رتبه بندی اقتباس های ثور در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

رتبه بندی اقتباس های ثور در سینما، انیمیشن و تلویزیون

با توجه به اکران سراسری فیلم "ثور 4"، این مقاله دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

مقدمه: ثور به عنوان یکی از شخصیت های مهم و درجه یک مارول همواره حضور پررنگی در خارج از دنیای کمیک داشته است. بنابراین تصمیم گرفتم به مناسبت فیلم جدید او نگاهی داشته باشم به دیگر اقتباس های صورت گرفته از روی این شخصیت.

این رتبه بندی براساس میزان وفاداری به ذات و شخصیت پردازی ثور و همچنین طول مدت زمانی  که در آن اقتباس حضور داشته ، انجام شده است. 

 

15- بازگشت هالک شکست ناپذیر

 بازگشت هالک شکست ناپذیر

ساخته شده در سال: 1988

اولین فیلم تلویزیونی هالک  "بازگشت هالک شگفت انگیز" نام داشت که براساس سریال مشهور هالک ساخته شد (در این سریال «بیل بیکسبی» فقید نقش بروس بنر و بدنسازی به نام «لو فریگنو» نقش هالک را بازی میکردند). در بازگشت هالک شگفت انگیز حضور «ثور» را شاهد بودیم! البته یک ثور متفاوت. او به جای آنکه از "آزگارد" رانده شده باشد ، کوهنوردی بود به نام «دونالد بلیک» که وقتی چکش ثور را در یک غار پیدا کرد، به نیروهای او دست یافت. او در ضمن شاگرد سابق بروس بنر بود. طبق رسم قدیمی کمیک بوک، این دو قهرمان قبل از اینکه با هم همکاری کنند ، با هم برای مدتی نبرد کردند. نقطه مشترکی هم بین آنها بود چون هر دوی آنها دارای دو شخصیت بودند که انگار هیولایی در درون خود داشتند که باید مهار میشد.

 

14- کارتون Avengers Confidential: Black Widow and the Punisher

 کارتون Avengers Confidential: Black Widow and the Punisher

ساخته شده در سال 2014

یک انیمه ویدئویی که با همکاری مارول ، سونی ژاپن و  شرکت Madhouse ساخته شد. پانیشر وقتی در یک ماموریت مخفی شیلد دخالت میکنه ، دستگیر میشه . در ازای آزادی باید با بلک ویدو همکاری کنه تا سازمان تروریستی "لویاتان" را نابود کنه. این سازمان قراره فن آوری هایی که از شیلد دزدیده را بفروشه. نقدها بر این انیمیشن متفاوت بود. برخی آن را ستودند و پیچیده دانستند و برخی نیز دیالوگ ها و شخصیت پردازی ها را کوبیدند ولی همه از صحنه های نبرد استقبال کردند. علیرغم اینکه ثور روی کاور این انیمه بود ولی فقط یک حضور کوتاه و افتخاری داشت. با این حال سبک انیمیشن به کار رفته در دیزاین ثور باعث شد از ابهت خاصی برخوردار باشه.

 

13- کارتون The Superhero Squad Show

 کارتون The Superhero Squad Show

ساخته شده در سال 2009

کارتونی که مختص کودکان در سال 2009 ساخته شد و تا 2011 روی آنتن بود و جالب اینه که از شبکه کارتون نِت ورک که متعلق به وارنر است پخش شد! این کارتون براساس سری اسباب بازی های ساخته شده توسط شرکت "هاسبرو" ساخته شد و بسیاری از شخصیت های مارول در آن حضور داشتند. سبک کاملا کارتونی ، کمدی و سوپر دفرمه (super-deformed) داشت. یه جورایی حالت هجویه قهرمانان مارول بود و هیچ کدوم از شخصیت ها را نمیشد زیاد جدی گرفت!  ثور کلا شخصیتش جوری بود که نسبت به همه چیز ذوق و شوق داشت! گاهی اوقات هم دیگر اعضای گروه نمیتونستند بفهمند چی میگه چون به انگلیسی باستانی حرف میزد!!! لازم به ذکره که در یکی از اپیزودهای فصل دوم ثور لباس زرهی خودش را از پدرش اودین به عنوان هدیه دریافت کرد. صداپیشه ثور در این کارتون David Boat بود که انصافا با اون صدای باحالش عملکرد خوبی داشت.

 

12- کارتون Next Avengers: Heroes of Tomorrow

کارتون Next Avengers: Heroes of Tomorrow

ساخته شده در سال 2008

در این كارتون جالب كه به صورت دی وی دی در سال 2008 عرضه شد دیدیم كه چطور فرزندان اعضای مختلف اونجرز در آینده ای تیره و تار گرد هم می آیند تا انتقام پدر و مادرهای خودشان را از «الترون» خبیث بگیرند. این كارتون بسیار fun و مفرح بود و در عین حال درام و پیچش های خوبی داشت.. جالبه كه نویسنده مطرح مارول به نام «برایان مایكل بندیس» آنقدر از این انیمیشن خوشش آمد كه اعضای این گروه را در Heroic Age's Avengers #1 وارد دنیای كمیك كرد ( شاید براتون جالب باشه كه بدونید كارگردان این انیمیشن بعدا به دپارتمان انیمیشن سازی وارنر مهاجرت و كارهای شاخصی مثل Flashpoint و Dark Knight Returns را خلق كرد) در هر حال یکی از قهرمانان نوجوان این کارتون، Torunn نام داشت که دختر ثور بود. در انتهای دیدیم که Torunn به دست پدرش نجات پیدا میکند (یعنی پس از شکست دادن الترون، او  بقایای الترون را به فصا میبرد تا برای همیشه از دستش خلاص شوند ولی ناگهان دچار خفگی شد ولی ثور به کمکش آمد). بنابراین برای چند لحظه ثور را دیدیم. ریشش بلندتر شده بود. ثور با دخترش درباره ارزش های انسانیت نیز سخن گفت و اینکه این ارزش ها چقدر در جهت اینکه یک قهرمان واقعی شود مهم است. در پایان نیز از دخترش دعوت کرد که به ازگارد بیاید ولی قبول نکرد. در هر حال یک کم عجیب بود که ثوری را بیبنیم که اینقدر نسبت به دوستان خودش بی توجه بوده. منظورم اینه که چرا زودتر از این حرفها بهشون کمک نکرده بود؟!

برای دانلود این کارتون با دوبله فارسی، اینجا را کلیک کنید.

 

11- کارتون Planet Hulk

کارتون Planet Hulk

ساخته شده در سال 2010

این کارتون بلند از روی داستان تحسین شده ای از کمیک های هالک (که در این مقاله معرفی شده) ساخته شد . درست مثل کمیکش، هالک از کره زمین تبعید میشه و به سیاره Sakaar میرسه و در آنجا در مسابقات گلادیاتوری شرکت و با امپراتور Red King مقابله میکنه. هالک با زندانی دیگری به نام «کورگ» (Korg) اشنا میشه . کورگ تعریف میکنه چطور با ثور جنگید و دستگیر شد. بنابراین ما ثور را در صحنه ای کوتاه و فلش بکی میبینیم («بتا ری بیل» هم هست). در کل از این انیمیشن استقبال خوبی به عمل آمد. ثور هم حضور مختصر و مفیدی در آن داشت.

 

10- کارتون Phineas and Ferb: Mission Marvel

 کارتون Phineas and Ferb: Mission Marvel

ساخته شده در سال 2013

در تابستان سال 2013 ثور به همراه «اسپایدرمن»، «آیرون من» و «هالك» در قسمتی از کارتون معروف شبکه Disney XD یعنی "فینس و فرب" ظاهر شدند که "ماموریت مارولی" نام داشت.  دیدیم كه چطور به طور اتفاقی نیروهای فوق بشری خود را از دست دادند و حتی برای مدتی نیروهایشان با هم قاطی شد! مثلا مرد عنکبوتی اشتباهی دارای نیروهای هالک شد و ثور هم به طور مقطعی به نیروهای عنکبوتی اسپایدرمن دست یافت!!! یک جایی هم جای ایرون من و ثور عوض شد و ایرون من واقعا حالش گرفته شد وقتی فهمید نمیتونه میولنیر را بلند کنه! در کل استقبال خیلی خوبی از این کارتون به عمل آمد و 3.8 میلیون نفر موقع پخش آن را تماشا کردند.

شما میتوانید آن را از اینجا دانلود كنید.

 

9- کارتون Marvel Super Hero Adventures: Frost Fight

 کارتون Marvel Super Hero Adventures: Frost Fight

ساخته شده در سال 2015

کارتونی ویژه کریسمس که سال 2015 پخش شد و در آن ثور به همراه دیگر اعضای گروه انتقام جویان باید متحد شوند تا جلوی «لوکی» و غول یخی به نام «یمیر» را بگیرند و نگذارند تا با دزدیدن قدرت های بابا نوئل دنیا را به تسخیر خود دربیاورند! این کارتون مختص بچه ها هستش و پر از شوخی های بزن و بکوب. در بخشی از آن هالک و ثور با هم میروند هدایای کریسمس بخرند! (چون ثور اعتقادی به کریسمس نداره). بعدش البته اتفاقاتی پیش میاد که باعث میشه ثور معنی و مفهوم کامل کریسمس رو درک بکنه. در کل این نسخه از ثور شاید خیلی بچه گانه باشه ولی بامزه است و عدم توانایی او در درک مراسم های زمینی ها برای بیننده جالبه.

 

8 - کارتون Marvel Superheroes

 کارتون Marvel Superheroes

ساخته شده در سال 1966

اولین کارتونی که براساس شخصیت های مارول ساخته شد! ثور هم در آن حاضر بود و تم موسیقی خاطره انگیزی هم داشت. البته سبک انیمیشن آن بسیار محدود بود. در واقع از پانل های کمیک بوکی تشکیل شده بود که فقط بهشون صدا و کمی حرکت اضافه شده بود! ولی خوبیش اینه که کاملا به کمیک های مارول وفادار بودند. ثور معمولا با دسیسه های برادرش لوکی برای رسیدن به تاج و تخت ازگارد مقابله میکرد . شخصیت های خبیثی همچون «مرد جذب کننده» (The Absorbing Man) و «نابودگر» هم در آن دیده شدند (میتونید در این مقاله راجع بهشون اطلاعات کسب کنید). «کریس ویگینز» (Chris Wiggins) به عنوان اولین صداپیشه تاریخ ثور در این انیمیشن فعالیت میکرد و بنابراین او بود که صدای این شخصیت را جاودانه کرد و بعد از او بقیه صداپیشه های ثور از نوعی از همین نوع صدای باشکوه و شاهانه استفاده کردند.

 

7- کارتون های Ultimate Avengers

 کارتون های Ultimate Avengers

ساخته شده در سال 2006

سال 2006 مارول دو انیمیشن بلند بر اساس کمیک بوک های به شدت موفق Ultimates ساخت که اولی از دومی هم بهتر بود و هم پرفروش تر. در قسمت اول بیشتر تمرکز داستان روی کاپیتان آمریکا و احیای او در زمان حال برای تشکیل گروه اونجرز و مقابله با تهاجم بیگانگان فضایی بود. قسمت دوم هم "ظهور پلنگ سیاه" نام داشت و همانطور که از اسمش معلومه بیشتر روی شخصیت پلنگ سیاه تمرکز میکرد. من قبلا در این مقاله درباره تغییرات زیادی که شخصیت ثور  در کمیک های Ultimate کرده بود توضیح داده ام. در هر حال،  او در این کارتون نیز از حالت اساطیری خودش فاصله گرفته و بیشتر مثل کسی که به دوستدار محیط زیست است به تصویر کشیده شد. حتی دیدیم که در ابتدا میخواهد جلوی کشتی شکارچیان نهنگ را بگیرد. نقش ثور در قسمت دوم بیشتر بود و ثابت کرد بر خلاف چیزی که اطرافیانش درباره اش تصور میکردند، واقعا یک خداست!

  

6- کارتون Spider-Man and His Amazing Friends

 کارتون Spider-Man and His Amazing Friends

ساخته شده در سال 1981

"مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" کارتونی است که قبلا به قدر کافی درباره آن در این مقاله توضیح داده شده است. در این کارتون مرد عنکبوتی به همراه دو دوست هم دانشگاهی خود به نام های «مرد یخی» و «فایر استار» به ماجراجویی میپرداخت. و البته در بسیاری از اپیزودها شاهد حضور افتخاری دیگر قهرمانان مارول بودیم که یکی از آنها هم ثور بود. در واقع در قسمت 10 از فصل 1 این کارتون دیدیم که چطور لوکی خودش رو به جای برادرش ثور گذاشت و به شهر نیویورک حمله کرد. البته قبلش دیدیم که مرد عنکبوتی و دوستانش یک کشتی مربوط وایکینگ های باستانی را پیدا میکنند که داخلش سنگی هست که لوکی با یافتن آن به قدرت های زیادی دست پیدا میکنه. اوضاع وقتی جالب میشه که مرد یخی و ثور به نقاط دور افتاده ازگارد منتقل میشوند (غول یخی یکی از بخش های ازگارد عاشق مرد یخی میشه!!!). در مجموع این یکی از اپیزودهای بسیار خوب این سریال بود و تماشاچی را به خوبی با فضای داستان ها و لوکیشن های مختلف کمیک بوک های ثور آشنا کرد.

 

5- ثور لگویی (Lego Thor)

ثور لگویی (Lego Thor)

همانطور که حتما میدانید لگو رایت ساخت انواع و اقسام اسباب بازی و گیم از روی شخصیت های مارول را سالهاست که به دست آورده است. ثور هم قطعا یکی از این شخصیت هاست. او در کارتون هایی که لگو براساس شخصیت های مارول ساخته (و میتونید اینجا و اینجا آنها را تماشا کنید) حضور موثری داشته. ثور از شخصیت های محبوب لگویی است چون شخصیت پردازی باحال و بامزه ای داره. یعنی مغروره و خیلی به ظاهرش و قدرت هاش مینازه و اهمیتی هم نمیده که اطرافیانش درباره اش چی میگن! همین باعث میشه که لحظات خنده دار و ماندگاری با حضورش خلق بشه.

 

4- سریال های کارتونی مارول در دهه 90 میلادی

 سریال های کارتونی مارول در دهه 90 میلادی

در دهه 90 میلادی بسیاری از شخصیت های معروف مارول مثل مرد عنکبوتی، مردان ایکس، چهار شگفت انگیز ،هالک و مرد آهنی صاحب سریال های کارتونی شدند ولی ثور نشد! در عوض او در دو سریال هالک و چهار شگفت انگیز حضور افتخاری داشت. ابتدا در یکی از قسمت های فصل دوم از سریال چهار شگفت انگیز حضور پررنگی داشت و به آنها کمک کرد بر «ایگو» ملقب به سیاره زنده پیروز شوند (البته فکر کنم ثور یک حضور افتخاری دیگر هم در این کارتون داشت که مربوط به جایی میشد که قرار بود «گالاکتوس» را شکست دهند) . سپس در قسمت  نهم از فصل اول سریال هالک حضور پیدا کرد. صداپیشه برجسته ثور کسی نبود جز بازیگر معروفی به نام  John Rhys-Davies که در فیلم های «ایندیانا جونز» و «ارباب حلقه ها» بازی کرده! بنابراین میشه گفت ما بهترین صداپیشگی را برای ثور را در این دو قسمت شاهد بودیم. صدای باکلاس او باعث شد که ثور عاقل تر به نظر برسه.

 

3- کارتون های جدید مارول

 کارتون های جدید مارول

ساخته شده از سال 2012 تا به حال!

الان چندی سالی است که مارول داره با همکاری شبکه دیزنی اکس دی سریال های کارتونی براساس شخصیت های خودش درست میکنه. یکی از آنها سریال Avengers Assemble است که البته ثور هم یکی از شخصیت های آن است. ولی ثور در دیگر سریال های مارولی مثل "محافظین کهکشان"، "هالک و مامورین اسمش" یا  Ultimate Spider-Man هم حضور داشته (مثلا در قسمت 9 از فصل 1 Ultimate Spider-Man که ثور تبدیل به یک قورباغه میشه!). صداپیشگی ثور را «ترویس ویلینگام» بر عهده داشته که در سالهای اخیر همیشه صداپیشه او بوده و مثلا در بازیهای لگویی هم جای ثور صحبت میکند. در کل این ثور یک جنگجوی قابل است که حاضر است جانش را در راه دفاع از زمین و ازگارد بدهد. و البته شکل ظاهری و شخصیت پردازی او بسیار از فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU) الهام گرفته.

 

2- ثور در دنیای سینمایی مارول

 ثور در دنیای سینمایی مارول

ساخته شده از سال 2011 تا به حال!

«کریس همزورث» درست به سرعت یک صاعقه با ایفای نقش ثور به یک سوپراستار تبدیل شد! او که قد و هیکل و ظاهری ایده آل برای این نقش دارد به عنوان جذاب ترین مرد دنیا نیز انتخاب شده! ولی در درون خودش یک جنگجوی خوش قلب اما استوار و نترس را پنهان کرده است که محافظ ازگارد است و دوست قهرمانان زمین. درسته اولش مغرور بود (و هنوز هم نسبتا هست) ولی آدم جذب شخصیتش میشه. مخصوصا اینکه «تام هیدلستون» با استادی تمام  نقش مکمل «لوکی» را در کنارش ایفا نموده است. اما نقطه قوت شخصیت پردازی و بازیگری کریس همزورث در نقش ثور این است که تونسته به طور باورپذیری حضور یک خدا را در دنیای سینمایی مارول جا بیندازد. همچنین این ثور برخلاف دنیای کمیک شخصیتی چند وجهی دارد و مثلا میتواند خیلی راحت شخصیتی fun و بذله گو باشد (چیزی که کمتر در کمیک های ثور دیده ایم) اما در عین حال همیشه باشکوه و سلطنتی و جنگجویی آماده برای نبرد است.

 

1- ثور در کارتون های ساخته شده تحت نظارت «کریستوفر یاست»

 ثور در کارتون های ساخته شده توسط «کریستوفر یاست»

ساخته شده از سال 2008 تا 2012

«کریستوفر یاست» (Christopher Yost) یک نویسنده بسیار خوب کمیک است که فیلمنامه هم نوشته (برای فیلم های ثور) البته بیشتر به عنوان مغز متفکر یک سری از کارتون های مارول که بین سالهای 2008 تا 2012 خلق شدند، شناخته میشود. به عبارتی دیگر او «بروس تیم» دنیای مارول است! یاست کسی بود که کارتون های محشری همچون "اونجرز: قوی ترین قهرمانان جهان"، "هالک  علیه ثور" و "ثور: قصه های ازگارد" را تهیه کرد  که در همه آنها شخصیتی عالی از ثور را شاهد بودیم. به جرات میتوان گفت که کامل ترین و جذاب ترین شخصیت پردازی از ثور را در این کارتون های شاهد بوده ایم که حتی از دنیای کمیک هم بهتر است. ضمن اینکه در این کارتون ها به بهترین شکل ممکن با فضای ازگارد و داستان های ثور آشنا شدیم. چون تقریبا تمام دشمنان برتر ثور در این کارتون حاصر بودند و همچنین بسیاری از شخصیت های مکمل داستان های او مثل "سه جنگجو"، "بتا ری بیل" و ...). و البته از یادمون نره که بسیاری از داستان های برتر ثور هم در این کارتون اقتباس شدند یا مورد اشاره قرار گرفتند. فقط حیف که با کنسل شدن سیزن سوم هواداران موفق به دیدن و لذت بردن از "حماسه سورتور" نشدند. 

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 لباس برتر ثور (THOR)

10 كمیك برتر ثور (THOR)

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

10 دشمن برتر ثور (THOR)

تمام شماره های کمیک "گناه اصلی" (ORIGINAL SIN) ترجمه شد 

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

5 گروه خبیث برتر مارول

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت سوم

معرفی شخصیت های اساطیری که احتمالا در فیلم ثور : راگناروک حضور خواهند داشت

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hassan91
#1 hassan91 1396-08-08 15:35
ععالی بود، دستتون درد نکن آقای ترابی، متاسفانه فیلم ثور ۲ یکی از ناامید کننده ترین فیلمای ماروله، ولی فیلم اولش نسبتا خوب بود، مخصوصا اینکه برای اولین بار بود که با اودین و ثور و لوکی و هایمدال آشنا میشدم. علاوه بر اینه هالک علیه ثور رو هم دیدم و همچنین سریالهای انیمیشنی اونجرز که واقعا شخصیت ثور در آنها بی نظیر بود، و کلا خیلی از خود گذشته بود. اون قسمتش هم عالی بود که فقط به خود ثور اختصاص داده بود و با بیتاری بیل رو به رو شد.
نقل قول کردن
Doctor.Strange
#2 Doctor.Strange 1396-08-08 15:37
ممنون بابت مقاله
به اطلاعاتم افروزده شد
(فقط تو شماره 13 اشتباهابه جای 2009 نوشتید 2099)
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1396-08-08 15:43
به نقل از hassan91:
متاسفانه فیلم ثور ۲ یکی از ناامید کننده ترین فیلمای ماروله
اما من همیشه شخصا قسمت دوم ثور رو یکی از خلاقانه ترین و سرگرم کننده ترین فیلم های مارول میدونم! :-)
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1396-08-08 15:43
به نقل از Doctor.Strange:

(فقط تو شماره 13 اشتباهابه جای 2009 نوشتید 2099)

مرسی که گفتی. تصحیح شد ;-)
نقل قول کردن
arian_metallica
#5 arian_metallica 1396-08-08 16:22
کریس همزورث کجاش جذابه :D :lol:
راستی چرا جدیدا همش به ثور اهمیت می دین...خدایی حیف اسپایدرمن نیست که مقاله هاش کم شده :cry: :cry:
نقل قول کردن
mahsa520
#6 mahsa520 1396-08-08 16:58
به نقل از arian_metallica:
کریس همزورث کجاش جذابه :D :lol:
راستی چرا جدیدا همش به ثور اهمیت می دین...خدایی حیف اسپایدرمن نیست که مقاله هاش کم شده :cry: :cry:

استاد ترابی همیشه به مناسبت اکران فیلم های جدید ابرقهرمانی براشون مقاله میده
همچنین تقریبا هر مقاله ممکن درباره مرد عنکبوتی تو این سایت قبلا منتشر شده . بنابراین باید قدر مقالات دیگه رو بدونیم. چنین مقالاتی در هیچ کجایی از اینترنت به زبان فارسی یافت نمیشه
نقل قول کردن
علی قدیانی
#7 علی قدیانی 1396-08-08 17:10
نقل قول:
متاسفانه فیلم ثور ۲ یکی از ناامید کننده ترین فیلمای ماروله
برای من هم خیلی جذاب بوده و یکی از فیلم هایی که حوصله آدمو سر نمیبره! جلوه های ویژه خیلی خوبی هم داشت برام عجیبه که چرا بین فیلمهای mcu نمرش از همه پایین تره البته شاید با توجه به برخی تغییرات در فیلم نسبت به فیلم اول همچنین نمره ای گرفته ولی به نظر من که فیلم خوبی بود.
نقل قول کردن
arian_metallica
#8 arian_metallica 1396-08-08 17:26
به نقل از mahsa520:
به نقل از arian_metallica:
کریس همزورث کجاش جذابه :D :lol:
راستی چرا جدیدا همش به ثور اهمیت می دین...خدایی حیف اسپایدرمن نیست که مقاله هاش کم شده :cry: :cry:

استاد ترابی همیشه به مناسبت اکران فیلم های جدید ابرقهرمانی براشون مقاله میده
همچنین تقریبا هر مقاله ممکن درباره مرد عنکبوتی تو این سایت قبلا منتشر شده . بنابراین باید قدر مقالات دیگه رو بدونیم. چنین مقالاتی در هیچ کجایی از اینترنت به زبان فارسی یافت نمیشه

من واقعا قدر زحمات ایشون رو می رو می دونم واقعا زحمت می کشن فقط گفتم دلم برا مقاله های اسپایدرمنی تنگ شده..مقاله های گابلینی... :-) استاد ترابی واقعا دستتون درد نکنه الان معروف ترین و محبوب ترین سایت بین همه دوستام هستین
نقل قول کردن
علی قدیانی
#9 علی قدیانی 1396-08-08 18:04
نقل قول:
دلم برا مقاله های اسپایدرمنی تنگ شده..مقاله های گابلینی... :-)
فعلا آخرین مقاله ای که از گرین گابلین منتشر شده اینه که چند ماه پیش نوشتم:
spidey.ir/.../...
انشالله اگه بتونم بازم مقاله گابلینی مینویسم. ولی اصل کاری هارو مختار خودش نوشته.
نقل قول کردن
Thor Odinson
#10 Thor Odinson 1396-08-08 18:42
سلام من فیلمو دیدم خیلی خوب بود! فقط یک چهارم پایانی ظاهرا خیلی سریع تر از بقیه قسمتا درست شده بود ی طورایی ضعیف بود وخیییلی سوپرایز کننده. جای کار بیشتر داشت.
اونایی هم که کشته شدن به نظرم در حق کارکترا کوتاهی شد . به اندازه نیم ساعت شایدم بیشتر لازم بود که داستانش یکم توجیح پذیر تر بشه.اتفاقی هم که برای تور افتاد غیر قابل پیش بینی نبود ولی شوکه کننده بود. از رفتار بازیگرا مشخصه که انگار بعدن اضافه شده به فیلم

راستی چرا لینکو نمیذارید!!!!!
نقل قول کردن
Best comicfan
#11 Best comicfan 1396-08-08 18:55
سلام ...
دستتون درد نکنه آقای ترابی ، مثل همیشه مقاله عالی و جالب بود . خسته نباشید .
من شخصا از همون اول عاشق شخصیت بزرگ و حماسی ثور بودم ؛ خیلی هم از ورژن mcuی ثور ، با بازیگر دوست داشتنی ای مثل کریس همسورث خوشم میاد .
15- همونطور که در مقاله گفته شد ، ثوری که در فیلم بازگشت هالک شگفت انگیز نشون داده شد خیلی تغییرات داشت و به نظرم از نظر شخصیت و روایت داستان خود ثور چندان جالب نبود . بیشتر به یک شخصیت تخیلی سینمایی تازه متولد شده میخورد .
14- انیمه ی پانیشر و بلک ویدو نسبتا خوب و سرگرم کننده بود (تقریبا مثل همون انیمه ی مرد آهنی : ظهور تکنوور) ؛ صحنه های جالبی هم داشت و ثور هم با توجه به اون حضور نسبتا کوتاهش ، خوب به تصویر کشیده شده بود .
13- ثور در Super hero squad ، با اینحال که اون در اصل ثوری نبود که ما میشناختیم (در این سریال ، این مورد برای خیلی از سوپر هیرو ها صدق میکرد) ، اما خیلی دوست داشتنی و fun بود ؛ کوچک تر که بودم ، بازی این سریال انیمیشنی به نام Marvel super hero squad رو چند بار بازی میکردم و از فضای متفاوتش خیلی خوشم میومد .
12- این کارتون هم واقعا متفاوت و خوب بود و داستان جالبی رو به تصویر میکشید . حضور ثور هم در لحضات پایانی ، تاثیرگذار بود . ثور خیلی پخته و بزرگ اندیش و در ظاهر مناسب به نظر میرسید . ولی تنها سوالی که ذهن طرفدار رو به خودش مشغول میکنه ، اینه که چرا ثور به کمک دوستانش در زمین نیومده ؟!!
11- کاتون سیاره هالک خیلی جالب بود ، داستان خوبی هم داشت ؛ اما ثور با حضور خیلی کوتاهی که داشت ، باز هم در صحنه های مبارزه قابل توجه بود .
10- این کارتون رو ندیدم ، اما خیلی برام جالب و هیجان انگیزه که ببینم وقتی قدرت این ابر قهرمانان عوض میشه چه اتفاقاتی میوفته .
9- این ورژن ثور هم با تغییراتی که داشت ، در نوع خودش و در قالب این نوع انیمیشن ها ، خیلی fun و باحال بود .
8- این کارتون رو ندیدم ، ولی فکر میکنم که صدای ثور خیلی حماسی و مناسب شخصیتش بوده .
7- کارتون های Ultimate Avengers رو خیلی دوست داشتم . در خیلی موارد خاص و متفاوت و البته سرگرم کننده بود . خودم از ظاهر و کلیات شخصیت ثور دنیای آلتیمیت هم خیلی خوشم میاد ، و به نظرم خیلی خوب به تصویر کشیده شده بود .
6- حضور افتخاری ثور در این انیمیشن نسبتا به موقع و جالب بود (کلا با حضور افتخاری دیگر شخصیت ها در فیلم و کارتون های اختصاصی خیلی خوشحال میشم)
5- شخصیت های کامیک بوکی در قالب لگو خیلی جذاب و پر طرفدار هستند و من خودم خیلی از این موارد استقبال میکنم . ثور هم یکی از این شخصیت ها بود که در قالب لگو خیلی دوست داشتی بود و شخصیت سرگرم کننده ای داشت .
4- حضور های افتخاری ثور در این سری کارتون ها نسبتا وفادار و منسجم بود . و البته همونطور که اشاره شد از نقاط قوت آن صدای جذاب ثور بود ، جوری که تلفیقی از حماسی _ اساطیری و پختگی بود .
3- ثور سریال های جدید مارول هم به اندازه کافی قدرتمند و خوب به تصویر کشیده شده است . البته همونطور که گفته شد شباهت های اون رو میشد با ثور mcu احساس کرد .
2- ثور mcu رو خیلی دوست دارم . به نظرم بهترین شخص برای ایفای نقش ثور کریس همسورث بوده و هست ؛ او از هر جهت ، چه از نظر ظاهری و چه از نظر درونی و شخصیت پردازی ثور و حتی جزئیات رفتاری ، خیلی خوب عمل کرده . بی صبرانه منتظرم ببینم سرنوشتش به کجا میرسه ...
1- این نسخه از ثور هم واقعا وفادار و در عین حال جذاب و تکامل یافته تر بود ؛ جوری که یک مخاطب عادی هم واقعا ازش لذت میبره . این سری ، از نظر روال داستانی هم عملکرد خیلی خوبی داشت .

با تشکر فراوان از استاد ترابی ...
نقل قول کردن
Surtur
#12 Surtur 1396-08-08 19:08
به نقل از arian_metallica:
کریس همزورث کجاش جذابه :D :lol:
راستی چرا جدیدا همش به ثور اهمیت می دین...خدایی حیف اسپایدرمن نیست که مقاله هاش کم شده :cry: :cry:

وااییییی ،خدایش اسپایدرمن چقدر طرفدار داره(یک میلیارد برابر ثور!!!!!!).
یک عمر کمیک ها و مقالات اسپایدرمن گذاشته میشد کسی صداش در نمیومد (یه عمر!!!!) و حالا دو تا مقاله طی دو روز نشده راجب ثور نوشته شد و خلاصه اعتراض طرفداران بیشمار اسپادرمن شروع شد.انصافا این حرف هارو نزنین!!!!
نقل قول کردن
Surtur
#13 Surtur 1396-08-08 19:09
به نقل از Thor Odinson:
سلام من فیلمو دیدم خیلی خوب بود! فقط یک چهارم پایانی ظاهرا خیلی سریع تر از بقیه قسمتا درست شده بود ی طورایی ضعیف بود وخیییلی سوپرایز کننده. جای کار بیشتر داشت.
اونایی هم که کشته شدن به نظرم در حق کارکترا کوتاهی شد . به اندازه نیم ساعت شایدم بیشتر لازم بود که داستانش یکم توجیح پذیر تر بشه.اتفاقی هم که برای تور افتاد غیر قابل پیش بینی نبود ولی شوکه کننده بود. از رفتار بازیگرا مشخصه که انگار بعدن اضافه شده به فیلم

راستی چرا لینکو نمیذارید!!!!!

منظور شما دقیقا کدوم فیلمه؟؟؟؟؟؟؟نکن ه فیلم ثور:راگنورک رو میگین؟؟؟؟؟؟!!!! !
نقل قول کردن
Thor Odinson
#14 Thor Odinson 1396-08-08 19:12
به نقل از Surtur:
به نقل از Thor Odinson:
سلام من فیلمو دیدم خیلی خوب بود! فقط یک چهارم پایانی ظاهرا خیلی سریع تر از بقیه قسمتا درست شده بود ی طورایی ضعیف بود وخیییلی سوپرایز کننده. جای کار بیشتر داشت.
اونایی هم که کشته شدن به نظرم در حق کارکترا کوتاهی شد . به اندازه نیم ساعت شایدم بیشتر لازم بود که داستانش یکم توجیح پذیر تر بشه.اتفاقی هم که برای تور افتاد غیر قابل پیش بینی نبود ولی شوکه کننده بود. از رفتار بازیگرا مشخصه که انگار بعدن اضافه شده به فیلم

راستی چرا لینکو نمیذارید!!!!!

منظور شما دقیقا کدوم فیلمه؟؟؟؟؟؟؟نکنه فیلم ثور:راگنورک رو میگین؟؟؟؟؟؟!!!!!

اره راگنوراک دو روز پیش دیدم :lol:
نقل قول کردن
Ehsan_Spidey
#15 Ehsan_Spidey 1396-08-08 20:14
به نقل از Thor Odinson:
به نقل از Surtur:
به نقل از Thor Odinson:
سلام من فیلمو دیدم خیلی خوب بود! فقط یک چهارم پایانی ظاهرا خیلی سریع تر از بقیه قسمتا درست شده بود ی طورایی ضعیف بود وخیییلی سوپرایز کننده. جای کار بیشتر داشت.
اونایی هم که کشته شدن به نظرم در حق کارکترا کوتاهی شد . به اندازه نیم ساعت شایدم بیشتر لازم بود که داستانش یکم توجیح پذیر تر بشه.اتفاقی هم که برای تور افتاد غیر قابل پیش بینی نبود ولی شوکه کننده بود. از رفتار بازیگرا مشخصه که انگار بعدن اضافه شده به فیلم

راستی چرا لینکو نمیذارید!!!!!

منظور شما دقیقا کدوم فیلمه؟؟؟؟؟؟؟نکنه فیلم ثور:راگنورک رو میگین؟؟؟؟؟؟!!!!!

اره راگنوراک دو روز پیش دیدم :lol:


با عرض پوزش از مدیران محترم بابت اسپم

آره فیلم ثور: راگناروک دیروز توی تورنت با دو تکیفیت HDCAM و HD-TS منشتر شده

کیفیت HDCAM زمانش 2 ساعت و 29 ثانیه هستش و 7 دقیقه اول از فیلم زبونش اسپانیایی و بقیه اش انگلیسی

کیفیت HD-TS هم با دو زبون مختلف اومده یکی ایتالیایی هستش یکی دیگه رو نمی دونم چه زبونی هستش و زمانش هم 1 ساعت و 58 دقیقه هستش

کیفیت HDCAM یه خورده نورش زیاده ولی موقعی که تصاویر سیاه میشه بهتر موتجه میشی ولی HD-TS تصویرش مات تر هستش ولی از لحاظ کیفیت رنگ بهتر هستش فقط مشکلش تو محیط های دارک فیلم هستش


اگه کسی میخواد دانلود کنه بگه تا واسش لینک مستقیم بزارم؟

ولی مشکل اصلی (واسه ماهایی که زبون انگلیسیمون خوب نیست) زیر نویس هستش اگه مثل فیلم اسپایدر من بشه که حدود یه ماه و خورده ای دیگه یکی پیدا بشه زیر نویس بده ولی شاید هم مثل فیلم دکتر استرنج که 10 روز بعد از اکران زیر نویس فارسیش اومد (خدا بهتر میدونه)
نقل قول کردن
Spiderx
#16 Spiderx 1396-08-09 15:29
ببخشيد مگه فیلم تور 2 ساعت و 30 دقیقه نیست?? پس این لینکه 2 ساعته 30 ساعتش پریده?? یا من اشتباه میکنم??
نقل قول کردن
arian_metallica
#17 arian_metallica 1396-08-09 15:35
به نقل از Surtur:
به نقل از arian_metallica:
کریس همزورث کجاش جذابه :D :lol:
راستی چرا جدیدا همش به ثور اهمیت می دین...خدایی حیف اسپایدرمن نیست که مقاله هاش کم شده :cry: :cry:

وااییییی ،خدایش اسپایدرمن چقدر طرفدار داره(یک میلیارد برابر ثور!!!!!!).
یک عمر کمیک ها و مقالات اسپایدرمن گذاشته میشد کسی صداش در نمیومد (یه عمر!!!!) و حالا دو تا مقاله طی دو روز نشده راجب ثور نوشته شد و خلاصه اعتراض طرفداران بیشمار اسپادرمن شروع شد.انصافا این حرف هارو نزنین!!!!

خخخ من به ثور هم ارادت ویژه دارم ولی در برابر پیتر... :-)
نقل قول کردن
arian_metallica
#18 arian_metallica 1396-08-09 15:36
به نقل از Gobby:
نقل قول:
دلم برا مقاله های اسپایدرمنی تنگ شده..مقاله های گابلینی... :-)

فعلا آخرین مقاله ای که از گرین گابلین منتشر شده اینه که چند ماه پیش نوشتم:
spidey.ir/.../...
انشالله اگه بتونم بازم مقاله گابلینی مینویسم. ولی اصل کاری هارو مختار خودش نوشته.
دمت گرم خدایی راستی از عمو مختار چرا خبری نیست :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید