15 ابرقهرمان برتری که خبیث شدند

15 ابرقهرمان برتری که خبیث شدند

به مناسبت انتشار کمیک "امپراتوری مخفی" این مقاله تقدیم شما میشود.

مدتیه که همه میدونند استیو راجرز/کاپیتان راجرز به خاطر دسیسه های مربوط به "مکعب کیهانی" ، خبیث و تبدیل به رهبر هایدرا شده است. سایت ما spidey.ir این کمیک رو با بهترین کیفیت ممکن ترجمه و ادیت کرده که اینجا میتونید آن را رایگان دانلود کنید و بخونید. اما استیو راجرز تنها قهرمانی نیست که تا به حال به سمت نیروهای تاریک رفته و ابرقهرمانان دیگری هم بوده اند که حداقل برای مدتی کوتاه خبیث شده اند. این مقاله به معرفی این شخصیت ها اختصاص دارد.

 

15- ترا (Terra)

ترا (Terra)

این شخصیت توسط «مارو ولف من» و «جورج پرز» در run شگفت انگیزی که در کمیک های تایتان های نوجوان داشتند، خلق شد. «ترا» (که میتونست زمین و خاک را کنترل کند ) از اولش هم قرار نبود یک قهرمان باشد ولی برای مدتی که در دنیای کمیک بود حسابی جای خودش را در دل خوانندگان باز کرد تا اینکه  در داستان معروف "قرارداد یهودا" (Judas Contract) ، معلوم شد  یک خائن است و برای «دث استروک» جاسوسی میکرده. ترا بعد از اینکه به دث استروک کمک کرد تا گروه تایتان های نوجوان را بدزدد ، کنترل قدرت های خود را از دست داد و مرد. بعدش هم شخصیت های دیگری در دنیای دی سی بودند که با اسم ترا شناخته میشدند ولی نسخه اصلی تا ریبوت New 52 مرده باقی موند. در هر حال خیانت ترا در این داستان مهم برای همیشه در تاریخ داستان های دی سی ماندگار شده . در ضمن این داستان برای انیمیشن جدیدی که دپارتمان انیمیشن سازی وارنر ساخت مورد اقتباس قرار گرفت (نقد این انیمیشن را میتونید اینجا بخونید).

مطالب مرتبط:

معرفی دشمنان تایتان های نوجوان (TEEN TITANS)

 

14- مکس ول لرد (Maxwell Lord)

 مکس ول لرد (Maxwell Lord)

وقتی  که گروه فرعی جاستیس لیگ موسوم به جاستیس لیگ دیترویت (Justice League Detroit) منحل شد ، تاجری به نام «مکس ول لرد» نزد قهرمانانی درجه دو و سه مثل «بلو بیتل» و «گای گاردنر» رفت تا یک جاستیس لیگ جدید درست کنه.  او اولش نیت های بدی نداشت و فقط میخواست با این گروه تجارت خودش رو گسترش بده . تازه با گذشت زمان روحیه قهرمانانه بیشتری هم پیدا کرد و واقعا به نجات دنیا علاقمند شد. اما قبل از رویداد 'Infinite Crisis'، فاش شد که مکس ول در واقع یک نقشه کش خبیث بوده و میخواسته با تاسیس گروه جاستیس لیگ به نیات شوم خودش برسه. وقتی بلو بیتل قضیه رو فهمید، مکس ول با گلوله شلیک کرد به سرش.

بعدشم معلوم شد قدرت های کنترل ذهن به دست آورده. بنابراین سوپرمن رو کنترل ذهنی کرد تا با بتمن بجنگه. تا اینکه واندرومن مجبور شد گردن مکس ول رو بشکنه تا سوپرمن و دوستانش از کنترل ذهنی او خلاص بشن. البته مکس ول دوباره زنده شده و یکی از تهدیدات بزرگ گروه جاستیس لیگ به شمار میاد.

 

13- پسر آهنی (Iron Lad)

 پسر آهنی (Iron Lad)

یکی  از دشمنان بزرگ اونجرز، «کنگ فاتح» (Kang the Conqueror) نام داره که بارها شخصیت های خوب رو به بد تبدیل کرده است. ولی بزرگترین عمل او در این زمینه علیه نخست جوان تر خودش بوده! سال 2005 شخصیت «پسر آهنی» توسط «آلن هینبرگ» و «جیم چیونگ» در کمیک Young Avengers خلق شد و نسخه جوان کنگ بود. کنگ به او آینده را نشان داد و در نتیجه او خیلی ترسید و برای اینکه در آینده به آدم بدی تبدیل نشه، لباسی شبیه به لباس مرد آهنی بر تن کرد و اسم خودش رو پسر آهنی گذاشت (البته لباس او bio-metal بود و به دستورات ذهنی او گوش میداد). ولی بعدش فهمید برای اینکه خط زمانی آسیب نبینه باید سرنوشت خودش رو قبول کنه و به کنگ فاتح تبدیل بشه.

 

12- هاک (Hawk)

 هاک (Hawk)

«هاک» و «داو» (Dove) دو قهرمان نسبتا ناشناخته دی سی هستند که همواره به عنوان یک زوج شناخته شده اند. «هاک» قدرت جسمانی بالایی داشت و نسبت به «داو» خشن تر و عصبانی بود. تا اینکه دی سی سال 1991 کراس اور Armageddon: 2001 را منتشر کرد که در آن قرار بود «کاپیتان اتم» به یک حاکم ستمگر در اینده تبدیل بشه. ولی پایان این کراس اور لو رفت و دی سی به جای کاپیتان اتم، هاک را به عنوان هویت اصلی این شخصیت خبیث معرفی کرد. هاک نسخه آینده خودش را کشت و کاملا در هویت حاکم ستمگر فرو رفت. بعدشم یک مسافر زمان به نام Waverider را کشت و قدرت هاش رو گرفت و تبدیل شد به شخصیت خبیث تری به نام Extant. این شخصیت در داستان Zero Hour برخی از قهرمانان را کشت. البته بعدا Extant کشته شد و هاک به حالت اولیه خودش برگشت. در هر حال، مورد هاک یک مقدار در دنیای کمیک عجیبه. چون معمولا رسم بر اینه که وقتی قهرمانان با نسخه های آینده خودشون مواجه میشوند و میفهمند که قراره در آینده خبیث بشوند، هر کاری میکنند تا این اتفاق نیفته ولی هاک از این موضوع استقبال کرد.

  

11- الکس وایلدر (Alex Wilder)

 الکس وایلدر (Alex Wilder)

«الکس وایلدر» در کمیک های فوق العاده "فراری ها" (Runaways) عضو این گروه بود و از شخصیت های اصلی هم به حساب می آمد. او هم مثل دیگر اعضای گروه فراری ها پدر و مادرش ابر خبیث بودند. البته بر خلاف دیگر هم تیمی های خودش که قدرت های مختلفی داشتند اما او استعداد خاصی در استراتژی و استدلال منطقی داشت و از اون استفاده کرد تا با فرقه خبیث The Pride بجنگه. اما بعد از مدتی  معلوم شد مثل یک جاسوس دو جانبه عمل میکرده. یعنی هم با دوستان نوجوانش بوده و هم با پدر و مادرش در گروه خبیث The Pride! الکس میدانست که اربابان خانواده اش یعنی غول های «گیبوریم» قصد دارند دنیای انسان ها را نابود کنند و فقط میتوانند 6 نفر را با خود ببرند . بنابراین میخواست که این 6 نفر خودش و والدینش و خانواده «نیکو مینورو» باشند (چون عاشق نیکو شده بود و نمیخواست نیکو و خانواده اش بمیرند) . نقشه اش این بود که روح دوستانش را به عنوان قربانی تقدیم گیبوریم کند. از نیکو هم خواست که بهش ملحق بشه ولی قبول نکرد. وقتی گیبوریم احضار شدند تا قربانیان خود را تحویل بگیرند دیدند که خبری ازشون نیست و به همین دلیل عصبانی شدند و الکس را کشتند . البته الکس اخیرا توسط «دیمون هل استورم» زنده شد تا به نیکو درباره جادو آموزش دهد. اما بعد از مدتی او و نیکو از هم جدا شدند . الانم که به خبیثی تمام عیار در دنیای مارول تبدیل شده و به گروه Young Masters که در واقع نسخه جوان گروه خبیث Masters of Evil است، پیوسته.

مطالب مرتبط:

10 چیز مهمی که باید درباره کمیک بوک های "فراری ها" (RUNAWAYS) بدانید

5 گروه خبیث برتر مارول

 

10- فیل یوریک (Phil Urich)

فیل یوریک (Phil Urich)

«فیل یوریك» برادرزاده خبرنگار مشهور و باتجربه روزنامه دیلی بیوگل یعنی «بن یوریك» بود. او پس از مرگ هری آزبورن تجهیزات گرین گابلین را پیدا كرد و سعی كرد یك گرین گابلین قهرمان باشد. در نهایت تجهیزات او درمبارزه با Sentinel آسیب دید و دیگر نتوانست آن را تعمیر كند و در نتیجه خودش  را بازنشسته كرد. بعدش عاشق «نورا وینترز» (یكی دیگری از خبرنگاران دیلی بیوگل) شد و برای اینكه بتواند دلش را بدست بیاورد سعی كرد عكس و اطلاعات اختصاصی برایش جور كند . به همین دلیل به یكی از مخفیگاه های قدیمی گرین گابلین رفت و در آنجا با هاب گابلین مواجه شد (این هاب گابلین برادر رادریك كینگزلی یعنی  «دانیل كینگزلی» بود) فیل یوریك او را كشت و خودش را به عنوان هاب گابلیین جدید معرفی كرد! او سپس به دار و دسته «كینگ پین» پیوست. البته رادریك برگشت و تصمیم گرفت انتقام برادرش را بگیرد ولی در نهایت با او به توافق رسید. سپس مرد عنكبوتی برتر هویت این هاب گابلین قلابی را فاش كرد و همه فهمیدند كه فیل یوریك است. بنابراین او به ارتش گرین گابلین پیوست و خودش را «شوالیه گابلین» (Goblin Knight) نامید.

مطالب مرتبط:

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

 

9- جیسون تاد (Jason Todd)

جیسون تاد (Jason Todd)

«جیسون تاد» رابین دوم بود که از رابین اول خشن تر بود . جوکر هم در داستان A Death in the Family او را با بیرحمی کشت (البته سرنوشت او را خوانندگان با تماس تلفنی رقم زدند!). جیسون برای بیش از یک دهه مرده بود (یک دهه در دنیای کمیک یک عمر به حساب میاد!!!) تا اینکه او رسما در سال 2005 و در کمیک Under the Red Hood زنده شد (به وسیله "چشمه لازاروس") . بعدش هم اسم خودش رو گذاشت «رد هود» (رد هود از اسامی مستعار قدیمی جوکر هستش). جیسون تاد تصمیم گرفت برای کنترل جرم و جنایت در گاتهام ، دار و دسته های خلافکاری را به تسخیر خودش دربیاره و از بتمن و جوکر هم انتقام بگیره. البته او الان خیلی بهتر از قبل شده و میشه گفت الان دیگه یه جور متحد ضد قهرمان برای بتمن به حساب میاد. سال 2010 یک انیمیشن معروف نیز براساس این شخصیت ساخته شد.

مطالب مرتبط:

10 زنده شدن غیر قابل باور در دنیای كمیك!

5 مرگ دردناک تاریخ کمیک بوک

 

8- آنجل (Angel)

 آنجل (Angel)

«آنجل» از میوتانت های اصلی و قدیمی مردان ایکس است . او میتواند پرواز کند و نام اصلی اش «وارن ورثینگتون سوم» (Warren Worthington III) است. تا اینکه وقتی داشت از گروهی از میوتانت های زیرزمینی به نام Morlocks دفاع میکرد ، بال هایش را به طرز دردناکی از دست داد. بنابراین دیگر خودش رو بی مصرف میدانست. تا اینکه یکی از دشمنان اصلی و بسیار نیرومند مردان ایکس به نام «آپوکالیپس» به آنجل  بال های فلزی پیشنهاد کرد و قدرت هایش را نیز به شدت افزایش داد. در ازای این کار، آنجل قبول کرد به عنوان یکی از چهار سوارکار آپوکالیپس به نام «مرگ» ، بهش خدمت کنه. البته آپوکالیپس او را شستشو مغزی نیز داد تا از مردان ایکس بیزار بشه.  آنجل در حالیکه به «آرکانجل» تغییر نام داده بود در نهایت دوباره آدم خوبی شد و به گروه ایکس من بازگشت اما همیشه انگار داشت با وسوسه های تاریکی که توسط آپوکالیپس در وجودش قرار داده شده بود مبارزه میکرد. تا اینکه بلاخره در کمیک های Uncanny X-Force واقعا قاط زد و با تبدیل شدن به «دارک آنجل» جای آپوکالیپس را گرفت و رهبر ارتش او شد! تا اینکه توسط یکی دیگر از اعضای ایکس من به نام «سایلاک» متوقف شد و الانم انگار کلا یه آدم جدیدی شده!

مطالب مرتبط:

مهم ترین اتفاق ها در کمیک های ایکس من: آنجل به ارکانجل تبدیل میشود

معرفی آنجل

 

7- جک مونرو (Jack Monroe)

جک مونرو (Jack Monroe)

آقای «ویلیام برن ساید» رو یادتون میاد؟ اگه نمیاد برید اینجا و مقاله اش رو بخونید چون «جک مونرو» به ایشون ربط داره. مونرو در واقع وقتی ویلیام برن ساید جانشین کاپیتان آمریکا در دهه 50 میلادی شد، دستیارش شد و به عنوان باکی عمل میکرد. گفته میشه جک مونرو کودکی بسیار سختی داشت زیرا پدر و مادرش را به خاطر اینکه طرفداران آلمان های نازی بودند اعدام کردند (خودش هم در لو رفتن پدر و مادرش تقصیر داشت). وقتی مدرسه میرفت با ویلیام برن ساید که معلمش بود آشنا شد و دوتایی تصمیم گرفتند یک فرمول ناقص از ابرسرباز را در یک برنامه دولتی به خود تزریق کنند تا تبدیل بشن به کاپیتان آمریکا و باکی! ولی معلوم شد که این سرم جدید چون قبلا تست نشده بود عوارض جانبی دارد و باعث شد تا کم کم به مرز جنون کشیده شوند. بنابراین شروع کردند به حمله به کسانی که بی گناه بودند! در نتیجه دولت مجبور شد جک مونرو و ویلیام برن ساید را در حیات انجمادی قرار بده. ولی جک مونرو بعدا برگشت و سعی کرد این بار دستیار کاپیتان آمریکا یعنی استیو راجرز بشه. استیو هم قبول کرد و جک مونرو هویت Nomad را برای خودش انتخاب کرد (این هویت را قبلا خود استیو هم برای خودش برگزیده بود). اما جک بعد از مدتی مُرد . ولی دوباره برگشت و این بار دیگه کاملا خبیث شده بود (چون اثرات جانبی سرم ابرسرباز دوباره روی ذهنش اثر منفی گذاشته بود) . اسم خودش را هم گذاشت «اِسکِرج» (Scourge). او در کمیک "تاندربولتس" دست به قتل های زیادی زد. تا اینکه توسط «سرباز زمستان» به قتل رسید.

 

6- سرباز زمستان (Winter Soldier)

 سرباز زمستان (Winter Soldier)

«باکی» اریجینال، دستیار یا بهتره بگیم نوچه کاپیتان آمریکا در کمیک های ابتدایی Cap در دهه 40 میلادی محسوب میشد و در جنگ جهانی دوم خدمت میکرد. تا اینکه در انفجار هواپیما که توسط یکی از دشمنان بزرگ کاپیتان آمریکا به نام «بارون زیمو» طراحی شده بود، کشته بود. بنابراین تا سالهای سال مرده محسوب میشد و فقط در فلش بک ها اثری از او میدیدیم. تا اینکه سال 2005 نویسنده ای توانا به نام «اد بروبیکر» به همراه طراحی برجسته به نام «استیو اپتینگ» او را برگرداندند و فاش کردند که در تمام این سالها باکی نمرده بوده بلکه توسط ماموران مخفی شوروی سابق شستشوی مغزی داده و به قاتلی بیرحم و حرفه ای به نام سرباز زمستان تبدیل شده است ( در ضمن یک دست فلزی هم پیوند زده شده بود). cap دوست و یار قدیمی خودش را شناخت و با استفاده از "مکعب کیهانی" ذهن باکی را مثل سابق کرد. بعد از اون  باکی به یکی از شخصیت های محوری دنیای کمیک تبدیل شده است و حتی وقتی استیو راجرز مرد، برای مدتی جایش را گرفت و عضو اونجرز شد.

مطالب مرتبط:

75 لحظه ماندگار تاريخ مارول: هويت سرباز زمستاني فاش ميشود

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

معرفی سرباز زمستان

 

5- هل جوردن (Hal Jordan)

هل جوردن (Hal Jordan)

«هل جوردن» اصلی ترین گرین لنترن زمینی به شمار میاد. وقتی که شهر و زادگاه او  به نامCoast City    نابود شد، اونقدر ناراحت و عصبانی شد که دچار جنون شد. تا اینکه سعی کرد با قدرت انگشتر خود Coast City را از نو خلق کند . بنابراین  قدرت داخل Oan Power Battery  را مصرف کرد و به «پارالاکس» (Parallax) خبیث تبدیل شد و در نهایت دست به قتل عام اکثر اعضای سپاه گرین لنترن زد . سال 1993  و در داستان  Zero Hour: Crisis in Time، هل جوردن دوباره سعی کرد با بازنویسی تاریخچه دی سی یونیورس ، شهر Coast City را احیا کند. اما هواداران بسیار خشمگین شدند و دی سی را متهم کردند که گند زده به شخصیت هل جوردن . تا اینکه سال 1996 و در داستان Final Night شاهد یک فداکاری ازش بودیم و بعدشم هم برای مدتی کوتاه  به شخصیت Spectre تبدیل شد (برای آشنایی با این شخصیت ، این مقاله را بخوانید) . تا اینکه سال 2004، جف جانز در Green Lantern: Rebirth، کاملا شخصیت هل جوردن را احیا و فاش کرد که پارالاکس در واقع یک هیولای باستانی ترس است که به تدریج سعی کرده بود روح هل جوردن را تسخیر کنه. جف جانز موفق شد به خوبی هل جوردن رو به جایگاه سابق خودش برگردانه و در کل run شگفت انگیزی در کمیک های گرین لنترن از خود به یادگار گذاشت.

 

4- معجزه گر کوچک (Kid Miracleman)

معجزه گر کوچک (Kid Miracleman)

سال 1954 شخصیتی به نام «مرد معجزه گر» كه نام واقعی اش «مایكل موران» بود، توسط طراح و نویسنده ای به نام «میك آنگلو» (Mick Anglo) و برای یك انتشارات انگلیسی خلق شد (این شخصیت در ابتدا اسمش Marvelman بود ولی چون ممکن بود با انتشارات مارول به مشکل برخورد کنند، اسمش رو به Miracleman یا "مرد معجزه گر" تغییر دادند) .  این شخصیت شباهت های زیادی به «شزم» داشت و در نتیجه در سال 1963 و به خاطر شكایت دی سی، انتشار كمیك های او متوقف شد. لازم به ذكره كه او  یك دستیار هم داشت كه اسمش بود جانی بیتز كه بهش لقب Kid Miracleman داده بودند.  تا اینكه سال 1982، «الن مور» معروف دوباره این شخصیت را احیا كرد. او حال و هوای داستان های او را دگرگون و كاملا دارك كرد.  در این سری جدید، جانی بیتز تبدیل شد به یك شخصیت خبیث واقعا خطرناك و دیوانه! در واقع او قدرت هاش خیلی زیاد شده بود و در ضمن فکر میکرد که اعضای خانواده معجزه گر هم کشته شده اند همین باعث شد دیوانه بشه. سپس وقتی مرد معجزه گر حافظه اش رو به دست آورد، معجزه گر کوچک هزاران نفر را در شهر لندن به خاک و خون کشید. آخرش هم در مبارزه با مرد معجزه گر و دیگر قهرمانان کشته شد. چند سال پیش مارول رایت شخصیت Marvelman/Miracleman را خرید (چون در نام اریجینال او از كلمه "مارول" استفاده شده بود) مارول سپس شروع كرد به تجدید چاپ كمیك های قدیمی این شخصیت.  

 

3- سوپر بوی پرایم (Superboy Prime)

سوپر بوی پرایم (Superboy Prime)

«سوپر بوی پرایم» از یک دنیای موازی به نام Earth-Prime آمده. در این دنیا که شبیه به دنیای واقعی ماست، سوپرمن و قهرمانان دی سی همگی شخصیت های خیالی هستند که فقط در کمیک بوک ها یافت میشوند. ولی بعدش معلوم شد او تنها کسی است که در این دنیا نیروهای فوق بشری دارد. این دنیا در جریان رویداد Crisis on Infinite Earths نابود شد و سوپربوی پرایم به دنیایی موسوم به "پارادایس" نقل مکان کرد. به مرور اخلاق و روحیات او تغییر کرد و به این نتیجه رسید که Earth-Prime تنها زمین درست است و خودش هم تنها سوپربوی حقیقی است. همچنین خیلی هم عصبانی شد وقتی فهمید قهرمانانی که در بچه گی در دنیای کمیک درباره شون میخوانده حالا خیلی دارک تر شده اند. بدین ترتیب به شخصیت خبیثی تبدیل شد (ولی خودش قویا بر این باور است که بهترین سوپرمنه!) . او سال 2005 و در رویداد Infinite Crisis وارد دنیای اصلی دی سی شد و برخی از قهرمانان را کشت یا زخمی کرد. در نهایت هم در Source Wall که در لبه مالتی ورس دی سی قرار داره گرفتار شد.

 

2- جین گری (Jean Grey)

 جین گری (Jean Grey)

همه ما میدونیم که «جین گری» در داستان شگفت انگیز "حماسه فونیکس سیاه" به یک شخصیت خبیث تبدیل شد (در اینجا میتونید بیشتر درباره این داستان بخونید). اما چون اختیار اعمالش دست خودش نبود و نیروی فونیکس باعث شده بود تا اون کارهای پلید رو بکنه پس از خباثت تبرئه میشه. اما نسخه ای جین گری است که میشه گفت پلید شده. سال 2012، در کمیک های Al-New X-Men، یک جین گری نوجوان را شاهد بودیم که به همراه دیگر اعضای گروه اریجینال ایکس من از گذشته به زمان حال آمده بودند. یک سال بعد و در جریان کراس اور Battle of the Atom، شاهد حضور تیمی بودیم که ادعا میکرد نسخه آینده گروه مردان ایکس اریجینال است. بنابراین نسخه نوجوان اریجینال  که از گذشته به زمان حال آمده بودند، در مقابل نسخه مسن خودشون قرار گرفتند که از آینده اومده بودند. ناگفته پیداست که  یکی از اعضای تیم مردان ایکس آینده، جین گری بود و ماسک Xorn (یکی از اعضای سابق ایکس من) را بر صورت داشت. این تیم خیلی سعی کرد نسخه نوجوان خودش  رو متقاعد کنه که به گذشته برگردند ولی موفق نشد. بعدش هم معلوم شد که در واقع نسخه آینده گروه خبیث "برادری میوتانت های پلید" (Brotherhood of Evil Mutants) هستند که به گذشته آمده اند تا به اهداف خود برسند.

 مطالب مرتبط:

معرفی جین گری

مهمترین اتفاق ها در کمیک های ایکس من: جین گری از مارول گرل به فونیکس سیاه تبدیل میشود

5 شخصیت كمیك بوكی که قدرت های خدامانند به دست آوردند

لحظات ماندگار عالم مارول: «فونیکس» برمیخیزد

لحظات ماندگار عالم مارول: جين گري خودكشي ميكند

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

 

1- کاپیتان آمریکا (Captain America)

سال گذشته «رد اسکال» از Kobik (که نسخه هوشمند و انسانی وسیله ای قوی در عالم مارول به نام "مکعب کیهانی" است) استفاده کرد تا گذشته و خاطرات استیور راجرز را تغییر بده و تبدیلش کنه به مامور گروه مخوف و تروریستی "هایدرا"! هیچ کس باورش نمیشد مارول سمبل و قهرمان آمریکا را به شخصیت خبیث تبدیل کرده باشه. ولی واقعیت داشت. بعدش شاهد اعمال خبیثانه از سوی او بودیم . مثلا فهمیدیم که او پشت قضیه مرگ بروس بنر در جنگ داخلی 2 بوده، یا اینکه چطور میخواهد با کشتن رد اسکال و استفاده از "چیتاری" دنیا را بی ثبات  و هایدرا را حاکم عالم کند. الان هم در کمیک های تحسین شده "امپراتوری مخفی"، استیو راجرز رهبر هایدرا شده و با نقشه های پلیدی که کشیده چیزی تا تسخیر کل جهان فاصله ندارد. زیاد براتون توضیح نمیدم تا اسپویل نشید. بهتره برید اینجا و خودتون این داستان را با ترجمه فارسی اختصاصی سایت spidey.ir بخونید.

مطالب مرتبط:

15 اتفاق مهمی که سال 2016 در کمیک های مارول به وقوع پیوست



 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain Steve Lover
#1 Captain Steve Lover 1396-03-08 16:50
واي اين مقاله شاهكار بود...ممنون از استاد عزيز...امسال چه ساليه ها...!!!!اول ١٥ خبيث كيهاني برتر مارول ؛ بعد معرفي شخصيت ثانوس...؛ حالا هم اين مقاله ...سه تا برتر ٢٠١٧ از سايت ما از نظر من تا حالا ...
.......
استاد يه سؤال موقع خوندن شماره ٦ برام پيش اومد...من با شخصيت باكي در كميك ها اشنايي ندارم خيلي ...ولي تو فيلم ((نوچه استيو راجرز نبود؛ صميمي ترين دوست و برادر قسم خوردش))بود تقريبا...و يه همكار...
أيا داخل كميك هم زماني بوده كه مثل فيلم نخستين انتقام جو فقط دوست صميمي باشن...يا بقول شما ((نوچه)) راجرز بوده همش؟منظورم قبل وينتر سولجر شدنش هست ...باكي رو ميگم...

.......
شماره ها ٦ ؛ ٥؛١؛١٠؛٢ از همه جالب تر بودن...اولي از اول مقاله برام قابل حدس بود ...
............
و فقط اين miracleman حالا ديگه از شخصيت هاي مارول حساب ميشه؟
................
با تشكر از استاد خوبم...مثل بقيه مقالاتتون از هر خطش اطلاعات دستگير آدم ميشه ...بخاطر اشتباه ديروز هم خيلي عذر ميخوام نميدونستم...ببخ شيد...
نقل قول کردن
Omid_Spider
#2 Omid_Spider 1396-03-08 17:02
ممنون از آقای ترابی ک هرروز به اطلاعات کمیک بوکی افزوده میکنی
نقل قول کردن
CAPTAIN A
#3 CAPTAIN A 1396-03-08 17:27
به نقل از Captain Steve Lover:
واي اين مقاله شاهكار بود...ممنون از استاد عزيز...امسال چه ساليه ها...!!!!اول ١٥ خبيث كيهاني برتر مارول ؛ بعد معرفي شخصيت ثانوس...؛ حالا هم اين مقاله ...سه تا برتر ٢٠١٧ از سايت ما از نظر من تا حالا ...
.......
استاد يه سؤال موقع خوندن شماره ٦ برام پيش اومد...من با شخصيت باكي در كميك ها اشنايي ندارم خيلي ...ولي تو فيلم ((نوچه استيو راجرز نبود؛ صميمي ترين دوست و برادر قسم خوردش))بود تقريبا...و يه همكار...
أيا داخل كميك هم زماني بوده كه مثل فيلم نخستين انتقام جو فقط دوست صميمي باشن...يا بقول شما ((نوچه)) راجرز بوده همش؟منظورم قبل وينتر سولجر شدنش هست ...باكي رو ميگم...

.......
شماره ها ٦ ؛ ٥؛١؛١٠؛٢ از همه جالب تر بودن...اولي از اول مقاله برام قابل حدس بود ...
............
و فقط اين miracleman حالا ديگه از شخصيت هاي مارول حساب ميشه؟
................
با تشكر از استاد خوبم...مثل بقيه مقالاتتون از هر خطش اطلاعات دستگير آدم ميشه ...بخاطر اشتباه ديروز هم خيلي عذر ميخوام نميدونستم...ببخشيد...

در واقع نمیشه گفت نوچه تو کمیک ها معمولا باکی یه بچه ی جوون بود که اگه اشتباه نکنم از طرفدارای کپ بود و همه جا بهش کمک میکرد اون یه دوست خوب بود نوچه نبود
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#4 Cap-Spider Potter 1396-03-08 17:32
#1

باکی بارنز رابطه خوبی با استیو داشت و قبل از همکاریشون رگه آشنایی و رفاقت داشتن، اما بعدها کاپتان اونو آموزش میده و ازش یه نظامی میسازه تا تو ماموریت هاش همکاریش کنه، و بعد هم که این دوتا گروه مهاجمان (Invaders {با حضور کسانی مثل نیمور و هیو من تورچ !} ) رو راه اندازی کردن...
بدین ترتیب از جهتی دستیارش محسوب میشه....
اما از نظر دوستیشون، که تو دنیای کمیک هم صمیمیت قوی ای بینشون هست... (به طبع این یه نماده که دو دوست خوب که یکی رهبر و دیگری حکم شاگرد و داره تو دنیای کمیک حضور داشته باشن و معمولا اون شاگرده تصویری از یه دستیار پایبند رو نمایش میده)



مقاله بی نظیر بود...
خیلی کامل و بی نقص...
من عجیب از این نوع تغییر کاراکتر (از قهرمان به خبیث) لذت میبرم (!) گزینه ها همشون عالی و صحیح بودن...
حقیقتا هم تبدیل شدن استیو به یک مامور هایدرا و فاش کردن چهره شیطانیش از شوکه اور ترین های اون سال بود....
ممنون بابت مقاله...
نقل قول کردن
CAPTAIN A
#5 CAPTAIN A 1396-03-08 17:41
دوستان ببخشید یه سوال دارم هرچند خیلی با موضوع اصلی مرتبط نیست...چی شد که همه فهمیدن دردویل همون مت مورداکه؟الان تو سریالش حدودا سه چهار نفر میدونن مت همون دردویله
نقل قول کردن
captain bat
#6 captain bat 1396-03-08 17:55
مقاله محشر بود و واقعا اطلاعات ما رو مخصوصا در مورد شخصیت هایی که نمیشناختیم بالا برد
فقط یه سوال مگه سوپرمن توی اینجاستیس خبیث نشد یا هالک نسخه ی ایندش پس اونا چرا نیستن تو مقاله؟
نقل قول کردن
real spidey
#7 real spidey 1396-03-08 18:21
عجب تیتری!عجب محتوایی!عجب مقاله ای! واقعا ممنون استاد ....
من کلا عاشق چنین تحول هایی در شخصیت ها هستم شخصیت قهرمانی که به ادم بده تبدیل میشه راستی اقای ترابی در صورتی که به جای قهرمان به خبیث از شخصیت مثبت به منفی بود هری ازبورن که از بهترین مثال های چنین تغییر هایی هست هم میتونست تو لیست حضور داشته باشه؟
راستی من عاشق تحول فرودو در سری ارباب حلقه ها واقعا جالبه که فردی 17 سال در یک ماجراجویی خطرناک تا اوج نابودی میره و برمیگرده ...
در مورد شخصیت های داخل لیست هم فوق العاده از موارد 14 و11 و 8 و2 خوشم میاد اولی برای این که فوق العاده مجذوب بلوبیتل و بوستر گلد هستم و کمیک هاشون رو تا جای ممکن دنبال میکنم. دومی هم که جای خود دارد ... واقعا یکی از خلاقانه ترین کمیک هایی بود که دنبال میکردم .قضیه انجل به ارکانجل هم واقعا جالبه چون قبل از تبیل شدن همه زندگیش رو از دست داد ثروت توانایی ها و... مورد دوم هم که نتیجه اش شد داستان شاهکار dark phoenix saga پس نیازی به حرف زدن نداره.

با این که مقاله بی نقص و کامل بود ولی جای ازیماندیاس واقعا خالیه و البته واقعا تعجب کردم که سینسترو در لیست نبود.
در هر حال باز هم از شما تشکر میکم استاد که چنین مقاله خلاقانه ای نوشتین
نقل قول کردن
real spidey
#8 real spidey 1396-03-08 18:32
اقای ترابی xorn مگه همون مگنتو نبود ؟ همون که تو سری مردان ایکس جدید بود؟
نقل قول کردن
Morteza.az
#9 Morteza.az 1396-03-08 18:40
مرسی از آقای ترابی خیلی خوب بود
شماره ۱و۵ خیلی بهتر :‌))
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#10 Ultimate Comic Fan 1396-03-08 18:41
به این میگن مقاله و یک Top 15 مهشر! با تمام لیست موافقم و هیچ شکی درش نیست که هایدرا ایجنت شدن استیو راجرز برترینه و مخصوصا اینکه هیچکس انتظارش رو نداشت.
نقل قول کردن
mehran spidey
#11 mehran spidey 1396-03-08 18:44
مقاله عالی بود ، راستش خیلی وقته منتظر همچین مقاله ای بودم ;-)
من هیچ وقت باور نمیکردم که الکس وایلدر شخصیت خبیثی شده باشه واقعا واسم جای تعجب داشت ، یعنی ممکنه تو سریال runaways هم به شخصیت خبیث تبدیل بشه
از ردهود هم خوشم میاد ، از موقعی که اون رو تو انیمیشن under the redhood دیدم یه جورایی شیفتش شدم ، از اون شخصیت هایی هست که هم دلم واسش میسوزه هم ازش بدم میاد :sigh:
در کل ممنون از این مقاله ;-)
نقل قول کردن
misiSPIDER
#12 misiSPIDER 1396-03-08 18:45
مقاله بسیار خوبی بود ممنون آقای ترابی :-)
نقل قول کردن
ali1831
#13 ali1831 1396-03-08 18:46
چند روزه مقاله های توپی می گذارید دمتون گرم :D .من وقتی کمیک امپراتوری مخفی که بچه های اسپایدی زحمتشو کشیده بودن خوندم شوکه شدم کاپیتان امریکا مورد اعتماد ترین قهرمان شد خائن بزرگ و رهبر هایدرا .ولی به نظر من این کاپیتان امریکا ی اصلی نیست شایدم مال دنیای موازی یا حداقا خود کاپیتان نیست یه همچین چیزیه
و کاپیتان امریکای اصلی را زندانی کردند یا حافظه اش را پاک کردند (مکعیب کیهانی)و کاپیتان اصلی چیزی یادش نیست و یک جایی در گوشه ار زمین در حال زندگیست و بعد بقیه قهرمان ها یه جوری اونو پیدا می کند و بعد کلی ماجرا دیگر
اخه واقعا مارول میاد شخصیت کاپیتان را خراب کنه قکر نکنم البته امیدوارم :sigh:
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1396-03-08 19:01
به نقل از Captain Steve Lover:

استاد يه سؤال موقع خوندن شماره ٦ برام پيش اومد...من با شخصيت باكي در كميك ها اشنايي ندارم خيلي ...ولي تو فيلم ((نوچه استيو راجرز نبود؛ صميمي ترين دوست و برادر قسم خوردش))بود تقريبا...و يه همكار...
أيا داخل كميك هم زماني بوده كه مثل فيلم نخستين انتقام جو فقط دوست صميمي باشن...يا بقول شما ((نوچه)) راجرز بوده همش؟منظورم قبل وينتر سولجر شدنش هست ...باكي رو ميگم...

............
و فقط اين miracleman حالا ديگه از شخصيت هاي مارول حساب ميشه؟
................

کلا cap و باکی دنیای سینما از دنیای کمیک بهترن. مخصوصا cap. استیو راجرز واقعا از نظر شخصیتی خیلی جذاب تر و ملموس تر از cap دنیای کمیکه
رابطه باکی و استیو اون قدیما چیز خاصی نبود. عمدا گفتم نوچه چون واقعا سطحی بودن ولی تو دنیای سینمایی فرق داشت چون بهتر و منطقی تر شده بود
البته بعدا اد بروبیکر تو run شگفت انگیز خودش خیلی سعی کرد به شخصیت باکی عمق بده و مثلا فاش کرد که باکی جزو نیروهای ویژه بوده و با اون دستیار نوجوان ساده اون کمیکای قبلی فرق داشته.
.....
بله میرکال من یا مارول من الان مال ماروله
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1396-03-08 19:02
به نقل از Omid_Spider:
ممنون از آقای ترابی ک هرروز به اطلاعات کمیک بوکی افزوده میکنی

با این "هر روز" که گفتی خیلی حال کردم :-)
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1396-03-08 19:03
به نقل از real spidey:
اقای ترابی xorn مگه همون مگنتو نبود ؟ همون که تو سری مردان ایکس جدید بود؟

بله
جین گری تو اون داستان ماسکش رو میزد
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1396-03-08 19:05
به نقل از captain bat:

فقط یه سوال مگه سوپرمن توی اینجاستیس خبیث نشد یا هالک نسخه ی ایندش پس اونا چرا نیستن تو مقاله؟

سوپرمن اینجاستیس تو دنیای اصلی نیست. این مقاله درباره قهرمان های دنیای اصلیه
اگه قرار به دنیاهای موازی باشه که پای خیلی قهرمان ها میاد وسط
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1396-03-08 19:09
به نقل از CAPTAIN A:
دوستان ببخشید یه سوال دارم هرچند خیلی با موضوع اصلی مرتبط نیست...چی شد که همه فهمیدن دردویل همون مت مورداکه؟الان تو سریالش حدودا سه چهار نفر میدونن مت همون دردویله

کارن پیج که معتاد شده بود هویت مخفی مت مورداک رو لو داد
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1396-03-08 19:15
به نقل از real spidey:


با این که مقاله بی نقص و کامل بود ولی جای ازیماندیاس واقعا خالیه و البته واقعا تعجب کردم که سینسترو در لیست نبود.

سینسترو که واقعا از اولش ابرقهرمان نبود که بد بشه
شما به ریبرث گرین لنترن جف جانز تکیه نکن
قبلش این قضیه سوپرقهرمان بودنش اصلا زیاد مورد اشاره نبود
ولی ازیماندیاس رو راست میگی
در هر حال مقاله فقط 15 تا ایتم داره. تعدادش محدوده
من الان که فکرش رو میکنم هالک هم میتونست تو لیست باشه چون تو داستان محشر future imperfect دیدیم که نسخه اینده هالک به نام مایسترو ،خبیث شده
نقل قول کردن
porya
#20 porya 1396-03-08 19:31
ممنون از اقای ترابی برای مقاله ی بی نظیرش :-) . ولی من نمیدونم اوریجین موردو توی کمیک یا فیلم سینمایی دکتر استرنج چطوریه؟ ولی توی فیلم دکتر استرنج اون هم ادم خوبی بود. بعد خبیث شد.
نقل قول کردن
porya
#21 porya 1396-03-08 19:35
اوه ببخشید سوتی دادم توی فیلمش اوریجینش رو میدونم ولی توی کمیک نمیدونم :P
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1396-03-08 19:42
20 و 21#:
نه. تو دنیای کمیک اولش قهرمان نبود
نقل قول کردن
Nightwatcher
#23 Nightwatcher 1396-03-08 21:27
بازم یه مقاله جذاب
عالی بود

واقعا همه موارد جالب بودن
من از تحول باکی بارنز و جیسون تاد و تبدیل شدنشون به سرباز زمستانی و رد هود خیلی خوشم میاد.
تبدیل شدن کپ و هل جوردن به کاپیتان هایدرایی و پارالاکس هم ایده های خفن و جسورانه ای هستن. اینکه از یک ابرقهرمان تمام عیار به یک خبیث تبدیل شدن خیلی جالب بود.

ممنون
نقل قول کردن
hassan91
#24 hassan91 1396-03-08 23:26
باز یه مقاله خوب از آقای ترابی، دست گلتون درد نکنه.
واقعا بد شدن شخصیتای خوب همیشه رو مخ آدمه. راستی آنکین اسکای واکر هم یه جورایی قهرمان بود که تبدیل به ویلن درجه یک جنگ ستارگان شد.
جای یه مقاله با عنوان برعکس این هم جاش خالیه. ویلن هایی که به ابرقهرمان تبدیل شدن. که فک کنم تو اون لیست مگنتو مردان ایکس در صدر قرار بگیره. یا مثلا خود مرد شنی.
نقل قول کردن
AH.S
#25 AH.S 1396-03-09 01:39
ممنون بابت مقاله ی خوبتون آقای ترابی . من یک مقاله در مورد بهترین دستیار های تاریخ کمیک دارم میخواستم بدونم اگه میشه اینو بهتون ایمیل بزنم شما بنویسید تو سایت؟
نقل قول کردن
Shayesteh_tlb
#26 Shayesteh_tlb 1396-03-09 04:00
خیلی ممنون مثل هميشه مقاله واقعا عالی بود.
داستان اصلی بازی آرکهام نایت هم در مورد ردهود و کینه ش از بتمنه و بنظرم جزو بهترین بازیهای کمیکیه
نقل قول کردن
iron mard
#27 iron mard 1396-03-09 07:34
آقای ترابی خیلی ممنون از مقاله تون اما یکی رو که همین اواخر خبیث شد، جا انداختید: بن رایلی!
نقل قول کردن
mtm
#28 mtm 1396-03-09 07:41
به نقل از iron mard:
آقای ترابی خیلی ممنون از مقاله تون اما یکی رو که همین اواخر خبیث شد، جا انداختید: بن رایلی!

اره ولی کلون بود . چون قهرمان های دیگه ای هم هستن که کلون خودشون خبیث شدن نخواستم پای کلون ها رو وسط بکشم
نقل قول کردن
mtm
#29 mtm 1396-03-09 07:41
به نقل از hassan91:

جای یه مقاله با عنوان برعکس این هم جاش خالیه. ویلن هایی که به ابرقهرمان تبدیل شدن. که فک کنم تو اون لیست مگنتو مردان ایکس در صدر قرار بگیره. یا مثلا خود مرد شنی.

:-*
نقل قول کردن
Victor
#30 Victor 1396-03-09 09:47
مقاله خیلی خوبی بود، ممنون.
با تمامی شخصیت های قرار گرفته در زمره ابرقهرمانانی که خبیث شدند موافقم.
ولی بنظرم جای بعضی از شخصیت ها خالیه. مثل اسکارت ویچ که داستانش دقیقا مثل داستان هال جوردن هستش. او هم بخاطر چیزی که از دست داده بود و قصد داشت به هر طریقی که شده اون چیز رو برگردونه، کلی خرابی در طی داستان خاندان مگنتو به بار آورد.
یا سایکلاپس هم میتونست باشه که در طی رخداد انتقامجویان در برابر افراد ایکس، تبدیل به میزبان نیروی فونیکس شد.
ولورین هم همینطور. بارها دیده شده که بخاطر شستشوهای مغزی در برابر ابرقهرمانان ایستاده یا حتی مرتکب قتل هایی شده.
سینسترو هم بخاطر اینکه دیگه خیلی وقته ران فوق العاده جف جانز به عنوان سورس کمیک های فانوس سبز قلمداد میشه، فکر میکنم بهتر بود تو لیست باشه.
تو کمیک irredeemable انتشارات بووم هم که مارک وید داستان شگفت انگیز بزرگترین ابرقهرمان دنیا و تبدیل شدنش به بزرگترین خبیث دنیا رو تعریف میکنه.
و در آخر دو تا شخصیت مهم هستش که باید میبود. آدریان ویت تو واچمن و اناکلین اسکای واکر یا همان دارث ویدر که حتی میتونست رتبه 1 رو به خودش اختصاص بده. چون اولین شخصیتی که موقع حرف زدن در مورد کارکتری که "به سمت تاریکی رفته" به یاد آدم میاد همین دارث ویدر هستش.
کلا این تیپ شخصیت ها میشه گفت تو تمام انتشارات یافت میشه ولی ملاک انتخاب اونا مهم و برتر بودنشونه.
نقل قول کردن
taha_moshfeghi
+1 #31 taha_moshfeghi 1396-03-17 15:25
به نقل از Victor:

سینسترو هم بخاطر اینکه دیگه خیلی وقته ران فوق العاده جف جانز به عنوان سورس کمیک های فانوس سبز قلمداد میشه، فکر میکنم بهتر بود تو لیست باشه.

دی سی سورس زیاد داره ولی تو همچین مقالاتی باید سورس همون تاریخچه اصلی باشه
نقل قول کردن
taha_moshfeghi
+1 #32 taha_moshfeghi 1396-03-17 15:28
به نقل از Victor:

و در آخر دو تا شخصیت مهم هستش که باید میبود. آدریان ویت تو واچمن و اناکلین اسکای واکر یا همان دارث ویدر که حتی میتونست رتبه 1 رو به خودش اختصاص بده. چون اولین شخصیتی که موقع حرف زدن در مورد کارکتری که "به سمت تاریکی رفته" به یاد آدم میاد همین دارث ویدر هستش.

من با گذاشتن شخصیت های واچمن موافق نیستم. چون گذشته شون رو کامل ندیده بودیم. این شخصیت ویت هم نباید تو همچین مقاله ای باشه .
اناکین اسکای واکر مگه در عالم کمیک خلق شد؟! اولش کمیک نداشت که . چرا اصلا باید باشه. اینطور باشه برخی شخصیت های هری پاتر و ارباب حلقه ها هم میتونستند تو مقاله باشند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید