10 ابرخبیث فوق العاده ای که در دنیای سینما خراب شدند

15 ابرخبیث فوق العاده ای که در دنیای سینما خراب شدند

این مقاله مکمل مقاله قبلی است.

مقدمه : نقش آفرینی هیث لجر فقید رو یادتونه؟ خیلی ها احتمال می دادند ممکنه شکست بخوره! و یا نقش آفرینی  هیو ویونگ برای نقش آفرینی رد اسکال که به عقیده بسیاری بهترین خبیثی بوده که در بین فیلم های مارول دیدیم(یعنی همانی بود که باید باشد). تماشای فیلم های ابر قهرمانی روی پرده سینما در حالی که با ضد قهرمان داستان مبارزه می کنند بسیار لذت بخش است. در حالی لذت بخش تر هم میشه که شخصیت خبیث داستان کاملا جوهره و ریشه ی کمیک بوکی خودش رو حفظ کرده است یعنی تبدیل صفحات کاغذی کمیک بوکی به فیلمی حماسی و خارق العاده. اصولا شخصیت های خبیث در یک فیلم نقشی کلیدی دارند و حتی میتوانند فیلمی که پتانسیل خوب بودن را داشته است خراب کند. همانند مقاله قبلی به فیلم های سال 2000 به بعد یعنی زمانی که اقتباس های کمیک بوکی بیشتر در چشم بودند ، پرداخته شده است.

( ایده این مقاله باز نیز متعلق به سایت CBR می باشد ولی چون من نیز با بعضی از گزینه ها موافق نبودم و به نظرم چند شخصیت از لست جا افتاده بودند مقاله را تا حدی تغییر دادم.)

 

10 - قلب سیاه (گوست رایدر)
15 ابرخبیث فوق العاده ای که در دنیای سینما خراب شدند

در دنیای کمیک بلک هارت یکی از تهدید آمیز ترین ویلن ها میباشد . او پسر «مفیستو» است که در دنیای مارول میشه گفت همون شیطانه. این در حالیه که بلک هارت در دنیای کمیک حتی از پدرش هم خبیث تر شد. او یک دیو ترسناک عظیم الجثه است که چشمانی قرمز رنگ داره و از بدنش تیغ های تیز بیرون زده  و ...  در کل از پدرش خیلی هیبت ترسناک تری داره. ولی وقتی این شخصیت سال 2007 در فیلم ناموفق "گوست رایدر" به کار رفت اصلا ترسناک و تهدید آمیز نبود. دیالوگ هاش هم خیلی بیخود و سطحی بود. وقتی هم با پدرش حرف میزد انگار یک نوجوان لوس و ننر بود که باباش اجازه نمیده شبهای جمعه ماشینش رو برداره با دوستاش بره تفریح!

 

9- بولزای (دردویل 2003)

بولز ای

قبل از اینکه جناب مارک استیون جانسون شخصیت بلک هارت رو خراب کنه شخصیت محبوب بولزای رو به بدترین شکل توی دردویلی که در سال 2003 ساخته شد نشان داد. واقعا شخصیتی که لباس و ماسکی خفن در دنیای کمیک به تن میکنه باید به شکل آدمی کچل و معمولی که روی پیشانی اش شکل مرکز هدف تیر اندازی است و لباس و شلوار چرمی پوشیده است و با یک ریش به اصطلاح بزی ، نشان داده شود؟ ظاهرا این تغییر شکل بی جا به پیشنهاد یکی از ادیتور های مارول یعنی Joe Quesada بود و بعلاوه کالین فرل هم لهجه ایرلندیش رو حفظ کرده بود. کلا این آقای جانسون اصلا توی انتخاب ظاهر این شخصیت ها استعداد ندارن.

 

8- جیگسا (پانیشر : منطقه جنگی)

جیگسو - پانیشر

در فیلم پانیشر که در سال 2008 اکران شد شخصیت خبیث اصلی "جیگسا" بود که یکی از برترین دشمنان پانیشر است که در این فیلم (با بازی دومنیک وست) متاسفانه هم اسم این شخصیت رو از sorta-Italian Billy Russo به the really Italian Billy Russotti تغییر دادند و هم اوریجینش رو عوض کردند. در دنیای کمیک جیگسا توسط پانیشر به سوی پنجره ای شیشه ای پرتاب میشود و صورتش با خرده شیشه ها از بین میرود ولی در دنیای سینما صورتش توی یک کارخانه بازیافت شیشه و با یک دستگاه شیشه خرد کن صورتش خراب می شود. باز هم متاسفانه چهره و ظاهر این شخصیت رو آنطوری که باید باشه ندیدیم و بیشتر شبیه به زامبی شده است.

 

7- ونوم (مرد عنکبوتی 3)

15 ابرخبیث فوق العاده ای که در دنیای سینما خراب شدند

فیلم مرد عنکبوتی 3 مشکلات و ایرادات عدیده ای داشت ولی یکی از گناهان نابخشودنی این فیلم این بود که ونوم را تلف کرد. ونوم یکی از شناخته شده ترین و قوی ترین دشمنان مرد عنکبوتی  است ولی در این فیلم یک خبیث بی مصرف بود. با وجود اینکه فیلم اریجین او را وفادارانه روایت کرد ولی ما به قدر کافی اکشن از ونوم ندیدیم چون مرد عنکبوتی بیش از حد سرش با هری آزبورن، مردشنی و البته حرکات رقص (!!!) گرم بود. بازی توفر گریس در نقش ونوم هم چنگی به دل نزد و قدرتمند نبود. ونوم لیاقتش رو داره که در یک فیلم مرد عنکبوتی به تنهایی بار خباث داستان را بر دوش بکشه، نه اینکه فقط یک سوم خباث یک فیلم بدردنخور باشد. امیدواریم سونی و مارول از اشتباهات مرد عنکبوتی 3 درس گرفته باشند و ونومی ببینیم که به جای اینکه در میان جمعیتی از دیگر ابرشروران گم شود، وحشت به دل مرد عنکبوتی و نزدیکان او بیندازد.

 

6- بولدوزر (ایکس من : The Last Stand)

جاگرنات - یولدوزر

بولدوزر ، شخصیتی که همگی آن را به عنوان شخصیتی قوی هیکل و نابودگر میشناسیمش که تقریبا غیر قابل توقف است و در دنیای کمیک این شخصیت برادر ناتنی "پروفسور ایکس" است که قدرتهایش را از یک الماس به دست آورده است و از دشمنان خونی ایکس من است. در کمال ناباوری در فیلم سوم ایکس من بولدوزر فقط یکی از افراد احمق مگنتو هست که اصلا هیچگونه رابطه ای با پروفسور ایکس ندارد! (در دنیای کمیک او برادر ناتنی اوست) در ضمن لباسش هم بسیار احمقانه است و اصلا حتی کلاه ماسکش بیشتر شبیه به کلاه ایمنی است و بیشتر شبیه به "شردر" دشمن "لاکپشت های نینجا" شده است! از همه بدتر اینکه او اصلا ابهت دنیای کمیک را ندارد و تبدیل شده به خبیثی درجه چندم!

 

5- دومزدی (بتمن علیه سوپرمن : سرآغاز عدالت)

دومزدی فیلم بامن علیه سوپرمن

فیلم "بتمن علیه سوپرمن" کلا بسیار مورد عنایت (!) هواداران کمیک بوکی و منتقدین سینمایی قرار گرفته. اما چیزی که واقعا ما رو آزار میده اون یک سوم نهایی فیلمه که قراره داستان به نقطه اوج (climax) برسه. البته باید اذعان داشت که تریلرهای فیلم این نقطه اوج رو از قبل برامون اسپویل کرده بودند! چیزی که باقی مانده بود نحوه خلق شدن هیولایی بود به نام «دومزدی» که دوست داشتیم ازش سر دربیاریم که اونم به بدترین نحو ممکن انجام شد! همانطور که در این مقاله گفته شد، دومزدی یکی از برترین و ترسناک ترین دشمنان سوپرمن است ولی در این فیلم از هر جهت غیر جذاب بود. او خیلی عجله ای وارد داستان شد و اریجین اش به شدت احمقانه بود. چیزی که ما دیدیم این بود: «لکس لوثر» از فن آوری مهندسی ژنتیک کریپتونی استفاده میکنه تا سلاحی بسازه که باهاش بتونه سوپرمن را نابود کنه و با ترکیب خون خودش با جسد «ژنرال زاد» باعث به وجود آمدن هیولایی به نام «دومزدی» میشه!!! این مساله واقعا هواداران را عصبانی کرد چون دومزدی از اون دشمنان برتر سوپرمنه که هواداران خیلی ساله منتظر یه حضور درست و حسابی از او در دنیای سینمایی بودند. ولی نحوه خلق شدن او در فیلم "بتمن علیه سوپرمن" واقعا بد بود. در نبرد نهایی هم اصلا شاهد نبردی به یاد ماندنی با دومزدی نبودیم و تا میخواستیم از نبرد لذت ببریم بتمن و حضور بی معنی واندرومن حالمان را میگرفتند! و البته ظاهرش دومزدی در این فیلم بیشتر شبیه به یک لاک پشت بدون لاک بود تا اون هیولای توقف ناپذیر دنیای کمیک ها که سوپرمن را کشت!

 

4- دکتر دووم (چهار شگفت انگیز 2015)

دکتر دووم

یکی از بدترین ویلن ها در دنیای سینما و یکی از برترین ویلن ها در دنیای کمیک! یعنی بارها باید فاکس رو نفرین کرد که این شخصیت رو هیچوقت نتونسته خوب تحویل مخاطبان بده. باز هم اون نسخه قبلی دکتر دووم در دو فیلم اول "چهار شگفت انگیز" کمی قابل تحمل تر بود ولی اونی که تو نسخه ریبوت سال 2015 دیدیم اصلا قابل هضم نیست. ما شاهد شخصیتی سابقه دار هستیم که تشنه قدرت است و دلایلش برای کار های خبیثانه اش بسیار مزخرف میباشد. ظاهر این شخصیت هم که کلا افتضاح  و غیر قابل باور است و اصلا شباهتی به دکتر دوومی که ما میشناسیم ندارد و بیشتر شبیه به ربات و یک چیزی در همین مایه ها است. باورمون نمیشه شخصیت پردازی او مطابق یک هکر غرغروی رایانه بود که آخرش شبیه به ترکیبی از "آدمک های آزمایش تصادف" (Crash test dummy) با روبات درب و داغون ترمیناتور میشه!!! (این عکس رو ببینید).  کلا همه فیلم های چهار شگفت انگیز تا به امروز یک اشتباه مشترک داشته اند : به جای نشان دادن غرور و تکبر دکتر دووم ، او را تبدیل کردند به یک شخصیت عقده ای و  انتقام جوی فرومایه! ضمن اینکه اریجین او را هم متصل کردند به اریجین چهار شگفت انگیز. واقعا چرا؟

 

3- آپوکالیپس (ایکس من : آپوکالیپس)

15 ابرخبیث فوق العاده ای که در دنیای سینما خراب شدند

وقتی اعلام شد قراره اسم فیلم جدید ایکس من، Apocalypse باشه هواداران سر از پا نشناختند. چون خیلی ها میگن آپوکالیپس بعد از مگنتو بزرگترین دشمن تاریخ مردان ایکسه. خیلی ها هم از دیدن چند باره مگنتو و ربات های سنتینل در فیلم های ایکس من خسته شده بودند و خبر به کار رفتن آپوکالیپس در فیلمی از ایکس من واقعا براشون هیجان انگیز بود. بنابراین حضور او در دنیای سینما همه رو ذوق زده کرد. تا اینکه اولین عکس از او منتشر شد. اکثرا گفتند این که بیشتر شبیه به Ivan Ooze شخصیت خبیث فیلم سینمایی پاور رنجرز در (1995) میباشد! انصافا هم حق داشتند. خودتون میتونید اینجا قضاوت کنید. از ظاهرش که بگذریم ، شخصیت پردازی و انگیزه های آپوکالیپس هم در این فیلم شباهتی با دنیای کمیک نداشت و بیشتر وقتش به سخنرانی گذشت! حتی بازیگر توانمندی مثل «اسکار آیزاک» هم نتونست از اپوکالیپس یک تهدید درست و حسابی بسازه.

 

2- گالاکتوس (چهار شگفت انگیز 2)

گالاکتوس

پس از فیلم اول چهار شگفت انگیز در سال 2005، برای هواداران چیزی نبود که به خاطرش برای دیدن قسمت دوم هیجان زده بشن. تا اینکه اعلام شد گالاکتوس به عنوان برترین ویلن برتر کیهانی دنیای کمیک قراره در قسمت دوم باشه . در دنیای کمیک که خودتون میدونید گالاکتوس چه جلال و جبروتی داره (اگه نمیدونید این مقاله رو بخونید). ظاهرش هم به شدت نمادین و iconic است. پس چرا فاکس بهش تونست گند بزنه؟ اینطوری: تبدیلش کرد به یک ابر (cloud) بزرگ! چون همه میدونن ابرهای بزرگ چقدر ترسناک هستند! فاکس اگه بودجه ای که برای ساخت این ابر رایانه ای اختصاص داده بود را میداد به شوهر عمه «مختار» که بره لباس پلاستیکی بنفش گالاکتوس  بخره تنش کنه، هواداران راضی تر بودند! ضمناً گالاکتوس یک تهدید عظیم کیهانی است. او آنقدر بزرگه که باید در چند فیلم باهاش جنگید نه اینکه در 10 دقیقه آخر فیلم بیاد و بره!!!

 

1- جوکر (جوخه خودکشی)

عکس جوکر

دیوید آیر نیز  با فیلم مزخرف "جوخه خودکشی" به زک اسنایدر و جوئل شوماخر به عنوان کارگردانان ناتوان دی سی  پیوست. شخصیتی که از درجه یک ترین و بهترین خبیث ها در تاریخ کمیک است تبدیل به موجودی دیوانه ولی ناتوان که بیشتر جنبه تبلیغاتی در فیلم را داشت که بتواند بهتر فروش داشته باشد و حتی شبیه به گانگستری دیوانه بدل شده است. حتی ظاهر این شخصیت نیز بیش از حد تغییر داده شده است و خبری از زخم کنار لب جوکر نیست. چیزی که انتظارش را داشتیم دیوانه ای خنده دار و با عمق شخصیتی بالا مثل جوکر آقای نولان بود و نه شخصیتی کم عمق که بسیار ضعیف در فیلم ظاهر شده است.  همچنین رابطه بین او و هارلی کوئین هم بسیار پرنقص است. آنها  در دنیای کمیک رابطه ای عمیقا پیچیده و دارای نقص ولی در عین حال وفادارانه ای با هم دارند و در زیر تمام رفتار و تعاملات جنون آمیز بین آنها نوعی احترام متقابل وجود دارد چون هر دو حس میکنند به هم شباهت دارند. در فیلم جوخه انتحاری آنها اکثر وقت را جدا از هم هستند ولی همش به یکدیگر فکر میکنند. «مارگو رابی» در نقش «هارلی کوئین» به اون درجه اعلا از وفاداری جنون آمیز به جوکر دست یافته. «جرد لتو» هم همچون یک نوجوان قلب شکسته میمونه! ولی هیچ ارتباط معنادار و جذابی بین آنها وجود نداره. انگار که در دو موج رادیویی متفاوت سیر میکنند و با هم مچ (match)نمیشوند. اصلا انگار در دو فیلم متفاوت حضور دارند! نمیدونم شاید به خاطر نوع شخصیت پردازی جوکره. یا شایدم به خاطر سبک بازیگری جرد لتو بوده یا شایدم جرح و تعدیل های زیاد وانر در این فیلم باعث به وجود آمدن این مشکلات شده. ولی در هر حال هر چه که هست ما نه  نشانی از شاهزاده دلقک جنایت محبوب گاتهام را در این فیلم میبینیم و نه  زوج محبوب این شهر را! 

 

نظر شما چیست؟ به نظرتون کدوم ابر خبیث های کمیک بوکی در دنیای سینما خراب شدند؟

 

قربانعلی

علی قدیانی

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

 

مقالات زیر رو هم از دست ندید:

7 ابرشرور کمیک بوکی دنیای سینما که باید ریبوت شوند

10 ابرقهرمان فوق العاده ای که در دنیای سینما خراب شدند

15شخصیت مارول که توسط دیگر استودیوهای هالیوودی نابود شدند!

بدترین بازیگرانی که برای فیلم های ابرقهرمانی انتخاب شدند

10 فیلم ناامید كننده ابرقهرمانی

بدترین فیلم های كامیك بوكی تاریخ سینما!

50 دلیل برای تنفر از فیلم "بتمن علیه سوپرمن"

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mr.Harper
#1 Mr.Harper 1396-05-21 15:08
بجز بولزای و دکتر دووم و جیگسو بقیه این فیلما رو دیدم و این شخصیتا تبدیل به یه فاجعه تاریخی شدن. دومزدی که از ویلن های محبوبمه تو فیلم bvs که خود فیلم هم افتضاح بود فقط از بین بردنش. یعنی شخصیتی که سوپرمن رو کشته اول بسم الله که اومد تو فیلم کشته شد. واندرومن و بتمن هم که فقط اون وسط مزاحم بودن
جوکر که اصلا هیچی. تماما گند زد به خاطرات خوبی که هیث لجر ساخت. تنشو هم تو گور لرزوند
بلک هارت و ونوم هم که یه بچه خوشگل بودن تا ویلن
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1396-05-21 15:22
همشون یکی از یکی بدتر. البته من پانیشر و بی باک رو ندیدم. ولی عکس بولز آی نشون میده که چقدر مضحکه.
ویلن های دیگه ای هم هستن که بد بودن ولی چون زیاد محبوب نبودن نمیشه تو لیست گذاشت، مثل ویلن های مرد آهنی ۲ که حضور چشمگیری نداشت و ثور ۲ که ویلنش یه الف بود. همینطور مترسک بتمن نوالان.
یا الکتروی مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲. البته این یکی هم میشد تو لیست باشه.
نقل قول کردن
nightspider
#3 nightspider 1396-05-21 15:33
این دوتا اصلا فاجعه اند:دکتر دووم،گالاکتوس
بنظرم الکترو ی فیلم مردعنکبوتی شگفت انگیز دو میتوانست جزو این لیست باشد.هر موقع توی این فیلم میبینمش حالم به هم میخورد.
بنظرم باید دکتر دووم رو اول میگذاشتی.کلا این فاکس آبروی چهار شگفت انگیز رو برد.تازه یکی از دلایل کم فروش شدن کمیک های چهار شگفت انگیز همین فیلم های مزخرفی بود که فاکس ساخت و بعد باعث شد کمیک چهار شگفت انگیز کنسل بشود.
نقل قول کردن
Unknown
#4 Unknown 1396-05-21 15:41
خیلی ممنون بابت مقاله دستتون درد نکنه
فقط ی سوال؟ CGI چیه؟اخه تو مقاله دیدم نمی دونم چیه؟
نقل قول کردن
The Dark Knight
#5 The Dark Knight 1396-05-21 15:57
جوکر نباید نفر اول می بود ، جوکر جوخه خودکشی خوب نبود ولی انتظار اول شدنش رو نداشتم به نظرم اگر گالاکتوس اول میشد بهتر بود اخه گالاکتوس اگر کسی درباره چهارشگفت انگیز چیزی نمی دونه و می خواد فیلمش رو نگاه کنه میگه تمام مردم کره زمین از طوفان میترسن، ما فقط طوفانی میدیدیم که داشت زمین رو نابود می کرد.
نقل قول کردن
muhammad
#6 muhammad 1396-05-21 16:10
قلب سیاه که مسخره و کاملا ضعیف بود ندیدیم هیچ کاری تو فیلم بکنه فقط جانی رو اینور اونور پرت میکرد
جرد لیتو هم که گند زد به جوکر
اصلا تو فیلما ابر قهرمانا دشمن نداشته باشن بهتره ( پ ن پ با دشمن فرضی باید بجنگن)خخخ
نقل قول کردن
S. Mahdi
#7 S. Mahdi 1396-05-21 16:12
مقاله خیلی خوبی بود؛ ممنون آقای قربانعلی. واقعا حیف که این ویلین ها به خاطر بی دقتی و نادانی کارگردان ها و کمپانی ها اینقدر مضحک به تصویر کشیده شدن. اون از دکتر دووم که بی شک یکی از بهترین ویلین های تاریخ کمیکه ولی تو فیلم Fantastic Four اینقدر افتضاح بود، اون از آپوکالیپس که در دنیای کمیک بسیار ویلین خوبیه ولی تو فیلم اینقدر بد بود، اونم از دومزدی که فاجعه بود. گالاکتوس هم که اصلا... بقیه هم که نیازی به توضیح ندارن. ولی از نظرم جوکر نباید اول میبود؛ چون تو فیلم حضور چندانی نداشت و واقعا قضاوت درموردش هنوز زوده. از نظرم گالاکتوس باید اول میشد و لکس لوتر (توی BvS) باید دوم میشد (واقعا افسوس برای اسنایدر که شخصیت کاریزماتیک و جاه‌طلب و بی‌نظیری مثل لکس لوتر رو اینطور در BvS به تصویر کشید.) در هرحال واقعا ممنون آقای قربانعلی بابت مقاله، خسته نباشید :-)
نقل قول کردن
sib khan
#8 sib khan 1396-05-21 16:20
وقتی مقاله رو میخوندم داشتم گریه میکردم :cry: واقعا حیف بودن واقعا حیف :sad:
نقل قول کردن
Erikshad
#9 Erikshad 1396-05-21 18:57
نمی دونم نورمن آزبورن توی TASM2 رو میشه جزو این لیست قرار داد یا نه ( آخه اصلا تو فیلم خبیث نشد ) ولی اگه میشد حتما شماره‌ی 1 میزاشتمش
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#10 Captain Steve Lover 1396-05-21 19:18
عالي بود...با اجازه نظرم رو درمورد همشون عرض ميكنم ...

گالاكتوس: اين حادثه اي كه اخر فيلم FF 2007 رخ داد اصلاً براي يك مخاطب عادي سينما قابل درك نيست...يعني متوجه نميشه چي شد...و البته توهين به كميك فن هاست چون برترين خبيث كيهاني كميك ها(بنظر من) رو به افتضاح ترين شكل نشون داد.

دومزدي:نقش افريني فاجعه بار جسى ايزنبرگ در نقش اين لكس لوثر جوكر نما واسم غير قابل تحمل تر بود تا دومزدي... دومزدي و لكس لوثر هر دو بايد تو ليست ميبودن...دومزدي در مقايسه با كميك هاش خيلي افت داشت و از نظر سينمايي هم ويلين خوبي نبود...

جيگسو:اين ويلين در مقايسه با كميك شايد ضعف هايي داشته باشه...ولي بنظرم از نظر سينمايي خيلي خوب بود...من هر انتظاري كه از يك ويلين داشتم رو تو شخصيت پردازي اين ويلين ديدم...شخصيت پردازيش لاقل بهتر از خود پانيشر با بازي ري استيونسون بود...

قلب سياه: دو فيلم Ghost Rider دوتا فاجعه بودن...دگ كاملا واضحه...مفيستو در قسمت اول يكم قابل قبوله...ساير شخصيت پردازي ها از بيخ اشتباه و بدرد نخوره...بلك هرت مزخرف ظاهر شد...مزخرف درگير شد با جاني بليز....و از همه بدتر به مزخرف ترين شكل كشته شد...

قيامت:واقعا درست! تا حالا دقت نكرده بودم...كپى بيشرمانه از رونان در فيلم محافظان كهكشان..البته نشون دادن يك ويلين قدرتمند خيلي سخته...التران هم نسبت به كميك ها انقدر قدرتمند نبود...يا گالاكتوس تو ff 2007 افتضاح بود...يا ملكيث...يا قيامت ...نشون دادن ويلين قدرتمند سخته تو سينما...تا اينجا فقط يه ويلين قدرتمند بوده كه تو سينما حتي بهتر از كميك نشون داده شد...اونم ارباب بعد تاريكي هست... اميدوارم تايتان ديوانه هم تو اونجرز هاي بعد بدرخشه ...ولي نشون دادن ويلين قدرتمند تو سينما كلاً سخته...

دكتر دووم: :-x

جوكر: :-x
نقل قول کردن
amir_avengers
#11 amir_avengers 1396-05-21 19:27
در مورد جوکر که من بیشتر یاد یه دختر بچه تازه ارایش یاد گرفته میفتم :-)
نقل قول کردن
mehran spidey
#12 mehran spidey 1396-05-21 19:40
ممنون بابت مقاله واقعا مقاله ی خواندنی بود ;-)

راستش من فیلم گوست رایدر رو ندیدم و خب البته از این موضوع ناراحت هم نیستم فیلم چندان جذابی نیست اما قلب سیاه رو میشناسمش اینی که تو فیلم بود کاملا فرق داشت با اونی که تو کمیک بود واقعا قیافه ی چرتی داشت تو فیلم بولزآی هم دست کمی از اون نداره و حتی از اون هم بدتره خداییش این چه بولزآیی هست آخه :-x

جیگسو تو فیلم پانیشر : منطقه ی جنگی منو یاد زامبی های سریال مردگان متحرک میندازه :lol: طراحیش خیلی بد بود .

ونوم هم همون طور که تو مقاله اشاره شد فقط ظاهرش خوب بود شخصیت پردازیش واقعا افتضاح بود امیدوارم دیگه ونوم رو توی دنیای سینما با این وضعیت نبینم !

در مورد گالاکتوس ، دکتر دووم و اپوکالیپس و جوکر واقعا چیزی برای گفتن ندارم :-x

بولدوزر توی سری فیلم های ایکس من خیلی لاغر اندام بود ، یعنی قیافش اصلا به اسمش نمیخورد ، واقعا ازش خوشم نمیومد شخصیت پردازیش هم اصلا خوب نبود .

دومزدی هم که بیشتر گند زد به فیلم واقعا انتظار نداشتم دومزدی رو اینطوری تو فیلم نشون بدن .

در کل بابت این مقاله ممنون ;-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#13 Cap-Spider Potter 1396-05-21 21:38
مقاله جالبی بود...
به نظرم گزینه ها همگی به جا بودن...
نقل قول کردن
زرتشت
#14 زرتشت 1396-05-21 21:52
به نظر من باید دکتر دوم نفر اول میشد.گرین گابلین(TASM 2) هم باید تو این لیست قرار می گرفت.
یه سوال هم داشتم.بولدوزر همون جاگرناته؟
نقل قول کردن
Parsahimself
-1 #15 Parsahimself 1396-05-21 22:33
کی گفته جوکر اسکواد خراب شده؟ جوکر جرد لتو عالی بود تنها نکته ی مثبت توی یک فیلم به درد نخور. مسلما شما از فیلمی که کلا توش 5 دیقه بتمن داشته توقع یه ویلنی مثل جوکر دارک نایت ندارید که؟
و علاوه بر اون بعد از اضافه شدن یه سری صحنه به نسخه ی بلوری باز هم خیلی صحنه های جوکر کماکان حذف شده باقی موندن. جرد لتو واقعا این نقشو عالی اجرا کرد و هیچ بحثی در موردش نیست، من به شخصه نسبت به جوکری که هر بار یه اریجین برا خودش تعریف میکنه بیشتر باهاش ارتباط برقرار کردم !
جوکر لتو خراب نشد ! حقش ضایع شد .خیلی فرق هست بین اینا. اصلا کاریم به این ندارم که توی سی بی آر رتبه ی اولو گرفته چون توی همون سایت هم اگر بگردید مقالاتی با این عنوان که چرا جوکر لتو جوکر بهتری از جوکر لجر بود پیدا می کنید.
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
+1 #16 Captain Steve Lover 1396-05-21 22:37
#17
جوكر جرد لتو ٥ دقيقه حضور نداشت ...سكانس تيمارستان...سكا نس هليكوپتر...سكان س رومانتيكش با هارلى...هرطور حساب كنى ٥ ديقه نميشه
ببين من به شخصه اصلاً برام اهميتى نداره بگم فلان فيلم يا فلان كركتر چقدر به كميك وفاداره...چون Purist نيستم...ولى بنظرم بايد از نظر سينمايي فيلم قوى باشه...فضا و جو فيلم شما چه بخواي و چه نخواي روي نحوه شخصيت پردازي تاثير ميزاره...و چون ما جرد لتو رو تو فاجعه اى بنام جوخه انتحار ديديم از جوكر خوشمون نيومد...شايد اگر جوكر رو تو شاهكارى مثل شواليه تاريكي ميديديم اينطور نميشد...هرچند من بنظرم آقاى قدياني حرفشون درسته كه ميگن شخصيت پردازي اشتباه انجام شد به نسبت كميك ها...ولي من بالاتر هم گفتم اصلاً بيا خوب بودن از نظر كميكي بودن رو بزاريم كنار...كميكى بودن يا نبودن اهميتي نداره و ميتونم واسش خيلي دليل بيارم...جوكر جرد لتو اگر خوب بود نامزد تمشك طلائي نميشد!...ببين وقتى ميگم بايد از نظر سينمايي خوب باشه...يعني واسه افراد عادى و غير كميك فم ها قابل درك باشه...يعني انگيزه هاى جذابى براي خبيث بودن داشته باشه...يعنى چه نقشش كم باشه يا زياد خباثتش رو بهمون ثابت كنه...ايجاد چلش واسه قهرمان داستان(كه البته تو جوخه خودكشي اين مهم نبود)...تو همين ليست ويلين هايى بودن كه در مقايسه با كميك ضعف داشتن ولي از نظر سينمايى عالى بودن...مثل قيامت...مثل جيگسو...ولى جوكر و دكتر دووم فاجعه بار بودن!هرچند بنظرم دووم از جوكر هم بدتر بود.ولى بهرحال وقتى تاييد ميشه جرد لتو تو جوخه خودكشي هست و اسمش تو ٥ بازيگر اول ليسته و تو تريلر ها و پوستر ها عالى بنظر مياد...و وقتى فيلم اكران ميشه ميفهميم نقشش از كيلر كراك هم كمتره و همونم كه هست مزخرفه...بايد تو اين ليست باشه...شما تا صبح هم برام دليل كميكى بياريد درست نيست برادر من...كميك فن ها خيلي باشن ١٠-١٥ درصد افراد دنيا...حرفتو سينمايى و تكنيكي ثابت كن...جوكر انقدر ضعيف و غير حرفه اى بود كه تمشك طلائي برد...خيلي از منتقدين هم به همين جوكر گير دادن و نمره كم كردن كه در نهايت ٢٥ گرفت اين فيلم!
يه خبيث با نقش افرينى ضعيف و شخصيت پردازي ضعيف و بدون درصدى كاريزماتيك بودن رو ميتونى بگي حتي متوسط؟!
تنها نمته مثبت جوخه هارلى بود ...اونم چون تو سيركى بنام جوخه انتحار بيشتر درخشيد از بقيه خوب بنظر ميومد...شخصيت پردازى زيلوت هاى كايسيليوس تو دكتر استرنج بهتر بود از شخصيت هاى جوخه انتحار...
موفق باشى...
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1396-05-21 22:55
ممنون از اقای قربانعلی بابت مقاله عالی خودش که به نوعی مقاله چند روز پیش من رو هم تکمیل کرد
با تک تک ایتم ها موافقم
اونایی که میگن گرین گابلین tasm2 هم باید میبود اشتباه میکنند . چون اون گرین گابلین نبود واقعا. شاید بشه گفت یه "گابلین" بود. گرین گابلین نورمنه که واقعا حضورش اونقدر کم بود که نمیشه درباره اش قضاوت کرد. اگه قسمت سوم ساخته میشد اونوقت میشد نظر داد
درباره جرد لتو هم نظری نمیتونم بدم چون من کلا فقط تونستم 20 دقیقه از جوخه انتحاری رو تحمل کنم. بقیه اش رو ندیدم
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#18 Cap-Spider Potter 1396-05-22 00:09
#16

بله، Juggernaut به معنی یه نیرو مخربه، یه نیرویی که غیرقابل توقف و نابود کنندءس ... که دقیقا شخصیت جاگرنات رو شرح میده ! :D
نقل قول کردن
Mohammadali1381
#19 Mohammadali1381 1396-05-22 01:18
ممنون از مطلبتون
اقای ترابی یه سوال؟تو فیلم logan چه بلایی سر جین اسکات و...افتاد
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1396-05-22 08:26
به نقل از Mohammadali1381:
ممنون از مطلبتون
اقای ترابی یه سوال؟تو فیلم logan چه بلایی سر جین اسکات و...افتاد

اینجور که تو فیلم مطرح شد قدرت های پرفسور اگزاویر از کنترل خارج شدن و باعث کشته شدن میوتانت ها شدن
احتمالا این دو نفر هم اونجا کشته شدن
نقل قول کردن
spider power
#21 spider power 1397-12-14 19:32
آقای قربانعلی به نظرم انتخاب توفر گریس برای ایفای نقش ادی براک/ونوم اشتباه نبود توفر گریس واقعا خوب و ظریف بازی کرد و اینکه بنظرم ونوم در مرد عنکبوتی ۳ یک نکته مثبت دیگه هم داشت در آن نبرد پایانی چهار نفره واقعا جلوه های ویژه ونوم فوق العاده بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید