15 فن تئوری برتر درباره DCEU که ممکنه درست باشند!

15 فن تئوری برتر درباره DCEU که ممکنه درست باشند!

سایت CBR فن تئوری های عجیبی که هواداران دی سی درباره دنیای سینمایی خودشون مطرح کردند را منتشر کرده است.

فن تئوری (fan theory) به فرضیه یا ایده ای گفته میشود که هواداران با توجه به یافته های خود به طور رسمی درباره آثار مورد علاقه خود مطرح میکنند. چند وقت پیش تو سایت مقاله ای درباره فن تئوری های دنیای سینمایی مارول ارائه کردیم (در اینجا)  حالا سایت CBR  مقاله ای دیگر درباره دنیای سینمایی دی سی (DCEU) منتشر کرده  ارائه کرده که ترجمه آن را تقدیم شما میکنم.

البته شخصا فکر میکنم این تئوری ها نسبت به فن تئوری های دنیای سینمایی مارول خیلی ضعیف تر هستند ولی طبیعی هم هست چون MCU دنیای در هم تنیده تر و منسجم تری نسبت به دنیای سینمایی دی سی داره پس فن تئوری های قوی تری هم براش ارائه میشه. ضمن اینکه واقعا تا اینجا به نظر نمیاد دنیای سینمایی برنامه بلند مدتی برای خودش داشته باشد و به همین دلیل ارائه تئوری های قوی درباره آن سخت است. بنابراین تئوری های زیر بیشتر جنبه توجیه حفره های داستانی پیدا کرده. 

 

15- رویداد Crisis دنیای سینمایی و تلویزیونی دی سی را با هم ترکیب میکنه

دنیای سینمایی و تلویزیونی دی سی

از همون اول دی سی و وارنر اعلام کردند که دنیای سینمایی (DCEU) و دنیای تلویزیونی (Arrowverse) از هم جدا خواهد بود. این باعث هواداران دی سی شد چون انتظار داشتند همه چیز مثل دنیای سینمایی مارول به هم ربط داشته باشه. دلیلش هم واضح بود چون لحن و سبک اونا با هم فرق داشت و واقعیتش رو بخواهید دی سی و وارنر اونقدر هول هولکی دنیای سینمایی خود رو شروع کرده بودند که دیگه وقتی برای هماهنگی با دنیای تلویزیونی نبود. اما طبق این تئوری در آینده شاهد رویداد Crisis خواهیم بود و اینجوری دنیاهای مختلف دی سی بهم ربط پیدا خواهند کرد. چون از مدتها قبل وعده Crisis در سریال فلش داده شده:

بحران سریال فلش

بعضی ها هم میگن که پس از این رویداد دنیای سینمایی و تلویزیونی دی سی با هم ترکیب میشه ولی راستش رو بخواهید خیلی خیلی بعیده این تئوری درست از آب دربیاد چون دنیای سینمایی دی سی شخصیت ها و بازیگران اصلی خودش رو انتخاب کرده.

 

14- بن افلک در واقع همون اسلید ویلسون است!

بن افلک در واقع همون اسلید ویلسون است

وقتی تبلیغات فیلم بتمن علیه سوپرمن شروع شد خیلی ها متوجه شدند که بن افلک به عنوان بروس وین مورد خطاب قرار نمیگیره . برخی به همین دلیل نتیجه گرفتند که شاید بن افلک فقط قراره نقش بتمن رو بازی کنه . طبق این تئوری بن افلک در واقع نقش اسلید ویلسون یا همون دث استروک رو بازی میکنه! این تئوری وقتی توسط هواداران ارائه شد که فقط یکی دو تریلر BvS بیرون اومده بود. کسانی که هنوز این تئوری رو حمایت میکنند احتمال میدهند که شاید کریستین بیل برای نقش بتمن/بروس وین انتخاب شده ولی وارنر بروز نمیده . اونا میگن که در سال 2005 ویلسون در کمیک Outsiders جای بتمن رو گرفته بود.

  ضمن اینکه شخصیت خشن بروس وین/بتمن در دنیای سینمایی دی سی نشون میده که شاید واقعا وید ویلسون خودش رو جای بتمن جا زده و قراره بتمن واقعی در قالب کریستین بیل برگرده! وقتی اعلام شد دث استروک قراره ویلن فیلم بتمن باشه طرفداران این تئوری بیشتر شدند.

 

13- کابوس بتمن به خاطر سفر زمانی فلش دیگر وجود ندارد

فلاش

بخش برجسته تبلیغات فیلم بتمن علیه سوپرمن روی سکانس موسوم به Knightmare متمرکز بود یعنی جایی که آینده ای آخرالزمانی رو نشان میداد که در آن بتمن یک رهبر تفنگ به دست گروه مقاومت است. این سکانس نشانه ای از آمدن دارک ساید بود و باعث میشد تماشاچیان با دیدن تریلر از داستان اصلی فیلم گمراه شوند. تئوری های زیادی در باره این سکانس مطرح شده ولی در هر حال نتیجه گیری میتونه این باشه که کابوسی بوده که بتمن دید و نشان از آینده ای درب و داغون دارد. اما کسانی هستند که اعتقاد دارند وقتی فلش سفر زمانی انجام داد و در غار بتمن ظاهر شد ، باعث شد تا دیگر این آینده مجالی برای بروز پیدا نکنه.

 

12- جوکر همان جیسون تاد است

جیسون تاد - جوکر

نقش آفرینی جرد لتو در نقش جوکر در فیلم جوخه خودکشی به مذاق خیلی ها خوش نیامد و انتقادات زیادی را در پی داشت. اما بعضی ها که این تئوری را ارائه کرده اند میگن مهم نیست چون این بابا اصلا جوکر نیست که، جیسون تاد ه! همه چیز از اون تصویر لباس آسیب دیده رابین در فیلم بتمن علیه سوپرمن شروع شد که روش نوشته شده بود :

Ha Ha Joke’s On You Batman

لباس رابین

بلافاصله هواداران گفتند که داره به قتل جیسون تاد (رابین دوم) به دست جوکر که در دنیای کمیک رخ داد اشاره میکنه. اما در ضمن گفتند که این جوکر  همون جیسون تاد هستش که زنده مونده و این همه خالکوبی روی بدن جوکر هم به دلیل اینه که میخواد زخم های خودش رو پنهان کنه! البته اونایی که "ماورای بتمن: بازگشت جوکر" را دیده اند میدونند که تقریبا همچین چیزی در اون انیمیشن شگفت انگیز اتفاق افتاد:

جیسون تاد - جوکر - بتمن -  ماورای بتمن

 

11- کابوس بتمن وجود مالتی ورس را ثابت میکنه

کابوس بتمن

سکانس Knightmare و حضور ناگهانی و گیج کننده فلش باعث خلق تعدادی تئوری توطئه شده است که خیلی هاشون اونقدر عجیب و اغراق آمیز هستند که آدم خنده اش میگیره. ولی یکی شون تا حدی قابل تامل هستش. طبق این فن تئوری، این سکانس ثابت میکنه که جهان های دیگری قراره معرفی شوند. یعنی میگن که حضور ناگهانی فلش در واقع اولین حضور مالتی ورس در دنیای سینمایی دی سی است. یعنی این سکانس مربوط به دنیایی میشه که در آن بتمن اجازه داد تا یکی از نزدیکان سوپرمن کشته بشه . در نتیجه دنیایی پدید آمد مثل Injustice که سوپرمن در آن مثل یک دیکتاتور حکومت میکنه.

 

10- لوئیس لین در واقع یک ابرانسان (metahuman) است

لوئیز لین

نسخه ای که از لوئیس لین در DCEU دیده ایم نشان میدهد که او بیش از آنکه یک خبرنگار جسور و نترس و کله شق باشد، آدم خوش شانسی است که به طور اتفاقی به بزرگترین سوژه های گزارشی دست پیدا میکند (تازه در قطب شمال اصلا یخ نمیزنه!). بنابراین این فن تئوری میگه که لوئیس لین در واقع یک ابرانسان قوی با قدرت های تله پاتیک است. این نشون میده که چرا ژنرال زاد فکر میکرد که لوئیس یک شخصیت مهم است یا اینکه چطور میدونست سوپرمن قراره به نیزه کریپتونی که چند لحظه پیش دورش انداخته بود نیاز پیدا میکنه (!). و در ضمن توضیح میده که سوپرمن چطور میتونه همیشه پیداش کنه : چون خودش به صورت تله پاتیک احضارش میکنه! البته میدونم بعضی از اینا رو ربطش دادن به قدرت های سوپرمن ولی در هر حال برخی از فن ها خیلی امیدوارن که لوئیس لین بیش از اون چیزی باشه که به نظر میرسه.

 

9- لکس لوثر در واقع آدم خوبیه

جسی ایزنبرگ

نقش آفرینی جسی آیزنبرگ در قالب لکس لوثر به عنوان یکی از برترین ویلن های تاریخ دنیای کمیک انتقاداتی گسترده ای در پی داشت و خیلی میگفتند که مثل بچه ای لوس میمونه که داره ادای جوکر و ریدلر رو در میاره! ولی اونایی که این تئوری رو مطرح کردن میگن که شاید لوثر (که خیلی میخواد metahuman ها رو تعقیب کنه) احتمالا داره وانمود میکنه که اینطوریه! طبق نظر اونا لوثر سعی داره تیم ابرقهرمانی خودش رو تشکیل بده و به خاطر همینه که اون پرونده درباره متاهیومن ها رو درست کرده (همونی که بتمن و واندرومن پیدا میکنند) . خلق شدن دومزدی هم در همین راستا توجیه میشه چون لکس لوثر میخواد قهرمان ها با هم بر علیه تهدیدی مشترک متحد بشوند و گروهی ابرقهرمانی تشکیل بدهند.

 

8- واندرومن بچه آرس (Ares) هستش

واندر ومن -- آرس

واندر ومن اریجین کم نداشته (!) ولی معمولا به عنوان دختر زئوس نشان داده شده . او که از گل ساخته شد و خدایان زنده اش کردند ، همواره رابطه مهم و نزدیکی با خدایان المپوس داشته و هواداران انتظار دارند بخش های مختلف گذشته و میراث او در DCEU مورد بررسی قرار بگیرد. اما کسانی که پشت این تئوری هستند میگویند که احتمالا این نسخه از واندرومن فرق داره و دختر زئوس نیست و چون انگار علاقه خاصی به صلح نداره و جنگ رو ترجیح میده پس شاید دختر خدای جنگ یعنی آرس باشه! البته آرس در دنیای کمیک دشمن اصلی واندرومنه ولی جالب میشه اگه او پدر دایانا باشه.

توجه: این تئوری رد شده چون همانطوری که در فیلم واندرومن هم دیدیم، دایانا دختر آرس نیست!

 

7- آکوامن بود که کلارک را نجات داد

اکوامن

در  ابتدای فیلم مرد پولادین شاهد سکانسی بودیم که در آن کلارک کارگرانی را از یک سکوی نفتی آتش گرفته نجات میده. هدف این سکانس این بود که نشون بده کلارک بدون اینکه نگران لو رفتن باشه از قدرت هاش استفاده میکنه تا جون انسان ها رو نجات بده. آخرش هم داخل اقیانوس میفته و به نظر میاد در خطر قرار داره.

بعدش هم میبینیم که به ساحل میرسه. طبق این theory، کلارک توسط آکوامن نجات داده شده . البته این تئوری وقتی قوت گرفت که شایعاتی مبنی بر حضور آکوامن در فیلم مرد پولادین به گوش میرسید . اما همه میدانیم که اولین حضور درست و حسابی او در فیلم جاستیس لیگ خواهد بود.

 

6- آکوامن و واندر ومن از نسل کریپتون هستند

کریپتون -

یک تئوری لجوجانه های ارائه شده که طبق اون به جز بتمن و فلش و سایبورگ بقیه اعضای جاستیس لیگ اهل سیاره کریپتون هستند ! این تئوری از سرگذشت ژنرال زاد تو فیلم مرد پولادین نشات میگیره و اینکه گشت های شناسایی کریپتون در عالم سفر کردند . بنابراین شاید برخی از آنها به زمین فرود آمده و جوهره نژاد آمازونی ها و آتلانتیسی ها را پایه گذاری کرده باشند.  این توضیح میده که چرا افراد این دو نژاد از انسان های معمولی قوی تر هستند. البته این تئوری خیلی خیلی بعیده چون دی سی همیشه تاکید داشته که بگه سوپرمن آخرین پسر کریپتون (Last Son of Krypton) است.

 

5- سلطانی که دایانا ازش نام میبره همان وندال ساوج است

وندال ساوج

در صحنه موزه در فیلم بتمن علیه سوپرمن ، بروس و دایانا به طور کوتاهی درباره شمشیر قلابی اسکندر که به نمایش گذاشته شده حرف میزنند . مدیر موزه خیلی هیجان داره چون فکر میکنه واقعیه ولی بروس و دایانا میدونند که اینطور نیست. دایانا میگه که شمشیر اصلی بالای تخت سلطان "هاجار" نصب شده است. فن ها میگند که منظور از سلطان "هاجار" همون ویلن معروف و نامیرای دی سی «وندال ساوج» (Vandal Savage) هستش. حضور او میتونه برای فیلم های آینده دی سی جالب باشه.

 

4- Parallax سپاه گرین لنترن ها را نابود کرده است

پارالکس گرین لنترن

بعد از ناکامی بزرگی به نام فیلم گرین لنترن در سال 2011 هواداران دی سی منتظر بازگشت هل جوردن به عالم سینما بوده اند ولی فعلا که خبری نبوده. بنابراین اونا میگویند که شاید اصلا گرین لنترنی نیست که وارد دنیای سینمایی دی سی بشه! چون واقعا چه معنی داره که یکی از اعضای مهم و موسس جاستیس لیگ مثل گرین لنترن تو فیلم جاستیس لیگ نباشه. بنابراین "برخی" دی سی فن ها میگن احتمال داره هل جوردن به Parallax خبیث تبدیل شده است و سپاه گرین لنترن ها را نابود کرده . بنابراین در فیلم های آینده جاستیس لیگ باید با او بجنگند. درسته که این میتونه پیچش غیر منتظره ای باشه ولی خیلی بعیده دی سی و وارنر بخوان شخصیت مهمی مثل گرین لنترن رو به صورت خبیث نشان بدهند.  

 

3- ژنرال زاد خودش میخواست که کشته بشه

مرگ ژنرال زاد

کشته شدن زاد به دست سوپرمن در پایان فیلم مرد پولادین خیلی جنجالی و پر سر و صدا بود و باعث شد که خیلی ها از فیلم انتقاد بکنند. بنابراین بعضی ها سعی در توجیه آن داشته اند. یکی از مهم ترین تئوری ها در این زمینه این است که زاد خودش میخواست که در نبرد نهایی کشته بشه. البته یه جورایی با عقل جور در میاد چون توسط قدرت  هایی که به سختی میتونه کنترلشون کنه دیوانه شده بود. ضمن اینکه Faora به عنوان معاون زاد جمله "یک مرگ خوب خودش یک پاداشه" (a good death is its own reward) رو بر زبان میاره که معلومه از زاد یاد گرفته. پس زاد به همچین چیزی اعتقاد داره . در کل طبق این تئوری زاد عمدا سوپرمن را با نابود کردن متروپلیس و تهدید بیگناهان تحریک کرد چون ترجیح میداد بمیره تا اینکه ببینه کریپتون از یادها پاک شده.

 

2- بتمن به خاطر اون کابوس سوپرمن را نکشت

مارتا - سوپرمن

همه میدونیم که چقدر فیلم بتمن و سوپرمن را به خاطر پایان آبکی دعوای بین بتمن و سوپرمن مسخره کردند (چون نام مادر بتمن و سوپرمن یکی هستش!). بنابراین این فن تئوری هم قصد توجیه آن را دارد.  در اون سکانس کابوس ، سوپرمن میگه: اون دنیای من بود و تو اون رو از من گرفتی".

کابوس بتمن

بنابراین طبق این تئوری بتمن نخواست که سوپرمن رو بکشه چون ترسید که نجات ندادن مارتا اون کابوس را به واقعیت تبدیل کنه .

 

1- همه مسیرها به اینجاستیس ختم خواهد شد

اینجاستیس 2

الان بحث و اظهار نظر درباره این تئوری داغ داغه چون بازی اینجاستیس 2 به بازار آمده و بازی خوبی هم هست. در قسمت اول بازی دیدیم که چطور سوپرمن در یک دنیای موازی فریب خورد تا لوئیس لین باردار رو بکشه و متروپلیس هم منهدم بشه . در نتیجه سوپرمن قاط زد  و جوکر رو کشت . بعدشم یک دیکتاتور تمام عیار شد و جنایتکاران را به قتل رساند. راستش یه کم بعیده ولی بیایید به DCEU نگاهی بکنیم. سوپرمن شخصیتی بسیار دارک است و دیدیم که در نبردش با زاد چقدر به متروپلیس ضرر زد و آخرش هم که زاد رو کشت . بنابراین زیاد هم دور از ذهن نیست که اگه لوئیس به هر دلیلی بمیره همچین شخصیتی از سوپرمن ببینیم.

نظر شما چیست؟ کدوم یک از این فرضیه ها میتونه درست باشه؟ شما خودتون چه تئوری جدیدی درباره DCEU دارید؟

 

 عمو مختار

منبع: سایت comic book resources

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

50 دلیل برای تنفر از فیلم "بتمن علیه سوپرمن"

15 فن تئوری برتر درباره MCU که ممکنه درست باشند!

10 سئوال مهمی که درباره عالم سینمایی مارول داریم

15 کامئو (CAMEO) برتر در فیلم های سینمایی مارول

شخصیت هایی كه احتمالا در پایان فاز 3 مارول میمیرند 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mehran spidey
#1 mehran spidey 1396-03-02 17:41
تئوری های جالبی هستند راستش من با تئوری اول از همه بیشتر موافقم ، به نظرم اگه آخرش به اینجاستیس ختم بشه عالیه . چون همون طور که تو مقاله اشاره شد شخصیت سوپرمن حالت دارکی داره و مثل سوپرمن داخل کمیک که ما میشناسیمش نیست همچنین اینکه ایجاستیس خیلی داستان خوبی داره ، البته امیدوارم توش یه تغییراتی بدن که به مزاق طرفدار ها خوش بیاد و به عبارتی تکراری و خسته کننده نباشه 8) شماره 14 هم اگه باشه بدک نیست چون بتمن در dceu بیش از حد خشن نشون داده شده
ممنون بابت مقاله عمو ;-)
نقل قول کردن
comic-born
#2 comic-born 1396-03-02 17:53
به نقل از mehran spidey:
من با تئوری اول از همه بیشتر موافقم ، به نظرم اگه آخرش به اینجاستیس ختم بشه عالیه . چون همون طور که تو مقاله اشاره شد شخصیت سوپرمن حالت دارکی داره و مثل سوپرمن داخل کمیک که ما میشناسیمش نیست همچنین اینکه ایجاستیس خیلی داستان خوبی داره ، البته امیدوارم توش یه تغییراتی بدن که به مزاق طرفدار ها خوش بیاد و به عبارتی تکراری و خسته کننده نباشه 8) شماره 14 هم اگه باشه بدک نیست چون بتمن در dceu بیش از حد خشن نشون داده شده
ممنون بابت مقاله عمو ;-)

فقط یه مساله ای هست
اینجاستیس تو دنیای اصلی جریان نداره ولی فیلمای دی سی که دنیای اصلی جریان دارن :-*
اگه همچین چیزی بشه هوادارا دی سی و وارنر را خانه خراب میکنند
نقل قول کردن
comic-born
#3 comic-born 1396-03-02 17:57
در کل theory های خوبی نبودن
بعضی هاشون هم تا به حال رسما رد شدن
ولی به قول عمو مختار دنیای سینمایی دی سی اونقدر لاغر و بی مایه است که واقعا چیز خاصی نمیشه ازش درآورد
نقل قول کردن
mehran spidey
#4 mehran spidey 1396-03-02 18:07
به نقل از comic-born:
به نقل از mehran spidey:
من با تئوری اول از همه بیشتر موافقم ، به نظرم اگه آخرش به اینجاستیس ختم بشه عالیه . چون همون طور که تو مقاله اشاره شد شخصیت سوپرمن حالت دارکی داره و مثل سوپرمن داخل کمیک که ما میشناسیمش نیست همچنین اینکه ایجاستیس خیلی داستان خوبی داره ، البته امیدوارم توش یه تغییراتی بدن که به مزاق طرفدار ها خوش بیاد و به عبارتی تکراری و خسته کننده نباشه 8) شماره 14 هم اگه باشه بدک نیست چون بتمن در dceu بیش از حد خشن نشون داده شده
ممنون بابت مقاله عمو ;-)

فقط یه مساله ای هست
اینجاستیس تو دنیای اصلی جریان نداره ولی فیلمای دی سی که دنیای اصلی جریان دارن :-*
اگه همچین چیزی بشه هوادارا دی سی و وارنر را خانه خراب میکنند

به نظر من میتونن با این اینجاستیس دنیای دیسی رو ریبوت کنند ، البته الان دیگه خیلی دیره واسه از دوباره شروع کردن ، یا باید وایسیم تو دنیای دیسی مالتی ورس به وجود بیاد یا اینکه از این تئوری منصرف شیم :sigh: در کل دنیای دیسی چون هول هولکی درست شده احتمال وقوع این تئوری ها چندان ممکن هم نیست
نقل قول کردن
Root
#5 Root 1396-03-02 18:08
آدم دوست داره باور کنه که اینا واقعین ولی آخه کدوم آدم عاقلی به خاطر یه سری رمز و راز عجیب و غریب فیلمشو نابود میکنه.تازه وقتی فیلم توی اوج تنفر و نفروشی قرار داشت هیچکس نیومد یکی دوتاشو بگه فیلمو نجات بده.رمز و راز توی یه دنیای سینمایی اتفاقا اونو شگفت انگیز تر میکنه و به دنیای واقعی نزدیک تر.ولی اولش باید خود فیلم رو درست و حسابی آدم بفهمه تا بعدش بره سراغ جزییات.
فقط اون قضیه بتمن که اسلیده یعنی هیچکس حتی آلفرد هم نمیفهمه؟
البته اون اینجاستیس بنظر درست تر از بقیه میاد.
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#6 Captain Steve Lover 1396-03-02 18:12
خيلي جالب بود...از معرفي مالتي ورس خيلي خوشم اومد...بنظرم ميتونه درست باشه...فلش هم ميتونه ورژن ديگه فلش از مالتي ورس باشه...
..........
كرايسس هم جالبه
..........
شماره ٢ و ٤ رو از روي بدبختي اين فن هاي متعصب درست كردن ...مطمنم... وارنر بعد از اون فاجعه ٢٠١١ ديگه نبايد لنترن رو وارد سينما بكنه حداقل تا ٢٠٢٠...
شماره ٢ هم...اصلا...بيخيال...
.....
شماره ١ اگه بشه و توي فيلم خوبي استفاده بشه عالي ميشه...
درمورد كشته شدن زاد ميتونه رأست باشه...
واندال ساوج رو فكر نكنم...بنظرم نه...
اينم كه ميگه يرخي اعضاي جي ال اهل كريپتون هستن ...من فكر نميكنم تا اين حد متفاوت از كميك بشه فيلم...

شماره ٧ جالبه ميتونه درست باشه...

بقيه هم بنظرم منطقي بودن تا حدودي...ولي براي فن تئوري هاي mcu خيلي دليل هاي بخاري بود و منطقي تر بود ليست...
نقل قول کردن
COSMOS
#7 COSMOS 1396-03-02 18:33
هنوز این مقاله رو نخوندم؛ولی شک ندارم مثل مال مارول حرف نداره ;-)
نقل قول کردن
FireThief
#8 FireThief 1396-03-02 18:38
عضو جدید سایت:
سلام! این اولین نظر من تو سایته!
به نظر من شماره 14 درسته که بتمن بن افلک همون اسلید ویلسونه چون خصوصیات اخلاقی یکی دارند هم هیکل بن افلک بیشتر به دث استورک میخوره تا بتمن!
ولی دلیل اصلی من مبنی بر درست بودن این نظریه اینه که تو تریلر سریال کریپتون که تو دنیای اصلیه مینویسه(وقایع قبل از dark night و man of steel) خیلی خوب پس از اینجا که تا حالا فیلمی از روی بتمن بن افلک ساخته نشده و اسم فیلم های بتمنه کریستین بیل darknight بوده و خوده دلیلی که بقیه هوادارا گفتن من نتیجه گرفتم که در واقع (بن افلک همون اسلید ویلسونه!)
نقل قول کردن
FireThief
#9 FireThief 1396-03-02 18:46
به نقل از FireThief:
عضو جدید سایت:
سلام! این اولین نظر من تو سایته!
به نظر من شماره 14 درسته که بتمن بن افلک همون اسلید ویلسونه چون خصوصیات اخلاقی یکی دارند هم هیکل بن افلک بیشتر به دث استورک میخوره تا بتمن!
ولی دلیل اصلی من مبنی بر درست بودن این نظریه اینه که تو تریلر سریال کریپتون که تو دنیای اصلیه مینویسه(وقایع قبل از dark night و man of steel) خیلی خوب پس از اینجا که تا حالا فیلمی از روی بتمن بن افلک ساخته نشده و اسم فیلم های بتمنه کریستین بیل darknight بوده و خوده دلیلی که بقیه هوادارا گفتن من نتیجه گرفتم که در واقع (بن افلک همون اسلید ویلسونه!)

ببخشید اسپمه ولی یادم رفت تو این کامنت از سایت خوبتون تشکر کنم من از مدتهاست این سایتو دنبال میکنم و خسته نباشید به همتون میگم و با ارزوی موفقیت برای سایت!
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#10 Ultimate Comic Fan 1396-03-02 18:48
مقاله که مطمعنا به اندازه ی مال MCU خوب نیست ولی بازم جالب بود و تشکر بابت ترجمش عمو. ;-)
ولی یدونه از این تئوری ها خیلی احمقانست و اون شماره ی 6 هست؛ وجدانا کدوم دی سی فن عاقلی یه همچین تئوری میده؟!
حالا درسته این فقط یه تئوری ولی من موندم از کجاشون این تئوری در اومده؟!
نقل قول کردن
mehran spidey
#11 mehran spidey 1396-03-02 19:00
به نقل از Ultimate Comic Fan:
مقاله که مطمعنا به اندازه ی مال MCU خوب نیست ولی بازم جالب بود و تشکر بابت ترجمش عمو. ;-)
ولی یدونه از این تئوری ها خیلی احمقانست و اون شماره ی 6 هست؛ وجدانا کدوم دی سی فن عاقلی یه همچین تئوری میده؟!
حالا درسته این فقط یه تئوری ولی من موندم از کجاشون این تئوری در اومده؟!

تئوری جالبی نیست خودتو اذیت نکن :-* راستش گاهی اوقات بعضی از فن ها تئوری هایی میگن که با شنیدنش آدم هنگ میکنه :zzz
نقل قول کردن
COSMOS
#12 COSMOS 1396-03-02 19:01
وای عالی بود :lol:
کرایسس خیلی جاب میشه اگه رخ بده و سوپرمن /سینما با سوپرگرل و سوپرمن/سریال روبرو بشن یا همچنین فلش/سینما و فلش/سریال و...
بیشتر از همه از این فن تئوری خوشم امود.وای خدا آیا میشه دوباره کریستین بیل عزیز روجای این بن افلک که نمیدونه بروس وین/بتمن بودن یعنی چی(!) روی پرده نقره ای ببینیم :cry: :D اما...آلفرد چی؟کل آدمایی که بروس وین رو میشناسن چی؟! بنابر این این نظریه با کمال تاسف فعلا ممکن نیست( :cry: :cry: :cry: )
درسته گند میزنه به دنیای سینمایی دی سیو فیلم جوخه انتحار و هارلی و کویین و ...؛ اما ای کاش جوکر جیسون تاد باشه.بابا این چه جوکر مسخره ای بود که جرد لتو تحویلمون داد ما سال های سال جوکر هایی دیدیم که خیلی خوب بودن اما بالاخره یه چیزی کم داشتن.اما لتو به جای اینکه سعی کنه جوکر رو مانند کمیک ها و بازیگران قبل از خودش بکنه؛یه ستاره راک شکست خورده سادیستی عشق چاقو و عشق گرفتن سرو کله مردم تو دستش(!) به خورد کمیک فن های بیچاره بده!!!
من بهشخصه بر این باور نیستم که لویز لین متا هیومن و لوتر آدم خوبی باشه.آخه با ساختن دومزدی بدترین سلاح زنده کل کهکشان ها کاری کنی قهرمان ها تیم آپ کنن و سوپرمن بدبخت رو بکشی؟!

خیلی جالب میشه که آکومن سوپرمن رو نجات داده باشه.فکرش رو بکنین توی فیلم جاستیس لیگ سوپرمن که زنده شده(من واقعا نمیدونم در این باره چی بگم :-| قضاوت با شما)بیاد با آکومن صحبت کنه و آکوامن بهش بگه که یبار نجاتش داده.شاید در عوض هم بعدا سوپرمن این لطف آکوامن رو جبران کنه و مثلا مرا یاآتلانتیس رو نجات بده.

آکوامن و واندرومن کریپتونی باشن؟! :-x خدا نکن اینکار رو بکنن چون انجام دادن اینکار عین فرو کردن چاقو توی قلب کمیک فن هاست.
آخه چطور امکان داره همینجوری هال جوردن بکشن وسط اونم به عنوان پالاراکس؟! لابد یه گرین آرو هم از ناکجا اباد میاد و یه تیر میزنه توی قلب پالاراکس!

ایده خوبی میشه که ادامه فیلم های دی سی به اینجاستیس ختم بشه اما حالا نه 10 یا 15 سال آینده مناسبتره چون دی سی باید مثل مارول به تمام شخصیت هایش پرو وبال و داستان خودشون را ببخشه.
در اخر هم تشکری ویژه می کنم از عمو مختار که زحمت ترجمه این مقاله رو کشیده.
نقل قول کردن
zahed arazi
#13 zahed arazi 1396-03-02 19:02
هفت شیش و دو جالب بودن هفت میتونه تا حدودی واقعی باشه اما از دیسی اینکارا بعیده که همچین فکری بکنه
ببخشید بابت اسپم اما ی خبر بد دیگه برای وارنر و دیسی اینه که اکران واندر وومن خیلی زمان بدی افتاده فکرشو بکنید درست یک هفته بعد اکران دزدان دریایی کاراییب مطمینا رو هر دوشون تاثیر میزاره اما واندر ومن فروشش مطینا میشکنه البته نقد های فیلم دزدان دریایی اونقدرها هم خوب نیست اما این چیز جدیدی نیست و همیشه فیلماش دیدنی میشه و فروششون که دگ میترکونه
نقل قول کردن
Nirvana
#14 Nirvana 1396-03-02 19:25
۱۱که کاملا منطقیه و به احتمال خیلی زیاد درسته.راستش را بخواید من ۹ را هم قبول دارم.لکس لوتر یکی از علت هایی که جزؤ ۱۰ ویلن بزرگ تاریخه اینه که فکر میکنه داره دنیا را نجات میده.تو کمیک هم همیشه همین طوری بوده.
البته این وسط یکسری تئوری هم هستن که مربوط به نکات داستانی و شیوه داستان پردازی زک اسنایدر هست.مثلا همه میدونن که شبی که بروس وین پدر و مادرش را از دست داد،رفته بودن که فیلم زورو ببینن اما در BvS می بینیم با این که پوستر زورو روی دیواره اما اسم فیلمی که اونا دیدن excalibur هستش.حالا از اونجایی داستان جالب میشه که اگر این فیلم را ببینید میفهمید که انتخاب اون فیلم الکی نبوده.مثلا تو اون فیلم شاه آرتور شمشیر را از سنگ در میاره و بعدش یک گروه جمع میکنه که کشورش را نجات بده.حالا شما کینگ آرتور را بزارید سوپرمن و شمشیر را بزارید اون نیزه که باهاش دومزدی را کشت و خب گروهی هم که جمع میکنه تا دنیا را نجات بده،همون جاستیس لیگه.
نزدیک ۱۰،۱۵ تا از اینجور تئوری ها برای MoS و BvS وجود دارن که اکثرشون هم خیلی منطقین.به نظرم اگر این تئوری ها درست باشه و زک اسنایدر واقعا این همه نکته تو فیلم هاش جا گذاری کرده باشه ،قطعا باید با جاستیس لیگ این فن تئوری ها را به اتمام برسونه و داستانشون را کامل کنه.
نقل قول کردن
S. Mahdi
#15 S. Mahdi 1396-03-02 19:43
مقاله خیلی خوبی بود عمو مختار. تقریباً مطمئنم که موارد ۱۵، ۱۴ و ۱۲ هیچوقت عملی نمیشن، مورد ۱۵ که میدونید چرا میگم، مورد ۱۴ هم بعید میدونم عملی بشه چون هواداران الان از بتمن بن افلک راضین و بعید میدونم وارنر بخواد همچین کاری کنه، مورد ۱۲ هم که دیوید آیر خودش قبل از اکران جوخه انتحار گفت که جوکر جیسون تاد نیست و اون خالکوبی ها هرکدوم مربوط به یه داستان خاص میشن. مورد های ۱۰ و ۹ هم اصلا مناطقی نیست چون مطمئنم که همه این داستان ها که باعث شده این تئوری ها (یعنی موارد ۱۰ و ۹) ساخته بشه حاصل حفره های داستانی بی منطقیه که هیچ هدفی پشتش نیست. مورد ۸ هم عمرا عملی بشه چون توی تریلر اول واندروومن دایانا گفت که زئوس بهش زندگی بخشیده. مورد ۴ هم منطقی نیست (به همون دلیل که خودتون گفتین) منتهی مورد ۲ خوبه (حداقل بهتر از قضیه مارتاست) مورد ۱ هم میتونه جذاب باشه (البته اگه بتونن به شکلی منطقی و برگشت پذیر به نمایش بزارنش.) بقیه فرضیه ها هم چندان قوی نیست. به امید موفقیت DCEU در آینده :-)
نقل قول کردن
Nightwatcher
#16 Nightwatcher 1396-03-02 19:53
ممنون بابت ترجمه این مقاله

با اجازه به ترتیب شماره نظرم رو عرض میکنم

15. این تئوری غیر ممکنه. اصلا محاله. دنیای سینمایی و تلویزیونی دی سی کاملا از هم جداست و قبلا این رو وارنر هم اعلام کرده بود.

14. به احتمال 99.9 درصد این تئوری هم غیر ممکنه. آخه چرا باید دنیای سینمایی دی سی با یه بتمن fake کارشو شروع کنه؟! در ضمن اسلید ویلسون قراره ویلن باشه نه موسس لیگ عدالت.

13. این تئوری به نظر درست میاد. چونکه توی کابوس بتمن دنیا تبدیل به یه ویرانه شده بود و سوپرمن با ارتش پارادیمون ها بهش حکومت میکرد. ولی با توجه به اینکه بتمن اون کابوس مربوط به آینده رو دید و فلش هم درمورد آینده به بروس وین تذکر داد بروس وین با تشکیل لیگ عدالت جلوی محقق شدن کابوس رو میگیره.

12. من که میگم با توجه به اوریجینی که از هارلی کوئین توی ss دیدیم این همون جوکر اوریجیناله.

11. این تئوری هم با عقل جور در میاد. وقتی فلش حضور داره پس مالتی ورس هم وجود داره.

10. این یکی هم خیلی بعیده مگر اینکه بخوان نوآوری ایجاد کنن. ولی بازم احتمالش 0.001 درصده.

9. مزخرفه. واقعا همچین جنایتکاری چطور میتونه آدم خوبی باشه؟! مثل آدم نمیتونه این کارو انجام بده؟!

8. گال گادوت چند بار در مصاحبه های مختلف درباره شخصیت پردازی دایانا توضیح داده و حرفهاش این تئوری رو کاملا نقض میکنه.

7. احتمال صحت این تئوری هم خیلی ضعیفه. اما دور از ذهن نیست.

6. این یکی هم محاله. اصلا توی کمیکها همچین چیزی نداریم. چرا باید کریپتونی ها برن زیر آب زندگی کنن؟! مگه میتونن؟!

5. احتمال این تئوری هم پنجاه پنجاهه. اگه وندال سوج رو بیارن خیلی خوب میشه. ویلن خفنیه.

4. این تئوری هم با توجه به برنامه وارنر رد میشه. چونکه اعلام شده فیلم سپاه فانوس سبز با حضور هل جوردن و جان استوارت ساخته میشه و قبل از اون آبین سور در پایان فیلم جاستیس لیگ 1 نشان داده میشه. پس یعنی هل جوردن بعد از فیلم جاستیس لیگ فانوس سبز میشه.

3. این هم دور از ذهن نیست. میتونه درست باشه. البته آنچنان موضوع مهمی نیست.

2. این تئوری میتونه درست باشه. توی کابوس بتمن سوپرمن بهش گفت که تو اونو ازم گرفتی. شاید منظورش مارتا کنت بوده و بتمن هم بعد از التماس سوپرمن برای نجات مارتا به این فکر کرده که شاید کشته شدن مارتا باعث محقق شدن اون کابوس بشه. شاید هم درست نباشه. حدس و گمانه.

1. به نظر من این یکی هم درست نیست. چونکه به احتمال 99 درصد سوپرمن بعد از زنده شدن متحول بشه و تبدیل به اون شخصیتی بشه که از سوپرمن سراغ داریم. نه اینکه دوباره دارک تر از قبل بشه.

امیدوارم آینده بهتری در انتظار فیلمهای دی سی باشه...
نقل قول کردن
Dan-Spidey
#17 Dan-Spidey 1396-03-02 21:54
سلام به همگی. بعد سال ها به سایت برگشتم :lol: .به نظر من ممکنه بعد از اینجاستیس dceu ریبوت بشه.
نقل قول کردن
spider parker
#18 spider parker 1396-03-03 01:07
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اعضای محترم سایت و یه تشکر ویژه بابت ترجمه این مقاله از عمو مختار :-)
من نظرمو درباره هر 15 تا تئوری به ترتیب میگم :
15.حتی 1% هم امکان نداره این تئوری درست از ب در بیاد ...

14.این یکیم تقریبا نا ممکنه چون حتی آلفرد هیچ شکی به هویت بروس نداشت اما شاید این تئوری بتونه یسری چیزارو قوت ببخشه یا مثلا اگه منطقی این تئوری رو عملی کنن اون ادم کشی های بتمن در bvs منطقی بنظر میاد...

13.این تئوری بنظرم میتونه درست باشه و عقلانی هست
12.میتونست اینطور باشه اما خود آیر اعلام کرد که این جوکر جیسون تاد نیست...

11.بنظرم درسته و مالتی ورس وجود داره...

10.واقعا حرفی ندارم :-|

9.تا به حال لکس لوثر در دنیای کمیک خیلی نشون داده خیر خواهه اما همیشه پشت اون خیر خواهیش یه هدف پلید وجود داره ینی اگه براش سودی نداشته باشه کاریو انجام نمیده ولی احتمال اینکه در دنیای سینمایی دی سی بعیده لکس لوثر اآدم خوبه باشه و احتمالش یک در هزاره.....

8.بنظرم امکان نداره دایانا فرزند آرس باشه چرا؟ چون در تریلر اول فیلم واندروومن خودش گفت فرزند زئوس هست...اما یه احتمال دیگه هم وجود داره اونم اینه که شاید این جمله برای سوق دادن ذهن مخاطب به طرفی دیگر باشه ینی شاید این جمله به کل انحرافیه و آرس پدر حقیقی دایانا هست و همونطور هم که میدونید اوریجین واندروومن دستخوش تغییرات زیادی بوده...

7.منطقی بنظر میاد و شاید در فیلم jl شاهد یک فلش بک به زمانی باشیم که آکوآمن کلارک رو نجات داده...

6.این تئوری هم از بیخ و بن غلطه و همچین چیزی امکان ندارن...

5.بنده درباره وندال ساوج هیچ اطلاعاتی ندارم و به همین خاطر نظری هم ندارم...

4.این تئوری هم حالا حالا ها به واقعیت تبدیل نمیشه چرا که چند وقت پیش فیلم سپاه گرین لنترن تایید شد....

3.من با این تئوری مخالفم خب زاد میگفت یک مرگ خوب خودش یه پاداشه ولی مگه مرگ زاد خوب بود ؟؟
زاد داشت یسری انسانو میکشت سوپرمن هم مجبور شد گردنشو لشکونه تا از مرگ. اونها جلوگیری کنه پس با این حساب این مرگ رو نمیشه "خوب" تلقی کرد..

2.ای کاش این تئوری درست باشه و بتمن در فیلم های آینده بهش اشاره کنه چون اصلا با عقل جوردر نمیاد چون اسم مادر کلارک و بروس ، مارتا هست بروس از کشتن کلارک منصرف بشه...


1.خب بنظرم وقایع اینجاستیس در دنیای سینمایی دی سی اتفاق نمیفته اما اگر مولتی ورس رو وارد داستان کنن احتمالش خیلی زیاده که با یه همچین دنیایی طرف باشیم...
نقل قول کردن
spider pool
#19 spider pool 1396-03-03 09:40
دمت گرم عمو البته من اونی که برای زاد بود رو قبول دارم و خب تمام هم نوعانش هم مرده بودند و فکر نکنم دیگه اگیزه ای براش مونده بوده باشه
البته اون فرضیه جوکر هم می تونه باشه چون در فیلم bvsدیدیم که انگار بتمن از اعتماد کردن خسته شده و حاظر نیست دیگه به کسی اعتماد کنه البته من به شخصه با هاش مخالفم ولی طبق اینی که الان یادم اومد گفتم
اینکه همه مسیر ها برسه به اینجاستیس هم میتونه درست باشه و طبق فرضیه۲ بتمن با اون کار فقط برای این اتفاق وقفه انداخت به قول قدیمی ها زمان مثل یه روده میتونی اختلال ایجاد کنی ولی باز هم مسیر اصلی خودش رو پیدا میکنه و به اون برمیگرده
لکس هم شاید به قول استیو راجرز یک تیم ابرقهرمانی که شیرازه ی اصلی اون رو سرنوشته که باعث شد گرد هم بیان
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#20 Cap-Spider Potter 1396-03-03 11:33
مقاله خیلی خوب بود
اما کاملا تابلو بود که سطح این گزینه ها
نسبت به حقیقی شدنشون در مقابل تئوری های مارول
خیلی ضلیف تره... با این حال، بعضی از این فرضیه ها بیشتر
جنبه "آرزو دیدن چنین اتفاقی" رو داشتن
احتمال اکثرشون خیلی کمه
نقل قول کردن
Alireza_comic fan
#21 Alireza_comic fan 1396-03-03 13:33
سلام ببخشید چند مدت نبودم ممنون بابت مقاله ولی به نظر من قضیه مرگ زاد امکان پذیر تره قطعا مقاله ای که در مورد مارول بود قشنگ تر بود چون دنیای سینمایی دی سی خامه و فقط سه تا فیلم ازش دیدیم ولی دنیایی سینمایی مارول دو رقمی شده و تئوریاش باور پذیر تر و بهتر از تئوریای دنیای نو پای سینمایی دی سی هست بازم از اقا مختار بابت مقاله تشکر میکنم
نقل قول کردن
Omid_Spider
#22 Omid_Spider 1396-03-03 17:11
متاسفم
ولی اکثریت گزینه های لیستو قبول ندارم
نقل قول کردن
hassan91
#23 hassan91 1396-03-03 20:05
خوب سریالای دی سی شاید اوایلش خوب بودن ولی چنان با قدرت ادامه ندادن که آدم دلش بخواد تو دنیای سینمای حضور داشته باشن، اگه بتمن میخواست به خاطر اون رویایی که دیده بود نکشه، اصن چرا سوپرمن نگفت خواهش میکنم مادرم تو خطره؛ بیشتر این تئوری ها میخوان گند فیلمای قبلی رو توجیه کنن، واقعا جوکر چوخه انتخاری خیلی بد بود اینو همه میدونن همهدر سر آخر ایده اینجاسیس خیلی خوبه البته معمولا فیلمایی که از بازیها اقتباس میشه یا اینکه به خاطر موفقیت بازیهاش میسازن فیلمای خیلی خوبی از آب در نمیان ولی این فن تئوری آدم رو هیجان زده میکنه.
نقل قول کردن
Frank castle
#24 Frank castle 1396-07-17 23:06
اینا هم فن تیوری های من هست.البته یکمی تابلو هست مثل اینایی که بحث شد نظریه های عجیب و غریب نیست

در جاستیس لیگ شماره دو یا سه حتما جوخه انتحار هم دخالت میکنن در جنگ با دارک ساید چونکه میخوان دنیاشون مرتبط باشه یجورایی هم مثل محافظین کهکشان باشه از نوع ضد قهرمانی یا ابر شروری و گرنه دلیلی نداشت این گروه رو نشون بدن وقتی که خیلی شخصیت مهم بودن که یک باره در جاستیس لیگ میاد. البته سپاه گرین لنترن هم هست اما احساس میکنم جوخه انتحار باید باشه که شبیه محافظین کهکشان برای اونجرز 3 هست

در مردی از پولاد دیدیم که وقتی که سوپر من به سفینه که در قطب بود رفت یکی از محفظه ها باز بود. فکر میکنم این محفظه متعلق به سوپر گرل باشه.
نقل قول کردن
Marc Spector
#25 Marc Spector 1396-08-24 08:10
خب این خوبه که یکی ازین فرضیه ها تایید شد چون الان فهمیدیم تمام قهرمان های dceu به جز بتمن و فلش و سایبورگ هیچ اهمیتی به مردم نمیدن(شاید نظرم یکم تند و صریح باشه ولی خب حد اقل یکی به من بگه تو ماجرای مرد پولادین چرا هیچ کودوم از قهرمانا طی تهاجم زاد دخالت نکردن یا طی bvs )
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید