15 فرد مشهوری که نمیدانستید کمیک بوک خلق کرده اند!

15 فرد مشهوری که نمیدانستید نویسنده کمیک بوک بوده اند!

اینها 15 سلبریتی مشهوری هستند که احتمالا خبر نداشتید کمیک هم نوشته اند !

مقدمه: شاید سلیقه های سیاسی ما با هم فرق داشته باشه، شاید یک سری مون طرفدار Star Wars باشیم و یه سری هم طرفدار Star Trek ولی یه چیزی هست که هممون باهاش موافق هستیم: کمیک بوک سروره! و این چیزی نیست که فقط ما خوره های دنیای سرگرمی بهش معتقد باشیم. اون بیرون کلی آدم سرشناس از خواننده و بازیگر و مدل لباس هستند که اونقدر عاشق دنیای کمیک هستند که حتی داستان کمیک بوکی هم نوشته اند!  اتفاقا برای این آدم ها این کار راحته چون هر چی سرشناس تر باشی شرکت های کمیک بوکی بیشتر مایل هستند باهات کار کنند. به همین دلیل تعداد زیادی ستاره مثل نیکلاس کیج و ساموئل ال جکسون و ... برای دنیای کمیک نویسندگی کرده اند. در این مقاله با 15 نفر از این افراد آشنا میشویم.

 

15- نیکلاس کیج (Nicolas Cage)

 نیکلاس کیج (Nicolas Cage)

«نیکلاس کیح» بازیگر نام آشنایی هستش که از بچگی عاشق دنیای کمیک بوده و تا جای ممکن سعی کرده نقش های کمیک بوکی بازی کنه. او ایفاگر نقش گوست رایدر بوده و در فیلم کمیک بوکی "کیک – اس" هم نقش داشته. خیلی هم سعی کرد نقش سوپرمن را در فیلم تیم برتون بازی کنه که نشد (برای کسب اطلاعات بیشتر ، این مقاله را بخوانید).

اما آیا میدانستید او سال 2007 به همراه پسرش، «وستون کاپولا کیج»  ، کمیک 6 قسمتی "فرزند وودو" (Voodoo Child) را خلق کرد که توسط انتشارات Virgin Comics چاپ شد؟ این کمیک به موضوع مورد علاقه کیج یعنی جادوی وودو (که نوع آفریقایی جادو و جمبل است) میپردازه و درباره یک فرد مخالف با برده داری است که در سال 1800 میزیسته و دوباره زنده میشه و سر و کارش به کارآگاهی میفته که داره درباره ناپدید شدن مرموز دختران تحقیق میکنه. نقدهایی که برای این کمیک نوشته شد زیاد مثبت نبود.

 

14- ساموئل ال جکسون  (Samuel L. Jackson)

 ساموئل ال جکسون  (Samuel L. Jackson)

«ساموئل ال جکسون» از اون دسته بازیگران پرکاری است که تقریبا تو هر فرنچایز موفق و پولسازی که فکرش رو بکنی در هالیوود حضور حضور داشته از جنگ ستارگان بگیر تا فیلم های مارول. او که اولین بار در فیلم تاریخی "پالپ فیکشن" تارانتینو مطرح  شد، آنقدر چهره کاریزماتیکی داشت که به عنوان مدل شخصیت «نیک فیوری» در کمیک های Ultimate مارول مورد استفاده قرار گرفت و بعدش همین نقش رو در تعداد زیادی از فیلم های مارول ایفا کرد که تا به امروز ادامه داره. او سال 2010 کمیکی 4 قسمتی به نام Cold Space خلق کرد که توسط Boom! Studios چاپ شد. شخصیت اصلی در این کمیک هم شبیه خودش بود (!) و یک خلافکار و قانون شکنی بود که در فضا سرگردان میشه و سر از سیاره ای درمیاره که در آستانه جنگ قرار داره. البته جکسون این کمیک را به همراه نویسنده ای مطرح به نام «اریک کالدرون» خلق کرد و ابراز علاقه کرده که از رویش فیلمی هم ساخته بشه.

  

13- تایریس گیبسون (Tyrese Gibson)

- تایریس گیبسون (Tyrese Gibson)

«تایریس گیبسون» از آن دسته بازیگران اکشن است که بیشتر به خاطر حضور در سری پرفروش Fast & Furious شناخته میشه. او به دنیای کمیک هم علاقه داره و بارها ابراز علاقه کرده که نقش «گرین لنترن» رو در فیلم های دی سی بازی کنه. او سال 2009 کمیکی سه قسمتی به نام Mayhem! برای انتشارات Image نوشت. در این کمیک یک مبارز نقابدار جنگی تمام عیار رو با شروری به نام Big X شروع میکنه. این کمیک از اولش با جنجال همراه بود و با واکنش های منفی روبرو شد و گیبسون حتی با فروشندگان کمیک هم به مشکل برخورد و خیلی از اونا حاضر نشدن این کمیک رو در فروشگاه های خود به فروش برسونند. سایت IGN بهش نمره 4.9 از 10 داد و آن را یک کمیک کاملا ضعیف با طراحی های بیخود دانست. در کل گیبسون خیال میکرد کمیک نوشتن هم مثل رانندگی تو فیلم های fast & furious تند و هول هولکی انجام میشه!

 

12- رزاریو داوسون (Rosario Dawson)

 رزاریو داسن (Rosario Dawson)

این روزها علاقمندان به دنیای کمیک خانم داوسون را با نقش «کلر تمپل» در سریال های مارول/نتفلیکس میشناسند ولی ایشون از سال 1995 بازیگری میکنه و در فیلم کمیک بوکی Sin City و همچنین فیلم تحسین شده Kids هم بازی کرده. او کلا به دنیای کمیک علاقه زیادی داره و چندی بار هم ابراز علاقه کرده که نقش «شی – هالک» (She-Hulk) رو در سینما بازی کنه. خانم داوسون سال 2006 یک مینی سریز 4 قسمتی به نام "نیروی ویژه مقابله با جرایم علوم غیبی"  (Occult Crimes Taskforce) برای انتشارات Image خلق کرد. این کمیک با استقبال و واکنش های خوبی مواجه شد و حتی قرار شد یک سریال تلویزیونی از رویش ساخته بشه که هنوز محقق نشده.

 

11- مارک همیل (Mark Hamill)

 مارک همیل (Mark Hamill)

خب، کیه که «مارک همیل» بزرگ رو نشناسه؟ بازیگر نقش اسطوره ای «لوک اسکای واکر» سری جنگ ستارگان که صداپیشه افسانه ای «جوکر» در دنیای انیمیشن و گیم بوده و برای کلی شخصیت دیگر مثل «ولورین»، «هاب گابلین» و .. صداپیشگی کرده. او به شدت به دنیای کمیک علاقمنده و مثل همه ما یه nerd محسوب میشه! مارک همیل سال 1996 کمیک 5 قسمتی The Black Pearl را برای انتشارات "دارک هورس" خلق کرد. داستان این کمیک درباره مردی به نام «لوثر دریک» است که مشکلات روانی داره و به صورت اتفاقی و به خاطر فشار رسانه ها به یک ضد قهرمان نقابدار تبدیل میشه که سعی داره خودش عدالت رو اجرا کنه. همیل با این کمیک قصد داشت در قالب یک کمدی سیاه، شیفتگی مردم آمریکا به "ژورنالیسم زرد" (sensationalist journalism) را به سخره بگیره. خیلی هم تمایل داشت یک فیلم از رویش بسازه که نشد.

 

10- بیل هیدر (Bill Hader)

 بیل هیدر (Bill Hader)

«بیل هیدر» از بازیگران وکمدین های مشهور است که از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در فیلم "شب در موزه: نبرد اسمیتسونین"  یا فیلم های Superbad و Hot Rod اشاره کرد. او برای حضور در برنامه تلویزیونی پخش زنده شنبه شب از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ نامزد ۳ جایزه امی شده است. هیدر از علاقمندان پر و پا قرص دنیای کمیک است و سال 2009 به همراه همکار و رفیقش «سث میرز» یک کمیک تک قسمتی  برای مرد عنکبوتی به نام "هالووین کوتاه" (Spider-Man: Short Halloween) که در واقع با نام کمیک معروف "بتمن: هالووین طولانی" شوخی میکرد، نوشت. در این کمیک واقعا خنده دار، اسپایدرمن در شب هالووین بیهوش میشه و یک نفر که مست کرده و لباسش رو بر تن داره، جایش رو میگیره! هیدر ابراز علاقه کرده که باز هم کمیک بنویسه ولی فعلا که موفق نشده.

 

9- آنتونی بوردین (Anthony Michael Bourdain)

آنتونی بوردین (Anthony Michael Bourdain)

«آنتونی مایکل بوردین» سرآشپز، نویسنده و یک چهره تلویزیونی معروف در آمریکا است. او در برنامه های پربیننده خودش به دور دنیا سفر میکنه و با تست غذاها و نوشیدنی های مختلف درباره شون نظر میده. تا اینکه سال 2015 هوس کرد یک کمیک برای انتشارات "ورتیگو" خلق کنه. او این کمیک را که "جیرو را بگیرید!" (Get Jiro!) نام داشت، با همکاری نویسنده ای به «جوئل رز» نوشت. داستانش در آینده ای تاریک از شهر لس آنجلس رخ میده که در آن سراشپز ها حاکم همه چیز شده اند. آنها حاضر هستند برای اینکه به بهترین مواد اولیه دست پیدا کنند هر کاری بکنند. بعد سر و کله «جیرو» پیدا میشه که یک جنگ تمام عیار بین آنها راه میندازه. این کمیک با اون حال و هوای نامتعارف خودش به نقدهای خوبی دست یافت و بوردین ادامه آن را هم نوشت. او گفته که به زودی با یک پروژه کمیک بوکی جدید برمیگرده.

 

8- جان کلیز (John Cleese)

 جان کلیز (John Cleese)

«جان کلیز» بازیگر انگلیسی، کمدین، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم است. او موفقیتش به عنوان فیلم‌نامه‌نویس را در حاشیه فستیوال ادینبورگ و به عنوان بازیگر در فیلم گزارش فراست (۱۹۶۶) به دست آورد. وی در اواخر دههٔ ۶۰ میلادی به همراه تری گیلیام، گراهام چپمن، مایکل پیلین و اریک آیدل گروه کمدی مونتی پایتون (Monty Python) را تأسیس کرد. کلا طنز منحصر به فرد خودش را در تمام کارهایش وارد میکند. کلیز سال 2004 کمیک بوکی را برای دی سی نوشت که طراحش «جان بیرن» بود و "سوپرمن، یک بریتانیایی حقیقی" (Superman: True Brit) نام داشت .در این کمیک Elseworld (یعنی کمیکی که داستانش در دنیایی غیر از دنیای اصلی اتفاق میفتد) شاهد بودیم که سفینه سوپرمن به جای آنکه در دهکده "اسمال ویل" آمریکا فرود آید، در کشور انگلستان فرود آمد! بنابراین او با تربیت انگلیسی بزرگ شد و حتی اسمش به «کالین کلارک» تغییر یافت. او کاملا با فلسفه معروف انگلیسی ها یعنی "اگه همسایه ها بفهمند، چی میگن؟" بزرگ شد و سعی داشت قدرت های خودش را پنهان کند. در واقع جان کلیز قصد داشت با روحیات و سبک زندگی انگلیسی ها شوخی کند. استقبال چندان خوبی از این کمیک نشد.

 

7- جنیفر لاو هیوت (Jennifer Love Hewitt)

 جنیفر لاو هیوت (Jennifer Love Hewitt)

«جنیفر لاو هیوت» بازیگر، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی است و پس از بازی در سریالی به نام "پارتی پنج" در شبکه فاکس به شهرت رسید. او در سریال ها و فیلم های زیادی مثل Ghost Whisperer بازی کرده. کلا وقتی اسمش رو میشنویم محاله یاد دنیای کمیک بوک بیفتیم و هیچ ربطی بین آنها حس نمیشه! ولی در هر حال بین سالهای 2009 و 2010 انتشارات IDW یک کمیک 5 قسمتی به نام Jennifer Love Hewitt's Music Box چاپ کرد که توسط او نوشته شده بود و درباره یک جعبه موسیقی جادویی بود که به دست آدم های مختلف در طول زمان میفتاد. البته نویسنده اصلی این کمیک «اسکات لادبل» معروف بود که به نوعی نوشته های خانم هیوت  را ویرایش میکرد. ولی با این حال نقدهای منفی نصیب این کمیک و باعث شد تا هیوت از آن موقع به بعد دیگه دور و بر پروژه های کمیک بوکی پیدایش نشود!

 

6- رشیدا جونز   (Rashida Jones)

 رشیدا جونز   (Rashida Jones)

«رشیدا جونز» یک هنرپیشه، بازیگر سینما، و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا است که از سال ۱۹۹۷ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است ولی بیشتر به خاطر سریال کمدی  Parks and Recreation شهرت دارد. او سال 2010 کمیک 5 قسمتی Frenemy of the State را برای انتشارات  Oni Press خلق کرد که درسته زیاد با استقبال مواجه نشد ولی یونیورسال قصد داشت از رویش فیلم بسازه. این کمیک داستان یک زن ثروتمند با تفریحات خاص خود را روایت میکرد که به استخدام سازمان جاسوسی "سیا" در میاد. رشیدا جونز بعدش هم کمیکی ماهانه برای Glamour Magazine نوشته که نشون میده خیال نداره دنیای کمیک را ترک کنه.

 

5- توماس جین (Thomas Jane)

 توماس جین (Thomas Jane)

«توماس جین» یک بازیگر کارکشته و برجسته ای است که در فیلم های تحسین شده ای همچون The Mist و Boogie Nights بازی کرده ولی هواداران مارول او را بیشتر به خاطر نقش «فرنک کسل » در فیلم "پانیشر" (2004)  میشناسند. درسته  فیلمش زیاد خوب نبود ولی توماس جین نقش آفرینی عالی داشت. او سال 2005 برای Image Comics کمیک 6 قسمتی "سیاره بد" (Bad Planet) را به همراه دوستش «استیو نایلز» (که در نوشتن کمیک های ترسناک تبحر داره) خلق کرد. میگن توماس جین از کابوس شخصی خودش که عنکبوت های بیگانه مرگباری دیده بود برای ایده این کمیک الهام گرفت. در این کمیک موجودات فضایی در عالم هستند و سیاره ها را نابود میکنند و نهایتا راهشان به زمین میفتد! این کمیک به شدت با استقبال مواجه شد و توماس جین قول داده در آینده باز هم کمیک بنویسه.

 

4- جاناتان راس (Jonathan Ross)

 جاناتان راس (Jonathan Ross)

«جاناتان راس» مجری و شومن معروف انگلیسی هستش که خیلی به دنیای کمیک علاقه داره و اگه یادتون باشه یه مستند محشر برای BBC ساخت به نام "در جستجوی استیو دیتکو" که اینجا میتونید اون رو دانلود کنید. به همین دلیل اصلا جای تعجبی نداره که سال 2010 برای Image کمیکی تحت عنوان Turf خلق کرده باشه . داستان این کمیک درباره دهه 1920 آمریکا و گروه های گانگستری است  منتهی فرقش اینه که خلافکاران را خون آشامان و بیگانه های فضایی تشکیل میدهند! این کمیک 5 قسمتی زیاد با استقبال مواجه نشد ولی تقریبا همه منتقدین ایده اش را خلاقانه دانستند. خود راس که گفته خیلی دوست داره «متیو وان» فیلمی براساس این کمیک بسازه.

 

3- تام مورلو (Tom Morello)

 تام مورلو (Tom Morello)

«تام مورلو» گیتاریست آمریکایی برنده‌ی جایزه‌ی گرمی است که به‌خاطر عضویت در گروه "ریج اگینست د ماشین" شهرت دارد. او همچنین فعالیت های سیاسی دارد و فعال محیط زیست است ولی به خاطر سبک نوازدگی یگانه و خلاقانه‌اش در نواختن گیتار مشهور است که شامل صداهای بازخورد، زخمه‌زنی غیرمتعارف و همچنین استفاده زیاد از افکت‌های گیتار می‌شود. او در رده‌ی 40 از رتبه‌بندی "۱۰۰ گیتاریست بزرگ تمام دوران" مجله‌ "رولینگ استون" قرار دارد. مورلو از کودکی طرفدار کمیک بوک بوده و به همین دلیل خالق کمیکی 12 قسمتی به نام "ارکیده" (Orchid) است که در آن کره زمین به خاطر گرم شدن بیش از حد هوا نابود شده است و خیلی از مناطق به خاطر آب شدن یخ های قطبی زیر آب رفته اند. ولی یک رژیم فاشیستی سر کار آمده. بعد با یک نوجوان انقلابی آشنا میشویم. مورلو را به خاطر این کمیک بسیار ستایش کردند. او هم قول داده در آینده بیشتر کمیک بنویسد.

 

2- گلن دانتزیگ (Glenn Danzig)

 گلن دانتزیگ (Glenn Danzig)

« گلن دانتزیگ» یک خواننده، ترانه نویس و موسیقی دان آمریکایی است که عضو گروه های مثل Misfits و Danzig بوده. او ژانرهای زیادی در موسیقی مثل هوی متال و پانک را تجربه کرده است. او آنقدر به دنیای کمیک علاقه داشته که سال 1994 شرکت کمیک خودش به نام "وراتیک" را تاسیس کرد که بیشتر کمیک هایی با موضوعات  ج.ن.س.ی و خشن چاپ میکرد. او خودش کمیکی مثل G.O.T.H را مینوشت و روی برخی دیگر از کمیک ها نیز نظارت داشت.

 

1- جیمز هلویگ (James Hellwig)

جیمز هلویگ (James Hellwig)

«جیمز هلویگ» کشتی کج کار معروف و برجسته ای بود با لقب "جنگجوی  نهایی" (The Ultimate Warrior) که سال 2014 مرحوم شد. او از دوستان کشتی کج کار افسانه ای شرکت WCW یعنی «استیو بوردن» ملقب به Sting بود و آنها هر دو با هم حرفه خود را شروع کردند. در هر حال او در اواسط دهه 90 میلادی کمیکی 5 قسمتی به نام Warrior خلق کرد که واقعا عجیب و دیوانه وار بود. شخصیت اصلی هم خودش بود! یک جنگجو یا Warrior که از دنیای دیگری به زمین آمده بود که با خلافکاران میجنگید و آخرش هم با «بابا نوئل» و «گرینچ» هم نبرد کرد! همچنین در این کمیک به طور تلویحی گفته شد که Warrior «نلسون ماندلا» (رهبر نهضت سیاه پوستان آفریقای جنوبی علیه آپارتاید) را نیز کشته!!!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع:سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 بازیگر مشهوری که احتمالا نمیدانستید جای ابرقهرمانان حرف زده اند!

آدم های مشهوری که هوادار مرد عنکبوتی هستند!

خالق سریال "بازی تاج و تخت" طرفدار مرد عنکبوتی است!!!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Spidey Reigns
#1 Spidey Reigns 1396-06-09 14:47
مرسی بابت مقاله...
من یکی دیگه ـرم میگم که شاید ندونید...
سی ام پانک، کشتی کج کار معروف هم در حال حاضر برای مارول کمیک مینویسه...

الان در حال نوشتن کمیک drax ـه و به زودی هم میخواد کمیک master of kung fu رو بنویسه...
نقل قول کردن
Captain Majid
#2 Captain Majid 1396-06-09 14:56
مقاله بسیار عالی بود و موضوع خیلی خوبی داشت.همیشه با این مقالات درجه یک مارو شگفت زده میکنید . باید اعتراف کنم از کل موارد فقط اون مورد ساموئل ال جکسون رو میدونستم. از همه جالب ترم به نظر من موارد ۱ و ۵ و ۱۲ بود . خانم روزاریو داوسون هم امیدوارم همچنان تو سریالای مارول/نتفلیکس بدرخشه . ممنون بابت این مقاله
نقل قول کردن
mehran spidey
#3 mehran spidey 1396-06-09 16:56
مقاله ی خیلی خوبی بود ، از اون دسته مقاله های متنوع بود . راستش با دیدن اسم های آنتونی بوردین و جیمز هلویگ یکم تعجب کردم ! البته کمیک جیمز هلویگ از اون کمیک هایی هستش که ازش متنفرم :sigh: اما از کمیک bad planet توماس جین خیلی خوشم اومد راستش یکم منو یاد سری فیلم های بیگانه میندازه ، البته توماس جین نشون داد استعداد خوبی برای کمیک نوشتن داره امیدوارم بازم کمیک بنویسه ....

ممنون بابت مقاله ;-)
نقل قول کردن
علی قدیانی
#4 علی قدیانی 1396-06-09 20:01
تشکر بابت مقاله.
اصلا فکرشو نمیکردم کسانی مثل ال جکسون (که نسخه وطنیش مهران رجبیه :lol: ) و نیکلاس کیج کمیک نوشته باشند!
بیل هیدر هم برام خیلی جالب بود.
تشکر فراوان.
نقل قول کردن
spidey noir
#5 spidey noir 1396-06-09 22:36
  • اقای ترابی همیشه مقاله هایی مینویسید که به فکر ادم نمیرسه.واقعا ممنون.ال جکسون رو فکرشم نمیکردم که کمیک نوشته!
نقل قول کردن
amazing barbod
#6 amazing barbod 1396-06-09 22:59
آقای ترابی شماره ۹ و ۱۰ سکرت امپایر منتشر شده؟
اگه منتشر شده کی ترجمه میشه؟تا آخر تابستون ترجمه میشه؟
نقل قول کردن
Mohammad
#7 Mohammad 1396-06-09 23:11
ممنون مقاله ی خوبی بود
فقط فکر میکردم افرادی مثل ما که خوره ی کمیک هستن"geek" محسوب میشن نه "nerd"
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#8 Samwel Tarly 1396-06-10 00:00
با تشکر از استاد ترابی به خاطر مقاله ای که نوشتن و موارد خیلی جالبی بودن و به غیر از ساموئل ال جکسون و مارک همیل بقیه رو نمیدونستم و کسانی رو در این لیست دیدم که اصن باورم نمیشد و اصلا احتمال نمیدادم تو فاز نویسندگی باشن و این نشون میده چقدر خوبه این بازیگرها هم از اینکارها می کنن مثل رزاریو داسن که انصافا چقدر تو سریال های مارول و نتفلیکس عالیه و خوبه که علاقه اش به کمیک باعث شده کمیک هم بنویسه!!
بازم ممنون استاد به خاطر مقاله و هربار اطلاعات مارو در زمینه کمیک بیشتر می کنید.
نقل قول کردن
spider parker
#9 spider parker 1396-06-10 01:32
خسته نباشید جناب ترابی ، مقاله موضوع تازه و جالبی رو دنبال میکرد ...
من فقط میدونستم دنیل کیج و ساموئل ال جکسون کمیک نوشتند (ولی نمیدوستم چه کمیکی :-* :D )
نقل قول کردن
Marc Spector
#10 Marc Spector 1396-06-10 04:26
آقای ترابی تشکر بابت مقاله عالیتون،فقط یه سوال،چرا اکثر منتقدای خارجی به چیزای معمولا غیر متعارف توجه بیشتری میکنن تا چیزای متعارف؟؟
به طور مثال کمیک جیرو رو بگیرید به نظر من یه چیز عجیبه که آشپزا حاکمان دنیا بشن ولی کمیک سوپرمن:بریتانیا یی حقیقی که میاد رفتار ها و عادتای عجیب و حتی بد رو مورد انتقاد قرار میده خیلی جالب تره (از لحاظ موضوعی)ضمن اینکه یکی از اهداف کمیک یا کتاب های مصور به سخره گرفتن همین عادات اشتباه اجتماعیه.
یه نکته دیگه هم اینکه شما گفتید غیر ممکنه نام جنیفر لاو هیوت رو بشنوید و کلمه کمیک به ذهنتون بیاد (که درست میگید)ولی خب ایشون تو سری گارفیلد هم بازی کردند که خب خود گارفیلد دارای کمیک جدا گانست(البته خبر ندارم هنوزم چاپ میشه یا نه)
با سپاس
نقل قول کردن
THE END
#11 THE END 1396-06-10 08:16
از بودن روزاريو داوسون تعجب كردم :-|
البته نيكولاس كيجم همينطور با اينكه ميدونستم اون عاشق دنياى كميكه :-)
بهترينشون مارك هميل ;-)
نقل قول کردن
sib khan
#12 sib khan 1396-06-10 09:54
خيلي جالب بود خسته نباشيد اقاي ترابي.من اصلا هيچ كدومشون رو نميدونستم و حتي نميدونستم كه بعضي از سلبرتي ها هم كميك نوشتن :-| از طرفي ديگه انتظار نداشتم كه حتي از يكي از كميك ها استقبال شده باشه ولي مقاله رو خوندم كنجكاو شدم بخونمشون :lol:
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1396-06-10 10:10
به نقل از amazing barbod:
آقای ترابی شماره ۹ و ۱۰ سکرت امپایر منتشر شده؟
اگه منتشر شده کی ترجمه میشه؟تا آخر تابستون ترجمه میشه؟

هردوشون تا چند روز دیگه تو سایت قرار مییگرن
شماره 9 رو دیروز ترجمه کردم دادم دست ادیتور
شماره 10 هم امروز ترجمه میشه
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1396-06-10 10:10
به نقل از Mohammad:

فقط فکر میکردم افرادی مثل ما که خوره ی کمیک هستن"geek" محسوب میشن نه "nerd"

خب، اشتباه فکر میکردی گلم! ;-)
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1396-06-10 10:13
به نقل از Marc Spector:
آقای ترابی تشکر بابت مقاله عالیتون،فقط یه سوال،چرا اکثر منتقدای خارجی به چیزای معمولا غیر متعارف توجه بیشتری میکنن تا چیزای متعارف؟؟
به طور مثال کمیک جیرو رو بگیرید به نظر من یه چیز عجیبه که آشپزا حاکمان دنیا بشن ولی کمیک سوپرمن:بریتانیایی حقیقی که میاد رفتار ها و عادتای عجیب و حتی بد رو مورد انتقاد قرار میده خیلی جالب تره (از لحاظ موضوعی)ضمن اینکه یکی از اهداف کمیک یا کتاب های مصور به سخره گرفتن همین عادات اشتباه اجتماعیه.

با سپاس

به نظرم موضوع زیاد مهم نیست
محتوا مهم تره. یعنی ممکنه یکی یه ایده عالی داشته باشه ولی نتونه داستان خوبی ازش دربیاره و برعکس. بنابراین تا خود کمیک رو نخونیم نمیتونیم بفهمیم قضیه چیه
منتقدین هم ایده براشون مهمه و هم اجرای اون ایده
احتمال میدم اقای کلیز به خاطر عدم اشنایی کافی با دنیای کمیک های سوپرمن نتونسته ایده خوبش رو به خوبی هم اجرا کنه
نقل قول کردن
Unknown
#16 Unknown 1396-06-10 15:30
واو عجب مقاله ای استاد دستتون درد نکنه :-)
به نظر من ایده جالبی بود که اقای جان کلیز سوپرمنی انگلیسی خلق کردن ولی متعجبم که چرا با استقبال خوبی مواجه نشد شاید به قول استاد محتوا مهم تره،ولی از نظر من خیلی جالب میشد
اصلا باورم نمیشد که شماره ی یک اقای جمیز هلویگ یا همون Ultimate Warrior خودمون باشه و کمیکی نوشته باشه(اونم شخصیتی مثل شخصیته خودش در رینگ) ولی حیف...حیف که به رحمت خدا رفتند :cry: :cry: :cry:
نقل قول کردن
Binmanoff
#17 Binmanoff 1402-12-12 19:57
مقاله عالی بود مقاله های اسپایدی بعد سالها واقعا بازم خوندنی هستن
ببخشید بابت اسپم ولی استاد کسی اگه بخواد کمیک خوندن رو شروع کنه از کجا بهتره شروع کنه؟
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#18 The Spectacular Burmun 1402-12-12 22:07
چه آدمای باهوشی هستن و اکثرا عشق به کمیک دارن.ولی بیشتر از همه موارد تریسی گیبسون،نیکولاس کیج و ساموئل.ال جکسون باحال بودن.خصوصا جکسون چون واقعا آدم کاربلد و خلاقیه و در آثار ابرقهرمانی زیادی حضور داشته(تو خود مقاله هم اشاره شد) و چم و خم کار رو بلده
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1402-12-12 23:40
به نقل از Binmanoff:
مقاله عالی بود مقاله های اسپایدی بعد سالها واقعا بازم خوندنی هستن
ببخشید بابت اسپم ولی استاد کسی اگه بخواد کمیک خوندن رو شروع کنه از کجا بهتره شروع کنه؟

از اینجا:

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
حسام
#20 حسام 1402-12-15 15:13
سلام استاد ترابی
خیلی ممنون برای مقاله
میخواستم درباره نیکلاس کیج بگم که توی فیلم فلش یه اشاره ای به این قضیه که میخواستن سوپرمن رو بازی کنن شده بوده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید