اشارات و ایستر اگ های فصل دوم سریال بی باک (Daredevil)

اشارات و ایستر اگ های فصل دوم سریال بی باک (Daredevil)

مقاله ای پربار براتون تدارک دیده ایم از نکات مخفی و بسیار جالبی که در فصل دوم سریال تحسین شده Daredevil وجود دارند!

هشدار:مقاله زیر شامل اسپویلر است پس اگر هنوز سریال را ندیده اید پایین نروید.

 

1. سگ های جهنمی(Dogs of Hell)

 1.سگ های جهنمی(Dogs of Hell)

گروه گانگستری موتور سوار ها که در قسمت اول این فصل حضور دارند اولین حضورشان را تجربه نکرده اند،در واقع اولین حضور آنها در دنیای سینمایی مارول در سریال ماموران شیلد بوده است.اگر چه حضور این گروه در سریال بیباک بیشتر است چون آنها از اهداف پانیشر بودند.

 

2. دادستان سامانتا رِیِس

دادستان سامانتا رِیِس 

سامانتا ریس قبلا در آخرین قسمت سریال جسیکا جونز حضور داشت به همراه وکیل جری هوگارث(که او هم در قسمت آخر این فصل دردویل حضور داشت.)اگرچه او حضور کمی در آن سریال داشت اما شخصیت او به عنوان وکیلی محلی که از افراد دارای قابلیت های فوق بشری دل خوشی ندارد مشخص بود.

 

3. مکس سگه!!!

3.مکس سگه!!! 

پانیشر در کمیک ها سگی به نام مکس داشت که برای دعوا تربیت شده بود.مکس خلافکارانی که صاحب قبلی اش را کشته بودند پیدا کرد و آنها را کشت،که او را به یک سگ پانیشری(!) تبدیل کرد!مکس در اوایل سریال حضور دارد و ایرلندی ها از او به عنوان تهدید برای پانیشر استفاده کردند(که البته پانیشر هم آنها را آسفالت نمود!)

 

4. کیلدوزر (Killdozer)

کیلدوزر (Killdozer) 

وقتی که در اوایل سرایل دادستان بلیک تاور به فاگی درباره یک خلافکار بسیار خشن هشدار میدهد(فرنک کستل) که اسمی مستعار دارد.فاگی به شوخی به اسم کیلدوزر(که در زبان انگلیسی ترکیبی از بولدوزر و کشتن(Kill) است) اشاره میکند.در واقع کیلدوزر یک شخصیت کلاسیک مارول از دهه نود است.

 

5. صحنه پشت بام

 

یکی از صحنه های معروف و معرکه این فصل کل کل پانیشر و دردویل بر روی یک پشت بام درباره کشتن یا نکشتن خلافکار ها بود که در این سکانس،پانیشر دردویل را با زنجیر به یک دیوار بسته بود.این صحنه مستقیما از یکی از کمیک های پانیشر از گارث انیس و استیو دیلون که در سال 2001 منتشر شد برداشته شده است.عنوان این کمیک "انتخاب"(the choice) بود.این صحنه حتی از برخی از دیالوگ های خود کمیک نیز الهام گرفته مثل وقتی که دردویل به پانیشر میگوید:این دیگه چه نوع انتخابیه؟ و پانیشر جواب میدهد:انتخابی که هر دفعه که ماشه رو میکشم انجام میدم!

 

6. تو یه گلادیاتوری؟

گلادیاتور 

اگر سریال دردویل را تماشا میکنید حتما ملوین پاتر را میشناسید.در کمیک ها ملوین پاتر دشمن سابق و دوست کنونی دردویل است که نام او گلادیاتور بود.(در فصل اول نیز به گلادیاتور اشاره شده بود)در این فصل نیز او لباس زرهی خود را به دردویل نشان داد که نشان گلادیاتور روی آن بود.همچنین پوستر فیلم اسپانیایی "بازگشت گلادیاتور" که در فصل اول هم بود هنوز روی دیوار کارگاه ملوین وجود دارد و همچنین روی یکی دیگر از دیوار ها کاغذی هست که روی آن نوشته شده:قورباغه های بزرگ.این میتوانید اشاره ای به یکی دیگر از کاراکترهای کمیک باشد به نام "لیپ فراگ"(Leap Frog) که در یکی از کمیک های دردویل با گلادیاتور همکاری میکند.

 

7. استیلت من

استيلت من 

در فصل اول پاهای استیلت من در کارگاه ملوین دیده می شد و در ان فصل قسمت سینه زره استیلت من نیز دیده می شود.در کمیک های دردویل استیلت من شخصیتی به نام ویلبر دی(Wilbur Day) است که زرهی با پاهای بلند میسازد تا بتواند از ساختمان های بلند دزدی کند.

 

8. فین کولی

8. فین کولی 

در کمیک های دردویل فین کولی(عضو گروه خلافکاری ایرلندی ها) بمبگذاری بود که نصف صورت خود را در یک انفجار نافرجام از دست داد.البته در سریال اینطور نیست اما وقتی پانیشر صورت او را با یک شاتگان منفجر میکند ممکن اشاره ای به کمیک ها باشد.

 

9. دیوار های دفتر بولتن

 

دیوار های دفتر روزنامه بولتن نیویورک(New York Bulletin) پر از ایستر اگ است.قاب های روی دیوار در دفتر به بسیاری از حوادث و اتفاقات دنیای سینمایی مارول مثل جنگ نیویورک یا فصل اول دردویل،و همچنین اتفاقات فیلم هالک شگفت انگیز اشاره میکند.در یکی دیگر از این قاب ها میتوان عنوان صفحه اول "سایبرتک فرونشین می شود"(Cybertech settles) را مشاهده کرد.این هم اشاره ای دیگر به سریال ماموران شیلد.

 

10. آلتران؟

 

هنگامی که سردبیر روزنامه بولتن کارن را به آرشیو روزنامه راهنمایی میکند میگوید که سرورهای بولتن در همان حادثه خراب شدند که میتواند اشاره ای به آلتران باشد.او در فیلم انتقام جویان 2 از طریق اینترنت جابجا می شود و خرابی هایی به بار می آورد.

 

11. بلیک تاور

بلیک تاور 

بلیک تاور گرچه در اوایل سریال نقش زیادی ندارد و فقط به عنوان دستیار سامانتا ریس حضور میابد.در اواسط سریال نقشی برجسته دارد.بلیک تاور در کمیک های لوک کیج و آیرون فیست نیز نقش زیادی دارد.(که هر دو سریال در دست توسعه دارند)

 

12. شرکت راکسان (Roxxon)

شرکت راکسان(Roxxon) 

بعد از سگ های جهنمی و سایبرتک."راکسان" اشاره ای دیگر به ماموران شیلد است.البته در سریال مامور کارتر و فیلم آیرون من نیز این شرکت نقش دارد.

 

13. آقای مارگو

 آقای مارگو 

در یکی از قسمت ها وقتی مت مورداک و الکترا در یکی از ساختمان های راکسان هستند.هنگامی که مت چند نگهبان را با استفاده از قدرت هایش شناسایی میکند الکترا به او میگوید "بد نبود،مارگو"(Not bad,Margoo).مارگو یک شخصیت کارتونی است که نابیناست و در کمیک ها اسپایدرمن دردویل را با این نام صدا میزند.

 

14. بنجامین دونووان

بنجامین دونووان 

وکیل ویلسون فیسک(بله،ویلسون فیسک در این فصل حضور دارد!)،بنجامین دونووان(Benjamin Donovan) کاراکتری از کمیک های لوک کیج است.در کمیک ها البته او مردی هیکلی است که حتی میتواند دردویل را در یک دعوا شکست دهد.

 

15. بند D

 

پانیشر و ویلسون فیسک هر دو در بند D زندانی شده بودند.البته این ربطی به کمیک ها ندارد اما جالب است بدانید بند D در زندان آلکاتراز محل نگهداری بدترین و خشن ترین زندانی هاست.

 

16. تولد دوباره (Born Again)

ویلسون فیسک هنگام ملاقات با مت مرداک در زندان سر او را به میز میکوبد و قسم میخورد که مت و هر کسی که برایش مهم است را نابود میکند.در واقع میتواند اشاره ای به آرک "تولد دوباره" باشد که ویلسون ویسک اتفاقا همین کار را میکند.مت مرداک بی خانمان و کم و بیش دیوانه می شود.

 

17. جری هوگارث

 جری هوگارث

اگر سریال جسیکا جونز را دیده باشید مطمئنا دوست وکیل او را میشناسید(اگر بتوان اسم او را گذاشت دوست)او در قسمت آخر فاگی را استخدام میکند که میتواند به این معنی باشد که فاگی قرار است در سریال های بعدی نت فلیکس حضور یابد.

 

18. نوبو همان Kirigi است

 

البته نوبو به نظر نمی آید که شخصیتی از کمیک های دردویل به نام Kirigi باشد،اما در واقع نقش او را ایفا میکند.زنده شدن دوباره و همچنین اسلحه مورد علاقه او،کیوکتسو شاج(Kyoketsu shoge )

 

19. لباس الکترا

 لباس الکترا 

هنگامی که در قسمت آخر معلوم می شود الکترا زنده است(یا شاید چیزی شبیه به آن)لباس او نزدیکترین لباس به لباس کلاسیک کمیک های اوست.

 

20. میدون جنگ!!!

كميك warzone 

در سریال کلمه "میدان جنگ" دوبار گفته می شود هنگامی که کشتار پانیشر شهر را دقیقا به میدان جنگ تبدیل می کند.این اشاره ایست به یکی از ران های معروف پانیشر(Warzone)

 

21. کینگ پین

 

وقتی که پای ویلسون فیسک به زندان باز میشود.خلافکار شاخ بند به نام گاتن به سلول او میرود و او را تهدید میکند و به او میگوید:من شاه اینجام،اسکل(I’m the kingpin of this.b^^ch).که اشاره ایست به نام مستعار ویلسون فیسک در کمیک ها.و همچنین هنگامی که فرانک کستل گاتن را به بهداری میفرستد و ویلسون فیسک ناهار خود را کنار تخت او میل میفرماید (!) او نیز دوباره به این اسم اشاره میکند:"You were right, There’s only room for one Kingpin"

 

22. لباس پانیشر

لباس پانیشر 

در فیلم مدام به نماد و لباس پانیشر(جمجمه) اشاره میشود.عکس اشعه ایکس از جمجمه فرانک کستل اشاره ای واضح است.در قسمت آخر هم پانیشر با الهام گرفتن از همین عکس جمجمه ای روی جلیقه ضد گلوله اش میکشد.

 

23. جسیکا جونز

 

وقتی مارسی استال در بار با فاگی درباره وضعیت و برنامه های ریس صحبت میکند.او مستقیما به نام جسیکا جونز اشاره میکند و میگوید او در در شرکتی است که مارسی در آن کار میکند(همان که هوگارث موسسش است)و به شدت تحت نظر است مانند بقیه افراد دارای نیروهای فوق بشری.

 

24. میکرو چیپ

 

در قسمت آخر وقتی که فرانک کستل به خانه اش بازمیگردد ما یک سی دی میبینم که روی آن نوشته شده:Micro که به احتمال زیاد اشاره ای ست به یکی از کاراکترهای کمیک های پانیشر به نام میکروچیپ.برنامه نویسی که در کمیک ها به پانیشر کمک میکند.

 

25. اریجین کمیک بوکی پانیشر

 

در کمیک ها فرانک کستل در جنگ ویتنام حضور داشته است که یکی از بخش های اریجین او بود.البته در سریال به جای ویتنام از عراق و افغانستان نام برده می شود ولی در قسمت سوم هنگامی که فرانک با یکی از اهالی ساختمانی که دردویل و پانیشر روی آن هستند حرف میزند به ویتنام اشاره می شود.

 

26. فقط یکی از ما زنده میمونه

 

در زندان وقتی که کینگ پین پانیشر را آزاد میکند.او میگوید"دفعه بعدی که ما همدیگرو ببینیم فقط یکی از ما زنده میمونه"این میتواند اشاره ای به یکی از کمیک های پانیشر باشد که در آن کینگ پین و پانیشر دعوایی خونین داشتند که کار در آخر به کشته شدن کینگ پین ختم شد.

 

27. گذشته کارن پیج

 

در این فصل به گذشته کارن پیج بیشتر اشاره می شود و ما میفهمیم که او در واقع یک برادر داشته.البته اشاره به این که برادر او چه کسی بوده نمیشود اما وقتی که کارن دسته ای از پرونده ها را در دفتر بن یوریک باز میکند عنوان یکی از روزنامه ها  این است:تصادف اسرارآمیز به کشته شدن یک نوجوان منجر شد"البته متن خبر کاملا مشخص نیست اما بخش هایی از آن قابل تشخیص است که نوشته:”مرد جوان،کوین پکستون پیج(پدر کارن) به دلایل نامشخصی از جاده خارج و کشته می شود.”بقیه قسمت های متن کاملا مشخص نیست اما میتوان اشاره به مردی با سیبیلی نظامی دید که لنگان لنگان از صحنه خارج شده،چیزی درباره دختری هشت یا نه ساله که گریه میکرده و یک برادر.

 

28. باز هم کلیر!!!

 

در یکی از بخش های سریال کلیر تمپل،پرستاری که هم در فصل اول دردویل و هم در جسیکا جونز حضور داشت میگوید که بعد از رسیدگی به مشکل یک مرد گنده به دردسر میفتد که اشاره ای ست به لوک کیج.در قسمت آخر سریال جسیکا جونز او به لوک کیج و جسیکا کمک میکند.

 

29. جنگ داخلی؟

civil war جنگ داخلی 

برت ماهونی چندین بار به تم اصلی دنیای سینمایی مارول اشاره میکند(جنگ داخلی).او درباره این حرف میزند که آیا ابرقهرمانان باید برای خودشان آزاد باشند یا باید نظارتی بر روی کارهای آن باشد و همچنین بعد ها در سریال هنگامی که دردویل برت را راهنمایی میکند او به دردویل میگوید:یه روزی هم من به تو میگم چطور کارتو انجام بدی!"

خب،این هم از ایستر آگ های دردویل که تا الان میدونیم.اگه شما هم ایستر اگی پیدا کردید که من در اینجا اشاره نکردم حتما در بخش نظرات بگید.

 

نويسنده و مترجم: سياوش پور فلاح

(Si@VaSh)

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر بی باک

معرفي كامل شخصيت پانيشر

معرفی کامل شخصیت بی باک

داغ داغ!! لینک دانلود همه قسمت های فصل دوم سریال Daredevil!!

 كمیك "مجازاتگر" (The Punisher) ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم    

معرفی دشمنان دردویل (Daredevil) ـ قسمت اول

معرفی دشمنان دردویل (Daredevil) ـ قسمت دوم  

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو       

10 چیز مهمی که باید درباره مجازاتگر (Punisher) بدانید

10 كمیك برتر با حضور كینگ پین (The Kingpin)

100 شخصيت برتر مارول: الكترا

20 پانل برتر تاریخ کمیک بوک 

5 مرگ دردناک تاریخ کمیک بوک

10 نكته جالب (Easter Egg) در سریال تلویزیونی Daredevil

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

لحظات ماندگار: «الكترا» به دست «بولز آی» به قتل میرسد

لحظات ماندگار كميك هاي بي باك: مرگ كارن پيج

75 لحظه ماندگار مارول: همه اش زير سر كينگ پين بود!

10 كمیك برتر با حضور كینگ پین (The Kingpin)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Arrow
#1 Arrow 1395-01-22 17:33
لایـــــــ(MAHD I)ـــــک
نقل قول کردن
Victor
#2 Victor 1395-01-22 18:41
خیلی ممنون
بعد این فصل بی صبرانه منتظر دیدن "هند" هستم
راستی یه سوال بیربط
کمیک جدید بی باک ارزش خوندن داره؟ همونی که سول نویسندشه؟ تعریف ازش زیاد میشنوم لطفا اگه کسی خونده و میخونه پاسخ بده
نقل قول کردن
Goblin.S
#3 Goblin.S 1395-01-22 20:18
ممنون ، خیلی مقاله خوبی بود . البته من تا شماره 14 رو فقط خوندم چون بقیش برام اسپویل میشد (فعلا فقط تا قسمت 8 رو دیدم)
نقل قول کردن
Human Torch
#4 Human Torch 1395-01-22 22:06
ممنون
بعضى ها رو مى دونستم اكثرشون رو نمى دونستم
تو 2 يا 3 سال آينده بعد از پخش سريال iron fistشاهد اين سريال defenders خواهيم بود

فك ميكنم از طريق مت مورداك (دردويل)و فاگى و كلر و همچنين جرى هوگارث اين تيم تشكيل ميشه

s3.img7.ir/sKqmt.jpg
نقل قول کردن
Spiderman 2099
#5 Spiderman 2099 1395-01-23 00:51
استن لی تو این فصل بود؟ :-?
کسی دقت کرده که بوده یا نه؟
نقل قول کردن
Big Hero
#6 Big Hero 1395-01-23 16:14
تو این فصل اون پیرزنه که یجورایی شریک ویلسون فیسک بود هست؟
نقل قول کردن
Imperial King
#7 Imperial King 1395-01-23 20:43
سلام.عالی بود ولی به بعضی استراگ ها اشاره نکردی مثل بار جوزی چون تو کمیک ها هم بود این تو مقاله قبلی هم نبودش و گراتو توی این فصل(خلافکاری که پانیشر میاد دنبالش تو بیمارستان)هم توی کمیکا 17بار حضور داشته.
نقل قول کردن
Hamid347
#8 Hamid347 1395-10-19 04:18
باحال بود خوشم اومد :-)
نقل قول کردن
کتوآه
#9 کتوآه 1396-03-01 19:14
قشنگ بود مرc :lol:
نقل قول کردن
Punisher 2019
#10 Punisher 2019 1398-01-06 01:29
ببخشید فقط تو مورد 25 کی به ویتنام اشاره کردند؟اصلاً حرفی ازش هم نزند.فقط افغانستان و عراق بود.
نقل قول کردن
Punisher 2019
#11 Punisher 2019 1398-01-06 15:40
یک سوال دیگه هم که تو قسمت 4 کارن چرا از خونه فرانک فرار کرد و اونها کی بودند که در خونه فرانک اومدن؟
نقل قول کردن
cap
#12 cap 1399-06-09 16:28
من یک استراگ دیگه هم پیدا کردم. همین الان که برای اولین بار دارم سریال های نتفیلکس رو میبینم. توی دقیقه اول(اگه اشتباه نکنم) قسمت ۷ فصل ۲ داشتن از چند نفر درباره ی فرانک کسل می پرسیدن یکی شون گفت که داستانقاتل زنجیره ای تکرار شد.
و یک نفر دیگه هم گفت:مثل لینکلن باروز
لینکلن باروز یکی از شخصیت های مهم و اصلی سریال فرار از زندان بود(می شد برادر ناتنی شخصیت اصلی)
من هم بالاخره تونستم برای خودم یک ایستراگ پیدا کنم(البته که خیلی واضح اشاره داشت)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45