رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

به مناسبت اکران فیلم "بلک پنتر 2: واکاندا برای همیشه"، این مقاله ی کلاسیک سایت بار دیگر در صفحه نخست قرار میگیرد.

مقدمه: در تاریخ دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی بارها و بارها شاهد حضور فلزات نشکن و مقاوم و غیر قابل تخریب و ... بوده ایم. یعنی بارها شده که نویسندگان کمیک به ما گفته اند فلان فلز از همه قوی تره ولی بعدش دیدیم به نوعی خراب شده! پس به قول معروف وقتی پای فلزات در میان باشد دست بالای دست بسیار است! خیلی از فلزات هم بوده اند که نیروهای عجیبی داشته اند. در هر صورت فلزات مهمی در دنیای کمیک هستند که خیلی هم معروف شده اند (مثلا دیگه همه میدونند اسکلت «ولورین» با فلز "آدامانتیوم" پیوند خورده). حالا به مناسبت اکران فیلم پلنگ سیاه و به دلیل اینکه فلز «وایبرینیوم» در این فیلم بسیار نقش مهمی داره تصمیم گرفتم این مقاله را به شما تقدیم کنم.

  

16- فلز n ام (Nth Metal)

 فلز n ام (Nth Metal)

اولین فلزی که در این لیست معرفی میکنیم مربوط میشه به کمیکی بسیار قدیمی به نام Flash Comics #1 که معروفه به اینکه برای اولین بار شخصیت «فلش» در آن خلق شد. ولی نکته مهم دیگر اینه اولین حضور «هاک من» (Hawkman) نیز در این کمیک بود. در داستان ، یک کلکسیونر اسلحه به نام «کارتر هال» (Carter Hall) یک چاقوی مصری پیدا میکنه که باعث میشه به زندگی سابق خودش به عنوان "شاهزاده خوفو مصر" برگرده. بعدش تصمیم میگیره با الهام از  "آنویس" (خدای مصریان باستان) هاک من بشه. او برای خودش بال و کمربندی ساخته شده از فلز نهم (ninth metal) دست و پا کرد که البته بعدا به "فلز n ام " تغییر نام داد. بعدا دی سی سرگذشت هاک من رو تغییر داد (دی سی از این کارا زیاد میکنه!) و گفت که او اهل سیاره "ثانگار" (Thanagar) هستش و در این سیاره این فلز بیشتر به خاطر قدرت های مرموز خودش اهمیت داره تا به خاطر سفتی و دوام! در هر حال فلز n ام  میتونه جلوی جاذبه زمین رو بگیره و هر کی اون رو بپوشه میتونه پرواز کنه. ضمن اینکه در زره و سلاح های هاک من به کار رفته . همچنین گروه "لژیون ابرقهرمانان" (Legion of Superheroes) از حلقه هایی استفاده میکنند که از یکی از آلیاژهای این فلز به نام Valorium ساخته شده اند. و البته از یاد نبریم که فلز n ام خیلی هم قوی هستش و نوعی نیروهای جادویی داره که باعث میشه هر کی اون رو داشته باشه از برخی تهدیدات مثل آتش در امان باشه.

 

15- لعاب کهکشانی (Galactic Glaze)

 لعاب کهکشانی (Galactic Glaze)

از همان وقتی که «موج سوار نقره ای» (Silver Surfer) در سال 1966 خلق شد رنگش بوده .. خب ... نقره ای! (بیخود نیست که بهش میگن silver!) ولی چرا نقره ای هستش؟ این به خاطر فلزی است به نام "لعاب کهکشانی" است. در واقع این فلز کل بدن و  اون تخته ای که رویش سوار میشه رو فرا گرفته و توسط اربابش «گالاکتوس» بهش داده شده (موج سوار نقره ای قدرت های کیهانی خودش رو نیز از گالاکتوس دریافت کرد تا دستیار او بشه).  این فلز در ضمن باعث میشه این شخصیت در فضا یخ نزنه و همچنین اندام درونی او را محافظت میکنه. یعنی به خاطر "لعاب کهکشانی" بوده که رفته داخل دل ستاره ها و سیاه چاله های فضایی ولی آسیبی ندیده. البته قابل آسیب دیدن هستش و یک بار «کیبل» (Cable) تونست بهش نفوذ کنه. بنابراین آنچنان که فکر میکنید قوی نیست.

 

14- کاربونادیوم (Carbonadium)

 کاربونادیوم (Carbonadium)

داستان فلز "کاربونادیوم" کاملا با سرگذشت شخصیتی به نام «امگا رد» (Omega Red) گره خورده است. همانطور که در این مقاله گفته شد، امگا رد از دشمنان اصلی «ولورین» به حساب میاد که نام واقعیش هست: «آرکادی روسوویچ» (Arkady Rossovich). او اهل روسیه است و آدمی بیرحمی بود که در تجاوز به دختران جوان و بیگناه تخصص داشت. بعدش اعدام شد ولی نمرد چون معلوم شد یک میوتانت است. همین باعث شد در شوروی سابق تحت آزمایشات خاصی قرار بگیرد تا یک ابرسرباز روسی شود. در نتیجه پوست صورتش مثل گچ دیوار سفید و بدنش هم سایبورگ شد. برای اینکه وضعیت سلول های بدنش پایدار باقی بماند و شبیه به ولورین شود، روس ها بهش فلز کاربونادیوم وصل کردند که مشابه فلز "آدامانتیوم" (که در همین مقاله معرفی خواهد شد) بود و به خاطر همینه که مثل «دکتر اختاپوس» یا «ونوم» ازش چیزهایی مثل بازو میاد بیرون. این فلز از آدامانتیوم ضعیف تره و ارزان تر. البته خواص رادیو اکتیوی داره و هر جهش یافته ای که بهش بخوره دیگه نمیتونه زخم های خودش رو خوب کنه . بنابراین برای امثال  ولورین خیلی خطرناکه و دیده شده که گلوله هایی از کاربونادیوم ساخته شده تا ولورین رو باهاش بزنند.

 

13- اینرتران (Inertron)

 اینرتران (Inertron)

در شماره 336 از کمیک Adventure Comics که سال 1965 منتشر شد شاهد ورود فلزی به نام "اینرتران" به دنیای دی سی بودیم. گفته میشه که قوی ترین فلز در قرن 30 میلادی هستش. وقتی گروه لژیون ابرقهرمانان باید با ابرشروری به نام Starfinger میجنگیدند، «برینیاک 5» برای اعضای گروه سپری از این فلز ساخت . به گفته او این سپر میتونست در مقابل انفجار اتمی هم مقاومت کنه. ولی جالب اینه که بارها شاهد نابودی اینرتران بوده ایم! مثلا اهالی سیاره  "کریپتون" (زادگاه سوپرمن) بارها آن را شکسته اند. پس یا در قرن 30 میلادی فلز مرغوب پیدا نمیشه یا اینکه برینیاک 5 یه کم خالی بسته بوده! راستی تا یادم نرفته بگم که این فلز خواص ضد جاذبه هم داره. ضمن اینکه منشا ان نامعلومه و مشخص نیست از کجا اومده.

 

12- مارولیوم (Marvelium)

 مارولیوم (Marvelium)

این یکی از گمنام ترین فلزات دنیای کمیک است که برمیگرده به شماره 100 از کمیک Captain Marvel Adventures که سال 1949 چاپ شد و مربوط به دورانی میشه که شخصیت «شزم» هنوز با نام اریجینال خودش یعنی «کاپیتان مارول» شناخته میشد (برای آشنایی با این شخصیت بروید سراغ این مقاله). در این داستان دشمن اصلی کاپیتان مارول یعنی «دکتر سیوانا» (Dr. Sivana) به گذشته سفر میکنه و با بدست آوردن دستبند های جادوگری، خودش رو مثل یک روح غیر قابل لمس میکنه. از خودش هم چند کلون خبیث تولید کرد. بنابراین کاپیتان مارول هم برای مقابله با او فلزی به نام "مارولیوم" ساخت (البته این کار را به کمک روش های علمی انجام داد). خودش ادعا کرد که یکی از قوی ترین و سر سخت ترین فلزات دنیاست و فقط خودش میتونه اون رو تغییر حالت بده یا کج کنه! ضمنا لقب عنصر نود و نهم رو بهش داده اند.  کاپیتان مارول سپس از این فلز یک زندان ساخت تا دکتر سیوانا را داخلش زندانی کنه.

 

11- آمنیوم (Omnium)

این فلز سال 1995 و در شماره 3 از کمیک Astonishing X-Men وارد دنیای مارول شد. داستان بخشی از رویداد "عصر آپوکالیپس" هستش که تو این مقاله راجع بهش توضیح داده شده. ولی به طور خلاصه باید گفت داستان در دنیایی موازی جریان داشت که در آن «پرفسور اگزاویر» مرده و «اپوکالیپس» یک جنگ ژنتیکی به راه انداخته بود. ضمنا در این دنیا «مگنتو» و «روگ» صاحب بچه ای شده بودند به نام «چارلز لنشر»! وقتی جان او به خطر افتاد، پرستار روباتیک او برای اینکه ازش محافظت کنه داخل فلزی به نام " آمنیوم" قرارش داد تا بهش آسیبی نرسه. من تصویرش رو براتون پیدا کردم:

 آمنیوم (Omnium)

 گفته میشه این فلز هم غیر قابل تخریبه ولی چون خیلی کم دیده شده پس نمیشه زیاد درباره اش نظر داد . همچنین یکی از دشمنان اصلی مرد آهنی به نام «ویپلش» (Whiplash) برای مدتی از شلاق های فلزی ساخته شده از آمنیوم استفاده میکرد. در مجموع کارشناسان میگن آمنیوم از فلز تیتانیوم قوی تره ولی از آدامانتیوم ضعیف تر.

 

10- سوپرمانیوم (Supermanium)

 سوپرمانیوم (Supermanium)

یکی دیگر از فلزاتی که توسط خود ابرقهرمانان ساخته شد! از اسمش هم قطعا میتونید حدس بزنید کی اونو ساخته! بله سوپرمن! او در سال 1949 و شماره 41 از کمیک World’s Finest این کار رو کرد. در این داستان گروهی از کسانی که توسط سوپرمن نجات داده شده بودند تونستند او را متقاعد کنند تا از سنگی قوی یک فلز جدید به نام " سوپرمانیوم" بسازه!!! خیلی مسخره است، نه؟ خود دی سی هم میدونست مسخره است. بنابراین بعدها نحوه پیدایش این فلز رو تغییر داد. یعنی گفته شد سوپرمن به جای اینکه با دستای خالی این فلز رو بسازه، اون رو در داخل قلب خورشید تولید کرد! گفته میشه سوپرمن در ساخت ماشین پرنده خودش به نام "سوپرموبیل" ازش استفاده کرده (آره، سوپرمن هم ماشین داشته!) .

ماشین پرنده سوپرمن

همچنین اون در بزرگ مقر سوپرمن در قطب شمال یعنی "قلعه تنهایی" (Fortress of Solitude) نیز از این فلز ساخته شده. همچنین سوپرمن از سوپرمانیوم برای ساخت زندان برای دشمنانش مثل «لکس لوثر» و «برینایک» استفاده کرده .

زندان سوپرمن

ولی از وقتی دی سی رویداد "بحران در دنیاهای نامحدود" را در سال 1985 چاپ کرد، دیگه اثری از سوپرمانیوم در کمیک های سوپرمن دیده نشده.

 

9- پرومتیوم (Promethium)

 پرومتیوم (Promethium)

این فلز سال 1981 و در شماره 9 از کمیک "تایتان های نوجوان" خلق شد . اسمش از اساطیر یونان باستان درباره مردی که آتش به انسان ها داد و با این کارش تا ابد آنها را نفرین کرد، گرفته شده. این فلز نه تنها نشکن هستنش بلکه منبع انرژی بی نهایت هم هست. دو نوع هم داره: ضعیف شده (depleted) و بی ثبات (Volatile) . پرومتیوم ضعیف شده در بخش های روباتیک شخصیتی به نام «سایبورگ» به کار رفته و به همین دلیل گفته میشه که حتی سوپرمن هم نمیتونه اعضای بدن سایبورگ رو بشکنه. اما پرومتیوم بی ثبات رو میشه به عنوان منبع انرژی یا حتی بمب استفاده کرد . در این صورت میتونه کل دنیا رو نابود کنه . ولی اگر منفجر بشه میتونه باعث جهش ژنتیکی هم بشه. بنابراین خیلی خطرناکه. البته این رو هم بگم که زره «دث استروک» از پرومتیوم بی ثبات ساخته شده ولی چون دث استروک قدرت خود شفادهی (healing factor) داره میتونه در برابر تاثیرات جانبی آن دوام بیاره.

یک نکته هم لازمه بدونید و اونم اینه که در دنیای مارول هم فلزی هست به نام پرومتیوم! این فلز فقط در برزخ (Limbo) یافت میشه و قدرت های مرموز و جادویی داره. ضمن اینکه میتونه به عنوان منبع انرژی هم عمل کنه ولب مساله اینه که اگر از برزخ بیرون بیاد باعث نابودی اونجا میشه! البته یک بار «دکتر دووم» سعی کرد پرومتیوم رو از برزخ بیرون بکشه تا به عنوان منبع انرژی برای مردم کشور خودش (لاتوریا) عمل کنه. دووم از این فلز برای خودش زره هم ساخته!

زره دکتر دووم

 

8- آدامانتین (Adamantine)

آدامانتین (Adamantine)

ما تا اینجا چند بار اسم "ادامانتیوم" رو آوردیم ولی بهش کامل اشاره نکرده ایم. اگه کمی صبر داشته باشید در رتبه دوم این مقاله راجع بهش میخونید! ولی فعلا اجازه بدید بپردازیم به "آدامانتین"! این فلز سال 1965 و در کمیک Journey into Mystery Annual #1 خلق شد. در این داستان «ثور» از آزگارد به کوه المپ میره و با «هرکول» روبرو میشه. معلومه که اولش با هم درگیر میشن! هرکول هم از گرزی که از فلز طلایی رنگ "آدامانتاین" ساخته شده استفاده میکنه تا در برابر چکش ثور کم نیاره! باز هم ادعا میشه این فلز نشکنه و البته میتونه آدم رو در مقابل حملات جادویی و ذهنی محافظت کنه. خیلی هم خوب در برابر چکش ثور مقاومت کرد. همچنین در اشیا جادویی مثل "سه شاخه نپتون" (Neptune’s trident) به کار رفته.

راستی این رو هم بگم که در دنیای شماره 12025 مارول، نسخه ای از ولورین هستش که بدنش با این فلز ترکیب شده (نه با آدامانتیوم) تا در مقابل جادو مصون باشه.

ولورین طلایی

(به همین دلیله که چنگال های این ولورین طلایی رنگه).

 

7- اورو (Uru)

فلز uru

پتک معروف ثور یعنی «میولنیر» از این فلز ساخته شده ! (برای کسب اطلاعات درباره میولنیر این مقاله را بخوانید). بله داریم از فلز "اورو" حرف میزنیم! البته بعضی ها شک دارن که فلز باشه. یعنی میگن یه جور سنگه. بعضی ها هم میگن ترکیبی از سنگ و فلزه. در هر حال اولین بار سال 1965 و در شماره 115 از کمیک Journey into Mystery بهش اشاره شد. ادعا میشه که اونقدر سفت و قویه که فقط میشه در قلب یک ستاره اون رو خم کرد و به اشکال دیگر درآورد. و به محض اینکه شکل بگیره دیگه هرگز نمیشه تغییرش داد! قدرت های خاصی هم داره و اجازه میده که ثور بتونه حتی قدرت های دیگران رو باهاش جذب کنه و قوی تر هم بشه. و البته  اینکه میتونه آذرخش هم پرتاب کنه!

  

6- زره نابودگر (Destroyer Armor)

نابودگر

"زره نابودگر" رو میشه گفت همون میولنیر هستش منتهی حتی از اون هم مقاوم تره و البته به جای اینکه بر دستش بگیرنش، می پوشنش! این زره از فلزی مرموز و جادویی ساخته شده که حتی از "اورو" (Uru) هم قوی تره ولی کسی نمیدونه اسمش چیه!  زره نابودگر تمام قدرت های چکش ثور رو داره + یک سری قدرت های جادویی دیگه! این زره را نیز اودین ساخت تا به عنوان مدافع آزگارد علیه نیروهای خارجی عمل کنه (به خصوص در برابر سلستیال ها)  . انرژی درونی این زره توسط بخشی از نیروی درونی A-Fathers (که اودین هم از نسل اوناست) تامین میشه . حتی هالک یا ثور هم نمیتونند زره نابودگر را شکست بدهند ,  و فقط دیده شده که سلستیال ها  بهش آسیب زده اند. این را هم بدونید که این زره از خودش اختیار نداره و مثل یک دستگاه کنترل شده از راه دور عمل میکنه. و فقط اونایی که اراده و قدرت ذهنی بالایی دارند میتونند کنترلش را بر دست بگیرند.

 

5- آمازونیوم (Amazonium)

 آمازونیوم (Amazonium)

وقتی «واندر وومن» اولین بار در سال 1941 و شماره 8 از کمیک All Star Comics خلق شد، کلی هم با خودش اسباب بازی های باحال آورد! مثلا یک هواپیمای نامرئی شونده داشت، یک کمند جادویی و البته دستبندهایی به نام Bracelets of Submission. تا سال 1952 هرگز توضیح داده نشد که این دستبندها از چی ساخته شده اند . تا اینکه در شماره 52 از کمیک Wonder Woman معلوم شد فلزی به نام " آمازونیوم" در آنها به کار رفته است. منشا این فلز زادگاه واندروومن هستش ولی یکی از خدایان یونان باستان به نام «آفرودیته» (Aphrodite) طلسمی رویش گذاشته که قوی تر شده است. بنابراین دستبندهای واندروومن میتونند هر چیزی رو از گلوله گرفته تا انرژی های شلیک شده دفع کنند. فقط سلاح های جادویی میتونند بهش آسیب برسانند. البته دی سی تصمیم گرفت بعد از رویداد "بحران در دنیاهای نامحدود" این فلز رو از دنیای کمیک حذف کنه و الان دستبندهای او از فلزی دیگر که اسمش معلوم نیست ولی خیلی قدرت داره، ساخته شده اند!

 

4- شمشیر موراماسا (Muramasa Blade)

 شمشیر موراموسا (Muramasa Blade)

" شمشیر موراماسا" از فلزی ناشناخته ساخته شده و به دو شکل در دنیای کمیک های مارول وجود داشته است. اولین آن درسال 1988 و شماره 2 از کمیک Wolverine دیده شد . این شمشیر معروف توسط شمشیر سازی دیوانه به نام «موراماسا» ساخته شده و میتونه هر چیزی را بشکافه و حتی چنگال های آدامانتیومی ولورین هم نمیتونه اون رو بشکنه! اما نکته اصلی درباره این شمشیر اینه که نفرینی روی آن هست که هر کی اون رو به دست بگیره دیوانه میشه! دومین شمشیر را خود موراماسا برای ولورین ساخت و بخشی از روح ولورین را نیز در داخل آن کار گذاشت! به اندازه اولی هم قدرت داره. همچنین میتونه قدرت خود شفا دهی ولورین و دیگر جهش یافته ها رو متوقف کنه. کاپیتان آمریکا ازش برای ضربه زدن به ولورین استفاده کرده.

کاپیتان امریکا - ولورین

ضمن اینکه ولورین سر دشمن اصلی خودش یعنی «سیبرتوث» رو با این شمشیر قطع کرد!

قطع شدن سر سیبرتوث

 

3- وایبرینیوم (Vibranium)

وایبرینیوم (Vibranium)

این فلز معروف سال 1966 و در شماره 13 از کمیک Daredevil خلق شد. انواع مختلفی هم ازش هست. مثلا یکیش "ضد فلز" (anti-metal)  هستش و میتونه هر نوع فلزی  رو ببره. ولی ما در این مقاله فقط به اون وایبرینیومی که در کشور "واکاندا" (زادگاه پلنگ سیاه) یافت میشه میپردازیم. در مجموع خاصیت اصلی این فلز اینه که میتونه صدا رو جذب کنه. شاید به نظرتون خاصیت مفیدی نباشه ولی واقعا هست! یعنی هر صدا ، ارتعاش یا انرژی جنبشی که به وایبرینیوم میخوره جذبش میشه و باعث میشه قوی تر بشه. بنابراین هر لباس یا زرهی که از وایبرینیوم ساخته بشه غیر قابل نفوذ و تخریب میشه . چون هر چی بهش بخوره سفت ترش میکنه. این فلز حتی میتونه انفجار رو هم جذب کنه. همچنین این فلز در آلیاژی که سپر کاپیتان آمریکا ازش ساخته شده نیز به کار رفته و به خاطر همینه که cap میتونه مثلا از سقوط از ارتفاع زیاد جان سالم به درد ببره (چون سپرش ضرب برخورد رو جذب میکنه). و البته این فلز در لباس پلنگ سیاه هم به کار رفته و میتونه حالت ضد گلوله و غیر قابل نفوذ بهش بده.

 

2- آدامانتیوم (Adamantium)

 آدامانتیوم (Adamantium)

و سرانجام رسیدیم به فلز معروف دنیای کمیک؛ فلزی که چنگال ها و اسکلت بدن «ولورین» از اون پوشیده شده! اولا بگم که Adamantium از کلمه Adamant که در زبان انگلیسی به معنی "سرسخت و کله شق" هستش گرفته شده. اولین بار در سال 1969 و شماره 66 از کمیک Avengers با آدامانتیوم آشنا شدیم. آدامانتیوم در کل یک آلیاژ فلزیه که وقتی سفت بشه دیگه به هیچ وجه نمیشه اون رو خرد یا بهش نفوذ کرد. اسکلت بدن ولورین و چنگال های او به زور و به طور بیرحمانه ای در پروژه موسوم به Weapon X  (سلاح ایکس) بهش پیوند خورد و باعث شد که شکست ناپذیر بشه (فقط لازمه بهتون بگم که یک بار ولورین در یک انفجار هسته ای گیر کرد ولی اسکلت بدنش هیج آسیبی ندید!). 

همچنین میتوان آدامانتیوم را در چنگال یا اعضای بدن شخصیت های دیگری مثل «ایکس 23» ، «لیدی دث استرایک» و حتی «سیبرتوث» دید. ضمنا دشمن معروف گروه "انتقام جویان" یعنی «الترون" هم از این فلز ساخته شده.

الترون

تا به حال فقط دو چیز تونسته اند به آدامانتیوم آسیب بزنند . البته آسیب جزئی! یک بار ثور با پتک خودش به یک سیلندر آدامانتیومی  ضربه زد و یک بار هم هالک به الترون. ولی در هر دو مورد فقط تونستند یه کم خراش و تو رفتگی رویش ایجاد کنند!

  

1- سپر کاپیتان آمریکا (Captain America’s Shield)

 سپر کاپیتان آمریکا (Captain America’s Shield)

قوی ترین و سخت ترین فلزی که در دنیای کمیک یافت میشه در سپر کاپیتان آمریکا به کار رفته! اونقدر قویه که دانشمندان سالها سعی کرده اند از رویش کپی کنند ولی نتونسته اند . در واقع همین  تلاش ها بود که در نهایت منتهی شد به خلق فلز آدامانتیوم. یعنی وقتی دیدند نمیتونند اون رو کپی کنند آدامانتیوم رو ساختند! (حتی فلز کاربونادیوم که در همین مقاله بهش اشاره شد نیز در نتیجه تلاش های روس ها برای رسیدن به این فلز ساخته شد). نکته اصلی درباره سپر کاپیتان آمریکا اینه که از آلیاژی که از ترکیب چند فلز نشکن پدید آمده، ساخته شده. این سپر اولین بار در سال 1941 و شماره 2 از کمیک Captain America Comics خلق شد . دیدیم که دانشمندی داره روی ترکیب فلز وایبرینیوم و ماده ای دیگر کار میکنه که خوابش میبره و وقتی بیدار میشه میبینه که ترکیب صورت گرفته . بعدشم دیگه هرگز نتونست این فرمول رو دوباره تکرار کنه. این آلیاژ در سپر  cap به کار رفت. البته فکر نکنید که هرگز سپر cap شکسته نشده ولی هر بار که این اتفاق افتاده  به دست یک نیروی عظیم کیهانی و سیاره منهدم کن بوده! (این مقاله رو بخونید) بنابراین اگر چیزی بتونه سپر کاپیتان آمریکا رو نابود کنه پس هر چیز دیگه ای رو هم میتونه!

 

 مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 قابلیت شگفت انگیز لباس پلنگ سیاه

آیا چنگال های ولورین میتونه سپر کاپیتان آمریکا را بشکنه؟

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

10 لباس برتر پلنگ سیاه

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج – قسمت آخر

15 نفری که تا به حال چکش ثور را بر دست گرفته اند!

رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mobin.md
#1 mobin.md 1396-12-02 13:08
عالی بود
من فقط 4 تاشون رو میشناختم
نقل قول کردن
Hasan Spider
#2 Hasan Spider 1396-12-02 13:10
خیلی ممنون از مقاله ،ولی یه مورد که برام سوال شده اینکه چرا ویبرانیوم شماره 3 ولی آدامانتیوم شماره 2 هستش.
یعنی چنگال های ولورین میتونن لباس پلنگ سیاهو سولاخ کنن؟
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1396-12-02 13:22
به نقل از Hasan Spider:

یعنی چنگال های ولورین میتونن لباس پلنگ سیاهو سولاخ کنن؟

"سولاخ" که نه ولی فکر کنم بتونن "سوراخ" کنن :-*
نقل قول کردن
Spider-Fan
#4 Spider-Fan 1396-12-02 13:25
خسته نباشین استاد
مقاله مثل همیشه عالی و بی نقص بود.
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1396-12-02 14:39
یه خصوصیت دیگه ای هم که سپر کپ داره اینه که مگنتو نمیتونه کنترلش کنه، ینی قبلا بهش اشاره شده بود. سپر کپ کلا خیلی عجیبه عین بومرنگ به سمت خودش برمیگرده. به قول اسپایدی تو جنگ داخلی با قواعد فیزیک همخونی نداره.
نقل قول کردن
ramtin_sh
#6 ramtin_sh 1396-12-02 14:51
تو اون یکی مقاله که گفتین ادامانتیوم رو ساختن وقتی داشتن تلاش میکردن وایبرانیومو کپی کنن و نزدیک شدن ولی هنوزم وایبرانیوم قوی تره پس الان میشه بگین کدوم قوی تره من گیج شدم
نقل قول کردن
P.Constantine
#7 P.Constantine 1396-12-02 15:22
به نقل از ramtin_sh:
تو اون یکی مقاله که گفتین ادامانتیوم رو ساختن وقتی داشتن تلاش میکردن وایبرانیومو کپی کنن و نزدیک شدن ولی هنوزم وایبرانیوم قوی تره پس الان میشه بگین کدوم قوی تره من گیج شدم

در MCU سپر کاپیتان آمریکا از ویبرانیوم ساخته شده و به خاطر همین باعث گیج شدن شما شده!
در دنیای کمیک آدامانتیوم می تونه ویبرانیوم خالص رو سوراخ کنه ولی اون آلیاژی که در سپر کاپیتان آمریکا هستش رو نمی تونه!!!!
در MCU هم بهش اشاره نمیشه چون رایت X-men و آدامانتیوم رو نداشتن پس نیازی نبوده به آلیاژی بودن سپر کاپیتان آمریکا اشاره کنن!
نقل قول کردن
THE AMAZING ACH20
#8 THE AMAZING ACH20 1396-12-02 15:27
مقاله های جالبی استاد می نویسید و چقدر اطلاعات دارید.
از خوندن اینگونه مقالات لذت می برم.
معلوم بود که 4 تای اول مال ماروله
سوپرمانیوم آمازونیوم مارولیوم :D



راستی استاد مقاله بهترین و بدترین فیلم کمیک بوکی ابرقهرمانی رو آپدیت نمی کنید خیلی مشتاقشیم
نقل قول کردن
red-spider
#9 red-spider 1396-12-02 15:43
عالی بود . ممنون
یه سوال داشتم . سپر کاپیتان امریکا که تا به حال نتونستن فلزشو کپی کنن چطوری بعد از شکسته شدن ، دوباره ساخته شده ؟ اگه میشه یه توضیح کوچک بدید.
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1396-12-02 16:03
به نقل از red-spider:

یه سوال داشتم . سپر کاپیتان امریکا که تا به حال نتونستن فلزشو کپی کنن چطوری بعد از شکسته شدن ، دوباره ساخته شده ؟ اگه میشه یه توضیح کوچک بدید.

از ترکیب وایبرینیوم با uru استفاده کردن
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#11 Cap-Spider Potter 1396-12-02 16:40
عالی بود...
با خیلیاشون آشنا نبودم..
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1396-12-02 16:50
به نقل از ramtin_sh:
تو اون یکی مقاله که گفتین ادامانتیوم رو ساختن وقتی داشتن تلاش میکردن وایبرانیومو کپی کنن و نزدیک شدن ولی هنوزم وایبرانیوم قوی تره پس الان میشه بگین کدوم قوی تره من گیج شدم

تو اون مقاله یه سری اشتباهاتی بود که من الان تصحیح کردم. البته به نظرم منبع اون مقاله یه مقدار اشکالی داشت ولی اصل مطلبش درست بود که پنگال های ولورین نمیتونه به سپر cap اسیب بزنه
نقل قول کردن
a.v.s
#13 a.v.s 1396-12-02 18:55
به نقل از mtm:
به نقل از ramtin_sh:
تو اون یکی مقاله که گفتین ادامانتیوم رو ساختن وقتی داشتن تلاش میکردن وایبرانیومو کپی کنن و نزدیک شدن ولی هنوزم وایبرانیوم قوی تره پس الان میشه بگین کدوم قوی تره من گیج شدم

تو اون مقاله یه سری اشتباهاتی بود که من الان تصحیح کردم. البته به نظرم منبع اون مقاله یه مقدار اشکالی داشت ولی اصل مطلبش درست بود که پنگال های ولورین نمیتونه به سپر cap اسیب بزنه

آقای ترابی دوست ندارم نظر بی ربط بدهم و بحث را به قهقرا ببرم.
ولی واقعا قصدم بی ادبی نبود که نظرم پاک شد. بزارید راستشو بگم: چون اون سوال بنده هم بود و دوست داشتم زودتر بپرسم و اینکه بگم در آن مقاله اشکال وجود داشت (به نوعی داشتم انتقاد میکردم) و هرکسی به نظرم میتواند از مقاله ای انتقاد کند (البته با ادبانه). وگرنه نیت بدی نداشتم. بازم به هر روی نه خواستم نخود آش بشم و در حاشیه بروم و نه اینکه به نویسنده مقاله مذکور (امیر علی قادری) توهین کنم. ولی به هر حال معذرت میخواهم. امیدوارم از دست بنده دلخور نباشید.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1396-12-02 18:58
به نقل از a.v.s:
به نقل از mtm:
به نقل از ramtin_sh:
تو اون یکی مقاله که گفتین ادامانتیوم رو ساختن وقتی داشتن تلاش میکردن وایبرانیومو کپی کنن و نزدیک شدن ولی هنوزم وایبرانیوم قوی تره پس الان میشه بگین کدوم قوی تره من گیج شدم

تو اون مقاله یه سری اشتباهاتی بود که من الان تصحیح کردم. البته به نظرم منبع اون مقاله یه مقدار اشکالی داشت ولی اصل مطلبش درست بود که پنگال های ولورین نمیتونه به سپر cap اسیب بزنه

آقای ترابی دوست ندارم نظر بی ربط بدهم و بحث را به قهقرا ببرم.
ولی واقعا قصدم بی ادبی نبود که نظرم پاک شد. بزارید راستشو بگم: چون اون سوال بنده هم بود و دوست داشتم زودتر بپرسم و اینکه بگم در آن مقاله اشکال وجود داشت (به نوعی داشتم انتقاد میکردم) و هرکسی به نظرم میتواند از مقاله ای انتقاد کند (البته با ادبانه). وگرنه نیت بدی نداشتم. بازم به هر روی نه خواستم نخود آش بشم و در حاشیه بروم و نه اینکه به نویسنده مقاله مذکور (امیر علی قادری) توهین کنم. ولی به هر حال معذرت میخواهم. امیدوارم از دست بنده دلخور نباشید.

نظر شما درباره مقاله قبلی بود. انتقادی هم نبود
ولی وقتی نظر شما و اون یکی دوستمون رو دیدم مقاله رو من تصحیح کردم
بنابراین نظر شما ممکن بود باعث بشه خواننده گیج بشه. پس پاک شد چون دیگه موضوعیت نداشت
اون مقاله رو هم قادری ترجمه کرده بود . اگر هم مشکلی بوده از منبعش بوده . اتفاقا لینک منبع اصلی رو گذاشته
نقل قول کردن
a.v.s
#15 a.v.s 1396-12-02 20:03
14#
ببخشید بنده اشتباه متوجه شدم
آخه معمولا میدیدم که اگر پیامی در سایت پاک بشه بخاطر این بوده که یا آن نظر اسپم بوده یا توهین. در هر حال این سوءتفاهم برایم پیش آمد و معذرت میخوام. درضمن نمیدانستم که آن مقاله ترجمه شده بود.
ولی یک چیزهایی هم هست که میخواهم درباره دی سی بگم:
چرا این دی سی عادت داره که نام آن ابرقهرمانان را بر روی اشیا و عناصر بزاره؟ مثلا سوپرمنیوم (در مقاله گفته شده سوپرمانیوم) یا مارولیوم، یا آمازونیوم (که این یه ذره از بقیه منطقی تره چون منشا این فلز در آمازون است ولی بازم بیشتر شبیه یه شوخی میاد). وسایل بتمن که دیگه هیچی: بت موبیل، بت وینگ، بترنگ، بت کوپتر. یا شمشیر سوپرمن. حالا تشابه اسمی رو فعلا ول میکنیم. کریپتونایت که همه نوع داریم، سبز، قرمز، آبی، زرد، صورتی، سفید. جالبه که هیچ کدومشون به اندازه کریپتونایت سبز اونقدر کارایی ندارند. و جالبه که خیلی از این وسایل در رویداد بحران در زمین های بی نهایت از تاریخ محو شدند. اکنون جدیدا هم فهمیدم که پوشش زنان در کمیک های دی سی کمتر شده. تازه قبلنا لکس لوثر برای این دشمن سوپرمن بوده که سوپرمن باعث کچلیش شده! بعد در نام بیشتر رویداد های دی سی کلمه "بحران" هست. چندین بار هم دنیای دی سی ریبوت شده.
درواقع دی سی مانند مارول اصلا متمرکز نبوده و هنوزهم اونقدری که باید نیست. مارول از اول همه چیزش مشخص بود. همه شخصیت های اون دوران توسط استن لی و جک کربی و استیو دیتکو خلق شدند. درحالی که دیگر شخصیت های دی سی توسط افراد مجزایی خلق شدند. شخصیت های دی سی عمش کافی ندارند. قدیم ها خیلی حالت خداگونه داشتند. هنوز هم دارند ولی نسبت به قبل کمتر شده. سوپرمن اصلا نمیمیره. بتمن همش اخموئه. واندرومن هم فقط یه سمبله. برای فلش هم که همه چی گذاشتند. اینکه چرا اسپیدستر ها دنیای خودشون رو دارند، عزرائیل خودشون رو دارند (فلش سیاه) و یه مکانی مربوط بهشون هست به نام اسپید فورس. نمیگم فلش شخصیت بدیه. اتفاقا شخصیت خوبیه ولی اینکه خیلی به اسپیدستر ها پر و پال دادند روی مخمه. هردفعه هم اورجین شخصیت های دی سی تغییر میکنه (البته نه قهرمانان اصلی شون، منظورم به سوپرمن و بتمن است). درحالی که دنیای مارول اینجوری نیست. حالا ممکنه تغییراتی در اورجینشون دادند ولی همیشه اصل اورجینشون دست نخورده باقی مونده. نمیگم دی سی بده. فقط اینکه از اون اول برای شخصیت هاش و داستان هاش برنامه ریزی نکرده. ولی مارول حتی قبل از اولین کمیک چهار شگفت انگیز، مارول حتی به خیلی چیز ها در کمیک هایش اشاره میکرد و بعد اختصاصی و به صورت رسمی وارد کمیک هایش میکرد (قدیما مارول حتی به نژاد Eternal ها و Deviant ها اشاره کرده بود) البته منظورم اون شخصیت هایش نیست و بیشتر منظورم به طبیعت دنیای مارول است که چه چیزهایی درش وجود داره.
درواقع خواستم بگم که مارول همیشه برتره. درسته یکی از دلایل موفقیت اشاره به معضلات اجتماعی بوده ولی بازم از اولش درست بنا شده.
نقل قول کردن
Mohammads32700
#16 Mohammads32700 1396-12-03 12:33
خیلی ممنون از مقاله برام سواله بدونم اون شمشیر تو فیلم ولورین ک مال اون لباس سامورایی بود چجوری چنگال های ولورین رو شکست و بعد اون سه تا پیچ داخل لباس چجوری ادمانتیوم رو سوراخ کرد و رفت داخل چنگال های ولورین/آیا اونا هم جنسشون ادمانتیوم بود؟ :o
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#17 Samwel Tarly 1396-12-24 22:07
عجب مقاله عالی بود با این که مال چند هفته پیش بود ولی تازه الان کامل خوندمش و خیلی ممنونم از استاد ترابی بابت این مقاله.
حالا کل مقاله یک طرف اون قسمتی که نوشتید سوپرمن هم ماشین داشته یک طرف اصن شاخ دراوردم :o با خودم گفتم کسی که راحت میتونه پرواز کنه دیگه ماشین میخواد چیکار مثل اسپایدرمن
شاید باورتون نشه ولی تازه الان فهمیدم که سپر کاپیتان امریکا ویبرانیوم خالص نیست و الیاژه ولی ای کاش سر قضیه چگونگی به وجود اومدن چنین الیاژی دلیل جالب تری می اوردن و خوابیدن دانشمند بیش از حد بچگانه بود.
نمیدونستم لباس دث استروک هم شامل فلز خاصی میشه و اینم نمیدونستم که اسلید هم مثل ددپول یا ولورین خاصیت خود درمانی داشته باشه.
نقل قول کردن
علیرضا سیلور سورفر
#18 علیرضا سیلور سورفر 1397-02-24 02:50
ممنون بابت مقاله. عالی بود.
یه سوال: تو یکی از کمیک ها( فک کنم زامبی های مارول بود) هالک با یه گاز سر سیلور سورفر رو قطع کرد. حالا لعاب کهکشانی ضعیفه یا آرواره های هالک خیلی قویه؟؟!!
( آخه یکم رو سیلور سورفر حساسم)
نقل قول کردن
omid23
#19 omid23 1401-08-25 18:57
سلام ممنون برای مقاله
قبل خوندن مقاله نمی دونستم سپر کاپیتان آمریکا از وایبرینیوم و آدامانتیوم هم قوی تره
ولی واقعا سوپرمنیوم؟!
مارولیوم؟!
آمازونیوم؟!
نویسنده ها چقدر خلاقیت داشتن :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45