5 کمیک برتر ایکس 23 (X-23)

5 کمیک برتر  ایکس 23 (X-23)

به زودی فیلم لوگان اکران میشه که شخصیت «لورا کینی» (ایکس 23 ) در آن نقش کلیدی داره. و اینا 5 کمیک مهمی هستند که باید قبل دیدن این فیلم آنها را بخوانید.

در ضمن بهتره برای آشنایی با این شخصیت ، سه مقاله زیر را بخوانید:

معرفی ایکس 23

5 شخصیت برتر كمیك كه خارج از دنیای كمیك خلق شدند!

20 کلون برتر در دنیای کمیک

 

5- معصومیت گمشده (Innocence Lost)

معصومیت گمشده (Innocence Lost)

X-23: Innocence Lost  اولین کمیک اختصاصی ایکس 23 بود. این کمیک 6 قسمتی توسط خالقین ایکس 23 یعنی گرگ کایل  و کریستوفر یوست نوشته شد و اریجین این کارکتر را روایت کرد. این اریجین از یک سازمانی شروع میشه که از شعبه های برنامه Weapon Plus هستش و ولورین را هم خلق کرده. این سازمان میخواد یک ولورین جدید بسازه و در نتیجه سعی میکنه از روش کلون بسازه. یک دانشمند خانم و باهوش را هم استخدام میکنند تا ببینند چطور میشه این کار را کرد. این خانم «سارا کینی« نام داشت و پیشنهاد میده که جنسیت ولورین را باید عوض کرد.  منتهی او باید خودش این کلون را در رحم خودش نگه میداشت تا به دنیا بیاد. سپس سارا ، کلون ولورین را به دنیا میاره. سازمان سعی میکنه از ایکس 23 به عنوان یک قاتل استفاده کنه ولی سارا موفق میشه انسانیت و وجدان بهش یاد بده. در آخر هم که سارا میمیره. او در آخرین لحظات عمرش نام «لورا» را به ایکس 23 میده.

 

 

4- هدف ایکس (Target X)

هدف ایکس (Target X)

X-23: Target X  ادامه مستقیم کمیک قبلی است . کریستوفر یوست و گرگ کایل بار دیگر این کمیک را نوشتند. ابتدای داستان دیدیم که مت مورداک و کاپیتان آمریکا دارند از ایکس 23 بازجویی میکنند ولی او اصرار داره که بگه  ایکس 23 نیست، بلکه «لورا کینی» نام داره.  بعد میبینیم که چطور در شهر سان فرانسیسکو با خاله و دختر خاله خودش زندگی کرد ولی زندگی خوبش چندان دوامی نداشت و اتفاقات ناگواری برایش افتاد. ضمنا اولین بار در این کمیک بود که ایکس 23 با ولورین روبرو شد.


3- سری سوم از کمیک های X-23

سری سوم از کمیک های X-23

این سری پس از وقایع کمیک های New X-men و X-Force روی داد. یعنی پس از آنکه ایکس 23 به مدرسه میوتانت های پرفسور اگزایور پیوست و همچنین عضو گروه ولورین (X-force) شد. نویسنده این سری «مارجری لیو» بود. ما دیدیم که چطور تجربیات و خاطرات تلخ و دردناکی که ایکس 23 در گذشته تجربه کرده هنوز هم دست از سرش بر نمیدارند.  تا اینکه او تصمیم میگیره هم کلاسی های خودش رو ترک کنه و از جزیره Utopia بره. بعد با برخی از اعضای معروف کمیک های ایکس من مثل گمبیت، ولورین، داکن و مستر سینیستر ملاقات میکنه و البته همچنان به عنوان یک قهرمان تکرو به فعالیت های خودش میپردازه.

 

2- میراث لوگان/ولورین ها (The Logan Legacy/Wolverines)

 میراث لوگان/ولورین ها (The Logan Legacy/Wolverines)

ایکس 23 مدتی را در یکی از سناریوهای یکی از دشمنان قدیمی ایکس من به نام «آرکید» اسیر بود ولی بعدش در کمیک های All-New X-men به گروه اریجینال ایکس من که از گذشته آمده بودند پیوست. سپس سال 2014 مارول کاری کرد که هیچ کس فکرش را نمیکرد و ولورین را کشت! در کمیک The Logan Legacy دیدیم که ایکس 23 و دیگر نزدیکان ولورین چطور سعی میکنند با غم و اندوه از دست دادن او کنار بیایند. سپس بلافاصله در کمیک Wolverines دیدیم که آنها چطور سعی میکنند به نوعی دین خودشان را به لوگان ادا کنند تا جای خالی او حس نشود. در انتها هم دیدیم که ایکس 23 چطور غم و اندوه را کنار میزاره و از زیر سایه ولورین خارج میشه و حس میکنه که میتونه جانشین خوبی برایش باشه.

 

1- ولورین کاملا جدید (All-New Wolverine)

 ولورین کاملا جدید (All-New Wolverine)

در این کمیک بود که لورا کینی (ایکس 23) فهمید که سرنوشتش  اینه که به ولورین جدید تبدیل شد. در نتیجه در کمیک فوق العاده عالی و تحسین شده All-New Wolverine که توسط «تام تایلور» نوشته شده، شاهد بودیم که چطور مارول از یک ولورین جدید رونمایی کرد! تا اینجا که لورا با گروه جدید ایکس من بوده و با آنجل (از اعضای قدیمی ایکس من) رابطه رومانتیک داشته و کلی هم ماجراجویی انجام داده. ضمن در این سری فاش شد که که از روی ایکس 23 هم کلون هایی ساخته شده!!! در هر حال الان خیلی ها دل به این ولورین جدید بسته اند و ایکس 23 به یکی از بهترین و محبوب ترین شخصیت های مارول تبدیل شده است.

 

امیر علی قادری

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Nightwatcher
#1 Nightwatcher 1395-12-10 19:48
ممنون آقای قادری. خسته نباشید.
مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.
متاسفانه تا حالا هیچکدوم از این عناوین رو نخوندم. شماره یک که حتما عالیه چون نویسندش همون نویسنده خلاق کمیکهای اینجاستیسه. شماره 5 هم برای آشنا شدن با این شخصیت مناسبه.
ایکس23 شخصیت جالبیه ولی موردعلاقه من نیست. نمیدونم چرا اینکه توی هر دستش 2 تا چنگال داره منو اذیت میکنه... انگار یه چیزیش کمه. :-| :lol:

بازم ممنون
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#2 Ultimate Comic Fan 1395-12-10 21:48
All-New Wolverine رو خوندم. لورا واقعا لیاقت ولورین بودن رو داره.
.
.
.
و بگم که همین حالا نسخه بلو-ری Doctor Strange رو دیدم، و باید بگم این فیلم خیلی زیبا دنیای فانتزی دکتر رو شرح میده. اگر کسی حتی یک دونه از کمیک های دکتر رو نخونده باشه می تونه از این شاهکار لذت ببره، راستش خودم قبل از اکران فیلم از دکتر اطلاعات زیادی نداشتم اما چند تا از کمیک های قدیمیش مثل اوریجینش و یا همین کمیک های حال حاضر رو خوندم.
.
نکات مثبت: بازیگری عالی - فیلمنامه ی درست و حسابی - اکشن هیجان انگیز - جلوه های ویژه بی نقص - دورمامو! - کرسیلیوس هم برخلاف بعضی ها که می گفتن کلیشه ایه به نظرم منطقی بود.
.
نکات منفی: زمان کم.
.
نمره کلی: 9.75
.
صحبت نهایی: این فیلم رو ببینید. چه کمیک می خونید، یا نمی خونید، ببینید. و این فیلم رفت توی لیست Top 7 من:
7. Thor: The Dark World
6. Ant-Man
5. Captain America: The Winter Soldier
4. Doctor Strange
3. Captain America: Civil War
2. Guardians of The Galaxy
1. The Avengers
نقل قول کردن
زینال بندری
#3 زینال بندری 1395-12-10 22:12
عالی بود امیر علی جان. مثل همیشه ترکوندی ;-)
نقل قول کردن
زینال بندری
#4 زینال بندری 1395-12-10 22:13
به نقل از Nightwatcher:

ایکس23 شخصیت جالبیه ولی موردعلاقه من نیست. نمیدونم چرا اینکه توی هر دستش 2 تا چنگال داره منو اذیت میکنه... انگار یه چیزیش کمه. :-| :lol:

دو تا بالا داره یکی هم پایین! جمعش میشه 3 تا دیگه! :D
نقل قول کردن
زینال بندری
#5 زینال بندری 1395-12-10 22:22
امیر جان یه عکس از مادر ایکس 23 واست فرستادم
به نظرم بزار داخل متن. قشنگ میشه
نقل قول کردن
Sentry
#6 Sentry 1395-12-11 00:57
سلام
بابت اسپم ببخشید
بازیگر بلک بولت انتخاب شده

اقای Anson Mount
نقل قول کردن
the p.a
#7 the p.a 1395-12-24 19:16
ممنون آقای قادری
من کمیک all-new wolverine رو خوندم ، خیلی خوبه
ولورینی رو که باید از کشتن جلوگیری کنه
و اینبار کسایی رو داره که باید براشون نگران باشه
بقیه رو متاسفانه نخوندم
در کل مقاله خیلی خوبی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید