15 کاور کمیک های مارول که باعث انتقاد هواداران شدند

15 کاور کمیک های مارول که باعث انتقاد هواداران شدند

اینها روی جلدهایی هستند که هواداران مارول را شاکی کردند!

مقدمه: کاور یک کمیک شاید از نظر بصری مهم ترین بخش آن باشد. چون اولین چیزیه که مشتری یا خواننده اون رو میبینه و بنابراین باید در اسرع وقت نظر او را به خودش جلب کنه. اصلا خیلی وقتها شده که خوانندگان فقط به خاطر کاور یک کمیک رو خریده اند. بنابراین ناشرین کمیک بوکی خیلی برای تولید یک کاور جذاب وقت میذارن و حتی خیلی وقتها یک طراح بزرگ را فقط مختص خلق کاور استخدام کرده اند. خیلی از کاورها هم بوده اند که از خود داستان کمیک مشهور تر شده اند! مارول هم بدون شک بهترین و نمادین ترین کاورهای تاریخ کمیک را داشته و از این نظر از رقیبش دی سی همیشه جلو بوده . ولی طبیعیه که در مدت 75 سالی که از تاسیس این شرکت میگذره کاورهایی هم بوده باشند که بنا به دلایلی مورد انتقاد قرار گرفته باشند. در این مقاله به معرفی 15 تا از این نوع کاورها میپردازیم.

 

15- کاور کمیک Wolverine: Revolver

 کاور کمیک Wolverine: Revolver

سال 2009 مارول کمیک وان شات (تک قسمتی) به نام Wolverine: Revolver را منتشر کرد. نویسنده داستان ویکتور گیشلر بود که استاد نوشتن داستان های جنائی هستش و در این داستان هم دیدیم که ولورین به شهر لاس وگاس میره و در یک بازی رولت روسی به همراه خلافکاران روسی گرفتار میشه . بعدشم اوضاع عجیب و غریب میشه! حالا میرسیم به کاور که توسط جولیو پاستوراس خلق شد. کاور خوبیه که جزئیات زیادی هم داره ولی مشکل هواداران با خود ولورین بود. از ژست او خوششان نیومد . چون انگار قراره نشون بده که میخواد بدوه ولی در واقع انگار میخواد شروع کنه به رقصیدن! صورت او هم شباهت چندانی به صورت یک ولورین کلاسیک نداره. خیلی ها میگفتن صورتش شبیه به اون بازیگره، Gary Busey، هستش!

 

14- شماره 315 از سری اول کمیک Daredevil

 شماره 315 از سری اول کمیک Daredevil

این کمیک سال 1993 چاپ شد و شخصیت خبیثی قدیمی به نام «مستر فیر» (Mister Fear) در آن بازگشت. در واقع در این داستان دختر مستر فیر را دیدیم که از مواد توهم زای پدرش استفاده کرده بود تا خودش رو به شخصیتی به نام Shock تبدیل کنه. کاور کمیک قراره ترسناک باشه ولی هواداران عقیده داشتند اون کفی که در دهان شخصیت خبیث مشاهده میشه ظاهری خنده دار بهش داده. همچنین روی کاور نوشته Mr. Fear در حالی که معلومه این شخصیت مونثه (از سینه هاش معلومه!).

 

13- شماره 325 از سری اول کمیک The Incredible Hulk

 شماره 325 از سری اول کمیک The Incredible Hulk

این کمیک سال 1986 نوشته شد و در آن بروس بنر سعی میکنه خودش و سازمان "شیلد" را متقاعد کنه که دیگه از نفرین هالک خلاص شده. این در حالیه که مردم هنوز گزارشاتی میدن درباره حملات هالک! کاور این کمیک توسط «آلن میلگروم» انجام شد. راستش رو بخواهید اکثر کاورهای برتر هالک سعی میکنند زیاد روی صورت او تمرکز نکنند. دلیلش هم اینه که ما نمیخواهیم اون صورت زشتش رو ببینیم! این کاور هم دقیقا همین اشتباه رو میکنه . از اون گذشته، حالتی که در صورت او دیده میشه هم به نوعی Off هستش. یعنی معلوم نیست که از خشم میخواد نعره بکشه یا اینکه میخواد عطسه کنه! برخی هواداران میگن هالک انگار میخواد به جای شعار معروف خودش یعنی Hulk Smash (= هالک داغون میکنه)، بگه: duhhh…!

 

12- شماره 122 از سری اول کمیک Alpha Flight

 شماره 122 از سری اول کمیک Alpha Flight

این کمیک سال 1993 منتشر شد و داستانش مربوط بود به کراس اور Infinity Crusade. در این داستان عصاره خدایی شخصیت «آدام وارلاک» تجسمی فیزیکی به نام Goddess پیدا میکنه و شروع میکنه به هیپنوتیزم کردن قهرمانان مارول . در این کمیک هم او سعی میکنه اعضای گروه "الفا فلایت" رو به سمت خودش بکشه. کاور هم ظاهرا داره سعی میکنه همین موضوع رو نشان بده ولی خواننده که هنوز کمیک رو نخونده که بدونه قضیه چیه! یعنی هر کی بهش نگاه کنه فکر میکنه به فضا یا آسمان خیره شده اند! ضمن اینکه برخی از هواداران به نبود حس و عاطفه روی صورت آنها اشاره کرده اند . درسته که قراره جوری به نظر برسند که انگار هیپنوتیزم شده اند ولی در واقع انگار دارن قسمت جدید سریال Grey’s Anatomy را میبینند!!!

 

11- شماره 26 از سری اول کمیک Namor the Sub-Mariner

 شماره 26 از سری اول کمیک Namor the Sub-Mariner

این کمیک سال 1992 توسط نویسنده و طراح معروف دنیای کمیک یعنی «جان بیرن» نوشته شد ولی طراحش «جی لی» بود . ما در داستان شاهد بودیم که «نیمور» به عنوان شاه آتلانتیس حافظه خودش رو از دست داده . موهاش بلند شده و در جنگل داره زندگی میکنه! ضمن اینکه بهش درباره قتل اهالی اونجا مظنون شده اند. مشکل اصلی هواداران با کاور مربوط میشه به سر نیمور . قراره موهای بلندش مثلا جوری به نظر بیاد که انگار داره در هوا پیچ و تاب میخوره ولی در واقع بیشتر انگار شبیه به یک کلاه گیس هستش و اصلا طبیعی به نظر نمیرسه. از دیدن اون عضلات و رگ های بیرون زده هم تعجب نکنید چون اینجور سبک طراحی غلو آمیز اون موقع (دهه 90 میلادی) مد بود!

 

10- شماره 1 از کمیک Gambit

 شماره 1 از کمیک Gambit

سال 1999 مارول سری جدیدی از کمیک بوک های شخصیت محبوب خودش یعنی «گمبیت» رو منتشر کرد. در داستان او فرستاده میشه تا اشیا مختلفی را در سرتاسر دنیا بدزده. شماره 1 با چندین کاور واریانت عرضه شد که این کاوری که میبینید یکی از اوناست. این کاور هم درست مثل اون کاور کمیک Wolverine: revolver جزئیات زیادی داره و نمیشه گفت بد طراحی شده. ولی ظاهر و لحنی که در صورت گمبیت هست اشتباهه و اون چیزی نیست که از این شخصیت سراغ داریم. ضمن اینکه گمبیت یکی از خوش تیپ ترین و جذاب ترین مردان دنیای کمیکه ولی شما همچین چیزی رو در این کاور نمیبینید. برخی با دیدن هیکل و صورت لاغر او بهش لقب "گمبیت معتاد" داده اند!!!

 

9- شماره 2 از کمیک Fantastic Four Vs. X-Men

http://www.spidey.ir/images/img/content/comic-covers/misleading/fantastic-four-vs-x-men-2.jpg

در مینی سریز "چهار شگفت انگیز علیه مردان ایکس" که توسط «کریس کلرمانت» افسانه ای نوشته شد، ایکس من پس از اینکه «کیتی پراید» در داستان Mutant Massacre      مجروح و نیروهایش از کنترل خارج شد، مجبور شدند به دکتر دووم مراجعه کنند. البته اصلا دوست نداشتند پیش او بروند ولی قبلش پیش «رید ریچاردز» رفته بودند که بهشون گفته بود نمیتونه کمکی بهشون بکنه. بنابراین چاره دیگری نداشتند. این سری به این معروفه که کاورهایی داره که دروغ میگن! یعنی کاورهایی که وقایعی رو نشون میدن که اصلا در داخل کمیک اتفاق نمیفتند. مثلا ما روی این کاور میبینیم که ولورین با چنگال هاش به رید ریچاردز حمله کرده و به فرانکلین گفته: "انتقام مادرت رو گرفتم بچه، باشه؟". درسته که داخل کمیک نبردی بین چهار شگفت انگیز و مردان ایکس صورت میگیره ولی ولورین اصلا با چنگال ها خودش به رید ضربه نمیزنه و اون جمله رو هم به فرانکلین نمیگه چون زن نامرئی اصلا در این نبرد حضور نداشت!

 

8- شماره 400 از سری اول کمیک Amazing Spider-Man

 شماره 400 از سری اول کمیک Amazing Spider-Man

شماره 400 مرد عنکبوتی شگفت انگیز شماره مهمیه و داستان بسیار دردناکی هم داره که در آن «زن عمو می» میمیره. (البته همانطور که در این مقاله گفته شد او بعدا به طور مسخره ای برگشت!). کاور اصلی رو میتونید اینجا ببینید که مشکلی نداره. ولی مشکل ما با اون کاور واریانتی هستش که برای این شماره منتشر شد و نمونه بارز اینه که در دهه 90 میلادی ناشرین کمیک بوکی چقدر ادا و اطوار درمیاوردند تا فروش کمیک بوک های خود رو بالا ببرند! این کاور هم حالتی برجسته داشت تا انگار مثلا عکس اسپایدرمن روی سنگ قبر حکاکی شده. ولی مساله اینه که اگر به شکل خاصی در دست گرفته نمیشد مثل یک کاور ساده بود که رویش هیچی نبود!

 

7- شماره 9 از کمیک Conan

 شماره 9 از کمیک Conan

شماره 9 از کمیک Conan سال 1996 عرضه شد و کاملا مشخصه که محصول دهه 90 میلادی هستش! در این کمیک کونان و افرادش درختی رو قطع میکنند که اهالی اون منطقه بهش خدا میگن و بنابراین به کونان لقب "خدا کش" (God Killer) داده میشود! و اما کاور! اصلا ظاهری که ما همیشه از کونان در دنیای کمیک و سینما و انیمیشن سراغ داریم در این کاور رعایت نشده است. طراح کاملا خواسته از سبک «راب لیفیلد» پیروی کنه و یک کونان بیش از حد عضلانی و اغراق آمیز رو به ما تحویل داده . ضمن اینکه معلوم نیست چرا کونان اون زره و تجهیزات رو بر تن داره؟!

 

6- شماره 482 از سری اول کمیک The Mighty Thor

 شماره 482 از سری اول کمیک The Mighty Thor

در این کمیک که سال 1995 منتشر شد ، ثور به همراه برخی دیگر به فضا میره تا با New Immortals و New Men مقابله کنه. کاورش البته زیبا و فتو رئالیستیک (photorealistic) هستش اما هواداران مارول به دلایلی ازش انتقاد کرده اند. اولا اینکه نحوه به تصویر کشیده شدن ثور و مخصوصا اون لباس جدید و مسخره ای که بر تن او میبینیم اصلا بهش نمیاد و باهاش همخوانی نداره. نوع عضلات او نیز تا حد زیادی دفرمه است . یعنی به جای اینکه آدم رو به یاد یک قهرمان خدامانند بندازه ، یاد یک بدن ساز نیمه حرفه ای میندازه!

 

5- شماره 1 از کمیک Cable and Deadpool

 شماره 1 از کمیک Cable and Deadpool

سال 2004 مارول با انتشار این کمیک دو قهرمان معروف و محبوبی که «راب لیفیلد» خلق کرده بود یعنی «ددپول» و «کیبل» را در کنار هم قرار داد و از آن موقع رفاقت عمیق و پرتنشی بین آنها ایجاد شد (این مقاله را بخوانید). در داستان ددپول توسط یک کلیسا استخدام میشه تا ویروسی رو بدزده که میتونه همه رو آبی کنه! سپس کیبل پیداش میشه تا همین ویروس رو به دست بیاره و حتما میتونید حدس بزنید که اوضاع به هم میریزه. طبق معمول شاهد کاوری اغراق آمیز از لیفیلد هستیم ولی این دفعه دیگه اعضای بدن شخصیت ها زیادی اغراق شده اند! کاور مشکل سایز هم داره. یعنی کیبل در مقایسه با ددپول خیلی بزرگ تر به نظر میاد. کیبل کلا تفنگ بزرگ دوست داره ولی این یکی دیگه خیلی بزرگه! (اندازه کل ددپوله!). ولی در هر حال مثل همه کاورهای راب لیفیلد آدم در یک نگاه جذبش میشه.

 

4- شماره 125 از کمیک Empire Strikes Back Weekly

 شماره 125 از کمیک Empire Strikes Back Weekly

همانطور که در این مقاله گفته شده، مارول اولین ناشری بود که از روی پدیده ای به نام "جنگ ستارگان" کمیک چاپ کرد و خیلی هم به موفقیت دست یافت. سال 1980، دپارتمان مارول در انگلستان هر هفته کمیکی به نام "امپراتوری دوباره ضربه میزند" چاپ میکرد که از روی فیلم معروف جنگ ستارگان الهام گرفته بود. البته شماره 125 کمیکی قبلا چاپ شده از جنگ ستارگان رو از نو چاپ کرده بود.  طراح کاور این کمیک از سبک «جک کربی» استفاده کرده . این در حالیه که این سبک برای شخصیت هایی که در دنیای کمیک خلق شده اند خیلی خوبه، نه برای اونایی که قبلا در دنیای سینما خلق شده اند و تماشاچی ها باهاشون آشنایی دارند. صورت بازیگرانی همچون «کری فیشر»، «مارک همیل» و «هریسون فورد» هم اونقدر شناخته شده هستند که بیننده اصلا نمیتونه با چیزی که از اونا روی کاور میبینه ارتباط برقرار کنه. حتی «چوباکا» هم شباهتی به نسخه سینمایی نداره و بیشتر شبیبه به شخصیت «ساسکوآچ» در گروه "الفا فلایت" به نظر میرسه!

 

3- شماره 10 از سری اول کمیک The Amazing Spider-Man

 شماره 10 از سری اول کمیک The Amazing Spider-Man

کاور اریجینال شماره 10 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز را ابتدا «استیو دیتکو» خلق کرد که مورد پسند «استن لی» قرار نگرفت (عکسش اینجاست) گفته میشه دلیلش این بود که اسپایدرمن روی این کاور داشت مشت میخورد به صورتش! در هر حال دیتکو به همراه «جک کربی» کاور دیگری را خلق کردند که در بالا آن را مشاهده میکنید و به نظرم خیلی از اون کاور اریجینال دیتکو بیخود تره! البته از نظر هنری مشکلی نداره و خوب طراحی شده ولی یه جورایی .. چطور بگم ... بی رمق و خسته کننده است. یعنی پس زمینه نداره . خلاقیتی هم نداره. اسپایدرمن فقط با چند تا گانگستر روبرو شده که به طرفش اسلحه نشونه رفته اند. ژست خود اسپایدرمن هم اصلا قابل مقایسه با اون تصاویر نمادینی که از او در دهه های 60 و 70 میلادی در دنیای کمیک سراغ داشتیم ، نیست.

 

2- شماره 2 از سری دوم کمیک Captain America

شماره 2 از سری دوم کمیک Captain America

سال 1996 مارول سری جدید کمیک های کاپیتان آمریکا را منتشر کرد و برای اینکار یک زوج برجسته به نام های «جف لوب» (نویسنده) و «راب لیفیلد» (طراح) را استخدام نمود. در این داستان استیو راجرز به خانه برگشت و متوجه شد که همسر و پسرش در واقع روبات هستند! سازمان "شیلد" هم دنبالش بود. مشکل اصلی این کاور اینه که اگر داستانش رو ندونی برات بی معنی و حتی گیج کننده است. یعنی ما نمیدونیم اون سر و دستی که روی کاوره برای چیه! (در واقع مال همسر روبات استیوه ولی ما که هنوز داستان رو نخوندیم که بدونیم!) . ژست استیو هم زیاد جالب نیست و به جای اینکه ایستاده باشه انگار چمباتمه زده! اندازه و شکل سپر او هم مشکل داره.

 

1- شماره 128 از کمیک Marvel Team-Up

 شماره 128 از کمیک Marvel Team-Up

کمیک مارول تیم آپ (که میتونید اینجا همه قسمت هاش رو دانلود کنید) از سری های مهم و برجسته اسپایدرمن به شمار میاد که در آن او با دیگر قهرمانان مارول همکاری میکرد. داستان های برتری هم در این سری چاپ شدند که در اینجا معرفی شده اند. در شماره 128 هم شاهد تیم آپی بین اسپایدرمن و کاپیتان آمریکا بودیم. داستانش که به خودی خود مشکلی نداره ولی کاورش اصلا به دل نمیشینه. در حقیقت این کاور از عکس ساخته شده. ما دو مرد رو میبینیم که لباس اسپایدرمن و کاپیتان آمریکا را بر تن دارند . گفته میشه اونا از کارکنان مارول بوده اند! الان واقعا چنین کاورهایی اصلا جالب نیستند ولی شاید اون موقع که خبر خاصی از فیلم و سریال های ابرقهرمانی نبود جالب بودند. اما الان آدم رو یاد کازپلی (cosplay) میندازند و بیشتر برای کاور واریانت مناسب هستند تا کاور اصلی.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

منبع: سایت comic book resources

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 کاور کمیک بوکی که به ما "دروغ" گفتند!

 10 روی جلدی که هویت مخفی مرد عنکبوتی را لو دادند!

15 کاور برتر هالک

10 كاور برتر طراحی شده توسط «تاد مك فارلین»

بهترین COVER های مرد عنكبوتی

15 کاور برتر ولورین

10 كاور برتر با حضور گرین گابلین

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1396-12-18 22:00
من میخواستم این مقاله رو برای دی سی هم ترجمه بکنم.
ولی راستش اکثر کاورهاش مشکل فنی داشتن و نمیشه تو سایت کار بشه. موضوع مقاله هم که کاوره پس اگه سانسور هم بشن که اصلا مقاله بیمعنی میشه
بنباراین از خیرش گذشتم
ولی شما میتونید اون مقاله رو در زیر ببینید:
www.cbr.com/.../
نقل قول کردن
Navid
#2 Navid 1396-12-19 11:41
به نقل از mtm:
من میخواستم این مقاله رو برای دی سی هم ترجمه بکنم.
ولی راستش اکثر کاورهاش مشکل فنی داشتن و نمیشه تو سایت کار بشه. موضوع مقاله هم که کاوره پس اگه سانسور هم بشن که اصلا مقاله بیمعنی میشه
بنباراین از خیرش گذشتم
ولی شما میتونید اون مقاله رو در زیر ببینید:
www.cbr.com/.../

آره واقعا خیلی داغونن!!!!
نقل قول کردن
Bowman
#3 Bowman 1396-12-19 16:26
به نقل از mtm:
من میخواستم این مقاله رو برای دی سی هم ترجمه بکنم.
ولی راستش اکثر کاورهاش مشکل فنی داشتن و نمیشه تو سایت کار بشه. موضوع مقاله هم که کاوره پس اگه سانسور هم بشن که اصلا مقاله بیمعنی میشه
بنباراین از خیرش گذشتم
ولی شما میتونید اون مقاله رو در زیر ببینید:
www.cbr.com/.../

ههه
بنده خدا آقای ترابی :oops:
راستی یادتون اون روزایی رو که سایت بخاطر زن شگفت انگیز فیلتر شد! خخخ الان میخندم ولی اون موقع :cry:
تا یه مدت بچه های سایت واندرومن رو یه Meme تمام عیار کردند! :lol:
نقل قول کردن
King spidey
+1 #4 King spidey 1396-12-19 22:42
سلام استاد ترابی
ممنون از مقاله بی نظیرتون و اینکه بار علمی مارو باز هم ارتقا دادین
شاید منو‌نشناسین چون متاسفانه خیلی کم‌نظر میدم بنده امیر حسین حقیقی هستم بنده از یک‌سال پیش پیج اینستا گرام اسپایدی رو‌مدیریت میکنم پیشنهاد خود اقای قادری بود چون کنکور داش و‌خوشبختانه پیج از یک‌سال پیش بسیار رشد کرده پر بازدید شده اما خواهشی ک دارم کمی حمایت کنید از پیج اینستاگرام و مثل کانال تلگرامی پیج اینستاگرام وبسایتتونو معرفی کنید به کاربران وبسایت تا نظرات شخصیشونم اونحا بدن تا اسپایدی تو همه جا بهترین باشه با تشکر و‌عذرخواهی بابت اسپم
نقل قول کردن
Marc Spector
#5 Marc Spector 1396-12-20 08:46
شماره 2 من رو یاد اون شخصیت بازی شورش در شهر انداخت.
سپاس آقای ترابی
نقل قول کردن
ghost spider
#6 ghost spider 1396-12-20 09:46
مثل تمام مقاله هاتون عالی بود.
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1396-12-20 12:34
به نقل از King spidey:
سلام استاد ترابی
ممنون از مقاله بی نظیرتون و اینکه بار علمی مارو باز هم ارتقا دادین
شاید منو‌نشناسین چون متاسفانه خیلی کم‌نظر میدم بنده امیر حسین حقیقی هستم بنده از یک‌سال پیش پیج اینستا گرام اسپایدی رو‌مدیریت میکنم پیشنهاد خود اقای قادری بود چون کنکور داش و‌خوشبختانه پیج از یک‌سال پیش بسیار رشد کرده پر بازدید شده اما خواهشی ک دارم کمی حمایت کنید از پیج اینستاگرام و مثل کانال تلگرامی پیج اینستاگرام وبسایتتونو معرفی کنید به کاربران وبسایت تا نظرات شخصیشونم اونحا بدن تا اسپایدی تو همه جا بهترین باشه با تشکر و‌عذرخواهی بابت اسپم

بنده تشکر میکنم بابت زحمات شما. از دور و نزدیک هم شنیده ام که پیج اینستاگرام ما خیلی خوب داره عمل میکنه
واقعا خسته نباشید
ما هر کمکی از دستمون بر بیاد براتون انجام میدیم
نقل قول کردن
spidey noir
#8 spidey noir 1396-12-20 13:02
  • واقعا مقاله جالبی بود.از اقای ترابی بابت ترجمه ممنونم.برا من همیشه سوال بوده که چرا کاور مردعنکبوتی اون شکلیه.اما حالا فهمیدم.دهه نود هم سبک جالبی داشته اما رنگها و ... میزنن تو ذوق.واقعا حالم به هم میخوره.
نقل قول کردن
spidey noir
#9 spidey noir 1396-12-20 13:04
به نقل از Bowman:
به نقل از mtm:
من میخواستم این مقاله رو برای دی سی هم ترجمه بکنم.
ولی راستش اکثر کاورهاش مشکل فنی داشتن و نمیشه تو سایت کار بشه. موضوع مقاله هم که کاوره پس اگه سانسور هم بشن که اصلا مقاله بیمعنی میشه
بنباراین از خیرش گذشتم
ولی شما میتونید اون مقاله رو در زیر ببینید:
www.cbr.com/.../

ههه
بنده خدا آقای ترابی :oops:
راستی یادتون اون روزایی رو که سایت بخاطر زن شگفت انگیز فیلتر شد! خخخ الان میخندم ولی اون موقع :cry:
تا یه مدت بچه های سایت واندرومن رو یه Meme تمام عیار کردند! :lol:

پس به خاطر این فیلتر شد...من اون موقع عضو نبودم اما مقالات سایت رو میخوندم.بعدا وقتی وارد سایت میشدم هی اخطار امنیتی میداد.بعد هم که فیلتر شد و من فقط تونستم از طریق اپلیکیشن های دیگه کمیک های سایت رو مطالعه کنم.
نقل قول کردن
spidey noir
#10 spidey noir 1396-12-20 13:05
به نقل از mtm:
من میخواستم این مقاله رو برای دی سی هم ترجمه بکنم.
ولی راستش اکثر کاورهاش مشکل فنی داشتن و نمیشه تو سایت کار بشه. موضوع مقاله هم که کاوره پس اگه سانسور هم بشن که اصلا مقاله بیمعنی میشه
بنباراین از خیرش گذشتم
ولی شما میتونید اون مقاله رو در زیر ببینید:
www.cbr.com/.../

اقای ترابی ممنون بابت ترجمه.ولی فاز دیسی یکم اونطرف تره...
نقل قول کردن
King spidey
#11 King spidey 1396-12-20 13:28
به نقل از mtm:
به نقل از King spidey:
سلام استاد ترابی
ممنون از مقاله بی نظیرتون و اینکه بار علمی مارو باز هم ارتقا دادین
شاید منو‌نشناسین چون متاسفانه خیلی کم‌نظر میدم بنده امیر حسین حقیقی هستم بنده از یک‌سال پیش پیج اینستا گرام اسپایدی رو‌مدیریت میکنم پیشنهاد خود اقای قادری بود چون کنکور داش و‌خوشبختانه پیج از یک‌سال پیش بسیار رشد کرده پر بازدید شده اما خواهشی ک دارم کمی حمایت کنید از پیج اینستاگرام و مثل کانال تلگرامی پیج اینستاگرام وبسایتتونو معرفی کنید به کاربران وبسایت تا نظرات شخصیشونم اونحا بدن تا اسپایدی تو همه جا بهترین باشه با تشکر و‌عذرخواهی بابت اسپم

بنده تشکر میکنم بابت زحمات شما. از دور و نزدیک هم شنیده ام که پیج اینستاگرام ما خیلی خوب داره عمل میکنه
واقعا خسته نباشید
ما هر کمکی از دستمون بر بیاد براتون انجام میدیم

ماهرچی داریم از شما داریم استاد انشالله ک سر بلندتون میکنیم و اسم اسپایدی رو همه جا با غرور نشون میدیم
نقل قول کردن
a.v.s
#12 a.v.s 1396-12-20 22:15
سلام!
ببخشید دیروز نبودم. به علت کارهایی که داشتم.
خب بریم سر وقت مقاله. بنده کاور هارا در توضیحات کوتاهی توصیف میکنم. پس آماده باشید برای کوبیدن کاور ها توسط بنده :lol: :

15: آخه این صورت چیه که برای ولورین طراحی شده؟ آخه یعنی چی؟ وقتی قیافه ولورین رو در این کاور میبینیم یاد هیولاهای خفاش مانند می افتم! بعد نمیدونم چرا داره مثل رقاصا با افه و ژست راه میره؟ مثل مایکل جکسون!

14: آخه نمیدونم اون آب دهن چیه که براش طراحی کردند. بعدشم خیلی مسخره است که مثلا اسم شخصیت داستان سوسن باشه و تو اسم رو بزاری جعفر!

13: آخه نمیدونم چی بگم! عصبانیه؟ ناراحته؟ میخواد عطسه کنه؟ میخواد گریه کنه؟ میخواد داد بزنه؟ میخواد باد گلو بده!!؟ یا اصلا هنگ کرده؟ اصلا چشه؟

12: عجب ظاهر های متفکرانه ای! کف کردم! الکی گفتم واقعا حوصله سر بره! بی ذوق، بدون حوصله ای. همینجوری فقط ایستادند و فقط خیره شدند! همین!

11: یه ذره عجبیه! اون سایه ای که روش افتاده و اون بدن تقریبا نافرمی که براش طراحی کردند و اون موها! . . . هرچی کمتر بگم بهتره :sigh: .

10: استغفرالله!!! نمیدونستم گامبیت قبلنا میرفته تو فضا :lol: !!! اون بته هم بخاطر اینه که گامبیت رفته پیش بته تا ازش حلالیت بطلبه :D (پس یه راز دیگه هم فاش شد: گامبیت بت پرست بوده!!!)

9: اصلا کاور گنگه! خیلی گنگه! چون نمیدونم رید چه ربطی به انتقام سو داره؟ یعنی رید میخواسته به سو آسیب برسونه؟ بعد اون سایه دکتر دووم چه ربطی به قضیه داره؟ یعنی میخواد بگه این جریان، توطئه دکتر دووم بوده؟ بعدشم اصلا ولورین مگه با سو صنمی داشته که بخواد انتقامش رو بگیره؟!! ولورین چه رابطه ای با فرانکلین ریچارد داشته؟ از این کاور میشد 100 تا سوال در آورد (شایدهم چون داستان رو دنبال نکردم چیزی نمیدونم)

8: هیچیش رو نمیفهمم. اگر اون زمان در آمریکا بودم و همچین کاوری رو میدیدم عمرا خود کمیک رو میخریدم! چون نمیفهمم اصلا چی روش نوشته شده و اصلا چی روش هست! آدم وقتی کاور رو میبینه یاد برفک تلویزیون می افته!

7: اگر نمی نوشت "کونان" اصلا نمی فهمیدم رونانه! یعنی واقعا کونانه؟! کونان واقعا باید اینطوری باشه؟! بیشتر یاد هالک می افتم تا کونان!

6: معرفی میکنم: باشگاه بدنسازی ثور :D . آخه اون ظاهری نیست که برای ثور مناسب باشه. اون حالتی که ثور وایستاده تناسب نداره! یعنی آدم نمیفهمه روی زمینه یا هواست!

واقعا جالبه اکثر این کاورا زمان دهه 90 خلق شدند! یعنی همون زمانی که سعی داشتند طراحی های اقراق آمیز انجام بدهند و خیلی دیگه میخواستن کار cool ارائه بدهند!

5: یا کیبل زیادی دوغ گازدار خورده باد کرده (!) یا ددپول آب رفته!!! ولی آدم در نگاه اول احساس نمیکه کاور بدیه. البته تو جزئیاتش بری به اسرار پی میبری :lol: . کیبل اندازه هالک شده! (بخاطر همون دوغ گازدار!) شایدهم اون نوشابه ای که استن لی توی فیلم هالک شگفت انگیز خورده رو رفته بالا و گنده شده :lol: !

4: اصلا شبیه کاراکتر های خود فیلم جنگ ستارگان نیستند (البته به جز C-3PO که اونم اصلا چنگی به دل نمیزنه). احساس میکنم پرنسس لیا توی این کاور یک زن سیاه پوسته تا یه زن سفید پوست! هان سولو هم شبیه مردای خسته خشمگینه! چوباکا هم آقای ترابی گفتند! (این علامت سوال آخریه رو الکی گذاشتم، نه :lol: ؟ )

3: توی کاور ذوق نیست. یعنی اصلا در درونم اشتیاق ایجاد نمیکنه که کمیک رو بخرم. انگار اینا توی دنیای خلع گیر اتفادند و مرد عنکبوتی داره رد میشه که یهو چندتا دزد و گانگستر میبینه! همین! وگرنه استاد استیو دیتکو طراح خوبیه.

2: والا هیچی هم از اون دست و صورته نفهمیدیم! آخه اون کسی که داستان رو نخونده چه گناهی کرده که بیاد همچین چیزی رو ببینه؟ طراحی شلوغ پلوغه. کاپیتان آمریکا هم که نمیدونم. سپرش که هیچی! درضمن، فکر کنم فهمیدم که چمباتمه یعنی چی :lol: :oops: :

امان از ذهن های خراب و معیوب ما جوونا :-*

1: والا چی بگم :-| ؟! بدون شرح! نه والا شرح که زیاده! شاید اون زمانا خوب بوده باشه. ولی یک کاور کمیک یعنی طراحی، نه عکس! وقتی براش زحمت خاصی کشیده نشده، اسمش کاور باشه؟

خب این بود انتقاداتم از کاور ها. امیدوارم توانسته باشم عمو مختار وار با بولدوزر روی کاور ها راه رفته باشم. باتشکر :D .
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#13 M.ALI.S.S 1399-08-18 09:30
اصلا پنجمی یه حالت خاک بر سری هم داره :o :-?
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#14 AmirhoseinJafari2005 1399-10-20 04:01
شماره ۸ واقعا بد بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45