10 اتفاق بدی که برای کاپیتان آمریکا افتاده است!

10 اتفاق بدی که برای کاپیتان آمریکا افتاده است!

در این مقاله، بدترین و دردناک ترین اتفاقات زندگی کاپیتان آمریکا را با هم مرور می کنیم.

مقدمه : کاپیتان آمریکا قهرمانی فداکار، وطن پرست و محبوب در دنیای کمیکه (خصوصا بعد از اینکه توی MCU حضور پیدا کرد به محبوبیت و شهرت ناگهانی دست یافت) او یکی از نخستین ابر قهرمانان دنیای مارول کامیکس میباشد. کاپیتان آمریکا توسط جک کربی و جو سیمون خلق شد و قهرمانی محسوب میشه که در جنگ جهانی دوم ( (World War IIحضور پررنگی داشته. البته مدتی توی دنیای کمیک ناپدید شد ولی بعد ها به عنوان رهبر انتقام جویان به داستان ها برگشت و به سمبلی الهام بخش برای خوانندگان نسل جدید بدل گشت. همانطور که میدانید کاپیتان آمریکا شخصیتی است که زندگی پر پیچ و خمی داشته و حادثه های گوناگونی براش رخ داده. این را هر خواننده کمیکی به وضوح مشاهده کرده. او از سال 1941 در دنیای کمیک حضور داشته، و یقینا طی این مدت گاهی زندگی بر خلاف میل او پیش رفته و لحظات تلخی را هم تجربه کرده. بعضی اوقات برخی از این لحظات آنقدر تاثیرگذار بودند که جز ماندگار ترین لحظات دنیای مارول لقب گرفتند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مقاله رو تقدیم شما کنیم. در این مقاله، ما با 10 اتفاق دردناک و سخت زندگی کاپیتان آمریکا آشنا می شویم.

(این مقاله با استفاده از اطلاعات مقاله سایت Screenrant و الهام از آن نوشته شده است)

 

10- استیو راجرز به مامور هایدرا تبدیل می شود !!

 استیو راجرز به مامور هایدرا تبدیل می شود !!

همانطور که چندی پیش اشاره کردیم، کاپیتان آمریکا در عالم مارول نماد فداکاری و قهرمانی می باشد. تاریخچه غنی و پر بار این شخصیت از او قهرمانی محبوب و تاثیرگذار ساخته. بنابراین قطعا الگوی خیلی ها بوده و هست و خواهد بود. در نتیجه طبیعیه که وقتی اون اتفاق در شماره اول داستان Captain America : Steve Rogers افتاد، یک شوک همگانی پیش بیاید ! در اون داستان ما شاهد بودیم که مارول، کاپیتان آمریکا را به مامور هایدرا تبدیل میکند ! و او به یک خبیث تمام عیار تبدیل شد و کار های خبیثانه زیادی هم انجام داد ! داستان از این قراره که رد اسکال با استفاده از وسیله ای به نام Kobik خاطرات استیو راجرز رو پاک و دستکاری میکنه ! طوری او حالا عضوی از انجمن شرور و تروریستی هایدراست ! این اتفاق همه رو در بهت و حیرت فرو برد. البته هواداران به هیچ وجه از این ایده استقبال نکردند و حتی نیک اسپنسر بدبخت (نویسنده داستان) تهدید به مرگ شد !! حالا اینجا ما کاری به نحوه اتمام مجموعه امپراطوری مخفی نداریم، اون شوک وارد شده وقتی که کاپیتان آمریکا رو به عنوان عضوی از هایدرا میبینیم، مد نظر ماست. این حرکت یه انقلاب در داستان های کاپیتان آمریکا بود و به جرئت میشه ازش به عنوان یکی از تلخ ترین و شوکه کننده ترین حوادث کمیک های کاپیتان آمریکا نام برد (شما می توانید رویداد خواندنی و عظیم امپراطوری مخفی را اینجا با "ترجمه فارسی" دانلود کنید)

  

9- دیگر کاپیتان آمریکا نیست !!

سرم ابرسرباز

هر قهرمانی در فعالیت هاش و طول زندگیش پستی بلندی هایی داره. گاهی اوضاع اونقدر وخیم میشه که قهرمان رو به کناره گیری کردن وادار میکنه ! کاپیتان آمریکا، زمانی سمت خودش رو به عنوان یک قهرمان رها میکنه که مهارت هاش رو از دست بده ! همانطور که میدونید دلیل تبدیل شدن استیو راجرز نحیف و ضعیف به کاپیتان آمریکا توانمند آزمایشی بود که روی او انجام شد و از سرم ابر سرباز ((Super Soldier Serum برای ارتقا سطح توانایی و قدرت عضلات او استفاد شد. اما اگر او این فاکتور رو از دست بده، چه اتفاقی می افته ؟ در دنیای کمیک، کاپیتان آمریکا چند بار سرم ابر سرباز خودش رو از دست داده ! بدترین موردش مربوط به چند وقت پیش میشه که شخصیت خبیثی به نام Iron Nail باعث شد سرم ابر سرباز از خون او خارج بشه و کاپیتان آمریکا عضلات بزرگ و قوی و همچنین توانایی هاش رو از دست بده ! طی این اتفاق او واقعا همانند یک شخص 90 ساله شد !! هرچند بعد ها همه چی مثل روز اولش شد و در داستان های جدید تر، کاپیتان امریکا خودمون برگشت. اما اون اتفاق یک سقوط رنج آور و مخرب برای کاپیتان آمریکا بود که هرگز فراموش نشد.

  

8- زندانی شدن در بعد Z به مدت 12 سال !!

زندانی شدن در بعد Z به مدت 12 سال

این اتفاق یکی از سخت و طاقت فرسا ترین اتفاقاتی می باشد که تا به حال برای کاپیتان آمریکا رخ داده. گم شدن در دنیایی بیگانه یقینا خیلی سخت و رنج آوره. در حقیقت طی داستانی به قلم Rick Remender   ، کاپیتان آمریکا توسط دشمن سرسخت خودش آرنیم زولا (Arnim Zola) ربوده میشه و در دنیایی تحت فرمانروایی او زندانی میشه ! این یک دنیای کاملا بیگانه می باشد و قانون های داره و همچنین در ابعاد دیگری جریان داره. ابعاد به نام بعد زد ((Dimension Z کاپیتان آمریکا در این دنیا به مدت 12 سال حبس شده بود ! بله، 12 سال تمام !! مجبور بود باهاش کنار بیاد. پس در اون دنیای بیگانه زندگی متفاوتی رو آغاز کرد. همواره هم آماده نبرد با کسانی که بخواهند به او صدمه بزنند، بود. البته بعد از گذشت 12 سال، سازمان شیلد (SHIELD) کاپیتان رو از اون دنیا نجات دادند. و نکته جالب ماجرا این جا بود که در دنیای ما تنها چند دقیقه از ناپدید شدن کاپیتان آمریکا گذشته بود ! باید اعتراف کرد که کاپیتان آمریکا یک 12 سال جهنمی رو توی اون دنیا گذرونده.

 

7- رد اسکال از جسم کلون شده کاپیتان آمریکا برای خودش استفاده می کنه !

رد اسکال از جسم کلون شده کاپیتان آمریکا برای خودش استفاده می کنه !

خب دیگه وقتشه درباره رد اسکال ( (Red Skullهم کمی حرف بزنیم ! در حقیقت او کابوس زندگی کاپیتان آمریکا و یقینا بزرگترین دشمنی می باشد که کاپیتان تا به حال باهاش رو به رو شده. البته رد اسکال تا به حال به شکل ها و در موقعیت های مختلف به کاپیتان آمریکا ضربه زده. ولی ما در این مقاله به بدترین اقدام او علیه استیو راجرز اشاره میکنیم. یعنی استفاده از کلون بدن استیو راجرز برای خودش ! این یعنی رد اسکال حالا جسم خود استیو راجرز رو در اختیار داره ! در نتیجه کاپیتان آمریکا در مقابل کسی قرار میگیره که عینا توانایی های فیزیکی مشابه با خودش رو داره ! در واقع کاپیتان باید خودش رو شکست بده ! ناگفته نماند رد اسکال فقط یه دشمن درجه یک برای کاپیتان آمریکا محسوب نمیشه، او یکی از بزرگترین خبیث های دنیای کمیک می باشد و سد محکمی برای خیلی قهرمان ها بوده. مثلا یه بار همانند بدن استیو راجرز، از ذهن پروفسور ایکس (X (Professor استفاده کرد ! یعنی خبیثی نیرومند با توانمندی های ذهنی پروفسور ایکس ! خودتون تصورش رو بکنید.

 

6- کاپیتان آمریکا متوجه می شود که رئیس جمهور یک خائن است !!

بعد از رسوایی واترگیت ( (Watergate Scandal مارول مونده بود چیکار کنه، چیکار نکنه ! یعنی که کاپیتان آمریکا سمبل وطن پرستی در دنیای مارول کامیکس به حساب می اومد و در طول جنگ جهانی دوم هم حضور چشمگیری پیدا کرد، اما جنگ ویتنام و اون رسوایی و دولت نیکسون روحیه آمریکایی را بسیار پایین آوردند. در نتیجه اون موقع هواداران همچین هم از کمیک ابرقهرمانی که نماینده یک کشور محسوب محسوب میشد، استقبال نمیکردند و علاقه چندانی به خوندن داستان های کاپیتان آمریکا نداشتند. استیو انگل هارت ((Steve Englehart که یک نویسنده کمیک بود، تصمیم گرفت داستانی بنویسه که در اون استیو راجرز با مشکلی از سوی دولت مواجه میشود. در طول این داستان کاپیتان آمریکا با سازمانی مخوف به نام امپراتوری مخفی (The Secret Empire) درگیر میشه و  در نهایت متوجه میشه که رئیس جمهور یک خائن تمام عیاره و همه چی زیر سر خودشه !! (در واقع رئیس جمهور آمریکا رئیس این سازمان بود!) این قضیه برای کسی که خود نماینده کشور است، یک اتفاق غیر قابل تحمل و ناامیدی مخربی می باشد. لازم به ذکره که این لحظه جز برترین لحظات تاریخ ماروله (میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر به این مقاله رجوع کنید)

 

5- کاپیتان آمریکا سپرش را از دست می دهد !!

کاپیتان آمریکا سپرش را از دست می دهد !!

سپر کاپیتان آمریکا ( (Captain America's Shieldیک سلاح جذاب و پرکاربرده که تا به حال خیلی به کمک کاپیتان آمریکا اومده (اگر میخواهید درباره سپر های برتر کاپیتان آمریکا اطلاعات کسب کنید، به این مقاله رجوع کنید). این سپر جزئی نمادین از شخصیت کاپیتان آمریکا به حساب میاد. این سپر بیشتر از جنس وایبرینیوم (Vibranium) می باشد (یکی از قدرتمند ترین فلز های دنیای کمیک که میتونید اینجا دربارش اطلاعات کافی رو به دست آورید) باید اشاره کنم که سپر کاپیتان تا به حال چند بار در دنیای کمیک شکسته شده یا از دستش داده. مثلا در داستان های Return Heroes که توسط  «مارک وید» نوشته شده بود، دیدیم که سپر خود را در کف اقیانوس از دست می دهد. توی اون دوره از سپر مثلثی شکل استفاده می کرد. سپرش هم بعد از مدتی توسط ماشین جنگی ((War Machine پیدا شد. در کل؛ به دلیل اینکه سپر او بخشی از شخصیتش را شکل می دهد، از دست دادن سپرش بسیار دردناکه (اینجا میتوانید درباره چگونگی از دست دادن سپرش در طول داستان هایش اطلاعات کافی را به دست آورید)

 

4- مرگ باکی بارنز !

مرگ باکی بارنز

یکی از بزرگترین فاجعه های زندگی کاپیتان آمریکا، مرگ ظاهری رفیقش، باکی بارنز می باشد ! در حقیقت، دوستی بین این دو بسیار صمیمی و محکم بود (در این مقاله، رفاقت بین استیو راجرز و باکی بارنز به عنوان یکی از برترین های دنیای کمیک معرفی شده) باکی یار و یاور پایدار استیو راجرز در دوران جنگ و به نوعی، دستیار وفادار او محسوب می شد. در دنیای سینما هم رفاقت بی مانند استیو و باکی به وضوح، به تصویر کشیده شده. در این باره، جا داره یکی از دیالوگ های جالب استیو در دنیای سینمایی رو بیان کنم که میگه : "حتی وقتی هیچی نداشتم، باکی رو داشتم !" بعد از انفجاری که کاپیتان آمریکا را به زیر یخ های قطبی فرو برد، باکی ظاهرا جان سالم به در نبرد. استیو راجرز بعد از بازگشتش به عرصه کمیک در دهه 60 میلادی این را متوجه شد. و با توجه به رفاقت صمیمی اونا، مرگش ضربه سختی به او وارد کرد. باکی بارنز سال های سال به عنوان فردی مرده پنداشته می شد. تا اینکه بعد ها مارول او را به دنیای کمیک برگرداند، ولی به عنوان قاتل زبردستی به نام سرباز زمستان (Soldier (Winterاین بازگشت بعد از سال 2000 رخ داد و میتوان از آن به عنوان رکورد مدت زمانی که یک قهرمان در دنیای کمیک مرده فرض می شد، اسم برد.

 

3- آغاز یک جنگ داخلی ابر قهرمانی !

کمیک جنگ داخلی

تو طرف کی هستی ؟ این سوال و مسئله ای بود که مارول حدود 10 سال پیش در جریان رویداد عظیم جنگ داخلی مطرح کرد. تقریبا 10 سال پیش، ما شاهد وقوع یک جنگ داخلی از نوع ابرقهرمانی (Superhero Civil War) بودیم. یعنی زمانی که کاپیتان آمریکا و مرد آهنی هرکدام با دو عقیده مختلف، دو گروه جداگانه را برای خود دست و پا میکنند و علیه یکدیگر می جنگند. دولت قانونی قرار داده به نام ثبت نام از ابرقهرمانان (Superhero Registration Act) که استارک از این ایده حمایت می کرد. که یعنی ابرقهرمانان برای فعالیت باید هویت خود را فاش کنند. فیلم Captain America : Civil War  هم اقتباسی از این داستان بود که به بهترین شکل روایت شد. ما در این رویداد شاهد بودیم که مرد عنکبوتی هویت خودش رو برای پیوستن به تیم تونی استارک برای همگان فاش میکنه ! (این اقدام نتیجه خوبی در پی نداشت و موجب شد زن عمو می تیر بخوره) پیتر هم پشیمان شد و طرف کاپیتان آمریکا رو گرفت. این رویداد یقینا عظیم ترین جنگ بین ابرقهرمان ها را نشان داد و یکی از دردناک ترین رویداد هایی می باشد که کاپیتان آمریکا تا به حال تجربه کرده (شما می توانید این event را اینجا و سری دوم آن را اینجا به صورت "ترجمه شده" دانلود کنید).

 

2- مرگ کاپیتان آمریکا

مرگ کاپیتان آمریکا

کاپیتان آمریکا تا به حال در دنیای کمیک چند دفعه کشته شده. برای مثال او تا به حال توسط ثانوس (Thanos) کشته شده. توسط گریم ریپر ((Grim Reaper هم به قتل رسیده (گریم ریپر برادر عضو نیرومند انتقام جویان، واندر من می باشد) همچنین شخصیت هایی چون کورواک (Korvac) بیاندر (Beyonder) یا حتی آنسلات (Onslaught) از دیگر قاتلان کاپیتان آمریکا هستند ! ولی این کشته شدن او در این داستان ها آن چنان سر و صدا به پا نکرد. فقط یک آرک در داستان های او می باشد که به "مرگ کاپیتان آمریکا ("(The Death of Captain America شهرت داره، که اون هم مرگ کاپیتان آمریکا بعد از حوادت جنگ داخلی است. این اتفاق درست بعد از جنگ داخلی مارول رخ داد، جایی که او توسط شارون کارتر کشته می شود ! البته بعد مشخص شد که این همه اتفاقات زیر سر دشمن دیرینه او رد اسکال ((Red Skull می باشد ! این رد اسکال بود که شارون کارتر را شستشوی مغزی داده بود تا بتواند نقشه پلیدش را عملی سازد. البته بعد از مدتی استیو راجرز بازگشت. مرگ کاپیتان آمریکا نه تنها از بدترین اتفاقات داستان های او می باشد، بلکه یکی از غم انگیز ترین مرگ های تاریخ مارول شمرده می شود.

 

1- کاپیتان آمریکا سالیان سال زیر یخ های قطبی منجمد بود !

1- او سالیان سال زیر یخ های قطبی منجمد بود !

این شما و این هم وحشتناک ترین و دردناک ترین حادثه زندگی کاپیتان آمریکا ! منجمد بودن او زیر یخ های قطبی در طول سالیان سال ! البته مدت زمان دقیقی که زیر یخ به صورت منجمد به سر می برد، مشخص نیست و ما دقیقا نمیدونیم که چند سال زیر یخ بوده. ولی حدودا 60 سال از عمرش رو در این حالت سپری کرده و زنده مانده ! حالا در دنیایی بیدار شده که بهش تعلق نداره ! بله، او مردی خارج از زمان خودش (a man out of time) است ! شخصیتی منحصر به فرد و با اراده. کسی که هنوز هم مردم دوستش دارند و به چشم یک الگوی کامل به او نگاه می کنند. کاپیتان آمریکا هرگز نخواهد مرد چرا که فقط به یک شخصیت محدود نمی شود، کاپیتان آمریکا یک سمبل است، یک قهرمان حقیقی. دوست دارم این مقاله رو با یکی از نوشته های استن لی در کمیک که شرح دهنده شخصیت کاپیتان آمریکا می باشد، به اتمام برسانم. این نوشته را امروز در یکی از مقاله های سایت Whatculture خوندم : یک مرد را میتوان نابود کرد. یک تیم یا یک ارتش را میتوان نابود کرد. اما چطور می خواهید  یک رویا را نابود کنید ؟ چطور ممکن است که یک سمبل زنده نابود شدنی باشد ؟

  

محمد امین حیاتی (PotterCap-Spider)

با الهام از مقاله سایت screenrant

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

آیا چنگال های ولورین میتونه سپر کاپیتان آمریکا را بشکنه؟

15 لباس برتر کاپیتان آمریکا

10 کاور برتر "کاپیتان آمریکا" (CAPTAIN AMERICA)

برترین و بدترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

10 لباس برتر ابرقهرمانان در دنیای کمیک بوک

 اولین حضور کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

10 كمیك برتر كاپیتان آمریكا (CAPTAIN AMERICA)

معرفی 10 دشمن برتر کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA)

10 نسخه عجیب و غریب از کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک !

معرفی شخصیت: جانشینان کاپیتان آمریکا

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Morlan
#1 Morlan 1397-04-04 12:02
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای حیاتی واقعا مقاله عالی بود و کاپیتان آمریکا بعد از اسپایدرمن و ولورین قهرمان محبوب منه ولی یه سوال داشتم چجوری کاپیتان آمریکا بعد از مرگش تو جنگ داخلی زنده شد چون انگار تو همین سایت خوندم که یک بار دیگه از یخ در اومد درسته یا نه خواهش میکنم توضیح بدید
نقل قول کردن
mehran spidey
#2 mehran spidey 1397-04-04 12:46
بار دیگر یه مقاله ی شاهکار از آقای حیاتی ;-) باید بگم به شدت از این مقاله لذت بردم .

در مورد رتبه بندی هم باید بگم که کاملا باهاش موافقم ، یخ زدن کاپیتان آمریکا به یقین بدترین بلایی هست که سرش اومده ، خدایی فرض کنید امروز بخوابید و 60 سال بعد بلند شید ! چه حسی به شما دست میده ؟ تمام دوستان و آشنایان شما یه پیر شدند و یا از دنیا رفتند ، بعد اگه بخوای خودت رو با 60 سال بعد عادت بدی خیلی طول میکشه (( مخصوصا با پیشرفت علم و تکنولوژی که در این سال ها داره به شدت انجام میشه )) .
نقل قول کردن
Eragon
#3 Eragon 1397-04-04 13:46
سلام و درود جناب حیاتی مقاله خیلی خوبی بود فقط توی شماره 2 اون قسمتی که رداسکال شارون رو شست و شوی مغزی داده بود به جای عملی نوشته بودید علمی اگه امکان داره درستش کنید.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#4 Cap-Spider Potter 1397-04-04 13:59
#1

راستش مارول اومد و داستانشو یکم پیچیده کرد !
یعنی به فضا-زمان ربطش داد ! اینطور که مرگ او زیر سر رد اسکال بوده و قصد و غرض رد اسکال تصاحب "جسم" او بوده نه "ذهنش". در نتیجه ذهن استیو در فضا زمان گم میشه ولی بعد رد اسکال رو شکست میدن و جسم کاپیتان رو هم به دست میارن و برمیگرده (طی داستان reborn 2009)
نقل قول کردن
IRON MAN33
#5 IRON MAN33 1397-04-04 14:00
سلام مقاله عالی بود دست شما درد نکنه .
به نظرم مورد ۸ از همه وحشتناک تر و سخت تر هست چون وقتی شصت سال بخوابی و بیدار بشی حس می‌کنی همون یک روز رو خوابیدی ولی حبس شدن توی یک جای جهنم مانند به مدت ۱۲سال واقعا سخته چون هر روز بودن تو یه جای غریب و بیگانه ادم اندازه یک سال اذیت میشه :sad:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1397-04-04 14:01
#3

آقای ترابی به ویرایش مقاله دسترسی داره، انشالله ببینه و تصحیحش کنه
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1397-04-04 14:15
به نقل از Cap-Spider Potter:
#3

آقای ترابی به ویرایش مقاله دسترسی داره، انشالله ببینه و تصحیحش کنه

تصحیح شد
نقل قول کردن
red-spider
#8 red-spider 1397-04-04 14:30
ممنون.دستتان درد نکند.
امیدوارم این مقاله برای شخصیت های دیگر هم نوشته شود.
یه سوال داشتم
ایا ترجمه ی کمیک اصلی civil war تو سایت هست؟(منظورم کمیک secret wars : civil war نیست)
نقل قول کردن
Negin
#9 Negin 1397-04-04 14:34
مقاله تون عالی بود واقعا متشکرم
من عاشق کاپیتان آمریکا هستم
نقل قول کردن
D.PARKER
#10 D.PARKER 1397-04-04 15:00
خیلی ممنون از آقای حیاتی.
انصافا کپ مشکلات زیادی داشته ولی به این خاطر که عزیزی نداره جز زجر دیده ترین ها نیست. اینم یه نقل قول از اسپایدی
نقل قول:

اگه منم تو ۱۹۲۳ به دنیا میومدم همینارو میگفتم.
یعنی خب میدونی ، هر کی که میشناختی و اون موقع بچه بود تا الآن همشون مردن یه جورایی‌‌‌... دیگه وقتی تو انظار عمومی ظاهر میشی باعث نمیشه که جون بچه های شیرین کوچولو به خطر بیفته.
#8
خیر. استاد ترابی گفته بودن که تو سایت فانتزی کمیک ترجمه شده و برای احترام به زحمات اون سایت ترجمه نکردن. میتونی با یه سرچ ساده تو گوگل اون کمیک رو فارسی بخونی.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#11 Cap-Spider Potter 1397-04-04 15:20
#7
خیلی ممنون

#8
انشالله اگر شد مینویسم...
نقل قول کردن
red-spider
#12 red-spider 1397-04-04 15:26
به نقل از D.PARKER:
خیلی ممنون از آقای حیاتی.
انصافا کپ مشکلات زیادی داشته ولی به این خاطر که عزیزی نداره جز زجر دیده ترین ها نیست. اینم یه نقل قول از اسپایدی
نقل قول:

اگه منم تو ۱۹۲۳ به دنیا میومدم همینارو میگفتم.
یعنی خب میدونی ، هر کی که میشناختی و اون موقع بچه بود تا الآن همشون مردن یه جورایی‌‌‌... دیگه وقتی تو انظار عمومی ظاهر میشی باعث نمیشه که جون بچه های شیرین کوچولو به خطر بیفته.

#8
خیر. استاد ترابی گفته بودن که تو سایت فانتزی کمیک ترجمه شده و برای احترام به زحمات اون سایت ترجمه نکردن. میتونی با یه سرچ ساده تو گوگل اون کمیک رو فارسی بخونی.
به نقل از Cap-Spider Potter:
#7
خیلی ممنون

#8
انشالله اگر شد مینویسم...

ممنون از شما دوستان عزیز
نقل قول کردن
mani s.h
#13 mani s.h 1397-04-04 16:43
مقاله مثل همیشه عالی.چونه نمیزنم راست میگم.دوتا سوال از کاپ ام سی یو برام پیش اومد یکی اینه که وقتی بعد جنگ داخلی شارون و کاپ با هم رابطه داشته باشن احتمال بچه هست.من که میگم کمه مگر ازدواج کرده باشن چون کاپ ام سی یو رو نمیشه اینطور تصور کرد .و دومی اینه که راسته کاپ ام سی یو مسلمان شده یعنی میخوان به اون کمیکه که جانشین کاپ بعد از جنگ جهانی که اتفاقا مسلمان هم شد وفادار باشن ؟ اینا که گفم احتمال اتفاق افتادنشون است؟
نقل قول کردن
spiderpunisher
#14 spiderpunisher 1397-04-04 18:42
مقاله خوبی بود ولی به شخصه از نوع نوشتار خوشم نیومد، توضیحات ابتدایی و این که مثلا رد اسکال کیه خیلی جالب نبود، میتونستین به جاش لینک بذارین.
ولی بیشتر موارد این لیست در ریبوت ها از بین رفت :lol:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#15 Cap-Spider Potter 1397-04-04 18:51
#14

رد اسکال "کیه" ؟!! ولی من چیزی درباره "تاریخچه" یا "سرگذشت" رد اسکال نگفتم..!! اگرم دیدی که درباره استفاده رد اسکال از ذهن Professor X یا یه سری جزئیات دیگه نوشتم، توی خود مقاله سایت Screenrant دربارش نوشته شده بود.
نقل قول کردن
a.v.s
#16 a.v.s 1397-04-04 23:29
من اونقدری که با کاپیتان آمریکای MCU ارتباط برقرار میکنم با کاپیتان آمریکای دنیای کمیک نمیتونم ارتباط برقرار کنم.
چون همواره کاپیتان آمریکا در کمیک ها به عنوان یک سمبل و یک امید به تصویر کشیده شده و انگار که داریم یک خدا رو میبینیم نه یک انسان. بنابراین از حالت انسانی اش دور میشه (ولی جالبه که من با استیو راجرز بهتر ارتباط برقرار میکنم، نه کاپیتان آمریکا). آقای ترابی هم گفته که کاپیتان آمریکا مثل کاراکتر های دی سی میمونه.
ولی کاپیتان آمریکای MCU ملموس تره. میتونی دردش رو وقتی که باکی رو از دست میده و حتی دوباره باکی رو بعد از 70 سال میبینه ولی به صورت قاتل شست و شوی مغزی شده، یا میتونی دردش وقتی رو که دیگه نمیتونه فرصت زندگی با پگی رو داشته باشه و میره زیر یخ ها، احساس کنی. میدونید. کاپیتان آمریکایی که نقشش رو کریس ایوانز بازی کرده میشه بهتر دردش رو احساس کرد. چون همیشه وقتی حتی با دیگران حرف میزنه یا ساکت به یه جا نگاه میکنه بدون اینکه کاری کنه، این درد که از زمان خودش دور بوده و نتونسته به خواسته هایش در زمان خودش برسه روی دوششه رو احساس میکنیم و حتی درد اون رو روی دوش خودمون هم احساس میکنیم.
اگر بخوام کلا راجب کاپیتان آمرکیا صحبت کنم، وقتی کاپیتان آمریکا رو نگاه میکنم، به یک مرد نگاه میکنم که در سخت ترین شرایط به افراد امید میده. یک رهبر واقعیه که همیشه در هر شرایطی به کمک افراد اومده و از پاشیدن تیم ها جلوگیری کرده (البته جنگ داخلی استثنا بود). برای آرمان هاش جونشو فدا میکنه و نمیزاره کسی ارزش هاش رو کوچیک بدونه و بهش امر و نهی کنه و در برابر زور ایستادگی میکنه. در سخت ترین شرایط امیدش رو حفظ میکنه و اراده محکمی داره. بارها و بارها مثالش رو در کمیک ها و فیلم ها دیدیم. به طور مثال که 12 سال در بعد Z بود. اگر همون امید و اراده اش نبود. در همون سال اول و یا حتی هفته اول که در اونجا بود، میمرد. یا فیلم هارو مثال بزنم، در کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان سر قضایای هایدرا با شیلد قهر کرد. اون میتونست به شیلد باج بده. ولی نداد. و حتی تا جنگ داخلی و جنگ بینهایت همین روحیه رو حفظ کرد و پای حرف هاش موند. حتی جلوی تونی استارک.
کاپیتان آمریکا سمبل یک الگوئه. یک الگوی نابودنشدنی. سمبل امید و اراده. میگویند ابهت کاپیتان آمریکا به سپرشه. ولی بیاییم روراست باشیم. اگر مردانگی و امید و اراده و روحیه رهبری اش نبود، حتی با وجود همون سپر قدرتمند، بی خاصیت ترین شخصیت می بود. اگر فقط کاپیتان آمریکا به سپرش بود، نمیتونست تیم انتقام جویان رو اینطور رهبری کنه. اونهم سالیان سال که در این سال ها گروه رو محکم نگه داشته. و نمیتونست در برابر دشمنان خطرناکی مانند هایدرا و رد اسکال دووم بیاره. قهرمان واقعی، یک انسان واقعیه. نه فقط کسی که فقط قدرت داره.
نقل قول کردن
Mdh
#17 Mdh 1397-04-05 01:46
مقاله خوبی بود...ممنون...

مورد هشت سطر هفت نوشته شده "قانون های داره"
قانون های چی داره؟
نقل قول کردن
mani s.h
#18 mani s.h 1397-04-05 04:05
به نقل از a.v.s:
من اونقدری که با کاپیتان آمریکای MCU ارتباط برقرار میکنم با کاپیتان آمریکای دنیای کمیک نمیتونم ارتباط برقرار کنم.
چون همواره کاپیتان آمریکا در کمیک ها به عنوان یک سمبل و یک امید به تصویر کشیده شده و انگار که داریم یک خدا رو میبینیم نه یک انسان. بنابراین از حالت انسانی اش دور میشه (ولی جالبه که من با استیو راجرز بهتر ارتباط برقرار میکنم، نه کاپیتان آمریکا). آقای ترابی هم گفته که کاپیتان آمریکا مثل کاراکتر های دی سی میمونه.
ولی کاپیتان آمریکای MCU ملموس تره. میتونی دردش رو وقتی که باکی رو از دست میده و حتی دوباره باکی رو بعد از 70 سال میبینه ولی به صورت قاتل شست و شوی مغزی شده، یا میتونی دردش وقتی رو که دیگه نمیتونه فرصت زندگی با پگی رو داشته باشه و میره زیر یخ ها، احساس کنی. میدونید. کاپیتان آمریکایی که نقشش رو کریس ایوانز بازی کرده میشه بهتر دردش رو احساس کرد. چون همیشه وقتی حتی با دیگران حرف میزنه یا ساکت به یه جا نگاه میکنه بدون اینکه کاری کنه، این درد که از زمان خودش دور بوده و نتونسته به خواسته هایش در زمان خودش برسه روی دوششه رو احساس میکنیم و حتی درد اون رو روی دوش خودمون هم احساس میکنیم.
اگر بخوام کلا راجب کاپیتان آمرکیا صحبت کنم، وقتی کاپیتان آمریکا رو نگاه میکنم، به یک مرد نگاه میکنم که در سخت ترین شرایط به افراد امید میده. یک رهبر واقعیه که همیشه در هر شرایطی به کمک افراد اومده و از پاشیدن تیم ها جلوگیری کرده (البته جنگ داخلی استثنا بود). برای آرمان هاش جونشو فدا میکنه و نمیزاره کسی ارزش هاش رو کوچیک بدونه و بهش امر و نهی کنه و در برابر زور ایستادگی میکنه. در سخت ترین شرایط امیدش رو حفظ میکنه و اراده محکمی داره. بارها و بارها مثالش رو در کمیک ها و فیلم ها دیدیم. به طور مثال که 12 سال در بعد Z بود. اگر همون امید و اراده اش نبود. در همون سال اول و یا حتی هفته اول که در اونجا بود، میمرد. یا فیلم هارو مثال بزنم، در کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان سر قضایای هایدرا با شیلد قهر کرد. اون میتونست به شیلد باج بده. ولی نداد. و حتی تا جنگ داخلی و جنگ بینهایت همین روحیه رو حفظ کرد و پای حرف هاش موند. حتی جلوی تونی استارک.
کاپیتان آمریکا سمبل یک الگوئه. یک الگوی نابودنشدنی. سمبل امید و اراده. میگویند ابهت کاپیتان آمریکا به سپرشه. ولی بیاییم روراست باشیم. اگر مردانگی و امید و اراده و روحیه رهبری اش نبود، حتی با وجود همون سپر قدرتمند، بی خاصیت ترین شخصیت می بود. اگر فقط کاپیتان آمریکا به سپرش بود، نمیتونست تیم انتقام جویان رو اینطور رهبری کنه. اونهم سالیان سال که در این سال ها گروه رو محکم نگه داشته. و نمیتونست در برابر دشمنان خطرناکی مانند هایدرا و رد اسکال دووم بیاره. قهرمان واقعی، یک انسان واقعیه. نه فقط کسی که فقط قدرت داره.

حق با شماست.ارتباط با کاپ کمیک سخته ولی به لطف کریس اوانز ما یه مرد زخمیو دیدیم که خیلی قوی ،با ارداده پولادین، با ادب،بامزه،شوخ،ب ا شرف،با حیا،تقوا داشتن به خدا(انصافا دیگه همه دیدن تو فیلم های مارول چقدر خدا خدا میکنه در ضمن تا حالا چیزی ازش ندیدیم که اونو مسیحی نشون بده پس یا یکتا پرسته یا با احتمال ۱ در صد مسلمان یا دین های دیگه)،قابل اعتماد،از پشت خنجر نمیکشه و
... او استیو راجرزه نه کاپیتان آمریکا.در ضمن اگر توجه داشته باشید خیلی ها به عنوان پروفایل کامل ننوشتن کاپیتان آمریکا مثل من که نوشتم استیو راجرز یا مثل دیگری از دوستان که نوشته کپیتان راجرز لاولی(البته انگلیسی)این ثابت میکنه که استیو از کاپیتان آمریکا نفوذ بیشتری در دل مردم داره در ضمن یه چیز هم بگم بابت دوبلور کاپ .الان اسم شریفشون یادم نیست ولی مطمعنم مثل دوبلور تونی استارک به صورت اختصاصی صدای کاپ بازی میکنه پس احتمال اینکه دوبلور کاپ در اینفینیتی وار عوض شه کمه .چون حتی جفتشون جز دوبلور تاینی موویز نبودن و فقط در تلویزیون ایران فعالن و به صورت افتخاری دعوت و صدای کاپ و تونی رو بازی میکنن‌.یه جورایی انگار حق امتیازشو دارن.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#19 Cap-Spider Potter 1397-04-05 04:06
#17

بله، یه "متفاوتی" جا افتاده...
آقای ترابی اگر زحمت این یکی رو هم بکشن، ممنون میشم...
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#20 Cap-Spider Potter 1397-04-05 04:15
#16

کاپیتان MCU یقینا یه سر و گردن از نسخه دنیای کمیکش بالاتره، ولی کاپیتان توی کمیک رو هم من خیلی دوست دارم !
این شخصیت جز Top 5 شخصیت های محبوب من در دنیای کمیکه!!! (مارول و دی سی)
درسته از بعضی تم و سبک های داستان هاش خوشم نمیاد (که البته داستان هایی که من ازش خوشم بیاد زیاد داره) ولی از بنیاد، این شخصیت و خصیصه های ذاتی و منحصر به فردش برام جذابه...


#20

من فقط اونجرز 2012 رو "دوبله" دیدم، و توی اون فیلم دوبلور کاپیتان، جناب "علیرضا باشکندی" بود (ایشون در کنار چنگیز جلیلوند و سعید مظفری دوبلور های مورد علاقه من هستن)
نقل قول کردن
P.Constantine
#21 P.Constantine 1397-04-05 10:17
خسته نباشید آقای حیاتی!
واقعا از خواندن مقالات شما لذت می برم!
رتبه بندی های کاملا به جا و درست و یه مقالهٔ کاملا کمیکی...
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#22 mat mordak/DareDevil 1397-04-05 12:01
عالی مثل همیشه
بدون شک بهترین کسی که میشه ازش الگو گرفت کاپیتانه چون هر اتفاقی بیوفته عقیده خودش رو ترک نمیکنه و تا زمان مرگش از اون عقیدش دفاع میکنه (البته اگه بفهمه که اون کارش اشتباهه خودشو بدجور تنبیه میکنه)
بازم از مقاله آقای حیاتی ممنونم البته اگه امپراطوری مخفی نمره بالاتری میگرفت به نظرم بهتر میشد چون واقعا رویداد مهمی بود که حسابی ترکوند
بازم ممنون
نقل قول کردن
mtm
#23 mtm 1397-04-05 21:01
به نقل از mat mordak/DareDevil:


معذرت بابت اسپم
میخاستم یک درخواست کنم از بچه ها ترجمه
تو کانال سایت دیدم میخاید که کمیک آبشار جاذبه رو ترجمه کنید .اگه میشه لطفا صرف نظر کنید و به ترجمه کمیک هایی که ارزش بیشتری دارند یا کمیک هایی که نیمه کاره موندن رو ادامه بدین ممنون

این کمیک یه هدیه است از طرف من به پسرم
من و اون عاشق این کارتون شدیم و با هم و در کنار هم تماشا کردمیش
قسمت اخرش که شد پسرم بغض کرد و گریه کرد ... دوست نداشت سریال تموم بشه
این کمیک رو تو سایت ترجمه میکنیم که بهش بگم "ماجرا هنوز تموم نشده"
در ضمن تمام کمیک های تموم نشده سایت تموم میشه. مطمئن باشید
نقل قول کردن
spidey force
#24 spidey force 1397-04-05 23:26
به نقل از mtm:
به نقل از mat mordak/DareDevil:


معذرت بابت اسپم
میخاستم یک درخواست کنم از بچه ها ترجمه
تو کانال سایت دیدم میخاید که کمیک آبشار جاذبه رو ترجمه کنید .اگه میشه لطفا صرف نظر کنید و به ترجمه کمیک هایی که ارزش بیشتری دارند یا کمیک هایی که نیمه کاره موندن رو ادامه بدین ممنون

این کمیک یه هدیه است از طرف من به پسرم
من و اون عاشق این کارتون شدیم و با هم و در کنار هم تماشا کردمیش
قسمت اخرش که شد پسرم بغض کرد و گریه کرد ... دوست نداشت سریال تموم بشه
این کمیک رو تو سایت ترجمه میکنیم که بهش بگم "ماجرا هنوز تموم نشده"
در ضمن تمام کمیک های تموم نشده سایت تموم میشه. مطمئن باشید

وای اقای ترابی من و برادرم هم عاشق این کارتونیم...مخصو صا این فصل دوم و ماجرای بیل سایفر؛واقعا عالی میشه.مخصوصا من عاشق نماد ها و شخصیت های این کارتونم به خوبی خلق شدن...بیل سایفر هم که شبیه چشم ایزدی ادم رو به فکر وا میداره.اقای ترابی اگه اجازه بدین بنده ادیت کنم چون واقعا عاشق این انیمیشن هستم و میخوام منم به برادرم این کمیک رو بدم تا بخونه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45