15 بازی برتر ساخته شده از روی شخصیت های مارول (Marvel)

15 بازی برتر ساخته شده از روی شخصیت های مارول (Marvel)

این دومین مقاله ای است که این هفته و به مناسبت انتشار بازی "مارول Vs کپکام 4" تقدیم شما میکنم.

مقدمه: در حال حاضر هواداران مارول مشتاقانه منتظر انتشار بازی جدید و انحصاری مرد عنکبوتی برای کنسول PS4 هستند. و البته بازی جدید اونجرز هم در راهه. این خبر خوشی برای هواداران هستش چون بعد از مدتها میتونند شاهد بازی خوبی از سوی مارول برای کنسول های خانگی باشند. در واقع مارول هر چقدر در سالهای اخیر در بخش بازی های اندروید و گوشی های موبایل عالی عمل کرده ولی در زمینه کنسول های خانگی چیز خوبی برای هواداران خود نداشته. ولی در گذشته کاملا اوضاع فرق داشت و مارول سلطان بلامنازع کنسول های خانگی بود. در این مقاله به 15 بازی برتر مارول به انتخاب سایت CBR میپردازیم تا بهمون یادآوری بشه مارول چه بازی های شگفت انگیزی داشته.

نکته مهم: این مقاله قبل از انتشار بازی اسپایدرمن برای کنسول PS4 نوشته شده است.

 

15- SPIDER-MAN: SHATTERED DIMENSIONS

بازی SPIDER-MAN: SHATTERED DIMENSIONS

"اسپایدرمن: دنیاهای از هم گسیخته" چیزی را به ما داد که قبلا هرگز در بازی های مرد عنکبوتی ندیده بودیم و احتمالا دیگر نخواهیم دید! به اضافه پیتر پارکر و مرد عنکبوتی شگفت انگیز دنیای اصلی که کاملا باهاش اشنا هستیم، این فرصت را پیدا میکنید تا با مرد عنکبوتی التمیت که لباس سیمبیوت را برتن دارد و حتی میگل اهارا که در کمیک های مرد عنکبوتی 2099 خلق شد، بازی کنید. داستان در مالتی ورس جریان دارد و خیلی باحاله به خصوص اینکه سیستم گیم پلی روی مبارزه با دشمنان متنوع و کلاسیک مرد عنکبوتی متمرکز است. خبیث اصلی هم میستریو هستش که دنبال یک لوح مرموز و قوی میگرده که تکه های آن در دنیاهای مختلف پخش شده.

بازی مرد عنکبوتی دنیای های از هم گسیخته

 هر دنیا یا dimension که در این بازی به کار رفته دارای سبک و جنبه های منحصر به فرد خود در زمینه گیم پلی است: مرد عنکبوتی التمیت میتونه از قابلیت های لباس سیمبیوتی استفاده کنه ، اسپایدرمن نوآر روی حملات مخفی کاری (steakth attacks) تکیه میکنه و در دنیایی سیاه و سفید در دهه های گذشته آمریکا جریان داره و مرد عنکبوتی 2099 سقوط آزادهای حماسی داره و در ماجراهایش را در دل دنیایی اینده نگرانه انجام میده. با وجود اینکه این بازی اون جنبه open world (محیط باز) که باعث میشه بازی های مرد عنکبوتی خیلی فان بشوند رو نداره، اما ویژگی های منحصر به فرد هر دنیا باعث میشه تا تنوع زیادی در بازی ایجاد بشه.

حتما مقالات زیر را هم درباره این بازی بخوانید:

نقد بازی "اسپایدرمن: دنیاهای از هم گسیخته" 

10 بازی برتر مرد عنكبوتی

 

14-  X-MEN 2: CLONE WARS

بازی X-MEN 2: CLONE WARS

این بازی شگفت انگیز وقتی در سال 1995 توسط شرکت Headgames برای کنسول محبوب و دوست داشتنی دهه 90 میلادی یعنی "سگا جنسیس" عرضه شد، حسابی ترکوند! خیلی ازش استقبال شد. در واقع این بازی دنباله بازی X-men است که سال 1993 آمد ولی  میشه گفت زمین تا آسمان باهاش فرق داره و تغییرات عمده ای در گیم پلی و گرافیکش ایجاد شده بود. ضمن اینکه بازی قبلی بسیار سخت بود ولی این بازی از هر نظر عالی بود. شخصیت های جدیدی مثل «وحشی» (Beast) و «سایلوک» هم به شخصیت های قبلی یعنی ولورین، گمبیت، سایکلاپس و نایت کرالر اضافه شده بودند. و از همه جالب تر اینکه بعد از مرحله سوم شما میتونستید با «مگنتو» هم بازی کنید!!!

بازی کلون وارز بازی مردان ایکس 2

داستان بازی براساس یکی از کمیک هایی بود که آن موقع در دنیای مردان ایکس چاپ میشد: نژادی فضایی به نام Phalanx داشت خودش رو با مردم زمین ترکیب و از روی میوتانت ها کلون میساخت تا بتونه همه چی رو تسخیر بکنه. از دیگر نکات نبوغ آسای بازی این است که به محض اینکه سیستم را شروع میکردید شروع میشد! یعنی بدون هیچ توضیح یا بدون اینکه عنوان بازی رو بهتون نشون بده یا بدون اینکه بتونید شخصیتی رو انتخاب کنید، خودش یکی رو براتون انتخاب میکرد و در دل نبرد قرار میداد ! بعد وقتی مرحله اول رو تموم میکردید ، title screen میومد و میشد کاراکتر خودتون رو انتخاب کنید!

مطالب مرتبط:

تاریخچه بازی های رایانه ای/ویدئویی "ایکس من" (X-MEN) – قسمت دوم

 

13- MARVEL HEROES

بازی MARVEL HEROES

وقتی بازی آنلاین "قهرمانان مارول" در سال 2013 در سبک مالتی پلیر و نقش آفرینی ایجاد شد، زیاد باگ داشت و عمق نداشت و اونقدرا هم fun نبود. ولی خوبی بازی های آنلاین اینه که میشه مرتبا آن را اپدیت کرد و بنابراین بازی اگر ضعیف باشه میشه تبدیلش کرد به چیزی بهتر. همین اتفاق برای این بازی افتاد. گرافیکش بهتر و چشم گیر  و سیستم مبارزه فان و زیبا شد.  داستانش هم بسیار حماسی که شما را به یک عالمه لوکیشن آشنا در دنیای مارول میبرد.

بازی مارول هیرویز انلاین

همچنین اگر دوست ندارید با داستان همراه شوید میتونید در منهتن نیویورک، آزگارد یا هر کدوم از لوکیشن های دیگر بازی گشت بزنید و با آدم بدها بجنگید. اولش با یه مشت شخصیت شروع میکنید ولی میتونید بیش از 60 شخصیت مثبت و منفی قابل بازی را آزاد (unlock) کنید و قطعا در اپدیت های بعدی به تعداد آنها افزوده خواهد شد. از همه بهتر اینه که وقتی داستان اصلی را تمام میکنید باز هم کلی کار هست که میشه انجام داد. میتونید ماجراجویی های وان شات انجام بدید، در حمله های 10 نفره شرکت کنید یا یک تیم آپ 4 نفره علیه «آلترون» انجام بدید!

 

12. DEADPOOL

بازی  DEADPOOL

بازی "ددپول" که سال 2013 برای کنسول های خانگی به بازار آمد ، نقایصی داشت. ولی یکی از بازی های مارول است که با درجه M عرضه شده و واقعا هم لایق این درجه است! شما دل و جیگر حریفان را در می آورید و زمین را پر از خون میکنید! درسته که داستان بازی خطی هست و سیستم مبارزه هم تکراری میشه ولی منتقدین شوخ طبعی و وفاداری آن را به دنیای کمیک ستودند.

بازی ددپول

ددپول بارها دیوار چهارم (fourth-wall) را میشکنه و با بازیباز ارتباط برقرار میکنه. اصلا اولش خودش میره و به شرکت سازنده یعنی High Moon Studios پیشنهاد میده که از رویش بازی بسازند و بعدش «نولان نورث» را صدا میکنه تا براش صداپیشگی کنه و حتی برخی از صفحات فیلمنامه را پاره میکنه! نکات جالب دیگر حضور شخصیت هایی دیگر کمیک های مردان ایکس مثل «ولورین» ، «کیبل» و ... در بازی هستش.

 

11- SPIDER-MAN

بازی  SPIDER-MAN

اسپایدرمن که سال 2000 برای پلی استیشن و نینتندو 64 عرضه شد ، اولین بازی اسپایدرمن برای کنسول های مدرن به حساب میاد و خیلی ها فکر میکردن که شاید بازی افتضاحی بشه. چون بازی "سوپرمن 64" یک سال قبل  از آن منتشر شده و یکی از بدترین بازی های تاریخ به حساب میاد! ولی این بازی شگفت انگیز بود . اولین عنوان اسپایدی بود که گرافیک سه بعدی داشت و چیزی دیگری که باعث میشد از بازی های قبلی اسپایدرمن متمایز بشه این بود که میشد صدای مرد عنکبوتی را در حین مبارزه شنید به همین دلیل واقعا خارق العاده بود که میشد جوک ها و شوخی های معروف او هنگام مبارزه را شنید.

بازی اسپایدرمن پلی استیشن 

بازی پر بود از شوخ طبعی، صدا پیشگی های عالی (استن لی هم راوی داستان بود)، لباس های قابل آزاد شدن و حضور افتخاری دیگر شخصیت های مارول مثل بی باک، کاپیتان آمریکا و هیومن تورچ. حتی یک حالت what if داشت که با یک کد تقلب فعال میشد و دیالوگ ها را تغییر میداد و شخصیت هایی جدید مثل گوست رایدر، موج سوار نقره ای و نیمور را در برخی لحظات در پس زمینه مراحل بازی قرار میداد که واقعا fun بود. گرافیک و گیم پلی شاید الان از مد اقتاده باشند ولی برای زمان خودش عالی بودند.

حتما مقالات زیر را هم درباره این بازی بخوانید:

نقد و بررسی بازی "اسپایدرمن" (2000)

تاریخچه بازی های رایانه ای /ویدئویی اسپایدرمن - قسمت سوم

  

10-  X-MEN LEGENDS 2: RISE OF APOCALYPSE

بازی X-MEN LEGENDS 2: RISE OF APOCALYPSE

قسمت دوم بازی X-men Legends که سال 2005 برای کنسول های خانگی عرضه شد، گیم پلی استاندارد و مشابه با بازی های سبک RPG مثل Baldur’s Gate  و Diablo داشت و پر بود از شخصیت های برآمده از کمیک های مردان ایکس که هر یک قدرت های خاص خود را داشتند که قابل ارتقا دادن بودند. نسبت به قسمت قبل تعداد شخصیت های قابل بازی به شدت افزایش یافته بود و حتی ددپول و یا ایرون من هم در بازی بودند! حتی دیالوگ های رد و بدل شده بین شخصیت ها هم خاص بود و جوری تنظیم شده بود که تاریخچه و پیشینه آنها را در دنیای کمیک منعکس میکرد.

  

داستان بازی خیلی جالب بود و باعث میشد بتونید شخصیت های مثبت و دوست داشتنی مردان ایکس را با گروه خبیث مگنتو ترکیب کنید و به جنگ تهدید بزرگتری به نام "اپوکالیپس" بروید. این بازی در سبک خودش پیشگام نبود ولی اولین بازی معرکه مارول در سبک RPG بود و راه را برای بازی های مشابه دیگری مثل Marvel Ultimate Alliance و Marvel Heroes Online هموار کرد.

مطالب مرتبط:

10 بازی کمیک بوکی برتر تاریخ

  

9-  MARVEL VS. CAPCOM 2: NEW AGE OF HEROES

بازی مارول کپکام 2

این نه تنها یکی از بهترین بازی های ماروله بلکه یکی از بهترین بازی سبک مبارزه ای (fighting) کل تاریخ هم هست. شرکت "کپکام" (Capcom) که همه آن را به خاطر خلق سری بازی های استریت فایتر میشناسند، پیش از این به فرمول طلایی ساخت بازی های معرکه در سبک مبارزه ای دست یافته بود و با سری Marvel Vs. Capcom این ژانر را به فاز بعدی خود ارتقا داد. ضربات ویژه بازی آنقدر باحال و شگفت انگیز و اغراق آمیز هستند که هر وقت آنها را اجرا میکنید واقعا حس سوپرهیرو بودن بهتون دست میده. همچنین 56 شخصیت در roster بازی هستند که واقعا عالیه که حتی از بازی بعدی یعنی Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds که 11 سال بعد عرضه شد، بیشتره!

بازی MARVEL VS. CAPCOM 2: NEW AGE OF HEROES

9 سال پس از انتشار بازی، نسخه HD remaster آن نیز عرضه شد ولی حتی گرافیک اریجینال بازی هم هنوز زیباست و بک گراندهای پر جزئیات و شخصیت های عالی انیمیت شده داره. بازی به صورت گروهی (tag team) سه نفره انجام میشد بنابراین هیچ مسابقه ای تکراری یا خسته کننده به نظر نمیرسید. بیخود نیست پس از این همه سال بازیبازان هنوز هم دارند سری Marvel Vs. Capcom را بازی میکنند و از گیم پلی آن خسته نشده اند.

 

8-  THE INCREDIBLE HULK: ULTIMATE DESTRUCTION

بازی  THE INCREDIBLE HULK: ULTIMATE DESTRUCTION

این همون چیزیه که یک بازی هالک باید باشه! میشه گفت شاید تنها بازی خوبی باشه که تا به حال از روی این شخصیت ساخته شده باشه. محیط بازی Free world است و تقریبا همه چیز در محیط قابل تخریبه و این یعنی چیزی که برای لذت بردن از بازی هالک ضروریه! سیستم مبارزه هم پر است از حرکات و ضربات خلاقانه (مثلا پریدن روی جت های جنگنده و پایین آوردن آنها !) . مبارزه با غول ها (boss battles) حماسی و مهیج هستند و اونقدر خلاقیت در آنها به کار رفته که تنش شما را همیشه بالا نگه میدارند و این خیلی جالبه چون نبرد با غول ها معمولا در بازی های ابرقهرمانی چندان نوآورانه نیستند و فقط در اجرای یک تکنیک تکراری یا فشردن چند دکمه خلاصه میشوند.

بازی هالک بازی hulk

بر خلاف خیلی از بازی هایی که محیط قابل تخریب دارند و اشیا در آنها سریع نابود میشوند ولی در این بازی میشه از انها به نفع خود استفاده کرد و ازشون سلاح ساخت! مثلا دو تا ماشین رو به هم میکوبیم و ازشون مثل دستکش های بوکس استفاده میکنیم! یا به عنوان سپر یا از برج های رادیویی به عنوان نیزه! محیط باز بازی باعث میشه به جای مراحل خطی در شهر پرسه زد و هر کاری که دلمون میخواد بکنیم!

 

7- ULTIMATE SPIDER-MAN

بازی ULTIMATE SPIDER-MAN

التمیت اسپایدرمن براساس کمیکی به همین نام که توسط برایان مایکل بندیس و مارک بگلی خلق شده، ساخته شد. این بازی با دقت و وسواس حس و حال و سبک بصری این سری را باز خلق میکنه. ضمن اینکه خالقین این کمیک به عنوان نویسنده و مشاور این بازی هم فعالیت کردند. بنابراین همه چیز عین کمیکش میمونه.

 

از بخش های کمیک بوکی که بگذریم باید گفت که گیم پلی بازی هم عالیه. سیستم تاب خوردن در سطح شهر (web-swinging) برخلاف بسیاری از بازی های مرد عنکبوتی جوریه که تارهای شما حتما باید به ساختمان ها اصابت کنه. در نتیجه بسیار عالی و شگفت انگیزه. و این نکته مهمیه چون شما اگه سیستم تاب خوردن خوبی در بازی اسپایدرمن نداشته باشی در واقع هیچی نداری! شهر نیویورک در بازی محیط بازه و بسیار گسترده. بنابراین میشه ساعت ها در آن چرخید و با جرم و جنایت جنگید. بهتر از همه اینه در برخی از مراحل باید حتما با «ونوم» بازی کنید. این باعث میشه بازی تکراری نشه . خیلی هم درجه fun بازی رو بالا میبره چون ونوم هدفی نداره جز ایجاد تخریب در شهر!

 

6-  X-MEN ORIGINS: WOLVERINE

بازی ولورین

همیشه میگن بازی های سفارشی که از روی فیلم های سینمایی ساخته میشوند چنگی به دل نمیزنند ولی این یکی استثنا هستش و البته برعکسه! چون یک بازی شگفت انگیزه که براساس یک فیلم مزخرف ساخته شده! (کلا شاید این تنها موردی در تاریخ باشه که بازی از فیلمش بهتر درآمده!) . در هر حال "ریشه های مردان ایکس: ولورین" بسیار خشن، بیرحمانه و البته fun هستش. داستان بازی یه جورایی غیر منطقی و گیج کننده است. ولی هدفش اینه که یه عالمه آدم بد سر راهتون قرار بده تا شما هم قیمه قیمه شون بکنید! البته ولورین هم بسیار در طول بازی آسیب میبینه و جالبه که ظاهرش هم تغییر میکنه و گوشت بدنش رو میبینید که پاره و اسکلتش معلوم شده. وقتی هم که دشمنان رو شکست میدید ، مشاهده میکنید پوست بدنتون به خاطر قابلیت خود شفادهی سریع ولورین مثل اولش میشه.

بازی  X-MEN ORIGINS: WOLVERINE

بازیگران اصلی فیلم جای شخصیت های خودشان حرف زدند . این یعنی هیو جکمن کبیر جای ولورین حرف میزنه! جالب  اینکه لباس های قابل آزاد شدن در بازی هست که یکی از آنها لباس کلاسیک آبی و زرده . بنابراین لااقل در دنیای بازی میشه این لباس را سرانجام بر تن جکمن دید!!! نقطه قوت اصلی بازی اینه که واقعا باعث میشه حس کنید خود ولورین هستید . به نظرم هر بازی موفق سوپرهیرویی باید حتما این حس رو در شما ایجاد کنه. درسته که اخرش باید با اون «ددپول» مزخرف که تو فیلم بود مبارزه کنید ولی در کل این بازی معرکه است (جالبه که به این ددپول در دنیای مجازی لقب بامزه Baraka-Pool دادند! چون تیغه های روی دستش شبیه به شخصیت "باراکا" در سری بازی های "مورتال کامبت" هستش!!!)

 

5- MARVEL ULTIMATE ALLIANCE

بازی MARVEL ULTIMATE ALLIANCE

بعد از سری X-men Legends، دیگه نوبت به بازی رسیده بود که در همون سبک ولی با حضور دیگر شخصیت های مارول ساخته بشه. در نتیجه Marvel Ultimate Allinace (که به اختصار MUA نامیده میشود) ساخته شد. در این بازی باید با تشکیل گروهی چهار نفره از میان بیش از 20 ابرقهرمان پرآوازه مارول به جنگ دكتر دوم  (Dr. Doom) و لشگری از شخصیت‌های خبیث و خطرناکی که او را در اجرای نقشه پلیدش همراهی می‌کردند، می‌رفتید.

 

MUA از نکات مثبت بی‌شماری بهره می‌برد اما بی‌شک بزرگترین نقطه قوتش در گیم‌پلی معتاد‌کننده‌ای خلاصه می‌شد که به خوبی از جانب پیچش‌های داستانی پر فراز و نشیب و غافلگیرکننده مورد حمایت قرار می‌گرفت. این موضوع ارزش تکرار (Replay Value) را به طور غیر‌قابل باوری بالا می‌برد و قطعاً بازیبازان بارها و بارها پای بازی می‌نشستند تا بر میزان مهارت و جنگندگی کاراکترها اضافه کنند. به همین دلیل تمام نسخه‌های بازی (به جز نسخه GBA که کاملاً با نسخه‌های دیگر تفاوت داشت) مورد ستایش قرار گرفتند. MUA جوایزی را نیز از آن خود کرد که از میان آنها می‌توان به جایزه «بهترین داستان در میان عناوین  PS3» از سوی سایت معتبر IGN و یا عنوان «بهترین بازی سال» از سوی نشریه Wizard اشاره کرد.

  

4-  THE PUNISHER

بازی  THE PUNISHER

شاید ندونید ولی این بازی که سال 2005 برای کنسول های آن زمان مثل PS2، ایکس باکس و PC عرضه شد اولش اونقدر خشن و خونین بود که درجه Adults Only دریافت کرد! مخصوصا به خاطر اون صحنه های بازجویی و شکنجه که «فرانک کسل» انجام میده. بنابراین سازندگانش مجبور شدند در آن تغییراتی ایجاد و صحنه های بازجویی را سیاه و سفید کنند تا درجه اش M بشه!

اما سکانس های بازجویی نقطه عطف بازی شدند . یعنی وقتی میخواستید از یک خلافکار اطلاعاتی کسب کنید بخش بازجویی با استفاده از اشیا موجود در محیط فعال میشد (مثلا دستگاه سوراخ کن یا دریل را به جمجمه او فشار میدادید یا سرش را داخل مخزنی از ماهی های گوش خوار می انداختید یا سرش رو میذاشتید لب جدول خیابون و ...) . این متدها حتی الان هم با گذشت 12 سال خشن به نظر میرسند و این یقینا یکی از خشن ترین بازی های تاریح دنیا گیم است. و چه چیزی بهتر از این برای پانیشر؟! از دیگر نکات جالب بازی میشه به حضور افتخاری برخی دیگر از شخصیت های معروف مارول مثل آیرون من، نیک فیوری، بلک ویدو، مت مورداک، بوش وکر، کینگ پین و بولزای اشاره کرد!

  

3- SPIDER-MAN 2

بازی  SPIDER-MAN 2

به عقیده اکثر کارشناسان بازی "مرد عنکبوتی 2" که سال 2004 به مناسبت اکران فیلم اسپایدرمن 2 عرضه شد، بهترین بازی تاریخ مرد عنکبوتیه و فقط اسپایدرمنی که قراره برای PS4 عرضه بشه شاید بتونه از اون بهتر باشه. اولا اینکه تاب خوردن در سطح شهر عالیه و کاملا واقعی به نظر میرسه. هر تار باید واقعا به سطحی از ساختمان های شهر اصابت بکنه (بر خلاف خیلی از بازیهای اسپایدرمن که در آنها تار به آسمان هم بخورد کفایت میکند!) . بنابراین حتی پس از ساعت ها بازی کردن میشد در سطح شهر تاب خورد و لذت برد. دوما اینکه این اولین بازی محیط بازی واقعی مرد عنکبوتی بود و از اون موقع به بعد این ویژگی به بخش لاینفک بازی های خوب مرد عنکبوتی تبدیل شد.

spiderman-games2 

این بازی همانطور که گفته شد براساس فیلم دوم استاد «سم ریمی» ساخته شد ولی داستانش از آن گسترده تر بود . تعداد زیادی خبیث و ماموریت فرعی در بازی به کار رفته بودند که اصلا در فیلم نبودند. بنابراین داستان فیلم فقط به صورت کلی در بازی رعایت شده بود. توبی مگوایر هم صداپیشه پیتر پارکر/مرد عنکبوتی بود و «بروس کمبل» افسانه ای نیز صداپیشه بخش های آموزشی . اگه اسپایدرمن PS4 میخواد موفق باشه باید حتما این بازی رو دقیق مورد مطالعه قرار بده.

 

2- X-MEN: THE ARCADE GAME

بازی X-MEN: THE ARCADE GAME

این بازی در سبک بزن بزن (beat em Up) هستش و قبلا در این مقاله معرفی شده بود. بازیهای این سبک در اوایل دهه 90 میلادی بسیار محبوب بودند و بسیاری از بازی های واقعا خاطره انگیز تاریخ دنیای گیم مثل "شورش در خیابان" (Streets of Rage) یا "تبر طلایی" (Golden Axe) در همین سبک بودند. منتهی این بار فرقش این بود که علاوه بر مشت و لگد به قدرت های جهش یافته ای معروف مارول یعنی ولورین، سایکلاپس، نایت کرالر و دزلر دسترسی داشتید. کلا هدف بازی این بود که که تا جای ممکن با لشگری از روبات های سنتینل و خبیث هایی مثل پایرو، بلاب ، وندیگو ، جاگرنات و میستیک و بقیه مبارزه کنید تا به مگنتو برسید و جلوش رو بگیرید.

گرافیك و انیمیشن بازی به تمام معنی افسون‌كننده بود و هنوز هم چشم‌ها را خیره می‌كند. دیزاین كاراكتر‌ها با کمیك‌بوک های مردان ‌ایكس، مو نمی‌زد و جزئیات مفصلی در آن‌ها پیدا می‌شد. پس زمینه‌ها هم به زیبایی كپچر شده و رنگ و بویی كمیك‌بوکی داشتند. آنها بر خلاف بسیاری دیگر از عناوین آن دوران، فقط جنبه دكور نداشتند. به عبارتی دیگر، پس‌زمینه‌ها در اكثر مراحل زنده به نظر می‌رسدند و هر لحظه امكان داشت  چیزی از آنها بیرون بپرد و غافلگیرتان كند. در ضمن، می‌توانستید در برخی كابین‌هاي آركيد به صورت 6 نفره بازی كنید!!! این مسئله علاوه بر بالا بردن ارزش تكرار، بازی را یك سر و گردن بالاتر از دیگر عناوین بزن بزن قرار می‌داد. ولی بدون تردید گیم‌پلی معتادکننده‌، ستاره اصلی بازی به حساب می‌آمد.

مطالب مرتبط:

تاریخچه بازی های رایانه ای/ویدئویی "ایکس من" (X-MEN) – قسمت اول

 

1- LEGO MARVEL SUPER HEROES

قهرمانان لگویی مارول

"ابرقهرمانان لگویی مارول" رتبه اول رو به خودش اختصاص میده به این دلیل که بیشترین تعداد شخصیت های قابل بازی رو داره، یعنی 155 تا!!! (بدون احتساب شخصیت های قابل دانلود). قهرمانان، خبیث ها، روبات ها، مامور فیل کولسون، زن عمو می (!)، استن لی و خلاصه هر کی که فکرش رو بکنید تو بازی یافت میشه! از همه مهم تر این که میتونید شخصیت ها رو به میل خود عوض کنید.

داستان بازی بسیار فان و لذت بخشه و اون شوخ طبعی خاص بازی های لگویی در آن موج میزنه. این بازی یک عالمه شخصیت آشنا داره، لوکیشن های معروف و نمادین مارولی داره و به دنیای کمیک و دنیای سینمایی مارول و حتی کارتون های قدیمی این شرکت ادای احترام میکنه. خارج از بخش داستانی میتونید با شخصیت ها در شهر نیویورک پرسه بزنید . به مدرسه پرفسور اگزاویر برای میوتانت ها یا هلی کریر سازمان شیلد و دیلی بیوگل و ... سر بزنید و ماموریت هایی رو انجام بدید. فقط همین که بخواهید تمام شخصیت ها رو آزاد کنید کلی وقت میگیره! خالقین این بازی میخواستند برای هواداران قدیمی و جدید یک تجربه fun خلق کنند که موفق هم شدند.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مقالات مشابه:

20 بازی کمیک بوکی که هرگز منتشر نشدند

10 بازی مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

15 بازی برتر ساخته شده از روی شخصیت های دی سی (DC)

10 بازی دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 بازی کمیک بوکی برتر تاریخ

بدترین بازی های ابرقهرمانی 

بهترین و بدترین بازی های کمیک بوکی در سبک مبارزه ای (FIGHTING)

15 بازی برتر مرد عنكبوتی

15 بازی برتر سبك "بزن بزن" (BEAT 'EM UP)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Civil Warrior
#1 Civil Warrior 1396-07-04 19:18
lego marvel avengers چی؟ اونم خوبه
قسمت هاش هم براساس mcu هستش
نقل قول کردن
a.v.s
#2 a.v.s 1396-07-04 19:22
سلام من a.v.s هستم دو سال پیش عضو این سایت شدم، خواستم اینو بگم که یهو نگید این کیه و از کجا پیداش شد.

یعنی ایول !!!!
هیچ وقت مارول در این زمینه ها کم نمیزاره. من موقع خوندن مقاله داشتم میگفتم که چرا بازی لگو مارول توی لیست نیست که وقتی دیدم رتبه اول رو به خودش اختصاص داده خشنود شدم.
حالا مارول درسته اخیرا بازی درست درمون نداشته (به جز لگو مارول و لگو اونجرز (که البته سازنده اصلیشون شرکت لگو و تی تی گیمز هستند) و چند تا بازی دیگه) ولی بازی فوق العاده هم کم نداشته
نقل قول کردن
a.v.s
#3 a.v.s 1396-07-04 19:27
به نقل از Civil Warrior:
lego marvel avengers چی؟ اونم خوبه
قسمت هاش هم براساس mcu هستش

اون بازی خوبیه ولی جزو عالی ها نیست و توی سایت متاکریتیک نمره متوسطی آورده.
درواقع در بعضی جاها نیاز و خواسته های آدم رو برآورده نمیکنه . ولی در کل راضی کنندس، اگه آدم با dlc هاش بازی کنه که دیگه خیلی راضی کننده تر میشه که یه 25 الی 35 درصدی بازی دلچسب تر میشه
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#4 CAPTAIN DIAR 1396-07-04 19:41
استاد دستتون درد نکنه واقعا جالب بود.این بازی هایی که گفته بودید رو همشون رو بازی کردم بجز موارد 12 و 14.
راستی استاد ترابی من یه مقاله واسه ایمیل سایت فرستادم ولی هنوز جواب نگرفتم.قبلا هم اگه یادتون باشه تو سایت مقاله گذاشتم.
نقل قول کردن
Best comicfan
#5 Best comicfan 1396-07-04 19:44
سلام استاد ، انشاا... که حالتون خوبه ؟ خسته نباشید
دوست داشتم یه نظر مفصل و کامل راجع به مقالتون بنویسم ، همیشه از خوندن مقاله های شما لذت میبرم ؛ اما متاسفانه این چند روزه یکم سرم شلوغه و وقت ندارم . اما در یک کلام میتونم بگم که تمامی گزینه ها خیلی جالب و هیجان انگیز بودند . خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید .

_ دوستان همونطور که میدونید نسخه دیجیتال یا WEB-DL منتشر شده . کسانی که فیلم رو هنوز ندیدند ، میتونند اون رو با این کیفیت خوب با زیرنویس فارسی ببینند ؛ میخواستم لینک مستقیم از تاینی موویز براتون بزارم ، ولی به دلایلی احتمالا سایت به مدت زیادی تعطیله .
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#6 Ultimate Comic Fan 1396-07-04 20:09
در حالی که داشتم صفحه رو میاوردم پایین و رتبه هارو دید میزدم با خودم گفتم "پس لگو مارول کدوم گوریه؟!" تا اینکه رتبه اولو دیدم...
جناب متیو استیوانز نویسنده این مقاله معلومه سلیقش خوبه (!) با توجه به رتبه اول.
به نظر من دلایل این که مردم زیاد به بازیای لگو محور توجه نمیکنن بخاطر اینه که:
1- لگو یجورایی محصولیه که مخصوص بچه هاست.
2- کسایی که از منبع اون بازی چیزی نمیدونن از بازی لذت نمیبرن.
حالا من میخوام یکم درباره اون دلیل دوم یکم حرف بزنم؛ خب خودمو مثال میزنم، من بشخصه زیاد از دنیای Lord of The Rings خوشم نمیادو چیز زیادی دربارش نمیدونم.
واسه همینم وقتی بازی لگویی مخصوصشو بازی کردم زیاد ازش لذت نبردم، چون چیزی از داستان و دنیاش نمیدونستم.
خب حالا فیلا بگذریم از رتبه اول، اون زمان که X-Men Legends 2 اومده بود خیلی ازش خوشم اومد (کی از دنیای ایکس من بدش میاد؟!) و یجورایی از اولین RPG هایی بود که بازی کرده بود که بازی کردم.
Shattered Dimensions هم که آخ آخ آخ، عاشقش بودم هستم و خواهم بود!
خلاصه، تشکر از آقای ترابی واسه ترجمه این مقاله. ;-)
این مقاله و اون یکی که واسه دی سیه خیلی مهم بودن و باید ترجمه میشدن،
نقل قول کردن
civil war 2
#7 civil war 2 1396-07-04 20:42
مقاله خوبی بود استاد ولی به نظرم جای مارول اتحاد نهایی ۲ در لیست خالی بود آخه اولین بازی که جنگ داخلی رو به نمایش گذاشت همین بازی بود.
نقل قول کردن
Spiderx
#8 Spiderx 1396-07-04 21:01
با سلام و تشکر
باید بگم عالی بود این مقاله.
ای کاش با این همه بازی عالی که مارول ساختن تاپ20 تش میکردین.
بازم تشکر بابت این مقاله عالی و درجه یک.
نقل قول کردن
mehran spidey
#9 mehran spidey 1396-07-04 21:43
اولا ممنون بابت ترجمه ی این مقاله

در مورد بازی MCU باید بگم که از اون دسته بازی هایی هستش که همیشه دوست دارم تکرارش کنم یادمه این بازیو اولین بار کلاس اول بودم که بازی کردم و از اونموقع تا به حال هروقت که دلم واسش تنگ میشه میشینم و دوباره بازیش میکنم اما نسخه ی دومش من رو به اندازه ی نسخه ی اول دوست نداشتم ولی خب نسخه ی دوم موسیقی منوی خیلی حماسی ای داشت.

با رتبه ی اول هم موافقم بازی لگو مارول هم از کمیک اقتباس کرده و هم از دنیای سینما ! در کل یه بازی ای هستش که تا ابد تو ذهنم میمونه امیدوارم قسمت دوم هم به خوبی اول باشه
نقل قول کردن
Shayesteh_tlb
#10 Shayesteh_tlb 1396-07-04 21:49
توی اينا ددپول رو بازی کردم که عالیه واقعا و بازی اوريجين وولورین دیگه غیر مورد ششم که جاش توی این لیست خاليه
نقل قول کردن
A Great Captain
#11 A Great Captain 1396-07-04 22:16
cbr هم پاک قاطی کرده ها!. این چه رتبه هاییه آخه؟
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1396-07-04 22:17
به نقل از A Great Captain:
cbr هم پاک قاطی کرده ها!. این چه رتبه هاییه آخه؟

رتبه بندی شما چیه؟
نقل قول کردن
Arshia1
#13 Arshia1 1396-07-04 22:42
ممنون مقاله خوبی بود انشاالله سال بعد که این مقاله اپدیت میشه بازی spiderman ps4 و lego marvel superheros2 به این رتبه بندی اضافه میشن
نقل قول کردن
Cloner08
#14 Cloner08 1396-07-04 22:44
سلام دوستان من عضو جدید هستم.
نقل قول کردن
A Great Captain
#15 A Great Captain 1396-07-04 23:13
به نقل از mtm:
به نقل از A Great Captain:
cbr هم پاک قاطی کرده ها!. این چه رتبه هاییه آخه؟

رتبه بندی شما چیه؟

رتبه بندی خاصی ندارم. وقتی مقاله رو خوندم فهمیدم یه چیزایی سر جاش نیست. مثلا مورد 15 از خیلی از رتبه های پایین ترش(تو لیست) بهتره. یا مثلا واقعا بازی spider-man friend or for از اون بازی هالک بهتر نبود؟ یا حتی از چند تا مورد دیگه؟حداقل دیگه حقش بود تو لیست باشه.
البته نمی دونم نویسنده با چه اساسی این مقاله رو نوشته.
نقل قول کردن
spider-man
#16 spider-man 1396-07-04 23:20
راستش marvel heroes رو خیلی دوست دارم ولی چه کنیم مندی اینترنت ما رو کشته. :sigh:
نقل قول کردن
Frank castle
#17 Frank castle 1396-07-05 00:13
اقای ترابی ممنون بخاطر مقالتون گذشته رو برام تداعی کرد .راستش یکی از اولین بازی هایی که با کامپیوتر بازی کردم بازی فوق العاده the punisher بود. فکر کنم نسخه R اش رو بازی کردم چونکه اصلا بیاد ندارم سکانسی سیاه و سفید شده باشه .(بعد از مکس پین 1بهترین بازی عمرم بود توی اون زمان ). به جریت میتونم بگم محبوب ترین کاراکتر کمیکیم همین شخصیت هست (اصلا ادم خشنی نیستم ولی دلیلش برام سخته که بگم شاید بخاطر ذهنیتی باشه که از بچگی باهام بوده و الان هم دیگه برام دیکته شده این هست که بشدت با این شخصیت همزاد پنداری میکنم و بهش حق میدم :-| ) اون موقع 12-13 سالم بود یسری از سکانسهاشو خیلی خوب یادم هست خصوصا شکنجه کردنهاش یسری هاشو شما فرمودید یسری هاشو هم من میگم .اتصال نارنجک به دشمن و پرتاب ان طرف دشمنانش .پرتاب دشمانش به عاج فیل که به دیوار نسب شده .برای شکنجه کردن که عالی بود سر طرف رو میزاشت لبه پنجره و میکوبوند توی گردنش خخخ یا طرف رو مینداخت توی دستگاه فشرده سازی فلزات.بریان کردم طرف با شعله موشک :eek: یا اعتراف گرفتن با کمک اره برقی. همه اینها رو خوب یادم هست حتی دو تا از دشمناشم خیلی خوب یادم هست یکیش که میزنه خانشو داغون میکنه اخر سر هم سر طرف رو میزنه به تلویزیونها ولی نمیمیره یکی دیگشم اون مردی که توی یکی از دستاش مسلسل وصل شده بود.تایادم نرفته یه جای بازی بود توی یک تابوت کمین کرده بود توی کلیسا ازش میاد بیرون مردم رو به رگبار میبنده (اخ که چه دورانی بودد واقعا الان که مینویسم دارم حسرت گذشته رو میخورم).خشونت بازی غیر قابل وصف بود (الان که فکرشو میکنم میبینم توی اون سنمون زیاده روی کردیم سر این بازی خخخ)اما نوع روایت داستان .سبک داستان و نوع پیشبرد داستان مثل همین نوع شکنجه ها و اعترافات واقعا عالی بود .سکانس های بازی که غیر قابل وصف بود یکیش همین داستان کلیسا که گفتم.اما یه مسیله این هست اصلا بیاد ندارم که توی بازی ایرون من و این شخصیت هایی که فرمودید بوده باشه(البته اون موقع هم اینها رو نمیشناختم)
در کل بخاطر مقاله ممنون واقعا گذشته برام یاداوری شد
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1396-07-05 06:45
به نقل از A Great Captain:
به نقل از mtm:
به نقل از A Great Captain:
cbr هم پاک قاطی کرده ها!. این چه رتبه هاییه آخه؟

رتبه بندی شما چیه؟

واقعا بازی spider-man friend or for از اون بازی هالک بهتر نبود؟ یا حتی از چند تا مورد دیگه؟

من نمیدونم واقعا شما ایا خودت بازی hulk ultimate destruction رو انجام دادی یا نه ولی واقعا عالیه. من تو مقاله 10 بازی برتر کمیک بوکی خودم اوردمش:
spidey.ir/.../...

قطعا از spiderman friend or foe بهتره. خیلی هم بهتره.
ولی به نظر من جای بازی کاپیتان امریکا وخالیه. همونی که در سبک بزن بزن بود و میشد هاکای، ایرون من و ویژن رو هم انتخاب کرد. مخصوصا نسخه ارکیدش که به شدت کمیک بوکی بود



نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1396-07-05 06:50
من قدیما با دو تا بازی مارولی هم خیلی خاطره داشتم.
یکی بازی wolverine adamantium rage بود که تو سگا جنسیس میرفتم و بعدا فهمیدم که چقدر به داستان های کمیک بوکی ولورین وفادار بوده!



curscene های خیلی باحالی هم داشت:
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1396-07-05 06:57
یه بازی هالک هم بود برای جنسیس که ما باهاش خیلی حال میکردیم. به نظر ایده های خلاقانه هم زیاد داشت. یه بخش هایی هم داشت که باید با بروس بنر میرفتی. یعنی وقتی هالک جونش کم میشد به بروس بنر تبدیل میشد!



غول مرحله اولش هم راینو بود ! (یادش بخیر چه موسیقی باحالی هم داشت).
نقل قول کردن
A Great Captain
#21 A Great Captain 1396-07-05 13:21
آقای ترابی من فکر می کنم شما تحت تاثیر خاطره انگیز بودن و نوستالژیک بودن اون بازی ها اون ها رو رو زیبا می دونید.
ولی من فکر نمی کنم یه بازی با چنین گرافیکی هیچ چیز جذابی داشته باشه
نقل قول کردن
movahedm
#22 movahedm 1396-07-05 13:34
استاد ترابی!
وااای خدا من عاشق این بازی بودم.....داییم یه سیدی اموزش زبان داشت که توش کلی بازی رایانه ای کم حجم هم بود اینم یکی از اونا بود.....یادمه یه روز مراسم ختم تو خونه مادربزرگم بود...از اتاق داییم جم نخوردم....فقط اینو بازی میکردم جالبش اینه که فک کنم از مرحله سه جلو تر نرفتم :-) یه غول دریایی داشت که هیچ وقت ردش نکردم....
نقل قول کردن
Super Hero
#23 Super Hero 1396-07-05 16:33
سلام :-)
اولش وقتی دیدم خبری از لگو مارول نیست،میخواستم با بند کفش خودم رو بکشم :-| :lol:
ولی وقتی دیدم تو رتبه ی اوله دیگه پشیمون شدم
واقعا حق لگو ماروله که اول باشه
در ضمن به نظر من جای بعضیا رو عوض کرد مثلا بازی مرد عنکبوتی 2000 یذره باید رتبه اش بالاتر باشه،یا بعضی از بازی های خوب تو لیست نبودن مثل بازی لگو اونجرز،اون بازی هم لیقات این رو داشت که تو این لیست باشه
اینا نظر های منه،شاید بعضیا با نظر من موافق باشن و بعضیا مخالف.
راستی یه سوال،من چطوری باید مقاله هام رو به دست شما برسونم؟
نقل قول کردن
Super Hero
#24 Super Hero 1396-07-05 16:41
به نقل از Ultimate Comic Fan:

1- لگو یجورایی محصولیه که مخصوص بچه هاست.

داداچ،اولا لگو مخصوص بچه ها نیست،حتی بعضیا که ۲۰ سالشونه هم لگو بازی میکنن
دوما وقتی درباره ی رده سنی لگو چیزی نمیدونی درباره اش حرف نزن :-|
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#25 Ultimate Comic Fan 1396-07-05 17:03
به نقل از Super Hero:
به نقل از Ultimate Comic Fan:

1- لگو یجورایی محصولیه که مخصوص بچه هاست.

داداچ،اولا لگو مخصوص بچه ها نیست،حتی بعضیا که ۲۰ سالشونه هم لگو بازی میکنن
دوما وقتی درباره ی رده سنی لگو چیزی نمیدونی درباره اش حرف نزن :-|

عزیز شرمنده اگه حرفم باعث سوئه تفاهم شده، من خودم مسئله رده سنی لگو رو میدونم، منظور من این نیست که بزرگسالا نباید لگو بازی کنن چون واسه بچه هاست، منظور من اینه که لگو یه "محصوله" که در "ابتدای" به وجود اومدنش واسه "بچه ها" در نظر گرفته شده بوده؛ اما در اثر گذشت زمان تبدیل به یه مدیا مخصوص خودش شده که بزرگ و کوچیک نمیشناسه.
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1396-07-05 19:21
#21:
نه ربطی به نوستالژی نداره. هر گرافیکی رو باید تو زمان خودش سنجید. اتفاقا اون موقع گرافیکش خیلی بود
و البته در کل اشتباهه ادم از روی گرافیک درباره خوب یا بد بودن بازی قضاوت کنه چون بنظرم گیم پلی مهم تره!
نقل قول کردن
mehran spidey
#27 mehran spidey 1396-07-05 19:30
حق با شماست استاد ، گیم پلی خیلی مهم تره یا به اصطلاح بازی باید به آدم مزه بده برای مثال من هنوز هم بازی spider man ps1 رو بازی میکنم ، با اینکه گرافیکش حتی با بازی TASM 2 قابل مقایسه نیست اما گیم پلی و مزه ای که spider man ps1 داشت خیلی برای من بهتر از TASM بود
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#28 Ultimate Comic Fan 1396-07-05 19:33
استاد مشکل دنیای گیم امروزم همینه، گرافیک زیادی پر اهمیت شده، اون قدیما هیچکس اهمیت نمیداد اگه یه بازی خیلی پیکسلاش تو دید باشه، اما الان میبینیم یه بازی با گیم پلی خیلی خوب ولی با گرافیک پیش افتاده نمرش از 100 میشه مثلا 67!
البته تو بعضی مواقع گرافیک مهمه، مثلا الان ببینین بازیای سبک فایتینگ چقدر پیشرفت کردن، که اونم بیشترش بخاطر موتورای گرافیکیشونه. (البته اینکه پیشرفت کردن دلیل بهتر بودنشون نمیشه...)
نقل قول کردن
mtm
#29 mtm 1396-07-05 19:53
به نقل از Ultimate Comic Fan:

استاد مشکل دنیای گیم امروزم همینه، گرافیک زیادی پر اهمیت شده، اون قدیما هیچکس اهمیت نمیداد اگه یه بازی خیلی پیکسلاش تو دید باشه، اما الان میبینیم یه بازی با گیم پلی خیلی خوب ولی با گرافیک پیش افتاده نمرش از 100 میشه مثلا 67!
البته تو بعضی مواقع گرافیک مهمه، مثلا الان ببینین بازیای سبک فایتینگ چقدر پیشرفت کردن، که اونم بیشترش بخاطر موتورای گرافیکیشونه. (البته اینکه پیشرفت کردن دلیل بهتر بودنشون نمیشه...)

افرین درسته
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1396-07-05 19:56
و البته بزرگترین مشکل این لیست اینه که شاهکاری به نام spiderman vs the kingpin سگا جنسیس توش نیست
عجب بازی بود. یعنی جزو 5 بازی واقعا کمیک بوکی تمام عمرمه
هنوزم در حیرتم چطور اون موقع با اون امکانات اینقدر به ذات اسپایدرمن و قدرت هاش وفادار بودن و همچین داستانی هم روایت کردن. و عجب گیم پلی! چقدر عالی قدرت های اسپایدرمن رو به تصویر کشیدند. همه چیزش عالی

و اون باس فایت نهایی که هنوزم وقتی بهش فکر میکنم کف دستم از استرس عرق میکنه!
نقل قول کردن
Super Hero
#31 Super Hero 1396-07-06 12:02
ایول
یعنی اگه بازیا بر اساس گرافیک نمره نمیگرفتن الان همین بازی شاید رتبه ی بالاتری داشت
یکی از بازی هایی که برای من تکراری نشد همین مرد عنکبوتی ps1 هستش
نقل قول کردن
AndrAs
#32 AndrAs 1397-04-23 01:30
مورد 11...6و4 ...واقعا خاطره های خوبی باشون دارم ک ی موردشو اون موقع ها میرفتم کلوپ بازی میکردم :lol:
نقل قول کردن
Marc Spector
#33 Marc Spector 1397-05-31 18:27
استاد ترابی،جسارتاً یه سوال:
بازی مرد عنکبوتی 2 که من بازی کرده بودم،سی دی بازیش جوری بود که شما وقتی نصب میکردی روی کامپیوتر اون بازی میومد که مرحله اولش با راینو توی اون حصار لیزری مبارزه میکرد
ولی وقتی سی دی رو داخل ps2 قرار میدادم یه بازی میومد
که به نظرم اگر از قدرت های مرد عنکبوتی صرف نظر کنیم،واقعاً بازی بیخودی بود،البته بازی اولی که گفتم خیلی خوب بود ولی اون قابلیت تار اندازی و تاب خوردن تو شهرش خیلی رو اعصاب بود چون باید به یه جاهای خاصی تار میزدی.
حالا سوالم اینه که اینی که شما تو مقاله آوردین کدومشه؟چون عکس هایی که گذاشتین مال اون بازی دومیه که گفتم.
نقل قول کردن
iron_thor
#34 iron_thor 1397-09-14 08:04
به نقل از a.v.s:
به نقل از Civil Warrior:
lego marvel avengers چی؟ اونم خوبه
قسمت هاش هم براساس mcu هستش

اون بازی خوبیه ولی جزو عالی ها نیست و توی سایت متاکریتیک نمره متوسطی آورده.
درواقع در بعضی جاها نیاز و خواسته های آدم رو برآورده نمیکنه . ولی در کل راضی کنندس، اگه آدم با dlc هاش بازی کنه که دیگه خیلی راضی کننده تر میشه که یه 25 الی 35 درصدی بازی دلچسب تر میشه

راستش یه جوریه! یه جوریه که احساس می کنم برعکس لگو مارول (سوپر هیروز)یه چیزی کم داره ! انگار دارم تو یه محیط آبی و نقره ای و کمی قرمز بازی می کنم(!)در حالی که احساس می کنم لگو مارول یه چیز دیگس(محیطش به نظرم خوبه زرد آبی قرمز نارنجی و...)
راستی لگو مارول 2 هم می تونست اول باشه
نقل قول کردن
amin Hajati
#35 amin Hajati 1400-11-09 00:18
سلام استاد مقاله عالی بود و بازی پانشیر هم برا نسخه کننده بود نمی‌دونستم غیر از اون بازی پانشیر که برای ارکید بود و از کپکام بود بازی دیگه ای داشته باشه و تعجب کننده است که نوشتید بازی ولورین از فیلمش بهتر بود. من بخواطر همون دلیلی که خودتان داخل مقاله نوشتید میگم چون واقعا بازی هایی که از روی فیلم ساخته میشن خوب در نمیان(البته بازی های مردعنکبوتی شگفت۱و۲ هم خوب هستند)چون داخل بازی هایی که از روی فیلم ساخته میشن بعضی وقت ها به فیلم زیاد توجه نمیکنن(غیر از اضافه کردن شخصیت خبیث)مثلاً در سری بازی های مردعنکبوتی موویی که بر اساس فیلم های سم ریمی ساخته شده است داخل هر ۳ بازی تارهای مردعنکبوتی ارگانیک نیست! :o و تار ها تمام می‌شوند باید رفت تار گرفت(درسته برای سخت تر کردن بازی ها اینکار رو میکنن ولی بازی نباید به اورجین منبع بازی توجه نکن)
نقل قول کردن
amin Hajati
#36 amin Hajati 1400-11-09 00:39
و به سوال دیگه: تار های مردعنکبوتی نهایی داخل دنیا ی کمیک ارگانیک هست یا با وب شوتر هست؟ چون داخل بازی تارهایش بینهایت بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45