15 دفعه ای که هالیوود گند زد به کارتون های محبوب ما

15 دفعه ای که هالیوود گند زد به کارتون های محبوب ما

اینها نمونه های بارزی هستند از حرص و طمع هالیوود برای ساختن فیلم های بی کیفیت  از روی انیمیشن های معروف و محبوب!

مقدمه: بر کسی پوشیده نیست که هالیوود و استودیوهای فیلمسازی همواره در صدد بوده اند که از منابع مختلفی به عنوان اقتباس استفاده کنند تا به سود و موفقیت دست یابند. در واقع بر خلاف الان که منایع کمیک بوکی به موتور محرک هالیوود تبدیل شده اند در سالهای قبل این دنیای انیمیشن بود که خوراک خوبی برای هالیوود محسوب میشد . اما معمولا شاهد بودیم که هالیوود در اقتباس از روی این منبع مهم ناتوان بوده اند. در مقاله زیر به 15 دفعه ای که کارتون های مورد علاقه ما به گند کشیده شدند پرداخته میشود.

 

15- لاک پشت های نینجا (Teenage Mutant Ninja Turtles)

 لاک پشت های نینجا (Teenage Mutant Ninja Turtles)

هالیوود تا به حال دو فرنچایز از روی کارتون های محبوب و دوست داشتنی "لاک پشت های نینجا" ساخته است. سری اول سه قسمتی بود و در دهه 90 میلادی ساخته شد. قسمت اول واقعا فیلم خوبی بود و اتفاقا لحنش جدی تر و دارک تر از سریال کارتونی لاک پشت های نینجا بود و بیشتر به حال و هوای دنیای کمیک شباهت داشت. به همین دلیل قسمت بعدی به نام Teenage Mutant Ninja Turtles II: The Secret of the Ooze، حالتی بچه گانه و کارتونی تر داشت ولی در عین حال به ذات کارتون هایش وفادار بود و حالتی Fun داشت. ولی قسمت سوم که Turtles in Time نام داشت واقعا اثر ضعیفی بود. هالیوود پس از این فیلم تا سال 2014 بیخیال این لاک پشت ها شد ولی در این سال جناب «مایکل بی» به عنوان مغز متفکر فیلم های "ترنسفرمرز" شروع کرد به ساخت سری جدید فیلم های لاک پشت های نینجا و در نتیجه دو فیلم در سالهای اخیر ساخته شد که افتضاح بودند! درسته که جلوه های ویژه آنها خیلی نسبت به قبل پیشرفت کرده بودند ولی ذات شخصیت ها اصلا در آنها رعایت نشده بود و اریجین و سرگذشت آنان نیز بسیار تغییر کرده بود. نقش «آپریل اونیل» را نیز خانم «مگان فاکس» بی استعداد بازی میکرد. فعلا که به لطف شکست تجاری فیلم اخر (که اسمش بود "خروج از سایه ها" و سال 2016 اومد) به نظر میرسه هالیوود و اقای مایکل دوباره بی بیخیال شده باشند!

 

14- جی آی جو (G.I. Joe)

 جی آی جو (G.I. Joe)

سری کارتون های "جی آی جو" که از روی اسباب باز یهای معروف ساخته شده اند واقعا از کارتون های برتر و خاطره انگیز دهه 80 میلادی بودند (این مقاله را بخوانید) ولی بیایید قبول کنیم که فیلم های سینمایی جی آی جو چنگی به دل نمیزنند. منظورم فیلم های Rise of Cobra  و Retaliation هستند که به جز چند صحنه اکشن هیجان انگیز چیز خاصی نداشته اند. در حالی که با کمی تمرکز و برنامه ریزی میشد از آنها یک فرنچایز پولساز و عالی ساخت.  و عجیبه که ستاره هایی همچون «دواین جانسون»، «چنینگ تاتوم» و «بروس ویلیس» در آنها بوده اند ولی نتونسته اند موفقیت خاصی برایش کسب کنند.  البته به نظر میرسه هالیوود و روسای استودیوی پارامونت از ناکامی این فیلم ها باخبر هستند و قراره به زودی دوباره آنها را ریبوت کنند (با تمرکز روی محاطبین کم سن و سال!) .

 

13- اسکوبی دو (Scooby Doo)

 اسکوبی دو (Scooby Doo)

واقعا کیه که با سری کارتون های "اسکوبی دو" (که گفته میشه یکی از باسابقه ترین و با دوام ترین سری های کارتونی جهانه) خاطره نداشته باشه؟ ایده اصلی این کارتون ساده است ولی همیشه جذاب باقی مونده: یک عده نوجوان به نام های «فرد»، «شگی»، «دفنی» و «ولما» به همراه سگی با مزه و همیشه گرسنه به نام «اسکوبی» همچون کارآگاه به حل معما میپردازند . بنابراین به نظر میاد خیلی راحت میشه پای اونا رو به دنیای سینما باز کرد ولی متاسفانه هرگز اینطور نبوده. سال 2002 فیلم سینمایی اسکوبی دو ساخته شد که از فیلمنامه و جلوه های ویژه ضعیف در رنج بود. ولی آنچنان هم بد نبود (مخصوص بازی بازیگر نقش «شگی» رو دوست داشتیم). اما قسمت دومش به نام Scooby Doo 2: Monsters Unleashed  خیلی بد بود و فرنچایز رو به نابودی کشاند. بعدشم وارنر که خودش فهمیده بود چه گندی زده ، فیلم های بعدی اسکوبی دو رو به صورت پروژه های کم بودجه و تلویزیونی عرضه کرد (با بازیگران متفاوت). البته الان کمیک های Scooby Apocalypse  با موفقیت نسبتا خوبی مواجه شده اند و شاید همین باعث بشه دوباره فیلم های اسکوبی دو هم ساخته بشه.

 

12- روح در پوسته (Ghost in the Shell)

 روح در پوسته (Ghost in the Shell)

"روح در پوسته" اولین بار به صورت یک مجموعه مانگا « توسط ماسامونه شیرو» نوشته و طراحی شد شد. داستان مجموعه دربارهٔ سازمانی ساختگی و ضد سایبرتروریسم به نام «بخش امنیت عمومی ۹» است که توسط سرگرد موتوکو کوساناگی، در اواسط قرن بیست و یکم ژاپن رهبری می‌شود. از زمان انتشار نسخه مانگا، روح در پوسته تبدیل به چندین مجموعه در رسانه‌های مختلف شده است که می‌توان به چند مجموعه تلویزیونی انیمه، پنج فیلم سینمایی و چندین بازی ویدئویی اشاره کرد. موضوعات این آثار در مباحث سایبرپانک، هوش مصنوعی، خودآگاهی، و فلسفه ذهن با زمینه علمی-تخیلی می‌باشد که با اقبال عمومی هم مواجه شده اند. سال 2017 وقتی اعلام شد پارامونت میخواهد فیلم سینمایی آن را بسازد خیلی ها منتظر جنجال بودند و البته جنجال هم شد! دلیلش انتخاب خانم «اسکارلت جوهنسن» در نقش اصلی بود. خیلی ها میگفتند هالیوود دوباره رفته سراغ پروژه "سفید سازی" (Whitewashing) و چرا از یک خانم سفید پوست برای نقشی آسیایی استفاده کرده. البته انصافا شاید یکی از معدود نقاط قوت فیلم هم همین بازی خانم جوهنسن بود . از سبک بصری، سکانس های اکشن و نوع فیلمبرداری آن تا حدی تعریف شد ولی اکثر منتقدین از فیلمنامه آبکی و فقدان پردازش شخصیت ها انتقاد نمودند. فیلم شکست سختی در گیشه خورد.

 

11- روبات های تغییر شکل دهنده (Transformers)

 روبات های تغییر شکل دهنده (Transformers)

واقعا فرنچایزهای کمی در تاریخ هالیوود هستند که به اندازه Transformers   منفور  باشند. دلیل هم داره. چون کارتونش واقعا محبوب بوده و طرفداران زیادی هم داره ولی انصافا فیلماش فقط انفجار هستند و جلوه های ویژه و اکشن بی مغز! سری فیلم های "ترنسفرمرز" سال 2007 توسط «مایکل بی» شروع شد که در آن «شیا لیباف» و «مگان فاکس» نقش های اصلی رو داشتند. قسمت اول بد نبود. مشکل زیاد داشت ولی در مجموع سرگرم کننده و fun بود ولی درست از قسمت دوم بود که مشکلاتش شدید شد. الان 5 فیلم در این سری ساخته شده، یکی از یکی بدتر! کلا آقای مایکل بی ثابت کرده که استاد ساختن اکشن های سطحیه. خوشبختانه فروش فیلم های ترنسفرمرز هم خیل نسبت به قبل پایین اومده و بعیده دیگه از این به بعد شاهد اثار زیادی از این سری باشیم (این در حالیه که قبلا حرف از یک یونیورس مشترک با حضور ترنسفرمرز و دیگر شخصیت های هاسبرو مثل «جی آی جو» هم بود!)

 

10- ایان فلاکس (Æon Flux)

 ایان فلاکس (Æon Flux)

"ایان فلاکس" (Æon Flux)  نام یک سریال انیمیشن است که بین سالهای 1991 و 1995 از شبکه MTV پخش شد که مایه های علمی تخیلی داشت و به لطف سبک خاص خالقش (پیتر چانگ) خیلی مورد توجه قرار گرفت و محبوب شد.  داستانش در آینده ای تاریک جریان داشت و در آن یک خانم مامور مخفی که مهارت های زیادی داشت و اهل کشور خیالی "مونیکا" بود، سعی میکرد به کشور همسایه به نام "برگا" که زیر نظر حکومتی دیکتاتوری اداره میشد، نفوذ کند.  سال 2005 فیلم سینمایی ایان فلاکس ساخته شد که اگر برید سایت "راتن تومیتوز" متوجه میشید که امتیازش از 100، 9 هستش! خانم «شارلیز ترون» نقش اصلی رو ایفا میکرد و حداقل به شخصیت این کارتون شباهت داشت! فیلمش اونقدر بد بود که پیتر چانگ (خالق ایان فلاکس) اون رو فاجعه نامید. البته فیلمنامه نویسانش ، استودیو رو مقصر دانستند چون حداقل 30 دقیقه از فیلم رو زده بود!

  

9- عصر حجر (The Flintstones)

 عصر حجر (The Flintstones)

"خانواده فلینت استون" (که قبل از انقلاب در تلویزیون ایران با نام  "عصر حجر" شناخته میشد)، اولین مجموعه‌ی تلویزیونی انیمیشن آمریکایی در ساعات پربیننده است که از ۳۰ سپتامبر ۱۹۶۰ تا ۱ آوریل ۱۹۶۶ از شبکه ABC پخش شد. این مجموعه توسط شرکت معروف "هانا-باربرا" تولید شد و زندگی یک مرد عصر سنگ از طبقه کارگر به همراه همسایه‌ی بغلی و بهترین دوستش و خانواده هایشان را به تصویر می کشد. محبوبیت مداوم عصر حجر متکی بر گذاشتن نگرانی‌ها و دغدغه‌های روزانه زندگی مدرن در کنار محیط عصر سنگی می باشد. عصر حجر تا قبل از پخش "خانواده سیمپسون"  در سه دهه موفق‌ترین مجموعه انیمیشن بود. در سال ۲۰۱۳، مجله "تی‌وی گاید" آن  را در رده دوم عالی ترین کارتون های تلویزیون در طول تاریخ قرار داد (بعد از "خانواده سیمپسون). سال 1994 استودیو یونیورسال فیلم سینمایی عصر حجر رو ساخت که منتقدین ازش زیاد انتقاد کردند. به عقیده آنها داستان فیلم بیشتر برای مخاطبین بزرگسال مناسب بود تا بچه ها. البته بعضی ها هم بودند که از حال و هوای فیلم خوششون اومد و همچنین از بازی «جان گودمن» در نقش اصلی تعریف کردند. همچنین فیلم فروش خوبی هم کرد چون برای خیلی از تماشاچیان سینما حالتی نوستالژیک داشت ولی در هر حال عصر حجر لیاقتش خیلی بیش از این حرفاست!

 

8- جم و هلوگرام ها (Jem and the Holograms)

 جم و هلوگرام ها (Jem and the Holograms)

«جم» (Jem) که با نام Jem and the Holograms هم شناخته میشود، یک سریال انیمیشن آمریکایی بود که از سال 1985 تا 1988 پخش شد و داستانش درباره صاحب یک کمپانی موسیقی به نام «جسیکا بنتون» هستش که با نام مستعار Gem موسیقی اجرا میکند و گروهی دارد به نام Holograms. این کارتون همکاری مشترکی بود بین شرکت اسباب بازی هاسبرو و دپارتمان انیمیشن سازی مارول (مارول و هاسبرو قبلا کارتون های موفق و حاطره انگیزی مثل "جی آی جو" و "روبات های تغییر شکل دهنده" رو ساخته بودند). سال 2015 یونیورسال فیلمش رو ساخت که از هر نظر ناموفق بود. زیاد هم به لحن و حال و هوای سریالش وفادار نبود. جالبه که با بودجه ای 5 میلیون دلاری ساخته شد ولی فقط 2.5 میلیون دلار در گیشه فروخت!

 

7- اسمورف‌ها (Smurfs)

 اسمورف‌ها (Smurfs)

"اسمورف ها" در واقع نام یک کمیک قدیمی بلژیکی هستش که سال 1958 توسط «پیو» (Peyo) خلق شد و داستان موجوداتی کوچک، آبی رنگ و انسان مانند به نام اسمورف را روایت میکند که در خانه هایی قارچ مانند زندگی میکنند. دشمن اصلی آنها نیز جادوگری خبیث است به نام «گارگامل» که هدف اصلی اش نابودی اسمورف ها میباشد تا ازشون طلا بسازه.  سال 1981 شرکت "هانا باربارا" براساس این کمیک و شخصیتهاش سریال کارتونی بسیار معروف و محبوبی ساخت که در اکثر کشورهای جهان پخش شده است. سال 2011 سونی و کلمبیا پیکچرز فیلم سینمایی اسمورف ها را ساختند که علیرغم اینکه بازیگران و صداپیشگان بسیار مستعدی در آن حضور داشتند ولی فیلم خوبی از آب درنیامد. خیلی ها اعتقاد داشتند که داستان فیلم اصلا خوب نیست و از آثار مشابه دیگر مثل "گارفیلد"، "الوین و سنجاب ها" و Hop تقلید کرده است. در مجموع این فیلم بیشتر برای کودکان خردسال جذابیت داشت تا کل اعضای خانواده!

   

6- مسابقه سرعت (Speed Racer)

مسابقه سرعت (Speed Racer)

"مسابقه سرعت" نام یک مانگا و انیمه معروف است که از تلویزیون آمریکا پخش شده . در ژاپن به نام Mach Go Go Go شناخته میشود و اواسط دهه 60 میلادی توسط یکی از بزرگان مانگا در ژاپن به نام «تاتسوئو یوشیدا» خلق شد . سال 1967 یک سریال کارتونی از رویش ساخته شد که به "اسپید ریسر" یا "مسابقه سرعت" شهرت دارد و درباره نوجوانی است به نام Gô Mifune که میخواهد بزرگترین و بهترین قهرمان مسابقات اتوموبیل رانی جهان شود و در این راه از کمک دوستان و همچنین ماشین فوق العاده اش به نام Mach 5 که پدرش برایش ساخته، بهره میگیرد. سال 2008 شرکت وارنر از خالقین سه گانه "ماتریکس" یعنی «برادران واچوفسکی» (که البته الان خواهر و برادر شده اند!) خواست تا فیلم این کارتون را بسازند. این فیلم افتضاح نبود ولی خوب هم نبود. یعنی از نظر جلوه های ویژه و برخی ابتکارات بصری خیلی خوب بود ولی از نظر داستان و شخصیت پردازی اصلا خوب نبود. در مجموع داستانش هم بسیار از هم گسیخته بود. از نظر فروش هم بد عمل کرد و با بودجه ای بالغ بر 120 میلیون دلار حدود 94 میلیون دلار فروش داشت.

  

5- سگ قهرمان (Underdog)

سگ قهرمان (Underdog)

«سگ قهرمان»  با نامِ اصلیِ «آندرداگ» (Underdog) نام یک مجموعهٔ تلویزیونی کارتونیِ آمریکایی است که نخستین بار در ۳ اکتبر ۱۹۶۴ میلادی بر روی آنتن رفت و پخش آن تا سال ۱۹۷۳ میلادی ادامه داشت. این مجموعه تلویزیونی، در سال‌های پیش از انقلاب، با دوبلهٔ فارسی از تلویزیون ایران نیز پخش شد. داستانش درباره سگی هستش به نام Shoeshine Boy که در مواقع لزوم به آندرداگ تبدیل میشه تا با خبیث های شهر مقابله کنه (مخصوصا وقتی که خبرنگاری که دوستش داره  به نام Sweet Polly Purebred دچار دردسر میشه!). سال 2007 دیزنی از روی این کارتون محبوب یک فیلم سینمایی ساخت که اصلا چیز خوبی از آب در نیامد. البته پتانسیل خوبی داشت. به طور مثال »پیتر دینکلج» (بازیگر کوتوله سریال "بازی تاج و تخت") در نقش خبیث داستان یعنی "دکتر سایمون بارسینستر» ظاهر شد). بازیگران برجسته ای همچون «ایمی آدامز»، «جیسون لی» و «برد گرت» نیز در آن صداپیشگی کردند.  امتیاز این فیلم در سایت راتن تومیتوز 14 از 100 است! نظر اغلب منتقدین این بود که "این فیلم یک اقتباس فراموش شدنی است که بیش از حد روی کلیشه های تکراری تکیه میکنه. ضمنا داستان فیلم و ظاهر شخصیت های اصلی نیز تا حد زیادی با نسخه تلویزیونی فرق داشتند.

 

4- دراگون‌بال (Dragon Ball)

دراگون‌بال (Dragon Ball)

"دراگون‌بال" یک مجموعه مانگای ژاپنی است که توسط «آکیرا توریاما» نوشته و طراحی شده‌است. یک مجموعه تلویزیونی انیمه ۱۵۳ قسمتی توسط استودیو توئی انیمیشن از این مانگا ساخته شده که پخش آن از ۲۶ فوریه ۱۹۸۶ تا ۱۲ آوریل ۱۹۸۹ در کانال فوجی تلویژن ادامه داشت. دنباله‌ای نیز برای این مجموعه با عنوان "دراگون بال زد"، از آوریل ۱۹۸۹ تا ژانویه ۱۹۹۶ پخش شد. فقط کافیه اسم دراگون بال رو جلوی انیمه باز ها بیاورید تا بفهمید چقدر دوستش دارند! سال 2009 فاکس به سرش زد فیلم سینمایی این انیمه محبوب را بسازد که اسمش شد "دراگون بال: تکامل" (Dragon Ball: Evolution). از همون اول که  تصاویر بازیگران و لوکیشن های فیلم منتشر شد هواداران شروع به اعتراض کردند و انصافا هم حق با اونا بود. از نظر داستانی هم مشکل زیاد داشت. بسیاری از منتقدین میگفتند داستان رو اصلا نفهمیده اند! خیلی ها هم اعتراض داشتند که فیلم اصلا محتوا نداره و فقط رفته دنبال جلوه های ویژه. در این میان فقط سایت IGN بود که از فیلم تعریف کرد.

 

3- یوگی خرسه (Yogi Bear)

 یوگی خرسه (Yogi Bear)

"یوگی خرسه" از اون شخصیت های کارتونی دوست داشتنی شرکت "هانا باربارا"  است که مخصوصا برای ما ایرانی ها بسیار شناخته شده و عزیز هستش چون سریال کارتونی یوگی و دوستان (Yogi's Gang) در دهه ۵۰ خورشیدی در ایران دوبله شد. گویندگی نقش یوگی را دوبلور توانای ایرانی «ناصر طهماسب» بر عهده داشت. در دهه 60 خورشیدی نیز امثال من خیلی  با این کارتون خاطره داشتیم. سال 2013 وارنر فیلم سینمایی یوگی خرسه را ساخت که واقعا افتضاح بود. فیلم چیزی نبود چون یک کپی از روی فیلم های تلفیقی زنده – انیمیشن مثل "گارفیلد" و ... در این فیلم «دن ایکرود» به جای یوگی حرف میزد ، خرس ناطق و غذای پیکنیک دزدی که در پارک jellystone زندگی میکرد. «جاستین تیمبرلیک» معروف هم جای دستیار او «بو بو» (Boo Boo) صحبت میکرد. ولی مشکل اصلی از صداپیشه ها و بازیگران نبود بلکه این فیلمنامه بود که خیلی ضعیف بود؛ اونقدر ضعیف که حتی بچه های کم سن و سال را هم سرگرم نمیکرد!

 

2- آواتار: آخرین بادافزار (Avatar: The Last Airbender)

آواتار: آخرین بادافزار (Avatar: The Last Airbender)

"آواتار: آخرین بادافزار" مجموعه انیمیشن آمریکایی در سبک اکشن-ماجراجویی فانتزی است که در ۳ فصل بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ از شبکه تلویزیونی "نیکلودئون" پخش می‌شد و بسیار هم محبوبیت دارد. داستان مجموعه در دنیایی می‌گذرد که برخی از افراد می‌توانند یکی از چهار عنصر کلاسیک (آب، باد، خاک یا آتش) را با ترکیب هنرهای رزمی چینی و قدرت‌های دورجنبی کنترل کنند. قهرمان داستان پسری ۱۲ ساله به نام انگ و دوستان او هستند که باید با شکست دادن فرمانروای آتش صلح را به دنیا برگردانند. مجموعه "افسانه کورا" دنباله این سریال به‌شمار می‌رود. سال 2010 پارامونت فیلم سینمایی این کارتون را ساخت که اولش خیلی ها را امیدوار نمود چون کارگردانی مطرح داشت به نام «ام. نایت شیامالان» (البته از حق نگذریم که شیامالان به جز اون دو، سه فیلم اولش تو این سالهای اخیر دیگه اثر مطرحی نداشته). این فیلم از همون اولش با واکنش های منفی روبرو شد چون بازیگرانی که برای نقش های اصلی انتخاب شدند از نظر رنگ پوست با سریالش فرق داشتند.  وقتی هم که اکران شد منتقدین حسابی اون رو کوبیدند . برید امتیازش رو تو سایت راتن تومیتوز ببینید که با 6 از 100 بدترین فیلم ساخته شده توسط شیامالان لقب گرفته است! این فیلم را میتوان در یک جمله خلاصه کرد: هر آنچه فیلم پتانسیل داشته به خاطر خط داستانی غیر قابل فهم، نقش آفرینی های افتضاح و کارگردانی غلط از بین رفته است.

 

1- هیمن و اربابان عالم (He-Man and the Masters of the Universe)

 هیمن و اربابان عالم (He-Man and the Masters of the Universe)

همانطور که قبلا در این مقاله گفته شد، کارتون "هیمن" (He-Man) از بهترین و خاطره انگیز ترین انیمیشن های دهه 80 میلادی هستش. در اون دهه . فقط دو سیزن ازش تولید شد و از سال 1983 تا 1985 هم پخشش ادامه داشت ولی با این حال 130 اپیزود ازش ساخته شد !!! همین نشون میده که کیفیت چندان مد نظر سازندگانش نبود. در هر حال داستانش درباره Prince Adam بود که با یافتن شمشیری جادویی در عالم تخیلی Eternia به قهرمانی به نام He-Man تبدیل میشه و با دوستان خودش به جنگ Skeletor خبیث میره.  نکته مهم و تاریخی درباره این سریال اینه که خیلی از نویسنده های مطرح سالهای بعد دنیای کمیک و انیمیشن با این کارتون بود که حرفه خودشون رو شروع کردند . کسانی مثل JMS، «پل دینی» (مغز متفکر کارتون "بتمن: مجموعه کارتونی" ) و «دیوید وایز» (مغز متفکر کارتون لاک پشت های نینجا) . آهنگ تیتراژ اغازین کارتون هم که هر چی ازش تعریف کنم کمه. اونقدر جذاب و به یاد ماندنی هستش که الان که دارم این جملات رو براتون تایپ میکنم تو مغزم دارم مرورش میکنم! سال 1987 و در اوج محبوبیت این کارتون توسط Cannon Films  که استاد ساخت فیلم های کم بودجه در آن سالها بود، فیلم سینمایی آن را با حضور «دولف لانگرن» در نقش اصلی ساخت که یک شکست کامل بود، هم از نظر تجاری و هم از نظر منتقدین. البته راستش رو بخواهید من در دوران بچه گی که این فیلم رو دیدم ازش خوشم اومد ولی باید قبول کرد که الان دیگه برایم قابل تحمل نیست! خیلی از منتقدین هم میگن که این فیلم در واقع از منبع اصلی خودش هم فاصله گرفت و معلوم نیست چرا داستان رو منتقل کرده بودند به کره زمین! خیلی هم میگفتن ترکیبی ناهمگون است از سری فیلم های «کونان» و جنگ ستارگان! یادتون باشه در این مقاله هم گفته بودم که فیلمنامه ای هم برای قسمت دوم آن نوشته شد ولی چون شکست تجاری خورد دیگر قسمت دومش ساخته نشد. گفته میشه شکست تجاری این فیلم یکی از دلایل ورشکسته شدن کمپانی Cannon Films بود. 

  

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کارتون ابرقهرمانی که ناتمام ماندند

15 انیمیشن تلویزیونی که وارد دنیای کمیک شدند

10 کارتون خاطره انگیز دهه 80 میلادی

10 کارتون ابرقهرمانی که هرگز پخش نشدند

زیرنویس فارسی تمام قسمت های كارتون SPECTACULAR SPIDER-MAN

20 شخصیت برتر مارول و دی سی كه خارج از دنیای كمیك بوک خلق شدند!

20 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ

لینك دانلود كارتون های مرد عنكبوتی

10 کارتون دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

15 کارتون کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

تمام حضورهای افتخاری مرد عنكبوتی در دنیای انیمیشن + لینك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

t.c.h
#1 t.c.h 1396-11-22 10:14
واقعا عالی مرسی آقای ترابی ....
من به شخصه علاقه بیش از حدی به این کارتون ها داشتم ولی برای مثال لاک پشت های نینجا پتانسیل خیلی بالایی برای رشد کردن داشت ولی واقعا گند زدن توش
واقعا که عالم سینما روز به روز داره پس رفت میکنه (البته بعضی از عالم های سینما )
نقل قول کردن
red-spider
#2 red-spider 1396-11-22 10:19
ممنون . واقعا برای خالی کردن حرسم به خوندن این مقاله نیاز داشتم :P
نقل قول کردن
علی قدیانی
#3 علی قدیانی 1396-11-22 11:31
به نظرمن فیلمای لاک پشت های نینجای مایکل بی از همه بدترن. اقا سری کارتونای 1987 خیلی خوبن هنوزم دوستشون دارم ولی دیگه نباید فیلم رو خیلی تحت تاثیر اونا بسازن
درسته باعث شدن لاک پشت ها فان تر بشن که اتفاقا خیلی عالی شد ولی دیگه الان جور در نمیاد البته نه همه ی عناصرشون. مثلا به نظرمن استفاده از بیپاپ و راکستدی احمقانه بود و اینا برای دنیای سینما مناسب نیستن.
فیلم لاکپشت های نینجا به نظرم اتفاقا با لحن دارک و داستان جدی البته به اضافه کمی چاشنی شوخی و فان و فیلمنامه و بازیگری خوب میتونه عالی بشه. واقعا چی میشه از کمیکای پیتر لیرد و کوین ایستمن یه خورده بیشتر استفاده کنن؟
این سری واقعا هیچی نداشت. قسمت دوم که افتضاح تمام عیاره تازه اکشنشم خیلی خوب نبود مخصوصا اون نبرد اخر با کرنگ مصنوعی و بچه گانه.
تازه نمیدونم چرا کیسی جونز اصلا هیچ تعامل خاصی با لاکپشت ها مخصوصا با رافائل نداره؟ ناسلامتی اینا همه جا رفیق فابریک بودن.
شردر که یه ادم بود که یه سری ات و اشغال فلزی به خودش چسبونده بود و به سختی راه میرفت! تازه بدتراز این هیچ خصومت و ربطی هم به اسپلینتر نداشت.
مایکل بی از هر نظر که بگی گند زدش
نقل قول کردن
best of the best
#4 best of the best 1396-11-22 12:04
دم شما گرم استاد ترابی . این مقاله واقعا حرف دل امثال من بود
تو دنیا از دو نفر خیلی تنفر دارم
زک اسنایدر - چون گند زد به تمام شخصیت های محبوب دوران کودکی ما
مایکل بی - چون گند زد به تمام کارتون های محبوب ما
نقل قول کردن
Richard Grayson
#5 Richard Grayson 1396-11-22 12:10
در کنار تمام این اقتباس های افتضاح ، میشه به بیشتر لایو اکشن های افتضاح هالیوود از انیمه های ژاپنی هم اشاره کرد.(در حد یه مقاله حتی!)
جدیدترین لایو اکشن که Death Note بود که هم از لحاظ فیلمنامه داغون بود هم از لحاظ جلوه های ویژه. پتانسیل فوق العاده دفترچه مرگ برای یک فیلم ترسناک و هیجان انگیز رو به بدترین شکل ممکن اقتباس کردند ، البته عجیب این بود که نتفلیکس همچین فیلمی ساخت.
Dragon Ball Evolution که یه افتضاح تمام عیار بود.تغییرات زیادی که روی داستان و شخصیت ها انجام شد حتی طرفدارا رو هم راضی نکرد!
لایو اکشن اتک آن تایتان که یکی از بهترین انیمه های سال های اخیر رو به شکل افتضاحی وارد فیلم کرد. این لایو اکشن انقدری بد بود که اسم انیمه و مانگا رو هم بدنام کرد . جلوه های ویژه افتضاح و بازیگر هایی که اصلا توانایی لازم رو نداشتند. بدترین اتفاق هم این بود که قسمت دومش هم تایید شد!
Black Butler Movie ، که با تغییرات عجیب و زیادی که روی شخصیت ها انجام شد و کپی های الکی که از روی انیمه اتفاق افتاد باعث شد یه اقتباس افتضاح بشه!
The Guyver ، یکی از اولین اقتباس های هالیوود از انیمه/مانگا بود که بودجه پایینی داشت و نتونست اونطور که باید و شاید گرافیک مانگا رو داخل فیلم بیاره و افتضاح شد.
Fist Of the north Star که خیلیا نمیدونن همچین فیلمی وجود داره! جای شکر هم داره چون این فیلم یه افتضاح تمام عیار بود با دیالوگ های افتضاح ، مبارزه های خنده دار و مسخره و بازیگری داغون که همون بهتر کسی راجب این فیلم ندونه!
Kite , Nana , Devilman که البته از روی مانگا بودن بیشتر تا انیمه و City Hunter هم که یه لکه ننگ روی کارنامه جکی چان بود!
نقل قول کردن
ARYA
#6 ARYA 1396-11-22 16:13
سلام
من عضو جدید سایت هستم
امیدوارم برای سایت مفید باشم
نقل قول کردن
Frank castle
#7 Frank castle 1396-11-22 18:59
مقاله جالبی بود ممنون
از کل فیلم های مایکل بی فقط برام island جالب بود و بس .
خدا رو شکر که ترانسوفرمرز هر سریش یه اشاره به گذشته میکنه و بعدشم ادامه داستان مزخرفش. من نمیدونم اخه خودش یه نگاهی به فیلمنامش نمیکنه اینقدر داستان های قبلی رو نقض میکنه؟
فقط یه مسیله تا جایی که من اطلاع دارم اندی واچوفسکی هم خودش رو ترازن معرفی کرده و الان تبدیل شدن به خواهران واچوفسکی
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1396-11-22 19:51
ترانسفورمرز و لاکپشت های نینجا در یک کلام آشغال. ترانسفورمز هر قسمتش اصن تو یه دنیای دیگه رخ میده، اصن هیچ تطابقی با قسمت قبلیشون ندارن، لاک پشت های نینجا هم که فسمت دومشو اصن نفهمیدیم چی شد. :-? این دو به جز چن تا صحنه های اکشن، چیزی ندارن. من انتظارم از آوتار خیلی زیاد بود که اونم خیلی آبکی بود.
بعضیاشم که اصن نمیدونستم از کارتون اقتباس شده‌اند.
یه کارتون دیگه هم هست که اقتباس بد ازش شد گارآگاه گجت بود که فکر نکنم کارتونش به اندازه ی این کارتونا محبوبیت داشته باشه.
ولی خدایی از بعضی کارتونا نمیشه اقتباس کرد، مثلا چجوری میشه کارتون فوتبالیستا رو‌اقتباس سینمایی کرد که کارتون محبوب دهه نود بود. :D
نقل قول کردن
M.S.H_logan
#9 M.S.H_logan 1396-11-23 18:25
یه حورایی بعضی از شخصیت ها فقط برای دنیای کارتونی ساخته شدن و به درد هالیوود نمیخورن مثلا فکر کنید اگه فیلم میکی موس رو بسازنند چقدر بد میشه
نقل قول کردن
Mohammads32700
#10 Mohammads32700 1396-11-23 23:54
از روی ben10 هم دو تا فیلم سینمایی ساختن ک سطح جفتشون در حد همین فیلم هاست
مرسی از مقاله
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#11 AmirhoseinJafari2005 1399-11-10 00:46
واقعا فیلم های بدی بودن ولی من با مورد ۳ خیلی خاطره دارم :-)
نقل قول کردن
Ghost Rider
#12 Ghost Rider 1400-03-03 14:53
استاد یه سوال داشتم
من تو یه سایت که اسمشو نمیگم خوندم آواتار محبوب ترین و پر فروش ترین فیلم دنیاس! :o بعدشم اونجرز اند گیم!
از بابامم پرسیدم گفت آواتار فقط بخاطر جلوه های ویژش تو اون زمان خوب بوده و مالی نبوده!خلاصه الان گیج گیجم چون سایته سایت معتبری بود
ممنون میشم بگید اون آواتاری که اون سایته گفته،یه آواتار دیگست یا واقعا مردم از این فیلمی که شما گفتید خوششون اومده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45