15 داستان برتری كه «دان اسلات» (Dan Slott) تا به حال نوشته

چه ازش خوشمون بیاد یا نیاد، «دن اسلات» نویسنده خوبی هستش كه  سالهاست داره كمیك های ابرقهرمانی را مینویسه. این مقاله به مناسبت وداع «دن اسلات» با کمیک بوک های مرد عنکبوتی تقدیم شما میشود.

مقدمه: شاید خیلی ها دن اسلات را با لحظات جنجالی که تو این چند سال برای مرد عنکبوتی خلق کردند بشناسند (این مقاله را بخوانید) ولی حقیقت اینه که او واقعا نویسنده بزرگیه که معمولا ایده های عالی زیادی داره ولی گاهی در اجرای ایده هایش ضعیف عمل میکنه ولی در مجموع داستان های برتری که نوشته از داستان های ضعیف اش خیلی بیشتره.  در این مقاله به 15 داستان برتری که تا به حال نوشته اشاره میشه.

 

15- "تیمارستان آركهام: جهنم واقعی" (ARKHAM ASYLUM LIVING HELL)

تیمارستان آركهام: جهنم زنده

در این كمیك جذاب (كه سال 2003 منتشر شد)  اسلات به همراه طراحی به نام «رایان سوك» ، موفق میشه موضوعات جدید و جالبی درباره آنچه در ذهن بیمار برخی از خطرناك ترین دشمنان بتمن جریان دارد، را نشانمان دهد.البته او ایده های جدیدی هم درباره آنها بهمون میده! در واقع يك خلافكار به نام «وارن وايت» فكر ميكنه اگه خودش رو به رواني بودن بزنه، ميتونه از زندان رفتن فرار كنه ولي خيلي زود ميفهمه تيمارستان شهر گاتام صد برابر از زندان بد تره!

مطالب مرتبط:

10 كمیك مهم و تاثیرگذار شوالیه تاریكی (Dark Knight) + لینک دانلود

 

 

14- شماره 7 كمیك Thing

كميك thing

در این داستان بسیار هوشمندانه ،  «ثینگ» به زمان گذشته سفر میكنه. در واقع او میخواد با بردن «الیشیا» به گذشته دلش رو بدست بیاره چون آلیشیا آرزو داره هنرمند بزرگی به نام Venus di Milo را از نزدیك ملاقات كنه. ولی خیلی زود اوضاع درهم و برهم میشه و ثینگ با «هركول» در گذشته مواجه میشه (هركولی كه هنوز در زمان حال با ثینگ ملاقات نكرده!)

مطالب مرتبط:

معرفي «ثينگ» (Thing)

 

13- شماره های 655 و 656 كمیك AMAZING SPIDER-MAN

ماركوس مارتين

در این داستان  دردناك دو قسمتی، ابتدا پیتر پاركر را میبینیم كه مجبوره با خاطره تمام كسانی كه به خاطر اون جونشون رو از دست دادن، كنار بیاد. بعد پیتر تصمیم میگیره كه دیگه اجازه نده كسی كشته بشه. همزمان شخصیت خبیثی وارد شهر میشه كه شگرد خاصی در به قتل رساندن داره! سئوال اینجاست كه پیتر پاركر چكار میتونه بكنه علیه كسی كه فقط به دنبال پیدا كردن راه های جدید برای كشتن انسان هاست؟ این چالشی هستش كه اسلات به خوبی به آن پاسخ میده. در ضمن اسلات خوب تونسته تركیب دلپذیری بین لحظات عاطفی و اكشن به وجود بیاره.  طراحی های «ماركوس مارتین» هم غوغا میكنه، مخصوصا در قسمت اول داستان كه شاهد این هستیم كه پیتر خاطرات تلخش رو مرور میكنه.

مطالب مرتبط:

بزرگان تاریخ كمیك بوك های مرد عنكبوتی: ماركوس مارتین

30 كاور برتر مرد عنكبوتی – قسمت دوم

  

12- هویت آزبورن

هویت آزبورن

این همه داستان معرکه از مرد عنکبوتی با حضور نورمن آزبورن نوشته شده و آدم واقعا از خودش میپرسه که آیا باز هم میشه یک داستان جدید و جذاب نوشت؟ ولی اسلات با نوشتن این داستان (که به طور کامل در اینجا ترجمه شده ) بار دیگر ثابت کرد که میشه و ما شاهد نبردی بسیار حماسی بین اسپایدرمن و نورمن آزبورن بودیم که در این داستان به معنای واقعی کلمه پوست انداخته بود . یعنی هم صورتش عوض شده بود و هم اینکه وارد عرصه تجارت اسلحه شده بود . نورمن با ملکه کشور سیمکاریا به نام کنتس کارکوف همدست شده بود تا نقشه های خودش رو پیش ببره. پیتر هم اون موقع عوض شده بود و صاحب شرکت "صنایع پارکر" بود ولی نبرد آخر مثل همیشه بین پیتر پارکر و نورمن آزبورن بود ،  مرد و مردونه 

 

11- شماره های 10 تا 13 كمیك  BATMAN ADVENTURES

كمیك  BATMAN ADVENTURES

دان اسلات این داستان ها را چند سال پیش به عنوان داستان فرعی (Back-up) برای كمیك "ماجراهای بتمن" نوشت كه واقعا جالب و شیرین بودند به خصوص آخرین آنها با نام Knight Light كه درباره كودكی بود كه فكر میكرد زیر تخت اش یك هیولا هست ... و احتمالا هم درست فكر میكرد! كلا اسلات در نوشتن داستان هاي تك قسمتي كه پايان عاطفي دارند ، تخصص داره.

 

10- شماره 801 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز

این آخرین کمیکی بود که دن اسلات برای مرد عنکبوتی شگفت انگیز نوشت. یعنی با این کمیک بود که وداع کرد و نویسنده ای دیگر جایش رو گرفت. بعد از شماره 800 هم بود و ما فکر میکردیم که شاید اتفاق خیلی بزرگ و خاصی قراره در آن رخ بده ولی اشتباه میکردیم. اسلات وداع خودش رو با یک داستان تک قسمتی، جمع و جور و احساسی انجام داد؛ داستانی که به قلب و روح خواننده وصل میشه و بهش یادآوری میکنه چرا اینقدر اسپایدرمن رو دوست داره و چرا با بقیه قهرمان ها فرق داره. حتما داستانش رو اینجا با ترجمه فارسی بخونید تا متوجه منظورم بشید.

  

9- شماره 4 از سری اول كمیك SHE-HULK

كميك she- hulk

این یكی از بهترین و كلاسیك ترین شماره های كمیك «شی هالك» هستش و در آن میبینیم كه «جنیفر والترز» وكیل اسپایدرمن میشه تا اینكه بتونه علیه «جونا جیمسون» در دادگاه شكایت كنه! داستانی بسیار بامزه و خنده دار كه البته طراحی های فوق العاده ای هم داره.

مطالب مرتبط:

معرفي جونا جيمسون

 

8- شماره 11 كمیك  JUSTICE LEAGUE ADVENTURES

JUSTICE LEAGUE ADVENTURES كميك

در این داستان احساسی میبینیم كه «كرونوس» خبیث در زمان اختلال و آشوب ایجاد میكنه تا برادرش رو از آتش نجات بده. «فلش» و «اتم» باید جلوی «كرونوس» را بگیرند ولی سئوال اینه كه چطور باید جلوی كاری را بگیرند كه ممكنه باعث نجات یافتن یك آدم شریف بشه؟

 

7- شماره های 568 تا 573 كمیك AMAZING SPIDER-MAN

كميك new ways to die

داستان فوق العاده كه در آن «نورمن آزبورن» به همراه گروه خبیث خودش یعنی "تاندربولتس" به شهر نيويورك می آید تا مرد عنكبوتی را دستگیر كند! ما شاهد یكی از پرهیجان ترین كمیك های سالهای گذشته اسپايدرمن در این داستان هستیم . واقعا چه كسی دوست ندارد مرد عنكبوتی را علیه نورمن و رفقای روان پریش اش ببيند؟! تنها نقطه ضعف داستان این است كه متاسفانه در دورانی اتفاق می افتد كه نورمن هویت مخفی اسپایدرمن را فراموش كرده و بنابراين مقابله او با پیتر مثل گذشته از حالت شخصی برخودار نیست. طراحی های «جان رومیتا جونیور» هم حرف نداره . راستی، شخصیت «انتی ونوم» هم اولين بار در این داستان خلق شد.

مطالب مرتبط:

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: جان رومیتا جونیور

لینك دانلود شماره های 1 تا 700 كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"!

معرفي «انتي ونوم»

 

6- شماره 3 كمیك REN & STIMPY Special

كمیك REN & STIMPY Special

داستانی حیرت انگیز و جاه طلبانه كه متاسفانه بسیار نایاب است و به سختی میشه نسخه ای ازش پیدا كرد. بر خلاف ظاهرش، بسیار بسیار داستان پیچیده ای را شاهد هستیم كه سفر های زمانی نقش عمده ای را در آن ایفا میكند. واقعا باید خودتون بخونید تا بفهمید اسلات چقدر وقت صرف كرده تا این داستان را در ذهن خودش شكل بده و پياده كنه!

 

5- دنیای عنکبوتی (Spider-Verse)

اسپایدر ورس

"دنیای عنکبوتی" (که سایت ما همه قسمت هایش رو اینجا ترجمه کرده) یک رویداد و کراس اور گسترده در کمیک بوک های مرد عنکبوتی بود که سال 2014 به قلم «دن اسلات» نوشته شد. خلاصه داستانش اینه که تمام مردان و زنان عنکبوتی در دنیاهای موازی گرد هم آمدند تا با خبیثی به نام «مورلان» و خانواده اش به نام «وارثان» (inheritors) مبارزه کنند (چون وارثان به دنبال شکار عنکبوتی ها و تغذیه از انرژی درونی آنها هستند). این رویداد به معنای واقعی کلمه عالی بود و به قول معروف همه چیز داشت. بسیار هیجان انگیز بود و از رمز و راز خوبی هم برخوردار بود. نویسنده در مجموع تونست خیلی خوب داستان و کمیک های مرتبط با اون رو به پیش ببره و به سرانجان برسونه در حالی که مجبور بود یک عالمه شخصیت در داستان به کار بگیره. ایده اصلی بسیار جالب و اجرای آن هم بسیار خوب بود. از همه مهم تر اینکه این رویداد دستاوردهای زیادی برای  مارول داشت چون از دل اون تعدادی شخصیت مهم و محبوب خلق شدند مثل «گوئن عنکبوتی» و «سیلک» . ضمن اینکه کاراکترهای دیگری مثل «کین» (کلون مرد عنکبوتی)، «میگل اهارا» (مرد عنکبوتی 2099)، «زن عنکبوتی» و ... بعد از مدتها دوباره مطرح شدند و کمیک های اختصاصی ازشون چاپ شد. خلاصه اینکه سال 2014 سال هیجان انگیزی برای هواداران اسپایدرمن بود.

 

4- مرد عنكبوتی تجدید عهد (SPIDER-MAN: RENEW YOUR VOWS)

مرد عنكبوتي تجديد عهد

یك سری 5 قسمتی موفق و پرفروش  كه به عقیده همگان بهترین داستان مرد عنكبوتی در سالهای اخیر است (ميتونيد اين كميك را اينجا با ترجمه فارسي دانلود كنيد) . در این كمیك شاهد بودیم كه پس از سالها پیتر در كنار مری جین به عنوان شوهر قرار گرفت. داستان از نوعی حالت تاریك و فضای جدی برخوردار است و  چالش های بزرگی بر سر پیتر پاركر قرار میدهد و او را مجبور میكند بین خانواده و مسئولیت های ابرقهرمانی ، یكی را انتخاب كند. برخلاف خيلي از داستان هایی كه اسلات در سالهاي اخير نوشته، ايندفعه تونست مقدمه چيني (build-up) عالي داستان را با پاياني كه نااميد كننده نيست، همراه كنه.

مطالب مرتبط:

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر و مری جین ازدواج میكنند!

کامیک بوک فارسی: Amazing Spider-Man: Renew Your Vows#5+ لینک دانلود مستقیم

 

 3- شماره های 1 تا 14 از سری هشتم کمیک بوک های Silver Surfer

 شماره های 1 تا 14 از سری هشتم کمیک بوک های Silver Surfer

وقتی  در سال 2014 اعلام شد که «دن اسلات» نویسنده و «مایک و لورا آلرد» طراحان جدید کمیک بوک های "موج سوار نقره ای" شده اند کمی تعجب کردیم ولی اونا تونستند طراوت و تازگی خاصی به این شخصیت بدهند. مشخصه اصلی این کمیک شوخی ها و رومانسی بود که واقعا فوق العاده بود. در واقع اسلات سعی کرد بیش از هر چیز به موج سوار نقره ای عمق عاطفی ببخشه. در مجموع این سری که 14 شماره دوام آورد یکی از بهترین کمیک بوک های دهه اخیر به شمار میاد و واقعا ارزشش رو داره که اون رو بخونید. همچنین شماره آخر به عنوان برترین داستان کمیک بوکی سال 2017 به انتخاب سایت CBR انتخاب شد.

  

2- شماره 800 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز

اولش یه کم تردید داشتیم که آیا آقای «دن اسلات» میتونه از پس این شماره تاریخی (milestone) بربیاد یا نه؟ چون ایشون گاهی اون شماره های آخر رو خراب میکنه. یعنی استاد زمینه چینی هستش ولی گاهی تو اون فینال داستان کم میاره . در واقع اسلات در شماره های قبلی اونقدر داستان و فضا رو سنگین کرده بود که آدم تردید داشت که آیا میتونه از پسش بربیاد یا نه؟ ولی وقتی کمیک منتشر شد (و اینجا هم ترجمه شده) ثابت شد که بله کاری کرده که تک تک صفحات این کمیک 80 صفحه ای مهم، هیجانی، تاثیر گذار و عاطفی باشه. و این کار کمی نیست. اسلات واقعا با این کمیک از حد توقعات فراتر رفت. چون قبلا داستان های معرکه و مهم بسیاری با حضور گرین گابلین/نورمن آزبورن خونده بودم و همش فکر میکردم آیا نورمن که حالا با سیمبیوت کارنیج پیوند خورده و تهدید هم کرده که تمام عزیزان پیتر پارکر رو میکشه ، تهدیدش رو عملی میکنه؟ آیا این همه زمینه چینی درباره نورمن و برخورد با اعضای خانواده اش به نتیجه ای واقعی و ملموس ختم میشه یا نه؟ و همانطور که گفتم اسلات این دفعه واقعا گل کاشت و به معنای واقعی کلمه یک داستان تاریخی و ماندگار خلق کرد. یعنی از اون داستان هایی که آدم بعد از چند سال وقتی بهش نگاه میکنه به خودش میگه "سزاوارش بود در شماره ای تاریخی مثل 800 چاپ بشه".

 

1- مرد عنكبوتی و هیومن تورچ (SPIDER-MAN/HUMAN TORCH)

مرد عنكبوتی و هیومن تورچ

یك سری 5 قسمتی بسیار جذاب و نوستالژيك برای كسانی كه خودشان را هوادار قدیمی مرد عنكبوتی میدانند. ما شاهد این هستیم كه اسلات به بهترین شكل ممكن به رابطه و رفاقت عمیق بین پیتر و هیومن تورچ در طی 5 دوره زمانی مختلف میپردازه. ولی جالب اینه كه در طول این مسیر موفق میشه قصه های اریجینال زیبا و مرتبط با هم نیز خلق كنه و حتی اشارات و ارجاعات جالبی به تاریخچه غنی مرد عنكبوتی و مارول داشته باشه. درباره این كمیك هر چه قدر تعریف و تمجید كنیم بازهم كم است. (ميتونيد اين كميك را اينجا با ترجمه فارسي دانلود كنيد)

مطالب مرتبط:

10 داستان برتر مرد عنكبوتی و چهار شگفت انگیز

تمام قسمت های كمیك "اسپایدرمن و هیومن تورچ" ترجمه شد! + لینک دانلود

10 داستان برتر تاریخ کمیک های مرد عنكبوتي+ لینك دانلود مستقیم

5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای دنیای کمیک بوک!

 

نویسنده: سونیا ساداتی فر

سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amazing Spidey
+1 #1 Amazing Spidey 1394-09-23 16:15
خیلی ممنون
بازم از اون مقاله های بی نظیرتون بود
چقدر اسلات داستان خوب داشتو ما نمیدونستیم
به نظرم داستان اسپایدرورسم هم بی نظیر بود و جا داشت باشه
هر قسمت ادمو به قسمت بعدی جذب میکرد تا ببینه چی میشه
جدال بین پیتر و اکتاویوس تو داستان جال بود ادم خیلی دوست داشت یه دعوای حسابی تو کمیک ببینه
مخصوصا وقتی این سوال برای ادم پیش میومد که کله تاری ها چجوری می خوان جلوش وایسن
چالش های زیادی برای کله تاری ها درست کرد
واقعا از نظر من داستان خوبی بود
از بقیه داستان هایی که خوندم اسپایدرمن و هیومن تورچ بود که واقعا بی نظیر بود
خیلی خوب دوستی بین پیترو جانی رو نشون داد
مخصوصا در نشان دادن احساساتش بعد از از دست دادن معشوقه پیتر که واقعا نه تنهو برای من بلکه برای خیلی از طرفدارای اسپایدر من بی نظیر بود
تجدید عهدو که نگو که یک شاهکار بود
نشون دادن تعهد و مسعولیتش در برابر خانوادش برام فوق العاده بود
پدری که در هر شرایطی از خانوادش محافظت کنه
خیلی خوب نشون داد که پیتر چجوری عهدشو تجدید میکنه و دوباره اون شعار همیشگی خودشو به یاد میاره
دیگه واقعا نمیدونم چی بگم از بس که این 3 داستان عالی بودند
از حق نگذریم این داستان ملت گابلین هم زیبا بود
همچنین این سری جدید امیزینگ اسپایدرمن که داره سنگ تموم میزاره
امیدوارم داستان های دیگری هم از اسلات برای مردعنکبوتی بخونم
نقل قول کردن
beast boy
#2 beast boy 1394-09-23 16:59
خانوم ساداتی فر آمدند دوباره با مقالات فوق العاده شون واقعا این سری مقالاتی که می نویسید نه تنها فوق العاده و تخصصی هستند بلکه به درد کسانی که چیز زیادی از این نویسندگان بزرگ نمی دانند می خوره و اطلاعات مفیدی به آن ها ارائه میده یکی از بهترین کامیک هایی که شما هم اشاره کردید بهش و من خیلی دوستش دارم و دان اسلات آن را نوشته که خیلی فوق العاده است کامیک تجدید عهد هست که مسئولیت پذیری پیتر در قبال خوانواده اش را نشان میده و نشان میده که پیتر چطور به اعضای خوانوادش وفاداره و به آن ها اهمیت میده از نظر من که دان اسلات نویسنده خوبیه و از بهترین نویسنده های کامیک بوک هستش.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#3 j.jonah jameson 1394-09-23 17:03
ممنون خانم ساداتی فر !
با شماره های 1و2 این سری خیلی حال کردم و بیشتر از بقیه باهاشون آشنایی دارم!
من کلا با دن اسلات هیچ مشکلی ندارم ولی از بعضی از افکار دور از ذهنی که در سرش هست خیلی متنفرم ولی اونم باید نون بخوره دیگه ! شگرد کارش همینه دیگه!
ولی اسپایدر من و هیومن تورچ خیلی قشنگ بود و همیشه در ذهن ها میماند ! امیدوارم خیلی زود شاهد یه داستان خاطره انگیز از اسلات داشته باشیم .( به عنوان یه یادبود)
ممنون برای این مقاله ! :-)
نقل قول کردن
VENOM-ZOMBIE
#4 VENOM-ZOMBIE 1394-09-23 17:45
ممنون خانوم ساداتی فر مقاله ی کاملا عالی خوبی بود.
نقل قول کردن
VENOM-ZOMBIE
#5 VENOM-ZOMBIE 1394-09-23 18:48
لینک دانلود کمیک ها:
تیمارستان آرکام : جهنم زنده (۱-۶):

link.safelinkconverter.com/... /

شماره ۷ کمیک Thing:


شماره های ۶۵۵ و ۶۵۶ کمیک مردعنکبوتی شگفت انگیز:
۶۵۵:
trainbit.com/.../...
۶۵۶:
trainbit.com/.../...

کمیک بتمن ادونتر (کامل):
safelinkreview.com/.../...

کمیک she hulk سری ۱ کامل:
link.safelinkconverter.com/... /

لیگ عدالت کامل:
link.safelinkconverter.com/... /

شماره های 568 تا ۵۷۱ مردعنکبوتی شگفت انگیز:
۵۶۸:
trainbit.com/.../...

569:
trainbit.com/.../...

570:
trainbit.com/.../...
۵۷۱:
trainbit.com/.../...

کمیک رن و استمپی کامل:
adcash.com/.../...

مردعنکبوتی تجدیدی عهد:

spidey.ir/.../...

مردعنکبوتی و هیومن تورج:
spidey.ir/.../...

برای ثینگ کلی گشتم پیدا نشد اگه پیدا کردید خودتون بزارید
از میدیران سایت هم خوتهش میکنم لطفا دانلودشون کنن و بع صورت قسمت های تکی بزارن.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#6 Samwel Tarly 1394-09-23 20:39
من تجدید عهد بیشتر از هیومن تورچ و اسپایدرمن دوست داشتم چون یک تجربه باورنکردنی بود و همچنین من از شخصیت ریجنت هم خیلی خوشم اومد و نمونه کامل یک ادم جاه طلب بود و برای رسیدن به خواستش دست به هر کاری غیر انسانی میزنه.
من نمیدونستم برای دی سی هم قبلا کار می کرده.
اسلات داستان بد هم داشته و به نظرم بعدا یک مقاله بنویسید با عنوان بدترین داستان های دن اسلات
نقل قول کردن
VENOM-ZOMBIE
#7 VENOM-ZOMBIE 1394-09-23 20:44
به نقل از agh:
من تجدید عهد بیشتر از هیومن تورچ و اسپایدرمن دوست داشتم چون یک تجربه باورنکردنی بود و همچنین من از شخصیت ریجنت هم خیلی خوشم اومد و نمونه کامل یک ادم جاه طلب بود و برای رسیدن به خواستش دست به هر کاری غیر انسانی میزنه.
من نمیدونستم برای دی سی هم قبلا کار می کرده.
اسلات داستان بد هم داشته و به نظرم بعدا یک مقاله بنویسید با عنوان بدترین داستان های دن اسلات
#7
خیلی ممنون که گزاشتید
اون داستانی که تو ارکهام هست خیلی دوست دارم بخونم


نمونه:
مردعنکبوتی شگفت انگیز #700
نقل قول کردن
North-wolf
#8 North-wolf 1394-09-23 21:37
بالاخره یه مقاله اومد که منم یک یا دوتا از کمیکاشو خوندم :roll:

شماره های یک و دو

همیشه مقاله های جذابی مثل این رو که میخوندم همش حسرت میخوردم که چرا کمیکهاشو نخوندم
حالا یکم اجساس بهتری دارم
مثلا
نقل قول کردن
new avenger
#9 new avenger 1394-09-23 21:44
کلا خانم ساداتی فر کارشون درسته
یکم دیر به دیر مقاله میدن
ولی وقتی مقاله میدن می ترکونن
مقالتون بسیار عالی و تخصصی بود
خسته نباشید
نقل قول کردن
the amazing deadpool
#10 the amazing deadpool 1394-09-23 23:05
ممنون خانوم ساداتی فر خیلی مقاله قشنگی بود خیلی کمکم کرد من اولا از دن اسلات خوشم نمیومد ولی الان به نظرم نویسنده ماهریه.داستانای خوبی میتونه بنویسه.فقط آقای ترابی هم اینو گفته بودن نمیتونه داستانای اصلی رو بنویسه.چون باید به فکر فروش باشه.به فکر تاپ شدن داستان باشه.به همین دلیل جالب نمیشه اما داستانای چند قسمتی رو خوب مینویسه.مخصوصا spiderman humantorch خیلی قشنگ بود خیلی باهاش حال کردم هنوزم دارمش و میخونم مخصوصا با ترجمه قشنگ اسپایدی.تجدید عهد که یکی از بهترین کمیکایی بود که خوندم.واقعا زیبا بود.نشون داد که مری جین نقش مهمی رو تو داستانای پیتر ایفا میکنه.
من اصلا نمیدونستم ری و استیمپی کمیک دارن.من یه بار کارتونش رو داشتم اصلا نهایت خنده. :lol: خنده منفجر شدم.مخصوصا یه قسمتش بود که با دو تا کشتی گیر مبارزه کردن :lol: وای خنده ترکیدم.بازم ممنون خانم ساداتی فر.
نقل قول کردن
farhood7
#11 farhood7 1394-09-23 23:24
کمیک تجدید عهد یکی از برترین کمیک ها بود که هم اکشن و طنز و هیجان بسیار خوبی داشتسری 655 و 656 به نظرم فوق العاده میان.کاشکی سایت یکی از کمیک هارو ترجمه می کرد.
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#12 amir a. ghaderi 1394-09-24 00:08
به نقل از new avenger:
کلا خانم ساداتی فر کارشون درسته
یکم دیر به دیر مقاله میدن

ولی تا جایی که میدونم خانم ساداتی فر هر هفته یک مقاله جدید مینویسه.
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#13 amir a. ghaderi 1394-09-24 00:10
سونیا خانم مقالتون عالی بود. با شما موافقم که اسلات داستان های کوتاه و mini series را بهتر مینویسد. به قول انگلیسی ها داستان های" short and sweet". اسلات همچنین ایده پرداز بسیار خوبیه. ایده های جدید و بکری داره. ولی متاسفانه گاهی پایان داستان هاش کمی عجله ای از کار درمیاد.
نقل قول کردن
Human Torch
#14 Human Torch 1394-09-24 01:31
شماره ١ و ٢ رو خوندم ميدونم چه شاهكار هايى هستن بقيه كميك هاى ليست هم با سرعت نور بر ثانيه ميخونم و در بارشون نظر خواهم داد،من شماره يكو خيلى دوست داشتم چون خودم شديدا طرفدار رابطه دوستى پيتر و جانى هستم و معتقدم كه دنياى كميك بهترين دوستى رو دارن!البته تو اين كميك هم با لحظات نابى اشاره ميكنه و به بلوغ رسيدن رابطه دوستى پيتر و جانى رو نشون ميده راستى به خاطر اين مقاله خوب و زيبا ممنون،بايد حتما شماره هاى ٢تا ١٠ رو بخونم
نقل قول کردن
Human Torch
#15 Human Torch 1394-09-24 01:39
راستى خدايى يادتونه چقدر به اسلات براى نوشتن داستانى كه اسپايك(دكتر اتو اكتاويوس)رو برده بود تو جلد اسپايدى شاكى بوديم و بهش فحش ميدادين من خودم كسى بودم كه تو اينترنت اونو به قتل تهديد كردم! :lol: ولى أيده هاى خوبى داره البته بعضى از اونها خيلى جنجال بر انگيزه
نقل قول کردن
Human Torch
#16 Human Torch 1394-09-24 01:55
به نقل از Amazing Spidey:
خیلی ممنون
بازم از اون مقاله های بی نظیرتون بود
چقدر اسلات داستان خوب داشتو ما نمیدونستیم
به نظرم داستان اسپایدرورسم هم بی نظیر بود و جا داشت باشه
هر قسمت ادمو به قسمت بعدی جذب میکرد تا ببینه چی میشه
جدال بین پیتر و اکتاویوس تو داستان جال بود ادم خیلی دوست داشت یه دعوای حسابی تو کمیک ببینه
مخصوصا وقتی این سوال برای ادم پیش میومد که کله تاری ها چجوری می خوان جلوش وایسن
چالش های زیادی برای کله تاری ها درست کرد
واقعا از نظر من داستان خوبی بود
از بقیه داستان هایی که خوندم اسپایدرمن و هیومن تورچ بود که واقعا بی نظیر بود
خیلی خوب دوستی بین پیترو جانی رو نشون داد
مخصوصا در نشان دادن احساساتش بعد از از دست دادن معشوقه پیتر که واقعا نه تنهو برای من بلکه برای خیلی از طرفدارای اسپایدر من بی نظیر بود
تجدید عهدو که نگو که یک شاهکار بود
نشون دادن تعهد و مسعولیتش در برابر خانوادش برام فوق العاده بود
پدری که در هر شرایطی از خانوادش محافظت کنه
خیلی خوب نشون داد که پیتر چجوری عهدشو تجدید میکنه و دوباره اون شعار همیشگی خودشو به یاد میاره
دیگه واقعا نمیدونم چی بگم از بس که این 3 داستان عالی بودند
از حق نگذریم این داستان ملت گابلین هم زیبا بود
همچنین این سری جدید امیزینگ اسپایدرمن که داره سنگ تموم میزاره
امیدوارم داستان های دیگری هم از اسلات برای مردعنکبوتی بخونم

كاملا باهات موافقم از سرى اسپايدر ورس و ورژن هاى مختلف اسپايدى و اتحاد شون و تفاوت هاش خيلى خوشم اومد(كلا از أيده مالتى ورس و ورژن هاى مختلف يك شخصيت خيلى خوشم مياد)و أيده تقابل اسپايك(اكتاويوس )با پيتر هم عالى بود و اون مشت تاريخى پيتر به اسپايك،سرى جديد اميزينگ هم اولش نگران بودم جالب نشه ولى كميك زيبايى تا اينجا بوده با اينكه پيترى كه الان ميشناسيم مثل تونى استارك شده(از نظر سرمايه و شهرت ) و من با اين نظرى كه اسلات مثل مايكل جوردن دنياى كميك تا حد زيادى موافقم البته بعد از استادان كميك بوكى بزرگ مثل استنلى،كريس كلرمانت،تام دى فالكو،جان روميتا(جونيور و سينيور)تاد مك فارلن و..
نقل قول کردن
Human Torch
#17 Human Torch 1394-09-24 14:28
به نقل از Human Torch:
شماره ١ و ٢ رو خوندم ميدونم چه شاهكار هايى هستن بقيه كميك هاى ليست هم با سرعت نور بر ثانيه ميخونم و در بارشون نظر خواهم داد،من شماره يكو خيلى دوست داشتم چون خودم شديدا طرفدار رابطه دوستى پيتر و جانى هستم و معتقدم كه دنياى كميك بهترين دوستى رو دارن!البته تو اين كميك هم با لحظات نابى اشاره ميكنه و به بلوغ رسيدن رابطه دوستى پيتر و جانى رو نشون ميده راستى به خاطر اين مقاله خوب و زيبا ممنون،بايد حتما شماره هاى ٢تا ١٠ رو بخونم

بازم تأكيد ميكنم زيبا ترين رابطه دوستى دنياى كميك مال اسپايدى و هيومن تورچه رو حرفم هم حرف نزنيد :o ! و واقعا بهترين كميك چند وقت أخير همين كميك اسپايدر من و هيو من تورچ بود
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1394-09-24 14:36
به نقل از Human Torch:
به نقل از Human Torch:
شماره ١ و ٢ رو خوندم ميدونم چه شاهكار هايى هستن بقيه كميك هاى ليست هم با سرعت نور بر ثانيه ميخونم و در بارشون نظر خواهم داد،من شماره يكو خيلى دوست داشتم چون خودم شديدا طرفدار رابطه دوستى پيتر و جانى هستم و معتقدم كه دنياى كميك بهترين دوستى رو دارن!البته تو اين كميك هم با لحظات نابى اشاره ميكنه و به بلوغ رسيدن رابطه دوستى پيتر و جانى رو نشون ميده راستى به خاطر اين مقاله خوب و زيبا ممنون،بايد حتما شماره هاى ٢تا ١٠ رو بخونم

بازم تأكيد ميكنم زيبا ترين رابطه دوستى دنياى كميك مال اسپايدى و هيومن تورچه رو حرفم هم حرف نزنيد :o ! و واقعا بهترين كميك چند وقت أخير همين كميك اسپايدر من و هيو من تورچ بود


بله درسته
اون كميك خيلي خوب بود و رفاقت مرد عنكبوتي با هيومن تورچ خيلي عاليه
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1394-09-24 14:39
مثل هميشه از مقاله خانم ساداتي فر لذت بردم و استفاده كردم
من نظر خاصي ندارم بدم جز اينكه تمام موارد رو تاييد كنم. در واقع چون اين مقاله رو با ايشون با مشورت با من تهيه كردن بنابراين من قطعا با همه موارد اون موافق هستم.
دان اسلات هم همونطور كه بارها گفته ام نويسنده خوبيه. ايده هاي خوبي هم داره ولي گاهي بنا به دلايلي كه شايد دست خودش نيست پايان داستان هاش از قدرت كافي برخوردار نيست.

گاهی سعي ميكنه با مقداري جنجال درست كردن يا دستكاري ويژگي هاي شخصيتي برخي از شخصيت هاي قديمي دنياي مرد عنكبوتي به قول معروف شر درست كنه

ولي در هر حال در كل ازش راضيم
نقل قول کردن
amazing VENOM
#20 amazing VENOM 1394-09-24 21:16
چی؟!؟!؟! ren & stinch مال ماروله؟ باورم نمیشه یکی از کارتونای مورد علاقه ام کمیک داشته و کمیکشم مال ماروله :o
نقل قول کردن
Parsa021
#21 Parsa021 1396-06-08 14:02
به نظرم تجدید عهد بهتره چون هم حالت عاطفی داره هم طنز وهم نبوغ اسپايدر منی
نقل قول کردن
ali.stark
#22 ali.stark 1397-04-23 13:58
توی این مقاله به نظر من دنیای عنکبوتی از همه بهتره و خسته نباشید به خانم ساداتی فر
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#23 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-04-23 15:31
مقاله خیلی خوبی بود.ولی دن اسلات واقعاً ادم اعصاب خردکنیه!
موقعی که وقت داره کمیک خوب بنویسه نمینویسه ولی موقعی که باید بره کاری میکنه ادم دلش براش تنگ بشه.البته من نمیگم کمیک های دن اسلات بد یا افتضاح اند ولی یک دسته از انها مثل کمیک شماره 700 مردعنکبوتی یا اون کمیک های اولیه مردعنکبوتی برتر که انگار اصلاً پیتر دنیای اصلی نبود و مال یک دنیای دیگه بود.اون فداکاری پیتر سر اون عمل جراحی به فنا رفت!اصلاً مگه پیتر واقعی همچین کاری میکرد؟؟؟!!!!حال ا خوبه بعدش دیگه زیادی شخصیت پیتر رو زیر سوال نبرد.
وگرنه داستان های دن اسلات هم خوب هستند
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#24 Superior Sepehr.M 1397-04-23 16:13
مقاله عالی بود . خیلی ممنون .
من هم مثل بعضی از دوستان فکر میکنم که تجدید عهد لایق رتبه بهتری بود .
راستش من از خیلی از ایده های دن اسلات مثل فرو رفتن توی جلد اسپایدر من و تبدیل شدن به مرد عنکبوتی برتر خوشم میومد . باعث میشد که بفهمیم اگر اسپایدر من محدودیت هاشو کنار بزاره چه اتفاق هایی میفته . حتی اون صحنه که پیتر نمیزاره اون بچرو جراحی کنه نشون میده که حتی پیتر پارکر هم اشتباه میکنه .
ولی از بعضی جهات مثل ضعیف نشون دادن مری جین هم خوب نبود .
نقل قول کردن
arx
#25 arx 1397-04-23 16:21
سلام من کاربر جدیدم امیدوارم که آدم موثری باشم:-)
در ضمن مقاله خیلی خوبی بود :-)
نقل قول کردن
brg_1214
#26 brg_1214 1397-04-26 13:38
مقاله مثل همیشه عالی!!
چه جالب ، نمیدونستم برای دی سی هم داستان نوشته...
نقل قول کردن
t.c.a
#27 t.c.a 1397-04-29 10:11
خیلی ممنون خانم ساداتی فر ....
چینش داستان بسیار عالی بود من واقعا خوشم اومد و مقاله بسیار زیبا بود و هر کدام از موارد آدم رو برای خواندن مورد بعدی جذب میکرد بسیار عالی ....
خیلی ممنون
نقل قول کردن
Reed Richards
#28 Reed Richards 1401-06-01 08:51
من اسپایدر ورس رو خیلی دوست دارم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید