10 پیچش داستانی برتر در فیلم های کمیک بوکی

10 پیچش داستانی برتر در فیلم های کمیک بوکی

از امروز و به یاری خدا قصد دارم مقالاتی درباره پیچش های داستانی (Plot Twists) در آثار کمیک بوکی بنویسم. این اولین آنهاست. مقالات بعدی در هفته آینده روی سایت قرار خواهند گرفت.

مقدمه: خوانندگان دنیای کمیک را به سختی میتوان غافلگیر کرد. وقتی شخصیت هایی مثل سوپرمن چیزی در حدود 80 سال سابقه و قدمت دارند پس به خوبی یاد گرفته ایم که آماده هر چیزی باشیم. خوشبختانه خالقین دنیای کمیک همچنان به تلاش خود برای سورپرایز کردن خوانندگان ادامه میدهند و گاهی اوقات با ترفندهای خود باعث شوکه شدن ما شده اند. همین مساله در دنیای سینما هم رعایت میشه البته با شدت بیشتری! یعنی سازندگان فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی به خوبی میدانند با کسانی سر و کار دارند که به این راحتی ها شوکه نمیشوند. بنابراین نهایت سعی خود را میکنند تا بهترین پیچش های داستانی را در فیلم های خود ارائه نمایند. این مقاله به 10 تا از بهترین ها میپردازه و بهتون نشون میده که یک پیچش داستانی اگر درست و به جا باشه میتونه چقدر خوب فیلم رو دگرگون کنه!

 

10- ایگو مادر پیتر کوئیل را کشته !

 ایگو مادر پیتر کوئیل را کشته است!

خب ما راستش قبل از اکران فیلم "نگهبانان کهکشان 2" فهمیده بودیم که «ایگو» (با بازی «کرت راسل») قراره پدر «پیتر کوئیل» ملقب به «استار لرد» باشه. اگه اشتباه نکنم این نکته را در تریلرهای خود فیلم لو داده بودند. پس ما فکر میکردیم دیگر سورپرایزی درباره ایگو برامون باقی نمونده ولی کاملا در اشتباه بودیم. اولش همه چیز به نظر خوب و گل و بلبل به نظر میرسید. ایگو به پسر خودش رسیده بود و سیاره ای ساخته بود که پیتر در آنجا احساس خوشبختی میکرد. ولی کم کم معلوم شد اوضاع خرابه! یعنی «مانتیس» بود که نشانه هایی از خبیث بودن ایگو را به ما نشان داد و ما فهمیدیم که او یکی از موجوات از نژاد «سلستیال» است که اهداف خبیثی برای نابودی عالم دارد و در این راه به نیروهای عظیم پسرش نیاز دارد. تازه این اولش بود و فهمیدیم که ایگو چندین و چند بچه خودش را کشته تا به نمونه کامل یعنی پیتر برسه. و از اون غافلگیر کننده تر اینکه او بود که مادر پیتر را کشته بود! این پیچش نه تنها واقعا شوکه کننده بود بلکه معلوم کرد که «یاندو» کسی بوده که پیتر رو به ایگو تحویل نداده و مثل پسر واقعی خودش بزرگش کرده. همین مساله باعث شد تا مرگ یاندو در انتهای فیلم سوزناک تر و احساسی تر بشه.

 

9- لوکی به جای اودین بر تخت آزگارد نشسته است!

اودین - لوکی

ما در فیلم "ثور: دنیای تاریک" دیدیم که لوکی به ظاهر مرد و ثور هم برای برادرش اشک ریخت. این نشان داد که لوکی آدم نسبتا خوبی شده که برامون جای تعجب داشت! اما در پایان فیلم، ثور رو میبینیم که داره با پدرش (اودین) حرف میزنه. ثور بهش میگه که نمیتونه پادشاه آزگارد باشه . وقتی که اونجا رو ترک میکنه ناگهان متوجه میشویم که لوکی بوده که خودش رو جای اودین جا زده بوده!!! این پیچش واقعا هوشمندانه بود و با یک تیر چند نشانه زد. اولا که بار دیگر ثابت کرد لوکی به راستی خدای  دسیسه و نیرنگ است و هرگز نمیشه تصور کرد آدم خوبی شده. دوما اینکه کاملا ما را هیجان زده کرد که ببینیم در فیلم بعدی چه رخ میده (بالاخره وقتی لوکی روی تخت نشسته باشه خیلی چیزا امکان رخ دادن داره!) و سوما اینکه ما را کنجکاو کرد تا بدونیم چه بر سر اودین اومده.

 

8- سرباز زمستانی همون باکیه!

 سرباز زمستانی همون باکیه!

"کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی" از اون فیلم هایی بود که کلا ما رو زیاد غافلگیر کرد (مثلا اینکه نشون داد گروهک تروریستی "هایدرا" به "شیلد" نفوذ کرده یا مثلا اینکه معلوم شد همسایه استیو راجرز همون «مامور شماره 13» یا «شارون کارتر» است که با عشق قدیمی استیو یعنی «پگی کارتر» نسبت خانوادگی دارد و ...) ولی قطعا بزرگترین غافلگیری مربوط به هویت واقعی سرباز زمستان میشود. درسته که علاقمندان به دنیای کمیک از این پیچش خبر داشتند (چون قبلا در دنیای کمیک خونده بودیم که «باکی بارنز» بعد از سالها که مرده پنداشته میشد ،معلوم شد که زنده است و چون شستشوی مغزی داده بودنش به قاتلی حرفه ای به نام «سرباز زمستانی» تبدیل شده است) اما چیزی از جذابیتش کم نکرد. این پیچش باعث شد تا خصومت بین استیو و سرباز زمستانی شخصی تر و پیچیده تر بشه. ضمن اینکه واقعا برای تماشاچیان در سالن سینما جالب بود که دوست قدیمی استیو رو در قالب دشمن بیرحم او ببینند. به علاوه کاملا با اون جو سنگین ، معماگونه و جاسوسی فیلم همخوانی داشت. از اون گذشته باعث شد تا زمینه چینی مناسبی بشه برای فیلم مهم و سرنوشت ساز بعدی مارول یعنی "جنگ داخلی".

 

7- راس الغول زنده است و همون هنری دوکارده!

 راس الغول زنده است و همون هنری دوکارده!

ما در طول فیلم "بتمن آغاز میکند" یه جورایی گمراه شدیم و نفهمیدیم که «هنری دوکارد» با بازی «لیام نیسون» در واقع همان «راس الغول» است. یعنی فیلم اولش جوری پیش میره که ما فکر میکنیم راس الغول همونیه که نقشش رو « کن واتانابه» بازی میکنه. سپس دوکارد شروع میکنه به تعلیم دادن «بروس وین». خیلی هم باحاله و رفتار پدرانه ای باهاش داره تا اینکه از بروس میخواد تا یک دزد بی سر و پا را اعدام کنه . ولی بروس قبول نمیکنه و معبد گروه "لیگ آدم کش ها " را به آتش میکشه (او در ضمن فهمیده بود که این گروه قراره شهر "گاتهام" را نابود کنه) . این وسط به نظر میرسه راس الغول هم کشته شده. ولی اینطور نیست! ما سپس میبینیم که دوکارد دوباره در مراسم جشن تولد پیدایش میشه و متوجه میشیم که او خودش راس الغول بوده! این پیچش هم در نوع خودش جالب بود و باعث شد اونایی که شاید اولش شاکی شده بودن که چرا حضور راس الغول به عنوان یکی از دشمنان برتر بتمن فقط محدود شده به همون چند صحنه کوتاه، راضی بشن.

 

6- واندرومن خودش "قاتل خدایان" (Godkiller) است!

واندروومن

همه میدونستند که «واندروومن» قراره اولین فیلمی باشه که براساس یک قهرمان مونث "اصلی" دنیای کمیک ساخته میشه. ولی شخصیت خبیثش چی؟ حالا دیگه میدونیم: «آرس»! در واقع «دایانا» در طول فیلم بر این باور بود که برای پایان دادن به جنگ جهانی باید آرس را که براساس اعتقادات یونانیان باستان خدای جنگ است،  بکشه. ما ناگهان فهمیدیم که آرس در واقع همان «سر پاتریک مورگان» است . او  خودش رو جای یکی از اعضای کابینه انگلستان جا زده بود و داشت از دایانا استفاده میکرد تا جنگ همچنان ادامه پیدا کنه. این خودش پیچش جالبی بود ولی از اون جالب تر این بود که دایانا سپس سعی کرد از شمشیر "خدا کش" (Godkilling sword) خودش استفاده کنه تا آرس رو نابود کنه ولی فهمید بی فایده است. بعدش طبق معمول تغییری بزرگ در سرگذشت و اریجین واندروومن شاهد بودیم و آرس به او چیزی گفت که مادرش هرگز بهش نگفته بود: او (واندروومن) به عنوان دختر « هیپولیتا» و «زئوس» خودش « قاتل خدایان» است! یعنی اصلا هدف از خلقت او نابودی بوده ! این موضوع باعث پیچیده تر شدن داستان فیلم شد چون دایانا را در دو راهی پایان دادن به خشونت یا ادامه دادن بهش باقی میگذاره. ضمن اینکه نشون داد واندروومن هم خودش یه الهه (goddess) است و شاید حتی از سوپرمن هم در دنیای سینمایی دی سی قوی تر باشد!

 

5- اریک کیل مانگر پسر عموی تچالا است!

کیل مانگر

یقینا یکی از برترین شخصیت های خبیث فیلم های مارول را اخیرا در فیلم "پلنگ سیاه" شاهد بودیم: «اریک کیل مانگر». یکی از دلایلی که باعث شد این ویلن اینقدر خوب و ملموس به نظر برسه این بود که سازندگان فیلم اریجین او را نسبت به دنیای کمیک تغییر و ربطش دادند به خود «تچالا» (پلنگ سیاه). اینطوری هم خصومت آنها شخصی تر شد و هم اینکه تچالا و خانواده اش رو به نوعی مسئول خلق چنین شخصیتی کرد. یعنی ما در اول فیلم شاهد هستیم که پدر تچالا یعنی «تچاکا» به آمریکا میره و اونجا با برادر خودش دعوا میکنه که چرا باعث شده فلز باارزش وایبرینیوم از داخل "واکاندا" خارج بشه. متاسفانه در ادامه تچاکا مجبور شد برادر خودش رو بکشه. سپس پسرش جسد او را پیدا کرد و به همین دلیل از عموی خودش متنفر شد و از اون به بعد سعی کرد یه روزی برگرده واکاندا و خاندان پلنگ سیاه را نابود کنه. پس همانطور که میبینید یک پیچش داستانی میتونه چقدر روی روند داستان تاثیر بگذاره و اون سر و شکل بده.

 

4- باکی پدر و مادر تونی استارک را به قتل رسانده!

 باکی پدر و مادر تونی استارک را به قتل رسانده!

وقتی فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" هنوز به اکران در نیامده بود هواداران از خود میپرسیدند دلیل این دعوای شدید بین تونی استارک و استیو راجرز چیست؟ البته این فیلم قرار بود طبق رویداد مهم "جنگ داخلی" در دنیای کمیک ساخته شود و ما میدانستیم که قراره به خاطر حادثه ای که روی میده و تلفاتی که بر جای میمونه قانون ثبت نام از ابرقهرمانان وضع بشه و بعد بین Cap و مرد آهنی بر سر آن اختلاف میفته. ولی ما میخواستیم بدونیم دلیل اون درگیری شدیدی که به صورت سه نفره بین باکی و استیو علیه تونی رخ میده و ما گوشه هایی از آن را در تریلرها دیده بودیم ، چیست؟ تا اینکه  فیلم اکران شد و فهمیدیم باکی بارنز پدر و مادر تونی استارک را به قتل رسانده است! (البته زمانی این کار رو کرده بود که تحت نفوذ شستشوی مغزی هایدرا قرار داشت). همین کافی بود تا جنگ داخلی بین دو عضو ارشد اونجرز یعنی کاپیتان آمریکا و ایرون من به اوج خودش برسه و داستان فیلم بیش از پیش منطقی تر به نظر برسه چون این تونی استارک دیگه همه چیز خودش رو از دست داده میدید: گروه اونجرز از هم پاشیده شده بود، دوستانش او را ترک کرده بودند، روابط خوبش با دولت مثل قبل نبود، رابطه اش با پپر پاتس خراب شده بود و ... بنابراین وقتی میفهمه که پدر و مادرش رو باکی به قتل رسانده واقعا قاطی میکنه. این باعث میشه اون نبرد نهایی واقعا ملموس و قابل باور بشه. ضمن اینکه به لطف این پیچش عالی و غیر منتظره، نقشه «بارون زیمو» هم کاملا به ثمر مینشینه و برملا کردن این راز، دو قهرمان اصلی اونجرز رو به جون همدیگر میندازه.

 

3- از روی ولورین کلونی ساخته شده که درست عین خودشه!

ایکس 24

فیلم "لوگان" شاهکاری بود که واقعا ما را شگفت زده کرد (نقد بنده را در اینجا بخونید). یقینا یکی از مواردی که خیلی ما رو شگفت زده کرد مربوط میشه به کلونی که از روی ولورین ساخته بودند (ایکس 24) . او دقیقا مثل خود لوگان بود منتهی جوان تر و وحشی تر! جالب اینه که شرکت فاکس تا قبل از اکران فیلم به هیچ وجه اجازه نداده بود هیچ اثری از این شخصیت در اینترنت لو بره. به همین دلیل کاملا ما را غافلگیر کرد و اصلا و ابدا انتظار دیدن همچین کلونی را از ولورین نداشتیم. ضمن اینکه از نظر تماتیک خیلی به داستان کمک میکنه. چون در واقع به ما نشون میده اگه تعالیم پرفسور اگزاویر نبود خود لوگان هم میتونست یه همچین موجود وحشی و بیرحمی بشه که حتی «اگزاویر» رو هم کشت یا دست به قتل عام اون خانواده بیچاره زد. در حقیقت ایکس 24 ما رو خیلی به یاد ولورینی می اندازه که 17 سال پیش در ابتدای فیلم "مردان ایکس 1" دیدیم. به علاوه، مرگ لوگان در پایان فیلم به نوعی میخواست بگه که او به دست خودش کشته شد. یک موضوع دیگه که البته کمی بی ربطه به قضیه اینه که حضور این کلون در فیلم باعث شد تا ما صحنه های نبرد بسیار نفس گیر ببینیم که ما رو به یاد فیلم های "ترمیناتور 1 و 2" انداخت.

 

2- والچر بابای لیزه!

والچر

فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" فیلم بسیار خوبیه ولی اون اواسط یک کمی به نظر میاد که داره قابل پیش بینی و کلیشه ای میشه. تا اینکه ناگهان یک پیچش فوق العاده و غیر منتظره در داستان رخ میده که همه چیز رو عوض میکنه! پیتر میره دنبال «لیز» (دختری که بهش علاقه داره) تا با هم برن میهمانی که ناگهان آقای «تومز» در رو باز میکنه!!! اینجاست که کل فیلم رنگ و بوی متفاوتی به خودش میگیره چون خیلی زود تومز هم از هویت واقعی اسپایدرمن باخبر میشه (یه نکته ای که خوشم میاد اینه که او آدم احمقی نیست. خیلی سریع تو ماشین به قول معروف دو دو تا چهار تا میکنه و میفهمه که مرد عنکبوتی همون پیتر پارکره! درستش هم همینه. باید به شعور تماشاچی احترام گذاشت!). بنابراین از اینجا به بعده که نبرد بین مرد عنکبوتی و «والچر» حالت شخصی به خودش میگیره و فیلم جان تازه ای پیدا میکنه. چون از این به بعد دیگه پای خانواده ها میاد وسط . اوج این مساله در اون سکانس معرکه  گفتگو در ماشین نمایش داده میشه. این صحنه چیزی جز دیالوگ نداره ولی «تام هالند» و «مایکل کیتون» در آن شگفت انگیز هستند. مخصوصا کیتون که با  بازی عالی خودش کاملا نشون میده که حاضره برای حفظ خانواده خودش که براش خیلی زحمت کشیده دست به هر کاری بزنه؛ حتی کشتن یک ابرقهرمان نوجوان!

 

1- نیک فیوری میاد پیش تونی استارک تا پروژه اونجرز رو شروع کنند!

 نیک فیوری میاد پیش تونی استارک تا پروژه اونجرز رو شروع کنند! 

یادش به خیر .. انگار همین دیروز بود که فیلم "ایرون من" اکران شد و MCU را هم پایه گذاری کرد. راستش برامون کمی عجیب بود که مارول چرا تصمیم گرفته دنیای سینمایی خودش رو با فیلم اختصاصی شخصیتی شروع کنه که همیشه درجه دو بوده (البته تا اون موقع ایرون من درجه 2 محسوب میشد. ولی بعد از این فیلم درجه یک شد!). تا اینکه تیتراژ پایانی شروع شد و همه ما را شوکه کرد و اون چیزی که ته دلمون میخواستیم رو بهمون داد! نمیدونم کدامیک از شما این فیلم را در سینما دیدید ولی اگر جزو این دسته از مخاطبین بوده باشید پس حتما یادتونه که تماشاچی های داخل سالن چه حسی بهشون دست داد که نزدیک بود جیغ بکشن از خوشحالی! یعنی هیچ کس نمیدونست که قراره تو صحنه بعد از تیتراژ چه اتفاقی بیفته. هیچ کس هم خبر نداشت که «ساموئل جکسون» تو فیلم هست. یعنی مارول با استادی تمام خبرهای مربوط به او رو مخفی کرده بود. پس ببینید  ملت چه حسی داشتند وقتی جکسون با هیبت «نیک فیوری» میاد پیش تونی استارک و استخدامش میکنه تا پروژه "اونجرز" رو شروع کنه! و اینجا بود معلوم شد مارول میخواد برای اولین بار یک فیلم ابرقهرمانی از روی یکی از تیم های خودش بسازه و بقیه ماجرا رو هم که خودتون حتما میدونید ...این پیچش در رتبه اول قرار میگیره چون کلا سرنوشت دنیای سینما و ژانر ابرقهرمانی را تغییر داد!

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 شخصیت بزرگ مارول که از فیلم ها حذف شدند !

15 صحنه برتر فیلم های کمیک بوکی سال 2017

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-01-23 21:46
دوستان لطفا این مقاله رو هم مثل همه مقالات من خوب بخونید و اگه جایی غلط تایپی داشت بگید که تصحیح بشه
نقل قول کردن
nightspider
#2 nightspider 1397-01-23 22:19
سلام
ممنون از مقاله خوبتون
شماره 4 خط 9 بجای «از» نوشتین«Iز»
فقط استاد یک سوال که خیلی ذهن منو بعد از دیدن فیلم مردعنکبوتی بازگشت به خانه اشغال کرد این است که آدریان تومز(کرکس) پدر لیز است درسته؟خب پس چرا فامیلی لیز،الن است ولی فامیلی کرکس یا والچر،تومز است؟
فکر کنم کارگردان یادش رفته بود به این سوال توی فیلم پاشخ بده یا اصلا روحش هم خبر نداشت.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1397-01-23 22:25
به نقل از nightspider:
سلام
ممنون از مقاله خوبتون
شماره 4 خط 9 بجای «از» نوشتین«Iز»
فقط استاد یک سوال که خیلی ذهن منو بعد از دیدن فیلم مردعنکبوتی بازگشت به خانه اشغال کرد این است که آدریان تومز(کرکس) پدر لیز است درسته؟خب پس چرا فامیلی لیز،الن است ولی فامیلی کرکس یا والچر،تومز است؟
فکر کنم کارگردان یادش رفته بود به این سوال توی فیلم پاشخ بده یا اصلا روحش هم خبر نداشت.

مرسی که گفتی تصحیح میشه
اولا این رو هم بگم که در امریکا حتما لازم نیست که فامیلی پدر رو داشته باشی
بعدش طبق گفته wikia مارول اسم لیز تو ای فیلم اصلا لیز الن نیست! لیز تومز هستش!

تو فیلم هم یادم نمیاد کسی اون رو الن صدا زده باشه
نقل قول کردن
Spider-Fan
#4 Spider-Fan 1397-01-23 23:51
خسته نباشین
مقاله مثل همیشه عالی بود.
هیچ وقت فکر نمیکردم که یه روز از موضوعی مثل پیچش داستان و به نوعی ایجاد گره در فیلمنامه (که توی درس نگارش بیچارم کرد :lol: )
انقدر بکار بیاد توی اینچنین فیلم های این ژانر (نقش تا این حد پررنگ) و انقدر جلوی چشم بوده و بهش توجه خاصی نمیکردم.

راستی استاد تو آیتم ۹ فکر کنم یه اشتباه نگارشی پیش اومده:
بجای «با یه تیر ۳ نشان زد» نوشتین «با یه تیر ۳ تیر زد»

در کل ممنون
نقل قول کردن
Spider-Fan
#5 Spider-Fan 1397-01-24 00:01
استاد شرمنده بابت اسپم:

من یه سوالی داشتم و توی کتاب «تاریخچه تحلیلی کمیک استریپ»‌پیدا نکردم؛
اینکه:

اولین حضور اسپایدرمن در دنیای کمیک تو شماره ۱۵ فانتزی شگفت انگیز بوده سال ۱۹۶۲.
و تاریخ خلق گروه چهار شگفت انگیز (که به نوعی غوغایی به پا کرد زمان خودش) مصادف بوده با سال ۱۹۶۳.
اون زمان که بدو تولد کاراکتر اسپایدرمن بوده و سال بعدش هم که خلق چهار شگفت انگیز،
اون موقع از محبوبیت و طرفدار های اسپایدرمن کم نشد؟!
درست که کاراکتر معرکه ای بوده و هست ولی در هر حال اون موقع فقط ۱ سال از خلقش می گذشته و خلق این گروه معروف و شناخته شده نیتونسته خیلی از تعداد طرفداراش کم کنه.
(منظور من متراکم بودن شخصیت ها نیست که توی بازه ۲ تا ۳ ساله توسط چند خالق پا به عرصه کمیک گذاشتند و از لحاظ شخصیتی متمرکز ترند نسبت به DC )
میشه توضیح بدین لطفا.
نقل قول کردن
pegahmm
#6 pegahmm 1397-01-24 01:15
بنظر شما قضيه ماندرين پيچش خوبي نبود؟چون راستش من دوسش داشتم!!
و اينكه پيچش بزرگتر جنگ داخلى بنظرم وقتي بود كه زيمو گفت همه ى سربازا رو كشته،چون همه فكر ميكردن قراره آخرش براى جنگ با اونا متحد بشن توني و استيو!
من عاشق اين مقاله هاى اوريجينالتونم،د متون گرم
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#7 Captain Steve Lover 1397-01-24 02:14
OMG!!!This Article was phenomenal
اول همه بگم بهترین مقاله سایت اسپایدی در سال ۲۰۱۸ بود بنظرم...

پيچش هاي داستاني واقعا از اون دسته وعاملي هستن كه در فيلم سازي بسيار موثرند...يك پيچش ميتونه يك فيلم رو در تاريخ سينما ماندگار كنه...ميتونه هم كاري كنه كه همه هميشه از اون فيمل كلا متنفر بشن...ولي خب از طرفي بدون پيچش داستان قابل پيش بيني ميشه...واقعا يكي از مهم ترين عوامل در فيلمنامه همين پيچش ها هستن

۱۰-این پیچش برای اینکه از ایگو یه انتاگونیست تنفر برانگیز بسازه واقعا لازم بود...چون همه میدونیم که پیتر کوییل در تمام عمرش همیشه مادرش رو از همه بیشتر دوست داشته و وقتی معلوم میشه ایگو مادرشو کشته و حالا هم می‌خواد ازش استفاده کنه ؛ باعث می‌شد بیننده ارتباط عمیقی با ایگو برقرار کنه...و البته استاد کرت راسل هم نقشش رو تو اون سکانس بینگیز بازی کرد...

۹-والا ؛ بنظر من بجای این مورد موارد بهتری می‌شد آورد

۸-راستش فکر میکنم زمانی که سباستین استن برای قسمت دوم کاپیتان امریکا تایید شد شکی در بودن جیمز بارنز در فیلم دیگه وجود داشت... اما خب این پیچش هم پیچش بسیار احساسی و کلاسیکی هست...این که دوتا دوست صمیمی همدیگر رو بعد از مدت زیادی میبینن ایده جدیدی نیست اما جذابیتش رو از دست نمیده


۶-خب این پیچش هم پیچش جالبی ؛هرچند توی اون سکانس یکم واسم غیر منطقی و غیر طبیعی بود اما واقعا جملات ارس تاثیر گذار بود
My dear that’s not the god killer
You Are
در مجموع پیچش تاثیر گذرای بود

۵-وای خدا این پیچش بینظیر بود...اصلا فیلم پلنگ سیاه چقدر خوب بود لعنتی :sad:
این پیچش زمانیه باعث شد توی اون سکانس اریک کیلمانگر تبدیل به سمپاتیک ترین شخصیت منفی ژانر ابرقهرمانی بشه
راستش فیلم پلنگ سیاه خیلی پیچش های غیر منتظره و شگفت انگیز داشت...یکی دیگه از پیچش های مورد علاقه من اونجاس که دارن توی آب مبارزه میکنن ؛ اریک می‌خواد تجارا رو بکشه؛ زوری میگه مرگ پدرت تقصیر من بود نه اون... و بعدش اريك یکم مكث میکنه و پاسخ میده «جفتتون رو میکشم» و جفتشون رو میکشه...خدا اون سکانس یکی از شوکه کننده ترین لحظات در تمام فیلم های ابرقهرمانی بود

۴-وای خدای من ؛ فیلم جنگ داخلی هم از اون دسته فیلم هاس که پیچش های خارقالعاده توش وجود داره...
یکی از پیچش هایی که عواقب سنگینی به دنبال داره و واقعا پیچش شوکه کننده ای بود؛ همین مورد بود...
یکی دیگه از پیچش های مورد علاقه من در این فیلم هم؛ زمانیه که زیمو حقیقت رو درباره علت انتقام گرفتنش به تجارت میگه و میفهمیم چرا این نقشه رو از اول داستان چیده بود؛ که یقینا یکی از احساسی ترین سکانس ها در دنیای سینمایی مارول بود...

۴-شاید بتونم بگم غیر منتظره ترین پیچش این لیست
به این دلیل که تا قبل اکران فیلم هیچگونه شایعه با عکس با خبری در این رابطه با ابن موضوع نبود...و واقعا پیچش شکه کننده ای بود

۳- اره این هم از اون پیچش هاییه که هیجان رو توی سینه بیننده حبس میکنه...یقینا نفس گیر ترین و هیجان انگیز ترین سکانس فیلم بازگشت به خانه...توی این سکانس تنش و تعامل بین والچر و پیتر به اوج میرسه و ادم واقعا تحت تاثیر قرار میگیره...

۱- این هم که اصلا دیگه نیازی به گفتن نداره...


اما بجای شماره ۹ من فکر میکنم سه تا گزینه عالی وجود داشت...

۱-رونان به ثانوس خیانت میکنه: در فیلم محافظان کهکشان رونان برای ثانوس و به همکاری نبیولا کار میکنه و امیدواره بتونه ORB رو برای تایتان دیوانه ببره...اما زمانی که متوجه میشه که این Orb حامل یک سنگ بینهایت هست ؛ به ثانوس خیانت میکنه و تصمیم میگیره بعد از پایان کارش هم بره سراغ خود ثانوس!!!

۲-هلا خواهر ثور هست

بله یه اسپویلر قبل اکران فیلم بیرون اومد که اینو لو داد...اما خدایی برای کسایی که این اسپویل رو نخونده بودن و خبر نداشتن واقعا پیچش بجا و زیبایی بود...و به شخصه این پیچش رو خیلی دوست داشتم...

۳-اوبادیا آستین فرد خبیثیه!!!وقتی اوبادیا ناگهان از پله ها میاد بالا و تونی رو فلج میکنه و قلبش رو در میاره و در نهایت میفهمیم این کسی که این همه حس پدرانی داشته در واقعا شخصیت خبیثیه...واقعا يك پيچش بجا و دقيق ديگه از مارول...




جا داره يادي بكنيم از برترين پيچش تاريخ سينما...
I Am Your Father
نقل قول کردن
Omid_Spider
#8 Omid_Spider 1397-01-24 10:31
هیچ کدومش به اندازه گزینه چهارم مرگ پدر و مادر تونی توسط باکی روم تاثیر نزاشته بود
مطلبی که میخوام بگم طبیعیه که از ذهن آدم رد بشه
بعد از دیدن این صحنه به صورت ناخودآگاه از ذهنم تصوری رد شد
اگه ما تو دنیای واقعی خودمون همچین اتفاقی برامون بیوفته میتونیم درک کنیم که باکی شستشو مغری داده شده و مرگ پدر مادر باکی تقصیرش نبوده و مثل کپ میتونیم فداکاری کنیم ؟
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1397-01-24 11:43
به نقل از Spider-Fan:


راستی استاد تو آیتم ۹ فکر کنم یه اشتباه نگارشی پیش اومده:
بجای «با یه تیر ۳ نشان زد» نوشتین «با یه تیر ۳ تیر زد»

ممنون. تصحیح شد
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1397-01-24 11:47
به نقل از Spider-Fan:
استاد شرمنده بابت اسپم:

من یه سوالی داشتم و توی کتاب «تاریخچه تحلیلی کمیک استریپ»‌پیدا نکردم؛
اینکه:

اولین حضور اسپایدرمن در دنیای کمیک تو شماره ۱۵ فانتزی شگفت انگیز بوده سال ۱۹۶۲.
و تاریخ خلق گروه چهار شگفت انگیز (که به نوعی غوغایی به پا کرد زمان خودش) مصادف بوده با سال ۱۹۶۳.
اون زمان که بدو تولد کاراکتر اسپایدرمن بوده و سال بعدش هم که خلق چهار شگفت انگیز،
اون موقع از محبوبیت و طرفدار های اسپایدرمن کم نشد؟!
درست که کاراکتر معرکه ای بوده و هست ولی در هر حال اون موقع فقط ۱ سال از خلقش می گذشته و خلق این گروه معروف و شناخته شده نیتونسته خیلی از تعداد طرفداراش کم کنه.
(منظور من متراکم بودن شخصیت ها نیست که توی بازه ۲ تا ۳ ساله توسط چند خالق پا به عرصه کمیک گذاشتند و از لحاظ شخصیتی متمرکز ترند نسبت به DC )
میشه توضیح بدین لطفا.

شماره 1 از کمیک فنتستیک فور سال 1963 نیومد
سال 1961 منتشر شد
امیزینگ فانتزی هم سال 1962
اولش کمیک چهار شگفت انگیز پرفروش ترین و محبوب ترین عنوان مارول بود
اسپایدرمن هم رفته رفته خیلی محبوب شد و در اواخر دهه 60 عملا پرفروش ترین کمیک مارول شد
نقل قول کردن
omiDeadpool
#11 omiDeadpool 1397-01-24 13:10
پس اون پیچش شگفت انگیز "مارتا" در بتمن علیه سوپرمن یا پیچش خارق العاده خلقت دومزدی یا پیچش فک پایین آور بازگشت سوپرمن در فیلم جاستیس لیگ چی؟!!! :lol:
شوخی کردم! :D
ولی فکر کنم در مقاله بدترین پیچش های فیلم های کمیک بوکی مورد عنایت قرار بگیرن :-*
نقل قول کردن
hassan91
#12 hassan91 1397-01-24 17:17
من هم وقتی مرد عنکبوتی بازگشت به خانه رو دیدم شوکه شدم اون لحظه. واقعا پیچش عجیبی بود. درسته واقعا هم فیلم داشت کم کم سرد میشد که تو اون صحنه داغ شد. البته تو فیلم اول سم ریمی هم همچین صحنه ای بود که نورمن آزبورن به هویت واقعی مرد عنکبوتی پی برد. اون صحنه بنظرم میتونست تو لیست باشه چون خود پیتر از هویت گرین گابلین با خبر نبود و همین هم خیلی فیلم جذاب کرد.
شماره یک واقعا هوشمندانه بود من اون موقع هم اون صحنه رو دیدم شوکه شدم. البته مرد آهنی یک همین که دشمنش بیخ گوش خودش بود برا من هم شوکه کننده بود. بنظرم یکی از عاملهای موفقیت مارول همین پیچش داستانیه. که مارول تو این زمینه بنظیره. حتی حضور لوکی و ساموئل ال جکسون تو سکانس آخر فیلم اول ثور خیلی شوک آور بود که من که با اینها آشنا نبودم فک میکردم لوکی مرده ولی نگو باز هم نقشه داره.
آقای ترابی ممنون خسته نباشین. :-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#13 Cap-Spider Potter 1397-01-24 17:17
عجب مقاله ای ..! شگفت انگیز بود...!
قطعا این سری مقالات با این سرفصل خیلی فوق العاده میشن..
تمام موارد در نوع خود عالی بودن... پیچش های صد درصدی جنگ بی نهایت هم کاندید خوبی برای قرار گرفتن توی این لیست در آینده میشن، قطعا چنین فیلمی خالی از اینجور لحظات نیست...

ممنون بابت مقاله
منتظر ادامه این مجموعه مقالات هستیم...
نقل قول کردن
Spider-Fan
#14 Spider-Fan 1397-01-24 19:04
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Fan:
استاد شرمنده بابت اسپم:

من یه سوالی داشتم و توی کتاب «تاریخچه تحلیلی کمیک استریپ»‌پیدا نکردم؛
اینکه:

اولین حضور اسپایدرمن در دنیای کمیک تو شماره ۱۵ فانتزی شگفت انگیز بوده سال ۱۹۶۲.
و تاریخ خلق گروه چهار شگفت انگیز (که به نوعی غوغایی به پا کرد زمان خودش) مصادف بوده با سال ۱۹۶۳.
اون زمان که بدو تولد کاراکتر اسپایدرمن بوده و سال بعدش هم که خلق چهار شگفت انگیز،
اون موقع از محبوبیت و طرفدار های اسپایدرمن کم نشد؟!
درست که کاراکتر معرکه ای بوده و هست ولی در هر حال اون موقع فقط ۱ سال از خلقش می گذشته و خلق این گروه معروف و شناخته شده نیتونسته خیلی از تعداد طرفداراش کم کنه.
(منظور من متراکم بودن شخصیت ها نیست که توی بازه ۲ تا ۳ ساله توسط چند خالق پا به عرصه کمیک گذاشتند و از لحاظ شخصیتی متمرکز ترند نسبت به DC )
میشه توضیح بدین لطفا.

شماره 1 از کمیک فنتستیک فور سال 1963 نیومد
سال 1961 منتشر شد
امیزینگ فانتزی هم سال 1962
اولش کمیک چهار شگفت انگیز پرفروش ترین و محبوب ترین عنوان مارول بود
اسپایدرمن هم رفته رفته خیلی محبوب شد و در اواخر دهه 60 عملا پرفروش ترین کمیک مارول شد


استاد ولی تو مقاله 《۲۰ زوج عاشق برتر در دنیای کمیک》 اینطور نوشته بودین:
نقل قول:
آقای « رید ریچاردز » یک نابغه است که البته میتونه بدنش رو به اشکال مختلف دربیاره و خانم « سوزان استورم » هم میتونه خودش و دیگران رو نامرئی کنه. لقب اونا "آقای شگفت انگیز" و "زن نامرئی" هستند و در کنار هم حیرت انگیز هستند! وقتی آنها اولین بار در سال 1963 و در شماره 1 از کمیک "چهار شگفت انگیز" خلق شدند غوغایی در دنیای کمیک به راه انداختند.
شاید من از متن اشتباه فهمیدم
مرسی که گفتین
نقل قول کردن
mobin.md
#15 mobin.md 1397-01-24 20:01
کسی پی دی اف کتاب {تاریخچه تحلیلی کمیک استریپ} رو داره
یا اگه خریده از کجا چون کتاب قدیمیه فک نکنم باشه جایی
نقل قول کردن
Spider-Fan
#16 Spider-Fan 1397-01-24 21:23
#15
فکر میکنم توی 《فیدیبو》 بتونی نسخه PDF کتاب رو خریداری کنین.
من نسخه فیزیکی‌ش رو برای کالکشن‌م خریدم از یه فروشگاه اینترانتی.
بگردیم تو نت حتما هست.
نقل قول کردن
mobin.md
#17 mobin.md 1397-01-24 22:12
به نقل از Spider-Fan:
#15
فکر میکنم توی 《فیدیبو》 بتونی نسخه PDF کتاب رو خریداری کنین.
من نسخه فیزیکی‌ش رو برای کالکشن‌م خریدم از یه فروشگاه اینترانتی.
بگردیم تو نت حتما هست.

ممنون
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1397-01-25 10:42
به نقل از Spider-Fan:


استاد ولی تو مقاله 《۲۰ زوج عاشق برتر در دنیای کمیک》 اینطور نوشته بودین:
نقل قول:
آقای « رید ریچاردز » یک نابغه است که البته میتونه بدنش رو به اشکال مختلف دربیاره و خانم « سوزان استورم » هم میتونه خودش و دیگران رو نامرئی کنه. لقب اونا "آقای شگفت انگیز" و "زن نامرئی" هستند و در کنار هم حیرت انگیز هستند! وقتی آنها اولین بار در سال 1963 و در شماره 1 از کمیک "چهار شگفت انگیز" خلق شدند غوغایی در دنیای کمیک به راه انداختند.


شاید من از متن اشتباه فهمیدم
مرسی که گفتین
خب پس اگه اینطوره اشتباه از من بوده . یعنی تو اون مقاله اشتباها درج شده. تصحیحش میکنم
نقل قول کردن
علیرضا سیلور سورفر
#19 علیرضا سیلور سورفر 1397-01-27 01:11
یه پیچش داستانی که من خوشم اومد و تعجب کردم، توی فیلم مرد مورچه ای بود که هنک پیم به اسکات گفت من خودم کاری کردم که بیای و لباسو برداری .بنظرم جالب بود
نقل قول کردن
farson
#20 farson 1397-01-27 03:49
استاد خسته نباشید بابت مقاله یه سوالی داشتم
این درجه بندی شخصیت های مارول بر چه اساسی هست؟
یادمه اون موقع که جاستیس لیگ اکران شده بود هم صحبت از این بود که یه فیلم او شخصیتی مارول که برای یه شخصیت درجه چندم بوده و نه حتی درجه اول ینی ثور از فیلم گروهی دیسی بیشتر فروش کرده
یا حتی برای کاپتان آمریکا هم شنیدم اینو

به خاطر حضور تو کمیک های ماروله؟ که البته تا جایی که من میدونم ثور جزء گروه اورجینال اونجرز بوده و حسابی قدیمه آیرون من هم جز شخصیت های پر رنگ بود پس چرا بعد از mcu درجه اول شدن؟
ممنون میشم توضیح بدید
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1397-01-28 08:34
به نقل از farson:
استاد خسته نباشید بابت مقاله یه سوالی داشتم
این درجه بندی شخصیت های مارول بر چه اساسی هست؟
یادمه اون موقع که جاستیس لیگ اکران شده بود هم صحبت از این بود که یه فیلم او شخصیتی مارول که برای یه شخصیت درجه چندم بوده و نه حتی درجه اول ینی ثور از فیلم گروهی دیسی بیشتر فروش کرده
یا حتی برای کاپتان آمریکا هم شنیدم اینو

به خاطر حضور تو کمیک های ماروله؟ که البته تا جایی که من میدونم ثور جزء گروه اورجینال اونجرز بوده و حسابی قدیمه آیرون من هم جز شخصیت های پر رنگ بود پس چرا بعد از mcu درجه اول شدن؟
ممنون میشم توضیح بدید


سئوال خوبی پرسیدی
رده بندی معمولا در طول زمان به دست میاد. یعنی بعد از مدتی که خلق شدن یک شخصیت میگذره میزان فروش کمیک های او یا محبوبیت او در خارج از دنیای کمیک مثل موفقیت سریال ها و کارتون ها و فیلم های او مشخص میکنه فلان شخصیت درجه 1 هستش یا درجه 2 و 3 . البته به مرور ممکنه یک شخصیت رتبه خودش رو به دلایلی انجام بده. البته داشتن داستان های برتر هم در این زمینه بی تاثیر نیست. مثلا دردویل که حضور زیادی در خارج از دنیای کمیک نداشته ولی به خاطر داستان های عالی زیادی که داره درجه یک به حساب میاد
ثور هم راستش تا قبل از mcu درجه 2 بود. ولی خب تو این سالها باید قبول کرد که درجه یک مارول شده
نقل قول کردن
farson
#22 farson 1397-01-28 14:20
به نقل از mtm:
به نقل از farson:
استاد خسته نباشید بابت مقاله یه سوالی داشتم
این درجه بندی شخصیت های مارول بر چه اساسی هست؟
یادمه اون موقع که جاستیس لیگ اکران شده بود هم صحبت از این بود که یه فیلم او شخصیتی مارول که برای یه شخصیت درجه چندم بوده و نه حتی درجه اول ینی ثور از فیلم گروهی دیسی بیشتر فروش کرده
یا حتی برای کاپتان آمریکا هم شنیدم اینو

به خاطر حضور تو کمیک های ماروله؟ که البته تا جایی که من میدونم ثور جزء گروه اورجینال اونجرز بوده و حسابی قدیمه آیرون من هم جز شخصیت های پر رنگ بود پس چرا بعد از mcu درجه اول شدن؟
ممنون میشم توضیح بدید


سئوال خوبی پرسیدی
رده بندی معمولا در طول زمان به دست میاد. یعنی بعد از مدتی که خلق شدن یک شخصیت میگذره میزان فروش کمیک های او یا محبوبیت او در خارج از دنیای کمیک مثل موفقیت سریال ها و کارتون ها و فیلم های او مشخص میکنه فلان شخصیت درجه 1 هستش یا درجه 2 و 3 . البته به مرور ممکنه یک شخصیت رتبه خودش رو به دلایلی انجام بده. البته داشتن داستان های برتر هم در این زمینه بی تاثیر نیست. مثلا دردویل که حضور زیادی در خارج از دنیای کمیک نداشته ولی به خاطر داستان های عالی زیادی که داره درجه یک به حساب میاد
ثور هم راستش تا قبل از mcu درجه 2 بود. ولی خب تو این سالها باید قبول کرد که درجه یک مارول شده




ممنون استاد
نقل قول کردن
a.v.s
#23 a.v.s 1397-01-30 01:17
با سلام،
بنظرم این پیچش داستانی میتونست در مقاله باشه که "قدرت های ثور از خودشه"
البته شاید اون پیچش داستانی مهمی نبوده (شاید بیشتر بخاطر این بوده که توی تریلر ها لو رفته) ولی از دیالوگ اودین خیلی خوشم اومد وقتی که به ثور گفت: "مگه تو ثور، خدای چکش ها هستی؟"
و بنظرم حقیقت بود.
رتبه اول که حقشه. چون دلیل تمام رتبه های زیرین، همین اتفاق بوده. هیچ وقت یادم نمیره بچه که بودم وقتی که تریلر فیلم انتقام جویان رو دیدم چقدر ذوق کردم. اون موقع هم فقط از 6 تاشون، 4 نفرشون رو میشناختم (مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، ثور، هالک)
جالبه که در این مقاله از 10 مورد، 8 مورد مارول بود که 7 موردش MCU بود. ولی انتظار داشتم این مورد هم در مقاله قرار بگیره:










مارتا :D
خدا میدونه مردم چقدر ازش meme درست کردند :-*
نقل قول کردن
Pouriya Ahmadi
#24 Pouriya Ahmadi 1397-03-11 00:41
بینظیر بود.گزینه ۳ و ۴ بدجور شوکم کردند.بهترین پیچش های داستانی ای که در فیلمهای کمیک بوکی دیدم
نقل قول کردن
mcu fan
#25 mcu fan 1398-02-05 21:39
سلام پیچش جنگ داخلی عالی بود.به خاطر این که درست زمانی که فکر میکنی فیلم قراره از موضوع خودش فاصله بگیره ونبردی بین گروه استیو،تونی وباکی علیه گروه ابرسربازان باشه،متوجه میشی که اینطور نیست و این فیلم تا پایان به هدف خودش یعنی یک جنگ داخلی پایبنده.واقعا پیچش فوق العاده ای بود
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#26 Pooyan mirzahosseini 1400-04-28 23:33
سلام بنظرم مارتا خیلی پیچش قشنگی داشت ( سه بار :D ) با رتبه بندی کاملاً موافقم
10- بنظرم اینکه ایگو مادر پیتر رو کشت خیلی خوب بود اون یک تنش احساسی برای پیتر ایجاد کرد که صدرصد واکنش تندی نشون میداد و داد همون هم یک تنش رو بین ایگو و پیتر ایجاد میشه و در ادامه ماجرا بیشتر هم میشه
9- کاملاً قابل پیشبینی بود که لوکی یه کلکی سوار کرده اما اینکه بر تخت ازگارد نشسته باشه خیلی باحال بود واقعاً خوشم اومد یعنی اگر من جای ثور بودم و باور کرده بودم که لوکی مرده و خب راستش بعد از اون تو فیلم بعدی خیلی خوشم نیومد که لوکی خیلی مسخره رفتار میکرد و تابلو بود که اون لوکی هست اما خود به خودی خودش رو خوب بود
8- راستش این داستانش رو که هرکی طرفدار کپ باشه یا بشناسدش میدونه اما خب انقدر خوب درش آوردن که هیچی از جذابیتش کم نکرد تنش خیلی خوبی بینشون بود مبارزه جالب و خیلی خوبی داشتن عالی بود و وقتی که معلوم شد که سرباز زمستان همون باکی هست که زنده مونده بار احساسی خوبی برای کپ داشت
7- ما در بتمن آغاز میکند دیدیم که هنری دوکارد هم معلم اون هست و محبت متفاوتی داره بعدش که ما یک شخص رو دیدیم که شبیه رأس الغول لباس پوشیده بود فکر کردیم اون رأس الغول هست بعد از یه سری اتفاقات که بروس معبد لیگ رو به آتش می‌کشه همه فکر میکنن که رأس مرده مثلاً خودم خیلی تعجب کردم که رأس به این راحتی مرد به نوعی برام احمقانه بنظر رسید اما فکرش رو میکردم که زنده مونده باشه بعد که دوکارد پیداش میشه میفهمیم همون رأس الغول بوده بعدش ما برمیگردیم به اینکه اون یک آدم عاقل باهوش و قوی هست که به نوعی به سنش میخوره ( :D )
6- در ارجین واندرومن تغییر بزرگی ایجاد کرد اما اصلاً بد نشد اون داره با خدای جنگ مبارزه می‌کنه و بعد می‌فهمه که خودش قاتل خدایان هست و اینکه یک الهه هم هست اونو بین دوراهی میزاره که دقیقاً مخالف هم هستن یکی راهی که خودش میخواد بره و یک راهی که به نوعی براش ساخته شده انتخاب رو براش سخت کردن
5- راستش همیشه در فیلم ها اختلافات خانوادگی خیلی جذاب هستن به نوعی یک نفرت و یک تضاد که از نسل به نسل دیگه منتقل میشه رو شاهد هستیم اینم تقریباً همونه با این تفاوت که این از جسد منتقل شد :-* ولی خب به صورت کلی خیلی پیچش تأثیر گذاری بود خیلی خوشم اومد و واقعاً اون حالت نفرتی که از خانواده پلنگ سیاه داشت و اون پیچش داستانی بخش خیلی مهمی از فیلم بود
4- خیلی خوب بود خیلی تأثیر گذار بود یعنی تا قبل از اونم فیلم خیلی خوب بود اما وقتی که این اتفاق افتاد و تونی فهمید قاتل مادر پدرش باکی بوده دیگه قضیه شخصی شده بود تنش بین کپ و تونی عالی بود بار احساسی خوبی داشت و اونجا که تونی سپر کپ رو گرفت کلا از اونجا به بعد فیلم خیلی بهتر شده بود از نظر من از روی این می‌تونم ببینم که پیچش داستانی چه تأثیری روی فیلم و روند اون داره
3- بنظرم لوگان بهترین فیلم ایکس من و یکی از بهترین فیلم های مارول بود خیلی احساسی بود من اونقدر از مرگ لوگان احساسی شدم که حتی از مرگ گوئن و تونی نشدم عالی بود و اون کلون جوان تر به نوعی داشت برتری جوانی لوگان بر پیری اون رو نشون میداد و همین که قدرت های جوانی لوگان رو داشت و داشت با اونا لوگان رو میکشت یک دلیل خوب بود که از اون تنفر داشته باشیم خیلی خوب بود لوگان واقعاً یک شاهکار بود
2- راستش اینکه فهمید پیتر اسپایدرمن هست کاملاً طبیعی هست احمق که نیست خوشم میاد که به تماشاچی احترام میزارن و اون حالت و شخصیت کارکتر رو حفظ میکنن بعدش اون لحظه میاد که درگیریشون شخصی میشه اینکه مشکل ابرقهرمان‌ ها و ابرشرور ها شخصی بشه جو خیلی باحالی رو ایجاد می‌کنه و دقیقاً همون جو ایجاد شده
1- راستش اینکه تا قبل از فیلم آیرون من چرا مرد آهنی درجه دو بود نمی‌فهمم واقعاً شخصیت فوق‌العاده ای هست حالا
راستش نیک فیوری کلا بینش جالبی داره از خوشم میاد اون می‌تونه باز فکر کنه اونا رو برای تهدیدی بزرگ دور هم جمع کرد پیچش خیلی خوبی بود ازش خیلی خوشم اومد به نوعی هیچ جور نمیشه از این یکی اشکال گرفت
ازتون ممنونم استاد خیلی مقاله خوبی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45