10 مبارزه برتر دنیای کمیک بوک

10 مبارزه برتر دنیای کمیک بوک

این مقاله به مناسبت قرار گرفتن نسخه کامل و دیجیتالی داستان شاهکار "هیچ چیز نمیتواند جاگرنات را متوقف کند" در وب سایت spidey.ir تقدیم شما میشود.

مقدمه: ذات کمیک بوک پر از تنش و منازعه است که به درگیری و نبرد بین نیروهای خیر و شر می انجامد. در واقع چون ابرقهرمانان با نیروهای یا قابلیت های خارق العاده معنا پیدا میکنند لذا دیدن مبارزات آنها به بخش لاینفک و  یکی از لذت بخش ترین اجزای کمیک بوک های ابرقهرمانی تبدیل شده است. ما تا به حال صدها یا شاید هم هزاران نبرد در دل صفحات کمیک بوکی را شاهد بوده ای که از این میان تعدادی از دیگران متمایز شده و در حافظه هواداران حک شده اند و بارها و بارها در اشکال مختلف بهشان ادای احترام شده است. این مبارزات به این دلیل ماندگار شده اند که فقط به مشت پرتاب کردن و زورآزمایی خلاصه نشده و عصاره وجودی قهرمانان را نیز به خواننده منتقل کرده اند. در این مقاله میخواهم به 10 مبارزه برتر تاریخ دنیای کمیک بپردازم ...

 

10- شکست ناپذیر علیه پدرش (آمنی – من)

  شکست ناپذیر علیه پدرش (آمنی – من)

«شكست ناپذیر» (The Invincible) قهرمانی است كه سال 2002 و به دست «رابرت کرکمن» خلق شد و توسط انتشارات Image به چاپ رسید. نام واقعی قهرمان این سری «ماركوس سباستین گریسون» است  که البته او را «مارک» صدا میکنند.  مارک قدرت های خودش را از پدرش به نام «آمنی – من» (Omni-Man)  به ارث برده ولی مادرش اهل زمین است و واقعا از داشتن این قدرت های فوق بشری لذت میبرد و خیلی هم خوشحال بود که میتونست راه پدرش را ادامه بده و به پدرش به عنوان قهرمان نگاه میکرد.  پس ببینید که چقدر شوکه کننده است وقتی که  فاش میشه آمنی – من در واقع یک مامور از نژاد متخاصم فضایی است و به زمین آمده تا زمینه را برای تهاجم به آن فراهم سازد! او به مارک پیشنهاد میکند تا در کنارش باشد ولی او که در میان مردمان زمین بزرگ شده، قبول نمیکند. در نتیجه مارک که یک جوان ایده آلیست است با پدرش میجنگد؛ یعنی با کسی که تمام عمرش به عنوان الگو بهش نگاه میکرده. نبرد آنها به شدت وحشیانه و دردناک بود و از همان ابتدا زمینه را برای کل سری کمیک های Invincible که عمق عاطفی زیادی هم دارد آماده کرد.  نبرد با شکست مارک خاتمه یافت و هنوز هم برایم شگفت انگیز است که چقدر بار عاطفی و تنش چند لایه در این نبرد انباشته شده بود.

 

 9- هالک علیه ولورین

هالک علیه ولورین

یکی از بزرگترین رقابت های قهرمان در برابر قهرمان (Hero vs Hero) در عرصه کمیک بوک، رقابت بی همتای هالک و ولورین می باشد . حتما میدانید که ولورین اولین بار در کمیک های هالک خلق شد و از همان اولش با هم جنگیدند! در حقیقت  از اونجایی که هالک و ولورین  هردو به نوعی غیر قابل نابود شدن هستند و خلق و خویی وحشی دارند، رویارویی های آن ها فوق العاده جذاب می باشند و جزو دسته حماسی ترین تقابل های دنیای کمیک جای می گیرند. این دو در داستان های کمیک بوک، نبرد های شگفت انگیز و متعددی را باهم داشتند (برای کسب اطلاعات بیشتر به این مقاله مراجعه کنید) . اما معروف ترین و وحشیانه ترین آنها در دنیای کمیک های التیمیت (Ultimate) رخ داد: ولورین توسط نیک فیوری مامور شد تا هالک را نابود کند. بعد از اینکه ولورین موفق می شود این غول سبز رنگ را در تبت پیدا کند، نبردی عظیم بین آن ها شکل گرفت. مشخص بود چنین نبردی به سادگی به انتها نمیرسه، چرا که هر دو شخصیت تا آخرین توان می جنگند و می جنگند! همینطور هم شد، این جنگ تمام  عیار در حالی به پایان رسید که ولورین توسط هالک به دو نیم تقسیم شده بود!  در نتیجه ولورین مجبوره برای اینکه دوباره خودش رو مثل روز اول ترمیم کنه، فاصله زیادی را روی زمین بخزه ! انصافا تصور این پانل هم سخته ! این نشون میده که فاکتور شفا دهنده (Factor Healing) ولورین دلیل بر آسیب ناپذیری او نیست و حتی ممکن است که دردناک ترین لحظات کمیک هم متعلق به همین شخصیت هایی باشد که فاکتور شفا دهنده دارند ! (برای آشنایی با شخصیت هایی که نمیمیرند می توانید این مقاله را بخوانید).  سال 2009 هم انیمیشنی با مضمون هالک در برابر ولورین بیرون آمد که بسیار انیمیشن موفق و خوش ساختی بود و  یکی از برترین انیمیشن های  ابرقهرمانی به شمار میاد.

 

8- بتمن علیه بِین

 بتمن علیه بین

بعد از رویداد "مرگ سوپرمن" دی سی سعی کرد یک رویداد مشابه هم برای بتمن داشته باشه که باعث بشه دچار تغییرات زیادی بشه. اما قبل از اون کمیکی رو داشتیم به نام "بتمن: شمشیر عزرائیل" (Batman: Sword of Azrael) که در آن با پسر جوانی آشنا شدیم به نام «ژان – پل والی»  که شستشوی مغزی داده شده بود تا به قاتلی به نام « عزرائیل» تبدیل بشه. او در نهایت کنترل ذهن خودش رو به دست آورد و تحت تعالیم بتمن و رابین سعی کرد به یک قهرمان تبدیل بشه. در همین زمان خبیثی جدید به شهر گاتهام آمد به نام «بین» (Bane) که هم باهوش بود و هم بسیار نیرومند (میتونید اینجا راجع بهش اطلاعات کسب کنید). بین باعث شد دشمنان معروف بتمن از تیمارستان "آرکهام" فرار کنند. سپس وقتی بتمن خسته شده بود بهش حمله کرد و طی مبارزه ای یک طرفه کمرش رو شکست و اینچنین یکی از پانل های به یاد ماندنی تاریخ کمیک بوک خلق شد (این مقاله را بخوانید). البته قبل از این نبرد بتمن خسته شده و تحلیل رفته بود زیرا یک تنه مجبور شده بود تا با فرار خبیث هایی از آرکهام مقابله کنه. سپس بین که بوی خون در آب به مشامش رسیده بود در شماره 497 از کمیک Batman با بروس وین در خانه اش روبرو میشه و مبارزه ای نمادین شکل میگیره که همانطور که گفته شد به لحظه معروف شکسته شدن کمر بتمن به دست او ختم میشه. خیلی ها شاید بگن این نبرد منصفانه  نبود و بتمن به دلیل خستگی نتونست حتی یک مشت درست و حسابی  به بین بزنه ولی باید به این افراد گفت که اتفاقا دلیل ماندگاری نبرد را باید در همین مساله جستجو کرد چون بتمن را کاملا انسانی و دارای نقطه ضعف نشان داد و در یادها و خاطره ها باقی ماند، به طوری که نولان در فیلم "شوالیه تاریکی برمیخیزد" عیناً آن را تکرار کرد. 

 

7- هالک علیه ثینگ

  هالک علیه ثینگ

هالک و ثینگ (Thing) اولش یک بار در شماره 11 از کمیک Fantastic Four با هم نبرد کرده بودند ولی نخستین نبرد واقعی حماسی آنها در شماره های 25 و 26 از این کمیک رخ داد (برای خواندن تاریخچه نبردهای بین آنها، این مقاله را بخوانید). در واقع «استن لی» و «جک کربی» به خوبی میدانستند که هواداران  سخت به دنبال دیدن نبردی تمام عیار بین هالک و ثینگ هستند زیرا آنها در آن سالها از جمله قوی ترین قهرمانان مارول از نظر زور بازو به شما میرفتند. این کمیک داستانی مرتبط با اونجرز داشت (هالک از اعضای موسس اونجرز بود ولی خیلی زود از تیم رفت و در آن زمان با اونجرز دشمن بود!). بنابراین اونجرز اون موقع به دنبال یافتن هالک بودند ولی او سر از نیویورک درآورد! «رید ریچاردز» (رهبر چهار شگفت انگیز) هم بیمار بود و «هیومن تورچ» آتشین هم که سریع از نبرد خارج شد و بنابراین فقط ثینگ بود که باید به تنهایی جلوی او قرار میگرفت. و این کار رو هم کرد و شاهد نبردی فوق العاده بودیم که به لطف طراحی های استاد کربی هنوز هم در خاطره ها مونده. داستان در شماره بعدی ادامه پیدا میکنه و  در آن گروه اونجرز از راه رسیده و با چهار شگفت انگیز تیم آپ میکنند و در حالی که به نظر میاد که نبرد داره به سود هالک تموم میشه اما او به بروس بنر تبدیل میشه و فرار میکنه. این نبرد فوق العاده و تاریخی دو تا چیز رو نشان ما داد: اول اینکه هالک یک نیروی طبیعته مثل سیل و زلزله که کسی نباید سعی کنه باهاش در بیفته! و دو اینکه ثینگ اونقدر قلب بزرگی داره که هرگز تسلیم نمیشه حتی اگه به سختی از کسی مثل هالک کتک خورده باشه. در نتیجه او در پایان این شماره خودش را به طور قهرمانانه ای بلند میکنه. الان بیش از پنجاه سال از انتشار این دو شماره گذشته ولی اون دو موردی که گفتم هنوز دست نخورده باقی مونده. یعنی هالک در اوج خودش باشه قوی ترینه و ثینگ هم اگر ببینه جان بیگناهان در خطره محاله از نبرد فرار کنه.

 

6- سوپرمن علیه دومزدی

سوپرمن علیه دومزدی

مرگ سوپرمن  از داستان های معروف و ماندگار دنیای دی سی می باشد، طی این داستان سوپرمن با دشمن نیرومند و بزرگ جثه خود یعنی دومزدی مبارزه می کند و در نهایت، به شکلی دردناک در آغوش لوئیس لین جان می دهد. سوپرمن یك شخصیت عادی نیست. او نماد بزرگ دنیای كمیك و كسی است كه سالها پیش ژانر ابرقهرمانی را شروع كرد. او سمبل سوپرهیرو ها در سرتاسر دنیاست. بنابراین كشته شدن چنین شخصیتی بسیار ناراحت كننده است. كار به جایی كشید كه حتی شبكه CNN هم مرگ سوپرمن را پوشش داد. ناراحت كننده تر اینكه او در آغوش عشق واقعی خود  مرد و همین باعث شد تا بار احساسی مرگ او صد چندان شود...  در هر حال برای کشتن سوپرمن لازم بود هیولایی ترسناک و نیرومند خلق بشه به نام «دومزدی» (که اینجا راجع بهش توضیح داده شده). دومزدی کمر به نابودی متروپلیس بسته بود و فقط سوپرمن قادر بود جلویش رو بگیره ولی در این راه جانش رو داد. نکته جالب درباره این داستان اینه که طراحانش با هم قرار گذاشتند به تدریج بر بزرگی پانل ها اضافه کنند. یعنی صفحات شماره های اولیه هر کدوم مثلا 4 یا 3 پانل داشتند ولی رفته رفته از تعدادشون کم شد. در نتیجه در شماره آخر (شماره 75 از کمیک Superman) که مرگ سوپرمن را شاهد بودیم، هر صفحه فقط یک پانل داشت و همین به عظمت حماسی نبرد بین سوپرمن و دومزدی افزود و خواننده واقعا مشت های شدیدی که این دو بر هم وارد میکردند را با گوشت و پوست خود حس کنند اما از همه مهم تر این بود که این نبرد بار دیگر نشان داد سوپرمن حاضره جانش رو برای نجات مردم جهان فدا کنه ...

 

5 -   مرد عنكبوتی  علیه  گرین گابلین  

مرد عنكبوتی  علیه  گرین گابلین

همه میدانید كه  داستان "مرگ گوئن استیسی" بسیار معروف است و خیلی ها آن را بهترین داستان تاریخ مارول میدانند و به قول مورخین دوره نقره ای كمیك (Silver Age of Comics)  با این داستان پایان رسید و دوره جدیدی آغاز شد. اما این داستان به خاطر نوع مبارزه مرد عنكبوتی با قاتل گوئن یعنی «گرین گابلین» هم بسیار اهمیت دارد. در حقیقت پیتر پاركر/اسپایدرمن در طول دوران حیات خود همیشه با خودش عهد كرده تا هیچ كسی را نكشد، حتی بیرحم ترین دشمن خود را. ولی ما در این داستان میبینیم كه پیتر پاركر بیش از حد به خطر قرمز خود نزدیك میشود و چیزی نمانده  گرین گابلین  را بكشد ولی در لحظه آخر به خودش می آید و از كشتن او  منصرف میشود (انصافا من خودم اگر جای پیتر بودم قطعا گابلین رو میكشتم!) در هر حال اين تصمیم از پيتر پاركر شخصیتی قابل احترام تر ساخت. لازم به ذکر است که نویسنده این داستان یعنی «جری كان وی» با هوشمندی كاری کرد كه گلایدر گابلین به خودش برخورد کرده  و او را بكشد تا اینجوری خواننده حس میكند عدالت اجرا شده (و چقدر هم به این صحنه در فیلم ها ،  انیمیشن ها و بازی های اسپایدرمن ادای احترام شده است). شما میتونید داستان مرگ گرین گابلین و گوئن استیسی را در اینجا  با ترجمه فارسی بخونید. در ضمن "عمو مختار" به عنوان يه گابلينولوژيست (!) برتر در  اينجا یک نظر  بسیار جالب و کارشناسی درباره اين مبارزه داده که حتما باید بخونیدش.

 

4- کاپیتان آمریکا علیه مرد آهنی  

بیاین حقیقت رو بگیم، احتمالا  برای همه ما خیلی سخت بود که نبرد بین کاپیتان آمریکا و مرد آهنی، این دو قهرمان دوست داشتنی و باتجربه رو ببینیم. چرا که ما با هر کدوم از این دو خاطره های زیادی داشتیم و توی لحظات مختلف و سخت، اونا رو متحد دیده بودیم، دوستی بین این دو بسیار محکم و پایدار بود، اما خب در داستان تحسین شده "جنگ داخلی" که اینجا ترجمه شده همه چیز فرق کرد و اونا علیه هم قرار گرفتند. در واقع بروز حادثه ای تلخ که ابرقهرمانان در آن مقصر قلمداد شدند باعث شد تا دولت قانونی رو وضع کنه تحت عنوان "ثبت نام از ابرقهرمانان". به موجب این قانون هر ابرقهرمانی برای اینکه بتونه به طور قانونی فعالیت کنه، باید حتما بیاد و هویت خودش رو به دولت فاش کنه. «تونی استارک» (آیرون من) حامی اصلی این قانون بود. ولی برخی از دیگر از ابرقهرمانان به رهبری کاپیتان آمریکا باهاش مخالفت کردند و به شورشیان فراری تبدیل شدند . سپس شاهد مبارزه بین دو گروه از قهرمانان بودیم. در نهایت در شماره آخر این کمیک ، مرد آهنی و کاپیتان آمریکا رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. انصافا نبرد بین آن ها خیلی خونین و وحشتناک بود. اما نتیجه نهایی آن با فیلم "جنگ داخلی" فرق داشت چون در نهایت استیو راجرز با دیدن خرابی که به بار آمده تصمیم گرفت تسلیم بشه و بعدش هم ترور شد. نبرد بین آنها بین دو ابرقهرمان نبود بلکه بین دو ایدئولوژی بود و واسه همین ماندگار شد.

 

3- بتمن علیه سوپرمن

  بتمن علیه سوپرمن

پس از آنكه «فرانك میلر» در دهه 80 میلادی در كمیك های «دردویل» (Daredevil)غوغا به پا كرد و حال و هوایی دارك و نوآر (Noir) گونه به آنها داد، سراغ بتمن رفت. او سعی كرد در سال 1986 با خلق كمیك چهار قسمتی "بازگشت شوالیه سیاه پوش" (The Dark Knight Returns) بتمن را كاملا به ریشه های دارك خود برگرداند. این داستان تاثیر زیادی روی بتمن و هم روی صنعت كمیك بوك داشت. به طور مثال تمام 4 قسمت این كمیك در قالب یك كتاب جمع آوری و به بازار عرضه شد و بدین ترتیب نقش بسیار مهمی در شكل گیری "رمان های گرافیكی" (graphic novels) ایفا كرد. "بازگشت شوالیه سیاه پوش" در آینده ای درب و داغان یا اصطلاحا در یك كابوس آباد (dystopia) جریان دارد و در آن بتمن بازنشسته شده ولی بلاخره به عرصه برمیگردد. این داستان بسیار روی برخی از نویسندگان و طراحان دنیای كمیك تاثیر گذاشته و نبرد نهایی آن كه بین بتمن و سوپرمن است بارها و بارها به نوعی در كمیك های دی سی تكرار شده  و  الهام بخش  فیلم "بتمن علیه سوپرمن" نیز شد. این نبرد وقتی شروع شد که دولت به سوپرمن دستور داد تا بتمن را دستگیر کنه ولی بروس وین قصد نداشت تسلیم بشه. در نتیجه بتمن و سوپرمن با هم نبرد کردند؛ نبردی خشن و وحشیانه چون بتمن زرهی برای خودش ساخته بود مختص مبارزه با سوپرمن که باعث شد نبردشان بسیار تنش آلود شود. این دو قهرمان نمادین دی سی یکدیگر را شدیدا مورد عنایت قرار دادند (!) ولی در نهایت بتمن بود که به لطف هوش بالا و آماده سازی خودش  پیروز  میدان لقب گرفت (البته او در این راه از گرین اروو و تیر آغشته به کریپتونایتی او هم کمک گرفت). همین نبرد بود که آینده رابطه و دینامیک این دو شخصیت را تا ابد تحت الاشعاع خودش قرار داد.  

 

2- مرد عنكبوتی  علیه  جاگرنات 

مرد عنكبوتی  علیه  جاگرنات

شاهكار «راجر استرن» و معروف ترین كمیكی كه تا به حال نوشته. این نبرد حماسی نه تنها یكی از بهترین های مرد عنكبوتی بلكه كل تاریخ كمیك است. در واقع این داستان خصوصیت ممتاز مرد عنكبوتی را به رخ ميكشد: او به خاطر نجات دوستی به نام «مادام وب» جان خودش را به خطر می اندازد و در مقابل دشمنی توقف ناپذیر به نام  «بولدوزر» یا «جاگرنات» (Juggernaut) قرار میگرد و در این راه هرگز امیدش را از دست نمیدهد. در این نبرد نفس گير مرد عنكبوتی در هر پانل كه سرشار از تنش و هیجان است (و با استادی توسط «جان رومیتا جونیور» طراحی شده اند)  سعی میكند با هر وسیله ممكن جلوی جاگرنات را بگیرد در حالیكه جاگرنات ابتدا او را اصلا به حساب نمی آورد! چیزی كه این نبرد را استثنایی میكند (و حتی من خیلی با خودم درگیر بودم که در رتبه اول قرارش دهم یا نه!)  در نام داستان نهفته است: "هیچ چیز نمیتواند جلوی بولدوزر را بگیرد". ولی اسپایدرمن كه به خاطر روحیه تسلیم ناپذیر خودش شناخته میشود ، در نهایت جلوی بولدوزر را میگیرد. بنابراین نبرد آنها  را میتوان در یک عبارت خلاصه کرد:  "نیروی مهار نشدنی علیه اراده شكست ناپذیر". این داستان را هر چقدر بخوانید كم است و قطعا در پایان از جای خود بلند خواهید شد و به افتخار مرد عنكبوتی برایش كف خواهید زد ... شما میتونید این داستان زیبا را به طور کامل با ترجمه فارسی در اینجا بخونید.

  

1- قهرمانان مارول علیه ثانوس

 - قهرمانان مارول علیه ثانوس

در کمیک تاریخی "دستکش بینهایت" که اینجا ترجمه شده شاهد لحظات بسیار نابی بودیم که به دلیل نبرد قهرمانان مارول با ثانوس به وجود آمدند. ثانوس برای به دست آوردن دل معشوقه اش («مرگ») دستکش بینهایت را به دست میاره و با دسترسی به قدرت های سنگ های بینهایت به خدایی تبدیل میشه که میتونه هر کاری بکنه و و با بشکن زدن نیمی از کل موجودات زنده عالم را نابود میکنه. پس قهرمانان باقی مانده مارول گرد هم می آیند و به رهبری کاپیتان آمریکا سعی میکنند با یکدیگر متحد شده و در مقابل ثانوس ایستادگی کنند. ثانوس این بار قدرتمند تر از همیشه  به یک شرور شکست ناپذیر و غیر قابل توقف تبدیل شده است، به طوری که حتی بزرگترین قدرت های عالم هم در برابر او کم می آورند. از این رو، نکته جالب ماجرا دقیقا اینجاست که قهرمانان کاملا اطلاع دارند که نمی توانند در برابر او کاری از پیش ببرند ولی تسلیم نمیشوند و عقب نمی کشند.  سپس ناتوانی آن ها در مقابل ثانوس کاملا آشکار میشود و ما شاهد شکست خوردن تک تک آن ها در این نبرد بودیم. از ولورین گرفته تا مرد عنکبوتی و ثور و سایکلاپس و هالک! هر یک از راه میرسد و سعی میکند علیرغم اینکه میداند شاید نتواند هیچ کار موثری علیه ثانوس انجام دهد اما وظیفه اش را انجام میدهد و در این راه جانش را میدهد و دست آخر کاپیتان آمریکا است که با شجاعتی مثال زدنی در مقابل ثانوس قرار میگیرد  و درسته که سپرش داغون میشه ولی یک مشت اساسی بهش میزنه که باعث میشه دلمون خنک بشه و لحظه ای ماندگار خلق میکنه! درسته او هم مثل بقیه قهرمانان مرد ولی در نهایت همه چیز به حالت عادی برگشت و این نبرد معرکه باقی ماند که باعث شد پایه ای بشه برای سکانس های اکشن مبارزه بی نظیر فیلم های "جنگ بینهایت" و "پایان بازی" ... این مبارزه در رتبه یک قرار میگیره چون دربرگیرنده تمام رویاهای ما کمیک بوک فن ها از یک جدال بین خیر و شر است؛ چیزی که اولین بار به خاطرش عاشق قهرمانان  کمیک بوکی شدیم.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

  

مطالب مرتبط:

داستان "هیچ چیز نمیتواند جلوی بولدوزر را بگیرد" ترجمه شد! + لینک دانلود

20 "آخرین ایستادگی" (LAST STAND) برتر در دنیای کمیک

20 نبرد برتر مرد عنکبوتی و گرین گابلین در دنیای کمیک، انیمیشن، بازی و سینما

15 رویداد برتر دی سی (TOP 15 DC EVENTS)

10 مبارزه برتر مرد عنكبوتی در دنیای كمیك – قسمت اول

15 صحنهٔ نمادین در فیلم های ابرقهرمانی که دقیقا از روی صفحات کمیک بوک اقتباس شده اند

برترین "آخرین ایستادگی" (LAST STAND) های ولورین در دنیای کمیک

10 مبارزه برتر مرد عنكبوتی در دنیای كمیك – قسمت دوم

10 نبرد برتر کاپیتان آمریکا

15 نبرد حماسی برتر بین قهرمانان مارول و دی سی!

5 مبارزه برتر ولورین و هالك (WOLVERINE VS HULK)

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

15 صحنه در دنیای سینمایی مارول که مستقیما از کمیک بوک گرفته شدند!

10 اتفاق بدی که برای ولورین افتاده است!

10 مبارزه برتر هالک با ثور (HULK VS. THOR) + ویدئو

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

goblin hunter
#1 goblin hunter 1399-06-02 18:20
سلام استاد ترابي مقاله خيلي خوبي بود من از همه بيشتر با بتمن عليه سوپرمن و كپ و ايرون من لذت بودم ولي به نظرم بايد مبارزه هايي ديگري در ليست مي بود.
اولي به نظرم نيمور و هيومن تورچ(كه روبات بود)
بعدي به نظرم هاكاي و بولزاي
واخري قهرمانان ديسي در برابر انتي مانيتور. :-*
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#2 SPIDERBAT 1399-06-02 20:25
سلام
ممنون از آقای ترابی بابت زحماتشون و این مقاله ی ماندگار و مهم.
واقعا شماره ی یک لایق رتبش هست و ما بهترین مبارزه و نبرد ها رو در داستان دستکش بینهایت بودیم و من خیلی از اون لذت بردم.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1399-06-02 20:47
به نقل از goblin hunter:
به نظرم بايد مبارزه هايي ديگري در ليست مي بود.
اولي به نظرم نيمور و هيومن تورچ(كه روبات بود)
بعدي به نظرم هاكاي و بولزاي
واخري قهرمانان ديسي در برابر انتي مانيتور. :-*

اگر مقاله به جای top 10 مثلا top 20 بود شاید میشد به اینکه اینایی که شما گفتی هم فکر کرد ولی قطعا تو تاپ تن جایی ندارن
من بعضی وقتا حس میکنم کاربران سایت هر چی بلدن و تو ذهنشون هست رو میگن "اینم باید میبود ..."
ولی تاپ تن یعنی بهترین بهترین ها
همه اینها رو تو ذهنم مرور میکنم و اونایی که بهترین، نمادین ترین و تاثیرگذارترین هستن رو انتخاب میکنم و البته همانطور که در مقدمه گفتم برای این مقاله برای من مهم ترین اصل این بود که جوهره شخصیت ها را در بطن نبرد متجلی شده ببینیم
نقل قول کردن
ali spidey 99
+1 #4 ali spidey 99 1399-06-02 21:41
عالی بود استاد ترابی.
من از این به بعد تصمیم گرفتم نظراتم رو تخصصی تر کنم و یه فایده ی کوچولو برای سایت داشته باشم.
در مورد شماره ده اطلاعات قبلی زیادی نداشتم ولی حالا به کمک شما در این مورد اطلاعات کسب کردم.

در مورد شماره نه.
واقعا عجب مبارزه ای!خیلی جالبه.هالک در برابر ولورین.جالبه ولورین یک نوعی به هالک وابسته است،چون ناسلامتی تو کمیک های اون خلق شده دیگه! ببینید این مبارزات چقدر حماسی هستن که مارول از روشون یک انیمیشن اختصاصی ساخته!این نشان دهنده ی اهمیت این مبارزات هست.

در مورد شماره ی هشت.
بتمن علیه بین. در واقع اهمیت این داستان تو اینه که بتمن واقعا شکست خورد!البته میشه گفت دیسی این کمیک رو خلق کرد تا موفقیت کمیک مرگ سوپرمن رو تکرار کنه.ولی خب نتونست تا اون حد حماسی و پر فروش و جنجالی بشه.اما واقعا لحظه ی شکسته شدن کمر بتمن ماندگاره!

در مورد شماره ی هفت.
مبارزه ی هالک و ثینگ به نظرم خیلی جذابه.دو تا غول مارول در برابر هم دیگه.این مبارزه تاریخچه ی بسیار غنی هم داره.که آقای ترابی براش یه مقاله ی جدا نوشته.البته باید گفت که اکثرا این ثینگه که شکست میخوره و تا حدی این مبارزه قابل پیش بینی هست.


در مورد شماره ی شش.
سوپرمن در برابر دومزدی.در واقع در مورد این مبارزه چیز زیادی ندارم چون استاد هر چی لازم بوده تا حالا گفته.اما واقعا حیف که زک اسنایدر تو فیلم بتمن در برابر سوپر من گند زد به دومزدی. گند زد به سوپر من و گند زد به این مبارزه‌.واقعا حیف.

در مورد شماره ی پنج.
چه قدر خوبه این مبارزه.و واقعا وقتی داشتم کمیک مرگ گوئن استیسی رو می خوندم،این دیالوگ خیلی من رو تحت تاثیر قرار داد:ولی مردان مغرور نیز در انتها می میرند.و نحوه ی مرگ نورمن آزبورن هم که تو فیلم مردعنکبوتی ۱ تکرار شد.

در مورد شماره ی چهار.
کمیک فوق العاده ی جنگ داخلی.
من میخوام تو این مورد یه چیزی بگم:
واقعا فرق مارول و دیسی اینجاست. مارول از روی شاهکار های خودش شاهکارهای بهتر میسازه،ولی دیسی از روی شاهکار های خودش افتضاح میسازه.
این مورد رو هم با یه دیالوگ احساسی از فیلم جنگ داخلی به پایان می رسونم:
+اون دوست منه تونی
-منم دوستت بودم.


در مورد شماره ی سه.
برای این مورد چیز خاصی نمیشه گفت.دو دوست که در برابر هم قرار می گیرن.دقیقا مثل جنگ داخلی.اما بازم حیف که جناب اسنایدر گند زد و رفت.مطمئن باشید به دارکساید هم گند خواهد زد.

در مورد شماره ی دو
من امروز یا فردا کمیک 《هیچ چیز نمی تواند جلوی جاگرنات را بگیرد》 رو یه نقد حسابی می کنم.پس قطعا این مبارزه هم تحلیل خواهد شد.

در مورد شماره ی یک
حماسی تر از این نداریم.واقعا نداریم.آخرین ایستادگی قهرمانان ما در برابر تانوس.مارول هم چه فیلمی ساخت.و واقعا فیلم پایان بازی این داستان رو به لیاقتی که داشت رسوند.



با تشکر از استاد ترابی برای این مقاله
نقل قول کردن
slade wilson
#5 slade wilson 1399-06-03 10:35
سلام استاد ترابی مقاله عالی بود استاد در شماره 2 خط آخر طور حرف ر شو نوشته نشده گفتم تا مثل همیشه مقاله عالی و بدون عیب باشه من خودم خیلی توشون حساسم بازم ممنون 8)
نقل قول کردن
super spider
#6 super spider 1399-06-03 11:44
سلام بنظرم هالک و لوگان خیلی خفن بود بتمن و سوپرمن هم خوب بود ولی سینماییش افتضاح بود :cry: :D
نقل قول کردن
iron-punk
#7 iron-punk 1399-06-03 16:50
سلام استاد واقعا مقاله ی جالبی بود ببخشید چرا دیگر ادامه ی جنگ داخلی رو ترجمه نمیکنین ?
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1399-06-03 17:12
به نقل از iron-punk:
سلام استاد واقعا مقاله ی جالبی بود ببخشید چرا دیگر ادامه ی جنگ داخلی رو ترجمه نمیکنین ?

کی گفته ترجمه نمیکنیم؟ ترجمه شده
ادیتورش سرش شلوغه. هر وقت سرش خلوت شد ادیت میکنه
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1399-06-03 17:50
به نقل از slade wilson:
استاد در شماره 2 خط آخر طور حرف ر شو نوشته نشده گفتم تا مثل همیشه مقاله عالی و بدون عیب باشه من خودم خیلی توشون حساسم بازم ممنون 8)

ممنون گفتی
اصلاح شد :-)
نقل قول کردن
King Strange
#10 King Strange 1399-06-04 15:13
استاد ترابی دستتون درد نکنه مثل همیشه یه مقاله عالی بود
چند نکته درباره شماره 1 :
خب این شماره که به واقع هم در دنیای کمیک بوک و هم بر روی پرده های نقره ای ثابت شده است که می تونه چقدر حماسی و احساسی و بزرگ باشه .
در واقع این رویداد ها و مبارزه های تکمیل کنندشون به پشتوانه کمیک تحسین شده infinity gault به وقوع پیوست . این کمیک که در مقاله 15 رویداد برتر مارول هم به عنوان برترین بود . زیرا فشار و توجه خاصی بر روی نویسنده و طراح نبود و البته دست انها هم باز بود که بدون هیچ وابستگی به رویداد خاصی یک حماسه واقعی خلق کنند .
دقیقا مثل کمیک های دردویل که در آستانه کنسل شدن فرانک میلر رو پیدا می کنه که او را دوباره به اوج بر می گرداند برای مثال شماره 187 DareDevil که دردویل تمام شماره را با صحبت کردن با بولزآی که توی بیمارستان می گذرونه . واقعا جذاب بود که نویسنده اینگونه داستان رو با صحبت بین دونفر پیش ببره و وقایع رو بهش اضافه کنه ( چون در واقع این کمیک بعد از مرگ الکترا نوشته شده بود ) و پایان این داستان بسیار زیبا بود زیرا نشان داد که یک قهرمان چگونه همیشه باید به اصولش پایبند باشد . این شماره من رو یاد کمیک The Amazing Spider Man Vol.2 38 می اندازه که توی سایت خوبمون هم ترجمه شده که داستان فقط حول گفتگو پیتر پارکر و زن عمو می می چرخه و جه قشنگ دوباره به گذشته نگاهی انداخته می شه تا ناگفته ها روشن بشن حتی اگه یه راز خیلی درد آور باشن :D :-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#11 AmirhoseinJafari2005 1399-10-18 21:20
مورد های ۱ ، ۳ ، ۵ ، ۶ ، ۸ فوق العاده بودن :-)
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#12 TMNT - FAN 1402-11-10 15:48
مقاله بسیار جالبی بود
ببخشید آقای ترابی به نظرتون نبرد شکست ناپذیر با پدرش در قسمت پایانی فصل اول سریال انیمیشنی اختصاصی خودش در حد و اندازه نسخه کمیکی بود یا نه ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید