10 كمیك برتر انتقام جویان (Avengers) + لينك دانلود

10 كمیك برتر انتقام جویان (Avengers) +  لينك دانلود

به بهانه انتشار نسخه بلوری فیلم "اونجرز 4"،  این مقاله دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

 

مقدمه: بهترین خصوصیت گروه اونجرز که باعث میشه از نمونه های مشابه متمایز بشه اینه که به قول معروف اون ماشین خوب روغن کاری شده ای نیست که آدم تصور میکنه! یعنی اینکه چطور شخصیت های اصلی این گروه در کنار هم قرار میگیرن و با هم همکاری میکنند خودش یک معجزه است!  (به قول «مارک رافلو» بازیگر نقش بروس بنر در فیلم اونجرز، اونا "یه تیم نیستند، یه بمب ساعتی هستن"!!!) «هالک»، «ثور»، «آیرون من»، «کاپیتان آمریکا»، «مرد مورچه ای» و «واسپ»! اینها اعضای اریجینال اونجرز بودند که اکثر موقع با خودشون میجنگیدند تا با امثال «التران» و «کنگ» (Kang) ! و  همین رمز موفقیت این گروه بوده است. یعنی همیشه سعی شده بین اعضا نوعی تنش وجود داشته باشه که باعث شده داستانها از جذابیت خاصی برخودار بشوند. به همین دلیل نویسندگان Avengers همواره سعی کرده اند که به جای اینکه همیشه از شخصیت های نامبر وان مارول استفاده کنند، از اونایی بهره بگیرند که بیشترین تنش رو ایجاد میکنند، حالا این تنش میتونه عاطفی باشه یا جور دیگری.  حقیقتا در 17، 18 سال اخیر این گروه از نظر داستانی خیلی پیشرفت کرده است و الان سالهاست که هر وقت یک داستان مهم و عظیم از مارول میبینیم پای این گروه هم وسطه.  بنابراین انتقام جویان به گل سر سبد "ایده سرا" (لقبی که به مارول داده شده است) تبدیل شده. نکته مهم درباره انتقام جویان اینه که داستان هایش جوریه که مثلا در یک شماره میروند فضا و با تهدیدات کهکشانی مقابله میکنند و بعد در شماره بعد میان به سطح خیابان و با مسائل اجتماعی یا خانوادگی روبرو میشوند. یعنی همیشه تعادلی بین موضوعات اغراق آمیز و تم های ملموس در داستان های این تیم وجود داشته است در این مقاله به معرفی 10 داستان برتر این گروه میپردازم.

 

10- Avengers Forever

كميك avengers forever

چاپ شده در شماره های 1 تا 12 كمیك Avengers Forever

«كرت بیوزیك»، «راجر استرن» به همراه طراحانی به نام «كارلوس پاچكو» و «جیسوس مرینو» در اين كميك  داستاني كلاسیك درباره سفرهای زمانی خلق كردند كه در آن گروه منحصر به فردی از اونجرز متشكل  از اعضایی از زمان حال ، گذشته و آینده حضور داشت. ماموریت این گروه مقابله با شخصیت خبیثی به نام Immortus و  گروه Time Keepers بود (گروه نیرومندی كه سالهاست برای اونجرز دردسر درست میكند). هر كدام از اعضا گروه از مقطع خاصی در زندگي خود  انتخاب میشود تا به موفقیت ماموریت كمك كند. مثلا استيو راجرز در اوج قدرت فیزیكی ولی در مقطعی كه از نظر روحیه در سطح پایینی است انتخاب ميشود و یا نسخه های مختلف «هنك پیم» (مرد مورچه ای) از گذشته و حال و یا زمانی كه لباس Yellojacket را بر تن دارد برگزيده ميشوند. همین موارد باعث شد تا داستانی خارق العاده نوشته شود كه در آن اعضای جالبی حضور داشتند و به زمان های مختلفی سفر میكردند.

مطالب مرتبط:

لينك دانلود اين كميك

بررسی تریلر فیلم "مرد مورچه ای" (Ant-Man)

8 کمیک مهم "مرد مورچه ای" (Ant-Man)

 

9- Captain America Joins the Avengers!

كاپيتان آمريكا اونجرز

چاپ شده در شماره 4 كمیك Avengers

در این كمیك استن لی و جك كربی معروف ترین قهرمان مارول در دوران طلایی كمیك یعنی «كاپیتان آمریكا» را احیا كردند. نحوه بازگشت كاپیتان آمریكا آنقدر كلاسیك و قدرتمند است كه تا الان بارها و بارها به آن رجوع و در قالب های مختلف تكرار شده است. به عبارتی دیگر صحنه ای كه اونجرز كاپیتان امریكا را در میان یخ های قطبی پیدا میكنند و سپس واكنش كاپیتان آمریكا به مرگ دستیارش (باكی بارنز) انگار هیچ وقت قدیمی و كلیشه ای نمیشود. كلا قضیه "كسی كه از زمان خودش جدا و به زمانی كه به آن تعلق ندارد آورده شده" (man out of time) تمی است كه هرگز جذابیت خودش را از دست نمیدهد ... به علاوه،  استن لی و جك كربی با این داستان نشان دادند كه در كمیك های اونجرز خوانندگان باید انتظار هر چیزی را داشته باشند و هیچ معلوم نیست چه كسانی به عضویت این گروه درآیند!

مطالب مرتبط:

لينك دانلود اين كميك

75 لحظه برتر تاريخ مارول: كاپيتان آمريكا به زمان حال مي آيد

نوابغ دنياي كميك: استن لي

آشنايي با كاپيتان آمريكا

 

8- The Morgan Conquest

چاپ شده در  شماره های 1 تا 3 سری سوم Avengers

سال 1998 مارول به نویسنده ای باتجربه به نام «كرت بیوزیك» و طراحی خارق العاده به نام «جورج پرز» (كه هر تعداد شخصیت را كه بخواهید میتواند در یك پانل جا دهد!) ماموریت داد تا كمیك های از رمق افتاده انتقام جویان را احیا كنند . در ابتدای داستان شاهد هستیم كه چطور تمام اعضای ثابت و غیر ثابت گروه اونجرز و حتی آنهایی كه شاید فقط یكی دو بار به صورت نیم بند عضو این گروه بوده اند (یعنی امثال مرد عنكبوتی و مرد شنی!!!) گرد هم می آیند تا با تهدیدی مواجه شوند كه معلوم میشود زیر سر جادوگری به نام Morgan le Fey بوده است (او میخواسته با این كار «اسكارلت ویچ» را طعمه قرار دهد). سپس Morgan Le Fey با استفاده ار قدرت های اسكارلت ویچ و سنگ های جادویی جهان را به صورت دنیایی قرون وسطایی در می آورد تا بر آن سلطنت كند. ولی برخی از انتقام جویان خودشان را از این طلسم رها و در نهایت به كمك اونجری كه قبلا مرده پنداشته میشد بر Morgan Le Fey غلبه میكنند. اگر میخواهید داستانی از اونجرز با حضور اكثر اعضای آن و همچنین طراحی هایی بینظیر بخوانید این كمیك را از دست ندهید. این داستان و شمار های بعد از آن بار دیگر نام اونجرز را بر سر زبان ها انداخت.

مطالب مرتبط:

لينك دانلود اين كميك

5 لحظه برتر مرد عنکبوتی در گروه انتقام جویان!

 

7- Breakout

كميك انتقام جويان جديد

چاپ شده در شماره های 1 تا 6 سری اول كمیك New Avengers

«برایان مایكل بندیس» (معمار دنیای مدرن مارول) در این داستان گروه جدیدی از انتقام جویان را تشكیل داد تا با تهدیدی بزرگ كه در اثر فرار كردن برخی از خطرناك ترین شخصیت های دنیای مارول از زندان ایجاد شده است، مقابله كنند. بدین ترتیب برای اولین بار دیدیم كه سوپراستارهای درجه 1 مارول مثل مرد عنكبوتی و ولورین عضو گروه اونجرز شدند و در كنار كاپیتان آمریكا و ایرون من تیم رویایی دنیای ابرقهرمانان را تشكیل دادند. داستان هم به لطف طراحی های بینظیر «دیوید فینچ» از هیجان و پیچش های ماندگاری برخوردار است. در واقع پس از این داستان بود كه اونجرز به معنای واقعی كلمه تبدیل به فرنچایز اول مارول شد و از مردان ایكس سبقت گرفت ...

مطالب مرتبط:

 کمیک انتقام جویان جدید (New Avengers) ترجمه شد + لینک دانلود

10لحظه فوق العاده ای كه امیدواریم در فیلم های بعدی مرد عنكبوتی ببینیم!

لينك دانلود كميك هاي New Aevngers به زبان انگلیسی (كامل)

بزرگان تاریخ كمیك : برایان مایكل بندیس

 

6- Celestial Madonna Saga

كميك انتقام جويان

چاپ شده در شماره های 129 تا 137 Avengers و شماره های 2 تا 4 Giant Size Avengers

«استیو انگلهارت» نویسنده مهمی در تاریخ كمیك های اونجرز هست . او در داستان معروف قبلی خود به نام های Serpent Crwon و Lost on Space-Time نشان داده بود كه قادر است به خوبی موضوعات مختلف را با هم درآمیزد . ولی Celestial Madonna Saga از این نظر یه چیز دیگه بود! یعنی انگار سه داستان كاملا مجزا و پیچیده  را روایت میكرد كه به پایانی بسیار منسجم ،  رضایت بخش و قابل فهم ختم میشد! و اما خلاصه داستان: پیشگویی شده كه یكی از زنان عضو اونجرز در آینده بچه ای به دنیا خواهد آورد كه سرنوشت عالم را تغییر خواهد داد و Celestial Madonna نام خواهد گرفت. سپس سر و كله دشمنان همیشگی اونجرز یعنی Kang، Immortus و Rama-Tut پیدا میشود كه هر یك میخواهد از این بچه به  نفع خود استفاده كند. نكته قابل توجه دیگر درباره داستان این است كه در پایان آن اسكارلت ویچ ترغیب شد با ویژن ازدواج كند!

مطالب مرتبط:

لينك دانلود اين كميك - بخش اول

لينك دانلود اين كميك - بخش دوم

75 لحظه برتر تاريخ مارول: ويژن گريه ميكند!

 

5- Nefaria Supreme!

كميك avengers

چاپ شده در شماره های 164 تا 166 كمیك Avengers

آیا تا به حال فكر كرده اید كه اگر سوپرمن با اونجرز بجنگد چه میشود؟ اگر میخواهید بدانید این داستان را بخوانید! چون یكی از شخصیت های خبیث قدیمی اونجرز به نام «كنت نفاریا» به نیروهایی بسیار عظیمی دست میابد و با اونجرز میجنگد. در نتیجه شاهد یكی از جذاب ترین و نفس گیر ترین نبردهای كمیك بوكی در دهه 70 میلادی هستیم كه در آن حتی «ثور» كم می آورد!  «جان بیرن» (طراح نامداری كه همگان او را به خاطر شاهكار هایی كه برای كمیك مردان ایكس خلق كرده) اینجا هم شاهكاری دیگر خلق میكند.

مطالب مرتبط:

لينك دانلود اين كميك

5 كمیك برتر «دكتر استرنج» (Dr. Strange)

 

4- Ultron Unlimited

كميك الترون ultron

چاپ شده در شمار های 19 تا 22 سری سوم كمیك های Avengers

ایده اصلی این شاهكار (كه توسط «كرت بیوزیك« و «جرج پرز» خلق شد) این است: التران دیگر از انقراض نسل بشر خسته شده و به جای آن میخواهد جمعیت بشر را با روبات هایی مثل خودش عوض كند! او براي این كار روش وحشتناكی را انتخاب میكند: وارد كشور كوچك اروپایی به نام «اسلورنیا» میشود تا همه جمعیت اش را ظرف فقط 3 ساعت قتل عام كند! سپس پیامی به دنیا ارسال میكند و به بقیه اخطار میكند كه اگر به این كشور بیایند سرنوشت مشابه ای در انتظارشان است! بدیهی است كه اونجرز وارد كارزار میشوند و نبردهای جالبی میان آنها و روبات های "نامحدود" التران درمیگیرد. تازه، اونجرز باید با نسخه های پیشین الترون هم روبرو شوند. یكی از لحظات ماندگار تاریخ مارول هم در انتهای همین داستان روی داد، یعنی جایی كه اونجرز خسته و درمانده وارد مخفیگاه الترون میشوند و ثور به نمایندگی از بقیه به الترون میگوید: " الترون ، باهات حرف داریم"! (این صحنه از سوی نشریه Wizard به عنوان یكی از باحال ترین صحنه های ورود قهرمانان كمیك بوكی به صحنه مبارزه انتخاب شد)

مطالب مرتبط:

لينك دانلود

لحظات ماندگار كميك هاي مارول: اونجرز از «التران» انتقام میگیرند

10 ابر خبيث برتر تاريخ: التران

 

3- The Korvac Saga

كميك korvac saga

چاپ شده در شماره های  167 تا 177 كمیك Avengers

این داستان حماسی به Korvac Saga مشهور است چون با شخصیت نیرومندی آشنا میشویم به نام «مایكل كورواك». او از قرن 31 به زمان حال آمده و از دست "محافظین كهكشان" دارد فرار میكند. او موفق شده  زندگی مخفیانه ای داشته باشد و نقشه ای برای فتح كل عالم بریزد تا اینكه  گروه اونجرز متوجه میشود و در ادامه پای برخی از قوی ترین شخصی های كیهانی عالم مارول به داستان باز میشود. این از دسته داستان های عظیم و كیهانی  است كه فقط میتوان در كمیكی مثل اونجرز دید. ضمن اینكه شخصیت خبیث بسیار جالب و حیله گری دارد!

مطالب مرتبط:

لينك دانلود اين كميك

10 زنده شدن غیر قابل باور در دنیای كمیك!

10 كمیك برتر كاپیتان آمریكا (Captain America)

 

2- Kree/Skrull War

كميك اسكرال

چاپ شده در   شمار های 89 تا 97 كمیك Avengers

عجیب ترین چیزی كه درباره این داستان حماسي (كه به "جنگ كری/اسكرال" معروف است) به نظر میرسد اين است كه چطور نويسنده آن یعنی «روی توماس» موفق شده این همه تم و موضوع داخل آن بگنجاند! در واقع آنقدر اتفاقات ریز و درشت در آن می افتد كه خواننده فرصت نفس كشیدن پیدا نمیكند و درست زمانی كه فكر میكنید نویسنده قراره روی یك موضوع خاصی زوم كنه ناگهان میره سراغ یك موضوع دیگه! روی توماس در این ماجراجویی تمام عیار آنقدر ایده بكر مطرح میكند كه میتواند تا دهه ها خوراك دیگر نویسنده های مارول  باشد.  در كل داستان از این قراره كه اونجرز در میان نبردی بین دو نژاد متخاصم فضایی یعنی Kree و Skrulls گیر می افتند! داستان تا دلتون بخواد لحظات ماندگار داره ولی شاید از همه جالب تر تحولاتي باشه كه در شخصیت «ویژن» (Vision) رخ میده (مخصوصا در ایجاد رابطه بین او و «اسكارلت ویچ») . طراحی ها هم خوبه مخصوصا اون شماره هایی كه به دست اسطوره دنیای كمیك یعنی «نیل آدامز» افسانه ای طراحي شدن.

مطالب مرتبط:

لينك دانلود اين كميك

75 لحظه ماندگار مارول: تهاجم مخفي آغاز ميشود!

آیا مرد عنکبوتی با داستان New Avengers وارد عالم سینمایی مارول میشود؟

 

1- Under Siege

بهترين كميك اونجرز

چاپ شده در شماره های 273 تا 277 كمیك Avengers

"تحت محاصره" نام شاهكاری است  كه  «راجر استرن» و «جان بیوسما» خلق كردند!  این داستان نمونه ای بینظیر از مهارت یك نویسنده در مهیا كردن بستر داستان طی چند شماره  و سوق دادن استادانه آنها به سوی  نقطه اوجی مهیج است. یعنی ما چند شماره دیدیم كه شخصیت خبیثی به نام «بارون زیمو» دارد به طور مخفیانه گروه پلیدی را تشكیل میدهد كه اعضایش عمدا جوری انتخاب شده اند كه بتوانند اونجرز را شكست دهند. در نتیجه پس از چند شماره آنچنان گروه قدرتمند و مخوفی از Masters of Evil تشكیل شد كه انتقام جویان را به راحتی شكست داد و عمارت آنها را به تسخیر درآورد (البته اختلافات درونی اونجرز هم در این شكست بی تقصیر نبود) . بارون زیمو و افرادش سپس دست به اقدامات وحشیانه ای زدند و به شكنجه اونجرز پرداختند. ضمنا آنها تمام متعلقات كاپیتان آمریكا را جلوی چشمش نابود كردند (یكی از آنها تنها عكسی بود كه كاپیتان آمریكا از مادرش داشت) و «جارویس» پیر را جلوی بقیه به شدت كتك زدند! البته «واسپ» توانست فرار كند و به یاری گروهی موقتی از اونجرز ، بارون زیمو و گروهش را شكست دهد ولی اتفاقاتی كه در این داستان افتاد فراموش نشدنی است ...

مطالب مرتبط:

لينك دانلود اين كميك

75 لحظه ماندگار کمیک های مارول: جارویس کتک میخورد!

بزرگان تاریخ كمیك بوک های اسپایدرمن: راجر استرن

5 گروه خبیث برتر مارول

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2015

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Dark spidey
+7 #1 Dark spidey 1394-02-06 18:16
عالی بود چند وقتی بود از این مقاله ها نخونده بودم مخصوصا از اونایی که اقای ترابی نوشته :lol:
نقل قول کردن
Bad joke
+5 #2 Bad joke 1394-02-06 18:37
من خودم به شخصه داستانهای kang Dynasty را بهترین داستان میدونم منطقی ترین دشمن اونجرزه
میاد گذشته اونجرز را نابود کنه برای نجات اینده داستان و ایدش عالیه
داستان جنگ داخلی هم خوبه ولی باز به سطح اینا نمیرسه
فقط امیدوارم داستان عالی تحت محاصره برای فیلم جنگ داخلی استفاده نشه وبعدها به صورت جداگانه استفاده بشه عالی میشه از زندان فرار کنه و روزگار برای اونجرز را جهنم کنه
داستان یولتیمیت هم داستان خوبی بود حداقل حضور شیلدش خیلی تاثیر گذار بود
نقل قول کردن
spidey 4ever
+4 #3 spidey 4ever 1394-02-06 20:44
مثل همیشه یه مقاله عالی به قلم استاد ترابی
من فقط شماره 8 این لیستو خوندم
عالیه
یه صحنه ای داره که مرد شنی از اسپایدی حمایت میکنه. واقعا جالبه
نقل قول کردن
Agent spidey
+3 #4 Agent spidey 1394-02-07 15:01
اسم سایت رو باید SPIDEY( marvel).IR گزاشت :lol:
نقل قول کردن
batspider
+2 #5 batspider 1394-02-07 15:17
خیلی ممنون اقای ترابی؛همین اطلاعات کمی هم که درمورد کمیک دارم به خاطر شماست و هر روز داره بیشتر می شه.واقعا خسته نباشید.من شماره 7 رو خوندم و واقعا کمیک فوق العاده ایه
نقل قول کردن
Hossein sbn
+4 #6 Hossein sbn 1394-02-07 15:28
به نظرم واقعا لازمه در این مقاله یک یادی ازکارتونAVENGER S:EARTH IS MIGHTIEST HEROESبکنیم.مخص وصا که داستان هایی مشابه با داستان های شماره6و2و1 داشت.( دقت کنید گفتم داستان های مشابهبا این داستان ها )
پ.ن:آقای ترابی، داخل شماره6 معلوم شد کانگ بچه کدوم یک از اعضای آونجرزه؟
نقل قول کردن
As Responsible As Spider-Man
+4 #7 As Responsible As Spider-Man 1394-02-07 17:53
این مقاله رو تا اخرش با دقت خوندم. اقای ترابی دستتون درد نکنه. یه عالمه به اطلاعاتی که داشتم اضافه کردید.
نقل قول کردن
blackspidey
+3 #8 blackspidey 1394-02-07 20:36
خبرجدید:
آقای Daniel Brühl تایید کرد که قراره در فیلم captain america:civil war
نقش baron zemo رو بازی کنه
نقل قول کردن
mtm
+3 #9 mtm 1394-02-07 21:43
به نقل از Bad joke:
من خودم به شخصه داستانهای kang Dynasty را بهترین داستان میدونم منطقی ترین دشمن اونجرزه
میاد گذشته اونجرز را نابود کنه برای نجات اینده داستان و ایدش عالیه
داستان جنگ داخلی هم خوبه ولی باز به سطح اینا نمیرسه
فقط امیدوارم داستان عالی تحت محاصره برای فیلم جنگ داخلی استفاده نشه وبعدها به صورت جداگانه استفاده بشه عالی میشه از زندان فرار کنه و روزگار برای اونجرز را جهنم کنه
داستان یولتیمیت هم داستان خوبی بود حداقل حضور شیلدش خیلی تاثیر گذار بود


اتفاقا the kang dynasty جزو لیست اولیه من بود ولی نمیدونم چی شد که الان تو لیست نیست :o
شما در رتبه 5 این مقاله در نظرش بگیر!
نقل قول کردن
mtm
+3 #10 mtm 1394-02-07 21:45
به نقل از Persian-Spider:
مثل همیشه یه مقاله عالی به قلم استاد ترابی
من فقط شماره 8 این لیستو خوندم

مظمئنی فقط شماره 8 رو خوندی؟ :-*
چون قطعا شماره 7 رو هم خوندی (همونیه که تو سایت ترجمه اش کردیم و شما هم تو نظر دادی!)
نقل قول کردن
spidey 4ever
+3 #11 spidey 4ever 1394-02-08 00:17
به نقل از mtm:
به نقل از Persian-Spider:
مثل همیشه یه مقاله عالی به قلم استاد ترابی
من فقط شماره 8 این لیستو خوندم

مظمئنی فقط شماره 8 رو خوندی؟ :-*
چون قطعا شماره 7 رو هم خوندی (همونیه که تو سایت ترجمه اش کردیم و شما هم تو نظر دادی!)


حق با شماست
سوتی دادم :-*
نقل قول کردن
Spectacular Spider-Man
+3 #12 Spectacular Spider-Man 1394-02-08 19:42
مقاله خیلی عالی بود.
از بین این همه کمیک من فقط شماره 7 رو خوندم.
کسی لینک دانلود شماره های دیگه این مقاله رو داره که به بنده ی حقیر بده ما هم دانلود کنیم؟
نقل قول کردن
mtm
+3 #13 mtm 1394-02-09 23:56
به نقل از Spectacular Spider-Man:
مقاله خیلی عالی بود.
از بین این همه کمیک من فقط شماره 7 رو خوندم.


اینطور که معلومه خیلی ها شماره 7 رو خوندن ولی سئوال اینجاست که چرا به خودشون زحمت نمیدن حتی یک نظر درباره اش بدن
نقل قول کردن
New Goblin
+3 #14 New Goblin 1394-02-10 21:36
آقای ترابی من چجوری بگم،من عاشق سبک نوشتاری شمام!
ببخشید که کم کامنت میدم ولی از این یکی نتونستم بگذرم!
خسته نباشید!

واقعا که اونجرز علاوه بر فیلمای سینماییش کمیک های شاهکاری هم داره!

یه سوال الان وضعیت کمیکای اونجرز چطوره؟خوب،بد،مت وسط؟؟؟
نقل قول کردن
پرشین اسپایدی
+4 #15 پرشین اسپایدی 1394-02-24 22:18
واقعا مارول چی میشد اگه الان به جای کوین فایگی آقای ترابی رو تو اون جایگاه داشت!
بسیار عالی و فوق العاااده! : )

متاسفانه هیچ کدوم از این کمیک ها رو نخوندم هنوز!
ولی خب به لطف انیمشین avengers earth's mightiest heroes با پنج تا از این داستان ها تا حدودی آشنام و از اپیزود های مربوطه به شدت لذت بردم!

ممنون آقای ترابی که هستید! : )
نقل قول کردن
mtm
+3 #16 mtm 1394-02-24 22:23
#14 & #15:

ممنون از کامنت های شما
راستش حالم یه مقدار بد بود ولی خوندن کامنت های شما حالم رو خیلی بهتر کرد
منم از شما ممنونم که هستید ...
نقل قول کردن
mtm
+2 #17 mtm 1394-03-04 16:14
علي اقا خيلي خيلي ازت ممنونم
واقعا براي سايت زحمت ميكشي
من خودمم خيلي دنبال بعضي از اينا بودم
بازم ممنون
نقل قول کردن
batspider
+2 #18 batspider 1394-03-04 16:20
خیلی دوست داشتم شماره 8 رو بخونم
ممنون اقا علی
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #19 Agent Marvel 1394-03-04 17:34
خیلی ممنون.واقعا عالی بود.
نقل قول کردن
DAREDEVIL
+2 #20 DAREDEVIL 1394-03-04 17:37
ممنون آقای ترابی یکی از بهترین مقاله هایی بود که خونده بودم بازم از این مقاله ها قرار بدید خیلی مفیده! 8) 8) 8) 8)
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #21 Agent Marvel 1394-03-04 18:06
آقای ترابی اگه فرصت دارید لطفا جواب بدید:
اشکالات مجموعه انیمیشن های خارق العاده و نهایی و مجموعه کمیک های نهایی و فیلم اسپایدرمن ۲ را بگویید.
نقل قول کردن
Hossein sbn
+2 #22 Hossein sbn 1394-03-04 20:00
اشکالات مجموعه اسپایدرمن خارق العاده:
spidey.ir/.../...
ایراد های مجموعه التیمیت اسپایدرمن:
spidey.ir/.../...
فیلم اسپایدرمن2 ایراد نداره ولی نقدصو می تونی این جا بخونی
spidey.ir/.../
نقل قول کردن
mtm
+1 #23 mtm 1394-03-04 20:08
#22:
من عاشق این حسین اقا هستم !

به خدا حافطه زنده سایته! میبنید چقدر خوب جای همه مطالب و حتی کامنت های سایت رو بلده؟
افرین... به خدا کلی کار منو راحت میکنی ...
نقل قول کردن
Victor
+2 #24 Victor 1394-03-04 20:15
#17
مرسی آقای ترابی
راستی آقای ترابی شما 10 کمیک برتر اسپایدی رو هم تو سایت دارید؟
نقل قول کردن
Hossein sbn
+2 #25 Hossein sbn 1394-03-04 20:31
#23
خیلی ممنون آقای ترابی!
ولی در اصل باید از شما تشکر کرد که این اطلاعات رو در اختیار من و امثال من می زارید.
( ولی خداييش این نظرتون رو خوندم ذوق مرگ شدم! )
نقل قول کردن
young spider
+2 #26 young spider 1394-03-04 20:35
ممنون از معرفی کمیک ها. الان متوجه وابستگی شدیدم به کمیک های ترجمه شده spidey.ir شدم. واقعا هیچی از کمیک های انگلیسی نمی فهمم. در ضمن کمیک های فارسی سایت بهترینن.
نقل قول کردن
young spider
+2 #27 young spider 1394-03-04 20:36
به نقل از Wolverine:
#17
مرسی آقای ترابی
راستی آقای ترابی شما 10 کمیک برتر اسپایدی رو هم تو سایت دارید؟


ببخشید جواب می دم. ولی داریم.
نقل قول کردن
Victor
+1 #28 Victor 1394-03-04 20:39
#27
لینکشم میزاشتی عزیز
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #29 Agent Marvel 1394-03-04 20:43
بفرما:
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
قربانعلی
#30 قربانعلی 1395-02-14 17:08
خیلی خوب بود


لذت بردیم




(( این همه درباره اپدیت 10 فیلم برتر کمیک بوکی گفتم ، یکی نیست بگه که این کارو میکنین یا نه)) 8)
نقل قول کردن
wolverin_k
#31 wolverin_k 1398-05-11 12:55
آقا میشه کمیک ای اونجرزم مپی اسپایدی مرتب ترجمه کنید لطفا ؟ :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید