10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

 10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

این مقاله به مناسبت وداع «دن اسلات» با کمیک بوک های مرد عنکبوتی تقدیم شما میشود.

مقدمه: پس از 10 سال و شاهد بودن یکی از طولانی ترین دوران نویسندگی در دنیای کمیک، آقای «دن اسلات» با نوشتن شماره 801 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز، به کار خود پایان داد و با کمیک بوک های اسپایدرمن وداع کرد. در دورانی که او نویسنده کمیک های مرد عنکبوتی بود شاهد اتفاقات بسیار زیادی در دنیای مرد عنکبوتی بودیم که خیلی از آنها بسیار جنجالی بود. ولی روی هم رفته اسلات نویسنده خوبی برای اسپایدرمن بود که باعث شد در اکثر اوقات اسپایدرمن را در لیست کمیک های پرفروش Top 10 ببینیم. او رویدادهای زیاد و مهیجی هم خلق کرد مثل "دنیای عنکبوتی" ،  "تجدید عهد" ، "توطئه کلونی" و ... این اواخر هم با «شکست جانانه» واقعا گل کشت. شخصیت های مثبت و منفی و مکمل ماندگاری هم خلق کرد مثل «مستر نگاتیو»، «سیلک»، «کلش» و ... هر چه بود دوران اسلات با تمام پستی و بلندی هایش به خوبی و خوشی تمام شد ولی من در این مقاله میخواهم مروری داشته باشم بر 10 لحظه جنجالی که اسلات در 10 سالی که نویسنده مرد عنکبوتی بود، رقم زد!

 

1- خلق دستیاری به نام آلفا!

دستیار مرد عنکبوتی

در شماره 692 کمیک "اسپایدرمن شگفت انگیز" پسری 15 ساله به نام "اندی مگوآیر" که در دبیرستان چندان محبوب نیست، به یک گردش علمی در شرکت تحقیقاتی Horizon Labs میرود تا در آنجا شاهد به نمایش گذاشته شدن یکی از جدیدترین اختراعات پیتر پارکر باشد. اما اشتباه محاسباتی پیتر باعث میشود تا اختراعش دچار مشکل فنی شود و در نتیجه اندی مگوآیر به طور اتفاقی به قدرت های فوق بشری بسیار عظیمی دست یابد! (البته بعداً مشخص شد یکی از شخصیت های خبیث داستان های او به نام «تیبریوس اِستون» دستگاه را دستکاری کرده بود). او نام "آلفا" را برای خودش برمیگزیند و به یک ابرقهرمان تبدیل میشود اما مشکل اینجا بود که به هیچ وجه مسئولیت پذیر نبود و نمیدانست چطور باید از قدرت های شگرف خود در راه خدمت به دیگران استفاده کند. به همین دلیل پیتر پارکر/اسپایدرمن که خودش را در تبدیل شدن اندی به آلفا مقصر میداند، در صدد برآمد تا او را به عنوان دستیار خود انتخاب کند و راه و رسم ابرقهرمانی را به وی بیاموزد. این در حالی بود که اسپایدرمن در این همه سال هرگز دستیاری نداشته و همواره به تنهایی به جنگ تبهکاران میرفت! در هر حال علیرغم اینکه او هرگز یک دستیار تمام عیار  برای مرد عنکبوتی نبود ولی اصلا راه و رسم مسئولیت پذیری را نمیدانست و فقط دنبال شهرت و پول بود و خدا رو شکر که دیگه هم خبری ازش در کمیک های اسپایدرمن نیست!

 

2- تعویض جسم پیتر پارکر با دکتر اختاپوس و خلق شدن مرد عنکبوتی برتر!

 

اولین و شاید یکی از بدترین اتفاقاتی که در دوره ای که دن اسلات نویسنده اسپایدرمن بود این بود که ذهن و حافظه اش با دکتر اختاپوس عوض شد. یعنی ذهن دکتر اختاپوس اومد داخل بدن پیتر پارکر/اسپایدرمن و برعکس. منتهی مساله این بود که بدن و جسم دکتر اختاپوس درب و داغون بود و درنتیجه  پیتر در شماره 700 از کمیک اسپایدرمن شگفت انگیز و در حالی که در آغوش دکتر اختاپوس بود، درگذشت! نحوه مرگ پیتر در بدن دکتر اختاپوس با انتقادات فراوانی روبرو گشت. استاد ترابی در نقد تاریخی خود برای شماره 700 مرد عنکبوتی شگفت انگیز اینگونه نوشت:

" در اینجا پیتر قربانی انتقام یكی از دشمنان خود میشود و نه تنها از او شكست میخورد بلكه به او اجازه میدهد تا هویتش را از او بگیرد و جانشینش شود!!! در حالیكه وقتی كاپیتان آمریكا مرد، دستیار قدیمی‌اش به نام "باكی بارنز" (Bucky Barnes) جانشین او شد و یا وقتی اخیراً "بروس وین" در كمیك‌ های بتمن ناپدید شد، "رابین" جای او را گرفت. منظورم این است كه در هر دو مورد یك قهرمان دیگر جای قهرمان متوفی را گرفت اما در اینجا یك فرد خبیث، شرور و جنایتكار به نام دكتر اختاپوس جای یك ابرقهرمان خیرخواه را میگیرد!!! از همه بدتر اینكه پیتر غریبانه و هراسان میمیرد. موقع مرگ هیچ كدام از عزیزانش كنارش نیستند. اصلاً كسی نمیفهمد كه او مرده است تا برایش اشكی بریزد یا راهش را ادامه دهد. باید از آقای اسلات و مارول بپرسیم كه آیا چنین مرگی شایسته پیتر پاركر است؟ آیا بهتر نبود به شیوه‌ای دیگر میمرد تا لااقل مردم شهر فرصت پیدا كنند به خاطر این همه فداكاری از او تقدیر كنند؟ آیا هوادارانی كه از كودكی با اسپایدرمن بزرگ شده‌اند باید در پایان شاهد مرگ قهرمان محبوب خود در هیبت یكی از منفورترین دشمنان او باشند؟ "

 

 

3- خود ا.ر.ض.ا.ی.ی دکتر اختاپوس!

مری جین

در سایت ما کمیک های مرد عنکبوتی برتر از شماره 10 به بعد ترجمه شده (در اینجا) ولی واقعا چرا 10 شماره اولش ترجمه نشدن؟ من یه بار از استاد ترابی پرسیدم. ایشون گفتن به خاطر اتفاقی که در شماره 2 افتاد! یعنی یک مساله غیر اخلاقی! ایشان توضیح بیشتری ندادند ولی من خودم رفتم و شماره 2 را خواندم و موضوع را فهمیدم. الان هم نمیدونم دقیقا چطور براتون توضیح بدم ولی داستان از این قراره که وقتی دکتر اختاپوس در جسم اسپایدرمن فرو میره ، میره سراغ مری جین و سعی میکنه مخش رو بزنه و باهاش رابطه برقرار کنه ولی موفق نمیشه. اون موقع هنوز خاطراتی که پیتر از لحظات عاشقانه خودش با مری جین داشت در ذهن دکتر اختاپوس بود . بنابراین جناب اختاپوس که تیرش  به سنگ خورده بود (!)  با به یاد آوردن اون خاطرات در ذهنش، دست به ارضای خودش میزنه!!! دیگه همین دیگه. شرمنده ... سریع برم سراغ مورد بعدی!

 

4- تماشای خاطره زن عمو می!

 تماشای خاطره زن عمو می!

گفتم که پس از اینکه پیتر پارکر در جسم دکتر اختاپوس مرد، شاهد بودیم که دکتر اختاپوس که حالا در جسم مرد عنکبوتی بود، تصمیم گرفت اسم خودش رو بذاره «مرد عنکبوتی برتر» (The Superior Spider-Man) و به شیوه خودش با جنایت مبارزه کنه. البته در شماره های ابتدایی روح پیتر هنوز در داستان حاضر بود. در یک شماره دیدیم که روح پیتر به خاطرات دکتر اختاپوس دسترسی پیدا میکنه و با دیدن اون خاطره عروسی زن عمو می و دکتر اختاپوس واقعا چندشش میشه! اگه این لحظه رو یادتون نمیاد این مقاله را بخونید چون توضیح داده که در شماره 131 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز چیزی نمونده بود دکتر اختاپوس با زن عمو می ازدواج کنه ولی به خیر گذشت!

 

5- دن اسلات گند میزنه به ذات اسپایدرمن!

از چندین ماه قبل مارول مرتباً اعلام میكرد كه قرار است اتفاق بزرگی در شماره 9 كمیك "اسپایدرمن برتر" رخ دهد. حتی پیشاپیش با انتشار تصویر روی جلد این شماره، اعلام كرد: "این داستان نقطه عطف بزرگی خواهد بود و با خواندنش عصبانی تر از وقتی میشوید كه شماره 700 "اسپایدرمن شگفت انگیز"را خواندید!" البته هواداران از مدتها پیش حدس زده بودند كه قرار است چه نوع اتفاقی بیافتد. گفته بودیم که «دكتر اختاپوس» موفق شده بود جسم و زندگی «پیتر پاركر» را اشغال كند ولی از همان شماره های نخست كمیك "اسپایدرمن برتر"، روح پیتر سعی داشت جسم خود را پس بگیرد و هر طوری شده اجازه ندهد دكتر اختاپوس دست به عمل ناشایستی بزند. به همین دلیل هواداران میدانستند كه در شماره 9 از میان پیتر پاكر و دكتر اختاپوس یكی موفق خواهد شد خودش را به عنوان اسپایدرمن حقیقی معرفی كند. اما مساله این بود که دكتر اختاپوس از چندی پیش متوجه بازگشت روح پیتر شده بود و میدانست كه میخواهد روی اعمالش تاثیر بگذارد . پس به سراغ يكي از دستگاه های قدیمی خود رفت تا با استفاده از آن وارد ذهن خودش شود و بدین ترتیب  موفق شد تمام بقایا و خاطرات پیتر پاركر را از ذهنش پاك كند. اما چیزی که باعث ناراحتی هواداران مرد عنکبوتی شد این بود که در شماره 8 کمیک "مرد عنکبوتی برتر"، روح پیتر دچار یك اشتباه اخلاقی شد زیرا به خاطر خودخواهی دوست نداشت دکتر اختاپوس یك دختر بچه در حال مرگ را عمل جراحی كند! و همین اشتباه باعث شد تا در شماره 9 او نتواند در نبرد ذهنی با اسپایدرمن برتر پیروز شود و خودش را به عنوان كسی كه لیاقت بیشتری دارد تا اسپایدرمن باشد، معرفی كند! از همه بدتر این که خود پیتر هم در شماره 9 مرد عنکبوتی برتر اعتراف کرد كه فقط برای یك لحظه دچار خودخواهی و اشتباه شده:

-   "به خاطر دخالت به موقع تو، نزدیك بود نتونم روی یك دختر بچه علیل عمل جراحی كنم! تو سعی كردی وقتی داشتم جونش رو نجات میدادم سر راه من قرار بگیری! چرا پیتر؟"

-   من بهت اعتماد نداشتم ...

-   به من دروغ نگو! من تو ذهن تو حضور دارم! دلیلش رو میدونم! بگو!

-   آخه داشتی اون اسكنر مغزی رو بدست می آوردی. اینجوری منو پیدا میكردی. میفهمیدی كه اینجا هستم. نمیتونستم این ریسك رو بكنم.

- مثل اينكه اصل "قدرت زیاد، مسئولیت زیادی هم به همراه میاره" رو یادت رفته بود؟

- فقط برای یك لحظه بود. من هرگز ...

- پس الان میفهمی كه لیاقت اسپایدرمن بودن رو نداری. تو شایسته نیستی. تو برای من هیچی نیستی. از هیج هم كمتری ...

و اینچنین بود که دن اسلات کل ذات و شخصیت اسپایدرمن را زیر سوال برد!

 

6- دن اسلات: دکتر اختاپوس بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی است!

 دن اسلات: دکتر اختاپوس بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی است!

در مجموع آقای دن اسلات علاقه خاصی به شخصیت دکتر اختاپوس دارد . برخی هم میگویند شاید اسلات تشابهات خاصی بین کودکی خود و «اتو اکتاویس» حس میکند. اگر دقت کنید او در دوران طولانی که نویسنده کمیک های اسپایدرمن بود بیشترین توجه را به این شخصیت خبیث داشت . قبل از اینکه داستان "ملت گابلین" را بنویسد ، اسلات مصاحبه ای جنجالی انجام داد و گفت از نظر او گرین گابلین برترین و بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی نیست، بلکه دکتر اختاپوس است! متن مصاحبه از این قرار بود:

- حالا كه قرار است دكتر اختاپوس (كه در جلد اسپایدرمن فرو رفته) با گرین گابلین مواجه شود، به نظر شما دشمن شماره یك اسپایدرمن كیست؟ دكتر اختاپوس یا گرین گابلین؟

اسلات: البته من هنوز فاش نكرده ام كه در داستان "ملت گابلین" چه كسی زیر نقاب گرین گابلین خواهد بود. شاید «نورمن ازبورن» باشد و شاید هم یك فرد جدید! ولی در پاسخ به سئوال شما باید بگویم كه گرین گابلین سابقاً دشمن شماره یك مرد عنكبوتی بود! مثلاً او میتواند بگوید: هی مرد عنكبوتی! من بودم كه نامزدت («گوئن استیسی») رو از بالای پل پرت كردم پایین! اما الان دكتر اختاپوس میتواند براحتي ادعا كند: آهاي اسپایدرمن! من مغرت رو از سرت در اوردم بیرون و ذهن و مغز خودم رو توش گذاشتم! من جسم و روح و هویت تو را گرفتم! به همین دلیل به نظر من دكتر اختاپوس بزرگترین دشمن تاریخ اسپایدرمن است!

 

بهتره آقای اسلات این مقاله عمو مختار رو بخونه تا بفهمه چرا گرین گابلین بزرگترین دشمن مرد عنکبوتیه.

 

7- نابود کردن دنیای "دختر عنکبوتی" (دنیای شماره 982)

دن اسلات رویداد معرکه ای نوشت به نام "دنیای عنكبوتی" در تمام عناوین كمیك بوكی مرتبط به اسپایدرمن چاپ شد (اینجا هم ترجمه شده). در این داستان دیدیم که «مورلان» (دشمن قدیمی مرد عنكبوتی») به همراه خانواده اش كه به «وارثان» یا Inheritors معروف هستند، به دنیاهای مختلف میروند تا مردان و زنان عنكبوتی را شكار كنند و انرژی درونی شان را تخلیه كنند. "مرد عنكبوتی برتر" هم متوجه این تهدید شده و با استخدام مردان و زنان عنكبوتی از دنیاهای مختلف یك ارتش عنكبوتی درست كرد تا با «وارثان» بجنگد. سپس یكی از اعضای وارثان به نام «دایموس» به دنیایی ملقب به MC2 میرود ، یعنی همان دنیای شماره 982 كه مدتها بود در كمیك های "دختر عنكبوتی" (Spider-Girl) دیده بودیم (در این دنیا  پیتر پاركر بازنشسته شده  و دخترش «می دی پاركر» جای او را گرفته و ابرقهرمان شده بود). دایموس با بی رحمی تمام پیتر و همسرش مری جین را میكشد و خانه شان را ویران میكند ولی دختر عنكبوتی و برادرش موفق به فرار میشوند و ... خیلی ها گفتند که اسلات با نوشتن این داستان و کشتن دختر عنکبوتی میخواسته آخرین اثر از یک پیتر پارکر متاهل را که صاحب فرزندی هم شده بود را از بین ببرد.

ولی شاید از همه توهین آمیز تر این بود كه اسلات فقط در 6 صفحه دنیای شماره 982 رو نابود کرد! این در حالی بود که «تام دی فالكو» (خالق دنیای 982 مارول) نزدیك به 8 سال روش كار كرد، خون دل خورد، هوادار جمع كرد، شخصیت های فرعی خلق كرد، شخصیت های خبیث جدید و جذاب خلق كرد، از دختر عنكبوتی كاراكتری ساخت که به عقیده همه کارشناسان موفق ترین شخصیت مونث سالهای اخیر دنیای کمیک بود .. ولی اسلات این دنیا رو فقط تو 6 صفحه نابود كرد! باورتون میشه؟ 6 صفحه!

 

8- پولدار شدن مرد عنکبوتی!

http://www.spidey.ir/images/img/content/2099/asm-1-alex-ross.jpg

یکی از دلایلی که ما اینقدر اسپایدرمن / پیتر پارکر را دوست داریم اینه که کاملا مثل خودمون میمونه و میشه باهاش همذات پنداری کرد. یعنی مثلا آدم زیاد پولداری نیست و ...اما در سری جدید کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که بعد از رویداد "جنگ های پنهان" چاپ شد، ناگهان دیدیم که پیتر پارکر مدیر عامل یک کمپانی چند ملیتی به نام "صنایع پارکر" شده است! (کمیکش اینجا ترجمه شده).

(بعدا معلوم شد که وقتی دکتر اختاپوس در جلد اسپایدرمن فرو رفته بود، شروع کرده بود به تاسیس صنایع پارکر) . خیلی ها میگفتند این مساله با ذات پیتر هماهنگ نیست چون علاوه بر این موضوع اسپایدرمن یک لباس جدید و خیلی پیشرفته هم برای خودش درست کرده بود و یک خودروی جدید عنکبوتی! برخی هواداران میگفتند این اسپایدرمنه یا تونی استارک؟! البته بعد از مدتی معلوم شد علیرغم این که پیتر صاحب شرکت صنایع پارکر شده ولی همون آدم خوش قلب قدیمیه و اتفاقا درآمد زیادی هم نداره. در هر حال بعد از مدتی نسبتا طولانی مسائلی پیش آمد که باعث سقوط و نابودی صنایع پارکر شد.

 

9- پیتر به طور غیر مستقیم باعث مرگ «جی جیمسون» شد!

 پیتر به طور غیر مستقیم باعث مرگ جی جیمسون شد!

چند سال پیش در داستان های مرد عنکبوتی دیدیم که پدر آقای «جی جونا جیمسون» برگشت! یعنی تو این همه سال ایشون پدری داشته که اسمش بود «جی جیسمون» (Jay Jameson)! (کلا خانواده جیمسون عادت دارن اسمشون همیشه با حرف J شروع بشه!!!). جی جیمسون بر خلاف پسرش خیلی مرد خوب و مهربان و شریفی بود و به زودی به زن عموی پیتر علاقمند شد و با هم ازدواج کردند. سپس دیدیم که «جی» مریض شده و شرکتی مرموز به نام New U Technologies پیشنهاد داد طی یک فرآیند جدید او را خوب کنه ولی حس عنکبوتی پیتر بهش اخطار داد که این شرکت کارهای خلافی میکنه. بنابراین بقیه را متقاعد کرد که این پیشنهاد چیز خوبی نیست. سپس جی مرد و پسرش یعنی جی. جونا جیمسون شدیدا پیتر را مورد انتقاد قرار داد که چرا نگذاشته با استفاده از روش های درمان شرکت New U Technologies باباش رو درمان کنند. البته بعدا معلوم شد که حق با پیتر بوده و شرکت مذکور زیر نظر «شغال» جدید از روی بیماران کلون میساخته!

 

10- هویت شغال فاش میشود: بن رایلی!

یکی از داستان های واقعا خوبی که دن اسلات برای اسپایدرمن نوشت، «توطئه کلونی" نام دارد که به طور کامل در اینجا ترجمه شده است. اولش ما رو کلی مشتاق کرد تا بدونیم اون فردی که زیر ماسک «شغال» جدید قرار دارد کیست. البته میدونید که در داستان های کلاسیک مرد عنکبوتی مثل "سرگذشت کلون"، شغال کسی نیست جز «پرفسور مایلز وارن» که در ساخت کلون از روی عزیزان مرد عنکبوتی تخصص داره. ولی معلوم بود این دفعه یکی دیگه زیر ماسک شغال است. تا اینکه سرکار خانم «سونیا ساداتی فر» به عنوان پیشگوی بزرگ دنیای کمیک (!) در این مقاله حدس زدند که شغال، در واقع یکی از کلون های سابق مرد عنکبوتی است! و به زودی پیش بینی ایشون درست از آب درآمد و متوجه شدیم که بله، شغال کسی نیست جز «بن رایلی» یا همون اولین کلونی که از روی پیتر پارکر ساخته شده بود!  پیچش جالبی بود ولی خیلی جنجالی. چون اسلات از یکی از شخصیت های دوست داشتنی دنیای کمیک های اسپایدرمن، یک خبیث ساخته بود. اسلات البته سعی کرد در شماره 22 از سری جدید مرد عنکبوتی شگفت انگیز نحوه بازگشت بن رایلی و دلیل خبیث شدن او را توضیح دهد  که زیاد در این کار موفق نبود و «عمو مختار» در این مقاله 10 سوتی او را گرفت!

البته اسلات خیلی شانس آورد که «عمو بن» را در این داستان به صورت کلون زنده نکرد و گرنه جنجال بیشتری ایجاد میشد.

 

 امیر علی قادری

(با تشکر از مقالات و مطالب استاد مهدی ترابی مهربانی، عمو مختار و خانم سونیا ساداتی فر)

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Frank Castle A.K.A The Punisher
#1 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-04-15 11:38
مقاله واقعاً عالی بود!یک همچین مقاله هایی حتماً باید در چنین زمان هایی نوشته بشه وبا تشکر از اقای امیر علی قادری که این مقاله رو نوشت :D
البته فکر کنم از چند سایت خارجی هم کمک گرفتید درسته؟ :lol:
فقط اگه بخوایم مقاله بنویسیم باید چیکار کنیم؟
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#2 amir a. ghaderi 1397-04-15 12:49
لطفا اگر اشتباه تایپی در مقاله هست بگید تا اصلاح بشه
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#3 amir a. ghaderi 1397-04-15 12:50
به نقل از Eddie Brock A.K.A Venom:

البته فکر کنم از چند سایت خارجی هم کمک گرفتید درسته؟ :lol:

بیشتر به کمک خود مطالب spidey.ir این مقاله را نوشتم
خیلی چیزا رو عینا از مطالب استاد ترابی گرفتم
نقل قول کردن
ALI.PAHLEVAN
#4 ALI.PAHLEVAN 1397-04-15 12:59
مقاله خیلی خوبی بود ،به نظرم دن اسلات یکی از نویسنده های خوب کمیک spider man رویداد شکست جانانه هم شگفت انگیز بود،دن اسلات نویسنده ی بازی spider_man ps4 امید وارم داستان جذابی واسه بازی نوشته باسه،تو تریلری که از spider_man تو e3 2018 اومد اون اونی که اخر تریلر اومد و معلوم نشد کیه،لو رفت که دکتر اختاپوسه،شما تو مقاله اشاره کردین دن اسلات به دکتر اختاپوس علاقه دارهپس به احتمال زیاد دشمن اصلی تو بازی نورمن آزبورن نیست،دکتراختاپو سه
نقل قول کردن
sib khan
#5 sib khan 1397-04-15 13:16
خسته نباشید بزرگوار. مقاله عالی و کاملی بود
ولی فک کنم همه دوستان موقع خوندن هر مورد انگشتاشونو لای چشاشون میزاشتنو به یاد و خاطرات وحشتناک اون موقع گریه میکردن :lol:
مورد 3 و 4 خیلی وحشتناک بودن! مورد 5 هم خیلی بد بود ولی 3 و 4 یه چیز دیگه بودن! حالا اسلات گرفته با دکی یه همچین کاری کرده، الان که نویسنده کمیک های مرد اهنی شده چه بلایی سر تونی میاره صلوات! :-x
نقل قول کردن
Spider-Fan
#6 Spider-Fan 1397-04-15 13:21
مقاله جالبی بود.
فکر کنم دلم برای سبک داستان نویسی اسلات تنگ بشه (!) علی‌الخصوص که الان هم شده نویسنده سری Tony Stark: Iron Man و همچنین Fantastic Four دوست‌داشتنی.

همه آیتم ها بنظرم مناسب هستن.
فقط بنظرم اون قضیه "غریزه عنکبوتی" هم جاش بود که توی لیست باشه. ولی فکر کنم دیگه بهش اشاره نشده.

ولی شاید یکی از دست آورد های اسلات، همین اسپایدرمن برتر باشه! البته نه با هویت و جسم پیتر پارکر، بلکه با هویت جدید «الیوت تالیور» که میشه "دکتر اختاپوس برتر"! ولی خوب شد که دیگه با اون ویلن پیر و چاق (با اون دیالوگ‌هاش!) طرف نیستیم بلکه با یه آنتی هیرو با قدرت های عنکبوتی طرف هستیم که بنظر میرسه پیتر روی اون تاثیر گذاشته و میخواد گذشته‌ش رو جبران کنه.
بنظرم بهتر از این بود که توی پیری بمیره و دیگه اثری از این ویلن کلاسیک توی داستانها نباشه‌.
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#7 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-04-15 13:33
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از Eddie Brock A.K.A Venom:

البته فکر کنم از چند سایت خارجی هم کمک گرفتید درسته؟ :lol:

بیشتر به کمک خود مطالب spidey.ir این مقاله را نوشتم
خیلی چیزا رو عینا از مطالب استاد ترابی گرفتم

اه بله ببخشبد اون بخشی که شما نوشتید از مقاله های چه کسانی کمک گرفتید رو حواسم نبود بخونم،شرمنده :-? :-?
فقط یک سوال داشتم و اونم این که اگه بخوایم تو سایت مقاله بذاریم باید چیکار کنیم؟ :lol:
نقل قول کردن
mani s.h
#8 mani s.h 1397-04-15 14:11
شرمنده اما فکر کنم دن اسلایت موقع نوشتن داستان شهوتی شده در هر حال میشه سایت از فاز س.ک.س بزنه بیرون چون خیلی از بچه های کوچیکو دیدم که اومدنتو سایت و گیج میشن.مثل داداش خودم.البته مقاله ها عال هستن ولی دارن مثبت ۱۸ میصن.در هر حال دستتون درد نکنه
نقل قول کردن
iran_of_soldier
#9 iran_of_soldier 1397-04-15 15:46
دوستان من امروز تو یه گپ تلگرامی بودم دیدم نظر سنجی گذاشتن بین فیلم اونجرز اینفینتی وار و دارک رایزرز بعد گفتم چرا اینطوریه و دی سی فن متعصبید اومدن گفتن سه تا فیلم اول دی سی مجموع فروشش از سه فیلم مارول بیشتره بعد رفتم گفتم خب فیلمای مارول زودتر اومدن و اون موقع فیلم کمیکی رواج دادن شروع کردن بی احترامی بعد ما که جوابشون دادیم اومدن بی احترامی ناموصی کردن فقط بخاطر اینکه بگن فیلمای مارول همه گندن و فیلمای دیسی بهترن واقعا نمیدونم چی بگم این جماعتو! یه مشت عقده ای شدن که وقتی کم میارن به طرف مقابل بی احترامیای رکیک و بد میکنن!
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#10 amir a. ghaderi 1397-04-15 16:10
به نقل از iran_of_soldier:
دوستان من امروز تو یه گپ تلگرامی بودم دیدم نظر سنجی گذاشتن بین فیلم اونجرز اینفینتی وار و دارک رایزرز بعد گفتم چرا اینطوریه و دی سی فن متعصبید اومدن گفتن سه تا فیلم اول دی سی مجموع فروشش از سه فیلم مارول بیشتره بعد رفتم گفتم خب فیلمای مارول زودتر اومدن و اون موقع فیلم کمیکی رواج دادن شروع کردن بی احترامی بعد ما که جوابشون دادیم اومدن بی احترامی ناموصی کردن فقط بخاطر اینکه بگن فیلمای مارول همه گندن و فیلمای دیسی بهترن واقعا نمیدونم چی بگم این جماعتو! یه مشت عقده ای شدن که وقتی کم میارن به طرف مقابل بی احترامیای رکیک و بد میکنن!

یه سری دی سی فنا اینجورین
به شدت عقده ای. و به شدت بددهن
اصلا باهاشون هم کلام نشو. ارزش شما بیش از اینه وقت خودتو باهاشون تلف کنی
نقل قول کردن
P.Constantine
#11 P.Constantine 1397-04-15 17:56
داغ دلم تازه شد! یادمه وقتی شماره ۷۰۰ منتشر شد جو سنگینی بین تمام فن های اسپایدرمن پیدا شد! جدا ملت حق داشتن دن اسلات رو به مرگ تهدید کنن!(کسایی که بخاطر نبود هاکای در جنگ بی نهایت دو تا کارگردان رو تهدید به مرگ می کنن، اونوقت انتظار دارید بخاطر اسپایدی که بهترینه این کار رو نکنن!؟)
من فقط من یه چیزی تو کتم نمیره! چرا اسلاتی که می تونه تجدید عهد رو بنویسه، تو این سالا نه مری جین رو مثل بچه آدم برگردونده و نه عشق های ماندگار و پایداری برای پیتر خلق کرده!

به نظرم Fantastic four بهترین موضع برای اسلاتی که تجدید عهد رو نوشته باشه! همچنین این که رید ریچاردز یه نابغه اس و اسلات می تونه اون حال و هوای دانشمندی و علم و دانش که عاشقشه رو به خوبی به نمایش بذاره!

این دو شماره آخری هم که نوشت واقعا زیبا به نمایشش گذاشت. بعد از تموم شدن ۸۰۱ آدم یه حس غریبانه ای بهش دست میده! جوری که فکر می کنه باید با این مردعنکبوتی خداحافظی کنه! شاید بعضیا با خودشون بگن این داستان که صحنه اکشن نفس گیر یا پیچش داستانی خاصی نداشت اما باید بهشون بگم دن اسلات این ویژگی ها رو به نحو احسن در شماره ۸۰۰ به ما نشون داد و در ۸۰۱ اومد که بگه من دارم می رم! مثل ارباب حلقه های ۳ که با نبرد های عظیم شروع شده بود(۸۰۰) و در آخر با آرامش این سه گانه رو به پایان رسوند ما در پایانش یه حس و حال عجیبی عجیبی داشتیم درست مثل ۸۰۱!
نقل قول کردن
Spider-Fan
#12 Spider-Fan 1397-04-15 20:48
به نقل از P.Constantine:

من فقط من یه چیزی تو کتم نمیره! چرا اسلاتی که می تونه تجدید عهد رو بنویسه، تو این سالا نه مری جین رو مثل بچه آدم برگردونده و نه عشق های ماندگار و پایداری برای پیتر خلق کرده!

شاید بخاطر سیاست های مارول باشه. شاید مارول دست و پاش رو برای نوشتن یه رومانس عالی، بسته و فقط سری RYW هست که توش یه پیتر مارول متاهل می‌بینیم.
امیدوارم اسپنسر بالاخره مری جین رو وارد داستان ها کنه.
اون جوری که از واریانت های شماره های ۱ تا ۳ سری امیزینگ اسپایدرمن (که به مناسبت رویداد Fresh Start مارول renumber شدن) معلومه و بعد هم که Spider-Geddon بریده حالا حالا ها پای مری جین به داستانها باز بشه.
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#13 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-04-15 22:01
ببخشید فقط من یک سوال دارم و اونم این که چگونه میشود در سایت مقاله نوشت؟لطفاً یکی جواب بده دیگه :-?
نقل قول کردن
iran_of_soldier
#14 iran_of_soldier 1397-04-15 22:23
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از iran_of_soldier:
دوستان من امروز تو یه گپ تلگرامی بودم دیدم نظر سنجی گذاشتن بین فیلم اونجرز اینفینتی وار و دارک رایزرز بعد گفتم چرا اینطوریه و دی سی فن متعصبید اومدن گفتن سه تا فیلم اول دی سی مجموع فروشش از سه فیلم مارول بیشتره بعد رفتم گفتم خب فیلمای مارول زودتر اومدن و اون موقع فیلم کمیکی رواج دادن شروع کردن بی احترامی بعد ما که جوابشون دادیم اومدن بی احترامی ناموصی کردن فقط بخاطر اینکه بگن فیلمای مارول همه گندن و فیلمای دیسی بهترن واقعا نمیدونم چی بگم این جماعتو! یه مشت عقده ای شدن که وقتی کم میارن به طرف مقابل بی احترامیای رکیک و بد میکنن!

یه سری دی سی فنا اینجورین
به شدت عقده ای. و به شدت بددهن
اصلا باهاشون هم کلام نشو. ارزش شما بیش از اینه وقت خودتو باهاشون تلف کنی

ممنون دوست عزیز
دوستان برای سایت مقاله نوشتم و حتی به ایمیل سایت هم فرستادم ولی جوابی نگرفتم
کسی اطلاع داره باید چکار کنم؟
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#15 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-04-15 22:27
به نقل از iran_of_soldier:
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از iran_of_soldier:
دوستان من امروز تو یه گپ تلگرامی بودم دیدم نظر سنجی گذاشتن بین فیلم اونجرز اینفینتی وار و دارک رایزرز بعد گفتم چرا اینطوریه و دی سی فن متعصبید اومدن گفتن سه تا فیلم اول دی سی مجموع فروشش از سه فیلم مارول بیشتره بعد رفتم گفتم خب فیلمای مارول زودتر اومدن و اون موقع فیلم کمیکی رواج دادن شروع کردن بی احترامی بعد ما که جوابشون دادیم اومدن بی احترامی ناموصی کردن فقط بخاطر اینکه بگن فیلمای مارول همه گندن و فیلمای دیسی بهترن واقعا نمیدونم چی بگم این جماعتو! یه مشت عقده ای شدن که وقتی کم میارن به طرف مقابل بی احترامیای رکیک و بد میکنن!

یه سری دی سی فنا اینجورین
به شدت عقده ای. و به شدت بددهن
اصلا باهاشون هم کلام نشو. ارزش شما بیش از اینه وقت خودتو باهاشون تلف کنی

ممنون دوست عزیز
دوستان برای سایت مقاله نوشتم و حتی به ایمیل سایت هم فرستادم ولی جوابی نگرفتم
کسی اطلاع داره باید چکار کنم؟

دست شما درد نکنه!چه ماهرانه جواب سوال ادم رو غیر مستقیم میدید!
نقل قول کردن
iran_of_soldier
#16 iran_of_soldier 1397-04-15 22:31
به نقل از Eddie Brock A.K.A Venom:
به نقل از iran_of_soldier:
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از iran_of_soldier:
دوستان من امروز تو یه گپ تلگرامی بودم دیدم نظر سنجی گذاشتن بین فیلم اونجرز اینفینتی وار و دارک رایزرز بعد گفتم چرا اینطوریه و دی سی فن متعصبید اومدن گفتن سه تا فیلم اول دی سی مجموع فروشش از سه فیلم مارول بیشتره بعد رفتم گفتم خب فیلمای مارول زودتر اومدن و اون موقع فیلم کمیکی رواج دادن شروع کردن بی احترامی بعد ما که جوابشون دادیم اومدن بی احترامی ناموصی کردن فقط بخاطر اینکه بگن فیلمای مارول همه گندن و فیلمای دیسی بهترن واقعا نمیدونم چی بگم این جماعتو! یه مشت عقده ای شدن که وقتی کم میارن به طرف مقابل بی احترامیای رکیک و بد میکنن!

یه سری دی سی فنا اینجورین
به شدت عقده ای. و به شدت بددهن
اصلا باهاشون هم کلام نشو. ارزش شما بیش از اینه وقت خودتو باهاشون تلف کنی

ممنون دوست عزیز
دوستان برای سایت مقاله نوشتم و حتی به ایمیل سایت هم فرستادم ولی جوابی نگرفتم
کسی اطلاع داره باید چکار کنم؟

دست شم درد نکنه!چه ماهرانه جواب سوال ادم رو غیر مستقیم میدید!

=) والا من فرستادم جواب ندادن شاید ندیدن حالا شما هم امتحان کنید
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#17 amir a. ghaderi 1397-04-15 22:38
به نقل از iran_of_soldier:
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از iran_of_soldier:
دوستان من امروز تو یه گپ تلگرامی بودم دیدم نظر سنجی گذاشتن بین فیلم اونجرز اینفینتی وار و دارک رایزرز بعد گفتم چرا اینطوریه و دی سی فن متعصبید اومدن گفتن سه تا فیلم اول دی سی مجموع فروشش از سه فیلم مارول بیشتره بعد رفتم گفتم خب فیلمای مارول زودتر اومدن و اون موقع فیلم کمیکی رواج دادن شروع کردن بی احترامی بعد ما که جوابشون دادیم اومدن بی احترامی ناموصی کردن فقط بخاطر اینکه بگن فیلمای مارول همه گندن و فیلمای دیسی بهترن واقعا نمیدونم چی بگم این جماعتو! یه مشت عقده ای شدن که وقتی کم میارن به طرف مقابل بی احترامیای رکیک و بد میکنن!

یه سری دی سی فنا اینجورین
به شدت عقده ای. و به شدت بددهن
اصلا باهاشون هم کلام نشو. ارزش شما بیش از اینه وقت خودتو باهاشون تلف کنی

ممنون دوست عزیز
دوستان برای سایت مقاله نوشتم و حتی به ایمیل سایت هم فرستادم ولی جوابی نگرفتم
کسی اطلاع داره باید چکار کنم؟

جوابت اون بخش پایین تو مقررات سایت هست
نوشته مقاله، مترجم و ادیتور بخواییم اطلاع میدیم!
پس یعنی فعلا مقاله نمیخواهیم
نقل قول کردن
solo
#18 solo 1397-04-15 22:54
کلا هیچ وقت پیچش های داستانی دن اسلات رو درک نکردم.مخصوصا صنایع پارکر که واقعا مزخرف بود.با تشکر از مقاله خوبتون ;-)
نقل قول کردن
SPIDEY DED
#19 SPIDEY DED 1397-04-15 22:55
دن اسلات است دگر.ولی بی شوخی بگم که کار دن اسلات خیلی درسته.با این که اعصاب ما هم خورد کرده ولی خیلی اوغات کارش عالی بوده
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#20 amir a. ghaderi 1397-04-15 23:33
به نقل از solo:
کلا هیچ وقت پیچش های داستانی دن اسلات رو درک نکردم.مخصوصا صنایع پارکر که واقعا مزخرف بود.با تشکر از مقاله خوبتون ;-)

ولی به نظر من ایده اش عالی بود
با سقوطش نشون داد پیتر به درد این چیزا نمیخوره
نقل قول کردن
your friend 1235
#21 your friend 1235 1397-04-15 23:41
به نقل از iran_of_soldier:
دوستان من امروز تو یه گپ تلگرامی بودم دیدم نظر سنجی گذاشتن بین فیلم اونجرز اینفینتی وار و دارک رایزرز بعد گفتم چرا اینطوریه و دی سی فن متعصبید اومدن گفتن سه تا فیلم اول دی سی مجموع فروشش از سه فیلم مارول بیشتره بعد رفتم گفتم خب فیلمای مارول زودتر اومدن و اون موقع فیلم کمیکی رواج دادن شروع کردن بی احترامی بعد ما که جوابشون دادیم اومدن بی احترامی ناموصی کردن فقط بخاطر اینکه بگن فیلمای مارول همه گندن و فیلمای دیسی بهترن واقعا نمیدونم چی بگم این جماعتو! یه مشت عقده ای شدن که وقتی کم میارن به طرف مقابل بی احترامیای رکیک و بد میکنن!

اره متاسفانه منم همچین تجربه ای داشتم یادمه سر جنگ داخلی ی دی سی قن میگفت که اصلا اینا رو الکی به جون هم انداختند و...
نمیدونم چرا اما دی سی فن ها چون میدونن مارول کارش درسته یا فحش میدن یا الکی ی سری شخصیتا مثل بتمن جوکر .. رو بزرگ میکنن یا imdb ملاک میکنن و.. خدا شفاشون بده البته اینم بگم ک دی سی فن خوب هم داریم
پ.ن: اولین پیاممه تو سایت تبریک ب خودم
پ.پ.ن:ی کمیک خوب از بولزای میخواستم معرفی کننین
پ.پ.پ.ن:فصل 3 دردیول کی میاد دارم براش لحظه شماری میکنم
نقل قول کردن
your friend 1235
#22 your friend 1235 1397-04-15 23:57
دوستان ادمین ببخشید بابت اسپم
من دو تا پیشنهاد داشتم برا مقاله:
1 بهترین لحظات در بدترین فیلمای کمیک بوکی مثل لحظه معرفی بتمن تو bvs
2 انتاگونیست های سینمایی که شبیه فلان ویلن کمیک بوکی هستند مثل fairy go mother از shrek 2 که ویژگی هاش شبیه gg هست (مثل دو چهره بودنش - محبوب بودن در عام و..)
نقل قول کردن
solo
#23 solo 1397-04-16 00:00
به نقل از amir a. ghaderi:
به نقل از solo:
کلا هیچ وقت پیچش های داستانی دن اسلات رو درک نکردم.مخصوصا صنایع پارکر که واقعا مزخرف بود.با تشکر از مقاله خوبتون ;-)

ولی به نظر من ایده اش عالی بود
با سقوطش نشون داد پیتر به درد این چیزا نمیخوره

آره حق با شماست آخرش رو خوب جمع کرد.ولی منظور من کمیک های اون موقع بود که که بیشتر داستاناش کسل کننده بود مثل شیمی بین اسپایدر من و ماکینگ برد.البته نظر من کاملا شخصیه.
نقل قول کردن
fbs
#24 fbs 1397-04-16 04:46
یه خبر فوق العاده بد خالق اسپایدرمن استیو دیتکو فوت کرد :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
نقل قول کردن
Mahdad-mm
#25 Mahdad-mm 1397-04-16 21:32
تو كميك تهاجم كلونى اونجايى كه مشخص ميشه بن رايلى پشت ماسكه ناخودآگاه ياد فصل سوم فلش افتادم
دن اسلات داستان هاى خوبى خلق كرد كه البته بيشتريش جنجال به پا كرد و خوب بدترين داستانش هم كميك one more dayبود در كميك خيلى بدى بود و گنز زِد به تمام خاطرات كه داشتيم
نقل قول کردن
spiderpunisher
#26 spiderpunisher 1397-04-18 02:20
خداحافظ، تا کمیک های بعدیت، خداحافظ. (ریتم یک آهنگ پایان مراسم عروسی هست. :lol: )
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1397-04-18 06:21
به نقل از Mahdad-mm:
بدترين داستانش هم كميك one more dayبود در كميك خيلى بدى بود و گنز زِد به تمام خاطرات كه داشتيم

One more day رو اسلات ننوشته
اصلا اون موقعی که one more day نوشته شد اسلات نویسنده مرد عنکبوتی نبود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45