5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای دنیای کمیک بوک!

دستاوردهای چهار شگفت انگیز

در حال وداع هستیم با کمیک های "چهار شگفت انگیز" (The Fantastic Four) هستیم چون مارول کمیکس اعلام کرده که به زودی این سری به زودی پایان خواهد یافت.

از ابتدای عصر نقره ای کمیک این اولین بار است که مارول (ملقب به "ایده سرا" یا House of Idea ) تصمیم گرفته این کمیک را دیگر چاپ نکند. این در حالی اسیت که کلا عصر مارول با کمیک های چهار شگفت انگیز آغاز شد! حال بحث آن وجود دارد که کی دوباره این کمیک چاپ خواهد شد؟ بعد از آرک "جنگهای داخلی" و یا فیلم جدید فاکس از روی این کمیک؟ هیچ کدام مشخص نیست !

در هر حال، یک مورد هست که نمیتوان آن را نادیده گرفت و آن هم تاثیر مهم این کمیک بر صنعت کتابهای کامیک است.

از همان ابتدا که در سال 1961 چهار شگفت انگیز توسط استن لی و جک کربی خلق شد این کمیک نقش کلیدی در بیشتر لحظات بزرگ تاریخ مارول بازی کرده است تقریبا تمام ابرقهرمانهای مارول بخشی از موفقیتشان را مدیون این کمیک هستند.

بنابراین در این مقاله سعی شده بخشی از این سهم بزرگ این کمیک به صنعت کمیک را بررسی کنیم و یک بزرگداشتی برای  رید ریچاردز-سو استورم –جانی استورم و بن گریم که به آقای شگفت انگیز –زن نامرئی-مشعل انسانی- ثینگ میشناسیمشان داشته باشیم.

 

5- اولین خانواده واقعی دنیای کمیک

ازدواج چهار شگفت انگیز

اولین دلیلی که انها را متمایز میکند این است که آنها خانواده اند. بله سو و جانی خواهر برادرند.  بعدا رید و سو هم باهم ازدواج کردند که رسما تصویری از یک خانوده شکل گرفت.  انها مثل یک خانواده از هم مراقبت میکردند و همیشه روابط جالبی بین عشق و نفرت (مخصوصا بین جانی و بن) در طول کمیک شکل میگرفت. جدا از فراز و نشیب هاو مشکلات  فراوان،  گروه چهار شگفت انگیز بدون قید و شرط عاشق یکدیگر بودند و روابطی را شکل دادند که نه تنها  در  دهه 60 میلادی، بلکه  حتی تا به امروز هم منحصر به فرد بوده است.

مطالب مرتبط:

75 لحظه برتر مارول: ازدواج سو و رید ریچاردز

آشنايي با متحدين اصلي مرد عنكبوتي: جاني استورم

تمام قسمت های كمیك "اسپایدرمن و هیومن تورچ" ترجمه شد! + لینک دانلود

 

4- خلق شخصیتی منحصر به فرد و دوست داشتنی به نام The Thing

کمیک the thing

چه ان موقعی که دورانی  که در  خیابون "یانسی" بزرگ شده بود را به باد فحش میگرفت یا موقعی که به دشمنان اعلام میکرد: "الان موقع له شدنه" (It’s Clobbering Time)، عاشقش بوده ایم. در واقع هیچ کس مثل بن گریم نیست. او با اون قیافه خشن سنگی یه احمق دوست داشتنی به تمام معناست . قلبی از طلا دارد و به وجود آنکه لباسش فقط از یک شورت آبی رنگ تشکیل شده (!) اما همیشه او را جدی گرفته ایم . او شاهکار استن لی و جک کربی است و واقعا معلوم نیست از کجا به ذهن استن و جک رسید تا برای اولین بار در تاریخ کمیک از یک شخصیتی که کاملا ظاهر یک هیولا داشت ، یک ابرقهرمان بسازند.

بلافاصله پس از تشکیل گروه،  ثینگ نقش ستاره تیم را گرفت. خوانندگان آن دوران با  بچه خیابون یانسی(پایین شهر) که به طرز باحالی رفتار میکرد  و به طور اتفاقی به قدرتهای خارق العاده ای دست یافته بود،  همذات پنداری میکردند. درسته که رید ریچاردز علم عالم را تو ذهنش داره یا  کله کبریتی جانی یه عالمه دختر دور و ورش داره ولی ثینگ قلب خواننده ها را برای خودش تسخیر کرده بود.

مطالب مرتبط:

معرفی بهترین داستان The thing

معرفي «چهره سنگی» (The Thing)

 

3- بزرگترین ابر خبیث عالم!

دکتر دووم

استن لی یک بار «دکتر دووم» را اینگونه توصیف کرده بود:  "فصیح در سادگی و باشکوه در خطر ایجاد کردن" . دکتر دووم بزرگترین ابرخبیث دنیای کمیکه.  سعی نکنید دلیل بیاورید که نیست، چون چاره ای ندارید جز اینکه این حقیقت را قبول کنید  ...

به عنوان دشمن شماره یک گروهی از ابرقهرمان مارول،  دووم چیزی فراتر از یک شخصیت دنیای کمیک بود.

او یک جادوگر بزرگ، استاد سفر در زمان و نابغه ای در حد رید ریچاردز است . بر خلاف دیگر ابر خبیث ها او از تمام این قدرتها برای حکمرانی بر کشور خیالی لاتوریا استفاده میکرد.  در ضمن او در یه قلعه زندگی میکند. داشتید؟ گفتم قلعه!

اما تاج و تخت و قدرتهای شیطانی بخشی از دنیای دووم است. لی و کربی هم همین جا برای بزرگترین دشمن مارول سنگ تمام گذاشته بودند. آنها در ضمن  برای او تاریخچه ای از درد و رنج و تنهایی باقی گذاشتند و تلاش نا تمامی برای نجات روح مادرش از جهنم برای او ساختند تا  او را به یک شخصیت قابل همذات پنداری تبدیل کنند. ولی او هنوز بیشتر وقتش را برای نابود کردن بچه مثبت های چهار شگفت انگیز صرف میکنه. یکی نیست بهش بگه:   "بیخیال رفیق چرا بیخیال قضیه نمیشی؟"

و جک کربی بزرگترین طراح کمیک تاریخ برای کامل کردن او صورتی ترسناک و ماسکی فلزی که هر احساسی را از او میگرفت ساخت.  به این میگن یه ابر خبیث خالص درجه یک! (ظاهر او آنقدر معرکه بود و هست، که جورج لوکاس اعتراف کرده ظاهر «دارث ویدر» را از دکتر دووم کپی کرده!)

مطالب مرتبط:

معرفي «Dr. Doom»

10 داستان وات ایف که واقعا اتفاق افتادند

 

2- انقلاب در داستان هایی که تم فضایی و کیهانی داشتند

گالاکتوس - galactus

پارسال از دیدن فیلمی با راکونی که صحبت میکرد و دزد فضایی که واکمن به گوش میزد، لذت بردید؟

خب شما میتونید از لی و کربی تشکر کنید که این سد را شکستند و داستان های  چهار شگفت انگیز را با المان های  های فضایی دیوانه وار مثل  نگاتیو زون ونهایت نابودگران ونیمه خدایان سیاره خور همراه  کردند! آنها واقعا انقلابی در داستان های cosmic به پا کردند

قبل از چهار شگفت انگیز صنعت کمیک پر شده بود از مردان فضایی یا  هیولاهای وحشتناک از دنیاهای  دیگر آمده بودند. از همه مهتر بزرگترین ابرقهرمان آن زمان بیگانه ای از سیاره ای دیگر بود به اسم سوپرمن که از فضا آمده بود ولی هیچ یک از آنها پیچیدگی و گستردگی مفاهیمی که لی و کربی خلق میکردند را نداشتند. فضایی که این دو نابغه خلق کردند به جای آنکه فقط ترسناک و عجیب و غریب  باشد، پر شده بود از سفینه های فضایی با نژادهای مختلف(مثل نژادهای قدرتمند متخاصم به نام کری و اسکرول) با سیستم های سیاسی پیچیده ای که تا به حال دیده نشده بودو یا پادشاه حشرات قاتل  به نام Annihilus که لرزه بر تن همه می انداخت و صد البته گالاکتوس با سرلشگرانش و موج سوار نقره ای که مشهور ترین آنان هستند.

لی و کربی به همراه چهار شگفت انگیزاش باعث الهام ری توماس برای اونجرز وجیم استارلین برای کاپیتان مارول و آدام  وارلاک  شدند و تمام دهه 70 مارول را به تسخیر خود درآورند و سال پیش با محافظان کهکشان جهان را به تحسین وا داشتند.

مطالب مرتبط:

دکتر دووم به نیروهای کیهانی دست میابد

75 لحظه ماندگار مارول: تولد موج سوار نقره ای

تولد گالاکتوس

 

1- پایه گذاری دنیای مارول

کمیک چهار شگفت انگیز

مارول از نظر فنی 75امین سالگرد تاسیس خود را جشن میگیرد ولی از نظر ما طرفداران مارولی که ما عاشقشیم و به آن لقب "ایده سرا" داده ایم)  مارول یونیورس از  سال 1961 و با شماره اول کمیک چهار شگفت انگیز شکل گرفت.

در واقع چهار شگفت انگیزی که خلق شد تا رقیبی برای جاستیس لیگ دی سی باشد، به دستاوردی بسیار بزرگ تر دست یافت و بدون هیچ اغراقی  اگر این گروه خلق نمیشد ،  احتمالا امروز انتشاراتی به نام مارول وجود نداشت.

خوشبختانه چهار شگفت انگیز خلق شد و حسابی هم  ترکوند. در نتیجه  مارول کمیکز توانست شروع به ساخت بخشهای منحصر به فرد خودش مثل اسپایدرمن اونجرز و ایکس من کند  و دنیای مارول شکل گرفت، دنیایی که بر خلاف دی سی کاملا در هم تنیده و مرتبط با هم بود. یعنی اگر نبردی در کمیک اونجرز رخ میداد تاثیراتش در کمیک ایکس من قابل مشاهده بود و بر عکس.

این ایده کل صنعت کمیک را برای همیشه تغییر داد .این که کل یک دنیا در داخل هم مانند ساز های یک اپرا عمل کنند واقعا فوق العاده بود. شاید امروز برای ما این شکل از کمیک عادی باشد و شاید حتی بعضی از ما از آن خوشمان نیاید. ولی غیر قابل انکار است که لذتی که ما الان داریم از کمیک ها و فیلم های مارول میبریم مدیون چهار شگفت انگیزی است که استن لی و جک مربی سال 1961 خلق کردند.  

مطالب مرتبط:

تاریخی ترین لحظه مارول: شکل گیری گروه 4 شگفت انگیز

 

نويسنده: حسن رياحي (Bad Joke)

حسن رياحي  -bad joke

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Agent Marvel
+9 #1 Agent Marvel 1394-02-26 11:39
خیلی خوب بود.ممنون آقای ریاحی.واقعا از اینکه این کمیک فوق العاده دیگه قرار نیست چاپ بشه متاسفم.الآن علی آقا ملقب به ولورین تو سایته؟
نقل قول کردن
Agent Marvel
+8 #2 Agent Marvel 1394-02-26 11:43
آقای ترابی کی مقاله ((بدترین داستان های مرد عنکبوتی))بر روی سایت قرار میگیرد؟خیلی منتظرم.
نقل قول کردن
Dark spidey
+8 #3 Dark spidey 1394-02-26 11:43
چه عجب اقای ریاحی دست به کار شدن چند وقتی بود مقاله نمینوشتی عالی بود خیلی ممنون
نقل قول کردن
A god name sparkles
+7 #4 A god name sparkles 1394-02-26 12:05
واقعا 4 شگفت انگیز یه چیز دیگس اتفاقا یکی از اولین کمیک هایی هم که خوندم The Fantastic four #1 که سال 1961 منتشر شده بود و استن لی و جک کربی نوشته بودنش و طراحی کرده بودند.
واقعا 4 شگفت انگیز یکی از بهترین های دنیای کمیک ان ، و واقعا ممنونم حسن آقا بابت این مقاله ی عالی ;-)
نقل قول کردن
DAREDEVIL
+6 #5 DAREDEVIL 1394-02-26 12:22
ممنون بابت مقاله عالی بود ;-) اما حیف که الان دکتر دووم جدید سینما دکتر دووم واقعی نیست حیف کاش رایت چهار شگفت انگیز دست مارول بود یا رایت ایکس من شما یک لحظه فکرشو بکنین که ولورین تو جنگ داخلی باشه یعنی چی میشه :eek: :eek: :eek:
نقل قول کردن
Bad joke
+10 #6 Bad joke 1394-02-26 13:14
حقیقتش از اینکه استاد اجازه و پیشنهاد ترجمه این مقاله عالی را به من دادند تشکر میکنم اعتراف میکنم چند سالیه چهار شگفت انگیز نتونسته جای قدیمش را داشته باشه و من هم دیگه اونقدر بهش توجه نکردم و بیشتر ایکس من خوون شدم ولی این مقاله فوق العاده حس عجیبی داشت یا اون روزی که یه شماره از چهار شگفت انگیز دیدم را برام زنده کرد
مثل حسی غریبه مثل دیدن عشق دوران نوجوونی تو خیابون
تلخ شیرین عالی حس غریبی که سالهایی را یادت میاره که چه زود وشیرین رفتن
وحس عشق دیدن دوباره و دوباره و دوباره سه چهار تا کمیکی که داشتی و هیچکس حتی سر در نمیورد اینا چی هستن

دستت درد نکنه استاد ممنون بی تعارف
نقل قول کردن
New Goblin
+5 #7 New Goblin 1394-02-26 14:07
در خطوط این مقاله عشق و علاقه حسن اقا به چهار شگفت انگیز موج میزنه
خودم واقعا از این گروه خوشم میاد و واقعا حیف که فیلم عالی تاحالا از رو این گروه ساخته نشده!!امیدوارم این فیلم پیش رو هرچی میشه ارزش یه بار دیدن داشته باشه
نقل قول کردن
Artemis
+7 #8 Artemis 1394-02-26 14:22
مقاله خیلی خوبی بود،ممنون

امیدوارم بعدا فیلم های بهتری ساخته بشه از روی این گروه فوق العاده چون با وجود هیومن تورچ سیاهپوست و دکتر دووم قلابی امید چندانی بهش ندارم...

یکی از اولین کامیک هایی که خوندم مربوط به همین فنتستیک فور بود
نقل قول کردن
Amir.h
+6 #9 Amir.h 1394-02-26 14:45
چهارشگفت انگیز بدون شک نقش مهمی داره تو دنیای کمیک
تو بزرگترین خبیث عالم بودن دووم هم شک نکنید.دلیل داغ و تازه از تنور در اومدش هم قسمت دوم Secret wars!!!من کلا تو جو سکرت وارزم از بس عالیه این داستان.
نقل قول کردن
mtm
+9 #10 mtm 1394-02-26 15:14
ایمیل هایی که بین من و اقای ریاحی درباره این مقاله رد و بدل شد:

نقل قول:
- سلام. حسن اقا خوبي؟ اين مقاله واقعا عاليه به نظرم به مناسبت كنسل شدن FF بد نيست ترجمه بشه
comicbook.com/.../...
واقعا اينا دستاوردهاي FF براي كل دنياي كل هستند
نقل قول:
- چقدر احساسمون شبیه به هم هستش رو چشم میرم تو کارش
خودمونیما چهر شگفت انگیز چند سالیه کمیک خوبی نیست ولی عشق دوره بچگی را نمیشه ولش کرد
مثلا همین تیکه کلاو را تو اونجرز دها بار دیدم
تا جمعه ترجمه کنم که مشکلی نیست میخوام یکم وسواس براش بذارم
نقل قول:
- هيچ عجله اي نيست
من خودم ميخواستم برم تو كارش ولي از صبح درگير بودم
ضمن اينكه به نظرم خودت ترجمه اش كني بهتره
واقعا چهار شگفت انگيز كميك بزرگيه
من run جك كربي و استن لي رو در كنار run استيو ديتكو و استن لي بهترين هاي تاريخ ميدونم. و حتي شايد شايد run ff مهم تر هم باشه چون انصافا مخلوقات كربي و استن لي و داستان هاشون هنوز هم كه هنوزه مارول يونويورس را سر پا نگه داشتند
نقل قول:
- جک کربی را استاد مسلم میدونم خدایی بعد از استن لی هم کارش قطع نشد تو دیسی نیو گاد ها را خلق کرد و از همه مهم تر دارک ساید بعد برگشت مارول اون ابر انسانها را که گالاکتوس خلق کرده رانوشت
توی یه مصاحبه خود استن لی گفت این نامردیه که همه فکر میکنن همه کارها را کربی میکنه
نقل قول:

- بله موافقم
من كلا با هر مقاله اي درباره fantastic four نوشته بشه موافقم
جون در دوران بچگي دو كميك favorite داشتم ، يكي مرد عنكبوتي و ديگري fantastic four
نقل قول کردن
mtm
+6 #11 mtm 1394-02-26 15:21
به نقل از prince spider:
آقای ترابی کی مقاله ((بدترین داستان های مرد عنکبوتی))بر روی سایت قرار میگیرد؟خیلی منتظرم.


به زودی
تاریخ دقیق اش رو نمیدونم
نقل قول کردن
mtm
+6 #12 mtm 1394-02-26 15:22
به نقل از prince spider:
و همین طور کی شماره ۱۸ مرد عنکبوتی شگفت انگیز بر روی سایت قرار میگیرد؟

به زودی
تاریخ دقیق اش رو نمیدونم
نقل قول کردن
mtm
+8 #13 mtm 1394-02-26 15:23
به نقل از prince spider:
ببخشید آقای ترابی یا عمو جون مختار،تا به حال نشری اقدام به تر جمه کمیک های مرد عنکبوتی کرده است؟


عصر مصور!
نقل قول کردن
Doc Strange
+7 #14 Doc Strange 1394-02-26 15:33
البته باید لازم به ذکر بود که چهارشگفت انگیز دستاوردهای دیگری هم توی دنیای مارول داشتن،مثلا نمونش همین بلک پنتر.و شخصیت های زیاد دیگری که خیلی اسمشونو بلد نیستم!ولی فکر کنم منشا بیشتر بدمن های دنیای مارول از همین چهارشگفت انگیزه.درست میگم؟
نقل قول کردن
mtm
+6 #15 mtm 1394-02-26 15:38
به نقل از Doc Strange:
البته باید لازم به ذکر بود که چهارشگفت انگیز دستاوردهای دیگری هم توی دنیای مارول داشتن،مثلا نمونش همین بلک پنتر.و شخصیت های زیاد دیگری که خیلی اسمشونو بلد نیستم!ولی فکر کنم منشا بیشتر بدمن های دنیای مارول از همین چهارشگفت انگیزه.درست میگم؟


بله درسته
بلک پنتر اولین سوپرهیروی سیاه پوست بین المللی تاریخ بود

ضمن اینکه خیلی از شخصیت ها و کارکترهایی که الان دنیای مارول رو بر دوش خود میکشند (مثل سیلور سرفر، inhumans، گالاکتوس ، دکتر دووم، اسکرال ها و ....) در این کمیک خلق شدند
نقل قول کردن
Doc Strange
+4 #16 Doc Strange 1394-02-26 15:40
ولی خداییش حیف شد رایت سینمایی چهارشگفت انگیز دست فاکسه.شما فکرشو بکنید اگه چهارشگفت انگیز مثل نسخه کمیک بوکیش تو فیلم (جنگ داخلی) بودند چی میشد؟ فیلم یکی از پرفروش ترین های تاریخ سینما میشد!تازه با استعدادی که مارول داره میتونست چهارشگفت انگیز خوبی رو بیاره تو فیلم.تازه میتونستند از فینگ برای شکست تانوس با کمک اسپایدر من تو فیلم اونجرز 3 و 4 استفاده کنند!حیف این ff دست مارول نیست وگرنه چی مییییشد. :sad:
نقل قول کردن
DAREDEVIL
+5 #17 DAREDEVIL 1394-02-26 15:40
میبخشین یک سولا هست هرجا میپرسم جواب نمیدم فصل دوم سریال gotham کی پخش میشه؟؟ :oops: :oops:
نقل قول کردن
Bad joke
+6 #18 Bad joke 1394-02-26 15:56
#29
سوالتا تو تاپ فایو بپرس ولی خب من که سریال را اصلا ندیدم ولی این شکلی که میدونم کلا سریالهای تمدیدی یا یه فصل یعنی 26 هفته بعد یا سال بعد پخش میشن برای گاتهام 6 ماه دیگه توی سپتامبر پخش میشه
نقل قول کردن
Doc Strange
+6 #19 Doc Strange 1394-02-26 16:05
به نقل از Doc Strange:
ولی خداییش حیف شد رایت سینمایی چهارشگفت انگیز دست فاکسه.شما فکرشو بکنید اگه چهارشگفت انگیز مثل نسخه کمیک بوکیش تو فیلم (جنگ داخلی) بودند چی میشد؟ فیلم یکی از پرفروش ترین های تاریخ سینما میشد!تازه با استعدادی که مارول داره میتونست چهارشگفت انگیز خوبی رو بیاره تو فیلم.تازه میتونستند از فینگ برای شکست تانوس با کمک اسپایدر من تو فیلم اونجرز 3 و 4 استفاده کنند!حیف این ff دست مارول نیست وگرنه چی مییییشد. :sad:

انگاری دوباره یکی بازیش گرفته منفی میده؟!وقتی کسی مثبت نداده راحت میشه فهمید منفی دادن.اخرش فکر کنم یه کسی رو تو سایت عضو کنیم که اسمش شرلوک هلمز باشه و بالاخره پرونده ی اون کسی که منفی می ده رو ببنده و متهم رو دستگیرکنه!
نقل قول کردن
blackspidey
+4 #20 blackspidey 1394-02-26 18:46
آقای ترابی
من ی مقاله میخوام بدم(از خودم نیست ترجمه میکنم) منتهی تو دو راهی موندم کدومو بدم! شما نظرتونو بگید:
13 ایستر اگ فیلم های مارول که ممکن است در آینده فیلم ها تاثیر داشته باشن
8 سورپرایز بزرگی که ممکن است در فیلم های آینده ی مارول ببینیم
البته اولیش واسم راحتتره،ولی خواستم بدونم بنظر شما کدومش بهتره؟!
دوستان شماهم نظر بدین
نقل قول کردن
The Rock
+4 #21 The Rock 1394-02-26 18:50
به محض این که چشمم به این مقاله افتاد گفتم این مقاله رو آقا حسن نوشته گفتم جز آقا حسن کسی راجع به ff مقاله نمینویسه و درست هم حدس زدم.خیلی ممون آقا حسن مقاله عالی بود قشنگ میشه علاقه شما رو به چهار شگفت انگیز حس کرد من خودم این گروه رو خیلی دوست دارم.

حالا آقا حسن یه سوال:

به نظر شما تو زمینه علم کدوم یکی از این شخصیت ها از همه سرتره؟

1:رید ریچاردز 2:دکتر دووم 3:تونی استارک 4:همه موارد

:-* :lol: :lol: :lol:

نه ولی جدی کدوم شخصیت؟
نقل قول کردن
Doc Strange
+4 #22 Doc Strange 1394-02-26 18:57
#32 به نظرم سورپرایز هارو بذاری بهتر باشه چون من که گوشم از ایستراگ پره.... حالا نظر بقیه هم بپرس.
نقل قول کردن
Doc Strange
+2 #23 Doc Strange 1394-02-26 19:01
آقایون داداشام!کسی اینجا پیدا میشه برام آواتار بسازه لطفا :cry:
نقل قول کردن
blackspidey
+2 #24 blackspidey 1394-02-26 20:32
اصن جفففتشو میذارم.!....بزو دی!...coming soon...
نقل قول کردن
parker
+2 #25 parker 1394-02-26 20:34
مقاله ی جالب و خوبی بود.
حسن اقا نوع نوشتنت به دلم می شینه.
فقط یه نکته:
در رابطه با مورد 3 ، مختار بهت گیر نداده؟ناسلامتی ایشون یه غیرتی نسبت نورمن آزبورن دارن.
نقل قول کردن
real spidey
+3 #26 real spidey 1394-02-26 20:51
مقاله جالبی بود واقعا چهار شگفت انگیز پدر کمیک های مارول هستش
در مورد 3 هم باید بگم من بیشتر عاشق مگنتو و گرین گابلین کبیر و پر ابهت هستم مخصوصا نورمنی که تو ملت گابلین بود واقعا او گابلین فوق العاده بود
نقل قول کردن
Reverse
+3 #27 Reverse 1394-02-26 22:34
واقعا عالی بود من بعد مردعنکبوتی یکی فلش رپ خیلی دوست دارم یکی FF
فقط یه سوال اگه ریدریچاردز تو التیمیت شخصیت منفیه پس مرد لاستیکی اف اف التیمیت کیه؟!
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #28 mokhtar 1394-02-26 23:57
مقاله فوق العاده ای بود
چهار شگفت انگیز به قول معروف is the world's greatest comic magazine
(حسن یادته اینو بالای جلد هر شماره اش مینوشتن؟ :cry: )

به ذهنم میرسه یه مقاله تحت عنوان 10 داستان برتر چهار شگفت انگیز بنویسم البته اگر مهدی یا حسن نخوان بنویسن! :-*
نقل قول کردن
mokhtar
+4 #29 mokhtar 1394-02-26 23:59
به نقل از Ali Spidey:
واقعا عالی بود من بعد مردعنکبوتی یکی فلش رپ خیلی دوست دارم یکی FF
فقط یه سوال اگه ریدریچاردز تو التیمیت شخصیت منفیه پس مرد لاستیکی اف اف التیمیت کیه؟!


من فکر کنم رید ریچاردز دنیای التمیت یه کم قضیه اش پیچیده است. فکر کنم رید اصلی مرده ولی به جاش مثل اینکه یه رید ریچاردز دیگه از 300 سال بعد برگشته به زمان حال

بهش هم میگن : the maker

ولی اگه کسی اطلاعات بهتری درباره اش داره لطفا بگه
نقل قول کردن
mtm
+1 #30 mtm 1394-02-27 17:12
حسن اقا اون انيميشن كوتاه فلش گوردون رو ديدي؟


خيلي جالب و نوستالژيك بود ولي من داشتم با خودم فكر ميكردم شايد اگه چهار شگفت انگيز نبود داستان هاي علمي تخيلي - فضايي در همون سطج فلش گوردون باقي ميموند البته تاثير star trek و star wars رو هم نميشه ناديده گرفت (هر چند كه لوكاس گفته براي ظاهر ويدر از ظاهر دووم الهام گرفته)
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #31 Bad joke 1394-02-27 17:29
نه ندیدمش چون یکم اینترنتم مشکل داره شب میگیرمش

خب نمیشه کلی قضاوت کرد خود چهار شگفت انگیز هم کلی الهامات گرفته از اثار کمتر دیده شده و دیده شده
ولی قطعا تیکه خیلی مهم از این پازل دنیای علمی تخیلی هستش شاید بشه گفته اولین کمیک به وضوح علمی و تخیلی هستش هیچی را جادویی نمیدید همه چیز توش تعریف علمی داره
نقل قول کردن
yasin
#32 yasin 1394-02-27 22:57
تحت تاثیر قرار گرفتم :cry:
نقل قول کردن
Captain Dead Pool
#33 Captain Dead Pool 1395-11-03 22:02
درمورد ثینگ بگم واقعا شخصیتی خشن و با احساس یکی از(البته تنها) بهترین صحنه هایی که تو فیلم اول چهارشکفت انگیز بود همون صحته ای که بن زیره بارونه درست مثل کمیک ها عالی بود اون صحنه.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#34 AmirhoseinJafari2005 1399-11-04 11:54
دکتر دووم عالیه 8)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

32

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45

17