کمیک "کنستانتین: نیوکسل" (Hellblazer Newcastle) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "کنستانتین: نیوکسل" (Hellblazer Newcastle) ترجمه شد + لینک دانلود

سایت اسپایدی به مناسبت فرا رسیدن هالووین بار دیگر با افتخار با کمیک برتر و ترسناک «کنستانتین» را با ترجمه فارسی تقدیم شما میکند.

 در ابتدا کنستانتین همیشه به "نیوکاسل" لعنت میفرستاد ولی یکسالی طول کشید تا خوانندگان کنجکاو فهمیدند منظور او چیست. در واقع اُریجین و ناکامی بزرگ جان کنستانتین در این شماره یعنی شمارهٔ یازدهم از سری کمیک دوزخ افروز فاش میشود. نقطهٔ بزرگ و مهمی از زندگی کنستانتین با روایت زیبایش طرفداران این شخصیت را با خودش همراه میکند. حال این کمیک برتر با بهترین کیفیت به فارسی ترجمه شده و تقدیم شما میگردد:

 

توجه: این کمیک دارای پانل ها و محتوای خشن و بزرگسالانه می‌باشد و به افراد زیر ۱۸ سال به هیچ وجه توصیه نمی‌شود!

 

Hellblazer #11 Newcastle

Hellblazer 11 Newcastle Farsi  کامیک فارسی کنستانتین دوزخ افروز نیوکسل

 مترجم : مهدی ترابی مهربانی

ادیتور ، گرافیست و طراح کاور: احمد فقیه

لینک دانلود مستقیم

لینک دانلود غیر مستقیم (مدیا فایر)

لینک دانلود غیرمستقیم (آپلودر) 

 

نظر شما چیست؟

برای خواندن  دیگر كمیك هایی كه در سایت ترجمه كرده ایم اینجا را كلیك كنید.

 

مطالب مرتبط:

چگونه در كامپیوتر یا سیستم اندروید كمیك بخوانیم؟

15 کمیک برتر "کنستانتین" (CONSTANTINE)

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

15 شخصیت برتر دنیای کمیک که اولش فقط یک شوخی بودند!

15 شخصیت گمنام دنیای کمیک که به شهرت دست یافتند!

15 ابرقهرمان عوضی دنیای کمیک!

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amir78_King
#1 Amir78_King 1399-02-12 09:06
آخ آخ ترجمه خوده استاد و ادیت یه استاد دیگه
باید بخونمش
نقل قول کردن
B.K.T
#2 B.K.T 1399-02-12 13:19
وای خدا جون کمیکی که همیشه آروزوش رو می کردم اونم ترجمه استاد ترابی و ادیت یکی از معدود کسانی که به اندازه من کنستانتین رو دوست داره ممنون آقای فقیه . :lol:
نقل قول کردن
Captain-spidey
#3 Captain-spidey 1399-02-12 15:51
از اساتید برای ترجنه و ادیت این کمیک متشکرم
فقط میگم این کمیک در چه حد ترستانکه (مدیونید فکر کنید من اسم کنسانتین میاد کرک و پرم میریزه :lol: )
نقل قول کردن
HS-Spider
+1 #4 HS-Spider 1399-02-13 01:45
به نام آنکه جان را فکرت آموخت
با سلام و عرض خسته نباشید به همه دوستان و با امید قبولی طاعات و عبادات تان در درگاه حضرت حق.

تشکر ویژه و فراوان دارم از آقایان ترابی و فقیه بابت ترجمه و ادیت معرکه شون برای مهم ترین کمیک یکی از محبوب ترین شخصیت های تخیلی من.(این نقد هم مستقیما به این دو بزرگوار تقدیم می‌کنم تا خستگی ترجمه و ادیت از تنشون در بیاد ;-) )
ابتدا اینو بگم که سری اول کمیک های دوزخ افروز یکی از محبوب ترین سری کمیک های طول عمر من بوده است. شاید همه ما آرک دوزخ افروز:عادات خطرناک(Hellblaz er:Dangerous Habits) را بهترین آرک منتشر شده از شخصیت محبوب جان کنستانتین بدانیم،اما بدانیم شماره ۱۱ از سری اول کمیک دوزخ افروز مهم ترین شماره ایست که برای این شخصیت دوست داشتنی نوشته شده است. شاید خیلی از ما ها سری اول دوزخ افروز رو با قلم جادویی نابغه ای به نام گارث انیس بشناسیم، اما باید بدونیم چیزی که به جز نبوغ انیس باعث محبوبیت این شخصیت شد، پیش زمینه ای بود که توسط نابغه ای دیگه روایت شده بود: جیمی دلانو(Jamie Delano)!!
جیمی دلانو، نویسنده ای بریتانیایی، که جزو اولین نویسندگان جنبش ادبی ورود نویسندگان بریتانیایی به صنعت کمیک بوک آمریکا در دوران پسا-آلن مور محسوب میشه، مهم ترین داستان هایش را در سری اول کمیک دوزخ افروز روایت کرد که یکی از شاهکار هایش همین شماره ۱۱ سری اول دوزخ افروز هستش که به داستان Newcastle:A Taste of Things to Come معروف هستش.این داستان به روایت Origin Story جان کنستانتین می پردازه. داستانی که به بفهمونه خصوصیات معرف جان کنستانتین از کجا سرچشمه می گیرند و چرا جان کنستانتین
به یک کارآگاه ماوراءالطبیعه عوضی انگلیسی سیگاری دوست داشتنی!! تبدیل شده است؟ شاید اگر از تمام هواداران درجه یک جان کنستانتین بپرسید، عذاب آور ترین حادثه ای که برای جان کنستانتین افتاده،چه بوده؛ قریب به اتفاق همه از فاجعه نیوکاسل نام می برند.
همان طور که میدانید هر قهرمانی یک حادثه معرف دارد، از پیتر پارکر و مرگ عمو بن، از بروس وین و مرگ والدینش و کلارک کنت و فرود سفینه اش بر روی زمین. فاجعه نیوکاسل هم حادثه معرف جان کنستانتین هستش. اینجاست که زندگی جان کنستانتین به دوران پیشا-فاجعه نیوکاسل و پسا-فاجعه نیوکاسل دسته بندی میشه. شاید در ابتدا نگاهی که به جان کنستانتین داشته باشیم،از او به عنوان یک فرد عوضی مغرور که سیگاری هستش و پشیزی به اطرافیانش اهمیت نمیده ببینیم. اما وقتی در رفتار،گفتار و افکار او نفوذ میکنیم،میبینیم او قلبی از طلا دارد و نه تنها برای اطرافیانش اهمیت زیادی قائله،بلکه بابت اشتباهاتش عذاب وجدان شدیدی میگیره و درصدد جبران اون بر میاد. همه این خصوصیات از فاجعه نیوکاسل سرچشمه میگیره. حادثه ای که زندگی فردی به نام جان کنستانتین رو تغییر داد.

همه ما میدانیم که پس از انتشار کمیک واچمن نوشته آلن مور و شوالیه تاریکی بازمی گردد نوشته فرانک میلر صنعت کمیک بوک به کلی تغییر کرد. به طوری که پس از انتشار این دو کمیک عصر جدیدی در صنعت کمیک بوک پدید آمد که از آن به عنوان عصر مدرن یا عصر تاریک کمیک بوک ها یاد میشه.این دوره این امکان رو به نویسندگان داد تا بتوانند ازمفاهیم بزرگسالانه که شاید در گذشته برای روایت داستانی در کمیک بوک تابو بوده باشه،استفاده کنند که باعث خلق شاهکارها و یا افتضاح های زیادی شده است.اما قطعا یکی از سردمداران دوران تاریک کمیک بوک که به طور جدی در افزایش کیفی استانداردهای کمیک بومی فعالیت کرده،همین سری اول کمیک دوزخ افروز بوده است.
در این شماره نویسنده با توجه به رده بندی بزرگسالانه کمیک، توانسته به نقد بسیاری از مفاهیم بزرگسالانه مانند روابط ج.ن.س.ی، سوءاستفاده از کودکان،مواد مخدر، جادو و جنبل و... بپردازه که در روایت داستان به او بسیار کمک شایانی می‌کنه.(همان طور که میدانید این مفاهیم به عضو لاینفک کمیک های دوزخ افروز تبدیل شدند)

ابتدای داستان، ما مخاطبان داستان پا به پای جان کنستانتین به شهر نیوکاسل باز میگردیم تا تاریخچه مخصوص این شهر رو با جان کنستانتین درک کنیم.پس از مواجهه او با دست قطع شده یک عروسک یکراست وارد فلش بک ها میشویم.
ما در فلش بک ها با جان کنستانتین جوان و کله شق آشنا میشویم.در ابتدا با جلوه تاریک جادو و علوم ماوراء‌الطبیعه مواجه میشیم و متوجه میشیم جادو و جنبل آنطور که در بعضی کتاب ها دیده شده، آنچنان ایده‌آل نیست و بهایی دارد. جان با دوستان که به خود دارودسته نیوکاسل (Newcastle Crew) میگویند در طول داستان وارد یک ماجرا ماوراءالطبیعه میشن که باید دختر کوچکی به نام آسترا رو(که قربانی سوءاستفاده پدرش و دوستان پدرش شده) از دست یک المان ترس به نام Norfulthing با احضار موجودی شیطانی قدرتمندتری به نام نرگال(Nergal) نجات دهند. از لحاظ تم داستانی این کمیک شبیه فیلم ترسناک و کلاسیک جن گیر هستش. اتمسفر سنگین داستان و طراحی خفقان آور داستان که توسط ریچارد پیرز رینر انجام شده،در راستای انتقال مفاهیم داستان جیمی دلانو رو یاری می کنند.اما از جان کنستانتین پیشا-فاجعه نیوکاسل برایتان بگویم. این جان کنستانتین بی پروا،بی مسئولیت و بیخیال نسبت به سرنوشت دوستانش دست به یک کار پرخطر در راستای خوش قلبی برای کمک به آسترا میزنه. با اینکه با آگاهی از اینکار که ممکنه جون دوستانش رو به خطر بیاندازه، اما احضار نرگال رو انجام میده. اما اشتباه فاحش جان و تعلل دوستانش زنجیروار باعث خلق یک فاجعه میشه و در نهایت آسترا در حالی که سرنوشتش که به عذاب در جهنم محکوم شده، جان خودش رو در این فاجعه از دست میده و کلوب کاسانوا(که متعلق به پدر آسترا هستش) در اثر انفجار با خاک یکسان میشه.
دست قطع شده آسترا به صورت نمادین نماینده تمام ضایعات روانی و عذاب وجدان های جان پس از فاجعه نیوکاسل هستش.همان طور که روح آسترا بعدها به نماینده ای از تمام اشتباهات و اعمال جان محسوب میشه. در واقع این ضایعات روانی و تجربیات جان پس از فاجعه نیوکاسل تا سال ها خصوصیات معرف او بودند که باعث گوشه گیری و یک حالت علی بی غم بودن ظاهری!!! جان شده بود.
درونمایه اصلی این داستان، جنایات و مکافات هستش. روایت بینظیر داستان و طراحی و اتمسفر خفقان آور داستان به صورتی بی نقصی درونمایه اصلی رو به مخاطب القا می‌کنه و هم با تثبیت یکی از آنتاگونیست های معروف کمیک های جان کنستانتین به نام نرگال، برای داستان های آینده زمینه چینی می‌کنه.

پایان
نقل قول کردن
HS-Spider
#5 HS-Spider 1399-02-13 19:40
به نام آنکه جان را فکرت آموخت
دوباره سلام عرض میکنم خدمت اعضای محترم سایت و یه گله دارم ازشون که آقایان ترابی و فقیه یکی از مهم ترین کمیک های یه شخصیت بسیار محبوب رو ترجمه و ادیت کردند که انصافا ترجمه و ادیت سنگینی داره بعد کلا 4 نظر زیر پستش میخوره.(طولانی ترین نظر رو هم خودم دادم :-* ) والا انصاف نیست دیگه منم جای اونا بودم ناامید میشدم و کلا بخش ترجمه و ادیت رو میذاشتم کنار.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#6 Spider-Fan 1399-02-13 20:58
#4:
نقد شما عالی بود!
بیشتر بنویس دوست عزیز.‌‌..
و یه تشکر هم بکنم از شما و آقای sUley که این چند وقت نقدهای بسیار خوبی نوشتید.
ای کاش دیگر کاربران هم مثل شما برای زحمتی که مترجم و ادیتور برای آماده‌سازی یک کمیک می‌کشند و وقتی که می‌ذارن، ارزش قائل بشن و با کامنت‌های بی‌خودی مثل «ایول دستتون درد نکنه» و امثالهم خستگی رو به تن‌مون باقی ندارن!
نقل قول کردن
HS-Spider
#7 HS-Spider 1399-02-13 21:13
به نقل از Spider-Fan:
#4:
نقد شما عالی بود!
بیشتر بنویس دوست عزیز.‌‌..
و یه تشکر هم بکنم از شما و آقای sUley که این چند وقت نقدهای بسیار خوبی نوشتید.
ای کاش دیگر کاربران هم مثل شما برای زحمتی که مترجم و ادیتور برای آماده‌سازی یک کمیک می‌کشند و وقتی که می‌ذارن، ارزش قائل بشن و با کامنت‌های بی‌خودی مثل «ایول دستتون درد نکنه» و امثالهم خستگی رو به تن‌مون باقی ندارن!


ممنون آقای حیدری
سلامت و پیروز باشید
نقل قول کردن
only marvel and dc
+1 #8 only marvel and dc 1399-02-15 14:20
برام قابل درک نیست چرا تو نظرات استقبال زیادی نشده یعنی دوستان اینقدر به رنج سنی اهمیت میدن :-*
اگه اشتباه نکنم سری کمیک های Hellblazer به نوعی انقلاب برای این شخصیت بود که یه جورایی جون تازه بهش داد شاید خیلیا اون طور که لازمه متوجه داستان نشن بنابراین پیشنهاد میشه برای درک بهتر بقیه شماره هاشم خونده بشه چون فوق العادس.جیمی دلانو داستانای تیره تارش و زوج هنریش یعنی دیو مک کین که به خوبی داستان وحشت و کارگاهیو به تصویر میکشه از نکات مثبت میشه به دیالوگ و طراحی و شخصیت پردازی نام برد البته از نوع داستان گویی تعلیقی مانندشم نمیشه گذشت از چیزی که خیلی لذت بردم علارغم سوررئالیسم بودن کارکتر کنستانتین افکار و رفتار واقع گرایی داره درست مثل بقیه ادما اونم مثل ما با غرور و تکبر بی جاش مرتکب اشتباه میشه البته نه یه اشتباه معمولی اشتباهی که نه تنها موجب عوض شد شخصیت بلکه باعث شد هم خودش و دوستان مهم تر از همه استرا کوچولو تقاص اشتباه جانو پس بدن البته خالی از لطف نمونه تو بقیه شخصیت ها همین طوره مثل استرا که خیلیا از کودک مثلش میمون و مورد ازار قرار میگیرن... در کل تشکر از سایت اسپایدی و اقایان استاد ترابی و احمد فقیه که به این خوبی زحمت ترجمه و ادیت رو انجام دادن
نقل قول کردن
Captain-spidey
#9 Captain-spidey 1399-02-15 15:01
به نقل از only marvel and dc:
برام قابل درک نیست چرا تو نظرات استقبال زیادی نشده یعنی دوستان اینقدر به رنج سنی اهمیت میدن :-*

نه دوست عزیز رنج سنی دلیلش نیست دیلیلی که از این کمیک استقبال ندش این بود که کنسانتین یه شخصیت خاصه که هرکسی ازش خوشش نمیاد(مثلا خودم)
یعنی شما از هرکسی میتونی توقع داشته باشی اسپایدی رو دوست داشته باشه ولی در مورد کنسانتین نمیتونی همچین توقعی داشته باشی
(من فکر میکنم کنسانتین برای افراد 15و 16 سال به بالا پیشنهاد میشه)
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
+1 #10 Scarlet Speedster 1399-02-16 02:08
بسم الله الرحمن الرحیم
نقد و بررسی کمیک بوک کنستانتین : نیوکسل ( Hellblazer : Newcastle )
هشدار : این نقد حاوی اسپویل است !
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
مقدمه : سابقه داشته که بنده در اول نقد و بررسی از مقاله ای در سایت که به واسطه ی اون با کمیکی آشنا شدم ، یاد کنم . این بار هم میخوام همین کارو بکنم ؛ چند وقت پیش استاد ترابی و آقای فقیه مقاله ای رو به روز رسانی و آپدیت کردند به نام « ۱۰ کمیک برتر کنستانتین » . به واسطه ی اون من با کمیک های زیادی از کنستانتین آشنا شدم و یکی از اونها ، نیوکسل بود . کمیکی رو هم که سایت ترجمه کنه ، نمیشه نخوند . باید بگم که کمیک بسیار خوبی بود و انتظارات بنده رو برآورده کرد . پس با نقد «Scarlet Speedster » همراه باشید ...
داستان : داستان کمیک حرف نداره . کیف کردم . کمیک بالاخره به سوال طرفداران و خواننده ها پاسخ میده : چرا کنستانتین به نیوکسل لعنت میفرسته و چرا شده جان کنستانتین ! در واقع کل داستان حالت فلش بک داره و به فاجعه ی نیوکسل در شهری به همین نام می پردازه ! شخصیت جان کنستانتین یه شخصیت بی مسئولیت و کسی که به چیزی اهمیت خاصی نمیده و حتی جون دوستان و دار و دستش براش دارای ارزش نیست و کله شقه ، کشیده میشه ! البته شخصیت اش پس از نیوکسل دچار تغییر میشه ! جیمی دلانو با نویسندگی اش شاهکار کرده !
پروتاگونیست : شخصیت پردازی جان کنستانتین قبل از فاجعه با کنستانتین بعد از فاجعه فرق داره ! و چون ما چیز خاصی از پس از فاجعه ندیدیم ، پس فقط قبل از فاجعه رو بررسی میکنیم ! همون طور که در بالا گفتم جان واقعاً پیش از فاجعه یه جان دیگه بود . جوان بی مسئولیتی که به هیچی اهمیت نمیده ! اما اشتباهاتی که مرتکب میشه ، یعنی کشته شدن اون دختره که اسمش استرا هست و تنها چیزی که ازش باقی مونده ، بازوش هست و همچنین از دست دادن یکی یکی دوستانش ، باعث میشه که عذاب وجدان خیلی زیادی داشته باشه . ولی در کل جان میخواست استرا رو از شر نورفولتینگ که در پایان مشخص میشه نام واقعی اش نرگال ( Nergal ) هست ، نجات بده ولی در این راه ناکام میمونه و استرا جونش رو از دست میده . در کل نیوکسل اتفاق مهمی در طول زندگی جانه و تا ابد به یادش خواهد بود . من از شخصیت پردازی جان راضی بودم .
آنتاگونیست : شخصیت منفی این کمیک همون دیو شیطانی به اسم نورفولتینگ هست که همون‌طور که گفتم در پایان مشخص میشه که نام واقعی اش نرگاله .اون معتقد بود که جهنم برای آدمایی مثل جان و دوستانشه و جهنم از نفهمانی امثال جان و دوستاش لذت میبره ( البته خودش اینو میگه ! ) . او در آخر ظاهرا موفق میشه که جان و استرا رو به جهنم ببره ولی جان سعی میکنه که به همراه استرا از جهنم خارج بشه ولی استرا نمیتونه خارج بشه و همونجا میمونه . بعد هم دوست جان به نام فرانک با کپسول گاز کلوپ کاسانوا ( البته در آخر جان میفهمه که منظور از کاسانوا همون نیوکسل هست )که برای پدر استرا هست رو منفجر میکنه و نرگال نابود میشه .
طراحی : بنده از طراحی ها جناب آقای ریچارد پیرس رینر راضی بودم . کمیک از جو خاصی برخوردار بود و اتمسفر خوبی داشت . شیاطین ، جسد ها و ... خیلی خوب به تصویر کشیده شدند و داستان با طراحی بسیار خوبی روایت میشد . به شخصه از خرابه های کلوپ کاسانوا خیلی خوشم اومد . ولی به نظرم اگه با طراحی های امروزی مقایسه کنیم ، یه خورده از مد افتاده ست . مثلاً تمام سایه های روی صورت و لباس های شخصیت ها هاشور خورده بود . ولی در هر حال این کمیک در سال 1379 منتشر شده و برای اون دوره و زمان مناسب بوده .
ترجمه : جناب استاد ترابی بهترین ترجمه ای که میشد از یه مترجم انتظار داشت رو داشتند . آقای ترابی سپاسگزارم . چند صفحه از کمیک رو انگلیسی خوندم و فهمیدم واقعاً کلمات و اصطلاح هایی داره که برای خود من که در آینده ی نزدیک دیپلم زبان میگیرم ، بسیار دشواره ( البته فکر نکنید قصد من به منظور مقایسه ی بنده و استاد ئه ها ! ) خسته نباشید آقای ترابی .
ادیت : جناب فقیه ادیت بسیار خوبی داشتن و به خوبی ترجمه های استاد رو ادیت کردند . سپاسگزارم و خسته نباشید !

نکات مخفی و ایستر اگ ها ( یی که من پیدا کردم ) :

_ عروسکی که روی کاور دیده میشه ، بدجور منو یاد عروسک آنابل در فیلم های ترسناک ساخته شده بر اساسش میندازه ! خیلی شبیه هستن !

_ اتفاقا در همین کاور میبینیم که دست اون عروسک پاره شده . اون دست همون دستیه که در صفحه ی ۳ میفته تو آب و در واقع استعاره ایست بر دست به جای مانده از استرا که در همین کمیک کشته شد . پس عروسک ، استعاره ای بر استرا هست !

_ در صفحه ی ۱۳ میبینیم که کنستانتین با چاقوی هنر دست خودش رو میبره و با خون خودش طلسم جادویی رو بر کاغذ می‌نویسه . به واسطه ی مقالاتی که از سایت خوبمون اسپایدی خوندم فهمیدم که کلتوس کسدی / کارنیج هم مثل کنستانتین نوشتن با خون رو دوست داره و چندین بار شده که با خون بر در و دیوار بنویسه !

_ روی کاور که ما عنوان Newcastle رو می‌بینیم ، حرف t به صورت قرمز نوشته شده و کاری میکنه که مخاطب بهش توجه کنه . اون شبیه صلیب به تصویر کشیده شده ولی نمیدونم که صلیب نشانه و لوگوی کنستانتین هست یا نه ( اگه میدونید لطفاً بهم بگید ) . همچنین در مقاله ی عظیم استاد ترابی به نام « ۵۰ فیلم ابرقهرمانی و کمیک بوکی برتر تاریخ سینما » که در اونجا که فیلم اختصاصی کنستانتین رتبه ی ۵۰ام رو از آن خودش کرده بود ، روی پوسترش حرف t روی عبارت Constantin به صورت قرمز و صلیبی کشیده شده بود و میتوان گفت که اشاره ای بود به آن .

نتیجه گیری :
یکی از برترین کمیک های منتشر شده بر اساس شخصیت محبوب کمیک بوکی به نام جان کنستانتین که یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در کل عمر او رخ داده را فاش میکند و ژرفای شخصیتی وی را آشکار میسازد و طراحی های خوبی دارد . خواندن آن را به تمام دوست داران کمیک پیشنهاد میکنم .

نمرات :

داستان : ۱۰/۱۰
طراحی : ۹/۱۰
ترجمه : ۱۰/۱۰
ادیت: ۱۰/۱۰

سپاس از تیم ترجمه ی اسپایدی که این کمیک خوب و دوست داشتنی رو در اختیار ما کمیک دوستان قرار دادند !
__________
اساتید و کاربران ! خیلی خوشحال میشوم که دوباره نظرتون رو درباره‌ی نقد هام بگید . اگر انتقادی از نقد داشتید ، بنده در خدمتم ! سپاس !
در آخر میخوام بگم که ۷۵٪ این نقد رو به خاطر دوست خوبمون آقای HS- Spider نوشتم !
روز خوش !
نقل قول کردن
HS-Spider
+1 #11 HS-Spider 1399-02-16 02:51
#۱۰
باسلام خدمت تمام اعضای سایت
آقای Scarlet Speedster ممنون گل کاشتی! واقعا دمت گرم! کاربر زحمتکش و محترم به شما میگن! هم با این نقدت قشنگت از آقایان ترابی و فقیه به خاطر ترجمه و ادیت این کمیک مهم تشکر کردی،هم اینکه من بالاخره یه نقد دیگه زیر این پست دیگه دیدم؛ اونم چه نقدی!!! با دقت و ریزبینی و توجه به جزئیات و کلیات یه نقد بینظیر تحویل دادی!

فقط چون به نظرم این اولین کمیکی بود که که از سری اول کمیک John Constantine,Hel lblazer خوندی، یه کوچولو ایرادات از نظر داستانی داشتی، که الان به چندتاش اشاره میکنم:
۱-اون موجود Norfulthing در واقع یه المان ترس هستش، که در واقع به حالت محافظت خودکار آسترا ظاهر شد( به خاطر تجربیات تلخ و غم انگیز و وحشتناکی که آسترا تجربه کرده بود)
این Norfulthing با نرگال(Nergal) فرق داره! در واقع جان برای از بین بردن Norfulthing خواست از یه موجود شیطانی قدرتمندتر استفاده کنه که فهمیدیم اسمش نرگال بوده و تو کمیک دیدیم این احضار با چه فاجعه ای مواجه شد.اولین حضور Norfulthing در همین شماره ۱۱ و اولین حضور نرگال در شماره ۶ همین سری بوده.

۲-نرگال در کمیک کشته نشد! نرگال در واقع از مهم ترین آنتاگونیست های اولیه سری اول کمیک های John Constantine,Hel lblazer بوده که برای گرفتن روح جان و عذابش در جهنم خیلی کارها میکنه.

غیر از این ایرادات ریز که فکر کردم به دلایل گنگ بودن این جور کمیک ها و تجربه کم شما در مورد شخصیت جان کنستانتین بوده(خیلی هم مهم نیست 8) ) نقد شما بینظیر بود! ;-)

یعنی واقعا از شما دوست عزیز به خاطر این نقد عالیتون دوباره و دوباره تشکر میکنم. :-)
نقل قول کردن
P.Constantine
#12 P.Constantine 1399-02-16 06:35
به نقل از Scarlet Speedster:
فقط در صفحه ۱۹ و پانل ۲ یه غلط املایی وجود داره و کلمه ی بپوشانم به صورت بپوسانم نوشته شده.

این غلط املایی نیستش. اون دیالوگ این بوده:
"because it greatly pleasures me to chasten arrogance and corrode the brass of vanity"
و ترجمه این بوده:
«چون کاملا باعث افتخارمه که تکبر شما رو تزکیه کنم و بی شرمی بیهوده شما رو بپوسانم.»
corrode معنای پوسیدن میده و منظور پوساندن (به زبان عامیانه "پوسوندن") بوده پس ایراد نیست!!!!!!!!
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#13 Scarlet Speedster 1399-02-16 14:27
#12 :
معذرت میخوام آقای فقیه . در موقع خوندن کلمه ی بپوشانم بیشتر تو مغزم بود و متوجه ی منظور کلمه ی بپوسانم نشدم . بنده را حلال کنید . الان نقدم رو ویرایش میکنم تا دچار اشتباه نشده باشه . خسته نباشید .
#11 :
لطف دارید آقای HS- Spider !
درست میگید . این اولین نقد من از یک کمیک کنستانتین بود و زیاد با نرگال و دیگر شخصیت ها آشنا نبودم و با همین کمیک آشنا شدم . اون ایرادات هم سعی میکنم در نقد های بعدی برطرف کنم .
نقل قول کردن
Frank castle
#14 Frank castle 1399-03-13 18:50
توی این مدت یسری برنامه ها داشتم که یسری از کمیک ها رو بخونم
یکیش این کمیک بود ولی یا فرصت نمیشد یا حس خوندن نبود

یه مسیله ای که بود داستان این رو حدودی میدونستم چی هست بخاطر انیمیشن Constantine city of demons .داستانش قشنگ بود خوشم اومد.ولی نه توی انیمیشن و نه توی کمیک چیزی نبود که منو هایپ کنه.البته یه مسیله ای هست داستان جوری نوشته شده که ادم رو به فکر فرو میبره که بعضی وقت ها دنبال درست کردن شرایطی هستیم و اونقدر به خودمون ایمان داریم و مغرور هستیم اما دست اخر این غرور بی جا باعث انحطاط نه تنها ما بلکه افراد بی گناه میشه.و تا فروپاشی شخصیت خودمون پیش میره
کمیک خیلی کم خوندم و اکثرا هم ترجمه ها رو دنبال نمیکنم گفتم توی این کمیک هم شاید درست داستانشو متوجه نشم ترجمه شما رو خوندم.
ولی چند تا چیز دیدم گفتم نامردیه نگم
ترجمه عالی بود واقعا باید قدردان زحمتی که کشیدید باشم.
کاور کمیک عالی فارسی سازی شده بود این نشون دهنده تبحر اقای فقیه رو میده.بقیه پلان ها هم همینجور ولی مشخص بود برای کاور زحمت خیلی زیادی متحمل شدید.

فقط یه سوال بی ربط من دوست دارم مطالب فلسفی و عمیق رو بخونم مثلا از کمیک هالوین طولانی خیلی خوشم اومد.عالی بود.این کمیک هم خوب بود خدایی. چند تا کمیک امکانش هست معرفی کنید.اگر کمیک مستقل باشه برام بهتر هست چونکه گیج میشم. بیشتر هم دنبال داستان اورجینالی هستم که قبلا نخوندم یا ندیدم مثلا واچ من دیدم خوشم نمیاد دیگه کمیکشو بخونم یا V for
Vendeta
نقل قول کردن
RETEPILA
#15 RETEPILA 1400-12-15 17:52
خیلی ممنون از اساتید بابت ترجمه و ادیت این کمیک بینظیر
کمیکی که از همان کاور میخواد منشا این جناب هل بلیزر ما رو بگه و تغییر ابدی ای که باعث میشه تا از جوانی بی خیال و بی مسئولیت که فقط به هدف نهایی فکر میکنه تبدیل به فردی عوضی و دوست داشتنی! بشه و به قول خودش باعث مرگش شده(همانند فیل پیر به مکان مرگ برگشتم)
اما میبینیم که همین اتفاق دلیل اصلیه که به بقیه کمک کنه و همین هم دلیل لعنت فرستادنش به نیوکسله چون دوست داره حق انتخاب داشته باشه که بخوایم روراست باشیم دلیل اصلی جذابیتش همینه چون غیرقابل پیشبینیش میکنه ولی با یادآوری این اتفاق دوباره به کمک بشر میاد(البته نه همیشه)
نقل قول کردن
Arash
#16 Arash 1402-05-26 01:11
عالی بود
لطفا کمیک های بیشتری از کنستانتین ترجمه کنید.
نقل قول کردن
ادریس نصراللهی
#17 ادریس نصراللهی 1402-08-16 01:15
کمیک خیلی خوبی بود و گفتنی ها رو دوستان صاحب نظر راجب اش گفتن
بنده اول انیمیشن کنستانتین : شهر شیاطین رو دیدم و بعد این کمیک رو خوندم که هر دو جز تجربیات خیلی خوب منن
تقریبا تمام شخصیت های دنیای کمیک در قلب من جای دارن و کنستانتین از اون کاراکتر هاییه که میشه گفت جایگاهش خواصه بخاطر شخصیت پردازی پیچیده و داستان های قدرتمندش
از اونجایی که هم در انیمیشن نام برده شاهد اختباص این داستان بودیم و هم در سریال لایواکشن کنستانتین پس دیگه اغلب طرفداران میتونن اهمیت بسیار بالای این کمیک رو که به طرز واقعا دارکی زیباست رو درک کنن
هالووین امسال به خودم قول دادم این کمیک رو بخونم و خوندم و لذت بردم
خسته نباشید به تمام عوامل سایت بخصوص آقای ترابی و آقای فقیه
لطفا کمیک های بیشتری از سایر شخصیت های کمیک بوکی به جز اسپایدرمن ترجمه کنید و خواهشا مثل همین مورد دست روی بهترین هاشون بگذارید
جسارتا چند پیشنهاد :
1 - آل استار سوپرمن
2 - هالک : آینده ناقص
3 - دردویل : تولدی دوباره
4 - بتمن : بازگشت شوالیه تاریکی
5 - کاپیتان آمریکا : مردی خارج از زمان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

 

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

38

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

30

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

008

009

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

48

37