15 کامئو (cameo) برتر در فیلم های سینمایی مارول

15 کامئو (cameo) برتر در فیلم های سینمایی مارول

فیلم محافظین کهکشان 2 به زودی اکران میشه و به این بهانه این مقاله تقدیم شما میشه.

مقدمه: کامئو (cameo) یا حضور کوتاه و افتخاری بازیگران معروف یا سلبیریتی ها در اثار سینمایی از قدیم مرسوم بوده و مثلا آلفرد هیچکاک کارگردان مشهور سینما در فیلم های خودش یک کامئو داشته . اما در سالهای گذشته در فیلم های مارول شاهد بودیم که کامئو معنای خاصی پیدا کرده که آن را میتوان به ذوق کارگردانانی که پایه دنیای سینمایی مارول را ریختند مثل سم ریمی و برایان سینگر و ... نسبت داد . البته میل و رغبت استن لی برای حضور افتخاری در فیلم های مارول هم مزید بر علت شده. بنابراین الان دیگه خیلی از تماشاچیان وقتی به سالن سینما میروند چهار چشمی دقت میکنند که هیچ کامئو، ایستراگ یا صحنه بعد از تیتراژی از دستشون در نره. در این مقاله به 15 کامئو برتر میپردازیم.

(شما میتونید ویدئوی مربوط به این 15 کامئو برتر در اینجا تماشا کنید)

 

15- کریس اودود  در فیلم "ثور: دنیای تاریک" (2013)

 کریس اودود  در فیلم "ثور: دنیای تاریک" (2013)

کریس اودود (Chris O’Dowd) کمدین معروفی هستش که همه با سریال The IT Crowd  ایشون رو میشناسند که البته در فیلم های کمدی مشهوری مثل Bridesmaids هم بازی کرده. او در ثور 2  از جین فاستر (با بازی ناتالی پورتمن) خواست تا باهاش قرار رومانتیک بزاره ولی کمی دیر این درخواست را کرد چون خانم فاستر اون موقع دیگه پاک دلباخته ثور شده بود ولی با این حال کریس مثل همیشه با اون کاریزمای خاص خودش جلو اومد و بعدش هم که غیبش زد!

  

14- جیم رش در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" (2016)

 جیم رش در فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" (2016)

Jim Rash بازیگر مشهور سریال Community است که حضورش در فیلم جنگ داخلی خیلی غیر منتظره بود. اما سئوال اینجاست که این سریال و فیلم جنگ داخلی چه نقطه مشترکی با هم دارند؟ برادران روسو! چون اونا قبلا قسمت هایی از Community را ساخته بودند. کامئوی او در ابتدای فیلم بود که نقش یک عضو هیات علمی دانشگاه MIT را بازی میکرد و اونقدر هم کوتاه و کوچک بود که حواس تماشاچی را از داستان اصلی پرت نمیکرد. ولی اونقدر برای تماشاچیان مهم بود که همه علاقمندان سریال Community اون رو به خاطر دارن.

  

13- ایلان ماسک در فیلم "آیرون من 2" (2010)

 ایلان ماسک در فیلم "آیرون من 2" (2010)

آقای Elon Musk  متولد ۱۹۷۱ آفریقای جنوبی، مهندس، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی است. او بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، PayPal (که اکنون به ای‌بی تعلق دارد) و SpaceX است.. بنابراین طبیعیه که در یک صحنه کوتاه در یک رستوران در فیلم ایرون من 2 دیده بشه و با تونی استارک درباره "ایده ای برای یک جت الکتریکی" حرف بزنه. به این میگن یه کامئو باحال. چون دقیقا به جا هستش و اونقدر هم کوتاه و مختصره که به خط اصلی داستان هیچ خللی وارد نمیکنه.

 

12- جیم کریمر در فیلم آیرون من (2008)

 جیم کریمر در فیلم آیرون من (2008)

باز هم یک کامئو غیر منتظره توسط Jim Cramer مشهور که نقش خودش رو بازی میکنه. (او مجری برنامه Mad Money هستش) و با این کامئو داستان فیلم را حتی باور پذیر تر از قبل کرد . او در صفحه تلویزیون دیده میشه و به شرکت صنایع استارک بعد از تغییری که در تونی به وجود اومده انتقاداتی را وارد میکنه. در هر حال حضور او باعث شد که بیننده کاملا باور کنه که داستان فیلم میتونه در دنیایی واقعی رخ بده و جریان داشته باشه.

  

11- دنی پودی در فیلم "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی" (2014)

 دنی پودی در فیلم "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی" (2014)

باز هم یکی دیگر از بازیگران معروف سریال Community در فیلمی از برادران روسو!  Danny Pudi نقش یکی از مامورین بدبخت ( و ترسوی) شیلد رو بازی میکنه که به قول معروف در زمانی بد ، در جای بدی قرار گرفته و با Cap و فالکون و ماریا هیل روبرو میشه!

 

10- برایان سینگر در فیلم "ایکس 2: اتحاد مردان ایکس" (2003)

برایان سینگر در فیلم "ایکس 2: اتحاد مردان ایکس" (2003)

یک کامئو جالب ، به موقع و به اندازه که این بار توسط خود کارگردان انجام شد! بله ... جناب برایان سینگر برای چند ثانیه در شاهکار خودش یعنی "مردان ایکس 2" جلوی دوربین رفت (این فیلم هنوز هم بهترین فیلم مردان ایکس و یکی از برترین های تاریخ اقتباس های کمیک بوکی به شمار میاد). سینگر نقش نگهبانی رو بازی میکنه که صندلی چرخدار پرفسور اگزاویر را هل میده و داخل زندان پلاستیکی میاره که مگنتو داخلش زندانی شده.

 

9- آدام پالی در فیلم "آیرون من 3" (2013)

 آدام پالی در فیلم "آیرون من 3" (2013)

Adam Pally بازیگر ، نویسنده و کمدین دوست داشتنی سریال Happy Endings هستش که قبلا هم با رابرت داونی جونیور سابقه همکاری داشته. کامئو او در فیلم آیرون من 3 هم جذاب و باحال و fun بود و هم اینکه به داستان اصلی ربط پیدا میکرد. او نقش فیلمبرداری به نام گری را بازی کرد که طرفدار دو آتیشه تونی استارک بود و وقتی تونی وارد ماشینش شد تا سیگنال سازمان AIM رو به دست بیاره ، خالق لحظات باحالی شد.

 

8- کریس اوانز در فیلم "ثور: دنیای تاریک" (2013)

کریس اوانز در فیلم "ثور: دنیای تاریک" (2013)

کامئو معروف و خنده دار که مربوط به جایی میشه که لوکی در حال صحبت با ثور ، خودش رو به شکل شخصیت های دیگر درمیاره. چیزی که شاید ندانید اینه که خود تام هیدلستون در لباس کاپیتان آمریکا این کامئو رو بازی کرد و بعد صورت ایوانز به صورت دیجیتالی بهش اضافه شد! این صحنه بار دیگر نشان داد که چرا به لوکی لقب "خدای شیطنت " (God of Mischeif) داده اند و همچنین ثابت میکنه که چرا هیدلستون زاده شده بود برای این نقش!

 

7- گری شندلینگ در فیلم "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان" (2014)

 گری شندلینگ در فیلم "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان" (2014)

تماشاچیان قبلا در فیلم ایرون من 2 با شخصیت سناتور استرن با بازی Garry Shandling اشنا شده و کلی هم از شخصیت مغرور و مزخرف او متنفر شده بودند . اما کامئو او در فیلم سرباز زمستانی خیلی مهم بود چون نشون داد ایشون مامور هایدرا هستند! این موضوع نشون داد که نفوذ هایدرا در میان سیاستمداران و دولت آمریکا چقدر جدی بوده.

 

6- اد بروبیکر در فیلم "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان" (2014)

اد بروبیکر در فیلم "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان" (2014)

Ed Brubaker نویسنده برجسته و تحسین شده دنیای کمیک هستش. او کسی هستش که داستان معروف سرباز زمستان را در کمیک های کاپیتان آمریکا نوشت و جان تازه ای به آنها داد. بروبیکر کسی بود که فاش کرد باکی بارنز در تمام این سالها زنده بوده و توسط نیروهای شوروی سابق شکنجه و شستشوی مغزی داده شده بود تا به قاتلی ملقب به سرباز زمستان تبدیل بشه. در فیلم کاپیتان آمریکا 2 هم شاهد یک کامئو فوق العاده از بروبیکر هستیم. او نقش یکی از تکنیسین های هایدرا رو بازی میکنه که در پاک کردن حافظه باکی نقش داره. در واقع او کسی هستش که باکی رو تبدیل میکنه به سرباز زمستان. درست مثل دنیای کمیک. باحال بود، نه؟

 

5- ربکا رومین در فیلم "ایکس من: کلاس اول" (2011)

 ربکا رومین در فیلم "ایکس من: کلاس اول" (2011)

Rebecca Romijn بازیگری بود که در سه گانه نخست سری فیلم های مردان ایکس نقش میستیک را بازی کرد. تا اینکه فاکس تصمیم گرفت یک سری پیش درآمد (prequel) بسازه که داستانش قبل از تریلوژی اول رخ بده . به همین دلیل از بازیگران جدیدی مثل مایکل فسبندر ، جیمز مک آوی و ... استفاده کرد تا نقش نسخه های جوان تر میوتانت های معروف مارول را بازی کنند. جنیفر لارنس هم نقش میستیک را ایفا کرد. اما در صحنه ای جالب دیدیم که چطور میستیک سعی میکند مگنتو را اغوا کند و در یک لحظه کوتاه به شکل خانم ربکا رومین در می آید!  (البته سریعا دوباره مثل خودش میشه).

 

4- جی مایکل استرازینسکی  در فیلم ثور (2011)

جی مایکل استراکزینسکی  در فیلم ثور (2011)

آقای استرازینسکی از نویسندگان برجسته دنیای کمیک است که سابقه طولانی در نویسندگی برای سریال های علمی – تخیلی دارد. ایشان دو run فوق العاده در کمیک های مارول دارد که یکی را برای مرد عنکبوتی شگفت انگیز نوشته و دیگری را برای ثور. گفته میشه که در شکل دادن فیلمنامه فیلم ثور 1 هم نقش مثبتی داشته و به مارول استودیوز کمیک های فراوانی در این زمینه کرده است. به همین دلیل تعجبی نداره که یک کامئو در فیلم ثور داشت. او نقش یکی از افراد محلی را باز کرد که وقتی چکش ثور یعنی میولنیر به زمین افتاده بود سعی کرد آن را برداره ولی موفق نشد!

 

3- لو فریگنو در فیلم "هالک" (2003)

 لو فریگنو در فیلم "هالک" (2003)

Lou Ferrigno بدنسازی بود که برای اولین بار در سریال مشهور هالک باورنکردنی در دهه 70 میلادی نقش هالک را بازی کرد و به همین خاطر همیشه یاد و خاطره اش در ذهن هواداران کمیک باقی مونده . او در فیلم ناموفق هالک محصول 2003 که «آنگ لی» آن را کارگردانی کرد یک کامئو کوچک داشت که خیلی به یاد ماندنی شد چون استن لی کبیر هم کنارش بود!!! آنها نقش نگهبانان لابراتوار بروس بنر را ایفا میکردند.

 

2- بروس کمبل در سه گانه مرد عنکبوتی

بروس کمبل در سه گانه مرد عنکبوتی

رفیق فابریک سم ریمی کسی نیست جز بروس کمبل بزرگ که با سری فیلم های Evil Dead ریمی مشهور شد  و از آن موقع به حالتی مقدس و Cult در بین علاقمندان به آثار ترسناک و فانتزی  دست یافته. پس دلیلی نداشت ریمی از او برای فیلم های مرد عنکبوتی استفاده نکنه. بروس در مرد عنکبوتی 1 نقش اون جارچی مسابقه کشتی کج رو بازی کرد که اتفاقا خودش هم بود که نام مرد عنکبوتی شگفت انگیز رو به پیتر پارکر داد و گرنه ممکن بود تا آخر عمر Human Fly نامیده میشد! در قسمت دوم هم که در نقش اون دربان اعصاب خرد کن،  پدر پیتر را درآورد! و در قسمت سوم هم که مسئول اون رستورانی بود که پیتر داخلش از مری جین میخواست خواستگاری کنه. چیزی که مهمه اینه که تک تک این کامئو ها واقعا لذت بخش و fun بود.

بروس کمبل سروره!

 

1- استن لی!

استن لی - کامئو - stan lee

بدون هیچ تردیدی رتبه اول تعلق میگیره به استن لی کبیر و کامئوهای او در فیلم های مارول! این پیرمرد دوست داشتنی به عنوان خالق اکثر شخصیت های مارول در فیلم های سینمایی مارول یک کامئو داشته. به سختی میشه گفت کدوم یک از کامئوهای او از همه بهتره چون هر کدوم یک نکته و ظرافت خاصی دارند. شما کدوم یک کامئوهای او را بیشتر دوست دارید؟

برای دیدن ویدئویی از کامئوهای استن لی، اینجا را کلیک کنید.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کامئو (CAMEO) عجیب و ناشناخته در فیلم های اسپایدرمن

10 حضور افتخاری ( کامئو ) برتر " استن لی " در فیلم های سینمایی

15 ایستراگ برتر فیلم های مارول

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap-Spider Potter
#1 Cap-Spider Potter 1396-02-04 17:21
خیلی مقاله بی نظیری بود...
ممنون...مرسی
تمام گزینه ها به نظرم با ظرافت انتخاب شدن
و همشون جا و مقام خاصی رو دارن...
استن لی که قطعا پیرامون رتبه نخسته...
حقیقتا با حضور خودش تو آثار مارول حال و فضای فان و جذابی رو رقم زد...بروس کمبل هم که مثل و مانند نداره...وجودش موفقیته و اثرش طلا...تو هر سه فیلم عالی بود و تو قسمت سوم یه سیستم خنده داری رو نمایش داد...
بازم ممنون
نقل قول کردن
real spidey
#2 real spidey 1396-02-04 18:16
واو مقاله خیلی خوبی بود . من یه 9 تاش رو میدونستم ولی نه دیگه این قدر .... جالبه که بدونین برایان سینگر از طرفدارای بزرگ استار ترک هستش و تو فیلم star trek nemesisهم کمئو داشته و جالبه که پاتریک استوارت هم از سری next generation در مجموعه استار ترک حضور پیدا کرده .....ولی از همه ی کمئو های استن لی من عاشق حضورش تو سریال بیگ بنگ تئوری هستم که اصلا قابل توصیف نیست پس باید خودتون ببینین
-------------
راستی اقای ترابی یه اشتباه کوچیک تو شماره 3 شده شما به جای بروس بنر نوشتین بروس وین :lol:
نقل قول کردن
امیر رضا
#3 امیر رضا 1396-02-04 18:20
ببخشيد بابت اسپم
من خيلي وقت بود نظر نداده بودم

در بازي مردعنكبوتي شگفت انگيز2 ميشه مثل 1 بري صفحه هاي كميك جمع كني...لباس چطور؟؟؟؟
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#4 Captain Steve Lover 1396-02-04 18:41
مقاله جالبی بود...ممنون از استاد عزیز...فکر می‌کنم مشابه این مقاله در سایت بود...

........
استن لی حضورش تو دو قسمت بعد اونجرز و گاردینز ۲ و ثور ۳ و بازگشت به خانه و بلک پنتر تایید شدس...
مسلما تو کاپیتان مارول و مرد مورچه ای ۲ هم خواهد بود ...
....‌...
یه افتخاره که چنین شخصی همش کامئو داره تو فیلما ...
یه روز سی یا چهل سال دیگه هم کوین فایگی کبیر که دیگه اون زمان پیر شده چنین کامئو هایی رو باید تجربه کنه...
........
به امید موفقیت بیشتر مارول در هر عرصه ...
..‌.‌....
استاد نمره متاکریتیک نسخه دوم محافظان کهکشان از اولیش پایین تر شد ‌...البته خوبه ...ولی افت داشت ...بنظرتون واقعا با این اطلاعاتی که ازش داریم نسبت به اولی افت هست؟
آخه تو بقیه سایت ها مثل کمیک بوک و راتن تومیتوز بالاتر اولیش هست ...
ولی متا مهم تره!
بنظرتون بالاتر می‌ره؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#5 Cap-Spider Potter 1396-02-04 19:43
#4

هنوز نمرات به طور نهایی مشخص نشده
بالا پایین داره...
نقل قول کردن
real spidey
#6 real spidey 1396-02-04 19:51
#4
باید منتظر باشیم و ببینیم چون چندین روز تا اکران مونده و اگه اشتباه نکنم فیلم فقط 12 تا نقد داشته پس با توجه به این که واقعا فیلم خارق العاده ای میشه پس حتما کم کمش 45 تا نقد میخوره و متاش رشد میکنه
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1396-02-04 21:17
بازم تشکر آقای ترابی.
هر موقع اسم حضور افتخاری یا کامئو میاد آدم ناخودآگاه یاد استن لی میفته. اصن فکر کنم اکثر ماها از طریق همین کامئوها استن لی رو شناختیم( البته به نظر بنده).
توی فیلم های دی سی هم کامئو هست؟
حضور کوتاه مایکل جای وایت با عنوان گمبل تو شوالیه تاریکی خیلی با حال بود همونی که از حضور جوکر تو جلسه‌ی جنایت کاران خیلی ناراحت میشه و برای زنده و یا مرده‌ جوکر جایزه میذاره.
نقل قول کردن
Nightwatcher
#8 Nightwatcher 1396-02-04 21:43
ممنون از آقای ترابی

من کلا وقتی کامئو میبینم ذوق زده میشم. :lol:

باحالترین کامئوها هم کامئوهای استن لیه.

یکی از کامئوهایی که خیلی باهاش حال کردم حضور چند ثانیه ای پیتر جکسون توی اولین صحنه از قسمت دوم هابیت بود. توی همون صحنه اول از یه خونه اومد بیرون و داشت هویج میخورد. :lol:

راستی حضور لیندا کارتر (بازیگر سابق نقش واندروومن) داخل سریال سوپرگرل هم خیلی جالب بود.
نقل قول کردن
mokhtar
#9 mokhtar 1396-02-04 22:31
به نقل از real spidey:

------------------------------------
راستی اقای ترابی یه اشتباه کوچیک تو شماره 3 شده شما به جای بروس بنر نوشتین بروس وین :lol:

پیری هست و 1000 و 1 دردسر :lol:
سنش بالا رفته دیگه
:lol:
درست شد. ممنون که گفتی
نقل قول کردن
mokhtar
#10 mokhtar 1396-02-04 22:32
به نقل از امیر رضا:
ببخشيد بابت اسپم
من خيلي وقت بود نظر نداده بودم

در بازي مردعنكبوتي شگفت انگيز2 ميشه مثل 1 بري صفحه هاي كميك جمع كني...لباس چطور؟؟؟؟

لباس هم میشه
یه مینی ماموریت هایی هست که باید انجام بدی
باید با مخفی کاری انجامشون بدی
اینجوری unlock میشن
نقل قول کردن
Amir.H Spider
#11 Amir.H Spider 1396-02-04 22:33
خیلی ممنون
مقاله ی بینظیری بود
به نظر من جالب ترین کامئوی استن لی برای TASM 1 بود
بقیشونم قشنگ و نمادین هستند ولی همونطور که گفتم کامئوی TASM 1 فوق العاده بود :-*
نقل قول کردن
Amir.H Spider
#12 Amir.H Spider 1396-02-04 22:38
علاوه بر این مارک وب هم نشون داد که در حین یه سکانس اکشن و نفس گیر هم میتونه تماشاچی رو بخندونه ;-)
ولی خدا بگم چیکارش کنه بخاطر TASM 2 :sad:
نقل قول کردن
امیر رضا
#13 امیر رضا 1396-02-05 00:35
به نقل از mokhtar:
به نقل از امیر رضا:
ببخشيد بابت اسپم
من خيلي وقت بود نظر نداده بودم

در بازي مردعنكبوتي شگفت انگيز2 ميشه مثل 1 بري صفحه هاي كميك جمع كني...لباس چطور؟؟؟؟

لباس هم میشه
یه مینی ماموریت هایی هست که باید انجام بدی
باید با مخفی کاری انجامشون بدی
اینجوری unlock میشن

عمو ممنون كه پاسخ دادين منظور اصليم اين بود كتاب هاي تو شهر هستن اگر اونا رو جمع كني ميشه بري تا مغازه استن لي كميك خواند در بازي؟؟/؟؟
نقل قول کردن
real spidey
#14 real spidey 1396-02-05 02:48
به نقل از mokhtar:
به نقل از real spidey:

------------------------------------
راستی اقای ترابی یه اشتباه کوچیک تو شماره 3 شده شما به جای بروس بنر نوشتین بروس وین :lol:

پیری هست و 1000 و 1 دردسر :lol:
سنش بالا رفته دیگه
:lol:
درست شد. ممنون که گفتی

خواهش میکنم استاد :lol:
نقل قول کردن
THE END
#15 THE END 1396-02-05 06:24
9و 7 كه خيلى باحال بودن:lol: استن لى ام كه همه صحنه هاش باحاله :-)
نقل قول کردن
Devilsnake
#16 Devilsnake 1396-02-05 15:13
و باز هم سوپر مقاله ای دیگر :-) خیلی ممنون اقای ترابی مقاله جالبی بود
نقل قول کردن
Cyclops
#17 Cyclops 1396-02-06 23:16
جا داره یادی هم از کمئوی کریس کلرمانت توی days of future past و last stand و کمئوی لن وین تو days of future past بکنیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید