20 کلون برتر در دنیای کمیک

20 کلون برتر دنیای کمیک بوک

به مناسبت انتشار داستان توطئه کلونی ، سایت spidey مقاله "20 کلون برتر تاریخ دنیای کمیک" را تقدیم شما میکنه.

مقدمه: کلون در دنیای کمیک و داستان های علمی و تخیلی به کاراکتری گفته میشود که با ابزار مصنوعی و  از ژن ، DNA یا خون یک شخصیت دیگر تولید میشود. کلون های زیادی در دنیای کمیک وجود داشته اند که که در این مقاله برترین آنها مورد اشاره قرار میگیرد.

  

20- جوزف (Joseph)

20- جوزف (Joseph)

«جوزف» کلون «مگنتو» هستش که موهای بلندی هم داره و حتی عضو مردان ایکس شد و با «روگ» هم برای مدت کوتاهی رابطه رومانتیک برقرار کرد. ولی باید قبول کرد که اصلا شخصیت پردازی درست و درمونی نداشت! بنابراین نویسندگان کمیک های ایکس من در دهه 90 میلادی تصمیم گرفتند او را بکشند  اما سالها بعد به عنوان یک شخصیت خبیث برگشت . اینجا بود که به شخصیت بهتری تبدیل شد . او گروه جدیدی از میوتانت های خبیث تشکیل داد و برخلاف مگنتو هیچ وقت ندیدیم که هر از گاهی عملی قهرمانانه ازش سر بزنه. بعد از مدتی هم به یکی از خبیث های مهم کمیک های مردان ایکس تبدیل شد. او اخیر در مینی سریز Magneto: Not A Hero خلق شده توسط «اسکوتی یانگ» و «کلی مان» بازگشت جالبی به عرصه داشت.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر «مگنتو» (MAGNETO)

6 تغییر بزرگ در كمیك های X-men

 

19- گاردین (Guardian)

14- گاردین (Guardian)

گاردین (که نام اصلی اش «جیم هارپر» بود) توسط جو سایمون و جک کربی در سال 1942 خلق شد . سپری طلایی هم در دست داشت و معلوم بود که کربی او را از دیگر شخصیت محبوب خود یعنی کاپیتان آمریکا که پیشتر برای مارول خلق کرده بود، الهام گرفته. وقتی کربی پس از سالها در 1971 به دی سی کامیکس برگشت این شخصیت را به صورت کلون احیا کرد یعنی در پروژه ای به نام  Project Cadmus از DNA او استفاده شد و بنابراین کلونی از جیم هارپر خلق شد. این شخصیت  سالها به عنوان یک قهرمان  و افسر Project Cadmus فعالیت داشت و در نهایت به یکی از متحدین سوپرمن تبدیل شد و حتی برای مدتی کوتاه به عضویت گروه جاستیس لیگ هم درآمد.

البته در سالهای گذشته برخی دیگر از شخصیت های گمنام و فرعی نیز هویت گاردین را برای خود انتخاب کرده اند ولی چیزی که مهمه اینه که Project Cadmus در دنیای دی سی به عنوان منبع اصلی کلون سازی مهندسی ژنتیک مطرح بوده است (در کارتون های فوق العاده Justice League Unlimited و "یانگ جاستیس" هم شاهد حضور آن بودیم) . در سریال سوپرگرل هم این شخصیت جیم هارپر حاضر بوده که البته کلون نبوده.

 

18- رگناروک (Ragnarok)

13- رگناروک (Ragnarok)

در طول رویداد مهم و تاثیرگذار "جنگ داخلی" ، ثور به طرز محسوسی غایب بود. اون موقع ثور مرده پنداشته میشد و بنابراین دوستان قدیمی او در گروه اونجرز یعنی ایرون من، مستر فنتستیک و هنک پیم با استفاده از موی ثور، یک کلون روباتیک از رویش ساختند. سپس در لحظه ای جنجالی این کلون در حال مبارزه با دیگر قهرمانان مارول، بیل فاستر ملقب به Black Goliath را کشت (تو این مقاله بیشتر درباره مرگ بیل فاستر توضیح داده شده) . سپس این کلون غیر فعال شد و نامش هم شد «رگنوراک» (چون فهمید که یک کلونه و ثور واقعی نیست). اما این پایان کارش نبود. چون وقتی نورمن آزبورن گروه اونجرز را منحل و گروه جدیدی به نام دارک اونجرز تشکیل داد، دستور داد تا رگنوراک دوباره فعال و عضو گروه شود. بعد دیدیم که رگنوراک به دنیای دیگر رفت و در آنجا حتی توانست چکش معروف ثور را بلند کند (جالبه که در این دنیا ظاهرش هم عوض شد و ریش پرفسوری پیدا کرد!!). در هر حال این کلون پس از کنسل شدن گروه دارک اونجرز دیده نشده است. نکته جالب دیگه درباره او اینه که هواداران مارول بهش لقب Clor داده بودند که ترکیبی بود از کلمات Clone و Thor !

 

17- بیزارو (Bizzaro)

12- بیزارو (Bizzaro)

بیزارو سال 1958 خلق شده و بنابراین یکی از قدیمی ترین کلون های تاریخ کمیک است . او ابتدا در کمیک استریپ های روزنامه ای سوپرمن خلق شد و با وجود اینکه اتو بایندر و جورج پاپ خالق این شخصیت به شمار میروند اما آلوین شوارتز هم ادعا کرده که ایده این شخصیت از ذهن او گرفته شده. در هر حال این نسخه ناقص از سوپرمن محصول دستگاهی است که اشعه های کپی ساز (duplicating day) از خودش ساطع میکرد. خود بیزارو هم  از این دستگاه استفاده کرده تا از دوستان سوپرمن مثل لوئیس لین و جیمی اولسن نسخه های بیزارویی (!) درست کند. بعدش هم که نسخه ای برعکس از کره زمین به نام Bizarro World درست کرد.

درسته که تا به حال چندین نسخه از بیزارو وجود داشته ولی در خلق شدن آنها همیشه قضیه "اشعه کپی ساز" به چشم میخورد. همچنین معمولا این لکس لوثر هستش که این نسخه ها را میسازه. بیزارو در اصل نسخه معکوس و ناقص از سوپرمنه و قدرت های زیادی هم داره. در طول سالیان گذشته گاهی یک متحد برای سوپرمن بوده و گاهی هم یک دشمن سرسخت . داستان هایی هم که در آنها حضور داشته گاهی خیلی بچه گانه بوده و گاهی هم خیلی جدی و خفن! ضمنا، تقریبا از هر شخصیت دی سی یک نسخه بیزارویی هم وجود داشته! بیزارو در حال حاضر در کمیک Red Hood and the Outlaws حضور دارد.

  

16- فاخته ها (The Cuckoos)

16- فاخته ها (The Cuckoos)

شما باحال تر از این کلون ها در دنیای کمیک پیدا نمیکنید! داستان هایی که «فاخته های استپفرود» (The Stepford Cuckoos) در آنها حضور داشته اند به شدت fun هستند.  این سه قلوها از روی «اما فراست» و توسط پروژه  Weapon Plus کلون شده اند. اگر قدرت های تله پاتیک آنها با هم ترکیب شود میتوانند هر میوتانتی را نیست و نابود کنند. بعدش هم به مدرسه اگزاویر رفتند تا قدرت های خود را تحت کنترل درآورند و یاد بگیرند چطور به نحو مناسبی ازشان استفاده کنند.

نکته جالب درباره آنها این است که نوعی شیطنت و بازیگوشی جذاب در ذاتشان هست که احتمالا از اما فراست به ارث برده اند! به همین دلیل است که به جین گری خبر دادند که سایکلاپس و اما فراست مدتیه با به طور تله پاتیک عشق بازی میکنند! همین مساله باعث شد تا عشق ماندگار و طولانی بین جین گری و سایکلاپس به پایان برسد ...

 مطالب مرتبط:

معرفی اما فراست

 

15- دانا تروی (Donna Troy)

11- دانا تروی (Donna Troy)

«دانا تروی» که به نام «واندر گرل» (Wonder Girl) هم شناخته میشود از کارکترهای نسبتا قدیمی دی سی است که مدام اریجین اش عضو شده. در دهه 90 میلادی نسخه جدیدی ازش دیدیم که کلون واندر ومن بود.  او ابتدا در جزیره Themyscira خلق شد تا همبازی واندر ومن جوان باشد. اما توسط شخصیت خبیثی به نام دارک انجل (Dark Angel) ربوده شد و مجبور شد تا تراژدی های زندگی اش را به صورت مرتب تجربه کند (دارک آنجل بعد از هر تجربه حافظه او را پاک میکرد). اما دانا در نهایت توانست این چرخه را بشکند و به متحد واندر ومن و دیگر آمازونی ها تبدیل شود . او همچنین به گروه تایتان ها پیوست اما در حین مبارزه این گروه با روبات سوپرمن کشته شد. البته دانا تروی بعدا زنده شد و اریجین اش را هم پیچیده تر کردند. یک نسخه جدید از او نیز در حال حاضر در کمیک های Titans ریبرث حضور داره.

 

14- بنتلی 23 (Bently 23)

10- بنتلی 23 (Bently 23)

بنتلی 23 سال 2009 و توسط جاناتان هیکمن در run افسانه ای که برای چهار شگفت انگیز نوشت، خلق شد . او کلون یکی از دشمنان قدیمی چهار شگفت انگیز به نام «ویزارد» است. اما وقتی چهار شگفت انگیز توانستند ویزارد را شکست دهند، این بچه را به فرزند خواندگی قبول کردند. او چون هنوز خودش را قبول نداشت ، اصرار داشت که دیگران "23" صدایش کنند. ولی در نهایت راضی شد  نام کوچک ویزارد یعنی «بنتلی» را روی خودش بگذارد و عضو گروه  "بنیاد آینده" یا همان Future Foundation شد (بنیاد آینده از یک سری کودک نابغه تشکیل شده بود که چهار شگفت انگیز رویشان نظارت میکرد) .

بنتلی 23 معمولا به صورت بچه ای بداخلاق به تصویر کشیده میشد که دوست داره تنها باشه ولی رفته رفته در گروه جا افتاد و رابطه صمیمی هم با دختر رید ریچاردز  یعنی «والریا» برقرار کرد. یکبار هم ویزارد او را دید . ویزارد با دیدن او خیلی تحت تاثیر قرار گرفت و بهش اجازه داد در بنیاد آینده باقی بمونه.  او  گفت: "بنتلی به من نشان داد که اگر من هم در یک خانواده خوب و دلسوز بزرگ میشدم میتونستم آدم بهتری باشم.". در هر حال میشود شباهت هایی بین شخصیت بنتلی 23 و «دیمین وین» (پسر بتمن) دید. چون هر دوی آنها توسط شخصیت های خبیث تربیت شده اند ولی بعدا در جوار قهرمانان راه و رسم خوب بودن یاد گرفتند. بنتلی در رویداد بزرگ "جنگ های پنهان" حضور داشت و تصمیم گرفت  در کنار رید ریچاردز به ساخت مجدد مالتی ورس مارول کمک کند.

مطالب مرتبط:

بهترین كمیك های چهار شگفت انگیز (FANTASTIC FOUR)

شماره آخر کمیک جنگ های پنهان (SECRET WARS) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 

13- استرایف (Stryfe)

استرایف

«استرایف» به عنوان کلون «کیبل» خلق شد تا اگه کیبل از ویروس Techno-Organic جان سالم بدر نبره ، جایش رو بگیره. اما بعدها زیر نظر آپوکالیپس قرار گفت و توسط او بزرگ شد تا یک قاتل مغرور و بیرحم باشد و میوتانت ها را شکار کند. استرایف موسس گروه تروریستی و مرگبار "جبهه آزادی بخش میوتانت ها" است و یک بار هم خودش را به جای کیبل جا زد و سعی کرد پرفسور ایکس را ترور کند تا همه فکر کنند کیبل این کار رو کرده. حتی یک بار سعی کرد ویروس مرگبار Legacy را بین میوتانت ها پخش کند تا دیگر اثری از آنها روی زمین نماند. در هر حال استرایف بیشتر در دهه 90 میلادی در کمیک های ایکس من رویت میشد. تا اینکه سالها بعد در 2099، دوباره در رویداد Messiah War او را دیدیم. در این داستان استرایف توسط میوتانتی به نام «بیشاپ» فریب خورد تا را دنیا را فتح کند و کیبل و همچنین بچه میوتانتی به نام Hope را بکشد (Hope تنها شانس برای زنده کردن ژن نسل  میوتانت ها به حساب می آمد). ما در پایان این داستان، استرایف شکست خورد و آپوکالیپس هم گروگان گرفتش تا ازش به عنوان جسم جدیدی برای روح و ذهن خود استفاده کند.

مطالب مرتبط:

معرفی کیبل

 

12- لکس لوثر 2 (Lex Luthor II)

9- لکس لوثر 2 (Lex Luthor II)

در ابتدای دهه 90 میلادی کمیک های سوپرمن در کمال تعجب شاهد کلون های زیادی بودند. یکی از آنها کلون خود لکس لوثر بود که به عنوان پسر لکس لوثر شناخته میشد. قضیه این کلون یه مقدار پیچیده است:  لکس لوثر به خاطر اینکه سالها در تماس با کریپتونایت بود، سرطان گرفت . بنابراین از بدن خودش یک کلون ساخت و بعد ذهنش را بهش منتقل کرد. سپس طوری وانمود کرد که مرده ولی در بدن جوان کلون خودش برگشت و ادعا کرد که پسر لکس لوثر مرحومه! اسم خودش هم گذاشت Lex Luthor II. او موهای قرمز رنگ خوشگلی هم داشت!!! سپس سعی کرد خودش رو یک فرد موجه جلوه بده و دل مردم و سوپرمن را به دست بیاره (حتی سعی کرد رابطه رومانتیک با Supergirl داشته باشه که در همین مقاله به این رابطه اشاره شده) . او حتی پس از مرگ مشهور سوپرمن، هزینه مراسم ترحیم اش را پرداخت و ازش در مجسمه یادبود ساخت. اما لوئیس لین همه چیز را درباره اش فهمید و سپس دیدیم که بدن کلون شده لکس لوثر داره تحلیل میره. اما وضعیتش بهبود یافت و ناگهان دوباره با لکس لوثری کچل مواجه شدیم! او در نهایت تونست حتی رئیس جمهور آمریکا هم بشه. لکس لوثر تا ریبوت New 52 در این بدن کلون شده باقی موند. 

مطالب مرتبط:

10 بلای بزرگی که لکس لوثر بر سر دیگران آورده است

 

 11- جسیکا درو در دنیای آلتمیت (Ultimate Jessica Drew)

8- جسیکا درو در دنیای آلتمیت (Ultimate Jessica Drew)

برایان مایکل بندیس و مارک بگلی خالقین دنیای التمیت تصمیم گرفتند به مناسبت شماره 100 کمیک Ultimate Spider-Man، داستان معروف کلون ساگا را اقتباس کنند. البته این کلون ساگا با کلون ساگای دنیای اصلی مارول خیلی فرق داشت. مثلا دکتر اختاپوس مغز متفکر آن بود و دانشمندی هم در داستان بود به نام بن رایلی که اصلا کلون نبود! در هر حال در این داستان هم دیدیم که از روی پیتر پارکر کلون ساخته شد. اما در نهایت تنها کلونی که زنده ماند، کلون مونثی (!) از پیتر بود که اسمش رو گذاشتند جسیکا درو !!! بدین ترتیب این خانم شد زن عنکبوتی دنیای التمیت. او تمام خاطرات و قدرت های اسپایدرمن را داشت.

رفته رفته بر اهمیت و نقش جسیکا درو در داستان های دنیای التمیت هم افزوده شد و حتی پس از مرگ بلک ویدو در دنیای التمیت، نام بلک ویدو را برای خودش انتخاب کرد. این شخصیت در کراس اور "دنیای عنکبوتی" هم حضور داشت و در کنار کلون های پیتر پارکر دیده شد (اگه داستانش رو با ترجمه فارسی نخوانده اید، اینجا ، اینجا و اینجا را کلیک کنید).

 مطالب مرتبط:

آشنایی با «زن عنكبوتی»! 

 

10- جاستیس لیگ 3000 (Justice League 3000)

7- جاستیس لیگ 3000 (Justice League 3000)

"جاستیس لیگ 3000 " و ادامه آن تحت عنوان "جاستیس لیگ 3001" در سالهای اخیر از سری کمیک های محبوب سالهای اخیر دی سی بوده اند. داستان این سری کمیک ها در قرن سی و یکم میلادی میگذره و ما میبینیم که چطور نسخه ای از "دوقلوهای شگفت انگیز" (Wonder Woman)، کلون های ناقصی از اعضای جاستیس لیگ در پروژه Cadmus خلق میکنند. این کمیک ها خیلی عالی خشونت را با طنز ترکیب میکردند. در شماره های بعدی کلون های دیگر شخصیت های دی سی همچون سوپرگرل و Fire و Ice را هم دیدیم.

اما متاسفانه با دارک تر شدن دنیای New 52 ، این کمیک چون لحن fun و لایتی داشت دچار تغییراتی در سبک طراحی هایش شد و در نهایت کنسل شد. نکته قابل توجه دیگر این است این کمیک با وجود اینکه در قرن 31 جریان داشت اما ارتباطی با Legion of Super-Heroes نداشت. همین مساله باعث شده تا برخی از هواداران قدیمی دی سی گیج بشوند و از نظر continuity با این سری مشکل پیدا کنند.

 

9- کید اپوکالیپس (Kid Apocalypse)

9- کید اپوکالیپس (Kid Apocalypse)

«ایوان صباح نور» (Evan Sabah Nur) بهترین نمونه و مثال برای میراث پرفسور چارلز اگزاویر است: هر میوتانتی اگر در محیط مناسب رشد کنه میتونه با انسان ها همزیستی مسالمت آمیز داشته باشه و از قدرت های خودش برای مقاصد خیر استفاده کنه. در کمیک های Uncanny X-Force دیدیم که چطور «فانتومکس» از خون آپوکالیپس پلید استفاده کرد تا کلونی از رویش بسازه و بدین ترتیب «کید آپوکالیپس» خلق شد.

او نقش کلیدی در شکست دادن «آرکانجل» در داستان Dark Angel Saga داشت و بعدش هم دانش آموز مدرسه «جین گری» شد. در واقع در این مکان بود که کید آپوکالیپس به یکی از اعضای ایکس من تبدیل شد و تصمیم گرفت راه خودش رو از اپوکالیپس جدا کنه. البته در رویداد Axis، رد اسکال سعی کرد تا او را فریب بده و به نسخه پلیدی از آپوکالیپس تبدیلش کنه ولی او به کمک «ددپول» (!) توانست  علیه رد اسکال ایستادگی کنه. 

مطالب مرتبط:

معرفی اپوکالیپس 

مهم ترین اتفاق ها در کمیک های ایکس من: آنجل به ارکانجل تبدیل میشود

 

8- دومزدی (Doomsday)

4- دومزدی (Doomsday)

وقتی قرار شد در دهه 90 میلادی سوپرمن کشته بشه، نیاز بود  تا یک ماشین کشتار تمام عیار به نام «دومزدی» خلق بشه تا نقش قاتل مرد پولادین رو ایفا کنه. میگن دومزدی اصلی در دوران ماقبل تاریخ سیاره کریپتون میزیسته ولی دانشمندی به نام Berton باعث مرگش شد و بعد بقایای او را کلون کرد و اونقدر فرآیند کلون سازی او را تکرار کرد تا روند تکامل و رشد طبیعی او تسریع شود. ولی این کلون توانست از این فرآیند فرار کند. او سپس تصمیم گرفت در عالم هستی نابودی و تخریب به راه بیندازد و در طول هزاران سال دست به کشتار زد و بنابراین بهش لقب "دومزدی" به معنای"آخر جهان" دادند.

سپس کارش به کره زمین کشید و در نبردی مرگبار با سوپرمن، کشته شد (سوپرمن هم در این نبرد کشته شد). سپس جسد او را به فضا فرستادند اما متاسفانه دوباره بیدار و قوی تر از قبل شد! از آن موقع تا به حال دومزدی بارها با سوپرمن سرشاخ شده و حتی کلون های دیگری نیز از رویش ساخته شده. او در داستان های Rebirth هم حضور داشته و در آرک اول کمیک های اکشن کامیکس با سوپرمن و لکس لوثر جنگید. البته همونطور که میدونید دومزدی به بدترین شکل ممکن در فیلم "بتمن علیه سوپرمن" به تصویر کشیده شد (او به طور غیر قابل توجیهی از خون "ژنرال زاد" تولید شد!!!).

مطالب مرتبط:

16 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

10 كمیكی كه با بیشترین جار و جنجال منتشر شدند!

  

7- رد اسکال (Red Skull)

6- رد اسکال (Red Skull)

رد اسکال از شخصیت هایی هستش که بارها و بارها از روی خودش کلون درست کرده و به نظر میرسه که همیشه یک کلون زاپاس در کمد خودش داره! مثلا پس مرگش ، ذهنش رو وارد جسم کلون شده استیو راجرز کرد . یک بار وقتی دوباره شاهد مرگ رد اسکال بودیم ، کلون دیگری از او که سال 1946 ساخته شده بود در کمیک های Uncanny Avengers از خواب بیدار شد. این کلون رد اسکال تونست مغز پرفسور ایکس مرحوم را بدزده و وارد دهن خودش بکنه. در نتیجه تبدیل به موجود بسیار نیرومندی به نام Red Onslaught شد و توانست به صورت تله پاتیک نفرت خودش رو در سرتاسر جهان پخش کنه. بدین ترتیب "جنگ جهانی نفرت" (World War Hate) به راه افتاد. بعدشم هم با Kobik که تجسم فیزیکی وسیله ای بسیار نیرومند به نام "مکعب کیهانی" (Cosmic Cube) بود آشنا شد و به کمک او توانست تاریخچه کاپیتان آمریکا را دستکاری کند و بنابراین در حال حاضر در کمیک های کاپیتان آمریکا ، استیو راجرز به عامل گروه تروریستی "هایدرا" تبدیل شده است. خیلی ها میگن این کلون از خود رد اسکال واقعی هم موفق تر و پلید تر بوده!

مطالب مرتبط:

معرفی رد اسکال

 

6- مادلین پرایور (Madelyine Pryor)

6- مادلین پرایور (Madelyine Pryor)

گاهی اوقات «مادلین پرایور» (که میتوان نامش را «پرایر» هم تلفظ کرد) را به عنوان جادوگر خبیث دنیای ایکس من به تصویر میکشند ولی حقیقت این است که او شخصیت بسیار تراژیکی است. این کلون توسط «مستر سینیستر» و از روی DNA «جین گری» ساخته شد . در واقع ، آن موقع جین گری مرده پنداشته میشد و شوهرش یعنی «سایکلاپس» بسیار دلشکسته بود. تا اینکه کلون جین گری وارد صحنه شد و همه فکر کردند جین گری واقعی زنده شده.

اما بعد جین گری واقعی برگشت و قضیه بغرنج شد چون سایکلاپس و کلون جین گری صاحب پسری به نام «ناتان» شده بودند. سایکلاپس در اقدامی ناجوانمردانه کلون جین گری و پسرش را رها کرد تا بره پیش جین گری واقعی زندگی کنه. بنابراین کلون جین گری قاطی کرد و خبیث شد. او نام «مادلین پرایور» و لقب Goblin Queen را برای خودش انتخاب کرد و همدست مستر سینیستر شد.   او در کمیک های X-Factor و Inferno   یک شخصیت خبیث قدرتمند بود . ضمن اینکه در سالهای گذشته به لطف ظاهر جذابش همواره از خبیث های جالب دنیای ایکس من بوده است.

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر گروه افراد ایكس (X-MEN)

معرفي سايكلاپس

معرفي جين گري

بدترین پدرهای دنیای كمیك بوك

 

 5- سوپربوی (Superboy)

3- سوپربوی (Superboy)

پس از مرگ سوپرمن در دهه 90، چند شخصیت جدیدی سعی کردند جای او را در داستانی به نام Reign of Superman پر کنند. یکی از آنها «سوپربوی» نام داشت. او در اصل توسط پروژه Cadmus و به عنوان یک کلون نوجوان سرکش و یاغی  از سوپرمن خلق شد. بعدش هم نامش شد Kon-El و شروع کرد به کار برای Cadmus. اما بعد از مدتی یکی از اعضای موسس گروه محبوب Young Justice شد و رفت تا با پدر و مادر کلارک کنت در اسمال ویل زندگی کنه (آنجا خودش رو جای پسرعموی کلارک جا زد و اسمش رو گذاشت Conner Kent!) . اما بعدها فهمید که بخشی از DNA او از لکس لوثر گرفته شده و دچار بحران هویت شد. سال 2006 هم در رویداد Infinite Crisis جان خودش را در مبارزه با یک سوپربوی پلید از دنیایی دیگر فدا کرد ولی بعدش دوباره زنده شد.  

این نکته رو باید گفت که درعصر نقره ای کمیک ما شخصیتی به نام Superboy داشتیم ولی این شخصیت در واقع نسخه نوجوان کلارک کنت بود. اما از وقتی پای این Superboy کلون شده در داستان های دی سی باز شد، این شرکت هم سعی کرد اون Superboy قبلی را به دست فراموشی بسپاره. در New 52 هم سوپربوی جدیدی را دیدیم. این سوپربوی یک کلون نیمه کریپتونی بود که توسط پروژه N.O.W.H.E.R.E  خلق شد. در کارتون Young Justice هم نسخه ای از سوپربوی را دیدیم که روحیه ای خصمانه تر داشت. اما متاسفانه این شخصیت فعلا در کمیک های دی سی غیبت داره و به نظر هم نمیرسه که بخواد به این زودی ها برگرده چون پسر واقعی سوپرمن یعنی Jon kent در حال حاضر سوپربوی دنیای دی سیه!

 

4- بن رایلی (Ben Reilly)

5- بن رایلی (Ben Reilly)

در دهه 70 میلادی یکی از دشمنان خطرناک مرد عنکبوتی به نام پرفسور «مایلز وارن» (ملقب به «شغال» ) که از هویت مخفی اسپایدرمن هم با خبر است ، با استفاده از خون پیتر پارکر و گوئن استیسی از رویشان کلون ساخت . البته آن موقع گوئن استیسی مرده بود و بازگشتش به عنوان کلون جنجال زیادی را موجب شد (اگر داستانش را نخوانده اید ، اینجا را کلیک کنید). در هر حال کلونی که از روی پیتر پارکر ساخت تمام قدرت های مرد عنکبوتی را داشت. در انتهای این داستان به نظر رسید که این کلون کشته شده است. اما در دهه 90 ادامه این داستان به نام Clone Saga منتشر شد و این کلون دوباره با نام «بن رایلی» برگشت. سپس بهش گفته شد که او پیتر پارکر اصلیه! بدین ترتیب تبدیل شد به قهرمانی ملقب به «اسکارلت اسپایدر»  (پیتر پارکری که این همه سال میشناختیم هم بازنشسته شد و تصمیم گرفت از نیویورک بره تا در شهری دیگر در کنار همسرش مری جین زندگی جدیدی آغاز کنه) اما این مساله هواداران قدیمی مرد عنکبوتی را خشمگین کرد. بنابراین مارول مجبور شد که داستان رو طوری ادامه بده که در آن معلوم شد همه چیز زیر سر نورمن ازبورن بوده و او کاری کرده که پیتر پارکر به اشتباه فکر کنه یک کلونه و بن رایلی واقعیه. آخرش هم بن رایلی توسط گلایدر گرین گابلین کشته شد. ولی در جریان داستان "توطئه کلونی" برگشت که اینجا ترجمه شده است و تبدیل به «شغال» شد! اما الان مدتیه دوباره مثبت شده و حتی در قالب جانشین مرد عنکبوتی هم او را دیده ایم (البته سال 2023 طی رویداد "دارک وب" او دوباره خبیث شد!).

مطالب مرتبط:

10 حقیقتی که باید درباره «شغال» (THE JACKAL) بدانید

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

 

3- سوپرگرل (Supergirl)

2- سوپرگرل (Supergirl)

سوپرگرل هم مثل خیلی دیگر از شخصیت های دی سی بارها  بارها اریجینش تغییر کرده است . در یکی از این اریجین ها دیدیم که در دنیایی دیگر یک لکس لوثر نه چندان خبیث با استفاده از الگوهای مغزی «لانا لانگ» یک کلون از سوپرگرل ساخته. پس از نابودی این دنیا، این سوپرگرل وارد دنیای اصلی دی سی و به نخستین سوپرگرل این شرکت در دهه 90 میلادی تبدیل شد.  خیلی زود هم با لکس لوثر ملاقات و عاشقش شد . البته اون موقع البته لکس لوثر هم خودش یک کلون بود! (درباره این کلون در آیتم شماره 12 همین مقاله توضیح دادیم). در واقع سوپرگرل به این دلیل عاشق این لکس لوثر شد چون شبیه به لوثری بود که در دنیای خودش خلقش کرده بود. حتی ما شاهد بودیم که سوپرگرل رهبر نیروی امنیتی شخصی لکس لوثر به نام Team Luthor شد و سعی کرد با دومزدی بجنگه.

اما بعدش فهمید که لکس لوثر صدها کلون دیگر از رویش ساخته ، باهاش جنگید تا عاقبت به کما رفت. بعدش هم با ذهن دختری به نام لیندا دانورز ترکیب و به شخصیتی با نیروهای آتشین تبدیل شد و تا New 52 هم سوپرگرل اصلی دنیای دی سی باقی ماند.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر سوپرگرل (SUPERGIRL)

  

2- کین (Kain)

1- کین (Kain)

کین قطعا یکی از جذاب ترین کلون های تاریخ دنیای کمیکه. چرا ?چون تمام نیروهای پیتر پارکر رو داره ولی دارک تره، بی ادب تره و خیلی هم به مسئولیت پذیری اهمیت نمیده. بنابراین داستان های fun و خفن زیاد داره. قبلا در این مقاله مفصل و کامل درباره کین توضیح داده شده و بنابراین هر چیزی بگم تکراریه! پس بهتره همون مقاله رو بخوانید.

مطالب مرتبط:

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

15 حقیقتی که باید درباره «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER) بدانید

  

1- ایکس 23 (X-23)

ایکس 23

یقینا این شخصیت که کلونی از «ولورین» محسوب میشه پس از اکران فیلم "لوگان" محبوب تر و شناخته شده تر از قبل هم میشه . نکته جالب درباره او اینه که قبل از اینکه در دنیای کمیک خلق بشه در دنیای انیمیشن خلق شد! بله درست شنیدید ... او در کارتون X-Men: Evolution خلق شد و بعدش توسط خالق خودش یعنی «گرگ کایل» وارد دنیای کمیک هم شد. در هر حال «ایكس 23» كلونی است كه توسط یك سازمان دولتی مخفی  از روی ولورین ساخته شده تا یك سلاح مخرب باشد (البته روی دستان او به جای سه چنگال، دو چنگال دیده میشود).

بنابراین او ابتدا شخصیت خبیثی محسوب میشد و دست به كشتار زیادی هم زد ولی به خاطر وقایع تراژیكی كه بر سرش آمد ،  به جرگه آدم های خوب داستان های مارول پیوست. ایکس 23 در کمیک هایی همچون NYX، New X-men و X-Force حضور پیدا کرد تا اینکه اخیرا و پس از مرگ ولورین دنیای اصلی، جایش را گرفت و به all-new wolverine تبدیل شد. در حال حاضر هم بسیار شخصیت محبوب و فوق العاده ای به حساب میاد و کاملا در نقش ولورین جا افتاده. خیلی ها او را یکی از بهترین شخصیت های سالهای اخیر مارول میدانند چون شخصیت جذاب و داستان های خواندنی زیاد دارد. در واقع ایکس 23 ترکیبی است از از ژرفای عاطفی تاریک ولورین با ویژگی های نوجوانانه. اگه او تونسته اینقدر سریع در دنیای کمیک مطرح شود پس مطمئن باشید پس از قسمت سوم فیلم ولورین 3 یکی از شخصیت های درجه یک دنیای کمیک میشود.

مطالب مرتبط:

معرفی ایکس 23

5 شخصیت برتر كمیك كه خارج از دنیای كمیك خلق شدند!

 

نویسنده: مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

S.T.A.R.K
#1 S.T.A.R.K 1395-08-30 12:10
خیلی ممنون استاد بازهم با مقالات شما به اطلاعاتمون افزوده و برخی ابهامات رفع شد.
در پایان شماره 3 جنگ داخلی وقتی تیم کاپیتان و ایرون من درگیر مبارزه هستن در یک صحنه فوق العاده تور ظاهر میشه و در ادامه اون با اغاز شماره 4 ضربه شدیدی به تیم کاپ میزنه و درنهایت مرگ بیل فاستر و تاثیرات گسترده اون بر جنگ اتفاق میفته در شماره 7 هم هرکول این کلون رو غیرفعال میکنه.
(واقعا چقدر این داستان جذاب بود حیف که جنگ داخلی2 اصلا نتونسته به این سطح برسه)
جاستیس لیگ 3000 رو فقط همون شماره ای که تو سایت ترجمه شد خوندم ولی راستش اصلا ازش خوشم نیومد
خیلی دلم میخواد دهه 60 تو آمریکا بودم و کمیک هارو از همون موقع دنبال میکردم مخصوصا داستان های اسپایدرمن و ایکس من ولی حداقل سعی میکنم الان داستان های جدید رو دنبال کنم و برخی کمیک ها قدیمی رو هم بخونم
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#2 Captain Steve Lover 1395-08-30 12:13
عالی بودن. دستتون درد نکنه. همش درست بود.
به شخصه راگناروک رو از بقیه بیشتر دوس داشتم.
نقل قول کردن
Nightwatcher
#3 Nightwatcher 1395-08-30 12:14
یه مقاله فوق العاده جالب و جذاب!
ممنون از جناب ترابی. خسته نباشید.

من با برخی از اینها آشنایی نداشتم. یعنی نمیدونستم از اینها کلون ساخته شده.
برای من جالبترین کلون راگناروک بود. توی جنگ داخلی 1 اول فکر کردم واقعا خود ثوره! ولی واقعا غافلگیر شدم.
راستی الان توی فصل 2 سریال سوپرگرل جیمی اولسن "گاردین" شده!
نقل قول کردن
spider.ali
#4 spider.ali 1395-08-30 12:16
خیلی مقاله خوب و جالبی بود من خودمم کین رو خیلی دوست دارم اما نمیدنستم که دومزدی هم یک نوع کلونه یا لکس لوتر هم کلون داشته و خیلی برام جالب بود.کین به نظر من هم بهترین کلونه لباسشم خیلی باحاله حیف که تو التیمیت اسپایدرمن گند زدن بهش البته به نظرم کین آلتیمیت اسپایدرمن هم تا حدودی جالب بود.
نقل قول کردن
parsa999
#5 parsa999 1395-08-30 12:42
مقاله ی جالبی بود ممنون آقای ترابى :-) :-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1395-08-30 13:32
مقاله شگفت انگیز بود
واقعا عالیی بود
خیلی حال کردم...
نقل قول کردن
Captain Dead Pool
#7 Captain Dead Pool 1395-08-30 14:10
بازم مثل همیشه عالی بود ممنون از بابی مقالتون
نقل قول کردن
alireza
#8 alireza 1395-08-30 15:21
خیلی خوب بود :lol:
نقل قول کردن
Victor
#9 Victor 1395-08-30 17:05
از Stryfe واقعا خیلی خوشم میاد
پسری که میخواد خودش رو به پدرش ثابت کنه و برای انجام اینکار دست به انجام هرکاری میزنه. ظاهر خفنی هم داره و جون میده برای اقتباس های سینمایی
نقل قول کردن
علی قدیانی
#10 علی قدیانی 1395-08-30 17:55
مرسی از آقای ترابی عزیز با این مقاله عالیشون واقعا جای این مقاله تو سایت کم بود. از بین این کلون ها من بن رایلی رو خیلی دوست دارم و کلون مورد علاقه منه!
نقل قول کردن
Sentinel
#11 Sentinel 1395-08-30 18:57
با تشكر از آقاي ترابي بابت مقاله
مقاله ي جامع و پرمحتوايي بود خيلي ممنونم
به شخصه دومزدي،راگناروك ،بيزارو ، سوپربوي و بن رايلي رو از بقيه بيشتر دوست دارم
نقل قول کردن
Mg.sp
#12 Mg.sp 1395-08-30 22:11
عمو مختار شما enemy of state II رو خوندین یا نه؟
داستانش چطوره؟
نقل قول کردن
Nightwatcher
#13 Nightwatcher 1395-09-01 17:00
به نقل از Nightwatcher:
یه مقاله فوق العاده جالب و جذاب!
ممنون از جناب ترابی. خسته نباشید.

من با برخی از اینها آشنایی نداشتم. یعنی نمیدونستم از اینها کلون ساخته شده.
برای من جالبترین کلون راگناروک بود. توی جنگ داخلی 1 اول فکر کردم واقعا خود ثوره! ولی واقعا غافلگیر شدم.
راستی الان توی فصل 2 سریال سوپرگرل جیمی اولسن "گاردین" شده!

تشکر بابت آپدیت این مقاله
واقعا این 5 موردی که اضافه کردید هم خیلی خیلی جالب بودن و حقشون بود که توی لیست باشن.
به خاطر نزدیک شدن به زمان اکران فیلم "لوگان" هم وجود x-23 توی لیست واجب بود.
ممنون
نقل قول کردن
Dark3m
#14 Dark3m 1395-09-01 17:03
Awlllliiii Bood
نقل قول کردن
Sentry
#15 Sentry 1395-09-01 17:11
مقاله ی خیلی خوبی بود
ولی چرا مستر سینیستر جز لیست نیست؟
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1395-09-01 18:41
به نقل از Nightwatcher:
به نقل از Nightwatcher:
یه مقاله فوق العاده جالب و جذاب!
ممنون از جناب ترابی. خسته نباشید.

من با برخی از اینها آشنایی نداشتم. یعنی نمیدونستم از اینها کلون ساخته شده.
برای من جالبترین کلون راگناروک بود. توی جنگ داخلی 1 اول فکر کردم واقعا خود ثوره! ولی واقعا غافلگیر شدم.
راستی الان توی فصل 2 سریال سوپرگرل جیمی اولسن "گاردین" شده!

تشکر بابت آپدیت این مقاله
واقعا این 5 موردی که اضافه کردید هم خیلی خیلی جالب بودن و حقشون بود که توی لیست باشن.
به خاطر نزدیک شدن به زمان اکران فیلم "لوگان" هم وجود x-23 توی لیست واجب بود.
ممنون

خواهش میکنم
البته من 6 تا شخصیت به اپدیت مقاله اضافه کردم، نه 5 تا! چون اسپایدر ساید رو از لیست حذف کردم و در نتیجه 6 شخصیت دیگه اضافه شد
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1395-09-01 18:42
به نقل از Sentry:
مقاله ی خیلی خوبی بود
ولی چرا مستر سینیستر جز لیست نیست؟


تا جایی که میدونم سینیستر خودش کلون نیست ولی از روی خودش کلون زیاد میسازه (مثل مایلز وارن)
نقل قول کردن
Mr. x
#18 Mr. x 1395-09-01 21:55
فوق العاده بود دستتون درد نکنه واقعا شما عجوبه ای آقای ترابی اما من اصلا از ایکس 23 خوشم نمیاد وعاشق کین هستم چون هم شبیه ددپوله وهم مردعنکبوتی :lol:
نقل قول کردن
DARK LORD
#19 DARK LORD 1395-09-02 11:31
بسیار عالی و مفید بود...
خسته نباشید..
نقل قول کردن
DARK LORD
#20 DARK LORD 1395-09-02 11:33
ببخشید یه سوال واسه من پیش اومده...
کلون هر شخصیت دقیقا توانایی های همون شخصیت رو داره یا بخشی از اونو ؟؟؟؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#21 Cap-Spider Potter 1395-09-02 15:01
به به جناب دارک لرد...
کم نظر میدی...
یکم بیشتر تو بحث های سایت سعی کن شرکت کنی...
ببین کلون شخصیت میتونه بخشی از قدرت طرف ، کل قدرت او یا قدرت هایی داشته باشه که شخصیت اصلی اونارو نداره
در واقع مهم اون ژن و حالت درونی شخصیت هست که درون کلون قرار میگیره...
نقل قول کردن
Ice Man
#22 Ice Man 1395-09-02 20:07
ممنون آقاى ترابى ، با وجود اين که کلون ها شخصيت هاى برتر زيادى دارن اما تعداد محدودى هم هستن که بهتره کلون بودن از اريجينشون حذف بشه اما بعضى هاشون باز هم شخصيت هاى فوق العاده اى هستن
20.جوزف
ايده اين کلون زياد جالب نيست ولى يه جورايى هم نشون ميده که مگنتو چقدر پرفکته و هم اين که کلون ساختن از بعضى شخصيت ها واقعا ريسک بزرگيه چون ممکنه از خودش هم شرور تر بشن
19.گاردين
شخصيت جالبيه اما هيچى خوده کاپيتان آمريکا نميشه
18.رگناروک
ايده يه ورژن شخصيت منفى از ثور واقعا عاليه و اى کاش که بيشتر بهش ميپرداختن و ظاهر بهترى هم داشت اما بازم پتانسيلش زياده
17.بيزارو
هم جزء شخصيت هاى مورد علاقمه و شخصيت پرفکت و خفنيه و هم تا حدودى از ويلن هاى هاى قابل پيشرفت سوپرمنه يعنى يکم کليشه ايه و شخصيت پردازى خوبى نداره
16.فاخته ها
شخصيت هاى جالب و فانى هستن و در کل خيلى باحالن
15.دانا تروى
شخصيت بدى نيست اما خيلى کليشه اى و معموليه
14.بنتلى 23
از شخصيت ويزارد خوشم مياد و ويلن خوبيه و انگيزه هاش و شخصيت پردازيش هم نسبتا خوب هستن ولى درباره بنتلى 23 فعلا نظرى ندارم
13.استرايف
بهترين و قابل قبول ترين کلون براى کيبله اما اگه به جاى کلون يک ورژن اصلى از خوده کيبل بود بهتر بود
12.لکس لوثر 2
خب معلومه که اين يکى کلون برتريه چون لکس لوثر شخصيت برتريه و تقريبا فقط صاحب يک جسم جديد شده چون هنوز ذهن خودشه
11.جسيکا درو در دنياى آلتميت
اصلا کلون جالبى نيست و هنوز جاى کار داره
10.جاستيس ليگ 3000
ايده اين داستان فوق العادست و اين ها هم بيشتر يک ورژن متفاوت اعضاى جاستيس ليگ هستن براى همين کلون هاى برترى هستن
9.کيد آپوکاليپس
مطمئنم اين شخصيت سرانجام خوشى نداره چون آپوکاليپس هم اولش همچين شخصيتى بوده ولى به مرور زمان تغيير ميکنه ، اين يکى از برترين کلون ها و ايده ها و شخصيت هاى کميکه
8.دومزدى
خب پس دومزدى هم کلون بوده ! اما چون خودش دومزدى اصلى دنياى کميکه و اون هم جزء اريجينش حسابه بيشتر شخصيت برتريه تا کلون برترى
7.رد اسکال
شخصيت رد اسکال رو مدرن تر و باحال تر کرده و خيلى هم بهتر کاپ رو به چالش ميکشه ، کارش درسته و حرف نداره
6.مادلين پرايور
برترى شخصيتش تا حدودى با خوده جين گرى برابرى ميکنه پس کلون موفقيه اما سايکلاپس هم با اين که چاره اى نداشت اما ميتونست قضيه رو بهتر حل کنه
5.سوپربوى
سوپربوى با وجود کلون بودن شخصيت فوق العاده ايه مخصوصا در سرى هاى جديد و خلاصه يکى از بهترين شخصيت هاى مکمل سوپرمنه
4.بن رايلى
بن رايلى شخصيت عالى ايه و اگه برگرده ميتونه دوباره يکى از بهترين شخصيت هاى مکمل اسپايدرمن بشه البته هرچند که در دنياى اصلى نبود بهتر بود ولى اميدوارم با يک حضور درست و حسابى برگرده
3.سوپرگرل
خب اين کلون در حد همون سوپرگرل اصليه فقط يکم کم تر
2.کين
کين هم خيلى خفن و دارکه و شخصيت پرفکتيه ، فقط اى کاش کلون نبود
1.ايکس 23
نسبت به بقيه کلون ها از همه بهتر و فوق العاده تره و براى خودش شخصيت برتريه و اينقدر پتانسيل ولورين زياده که حتى کلونش هم خودش از برترين شخصيت هاى کميکه
در کل ايده کلون شخصيت ها بعضى وقت ها خوبه و بعضى وقت ها هم خيلى بى خوديه
باز هم از آقاى ترابى تشکر ميکنم بخاطر مقاله
نقل قول کردن
Aquila
#23 Aquila 1395-09-04 23:24
جالب بود
نقل قول کردن
ironman
#24 ironman 1399-06-16 23:36
سلام حال کردم خیلی مقاله خوبی بود
آیتم هجدهمی یه غلط داره گروه دارک اوجرز تشکیل داد اونجرز رو اشتباه نوشتین اوجرز
آیتم سیزدهمی هم بجای تا دنیا را فتح کند نوشته شده را دنیا را فتح کند
بازم عذر میخوام که گفتم چون خودتون میگید اگه ایراد داره بگید گفتم
آیتم یک واقعا عالی هستش
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1399-06-17 08:44
به نقل از ironman:
سلام حال کردم خیلی مقاله خوبی بود
آیتم هجدهمی یه غلط داره گروه دارک اوجرز تشکیل داد اونجرز رو اشتباه نوشتین اوجرز
آیتم سیزدهمی هم بجای تا دنیا را فتح کند نوشته شده را دنیا را فتح کند
بازم عذر میخوام که گفتم چون خودتون میگید اگه ایراد داره بگید گفتم
آیتم یک واقعا عالی هستش

ممنوم که گفتی. تصحیح شد
بازم هر جایی غلط تایپی دیدی بگو تا درستش کنیم
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#26 Mr. Doctor 1399-06-20 13:58
سلام.
مقاله ی خیلی باحالی بود.با رتبه بندی ها هم موافقم،مخصوصا رتبه کین پارکر.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید