10 سایبورگ (Cyborg) برتر در دنیای کمیک

10 سایبورگ برتر در دنیای کمیک

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه زک اسنایدر فیلم "جاستیس لیگ" و حضور پررنگ شخصیت «سایبورگ» در آن دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

مقدمه: «سایبورگ» یا Cyborg در زبان انگلیسی از ترکیب دو کلمه  Cybernetic و Organism به وجود آمده است و به موجودی اطلاق میشود که هم اجزا و اندام ارگانیک دارد و هم مکانیکی. این واژه در سال ۱۹۶۰ در یک مقاله علمی در مورد مزایای استفاده از سیستم‌های خود تنظیم انسان و ماشین در فضای بیرونی، ابداع شد. اما از قبل از ابداع این کلمه ما شخصیت هایی در دنیای سرگرمی داشتیم که به نوعی هم انسان بودند و هم ماشین. در دنیای سینما هم چنین شخصیت هایی مثل «روبوکاپ» یا «ترمیناتور» و ... وجود داشته اند که از شهرت و محبوبیت زیادی هم برخوردار میباشند. در دنیای کمیک هم قطعا شخصیت های اینچنینی زیادی وجود داشته. حالا تصمیم گرفتم به مناسبت اکران فیلم "ددپول 2" و حضور شخصیت «کیبل» در آن این مقاله را تقدیم شما کنم که امیدوارم خوشتون بیاد.

 

- WE3

کمیک - WE3

خلق شده توسط: گرنت موریسون، فرانک کوآیتلی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک WE3 (اکتبر 2004)

خب این سایبورگ ها را داخل Top 10 نیاوردم چون بر خلاف تمام آیتم های این مقاله که شاهد ترکیب بین انسان و ماشین هستیم اما این بار شاهد ترکیب حیوان و ماشین بودیم! بله درست شنیدید.. حیوان و ماشین ! در رمان گرافیکی تحسین شده WE3 که برنده جایزه آیزنر هم شده، دیدیم که چطور دکتر «روزن بری» یک گربه، سگ و خرگوش را به سلاح های گرم و سرد  مجهز کرد و تبدیلشون کرد به سایبورگ! میتونستند حرف هم بزنند! اسمشون رو هم گذاشت WE3 ("ما سه تا") . اونا ماموریت های مخفی و سیاه مثل به قتل رساندن روسای باندهای قاچاقچی را به انجام میرساندند. وقتی هم فهمیدند دیگه بهشون نیازی نیست فرار کردند . بنابراین ارتش سعی کرد اونا رو اسیر کنه و اونا هم دست به شورش زدند. بعدش شاهد بودیم که دچار سردرگمی درباره اینکه جه چیزی خوبه و بده شدند. یعنی میخواستند خودشان را نجات دهند ولی در این راه آدم های بیگناه هم کشته میشدند. WE3 یکی از غم انگیز ترین داستان هایی هست که با حضور سایبورگ ها نوشته شده ....

 

10-  سایبر (Cyber)

سایبر (Cyber)

خلق شده توسط: پیتر دیوید، سم کیث

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 85 از کمیک Marvel Comics Presents (سپتامبر 1991)

«سیلاس بر» (Silas Burr)  از دشمنان برتر «ولورین» هستش. مثل ولورین خیلی ساله که زنده است و یک قاتل روانی هم به حساب می آید. حتی خودش گفته که در قتل های فجیع سال 1828 در شهر "وست پورت" اسکاتلند شرکت داشته.  در جنگ جهانی اول از فرماندهان ولورین در کانادا بود   و ولورین را به خاطر مهارتش در مبارزه تحسین میکرد ولی  در نهایت باهاش درگیر شد و معشوقه ولورین را هم کشت. بعدها معلوم شد که خودش هم یک میوتانت است و به خاطر آزمایشاتی که دولت رویش انجام داد کل بدنش به جز سر و گلویش، با فلز محکم و نشکن آدامانتیوم پیوند خورد و به یک سایبورگ تبدیل شد. اینجا بود که لقب  «سایبر» را بهش دادند. او بارها با ولورین جنگیده و خیلی سعی کرده اسکلت بدنش را به دست بیاورد و کاملا شکست ناپذیر شود. سایبر از قوی ترین دشمنان ولورین هستش چون بدنش به نوعی میشه گفت ضد گلوله و شکست ناپذیر هستش و اگر ولورین دارای نیروی خود شفادهی سریع نبود قطعا ازش شکست خورده بود. ضمن اینکه ناخن های سمی هم در انگشتان خودش داره و چندین بار ولورین را تا لب مرگ زخمی کرده. سایبر چندی پیش مرد ولی به صورت روح برگشته و با پسر ولورین یعنی داکن همکاری کرده تا ولورین را بکشه ولی دوباره نابود شد . اخیرا هم در جهنم و در کنار برخی دیگر از دشمنان ولورین دیده شد. ولورین یک بار درباره سایبر گفته "هیچ کس مثل او من را در نبرد عذاب نداده است".

  

9- سوپرپاتریوت (SuperPatriot)

 سوپرپاتریوت (SuperPatriot)

خلق شده توسط: اریک لارسون

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از سری اول کمیک بوک های Savage Dragon (ژوئن 1993)

اسم واقعی اش هست «جانی آرم استرانگ» که در جنگ جهانی دوم یک سرباز بود. ولی نازی ها او را اسیر کردند و به جای اینکه او را بکشند رویش آزمایشاتی انجام دادند که باعث شد قدرت های فوق بشری پیدا کنه. ولی او فرار و دیگر زندانیان را آزاد کرد. محلی که رویش آزمایش شده بود را نیز نابود کرد تا نازی ها دیگر نتوانند این آزمایشات را روی کسی دیگری انجام دهند. او سپس لباسی شبیه پرچم آمریکا بر تنش کرد و به قهرمانی میهن پرست به نام  « سوپرپاتریوت» بدل شد. سوپرپاتریوت در هنگام جنگ ویتنام علیه آن شد و در آن شرکت نکرد. تا اینکه در دهه 90 میلادی مورد ضرب و شتم شدیدی قرار گرفت و چیزی نمونده بود که بمیره. بنابراین شرکتی مرموز و غیر قانونی به نام Cyberdata او را به یک سایبورگ تبدیل کرد و تحت کنترل خودش درآورد تا برایشان کار کند. اما در نهایت تونست خودش رو از کنترل آنها خارج کنه. خلق و خو و رفتار ضد جنگ این شخصیت و همچنین آرمان هایی که بهش اعتقاد داره باعث شده یکی از برترین سایبورگ های تاریخ کمیک بشه.

 

8- استرایکر (Stryker)

 استرایکر (Stryker)

خلق شده توسط: مارک سیلوستری

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک Cyberforce (اکتبر 1992)

«استرایکر» هم مثل سوپرپاتریوت متعلق به شرکت Image Comics  است و اتفاقا توسط همان شرکت Cyberdata خلق شد. کلا بسیاری از شخصیت های سایبورگ در دنیای کمیک سابقه نظامی دارند یا برای انجام ماموریت های نظامی خلق میشوند. «مورگان استرایکر» هم یک سرگرد ارتش بود که البته میوتانت هم بود. تا اینکه در نبرد به شدت زخمی و همانطور  که گفته شد شرکت Cyberdata او را به یک سایبورگ تبدیل کرد (در واقع سه بازوی فلزی بهش وصل شد!). بعدشم به عضویت گروه SHOCS درآمد که از اعضای سایبورگ دیگری که توسط Cyberdata خلق شده بودند تشکیل شده بود و معلوم شد که گروه فاسدی است. استرایکر بعدش در نبردی مجروح شد و هنگام مداوای او یک جعبه کوچکی الکترونیکی از مغزش خارج کردند که در واقع چیزی بود که Cyberdata در سرش کار گذاشته بود تا بتونه کنترلش کنه. سپس استرایکر که از نفوذ خبیث Cyberdata آزاد شده بود گروه Cyber Force را تشکیل داد که اعضایش مثل خودش بودند و هدفشون این بود که Cyberdata را نابود کنند.

راستی تا یادم نرفته به یکی دیگر از سایبورگ های شرکت Image Comics هم اشاره کنم که «جان سخت» (Diehard) نام داره.

جان سخت - diehard

 او البته عضو گروه Young Blood بود و طبق معمول سربازی بود که دولت رویش ازمایشاتی کرده بود تا به صورت سایبورگ دربیاد و در قالب یک تیم از کاخ سفید محافظت کنه. در مجموع شخصیت جالبی بود چون اغلب نیمه انسانی او با نیمه ماشینی اش در نزاع بود. 

 

7- متالو (Metallo)

 متالو (Metallo)

خلق شده توسط: رابرت برنستاین، ال پلاستینو

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 252 از کمیک Action Comics (می 1959)

«متالو» (با نام واقعی «جان کوربن») از دشمنان اصلی سوپرمن مجسوب میشه.  در واقع یک سایبورگ رادیو اکتیو است که به کریپتونایت (Kryptonite) سبز به عنوان انرژی خودش متکی است و همه هم میدونند که سوپرمن به ماده کریپتونایت نقطه ضعف داره. در واقع کریپتونایت  از بقایای سیاره زادگاه سوپرمن یعنی "کریپتون" بر جای مانده و زیر نور زرد رنگ خورشید برای سوپرمن مرگبار میشه. بنابراین او دشمن سوپرمنه و میتونه خیلی هم خطرناک باشه. یعنی تشعشعاتی که ازش خارج میشه میتونه برای سوپرمن مرگبار باشه. ما چندین بار شاهد بوده ایم که در کمیک بوک های انتشارات دی سی منشا و سرگذشت متالو  عوض شده است. به طور مثال جان کوربرن اولش یک خبرنگار بود که در تصادف ماشین به شدت آسیب میبینه و بعدش توسط دانشمندی به یک سایبورگ تبدیل میشه و برای اینکه قلبش به حیات ادامه بده به اورانیوم نیاز داشت و دست به دزدی زد و ... در اریجین بعدی اش دیدیم که یک خلافکاره و تو تصادف بدنش آسیب میبینه و سایبورگ میشه و ... اما در نسخه مدرن متالو دیده ایم که جان کوربن یک سرباز سابق بوده که در ارتش رویش آزمایش میشه و در نهایت به موجودی ماشینی تبدیل میشه که میتونه ذهن خودش رو وارد هر دستگاه تکنولوژیکی بکنه. بنابراین الان میتونه ماشین و تجهیزات و فن آوری مختلف رو هم به بدنش اضافه کنه. متالو دشمن درجه یک سوپرمن نیست و معمولا به عنوان نوچه یا دستیار دشمنان بزرگتر او به کار میره.

  

6- لیدی دِث استرایک (Lady Deathstrike)

 لیدی دث استرایک (Lady Deathstrike)

خلق شده توسط: دنیس اونیل، لری هاما، بیل مانتلو، سل بیوسما

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 197 از کمیک Daredevil (آگوست 1983)

پدر «لیدی دث استرایک» دانشمندی بود که فرآیند ترکیب فلز آدامانتیوم به اسکلت موجودات زنده را کشف کرد. دث استرایک هم به این دلیل میخواد ولورین رو بکشه و آدامانتیوم رو از وجودش خارج کنه چون ولورین رو مقصر دزدیده شدن این دستاورد علمی میدونه. همچنین میخواد ولورین را که نمونه موفق پیوند فلز ادامانتیوم با اسکلت یک موجود زنده است رو نابود کنه تا به جز پدرش کس دیگه ای موفق به انجام این کار نشده باشه.  او اولش فقط یک جنگجوی ماهر و تعلیم دیده بود ولی بعدش از Spiral (جنگجویی که از دنیایی دیگر آمده بود) خواست تا آدامانتیوم بهش پیوند بزنه تا اپگرید های سایبرنتیک (cybernetic upgrades) مثل چنگال های تیغ مانند که از نوک انگشتانش بیرون میجهند، به دست بیاره. با وجود آنکه دث استرایک اغلب تنها عمل کرده ولی گاهی هم با گروه Reavers همراه میشه . این گروه سایبورگ هایی هستند که دشمن ولورین و مردان ایکس محسب میشوند .

گروه ویورز

در هر حال دث استرایک از اون دشمنان سمج و دیوانه ولورین است که هیچ وقت دست از تلاش برای کشتنش برنمیداره.

 

5- روبات من (Robotman)

 روبات من (Robotman)

خلق شده توسط: آرنولد دریک، برونو پرمیانی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 80 از کمیک My Greatest Adventure (ژوئن 1963)

«کلیفورد استیل» (Clifford  Steele) مردی بود که شیفته انجام کارهای خطرناک بود و دست به هر ورزش افراطی که فکرش را بکنید میزد. مثلا از رشته کوه های هیمالایا بالا میرفت در رودخانه آمازون قایق رانی میکرد و یا 6 ماه را در کنار یک قبیله آفریقایی سپری کرد! در مسابقات اتوموبیل رانی هم شرکت میکرد که ناگهان ماشینش منفجر و بدنش نابود شد. البته مغزش سالم ماند. دکتری به نام Niles Caulder مغز او را نجات داد و به بدنی روباتیک وصل کرد و نامش شد «روبات من». او پاهای مغناطیسی داشت که بهش اجازه میداد روی دیوارهای فلزی راه بره. دستانش هم میتونست فلزات را آب کنه. یک مخزن اکسیژن نیز داشت که مواقع اضطراری مغزش را زنده نگه میداشت. اولش به دلیل یک نقص فنی یک شخصیت خبیث شد ولی بعدا به گروه Doom Patrol پیوست و تعمیر شد. در واقع گروه Doom Patrol از کسانی تشکیل شده بود که مثل خود «روبات من» موجودات عجیب به شمار می آمدند و از سوی جامعه طرد شده بودند ولی رهبر گروه که همان دکتر Caulder بود (و بهش لقب Chief داده بودند و روی ویلچر مینشست ) بهشون یاد داده بود که از جامعه ای که ازشون متنفر بود محافظت کنند.

کمیک doom patrol

 

4- لیدی ترون (Ladytron)

لیدی ترون (Ladytron)

خلق شده توسط: آلن مور، تراویس چارست

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 21  از کمیک WildC.A.T.S (جولای 1995)

خانم «ماکسین منچستر» اولش یک خلافکار بود. او دوران نوجوانی از خانه فرار کرده بود و به یک قاتل و دزد تبدیل شد . اما یک بار هنگام سرقتی وحشتناک به ضرب گلوله پلیس کشته شد ولی فردی به نام Dr. Khaz نجاتش داد . یعنی اعضای بدنش را با بخش های روباتیک عوض کرد و بهش لقب «لیدی ترون» داد . سلاح های زیادی در بدنش کار گذاشته شد و دهانش نیز مثل یک توپ صوتی عمل میکرد. او سپس به گروه "گربه های وحشی" (WildC.A.T.s) ملحق شد که میتونید راجع به این گروه در این مقاله اطلاعات کسب کنید. اما همیشه با اعضای گروه مشکل داشت و وقتی هم که گروه از هم پاشید اصلا ناراحت نبود. سپس دیدیم که لیدی ترون سعی کرد با برقراری اتحاد بین انسان ها و روبات ها با سازمانی به نام Halo Corporation (که در واقع اسپانسر گروه گربه های وحشی بود) مقابله کنه.

 

3- دِث لاک  (Deathlok)

 دث لاک  (Deathlok)

خلق شده توسط:  داگ موینک، ریک باکلر

اولین حضور در عالم کمیک: شماره 25 از کمیک Astonishing Tales  (1974)

«دث لاک»   یک سایبورگ آدم کش در کمیک بوک های مارول است که از آینده آمده. میگن در دنیای آینده افسری به نام «لوثر مانینگ» بوده که بسیار هم اهل خانواده بوده و زن و بچه اش رو دوست داشته. اما در یک نبرد زخمی شد و به کما رفت. وقتی هم بیدار میشه میفهمه که دنیا به خاطر جنگ هسته ای کاملا بهم ریخته . تازه ، متوجه میشه که شستشوی مغزی هم دادنش تا یک سایبورگ آدم کش بشه. ضمن اینکه یک کامپیوتر هوشمند هم داخل مغزش گذاشته اند. دیگر قدرت های او از این قرار هستند: دستگاه های فلزی نصب شده داخل بدنش باعث شده سرعت، قدرت، بنیه ، رفلکس و طاقت فرا بشری پیدا کنه، میتونه اسیب هایی که به بدنش میرسه رو تعمیر کنه، میتونه همزمان چندین چیز مختلف رو ردیابی کنه. در هر حال «دث لاک» نهایتا موفق میشه از دست کسانی که تبدیل به سایبورگش کردن فرار کنه. اما پی میبره که زندگیش نابود شده چون همسرش با مرد دیگه ای ازدواج کرده و ... سپس تصمیم میگیره خودکشی کنه ولی نمیتونه چون برنامه هایی که داخل سرش کار گذاشته شدن این اجازه رو بهش نمیدن. پس میفته دنبال اینکه از بقیه انتقام بگیره و ... نکته بسیار جالب درباره این شخصیت اینه که بسیار روی شخصیت های مشابه تاثیر گذاشته و کاراکترهای معروفی مثل "ترمیناتور" یا "روبوکاپ" ازش الهام گرفتن! حتی ادعا میشه شخصیت سایبورگ دی سی هم از دث لاک مارول الهام گرفته. 

 

2- كیبل (Cable)

 كیبل (Cable)

خلق شده توسط: لوئی سایمنسون، راب لیفیلد

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 201 كمیك Uncanny X-men (ژانویه 1986)

«كیبل» با نام واقعی نیتان سامرز (Nathan Summers)،  پسر رهبر معروف گروه مردان ایکس یعنی «اسكات سامرز» (سایكلاپس) و كلون «جین گری» بود. او خودش هم یک میوتانت نیرومند است و میتواند تله پاتی، جابجایی اجسام با ذهن و تكنوپاتی (توانایی برقراری ارتباط با تكنولوژی) انجام دهد. در دوران نوزادی توسط «اپوکالیپس» (از دشمنان اصلی مردان ایکس که اینجا معرفی شده است) اسیر و به ویروسی Techno-Organic  مبتلا شد كه درمانش فقط در آینده موجود بود. بنابراین براي آنكه جانش نجات پیدا كند، پدرش او را به آینده دور فرستاد ( او در آینده به رهبر نیرومند شورشیانی تبدیل شد كه با «اپوكالیپس» پلید میجنگیدند). در هر حال این ویروس باعث شد تا او یک دست و چشم ماشینی داشته باشه و به یک سایبورگ تبدیل بشه. سپس كیبل به گذشته سفر كرد تا با اپوكالپیس بجنگد. پس از اینكه اپوكالیپس ظاهرا شكست خورد، كیبل مدتی را هم با «ددپول» بود. او اخیرا به عنوان محافظ و پدر معنوی میوتانت جدیدی به نام Hope فعالیت میكرد و اجازه نمیداد دیگران بهش آسیب برسانند (گفته میشه Hope قراره در اینده نژاد میوتانت ها را از نو آغاز كنه) . وقتی Hope بزرگتر شد، كیبل او را نزد مردان ایكس سپرد ولی در اقدامی فداكارانه جانش خودش را برای نجات او فدا كرد و كشته شد. البته معلومه که الان دوباره زنده شده چون در فیلم "ددپول 2" حضور داره که نقشش رو «جاش برولین» بازی میکنه.

 

1- سایبورگ (Cyborg)

 سایبورگ (Cyborg)

خلق شده توسط: مارو ولفمن، جورج پرز

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 26 كمیك DC Comics Presents (اکتبر 1980)

«ویکتور استون» (Victor Stone) ملقب به سایبورگ در طول دوران خودش چندین سرگذشت و اریجین مختلف داشته است ولی همه اونا به نوعی حول و حوش پدرش میچرخند که دانشمندی بود به نام «سیلاس استون» (Silas Stone) . بعدش حادثه ای در "آزمایشگاه های ا.س.ت.ا.ر" (S.T.A.R. Labs) رخ میده که باعث میشه ویکتور به شدت صدمه ببینه . بنابراین پدرش مجبور شد از تخصص خودش در علم سایبرنتیک و همچنین با استفاده از فن آوری های بیگانه مرموز جان پسرش رو نجات بده. او اولش از ظاهر ماشینی خودش ناراضی بود و از وضعیتی که داخلش گیر کرده بود عصبانی! ولی متوجه شد که میتونه از قابلیت های جدید خودش برای انجام کارهای خیرخواهانه استفاده کنه. او نه تنها یک رایانه متحرک است بلکه به تمام پایگاه های داده در سرتاسر جهان دسترسی داره. با تمام ماشین آلات هم میتونه ارتباط برقرار کنه و به طور مداوم هم داره اپدیت میشه! به قول معروف "همه دنیا در سر اوست"! همچنین میتونه تقریبا تمام بخش های بدن جدید خودش رو به سلاح تبدیل کنه. ویکتور اخیرا صاحب اپگریدهایی شد که باعث شده ظاهرش انسانی تر شوند و البته قابلیت های حمله ای بهتری هم پیدا کرده. سایبورگ  از اعضای اصلی گروه "تایتان های نوجوان" (Teen Titans) بود ولی دی سی الان چند ساله که داره به عنوان یکی از اعضای موسس گروه "جاستیس لیگ" ازش استفاده میکنه و خیلی هم رویش سرمایه گذاری کرده و همانطور که میدانید در دنیای سینمایی دی سی هم به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه جاستیس لیگ ظاهر شد (اریجین او را در فیلم به "مادرباکس" پیوند زدند). نقشش را هم «ری فیشر» بازی میکنه و زمزمه هایی مبنی بر ساخته شدن فیلم اختصاصی سایبورگ هم به گوش میرسه. در هر حال او را به عنوان برترین سایبورگ دنیای کمیک انتخاب کردم نه به خاطر قابلیت های شگفت انگیزی که دارد بلکه به خاطر قلب بزرگی که به عنوان قهرمانی تزلزل ناپذیر دارد و همیشه ثابت کرده جنبه انسانی اش بر جنبه ماشینی غلبه دارد. 

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقاله زیر را هم حتما بخونید:

15 روبات قهرمان (HEROBOT) برتر دنیای کمیک

25 رُبات (ROBOT) برتر مارول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1396-09-14 11:38
تریلر جنگ بینهایت به سبک کارتون های قدیمی مارول!

www.aparat.com/v/dcuIh
نقل قول کردن
P.Constantine
#2 P.Constantine 1396-09-14 12:13
ممنون بابت مقاله!
اصلا یاد سایبورگ تو جاستیس لیگ میوفتم، حالم بدجوری خراب میشه!(کاش به یه بهونه دیگه این مقاله نوشته میشد! :lol: :-* )
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1396-09-14 13:32
واقعا سایبورگ خیلی عالیه اسمشم همونه :-*
حیف که فیلم جاستیس لیگ گند میزنه به تموم شخصیتا، تازه یه مقاله دیدم نمیدونم بخندم یا گریه کنم :-? عنوان مقاله این بود پونزده فیلم افتضاحی که از جاستیس لیگ بهتره :-|
حالا نمیدونم فک کنم جاستیس لیگ شماره دوش سال بعد اکران میشه خدا به دادمون برسه، خدا بگم این زک رو چیکارش کنه
#1
خیلی تریلر باحالی بود :lol: :-)
نقل قول کردن
Richard Grayson
#4 Richard Grayson 1396-09-14 15:08
قشنگ هرچی مقاله راجب شخصیت های فیلم میشد داد داره به ترتیب میاد . اول فلش ، بعد اکوامن ، حالا هم سایبورگ . اقای ترابی سنگ تموم گذاشتن برای دی سی فنا(البته این مقاله کلی تر بود ولی دلیل اصلیش سایبورگ بود :-* ). خسته نباشید استاد.

راستی قضیه The Reavers چی بوده استاد ؟ اونا هم سایبورگ بودن ؟ فکرکنم تو کمیک های Uncanny X-men اولین حضورشون بود.
نقل قول کردن
spectacular spiderman
#5 spectacular spiderman 1396-09-14 15:46
راستی درسته که اولین حضور darth vader تو سینما بوده ولی خب بعدا کلی کمیک ازش منتشر شد و خب بعد از دکتر هانیبال لکتر و روانی برترین ویلن سینماست گفتم شاید اونم لیاقت بودن تو این لیست رو داشت
نقل قول کردن
Amirali_Pimax
#6 Amirali_Pimax 1396-09-14 21:21
مرسی استاد

یه سوال پلیس اهنی سایبورگ نیست ؟؟؟
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1396-09-14 21:30
به نقل از Amirali_Pimax:
مرسی استاد

یه سوال پلیس اهنی سایبورگ نیست ؟؟؟


چرا هست. تو مقدمه مقاله هم گفتم
نقل قول کردن
spoiler
#8 spoiler 1396-09-14 21:57
ممنون بابت مقاله خوبتون حدس میزدم سه تای اول دث لاک و کیبل و سایبورگ باشن.
فقط توی بخش کیبل ۴خط مونده به اخر اشتباه تایپی (جانش خودش )هستش مرسی.
نقل قول کردن
Hasan Spider
#9 Hasan Spider 1396-09-14 23:54
استاد ترابی ببخشید بابت اسپم ولی میخواستم کمیک Spider Woman #2 رو دانلود کنم دیدم نمیشه!
میشه کمکم کنید.
نقل قول کردن
a.v.s
#10 a.v.s 1396-09-15 00:30
چقدر خوب که با نیمه روبات و نیمه انسان های دنیای کمیک آشنا باشیم
ممنونم از شما آقای ترابی بابت این مقاله
بی شک سایبورگ اوله، چون هم بهترین سایبورگه و هم مشهور ترین.
هی اولا با خودم میگفتم بابا آخه سایبورگ چطور میتونه از بهترین ابرقهرمان ها باشه؟ تازشم، خودش یک سایبورگه اسم ابرقهرمانیش هم سایبورگه! والا قحطی اسم بوده؟ ولی دیدم نه. این ابرقهرمان هم مانند ابرقهرمانان دیگر لایق احترامه.
این ابرقهرمان هم مثل دیگر ابرقهرمانان دی سی در DCEU حیف شد. میتونست از برترین ابرقهرمانان سینما بشه که نشد. واقعا پتانسیلش رو داشت. حیف.
نقل قول کردن
Sadegh_tc
#11 Sadegh_tc 1396-09-15 09:21
مقاله بسیار جالبی بود.
البته امیدوار بودم cableنفر اول باشه و cyberرتبه پایینتری داشته باشه.
نقل قول کردن
Marc Spector
#12 Marc Spector 1396-09-15 12:31
خسته نباشید استاد،عالی.مورد 6 خط اول نوشتید(ترکیب فلز ادمانتیوم به به اسکلت موجودات زنده)
نقل قول کردن
Unknown
#13 Unknown 1396-09-15 13:12
خیلی ممنون بابت مقاله مثل همیشه عالی .
الان که داشتم مقاله رو میخوندم ، داشتم به این فکر میکردم که مشخصه که سایبورگ دی سی شماره ی اول یا دومه ولی واقعا چرا؟چرا یک فیلم یا حداقل بازی خوب و قابل قبولی از سایبورگ درست نشده که کسانی که از قدرت هاش و از همه مهم تر شخصیتش اطلاعاتی ندارند،ازش اطلاعات بگیرن که اگه فیلمی مثل جاستیس لیگ ازش استفاده شد ،بتونیم بفهمیم کیه،چون واقعا فیلم های dceu نمیتونن شخصیت هارو خوب نشون بدن :-?
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1396-09-15 17:28
به نقل از Richard Grayson:
قشنگ هرچی مقاله راجب شخصیت های فیلم میشد داد داره به ترتیب میاد . اول فلش ، بعد اکوامن ، حالا هم سایبورگ . اقای ترابی سنگ تموم گذاشتن برای دی سی فنا(البته این مقاله کلی تر بود ولی دلیل اصلیش سایبورگ بود :-* ). خسته نباشید استاد.

ممنون از شما .راستش سایبورگ شخصیت محبوب من نیست. زیاد ازش خوشم نمیاد. ولی دوست داشتم ازش یه مقاله تو سایت باشه. منتهی زیاد ازش مقاله خوب تو اینترنت موجود نیست. تا یانکه به ذهنم زسید این مقاله رو بنویسم که هم در مورد سایبورگ دی سی باشه و هم با دیگر سایبورگ های برتر دنیای کمیک اشنا بشید
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1396-09-15 17:28
به نقل از Marc Spector:
خسته نباشید استاد،عالی.مورد 6 خط اول نوشتید(ترکیب فلز ادمانتیوم به به اسکلت موجودات زنده)

مرسی که گفتی
تصحیح شد
نقل قول کردن
Unknown
#16 Unknown 1396-09-16 11:22
راستی من یک سوال داشتم؟
توی مورد 8 گفته شده مورگان استرایکر هم یک سرگرد ارتشی بود وهم یک میوتانت .
مگه میوتانت ها فقط برای مارول نیستند؟؟
نقل قول کردن
Bowman
#17 Bowman 1396-12-09 19:31
یعنی میشه قبل مرگم یه تاپ لیست از برترین لباس های گرین ارو ببینم؟ یعنی شدنیه..؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید