10 کمیک برتر جوخه خودکشی (Suicide Squad)

10 کمیک برتر جوخه خودکشی (Suicide Squad)

به بهانه انتشار فیلم جوخه خودکشی جیمز گان، سایت اسپایدی 10 داستان برتر این گروه را خدمت شما معرفی میکند!

 

10- The Phoenix Gambit

کمیک جوخه خودکشی

چاپ شده در شماره های 40 تا 43 از سری اول کمیک های Suicide Squad

این داستان تلاشی بود برای اینکه جوخه خودکشی (که دی سی در دهه 80 میلادی شروع به چاپ آن کرد)   برای دهه 90 میلادی احیا شود تا خوانندگان این دهه ارتباط بیشتری باهاش برقرار کنند. قبل از این داستان  گروه جوخه خودکشی منحل شده و به یک سازمان خصوصی تبدیل شده بود. آماندا والر هم به زندان افتاده بود (که البته بعدا دولت بهش عفو داد).  بنابراین هر کی رو که دلشون میخواست استخدام میکردن و نظارت خاصی هم روی تیم وجود نداشت. در نتیجه با گروهی مواجه بودیم اعضایش دیگر لباس مخصوص بر تن نداشتند و همچون کارمندان دولتی لباس میپوشیدند!  ضمن اینکه برخی از اعضا مثل Bronze Tiger از نظر روحی و روانی بی ثبات تر شده بودند. این داستان بسیار پیچیده بود و در آن میشد المان های جاسوسی، تعلیق و عواقب ناشی از فروپاشی شوروی سابق را دید. ضمنا بتمن هم در آن حاضر بود و کمک کرد تا جوخه خودکشی جدید کار خودش رو آغاز کنه.

 

9- The Final Mission

کمیک جوخه انتحار

چاپ شده در شماره های 63 تا 66 از سری اول کمیک های Suicide Squad

این داستان همانطور که اسمش هم پیداست آخرین داستان سری اول کمیک های جوخه خودکشی بود و خیلی خوب تونست داستانک های قبلی را به سرانجام برسونه. در این داستان جوخه انتحار متوجه شد که ملتی در جزیره ای به نام Diabloverde  زندگی میکند که دیکتاتوری دارد که نیروهای فوق بشری پیدا کرده و داره ملت خودش رو زجرشون میده. در واقع این دیکتاتور گروهی از ابرخبیث ها را درست کرده بود تا مردم خودش را اذیت کنه. نام این گروه چی بود؟ جوخه خودکشی! بنابراین والر و گروهش راهی این جزیره شدند تا مردم این کشور را نجات دهند و اجازه ندهند گروه دیگری از  نام جوخه خودکشی استفاده کند.

دیکتاتور قدرت های تله پاتیک زیادی داشت و کاری کرد که اعضای جوخه خودکشی با ترس های درون خودشون مواجه شوند . مثلا والر در ذهنش با خاطره تلخ کشته شدن اعضای گروهش مواجه شد.  بعدش در سکانسی ماندگار دیدیم که «ددشات» به آرامی و بدون اینکه چندان تحت تاثیر نیروهای دیکتاتور قرار گرفته باشه، به جلو حرکت میکنه.

 

8- The Dragon’s Hoard

کمیک سواید اسکواد

چاپ شده در شماره های 53  تا 57 از سری اول کمیک های Suicide Squad

در این داستان دولت ژاپن جوخه خودکشی را استخدام کرد تا سلاح هایی که توسط دولت روسیه در جریان جنگ ویتنام در کشور کامبوج بر جای مانده بودند را پیدا کند چون یاکوزا (خلافکاران ژاپن) به دنبالشان بودند. این داستان لحظه ماندگار زیاد داره. مثلا آماندا والر توسط یاکوزا مورد هدف قرار گرفت و چیزی نمانده بود که بمیره. بنابراین «اوراکل» (بت گرل سابق) مجبور شد به طور موقتی رهبری گروه خوجه خودکشی را بر عهده بگیره. از سوی دیگر ، خبیث محبوبی به نام Stalnoivolk ملقب به «گرگ پولادین» هم به عضویت گروه درآمده بود . او آنقدر قوی بود که ددشات مجبور بود در تمام لحظات کنارش باشد تا دست از پا خطا نکند.

سپس یکی از سکانس های ماندگار کل تاریخ کمیک های جوخه خودکشی خلق شد: Stalnoivolk سعی کرد بدون چتر نجات از هواپیما بپرد و فرار کند. ددشات هم با لیزر خودش و یک چتر اضافه رفت دنبالش. بنابراین Stalnoivolk مجبور شد از فرار منصرف بشه. چون میدونست ددشات شوخی نداره و میزنه با لیزرش مغزش رو داغون میکنه!

 

7- The Fall of the Squad

7- The Fall of the Squad کمیک بوک

چاپ شده در شماره های 37  تا 39 از سری اول کمیک های Suicide Squad

در این داستان گروه جوخه خودکشی پس از ماموریتی حماسی در سیاره Apokolips به کره زمین برگشته بود ولی بلافاصله با شرایط عجیبی روبرو شد چون بسیاری از تصمیم های اخیر آماندا والر دیگر به نظر احمقانه میرسید . همچنین، خانواده خبیث و خطرناک Loa در حال درست کردن مواد مخدری بود که مردم را به زامبی تبدیل میکرد. بدتر اینکه Loa از نفوذ خودش استفاده کرد و جوخه خودکشی را در ملا عام فاش کرد. یعنی این گروه دیگر یک راز نبود و مردم عادی هم از وجود گروهی که اعضایش را خلافکاران تشکیل میدادند با خبر شدند. در نتیجه دولت مجبور شد این گروه را تعطیل کند . اما آماندا والر زیر بار نرفت و تصمیم گرفت به عنوان آخرین ماموریت ، جوخه خودکشی را بفرستد تا تمام اعضای Loa را به قتل برساند. او آماده بود تا مسئولیت تمام عواقب این کارش را قبول کند. واقعا این داستان بسیار جسورانه بود و کمیک های جوخه خودکشی را وارد مسیر تازه ای کرد.

 

6- Battle Lines

کمیک جوخه انتحاری

چاپ شده در شماره های 13  از سری اول کمیک های Suicide Squad و شماره 13 از سری اول کمیک های Justice League International

این داستان کراس اوری بود بین کمیک های جوخه خودکشی و جاستیس لیگ و به خوبی نشان داد که این دو گروه از نظر نگرش و عملکرد چه تفاوت هایی با هم دارند و اینکه بتمن چطور میتونه با هر دو گروه تعامل داشته باشه. ما قبلا دیده بودیم که یکی از اعضای جوخه خودکشی به نام «تام ترسر» ملقب به Nemesis که استاد تغییر قیافه بود ، به طور قهرمانانه ای در روسیه ماند تا بقیه اعضای گروه موفق به فرار شوند. اما الان او توسط دولت روسیه زندانی شده و بتمن به همین دلیل از هم تیمی های خودش در جاستیس لیگ خواست تا کمک کنند آزاد شود. اما قضیه وارونه شد. یعنی «ریک فلگ» به طور خودسرانه سعی کرد Nemesis را آزاد کند و در نتیجه دولت روسیه از جاستیس لیگ (که آن موقع بین المللی شده بود) خواست تا جلوی او و جوخه خودکشی را بگیرند! در نتیجه بین خوجه خودکشی و جاستیس لیگ جنگ شد. در این بین، جذاب ترین نبرد بین بتمن و ریک فلگ بود چون هر دوی آنها میخواستند Nemesis را نجات دهند ولی بتمن با روش های ریک فلگ و جوخه خودکشی مشکل داشت. ریک فلگ هم حسابی از دست بتمن دلخور شد چون همیشه برایش احترام قائل بود و انتظار نداشت اینجوری باهاش برخورد کنه. در هر حال این داستان پر است از لحظات ماندگار.

 

5- In Control/Out of Control

کمیک بتگرل

چاپ شده در شماره های 48  و  49 از سری اول کمیک های Suicide Squad

سری اول کمیک های جوجه خودکشی که توسط «جیم استراندر» و «کیم ییل» خلق شدند (و هر چی تو این  مقاله هست از همین  این سریه) دستاوردهای زیادی برای دی سی داشتند. مثلا در این سری بود که کارکتری مثل آماندا والر به یکی از کارکترهای بسیار مهم دنیای دی سی تبدیل شد یا مثلا ددشات یکی از کارکترهای محبوب دی سی شد. اما یکی دیگر از این دستاوردهای این کمیک این بود که «باربارا گوردون» را پس از اون اتفاق فجیعی که برایش در رمان گرافیکی و تاریخی "جوک کشنده" افتاد ، نجات داد. یعنی استراندر و ییل بودند که ایده تبدیل شدن باربارا را به یک هکر و متخصص رایانه مطرح کردند . و اینگونه «اوراکل» (Oracle) خلق شد. البته اولش در کمیک های جوخه خودکشی فقط اوراکل را دیدیم و هویت او مخفی ماند ولی بعد از مدتی معلوم شد که همون باربارا گوردونه که توسط جوکر فلج شده. سپس بعد از حدود یک سال و خورده ای، در شماره های 48 و 49 کمیک جوخه شخودکشی یک آرک معرکه با حضور اوراکل دیدیم چون در این شماره ها با ذهن کامپیوتری شخصیت خبیث و سادیسمی به نام Thinker مقابله کرد و در عین حال با تجربه تلخ فلج شدن توسط جوکر هم کنار آمد. همچنین رابطه باربارا و والر هم در این داستان نزدیک تر شد و همانطور که در این مقاله هم گفته شد یک بار در غیاب والر، باربارا رهبر موقت جوخه خودکشی شد.

 

4- The Janus Directive

کمیک  The Janus Directive

چاپ شده در شماره های 27  تا 30  از سری اول کمیک های Suicide Squad، شماره های 16 تا 18 کمیک Checkmate ، شماره 30 کمیک Captain Atom و شماره 86 کمیک Firestorm

در این این کراس اور حماسی شاهد بودیم که تمام گروه های مختلف ابرقهرمانی مخفی و غیر مخفی که دولت تشکیل داده بود به بهانه اینکه آماندا والر و گروهش یعنی جوخه خودکشی یاغی شده اند، به جان هم افتادند. ولی بعد معلوم شد همه چیز زیر سر Kobra ی خبیث بوده که بدلی از روی آماندا والر ساخته ! اما والر توانست بدل خودش را شکست دهد اما برای نفوذ به سازمان Kobra به کسی نگفت که قضیه چیه. بنابراین وقتی قضیه خاتمه یافت رئیس جمهور وقت آمریکا (جورج بوش) مسئولیت نظارت بر گروه های ابرقهرمانی دولتی را به Sarge Steel سپرد و آماندا والر را هم به مجازات تعلیقی محکوم کرد.

 

3- Up Against the Wall

کمیک بوک suicide squad

چاپ شده در شماره 10 از سری اول کمیک های Suicide Squad

بتمن در کمیک های جوخه خودکشی همیشه نقش مهمی داشته ولی اولین حضور او در این کمیک که در شماره 10 رخ داد،  از همه مشهور تر و نمادین تر است. در این داستان بتمن از هویت Matches Malone خودش استفاده میکنه تا به زندان Belle Reve منتقل بشه. وقتی به آنجا میرسه از سلول خودش فرار میکنه و متوجه میشه همونطور که حدس زده بوده، این زندان در واقع مقر گروهی به نام جوخه خودکشی هستش که دولت به طور مخفیانه تشکیل داده است. بتمن همچنین فهمید که زندانیان این زندان زیر نظر آماندا والر به انجام ماموریت های مختلف میپردازند. بعدش شاهد رویارویی ماندگاری بین بتمن و والر بودیم. یعنی والر فهمید وقتی بتمن در سلولش بوده دستکش در دست نداشته. بنابراین اثر انگشتش را داره و اگه بخواد گروهش رو لو بده، اونم هویت بتمن رو لو میده! بنابراین بتمن در مخمصمه افتاد. یک لحظه ماندگار دیگر هم مربوط به جایی میشود که ددشات فاش میکنه در سالهای گذشته وقتی داشته با بتمن مبارزه میکرده، عمدا سعی میکرده تیرش به خطا بره!

 

2- Final Round

چاپ شده در شماره 21 و 22 از سری اول کمیک های Suicide Squad

در این داستان خیره کننده، ریک فلگ متوجه میشه که رابط بین دولت و جوخه خودکشی و همچنین  یک سناتور آمریکایی داره از آماندا والر باج میگیره. یعنی به آماندا گفته که اگه کمک نکنه تا دوباره در انتخابات پیروز بشه، به مطبوعات میگه که جوخه خودکشی تاسیس شده. اما ریک فلگ نمیدونه که والر هم بیکار ننشسته و علیه اون آقای رابط و سناتور مدرک جمع کرده.  بنابراین فلگ تصمیم گرفت رابط و  سناتور رو بکشه . در نتیجه والر به اعضای جوخه خودکشی ماموریت داد تا به هر شکل ممکن جلوی او را بگیرند. دوستان فلگ از این موضوع ناراحت شدند چون دوست نداشتند سراغ یکی از دوستان خود بروند ولی چون والر این دستور را صادر کرده بود قبول کردند.

در نهایت فلگ تونست رابط رو بکشه ولی ددشات موفق شد قبل از اینکه سناتور رو هم بکشه پیداش کنه. بعدش هم دیدیم که درست وقتی فلگ میخواد سناتور رو بکشه ، ددشات خودش این کار رو میکنه و بدین ترتیب یکی از ماندگار ترین لحظات تاریخ کمیک های دی سی خلق شد (چون میتونید اینجا این لحظه را ببینید).

 

1- Apokolips Now!

کمیک دارک ساید

چاپ شده در شماره های 33 تا 36  از سری اول کمیک های Suicide Squad

چیزی که باعث شد کمیک های جوخه خودکشی در آن زمان از دیگر کمیک های دی سی متمایز شوند این بود که انسانیت در آن موج میزد و شخصیت هایش "واقعی " بودند. بنابراین داستان هایی که بیشتر روی شخصیت های فرعی این کمیک تمرکز میکرد یا روی آماندا والر، بسیار ماندگار بودند. یقینا بهترین داستان اینچنینی، آرکی 4 قسمتی بود که در آن اعضای جوخه خودکشی که نیروی فوق بشری خاصی هم نداشتند با خدایان Apokolips (سیاره «دارک ساید») جدال میکنند! در نتیجه شاهد نبردی بسیار حماسی بودیم که واقعا فوق العاده بود چون اعضای جوخه خودکشی قهرمانانه و جانانه در مقابل خدایان نیرومند Apokolips  مقاومت کردند. نکته جالب دیگر درباره این داستان این است که بسیاری دیگر از داستانک های قبلی این سری به صورتی تراژیک خاتمه یافتند. این یک داستان تمام عیاره که همه چیز داره : شوخی، احساس، لحظات ماندگار، نبرد حماسی و البته تراژدی!

واقعا اگر وارنر یکی از این داستان ها را به عنوان منبع اصلی فیلم جوخه خودکشی انتخاب میکرد قطعا با فیلم به مراتب بهتری مواجه بودیم ولی به جای این کار جوکر و هارلی کوئین را به زور وارد داستان آبکی فیلم کرد....

 

عمو مختار

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد فیلم "جوخه خودکشی" (SUICIDE SQUAD) - 2021

نقد سروش آریا منش برای فیلم "جوخه خودکشی" (SUICIDE SQUAD)

10 حقیقت جالبی که باید درباره هارلی کوئین (HARLEY QUINN) بدانید

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

اتهام کپی برداری به کارگردان فیلم جوخه خودکشی

10 حقیقت مهمی که باید درباره "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY) بدانید

معرفی 20 عضو برتر گروه "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

نقد و بررسی فیلم "پرندگان شکاری و رهایی فانتزی یک هارلی کویین"

10 کمیک برتر "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

20 شخصیت برتر مارول و دی سی كه خارج از دنیای كمیك بوک خلق شدند!

15 دستیار برتر بتمن

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mokhtar
+1 #1 mokhtar 1395-09-02 14:35
خواستم فقط یادآوری کنم اینو رو منی نوشتم که میدونید پشت سرم چقدر حرفه... همون عمو مختاری که این همه مقاله تخصصی درباره دی سی نوشته و این همه به هوادارای دی سی خدمت کرده. مقالاتی که من نوشتم رو حتی اون سایت ها و کانال های دوزاری تلگرامی که ادعای این رو دارن که سایت تخصصی دی سی هستن یا محفل هواداران دی سی هستند سواد نوشتنش رو ندارن. فقط خواستم یادآوری کرده باشم که این حرفا رو به بند کفش خودمم حساب نمیکنم چه برسه به خود کفشم... 8)
نقل قول کردن
arian spider 151
#2 arian spider 151 1395-09-02 14:46
به نقل از mokhtar:
خواستم فقط یادآوری کنم اینو رو منی نوشتم که میدونید پشت سرم چقدر حرفه... همون عمو مختاری که این همه مقاله تخصصی درباره دی سی نوشته و این همه به هوادارای دی سی خدمت کرده. مقالاتی که من نوشتم رو حتی اون سایت ها و کانال های دوزاری تلگرامی که ادعای این رو دارن که سایت تخصصی دی سی هستن یا محفل هواداران دی سی هستند سواد نوشتنش رو ندارن. فقط خواستم یادآوری کرده باشم که این حرفا رو به بند کفش خودمم حساب نمیکنم ... 8)

عمو مثل همیشه عالی بود و خیلیم خوشم اومد و با هات کاملا موافقم هیچ سایتی مثل سایت شما نمیشه حتیبه گرد پا تونم نمیرسن
نقل قول کردن
Mister J
#3 Mister J 1395-09-02 16:10
استاد مختار سپاسگزار بابت مقاله

بابت اسپم عذرخواهی میکنم
امروز تولد اسکارلت جوهانسونه...
happy birthday black widow :-)
نقل قول کردن
Nightwatcher
#4 Nightwatcher 1395-09-02 16:47
تشکر از آقا مختار عزیز. خسته نباشید.

همش میخواستم بپرسم که توی برنامتون مقاله ای در ارتباط با جوخه خودکشی (مثل 10 کامیک برتر) هست یا نه. الان اومدم دیدم که... به به!... اصل جنس رو برامون آماده کردید. خیلی عالی بود. خیلی دوست داشتم بدونم کدوم سری از کامیکهای جوخه خودکشی بهتره که بخونم. اینطور که معلومه سری اولش از همه بهتره. اصلا بیشتر کارکترها سری اولشون خیلی ماندگارتره و مسلما همیشه سری های اول ایده های نو به همراه دارن.
من عاشق هارلی کویین و ددشاتم (ددشات ویل اسمیت و ددشات سریال اررو هم دوست داشتم). از آماندا والر هم خوشم میاد (یه جورایی آدمو یاد نیک فیوری میندازه). بومرنگ هم باحاله. دیابلو هم جالبه (البته فکر کنم توی سری نیو 52 وارد جوخه شده).
کامیک justice league vs suicide squad هم چند وقت دیگه منتشر میشه که باید جالب باشه.
راستی سری نیو 52 جوخه به درد نمیخوره؟ به نظر خیلی خشن میاد!
نقل قول کردن
Sentinel
#5 Sentinel 1395-09-02 17:08
با تشكر از آقاي مختار بابت مقاله
گروه جوخه ي خودكشي يكي از پنج تيم محبوب من در كميكه كه واقعاً تيم خاصيه و نشون ميده كه حتي شرور ها هم اگر هم تيمي باشن هواي همديگه رو دارن و بعضاً دلبستگي عاطفي از سر رفاقت و ... بينشون به وجود مياد.
از بين كميك هاي بالا شماره هاي ٣و٥و٦ رو خوندم و بسيار لذت بردم.
نقل قول کردن
Ice Man
#6 Ice Man 1395-09-02 18:11
ممنون عمو مختار ، مقاله عالى بود ؛ جوخه خودکشى ايده خيلى جالبى داره و همينطور کميک هاى مرتبط و جذاب و قشنگى داره و يکى از گروه ها و سرى کميک هاى برتر دى سيه ، فيلمشم نسبتا خوب و متوسط بود ولى بدون ايراد نبود و همچنين بهتر بود بعدا ميساختنش ، مثلا بعد يک فيلمى که درباره تيمارستان آرخام باشه و... ، جوکرم همينقدر که بود بس بود ولى اى کاش جرد لتو رو نوع حرف زدن جوکر بهتر عمل ميکرد و کيلر کراک و کاپيتان بومرنگ هم در حد کميک ها بودن
اميدوارم اگه قسمت دومش رو ساختن ، اشتباهات قابل جبران گذشته رو تکرار نکنن و از يکى از اين کميک ها اقتباس کنن
#1
اون ها هر وقت تونستن کارى غير از اين بکنن و چيزى براى ادعا کردن داشته باشن بعد اهميت حرف هاشون به خوده کفش ارتقا پيدا ميکنه :lol:
خلاصه نيازى به گفتن نداره ، شما که مثل اون ها نيازى به ادعاى فن بودن ندارين(آخه بعضى ها فقط خودشون دى سى فن خطاب ميکنن و فکر ميکنن براى دى سى همين که فن باشى بسه) ، اطلاعاتتون از DC و مقاله هاى برترى که راجب DC نوشتين ديگه خودش جوابشونه و اگه هر وقت تونستن اين کار بکنن بعد حرف بزنن
نقل قول کردن
Emerald Archer
#7 Emerald Archer 1395-09-02 23:10
!
نقل قول کردن
civil war 2
#8 civil war 2 1395-09-02 23:51
نمی دونم چرا تا تصویرش رو دیدم یهو یاد ایکس من افتادم 8)
ولی خودمونیم دث استروگ پای ثابت این گروه از توی دی سی بعد بتمن امیدم به این شخصیته.
نقل قول کردن
Dark Knight
#9 Dark Knight 1395-09-05 13:11
بنظرمن شماره 3 از همه برای فیلم جوخه خودکشی بهتر بود :-)
نقل قول کردن
Stan Lee
#10 Stan Lee 1395-09-05 13:16
به نقل از comicworm:
!

واقعا زشت نیست پای همچین مقاله عالی یه همچین نظری میدین؟
نقل قول کردن
Stan Lee
#11 Stan Lee 1395-09-05 13:17
به نقل از Dark Knight:
بنظرمن شماره 3 از همه برای فیلم جوخه خودکشی بهتر بود :-)


چرا؟ چون بتمن داره؟ :-*
نقل قول کردن
Dark Knight
#12 Dark Knight 1395-09-05 13:46
به نقل از Stan Lee:
به نقل از Dark Knight:
بنظرمن شماره 3 از همه برای فیلم جوخه خودکشی بهتر بود :-)


چرا؟ چون بتمن داره؟ :-*

نخیر چون بنظرمن این داستان هم برای اولین فیلم جوخه خودکشی بهتره هم تهدید کردن بتمن توسط اماندا تو پرده سینما جالب و بیننده رو هیجان زده میکنه هم با اتفاقات بعد از B V S جور در میاد چون بتمن هم باید بدونه بعد از مرگ سوپرمن دولت یه فکر هایی توسرش داره
وگرنه من خودم زیاد خوشم نمیاد که بتمن تو هر فیلم و انیمیشنی از دی سی حضور داشته لاشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45