15 دفعه ای که فیلم های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

15 دفعه ای که فیلم های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

این مقاله از سایت CBR تقدیم شما میشود.

مقدمه: پس از اینکه مارول با موفقیت ثابت کرد که میشه یک دنیای سینمایی داشت، دی سی هم فهمید که باید سریع دست به کار بشه.  آنها سالها بود که سعی کرده بودند دنیای سینمایی داشته باشند و هر بار هم ناکام ماندند. و حالا که این ایده جا افتاده بود زمان مناسب از راه رسیده بود تا بار دیگر سعی خود را بکنند. شروع کار با "مرد پولادین" بود که نمیشه گفت شروع شگفت انگیزی داشت ولی باعث امیدواری شد. با این حال دو فیلمی که بعدش آمدند هواداران را به دو دسته کاملا متضاد تقسیم کردند. یعنی بعضی ها یا عاشقشون هستند یا به شدت ازشون منتفر! خوشبختانه فیلم اخیر دی سی به نام "واندرومن" خوب بود و به نظر میرسه روند را عوض کرده و پروژه های آتی هم امیدوار کننده هستند. اما وقتی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU) را مورد بررسی بیشتر قرار میدهیم تا حدی بهشون مشکوک میشویم! یعنی خیلی چیزها در فیلم ها و تریلرهای دی سی هستند که برامون آشنا به نظر میرسند. یعنی انگار خیلی از آنها را کم و بیش در فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU) دیده ایم. در حالی که واقعا سخته که بشه ادعا کرد کدوم لحظات کپی برداری هستند ولی باید قبول کرد که خیلی وقتها شباهت های عجیبی بین DCEU و MCU به چشم میخوره. نویسنده سایت CBR به نام «جاشوآ الیوری» به 15 تا از این موارد اشاره کرده است.

 

15- لباس زرهی برای جنگیدن با دشمنی نیرومند

 ایده ساختن لباس زرهی برای جنگیدن با دشمنی نیرومند

واقعا غیر ممکنه آدم بخواد از کمیک معروف و تاریخی "بازگشت شوالیه تاریکی" اقتباس کنه و اون صحنه نمادین نبرد بتمن علیه سوپرمن که در آن بتمن با لباس مخصوصش با سوپرمن میجنگه را فراموش کنه. شاید خیلی ها بگن که فیلم "بتمن علیه سوپرمن" ایده اش خیلی شبیه به فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" هستش ولی این منصفانه نیست چون دی سی و وارنر این فیلم را قبل از جنگ داخلی اعلام کردند. با این حال ایده اینکه یک ذهن باهوش لباس مخصوصی درست کنه تا با یک دشمن فوق العاده نیرومند بجنگه قبلا در فیلم "انتقام جویان: عصر الترون" انجام شده بود. یعنی اونجایی که «تونی» از زره "هالک باستر" استفاده کرد. در هر دوی این نبردها قهرمانان باعث تخریب شدند و جالب اینه که زره آنها هم در نهایت بسیار صدمه دید.

 

14- نابود کردن هواپیمایی که محموله مرگبار داره

 ایده نابود کردن هواپیمایی که محموله مرگبار داره

میگن فیلم "واندروومن" هم بی شباهت به MCU نیست. خیلی ها که فیلم رو دیده اند ادعا میکنند به "کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو" شبیه هستش. این فقط به این خاطر نیست که هر دوی این فیلمها تقریبا به طور کامل در جنگ جهانی دوم رخ میدهند. اگر خوب دقت کنید متوجه میشوید که شباهت های دیگری هم بین آنها هست. به طور مثال «مرگ استیو ترور» . خوب دقت کنید: تعدادی از وسایل و تجهیزات مرگبار قراره بار هواپیما بشه و جان انسان های بیگناه را بگیره. مردی به نام استیو سوار هواپیما میشه و به این نتیجه میرسه که تنها راهی که میتونه جون مردم رو نجات بده اینه که هواپیما را ساقط کنه و خودش هم کشته بشه. خب .. این دقیقا همون چیزیه که کاپیتان آمریکا در پایان فیلم خودش انجام داد. راستی دقت کردید که هردو شون اسمشون «استیو» هستش؟ استیو راجرز و استیو ترور؟! و از اون جالب تر اینکه اسم بازیگرانشون هم عین همه: کریس اوانز و کریس پاین!

 

13- میلیاردهای خوشگذران که حامی مالی گروه هستند

 میلیاردهای خوشگذران که حامی مالی گروه هستند

وقتی که یک گروه ابرقهرمانی داری باید راهی باشه که با اون هزینه مالی گروه رو تامین کرد. و البته باید بگم که این چیزیه که شاید نشه روش اسم تقلید گذاشت و بیشتر یه جور شباهته. و «بروس وین» بهترین گزینه برای این کار هستش. ضمن اینکه همه میدونند بتمن از ایرون من زودتر در دنیای کمیک خلق شده. ولی مساله اینه که ایده حمایت های مالی تونی از گروه اونجرز سالهاست که در دنیای سینمایی مارول در حال انجامه و برای ما خیلی آشنا به نظر میرسه. و الان که میبینیم بروس وین داره همین کار را برای "جاستیس لیگ" انجام میده به نظر یه جوری میاد. البته شاید هم «زک اسنایدر» یا «جاس ویدون» تفاوت هایی را ایجاد کرده باشند که باید فیلم رو ببینیم و بعدش نظر بدیم. ولی اگه آخر فیلم برج Watchtower ساخته بشه اونقدر شگفت زده میشیم که دیگه به این شباهت ها اهمیتی نمیدیم!

  

12- زنان جادوگر و برادرهای آنان!

 زنان جادوگر و برادرهای آنان!

خب ... بهتره به این اسم عادت کنید: "جوخه خودکشی" چون بیشترین شباهت ها رو این فیلم با MCU داره و قراره اسمش رو چند بار تو این مقاله بشنوید.  همانطور که فیلم خبیث اصلی خودش یعنی "ساحره" (Enchantress) را تثبیت میکنه، او به آرامی قدرت به دست میاره و با جادوی خودش برادرش رو ازاد میکنه. اونا با هم سعی میکنند گروه قهرمانانی را شکست دهند که هنوز انسجام خاصی بین آنها به چشم نمیخوره. اگه این قضیه براتون آشناست برای اینه که یک خط داستانی مشابه رو در فیلم "انتقام جویان 2" دیده بودیم. اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور با التران همکاری میکنند تا اونجرز را شکست دهند. اسکارلت ویچ حتی از جادوی خودش استفاده میکنه تا گروه را از هم متلاشی بکنه (درست همون کاری که ساحره در انتهای جوخه خودکشی انجام میده). و البته رابطه برادر و خواهری که سرجایش هست.

 

11- مرشدهای بدون نیروی فوق بشری!

 مرشدهای دارای نیروی فوق بشری!

اگه به رابطه بتمن و فلش دقت کنیم یه چیزی هست که برامون خیلی آشناست چون این نسخه از فلش بی تجربه است و انگار تازه قراره وارد دنیای ابرقهرمانی و جنگ با ابرشروها بشه. به خاطر همین او به یک مرشد و راهنما نیاز داره تا راه و چاه این حرفه رو یادش بده. و اینجاست که «بروس وین» وارد عمل میشه. ولی ما قبلا همچین چیزی رو کجا دیده بودیم؟ در فیلم جنگ داخلی و بازگشت به خانه که تونی استارک میره دنبال پیتر پارکر و او را وارد دنیایی بسیار بزرگتری از ابرقهرمانان کرد. او حتی به پیتر کلی درس داد درباره اینکه چطور از قدرت های خودش استفاده کنه و چه جور قهرمانی باید باشه.

 

10- یک سری آدم ناجور که برای هدفی مشترک دور هم جمع میشوند

 یک سری آدم ناجور که برای هدفی مشترک دور هم جمع میشوند

از وقتی که «جیمز گان» فیلم "نگهبانان کهکشان" را ساخت ، مردم دوباره عاشق ایده دوستانی که به هم ربطی ندارند ولی قلب و روحشون با هم همراه میشه و گرد هم می آیند ، شده اند. متاسفانه خیلی ها که میان از این ایده تقلید کنند حواسشون نیست به فیلم های که الهام بخش جیمز گان بوده اند یا شیوه ای که او تونست همه چیز رو به هم وصل کنه. مثلا جوخه خودکشی. کاملا مشخصه که اونا میخواستن فیلمی شبیه به نگهبانان کهکشان بسازند. موسیقی هم در این فیلم درست مثل نگهبانان نقش پررنگی داره و البته شخصتی هایی که قطعا آدم های خوبی نیستند ولی به دلیلی با هم کار میکنند. ولی مشکل جوخه خودکشی اینه که نمیتونه لحظات عاطفی را به ثمر برسونه و مخاطب آخرش هیچ حس خاصی از این شخصیت ها نمیگیره.

 

9- اون عکس جنگ جهانی دوم

 اون عکس جنگ جهانی دوم

در فیلم "بتمن علیه سوپرمن" کلی زمان صرف این میشه که بتمن درباره دیگر فرابشر (metahuman)ها اطلاعات کسب کنه. او فایلی از واندرومن پیدا میکنه و عکسی رو ازش میبینه با دیگر سربازان در جنگ جهانی دوم. بعدا در فیلم Wonder Woman دیدیم که این عکس چطور و کجا گرفته شده است. شباهت این عکس به بسیاری از شات های فیلم "کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو" کمی بیش از حد عجیب است. Cap در لباسی قدیمی دیده میشه و به رهبر نیروهای آمریکایی بدل میشه. فیلم های سیاه و سفیدی هم از ماجراجویی های او ساخته میشه که شبیه به عکس های سیاه و سفیدی هستند که دایانا و رفقای او را نشان میدهند. البته بین آنها نمیشه رابطه مستقیم پیدا کرده ولی اونقدر شباهت بینشون هست که باعث میشه آدم به فکر فرو بره ...

  

8- بمب انداختن دولت روی سر خبیث ها!

 بمب انداختن دولت روی سر خبیث ها!

در فیلم "بتمن علیه سوپرمن"، لکس لوثر یک جور اطلاعات عجیب دست پیدا و با استفاده از آن هیولایی به نام «دومزدی» خلق میکنه. وقتی که این هیولا آزاد میشه، بتمن و سوپرمن باید با هم کار کنند تا به یک جزیره غیر مسکونی هدایتش کنند تا موقعی که باهاش مبارزه میکنند آدم های شهر آسیب نبینند. وقتی نبرد حساس تر شد، ارتش تصمیم گرفت که بمب های هسته ای روی دومزدی بندازه . این ایده شبیه به وقتیه که دولت آمریکا دستور داد موشکی هسته ای روی کل شهر نیویورک در فیلم اونجرز انداخته بشه (تا مهاجمین "چیتاری" نابود بشوند). ولی خوشبختانه تونی استارک موشک رو از طریق کرم چاله (wormhole) بین دنیایی به هدف زد و آسیبی به شهر نرسید.

 

7- شوخ طبعی!

شوخ طبعی!

بیشتر انتقاداتی که از DCEU میشه اینه که فیلمهایش عبوس و تهی از شادی و خوشحالی هستند. البته بعضی ها هم به اشتباه فکر میکنند چون فیلم های دی سی شوخ طبعی ندارند پس به خوبی فیلم های مارول نیستند. ولی این درست نیست. چون لحن دارک یا لایت ربطی به خوب یا بد بودن فیلم نداره. شما میتونی دارک باشی و لایت ولی مهم اینه که داستان خوبی را روایت کنید. در هر حال وارنر و دی سی با این حال در فیلم "واندرومن" سعی کردند شوخ طبعی تزریق کنند.  "جاستیس لیگ" پتانسیل هم این رو داره که مسیر برعکس رو طی کنه. یعنی انگار جوک و شوخی بیش از حد داخلش گذاشته شده. و از اونجایی که «جاس ویدون» الان داره روی این فیلم کار میکنه پس ناخودآگاه مقایسه هایی با سری فیلم های اونجرز انجام میشه. بیایید امیدوار باشیم که بتونند به خوبی شوخ طبعی را در جاستیس لیگ مدیریت کنند. چون اگه نتونند اون وقت بیش از پیش برچسب تقلید از فیلم های مارول بهشون میخوره.

 

6- سرزمین خدایان

 سرزمین خدایان

البته این رو نمیشه تقلید دونست و بیشتر یه جور شباهته. چون همیشه در دنیای کمیک ما سرزمین Themyscira (جزیره ای که «دایانا» از آنجا می آید) را داشته ایم که حتی قدمتش به قبل از کمیک های ثور میرسه (و البته هم واندرومن و هم ثور از اساطیر باستان الهام گرفته اند!) در این سرزمین آمازون ها زندگی میکنند و خودشون را مهیا میکنند تا جنگجویان ماهری باشند. آنها از دیگر نقاط جهان جدا هستند. تا اینکه یکی از آنها که فرزند یک خدا است به دنیای خارج میره. این ایده بسیار شبیه به شهر "آزگارد" در فیلم های ثور است؛ جایی پر از خدایان که از اساطیر گرفته شده اند. هر کی آنجا هست نیرومند است و آنها هم از کره زمین جدا هستند.

 

5- تازه کارها

 تازه کارها

اگر از کامئوی کوتاهش در فیلم "بتمن علیه سوپرمن" صرف نظر کنیم، پس باید گفت که اولین حضور فلش در DCEU در فیلم جاستیس لیگ خواهد بود و در آن با سایبورگ، بتمن، واندرومن، سوپرمن و آکوامن هم تیم خواهد شد. ولی اینجا یک مشکلی است: شخصیت او به شدت شبیه به شخصیت اسپایدرمن است! او خیلی ذوق داره در کنار قهرمانان مشهوری همچون بتمن کار کنه (درست مثل پیتر پارکر MCU). کاملا هم معلومه مثل اسپایدرمن دنیای MCU بسیار بی تجربه است. و جالبه که خود وارنر هم رسما اعلام کرده که فلش همون نسخه DCEU از «تام هالند» (بازیگر نقش اسپایدرمن) هستش!

 

4- آهنگ "روحی در آسمان"

 آهنگ "روحی در آسمان"

روحی در آسمان نام آهنگی محبوب است که توسط «نورمن گرین بام» منتشر شده است. هواداران MCU یادشون هست این آهنگ رو چون در ساندتراک فیلم نگهبانان کهکشان 1 به نام Awesome Mix Vol 1 به کار رفته بود. تو خود این فیلم به کار نرفته بود ولی واقعا آهنگ قشنگیه. بعد همین آهنگ در فیلم "جوخه خودکشی" هم به کار  رفت (در کل این فیلم از آهنگ های عجیب و بی ربطی استفاده کرده بود) . به نظرتون اتفاقی بوده؟ من که میگم نه!

 

3- ترس از قدرت های قهرمانان

 ترس از قدرت های قهرمانان

در فیلم "مرد پولادین" تم اصلی روی تصمیمی بود که کلارک کنت باید میگرفت: آیا قدرت های خودش رو به دنیای نشون میده و با این کارش فرصت داشتن یک زندگی عادی رو از خودش بگیره یا اینکه پنهان باقی بمونه و با تبعات کمک نکردن به دیگران کنار بیاد؟ولی وقتی شروع میکنه به اینکه خودش رو نشون بده مردم عامه شروع میکنند به ترسیدن از او (برخی هم بهش احترام میگذارند ولی نه زیاد). این نکته و این تم بعدا در بتمن علیه سوپرمن بیش از پیش مورد تاکید قرار میگیره. ولی یادمون نره که قبلا در فیلم "هالک شگفت انگیز" و سری فیلم های "اونجرز" هم به این ایده پرداخته شده بود. یعنی دنیا از بروس بنر/هالک و قدرتی که او داره میترسه. ولی باید قبول کرد که این ایده در مرد پولادین بهتر اجرا شد. ولی در هر حال ایده اش تکراری بود.

 

2- آشنای سابق بابام حالا میخواد منو بکشه!

 شریک سابق بابام حالا شده دشمنم!

در فیلم مرد پولادین، خبیث اصلی («ژنرال زاد«) یک مرد عصبانی بود که قبلا از آشنایان پدر قهرمان داستان بود. وقتی دوباره او را دیدیم ، سعی میکنه نقشه بکشه و دنیا رو نابود کنه و قهرمان فیلم رو بکشه. این خط اصلی داستان فیلمه. ولی خط اصلی داستان آیرون من 1 هم بود. بهش فکر کنید. «اوبادیا استین» شریک هاوارد استارک بود ولی بعد از مرگش سعی کرد شرکتش رو بالا بکشه. وقتی هم تونی بزرگ شد، استین سعی کرد که بکشتش و صنایع استارک رو صاحب بشه. زاد هم خیلی شبیه به اوباید استین هستش. تنها فرقشون اینه که استین یک بیگانه فضایی نیست.

 

1- صحنه های داخل تیتراژ پایانی

 صحنه های داخل تیتراژ پایانی

این نکته ای هستش که تا پایان عمر میشه بهش استناد کرد چون این مارول بود که رویه نشان دادن صحنه های وسط تیتراژ پایانی رو مد کرد. DCEU هم داره همین کار رو میکنه. ولی بدبختی اینه که همه دارند همین کار رو میکنند! استودیو یونیورسال داره با اون Dark Universe خودش این کار رو میکنه (فیلم "مومیایی" صحنه وسط تیتراژ داشت)، وارنر داره در Monsterverse این کار رو میکنه (فیلم "جزیره اسکال" صجنه تیتراژ نهایی داشت)  در سری فیلم های ایکس من شرکت فاکس همین کار رو میکنند و حتی دیزنی چون فیلم جدید "دزدان دریایی کارائیب" ته تیتراژ نهایی یک صحنه مهم داشت.

 

نویسنده: جاشوآ الیوری

مترجم: امیر حسین زارع

منبع : سایت CBR

 

مطالب مرتبط:

این 5 شخصیت معروف دنیای کمیک از چه شخصیت هایی تقلید کرده اند؟

15 دفعه ای که سریال های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

10 قهرمانی که از ولورین (WOLVERINE) تقلید کرده اند

15 دفعه ای که فیلم های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

15 دفعه ای که طراحان کمیک بوک از ظاهر شخصیت های واقعی تقلید کردند

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

سوپرمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

مرد عنکبوتی از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

کپی برداری بی شرمانه "ماورای بتمن" (BATMAN BEYOND) از مرد عنکبوتی !

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Super Captain
#1 Super Captain 1396-06-30 17:27
ممنون از ترجمه خوبتون :-)
ولی نمیدونم چرا همه اینقدر از دی سی ایراد میگیرن ؟چرا هر کاری میکنه میگن تقلید کرده؟ من خودم عاشق فیلم های مارول هستم چون با برنامه پیش میره و مخاطب رو حسابی جذب میکنه ولی کی دوست نداره دی سی یه فیلم خوب از بتمن یا سوپرمن یا بقیه کاراکتر هاش بسازه(من به همون اندازه ای که اسپایدی رو دوست دارم بتمن روهم دوست دارم شما چی؟) ...پس چرا به جای حمایت از دی سی و نشان دادن راه درست و چاره اندیشی دائما اونو نیکوبن و برچسب متقلب بهش میزنن .البته یه جاهایی تقلید هست ولی تقلید در کارهای هنری برای بقای این عرصه ها لازمه و نمیشه بهش تقلید مطلق گفت.
به امید روز های اقتدار قهرمانان روز های بچگیمون 8)
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#2 Captain Steve Lover 1396-06-30 17:40
ايول عجب مقاله اى...خيلى منتظر اين ترجمه بودم چون مقاله رو به زبان خارجى تو cbr خونده بودم...

به نظرم بيشرمانه ترين كپى شماره ١ هست...و كپى هاي جوخه انتحار از محافظان كهكشان ...

به شخصه اون مورد((سرزمين خدايان)) رو كپى حساب نميكنم چون همونطور كه گفتيد يه جور شباهت هست بيشتر تا كپى...

اون مورد ((اشناي پدرم دشمنم شده)) هم خيلي بيشرمانه و مشخص بود ...واقعاً يعنى هيچ ايده اى به ذهنشون نرسيد؟!
كلاً من حس ميكنم شباهت خيلي زيادى بين مَرد پولادين و مَرد اهنى هست ولى فيلم مرد اهنى هست و خيلي از فيلم هاي مارول كپى كردن ...

قاعدتاً اينكه هر دو دنيا يه قهرمان دارن كه اماتوره يا يه قهرمان دارن كه كمك مادى ميكنه ايرادى نداره...ولى اينكه رابطه ها رو درست مثل هم نشون بدن مشكله...رابطه يه بروس وين و برى ألن درست شبيه رابطه ي توني استارك و پيتر پاركره...

بقيه موارد هم (جز سرزمين خدايان) كپى حساب ميشن...
با تشكر...
نقل قول کردن
m.k.t
#3 m.k.t 1396-06-30 17:44
مقاله ی خوبی بود ولی به نظر من چون DCداره بدون برنامه درستی پیش میره مجبور از ایده هایی که تا حالا جواب داده استفاده کنه
تا سال ۲۰۱۳بهترین فیلم های ابر قهرمانی رو مارول می‌ساخته و رگه های کمدی داشته پس همه فیلم های ابر قهرمانی رو با فظای شاد می شناختن به همین خاطر به فیلم های DCمیگفتن شاد نیست خب وقتی مردم با فیلم های مارول خو گرفتن و نمی‌تونی فازشونو عوض کنی مجبور از مارول الهام بگیری
نقل قول کردن
spider parker
#4 spider parker 1396-06-30 18:37
خسته نباشید جناب زارع ، ممنون بابت ترجمه این مقاله ...
۱۵.خب تقریبا اسم اینو تقلید نمیشه گذاشت ، اگر قسمت دوم کمیک The Dark Knight Return رو خونده باشید ، هم میبینید بروس برای مبارزه با سوپرمن یه زره بر تن میکنه ، ولی خب بی شباهت به مبارزه هالک باستر و هالک هم نیست !
uupload.ir/.../...
۱۴.راستش من هنوز فیلم واندر وومن رو ندیدم ، پس نظری ندارم !

۱۳.اونطور که در تریلر های فیلم لیگ عدالت دیدیم انگار بروس حامی مالیه ، ولی بنظرم این مورد بیشتر شباهته تا تقلید .

۱۲.من کلا از فیلم "جوخه خودکشی" متنفرم ! این فیلم میتونست perfect باشه اما یه تقلید لوس و شکست خورده از محافظین کهکشان بود ، برای مثال تا جایی که تونستن از آهنگ های جور وا جور و بی ربط برای فان کردن لحن فیلم استفاده کردند یا شوخی های بیمزه و لوس ، نداشتن داستان منسجم و یکپارچه و یا حضور شخصیت هایی که بود و نبودشون حتی یک اپسیلون در پیشبرد داستان تاثیر نداشت مثلا کاپیتان بوومرنگ ، جوکر :| ، کتانا ، کیلر کراک و کلی شخصیت درجه ۳ و ۴ ...
کلا تنها نقاط عطف این فیلم بازی ویل اسمیت و مارگو رابی بود و این دو تنها چیزی بودند که به دلم نشستند ...
(ببخشید اگه از بحث خارج شدم یا سرتونو درد آوردم)

۱۱.قبول دارم این موضوع که بتمن ، مرشدِ فلش هستش یجورایی تقلید از رابطه استاد شاگردی آیرون من و اسپایدرمن در Mcu هستش ...

۱۰.در شماره ۱۲ نظرمو گفتم :)

۹.اسم اینو تقلید نمیشه گذاشت ، میشه گفت یجورایی الهام گرفتند ...

۸.جالبه ... تا حالا به این موضوع فکر نکرده بودم ، آره خب ... این یجور تقلیده ... اما بنظرم در فیلم انتقام جویان این موضوع بهتر نشون داده شد. (چیو با چی دارم مقایسه میکنم! :lol: )

۷.امیدوارم به خاطر فان بودن لحن و لایت تر شدن فیلم لیگ عدالت شوخی های بیمزه بهش تزریق نکنن مثل بعضی از فیلما که دقیقه ۹۰ کلی آهنگ و شوخی های لوس بهش اضافه میکنن (مدیونید فکر کنید جوخه خودکشی رو میگما :D )

۶.همون طور که در مقاله گفته شد این بیشتر یه شباهته تا تقلید ...

در مورد شماره ۵ و ۴ و ۳ نظر خاصی ندارم ...

۲.بنظرم تا حد زیادی الهام گرفته شده اما تقلید نیست ...

۱.به نظرم اینم تقلید نیس این یه سبک جدید و نوآورانه هستش که مارول استدیوز ، ابدأ کرده و خیلی از فیلم ها هم ازش پیروی میکنند ...
نقل قول کردن
spider parker
#5 spider parker 1396-06-30 18:45
به نقل از m.k.t:

مقاله ی خوبی بود ولی به نظر من چون DCداره بدون برنامه درستی پیش میره مجبور از ایده هایی که تا حالا جواب داده استفاده کنه
تا سال ۲۰۱۳بهترین فیلم های ابر قهرمانی رو مارول می‌ساخته و رگه های کمدی داشته پس همه فیلم های ابر قهرمانی رو با فظای شاد می شناختن به همین خاطر به فیلم های DCمیگفتن شاد نیست خب وقتی مردم با فیلم های مارول خو گرفتن و نمی‌تونی فازشونو عوض کنی مجبور از مارول الهام بگیری

بنظر من مرد با فیلم های دارک مشکلی ندارند برای مثال فیلم تحسین شده شوالیه تاریکی که فکر نمیکنم کسی منکر شاهکار بودنش باشه و تقریبا همه قبولش دارن ;-) .(میدونم سه گانه نولان کمیک بوکی نبود اما تم ابرقهرمانی داشت)
نقل قول کردن
Marc Spector
#6 Marc Spector 1396-06-30 18:54
به نقل از Super Captain:
ممنون از ترجمه خوبتون :-)
ولی نمیدونم چرا همه اینقدر از دی سی ایراد میگیرن ؟چرا هر کاری میکنه میگن تقلید کرده؟ من خودم عاشق فیلم های مارول هستم چون با برنامه پیش میره و مخاطب رو حسابی جذب میکنه ولی کی دوست نداره دی سی یه فیلم خوب از بتمن یا سوپرمن یا بقیه کاراکتر هاش بسازه(من به همون اندازه ای که اسپایدی رو دوست دارم بتمن روهم دوست دارم شما چی؟) ...پس چرا به جای حمایت از دی سی و نشان دادن راه درست و چاره اندیشی دائما اونو نیکوبن و برچسب متقلب بهش میزنن .البته یه جاهایی تقلید هست ولی تقلید در کارهای هنری برای بقای این عرصه ها لازمه و نمیشه بهش تقلید مطلق گفت.
به امید روز های اقتدار قهرمانان روز های بچگیمون 8)

دوست من من با اکثر حرفات موافقم ولی کی گفته همه در حال کوبوندن دیسی هستن و راه درست رو بهش نشون نمیدن؟؟
از سال 2016 و با اکران فیلم bvs همه دارن میگن /اقا این فرمولی که پیش گرفتی جواب نمیده باید یونیورستو دوباره از اول با بازیگرای بهتر و با حوصله شکل بدی،ولی وانر میگه : ((نه ما بلدیم چیکار کنیم برای همین به جای یه کیلر کراک یه تپه میک آپ بهتون میدیم ،یا به جای جوکر یه بچه سوسول گنگستر که فقط بلده وسط خندیدنش یهو جدی بشه بهتون
تحویل میدیم.))

به نقل از Captain Steve Lover:
ايول عجب مقاله اى...خيلى منتظر اين ترجمه بودم چون مقاله رو به زبان خارجى تو cbr خونده بودم...

به نظرم بيشرمانه ترين كپى شماره ١ هست...و كپى هاي جوخه انتحار از محافظان كهكشان ...

به شخصه اون مورد((سرزمين خدايان)) رو كپى حساب نميكنم چون همونطور كه گفتيد يه جور شباهت هست بيشتر تا كپى...

اون مورد ((اشناي پدرم دشمنم شده)) هم خيلي بيشرمانه و مشخص بود ...واقعاً يعنى هيچ ايده اى به ذهنشون نرسيد؟!
كلاً من حس ميكنم شباهت خيلي زيادى بين مَرد پولادين و مَرد اهنى هست ولى فيلم مرد اهنى هست و خيلي از فيلم هاي مارول كپى كردن ...

قاعدتاً اينكه هر دو دنيا يه قهرمان دارن كه اماتوره يا يه قهرمان دارن كه كمك مادى ميكنه ايرادى نداره...ولى اينكه رابطه ها رو درست مثل هم نشون بدن مشكله...رابطه يه بروس وين و برى ألن درست شبيه رابطه ي توني استارك و پيتر پاركره...

بقيه موارد هم (جز سرزمين خدايان) كپى حساب ميشن...
با تشكر...

راستش من با چندتا از موارد مقاله مخالفم به عنوان کپی یعنی
15.13.9.8
درواقع اگر مقاله یه مقاله شخصی بود(شخصی به جز آقای ترابی)من کاملا با مقاله مخالف بودم ولی چون ترجمه بود و سایت کمیک بوک یه استانداردی داره نمیشه نادیدش گرفت،
الان یکی یکی خدمتتون توضیح میدم که چرا:

15.همونطور که داخل مقاله گفته شد وانر خبر ساخت فیلم bvs رو قبل از سیویل وار داده بود،ضمن اینکه کمیک بازگشت شوالیه تاریکی فرانک میلر از کمیکای قدیمی و قوی بتمن هستش که ظاهر بتمن همونطوری بود ضمن اینکه برای مقابله با یه موجود قوی نمیشه دست خالی به نبردش رفت ،بنابر این نمیشه گفت چون بتمن لباس زرهی داشته و ایرون من هم هالک باسترو داشته پس تقلیده.

13.این یه چیز کاملا بدیهیه که یه نفرتیمو تامین کنه ضمن اینکه این ایده تو dceu که سهله تو کله arrow verse هم به صورت تک تک وجود داره،پس این هم یه چیز بدیهیه درمورد watch tower هم بگم که زیاد چیز عجیبی نیس اگر در پایان فیلم ساخته بشه حالا چه hall of justice چه watch tower چون به هرحال قهرمانا یه جایی باید دور هم جمع بشن دیگه، هرچند با وجود خساست وارنر بعید میدونم اون همه پولو برای cgi خرج کنه و احتمال hall of justice بیشتره.

9.ببینید اگر بخواییم اینجوری حساب کنیم کل فیلمو باید کپی فرض کنیم چون کاپتان راجرز هم کل عمرشو به صورت یه بچه ضعیف که همواره کتک میخوره و مورد تمسخر قرار میگیره سپری کرده و یهو تبدیل میشه به یه آدم دیگه که هم خوش تیپه و هم قوی هستش بنابر این حالا رفتار اطرافیاش باهاش فرق میکنه و دنیا هم براش یه جور دیگه شده.(دقیقا مثل واندر وومن که از یه فضا در اومده و با یه فضای دیگه آشنا شده)
بنابر اینجور مقایسه درست نیست که فقط به خاطر عکسا بگیم اینا بهم شبیهن ولی خب طبیعتا مثل هر رویداد مهم دیگه ای که انسان بهش وارد میشه و دوس داره ثبتش کنه جنگ هم همینجوریه و نه تنها واندر وومن و کاپتان راجرز بلکه هر فرد دیگه ای که در جنگ بود از این یادگاری ها داره..

8. اصولا سیاست کشورایی که دارای صلاح هسته ای هستن و برای بار اول با یه حادثه ای مثل جنگ رو به رو میشن چون میترسن از مقابله با این حادثه به دم دست ترین چیز پناه میبرن که در این مورد صلاح هسته ایه و آمریکا ازون دست کشور هاست که صلاح هسته ای جزو آخرین خط های دفاعیشه(خب رویدادهای هردو فیلم هم در آمریکا اتفاق می افتاد )پس این هم تقلید نیس به نوعی شباهت مقابله دولت با یه چیزه.(ولی اگر بخواین خیلی دقیق به dceu نگاه کنید از خودتون بپرسید چرا موقع bvs صلاح هسته ای بعد هنگام مقابله با ساحره ،جوخه انتحاری؟؟؟.

حالا به عنوان نکته پایانی باید بگم که مقایسه dceu با mcu اصلا به هیچ عنوان درست نیست یعنی این فیلم ها صرف نظر از رقابت شرکت های منبع اقتباسشون در کتاب های کمیک (که اصلا بحثش جداس) حتی نزدیک سطح همدیگه هم نیستن یعنی وقتی که به شخصه فیلم های dceu رو میبینم صرفا به عنوان یه movie fan میبینم و اصلا حس خاصی بهم دست نمیده و مثل بقیه فیلمهایی که نگاه میکنم شروع میشن که تموم شن ولی وقتی mcu رو میبینم با تمام گاف هایی(کم هستن) که داره به عنوان یک movie fan و یک comic fan میبینم و واقعا جالبه
نقل قول کردن
neo.hamid2000
#7 neo.hamid2000 1396-06-30 18:54
تشکر بابت ترجمه. اولا خیلی از این چیز ها خلاقیت مارول نیست و قبلا در خیلی از فیلم ها به کار رفته پس با منطق شما مارول هم اینا رو تقلید کرده. دلیل نمیشه چون فیلم دی‌سی بعد از مارول ساخته شده پس حتما از اون فیلما الهام گرفته. خب بریم سراغ موارد خیلی ...
۲-توی کمیک ها ژنرال زاد با پدر سوپرمن تو یه سیارست پس نباید گفت این یه تقلیده
۵- فلش خیلی جوانه خوب معلومه تو گروهی که همه تقریبا سنشون بالاس بی تجربه به حساب میاد ربطی هم به اسپایدرمن نداره
۶- همه میدونن واندرومن از یه جزیره میاد که اسطوره‌ی مردمش خداهاشن.
۷-این دیگه خیلی چرته. حالا چون چن تا فیلم دی‌سی دارکه بعد یه فیلمی ساخته بشه که شوخی داره تقلید از ماروله؟! فک کنم خودتون هم این موردو اصلا قبول نداشته باشین.
۹- چی بهتر از ثابت کردن عمر طولانی واندرومن با یه عکس خیلی قدیمی؟! خودتون بگید
۱۰- اخه بابا کمیکاشون همینه چه ربطی داره. اینا تو خیابونن اونا تو فضان .
۱۳-بروس وین پولدارترین قهرمان دی‌سیه خب به نظرتون کی لوازم گروه رو میخره نکنه اکوامن؟!!!!
نقل قول کردن
Unknown
#8 Unknown 1396-06-30 19:02
خیلی ممنون بابت مقاله وامید وارم خسته نباشید،من میدونم که این مقاله ترجمس ولی کلا میگم ،ما نمیتونیم بگیم همه ی موارد زیر کپی فیلم های دی سی از مارول چون مثلا مورد شماره 15 آیرون من برای شکست هالک نیاز به یک لباس کاربردی و مخصوص داشت و دقیقا همین طور بتمن حتی اگه بیایم به بهترین منبع (کمیک) هم توجه نکنیم باز منتقمون میگه بتمن برای شکست کسی مثل سوپرمن که از نظر جسمانی خیلی خیلی سر تر از بتمن حتما به یک لباس زره ای لازم داره پس نمیتونیم بگیم دی سی کپی کرده .
نقل قول کردن
amo1
#9 amo1 1396-06-30 19:09
مقاله خوبی بود. با همش موافق نیستم ولی باعث شد جهانبینی مارول و محدودیت های ژانر ابرقهرمانی رو بهتر بشناسم
ممنون
نقل قول کردن
Marc Spector
#10 Marc Spector 1396-06-30 19:09
به نقل از neo.hamid2000:
تشکر بابت ترجمه. اولا خیلی از این چیز ها خلاقیت مارول نیست و قبلا در خیلی از فیلم ها به کار رفته پس با منطق شما مارول هم اینا رو تقلید کرده. دلیل نمیشه چون فیلم دی‌سی بعد از مارول ساخته شده پس حتما از اون فیلما الهام گرفته. خب بریم سراغ موارد خیلی ...
۲-توی کمیک ها ژنرال زاد با پدر سوپرمن تو یه سیارست پس نباید گفت این یه تقلیده
۵- فلش خیلی جوانه خوب معلومه تو گروهی که همه تقریبا سنشون بالاس بی تجربه به حساب میاد ربطی هم به اسپایدرمن نداره
۶- همه میدونن واندرومن از یه جزیره میاد که اسطوره‌ی مردمش خداهاشن.
۷-این دیگه خیلی چرته. حالا چون چن تا فیلم دی‌سی دارکه بعد یه فیلمی ساخته بشه که شوخی داره تقلید از ماروله؟! فک کنم خودتون هم این موردو اصلا قبول نداشته باشین.
۹- چی بهتر از ثابت کردن عمر طولانی واندرومن با یه عکس خیلی قدیمی؟! خودتون بگید
۱۰- اخه بابا کمیکاشون همینه چه ربطی داره. اینا تو خیابونن اونا تو فضان .
۱۳-بروس وین پولدارترین قهرمان دی‌سیه خب به نظرتون کی لوازم گروه رو میخره نکنه اکوامن؟!!!!

ببین عزیز منم اولش همین ذهنیت تورو داشتم ولی وقتی بیشتر فک کردم به جز مواردی که تو کامنت قبلی گفتم بحث این نیست که تو کمیک بوده یا نه بحث اینه که چرا از بین این همه داستان اینارو انتخاب کرده ؟
هرچند اون مورد آشنای سابق بابام حالا میخواد منو بکشه رو منم یکم روش شک دارم چون خیلی قبل تر ژنرال زاد تو فیلم سوپر من (کریستوفر ریوز) حضور داشت.
نقل قول کردن
Marc Spector
#11 Marc Spector 1396-06-30 19:11
به نقل از Unknown:
خیلی ممنون بابت مقاله وامید وارم خسته نباشید،من میدونم که این مقاله ترجمس ولی کلا میگم ،ما نمیتونیم بگیم همه ی موارد زیر کپی فیلم های دی سی از مارول چون مثلا مورد شماره 15 آیرون من برای شکست هالک نیاز به یک لباس کاربردی و مخصوص داشت و دقیقا همین طور بتمن حتی اگه بیایم به بهترین منبع (کمیک) هم توجه نکنیم باز منتقمون میگه بتمن برای شکست کسی مثل سوپرمن که از نظر جسمانی خیلی خیلی سر تر از بتمن حتما به یک لباس زره ای لازم داره پس نمیتونیم بگیم دی سی کپی کرده .

دقیقا آفرین.
نقل قول کردن
Webman
#12 Webman 1396-06-30 19:12
من به جز یک یه مورد با همش موافقم. موفقیت باعث میشه ازت تقلید بشه و قطعا دی سی به عنوان شرکتی که همیشه در سایه مارول بوده از این قاعده مستثنی نیست
نقل قول کردن
spidey is peter parker
#13 spidey is peter parker 1396-06-30 19:20
مقاله بسیار خوب و قابل تاملی بود. الان دنیای مارول رو بهتر میشناسم و البته محدودیت های دی سی هم را بهتر درک میکنم چون انگار مارول هر چیز خوبی که وجود داشته را انجام داده و الان چاره ای نیست جز اینکه ازش تقلید کرد
نقل قول کردن
hassan91
#14 hassan91 1396-06-30 19:33
خوب بعضیهاشون واقن شباهته، نمیشه گفت تقلید، ولی برخیهاشون واقعا تقلید محضه. مخصوصا چوخه خودکشی که میشه گفت همینم یکی از عوامل شکستش بود.

من قبل از مارول هم صحنه بعد از تیتراژ دیده بودم که یکیش همین دزدان دریایی کارئیب یک بود که یا حتی تو فیلم جانی انگلیش(همون مستر بین :D ) هم بود.
صد در صد فیلمای عالم مارول هم به صحنه های بعد از تیتراژ نیاز داره چون واقعا زمینه چینی میکنه.
البته چون هیجان زده شدم این رو هم بگم که بهترین صحنه بعد از تیتراژ ماله فیلم تور یک بود چون نشون داد که لوکی باز نقشه داره.
نقل قول کردن
Best comicfan
#15 Best comicfan 1396-06-30 20:20
عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای زارع برای ترجمه ...
والا تقلید ها که همیشه از مارول نسبتا زیاد بوده ، اما DCEU از همون اواسط 2013 ، تقلیدهای آشکار و گاهی اوقات تصادفی ای کرده که به راحتی با اسناد و مدارک موجود قابل اثبات است . اکثر اوقات این تقلیدها کاملا آشکارا و اثبات شده شده است که اشاره به عمل زشت روسا و برخی عوامل DCEU دارد ؛ اما بعضی اوقات میشود گفت که با اینکه دوباره حق با آنان نیست ولی کمتر مقصر هستند . چون که برای مثال آنها نمیتوانند به دلیل اینکه یک صحنه قبلا در فیلم های مارول دیده شده است اریجین و یا صحنه ی اقتباس شده کاراکتر و فیلم شان را تغییر دهند (اما فراموش نکنیم که آنها میتوانند فضای سکانس را بدون اینکه تغییری در ریشه کمیک بوکی اش ایجاد کنند ، بدون حتی ذره ای تقلید و کپی برداری ارائه دهند ) .
15- به نظرم این مورد برای Batman Vs Superman مورد نیاز بود ، چه برای روال داستانی فیلم و واقع گرایانه بودن آن و چه برای نمایش اون اقتباس زیبا . هرچند در بعضی موارد اون تقلید حس میشه ، اما به نظر من بیشترش تصادفی بودن شباهت این دو مورد است .
14- من هنوز Wonder Woman رو نیدیدم ، اما مطمئنا مثل کمیک هاش فیلم فیلم جالب و زیباییه ؛ اما چیزی که من هم شنیدم اینه که این فیلم DCEU هم خالی از تقلید نبوده . از جمله این صحنه ای که گفته شد . در نسخه اول کاپیتان آمریکا که این صحنه به قهرمانانه ترین و نمادین ترین شکل ممکن نشان داده شد ، اما همانطور که گفتم هنوز Wonder Woman رو ندیدم تا مقایسه کنم .
13- این تقلیدی است که درست DCEU از روی تونی استارک برداشت کرده است ؛ هرچند در بین اعضای جاستیس لیگ و در کل دنیای DC ، تنها قهرمان درجه یکی که به ثروتمندی و به قول خودمون خرپول بودن معروفه بتمنه (که همانند تونی استارک از لیدرهای اصلی تیمه) ، و یه جورایی DC چاره ی دیگری هم نداشت . اما همانطور که در ابتدای نظرم گفتم ، DC میتوانست با روش هایی در کنار حفظ نمادها و ریشه ها از تقلید دوری کند.
12- این یکی که بدون سند و مدرک هم معلومه کپی محضه . Suicide Squad به راحتی میتونست با یه سری تغییرات به یک موفقیت ماندگار تبدیل بشه و بیشتر از این حرفها توی دل هواداران جا باز کنه . اما همونطور که در مقاله هم اشاره شد ، علت اصلی ای که سبب عدم موفقیت چشمگیر این فیلم شد ، ناتوانی بارز فیلم در برقراری ارتباط با مخاطب (خصوصا فن ها) ، عدم القای عاطفه ی سکانس ها و کاراکتر ها و ناملموس بودن آن است . اما به نظر من ، تقلید هایی همچون این مورد چندان جدی به حساب نمی آیند ؛ چون حتی یک درصد حس خواهر برادری که بین دوقلوی های محبوب ماکسیموف در عصر التران به چشم میخورد (مخصوصا هنگام مرگ کوئیک سیلور که اشک آدم را سرازیر میکند) ، در Suicide Squad وجود نداشت .
11- این مورد هم تقلیدی بیش نیست ؛ همه هم میدانیم که DCEU به راحتی میتوانست برای اینکه از تقلید و کپی برداری از رابطه این دو قهرمان mcu در دنیای خودش ممانعت کند ، نقشه و جزئی از روال دنیایی اش را تغییر دهد . اما مسلما به دلیل اینکه این رابطه را در دنیای خودش هم میخواست ، این کار را نکرد .
10- مسلم است که ایده ی جوخه ی انتحاری ، زمانی به فکر مسئولان DCEU رسید که موفقیت شگفت انگیز نگهبانان کهکشان را به چشم خود دیدند ؛ اما میدانیم با اینکه جوخه انتحاری هم نکات مثبت معدودی داشت ، ولی هرگز نتوانست به پای گروه شگفت انگیز و ماندگاری همچون نگهبانان کهکشان برسد .
9- با اینکه Wonder Woman از دیدی خاص به نظر میرسد ، اما باید قبول کنیم که این سکانس ها از موفقیت های حال و هوا و فضای دهه 40 و جنگ جهانی دوم فیلم نخست کاپیتان آمریکا تقلید شده است . اما این به هیچ وجه به این معنا نیست که فضای مربوط جنگ جهانی دوم واندر وومن کپی ای از کاپتان آمریکا است ؛ بلکه واندر وومن بعد و دید خاصی از جنگ جهانی دوم را به نمایش میگذارد که البته بسیار خاص و زیباست ، اما روسای DCEU طمع کردند و جلوه ی تقلیدی و نادرستی را از این شخصیت به نمایش گذاشتند .
8- این مورد هم بیشتر بهش میخوره تقلیدی و به طمع ایجاد صحنه های مشابه ماندگار باشه ؛ اما هممون میدونیم که هیچ صحنه ی مشابهی ، نمیتواند حس قهرمانانه این صحنه را در فیلم Tha avengers القا کند .
7- به نظر من به این مورد نمیشه تقلید کاملا عمدی گفت ؛ چون DCEU در کنار اون فضای دارک و جدی ، به شوخ طبعی هم نیاز جدی داشت .
6- همینطور که در مقاله هم گفته شد ، به این مورد نمیتوان کپی برداری یا تقلید گفت ؛ بلکه تنها یک شباهت تصادفی است . این فضا در فیلم های Thor به خوبی به نمایش گذاشته شده اند ، اما هنوز Wonder Woman را ندیده ام (ولی اونطور که شنیدم نسبتا خوب بوده) . و البته این مورد که واندر وومن و ثور هر در سرزمین های اساطیری زندگی میکنند و هر دو با رفتن به دنیای خارج داستان های زیبایی را رقم زده اند ، مربوط به تشابه کمیک بوکی آنان است ، نه تقلیدی در دنیای سینمایی .
5- این مورد هم ، گزینه ای است که DCEU حتی برای تنوع و تغییر فضا هم که شده باید از آن استفاده میکرد ؛ هر چند تقلید هایی هم که صورت گرفته را نمیتوان منکر شد .
4- یکی دیگر از تقلید هایی هم که دوستان DCEU از موفقیت نگهبانان کهکشان تقلید کردند ، این بود که موسیقی نقش مهمی در برقراری ارتباط احساسی(چه هیجانی و چه عاطفی) فیلم با مخاطب ایفا میکرد (در فیلم نگهبانان کهکشان) . آنها حتی سعی کردند که سلیقه انتخاب موسیقی را هم از مارول تقلید کنند که هرگز موفق به خلق واقعی این خلاقیت نشدند .
نقل قول کردن
Best comicfan
#16 Best comicfan 1396-06-30 20:21
3- این ایده محوری و پراستفاده هم در بین MCU و DCEU مشترک بود . به نظر من مارک رافالو به خوبی توانست این حس را در دوفیلم به مخاطبان القا کند . هنری کویل هم در این موضوع خوب عمل کرد ، اما فراموش نکنیم که بروس بنر بار بیشتری بر روی دوش داشت ؛ چون که علاوه بر ترس مردم از قدرتهایش ، خود او هم ترس شدیدی از قدرتهایش و کارهایی که میتوانست با آنها بکند داشت .
2- این رو یه جورایی میشه گفت که تقلید از موفقیت
Iron man 1 بوده است . چون در مقایسه ، یه جورایی به نظر میرسه که ژنرال زادی که سوپرمن باهاش طرفه ، حس و رابطه قدیمی ای با خود سوپرمن داشته که به رابطه ی قدیمی بین تونی و استین بی شباهت نیست .
1- به نظر من این مورد شایسته ی این رتبه را داشت و تا حدود زیادی قابل اهمیت است . چون وقتی که طرفدار میبینه همچین ایده و خلاقیت جالبی که مختص یک سری فیلم های خاصه ، دزدیده میشه و به طمع در جاهای دیگه مورد استفاده قرار میگیره ، اذیت میشه و به مرور جذابیت خاصش از بین میره . البته ناگفته هم نمونه که صحنه ی بعد از تیتراژ در بین فیلم های مارول متعلق به فاکس ، اولین بار در فیلم X-men : the last stand مشاهده شد که در سال 2006 اکران شد و این تاریخ 2 سال قبل از تشکیل دنیای سینمایی مارول است . حالا فیلم های فاکس یه چیزی ، اما فیلم مومیایی (که با نمایش ضعیفش شروع دنیای Dark universe را رقم زد) و کینگ کونگ (دومین فیلم Monster verse) و فیلم های DCEU را به هیچ وجه نمیتوان توجیه کرد .
البته در آخر بگم که من خودم هم به علاوه علاقه شدید به مارول ، به بعضی کاراکتر های دی سی هم علاقه ی خاصی دارم ؛ اما ما باید همه ی تعصباتمان را کنار بگذاریم ، و قبول کنیم که به دلایلی دی سی در دنیای سینمایی اش خیلی ضعیف تر از مارول عمل کرده است .
نقل قول کردن
zahed arazi
#17 zahed arazi 1396-06-30 20:29
ممنون بابت ترجمه این مقاله درسته بین مخاطبین سایت یخورده تفرقه ایجاد میکنه ولی اگه دقت کنین همون اولشم هم نوشته مقاله ماله سایت cbrهستش spidey.irهم فقط ترجمش کرده من هم با بعضیاش موافقم و با بعضیاش مخالف
بنظرم سه شیش پونزده نمیشه اسمشون رو تقلید گذاشت واقعا هم بنظرم تقلید نبودن اینا کم مونده بود نویسنده این مقاله بیاد بگه که بروس وین از تونی استارک تقلید کرده بخاطر اینکه پولداره اینو بخاطر شیش و اون جمله ی اخر 14 گفتم یجورایی 13 هم نمیتونست تقلید باشه

اما بجز اینا کاملا واضحه که چطوری تقلید کرده دیگه چی ازین واضح تر که خود وارنر هم گفته فلش همون نسخه mcuاسپایدرمن هستش فیلم جوخه انتحار که واقعا ی تقلید کاملا روشن بودش حتی فیلمشم بنظرم میتونه نامزد بدترین فیلم های کمیک بوکی بشه چون واقعا همینجوری پاشدن ی فیلم ساختن بدون ایده ی جدید بدون ی فیلمنامه درست حسابی بدون ی داستان جذب کننده ای کاملا اون مورد معلومه که تقلید کرده بقیش هم همینطور

اما با جمله اخر گزینه اولتون شدیدا مخالفم خیلی مسخره بود نمیدونم خودتون اضافه کردین یا واقعا تو مقاله بود ولی کاملا تعصبی بود اولین فیلم دزدان دریایی کاراییب که ساخته شد تو سال 2003 صحنه تیتراژ پس از پایان داشت حتی نسخه های بعدیش یا نسخه سومیش که تو سال 2007 اومد حتی اون موقع mcu اصلا تاسیس نشده بود بازم صجنه تیتراژ پس از پایان داشت بهرحال اون جمله اخر خیلی خیلی تعصبی گفته شده بود و اون گزینه هم فک نکنم ی چیز جالب و جدیدی باشه صحنه های تیتراژ پس از پایان حتی خیلی قبل تر از مارولم اونا بودن اما مثلا اگه همین دیسی پاشه تو تیتراژ پس از پایان از دارکساید رونمایی کنه اونموقع اره اونم ی تقلید حساب میشه

اگه قراره منطقی باشیم اینم باید قبول کنیم
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1396-06-30 20:42
به نقل از amo1:
مقاله خوبی بود. با همش موافق نیستم ولی باعث شد جهانبینی مارول و محدودیت های ژانر ابرقهرمانی رو بهتر بشناسم
ممنون


افرین این بهترین نظر این مطلب بود
به نظرم از بعد فنی اگه به مقاله اگه نگاه بشه مشخص میشه چقدر غنی هستش. به همین خاطره که ترجمه شده. مهم نیست باهاش موافقیم یا مخالف (من خودم کامل باهاش موافق نیستم) ولی ادم وقتی مطالعه اش میکنه با تم های هر دو دنیای مارول و دی سی اشنا میشه
و ممنون از اقای قدیانی که نظرات تنش زا را عدم انتشار زد چون بعضی ها به جای توجه به بخش های فنی فرصت پیدا کردن عقده گشایی کنند!
نقل قول کردن
Mister J
#19 Mister J 1396-06-30 20:58
سلام
حسام احمدی هستم. امیدوارم منو فراموش نکرده باشید و نگید که این از کجا پیداش شد.
جا داره بگم خاک بر سر نویسنده این مقاله (نویسنده اصلی) که اینقدر درک پایینی داره و البته معلومه که یه دی سی هِیتر هستش
الان میگم که چرا

15. لباس زرهی بتمن برمیگرده به سال 1986 و کمیک بازگشت شوالیه تاریکی. یعنی 29 سال قبل از اینکه فیلم انتقامجویان:عصر التران ساخته بشه. تازه سال 2012 توی انیمیشنش هم این لباس رو دیدیم.

14. توی این مورد شباهت زیاده ولی بازم تقلید نیست. استیو ترور اون هواپیما رو دزدید و قصدش این بود که هواپیما رو دور کنه تا به کسی آسیب نرسه. ولی کپ رفت داخل هواپیمای رد اسکال تا باهاش بجنگه و بعد از اینکه رد اسکال ناپدید شد کپ نمیدونست که با هواپیما چیکار کنه و نتونست کنترلش کنه و... این دو تا با هم فرق دارن.

13. اولا اینکه توی فیلم JL بتمن حامی مالی جاستیس لیگ نیست بلکه موسس جاستیس لیگه و به طبع و مثل همیشه همونطور که توی کمیکها هم دیدیم از امکانات مالی و سخت افزاری خودش بری اهداف جاستیس لیگ هم استفاده میکنه.

12. چون انچینترس جادوگره و برادر داره پس از اسکارلت ویچ تقلید شده... باریکلا! عجب استدلالی!!

11. الان رابطه بروس وین و بری آلن کجاش رابطه استاد و شاگردیه؟؟ بروس وین فقط میره سراغ بری که ازش کمک بگیره. استاد و شاگرد کجا بود؟؟!! در ضمن توی تریلرا دیدیم که بری خودش کلی دم و دستگاه داره و لباس فلش هم خودش ساخته.

10. مقایسه این دو گروه و زدن برچسب تقلید به جوخه کار احمقانه ایه. اولا زمانی که جوخه انتحار توی دنیای کمیک خلق شد اثری از "نگهبانان کهکشان مدرن" نبوده. ثانیا جوخه یک سری جنایتکار هستن که توسط سازمان آرگوس زندانی و به خدمت گرفته میشن. پس این ربطی به چند تا شخصیت که توی فضا و سیارات دیگه با هم آشنا میشن و تیم تشکیل میدن نداره.

9. این شباهت به خاطر اینه که هر دو شخصیت ریشه در جنگ جهانی دارن و اولین کمیکهاشون هم در زمان جنگ جهانی جریان داشته. در ضمن فیلم واندرومن در جنگ جهانی اول جریان داره ولی فیلم کپ 1 در جنگ جهانی دوم.

8. این که اصلا چیز خاص و ویژه ای نیست که بخوایم بهش بگیم تقلید. از این اتفاقات تا دلتون بخواد قبلا هم بوده. یادمه توی فیلم سوپرمن کریستوفر ریوز هم سوپرمن یه موشک رو به این شکل مهار کرد.
7. شوخ طبعی؟؟ واقعا؟؟ الان شوخ طبعی شد تقلید؟؟ شوخی های فیلم واندرومن توی دقایق خاصی اتفاق افتاد و همونجا تموم شد. ولی توی فیلمای مارول هر لحظه امکانش هست که یهو یه شوخی بانمک یا بی نمک ببینیم. در ضمن کمیکهای دی سی هم عاری از شوخ طبعی نبوده و نیست.

6. این مورد هم که نویسنده نادان خودش جواب خودشو داده! این شباهتی بیش نیست. آمازون ها و ارتباطشون با اساطیر یونان برمیگرده به ایلیاد و اودیسه هومر که حدود 3000 سال پیش نوشته شده و تازه واندرومن هم 20 سال قبل از ثور وارد دنیای کمیک شد.

5. توی این مورد هم شباهت خیلی زیاده اما بازم تقلید نیست. چرا؟ وقتی که فلش برای اولین بار در DCEU حضور پیدا میکنه و جوان هم هست باید کم تجربه باشه. شباهت بین فلش و اسپایدرمن رو همه راجع بهش میدونن. خیلی سال قبل از اینکه اسپایدرمن به اونجرز بپیونده فلش عضو جاستیس لیگ بود. فلش بری آلن هم یک دهه قبل از اسپایدرمن خلق شده و از همون اول یه شخصیت لایت بوده.

4. واقعا تا حالا ندیدین که یک آهنگ در دو یا سه یا چند فیلم مختلف استفاده بشه؟!

3. ترس از قدرت ابرقهرمانها چیز جدیدیه؟ قبل از MCU توی کمیکا همچین چیزی نداشتیم؟؟

2. واقعا ژنرال زاد چه ربطی به اوبادیا استین داره؟! واقعا چه ربطی داره؟؟ اصلا مگه زاد دوست پدر سوپرمن بود؟؟ زاد یه نظامی بود و جور ال هم یه دانشمند که هردو کریپتونی بودن. ولی اوبادیا استین شریک پدر تونی استارک بوده. این شباهت هم نداره چه برسه به اینکه تقلید باشه.

1. قدمت صحنه میان تیتراژ یا بعد از تیتراژ برمیگرده به دهه هفتاد و هشتاد. پس یعنی هر فیلمی که از صحنه میان تیتراژ استفاده کنه یعنی تقلید کرده؟ مثل اینه که بیایم بگیم چون فلان فیلم تیتراژ آغازی داره پس از فلان فیلم تقلید شده. واقعا صحنه های داخل تیتراژ اینقدر چیز خاصیه کسی ازش تقلید کنه؟!

شباهت هست. مگه میشه توی دو تا دنیا پر از ابرقهرمانان مشابه شباهت وجود نداشته باشه؟
وافعا نمیدونم چی بگم. متاسفانه چون mcu زودتر شروع شد خیلی از چیزا به اسم مارول تموم شد و هر مارول فنی هرچی دلش بخواد راجع به دی سی مینویسه. چرا؟ چون دو تا از فیلمای DCEU ضعیف بوده و راحت میتونیم همه جور برچسبی بهشون بزنیم. هر چیز روتین و معمولی که در دنیای کمیک وجود داره رو به پای مارول میذاریم چون MCU زودتر از DCEU شروع شد.
CBR سایت معتبریه ولی تا دلتون بخواد مقاله چرت و پرت و نامعتبر داره. ولی ما همچین مقالات بیخودی رو ترجمه میکنیم و اگر کسی با محتواش مخالفت کرد میگیم که ما ننوشتیم بلکه ترجمه کردیم.
واقعا تاسف میخورم...
Dceu خوب شروع نکرد ولی این رسمش نیست. این مطالب به دور از منطق هست و فقط از نفرت از دی سی نشات میگیره.
نقل قول کردن
zahed arazi
#20 zahed arazi 1396-06-30 21:05
به نقل از Captain Steve Lover:

به نظرم بيشرمانه ترين كپى شماره ١ هست...و كپى هاي جوخه انتحار از محافظان كهكشان ...
بقيه موارد هم (جز سرزمين خدايان) كپى حساب ميشن...
با تشكر...
شماره یک که کلا کپی حساب نمیشه مگر اینکه گفتم بیاد اونکاریو بکنه که تو کامنتم نوشتم

اینکه شما بجز اون گزینه همشون رو کپی حساب میکنین واقعا تعصبیه کلا هدف این سایت اینه که اشنایی با کمیک و فیلمای کمیک بوکی رو تو ایران افزایش بده و فقط اینطور نشه که طرف مارول باشیم یا برعکس درسته دیسی هممون رو ناامید کرده بود تو ی مقطعی اما حالا واقعا داره بهتر میشه اکثر ما بیشتر از دیسی به مارول علاقه داریم که کاملا هم طبیعیه اما اگه یخورده دقت کنین کاملا مشخصه که تقریبا نصفش کپی نیست هم خود من و بقیه دوستان هم در بالا اشاره کردن بهش
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1396-06-30 21:18
به نقل از Mister J:
سلام
حسام احمدی هستم. امیدوارم منو فراموش نکرده باشید و نگید که این از کجا پیداش شد.
جا داره بگم خاک بر سر نویسنده این مقاله (نویسنده اصلی) که اینقدر درک پایینی داره و البته معلومه که یه دی سی هِیتر هستش
الان میگم که چرا

15. لباس زرهی بتمن برمیگرده به سال 1986 و کمیک بازگشت شوالیه تاریکی. یعنی 29 سال قبل از اینکه فیلم انتقامجویان:عصر التران ساخته بشه. تازه سال 2012 توی انیمیشنش هم این لباس رو دیدیم.

14. توی این مورد شباهت زیاده ولی بازم تقلید نیست. استیو ترور اون هواپیما رو دزدید و قصدش این بود که هواپیما رو دور کنه تا به کسی آسیب نرسه. ولی کپ رفت داخل هواپیمای رد اسکال تا باهاش بجنگه و بعد از اینکه رد اسکال ناپدید شد کپ نمیدونست که با هواپیما چیکار کنه و نتونست کنترلش کنه و... این دو تا با هم فرق دارن.

13. اولا اینکه توی فیلم JL بتمن حامی مالی جاستیس لیگ نیست بلکه موسس جاستیس لیگه و به طبع و مثل همیشه همونطور که توی کمیکها هم دیدیم از امکانات مالی و سخت افزاری خودش بری اهداف جاستیس لیگ هم استفاده میکنه.

12. چون انچینترس جادوگره و برادر داره پس از اسکارلت ویچ تقلید شده... باریکلا! عجب استدلالی!!

11. الان رابطه بروس وین و بری آلن کجاش رابطه استاد و شاگردیه؟؟ بروس وین فقط میره سراغ بری که ازش کمک بگیره. استاد و شاگرد کجا بود؟؟!! در ضمن توی تریلرا دیدیم که بری خودش کلی دم و دستگاه داره و لباس فلش هم خودش ساخته.

10. مقایسه این دو گروه و زدن برچسب تقلید به جوخه کار احمقانه ایه. اولا زمانی که جوخه انتحار توی دنیای کمیک خلق شد اثری از "نگهبانان کهکشان مدرن" نبوده. ثانیا جوخه یک سری جنایتکار هستن که توسط سازمان آرگوس زندانی و به خدمت گرفته میشن. پس این ربطی به چند تا شخصیت که توی فضا و سیارات دیگه با هم آشنا میشن و تیم تشکیل میدن نداره.

9. این شباهت به خاطر اینه که هر دو شخصیت ریشه در جنگ جهانی دارن و اولین کمیکهاشون هم در زمان جنگ جهانی جریان داشته. در ضمن فیلم واندرومن در جنگ جهانی اول جریان داره ولی فیلم کپ 1 در جنگ جهانی دوم.

8. این که اصلا چیز خاص و ویژه ای نیست که بخوایم بهش بگیم تقلید. از این اتفاقات تا دلتون بخواد قبلا هم بوده. یادمه توی فیلم سوپرمن کریستوفر ریوز هم سوپرمن یه موشک رو به این شکل مهار کرد.
7. شوخ طبعی؟؟ واقعا؟؟ الان شوخ طبعی شد تقلید؟؟ شوخی های فیلم واندرومن توی دقایق خاصی اتفاق افتاد و همونجا تموم شد. ولی توی فیلمای مارول هر لحظه امکانش هست که یهو یه شوخی بانمک یا بی نمک ببینیم. در ضمن کمیکهای دی سی هم عاری از شوخ طبعی نبوده و نیست.

6. این مورد هم که نویسنده نادان خودش جواب خودشو داده! این شباهتی بیش نیست. آمازون ها و ارتباطشون با اساطیر یونان برمیگرده به ایلیاد و اودیسه هومر که حدود 3000 سال پیش نوشته شده و تازه واندرومن هم 20 سال قبل از ثور وارد دنیای کمیک شد.

5. توی این مورد هم شباهت خیلی زیاده اما بازم تقلید نیست. چرا؟ وقتی که فلش برای اولین بار در DCEU حضور پیدا میکنه و جوان هم هست باید کم تجربه باشه. شباهت بین فلش و اسپایدرمن رو همه راجع بهش میدونن. خیلی سال قبل از اینکه اسپایدرمن به اونجرز بپیونده فلش عضو جاستیس لیگ بود. فلش بری آلن هم یک دهه قبل از اسپایدرمن خلق شده و از همون اول یه شخصیت لایت بوده.

4. واقعا تا حالا ندیدین که یک آهنگ در دو یا سه یا چند فیلم مختلف استفاده بشه؟!

3. ترس از قدرت ابرقهرمانها چیز جدیدیه؟ قبل از MCU توی کمیکا همچین چیزی نداشتیم؟؟

2. واقعا ژنرال زاد چه ربطی به اوبادیا استین داره؟! واقعا چه ربطی داره؟؟ اصلا مگه زاد دوست پدر سوپرمن بود؟؟ زاد یه نظامی بود و جور ال هم یه دانشمند که هردو کریپتونی بودن. ولی اوبادیا استین شریک پدر تونی استارک بوده. این شباهت هم نداره چه برسه به اینکه تقلید باشه.

1. قدمت صحنه میان تیتراژ یا بعد از تیتراژ برمیگرده به دهه هفتاد و هشتاد. پس یعنی هر فیلمی که از صحنه میان تیتراژ استفاده کنه یعنی تقلید کرده؟ مثل اینه که بیایم بگیم چون فلان فیلم تیتراژ آغازی داره پس از فلان فیلم تقلید شده. واقعا صحنه های داخل تیتراژ اینقدر چیز خاصیه کسی ازش تقلید کنه؟!

شباهت هست. مگه میشه توی دو تا دنیا پر از ابرقهرمانان مشابه شباهت وجود نداشته باشه؟
وافعا نمیدونم چی بگم. متاسفانه چون mcu زودتر شروع شد خیلی از چیزا به اسم مارول تموم شد و هر مارول فنی هرچی دلش بخواد راجع به دی سی مینویسه. چرا؟ چون دو تا از فیلمای DCEU ضعیف بوده و راحت میتونیم همه جور برچسبی بهشون بزنیم. هر چیز روتین و معمولی که در دنیای کمیک وجود داره رو به پای مارول میذاریم چون MCU زودتر از DCEU شروع شد.
CBR سایت معتبریه ولی تا دلتون بخواد مقاله چرت و پرت و نامعتبر داره. ولی ما همچین مقالات بیخودی رو ترجمه میکنیم و اگر کسی با محتواش مخالفت کرد میگیم که ما ننوشتیم بلکه ترجمه کردیم.
واقعا تاسف میخورم...
Dceu خوب شروع نکرد ولی این رسمش نیست. این مطالب به دور از منطق هست و فقط از نفرت از دی سی نشات میگیره.

سلام اقا حسام خوبی؟ از این طرفا؟
ممنون از نظرت
این مطالب یه خوبی هم حداقل داشته باشه اینه که باعث میشه خیلی از دوستان قدیمی که خیلی وقت بود ازشون خبر نداشتیم رو تو بخش نظرات زیارت کنیم
بازم ممنون که با اینهمه مشغله کاری وقت گذاشتی و به این سرعت این نظر طولانی را دادی
من منتظرم انشاله امشب بقیه دوستان قدیمی رو هم توسایت ببینم
راستش ناامید شده بودم کمی و فکر میکردم دوستان قدیمی دیگه تو سایت نمیان ولی الان فهمیدم همین دور و بر هستن!
نقل قول کردن
Mister J
#22 Mister J 1396-06-30 21:26
به نقل از mtm:
به نقل از Mister J:
سلام
حسام احمدی هستم. امیدوارم منو فراموش نکرده باشید و نگید که این از کجا پیداش شد.
جا داره بگم خاک بر سر نویسنده این مقاله (نویسنده اصلی) که اینقدر درک پایینی داره و البته معلومه که یه دی سی هِیتر هستش
الان میگم که چرا

15. لباس زرهی بتمن برمیگرده به سال 1986 و کمیک بازگشت شوالیه تاریکی. یعنی 29 سال قبل از اینکه فیلم انتقامجویان:عصر التران ساخته بشه. تازه سال 2012 توی انیمیشنش هم این لباس رو دیدیم.

14. توی این مورد شباهت زیاده ولی بازم تقلید نیست. استیو ترور اون هواپیما رو دزدید و قصدش این بود که هواپیما رو دور کنه تا به کسی آسیب نرسه. ولی کپ رفت داخل هواپیمای رد اسکال تا باهاش بجنگه و بعد از اینکه رد اسکال ناپدید شد کپ نمیدونست که با هواپیما چیکار کنه و نتونست کنترلش کنه و... این دو تا با هم فرق دارن.

13. اولا اینکه توی فیلم JL بتمن حامی مالی جاستیس لیگ نیست بلکه موسس جاستیس لیگه و به طبع و مثل همیشه همونطور که توی کمیکها هم دیدیم از امکانات مالی و سخت افزاری خودش بری اهداف جاستیس لیگ هم استفاده میکنه.

12. چون انچینترس جادوگره و برادر داره پس از اسکارلت ویچ تقلید شده... باریکلا! عجب استدلالی!!

11. الان رابطه بروس وین و بری آلن کجاش رابطه استاد و شاگردیه؟؟ بروس وین فقط میره سراغ بری که ازش کمک بگیره. استاد و شاگرد کجا بود؟؟!! در ضمن توی تریلرا دیدیم که بری خودش کلی دم و دستگاه داره و لباس فلش هم خودش ساخته.

10. مقایسه این دو گروه و زدن برچسب تقلید به جوخه کار احمقانه ایه. اولا زمانی که جوخه انتحار توی دنیای کمیک خلق شد اثری از "نگهبانان کهکشان مدرن" نبوده. ثانیا جوخه یک سری جنایتکار هستن که توسط سازمان آرگوس زندانی و به خدمت گرفته میشن. پس این ربطی به چند تا شخصیت که توی فضا و سیارات دیگه با هم آشنا میشن و تیم تشکیل میدن نداره.

9. این شباهت به خاطر اینه که هر دو شخصیت ریشه در جنگ جهانی دارن و اولین کمیکهاشون هم در زمان جنگ جهانی جریان داشته. در ضمن فیلم واندرومن در جنگ جهانی اول جریان داره ولی فیلم کپ 1 در جنگ جهانی دوم.

8. این که اصلا چیز خاص و ویژه ای نیست که بخوایم بهش بگیم تقلید. از این اتفاقات تا دلتون بخواد قبلا هم بوده. یادمه توی فیلم سوپرمن کریستوفر ریوز هم سوپرمن یه موشک رو به این شکل مهار کرد.
7. شوخ طبعی؟؟ واقعا؟؟ الان شوخ طبعی شد تقلید؟؟ شوخی های فیلم واندرومن توی دقایق خاصی اتفاق افتاد و همونجا تموم شد. ولی توی فیلمای مارول هر لحظه امکانش هست که یهو یه شوخی بانمک یا بی نمک ببینیم. در ضمن کمیکهای دی سی هم عاری از شوخ طبعی نبوده و نیست.

6. این مورد هم که نویسنده نادان خودش جواب خودشو داده! این شباهتی بیش نیست. آمازون ها و ارتباطشون با اساطیر یونان برمیگرده به ایلیاد و اودیسه هومر که حدود 3000 سال پیش نوشته شده و تازه واندرومن هم 20 سال قبل از ثور وارد دنیای کمیک شد.

5. توی این مورد هم شباهت خیلی زیاده اما بازم تقلید نیست. چرا؟ وقتی که فلش برای اولین بار در DCEU حضور پیدا میکنه و جوان هم هست باید کم تجربه باشه. شباهت بین فلش و اسپایدرمن رو همه راجع بهش میدونن. خیلی سال قبل از اینکه اسپایدرمن به اونجرز بپیونده فلش عضو جاستیس لیگ بود. فلش بری آلن هم یک دهه قبل از اسپایدرمن خلق شده و از همون اول یه شخصیت لایت بوده.

4. واقعا تا حالا ندیدین که یک آهنگ در دو یا سه یا چند فیلم مختلف استفاده بشه؟!

3. ترس از قدرت ابرقهرمانها چیز جدیدیه؟ قبل از MCU توی کمیکا همچین چیزی نداشتیم؟؟

2. واقعا ژنرال زاد چه ربطی به اوبادیا استین داره؟! واقعا چه ربطی داره؟؟ اصلا مگه زاد دوست پدر سوپرمن بود؟؟ زاد یه نظامی بود و جور ال هم یه دانشمند که هردو کریپتونی بودن. ولی اوبادیا استین شریک پدر تونی استارک بوده. این شباهت هم نداره چه برسه به اینکه تقلید باشه.

1. قدمت صحنه میان تیتراژ یا بعد از تیتراژ برمیگرده به دهه هفتاد و هشتاد. پس یعنی هر فیلمی که از صحنه میان تیتراژ استفاده کنه یعنی تقلید کرده؟ مثل اینه که بیایم بگیم چون فلان فیلم تیتراژ آغازی داره پس از فلان فیلم تقلید شده. واقعا صحنه های داخل تیتراژ اینقدر چیز خاصیه کسی ازش تقلید کنه؟!

شباهت هست. مگه میشه توی دو تا دنیا پر از ابرقهرمانان مشابه شباهت وجود نداشته باشه؟
وافعا نمیدونم چی بگم. متاسفانه چون mcu زودتر شروع شد خیلی از چیزا به اسم مارول تموم شد و هر مارول فنی هرچی دلش بخواد راجع به دی سی مینویسه. چرا؟ چون دو تا از فیلمای DCEU ضعیف بوده و راحت میتونیم همه جور برچسبی بهشون بزنیم. هر چیز روتین و معمولی که در دنیای کمیک وجود داره رو به پای مارول میذاریم چون MCU زودتر از DCEU شروع شد.
CBR سایت معتبریه ولی تا دلتون بخواد مقاله چرت و پرت و نامعتبر داره. ولی ما همچین مقالات بیخودی رو ترجمه میکنیم و اگر کسی با محتواش مخالفت کرد میگیم که ما ننوشتیم بلکه ترجمه کردیم.
واقعا تاسف میخورم...
Dceu خوب شروع نکرد ولی این رسمش نیست. این مطالب به دور از منطق هست و فقط از نفرت از دی سی نشات میگیره.

سلام اقا حسام خوبی؟ از این طرفا؟
ممنون از نظرت
این مطالب یه خوبی هم حداقل داشته باشه اینه که باعث میشه خیلی از دوستان قدیمی که خیلی وقت بود ازشون خبر نداشتیم رو تو بخش نظرات زیارت کنیم
بازم ممنون که با اینهمه مشغله کاری وقت گذاشتی و این نظر طولانی را دادی
من منتظرم انشاله امشب بقیه دوستان قدیمی رو هم توسایت ببینم

سلام ممنون
والا من بعضی وقتا به سایت سر میزنم ولی زیاد اهل نظر دادن نیستم.
ایندفعه رو دیگه نتونستم به راحتی از کنار این مقاله ضعیف بگذرم.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#23 Samwel Tarly 1396-06-30 21:58
با تشکر از اقای زارع به خاطر ترجمه این مقاله و باید بگم اصلا دلم نمیخواست همچین مقاله ای رو سایت قرار بگیره چون خیلی وقت بود جو سایت متشنج نشده بود و ارامش داشت و فکر می کردم این مقاله دوباره باعث میشه جو سایت رو خراب کنه و متاسفانه عده ای به دی سی توهین کنن که خداروشکر این اتفاق نیفتاد و دست اقای قدیانی هم درد نکنه.
راجع به مقاله هم باید بگم چند تا از موارد رو قبول نداشتم مثل این که گفته بود بتمن برای مبارزه با سوپرمن مثل ایرون من لباس مکانیکی به تن کرده بود و اقای نویسنده کاملا اشتباه گفته و بتمن تو کمیک دارک نایت ریترنز هم برای مبارزه با سوپرمن دقیقا چنین لباسی داشت.
قضیه تقلید ژنرال زاد از اوبادیا استن هم به نظرم اشتباه بود و تو سریال ایرون فیست دیدیم که شریک پدر دنی رند هم (هارولد میچم) به ظاهر دوستش بوده ولی در کشته شدن پدر و مادر دنی نقش داشته و الان این هم میشه تقلید از ایرون.من 1!(البته سریال ایرون فیست در مقایسه با بقیه سریال های مارول/نتفلیکس ضعیف بود و من خودم فقط یکبار نگاه کردم اونم به خاطر این که سریال دیفندرز رو نگاه کنم وگرنه حالا حالا ها سمتش نمیرفتم!)
در این که cbr سایت خوبیه شکی نیست ولی به نظرم این مقاله خیلی ضعیف بود ولی از کامنتهای زیر پست خوشم اومد و به این نتیجه رسیدم که خوبه ترجمه شد!!
نقل قول کردن
spidey noir
#24 spidey noir 1396-06-30 22:14
  • والا اگه اسم مقاله شباهت فیلم های دیسی به مارول بود که یه چیزی؛اینا بیشتر شباهت بودن تا تفاوت.ترجمه که عالی بود.و از حرف های نویسنده میشد فهمید یه کمیک فن تازه کار هستش.ولی خب غیر ار چرت بودن این مقاله؛نکته ی مثبتش این بود که مارول بهترین یونیوری و انتخابا رو داره و mcuبهترینه.
نقل قول کردن
Mister J
#25 Mister J 1396-06-30 22:15
به نقل از mtm:
راستش ناامید شده بودم کمی و فکر میکردم دوستان قدیمی دیگه تو سایت نمیان ولی الان فهمیدم همین دور و بر هستن!

راستش اون کسی که ناامید شده منم.
فکر میکردم شما آدمی هستین که همیشه طرف حق رو میگیره.
شما خودتونم میدونین که این مقاله چقدر مغرضانه نوشته شده و و کلا سفسطه ای بیش نیست.
نمیدونم واقعا دلیل اینهمه تنفر از دی سی چیه! خیلی ها اون حرف زک اسنایدر درمورد فیلم مرد مورچه ای رو بهونه کردن ولی یادشون رفته خیلی قبل تر از اون آنتونی مکی بازیگر نقش فالکون با بی احترامی تمام درباره فیلم مرد پولادین و دی سی صحبت کرده بود.
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#26 Spidey Reigns 1396-06-30 22:17
من نمیدونم در رابطه با این مقاله چی بگم چون واقعا ضعیفه...
cbr از این دست مقالات مزخرف زیاد داره...
حتی برای مارولم همچین مزخرفاتی نوشته...
یه چرخ بزنین تو مقالاتش همچین چیزیا رو پیدا میکنین...
البته به مترجم عزیز هم نباید زیاد گیر داد...
چون ایشون از وقتشون زدن و این مقاله رو ترجمه کردن...
در اصل باید بریم یقه نویسنده اصلی رو بگیریم...
چون مقاله واقعا مزخرفه... :-*
نقل قول کردن
sib khan
#27 sib khan 1396-06-30 22:18
بسيار ممنون ترجمه خيلي خوبي بود ولي يه چيزي:به نظر من اكثر اين موارد در اصل تشابه بودن حالا شايد يكي دوتاشون تقليد بودن ولي اينا به نظرم بيشتر شباهت هاي اين دو دنيان نه تقليد!
نقل قول کردن
mtm
#28 mtm 1396-06-30 22:26
به نقل از Mister J:
به نقل از mtm:
راستش ناامید شده بودم کمی و فکر میکردم دوستان قدیمی دیگه تو سایت نمیان ولی الان فهمیدم همین دور و بر هستن!

راستش اون کسی که ناامید شده منم.
فکر میکردم شما آدمی هستین که همیشه طرف حق رو میگیره.
شما خودتونم میدونین که این مقاله چقدر مغرضانه نوشته شده و و کلا سفسطه ای بیش نیست.
نمیدونم واقعا دلیل اینهمه تنفر از دی سی چیه! خیلی ها اون حرف زک اسنایدر درمورد فیلم مرد مورچه ای رو بهونه کردن ولی یادشون رفته خیلی قبل تر از اون آنتونی مکی بازیگر نقش فالکون با بی احترامی تمام درباره فیلم مرد پولادین و دی سی صحبت کرده بود.

متاسفم که ناامیدتون کردم . من خودمم با تمام بخش ها موافق نیستم. ولی بعضی هاش واقعا درسته. نظر شما هم محترم ولی ایا همه چیز الکی نوشته شده؟!
شما مگه نویسنده محترم رو میشناسی که میگی مغرضه و از دی سی تنفر داره؟! اصلا cbr میاد همچین ادمی رو بین نویسنده های خودش راه بده؟!
در ضمن خیلی ها گفتن مقاله خوبی بوده. ایا چون به نظر شما و برخب دیگر خوب نبوده نباید تو سایت قرار میگرفت؟! اصلا فرض بر اینکه مقاله بخش هایی ازش نادرسته . شما انتظار دارید من تاییدش نکنم؟ چرا این انتظار رو دارید؟ مگه من باید هر چی که فکر میکنم کاملا درسته تو سایت بزارم؟! پس احترام به نظر دیگران چی میشه؟ بارها و بارها مقالاتی بوده که باهاشون مخالف بودم ولی تو سایت گذاشتم (مثل برخی مقالات اون اقای مرادی)

هیچ مشکلی هم نبوده. هر کسی اومده نظرش رو گفته و رفته. منم نظرم رو دادم و رفتم. هیچ کس هم نیومد بگه از دستتون ناامید شدم!

بیایید یه کم سعه صدر داشته باشیم ...
نقل قول کردن
Marc Spector
#29 Marc Spector 1396-06-30 22:29
به نقل از Mister J:
سلام
حسام احمدی هستم. امیدوارم منو فراموش نکرده باشید و نگید که این از کجا پیداش شد.
جا داره بگم خاک بر سر نویسنده این مقاله (نویسنده اصلی) که اینقدر درک پایینی داره و البته معلومه که یه دی سی هِیتر هستش

درود آقای احمدی
ببینید من با نظر شما تا حدودی موافقم ولی کاملا نه ،من بالا داخل نظر خودم چیز هایی که به نظرم تقلید نمیومد رو گفتم ولی قبول کنید بعضی چیزا مثل صحنه میان تیتراژ پایانی(درست میفرمایید قدمتش خیلی قبل تر از mcu هستش )ولی شما بیاید یه بررسی انجام بدید و ببینید از سال 2015 به بعد که دیگه اوج mcu بود و همچنان ادامه داره چقدر آمار صحنه میان تیتراژ در فیلم هایی که اکران میشه بالا رفته ببینید چند درصد فیلم ها شامل این صحنه میشن.ببینید درسته این کار تقلید از روی mcu نیست ولی بی ربط هم نمیتونه باشه.(مثال:سری فیلمهای کانجارین و بقیه فیلم های مرتبط باهاش از آنابل تا همین آنابل کرییشن.)
نقل قول کردن
spidey noir
#30 spidey noir 1396-06-30 22:30
ببخشید بابت اسپم:نسخه بلوری فیلم واندرومن اومده؟
نقل قول کردن
Ziba
#31 Ziba 1396-06-30 22:35
شما مقاله رو درست نخوندید. نگفت مارول صحنه میان تیتراژ رو اختراع کرد. گفت روند استفاده اونا رو جا انداخت تا الان همه ازش تقلید کنند
نقل قول کردن
Ziba
#32 Ziba 1396-06-30 22:38
اقای رنجبر عزیز! بهتر نیست به جای توجیه کردن و جهل کردن از خودتون بپرسید چرا دی سی با این لیاقت انکار ناپذیر نتونسته ایده های اریحینال پیاده کنه؟
حرف نویسنده هم همینه
بحث این نیست که لباس زرهی بتمن اول اومد یا مرد اهنی . بحث اینه که چرا دی سی به خودش زحمت نمیده ایده اریجینال خلق کنه تا اینهمه حرف پشت سرش نباشه؟
نقل قول کردن
Best comicfan
#33 Best comicfan 1396-06-30 22:42
به نقل از spidey noir:
ببخشید بابت اسپم:نسخه بلوری فیلم واندرومن اومده؟

بله دوست عزیز ، 2 روز پیش منتشر شد .
نقل قول کردن
علی قدیانی
#34 علی قدیانی 1396-06-30 22:46
ببینید این مقاله تیترش در نگاه اول ممکنه متعصبانه بیاد ولی همونطور که استاد گفتن از سمت فنی بهش نگاه کنید.

مثلا گزینه اول منظورش این نیست که مارول ابداگر اینجور سکانسهاست ، نه. مارول از بین شرکت های مشابه به خوبی تونسته از این روش استفاده کنه و از نظر فنی هم میتونه زمینه ساز فیلمهای بعدی باشه و حتی باعث افزایش فروش فیلم بشه.
منم با تمام این مقاله موافق نیستم ولی برخیش درسته.
و اینم بگم که سلیقه ها و نگرش ها فرق میکنه و حتما نباید همه چیز کامل باشند.
نقل قول کردن
The Dark Knight 313
#35 The Dark Knight 313 1396-06-30 22:47
به نقل از Ziba:
اقای رنجبر عزیز! بهتر نیست به جای توجیه کردن و جهل کردن از خودتون بپرسید چرا دی سی با این لیاقت انکار ناپذیر نتونسته ایده های اریحینال پیاده کنه؟
حرف نویسنده هم همینه
بحث این نیست که لباس زرهی بتمن اول اومد یا مرد اهنی . بحث اینه که چرا دی سی به خودش زحمت نمیده ایده اریجینال خلق کنه تا اینهمه حرف پشت سرش نباشه؟


با حرفت موافقم. دی سی فنم و با اکثر بخش های مقاله مخالفم ولی ماستمالی کردن برخی دی سی فن های متعصب رو نمیپسندم. بابا اینقدر ماله نکشید. بوش دراومده دیگه ...
نقل قول کردن
spidey noir
#36 spidey noir 1396-06-30 22:48
به نقل از Best comicfan:
به نقل از spidey noir:
ببخشید بابت اسپم:نسخه بلوری فیلم واندرومن اومده؟

بله دوست عزیز ، 2 روز پیش منتشر شد .

ممنون.
نقل قول کردن
THAT MAN
#37 THAT MAN 1396-06-30 22:53
من که از مقاله خوشم اومد. ادم رو به یاد چیزهایی میندازه که قبلا بهش فکر نکرده بوده! نویسنده هم نبوغ خاصی داشته این موارد به ذهنش رسیده
نقل قول کردن
THAT MAN
#38 THAT MAN 1396-06-30 22:57
به نقل از Spidey Reigns:

در اصل باید بریم یقه نویسنده اصلی رو بگیریم...
چون مقاله واقعا مزخرفه... :-*

چرا مزخرفه؟ چون تو یه دی سی فن متعصبی و الان بهت برخورده پس مزخرفه؟؟؟؟؟؟
باشه برو یقه نویسنده رو بگیر. بعدشم برو لالا. همه چیز فیلم های دی سی هم عالیه و هیچ مشکلی هم نداره
این مقاله که اشغال و توسط دی سی هیتر نوشته شده و سر تا پا کذب و دروغه
شب خوش. خوابهای خوب ببینی :lol:
نقل قول کردن
spidey noir
#39 spidey noir 1396-06-30 23:00
به نقل از THAT MAN:
من که از مقاله خوشم اومد. ادم رو به یاد چیزهایی میندازه که قبلا بهش فکر نکرده بوده! نویسنده هم نبوغ خاصی داشته این موارد به ذهنش رسیده

میشه عکس پروفایلتون رو عوض کنید هر وقت بهش نگاه میکنم یه جوری میشم؛بیشتر تو مایه های بالا اوردن :-x
نقل قول کردن
Mister J
#40 Mister J 1396-06-30 23:04
به نقل از Ziba:
اقای رنجبر عزیز! بهتر نیست به جای توجیه کردن و جهل کردن از خودتون بپرسید چرا دی سی با این لیاقت انکار ناپذیر نتونسته ایده های اریحینال پیاده کنه؟
حرف نویسنده هم همینه
بحث این نیست که لباس زرهی بتمن اول اومد یا مرد اهنی . بحث اینه که چرا دی سی به خودش زحمت نمیده ایده اریجینال خلق کنه تا اینهمه حرف پشت سرش نباشه؟

شما منو بجای حسام رنجبر hesam avenger اشتباه گرفتین. بنده حسام احمدی (Mister J) هستم.
قبول دارم که لیاقت دی سی خیلی خیلی بیشتر از ایناست. قبول دارم که bvs و ss گند زدن و کار رو واسه ادامه dceu سخت کردن.
لیاقت دی سی فیلمهای عمیقی مثل فیلم سوپرمن و بتمن آغاز میکند و دارک نایت و واندرومن و امثالهم هستش.
ولی این دلیل نمیشه که بیایم حرف ناحق بزنیم و سفسطه کنیم.
شما که اینقدر به این چیزا اهمیت میدین تا حالا شده به اشکالات فیلمای مارول اشاره کنید؟ درسته فیلمای مارول بهتر بودن. ولی به خاطر اینکه فیلمای مارول عامه پسند و پرفروش هستن فقط به به و چه چه میکنید.
بذارید مثال بزنم. همین فیلم ثور راگناروک قراره اکران بشه. به جای اینکه بیان یه چیز حماسی تحویل بدن فقط تا جایی که تونستن همه چی رو رنگ وارنگ و لایت کردن و کلی شوخی چپوندن تو فیلم تا عامه پسند باشه و به جای راگناروک محافظین کهکشان تحویلمون میدن. بله فیلمای مارول هم بی عیب و نقص نیست ولی چون نکات مثبتشون بیشتره کسی به عیب هاش توجه نمیکنه.
چشم ها را باید شست...
اکثر دی سی فن ها ضعف فیلمای bvs و ss رو قبول دارن ولی اگه به مارول فن بگی فلان فیلم مارول این عیب رو داره اصلا قبول نمیکنن.
این مقاله ایراد گرفتن نیست بلکه سفسطه هست. برچسب تقلید زدن رو شباهت ها درست نیست. حالا اون فیلم هرچقدر که میخواد بد باشه...
نقل قول کردن
THAT MAN
#41 THAT MAN 1396-06-30 23:09
فیلم های مارول لااقل عامه پسند و محبوب و پرفروش هستن ولی ببین دی سی چقدر بدبخته که اونم نیست!
البته خودتم میدونی پرفروش بودن هم اتفاقی نیست اونم در طول یک دهه
اون خاص پسند بودن شما رو هم قبلا زیاد دیدیم :-* مواظب باشید در ژرفای عمیق تم های پیچیده، تفکر برانگیز و فلسفی فیلم های دی سی خفه نشید یه وقت!
در ضمن من تو سایت بارها دیدم از فیلم های مارول ایراد گرفتن و مقاله نوشتن (مخصوصا اسپایدرمن)
و بزارید راگناروک بیاد بعد ایرادش رو بگیرید
نقل قول کردن
Dead ghost
#42 Dead ghost 1396-06-30 23:13
من اون اهنگ روحی در اسمان رو دارم اولین باری که گوش دادم خوشم اومد وقتی اونو تو جوخه خودکشی شنیدم تعجب کردم اخه اسکی اینقدر اشکار
نقل قول کردن
Teen Titans
#43 Teen Titans 1396-06-30 23:18
واقعا خیلی از این موضوع ناراحتم که مقاله ی جدیدی در مورد دی سی منتشر نمیشه که نمیشه تا یدونه منتشر میشه که تنها هدفش اینه که بگه دی سی یا همون وارنر خیلی تقلید کاره یا فلانه . عاقا حتما باید همچین مقاله هایی ترجمه شه؟! این مقاله ها فقط قصدشون تفرقه سازی بین مارول فن ها و دی سی فن هاست. من خودم به شخصه از خود نظرات از مقاله بیشتر ناراحت شدم. واقعا خسته شدم از اینکه اکثر مقالاتی که ترجمه میشن به سود مارول هستن و برخی از این موقعیت سواستفاده می کنند و با لحن تند با اونایی که از دی سی تعریف کردن انتقاد می کنند یا مسخره می کنند.
نقل قول کردن
Best comicfan
#44 Best comicfan 1396-06-30 23:19
سلام دوستان ، صحبتم رو با یک خبر خوش آغاز میکنم ؛ چند ساعت پیش گوئینت پالترو تائید کرد که رودی رودز ملقب به War machine در قسمت چهارم Avengers حضور دارد . خبر خیلی خوبیه ، نه ؟
دوستان ، من میخواستم یک صحبت کوتاه با شما بکنم . ببینید من از دوران کودکی تا حالا با شخصیت های کمیک بوکی در دنیای کمیک ، کارتون ، فیلم و گیم زندگی کردم و از تک تک لحظاتش لذت بردم . اما از همون روزی که آقای ترابی این سایت رو تاسیس کردند تا به امروز دارم مرتب سایت رو پیگیری میکنم ؛ اما دلایلی هیچ وقت نتونستم عضو سایت بشم و افتخار آشنایی رو در رو با استاد ترابی و شما دوستان عزیز رو کسب کنم ، تا اینکه حدود یک هفته است که مشکلاتم برطرف شده و تونستم بعد از سال ها عضو سایت بشم . پس من یه جورایی شما ها رو دوستای قدیمی خودم و آقای ترابی استاد قدیمی خودم میدونم . اما میدونید چه ویژگی Spidey.ir بین این همه سایت منو از آون موقع تا حالا شیفته ی خودش کرده ؟؟ اینکه با اختلاف سلیقه ای که همه ی شما دوستان دارید و با وجود اینکه کسانی بوده اند که میخواستند برای این سایت مشکل به وجود آورده اند ، هر وقت کسی کامنت های این سایت رو میخونه حس میکنه که در محیطی دوستانه و کاملا صمیمی قرار داره ؛ از شیوه ی نوشتن و ارتباط برقرار کردن دوستان میشه فهمید که کاربران این سایت چقدر دوستان خوبی هستند و واقعا دارای سواد و البته شعور و درک بالایی هستند . پس بیاید سعی کنیم این دوستی ارزشمند در خانواده Spidey رو حفظ کنیم و سر مسائلی که به هیچ وجه ارزش دلخوری را ندارند ، ناراحتی به بار نیاوریم .

البته در آخر سر بگم که من کوچکتر از اونی هستم که بخوام حرفی بزنم . و خیلی هم ممنونم که وقت ارزشمندتون رو برای من صرف کردید .
نقل قول کردن
Ziba
#45 Ziba 1396-06-30 23:30
جناب احمدی! رگناروک به نظرتون باید دقیقا چی جوری باشه؟ چون اسمش رگناروکه باید رنگارنگ و fun نباشه؟ والا ما هر جا میریم میگن به دیزاین و طراحی های استاد کربی نزدیکه
والت سایمنسون هم که چند روز پیش از وفاداری این فیلم به کمیک هاش تمجید کرد
چند تا عکس هم توییت کرد که سایت هم خبرش رو گذاشت
اگه ایرادی هم میخواهید به فیلم های مارول بگیرید لااقل درست ایراد بگیرید
نقل قول کردن
Ziba
#46 Ziba 1396-06-30 23:33
به نقل از THAT MAN:
:
فیلم های مارول لااقل عامه پسند و محبوب و پرفروش هستن ولی ببین دی سی چقدر بدبخته که اونم نیست!
البته خودتم میدونی پرفروش بودن هم اتفاقی نیست اونم در طول یک دهه
اون خاص پسند بودن شما رو هم قبلا زیاد دیدیم :-* مواظب باشید در ژرفای عمیق تم های پیچیده، تفکر برانگیز و فلسفی فیلم های دی سی خفه نشید یه وقت!
در ضمن من تو سایت بارها دیدم از فیلم های مارول ایراد گرفتن و مقاله نوشتن (مخصوصا اسپایدرمن)
و بزارید راگناروک بیاد بعد ایرادش رو بگیرید


اره راست میگی. متاسفانه بعضی دوستان دی سی فن اخم کردن و ژست گرفتن و خفن بودن رو با پیچیدگی و خاص بودن اشتباه گرفتن :-*
نقل قول کردن
Frank castle
#47 Frank castle 1396-06-30 23:07
تقلید که چه عرض کنم ولی نمیشه شباهت هارو منکر شد.از حق هم که نگذریم وقتی یه داستان کمیکی میتونه الهام بخش یک فیلم سینمایی باشه بی انصافی هست که بگیم از فلان فیلم تقلید شده.همین زره بتمن خب توی کمیک فرانک میلر بوده و خواستن به منبع به قول خودشون وفادار باشن(کاری به داستان ندارم ).به عنوان مثال اگر بتمن زره رو توی فیلم به تن نمیکرد خیلی از شماها که میگید باید خلاقیت بخرج بده و بقول خودتون تقلید نکنه فرداش پرچم علم میکردید که ای وای اینم شده مثل سه گانه نولان که به منبعش وفادار نیست(فقط یه مثال هست منظورم به کسی نیست حرف دل این بود که یسری که هرجور شده گیر میدن یسری هم با عقاید مختلف نظرشون رو بیان میکنن).اخه نقل شماره 6 چیکار باید بکنه این دی سی که نگن تقلید یا شباهت؟بیچاره اوریجنشو معرفی کردن میشه شباهت انکار ناپذیر از ثور؟
کلا با دو سه تاش فقط موافقم ولی با این وجود شاید همه مواردش شباهت داشته باشه اما تقلید موضوعش فرق میکنه.
یه مساله دیگه ای هم که هست نقل جوخه انتحار هست فکر میکنم دلیل ساخت همچین فیلمی دقیقا مثل دلیل تشکیل نگهبانان کهکشان باشه و حدس میزنم که در اینده این گروه با لیگ عدالت در برابر تهدیدی مثل دارک ساید تیم اپ تشکیل بدن
نقل قول کردن
GAME OVER
#48 GAME OVER 1396-06-30 23:13
به نظر من اگه شما که به ما میگین معتصب خودتون به ما چرا خودتون این جوری رفتار میکنین؟ دو تا مقاله ی که واقعا الان ذهنم نمیرسه روش چه کلمه ای بذارم تو یه روز ؟ آقای ترابی شما حتما به مقالات نظارت دارین وقتی میبینین یه مقاله این قدر داره به DC‌ حمله میکنهیا بعضی هاش درست نیست یا ویرایشش کنین یا نذارینش درون سایت . بعدش تا ادم میاد نظر بده میان معتصب من واقعا نا امید شدم امیدوارم که همچین مضوعاتی دوباره تکرار نشود.
نقل قول کردن
mehran spidey
#49 mehran spidey 1396-06-30 23:43
مقاله ی خیلی جالبی بود ، البته تا به حال به این موضوع فکر نکرده بودم که فیلم های دیسی از مارول تقلید کنند ، در کل مقاله ی جالبی بود
نقل قول کردن
Mr.Harper
#50 Mr.Harper 1396-06-30 23:47
مقاله خیلی جالبیه. در مورد واندرومن که من از همون اولین تریلرش گفتم کلا کپی از کاپیتان آمریکاس. که خب دقیقا همین اشاره هایی که اینجا شد دقیقا هموناس که قبلا فکر میکردم
تعجبی هم نداره. اگه دی سی فاز اولش رو با دقت بیشتری شروع میکرد و جای رقابت براش کیفیت مهم بود شاید نوآوری های بهتری میتونست ارائه کنه
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#51 Ultimate Comic Fan 1396-06-31 00:59
اولندش که باید بگم سلام به تمام کاربران و مدیران عزیز Spidey.ir، بهترین سایت کمیک بوکی ایرانی. ;-)
خیلی ها که احتمالا من رو نمیشناسن، چون من فقط یه کاربر معمولی مثل تمام کاربرای دیگه ی سایتم.
مثل بعضی دوستان من هم از سایه ها پا به بیرون گذاشتم تا درباره ی این مقاله ی ترجمه شده صحبت کنم.
خب قبل از این که موضوع اصلی رو بیارم وسط میخواستم درباره ی خود سایت حرف بزنم؛ همونطور که خیلیاتون میدونین، این سایت توی دوران اولش فقط مخصوص اسپایدرمن بوده (و الانم یجورایی هست)، اما بعدش به مرور زمان بزرگ تر و بزرگ تر شد، تا جایی که میشد گفت سایت توجه بیشتری روی تمام شخصیتای کمیک بوکی داره تا فقط اسپایدرمن.
کلی مقاله های مفید و پر جزئیات واسه کاراکترای دیسی (و البته مارول و بقیه شرکت ها) توی این سایت نوشته شده و قرار داره، سایتی که تمرکز اصلیش یه کاراکتر مارولیه.
این نکته هم بگم که همیشه یکی دلیل هایی که خیلی به این سایت احترام میزارم این بود که چند تا از بهترین کمیک های کاراکتر مورد علاقم یعنی بتمنو ترجمه کرد.
حتما الان دارین میگین "این حرفا الان چه ربطی به این مقاله داره؟!" خب دوست عزیزی که اینطوری فکر میکنی، باید بگم که این حرفا خیلی به این مقاله ی ترجمه شده ربط داره.
ببینید، چه بخوایم چه نخوایم این مقاله از CBR مشکلات جدی داره، و من این حرفو به خاطر تعصب نمیزنم، بلکه دارم با استفاده از منبع حرف میزنم، منبع هم که = تاریخچه کمیک بوک.
البته خودم با بعضی از موارد مقاله موافقم، واقعا وارنر میتونست ایده های اوریجینال تری انتخاب کنه.
اما چیزی که خیلی منو ناراحت کرد این مقاله نبود (با اینکه با مقاله مخالفم اما بازم از آقای زارع واسه ترجمش تشکر میکنم)
بلکه کامنت های بعضی دوستان دی سی فن و مارول فن بود.
من کلا از جنگای فن بویی بدم میاد، چیزی جز وقت حدر دادن برای آوم نمیاره، چون اگه یک چیز باشه که توی چند سال اخیر خوب یاد گرفتم، اینه که یه فن بوی هیچ وقت عوض نمیشه.
در آخر بگم که من یه دی سی فنم که هیچوقت ایرادات کمپانی مورد علاقم رو نادیده نگرفتم، توی هر مدیایی، اما خب این معنیش این نیست که از مارول متنفرم، هر دو کمپانی رو دوست دارم.
همونقدر که از دی سی میدونم، از مارول هم میدنم، اگر هم چیزی باشه که ندونم، اون رو خواهم دونست. ;-)
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#52 Captain Steve Lover 1396-06-31 01:18
به نقل از Mister J:
به نقل از Ziba:
اقای رنجبر عزیز! بهتر نیست به جای توجیه کردن و جهل کردن از خودتون بپرسید چرا دی سی با این لیاقت انکار ناپذیر نتونسته ایده های اریحینال پیاده کنه؟
حرف نویسنده هم همینه
بحث این نیست که لباس زرهی بتمن اول اومد یا مرد اهنی . بحث اینه که چرا دی سی به خودش زحمت نمیده ایده اریجینال خلق کنه تا اینهمه حرف پشت سرش نباشه؟

شما منو بجای حسام رنجبر hesam avenger اشتباه گرفتین. بنده حسام احمدی (Mister J) هستم.
قبول دارم که لیاقت دی سی خیلی خیلی بیشتر از ایناست. قبول دارم که bvs و ss گند زدن و کار رو واسه ادامه dceu سخت کردن.
لیاقت دی سی فیلمهای عمیقی مثل فیلم سوپرمن و بتمن آغاز میکند و دارک نایت و واندرومن و امثالهم هستش.
ولی این دلیل نمیشه که بیایم حرف ناحق بزنیم و سفسطه کنیم.
شما که اینقدر به این چیزا اهمیت میدین تا حالا شده به اشکالات فیلمای مارول اشاره کنید؟ درسته فیلمای مارول بهتر بودن. ولی به خاطر اینکه فیلمای مارول عامه پسند و پرفروش هستن فقط به به و چه چه میکنید.
بذارید مثال بزنم. همین فیلم ثور راگناروک قراره اکران بشه. به جای اینکه بیان یه چیز حماسی تحویل بدن فقط تا جایی که تونستن همه چی رو رنگ وارنگ و لایت کردن و کلی شوخی چپوندن تو فیلم تا عامه پسند باشه و به جای راگناروک محافظین کهکشان تحویلمون میدن. بله فیلمای مارول هم بی عیب و نقص نیست ولی چون نکات مثبتشون بیشتره کسی به عیب هاش توجه نمیکنه.
چشم ها را باید شست...
اکثر دی سی فن ها ضعف فیلمای bvs و ss رو قبول دارن ولی اگه به مارول فن بگی فلان فیلم مارول این عیب رو داره اصلا قبول نمیکنن.
این مقاله ایراد گرفتن نیست بلکه سفسطه هست. برچسب تقلید زدن رو شباهت ها درست نیست. حالا اون فیلم هرچقدر که میخواد بد باشه...

سلام و خسته نباشيد...
دوست عزيز...يه چيزى داريم به اسم((عالم سينما))؛يه چيزى داريم به اسم ((عالم كميك))...از روي ((عالم كميك)) ميان و
@اقتباس@ ميكنن بر روي ((عالم سينما))...
@اقتباس@ يعنى :((الهام گرفتن از يك منبع خاص در چارچوب اون مديا كه دارى باهاش كار ميكنى))
ممكنه تو كميك يه چيزى جواب بده...تو سينما نه...و برعكس...ممكنه تو Game يه چيزى جواب بده ولى تو انيميشن نه...و برعكس...مثالش همين لايت بودن ثور راگناروك؛مثالش گالاكتوس بودن دورمامو؛مثالش ضعيف تر كردن برخى هيرو ها نسبت به ورژن كميكى اون ها...شايد تو سينما نشه اون ((رستاخيز خدايان)) يا ((پايان همه چيز)) يا بقول شما همون ((راگناروك)) رو نشون داد...شايد اين ((محافظان كهكشان نما بودن))مخاطب پسند تره...انتظار كه نداريد همه چيز مثل كميك باشه؟!...افراد عادى چى؟اكثر فروش فيلم بخاطر افراد عادى هست!...
شما هرچقدرم كميك فن باشى قبول كن كميك فن ها نهايتا خيلي زياد باشن ١٠-١٥ درصد افراد جهان (كه همينقدر هم نيستن...)
مشخصاً استوديو به فكر فروش فيلمشه...به فكر موفقيت فيلمشه...دليل نميشه چون تو كميك راگناروك با سيويل وار دارك بودن تو سينما هم همينطور باشه...
شما كه انتظار نداريد صفحه به صفحه؛ديالوگ به ديالوگ؛پلان به پلان يه كتاب مصور رو بيان با ٢٥٠ ميليون دلار بودجه تو صنعت سينما پياده كنن...چنين انتظارى داريد؟!خيلي متاسفم براتون...
شما ببينيد...بعدش هم تقليد از ساير فيلم هاي مگه بده؟!
دكتر استرنج هم از ايرون من ١ و بتمن اغاز ميكند تقليد كرد يكم...يه فيلم با نمره ٩٠ و فروش ٧٠٠ ميليونى كه همه فن ها هم راضى بودن...تو سايت خودمون هم از نظر كميك فن ها ٨/٥شد...ايا بد شد؟!تقليد كرد درسته...ولى بد شد؟!
بعدشم خداروشكر اين استراتژيك محافظان كهكشان خوب جواب داد...هر دو قسمت با نمرات و فروش موفق...هم هوادارا راضى بودن ...هم استوديو...
بعدش هم فيلماي دارك كميكي سابقه خوبى ندارن...تهش ميشه يه اشغالى مثل bvs ...يه اشغالى مثل mof...يه اشغالى مثل ss...يه اشغالى مثل اسپايدرمن ٣...يه اشغالى مثل ثور دنياي تاريكي...يه اشغال مزخرفى مثل واچمن...و...و...و...
يكم فكر كنيد بعد كامنت بديد لطفاً...
نقل قول کردن
Iron Bat
#53 Iron Bat 1396-06-31 02:55
اگه بخوای بگین کدوم تیتراژپایانی داشتن اول دزدان کارائیب بود که گذاشت نه مارول
نقل قول کردن
zahed arazi
#54 zahed arazi 1396-06-31 02:56
به نقل از Iron Bat:
اگه بخوای بگین کدوم تیتراژپایانی داشتن اول دزدان کارائیب بود که گذاشت نه مارول

بله حتی قبل از دزدان دریایی کاراییبم تیتراژ پس از پایان تو فیلمها بود بود اگه کامنتارو بخونید در بالا هم گفتم
نقل قول کردن
Ziba
#55 Ziba 1396-06-31 06:44
به نقل از Spidey Reigns:
به نقل از THAT MAN:
به نقل از Spidey Reigns:

در اصل باید بریم یقه نویسنده اصلی رو بگیریم...
چون مقاله واقعا مزخرفه... :-*

چرا مزخرفه؟ چون تو یه دی سی فن متعصبی و الان بهت برخورده پس مزخرفه؟؟؟؟؟؟
باشه برو یقه نویسنده رو بگیر. بعدشم برو لالا. همه چیز فیلم های دی سی هم عالیه و هیچ مشکلی هم نداره
این مقاله که اشغال و توسط دی سی هیتر نوشته شده و سر تا پا کذب و دروغه
شب خوش. خوابهای خوب ببینی :lol:

جایی از حرفای من رو دیدی که بگم فیلمای دی سی عالیه و هیچ مشکلی نداره؟
یا این مقاله داره از مشکلات فیلمای دی سی صحبت میکنه؟
در هر صورت مقاله رو اشتباه اومدی برادر من... :lol:
پ.ن: به بقیه برچسب تعصب نزنیم وقتی بوی تعصب خودمون تا هزار فرسنگ اونورترم رفته... :-*
پ.ن 2: :-|
به بقیه احترام بزاریم...
من خیلی وقته تو این سایتم ولی همه شاهدن که به هیچکدوم از کاربرای سایت بی احترامی نکردم...
شما هم که خیلی مارول فنی، بهتره مرام و ادب هیروهای مارول رو یاد بگیری نه به هر کی که برخورد کردی، بی احترامی کنی...
البته تقصیر خودت نیستا، فضای مجازی کلا خیلیا رو قلدر میکنه...
شما هم روش...
یا به عبارتی یه نون خور بیشتر... :-*

قلدر خودتی. بوی گند تعصب خودت رو متوجه نیستی. فقط مثل کفتار منتظر نشستی تا کسی کوچکترین انتقادی به دی سی عزیزت بکنه بپری بهش. تمام کامنت هات رو تو این چند وقته زیر نظر داشتم. به خدا جز اینی که گفتم نبوده
برو با خودت فکر کن تا کاملا متوجه تعصبت بشی
نقل قول کردن
Ziba
#56 Ziba 1396-06-31 06:46
به نقل از Iron Bat:
اگه بخوای بگین کدوم تیتراژپایانی داشتن اول دزدان کارائیب بود که گذاشت نه مارول


بحث این نیست که اول کی کجاست
بحث مقاله این بود که فیلم های مارول جریان جدید صحنه پس ازرتیتراژ رو به راه انداخت
واقعا فهمیدنش اینقدر سخته؟
نقل قول کردن
Ziba
#57 Ziba 1396-06-31 06:50
به نقل از Mister J:
به نقل از Ziba:
:
جناب احمدی! رگناروک به نظرتون باید دقیقا چی جوری باشه؟ چون اسمش رگناروکه باید رنگارنگ و fun نباشه؟ والا ما هر جا میریم میگن به دیزاین و طراحی های استاد کربی نزدیکه
والت سایمنسون هم که چند روز پیش از وفاداری این فیلم به کمیک هاش تمجید کرد
چند تا عکس هم توییت کرد که سایت هم خبرش رو گذاشت
اگه ایرادی هم میخواهید به فیلم های مارول بگیرید لااقل درست ایراد بگیرید

چه ربطی داره؟!
bvs هم پر بود از الهام گیری و کپی برداری از صفحات و پانل های کمیک بوکی. ولی آیا شاهکار بود؟
همینطور فیلم دردویل 2003 و ff و خیلی فیلمهای دیگه
شباهت دیزاین های فیلم به تصاویر کتابای کمیک دلیل خوب بودن یه فیلم کمیکی نیست.
باور کن اگه بدونی راگناروک چیه این حرفو نمیزنی...
ثور به خاک سیاه نشسته پتکش نابود شده آزگارد به فنا رفته ولی با این وجود انگار این فیلم از هر فیلم کمیک بوکی دیگه ای لایت تره!!
اگه یه خورده از لاک mcu بیاین بیرون میتونید بهتر رصد کنید.

از شما واقعا انتظار نداشتم. کی گفته این فیلم دقیقا اقتباس داستان یا اقتباس راگناروکه؟ bvs چه ربطی به این داره؟ اون منبع الهام بخشش شوالیه تاربکی برمیگردد بود. این فقط اسمش اونه. منبع الهام بخشش سیاره هالک و چیزای دیگست. چرا اینقدر روی یه حرف غلط لجاجت میکنید؟
نقل قول کردن
mahsa520
+1 #58 mahsa520 1396-06-31 07:20
به نظرم این سایت مثل برنامه 90 میمونه اقای ترابی هم عادل فردوسی پوره (که همه میدونن پرسپولیسیله. اقای ترابی هم ته دلش مارولیه!) دی سی هم مثل استقلال برنامه 90 هفته قبله. الانم خیلی ها دارن 90 رو میکوبن چون حقایق رو درباره استقلال گفت
و همه میدونیم برنامه 90 همیشه ادامه داره و همیشه بهترینه و پرطرفدارترین. درست مثل این سایت
نقل قول کردن
m.k.t
#59 m.k.t 1396-06-31 08:29
دوستانی که میگن همه به فیلم هایش مارول به به چه چه میگن برید اینجا تا متوجه بشید همه به به چه چه نمی گن مشکلاتشم می بینن
نقل قول کردن
sib khan
#60 sib khan 1396-06-31 10:52
به نقل از Mister J:
سلام
حسام احمدی هستم. امیدوارم منو فراموش نکرده باشید و نگید که این از کجا پیداش شد.
جا داره بگم خاک بر سر نویسنده این مقاله (نویسنده اصلی) که اینقدر درک پایینی داره و البته معلومه که یه دی سی هِیتر هستش
الان میگم که چرا

15. لباس زرهی بتمن برمیگرده به سال 1986 و کمیک بازگشت شوالیه تاریکی. یعنی 29 سال قبل از اینکه فیلم انتقامجویان:عصر التران ساخته بشه. تازه سال 2012 توی انیمیشنش هم این لباس رو دیدیم.

14. توی این مورد شباهت زیاده ولی بازم تقلید نیست. استیو ترور اون هواپیما رو دزدید و قصدش این بود که هواپیما رو دور کنه تا به کسی آسیب نرسه. ولی کپ رفت داخل هواپیمای رد اسکال تا باهاش بجنگه و بعد از اینکه رد اسکال ناپدید شد کپ نمیدونست که با هواپیما چیکار کنه و نتونست کنترلش کنه و... این دو تا با هم فرق دارن.

13. اولا اینکه توی فیلم JL بتمن حامی مالی جاستیس لیگ نیست بلکه موسس جاستیس لیگه و به طبع و مثل همیشه همونطور که توی کمیکها هم دیدیم از امکانات مالی و سخت افزاری خودش بری اهداف جاستیس لیگ هم استفاده میکنه.

12. چون انچینترس جادوگره و برادر داره پس از اسکارلت ویچ تقلید شده... باریکلا! عجب استدلالی!!

11. الان رابطه بروس وین و بری آلن کجاش رابطه استاد و شاگردیه؟؟ بروس وین فقط میره سراغ بری که ازش کمک بگیره. استاد و شاگرد کجا بود؟؟!! در ضمن توی تریلرا دیدیم که بری خودش کلی دم و دستگاه داره و لباس فلش هم خودش ساخته.

10. مقایسه این دو گروه و زدن برچسب تقلید به جوخه کار احمقانه ایه. اولا زمانی که جوخه انتحار توی دنیای کمیک خلق شد اثری از "نگهبانان کهکشان مدرن" نبوده. ثانیا جوخه یک سری جنایتکار هستن که توسط سازمان آرگوس زندانی و به خدمت گرفته میشن. پس این ربطی به چند تا شخصیت که توی فضا و سیارات دیگه با هم آشنا میشن و تیم تشکیل میدن نداره.

9. این شباهت به خاطر اینه که هر دو شخصیت ریشه در جنگ جهانی دارن و اولین کمیکهاشون هم در زمان جنگ جهانی جریان داشته. در ضمن فیلم واندرومن در جنگ جهانی اول جریان داره ولی فیلم کپ 1 در جنگ جهانی دوم.

8. این که اصلا چیز خاص و ویژه ای نیست که بخوایم بهش بگیم تقلید. از این اتفاقات تا دلتون بخواد قبلا هم بوده. یادمه توی فیلم سوپرمن کریستوفر ریوز هم سوپرمن یه موشک رو به این شکل مهار کرد.
7. شوخ طبعی؟؟ واقعا؟؟ الان شوخ طبعی شد تقلید؟؟ شوخی های فیلم واندرومن توی دقایق خاصی اتفاق افتاد و همونجا تموم شد. ولی توی فیلمای مارول هر لحظه امکانش هست که یهو یه شوخی بانمک یا بی نمک ببینیم. در ضمن کمیکهای دی سی هم عاری از شوخ طبعی نبوده و نیست.

6. این مورد هم که نویسنده نادان خودش جواب خودشو داده! این شباهتی بیش نیست. آمازون ها و ارتباطشون با اساطیر یونان برمیگرده به ایلیاد و اودیسه هومر که حدود 3000 سال پیش نوشته شده و تازه واندرومن هم 20 سال قبل از ثور وارد دنیای کمیک شد.

5. توی این مورد هم شباهت خیلی زیاده اما بازم تقلید نیست. چرا؟ وقتی که فلش برای اولین بار در DCEU حضور پیدا میکنه و جوان هم هست باید کم تجربه باشه. شباهت بین فلش و اسپایدرمن رو همه راجع بهش میدونن. خیلی سال قبل از اینکه اسپایدرمن به اونجرز بپیونده فلش عضو جاستیس لیگ بود. فلش بری آلن هم یک دهه قبل از اسپایدرمن خلق شده و از همون اول یه شخصیت لایت بوده.

4. واقعا تا حالا ندیدین که یک آهنگ در دو یا سه یا چند فیلم مختلف استفاده بشه؟!

3. ترس از قدرت ابرقهرمانها چیز جدیدیه؟ قبل از MCU توی کمیکا همچین چیزی نداشتیم؟؟

2. واقعا ژنرال زاد چه ربطی به اوبادیا استین داره؟! واقعا چه ربطی داره؟؟ اصلا مگه زاد دوست پدر سوپرمن بود؟؟ زاد یه نظامی بود و جور ال هم یه دانشمند که هردو کریپتونی بودن. ولی اوبادیا استین شریک پدر تونی استارک بوده. این شباهت هم نداره چه برسه به اینکه تقلید باشه.

1. قدمت صحنه میان تیتراژ یا بعد از تیتراژ برمیگرده به دهه هفتاد و هشتاد. پس یعنی هر فیلمی که از صحنه میان تیتراژ استفاده کنه یعنی تقلید کرده؟ مثل اینه که بیایم بگیم چون فلان فیلم تیتراژ آغازی داره پس از فلان فیلم تقلید شده. واقعا صحنه های داخل تیتراژ اینقدر چیز خاصیه کسی ازش تقلید کنه؟!

شباهت هست. مگه میشه توی دو تا دنیا پر از ابرقهرمانان مشابه شباهت وجود نداشته باشه؟
وافعا نمیدونم چی بگم. متاسفانه چون mcu زودتر شروع شد خیلی از چیزا به اسم مارول تموم شد و هر مارول فنی هرچی دلش بخواد راجع به دی سی مینویسه. چرا؟ چون دو تا از فیلمای DCEU ضعیف بوده و راحت میتونیم همه جور برچسبی بهشون بزنیم. هر چیز روتین و معمولی که در دنیای کمیک وجود داره رو به پای مارول میذاریم چون MCU زودتر از DCEU شروع شد.
CBR سایت معتبریه ولی تا دلتون بخواد مقاله چرت و پرت و نامعتبر داره. ولی ما همچین مقالات بیخودی رو ترجمه میکنیم و اگر کسی با محتواش مخالفت کرد میگیم که ما ننوشتیم بلکه ترجمه کردیم.
واقعا تاسف میخورم...
Dceu خوب شروع نکرد ولی این رسمش نیست. این مطالب به دور از منطق هست و فقط از نفرت از دی سی نشات میگیره.

دوست عزيز از نظر من شما يكم زيادي تند رفتيد با حرفتون موافقم ولي خيلي تند رفتيد و با لحن بدي اينو گفتيد!من شايد از ديسي خوشم نياد ولي باهاش هيچ نوع دشمني اي ندارم و مشكلي هم باهاش ندارم فقط حوصلشو ندارم برم سراغش
نقل قول کردن
Sarah
#61 Sarah 1396-06-31 11:02
به نقل از Mister J:

CBR سایت معتبریه ولی تا دلتون بخواد مقاله چرت و پرت و نامعتبر داره. ولی ما همچین مقالات بیخودی رو ترجمه میکنیم و اگر کسی با محتواش مخالفت کرد میگیم که ما ننوشتیم بلکه ترجمه کردیم.
واقعا تاسف میخورم...

منم واقعا براتون متاسفم و امثال شما فقط بلدید ژست روشنفکری و ذهن باز بودن بگیرید. قرار نبود با یه مقاله اونقدر برآشفته بشوید که کل سایت رو زیر سئوال ببرید.
و استدلالتون درباره رگنورک اونقدر احمقانه بود که ارزش جواب دادن نداشت. برید به اون جوجه ولورین سابق و "استاد" فعلی که منبع این استدلاله بگید حالا حالا مونده کسی واسه نظرتون تره خورد کنه
نقل قول کردن
spider_Sajad
#62 spider_Sajad 1396-06-31 11:29
به نقل از Mister J:
به نقل از Ziba:
اقای رنجبر عزیز! بهتر نیست به جای توجیه کردن و جهل کردن از خودتون بپرسید چرا دی سی با این لیاقت انکار ناپذیر نتونسته ایده های اریحینال پیاده کنه؟
حرف نویسنده هم همینه
بحث این نیست که لباس زرهی بتمن اول اومد یا مرد اهنی . بحث اینه که چرا دی سی به خودش زحمت نمیده ایده اریجینال خلق کنه تا اینهمه حرف پشت سرش نباشه؟

شما منو بجای حسام رنجبر hesam avenger اشتباه گرفتین. بنده حسام احمدی (Mister J) هستم.
قبول دارم که لیاقت دی سی خیلی خیلی بیشتر از ایناست. قبول دارم که bvs و ss گند زدن و کار رو واسه ادامه dceu سخت کردن.
لیاقت دی سی فیلمهای عمیقی مثل فیلم سوپرمن و بتمن آغاز میکند و دارک نایت و واندرومن و امثالهم هستش.
ولی این دلیل نمیشه که بیایم حرف ناحق بزنیم و سفسطه کنیم.
شما که اینقدر به این چیزا اهمیت میدین تا حالا شده به اشکالات فیلمای مارول اشاره کنید؟ درسته فیلمای مارول بهتر بودن. ولی به خاطر اینکه فیلمای مارول عامه پسند و پرفروش هستن فقط به به و چه چه میکنید.
بذارید مثال بزنم. همین فیلم ثور راگناروک قراره اکران بشه. به جای اینکه بیان یه چیز حماسی تحویل بدن فقط تا جایی که تونستن همه چی رو رنگ وارنگ و لایت کردن و کلی شوخی چپوندن تو فیلم تا عامه پسند باشه و به جای راگناروک محافظین کهکشان تحویلمون میدن. بله فیلمای مارول هم بی عیب و نقص نیست ولی چون نکات مثبتشون بیشتره کسی به عیب هاش توجه نمیکنه.
چشم ها را باید شست...
اکثر دی سی فن ها ضعف فیلمای bvs و ss رو قبول دارن ولی اگه به مارول فن بگی فلان فیلم مارول این عیب رو داره اصلا قبول نمیکنن.
این مقاله ایراد گرفتن نیست بلکه سفسطه هست. برچسب تقلید زدن رو شباهت ها درست نیست. حالا اون فیلم هرچقدر که میخواد بد باشه...
اولا اصلا اکران نشده
را الکی یه چیزی میگی دوما لایت؟؟ شما اون صحنه اخر که تور برق دورش جمع شده رو لایت می بینی یا هالک و دورمارو(اره؟؟؟ ) اینکه عو تریلر به نظر لایت می یوبد چون ازگارد رنگاوارنگه مثلا تو می تونی از فیلم دفاع مقدس رو لایت کنی؟؟؟ و من نمی دونم چی میگین اخه مارول بهتر من فقط از دی سی جوخه انتحار رو دوست داشتم غیر از جوکر چی بود اخه
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#63 Ultimate Comic Fan 1396-06-31 13:06
خلاصه ی بیشتر کامنت های این پست:

دی سی فن (ورژن خوب): درسته فیلم های دی سی بدن، ولی فیلمای مارولم مشکلات دارن.

دی سی فن (ورژن بد): موفقیت mcu جلوی چشم فن بویای مارولو گرفته.

مارول فن (ورژن بد): اینارو میگی چون کمپانی مورد علاقت یونیورس سینماییش افتضاحه.

مارول فن (ورژن خوب): درسته فیلمای mcu مشکلاتی داره، و ما انکارشون نمیکنیم.




چی بگم...
چی میتونم بگم؟
باز خوبه هنوز بعضیا هستن که عادلانه و با منطق رفتار میکننو مثل یه فن بوی وحشی به طرف مقابل حمله ور نمیشن...
نقل قول کردن
علی قدیانی
#64 علی قدیانی 1396-06-31 13:21
به نقل از Sarah:
به نقل از Mister J:

CBR سایت معتبریه ولی تا دلتون بخواد مقاله چرت و پرت و نامعتبر داره. ولی ما همچین مقالات بیخودی رو ترجمه میکنیم و اگر کسی با محتواش مخالفت کرد میگیم که ما ننوشتیم بلکه ترجمه کردیم.
واقعا تاسف میخورم...

منم واقعا براتون متاسفم و امثال شما فقط بلدید ژست روشنفکری و ذهن باز بودن بگیرید. قرار نبود با یه مقاله اونقدر برآشفته بشوید که کل سایت رو زیر سئوال ببرید.
و استدلالتون درباره رگنورک اونقدر احمقانه بود که ارزش جواب دادن نداشت. برید به اون جوجه سابق و "استاد" فعلی که منبع این استدلاله بگید حالا حالا مونده کسی واسه نظرتون تره خورد کنه

خانم عفتی میدونی مشکل چیه؟
دوستان درک درستی ندارن و به ظواهر و فضا سازی اهمیت بیشتری میدن.
یه فیلم هم میتونه دارک باشه و هم لایت در واقع مهم محتوا و پرداختن خوب به فیلم مهمه. بین شخصیت ها باید تعامل باشه و آدم از دیدن انسجام داستان لذت ببره. و به نظر من اتفاقا تو تریلر ها هم مارول میانه روی کرده بود ولی خب انتظار ها از این فیلم متوسطه و خیلی نباید نگرانش بود.
در هر حال این بحث ها ارزشی ندارن.
نقل قول کردن
Superior avenger
#65 Superior avenger 1396-06-31 14:25
خسته نباشید بابت ترجمه
مقاله رو خوندم و میشه گفت تقریبا ضعیف بود ولی در هر مقاله ای میشه از یه چیزش درس گرفت یعنی مهم اینه که چطور بهش نگاه کنی مثلا اگر به عنوان یه دیسی فن متعصب بخونیش به نظرت مقاله آشغالیه و اگه یه مارول فن متعصب باشی برعکس.مسئله اینجاست که نباید هیچ وقت تعصب داشت و باید با دید باز مقاله هارو خوند تا بشه ازش درس گرفت مثل اون دوستمون که گفت (این مقاله اشکالاتی داشت ولی باعث شد با جهان بینی مارول و محدودیت های ژانر ابر قهرمانی بیشتر آشنا بشم)
درسته که مقاله ضعف داشت ولی دلیل نمیشه که بعضی کاربرا به جای اینکه به نکات مثبت مقاله نگاه کنن و به تجربیاتشون اضافه کنن با هم درگیر بشن.
نقل قول کردن
spider_Sajad
#66 spider_Sajad 1396-06-31 14:47
به نقل از Ultimate Comic Fan:
خلاصه ی بیشتر کامنت های این پست:

دی سی فن (ورژن خوب): درسته فیلم های دی سی بدن، ولی فیلمای مارولم مشکلات دارن.

دی سی فن (ورژن بد): موفقیت mcu جلوی چشم فن بویای مارولو گرفته.

مارول فن (ورژن بد): اینارو میگی چون کمپانی مورد علاقت یونیورس سینماییش افتضاحه.

مارول فن (ورژن خوب): درسته فیلمای mcu مشکلاتی داره، و ما انکارشون نمیکنیم.




چی بگم...
چی میتونم بگم؟
باز خوبه هنوز بعضیا هستن که عادلانه و با منطق رفتار میکننو مثل یه فن بوی وحشی به طرف مقابل حمله ور نمیشن...

پس من مارول فن بدم چون به نظرم فیلما مارول عالیه من تو صحنه های پایانی فیلما مارول که از فیلم دیگه خبر میده کیف می کنم (غیر از محافظین کهکشان یک چون چیز خاصی نبود) اولآ دستم می لزرید و کلا حتی‌ همین فیلما فاکسم بهتر از دی سیه اون چهار شگفت انگیز اولی رو من دوست داشتم دوشم خوب بود اما ۲۰۱۵ افتضاح بود چرا؟؟؟ چون به ذات شخصیتا پایبند نبود ددپول فیلم موفقی بود چون به ذات توجه کرد مرد عنکبوتی نهایی شکست خورد چون به ذات پایبند نبود ولی دی سی ... منظورم شما نبود یک اقایون دی سی فن دیگه بودم
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#67 ilia_comic_khoon 1396-07-02 14:48
با سلام.به نظر من تقلید 9 خیلی بیشتر از بقیه بود 8) .با تشکر از آقای زارع.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#68 AmirhoseinJafari2005 1399-11-12 23:09
عالی بود و منصفانه.... مقاله تقلید مارول از دی سی هم اگه هست ، بنویسید ;-)
نقل قول کردن
HellBoy
#69 HellBoy 1400-02-18 04:35
عالی بود
نقل قول کردن
Hellblazer
#70 Hellblazer 1401-07-03 09:45
به نقل از mtm:
به نقل از amo1:
مقاله خوبی بود. با همش موافق نیستم ولی باعث شد جهانبینی مارول و محدودیت های ژانر ابرقهرمانی رو بهتر بشناسم
ممنون


افرین این بهترین نظر این مطلب بود
به نظرم از بعد فنی اگه به مقاله اگه نگاه بشه مشخص میشه چقدر غنی هستش. به همین خاطره که ترجمه شده. مهم نیست باهاش موافقیم یا مخالف (من خودم کامل باهاش موافق نیستم) ولی ادم وقتی مطالعه اش میکنه با تم های هر دو دنیای مارول و دی سی اشنا میشه
و ممنون از اقای قدیانی که نظرات تنش زا را عدم انتشار زد چون بعضی ها به جای توجه به بخش های فنی فرصت پیدا کردن عقده گشایی کنند!

نمی‌دونم آقای قدیانی همچنان هم مسئول تایید نظرات هستند یا خیر، ولی باعث تعجبه که من حدودا ۲ یا ۳ بار کامنت نوشتم و منتشر نشد و جالب تر و عجیب تر اینکه هر جوری قضاوت کنید هیچ مورد تنش زا و تعصبی و... نداشت و مربوط به فیلم های سینمایی دو شخصیت کنستانتین و شزم بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید