15 اشتباه بزرگی که کریستوفر نولان در فیلم های بتمن مرتکب شد

15 اشتباه بزرگی که کریستوفر نولان در فیلم های بتمن مرتکب شد

این موارد نشان میده که نولان چندان هم با شخصیت بتمن آشنایی نداره و اینکه فیلم های او چقدر با کمیک های بتمن فرق دارند.

مقدمه: بتمن همیشه یکی از بخش های مهم فرهنگ عامه پسند (pop culture) مردم جهان بوده و خواهد بود . مردم عاشق مبارز شنل پوش و ماجراهای او هستند . بروس وین به عنوان یک انسان عادی و اون فناپذیری که در وجودش هست باعث شده تا خیلی ها باهاش ارتباط برقرار کنند. همین باعث شده هواداران زیادی هم داشته باشد. هر جا نگاه میکنیم بتمن هست به خصوص در عالم سینما. خیلی ها هم هستند که حس میکنند فیلم های بتمن ساخته کریستوفر نولان نوعی رنسانس در ژانر ابرقهرمانی را آغاز کردند . این فیلم ها چشم انداز این مدیوم را عوض کردند و سینماروها و منتقدین را مجبور کردند تا این ژانر را جدی بگیرند. وقتی هم که هیث لجر در فیلم "شوالیه تاریکی" دیده شد انگار یک بمب اتم منفجر شد . همه تحت تاثیر نقش آفرینی او در قالب بزرگترین دشمن بتمن قرار گرفتند و متوجه پتانسیل فیلم های ابرقهرمانی شدند. تا به امروز خیلی ها "شوالیه تاریکی" را یکی از برترین فیلم های ابرقهرمانی میدانند . با این حال این سری فیلم ها خیلی با  بی عیب و نقص بودن فاصله دارند. سایت CBR در این مقاله دلایل این ادعا را ذکر میکنه.

  

15- شخصیت های خبیث (The Villains)

شخصیت های خبیث (The Villains)

بدون شک یکی از به یاد ماندنی ترین چیزها در تریلوژی دارک نایت نقش آفرینی شگفت انگیز هیث لجر در نقش جوکر بود. او همان قدر بی رحم بود که زیرک و مکار بود. ضمن اینکه هیچ مشکلی نداشت که به بقیه جنون افسار گسیخته خودش رو نشان بده. جوکر لجر استاندارد تازه ای بود برای ویلن های دنیای فیلم های کمیک بوکی. ولی با وجود اینکه جوکر باعث شد فیلم "شوالیه تاریکی" نمادین شود اما دیگر خبیث های این سری در انجام این کار ناتوان بودند. خبیث های "بتمن آغاز میکند" و "شوالیه تاریکی برمیخیزد" استاندارد بالایی نداشتند. حتی «مترسک» هم نتونست اون قابلیت خودش رو بروز بده چون تحت الشعاع راس الغول بود و مثل نوکر او عمل میکرد. عمده جذابیت راس الغول در مرموز بودن و عارفانه بودن اوست که تمام این جنبه ها از شخصیت او در فیلم حذف شده بودند. تالیا الغول یک زن اغواگر خطرناک (femme fatale) غیر جذاب بود که نقشه بیخودی برای نابودی گاتهام داشت. «بین» هم بیشتر به خاطر صدای مسخره اش شناخته میشه و «دو چهره» هم زیادی غر میزد و آه و ناله میکرد.

  

14- لباس بتمن (Batman’s Costume)

لباس بتمن

بتمن بسیار نمادین است. لباس او هم درست مثل لباس اسپایدرمن و سوپرمن در سطح جهان بسیار شناخته شده میباشد. لباس او عالی است و تنها در برخی موارد و شرایط ویژه نیاز به تغییر دارد . اما این لباس در سری فیلم های نولان به شدت مشکل دارد . مثل یک مشت بخش های بی ربط میمونه که همین جوری به هم وصل شده باشند . هیچ زیبایی یا ظرافتی در آن دیده نمیشود . فقط خیلی cheap به نظر میاد. شنل او هم مشکل داره. این شنل به جز در موارد گلایدینگ (Gliding) برای او هیچ کار خاصی نمیکنه. حتی نمیتونه به خوبی با بقیه لباس ترکیب بشه. چون از نوعی متفاوت از رنگ سیاه ساخته شده و کاملا اون افکت شب رو که بتمن سمبلش هستش از بین میبره. در نتیجه اون تصویر حاکی از یک خفاش بزرگ که باید در ذهن خلافکاران ایجاد بشه جای خودش رو داده به تصویر مردی که فقط یک کاستوم (costume) برتن کرده.

 

13- بتموبیل (Batmobile)

 بتموبیل (Batmobile)

بتمن کلی اسباب بازی با حال داره. چون بروس وین یک مولتی میلیاردر هستش میتونه برای خودش تجهیزات زیادی بخره و بسازه . یکی از دلایلی که خیلی از آدم ها دوست دارند جای بتمن باشند اینه که بتونند به اینهمه گجت باحال در غار بتمن دسترسی پیدا کنند. در این بین قطعا باحال ترین وسیله بتمن "بتموبیل " نام داره (استاد ترابی در این مقاله اون رو به عنوان برترین و نمادین ترین وسیله نقلیه در دنیای کمیک انتخاب کردند). این وسیله از سریال قدیمی بتمن با شرکت «آدام وست» تا فیلم های سینمایی بتمن ساخته «تیم برتون» و «جوئل شوماخر» نقش مهم کلیدی داشته و هیچ کس هم نمیتونه بگه که معرکه به نظر نرسیدند. اما بتموبیل به طرز عجیبی در سه گانه بتمن نولان غایب است. بله، میدونیم که ماشین بتمن در این فیلم ها "تامبلر" (Tumbler) نام داره و قراره بتموبیل باشه ولی این دو تا یکی نیستند. همه میخواستند بتموبیل را ببینند ولی در عوض این ماشین زشت و بدقواره گیرشون اومد.

 

12- رابین (Robin)

 رابین (Robin)

در تاریخ سینما «رابین» ملقب به پسر اعجوبه و دستیار باوفای بتمن فقط در فیلم های "بتمن برای همیشه" و "بتمن و رابین" حضور داشته. در این فیلم ها نقش او را «کریس اودانل» بازی میکرد که بسیار عجول و کله شق بود. ولی در هر حال این فیلم ها تلاش صادقانه ای داشتند برای اینکه این شخصیت را وارد دنیای سینما بکنند. نولان هم میتونست با توجه به سرگذشت تراژیک رابین او را به راحتی وارد دنیای واقعی و جدی خودش بکنه. ولی در عوض تماشاچیان «جان بلیک» گیرشون اومد. بدون هیچ تردیدی او یکی از اضافات بیخود تمام فیلم های نولان بود. بلیک یک افسر پلیس شهر گاتهام بود که به طور عجیبی به هویت بتمن پی برد (از طریق شناختن یه نگاه خاص در چشمان بروس!). احمقانه بود. در پایان فیلم بروس کلید غار بتمن رو بهش میده و نام رابین برای بلیک فاش شد. واقعا اینکه رابین رو در حد یک ایستراگ دور انداختنی تقلیل دادند خیلی اشتباه بود.

 

11- شخصیت بروس وین (Bruce Wayne’s Perosnality)

 شخصیت بروس وین (Bruce Wayne’s Perosnality)

شخصیت بروس وین را نمیتوان به راحتی روی پرده سینما به تصویر کشید. او به طرز باورنکردنی چند لایه و پیچیده است چون خیلی اتفاقات برایش افتاده و چیزهای زیادی در ذهنش جریان دارد. گفته میشه اون درد و رنجی که دیده را با پوشیدن لباس بتمن تخلیه میکنه. ولی وقتی لباس بتمن رو نداره بسیار عالی میتونه وانمود کنه که آدم نرمالیه. او در قالب بتمن نیز یک رهبر خارق العاده است و خیلی راحت میتونه بقیه رو متقاعد کنه که بیان طرفش. گفته میشه قدرت شخصیت او از تمام مشت هایی که تا به حال پرتاب کرده بیشتره. ولی نمیدانیم مشکل از فیلمنامه بود یا دخالت های خود «کریستین بیل» که باعث شد این بروس وین اینقدر تهی از کاریزما بشه . متحدین او فقط برای این میان طرفش چون خودش بهشون میگه. شخصیت او خلاصه میشه در جوک های بیمزه و خیره شدن به افق! کافیه به اون حداقل عاطفه ای که موقع مرگ «ریچل» از خودش نشون داد دقت کنید.

 

10- آلفرد (Alfred)

 آلفرد (Alfred)

«الفرد پنی ورث» را به عنوان خدمتکار قابل اعتماد بتمن میشناسند که خیلی وقتها به شکل های مختلف به کمکش اومده. پیوند اونا غیر قابل شکست است چون آلفرد به طور دائمی نقش راهنما و پدر بروس را برای او ایفا میکنه. وقتی «مایکل گاگ» نقش او را بازی میکرد همچون خدمتکاری خردمند بود که بروس گاهی اوقات ازش توصیه و نصیحت میگرفت . سپس «مایکل کین» نقش آلفرد را در فیلم های نولان بازی کرد . متاسفانه او در حد یک پیرمرد غرغرو تقلیل یافت. درسته که نیتش خیر بود ولی اکثر اوقات همچون سدی لجوج عمل میکرد. آلفرد نولان هیچ تاثیر معناداری روی بروس و زندگی او نداشت. احتمالا خود نولان هم این موضوع رو فهمیده بود چون در "شوالیه تاریکی برمیخیزد" از بروس فاصله گرفت. ولی اینهم فایده ای نداشت چون در دراز مدت تاثیری روی بروس وین نداشت.

 

9- صدای بتمن (Batman’s Voice)

 صدای بتمن (Batman’s Voice)

یکی از مهم ترین ارکان زندگی و حرفه یک سوپرهیرو اینه که بین صدای روزمره و صدای ابرقهرمانی خودش تفاوت ایجاد کنه. این کمک میکنه تا بتونی هویت مخفی خودت رو حفظ کنی . مخصوصا اینکه چیزی نباشه که دهانت را بپوشانه. صدای بتمن هم واقعا خیلی مهمه. در دنیای سینما هر کدام از بازیگران نقش بتمن صدای این شخصیت را به طور متفاوتی عرضه داشته. برخی فقط لحن خود را عوض کرده و برخی هم اصلا هیچ تغییری ایجاد نکرده اند. اما متاسفانه برداشت نولان از بتمن عجیبن شده با غرش های توگلوئی (guttural growl) آقای «کریستین بیل» . صدای او آنقدر از حالت صحبت کردن معمولی انسانی فاصله میگرفت که گاهی واقعا نمیشد فهمید داره چی میگه. خیلی زود هم این صدا مورد تمسخر قرار گرفت. متاسفانه صدای بتمن به یکی از موارد کمتر به یاد ماندنی فرنچایز بتمن نولان تبدیل شده است.

  

8- کمیسر گوردون (Commissioner Gordon)

 کمیسر گوردون (Commissioner Gordon)

در دنیای کمیک «جیم گوردون» یک کارآگاه شگفت انگیزه. درسته که بتمن شخصیت اصلی دنیای کمیک های خودشه و خیلی وقتها گوردون به قدر کافی مورد توجه قرار نمیگیره ولی بالاخره دلیلی داره که بتمن اینقدر بهش احترام میذاره. این کارآگاه کهنه کار برخی از بدترین تجربیات ممکن را در شهر گاتهام پشت سر گذاشته که شامل خبیث های این شهر میشه و درست مثل بتمن همیشه سربلند بیرون آمده. قبل از سری نولان ما هرگز یک شخصیت پردازی واقعا دقیق از این شخصیت در دنیای سینما نداشتیم. یعنی خیلی وقتها بی مصرف نشان داده میشد . ولی در سری نولان او از رده های پایین شروع کرد و به درجه کمیسری رسید. اما همچنان مشکل اصلی باقی ماند: او یک پلیس بزرگ نبود. او نتونست افسران فاسد را در اداره پلیس ریشه کن کنه. از همه مسخره تر این بود که تا قسمت سوم تقریبا تمام شخصیت های اصلی این سری از هویت مخفی بتمن مطلع شده بودند ولی گوردون که قراره یک کارآگاه کارکشته و درجه یک باشه آخرین نفری بود که فهمید!

 

7- سکانس های مبارزه (The Fight Sequences)

سکانس های مبارزه (The Fight Sequences)

وقتی به بتمن فکر میکنیم اولین چیزی که بعد از هوش استثنایی او به ذهن خطور میکنه، مهارت های فیزیکی اوست. بتمن یکی از برترین مبارزین دنیای کمیک های دی سی هستش. و خیلی ها آرزو دارند که بتونند در نبرد تن به تن شکستش دهند. اما بدبختانه در تریلوژی دارک نایت او به جای مشت هایش بیشتر روی گجت های خودش تکیه میکرد. البته این بدان معنا نیست که نمیتونست از پس گروه های خلافکاری بربیاد ولی انگار بیشتر اوقات مشت های بی هدف پرتاب میکرد یا خشمگینانه سرشون داد میکشید! (مثل مبارزه او با «بین») . بله، درسته که بتمن در دنیای کمیک هم زیاد از گجت استفاده میکنه ولی نه اونقدری که در فیلم های نولان بهشون وابسته است. ضمن اینکه روش فیلمبرداری صحنه های نبرد هم درخشان نبود. نوع تدوین فیلم های نولان باعث شد که خیلی از هم گسیخته و شلخته به نظر بیان که برای شخصیتی مثل بتمن خیلی بده.

 

6- سقوط شوالیه (Knightfall)

 سقوط شوالیه (Knightfall)

وقتی که اعلام شد «بین» قراره خبیث قسمت سوم تریلوژی نولان باشه، هواداران خیلی ذوق زده شدند . با در نظر گرفتن استعداد و تخصص نولان در ساختن فیلم های واقع گرایانه و جدی همه امیدوار بودیم بتونیم داستان نمادین و معروف "سقوط شوالیه" (که اینجا راجع بهش توضیح داده شده) را به شکلی عالی روی پرده سینما تماشا کنیم. ضمن اینکه آخرین باری که این شخصیت را در دنیای سینما دیده بودیم مربوط میشد به افتضاحی به نام "بتمن و رابین" . پس نولان و رفقا خیلی راحت میتونستند بهترین نسخه از این خبیث را به ما ارائه کنند. اما متاسفانه و در کمال شگفتی تنها لحظه ای که از این داستان کمیکی وارد فیلم شد همان صحنه معروف شکسته شدن کمر بتمن بود. بعدشم که داستان فیلم کلا انسجام خودش را از دست داد. یعنی بروس فلج میشه، در یک زندان میمونه و بعدشم دکتری پیدا میکنه که ستون فقراتش رو خوب میکنه . و بعد به سرعت برمیگرده و بین رو شکست میده. واقعا چه فرصتی رو از دست دادن برای به تصویر کشیدن یک بتمن شکست خورده که دوباره به عرصه برمیگرده. در عوض بینی را دیدیم که به نوکر «تالیا» تبدیل شده بود.

 

5- کمبود کار کارآگاهی (The Lack of Detective Work)

 کمبود کار کارآگاهی (The Lack of Detective Work)

در طول تاریخ و به خصوص در دنیای کمیک، بتمن رو اغلب به عنوان بزرگترین کارآگاه دنیا محسوب میکنند . در دنیای کمیک او وقت زیادی میذاره برای اینکه معماهای جنایی رو حل کنه. در فیلم های قبلی بتمن معماهایی که توسط «ادوارد نیگما» و ... مطرح شد رو حل کرد . البته تم کارآگاهی بتمن هرگز زیاد در فیلم های او مطرح نبود ولی حداقل جوری بود که هوش بالای او را نشان میداد. اما سه گانه شوالیه تاریکی به ندرت به خودش زحمت داد بهش بپردازه و ما اثری از یک بتمن کارآگاه در آن ندیدیم. مثلا در "بتمن آغاز میکند" ، بروس تا انتها نتونست سر از نقشه «راس الغول» دربیاره. در "شوالیه تاریکی" سعی میکنه هویت جوکر رو بفهمه ولی ناکام میمونه. بعدشم شروع میکنه به زدن جوکر تا محل «ریچل» رو فاش کنه. و از همه بدتر اینکه در فیلم "شوالیه تاریکی برمیخیزد" هویت واقعی «میراندا تیت» را نمیتونه بفهمه. تازه، «سلینا کایل» هم به عنوان پیشخدمت جدید عمارت وین مشغول به کار شده و بروس از هویت اصلی او خبر نداره! بیایید قبول کنیم که بتمن نولان به جای اینکه یک کارآگاه خبره باشه، بیشتر یک وجلنتی (vigilante) خشن بود.

 

4- غار بتمن (The Batcave)

 غار بتمن (The Batcave)

Bat Cave مثل خونه بتمن میمونه. یعنی وقتی او در سطح شهر نیست تا با آدم های خبیث مبارزه کنه، داره در غار خودش سعی میکنه سر از پرونده قاتلین و اسرارشون دربیاره. او آنقدر در این مکان وقت صرف میکنه که آلفرد گاهی باید بیاد و به زور او را بیرون ببره تا چند ساعتی هم استراحت کنه! ما این موضوع را در چند فیلم بتمن هم دیده بودیم ولی در سه گانه نولان انگار غار بتمن فقط و فقط هست تا هواداران بتمن دلشون خوش باشه! او به ندرت در آنجا دیده میشه. البته شاید دلیلش این باشه که در "بتمن آغاز میکند" گفت که هنوز کامل نشده . در "شوالیه تاریکی" هم بازسازی میشه و او از یک گاراژ زیر محل ساختش استفاده میکنه و در قسمت سوم هم که به ندرت دیدیمش.

 

3- شهر گاتهام (Gotham City)

شهر گاتهام (Gotham City)

گاتهام سیتی خونه بتمنه. شهریه که ازش محافظت میکنه و حاضره جون خودش رو براش بده. در دنیای کمیک، شهر گاتهام درست به اندازه شخصیت های دیگر مثل بتمن و جوکر و ...، خودش یه کاراکتر به حساب میاد. یعنی انگار قلب و روح داره.  اغلب هم به صورت یک کابوس به تصویر کشیده میشه و آدم از خودش میپرسه که مردم واقعا چرا انتخاب کرده اند در همچین جایی زندگی کنند که مثل آهن ربا خلافکاران مختلف از دلقک های قاتل گرفته تا نینجاهای قاتل رو به خودش جذب میکنه؟ گاتهام حالت گوتیک داره. ولی ظاهر این شهر در فیلم های نولان خیلی با دنیای کمیک فرق داره. در نگاه بیننده این شهر هیچ فرقی با دیگر کلان شهرهای دنیا نداره. بتمن دوست داره در کنار اون مجسمه های ترسناک روی پشت بام شهر که بهشون Gargoyle میگن پرسه بزنه ولی Gargoyle های این شهر کجان؟ کجا هستند اون سایه هایی که در هر گوشه گاتهام بوی خطر و تهدید میدهند؟ اینها هیچ کدوم برای نولان مهم نبوده. او فقط هدفش این بوده که گاتهام رو مثل "شیکاگو" به تصویر بکشه. فقط همین.

 

2- معشوقه های بتمن (Batman’s Love Interests)

 معشوقه های بتمن (Batman’s Love Interests)

یکی از جنبه های تاریخچه طولانی بتمن در دنیای کمیک مربوط به کسانی هستش که به طور دائمی وارد زندگی او میشوند و بعد خارج میشن. این زنان هر کدوم به شیوه های گوناگون بتمن و زندگی بروس وین را تحت تاثیر خود قرار داده اند. به خاطر همینه که در سالهای اخیر دیدن دعواهای زن گربه ای با تالیا الغول در دنیای کمیک بر سر به دست آوردن بتمن، خیلی هیجان انگیز بوده. یعنی آدم حس میکنه هر کدوم از این زنان چیز خاصی سر سفره دل بتمن آورده اند که به نوعی او را تغییر داده. فیلم های قبلی بتمن هم معشوقه هایی ارائه کردند ولی مساله این بود که به دلیل تغییر کارگردان و بازیگران و تغییر نوع لحن و سبک اون فیلم ها، این زنان هم در مجموع تاثیر گذار از آب درنیامدند. اما نولان با تریلوژی خودش حسابی وقت داشت تا روی این موضوع کار کنه و یک رومانس حسابی را وارد زندگی بروس وین بکنه. اما متاسفانه برای یک فیلم و نیم وقت خودش رو با شخصیتی غیر جالب به نام «ریچل داز» تلف کرد . بعدشم سعی شد سلینا کایل را وارد داستان کنند که اونم چنگی به دل نزد.

 

1- تعیین لحن دنیای سینمایی دی سی (Setting the Tone for DCEU)

 تعیین لحن دنیای سینمایی دی سی (Setting the Tone for DCEU)

وقتی که "مرد پولادین" سال 2013 اکران شد هواداران خوشحال و هیجان زده شدند چون حس میکردند قراره یک دنیای سینمایی مشترک را شاهد باشند و بعدشم رفتن فیلم رو دیدن و ... یعنی خشت اول را غلط بنا کرده بودند و نوعی ظاهر و لحن خفن و جدی برای این فیلم انتخاب کرده بودند که اصلا برای شخصیت سوپرمن مناسب نبود. خیلی از هواداران به دنیای سینمایی مفرح و fun مارول عادت کرده بودند و آن را استاندارد صحیح ساخت فیلم های ابرقهرمانی میدانستند. اما دی سی از همون اول از اینکه خودش رو بیخودی و زیادی جدی گرفته بود ، در رنج بوده است. البته میشه به راحتی فهمید که چرا دی سی و وارنر این نگرش را برای دنیای سینمایی خود برگزیدند. چون سینماروها خیلی سه گانه بتمن نولان را تحویل گرفته و فروش بالایی را هم نصیب استودیو کرده بودند. دی سی روی این موفقیت حساب زیادی باز کرده بود و میخواست از فرمول مشابه ای برای سوپرمن و جاستییس لیگ و ... استفاده کنه . ولی مساله اینجاست که اونا نمیدونستند هر شخصیتی حال و هوای خاص خودش رو داره ....

 

نویسنده: اکتاویو کاربانک

مترجم: عمو مختار

منبع: سایت CBR

آدرس مقاله زبان انگلیسی:

Fifteen Things Christopher Nolan Got Completely Wrong About Batman

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره بتمن

15 مشکل سری فیلم های "شوالیه تاریکی"

10 اشتباهی که دنیای سینما در مورد بتمن مرتکب شده است!

رتبه بندی بازیگران نقش بتمن (BATMAN)

15 اشتباه بزرگی که کریستوفر نولان در فیلم های بتمن مرتکب شد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Bowman
#1 Bowman 1396-12-21 15:41
هم تیتر رو میخونی با خودت میگی
بازگشت عمو مختار!
نقل قول کردن
Bowman
#2 Bowman 1396-12-21 15:47
نظرتون راجب بتموبیل در DCEU چیه؟
بهتر یا بدتر از سه گانه؟
من به شخصه فک میکنم Batcave و بتموبیل حداقل از لحاظ ظاهری بهتر از سه‌گانه هست!
نقل قول کردن
Dixon
#3 Dixon 1396-12-21 16:11
نظر من اینه که فقط موارد ۱۵ و ۷ و ۵ و ۲ رو میشه عیب دونست و بقیه موارد (بجز ۱) تغییراتی بودن که نولان متناسب به فیلم نامه و داستانی که مدنظرش بود ایجاد کرد و واقعا نمیشه گفت یه عیب یا نقص بودن!
درمورد مورد یک هم شاید سینما نیاز به همچین ژانری برای فیلمای ابرقهرمانی داشت و باید ژانر ابر قهرمانی ای می بود که توش خبری از سکانس های رنگارنگ و فان نباشه! که البته وارنر اشتباه کرد و این تم رو اورد به فیلم مرد فولادی
درباره رابین هم بگم که قرار نبود رابینی در فیلم باشه و هرچی که بود همون شخصیت بلیک بود. یعنی اصلا همچین شخصیتی تو فیلم نیس که بگیم چرا شخصیت پردازیش اینطوری بود! اخر فیلم هم نولان خواست یه ایستراگ بده بهش که بیننده ها خودشون ادامه داستان رو تصویر سازی کنن برای خودشون. مث سکانس اخر که دو تا سناریوی متفاوت رو جلوی تماشاگر ها گذاشت.
نقل قول کردن
a.v.s
#4 a.v.s 1396-12-21 16:39
یعنی بازگشتی شکوهمند تر از این نمیشد!
با دو مقاله دست پر (البته مقاله های ترجمه شده) برگشتید و واقعا گل کاشتید!
"مختار"، اونی که نامش لرزه بر تن هواداران متعصب میندازه.

فقط میتونم درباره مورد های 13 و 9 و 5 و 4 و 2 و 1 میتونم نظر بدم. آخه واقعا اون چه بت موبیل و بت کیوی بود که تحویلمون دادند؟ بت کیو واقعا شبیه گاراژ بود! بت موبیل هم . . . والا چی بگم؟ آخه کی یه تانک جنگی رو تبدیل میکنه به بت موبیل؟
درمورد صدای بتمن هم که مشخصه! حتی توی ویدیو های HISHE هم مورد تمسخر قرار میگیره!
در فیلم شوالیه تاریکی هم هیچ احساس نکردم که بتمن یک کارگاهه! اصلا حس کارگاهی نداشت!
ریچل داز هم نمیدونم توی شوالیه تاریکی چیکار میکرد؟!

ولی درباره شماره 1 بگم که اون درواقع بیشتر مشکل خود استودیوی وارنر بود. درسته نولان بخاطر قدرتی که در ساخت فیلم های تاثیر گذار داشت باعث شد که فیلم ها چه ابرقهرمانی و چه غیر ابرقهرمانی به سمت دارک سوق پیدا کنند و خیلی ها فکر کنند که فقط فیلم دارک خوبه. ولی عدم مدیریت مناسب وارنر بیشتر مشکل پیدا کرد و مقصر اون بود. وگرنه فیلم های مارول هم با توجه به جو آن زمان دارک ساخته میشدند! مدیریته که مهمه.

راستی، شنیدم یک فرقه در سایت تاسیس شده به نام "خر سواران"! خواستم ببینم واقعیه یا نه؟! بعضی ها هم اسمشو گذاشتند "خر سازان"! چون به یکی از اعضا تهمت زده شده که میاد از خمیر نون مجسمه خر درست میکنه!!!!!!
خیلی مسخره است.

و درضمن! عمو مختار ما به شما ارادت خاصی داریم. حاضرم دست شمارو ببوسم (بهتره بیشتر از این حرفی نزنم چون ممکنه بنده را پاچه خوار حساب کنند :lol: )
خسته نباشید! دمتون گرم! دمتون گرم! و دمتون گرم!
نقل قول کردن
best of the best
#5 best of the best 1396-12-21 16:41
به نقل از Dixon:
نظر من اینه که فقط موارد ۱۵ و ۷ و ۵ و ۲ رو میشه عیب دونست و بقیه موارد (بجز ۱) تغییراتی بودن که نولان متناسب به فیلم نامه و داستانی که مدنظرش بود ایجاد کرد و واقعا نمیشه گفت یه عیب یا نقص بودن!
درمورد مورد یک هم شاید سینما نیاز به همچین ژانری برای فیلمای ابرقهرمانی داشت و باید ژانر ابر قهرمانی ای می بود که توش خبری از سکانس های رنگارنگ و فان نباشه! که البته وارنر اشتباه کرد و این تم رو اورد به فیلم مرد فولادی
درباره رابین هم بگم که قرار نبود رابینی در فیلم باشه و هرچی که بود همون شخصیت بلیک بود. یعنی اصلا همچین شخصیتی تو فیلم نیس که بگیم چرا شخصیت پردازیش اینطوری بود! اخر فیلم هم نولان خواست یه ایستراگ بده بهش که بیننده ها خودشون ادامه داستان رو تصویر سازی کنن برای خودشون. مث سکانس اخر که دو تا سناریوی متفاوت رو جلوی تماشاگر ها گذاشت.

سوال اینه که ایا این تغییرات که شما میگی باعث بهتر شدن این شخصیت ها شدن یا بدتر شدن اونا؟
ایا مثلا تغییر در گوردون و الفرد باعث شد شخصیت شون بهتر بشه و ارتقا پیدا کنه؟ واقعا اینا چه ربطی داشت به شرایط فیلم و فیلمنامه و داستانی که مد نظر نولان بود؟ مثلا صدای بتمن رو اونجوری کردن ایا ربطی داشت به شرایط و فضای فیلم نولان؟
مثلا شرایط داستان ایجاب میکرد که نولان صحنه های نبرد رو اونجوری بسازه؟! یا این شرایط فیلمنامه بود که بتمن روی گجت های خودش تکیه کنه؟
متاسفانه شما هم به نظرم مثل اونایی هستی که هر چی نولان بسازه و هر تصمیمی بگیره میکن عالی بوده!
نقل قول کردن
best of the best
#6 best of the best 1396-12-21 16:43
و ممنون از عمو مختار عزیز که دو مقاله مشابه به هم از دو نویسنده متفاوت و سایتی ثابت ترجمه کردن که نشون بدن این حرفا بیخودی نیست
البته لابد بیان و بگن که سایت cbr هم ضد دی سی و ضد بتمنه!
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1396-12-21 17:48
عالم دی سی واقعا هم از این موفقیت شکست خورد، خود بین تو اون نبرد به بتمن میگه پیروزی تو رو شکست داد، یکی نبود که همینو به خود زک بگه.
با همه موارد موافقم. ولی فیلمهای بتمن شروع میکند و شوالیه تاریکی فیلمهایی بودن که خودم به شخصه واقعا دوسشون داشتم و چندین و چند بار این فیلمها رو تماشا کردم.

راستی زک سیندر گفته که قراره بوده از متالو به عنوان ویلن تو bvs استفاده کنه و همینطور گفته قرار بود ریدلر و جوکر هم تو فیلم حضور داشته باشند که استدیو تو فیلمنامش دخالت کرده بنا بر ادعای خودش.


واقعا هر روز از کارای وارنر و دیزنی شگفت زده میشیم ولی این کجا و آن کجا :-*
نقل قول کردن
Mr.Harper
#8 Mr.Harper 1396-12-21 18:24
من هر سه سری بتمن نولان رو تو زمانی که اکران شد و بلوری اومد دیدم اون زمان خیلی دقت نمیکردم و تا قبل از دیدن این پست میگفتم که فیلماش عالی بود. ولی الان که اینا رو خوندم تازه فهمیدم کجای کارم و چقدر نولان اشتباه کرده بود تو فیلماش.
بعنوان مثال صدای بتمن اون زمان هم رو مخ من بود ولی توجهی نمیکردم. الان که یادش میفتم صدای الیور کوئین رو تو سریال آررو بیشتر میپسندم لااقل اون از گجت استفاده میکنه
شخصیت بین که تو سری سوم به نظرم افتضاح بود. بازی تام هاردی عالی بود در این هیچ شکی نیست ولی بین تو کمیک یه شخصیت غول پیکر و قد بلندیه. اینجا انگار فقط زورش بیشتر بود. نمیدونم اینجا چند نفر از دوستان سریال "گیم اف ترونز" رو دیدن به نظر من الان مناسب ترین بازیگر برای نقش بین بازیگر نقش " گرگور کلیگان" یا همون کوه هست.
مورد یک به نظرم از همه مهمتره. دی سی عجله کرد. مردم هنوز تو فاز تم دارک بتمن نولان بودن. سوپرمن رو اینقدر خشن ساختن که انگار زک اسنایدر باهاش مشکل داشته. تو فیلم هم که بجز مادر و لوئیس بقیه براش مهم نبودن. بعدشم بدون هیچ فیلم اختصاصی ای بتمن رو وارد کردن و فقط گفتن از بتمن نولان الهام گرفتن. و بماند که دیگه چه شد
با تشکر از این پست عالی. خسته نباشید
نقل قول کردن
saeedporreza
#9 saeedporreza 1396-12-21 19:02
استاد شما به کوبیدن ادامه بدین ولی همچنان بهترین فیلمهای کمیم بوکی مال بتمن و دی سی هستش :-*
نقل قول کردن
superhero123
#10 superhero123 1396-12-21 19:27
به نقل از saeedporreza:
استاد شما به کوبیدن ادامه بدین ولی همچنان بهترین فیلمهای کمیم بوکی مال بتمن و دی سی هستش :-*

"کمیم بوکی"؟!!!! :lol:
باشه بهترین فیلمهای "کمیم" بوکی مال دی سیه :D
وای خدا شما دی سی فنا چقدر خنده دارید
نقل قول کردن
hossein_zr
#11 hossein_zr 1396-12-21 19:33
قطعا ایراداتی داره اما بعضی هاشون دیگه واقعا سختگیرانست.
اینجوری میشه خیلی از شاهکارای سینما رو یه فیلم پر از مشکل و بدرد نخور توصیف کرد.
من خودم به شدت مارول فنم اما خدایی نمیشه حداقل ۵تا ایراد از فیلم جنگ داخلی گرفت.
البته آقا مختار فقط ترجمه کردن ولی فکر میکنم نویسندش فقط میخاسته ایراداتش به عدد ۱۵ برسه
نقل قول کردن
Bowman
#12 Bowman 1396-12-21 19:34
به نقل از Bowman:
نظرتون راجب بتموبیل در DCEU چیه؟
غاربتمن چطور؟

هیچکی راجب کامنتم بحث نکردم :/
Forever Alone :cry:
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#13 Captain Steve Lover 1396-12-21 21:45
به نقل از saeedporreza:
استاد شما به کوبیدن ادامه بدین ولی همچنان بهترین فیلمهای کمیم بوکی مال بتمن و دی سی هستش :-*

:D
كميك بوكي رو ول كن اصلا...فقط فيلماي خوبين؛فيلماي ابرقهرماني مزخرفين...

بعدشم فعلا كه پلنگ سياه هم تو نمره؛هم فروش كل هر سه تاشونو رد كرده...
و البته تو اين سگانه فقط دارك نايت هست كه يه شاهكار سينماييه؛ دو فيلم ديگه؛از امثال ثور رگنوراك يا مرد اهني يا محافظان كهكشان؛ ضعيف ترن...و فقط فيلما خوبي هستن...
دارك نايت هم از اسپايدرمن ٢؛امپراطوري ضربه ميزند و مخصوصا پلنگ سياه ضعيف تره...
Dceu هم كه والا همين فيلماي ايكس من و اف اف فاكس خيلي سطح بالا ترن ازش...
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#14 Cap-Spider Potter 1396-12-21 23:02
به نقل از Bowman:
به نقل از Bowman:
نظرتون راجب بتموبیل در DCEU چیه؟
غاربتمن چطور؟

هیچکی راجب کامنتم بحث نکردم :/
Forever Alone :cry:


You Are Not Alone...
I'm With You...
بت موبیلش قطعا از تانک سری نولان بهتر بود...
ولی دلیل نمیشه که خوب بوده باشه ! مثلا یه ذره شبیه ماشین های مسابقه ای بود..! به نظرم هنوز بت موبیلی که لایق اسم "بت موبیل" باشه رو ندیدیم...!

غار بت من ؟!
ببین من از فیلمای دی سی زیاد ضربه خوردم برای همینم زیاد توجه و دقت نمیکنم... دقیقا کدوم غار ؟!! :o :-? یادم نیست واقعا... :-*


#9 شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه !
:D ببخشید ولی تا وقتی Ragnarok و Civil War و Avengers هست کی میره سراغ فیلمای دی سی !! :P
(شاید باورت نشه ولی من تو دو روز سه بار راگناروک رو دیدم ! ولی هنوز که هنوزه جوخه انتحار و Man of Steel رو کامل ندیدم !) ;-)
نقل قول کردن
Marc Spector
#15 Marc Spector 1396-12-22 01:35
واقعا خسته نباشید آقا مختار مقاله قبلی و این مقاله نکات قابل تأملی دارند فقط قصد جسارت ندارما امّا نمیدونم چرا حس خوبی به این دوتا مقاله ندارم.به طور مثال مقاله های دیگه رو یا راحت قبول میکنم یا خیلی قاطع رد میکنم و نمی پذیرمشون(چون نظر شخصیمه) ولی راجع به این دوتا مقاله نمیتونم راحت تصمیم بگیرم.به هر حال سپاس.
نقل قول کردن
Bowman
#16 Bowman 1396-12-22 02:01
به نقل از Cap-Spider Potter:
به نقل از Bowman:
به نقل از Bowman:
نظرتون راجب بتموبیل در DCEU چیه؟
غاربتمن چطور؟

هیچکی راجب کامنتم بحث نکردم :/
Forever Alone :cry:


You Are Not Alone...
I'm With You...
بت موبیلش قطعا از تانک سری نولان بهتر بود...
ولی دلیل نمیشه که خوب بوده باشه ! مثلا یه ذره شبیه ماشین های مسابقه ای بود..! به نظرم هنوز بت موبیلی که لایق اسم "بت موبیل" باشه رو ندیدیم...!

غار بت من ؟!
ببین من از فیلمای دی سی زیاد ضربه خوردم برای همینم زیاد توجه و دقت نمیکنم... دقیقا کدوم غار ؟!! :o :-? یادم نیست واقعا... :-*

لامصتب هیچ جا هم یه عکس از این "Batcave" نیست!
نقل قول کردن
Ice Man
+1 #17 Ice Man 1396-12-22 08:19
ممنون عمو مختار ، بدون شک اگه نولان این اشتباهات نمیکرد این سه گانه میتونست از اینم بهتر بشه
15-جوکر یه تنه بار همه ویلن های این سه گانه رو به دوش کشید ؛ دوچهره و مترسک هم خیلی خوب بودن اما قربانی داستان فیلمنامه های این سه گانه شدن یعنی نولان ازشون بخاطر ویلن های دیگه ای مثل جوکر و راس الغول استفاده کرد ، مترسک که خیلی کمتر از چیزی که تو کمیک ها هست بود و بعدم رفت زیر سایه راس الغول و آخرشم شد در حد یه ایستراگ فان مثل هاوارد اردکه تو گاردیانز...! دوچهره هم که عالی بود اما فدای داستان قسمت 2 و 3 شد و همینطور کاملا زیر سایه جوکر رفت ، راس الغول نولان ورژنش با کمیک ها فرق داره یه جاهایی بهتره و یه جاهایی نه اما هردوشون جذابیت خودشون دارن اگه مثل کمیک ها بود کلا این سه گانه تغییر میکرد ، بین هم مثل راس الغول بود نسبت به کمیک یعنی بعضی جا ها بهتر بود و بعضی جا ها ضعیف تر بود اما متوسط بود آخرشم که کلا خراب کردن البته هنوزم به نظر من بین ویلن اصلی قسمت سومه ، فقط منطقی تر نبود اگه خوده بین پسر راس الغول بود تا تالیا یهو از تو تخم مرغ شانسی در بیاد! ؟ :-* 13-14-این که دیگه اصلا نیاز به گفتن نداره ، من که هیچوقت نتونستم بهشون عادت کنم ، هم لباسش و هم ماشینش هردوشون خیلی بدقواره و نچسبن ، شاید نولان فکر کرده اینجوری رئال تره! 12-رابین یه جورایی هم شخصیت مکمل برتریه تو دنیای بتمن و هم شخصیت اضافه ایه یعنی هم خوب شد که نولان ازش استفاده نکرد و هم بد اما این جان بلیکم اضافه بود اما چون نوع داستان فیلم های نولان بتمن یه جانشین میخواست آخرش پس دیک گریسون بهتر بود (نه فقط به اسم ؛ با شخصیت پردازی و پیشینش)11-دقیقا یکی از چیز هایی که همیشه کمیک ها از سه گانه دارک نایت متناقضن شخصیت پردازی بروس وینه یا حداقل رفتار و نوع برخوردش با دیگرانه که اصلا مثل کمیک ها نیست و در واقع نولان هنری نکرده بخاطر این که ما بتونیم با بروس وین همذات پنداری کنیم چون که شخصیت بروس وین رو که دقیقا مثل کمیک ها اقتباس نکرده! بروس وین یه شخصیت مرموز داره که تو کمیک ها نصفش برای خواننده رو و معلومه و بقیشم که پنهان و بعضی وقت ها نشون میده اما به هر حال میشه که باهاش همذات پنداری کرد و همینطور ازش اقتباسشم کرد اما نولان شخصیتش تغییر داده به چیز دیگه که تغییر شخصیت بروس وین/بتمن به یه شخصیت متفاوت بهتر یا بدتر خودش یه بحث جداست 10-تا به حال شخصیت پردازی و شخصیت آلفرد کلی تغییر کرده اما آلفرد نولان از همشون متفاوت تره کلا چیزی نبوده که نولان تو دنیای بتمن تغییرش نداده باشه اما این تنش و اختلافی که تو رابطه آلفرد و بروس نولان هست آخراش یکم میره رو مخ و دلپسند نیست زیاد 9-حیف که یه ایراد جزئی باعث یه ضعف ناجور تو یه اثر به این بزرگی شده! 8-دیگه به هر حال منطق توی یه دنیای رئالیستی فرق میکنه و خیلی چیزا ممکنه راستش من که خیلی از ورژن جیمز گوردون سری دارک نایت نولان خوشم میاد و در ضمن دولت و نیروی پلیس و کمیسر گوردون و...تو دنیای بتمن و بقیه ویجلنتی ها همیشه حرف دوم رو میزنن و کار هایی که انجام میدن غیر منطقیه ، حالا اینجا هم دیگه اگر کمیسر گوردون در اون حد ظاهر میشد که فیلم ها یه جوره دیگه باید میشدن و بتمن باید استعفا میداد 7-کلا مبارزات و ظاهر و صدا و...بتمن یکی از جذابیت های اصلیشه و در کنار شخصیت پردازیش اینا هم ضعف بزرگین ؛ بتمن bvs صحنه های اکشن و خیلی خفن و اغراق آمیز زک اسنایدری داشت (پی نوشت: یعنی جذاب نبودن و فقط بزن و بکش اغراق آمیز البته این شامل همه شخصیت های dceu مخصوصا فیلم های زک اسنایدر میشه) به اضافه یه لباس و تجهیزات شیک و فوق العاده و از دستگاه تغییر صدا استفاده میکرد و همین خفنیت باعث شده بود خیلی فکر کنن که حتی این بتمن از بتمن نولان بهتره!
این در حالیه که بتمن نولان از این نظر لولش از همه بتمن ها پایین تره اصلا مبارزاتش حال نمیده و وقتی که اکشن و دوربین فیلمبرداری هم تو صحنه های مختلف ضعیف عمل میکنن همگی باعث ضعف بخش بزرگی از فیلم میشن 6-بین میتوست بعد جوکر برترین ویلن سری دارک نایت بشه (نه این که کلا نباشه اما میتونست واسه خودش ویلن کامل و درست و حسابی ای بشه) اما خیلی ضعیف عملکرد نسبت به بقیه شخصیت ها ، جدا از این که ویلن متفاوتی نسبت به کمیک بود اما اگر تالیا الغول نمیومد هم قسمت سوم کامل مال بین میشد و هم اتفاقات این فیلم که بین بتمن و بین افتاد و هم ارتباطش با جریانات قسمت های قبل منطقی تر میشدن و تالیا و سلینا یا هر کس دیگه ای هم بدون حاشیه یه رابطه رمانتیک با بتمن تشکیل میدادن و...5-کلا تو سری نولان بروس وین/بتمن خیلی بدبخت و بیچاره بود ، چه از نظر توانایی در مبارزه و نبرد و چه از نظر توانایی کارآگاهی ما دیدیم که بروس وین بتمن شد تا با جرم و جنایت مبارزه کنه و...اما هیچوقت ندیدیم که به چیز قابل توجه و تأثیر گذاری برای گاتهام تبدیل بشه و انگار فقط میخواست که بتمن بشه و تمام و بروس وین/بتمن تو کمیک بی وقفه مشغول رسیدگی به اتفاقات گاتهامه و رو هر چیزی حساسه و به هر کسی مشکوکه و سعی میکنه همه چیز تحت نظر داشته باشه و هیچوقتم تسلیم نمیشه اما این بیشتر انگار تفریحی بتمن شده تا این که یه هدف و انگیزه بزرگ داشته باشه یعنی این که این بتمن تو فیلم وقتی که بتمن نیست به عنوان بروس وین شخصیت متفاوتی رو نشون میده به دیگران قبول اما اصلا ذره ای از شخصیت واقعیش رو نمیبینیم و تازه وقتی بتمن میشه بهتر میشه که اون موقع هم باز حساسیت و شکاکیت بتمن تو کمیک ها رو نداره 4-خب این ورژن از بتمن کلا متفاوته و باتوجه به نکات دیگه مثل همون کمبود کارآگاهی و خودش وقف گاتهام نکردن در حد بتمن کمیک ها پس برای مواقع عادی احتیاجی هم به اون غاره خفن و پر از تجهیزات و دم و دستگاه که بهش کمک میکنه نظارت بیشتری به گاتهام داشته باشه نداره 3-به نظر من گاتهام سیتی ایده آل برای سینما ترکیبی از ورژن اریجینالش با مال نولانه چون گاتهام نولان بهتره اما اگه یه سری ویژگی و جزئیات اصلی گاتهام رو هم داشته باشه 2-راستش وجود معشوقه حتما لازم نبود اما به هر حال معشوقه های بتمن تو دارک نایت هیچکدوم خوب نبودن ولی خب نقش قابل توجهی تو فیلم ها داشتن فقط خوب بهشون پرداخته نشد و به علاوه کت ومن دارک نایت نسبت به قبلی ها بهتر بود و رابطش با بروس وین/بتمن به نوبه خودش رابطه جذابی بود اما میتونست بهتر باشه که اینم یکی دیگه از اشتباهات کریستوفر نولانه1-این دیگه از اشتباهات وارنره که همش دنبال سودجوییه و از موفقیت فیلم ها نتیجه اشتباه میگیره و هیچ کاریشم نمیشه کرد حالا مثلا میخواست بخاطر موفقیت سری دارک نایت و علاقه و استقبال مردم با این فضا و این تم فیلم اینجوری بسازه !؟ خب دوباره از خوده بتمن یه فیلم درست و حسابی میساخت یا شخصیت های دارک دیگش نه از سوپرمن و بعدشم دوباره بتمن علیه سوپرمن دو تا فیلم دارک اغراق آمیز بی خود آبکی با اکشن خفن و بعدشم که نوبت جوخه خودکشی شد و یادش افتاد باید فیلم فان و سرگرم کننده بسازه ! واندرومن که شانس اورد که سبک فیلمش مناسب بود و آخرشم که جاستیس لیگ که به سبک مستند بود و آدم نمیدونه از سوپرمن وحشت کنه یا از ویلن فیلم!!!
نقل قول کردن
علی قدیانی
+1 #18 علی قدیانی 1396-12-22 10:47
کاملا با 15 موافقم خبیث های این تریلوژی بیشتراحترامشون که دارن کاملا زیر سایه هیث لجر هستن وگرنه خیلی شاید ماندگار نیستن البته خیلی دو چهره رو دوست داشتم ، ولی باید قبول کرد که تو دارک نایت تقریبا همه زیادی تحت الشعاع جوکر بودن
14 هم که اون حالت کلاسیک و ابهت وار رو نداشت
13 رو ولی اتفاقا نمیدونم چرا ازش خوشم اومد ، اخه به نظرم کاملا با حال و هوای فیلم هم سازگار بود و لحظه های خوبی رو خلق کرد مثل اون بخش شگفت انگیز تونل
12 نظری ندارم چون کلا از این فیلم خوشم نمیاد
11 بهترین بروس وین تو این سری متعلق به بگینز هستش
10 راستش درسته آلفرد تغییراتی داشت ولی از اون حالت کلیشه ای همیشگی در اومده بود و یه تجربه جدید بود
9 موافقم تغییر صدای بتمن خوبه ولی نه دیگه در این حد که مسخره بشه از حدش گذشت
8 کمیسر گوردون هم بنظر منم زیادی به حاشیه رفته بود ولی بازم تجربه خوبی بود و گری اولدمن بازیگر توانمند (که امسالم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد) به خوبی ایفای نقش کرد واسه همین دوستش دارم
7 کلا یاد مبارزه های قسمت سوم میفتم خندم میگیره
6 اصن هیچی
5 درسته بتمن یه جور ویجلنتی ترسناک باید باشه اما با بقیه خیلی فرق میکنه خودش معمولا از پس حل بعضی معما ها بر میاد و خیلی جاها از مغزش بهره میبره تا زور بازو. بازم بنظرم اون بخش زندان رو نولان برای این ساخت که بازم نشون بده جوکر میخواد یه کاری کنه بتمن از کنترل خارج شه
4 غار بتمن هم نظر خاصی ندارم
3 گاتهام معمولا یه شهر ترسناکه که توش سراسر از فساد و جنایته و یه حالت دارکی خاصی داره ولی تو این فیلم مثل یه شهر ساده بود چون این شهر واقعی نیست اتفاقا خیلی هم دستشون باز بوده. بازم به نظرم تو بگینز یه خورده قابل تحمل بود ولی هی کم کم تو دو فیلم بعدی بدتر شد
2 راستش تو بگینز داشت خوب پیش میرفت اما کم کم در انتها و فیلم بعدی همه چی خراب شد و گند زده شد به همه چی
1 راستش من سری دارک نایتو از نظر ظواهر دارک نمیدونم ولی از نظر باطن فیلم چرا. اما مشکل زک اسنایدر و وارنر این بود که درک درستی نداشتن و اومد ظواهر رو دارک کرد ولی باطن فیلم مضحک بود.

کلا من بازم میگم عاشق دو فیلم اول هستم. تو فیلم اول بتمن خیلی خوب بود ولی خبیثا متوسط بودن
تو فیلم دوم بتمن متوسط بود و خبیث اصلی (جوکر) عالی بود
تو فیلم سوم که هم خبیث و هم بتمن جالب نبودن
شاید اگه کلا این تریلوژی هیث لجر را در نقش جوکر نداشت تا این حد محبوب نمیشد
نقل قول کردن
Super Captain
#19 Super Captain 1396-12-22 14:57
این تیپ مقالات خیلی جالبن...اینها دست رو فیلم هایی میذارن که از مقدس ترین های عالم دی سی به حساب میان..
حالا تا اینجا که پیش رفتن مقاله ای هست که جوکر هیث لجر رو نقد کنه؟واقعا جالب میشه :lol:
البته من خودم عاشق و دیوونه جوکرشم :D
نقل قول کردن
muhammad
#20 muhammad 1396-12-22 17:45
ببخشید بابت اسپم ولی الان تو یه سایتی خوندم گفته بوداولین واکنش ها‌ به فیلم ددپول۲ فاجعه است .لطفا یه تحقیقی بکنید ببینم ماجرا چیه ؟؟من که باورم نمیشه :-|
نقل قول کردن
vahid kuhestani
#21 vahid kuhestani 1396-12-22 18:22
به نقل از muhammad:
ببخشید بابت اسپم ولی الان تو یه سایتی خوندم گفته بوداولین واکنش ها‌ به فیلم ددپول۲ فاجعه است .لطفا یه تحقیقی بکنید ببینم ماجرا چیه ؟؟من که باورم نمیشه :-|

آره منم خوندم

نوشته توی اکران آزمایشی افتضاح بوده دلیلشم جدایی کارگردانش بخاطر اختلاف نظر با رینولدزه
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1396-12-22 21:14
به نقل از vahid kuhestani:
به نقل از muhammad:
ببخشید بابت اسپم ولی الان تو یه سایتی خوندم گفته بوداولین واکنش ها‌ به فیلم ددپول۲ فاجعه است .لطفا یه تحقیقی بکنید ببینم ماجرا چیه ؟؟من که باورم نمیشه :-|

آره منم خوندم

نوشته توی اکران آزمایشی افتضاح بوده دلیلشم جدایی کارگردانش بخاطر اختلاف نظر با رینولدزه

خودمون اولین کسی بودیم خبرش رو تو کانالمون دادیم
ولی بعدش تکذیب شد
گفتن بهش امتیاز بالای 90 دادن
ولی در عین حال این رو هم گفتن که فیلم یه گیری داره که هوادارای کمیک رو قطعا ناراحت میکنه
نقل قول کردن
Dixon
#23 Dixon 1396-12-24 15:05
به نقل از best of the best:
به نقل از Dixon:
نظر من اینه که فقط موارد ۱۵ و ۷ و ۵ و ۲ رو میشه عیب دونست و بقیه موارد (بجز ۱) تغییراتی بودن که نولان متناسب به فیلم نامه و داستانی که مدنظرش بود ایجاد کرد و واقعا نمیشه گفت یه عیب یا نقص بودن!
درمورد مورد یک هم شاید سینما نیاز به همچین ژانری برای فیلمای ابرقهرمانی داشت و باید ژانر ابر قهرمانی ای می بود که توش خبری از سکانس های رنگارنگ و فان نباشه! که البته وارنر اشتباه کرد و این تم رو اورد به فیلم مرد فولادی
درباره رابین هم بگم که قرار نبود رابینی در فیلم باشه و هرچی که بود همون شخصیت بلیک بود. یعنی اصلا همچین شخصیتی تو فیلم نیس که بگیم چرا شخصیت پردازیش اینطوری بود! اخر فیلم هم نولان خواست یه ایستراگ بده بهش که بیننده ها خودشون ادامه داستان رو تصویر سازی کنن برای خودشون. مث سکانس اخر که دو تا سناریوی متفاوت رو جلوی تماشاگر ها گذاشت.

سوال اینه که ایا این تغییرات که شما میگی باعث بهتر شدن این شخصیت ها شدن یا بدتر شدن اونا؟
ایا مثلا تغییر در گوردون و الفرد باعث شد شخصیت شون بهتر بشه و ارتقا پیدا کنه؟ واقعا اینا چه ربطی داشت به شرایط فیلم و فیلمنامه و داستانی که مد نظر نولان بود؟ مثلا صدای بتمن رو اونجوری کردن ایا ربطی داشت به شرایط و فضای فیلم نولان؟
مثلا شرایط داستان ایجاب میکرد که نولان صحنه های نبرد رو اونجوری بسازه؟! یا این شرایط فیلمنامه بود که بتمن روی گجت های خودش تکیه کنه؟
متاسفانه شما هم به نظرم مثل اونایی هستی که هر چی نولان بسازه و هر تصمیمی بگیره میکن عالی بوده!


داداش من نگفتم هرچی بسازه عالی بوده، گفتم مواردی که تو مقاله اومده چیزهایی بوده که نولان و برادرش با فلسفه و دید خودشون به فیلم اوردن حالا ممکنه از نظر کیفی فیلم رو بالا یا پایین برده باشن ولی این فیلمیه که نولان ساخته و ویژگی های فیلم و خصیصه هاش هم چیزاییه که نولان خواسته!
فیلم ژانرش با فیلمای دیگه ابرقهرمانی فرق داره اینو شما لحاظ نمیکنی، خیلی از این موارد عیب نیستن فقط چون مث فیلمای مارول نیستن ممکنه خیلیا فک کنن نقصن درحالی که اصلا سبک فیلم با همه فیلمای مارول فرق داره.
من نه طرفدار متعصبشم و نه دشمنش فقط میگم بتمن نولان از نظر من اصلا نباید صرف اینکه درباره بتمنه با فیلمای کمیکی مقایسه شه، باید به عنوان یه فیلم غیراقتباسی بهش نگاه کرد دلیلشم چیزاییه که گفتم.
نقل قول کردن
کاکلی
#24 کاکلی 1398-04-20 12:56
سلام عرض می کنم خدمت تمام دوستان عزیز و گرامی به خصوص جناب ترابی و بسیار متشکرم از دوستی که مرا ثبت نام کرد
با اجازه شما عزیزان می خواستم به یکی از اشکالات عمده(وبه نظر خودم مهمترین اشکال) این سه گانه بپردازم(البته منظورم بیشتر فیلم دوم یعنی dark knight است) و این اشکال به شخصیت پردازی (characterizati on)مربوط می شود بنابراین برخود لازم میدانم توضیحاتی مقدماتی درباره این موضوع ارائه کنم
به طور کلی شخصیت ها دارای ابعاد و عناصر شخصیتی متفاوت هستند . اما آنچه در این موضوع اهمیت دارد ، نحوه معرفی و شناساندن شخصیت(درواقع همان پردازش و بیان عناصر شخصیتی کاراکتر) است
شخصیت پردازی (در سینما )به طور کلی دارای پنج رکن و معیار اصلی است که مهمترین آن طبیعت و کیفیت خواسته و هدف شخصیت است .باتوجه به این مسئله می توانم به جرات بگویم مهم ترین عنصر هر داستان شخصیت پردازی است .اما اثبات این ادعا هم وقت زیادی میبرد و هم اینکه مارا از بحث اصلی منحرف می کند
گمان می کنم توضیحات بنده کافی باشد حال به شخصیت پردازی در فیلم میپردازیم
قطعا درdark knight جوکر بهترین شخصیت پردازی را دارد و بعد از وی بروس وین(البته با توجه به فیلم قبلی) دارای شخصیت پردازی قابل قبولی است(هرچند هنوز هم فکر می کنم در فیلم قبلی به اندازه کافی به تحول شخصیتی و تغییر هدفش پرداخته نشده بود)
این دو به تنهایی خوب هستند اما مشکل، هنگام تعامل این دو با یکدیگر بوجود می آید .این دو در تکمیل کردن یکدیگر ناتوان هستند و به عقیده ی بنده علتش همجنس نبودن ابعاد شخصیتی این دو است.جوکر نولان نیاز به بتمنی مقتدر و کاریزماتیک برای تکمیل شدن دارد درست مثل بتمن در مجموعه کارتونی
البته مشکل فقط به تعامل این دو ختم نمی شود
بلکه دوچهره ،با آن همه پتانسیل ،فقط و فقط تبدیل شده به بازیچه دست جوکر
البته باقی کاراکتر ها هم مشکل دارند که در مقاله به آنها اشاره شده
از بحث شخصیت پردازی که خارج شویم به نظر من بتمن ،هنوزهم فیلم شاهکار ندارد و فکر می کنم علتش اینست که هر کس که می آید، میخواهد بتمن دلخواه خودش را بسازد و هیچکس به بتمن کمیک ها(البته بتمن بهتر از کمیک را در مجموعه کارتونی که توسط نابغه ای به نام پل دینی نوشته شده بود دیدیم)اعتماد نمی کند
یک مشکل دیگر هم دارم و آن اینست که بتمن سرشار از پتانسیل است و فقط به 40درصد آن در فیلم هایش پرداخته شده است
از رزم عالی و مخفی کاری هایش گرفته تا پردازش شهر گاتهام و همینطور میزانسن،که به نظرم به هیچکدام درست پرداخته نشده است
به نظرم برای موارد بالا،کارگردانان بتمن، حداقل یکبار هم که شده باید بازی های راک استدی را ببینند تا شاید آگاه شوند
متشکرم از شما عزیزان و ممنون می شوم که با نظرات زیبایتان به آگاهی کم بنده بیفزایید
نقل قول کردن
کاکلی
#25 کاکلی 1398-04-20 13:07
به نقل از کاکلی:
سلام عرض می کنم خدمت تمام دوستان عزیز و گرامی به خصوص جناب ترابی و بسیار متشکرم از دوستی که مرا ثبت نام کرد
با اجازه شما عزیزان می خواستم به یکی از اشکالات عمده(وبه نظر خودم مهمترین اشکال) این سه گانه بپردازم(البته منظورم بیشتر فیلم دوم یعنی dark knight است) و این اشکال به شخصیت پردازی (characterization)مربوط می شود بنابراین برخود لازم میدانم توضیحاتی مقدماتی درباره این موضوع ارائه کنم
به طور کلی شخصیت ها دارای ابعاد و عناصر شخصیتی متفاوت هستند . اما آنچه در این موضوع اهمیت دارد ، نحوه معرفی و شناساندن شخصیت(درواقع همان پردازش و بیان عناصر شخصیتی کاراکتر) است
شخصیت پردازی (در سینما )به طور کلی دارای پنج رکن و معیار اصلی است که مهمترین آن طبیعت و کیفیت خواسته و هدف شخصیت است .باتوجه به این مسئله می توانم به جرات بگویم مهم ترین عنصر هر داستان شخصیت پردازی است .اما اثبات این ادعا هم وقت زیادی میبرد و هم اینکه مارا از بحث اصلی منحرف می کند
گمان می کنم توضیحات بنده کافی باشد حال به شخصیت پردازی در فیلم میپردازیم
قطعا درdark knight جوکر بهترین شخصیت پردازی را دارد و بعد از وی بروس وین(البته با توجه به فیلم قبلی) دارای شخصیت پردازی قابل قبولی است(هرچند هنوز هم فکر می کنم در فیلم قبلی به اندازه کافی به تحول شخصیتی و تغییر هدفش پرداخته نشده بود)
این دو به تنهایی خوب هستند اما مشکل، هنگام تعامل این دو با یکدیگر بوجود می آید .این دو در تکمیل کردن یکدیگر ناتوان هستند و به عقیده ی بنده علتش همجنس نبودن ابعاد شخصیتی این دو است.جوکر نولان نیاز به بتمنی مقتدر و کاریزماتیک برای تکمیل شدن دارد درست مثل بتمن در مجموعه کارتونی
البته مشکل فقط به تعامل این دو ختم نمی شود
بلکه دوچهره ،با آن همه پتانسیل ،فقط و فقط تبدیل شده به بازیچه دست جوکر
البته باقی کاراکتر ها هم مشکل دارند که در مقاله به آنها اشاره شده
از بحث شخصیت پردازی که خارج شویم به نظر من بتمن ،هنوزهم فیلم شاهکار ندارد و فکر می کنم علتش اینست که هر کس که می آید، میخواهد بتمن دلخواه خودش را بسازد و هیچکس به بتمن کمیک ها(البته بتمن بهتر از کمیک را در مجموعه کارتونی که توسط نابغه ای به نام پل دینی نوشته شده بود دیدیم)اعتماد نمی کند
یک مشکل دیگر هم دارم و آن اینست که بتمن سرشار از پتانسیل است و فقط به 40درصد آن در فیلم هایش پرداخته شده است
از رزم عالی و مخفی کاری هایش گرفته تا پردازش شهر گاتهام و همینطور میزانسن،که به نظرم به هیچکدام درست پرداخته نشده است
به نظرم برای موارد بالا،کارگردانان بتمن، حداقل یکبار هم که شده باید بازی های راک استدی را ببینند تا شاید آگاه شوند
متشکرم از شما عزیزان و ممنون می شوم که با نظرات زیبایتان به آگاهی کم بنده بیفزایید

ممنون میشم اگر جناب ترابی بفرمایند که آیا عرایض بنده درست است یا غلط
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1398-04-20 19:27
به نقل از کاکلی:
به نقل از کاکلی:
سلام عرض می کنم خدمت تمام دوستان عزیز و گرامی به خصوص جناب ترابی و بسیار متشکرم از دوستی که مرا ثبت نام کرد
با اجازه شما عزیزان می خواستم به یکی از اشکالات عمده(وبه نظر خودم مهمترین اشکال) این سه گانه بپردازم(البته منظورم بیشتر فیلم دوم یعنی dark knight است) و این اشکال به شخصیت پردازی (characterization)مربوط می شود بنابراین برخود لازم میدانم توضیحاتی مقدماتی درباره این موضوع ارائه کنم
به طور کلی شخصیت ها دارای ابعاد و عناصر شخصیتی متفاوت هستند . اما آنچه در این موضوع اهمیت دارد ، نحوه معرفی و شناساندن شخصیت(درواقع همان پردازش و بیان عناصر شخصیتی کاراکتر) است
شخصیت پردازی (در سینما )به طور کلی دارای پنج رکن و معیار اصلی است که مهمترین آن طبیعت و کیفیت خواسته و هدف شخصیت است .باتوجه به این مسئله می توانم به جرات بگویم مهم ترین عنصر هر داستان شخصیت پردازی است .اما اثبات این ادعا هم وقت زیادی میبرد و هم اینکه مارا از بحث اصلی منحرف می کند
گمان می کنم توضیحات بنده کافی باشد حال به شخصیت پردازی در فیلم میپردازیم
قطعا درdark knight جوکر بهترین شخصیت پردازی را دارد و بعد از وی بروس وین(البته با توجه به فیلم قبلی) دارای شخصیت پردازی قابل قبولی است(هرچند هنوز هم فکر می کنم در فیلم قبلی به اندازه کافی به تحول شخصیتی و تغییر هدفش پرداخته نشده بود)
این دو به تنهایی خوب هستند اما مشکل، هنگام تعامل این دو با یکدیگر بوجود می آید .این دو در تکمیل کردن یکدیگر ناتوان هستند و به عقیده ی بنده علتش همجنس نبودن ابعاد شخصیتی این دو است.جوکر نولان نیاز به بتمنی مقتدر و کاریزماتیک برای تکمیل شدن دارد درست مثل بتمن در مجموعه کارتونی
البته مشکل فقط به تعامل این دو ختم نمی شود
بلکه دوچهره ،با آن همه پتانسیل ،فقط و فقط تبدیل شده به بازیچه دست جوکر
البته باقی کاراکتر ها هم مشکل دارند که در مقاله به آنها اشاره شده
از بحث شخصیت پردازی که خارج شویم به نظر من بتمن ،هنوزهم فیلم شاهکار ندارد و فکر می کنم علتش اینست که هر کس که می آید، میخواهد بتمن دلخواه خودش را بسازد و هیچکس به بتمن کمیک ها(البته بتمن بهتر از کمیک را در مجموعه کارتونی که توسط نابغه ای به نام پل دینی نوشته شده بود دیدیم)اعتماد نمی کند
یک مشکل دیگر هم دارم و آن اینست که بتمن سرشار از پتانسیل است و فقط به 40درصد آن در فیلم هایش پرداخته شده است
از رزم عالی و مخفی کاری هایش گرفته تا پردازش شهر گاتهام و همینطور میزانسن،که به نظرم به هیچکدام درست پرداخته نشده است
به نظرم برای موارد بالا،کارگردانان بتمن، حداقل یکبار هم که شده باید بازی های راک استدی را ببینند تا شاید آگاه شوند
متشکرم از شما عزیزان و ممنون می شوم که با نظرات زیبایتان به آگاهی کم بنده بیفزایید

ممنون میشم اگر جناب ترابی بفرمایند که آیا عرایض بنده درست است یا غلط

موافقم
ولی کلا من فیلم batman begins رو خیلی دوست دارم
اولین فیلمی که باعث شد دوست داشته باشم بروس وین رو ببینم و بهش علاقمند بشم
Batman returns را هم دوست دارم
یه صحنه ای هست که عاشقشم
جایی که بروس میخواد لباس بتمنو بپوشه و تو کمدش تعداد زیادی لباس بتمنو چکمه هاش رو میبینیم
استاد برتون با این صحنه میخواد "تنهایی" بتمنو نشون بده
تعدد لباس حاکی از تکرار این حرفه بتمن داره و اینکه او هر شب باید لباس بپوشه و بره بیرون و از شهر دفاع کنه
این صحنه به نظرم کل عصاره بتمن رو در خودش جمع کرده
نقل قول کردن
کاکلی
#27 کاکلی 1398-04-20 22:02
#26
راستش تحت تاثیر قرار گرفتم .هیچوقت به این شکل batman returns رو تماشا نکرده بودم.
شما فکر و بینش تحلیلگر فوق العاده ای دارید .
خیلی ممنون که برای نظر بنده اهمیت قائل شدید.
امیدوارم از اینکه مزاحم وقتتون شدم از من ناراحت نشده باشید.
موفق باشید انشالله
نقل قول کردن
s.p.i
#28 s.p.i 1400-06-15 14:21
سلام ممنون بابت مقاله
راستش بیشتر میخام به مورد ۱ بپردازم موقع که مارول داشت دنیای سینمایی خودش راه اندازی می‌کرد وارنر و دیسی خوشی دارک نایت زد زیر دلشون و البته بگم بر خلاف دیزنی که مشتری و طرفدار های خودشو میشناسه ولی وارنر نه تنها نمیشناسه بلکه فکر میکنه هر چی دارک و خشن باشه بهتره البته بگم مهم اینکه به ذات شخصیت پایبند باشه ولی خب وارنر فکر می‌کرد هر چیزی دارک کنه میتونه موفق بشه ولی اشتباه می‌کرد و الان گیر کرده

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
s.p.i
#29 s.p.i 1400-06-15 14:35
سلام
مقاله خوبی بود جالبه که هنوز که هنوز میگن هر فیلم چه مارول چه دیسی به دارک نایت نمیرسه که خب میتونم بگم اگه دیسی فن ها فقط انتظارشون در حد دراک نایت پس دیگه حرفی باقی نمیمونه در حالی که باید چیزی د حد جنگ بینهایت و پایان بازی انتظار داشته باشن و البته بگم پس فردا فیلمی چه مارول چه دیسی اومد که نمراتش بیشتر از دارک نایت شد اون افراد هم ساکت میشن ولی جدا از اون امیدوارم یه فیلم درست و حسابی از بتمن ببنیم
تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید