15 کاور برتر هالک

15 کاور برتر هالک

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم  "انتقام جویان 4" و حضور شخصیت Hulk در این فیلم بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

مقدمه: هالک وقتی در ماه می سال 1962 خلق شد دنیای مارول کامیکس در عصر نقره ای نوپا و تازه کار بود. ضمن اینکه این شخصیت خیلی با کمیک قبلی مارول یعنی چهار شگفت انگیز فرق داشت . چون برخلاف چهار شگفت انگیز که جوی صمیمی و خانوادگی داشت، هالک هیولایی خشن و خفن و بزرگ بود! استن لی و جک کربی با خلق این شخصیت پیچشی مدرن به داستان کلاسیک و مشهور "دکتر چکیل و مستر هاید" و همچنین "فرانکشتاین" دادند و مساله نزاع شخصیتی را با دغدغه های مدرن آن روزگار درباره خطر تشعشعات اتمی، کمونیسم و ... پیوند دادند و بدین شکل یکی از ماندگارترین شخصیت های جهان کمیک بوک خلق شد.

درسته که خیلی چیزها درباره شخصیت هالک فرق کرده و شخصیت پردازی او تکامل یافته تر شده است ولی چیزی هست که همیشه ثابت مانده: او یکی از قوی ترین شخصیت های مارول است (احتمال قوی ترین آنها). این مساله به روشنی روی جلد کمیک های برتر هالک به تصویر کشیده است و همچنین موضوع مهم تضاد شخصیتی و مشکلات درونی او. به جرات میتوان ادعا کرد که هالک یکی از 5 شخصیت برتر مارول از نظر داشتن کاورهای ماندگار است چون شماری از بهترین طراحان مارول روی کمیک بوک های او کار کرده اند. در این مقاله به معرفی 15 تا از بهترین های آنها میپردازیم.

 

15- شماره 377 از کمیک The Incredible Hulk

 شماره 377 از کمیک The Incredible Hulk

«تاد مک فارلین» طراح بزرگ و ستاره ای است که در دهه 80 و 90 میلادی روی هر کمیکی کار میکرد موفق و پرفروش میشد! او برای مدتی طراح کمیک های هالک بود. بعد از او هر طراح دیگری که هالک را کشید به موفقیت دست یافت و مطرح شد. یکی از آنها آقای «دیل کیون» (Dale Keown) بود که کارش را از شماره 367 کمیک The Incredible Hulk شروع کرد و فورا هم ثابت کرد که کارش حرف نداره. کاور او برای شماره 377 غوغا کرد. در این شماره تغییراتی برای شخصیت هالک ایجاد شد . او از نسخه خاکستری خودش خارج و دوباره سبز شد. اما تغییر بزرگ تر این بود که ذهن بروس بنر با قدرت جسمانی هالک ترکیب شد که واقعا برای خواننده ها جالب بود. کاور آقای کیون کاملا بیانگر این است که اتفاقی جدید در حال رخ دادن است ولی جزئیات را عمدا مبهم باقی گذاشته. این شماره اونقدر محبوب شد که سه بار تجدید چاپ شد که هر کدام رنگ های مختلفی روی کاور داشت.

 

14- شماره 2 از کمیک Hulk: Future Imperfect

 شماره 2 از کمیک Hulk: Future Imperfect

چی میشه وقتی نویسنده برجسته ای مثل «پیتر دیوید» با طراحی شگفت انگیز مثل «جورج پرز» همکاری کنه؟ جواب: بهترین کمیک تاریخ هالک خلق میشه! ما درباره این داستان یعنی Future Imperfect در این مقاله توضیحاتی کافی داده ایم . ولی در کل داستان درباره اینه که بروس بنر به آینده میره و با نسخه ای ستمگر و دیکتاتور از خودش که «مایسترو» نام داره مواجه میشه. روی جلد شماره  1 این کمیک دو قسمتی نشان میداد که هالک داره به سمت خواننده میپره در حالی که در پس زمینه میدیدیم که زمان حال داره تبدیل میشه به زمان اینده. کاور شماره 2 هم این تم را ادامه میدهد. ولی این بار مایسترو را میبینیم . موقعیت (position) بین بخش حال و آینده جا به جا شده است . همچنین در اقدامی بسیار جالب، آسمان ابی شماره اول با رنگ آخر الزمانی و رادیو اکتیوی آینده عوض شده !

 

13- شماره 140 از کمیک Incredible Hulk

- شماره 140 از کمیک Incredible Hulk

شماره 140 کمیک هالک باورنکردنی داستانی داره که به قلم نویسنده ای به نام «هارلان الیسون» نوشته شده که در نوشتن داستان های علمی – تخیلی بسیار ماهر بود. نکته مهم درباره این شماره اینه که شخصیت مکمل مهمی مثل «جارلا» (Jarella) در آن خلق شده است. او شاهزاده خانم دنیایی زیراتمی (subatomic) بود که به معشوقه ای برای هالک تبدیل شد (هالک در این داستان به دست شخصیت خبیثی به نام Psyklop به سایز میکروسکپی تبدیل شده بود!). کلا عاطفه و احساسات زیادی در این داستان وجود داشت چون هالک بالاخره جایی را پیدا میکنه که بهش تعلق داره و احساس راحتی میکنه. کاور این کمیک به قلم «هرب تریمپ» (Herb Trimpe) که از طراحان باسابقه و مهم تاریخ کمیک های هالک محسوب میشه ، به طور بی نقصی یکی از صحنه های کلیدی داستان را به تصویر میکشه: در لحظه ای شاد برای هالک که قراره با جارلا ازدواج کنه Psyklop او را دوباره به دنیای سابق خودش برمیگردانه. واقعا صحنه تلخی برای هالک رقم خورد. کاوری بینظیر را شاهدیم که درست مثل پوسترهای فیلم های کلاسیک ترسناک یا علمی – تخیلی خواننده را مشتاق میکنه تا داستان را بخونه.

 

12- شماره 102 از کمیک Incredible Hulk

 شماره 102 از کمیک Incredible Hulk

کمیک اختصاصی هالک یعنی Incredible Hulk اولش فقط 6 شماره دوام آورد ولی بعدش کنسل شد (دلیلش این نبود که محبوب نبود یا کم میفروخت . دلیلش این بود که آن موقع بخش توزیع کمیک های مارول دست دی سی بود و دی سی برای اینکه مارول نتونه به بازار دسترسی کامل و کافی داشته باشه هر ماه بهش اجازه میداد تا تعداد محدودی کمیک منتشر کنه!) . بعدش داستان های هالک در کمیک Tales to Astonish به چاپ رسید . در این کمیک داستان هایی از «نیمور» و «جاینت من» هم چاپ میشد. اما ناگهان این کمیک از شماره 102 به The Incredible Hulk تغییر نام داد و شد کمیک اختصاصی هالک! در این شماره داستانک های قبلی ادامه یافت ولی اریجین هالک هم دوباره روایت شد. بنابراین طراح باید به بهترین شکل ممکن هم نظر خواننده را جلب میکرد و هم اینکه اعلام میکرد که از این به بعد با کمیک اختصاصی هالک طرف هستند! ما شاهد تبدیل شدن کلاسیک بروس بنر به هالک هستیم ولی این دفعه تمرکز اصلی روی هالکه و او به قوی ترین شکل ممکن به تصویر کشیده است.

 

11- شماره 1 از کمیک Marvel Feature

 شماره 1 از کمیک Marvel Feature

همه میدونند که هالک خیلی سخت میتونه در قالب یک تیم کار کنه و عضویتش در گروه اونجرز هم اولش فقط برای دو شماره طول کشید و بعدش رفت با «نیمور» شد و به اونجرز حمله کرد! (در این مقاله راجع به این قضیه نوشته شده) ولی حضور او در گروه "مدافعان" (Defenders) موفق آمیز تر بود. این گروه به رهبری «دکتر استرنج» تشکیل شد تا با تهدیدات ماورا الطبیعه مقابله کنند (میتونید در این مقاله اطلاعات کافی راجع به گروه مدافعان به دست بیاورید). در هر هر حال اولین کمیک Defenders همین شماره بود. کاورش هم توسط طراح برجسته ای همچون «نیل آدامز» خلق شد. واقعا همچین کاوری برای شماره نخست یک گروه جدید عالیه و نظر تماشاچی را به خوبی به خودش جلب میکنه. ضمن اینکه هالک هم در کانون توجه قرار داره!

  

10- شماره 93 از کمیک Tales to Astonish

شماره 93 از کمیک Tales to Astonish

در این کمیک تاریخی شاهد تیم آپی بودیم بین دو شخصیت کاملا متفاوت: «موج سوار نقره ای» و هالک! یعنی موج سوار همیشه یک شخصیت صلح طلب و آرام و فلسفی به تصویر کشیده میشد و هالک هم همیشه وحشی و عصبانی و دعوایی! بنابراین جای تعجبی هم نداره که بین آنها نبرد در گرفته باشه! نویسنده داستان «استن لی» بود (استن همیشه گفته موج سوار نقره ای رو از دیگر شخصیت هایی که خلق کرده بیشتر دوست داره!) و طراحش هم خانم «ماری سورین» (Marie Severin). خانم سورین با این کاور ماندگار بار دیگر ثابت میکنه که در دنیای کمیک "کمتر همیشه بهتره" (the less is more). یعنی خیلی مختصر و مفید به اصل قضیه پرداخته و هیچ جمله یا عبارت اضافی روی کاور نیست . همه چیز به طور موثر به تصویر کشیده شده: اراده مصمم موج سوار نقره ای به همراه کله شقی هالک که نمیخواد بیخیال بشه! (در داستان هالک سعی داره کنترل اون تخته موج سوار نقره ای رو به دست بیاره!).

 

9- شماره 25 از کمیک چهار شگفت انگیز

شماره 25 از کمیک چهار شگفت انگیز

واقعا میشه گفت در دنیای کمیک چند تا نبرد وجود داره که آدم همیشه دوست داره اونا رو تماشا کنه که یکی از اونا نبرد بین «ثینگ» و هالکه. ما بارها و بارها در کمیک ها و داستان های مختلف شاهد نبرد این دو حریف قدرتمند بوده ایم. آنها ابتدا در شماره 12 از کمیک چهار شگفت انگیز با هم جنگیده بودند ولی در این شماره نبرد آنها بخش اصلی قصه به حساب میاد. در کل «جک کربی» انگار هرگز نمیتونست کاور بد خلق کنه! حتی کاورهای متوسط او نیز از خیلی از کاورهای دیگر طراحان بهتر هستند. او روی کاور عمدا ثینگ را کوچکتر از هالک طراحی کرده که مثل همیشه روی شخصیت پردازی جذاب ثینگ که جلوی حریفان از خودش بزرگتر تسلیم نمیشه تمرکز کنه. نکته مهم دیگر کاور اینه که کربی به طور موثری دیگر اعضای گروه چهار شگفت انگیز را نیز به تصویر کشیده ولی جوری که تمرکز اصلی کاور همچنان روی مبارزه هالک و ثینگ باشه.

 

8- شماره 110 از کمیک Captain America

 شماره 110 از کمیک Captain America

این کاور چشمگیر را طراح بزرگ دنیای کمیک آقای «جیم استرانکو» (Jim Steranko) خلق کرد و در آن هالک به عنوان شخصیت میهمان در کمیک کاپیتان آمریکا حضور یافت. هدف اصلی داستان اینه که به ما نشون بده هالک میتونه چه قدرت مخرب و ویرانگری باشه. استرانکو نیز به طور عالی این نکته را روی کاور به ما نشان میدهد و هالک رو در حالتی ترسناک به تصویر کشیده. او همچنین سایز سه شخصیت اصلی داستان را متفاوت از یکدیگر کشیده تا حس تهدید آمیز بودن هالک به خواننده بهتر منتقل بشه.

 

7- شماره 1 از کمیک Avengers

 شماره 1 از کمیک Avengers

اولین کاور نمادین و به یاد ماندنی کمیک Avengers که به تاریخ پیوسته و ماندگار شده است. مهم ترین نکته ای که درباره کاور به نظر میرسه اینه که جک کربی با استادی هالک رو وسط ثور و مرد آهنی و با سایزی نسبتا کوچک به تصویر کشیده است . دلیلش اینه که اون موقع قدرت هالک به نظر خیلی زیاد میومد و حریفی نداشت. ولی الان او در کمیکی حضور پیدا کرده بود که دیگر قهرمانان مارول هم در آن بودند. بنابراین برای هر چه بزرگتر نشان دادن تهدید شخصیت خبیث داستان (یعنی «لوکی») کربی از این ترفند استفاده کرده است. ضمن اینکه این کاور به بهترین نحو اعضای گروه اونجرز را که برای نخستین بار در طول تاریخ کنار هم جمع شده بودند به خواننده معرفی میکنه و ژست اعضای گروه هم خیلی نمادین هستند.

 

6- شماره 4 از سری اول کمیک Secret Wars

شماره 4 از سری اول کمیک Secret Wars

"جنگ های پنهان" رو میشه اولین کراس اور بزرگ دنیای کمیک لقب داد . (البته این کمیک رو با اون جنگ های پنهان که اینجا تو سایت ما ترجمه شده اشتباه نگیرید). در این داستان عظیم 12 قسمتی عده زیادی از شخصیت های قهرمان و خبیث مارول حضور داشتند و بنابراین قابل درک بود اگر همه انها فرصتی برای درخشش پیدا نکنند ولی هالک قطعا خیلی درخشید . او نقش کلیدی را در یکی از لحظات ماندگار داستان داشت و این لحظه به لطف کاور شگفت انگیز اقای «باب لیتون» به تاریخ پیوسته است. جمله روی این کاور در ضمن نشون میده که هالک میتونه حتی 150 میلیارد تن رو به دوش بگیره!!!! البته این جمله که اصلا منطقی نیست و آدم رو به خنده میندازه ولی مهم اینه که کاور اونقدر قدرتمنده که خواننده قبولش میکنه. و البته نحوه به تصویر کشیده شدن دیگر قهرمانان که روی زمین ولو شده اند واقعا جالبه (مخصوصا کاپیتان آمریکا و ژستی که با سپرش گرفته). در هر حال این کاور اونقدر شگفت انگیزه که خواننده کاملا باور میکنه هالک کل بار دنیا را روی شانه های خودش گرفته.

  

5- شماره 142 از کمیک Incredible Hulk

- شماره 142 از کمیک Incredible Hulk

«هرب تریمپ» همانطور که پیشتر نیز در همین مقاله گفته شد از طراحان مهم تاریخ کمیک بوک های هالک هستش و برای مدتی طولانی طراح هالک بود ولی نوع طراحی او برای خیلی از هواداران هالک چندان دوست داشتنی یا ماندگار نیست. در هر حال نمیتوان انکار کرد که او کاورهایی به شدت قدرتمند و به یاد ماندنی برای هالک خلق کرده که یکی از آنها همینه. ما در این کمیک برای اولین بار هالک را در مقابل «ولکرای» دیدیم (ولکرای بعدا در کمیک بوک های Defenders به دوست و هم تیمی هالک تبدیل شد). کادربندی (positioning)  رمز ماندگاری این کاوره. یعنی اونقدر استادانه انجام شده که کاملا به بیننده القا میکنه که ولکرای نه تنها میتونه هالک رو بلند کنه بلکه داره از ارتفاع پرتش میکنه پایین!

 

4- شماره 340 كميك Incredible Hulk

 شماره 340 كميك Incredible Hulk

مشخصه كه این كمیك كه به قلم «پیتر دیوید» نوشته شده به یكی دیگر از نبردهای دائمی بین هالك و ولورین اختصاص داره. كاور این كمیك هم شاهكاری به تمام معناست. دقت كنید كه تاد مك فارلین چطور با نقطه فوكوس (point of focus) بیننده بازی میكنه. یعنی این كمیك ، كمیك هالكه ولی شخصیتی كه برجسته تره و آماده مبارزه كسی نیست جز ولورین . در عوض با نگاهی به چنگال های فلزی ولورین متوجه انعكاس چهره هالك میشویم كه او هم آماده جنگ با ولورین است! این كاور را مك فارلین در دهه 80 ميلادي و قبل از آنكه طراح مرد عنكبوتی شود خلق كرد و آنقدر زیبا بود كه سران مارول با دیدن آن مجاب شدند طراحی سری Amazing Spider-Man را به او بسپارند.

  

3- شماره 1 از کمیک Incredible Hulk

 شماره 1 از کمیک Incredible Hulk

اولین کمیک هالک! دنیا با این کاور بود که با شخصیت هالک آشنا شد و جک کربی چقدر عالی تمام المان های ضروری و دائمی این شخصیت را داخل این کاور گنجانده است. روی کاور نوشته "آیا اون انسان است یا هیولا؟" و این دقیقا تم اصلی داستان های هالک بوده که به زیبایی هر چه تمام تر روی کاور به تصویر کشیده شده است. بارها و بارها به این کاور نمادین ادای احترام شده (حتی کاورهای «سوپرمن» یا «سوامپ ثینگ») . همچنین همانطور که در این مقاله هم گفته بودیم، اون اوایل قرار بود رنگ هالک خاکستری باشه ولی مشکلاتی که در چاپخانه به وجود آمد باعث شد که استن لی و جک کربی او را به رنگ سبز دربیاورند!

 

2- شماره 181 از کمیک Incredible Hulk

 شماره 181 از کمیک Incredible Hulk

واقعا کی فکرش رو میکرد شخصیتی که روی کاور این کمیکی که به ظاهر چندان مهم نمیرسید  روزی به یکی از محبوب ترین شخصیت های جهان تبدیل بشه؟ ولی اینطور شد و ولوورین که در واقع در شماره قبلی معرفی شد ولی در این شماره به طور کامل ازش رونمایی شد، خلق شد.  بنابراین این کاور که توسط «هرب تریمپ» خلق شد  به تاریخ پیوسته (البته این «جان رومیتا» بود که دیزاین اصلی ولورین را خلق کرد). این کاور برتره چون بی هیچ نقصی هم شخصیت پردازی هالک رو به ما نشون میده و هم شخصیت پردازی ولورین !

 

1- شماره 1 از کمیک Incredible Hulk King-Size Special

 شماره 1 از کمیک Incredible Hulk King-Size Special

این قطعا نمادین ترین و بهترین کاور تاریخ کمیک بوک های هالک است که توسط جیم استرانکو خلق شده. در این داستان هالک با شخصیت های «ناانسانها» روبرو شد و همانطور که میشه حدس زد نبردی هم بین آنها در گرفت. ولی انصافا کاور ربطی به داستان نداره. ولی مهم نیست چون به بهترین نحو میبینیم که هالک داره نهایت زورش رو میزنه تا لوگوی خودش را سرپا نگه داره. این کاور و این ژست نمادین هالک بارها و بارها بهش ادای احترام شده است و امکان نداره اون رو ببینید و تو ذهنتون نمونه.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 مبارزه برتر هالک با ثور (HULK VS. THOR) + ویدئو

15 کاور برتر ولورین

10 كاور برتر طراحی شده توسط «تاد مك فارلین»

 10 نسخه عجیب و غریب از ثور در دنیای کمیک !

15 لباس برتر ثور (THOR)

10 كمیك برتر ثور (THOR)

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

10 دشمن برتر ثور (THOR)

100 شخصیت برتر مارول : ثور

10 نسخه عجیب و غریب از هالک در دنیای کمیک !

رتبه بندی اقتباس های هالک در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

10 کمیک برتر هالک (HULK)

10 دشمن برتر هالک (HULK)

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Matiu 007
#1 Matiu 007 1396-08-16 16:02
الحمدلله سر استاد خلوت شده لحظه به لحظه مقاله میزارن .
شماره ۴ رو خود کمیک اش رو دارم ، برام یه افتخاره :-) .
نقل قول کردن
Mr. Sinister
#2 Mr. Sinister 1396-08-16 17:36
به نقل از Matiu 007:

شماره ۴ رو خود کمیک اش رو دارم ، برام یه افتخاره :-) .

خواستی بفروشی ازت میخرم
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#3 CAPTAIN DIAR 1396-08-16 17:37
استاد عالی بودن همشون.خیلی جالب بودند.
تو این لیست فقط 2-3 تا از کمیک هارو نداشتم که بعد از خوندن این مقاله رفتم دانلودشون کردم :lol: !
نقل قول کردن
movahedm
#4 movahedm 1396-08-16 19:46
مژده مژده....یه خبری اومده نمیدونم چقدر صحت داره یا واقعا قراره اتفاق بیفته یا نه(پارسال راجب اپل و نت فیلکس هم این خبرا بود) در هر حال خطر سکته قلبی
.
.
.
.
.
دیزنی میخواد کمپانی فاکس رو بخره
نقل قول کردن
Mr. Sinister
#5 Mr. Sinister 1396-08-16 19:55
به نقل از movahedm:
مژده مژده....یه خبری اومده نمیدونم چقدر صحت داره یا واقعا قراره اتفاق بیفته یا نه(پارسال راجب اپل و نت فیلکس هم این خبرا بود) در هر حال خطر سکته قلبی
.
.
.
.
.
دیزنی میخواد کمپانی فاکس رو بخره

عه؟ نه بابا! خبرش از کله صبح تو سایته! :lol:
نقل قول کردن
movahedm
#6 movahedm 1396-08-16 20:02
به نقل از Mr. Sinister:
به نقل از movahedm:
مژده مژده....یه خبری اومده نمیدونم چقدر صحت داره یا واقعا قراره اتفاق بیفته یا نه(پارسال راجب اپل و نت فیلکس هم این خبرا بود) در هر حال خطر سکته قلبی
.
.
.
.
.
دیزنی میخواد کمپانی فاکس رو بخره

عه؟ نه بابا! خبرش از کله صبح تو سایته! :lol:

عه...ندیدم :lol:
نقل قول کردن
22x5
#7 22x5 1396-08-17 13:23
عالی بود
من از شماره های 11 7 6 و2 خوشم میاد
11 چون اولین حضور هالک در گروه مدافعان هست
7 چون کمیک تاریخی اونجرز بود
6 چون از نظر من یکی از داستان های حماسی جنگ های پنهان بود
2 چون اولین رویارویی ولورین با هالک بود و اولین حظور ولورین در دنیای کمیک
نقل قول کردن
phantom
#8 phantom 1396-08-17 13:43
آقای ترابی میدونم اسپمه ولی راسته که شما مترجم رئیس جمهورید
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1396-08-17 13:53
به نقل از phantom:
آقای ترابی میدونم اسپمه ولی راسته که شما مترجم رئیس جمهورید

بله. ولی الان تقریبا 1 سال و نیمه که چون اومدم کشوری دیگه برای ماموریت، نیستم !
نقل قول کردن
phantom
#10 phantom 1396-08-17 13:56
میشه بپرسم تو کدوم کشورید چون من بیشتر از یک ساله که سایت رو دنبال می کنم و فکر میکردم که تو ایرانید
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1396-08-17 14:02
به نقل از phantom:
میشه بپرسم تو کدوم کشورید چون من بیشتر از یک ساله که سایت رو دنبال می کنم و فکر میکردم که تو ایرانید

نه شرمنده. نمیشه. جزو اسرار کاریه
نقل قول کردن
phantom
#12 phantom 1396-08-17 14:07
چطوری با چنین شغلی وقت میکنین این همه مقاله بنویسید من روزی یکی دو بار به سایت سر میزنم از همه درسام میمونم
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1396-08-17 14:18
به نقل از phantom:
چطوری با چنین شغلی وقت میکنین این همه مقاله بنویسید من روزی یکی دو بار به سایت سر میزنم از همه درسام میمونم

من سرعت بالایی در مقاله نوشتن دارم
نقل قول کردن
phantom
#14 phantom 1396-08-17 14:24
آره خب نمی گفتین هم هر روز با این حجم مقالات اونم توسط یک نفر مشخصه :o
ولی شما واقعا لایق تشکرید که انقدر برای فرهنگ سازی ایرانی ها زحمت می کشید
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1396-08-17 14:29
به نقل از phantom:
آره خب نمی گفتین هم هر روز با این حجم مقالات اونم توسط یک نفر مشخصه :o
ولی شما واقعا لایق تشکرید که انقدر برای فرهنگ سازی ایرانی ها زحمت می کشید

خواهش میکنم
نقل قول کردن
hassan91
#16 hassan91 1396-08-17 17:50
ممنون استاد ترابی، تشکر. این هالک آخرش منو دیوونه میکنه، واقعا چه چیزای باحالو و توپی داره. من از کاور مایسترو خیلی خوشم میاد که نشون میده هالک اگه خود سر باشه ینی هالک به بروس بنر غلبه کنه چی میشه. دیدن ولوورین تو کمیک هالک هم دیدن داره.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#17 AmirhoseinJafari2005 1399-11-10 21:14
مورد های ۱ تا ۶ عالی بودن ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45