20 رفاقت برتر در دنیای کمیک بوک

 20 رفاقت برتر در دنیای کمیک بوک - قسمت دوم

اینها رفیق فابریک های دنیای کمیک بوک هستند!

 ابتدا به دو موردی اشاره میکنم که لیاقت قرار گرفتن در لیست را داشتند:

 

- «جسیکا جونز» و «هل کت» (Jessica Jones & Hellcat)

جسیکا جونز - تریش واکر

نکته جالب این رفاقت اینه که ابتدا در سریال تلویزیونی جسیکا جونز شروع شد و بعد در کمیک ها ادامه پیدا کرد! در سریال مذکور دیدیم که چه رفاقت عمیقی بین «پتسی واکر» (ملقب به «تریش») و جسیکا جونز وجود داشت و اینکه آنها از دوران نوجوانی با هم دوست بوده اند و در کنار هم مشکلات خاص خودشان را پشت سر گذاشته اند. آنها در این سریال همدیگر را تکمیل میکردند و میشه گفت خوش بینی و شور و انرژی واکر خیلی خوب در تعامل با بدبینی ذاتی جسیکا جونز قرار میگرفت. در هر حال ما  در کمیک های Patsy Walker A.K.A. Hellcat!  شاهد بودیم که هل کت (پتسی واکر) سعی میکنه که یک آژانس برای انسان های دارای نیروهای فوق بشری تاسیس کنه و در نتیجه با جسیکا جونز آشنا میشه و دوستی شدیدی هم بین آنها شکل گرفت.

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت: جسیکا جونز (JESSICA JONES)

معرفی شخصیت هل کت

 

- آرچر و آرمسترانگ (Archer& Armstrong)

آرچر و آرمسترانگ (Archer& Armstrong)

احتمالا با کمیک های "آرچر و آرمسترانگ" که توسط شرکت Valiant چاپ میشه آشنا نیستید . این کمیک ها دهه 90 شروع شدند و الان valiant دوباره اونا رو ریبوت کرده. آرمسترانگ یک انسان نامیرا است که هزاران ساله زنده است . آرچر هم یک بودایی هستش که در تیراندازی و هنرهای رزمی استاده و گذشته خراب و خانواده پلیدی  داشته. خانواده او تربیت اش کردن سلاحی مخرب باشه و آرمسترانگ را بکشه . ولی آنها به رفقای فابریک هم تبدیل شدن. آرمسترانگ به دانش آرچر درباره دنیا افزوده و در عوض آرچر هم بهش کمک میکنه تا غم ها و تراژدی هایی که در طول هزاران سال دیده را فراموش کنه. آنها به دور دنیا سفر میکنند و فرقه های شیطانی را نابود میکنند. واقعا کمیک خیلی خوبیه و خواننده ازش لذت میبره.

و حالا میرسیم به Top 20:

 

20- «هالک» و «ریک جونز» (Hulk & Rick Jones)

 «هالک» و «ریک جونز» (Hulk & Rick Jones)

قبل از هر چیز باید بهتون بگم که «ریک جونز» در واقع یک دستیار (sidekick) در کمیک های ماروله که ماجراهای زیادی هم در دنیای کیهانی مارول داشته. این پسر جوان در کنار قهرمانانی کاپیتان آمریکا، اونجرز و  Rom Spaceknight  جنگیده و حتی روح شخصیت فضایی به نام Captain Mar-Vell  و Genis-Vell  هم در وجودش حلول کرده. بعدشم هم که دیدیم به یک هکر متخصص تبدیل شد و به گروه "شیلد" پیوست. او اخیرا در کمیک های "امپراتوری مخفی" (که اینجا ترجمه شده) به دست کاپیتان آمریکای هایدرایی اعدام شد. در هر حال،  اولین و اصلی ترین و پایدارترین رفاقت ریک جونز با بروس بنر/هالک بوده است.

ریک جونز در مراحل مختلفی دوست هالک بوده و خیلی وقت ها جان و امنیت خودش رو برای دوست سبز رنگ خودش به خطر انداخته (بیخود نیست که در مراسم عروسی ریک جونز، هالک ساق دوش او بود!).  البته او اخیرا حتی به یک موجود هالک مانند به نام A-Bomb تبدیل شد و رابطه اش با هالک پیچیده تر از قبل شد. اما در هر حال رفاقت او با هالک همیشه سمبلی بوده از دوستی "پسر بچه ای که با هیولا دوست شد".

مطالب مرتبط:

معرفی هالک

 

19- «زن عنکبوتی» و «کاپیتان مارول» (Spider-Woman & Captain Marvel)

 «زن عنکبوتی» و «کاپیتان مارول» (Spider-Woman & Captain Marvel) 

کاپیتان مارول (کارول دانورز) و جسیکا درو (زن عنکبوتی) هردوشون از شخصیت هایی بودن که اولش در دهه های 70 و 80 خیلی محبوب بودن ولی دهه 90 از محبوبیت شون کاسته شد. اما از سال 2000 به بعد و به لطف داستان های فوق العاده ای که استاد «برایان مایکل بندیس» با حضور آنها در کمیک New Avengers نوشت (به خصوص در رویداد Secret invasion)  دوباره احیا شدند. آنها اکنون هر دو کمیک های اختصاصی خود را دارند و کاپیتان مارول هم که اونقدر محبوب شده که به زودی فیلم اختصاصی خودش را هم خواهد داشت. آنها خیلی زیاد در کمیک های یکدیگر ظاهر میشوند و اخیرا کارول به جسیکا درو کمک کرد دوران بارداری خودش را پشت سر بگذاره. الان هم واقعا به نظر میرسه لازمه مارول یک مینی سریز مشترک از اونا چاپ کنه!

مطالب مرتبط:

آشنایی با «زن عنكبوتی»! (SPIDER-WOMAN)

معرفی کاپیتان مارول

 

18- «وحشی» و «واندرمن» (Beast & Wonder Man)

 «وحشی» و «واندرمن» (Beast & Wonder Man) 

برای سالها کراس اور یا تعامل درست و حسابی بین دنیای اونجرز و مردان ایکس خیلی کم بود. یکی از استثناها قطعا  «هنری مک کوی» ملقب «وحشی» (Beast) هستش که به عنوان یکی از اعضای اصلی و اولیه کمیک های مردان ایکس به گروه اونجرز پیوست (این اتفاق در شماره 137 از کمیک Avengers که سال 1975 چاپ شد، رخ داد) . یکی از دلایلی که او در لحظات سخت همراه اونجرز بوده، رفاقتش باحالش با «سایمون ویلیامز» ملقب به «واندرومن» (Wonder Man) است. در واقع وحشی به عنوان یک میوتانت همیشه در ترس و نفرت به سر میبرده و چون ظاهری نامتعارف داره خیلی اوقات مورد تبعیض های مختلف قرار گرفته . این در حالیه که گروه اونجرز بر خلاف گروه مردان ایکس خیلی نزد مردم عادی محبوب و مقبول است . واندرومن هم به عنوان یکی از اعضای اونجرز به وحشی یاد داد که چطور ریلکس باشه و از زندگی لذت ببره!  از اون موقع دوستی شگفت انگیز آنها به قوت تمام ادامه داشته است.

مطالب مرتبط:

معرفی واندرمن

معرفی وحشی

 

17- «هارلی کوئین» و «پویزن آیوی» (Harley Quinn & Poison Ivy)

«هارلی کوئین» و «پویزن آیوی» (Harley Quinn & Poison Ivy) 

«هارلی کوئین» الان از شخصیت های درجه یک دی سی به شمار میاد و شهرت فراوانی داره ولی او از وقتی که در دهه 90 میلادی در کارتون تحسین شده "بتمن مجموعه کارتونی" خلق شد، راه درازی را از نظر تحول و تکامل شخصیتی طی کرد تا به وضعیت حال حاضر خودش رسید. در این مسیر او در کنار شخصیت های دیگری به غیر از «جوکر» قرار داده شد. یقینا بهترین دوست و شریک او کسی نبوده جز «پویزن آیوی» (این دوستی هم در سریال کارتونی بتمن شروع شد). آیوی پس از وقایع Earthquake ، از هارلی پرستاری کرد تا دوباره سلامتی خودش رو پیدا کنه. این دو تا در ضمن در کمیک های Gotham City Sirens با «کت وومن» یک تیم آپ شکل دادند. در ریبوت New 52 هم نوعی رابطه رومانتیک بین آنها شکل گرفت.

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر بتمن (TOP 10 BATMAN VILLAINS)

5 شخصیت برتر كمیك كه خارج از دنیای كمیك خلق شدند!

 

 

16- «جسی کاستر» و «کسدی» (Jesse Custer & Cassidy)

«جسی کاستر» و «کسدی» (Jesse Custer & Cassidy) 

این یکی از عجیب ترین و البته باحال ترین رفاقت ها در دنیای کمیک است که بین یک خون آشام پوچ گرای معتاد (!) به نام «کسدی» و واعظی  به نام «جسی» که که قبلا خلافکار بوده و روحش به طور مساوی به تسخیر یک فرشته و شیطان درآمده شکل گرفته! کمیک های Preacher طرفداران خاص خودش را دارند که بیشتر به خاطر نوع تعامل منحصر به فرد بین سه شخصیت اصلی یعنی جسی، کسدی و تولیپ است. ولی در این بین رفاقت بین جسی و کسدی واقعا یه چیز دیگست. این رفاقت در سریال تلویزیونی Preacher نیز به خوبی به تصویر کشیده شده است.

 

15- «مایلز مورالز» و «گانکه» (Miles Morales & Ganke)

 «مایلز مورالز» و «گانکه» (Miles Morales & Ganke)

بیشتر جذابیت مرد عنکبوتی/پیتر پارکر این بود که یک nerd بود. اگه سری به ویکی پدیا بزنید میبینید که nerd رو اینجوری توضیح میده:

به اشخاصی می‌گویند که معمولاً روشنفکر و درون‌گرا هستند، وسواس فکری و علاقهٔ مفرط به موضوع (های) خاصی دارند، و از نظر اجتماعی ضعیف‌اند. این افراد ممکن است زمانی زیاد را صرف فعالیت‌هایی — معمولاً در موضوعات فنی، تخیلی یا خیال‌پردازی — کنند که اغلب افراد دیگر به آن علاقه‌ای ندارند. بسیاری از این افراد به عنوان افرادی خجالتی، دمدمی و غیرجذاب شناخته می‌شوند و علاقه‌ای به شرکت کردن در فعالیت‌های ورزشی یا حتی دنبال کردن آن‌ها را ندارند.

همه شمایی که الان دارید این مقاله رو میخونید یه جورایی یک nerd هستید  چون به موضوعی علاقه دارید که خیلی ها بهش علاقه ندارند وگرنه عمرا تو سایت spidey.ir میومدید! در هر حال، در کمیک های Ultimate Spider-Man شاهد خلق شدن شخصیت مایلز مورالز بودیم که به قدرت های عنکبوتی دست یافت و جای پیتر پارکر را هم گرفت و مرد عنکبوتی شد (مایلز الان در دنیای اصلی ماروله). او هم یک nerd بود و یک دوست nerd تر از خودش هم داشت به نام گانکه. او در ابتدا انگیزه و الهام بخش مایلز بود و البته اولین کسی هم بود که از هویت مخفی اش باخبر شد و تشویقش کرد تا مرد عنکبوتی بشه. واقعا خوبه یک ابرقهرمان نوجوان با اون سن و سال کم یه دوستی مثل گانکه داشته باشه که بتونه هر وقت مشکلی چیزی داره باهاش درد و دل کنه. رفاقت آنها آنقدر خوب  و موثر بود که مارول در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" یک دوستی کاملا مشابه بین پیتر و هم کلاسی تپل و بامزه اش یعنی «ند لیدز» ایجاد کرد که از برترین جنبه های فیلم بود.

مطالب مرتبط:

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

تمام قسمت های كمیك "مردان عنكبوتی" (Spider-Men) ترجمه شد+ لینك دانلود مستقیم

شماره 4 از كمیك "مایلز مورالز: مرد عنكبوتی نهایی" ترجمه شد

 

14- ولورین و نایت کرالر (Wolverine & Nightcrawler)

 ولورین و نایت کرالر (Wolverine & Nightcrawler) 

این رفاقتی هستش که حتما در دل و ذهن هواداران قدیمی دنیای کمیک باقی مونده و آن را به یاد دارند. وقتی در دهه 70 میلادی کمیک های ایکس من با Giant-Size X-Men  از نو احیا شد و اعضایش بین المللی شدند، از همون اول دوستی جالبی بین «ولورین» و « نایت کرالر» شکل گرفت. آنها به قول معروف هم پیاله (!) هم هستند و بزرگترین  drinking buddies کل دنیای کمیک به شمار میان. آنها از نظر شخصیتی هم خیلی به هم میخورن چون نایت کرالر که ظاهری دیو مانند داره و ولورین هم شخصیتی دیو مانند! پس خوب همدیگر رو درک میکنند. ضمن اینکه ولورین همیشه به حس خوش بینی نایت کرالر احترام گذاشته و از اون به عنوان قطب نمای اخلاقی خودش استفاده میکنه. آنها در ضمن در بسیاری لحظات تلخ و شیرین کمیک های مردان ایکس با هم بوده اند و سختی های زیادی را پشت سر گذاشته اند.

مطالب مرتبط:

معرفی ولورین

 

13- «رید ریچاردز» و «بن گریم» (Reed Richards & Ben Grimm)

«رید ریچاردز» و «بن گریم» (Reed Richards & Ben Grimm) 

گروه چهار شگفت انگیز نمونه بارز خانواده و دوستی در دنیای کمیک است. «بن گریم» تنها عضو این تیم است که با دیگر اعضا نسبت مستقیم فامیلی نداره. ولی او از دوران دانشکده با «رید ریچاردز» دوست بود و پایه های گروه چهار شگفت انگیز را نیز همین دوستی شکل داد. رید یک نابغه بود و بن نیز علیرغم اینکه آدم غیر باهوشی نبود ولی بیشتر در ورزش و زمینه های دیگری که رید در آنها سر رشته نداشت، تخصص داشت (مثلا در خلبانی) . بن در ضمن یک آدم خاکی و بامرامه. میشه گفت او نه تنها خودش ظاهر سنگی داره بلکه واقعا مثل یک سنگ استوار برای گروه چهار شگفت انگیز عمل میکنه. بن گریم و رید ریچاردز اهداف مجزا ولی مهم خودشون رو دارند. رید به دنبال حل مشکلات و معماهای پیچیده ریاضی هستش ولی بن دنبال گرد و خاک تو محله قدیمی خودش یعنی خیابان ینسی (Yancy Street) میگرده! این دوستی بود که شالوده نخستین خانواده دنیای کمیک را شکل میده.

مطالب مرتبط:

معرفی بن گریم  

معرفی رید ریچاردز

 

12- «گرین ارو» و «گرین لنترن» (Green Arrow & Green Lantern)

«گرین ارو» و «گرین لنترن» (Green Arrow & Green Lantern)

 گرین ارو (الیور کوئین) و گرین لنترن (هل جوردن)  رفاقت دیرینه ای در دنیای دی سی  داشته اند که به کمیک های تحسین شده Green Lantern / Green Arrow  برمیگردد که اواخر  دهه 70 و اوایل دهه 80 توسط «دنی اونیل» نوشته و «نیل آدامز» افسانه ای هم آنها را طراحی کرد. این کمیک ها از جایگاه ویژه ای در تاریخ کمیک برخوردار هستند چون برای اولین بار به طور جدی به مسائل اجتماعی مثل معضل اعتیاد، نابرابری اجتماعی، تبعیض نژادی و ... پرداختند. جالب اینه که اون موقع گرین لنترن ایده و افکار نسبتا سنتی داشت و اصولگرا محسوب میشد ولی گرین ارو عقاید لیبرال داشت . بنابراین این تضاد افکار باعث میشد خوانندگان تضادهای اجتماعی را بهتر درک کنند.  در دهه های بعدی این دو شخصیت وارد کمیک های اختصاصی خود شدند و رفاقت آنها نیز کمتر شد و حتی دیدیم که الیور کوئین تیری شلیک کرد که باعث کشته شدن هل جوردن شد (آن موقع هل جوردن در داستانی به نام Zero Hour پلید شده بود) .

در قرن بیست و یکم و با ریبوت شدن الیور کوئین و هل جوردن رفاقت خاصی بین آنها دیده نمیشود ولی علاقمندان به کمیک های عصر نقره ای هنوز رفاقت بین آنها را یادشان هست.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر «گرین ارو» (GREEN ARROW)

معرفی شخصیت: گرین لنترن های مهم و تاثیر گذار!

معرفی شخصیت: نسخه های مختلف گرین لنترن های زمینی !(GREEN LANTERN)

 

11- «راکت» و «گروت» (Rocket & Groot)

 «راکت» و «گروت» (Rocket & Groot)

راکت به نظر خیلی بانمک و تو دل برو به نظر میاد ولی در عین حال میتونه شخصیت خیلی عصبی و خفنی داشته باشه. در واقع این راکون که رویش آزمایشات گوناگون انجام شده میتونه خیلی سریع از کوره در بره و هفت تیر بکشه! حالا یک درخت را در نظر بگیرید که فقط میتونه بگه "من گروت هستم" . البته بسیار باهوش و بااحساسه ولی به طور محدودی میتونه اونا رو بروز بده. در هر حال، زوج راکت و گروت واقعا بهم میان و همدیگر رو تکمیل میکنند. البته هنوز دقیقا معلوم نیست که آیا راکت کاملا حرف های گروت رو میفهمه یا اینکه بعضی جاها از خودش یه چیزهایی درمیاره!!! اونا الان قلب گروه محافظین کهکشان به حساب می آیند و حتی وقتی که یک بار گروه منحل شد، کنار هم باقی موندند. گاهی هم ممکنه که به نظر برسه راکت نسبت به گروت بی تفاوته ولی اصلا این طور نیست. هر کی جرات داره به گروت چپ نیگا کنه تا بفهمه چه بلایی سرش میاد! گروت هم تا پای جان از راکت محافظت میکنه. . البته کی میتونه صحنه اشک ریختن راکت به خاطر مرگ گروت را در فیلم محافظین کهکشان فراموش کنه؟

مطالب مرتبط:

15 شخصیت گمنام دنیای کمیک که به شهرت دست یافتند!

  

10- «تن تن» و «کاپیتان هادوک» (Tintin & Captain Haddock)

 «تن تن» و «کاپیتان هادوک» (Tintin & Captain Haddock)

خب، میرسیم به رفاقتی که برای ما ایرانی ها خیلی آشناست چون کمیک  های تن تن از سالها قبل در کشور ما به چاپ رسیده اند. کلا دوستی بین یک کاپیتان بی اعصاب که همش یا مسته یا داره فحش میده با یک خبرنگار جوان و جسور و ماجراجو خیلی میتونه نامتعارف باشه. جالبه که هادوک سنش از تن تن خیلی بیشتره ولی در درون انگار از تن تن بچه تره و کارهای احمقانه زیاد میکنه! با این حال آنها یاد گرفته اند که چطور به هم اعتماد کنند . در حقیقت تن تن مثل یک چراغ راهنما وارد زندگی کاپیتان هادوک میشه تا بهش کمک کنه با مشکل اعتیادش به الکل مقابله کنه. انگار که ماجراجویی هایی که تن تن براش به ارمغان میاره جایگزینی هستند برای مشروبات الکلی. از سوی دیگر، هادوک هم با وفاداری مثال زدنی خودش با تن تن رفاقت میکنه و در سخت ترین لحظات هم تنهاش نمیزاره. نوعی حس پدرانه هم نسبت بهش داره.

 

9- «کیبل» و «ددپول» (Cable & Deadpool)

 «کیبل» و «ددپول» (Cable & Deadpool)

در دنیای کمیک های ایکس من همواره شاهد زوج های عجیب و غریب بوده ایم ولی این یکی دیگه آخرشه! واقعا کی فکرش رو میکرد کییل و ددپول اینقدر با هم خوب و باحال تعامل داشته باشند؟ جالبه که ددپول اولش که خلق شد یک مزدور بود که ماموریت داشت کیبل رو بکشه. اونا در اواخر دهه 80 میلادی و در کمیک های New Mutants و بعدش در X-Force کلی با هم درگیری داشتند و رفته رفته یک جور رفاقت باحال ولی پرتنش بین آنها ایجاد شد. سال 2004 هم کمیک مشترک آنها شروع به چاپ شد که خیلی بین هواداران محبوبیت یافت. در این سری شیمی جالبی بین آنها بودیم: کیبل به عنوان یک سرباز کهنه کار ، بداخلاق و پایبند به اصول و ددپول به عنوان یک مزدور پایبند به هیچ اصول و ارزشی که دنیا را به کفش خودش هم حساب نمیکنه!

 مطالب مرتبط:

معرفی کیبل

معرفی ددپول

10 كمیك برتر ددپول (Deadpool)

 

8- «سوپرمن» و «جیمی اولسن» (Superman & Jimmy Olsen)

 «سوپرمن» و «جیمی اولسن» (Superman & Jimmy Olsen)

کلارک کنت  به قول معروف جوانی شهرستانی بود که از شهری کوچک به یک کلان شهر به نام متروپلیس آمد و در روزنامه دیلی پلنت به عنوان یک خبرنگار مشغول به کار شد. اولش خیلی بی تجربه و گیج به نظر میرسید و با سبک زندگی مردم شهر آشنایی نداشت. همزمان جیمی اولسن یک عکاس جوان بود که در روزنامه دیلی پلنت کار میکرد. جیمی به کلارک کمک کرد تا با شرایط شهر جدید خو بگیره. سپس رفاقتی صمیمی بین آنها شکل گرفت چون هر دو معصومیتی خاص داشتند و بسیار خوش بین بودند. نوعی رابطه کاری خوبی هم بین آنها بود چون جیمی همیشه بهترین عکس ها را از سوپرمن میگرفت! سوپرمن در ضمن آن ساعت معروف را به جیمی داد تا هر وقت در خطره بهش سیگنال بفرسته. این ساعت سمبل اعتماد بین آنها بود که تا کنون بین آنها باقی مانده.

برای اینکه بدونید جیمی اولسن به چه شکل جالبی خلق شد، مقاله زیر را بخوانید:

 شخصیت های برتر كمیك كه خارج از دنیای كمیك خلق شدند!

 

7- «آستریکس» و «اوبلیکس» (Asterix and Obelisk)

«آستریکس» و «اوبلیکس» (Asterix and Obelisk)

آستریکس و اوبلیکس ستارگان کمیک بوک های فرانسوی-بلژیکی هستند که بارها در دنیای سینما و انیمیشن ظاهر شده اند و در کشور ما شناخته شده هستند. یکیشون کوتوله و فرز و باهوش و دیگری مهربان، قوی ، چاق و خنگ و همیشه گرسنه ! آنها جزو نژاد Gaul هستند که خودشون و دیگر اعضای دهکده شون مدام در جنگ با ارتش سزار روم یا دزدان دریایی دیده میشوند. اونا با خوردن معجونی سحر آمیز به نیروهای خارق العاده دست پیدا میکنند و قوی میشوند (البته اگه اشتباه نکنم اوبلیکس به این معجون احتیاجی نداره) . درسته که گاهی ممکنه با هم جر و بحث کنند یا به خاطر یه زن مشترک با هم بجنگند ولی رفاقت دیرینه ای بینشون هست که هرگز از بین نمیره. بنابراین فورا با هم آشتی میکنند و میرن سراغ رومی ها!

 

6- «بلو بیتل» و «بوستر گولد» (Blue Beetle & Booster Gold)

«بلو بیتل» و «بوستر گولد» (Blue Beetle & Booster Gold)

یکی از برترین زوج های دی سی کمیکس قطعا بوستر گولد و بلو بیتل  هستند. البته یادمون باشه که منظورمون دومین بلو بیتل تاریخ کمیک است که نام اصلی اش «تد کورد» (Ted Kord) است و  توسط طراح افسانه ای، «استیو دیتکو» خلق شده. «تد» یک کارخانه دار باهوش بود که با جرم و جنایت میجنگید . بوستر گولد هم یک مسافر زمان خودخواه و عوضی (!) که از آینده آمده بود و میخواست به شهرت و افتخار دست پیدا کنه. تا اینکه در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی آنها در کمیک جاستیس لیگ حضور پیدا کردند و دوستان بزرگی برای هم شدند. سپس وقتی بلو بیتل به دست «مکس لرد» کشته شد، اوضاع تراژیک شد (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه مرگ بلو بیتل، این مقاله رو بخونید). بوستر گلد سعی کرد با دستکاری در زمان، جلوی مرگ دوستش را بگیره ولی نتونست. بعد از مرگ تد، بوستر گولد خیلی ناراحت شد و مدتها در خودش فرو رفته بود و در نهایت به قرن بیست و پنجم برگشت . اخیرا البته بلو بیتل در کمیک های rebirth دوباره حضور پیدا کرده که با نسخه مورد نظر ما تفاوت های اساسی داره.

  

5- «مت مورداک» و «فاگی نلسون» (Matt Murdock & Foggy Nelson)

 «مت مورداک» و «فاگی نلسون» (Matt Murdock & Foggy Nelson)

این دو تا مثل دوقلوهای به هم چسبیده میمونند! هر دوشون وکیل هستند و به خاطر ارزشی که برای احقاق عدالت قایل بودند سعی کردند با فساد مبارزه کنند و از رده های پایین شروع کردند و با هم بالا اومدند. نوعی تضاد جالب بین اونا وجود داره. یعنی مت مورداک (یا همان "دردویل" معروف) به خاطر نابینایی شاید معلول به نظر بیاد ولی قدرت هاش باعث میشه از فاگی کارایی بیشتری داشته باشه. ضمن اینکه فاگی نمیتونه درک کنه چرا مت میتونه دوست دخترهای بهتری پیدا کنه! اینکه مت برای سالها هویت مخفی خودش را از فاگی پنهان نگه داشته بود هم باعث شد بین آنها تنش هایی به وجود بیاد ولی همیشه میدونند که میتونند مثل دو دوست خوب روی هم حساب کنند. در دنیای کمیک های Daredevil شاهد فراز و نشیب های زیادی بوده ایم ولی دوستی بین مت و فاگی همیشه آخرش حفظ شده. دوستی آنها یکی از برجسته ترین و بهترین بخش های سریال Daredevil بوده است که به بهترین نحو ممکن به تصویر کشیده شده است. چند وقت پیش هم در داستانی زیبا مت فهمید که فاگی سرطان دارد. عکس العمل مت باز هم ثابت کرد چه دوستی عمیقی بین آنها جریان دارد. در مقاله زیر میتونید راجع به این موضوع بیشتر بخوانید:

20 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

 مطالب مرتبط:

معرفی دردویل

10 كمیك برتر بی باك (Daredevil)

  

4- «بتمن» و «سوپرمن» (Batman & Superman)

 «بتمن» و «سوپرمن» (Batman & Superman)

اونایی که آشنایی شون با دنیای دی سی فقط به فیلم های زک اسنایدر محدود میشه حتما از دیدن نام سوپرمن و بتمن در این مقاله تعجب میکنند چون گمان میکنند اونا اکثر مواقع دشمن خونی هم بوده اند. ولی در دنیای کمیک اینطور نبوده. البته اونا دقیقا نقطه مقابل هم هستند و مثل شب و روز میمانند. یعنی بتمن انسانی است که از درون تراژدی رشد کرده و یک جهان بینی بدبینانه دارد. سوپرمن هم یک بیگانه مهاجر است که تربیت خانوادگی اش باعث شده تا دید و جهان بینی بسیار مثبت و خوش بینانه ای داشته باشد. اما همانطور که در اکثر آیتم های مقاله هم میبینید، اکثر رفاقت های برتر دنیای کمیک از دل تضاد ها خلق شده اند و این برای سوپرمن و بتمن کاملا صادق است. در واقع آنها عمیقا برای همدیگر احترام قایل هستند و میدانند که قابلیت هایی دارند که تکمیل کننده یکدیگر هستند یعنی باید برای پیروزی گاهی هم بدبین بود و هم خوش بین!

مطالب مرتبط:

كمیك بوك های بتمن (BATMAN) به زبان فارسی

10 كمیك برتر سوپرمن (SUPERMAN)

 

3- «لوک کیج» و «آیرون فیست» (Luke Cage & Iron Fist)

«لوک کیج» و «آیرون فیست» (Luke Cage & Iron Fist)

از قدیم گفتن باید دوستی را از کسب و کار جدا کرد ("حساب حسابه، کاکا برادر") ولی لوک کیج و آیرون فیست در دنیای کمیک عکس این موضوع را ثابت کرده اند چون هم شریک تجاری هم بوده اند و هم رفیق فابریک! یعنی هر جا یکی از اونا باشه، سر و کله اون یکی هم پیدا میشه! سال 1977 و در شماره 48 کمیک Power Man، شاهد شکل گیری همکاری بین لوک کیج و آیرون فیست بودیم. تا اینکه پس از سه شماره این کمیک به Power Man and Iron Fist تغییر نام داد. بدین ترتیب رفاقت افسانه ای اونا شروع شد. الانم که مدتیه مارول سری جدید کمیک های Power Man and Iron Fist رو چاپ میکنه که خیلی هم باحال و فان هستند. کلا تقابل شخصیت خاکی،  لات منش و واقع بینانه آقای لوک کیج با ذهنیت ایده آلیستی ، عرفانی و  شرقی آیرون فیست خیلی جالبه.  قطعا این رفاقت در سریال های مارول/نتفلیکس به نمایش در خواهد آمد.

مطالب مرتبط:

10 چیز مهمی که باید درباره آیرون فیست بدانید

معرفی ایرون فیست 

100 شخصیت برتر مارول: لوک کیج

 

2- «کاپیتان آمریکا»، «فالکون» و «باکی» (Captain America, Falcon & Bucky)

 «کاپیتان آمریکا»، «فالکون» و «باکی» (Captain America, Falcon & Bucky)

برای اولین بار در این مقاله با یک رفاقت سه نفره روبرو هستیم! چاره ای هم نیست چون واقعا نمیشه گفت رفاقت استیو راجرز با باکی بارنز (سرباز زمستان) بیشتره یا با سم ویلسون (فالکون).  در کل Cap خیلی اوقات روی کمک هر دوی آنها حساب کرده و هواداران از تعامل بین اونا خوششون میاد. باکی یادآور دوران طلایی کمیک و اتحاد او با کاپیتان آمریکا در جنگ جهانی است و سم ویلسون هم یادآور دوره نقره ای کمیک که مصادف شده بود با دوران جنگ سرد . ضمن اینکه هم باکی و هم سم ویلسون در موقع لزوم که استیو مرده یا بازنشسته شده بوده، در لباس کاپیتان آمریکا ظاهر شده اند. جالبه که در دنیای سینما هم ما شاهد این رفاقت سه نفره بوده ایم.

مطالب مرتبط:

معرفی کاپیتان آمریکا

5 كميك برتر کاپیتان آمریکا و فالکون

معرفی فالکون

معرفی سرباز زمستانی

 

1- «مرد عنکبوتی» و «هیومن تورچ» (Spider-Man & Human Torch)

 «مرد عنکبوتی» و «هیومن تورچ» (Spider-Man & Human Torch)

همه علاقمندان به کمیک میدانند که هیچ رفاقتی مثل رفاقت بین پیتر پارکر و جانی استورم (هیومن تورچ) نمیشه.! کلا همیشه رابطه مرد عنکبوتی با چهار شگفت انگیز خیلی خوب بوده و یکی از دلایلش هم همین رفاقتش با جانی بوده. دوستی آنها از زمانی شروع شد که هر دو نوجوان بودند و یه جورایی با هم کل کل داشتند! اون موقع هردو شون به قول معروف سرشون باد داشت ! خیلی هم شیطون بودن و سر به سر هم میزاشتن. ولی در مجموع بین شخصیت اونا تضاد وجود داره چون جانی بر عکس پیتر ، خیلی آدم مسئولیت پذیری نیست و اصطلاحا "اهل حال" (fun-loving) است! همین تناقض است که دوستی آنها را عالی کرده.  لازم به ذکره که به تدریج رفاقت آنها عمیق تر شد . الان دوستی آنها همه چیز داره از  شوخی و وفاداری و اعتماد گرفته تا درک متقابل و پختگی ولی مهم ترین چیزی که بین آنهاست "همدلی" است. چند سال پیش یک کمیک 5 قسمتی مختص رفاقت اونا نوشته شد که از بهترین های تاریخ مرد عنکبوتیه و ما اینجا تو سایتمون ترجمه اش کردیم. در ضمن یادمون نره که وقتی جانی مرد، پیتر به شدت ناراحت شد و سعی کرد با عضویت در گروه چهار شگفت انگیز ، جای او رو بگیره. بعدش هم که جانی برگشت و اونا برای مدتی با هم هم اتاقی بودن و حتما میتونید حدس بزنید چقدر سر به سر هم گذاشتند! با خریده شدن بخش سینمایی فاکس توسط دیزنی ما احتمالا میتونیم در اینده شاهد این رفاقت در دنیای سینما هم باشیم!  

مطالب مرتبط:

10 داستان برتر مرد عنكبوتی و چهار شگفت انگیز

معرفی هیومن تورچ

بهترین کمیک های مرد عنکبوتی به زبان فارسی

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

parker
#1 parker 1396-04-01 12:21
خسته نباشید استاد. مثل همیشه عالی. حرف preacher اومد تو مقاله خواستم بگم واقعا سریال عجیبیه. موقعی که میبینی انگار داره به شعورت توهین میشه ولی جوری که خودتم بدت نمیاد . من که خیلی ازش خوشم اومد ، وقت کنم کمیکش رو هم میخونم.
تو قسمت دوم مقاله هم احتمالا دوستی هیومن تورچ و اسپایدی با دوستی کپ و باکی باید جزء اولا باشن .
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#2 Cap-Spider Potter 1396-04-02 14:28
خیلی عالی بود...
همشون به جا و مناسب بودن...
قسمت دومش واقعا خوندن داره ها !
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Omid_Spider
#3 Omid_Spider 1396-04-05 12:02
عید فطر مبارک
ممنون آقا مــــهدی

چه خوب میشه بعدا از این رفاقت ها در سینما شاهد باشیم
نقل قول کردن
Aunt May
#4 Aunt May 1396-04-05 12:02
باز هم یک مقاله عالی با موضوعی بکر و جذاب. امیدوارم در قسمت دوم شاهد رفاقت بین استریکس و ابلیکس نیز باشیم
نقل قول کردن
Aunt May
#5 Aunt May 1396-04-05 12:03
راستی موضوع این مقاله که دوستی و رفاقته به خوبی با حال و هوای عید مطابقت داره
نقل قول کردن
The Unique man
#6 The Unique man 1396-04-05 12:17
خیییییلیییی موضوع مقاله خوب بود.
خیلی دوست داشتم.
رفاقت وحشی و واندرمن برام جالب بود اگه کارگردان بودم حتما از این دو کاراکتر یه سریال انیمیشن میساختم :-)
رایتشون هم فکر نکنم گرون باشه :lol:
نقل قول کردن
real spidey
#7 real spidey 1396-04-05 20:12
عالیه این مقاله
موضوع عالی... محتوا عالی... همه چیزش عالی....
به نظر من یکی که قسمت بعد شامل این شخصیت هاست(رتبه بندی نشده):
-بوستر گلد و بلو بیتل -کپ و فالکون -کپ و باکی -جانی و اسپایدی -لوک کیج و ایرون فیست -ددپول و کیبل -ددپول و اسپایدی -راکت و گروت -جیمی و کلارک
اخر رو نمیتونم پیدا کنم
نمیدونم والا مون گرل و دایناسور جهنمی(یا شیطانی نمیدونم)
اهان به قول ارشمیدس یافتم رافائل و کیسی جونز

پ.ن: استاد ترابی میخواستم نظرتون رو در مورد ترولوژی گالاکتوس بدونم. :-)
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #8 Samwel Tarly 1396-04-05 23:17
مقاله جالبی بود و اتفاقا موضوع جالبی دلشت البته اکثر موارد این مقاله رو میدونستم ولی اطلاعاتم درباره شون زیاد نبود و درباره ی رابطه هارلی با ایوی باید بگم که در یکی از ایپیزودهای انیمیشن بتمن مجموعه کارتونی این دوستیشون عالی به تصویر کشیده شد و وقتی جوکر هارلی رو اخراج کرد اون هم رفت پیش ایوی و تیم اپ خوبی هم تشکیل دادن که همه تعجب کرده بودن چجوری دو تا زن میتونن یه شهر رو به خاک و خون بکشن!
رفاقت جسیکا جونز و تریش واکر هم تو سریال اختصاصی جسیکا به بهترین نحو به تصویر کشیده شد و پس از شخصیت کیل گریو با نقش افرینی شاهکار دیوید تنت دومین نقطه قوت سریال بود.
در بین اعضای چهارشگفت انگیز واقعا با بن گریم بیشتر از بقیه حال می کنم و نحوه حرف زدنش هم تو کمیک ها خیلی لاتی بود و هر وقت بخوام به انگلیسی با کسی کری بخونم از دیالوگ های بن کمک می گیرم!
قسمت دوم مقاله حتما خیلی جذاب تره چون شخصیت های مهم تری هم هستن و حتما رفاقتشون پیشینه غنی تری هم داره.
با تشکر از استاد ترابی بابت این مقاله زیبا
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1396-04-06 01:27
با تشکر از استاد ترابی!
این رفاقت ها واقعا دیدن داره، به نظر بنده بهترین رفاقتی که دیدم مربوط به کاپ و باکیه که تو عالم سینما هم نشون داده شده.
یه رفاقت کمیکی که کارتونش رو دهه ی هشتاد تماشا میکردم رفاقت بین بلیک و مورتیمره که رفاقتشون خیلی جذاب و دیدنی بود. واقعا یادش بخیر.
مشتاق نوبت دوم این مقاله هستم.
نقل قول کردن
S. Mahdi
#10 S. Mahdi 1396-04-09 00:38
یک مقاله فوق‌العاده دیگه از استاد ترابی. واقعاً با این مقاله کیف کردم و رتبه بندی ها هم واقعا به جا بود. من واقعاً به دوستی بن گریم و رید ریچاردز علاقه دارم، چون اون حس گناهی که رید نسبت به وضعیت بن داره واقعا برام جذاب و قابل احترامه و اینکه میبینم درست مثل اعضای یک خانواده چقدر به هم اهمیت میدن واقعاً باعث میشه از ته دل دوستشون داشته باشم. خسته نباشید آقای ترابی، بی‌صبرانه منتظر قسمت بعدی هستم :-)
نقل قول کردن
sib khan
#11 sib khan 1396-05-17 17:29
خسته نباشید استاد مقاله عالی ای بود.همیشه عالیه و خواهد بود.با شماره یک و پنج خیلی حال کردم ولی در کل با همشون حال کردم.وقتی موضوع مقاله تا این حد مثبته و تا این حد زیبا نوشته میشه دیگه مگه میشه ادم خوشش نیاد :lol:
نقل قول کردن
New Avenger II
#12 New Avenger II 1396-05-17 17:36
خداییش رفاقت جانی استورم و پیتر پارکر خیلی عمیقه . حقشونه اول باشن شوخیاشون باهم خیلی جالب و فان هست مثل کمیک spider man _human torch که خیلی از خوندنش لذت بردم .
نقل قول کردن
nightspider
#13 nightspider 1396-05-17 18:02
استاد واقعا فکر نمیکردم این دو تا رو جا بندازی:
1-کیدفلش و رابین«دیک گریسون»یا فلش و نایتوینگ:این دو نفر هرکدوم دستیار به ترتیب فلش و بتمن بودند و در گروه تیتان های نوجوان و تیتان ها عوض بودند و هردو در یک زمان و با هم دیگه تصمیم گرفتند که از زیر سایه ی استاداشون بیرون بیان و تنها کار کنند.یکی تبدیل به فلش شد و بعد از کشته شدن بری الن به مدت 15 یا 20 سال جای او را گرفت و دیگری تبدیل به نایتوینگ شد و بعد از شکسته شدن کمر بروس جای اونو گرفت تا خوب بشه و بعد از کشته شدن بروس به دست دارک ساید دوباره جای اونو به مدت چند سال گرفت الان هم که در گروه تیتان ها عضو هستند و در کمیک های یکدیگر حضور دارن و همیشه قسمتی از زندگی هم دیگه هستند حتی اگر سریال young justice دیده باشین میتونین بفهمین که این دو جزو تاپ 5 بهرترین رفقای دی سی هستند.امیدوارم این دو رو جا بدین تو لیست.در ضمن میتونستین دوستی دیمین وین و دیک گریسون هم جا بدین.خیلی رابطه ی خوبی دارن این دو.فکر کنم دیمین از تنها کسی که خوشش میاد همین دیک گریسون هست و یجورایی بهش احترام میزاره و بعد از مرگ بروس بدست دارک ساید رابطه ی پدر و پسری هم از این دو نفر شاهد بودیم.با تشکر از مقاله تون و لی امیدوارم حداقال والی وست و دیک گریسون رو وارد لیست کنین.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1396-05-17 18:05
به نقل از nightspider:
استاد واقعا فکر نمیکردم این دو تا رو جا بندازی:
1-کیدفلش و رابین«دیک گریسون»یا فلش و نایتوینگ:این دو نفر هرکدوم دستیار به ترتیب فلش و بتمن بودند و در گروه تیتان های نوجوان و تیتان ها عوض بودند و هردو در یک زمان و با هم دیگه تصمیم گرفتند که از زیر سایه ی استاداشون بیرون بیان و تنها کار کنند.یکی تبدیل به فلش شد و بعد از کشته شدن بری الن به مدت 15 یا 20 سال جای او را گرفت و دیگری تبدیل به نایتوینگ شد و بعد از شکسته شدن کمر بروس جای اونو گرفت تا خوب بشه و بعد از کشته شدن بروس به دست دارک ساید دوباره جای اونو به مدت چند سال گرفت الان هم که در گروه تیتان ها عضو هستند و در کمیک های یکدیگر حضور دارن و همیشه قسمتی از زندگی هم دیگه هستند حتی اگر سریال young justice دیده باشین میتونین بفهمین که این دو جزو تاپ 5 بهرترین رفقای دی سی هستند.امیدوارم این دو رو جا بدین تو لیست.در ضمن میتونستین دوستی دیمین وین و دیک گریسون هم جا بدین.خیلی رابطه ی خوبی دارن این دو.فکر کنم دیمین از تنها کسی که خوشش میاد همین دیک گریسون هست و یجورایی بهش احترام میزاره و بعد از مرگ بروس بدست دارک ساید رابطه ی پدر و پسری هم از این دو نفر شاهد بودیم.با تشکر از مقاله تون و لی امیدوارم حداقال والی وست و دیک گریسون رو وارد لیست کنین.

اینایی که گفتی هم خوبن ولی نه اونقدر که تو این لیست بیان. ضمن که خیلی هم قدمت ندارند

ولی اگه مقاله top 30 بود حتما تو مقاله قرار میگرفتم
در هر حال تو تاپ لیست ها هر چی بزاری باز یکی پیدا میشه که بگه جای فلانی خالیه!
نقل قول کردن
nightspider
#15 nightspider 1396-05-17 18:13
به نقل از mtm:
به نقل از nightspider:
استاد واقعا فکر نمیکردم این دو تا رو جا بندازی:
1-کیدفلش و رابین«دیک گریسون»یا فلش و نایتوینگ:این دو نفر هرکدوم دستیار به ترتیب فلش و بتمن بودند و در گروه تیتان های نوجوان و تیتان ها عوض بودند و هردو در یک زمان و با هم دیگه تصمیم گرفتند که از زیر سایه ی استاداشون بیرون بیان و تنها کار کنند.یکی تبدیل به فلش شد و بعد از کشته شدن بری الن به مدت 15 یا 20 سال جای او را گرفت و دیگری تبدیل به نایتوینگ شد و بعد از شکسته شدن کمر بروس جای اونو گرفت تا خوب بشه و بعد از کشته شدن بروس به دست دارک ساید دوباره جای اونو به مدت چند سال گرفت الان هم که در گروه تیتان ها عضو هستند و در کمیک های یکدیگر حضور دارن و همیشه قسمتی از زندگی هم دیگه هستند حتی اگر سریال young justice دیده باشین میتونین بفهمین که این دو جزو تاپ 5 بهرترین رفقای دی سی هستند.امیدوارم این دو رو جا بدین تو لیست.در ضمن میتونستین دوستی دیمین وین و دیک گریسون هم جا بدین.خیلی رابطه ی خوبی دارن این دو.فکر کنم دیمین از تنها کسی که خوشش میاد همین دیک گریسون هست و یجورایی بهش احترام میزاره و بعد از مرگ بروس بدست دارک ساید رابطه ی پدر و پسری هم از این دو نفر شاهد بودیم.با تشکر از مقاله تون و لی امیدوارم حداقال والی وست و دیک گریسون رو وارد لیست کنین.

اینایی که گفتی هم خوبن ولی نه اونقدر که تو این لیست بیان. ضمن که خیلی هم قدمت ندارند

ولی اگه مقاله top 30 بود حتما تو مقاله قرار میگرفتم
در هر حال تو تاپ لیست ها هر چی بزاری باز یکی پیدا میشه که بگه جای فلانی خالیه!

ولی استاد والی و دیک خیلی قدمت دارندیک گریسون که قدمتش از اسپایدرمن خودمون بیشتره و والی هم سال 1959 تو شماره ی 110 فلش درست شد و از همون کمیک های اولیه تیتان های نوجوان با هم رفیق بودن.خیلی ها تو دی سی میگن جزو تاپ 5 رفاقت ها هستش
نقل قول کردن
mehran spidey
#16 mehran spidey 1396-05-17 19:49
مقاله ی خیلی خوبی بود کلا امروز مقالات خوبی از آقای ترابی خوندم واقعا ممنون بابت این مقاله ;-)
نقل قول کردن
Spider Sam
#17 Spider Sam 1396-05-17 21:43
تاپ ۵ من:
۱- گروت و رکت راکون
۲- اسپایدی و هیومن تورچ
۳مت و فاگی
۴- لوک و ایرن فیست
۵-بتمن و سوپرمن :-)
نقل قول کردن
hassan91
#18 hassan91 1396-05-17 21:57
رفاقتی که تو فیلما دیدم و فکر کنم که تو کمیکها هم هست که تو کمیک جنگ داخلی 2 هم دیده شد، رفاقت بین تونی استارک و رودیه یعنی مرد آهنی و ماشین جنگی که فکر کنم جاش خالیه.
رفاقت کاپ و سم ویلسون و باکی خیلی دیدنیه، رفاقت مرد عنکبوتی و هیومن تورچ رو تو یه مقاله ای خودندم که خیلی پرحرارت بود، همونی که با مرد شنی رو به رو میشدن.
ولی دوستی هایی هستن که دشمن شدنشون خیلی آدم رو آزار میده مثلا دشمنی پیتر پارکر و هری آزبورن یا چارلز اکزاویر و مگنتو که دشمنی شون دل آدم رو کباب میکنه.
آستریکس و اوبلیکس هم خیلی برام خاطره داره. در ضمن راست گفتین اوبلیکس به خاطر اینکه تو بچگی ش درون اون دیگ معجون جادویی افتاده همیشه قدرتمنده و احتیاجی هم به معجون نداره.
نقل قول کردن
Azizi.MR
#19 Azizi.MR 1396-05-19 09:49
ببخشید بابت سوالم خبری از فیلم بلوبیتلو بوستر گولد نشد اخه مگه قرار نشد بسازنش؟؟؟؟؟ :sigh:
نقل قول کردن
Mohammadali1381
#20 Mohammadali1381 1396-05-20 01:46
خسته نباشید اقای ترابی.
راستش من از بین این 20 تا رفاقت این ها رو خیلی دوست داشتم.
1:بتمن و سوپرمن 8)
2:راکت و گروت
3:ولورین و نایت کرالر
4:کیبل و ددپول
5:گرین ارو و گرین لنترن
...........................
البته من به شخصه فکر میکردم تو گروه مردان ایکس و همین طور رفاقت بینشون ولورین و وحشی به رفقای صمیمی معروف میشن چون علاوه بر اینکه دوتاشون حیوان بودن تو یکی از سری فیلم های مردان ایکس که ولورین به گذشته رفت برای نجات آینده وقتی با وحشی ملاقات کرد بهش گفت ما یه روز رفقای صمیمی میشیم از این لحاظ من فکر میکردم این دوتا رفقای خوبی برای هم میشن با تشکر از اقای ترابی
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#21 Samwel Tarly 1396-05-20 12:37
خیلی وقت بود که منتظر این مقاله بودم و خیلی موضوع جالبی داشت و چند بار بعضی از موارد رو خوندم.
به شخصه مورد تن تن و هادوک یا استریکس و اوبلیکس رو دیدم خیلی تعجب کردم البته میدونستم که این چهار شخصیت هم رفاقت دیرینه دارن ولی فکر می کردم از مارول و دی سی فقط تو این لیست باشن!! باید بگم که کاپیتان هادوک جزو جالب ترین شخصیت هایی است که تا حالا دیدم و هر وقت عصبانی شدنش رو میبینم میترکم از خنده و یجورایی اخلاقش شبیه جیمز جونا جیمسونه فقط جیمسون اهل مشروب خوردن دیگه نیست!!
مورد لوک کیج و ایرون فیست هم خیلی باحاله و مثل اکثر موارد این مقاله, این 2تا شخصیت هم ربطی به هم دیگه ندارن و خیلی عجیبه با هم دوست بشن ولی تو دنیای کمیک هر چیزی شدنیه و اتفاقا به تازگی شروع به خوندن سری جدید کمیک های پاورمن و ایرون فیست کردم و به نظرم سرگرم.کننده است.
اسپایدرمن و هیومن تورچ هم 90% احتمال میدادم رتبه اول باشه چون هیچ رفاقتی به این باحالی و صمیمیت ندیدم و همون کمیک اسپایدرمن و هیومن تورچ که اگه اشتباه نکنم اقای شیرزاده ترجمه اش کردن و به بهترین شکل ممکن رفاقت این دو شخصیت رو نشون داده و جزو 10 کمیک برتر مردعنکبوتی هم هست.
خداروشکر همه از رفاقت بین کپ و باکی و فالکون رو به لطف فیلم های مارول استدیوز اگاهی دارن و دیگه احتیاجی به توضیح اضافه نیست.
با تشکر از استاد ترابی از این مقاله زیبا و جزو مقاله هایی بود که ادم خوندنشون سیر نمیشه.
نقل قول کردن
sib khan
#22 sib khan 1396-05-21 19:29
راستي استاد به نظرتون دوستي بين توني و رودي نبايد تو ليست قرار ميگرفت؟(تازه اسماشون هم قافيه هم هستن :-* )
و خيلي خيلي خيلي ببخشيد بابت اسپم ولي...
به اديتور نياز ندارين؟
نقل قول کردن
amazing barbod
-1 #23 amazing barbod 1396-05-22 16:46
به نظر من رفاقت کپ، باکی و فالکون از همه بهتره چون اونا جونشونو واسه هم فدا میکنند و از ته دل همدیگه رو مثل برادر میدونند ولی رفاقت جانی و پیتر مثل دوتا دوست صمیمیه که با هم شوخی میکنند!این نظر منه!
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1396-05-22 16:52
به نقل از amazing barbod:
به نظر من رفاقت کپ، باکی و فالکون از همه بهتره چون اونا جونشونو واسه هم فدا میکنند و از ته دل همدیگه رو مثل برادر میدونند ولی رفاقت جانی و پیتر مثل دوتا دوست صمیمیه که با هم شوخی میکنند!این نظر منه!

متاسفانه باید بگم که از رفاقت پیتر و جانی چیزی نمیدونی
چون خیلی غلطه بگیم فقط دو تا دوست هستند که با هم شوخی میکنن
در ضمن اونا هم حاضرن جونشون رو برای هم بدن
نقل قول کردن
ادریس نصراللهی
#25 ادریس نصراللهی 1402-07-15 15:26
دوست داشتم رفاقت کیسی جونز و رافائل رو هم تو این لیست ببینم ولی احتمالا اونها هم اونقدر توی دنیای کمیک رفاقت شون برجسته‌ نیست که وارد این لیست بشه و بیشتر توی اختباص های خارج از عالم کمیک معروفه
کیسی برخلاف راف دلایل قابل توجیحی واسه عصبی بودنش داره چون در سن خیلی کم شاهد کشته شدن پدرش به دست هان ( رهبر باند تبهکاری اژدهای بنفش ) بود و حتی بعدش هم اذيت و آزار های این تیم بر سر کیسی و خانواده‌اش ادامه داشت ، حتی قبلش هم قلدر های محل کیسی رو تو دوران بچگی به صورت گروهی شدیدا کتک میزدن و اینا باعث شد که کیسی زودتر از موعد به بلوغ شخصیتی برسه
راف هم خشم همیشه آماده طغیان توی وجود اون رو درک میکنه چون خودش هم توی شرایط سختی در یک خانواده پر جمعیت بزرگ شده و دیگران خیلی اوقات روی اعصاب اش هستن !
ولی کیسی از راف هم بی اعصاب تره و در واقع راف سعی میکنه اونو کنترل کنه تا یه وقتی کار دست خودش نده ولی هر وقت احساس کرد به درد و دل نیاز داره میره پیش کیسی چون میدونه اونم خیلی خوب درکش میکنه
رافائل خودش به کیسی اعتراف کرده که مثل برادر دوستش داره و هر وقت هم دوتایی احساس کنن درد و دل کردن نتیحه نمیده با هم میرن محله های درب و داغون نیویورک و دمار از روزگار خفت گیر ها ، دزد ها و قلدر ها درمیارن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید