رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

با توجه به اکران فیلم "ثور 4"، این مقاله دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

 

مقدمه: "آزگارد" یا "آسگارد" (Asgard) دنیای خیالی در اساطیر اسکاندیناوی و همچنین زادگاه «ثور» در کمیک بوک های مارول است. درسته که در فیلم های مارول ما چندان با شخصیت ها و قدرت های اهالی ازگارد اشنا نشده ایم ولی در دنیای کمیک قضیه فرق میکنه. در واقع ازگارد همیشه پر بوده از کاراکترهای مثبت و منفی بسیار نیرومند که حالا ممکنه در دنیای سینما چندان قدرتمند به تصویر کشیده نشده باشند. در این مقاله سعی میکنیم آنها را از نظر قدرت و توانایی رتبه بندی کنیم. ضمن اینکه این مقاله میتونه به خوبی شما را با شخصیت های اصلی و مکمل داستان های ثور نیز آشنا بکنه.

 

- سه جنگجو (Warriors Three)

 سه جنگجو (Warriors Three)

این شخصیت ها سال 1965 و در شماره 119 از کمیک Journey into Mystery خلق شدند. قصه اینطور بود که ثور و برادر ناتنی اش «بالدر» (Balder) به دنبال این بودند که از نابودی "شمشیر اودین" جلوگیری کنند که با آنها اشنا شدند. از آن موقع به بعد آنها همیشه یار و یاور ثور بوده اند. نام آنها عبارت است از «فاندرال» (Fandral)، «ولستاگ» (Volstagg) و «هوگان» (Hogun). کلا چون همگی از نژاد آزگاردی هستند پس نسبت به انسانها از قدرت، چابکی، بنیه، طاقت و پوست قوی تری برخوردارند. ضمن اینکه عمر طولانی تری هم دارند و خیلی دیر پیر میشوند. فاندرال یک شمشیر باز حرفه ای و ماهر است و در نبرد مهارت دارد. ولستاگ هم از نظر زور بازو خیلی قوی هستش ولی چون چاقه سرعت بالایی نداره اما گفته میشه وقتی جوان تر بوده فرزتر بوده! هوگان نیز در مجموع یک جنگجو و سوارکار عالیه که در نبردهای تن به تن مهارت و تخصص داره. ضمن اینکه در استفاده از سلاح های ازگاردی تبحر خاصی داره. سه جنگجو در فیلم های ثور هم حضور داشته اند و متاسفانه در  "ثور: راگناروک" کشته شدند.

سه جنگجو

(گفته میشه کشته شدن سریع آنها یکی از نقاط ضعف این فیلم بود).

 

15- تیر اودینسان (Tyr Odinson)

تیر اودین سان

همانطور که اسمش نشان میدهد، فرزند ارشد «اودین» است و بنابراین برادر ثور به حساب میاد البته برادر ناتنی چون مادرش با مادر ثور فرق داره (اودین بچه کم نداشته!). او آموزش دید تا مبارز چیره دستی شود و نخستین گزینه برای تاج و تخت آزگارد به حساب می آمد. سالها هم به عنوان "خدای جنگ" و "افتخارات قهرمانانه" (Heroic Glory) شناخته میشد. پیروزی های زیادی هم کسب کرد ولی وقتی برادرش ثور به دنیا آمد موقعیت او نیز متزلزل شد. یعنی مردم ازگارد دیگر او را به عنوان مدافع و قهرمان اصلی سرزمین خود نمیشناختند. بنابراین برای مدتی از عرصه کناره گیری کرد ولی معمولا هر وقت بهش نیاز بود سر و کله اش پیدا میشد. سپس در رویدادهای Siege و Fear Itself در کنار قهرمانان زمینی جنگید ولی وقتی در نبرد کشته شد به عنوان یکی از ژنرال های «هلا» (Hela) فعالیت نمود. در هر حال او چون یکی از خدایان ازگارد به حساب میاد پس قدرتش از ازگاردی های معمولی بیشتره. راستی یادم نره که بگم دست چپ او در مبارزه با گرگ معروف ازگارد یعنی «فنریس» (Fenris) قطع شده است! گفته میشه که یک قدرت خاص هم داره که اونم عبارت است از احضار کردن روح خدای جنگ . جالبه که بدونید او در فیلم "ثور: دنیای تاریک" حضور کوتاهی داشت.

نقشش را «کلایو راسل» بازی میکرد.

 

14- آنجلا (Angela)

 آنجلا (Angela)

نام واقعی اش «الدریف اودینزدوتر» (Aldrif Odinsdottir) است که خواهر گمشده ثور  به حساب میاد که اخیرا پیدا شد! گفته میشه او حتی قبل از «تیر» به دنیا آمده و اولین بچه اودین هستش و حتی قرار بود حاکم آزگارد هم بشه. اما کمی بعد از به دنیا آمدن او،  قلمرو "بهشت" (Heaven) به ازگارد اعلان جنگ کرد (در کمیک های مارول به بهشت، "قلمرو دهم" یا Tenth Realm گفته میشه و اهالی آن نیز فرشته یا Angel نامیده میشوند) . ابتدا تصور میشه در این جنگ کشته شده ولی خاندان سلطنتی قلمرو بهشت او را گرفته بودند و در آنجا بزرگ کردند. ولی اودین که از این موضوع خبر نداشت ، برای انتقام تمام فرشته ها را اخراج و قلمرو بهشت را از درخت جهان یعنی "ایگدراسیل" (Yggdrasil) جدا کرد و تمام خاطراتی که از انها موجود بود را نیز پاک کرد. سالها بعد گروه "نگهبانان کهکشان" با قاتلی حرفه ای که توسط فرشته ها آموزش دیده بود آشنا شدند که آنجلا نام داشت و بعد از مدتی معلوم شد همان دختر اودین است. او در این مدت با دیگر جنگجوی گروه یعنی «گامورا» دوست صمیمی شد. ولی بعد از اینکه سرگذشت او فاش شد به عنوان یکی از جنگجویان قدرتمند مارول و ازگارد شناخته میشود. آنجلا استاد مبارز تن به تن است. همچنین میتونه پرواز کنه و میگن نامیرا هم هست.

 

13- اسکرج (Skurge)

عکس اعدامچی

«اسکرج» (Skurge) ملقب به Executioner که همیشه یک تبر دستشه! نباید سر به سرش بگذارید چون اعصاب نداره. ضمن اینکه پدرش یکی از Storm Giant ها بود (آنها غول هایی بودند که در قلمرو "یوتون‌هایم" یا Jotunheim سکونت داشتند و برخلاف «غول های یخی» در مناطق معتدل کوهستانی میزیستند) اما مادرش از اهالی ازگارد بوده. بنابراین قدرت بازوی او از اهالی عادی ازگارد بیشتر است. سلاحی هم در دست داره به نام "تبر خونین" (Bloodaxe). این تبر نه تنها میتونه او را به جاهای مختلف تله پورت بکنه بلکه اونقدر قویه که میتونه خدایان را هم زخمی کنه.  ضمن اینکه طلسمی روی این تبر هست که اگر هر کی به جز اسکرج ازش استفاده کنه دچار میل شدید برای کشتن و خونریزی میشه! برای اشنایی کامل با این تبر حتما لازمه این مقاله را بخونید. در دنیای کمیک دیده شده که معمولا در کنار «آمورا» ملقب به «ساحره» (Enchantress) دیده میشه و بهش علاقه رومانتیک داره.  اما اخیر در کنار «هلا» هم دیده شده. در فیلم راگناروک هم نقشش را «کارل اربن» بازی کرد. منتهی قدرت های او خیلی کمتر از چیزی بود که در دنیای کمیک دیده بودیم.

ثور رگنورک

اما خوبیش این بود که درست مثل دنیای کمیک در آخر آدم خوبی شد و دست به فداکاری زد!

  

12- بالدر اودینسان (Balder Odinson)

 بالدر اودینسان (Balder Odinson)

«بالدر اودینسان» ملقب به «بالدر شجاع» (Balder the Brave) ، یکی از پسران اودین است و برادر ناتنی ثور به حساب میاد. او جنگجوی قابلی است و قبلا در این مقاله گفته بودم که شمشیر نیرومندی هم داره. اما چون خدای روشنایی (God of Light) هم به حساب میاد میتونه نور زیادی  از خودش شلیک کنه که در مبارزه با "غول های یخی" (Frost Giants) بسیار مفیده. همچنین میتونه با برخی از حیوانات هم حرف بزنه. او وقتی در ازگارده شکست ناپذیره ولی مساله اینه که یک نقطه ضعف بزرگ داره و اونم گیاهی است به نام "دارواش" (mistletoe) !

 

11- ولکری (Valkyrie)

ولکری

«ولکری» که نام واقعی اش Brunnhilde میباشد، توسط اودین انتخاب شد تا رهبر گروه Valkyrior باشد. این گروه نوعی الهه جنگجو بودند که وظیفه داشتند تا بر فراز میدان نبرد پرواز کرده و جنگجویان لایقی که کشته شده بودند را به  تالار مجلل "والهالا" (Valhalla) منتقل کنند. قدرت ویژه او "درک مرگ" (Death Perception) نام دارد. یعنی میتواند حس کند که مرگ چه زمانی قراره سراغ کسی بیاید. در نتیجه میتونه دیگران را قبل از مرگ نجات بده. او البته به زمین هم آمده و عضو گروه "مدافعین" (Defenders) اریجینال هم شده (برای آشنایی با این گروه، این مقاله را بخوانید). ضمنا او اسبی بالدار داره به نام Aragorn و همانطور که در این مقاله گفته بودم شمشیری هم داره به نام "شمشیر اژدها" (Dragonfang) که «دکتر استرنج» بهش داده. در فیلم "ثور راگناروک" نقش ولکری را خانم «تسا تامپسون» بازی کرد که البته سرگذشت و قدرت های او تفاوت هایی با دنیای کمیک داشت.

تسا تامپسون

 

 

10- کال بورسان (Cul Borson)

کال بورسان (Cul Borson)

او هم مثل آنجلا از شخصیت هایی است که به تازگی وارد کمیک بوک های ثور شده است ولی قدمتش از اودین هم بیشتره! وقتی در اوج قدرت باشه میتونه از خیلی از آزگاردی ها قوی تر باشه. «کارل بورسان» که بهش لقب «سرپرنت» (Serpent) داده شده خدای ترس و وحشت هستش و برادر ناتنی اودین به حساب میاد.  اونقدر خطرناک بود که قرن ها پیش اودین مجبور شد او را زندانی کنه. او را ابتدا سال 2011 در کمیک Fear Itself دیدیم. گفته میشه پدرش «بور» (Bor) نام داشته و روزگاری شاه آزگارد بوده (در ادامه همین مقاله به معرفی «بور» خواهم پرداخت). مادرش هم از نژاد غول (Giant) ها بوده ولی هویتش ناشناخته است. کارل بورسان در جوانی زخم سختی برداشت و در میان گروهی از غول های خفته رها شد تا بمیره ولی با خوردن خون آنها زنده ماند و به خدای ترس و وحشت تبدیل شد. هر وقت هم که دشمنانش بیشتر ازش میترسیدند، قوی تر میشد. تا اینکه اودین وارد عمل شد و او را زیر اقیانوس های میدگارد (کره زمین) حبس نمود. او هزاران سال بعد برگشت و در رویداد Fear Itself دست به طغیان زد ولی در نهایت شکست خورد.

 

9- فریگا (Frigga)

فریگا (Frigga)

نام اصلی او Freyja Freyrdottir هستش و و همسر اودین میباشد. بهش لقب All-Mother داده اند. او هم مثل اودین از قدرت و توان باستانی برخوردار است . اما خودش از نژاد خدایان "ونیر"  (Vanir) هستش . کلالازمه بدونید که در اساطیر اسکاندیناوی خدایان به دو دسته تقسیم میشوند: "ونیر" و "آسیر" (Æsir). ونیرها در "واناهایم" زندگی می‌کنند و آسیرها در آزگارد. فریگا همانطور که گفته شد از نژاد ونیر است ولی اودین از نژاد آسیر. بنابراین ازدواج آنها باعث شد تا فرزندانی به دنیا بیاورند مثل «بالدر» و «تیر». فریگا را به عنوان یک جنگجو نمیشناسند ولی دیده شده که به خوبی تونسته از خودش دفاع کنه. پس از رویداد Fear Itself ، فریگا با پیوند خوردن با دیگر All-Mother ها به قدرت بیشتری دست یافت و در غیبت اودین تونست به خوبی ازگارد را اداره کنه. نقش فریگا را خانم «رنه روسو» در فیلم های مارول بازی کرده ولی در "ثور: دنیای تاریک" به دست «ملکیث» و در حالی که میخواست از «جین فاستر» دفاع کنه کشته شد.

رنه روسو

 در دنیای سینمایی به نظر میرسید که به جای اینکه یک الهه باشد ، جادوگر است. ضمن اینکه رابطه خوبی هم با لوکی داشت و بهش جادو یاد داده بود. اما نکته مهمی باید درباره فریگا بدانید این است که در دنیای کمیک مادر ثور نیست ولی در دنیای سینمایی به عنوان مادر او به تصویر کشیده شد

  

8- سیف (Sif)

لیدی سیف

«سیف» ملقب به «لیدی سیف» (Lady Sif)   یکی از خطرناک ترین جنگجویان ازگارد است که خیلی وقت پیش و در سال 1964 ( شماره 102 از کمیک Journey into Mystery ) خلق شد . او نسبت به دیگر اهالی ازگارد از قدرت و تخصص بیشتری در مبارزه برخوردار است. در دنیای کمیک سیف خواهر «هایمدال» هستش . او و برادرش فرزندان نسل دوم خدایان ازگارد هستند ولی هنوز هویت والدین آنها به درستی مشخص نشده است.   او متحد و دوست ثور است و حتی رابطه عاشقانه هم باهاش داشته. ضمن اینکه شمشیری ویژه هم دارد که توسط خود اودین بهش داده شده که بسیار نیرومنده و میتونه باهاش بین دنیاها و قلمروهای مختلف تردد (تله پورت) کنه. اما متاسفانه در فیلم های سینمایی مارول سیف چندان قدرتمند ظاهر نشده.

 سیف (Sif)

نقشش رو «جیمی الکساندر» بازی میکنه که البته در فیلم "ثور: راگناروک" غایب بود. در سریال "مامورین شیلد" هم دیده شده است.

 

7- لورلی (Lorelei)

- لورلی (Lorelei)

«لورلی» خواهر یکی از دشمنان معروف ثور به نام «آمورا» ملقب به «ساحره» است. او یک الهه نابالغ، نیمه دیوانه  و زیباست که تنها خواسته اش این است که ملکه آزگارد شود و همه او را به خاطر زیبایی اش پرستش کنند!  او جادوگری بسیار نیرومند است و در اغواگری و درست کردن طلسم های عاشقانه تبحر دارد. همچنین میتونه قربانیان خودش رو با بوسیدن به سنگ تبدیل و اشعه هایی ساخته شده از انرژی قوی ساطع کنه. در دنیای کمیک به جز با قهرمانان دیگری مثل «دکتر استرنج» هم جنگیده. جالبه که بدونید خانم «النا ساتین» نقش لورلی را در دو قسمت از سریال "مامورین شیلد" بازی کرده است!

ساتین

 

6- بور بوریسان (Bor Burison )

بور

خیلی قبل از آنکه اودین به عنوان All-Father شناخته بشه و بر ازگارد حکمرانی کنه، پدرش به نام «بور» (Bor) هر دوی این لقب ها را داشت. در واقع بور اولین پادشاه ازگارد بود و خودش روی ساخت آن نظارت داشت. اولین بچه اش «کال» بود که در همین مقاله بهش اشاره شد . دو پسر دیگر هم داشت و تازه بعدش صاحب «اودین» شد. او جوری اودین را بار آورد که اودین نیز بدان شکل ثور را بزرگ کرده. یعنی جوری که بعد از او جانشینش شوند. «بور» بسیار نیرومند بود ولی نقطه ضعف بزرگی داشت: غرور. همین غرور باعث شد که در دام "غول های یخی" (Frost Giants) گرفتار و کشته بشه. البته او هم مثل بسیاری از اهالی ازگارد دوباره برگشته و زنده شده و حتی با نوه خودش یعنی «ثور» جنگیده. او داسی داره که به اندازه چکش ثور (میولنیر) قویه. ضمن اینکه حتی تونسته چکش او را بلند کنه. پس یعنی لیاقت این کار رو داره. ولی خودش اعلام کرده که این چکش لایقش نیست! او در فیلم "ثور: دنیای تاریک" حضور کوتاهی داشت و دیدیم که او بوده که بر «ملکیث ملعون» و ارتش الف های تاریک (Dark Elves) غلبه کرده.

«تونی کوران» نقش بور را بازی کرد.

 

5- هایمدال (Heimdall)

هایمدال

همانطور که قبلا در همین مقاله گفته شد، در دنیای کمیک «هایمدال» برادر «سیف» به حساب میاد. ضمن اینکه یکی از بزرگترین جنگجویان ازگارد هم هست. او قدرت این رو داره که تمام چیزها را در عالم ببینه و بشنوه و به همین دلیل هم هست که به عنوان نگهبان "پل رنگین کمانی" (Rainbow Bridge) انتخاب شده است. (پل رنگین کمانی که بهش "بایفراست" یا Bifrost هم گفته میشه، مسیری است که خدایان ازگارد از آن برای سفر به دیگر قلمروها استفاده میکنند). در واقع او انقدر قدرت داره که اودین چنین وظیفه ای را بهش محول کرده که او معمولا اولین و تنها خط دفاعی ازگارد در برابر دشمنان و تهدیدات است. او همچنین دارای شمشیری قدرتمند است به نام «هوفاند» (Hofund) که میتونه نیروهای کیهانی رو به خودش جذب کنه و من قبلا در این مقاله راجع بهش توضیحاتی داده بودم. در دنیای سینمایی مارول آقای «ادریس آلبا» نقش هایمدال را بازی کرده.

ادریس البا

او در دو فیلم اول ثور نقش خاصی نداشت (همین باعث شد ادریس آلبا شاکی بشه!). ولی در فیلم "ثور: راگناروک" نقشش مهم تر شد و ما برخی از مهارت های او در مبارزه را دیدیم.

 

4- آمورای ساحره (Amora the Enchantress)

 آمورای ساحره (Amora the Enchantress)

در همین مقاله گفتیم که «لورلی» از جادوگران نیرومند ازگارد هستش ولی او از نظر جادو حتی به گرد پای خواهر خودش یعنی «آمورا» ملقب به «ساحره» نمیرسه!چون آمورا خیلی سعی کرده بر توانایی های جادویی خودش اضافه کنه. اطلاعاتی درباره پدر و مادر آنها در دست نیست. اما میدونیم از سن کم شروع کرد به یادگیری جادو و شاگرد «کارنیلا» (Karnilla) بود (کارنیلا ملکه و جادوگر قلمرو موسوم به Nornheim بود که با آزگارد مخالفت میکرد ولی با این حال دلباخته برادر ناتنی ثور به نام «بالدر» شد). اما کارنیلا از ازگارد تبعید شد و آمورا خودش سعی کرد به بزرگترین جادوگر تبدیل بشه. او دیگر جادوگران را اغوا و سپس مجبورشان میکرد تا اسرار باستانی خود را بهش بگویند. نکته اصلی درباره شخصیت پردازی ساحره اینه که عاشق و دلباخته ثور هستش ولی ثور بهش محل نمیذاره! اما اون حاضره هر کاری بکنه تا دل ثور رو به دست بیاره حتی اگه مجبور باشه در این راه بکشتش! در ضمن همانطور که گفته شد او معمولا دستیاری داره به نام «اسکرج» که همیشه اون تبر دستشه! همچنین باید بدانید که ساحره میتونه با بوسه خودش دیگران رو به مجسمه یا درخت تبدیل کنه! همچنین طلسم های توهم زای قدرتمندی هم داره و میتونه انرژی از خودش شلیک کنه یا اینکه تله پورت انجام بده.

 

3- ثور اودینسان (Thor Odinson)

 ثور اودینسان (Thor Odinson)

و بالاخره رسیدیم به ثور! او پسر اودین و الهه ای به نام «گایا» (Gaea) میباشد. قبلا در این مقاله به قدر کافی درباره ثور توضیح داده شده و من نمیخوام دوباره اونا رو تکرار کنم. ولی لازمه که بگم نیرو، سرعت و بنیه بسیار بالایی دارد (در حد یك خدا!)، چكشی دارد به نام «میولنیر» (Mjolnir) كه باعث میشود بتواند پرواز كند، روی هوا و شرایط جوی تاثیر بگذارد، به دنیاهای دیگر تله پورت كند و رعد و برق را فرا بخواند و ... شاید فکر کنید که نیروهای او فقط از چکش او می آید ولی اصلا اینطور نیست. چون او بارها چکش خودش رو از دست داده ولی ثابت کرده که بدون آن نیز جنگجوی بسیار قوی و نیرومندی است. ضمن اینکه او به عنوان خدای رعد و برق به نیروی بسیار بزرگی دسترسی دارد که در مواقع لزوم به کمکش می آید. او همچنین تبری نیز در دنیای کمیک دارد به نام  "یارن بی یورن" (Jarnbjorn)  که در این مقاله معرفی شده و بسیار نیرومند است.  در دنیای سینمایی نقش ثور را آقای «کریس همزورث» به زیبایی بازی کرده و میتوان گفت قدرت های او با دنیای کمیک برابری میکند.

کریس همزورس

همچنین در فیلم "ثور: راگناورک" دیدیم که وقتی میولنیر نابود شد اما هنوز چقدر قوی بود و در مبارزه مهارت داشت.

 

2- لوکی لوفیسان (Loki Laufeyson)

لوکی لوفیسان (Loki Laufeyson)

دنیای سینمایی را فراموش کنید! «لوکی» در دنیای کمیک خیلی نیرومند تر است! یعنی اونایی که لوکی رو فقط با فیلم های مارول میشناسند با دیدن اینکه در رتبه دوم این مقاله قرار گرفته حتما تعجب میکنند چون خیال میکنند میتونه فقط حقه و ترفند توهمی درست کنه و کمی هم جادو بلده و ... ولی اصلا اینطور نیست. در واقع او را نمیتوان آزگاردی به حساب آورد چون همانطور که در این مقاله گفته بودیم ، از تبار غول های یخی است ولی اودین او را به فرزندی قبول و بزرگش کرد. او نه تنها خدای دسیسه و نیرنگ و دروغ است بلکه میتونه پرواز کنه، انرژی های عظیم شلیک کنه، تله پورت انجام بده، تغییر ظاهر بده، تله پاتی بکنه و حتی در طول زمان سفر کنه. ضمن اینکه از یاد نبریم او در جادوگری هم بسیار استاد است. اما قدرت اصلی او در نبوغش در دسیسه چینی نهفته است و با همین حربه تونسته ضربات زیادی به ثور و ازگارد وارد کنه. در حقیقت لوکی نقطه عكس برادر ناتنی اش ثور است و اگر ثور را مظهر شرافت ، دلیری و زور بازو باشد آنوقت لوكی را هم باید مظهر دروغ، خباثت و دسیسه چینی دانست. لوکی در دنیای سینمایی مارول حضور درخشان و عالی داشته و نقشش را «تام هیدلستون» بازی میکنه.

تام هیدلستون

اما باید قبول کرد که او اصلا از نظر قدرت و توانایی به گرد نسخه کمیک بوکی خود نمیرسد.

 

1- اودین بورسان (Odin Borson)

اودین - ادین

«اودین» تنها کسی هستش که از پس نیرنگ های لوکی برمیاد و زور بازوش از ثور هم بیشتره! او همچنین تنها کسی هستش که واقعا لیاقت حکمرانی بر ازگارد و خدایان آن را دارد . او با هوش و درایت خودش برای هزاران سال ازگارد را صحیح و سالم نگه داشته و در صدها نبرد پیروز شده. در واقع شجاعت و مهارت او در نبرد را میتوان در ثور و نبوغ و هوشش را هم میشه در لوکی مشاهده کرد. در نتیجه او ترکیبی است از ثور و لوکی! قدرت و سیاست! قدرت او از «اودین فورس» (Odinforce) نشات میگیرد که ترکیبی است از نیروهای کیهانی و جادویی. اودین میتونه این نیرو رو به دیگران هم اعطا کنه. او اگر در اوج باشه به راحتی میتونه امثال «ثانوس»، «آنایلوس» و «موج سوار نقره ای» رو شکست بده. با «سلستیال ها» هم جنگیده (برای اشنایی باهاشون، این مقاله رو بخونید). قدرتش بهش اجازه میده هزاران نفر رو جا به جا کنه، ذهن بخونه، هر کی رو که میخواد برای هزاران سال حبس کنه، روی ماده و واقعیت تاثیر بگذاره یا امواجی مخرب از انرژی تولید کنه. همچنین سلاحی داره به نام "شمشیر اودین" که همانطور که در این مقاله گفته شد قوی ترین سلاحی هستش که در ازگارد ساخته شده. در دنیای سینمایی مارول، «سر آنتونی هاپکینز» نقش اودین رو بازی کرده.

انتونی هاپکینز

ولی باید قبول کرد که او حتی یک دهم دنیای کمیک هم قوی نیست!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی اقتباس های ثور در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

15 سلاح برتر در کمیک های ثور 

15 لباس برتر ثور

10 نسخه عجیب و غریب از ثور در دنیای کمیک !

رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

15 نفری که تا به حال چکش ثور را بر دست گرفته اند!

15 لباس برتر ثور (THOR)

10 كمیك برتر ثور (THOR)

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

10 دشمن برتر ثور (THOR)

100 شخصیت برتر مارول : ثور

تمام شماره های کمیک "گناه اصلی" (ORIGINAL SIN) ترجمه شد 

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

5 گروه خبیث برتر مارول

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت سوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

tab
#1 tab 1396-11-10 16:03
منم از طریق فیلم با لوکی آشنا شدم،اولین بار که یه کمیک با حضورش خوندم از قدرتش تعجب کردم.با اینحال که از دنیای کمیک ضعیف تره ولی تام هیدلستون به خوبی بازی کرده و باعث جذابیتش شده و یجورایی بهترین بدمن ماروله،باید دید ثانوس می تونه ازش بهتر کار کنه یا نه؟مقاله واقعا عالی بود هیچوقت نمی شه مقالات سایت ضعیف باشه.
نقل قول کردن
mr.nobody
#2 mr.nobody 1396-11-10 16:24
عالی مثل همیشه
نقل قول کردن
Ice Dragon
#3 Ice Dragon 1396-11-10 16:40
خیلی خیلی عالی بود . خسته نباشین. ;-)
به نکات خیلی خوبی اشاره کردین مثلا اینکه گفتین چه شخصیت هایی در سینما نسبت به کمیک خیلی ضعیف تر بودند. عالی بود. :-)
راستش من خیلی کمیک خوندم ولی فقط کمیک های ثور و سایر ازگاردی ها رو!!!!!
به نظرم مقاله شما فقط دوتا مشکل داشت:
۱- اینکه رتبه بندی میتونست کمی تا حدودی!!!! متفاوت تر باشه(مثلا ثور دوم باشه یا اینکه بور هم میتونست رتبه بهتری داشته باشه و...)
۲-این جمله ای که گفتین قدرت ثور در کمیک مشابه با قدرتش در سینماست کاملا و کاملا!! :-* اشتباهه.
راجب این موضوع فقط در همین حد توضیح بدم که ثور در کمیک میتونست با چکشش در زمان سفر کنه( که البته این توانایی خیلی زود ازش سلب شد و اودین این توانایی رو از میولنیر گرفت!!!) ، یا اینکه میتونست با چکشش انرژی های کیهانی رو جذب کنه و حتی باهاش یک کهکشان رو نابود کنه(البته در زمانی که صاحب قدرت اوین فورس شده بود!!!)، یا حتی در زمانی میتونست با چکشش خطر رو حس کنه(یه چیزی مثل حس عنکبوتی !!! که البته این قدرت هم بعدا از چکشش سلب شد!!!)،ثور در کمیک حتی صاحب قدرت رونز شده بود و در این حالت قدرت بی پایانی داشت و میتونست به راحتی کل گروه انتقام جویان رو نابود کنه!!!( که البته این قدرت هم فقط برای یه مدت خاصی بود و ...) ، ثور در کمیک هم زود درمانی خیلی‌سریعی داشت و میتونست مچ شکسته اس رو در عرض چند ساعت خوب کنه(البته در سینما هم ثور در مواقعی زود درمانی سریعی داشته!!) و دیگه اینکه میتوست اب و هوای کل نه دنیا در به فرمان خودش در بیاره و هر کاری که بخواد باهاش بکنه ووو....
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1396-11-10 16:47
به نقل از Ice Dragon:

به نظرم مقاله شما فقط دوتا مشکل داشت:
۱- اینکه رتبه بندی میتونست کمی تا حدودی!!!! متفاوت تر باشه(مثلا ثور دوم باشه یا اینکه بور هم میتونست رتبه بهتری داشته باشه و...)
۲-این جمله ای که گفتین قدرت ثور در کمیک مشابه با قدرتش در سینماست کاملا و کاملا!! :-* اشتباهه.
راجب این موضوع فقط در همین حد توضیح بدم که ثور در کمیک میتونست با چکشش در زمان سفر کنه( که البته این توانایی خیلی زود ازش سلب شد و اودین این توانایی رو از میولنیر گرفت!!!) ، یا اینکه میتونست با چکشش انرژی های کیهانی رو جذب کنه و حتی باهاش یک کهکشان رو نابود کنه(البته در زمانی که صاحب قدرت اوین فورس شده بود!!!)، یا حتی در زمانی میتونست با چکشش خطر رو حس کنه(یه چیزی مثل حس عنکبوتی !!! که البته این قدرت هم بعدا از چکشش سلب شد!!!)،ثور در کمیک حتی صاحب قدرت رونز شده بود و در این حالت قدرت بی پایانی داشت و میتونست به راحتی کل گروه انتقام جویان رو نابود کنه!!!( که البته این قدرت هم فقط برای یه مدت خاصی بود و ...) ، ثور در کمیک هم زود درمانی خیلی‌سریعی داشت و میتونست مچ شکسته اس رو در عرض چند ساعت خوب کنه(البته در سینما هم ثور در مواقعی زود درمانی سریعی داشته!!) و دیگه اینکه میتوست اب و هوای کل نه دنیا در به فرمان خودش در بیاره و هر کاری که بخواد باهاش بکنه ووو....

1- رتبه بندی کاملا درسته و پس از انجام تحقیقات زیادی به عمل اومده. ضمن اینکه حتی بعضی جاها ثور رو در رتبه چهارم لیست خودشون قرار دادن!
2- اگر گفته شد قدرت های ثور مثل دنیای کمیکه یعنی از دنیای کمیک ضعیف تر نیست . ولی اگه مثلا ثور در زمان سفر نکرده یا ... دلیلش اینه که داستان فیلم چنین چیزی رو ازش طلب نکرده. یه سری قدرت های عجیب هم گفتی که البته خودت بعدش ردشون کردی :-*
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#5 Captain Steve Lover 1396-11-10 16:49
با تشکر از استاد بابت مقاله
با رتبه لوکی کمی شکه شدم و حتی از ثور هم بالاتره ؛در اول بودن اولین هم شکی نیست؛ هرچند تو Mcu لیست متفاوتی میشه در آورد از اینا...





داغ داغ داغ: نخستین واکنش ها به فیلم پلنگ سیاه بهترین فیلم دنیای سینمایی مارول و برخی بهترین فیلم ابرهقرمانی لقب دادند؛ فیلم مارول که عمق داره؛ هدف داره؛ واقع گرایانس؛ معنی داره... و ویلین فیلم بهترین قسمت فیلمه...
نقل قول کردن
Ice Dragon
#6 Ice Dragon 1396-11-10 16:58
اگه بخوام کلی تر بگم تور در مواقعی در کمیک حتی از اودین هم قدرتنمدتر بوده !!!! و جز سه شخصیت پر قدرت کمیک بوده!!!! ;-) البته در حالت معمولیش هم در کمیک قدرتمند تر از سینماییش بوده ( اینو بگم که تور در کمیک هم در مواقعی میتونست بدون چکشش رعد و برق و حتی آب و هوا رو کنترل کنه و حتی پرواز بکنه!!! در حالی که در سینما فقط میتونست درعد و برق رو کنترل کنه(نه آب و هوا!!!) و نمیتونست پرواز کنه و فقط میتونست پرش های جهش مانند بزنه!!! :-* ) و بار ها با تانوس در حالت عادی درگیر شده بوده و حتی شکستش داده بوده.!!!!
در حالی که در سینما گفته شد عمر ازگاردی ها حدودا پنج هزار ساله ولی در کمیک این میزان برای مردم عادی ازگارد بود و عمر سربازان ازگارد ده هزار سال و عمر افراد سطتنتی مثل تور ۱۵ هزار سال بود!!! ( البته اودین که فک میکنم بیشتر از این حرف ها هم عمر میکرد!!! :-* )
خوب ثور هم البته در کمیک به مرور ضعیف و ضعیف تر شد و قدرت هاش کم و کمتر شد ، حتی لیاقت میولنیر رو از دست داد و الان اصلا در حد سینماییش هم نیست حتی!!!
در کل رتبه تور میتونست بالاتر از اودین هم باشه و هم پایینتر از سیف!!!! ( با توجه به چیز هایی که گفتم.) ولی همون طور که گفتم زمانی که در حالت عادی هم بود قدرتمند تر از سینماییش بود.
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#7 ilia_comic_khoon 1396-11-10 17:01
با سلام.خیلی مقاله ی خوی و جالبی بود. یک سوال داشتم برای من که 12 سال سن دارم آیا مناسب است که فیلم تور راگناروک را ببینم؟
نقل قول کردن
Ice Dragon
#8 Ice Dragon 1396-11-10 17:29
به نقل از mtm:
به نقل از Ice Dragon:

به نظرم مقاله شما فقط دوتا مشکل داشت:
۱- اینکه رتبه بندی میتونست کمی تا حدودی!!!! متفاوت تر باشه(مثلا ثور دوم باشه یا اینکه بور هم میتونست رتبه بهتری داشته باشه و...)
۲-این جمله ای که گفتین قدرت ثور در کمیک مشابه با قدرتش در سینماست کاملا و کاملا!! :-* اشتباهه.
راجب این موضوع فقط در همین حد توضیح بدم که ثور در کمیک میتونست با چکشش در زمان سفر کنه( که البته این توانایی خیلی زود ازش سلب شد و اودین این توانایی رو از میولنیر گرفت!!!) ، یا اینکه میتونست با چکشش انرژی های کیهانی رو جذب کنه و حتی باهاش یک کهکشان رو نابود کنه(البته در زمانی که صاحب قدرت اوین فورس شده بود!!!)، یا حتی در زمانی میتونست با چکشش خطر رو حس کنه(یه چیزی مثل حس عنکبوتی !!! که البته این قدرت هم بعدا از چکشش سلب شد!!!)،ثور در کمیک حتی صاحب قدرت رونز شده بود و در این حالت قدرت بی پایانی داشت و میتونست به راحتی کل گروه انتقام جویان رو نابود کنه!!!( که البته این قدرت هم فقط برای یه مدت خاصی بود و ...) ، ثور در کمیک هم زود درمانی خیلی‌سریعی داشت و میتونست مچ شکسته اس رو در عرض چند ساعت خوب کنه(البته در سینما هم ثور در مواقعی زود درمانی سریعی داشته!!) و دیگه اینکه میتوست اب و هوای کل نه دنیا در به فرمان خودش در بیاره و هر کاری که بخواد باهاش بکنه ووو....

1- رتبه بندی کاملا درسته و پس از انجام تحقیقات زیادی به عمل اومده. ضمن اینکه حتی بعضی جاها ثور رو در رتبه چهارم لیست خودشون قرار دادن!
2- اگر گفته شد قدرت های ثور مثل دنیای کمیکه یعنی از دنیای کمیک ضعیف تر نیست . ولی اگه مثلا ثور در زمان سفر نکرده یا ... دلیلش اینه که داستان فیلم چنین چیزی رو ازش طلب نکرده. یه سری قدرت های عجیب هم گفتی که البته خودت بعدش ردشون کردی :-*

فک میکنم شما هم دیگه حداقل میدونین که ثور در کمیک حس خدایی داره و حتی حسش قویتر از سوپرمن هم هست بعنی میتونه مسیر حرکت اجسام با سرعت بیشتر از نور رو تشخیص بده و نسبت به اون واکنش نشون بده و میتونه صداهارو از طرف دیگر سیاره هم بشنوه.
همچنین میدونین که ثور در کمیک قدرت تله پورت داره و میتونه با چکشش حتی بین دنیا ها هم تله پورت کنه!!!
نه اشتباه نکنین من ردشون نکردم فقط گفتم که در زمان هایی این قدرت ها رو داشته و بعدش ازش گرفته شده و محدود شده.؛ ولی در MCU اصلا هیچ وقت چنین قدرت هایی رو نداشته!!
مثلا همین دو قدرت بالا رو یه زمانی داشته و یه زمانی هم ازش گرفتند.
به طور خلاصه میگم که قدرت های ثور در کمیک فراز و نشیب های بسیار زیادی داشته و به طور کلی با گذشت زمان محدود و محدود تر شدهو الان در کمیک خیلی ضعیفه!!!
نقل قول کردن
Ice Dragon
#9 Ice Dragon 1396-11-10 17:34
بابت اسپم عذر میخوام:
ولی به نظر هر یک از شما اگه یک جنگی بین نسخه های سینمایی ثور و سوپرمن در بگیره کدومشون میبرن؟!؟؟(یعنی بعد از فکر کردن به این سوال بازم میگین ثور در سینما بدون چکشش قویتر شده یا اینکه به نظرتون ضعیف تر شده؟!)
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1396-11-10 18:01
لیست خوبی بود، امیدوارم بازم شاهد فیلم ثور باشیم :cry:
ولی نکته ی قابل ذکر اینه که آزگاردیها هر چه پیرتر میشن قوی تر میشن و به این خاطره که اودین قوی تر از بقیه اس ( فک کنم استعاره ای باشه از داستان های اساطیری که ماندگار میمونن و همیشه خریدار دارن) و یادم تو سریال انیمیشنی اونجرز ثانوس با استفاده از سنگ زمان همه ی اونا رو پیر کرد ولی نسخه ی پیرتر ثور به راحتی تونست ثانوس رو با شیش تا سنگ شکست بده :o :o
نقل قول کردن
Spider-Fan
#11 Spider-Fan 1396-11-10 18:06
سلام
ممنون بابت مقاله
واقعا بابت اوکی تعجب کردم ولی خب منطقیه که یکی از بزرگترین دشمن های اونجرز همچین قدرتی رو داشته باشه.


به نقل از Captain Steve Lover:
با تشکر از استاد بابت مقاله
با رتبه لوکی کمی شکه شدم و حتی از ثور هم بالاتره ؛در اول بودن اولین هم شکی نیست؛ هرچند تو Mcu لیست متفاوتی میشه در آورد از اینا...





داغ داغ داغ: نخستین واکنش ها به فیلم پلنگ سیاه بهترین فیلم دنیای سینمایی مارول و برخی بهترین فیلم ابرهقرمانی لقب دادند؛ فیلم مارول که عمق داره؛ هدف داره؛ واقع گرایانس؛ معنی داره... و ویلین فیلم بهترین قسمت فیلمه...


در مورد پلنگ سیاه یه تئوری دارم:

اونجرز ۳ بیشتر در واکاندا رخ میده و توی تریلر هم دیدیم که outsiders هم به واکاندا حمله کردن. میدونین که outsiders انگل های ژنتیکی قاتلی هستن که برای ثانوس کار میکنن.
از طرفی ثانوس هم در به در دنبال سنگ های بینهایته:

سنگ ذهن => سر ویژن
سنگ زمان => چشم آگاماتو
سنگ قدرت => سپاه نوا
سنگ واقعیت => ایثر
سنگ فضا => آزاد (اسپویل رگناروک => دست لوکی)

و ...

سنگ روح :

من که میگم توی واکانداست.
چرا؟
اولا توی اون پوستر که تچالا روی تخت پادشاهی نشسته اون گوشه سنگ روح معلومه ( یا یه چیزی شبیه اون)

حضور کاراکتر خدای پلنگ ها (panther's god) توی فیلم تایید شده. پس چطور میشه پلنگ سیاه باهاش ارتباط برقرار کنه؟ با سنگ روح. در ضمن با سنگ روح هم با پلنگ های سیاه گذشته صحبت میکنه.


بنظرم توی فیلم black panther به بهترین شکل ممکن برای اونجرز ۳ زمینه چینی شده.
نقل قول کردن
alihdz
#12 alihdz 1396-11-10 19:19
آقا یه سوال
هلا مگه آزگاردی نیس؟؟
پس چرا تو لیست نبود :o
تو ثور رگناروک که خیلی راحت داشت ثور رو شکست میداد
نقل قول کردن
Omegaspiderman6
#13 Omegaspiderman6 1396-11-10 19:42
این کلیپ که 1 سال پیش گذاشتید قضیش چیه چرا تو فیلم نبود??
www.aparat.com/v/KhZI4
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1396-11-10 20:02
به نقل از alihdz:
آقا یه سوال
هلا مگه آزگاردی نیس؟؟
پس چرا تو لیست نبود :o
تو ثور رگناروک که خیلی راحت داشت ثور رو شکست میداد

هلا تو فیلم اهل ازگارده. ولی در دنیای کمیک اینطور نیست
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1396-11-10 20:04
به نقل از Ice Dragon:
به نقل از mtm:
به نقل از Ice Dragon:

به نظرم مقاله شما فقط دوتا مشکل داشت:
۱- اینکه رتبه بندی میتونست کمی تا حدودی!!!! متفاوت تر باشه(مثلا ثور دوم باشه یا اینکه بور هم میتونست رتبه بهتری داشته باشه و...)
۲-این جمله ای که گفتین قدرت ثور در کمیک مشابه با قدرتش در سینماست کاملا و کاملا!! :-* اشتباهه.
راجب این موضوع فقط در همین حد توضیح بدم که ثور در کمیک میتونست با چکشش در زمان سفر کنه( که البته این توانایی خیلی زود ازش سلب شد و اودین این توانایی رو از میولنیر گرفت!!!) ، یا اینکه میتونست با چکشش انرژی های کیهانی رو جذب کنه و حتی باهاش یک کهکشان رو نابود کنه(البته در زمانی که صاحب قدرت اوین فورس شده بود!!!)، یا حتی در زمانی میتونست با چکشش خطر رو حس کنه(یه چیزی مثل حس عنکبوتی !!! که البته این قدرت هم بعدا از چکشش سلب شد!!!)،ثور در کمیک حتی صاحب قدرت رونز شده بود و در این حالت قدرت بی پایانی داشت و میتونست به راحتی کل گروه انتقام جویان رو نابود کنه!!!( که البته این قدرت هم فقط برای یه مدت خاصی بود و ...) ، ثور در کمیک هم زود درمانی خیلی‌سریعی داشت و میتونست مچ شکسته اس رو در عرض چند ساعت خوب کنه(البته در سینما هم ثور در مواقعی زود درمانی سریعی داشته!!) و دیگه اینکه میتوست اب و هوای کل نه دنیا در به فرمان خودش در بیاره و هر کاری که بخواد باهاش بکنه ووو....

1- رتبه بندی کاملا درسته و پس از انجام تحقیقات زیادی به عمل اومده. ضمن اینکه حتی بعضی جاها ثور رو در رتبه چهارم لیست خودشون قرار دادن!
2- اگر گفته شد قدرت های ثور مثل دنیای کمیکه یعنی از دنیای کمیک ضعیف تر نیست . ولی اگه مثلا ثور در زمان سفر نکرده یا ... دلیلش اینه که داستان فیلم چنین چیزی رو ازش طلب نکرده. یه سری قدرت های عجیب هم گفتی که البته خودت بعدش ردشون کردی :-*

فک میکنم شما هم دیگه حداقل میدونین که ثور در کمیک حس خدایی داره و حتی حسش قویتر از سوپرمن هم هست بعنی میتونه مسیر حرکت اجسام با سرعت بیشتر از نور رو تشخیص بده و نسبت به اون واکنش نشون بده و میتونه صداهارو از طرف دیگر سیاره هم بشنوه.
همچنین میدونین که ثور در کمیک قدرت تله پورت داره و میتونه با چکشش حتی بین دنیا ها هم تله پورت کنه!!!
نه اشتباه نکنین من ردشون نکردم فقط گفتم که در زمان هایی این قدرت ها رو داشته و بعدش ازش گرفته شده و محدود شده.؛ ولی در MCU اصلا هیچ وقت چنین قدرت هایی رو نداشته!!
مثلا همین دو قدرت بالا رو یه زمانی داشته و یه زمانی هم ازش گرفتند.
به طور خلاصه میگم که قدرت های ثور در کمیک فراز و نشیب های بسیار زیادی داشته و به طور کلی با گذشت زمان محدود و محدود تر شدهو الان در کمیک خیلی ضعیفه!!!

ببین دوست عزیز در مقاله که نمیشه به قدرت های مقطعی اتکا کرد. ملاک ما همون قدرت و قابلیت دایمی و همیشگی هستش. به قول خودت یه وقت خیلی قویه الانم خیلی ضعیف
ولی ملاک اون چیزیه که همیشه یا به طور ثابت داره
نقل قول کردن
Ice Dragon
#16 Ice Dragon 1396-11-10 20:23
#15
بله درسته حق با شماست.
البته بتاری بیل هم میتونست جز این لیست باشه.
اخرین سوال اینکه من اخرش نفهمیدم اودین چقدر عمر میکنه یا کلا ازگاردی ها؟؟!
اخه اینطور که فهمیدم در کمیک که اودین حدود صد هزار سال عمر میکنه ( چیز دقیقی که نمیشه از کمیک های اودین فهمید ولی ظاهرا و این طور که معلومه صد هزار سال هست!!!).
در سینما هم که اول ثور 2 لوکی گفت عمر ازگاردی ها پنج هزار سال هست ولی در غیلم ثور 3 ثور به سورتور گفت : من فکر میکردم پدرم نیم میلیون سال پیش تورو شکست داده و نابودت کرده؟!؟!
میشه بگین این تناقض یعنی چی؟!؟ اخرش عمر اودین او ازگاردی ها حدودا چقدره؟!؟
من حس کردم شاید شما بدونین.مرسی.
نقل قول کردن
a.v.s
#17 a.v.s 1396-11-10 22:26
سلام به تمامی دوستان!
بنده پس از غیبت (یا بهتر است بگویم مرخصی) تقریبا یک ماهه دوباره برگشتم تا در مباحث شرکت کنم.
و اما درباره مقاله: این مقاله مرا به آزگاردیان علاقه مند کرد و این را در ذهنم ایجاد کرد که آزگارد چیزی بیشتر از این است. قبل از خواندن این مقاله به ثور و یارانش و آزگارد اهمیت خاصی نمیدادم ولی اکنون عظمت داستان های شاهانه ثور را درک میکنم. این مقاله باعث شد تا این اهمیت را بهتر درک کنم که: منشا دنیای سینمایی مارول، کمیک بوک بوده و اگر کمیک بوک نبود، mcu ای هم وجود نداشت. کمیک بوک همواره از اهمیت بزرگی برخوردار است و همیشه هم مارول سعی کرده تا بیشترین جان و دل و مایه را برای شخصیت هایش و داستان های آن را بگذارد.
نقل قول کردن
mobin.md
#18 mobin.md 1396-11-10 22:39
به نقل از mtm:
به نقل از alihdz:
آقا یه سوال
هلا مگه آزگاردی نیس؟؟
پس چرا تو لیست نبود :o
تو ثور رگناروک که خیلی راحت داشت ثور رو شکست میداد

هلا تو فیلم اهل ازگارده. ولی در دنیای کمیک اینطور نیست


استاد هلا کجایی بوده در کمیک ها
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1396-11-11 17:19
به نقل از mobin.md:
به نقل از mtm:
به نقل از alihdz:
آقا یه سوال
هلا مگه آزگاردی نیس؟؟
پس چرا تو لیست نبود :o
تو ثور رگناروک که خیلی راحت داشت ثور رو شکست میداد

هلا تو فیلم اهل ازگارده. ولی در دنیای کمیک اینطور نیست


استاد هلا کجایی بوده در کمیک ها

حاکم جهنم (Hel)
اینجا توضیح داده بودم:
spidey.ir/مقالات/معرفی-شخصیت/5149-10-دشمن-برتر-ثور-thor.html
نقل قول کردن
mobin.md
#20 mobin.md 1396-11-11 22:10
به نقل از mtm:
به نقل از mobin.md:
به نقل از mtm:
به نقل از alihdz:
آقا یه سوال
هلا مگه آزگاردی نیس؟؟
پس چرا تو لیست نبود :o
تو ثور رگناروک که خیلی راحت داشت ثور رو شکست میداد

هلا تو فیلم اهل ازگارده. ولی در دنیای کمیک اینطور نیست


استاد هلا کجایی بوده در کمیک ها

حاکم جهنم (Hel)
اینجا توضیح داده بودم:
spidey.ir/.../...

ممنون
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1397-02-18 19:18
به نقل از Ice Dragon:

البته بتاری بیل هم میتونست جز این لیست باشه.
.

نه نمیتونست. چون بتا ری بیل اصلیت ازگاردی نداره
نقل قول کردن
Thunder God
#22 Thunder God 1397-03-12 19:18
تور سه نسخه داره که یکیش گذشتس که جوان و نالایق بود و خیلی سرکش و مغرور بود
یکیش حال حاضره که یه حالت میانه داره
یکی هم نسخه پیرش در آینده است که Thor all-father نام داره و فوق العاده قدرتمنده(قدرتمن د تر از اودین)و حتی با گالاکتوس هم نبرد تن به تن داشته.
این سه نسخه توی خیلی از کمیک ها بودن و دوره های مختلف زندگی تور رو نشون میدادن و فکر کنم با همدیگه مالاقت هم داشتن.
ضعیف ترین حالت تور همون جوونیش بوده و الان بدون پتک چندان هم ضعیف نشده و از دست دادن پتک باعث شده که به قدرتای عمیق ترش که ازشون بی خبر بوده رجوع کنه(همونطور که توی کمیک unworthy thor دیدیم همچنان به شدت نیرومنده)
قدرتمند ترین حالتش هم زمانی بود که بعد از آرک رگناروک تبدیل شد به rune king که قدرت های بی نهایتی پیدا کرد که منشأش از دو نیرو بود:
۱.اودین فورس:که از اودین به ارث برد.نیرویی که از اون قبلا برای ساختن و نابود کردن کهکشان ها،انتقال تمام نژاد انسان به یک بعد دیگه و ساخت میدان های انرژی نفوذناپذیر استفاده شده بود.
۲.رون ها(runes که یکسری نوشته های طلسم مانند هستن):که به صاحبشون قدرت دیدن گذشته و آینده و کنترل حال رو میدن.
تور برعکس پدرش که یک چشمش رو فدا کرد،هر دو چشمش رو توی چاه میمیر میندازه و به خرد بی نهایت دست پیدا میکنه.بعد هم خودش رو از درخت ایگدراسیل دار میزنه و مدت بسیار زیادی اونجا میمونه تا به قدرت رون های دسترسی پیدا کنه.بعد از اون تقریبا دانای کل میشه.
با استفاده از قدرت های جدیدش موجود فوق العاده قدرتمندی به اسم منگاگ(mangog که ساخته ی نفرت میلیارد میلیارد افراد یک نژاد هستن و موجود بسیار قدرتمندی هست که قبلا برای آزگارد خیلی دردسر درست کرده بود.)رو به راحتی از صحنه ی وجود محو میکنه.(نمیجنگه ها.صرفا اراده میکنه و اون در یک آن محو میشه.)بعد از اون به سادگی سر لوکی رو از بدنش جدا میکنه ولی زنده نگهش میداره.همچنین حفاظ میان بعدی ای که در برابر والهالا هست رو نابود میکنه و اجازه میده سورتور رد شه و بیاد.اگر فکر میکنید نهایتش همینه اشتباه میکنید.تور بعد از اون بدون اینکه حتی نزدیک بتا ری بیل باشه،اونو به یک کهکشان اون ور تر تلپورت میکنه و از طریق تلپاتی باهاش ارتباط برقرار میکنه.بعدش ایگدراسیل(درخت جهان که تو مورد ۱۴ همین مقاله بهش اشاره شده و طبق اساطیر اسکاندیناوی همه ی دنیاها روی اون قرار دارن) و همچنین موجودات مرموزی که ازشون به عنوان«آن هایی که آن بالا در میان سایه مینشینند.»یاد میشه رو با یک حرکت نابود میکنه.
آن هایی که آن بالا در میان سایه می نشینند موجوداتی هستن که ریشه و اوریجینشون نامعلومه و بسیار نیرومند هستن(به مراتب نیرومند تر از اودین) و ازشون به عنوان خدایانِ خدایان یاد میشه که از انرژی حادثه ی رگناروک تغذیه میکنن و به همین دلیل مدام این چرخه رو به جریان میندازن و تور با نابود کردن اون ها چرخه ی رگناروک رو میشکنه.بعد از اون هم تور رون کینگ(rune king Thor) با یونیورس یکی میشه.


در کل برداشتی که با چند سال طرفدار تور بودن و خوندن کمیکاش و... ازش دارم اینه که قدرتاش تقریبا حد و مرزی نداره و پتانسیلش از اودین هم بیشتره(و قطعا خیلی بیشتر از لوکی) و اینکه چه مقدار از نیروش رو نشون میده بستگی داره به موقعیتی که توش قرار میگیره.
نقل قول کردن
امیر محمد گلکار
#23 امیر محمد گلکار 1399-03-11 16:47
استاد ترابی ممنون از مقاله خوبتون :D
نقل قول کردن
Agamotto
#24 Agamotto 1399-06-01 10:59
مقاله شگفت‌انگیزی بود ضمن تشکر از شما خواستم از مارول هم تشکر کنم که بازیگرانی رو برای فیلم هاش پیدا کرد ک زاده شده بودند تا این نقش هارو بازی کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید