگ ترازیکی شد ، رویش به چشم میخوره:

سیلویا پلات

شخصیت پردازی میشل با این خانم شباهت هایی داره.

 

41- ردیاب عنکبوتی

در فیلم پیتر میفهمه که یکی از قابلیت های لباسش که قبلا ازش خبر نداشته اینه که روباتی عنکبوتی از آرم لباسش خارج میشه و مثل یک ردیاب یا جستجوگر عمل میکنه:

ردیاب عنکبوتی

در دنیای کمیک هم او سالهاست از وسیله مشابه ای که خودش خلق کرده به نام "ردیاب عنکبوتی" (spider tracer) استفاده میکنه . اسپایدرمن به سمت حریفانش پرتشون میکنه تا بعدا ردشون رو بگیره :

در این مقاله میتونید راجع به ردیاب عنکبوتی بیشتر بدونید).

 

42- بوسه وارونه!

آنجایی که مرد عنکبوتی دوستانش رو از آسانسور نجات میده، اون هوش مصنوعی داخل لباسش (کرن) بهش میگه که الان وقتشه تا لیز رو ببوسه ولی مرد عنکبوتی سقوط میکنه.

 بوسه وارونه!

حالت مرد عنکبوتی جوریه که این صحنه ادای احترامی باشه به اون بوسه وارونه بسیار معروف در فیلم مرد عنکبوتی 1 بین پیتر و مری جین!

بوس مرد عنکبوتی 

 

43- پدر بزرگ مدیر مدرسه پیتر پارکر از افراد کاپیتان آمریکا بوده!

مدیر مدرسه پیتر قیافه اش براتون آشنا نیست؟ کمی فکر کنید؟ آهان خودشه! ایشون آقای «کنت چوی» هستند که نقش «جیم موریتا» را در فیلم "کاپیتان آمریکا: نخستین اونجر" بازی کرد و از اعضای گروه موسوم به HOWLING COMMANDOS بود که در جنگ جهانی دوم به استیو راجرز کمک میکردند:

 پدربزرگ مدیر مدرسه پیتر پارکر از افراد کاپیتان آمریکا بوده

حالا اقای کنت چوی در فیلم بازگشت به خانه نقش مدیر مدرسه پیتر پارکر را بازی میکنه که اسمش موریتا هستش! او در واقع نوه جیم موریتا است که در جنگ جهانی دوم دیده بودیم و عکس پدر بزرگ خودش رو در دفترش نگه میداره:

مدیر مدرسه پیتر پارکر

جالب بود، نه؟

 

44- ماهی برانزینو!

خب .. این یکی واقعا ایستراگ ظریف و البته عجیبی هستش! یکی از صحنه های جالب و بامزه فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" جایی بود که پیتر میره شام خونه خانواده استیسی :

 ماهی برانزینو!

اونا ماهی "برانزینو" دارن برای شام و پیتر بلد نیست چطور اون رو بخوره تا اینکه گوئن اسمش رو به پیتر میگه:

گوئن - اما استون

در فیلم بازگشت به خانه و دقیقا قبل از اونجایی که پیتر ماشین باکلاس «فلش تامپسون» رو برداره، فلش رو میبینیم که داره با دوست دخترش حرف میزنه و میگه: شرمنده بابت شام ولی من اگه برانزینو تازه نباشه تشخیص میدم!

 

 

 45- ماسک نصفه اسپایدرمن

ماسک نصفه اسپایدرمن

به تصویر کشیدن مرد عنکبوتی با ماسک نصفه از ویژگی های بارز در کمیک های مرد عنکبوتی است که قبلا در این مقاله بهش کاملا اشاره شده است. این مساله نشان دهنده زندگی دوگانه اسپایدرمن/پیتر پارکر است. در صحنه ای که پیتر زیر آوار گیر کرده نیز میتوان ادای احترامی به این قضیه دید.

 

46- ادای احترام به لحظه نمادینی که مرد عنکبوتی خودش را از زیر آوار خلاص میکند

ادای احترام به لحظه نمادینی که مرد عنکبوتی خودش را از زیر آوار خلاص میکند

یقینا یکی از ماندگار ترین و نمادین ترین لحظات در طول تاریخ مرد عنکبوتی وقتی است که او خودش را در دنیای کمیک از زیر آوار خلاص کرد تا سمبل اراده آهنین او باشد. قبلا یک مقاله مختص این لحظه نوشته بودم که میتونید اینجا آن را مطالعه کنید. بارها و بارها در فیلم ها، کارتون ها و دنیای کمیک به این لحظه تاریخی ادای احترام شده. در این فیلم هم حتما میدانید که وقتی والچر با لباس خودش ستون ها را روی سر مرد عنکبوتی خراب میکنه، به بهترین و زیباترین شکل بهش ادای احترام شد. من شخصا از این خوشم اومد که  اولش پیتر وقتی دید نمیتونه آوار رو بلند کنه وحشت زده شد و درخواست کمک کرد ولی بعدش خودش روی پای خودش ایستاد و تونست بلندش کنه. صحنه به شدت زیبایی بود.

 

47- لباس اسکارلت اسپایدر

 لباس اسکارلت اسپایدر

لباس اولیه ای که مرد عنکبوتی بر تن داره و بعد از اینکه تونی لباس پیشرفته رو ازش میگیره دوباره بر تن میکنه تا با والچر بجنگه، در واقع همون لباس معروف به «اسکارلت اسپایدر» هستش که قبلا بر تن اولین  کلون مرد عنکبوتی یعنی «بن رایلی» دیده بودیم. فقط انگار رنگ های اصلیش جا به جا و به جای اون چشم ها هم از عینک های ایمنی استفاده شده.

  

48- کمربند ثور!

در صحنه ای که میبینیم «هپی هوگان» داره اسباب و اثاثیه برج اونجرز رو به جای جدیدی منتقل میکنه، تلفنی داره میگه که یکی از این وسایل کمربند ثور است. ولی نمیتونه اسمش رو تلفظ کنه چون براش وقعا سخته! بنابراین فقط میگه کمربند جادویی ثور!

 کمربند ثور!

در حقیقت کلمه ای هپی سعی میکرد تلفظ کنه، Megingjörð    هستش (واقعا هم خیلی سخته تلفظ کردنش!)

در اساطیر اسکاندیناوی و کمیک های مارول، Megingjörð    یک کمربند جادویی است که پدر ثور (اودین) بهش میده در مواقع خطر نیرویش را دو برابر کنه:

کمربند جادویی ثور

 

49- تی شرت پیتر پارکر

تی شرتی که در اواخر فیلم وقتی پیتر میره به ملاقات تونی استارک، تنشه همونیه که «پپر پاتس» در فیلم  "ایرون من 3 " پوشیده بود:

 

رویش هم اینو نوشته:

  تی شرت پیتر پارکر

 

50- لباسی که آخر فیلم تونی به پیتر پیشنهاد میده

در اواخر فیلم وقتی تونی استارک میخواد پیتر را به عنوان عضو جدید گروه اونجرز معرفی کنه، یک لباس جدیدی بهش پیشنهاد میکنه با قابلیت های بیشتر که پیتر قبول نمیکنه. ولی تریلر لو رفته از "جنگ بینهایت" نشان داده که پیتر در این فیلم این لباس رو بر تن خواهد کرد (برای اشنایی با لباس های مرد عنکبوتی اینجا را کلیک کنید). در هر حال ظاهر این لباس به لباس مرد عنکبوتی در کارتون Spider-Man Unlimited شبیه است:

لباسی که آخر فیلم تونی به پیتر پیشنهاد میده

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 ایستراگ برتر فیلم های مارول

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

15 سوال مهمی که پس از دیدن فیلم "مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه" در ذهن ما ایجاد میشود!

پرواز طولانی والچر برای رسیدن به پرده سینما!

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" 

ایستراگ (Easter Egg) های فیلم لوگان (Logan)

ایستراگ (Easter Egg) های فیلم دکتر استرنج

25 ایستراگ سریال لوک کیج

35 ایستراگ (Easter Egg) فیلم كاپیتان آمریكا: جنگ داخلی

15 کامئو (CAMEO) برتر در فیلم های سینمایی مارول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

marvelmostafa
#1 marvelmostafa 1396-07-10 20:40
با سلام.
مقاله بسیار خوبی بود و من بسیار لذت بردم.
مخصوصا شماره 32. :-) :lol:
نقل قول کردن
زرتشت
#2 زرتشت 1396-07-10 20:50
باحال ترین و بهترین ایستر اگ ها رو داشت.ممنون.
نقل قول کردن
alihdz
#3 alihdz 1396-07-10 20:56
عالی بود ممنون اون سی و ششمی که مالیز بود از همه بهتر بود
نقل قول کردن
m.k.t
#4 m.k.t 1396-07-10 21:02
چه قدر طولانی ماشالله
اقای ترابی فیلمو چند بار دیدید که اینارو فهمیدید
نقل قول کردن
پرشین اسپایدی
#5 پرشین اسپایدی 1396-07-10 21:28
فوق العاده بود جناب ترابی
ممنونم به خاطر وقتی که گذاشتید.
نقل قول کردن
mikelanj
#6 mikelanj 1396-07-10 21:31
سلام . ببخشید اقای ترابی شما خودتون استادی ولی به سر فیلم عصر التران اشاره نکردید.
1 . اون جایی که پیتر تو انبار کنترل خسارت هست .( قبلا از اینکه بفهمه اون وسیله چیتاری یک بمبه ) سر جدا شده التران را مببینی (پیتر میگه؛ خیلی باحاله !!)
2 .( وقتی که پیتر اولین بار با شوکر و عموی مایلز برخورد میکنه . ) یکی از افراد والچر به پراولر میگه که : این دست کش دست خود التران هست .
نقل قول کردن
a.v.s
#7 a.v.s 1396-07-10 21:41
ممنون آقای ترابی من منتظر این مقاله بودم. واقعا عالی بود
من حداقل 28 تاشون رو میدونستم.
فقط یه چیز رو انگار فراموش کردید:
تو همون صحنه ای که هپی هوگان داره با تلفن صحبت میکنه به "نمونه سپر جدید کاپیتان آمریکا" اشاره میکنه.
انگار اشاره ای داره به سپر جدید کاپیتان آمریکا که در سری کمیک های جدیدش و رویداد امپراطوری مخفی در دست داشت
نقل قول کردن
علی قدیانی
#8 علی قدیانی 1396-07-10 22:03
تشکر که از من هم یاد کردید مخلصم ;-)
این فیلم تا دلتون بخواد ایستر اگ داشت لامصب!
خودمونیما آقا مهدی رکورد مختار رو هم تو مقالات ایستر اگ شکستینا!
مقاله به این مشتیی آخه تو کدوم سایت کمیک بوکی پیدا میشه؟
(چه ایرانی چه خارجی)
نقل قول کردن
mehran spidey
#9 mehran spidey 1396-07-10 22:09
یه سوپر مقاله ی دیگه از آقای ترابی واقعا ممنونم که برای ما وقت گذاشتید امیدوارم بتونیم یه روزی زحمات شما رو جبران کنیم ;-)

باید بگم که این فیلم ایستراگ هاش خیلی باحال تر از بقیه فیلم های مارول بود از نظرمن ، شماره های 39 و 46 خیلی جالب بودن
نقل قول کردن
movahedm
#10 movahedm 1396-07-10 22:12
متشکر...بعد یه روز پر مشغله و خسته کننده این مقاله انرژی داد...........ر استی کسی mp3 نسخه جدید اهنگ کلاسیک اسپادرمنو که تو تیتراژ مارول هم بود داره.....احتمال ا باید یه البوم موسیقی متن منتشر شده باشه.....کلش که نمیارزه دانلود کنی چون موسیقیش چیز درخشانی نبود ولی اگه کسی اون ترک به خصوص رو اگه داره ممنون میشم....
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1396-07-10 22:19
به نقل از mikelanj:
سلام . ببخشید اقای ترابی شما خودتون استادی ولی به سر فیلم عصر التران اشاره نکردید.
1 . اون جایی که پیتر تو انبار کنترل خسارت هست .( قبلا از اینکه بفهمه اون وسیله چیتاری یک بمبه ) سر جدا شده التران را مببینی (پیتر میگه؛ خیلی باحاله !!)

اخ اخ اخ! یادم رفت! فردا حتما به مقاله اضافه میکنم. الان دیگه واقعا خسته ام
نقل قول کردن
THE AMAZING ACH20
#12 THE AMAZING ACH20 1396-07-10 22:33
هیچ کس نمی تونه چنین مقاله ای بنویسه
راستی اون عکسا تو مدرسه عکس یه دانشمند مسلمان هم هست
اونو نمی شناسین؟
نقل قول کردن
Captain Majid
#13 Captain Majid 1396-07-10 22:33
ممنون بابت مقاله خیلی منتظرش بودیم. خیلیم زحمت داشت نوشتنش. همه چیش عالی و به جا بود. فقط یه چیزی که خیلیم مهم نیست ولی شماره 4 اون جای کبودی روی صورت تونی به خاطر مشتی که از کپ خورده نیس به خاطر مشتیه که از سرباز زمستان خورده هست ولی بازم میگم چیز خاصی نبود. من که خیلی لذت بردم.
نقل قول کردن
movahedm
#14 movahedm 1396-07-10 23:06
به نقل از mtm:
به نقل از mikelanj:
سلام . ببخشید اقای ترابی شما خودتون استادی ولی به سر فیلم عصر التران اشاره نکردید.
1 . اون جایی که پیتر تو انبار کنترل خسارت هست .( قبلا از اینکه بفهمه اون وسیله چیتاری یک بمبه ) سر جدا شده التران را مببینی (پیتر میگه؛ خیلی باحاله !!)

اخ اخ اخ! یادم رفت! فردا حتما به مقاله اضافه میکنم. الان دیگه واقعا خسته ام

یه اشاره ای هم به دنیای کمیک ها و ثور مونث هم شد...
نقل قول کردن
Ɛɾƒąղ
#15 Ɛɾƒąղ 1396-07-10 23:40
احسنت به این دقت

مقاله عالی بود ممنون
نقل قول کردن
Marc Spector
#16 Marc Spector 1396-07-10 23:43
عالی
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1396-07-11 07:11
به نقل از Captain Majid:
فقط یه چیزی که خیلیم مهم نیست ولی شماره 4 اون جای کبودی روی صورت تونی به خاطر مشتی که از کپ خورده نیس به خاطر مشتیه که از سرباز زمستان خورده هست ولی بازم میگم چیز خاصی نبود. من که خیلی لذت بردم.

ممنون که گفتی. تو متن تصحیح شد
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1396-07-11 07:38
به نقل از m.k.t:
چه قدر طولانی ماشالله
اقای ترابی فیلمو چند بار دیدید که اینارو فهمیدید

والا فیلم رو که زیاد دیدم ولی خب همه اینا رو که تنهایی خودم نفهمیدم! :-* تو سایت های خارجی سرچ میکنم و از اونا هم کمک میگیرم
در کل این فیلم من مطمئنم بازم ایستراگ داره که اگه دقت بشه میشه کشف شون کرد
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1396-07-11 07:38
به نقل از mtm:
به نقل از mikelanj:
سلام . ببخشید اقای ترابی شما خودتون استادی ولی به سر فیلم عصر التران اشاره نکردید.
1 . اون جایی که پیتر تو انبار کنترل خسارت هست .( قبلا از اینکه بفهمه اون وسیله چیتاری یک بمبه ) سر جدا شده التران را مببینی (پیتر میگه؛ خیلی باحاله !!)

اخ اخ اخ! یادم رفت! فردا حتما به مقاله اضافه میکنم. الان دیگه واقعا خسته ام

به مقاله اضافه شد
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1396-07-11 07:39
من چند جا خوندم اونجایی که پیتر داره ساندویچ میخوره یه دیوار نوشته ای است که نوشته "بگلی" و اشاره داره به مارک بگلی طراح کمیک های ultimate comics. ولی راستش هر چی نگاه کردم پیداش نکردم. هیچ عکسی هم ازش نیست. کسی چیزی ندیده؟
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1396-07-11 07:41
به نقل از a.v.s:

فقط یه چیز رو انگار فراموش کردید:
تو همون صحنه ای که هپی هوگان داره با تلفن صحبت میکنه به "نمونه سپر جدید کاپیتان آمریکا" اشاره میکنه.
انگار اشاره ای داره به سپر جدید کاپیتان آمریکا که در سری کمیک های جدیدش و رویداد امپراطوری مخفی در دست داشت

فراموش نکردم ولی معلوم نبود دقیقا منظورش چیه. ایا نمونه اولیه سپر قدیمی cap رو میگه در جنگ جهانی یا یک نمونه کاملا جدید؟
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1396-07-11 07:47
به نقل از پرشین اسپایدی:
فوق العاده بود جناب ترابی
ممنونم به خاطر وقتی که گذاشتید.

خواهش میکنم. برای اسپایدرمن بیش از این هم وقت میزارم. یکی از چیزایی که تو این مقالات ایستراگی وقت ادم رو میگیره انتخاب عکسه. اونم منی که خیلی نسبت به عکس مقاله حساسیت دارم. الان شرط میبندم هیچ سایتی تو دنیا نیست که عکسای مقالات ایستراگی اینقدر دقیق باشه. همین طوری یه عکس کلی میزارن و تمام. ولی ما دقیقا میریم اون صحنه رو تو فیلم پیدا میکنیم و ازش عکس میگیریم. من حتی سعی میکنم همراه با زیرنویس باشه که اون دیالوگ مدنظرم رو هم داشته باشه. این خیلی وقت ادم رو میگیره ولی ارزشش رو داره
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#23 Captain Steve Lover 1396-07-11 08:33
واااي استاد مقاله عالى بود...با تشكر فراوان...
موارد سر التران و تم اهنگ اسپايدرمن و friendly Neghberhood spiderman واسم از بقيه جالب تر بودن...
مارول مَرد اهنى و كاپيتان امريكا رو تو اين فيلم قرار داد و كلى هم ايستراگ تو فيلم گذاشت كه رسماً همه بفهمن ((اسپايدرمن برگشته خونه و قصد نداره جايي بره ديگه!))...
ايستراگ هاي خيلى زيادى داشت اين فيلم؛از گاردينز ٢ و اونجرز ٢ فكر ميكنم بيشتر ايستراگ داشت...
بهترين مقاله چند وقت اخير سايت بود بنظرم...
بازم تشكر از استاد...
...........
٤٠ روز تا اكران فيلم ثور راگناروك مونده...١٢ ابان...
نقل قول کردن
H.B.2102
#24 H.B.2102 1396-07-11 15:24
سلام و با تشکر از زحماتتون آقای ترابی عزیز
یه سوال داشتم آخر فیلم که میشل رو به عنوان کاپیتان تیم المپیاد معرفی می کنن میگه دوستام من رو M.J صدا می کنن.
آیا میشل همون مری جینه؟
نقل قول کردن
Captain Majid
#25 Captain Majid 1396-07-11 20:38
به نقل از H.B.2102:

یه سوال داشتم آخر فیلم که میشل رو به عنوان کاپیتان تیم المپیاد معرفی می کنن میگه دوستام من رو M.J صدا می کنن.
آیا میشل همون مری جینه؟


معلوم نیست دوست عزیز ولی طرفدارا احتمال میدن که قراره نقش مری جینو بازی کنه . به هر حال باید تا فیلمای بعدی صبر کنیم تا معلوم شه.
نقل قول کردن
Marc Spector
#26 Marc Spector 1396-07-12 07:36
به نقل از Captain Majid:
به نقل از H.B.2102:

یه سوال داشتم آخر فیلم که میشل رو به عنوان کاپیتان تیم المپیاد معرفی می کنن میگه دوستام من رو M.J صدا می کنن.
آیا میشل همون مری جینه؟


معلوم نیست دوست عزیز ولی طرفدارا احتمال میدن که قراره نقش مری جینو بازی کنه . به هر حال باید تا فیلمای بعدی صبر کنیم تا معلوم شه.

راستش من ریسیست نیستماا ولی کلا شخصیتایی مثل جی جونا جیمسون و گون استیسی و مری جین ازون شخصیتایی نیستن که بشه رنگ پوستشون رو تغییر داد،یعنی لیز آلن ، فلش تامسون و هرکس دیگه ای رو میشه به صورت موفق تغییر داد ولی این سه شخص رو نباید رنگ پوستشونو عوض کنن چون اینا با همه فرق دارن.
نقل قول کردن
capitan s.s
#27 capitan s.s 1396-07-12 16:37
واقعا مقاله جالب،طولانی و دقیقی بود.
نقل قول کردن
PedraM2002
#28 PedraM2002 1396-07-12 17:58
شماره39 و 42 رو خیلی دوست دارم.حس نوستالژیک داره
نقل قول کردن
PedraM2002
#29 PedraM2002 1396-07-12 18:17
راستی.اون جایی که اخر فیلم تونی به هپی میگه که اون حلقه رو داری و هپی میگه:حلقه نامزدی. شوخیت گرفته,از 2008 همراهمه
به فیلم اول iron-man وآغاز MCU اشاره داره.فک کنم
نقل قول کردن
ali1831
#30 ali1831 1396-07-13 11:32
باورم نمیشه حتی به پلاک ماشین هم دقت میکنین خیلی حرفه ای هستید فقط یک چیزی رو یادتون رفت بگید اخر فیلم پیتر میگه میخوام توی شهر هنوز کمک کنم تونی به هپی میگه حالا چیکار و در همین در باز میشه و خبر نگار ها رو می بینیم و این صحنه میخواست اشاره ای به کمیک جنگ داخلی بکنه که پیتر هویت خودشو جلوی خبرنگاران فاش میکنه درسته که جلوی دوربین نرفت ولی اگه اون حرف رو نمی زد الان هویتش فاش شده بود به نظرم این هم یک ایستراگ هستش اقای ترابی
نقل قول کردن
me_smr
#31 me_smr 1396-07-14 13:37
جالب بود.یه فرضیه هم من بگم
اون قسمتی که ند به پیتر میگه :ولی تو هنوز یه بچه ای...
پیتر هم در جواب به ند میگه :اره ولی میتونم یه اتوبوس رو با دست خالی نگه دارم...
این میتونه اشاره داشته باشه به اول فیلم مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲ که پیتر اتوبوس رو نگه میداره تا به اون پدر و دختر چینی نخوره
نقل قول کردن
hassan91
#32 hassan91 1396-07-14 16:12
چن روزی نبودم، دلم برای اسپایدی تنگ شده بود.
خوب امروز تونستم فیلم رو ببینم، فیلم خوبی بود، واقعا ایستراگ زیادی داشت. با نظر شماره ۳۳ هم موافقم واقعا من رو یاد جنگ داخلی انداخت که مرد عنکبوتی هویت خودش رو فاش کرد، ولی بیشتر از اون یاد مرد آهنی یک افتاد که تونی استارک جلوی خبرنگارا گفت من مرد آهنی هستم.
راستی اون نقاشی اونجرز رو کی کیشده بود کار دخترش بود؟ :o
سپر جدید کپ هم ممکنه سپر مثلثی شکلش باشه. واقن فیلم نکته های زیادی داشت.
یه سوال دیگه زن عمو می واقن فهمید پیتر کیه؟ ما رو آچمز نگهداشتن :-?
تیتراژ پایانی کپ هم باحال بود :D
نقل قول کردن
spider_pool
#33 spider_pool 1396-07-14 21:20
سلام. من عضو جدید سایت هستم و واقعا خوشحالم که منو بین این همه بزرگوار قبول کردید
دوستان توی فیلم بعد از این که گروه المپیاد از آساناسور نجات پیدا میکنن معلمشون میگه‌‌‌‌‌‌((خیل ی بد میشد اگه یکیشون رو از دست میدادم... دوباره)) کسی میدونه یعنی چی؟
نقل قول کردن
a.v.s
#34 a.v.s 1396-07-14 22:35
به نقل از spider_pool:
سلام. من عضو جدید سایت هستم و واقعا خوشحالم که منو بین این همه بزرگوار قبول کردید
دوستان توی فیلم بعد از این که گروه المپیاد از آساناسور نجات پیدا میکنن معلمشون میگه‌‌‌‌‌‌((خیلی بد میشد اگه یکیشون رو از دست میدادم... دوباره)) کسی میدونه یعنی چی؟

سلام بر شما
در مورد اون سوالتون هم یعنی اینکه اون معلم قبلا یه بار یه دانش آموز رو از دست داده بوده ( حالا چجوری رو نمیدونیم)
این صحنه جزو لحظات کمدی فیلمه و اونقدر هم اهمیت خاصی نداره
نقل قول کردن
Captain Marvel
#35 Captain Marvel 1396-07-16 07:53
عالی بود ممنون
توی شماره 34 اون چیز گرد همونیه که قراره جادوگر سرخ ازش محافظت کنه ولی یکی از ربات ها میاد و میچرخونش بعد کل شهر سقوط می‌کنه :-)
در ضمن وقتی پیتر می‌ره پیش والچر و بهش میگه فروختن اسلحه به جنایتکار ها جرمه اون بهش میگه که رفیقت استارک پول ساخت اون برج رو از کجا آورده که اشاره به مرد آهنی 1 داره که تونی اسلحه‌ میسازه :P :D
نقل قول کردن
amazing barbod
#36 amazing barbod 1396-07-16 16:41
سلام استاد ترابی مقاله عالی بود.فیلمو دیدم و خیلی حال کردم واقعا عالی بود.منم یه ایستراگ پیدا کردم که اشاره دار به مارک بگلی
و یه سوال:
مگه نگفتین رایت هالک دست مارول نیست و فیلمش جز mcu نیست؟!پس ایستراگ معلم پیتر غلطه!!!!!!!!!!
نقل قول کردن
mtm
#37 mtm 1396-07-16 16:52
به نقل از amazing barbod:

و یه سوال:
مگه نگفتین رایت هالک دست مارول نیست و فیلمش جز mcu نیست؟!پس ایستراگ معلم پیتر غلطه!!!!!!!!!!

:o ما گفتیم دست یونیورساله ولی کی گفتیم جزو MCU نیست؟!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
نقل قول کردن
amazing barbod
#38 amazing barbod 1396-07-16 17:00
به نقل از mtm:
به نقل از amazing barbod:

و یه سوال:
مگه نگفتین رایت هالک دست مارول نیست و فیلمش جز mcu نیست؟!پس ایستراگ معلم پیتر غلطه!!!!!!!!!!

:o ما گفتیم دست یونیورساله ولی کی گفتیم جزو MCU نیست؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ععععع پس اینطوریه.آخه فکر میکردم هرکی رایت دستشه فیلم مال خودشه(مثل ددپول و فاکس)
نقل قول کردن
ghost_venom
#39 ghost_venom 1396-07-27 02:15
سلام
باو انقد ایستراگ داره ادم هنگ میکنه!
یه دونه ام هستش که اونجایی که پیتر از دفتر مدیر مدرسه میاد بیرون ند بهش میگه : میخواد تو اون مدرسه ای بره که مدیرش تیر کمون داره؟
به نظر من اینجا اشاره ای به هاکای میشه
مرسی اقای ترابی مقاله خیلی عالییی بود
نقل قول کردن
Omegaspiderman6
#40 Omegaspiderman6 1396-08-03 13:36
uplooder.net/.../pelak1.png
اشاره به کمیک The Amazing Spider-Man #46 که تو ماه مارس 1967 منتشر شده و شوکر تو این کمیک خلق شده
نقل قول کردن
Omegaspiderman6
#41 Omegaspiderman6 1396-08-05 11:02
چنز تا. ایستر اگ دیگه :
1-اولای فیلم وقتی پیتر سر کلاس داره فیلم خودشو سر کللاس میبینه معلم یه مسئله میپرسه و فلش سریع جواب میده ولی جوابش اشتباهه بعد پیتر جواب درستو میگه و معلم به فلش میگه: being the fastest doesn't always mean you are right
میبینی فلش سریع بودن فایده ای نداره اگر جواب غلط بدی. که فکر کنم به فلش dc اشاره داره
2:تو سالن ورزش وقتی لیز و دوستاش دارن درباره قهرمانا حرف میزنن لیز میگه به مرد عنکبوتی علاقه داره اما یکی از دوستاش میگه تو که نمیشناسیش شاید صورتش کاملا سوخته باشه که به ددپول اشاره داره
3:پلاک ماشین زن عمو می که AMF-1562 هست اشاره داره به کمیک
amazing fantasy #15 1962
که مرد عنکبوتی تو این کمیک خلق شد
کلا هرچی پلاک تو این فیلمه اشاره به کمیک هاست
4:وقتی هواپیما میخواد به زمین برخورد کنه در سمت راست تصویر از بالا به پایین نوشته thunderbolts که اسم یه گروه تو کمیک های ماروله.
5:یه جا خوندم تو کلاس عملی اون معلم که میگه دستاتونو از چیز های تیز دور نگه دارین jeph loeb هست
نقل قول کردن
the Batman
#42 the Batman 1396-08-10 20:34
از کی تا حالا بتمن مار اونجرز: در شماره 13که مال کمیک یکی از دزدها ماسک بتمن رو زده مال پلنگ سیاه هم نیست چون ماسک پنگ سیاه اون فرورمو نداره .... :-|
نقل قول کردن
Navid.d
#43 Navid.d 1396-09-29 15:36
در اوایل فیلم میبینیم که فلش تامپسون به یکی از سوالات معلم جواب اشتباه میدهد معلم می گوید: "همیشه سریع بودن خوب نیست"
فکر کنم این حرف یک تیکه به فلش و DC باشد
نقل قول کردن
M.Z.J
#44 M.Z.J 1397-06-13 02:44
با سلام درباره ۳۴ بگم ک ( اون گرده ) اگه یادتون باشه تو عصر آلتران ، آلتران ی دستگاه ساخت تا سوکوویا از بین بره ، ی سکانس بود ، یکی از ربات ها موفق شد اون دستگاه رو فعال کنه ، اون گرده ( تو فیلم مرد عنکبوتی ) همونی ی ک روی اون دستگاه بود :roll:
نقل قول کردن
Cap.Venom
#45 Cap.Venom 1397-10-15 14:30
یکی از برگترین ایستراگ هایی که بنده کشف کردم و در هیچ مقاله یا سایت های مختلف ندیدم درباره لوگو اینترو مارول در MCU بود :lol:
و اینه که به ترتیب از اول در هفت فیلم لوگو یکسان بود و تغییر کرد بعد در شش فیلم و سپس پنجمین فیلم :o
اما حالا با لوگو کاپیتان مارول این توالی رو بهم زده و نشد به چهارمی برسه با اینکه لوگو فیلم بعدی یعنی اونجرز پایان بازی همون لوگو قبلیه :-|
استاد ترابی و بقیه ممنون میشم نظرتونو بگید
با تشکر دوستدار شما cap.venom ;-)
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#46 M.ALI.S.S 1398-02-28 22:57
پیتر و پپر !!!!! پپر و پیتر !!!؟؟؟ :o
خاک به سرم ، تونی بفهمه سگ میشه :o
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#47 M.ALI.S.S 1398-02-28 22:58
پیتر و پپر !!!!! پپر و پیتر !!!؟؟؟ :o
خاک به سرم ، تونی بفهمه سگ میشه :o
نقل قول کردن
amir2
#48 amir2 1398-05-17 17:57
در مورد 34 باید بگم منم اون دایره رو یه جایی دیدم توی فیلم های مارول ( وایی مارول ایستراگی زده که حتی استاد ترابی هم تشخیصش نداده)
نقل قول کردن
KKH-013
#49 KKH-013 1402-02-03 19:40
عالی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45