آشنایی با تجهیزات و اختراعات پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی

اسپایدرمن تجهیزات زیادی نداره ولی ازشون خوب استفاده میکنه! باهاشون آشنا بشیم!

اسپایدرمن برخلاف بتمن یا آیرون من تجهیزات خیلی زیادی نداره ولی ازشون خوب استفاده میکنه! باهاشون آشنا بشیم!

 

کاستوم (Costume)

کاستوم اسپایدرمن

بدون هیچ اغراقی اسپایدرمن دارای یكی از نمادین ترین و شناخته شده ترین کاستوم (لباس مخصوص) ها در دنیای ابرقهرمانان كمیك بوکی است و شاید از این نظر فقط «سوپرمن» و «بتمن» بتوانند با او رقابت كنند. کاستوم كلاسیك آبی و قرمز کلاسیک او از سال 1962 (یعنی زمانی كه «استیو دیتكو» آن را طراحی كرد) تا به امروز تقریباً دست نخورده باقی مانده زیرا آنقدر زیبا، منحصر به فرد و بی عیب و ایراد به نظر میرسد كه تا به حال اگر تغییری هم كرده بسیار اندك و یا تنها برای مدتی خیلی كوتاه بوده است. به همین دلیل این لباس در اكثر فیلم ها ، سریال های انیمیشن و یا بازی های رایانه ای اسپایدرمن مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال و تحت شرایط خاص، اسپایدرمن لباس های دیگری را نیز بر تن و تجهیزاتی خاص به آنها اضافه کرده که میتونید با خواندن معرفی لباس های اسپایدرمن در اینجا کاملا باهاشون آشنا بشوید.

در این میان اما باید به لباس های زیر اشاره کرد:

لباس مخفی كاری (Stealth Suit)

لباس مرد عنکبوتی مخفی کاری

این لباس را چند سال پیش پیتر پارکر در محل کار جدیدش یعنی شرکت "هورایزون لابز" (Horizon Labs) ساخت تا با «هاب گابلین» و جیغ های صوتی او مبارزه کند. این لباس كه به نام "بيگ تايم" (Big Time) هم شناخته میشود (چون در اولین بار در داستانی به همین نام به كار رفت) ، می تواند با توجه به رنگ و صدای داخل محیط، اسپایدرمن را در مقابل بسیاری از خطرات مصون نگه دارد.

لباس زرهی شماره 1 (Spider-Armor MK I)

لباس زرهی مرد عنکبوتی

اسپایدرمن این لباس زرهی را در تنها در شماره 100 از كمیك Web of Spider-Man   بر تن نمود. او این لباس را درست كرد تا به كمك آن بر شخصیت های خبیثی به نام New Enforcers پیروز شود. لباس زرهی به خوبی به او كمك كرد تا در مقابل حملات و اشعه های شلیك شده توسط آنها از خود محافظت كند.

این لباس باعث میشد تا اسپایدرمن كمی كند شود، ولی خیلی خوب او را در مقابل تیراندازی مقاومت میكرد ولي در پايان داستان توسط اسيد نابود شد. در طول سالیان گذشته نسخه های دیگری از این لباس توسط مرد عنكبوتی ساخته شده كه به معرفی آنها میپردازیم:

لباس زرهی شماره 2 (Spider-Armor MK II)

لباس زرهی اسپایدرمن 2

پیتر این لباس ضدگلوله را وقتی درست كرد كه به طور مقطعی "حس عنكبوتی" (spider-sense) خودش را از دست داده بود. بنابراین به ناچار آن را ساخت تا از آسیب گلوله در امان بماند. پیتر از این لباس برای شكست دادن قاتلی خطرناك به نام Massacre استفاده كرد. در حال حاضر نمونه ای از این لباس در شركت "صنایع پاركر" نگهداری میشود. این لباس وب شوترهایی در بخش ساعد داشت و همچنین میتوانست تارهای مغناطیسی شلیك كند. این تارها فركانس های رادیویی را مختل میكنند و پیتر آنها را ساخت تا بتواند بمب هایی كه Massacre كار گذاشته بود را قبل از انفجار خنثی كند.

لباس زرهی شماره 3 (Spider-Armor MK III)

لباس زرهی شماره 3 مرد عنکبوتی

این لباس به نام لباس پایان کره زمین (Ends of Earth) هم معروف است چون چندی پیش داستانی مهم در کمیک های اسپایدرمن به چاپ رسید که در آن «دکتر اختاپوس» که چیزی به پایان عمرش نمانده بود، با تشکیل مجدد گروه «شش خبیث» (Sinister Six) تصمیم گرفت کره زمین را نابود کند! اسپایدرمن این لباس را با قطعات و تکه های خاصی ساخت تا بتواند در مقابل دکتر اختاپوس و اعضای گروه شش خبیث مقاومت کند و یس از نبرد آن را تعمیر و در حال حاضر در شركت "صنایع پاركر" از آن نگهداری میكند. این لباس قابلیت های زیادی داشت:

- در كلاه خود لباس دستگاه صوتی وجود دارد كه ضربان قلب «آفتاب پرست» را شناسایی میكند و اگر او خودش را جای كسی دیگر جا زده باشد، مرد عنكبوتی متوجه میشود. همچنین یك فرستنده مدرن در كلاه خود لباس بود كه به مرد عنكبوتی اجازه میداد با دیگر اعضای اونجرز ارتباط برقرار كند. در ضمن، این كلاه خود قابلیت كنترل روبات های ساخته شده توسط دكتر اختاپوس را دارد.

- لنزهای به كار رفته در لباس باعث میشه مرد عنكبوتی بتونه هولوگرام های ایجاد شده توسط «میستریو» رو شناسایی كنه.

- این لباس دانه های شنی مخصوصی داره كه اگر وارد بدن «مرد شنی» شوند به اسپایدرمن اجازه میدهند مرد شنی را به هر شكلی كه دوست دارد، دربیاورد!

- این لباس در مقابل حملات «الكترو» مقاومه.

- در این لباس وب شوترهای خاصی تعبیه شده كه به مرد عنكبوتی اجازه میده تارهای بزرگی شلیك كنه.

- این لباس به اسپایدرمن اجازه میده تا پرواز كنه.

- ای لباس بسیار مقاومه و حتی میتونه در برابر ضربات «راینو» یا «ثور» دوام بیاره.

- كمربندی چند كاره در این لباس هست كه میتوان اقلامی مثل كارتریج تار عنكبوتی یا ردیاب عنكبوتی را در آن جاسازی كرد.

لباس زرهی شماره 4 (Spider-Armor MK IV)

اسپایدرمن کاستوم

این جدیدترین لباس مرد عنكبوتیه و در حال حاضر (یعنی از اواخر سال 2015) توسط مرد عنكبوتی در دنیای كمیك مورد استفاده قرار میگیره. هنوز دقیقا معلوم نیست پیتر پاركر چطور آن را ساخته (چون وقایع پس از رویداد "جنگ های پنهان" هنوز به طور كامل مشخص نشده اند) ولی در هر حال پیتر قطعا آن را در "صنایع پاركر" و از روي لباس هاي زرهي قبلي ساخته. در ضمن، پیتر یك نسخه از آن را به دستیارش «پراولر» (Prowler) داده تا به عنوان بدلش عمل كنه و دیگران نتونند هویت مخفی اش را حدس بزنند.

این لباس قابلیت های زیادی داره و نسخه تكمیل یافته نسخه های قدیمی تر لباس زرهی است و سعی شده ایرادات قبلی در آن رفع شود . به طور مثال ، از ماده ای فلزی سبك ساخته شده كه همچون زره میماند ولی بسیار سبك است و روی سرعت و چابكی او اثر منفی نمیگذارد. لنزهای سبز رنگی در روی ماسك اسپایدرمن و همچنین روی آرم سینه او كار گذاشته شده كه باعث میشه مرد عنكبوتی به اشعه مادون قرمز مجهز بشه و به مرد عنكبوتی اطلاعاتی درباره محیط و درجه حرارت افراد و اشیا بده. این لنز ها همچنین میتوانند رنگ لباس اسپایدرمن را تیره تر كنند و بدین ترتیب به او كمك میكنند تا هویت مخفی خودش را پنهان كند. ضمنا روی ساعد لباس، نرم افزاری وجود دارد كه به سرعت میتواند هولوگرام تولید كند و مرد عنكبوتی ازش استفاده میكنه تا ظاهرش را تغییر بده . این لباس یك ردیاب عنكبوتی هم دارد كه به صورت اتوماتیك محل نرم افزار مذكور را به پیتر نشان میدهد.

قابلیت های تهاجمی: این لباس وب شوترهای روی ساعد دارد كه میتوانند مقدار زیادی كارتریج در خود ذخیره كنند و تارهای عنكبوتی گوناگونی به سمت حریفان شلیك نمایند ، مثل «حشره كش»   (bug-zapper) كه نوعی شوك الكتریكی به حریفان میده یا «فوم عنكبوتی» (web-foam) كه جلوی دید حریف را میگیره.

قابلیت های تدافعی: این لباس ضدگلوله است و اگر مرد عنكبوتی از چندین طبقه به پایین سقوط كنه چیزیش نمیشه. در ضمن، در مقابل آتش هم مقاومه و مرد عنكبوتی در مقابله با «هیومن تورچ» مشكلی نداره . ضمن اینكه به نظر میرسه در مثابل حملات صوتی هم مقاومه.

 

 

ماسک (Mask)

ماسك - نقاب مرد عنكبوتي

پیتر پارکر از این ماسک برای پنهان کردن هویت مخفی خود استفاده میکنه.این ماسک قرمز رنگ با چشم های درشت سفید رنگ و خط هایی مشکی است که دور چشم کشیده شده است.تا به حال دچار تغییراتی زود گذر مثل کوچک شدن چشم های روی ماسک و حتی تغییر رنگ و تغییر جهت خط های روی ماسک شده است ولی اصل ماسک همون ماسک قرمز رنگ با چشم های سفید درشت و دور مشکی است. اون چشمان روی ماسک او در واقع مثل آیینه های دو طرفه عمل میکنند. یعنی چشمان مرد عنکبوتی را میپوشانند ولی او به خوبی از سمت خودش میتونه همه چیز رو ببینه. بدین ترتیب هیچ کس نمیتونه متوجه رنگ چشمان یا رنگ پوست او بشه. همچنین چشمان روی ماسک او باعث میشوند تا گرد و خاک ازش دور باشن. همچنین لنزهایی در آن به کار رفته که نمیگذاره در مقابل اشعه خورشید آسیبی به چشمان او برسه یا مثلا وقتی که داره در سطح شهر تاب میخوره باد شدید به چشمانش صدمه بزنه. همچنین ماسک او در برخی از لباس هایش آپگرید شده و قابلیت های جدیدی به آن اضافه شده است. مثلا در یکی از لباس های زرهی خودش لنزهای ویژه ای در آن کار گذاشت تا بتونه توهم های میستریو رو تشخیص بده. یا در سال 2015 در یکی از کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز، فیلترهایی در آن تعبیه کرد تا از نگاه هیپنوتیزم کننده خبیثی به نام «ایگوآنا» ازش محافظت بشه. همچنین ماسکش همیشه باعث شده تا صدایش خفه به نظر برسه و دیگران از روی صدایش نتونند هویت مخفی اش را تشخیص بدهند (این مقاله را بخوانید).

 

علامت عنكبوتی (Spider-Signal)

علامت عنكبوتي (Spider-Signal)

علامت عنكبوتي در واقع مثل يك چراغ قوه عمل ميكند و مرد عنكبوتی ابتدا از ان استفاده ميكرد تا ورود خودش را به خلافكاران اعلام كند و آنها را بترساند يا اينكه از آن براي ديدن در تاريكي استفاده كند. البته او بعدا آن را داخل كمربند چند منظوره (utility belt) خودش گذاشت و آن را ارتقا داد تا ازش اشعه مادون بنفش ازش ساطع بشه و بتونه به مرد عنكبوتی در تحقيقات جنایی خودش كمك كنه!

 

تارانداز/وب شوتر (Webshooter)

تارانداز مرد عنکبوتی

مهم ترین سلاح اسپایدرمن که از نان شب هم براش واجب تره! پیتر ابتدا از این وب شوتر ها برای نمایش و پول در آوردن استفاده میکرد اما بعد از مرگ عمو بن و شناختن مسئولیت هایش از آن ها برای مبارزه با جرم و جنایت استفاده کرد.پیتر با استفاده از مایعی که آن را در وب شوتر میریزد تار تولید میکند و در سطح شهر تاب میخوره و در نبرد ها استفاده های خلاقانه ای از آن میکند. قبلا در اینجا مقاله کاملی را به معرفی وب شوترهای اسپایدرمن اختصاص داده ایم که اگه نخوندید حتما بروید اینجا.

 

ردیاب عنكبوتی (Spider Tracer)

ردیاب عنکبوتی - اسپایدر تریسر

این وسیله یک ردیاب بسیار کوچک و به شکل عنکبوت هستش. اسپایدرمن از این ردیاب زیاد استفاده نمیکنه ولی در شرایط خاص مجبور به استفاده از اون میشه. مثلا اگر مشکلی در تعقیب یک دزد و خلافکار پیدا کنه یکی از این ردیاب های عنکبوتی رو به سمت ماشین یا خلافکار پرتاب میکنه تا بتونه او را تعقیب کنه.

ردياب اسپايدرمن

این ردیاب ابتدا  یک کنترل هم داشت که پیتر با استقاده از اون از محل دزد یا شئ مورد نظر با خبر ميشد.

كنترل مرد عنكبوتي

ولی بعد از چند شماره این وسیله زشت و زمخت از كمیك های مرد عنكبوتی حذف شد . بعدها در كمیك Untold Tales of Spider-Man گفته شد كه پیتر تونسته بوده سیگنال ها رو به حس عنكبوتی خودش وصل كنه و دیگه نیازی به حمل این وسیله نداشته.

 

کمر بند چند منظوره (Utility Belt)

کمربند مردعنکبوتی

این کمر بند (که پیتر هر موقع لباس اسپایدرمن رو میپوشه اون رو به کمرش وصل میکنه). پیتر در این کمربند تجهیزات مختلفی رو قرار میده مثل کارتریج های تار، وب شوتر ها، گوشی موبایل، لیست خرید زن عمو می (!) دوربین، ردیاب های عنکبوتی و علامت عنکبوتی.

 

ماشين عنكبوتي (Spider-Mobile)

 این ماشین در شماره 130 Amazing Spider-Man خلق شد. در این كمیك دیدیم كه شركت Corona Motors برای اینكه برای موتور جدید و غیر الاینده خودش تبلیغ كنه به شركت تبلیغاتی Carter & Lombardo مراجعه كرد تا نزد اسپایدرمن برود و از او بخواهد ماشین عنكبوتی برای خودش  بسازد تا در ازاي آن پول خوبي دريافت كند. اسپایدرمن اولش این پیشنهاد رو رد كرد چون به نظرش خیلی احمقانه میرسید ولی بعدش چون خیلی به پول نیاز داشت قبول كرد.  بنابراین با كمك دوستش جانی استورم «هیومن تورچ») این ماشین رو ساخت . سپس اسپایدی رانندگی یاد گرفت. ولي پس از گذشت تنها چند شماره مرد عنكبوتي ماشین عنكبوتی را به شركت تبلیغاتی Carter & Lombardo پس داد و برای همیشه از شرش خلاص شد! ( مقاله مفصلي درباره تاريخچه اين ماشين نوشته شده است. برای خوندنش اينجا را كليك كنيد).

و اما ما در سالهای اخیر نیز شاهد بازگشت ماشین عنکبوتی بوده ایم. اجازه بدهید اول کمی توضیح بدهم. وقتی دکتر اختاپوس بدن و ذهن پیتر پارکر را دزدید و تبدیل به مرد عنکبوتی برتر شد فوراً شروع کرد به انجام تغییرات بزرگ در زندگی پیتر. یکی از بزرگترین این تغییرات این بود که شرکت "صنایع پارکر" را تاسیس کرد (یک شرکت فن آوری که به اختاپوس اجازه داد از طریق آن به منابع زیادی دسترسی پیدا و در عین حال بتونه از نبوغ خودش استفاده کاربردی بکنه).

خودروی عنکبوتی مدرن

در نهایت پیتر پارکر واقعی برگشت و متوجه شد که باید مدیر عامل شرکتی باشه که خودش هیچ نقشی در تاسیس آن نداشته! او در این شرکت به کمک خانم مهندسی به نام «لیان تانگ» نسخه ای جدید و بسیار پیشرفته از روی ماشین عنکبوتی ساخت که ایربگ های مایع تار عنکبوتی، سیستم رایانه ای صوتی، قابلیت عبور به صورت برعکس (!) و قابلیت باز شدن تایرها به صورت پاهای عنکبوت مانند.

  

دوربین عکاسی (Camera)

دوربین مرد عنکبوتی

بعد از مرگ عمو بن، پیتر و زن عمویش می دچار مشکلات اقتصادی زیادی شدن.برای همین پیتر سعی کرد که به زن عمویش کمک کنه. چون در عکاسی هم مهارت داشت با استفاده از یه دوربین عکاسی از مرد عنکبوتی (خودش!) و مبارزه هایش با دشمن ها عکاسی میکرد. برای این کار همیشه دوربین رو با تار به جایی میچسبوند و دوربین هم به طور خود کار از او و دشمنانش عکس میگرفت! بعد هم پیتر با هزار زحمت عکس ها رو به جی.جونا جیمسون، سردبیر بداخلاق روزنامه "دیلی بیوگل" میفروخت! و جیمسون هم چندرغاز پول بهش میداد ولی در هر حال این دوربین قبلا منبع درآمد مهی برای پیتر بود. نخستین دوربین پیتر پارکر در واقع متعلق به پدرش بود. بعدا او یک سنسور متحرک بهش اضافه کرد تا هر وقت از جلوی دوربین رد میشه به طور اتوماتیک ازش عکس بگیره. در طول سالها دوربین او پیشرفته تر شده است. او  حالا از دوربین های دیجیتالی و کوچک تر استفاده میکند که در کمربندش جا داده میشد تا دیگه موقع مبارزه به مشکلی برنخوره یا مجبور نباشه دوربینش را در جایی کار بگذاره تا ازش عکس بگیره.

 

ذرات پارکر (Parker Particles)

ذرات پارکر (Parker Particles)

پیتر پارکر وقتی در شرکت "هورایزون لابز" (Horizon Labs) کار میکرد  انرژی آلفا را کشف کرد که اسمش رو گذاشت "ذرات پارکر"! این انرژی فوق جنبشی بود و از گسترش دائمی عالم نشات میگرفت (البته بعدا معلوم شد این انرژی قبلا توسط رید ریچاردز کشف شده ولی او به کسی درباره ش چیزی نگفته بوده زیرا از نظرش خیلی خطرناک بودند). در هر حال، روزی که پیتر میخواست این انرژی را به نمایش عمومی بگذاره، شخصیت خبیثی به نام تیبریوس استون که اینجا معرفی شده، پروتکل های ایمنی را دستکاری کرد و در نتیجه یک بچه مدرسه ای به نام «اندی مگوآیر» به قدرت های عظیمی دست یافت و اسم خودش را نیز «آلفا» گذاشت. اما در نهایت پیتر پارکر با استفاده از یک فن آوری بیگانه، این قدرت ها را از اندی گرفت (چون او نمیدانست چطور قدرت هایش را کنترل کند و سبب خسارات جانبی زیادی میشد).

 

گلایدر – عنکبوتی (The Spider-Glider)

گلایدر – عنکبوتی (The Spider-Glider)

در شماره 682 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز (که مربوط به آرک "پایان جهان" میشد)، پیتر پارکر با چالشی غیر معمول روبرو شد. در واقع او با خبیثی روبرو شد به نام «ایکوناکس» (Equinox) که ترکیبی از قدرت های مرد یخی و هیومن تورچ را داشت، یعنی هم آتش و هم یخ! مرد عنکبوتی برای مواجه شدن با این ابرشرور برای خودش یک گلایدر ساخت، یعنی چیزی مثل گلایدر گرین گابلین! او حتی قضیه را جلوتر هم برد و بمب هایی ساخت که کَف هایی داشتند که نسبت به تغییر دما واکنش نشان میدادند و اینجوری تونست ایکوناکس را شکست بده. ولی از اون موقع به بعد دیگه نه گلایدر – عنکبوتی را در دنیای کمیک دیده ایم و نه بمب های عنکبوتی را!

 

رُبات های کوچک عنکبوتی

رُبات های کوچک عنکبوتی

وقتی دکتر اتو اکتاویوس ملقب به دکتر اختاپوس تونست جسم خودش رو با پیتر پارکر عوض کنه و اسم خودش را مرد عنکبوتی برتر بگذاره تصمیم گرفت تجهیزات اسپایدرمن را ارتقا بده. یکی از اونا ربات عنکبوتی یا اسپایدر- بات (spider-bot)   بود که کوچک و آبی و قرمز رنگ بودند و مرد عنکبوتی برتر با ذهنش آنها را کنترل و هدایت میکرد و از در و دیوار بالا میرفتند و به عنوان چشم و گوش او عمل میکردند و اطلاعات و ویدئو برایش ضبط میکردند که میتوانست در دستگاه های مختلف بهشون دسترسی داشته باشه. مرد عنکبوتی برتر سپس آنها را مجهز کرد به فن آوری اسکن چهره که باهاش دشمنان و خلافکاران را شناسایی میکرد. همچنین اگر این ربات ها در کنار هم قرار میگرفتند مبتونستند میدان نیرو (Forcefield) نیرومند تولید کنند.

 

مکعب های سرمایشی (Cryo Cubes)

مکعب های سرمایشی (Cryo Cubes)

پیتر وقتی در  "هورایزون لابز" بود، اختراعی انجام داد به نام "مکعب های سرمایشی" که میتونست خیلی سریع موجودات و بافت های زنده را بدون اینکه بهشون آسیب وارد کنه، منجمد کنه. او این فن آوری را اصلاح و ارتقا داد و فرمولی ازش ساخت و به کمربند خودش اضافه ش کرد. بدین ترتیب میتونست ابرشرورها را در موقع لزوم منجمد کنه. این اختراع کاربردهای پزشکی هم داشت و یک بار عضو قطع شده یک آتش نشان را با آن به بیمارستان برد که به خوبی به او پیوندش زدند. 

 

- تور ضد الکترو (Anti-Electro Netting)

 تور ضد الکترو (Anti-Electro Netting)

وقتی پیتر پارکر تونست جسم خودش رو از دکتر اختاپوس پس بگیره، متوجه شد که مرد عنکبوتی برتر خبیث هایی نظیر الکترو، سندمن و دیگران را با متدهای کنترل ذهنی، تحت اختیار خودش در آورده بوده. الکترو این وسط خیلی شاکی بود و به زندانی که ابرشرورها در آن نگهداری میشدند رفت تا آزادشون کنه. پیتر پارکر که دلش به حال الکترو میسوخت (چون مرد عنکبوتی برتر رویش آزمایش کرده بود که باعث شده بود قدرت هایش از کنترل خارج بشه) برای مداوا کردن او اختراعی به نام "تور ضد الکترو" خلق کرد که مثل "قفس فارادی" عمل میکرد (قفس فارادی یک قفس یا فضای بستهٔ ساخته‌شده از فلز یا رسانای الکتریکی دیگر است. در سال 1836 میلادی مایکل فارادی، فیزیک دان برجسته، در آزمایشی فردی را در یک قفس رسانای بزرگ قرار داد و آن را تا حدی شارژ کرد که بارهای الکتریکی به صورت جرقه از گوشه‌های آن جریان پیدا کردند. با وجود جرقه‌هایی که بین قفس و مولد یا سیم‌پیچ زده می‌شود، فرد درون قفس هیچ آسیبی نمی‌بیند). مرد عنکبوتی با این اختراع تونست الکترو رو بدون اینکه بهش آسیبی وارد بیاره ، مهار و سپس مداوا کنه.

 

- دستبند دیجیتالی عنکبوتی (Webware)

دستبند دیجیتالی عنکبوتی (Webware)

صنایع پارکر اختراعات زیادی داشت ولی موفق ترین آنها از نظر تجاری، "دستبند دیجیتالی عنکبوتی" (Webware) بود که بهش "نرم افزار عنکبوتی" هم میگفتند. این محصول همانطور که از نامش معلوم است روی مچ بسته میشد و به کاربر اجازه میداد به صورت نامحدود در سرتاسر جهان به اینترنت دسترسی داشته باشد. این دستبند ارزش "صنایع پارکر" را به دو میلیارد دلار رساند و براساس سیستم ردیاب عنکبوتی درست شده  بود و از فن آوری GPS استفاده میکرد. لباس زرهی مرد عنکبوتی از این محصول به صورت تو کار (built-in) بهره میبرد. جوری هم ساخته شده بود   که هَک کردن آن تقریباً غیر ممکن باشد (زیرا به طور دائمی توسط نانو فن آوری کُدگذاری میشد). در نهایت پیتر پارکر در قضیه "امپراتوری مخفی" برای اینکه این محصول به دست هایدرا و اختاپوس برتر نیفتد، دستور داد تا نابود شود.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقتی که باید درباره وب شوتر (WEB SHOOTERS) و تارهای مرد عنکبوتی بدانید

رتبه بندی تارافکن (WEB-SHOOTER)های مرد عنکبوتی

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

برترین لباس‌های مردعنکبوتی

چطور مردم نمیتونن از پشت یه ماسک پارچه ای صدای پیتر پارکر رو تشخیص بدن و هویت اونو کشف کنند ؟!

رتبه بندی قوی ترین لباس های زرهی مرد عنکبوتی!

20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی (SPIDER-SENSE) اسپایدرمن بدانید

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی

تاریخچه ماشین عنكبوتی (SPIDER-MOBILE)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

SINA SPIDER
#1 SINA SPIDER 1399-07-17 16:53
عالی من همیشه دوست داشتم ماسک مرد عنکبوتی با پارچه برای خودم درست کنم
ولی هر دفعه یا بد شکل میشد یا کاملا رو سر وصورتم نمینشست
نقل قول کردن
nomad
#2 nomad 1399-07-17 17:02
بازم کامنت اول :P
نقل قول کردن
akv
#3 akv 1399-07-17 17:26
دقیقا یکی از دلایلی که مرد عنکبوتی رو دوست داریم اینه که هوش ابرانسانی نداره ولی خیلی خلاقه کلا شخصیت ملموسی داره
نقل قول کردن
Captain-spidey
#4 Captain-spidey 1399-07-17 18:30
محشر بود استاد دستتون درد نکنه واقعا مقاله محشری بود و کیف کردم از خوندنش
اسپایدی واقعا با این تجهیزات خیلی باحاله با اینکه به شخصه با مردعنکبوتی ساده و معمولی بیشتر حال میکنم ولی دیدنش با این تجهیزات خالی از لطف نیست
تو مورد ذرات پارکر به اسم اون بچه هه دقت کردید اندی مگوایر یعنی ترکیبی از اندرو گارفیلد و توبی مگوایر :lol:
نقل قول کردن
spider flash
#5 spider flash 1399-07-17 18:34
یک مقاله ی عالی دیگه از استاد ترابی خسته نباشید به جز وب شوتر ولباس های عادیش و کمربند نمیدونستم مرد عنکبوتی همچین تجهیزاتی داره
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#6 Mr. Doctor 1399-07-17 21:23
خسته نباشید استاد؛واقعا مقاله ی اموزنده ای بود وبه خوبی بهمون هوش بسیار پیترپارکر رو ثابت کرد. :-)
من تقریبا همه رو میشناختم؛بغیر از مکعب های سرمایشی،گلایدرع نکبوتی و ذرات پارکر!
منم با حرفcaptain-spid eyموافقم؛با اسپایدی ساده و بدون تجهیزات(تجهیزات حیاتی مثل کمربند،وب شوتر وماسک و... این ها رو منظورم نیس) بیشتر حال میکنم؛وقتی که صنایع پارکر رو داشت برام مثل اسپایدی قبل نبود ولی ایده باحالی داشت.
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1399-07-17 21:27
به نقل از Mr. Doctor:

منم با حرفcaptain-spideyموافقم؛با اسپایدی ساده و بدون تجهیزات(تجهیزات حیاتی مثل کمربند،وب شوتر وماسک و... این ها رو منظورم نیس) بیشتر حال میکنم؛وقتی که صنایع پارکر رو داشت برام مثل اسپایدی قبل نبود ولی ایده باحالی داشت.

اسپایدرمن همیشه ساده و بی آلایش است. اگر به طور مقطعی در وضعیتش تغییر ایجاد میشه فقط برای تنوعه
اگر دقت کنید اکثر اختراعات خودش رو وقتی انجام داد که در هواریزن لابز بود
صنایع پارکر رو هم خودش در آن نقشی نداشت. برگشت به جسم خودش و دید که صاحبش شده. فرق اساسی او با تونی استارک و بروس وین هم همینه
نقل قول کردن
Alisa_Aryana
#8 Alisa_Aryana 1399-07-18 00:17
عالی بود واقعا پیتر از هوشش درست استفاده میکنه مثلا از لباس زرهی مرد عنکبوتی شماره 4 دو نسخه ساخت و یکیشونم داد به پرولر تا کسی به پیتر پارکر شک نکنه!
نقل قول کردن
Spider-Kang
#9 Spider-Kang 1402-03-08 15:25
سلام!
به نظرم خط اخر مورد گلایدر عنکبوتی باید اپدیت بشه
چون جدیدا دوباره اون رو تو داستان ها دیدیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید