قهرمانان عصر جدید دی سی بیش از حد به مارول شباهت دارند!

قهرمانان عصر جدید دی سی بیش از حد به مارول شباهت دارند!

شباهت های بیش از حد "قهرمانان عصر جدید دی سی" (New Age of DC Heroes) به شخصیت های مارول داد همه را در آورده است!

 

انتشارات دی سی مدتیه تصمیم گرفته کمیک بوک های جدیدی تحت عنوان New Age of DC Heroes عرضه کنه که همانطور  که از اسمشون مشخصه قراره جدید و منحصر به فرد باشند. گفته میشه این شخصیت ها از دل رویداد جدید دی سی به نام Dark Nights: Metal بیرون آمده اند. همچنین دی سی قول داده که شماری از بهترین نویسندگان و طراحانش روی آنها کار کنند. اما چیزی که تقریبا همه دارند در اینترنت ازش صحبت میکنند اینه که چرا اینقدر به شخصیت های مارول شباهت دارند؟!

به طور مثال کمیک "آسیب" (Damage) کاملا از ایده بروس بنر/هالک تقلید کرده:

کمیک damage

آقای «اتان ایوری» میخواست به کشورش خدمت کند ولی در عوض به یک هیولا تبدیل شده است! او وظیفه دارد بمب ساعتی زنده و دولتش باشد ولی وقتی به هیولا تبدیل میشود دیگر کنترلی روی خودش ندارد . او از یک بمب هسته ای هم نیرومند تر است و سعی داره وقتی به هیولا تبدیل میشه جلوی خسارات وارده رو بگیره. اتان الان به خطری برای اطرافیان خودش تبدیل شده است!

 

و حالا میریم به سراغ کمیک بعدی به نام "خاموش کننده" (The Silencer) که آدم رو یاد "مجازاتگر" مارول میندازه!

 "خاموش کننده" (The Silencer)

«خاموش کننده» یکی از مرگبارترین قاتلین دنیای دی سی است تا اینکه تصمیم گرفت زندگی عادی داشته باشد ولی گذشته اش دوباره میاد سراغش چون ماموریتی جدید از سوی کارفرمای سابقش (تالیا ال غول) بهش داده میشه . اما مساله اینجاست که خانواده اش در معرض خطر قرار میگیرند ...

و کمیک بعدی که انگار همون "چهار شگفت انگیز" هستش!

 کمیک معرکه ها

"معرکه ها" (The Terrifics) یک گروه جدید ابرقهرمانی هستش که اعضایش را "آقای معرکه"، "متامورفو" ، "مرد پلاستیکی" و "فانتوم گرل" تشکیل میدهند. آنها به دنبال کاوش و اینده هستند ولی حادثه ای آنها را به هم پیوند میزند و باید راهی برای بازگشت به خانه پیدا کنند!

 

و در نهایت کمیک Sideways  رو داریم که کپی مرد عنکبوتیه!

کمیک sideways

دانش آموز دبیرستانی ، درک جیمز, به طور تصادفی به داخل دریچه ای در بعد ماده تاریک افتاد! حالا به نام Sideways میتونه دریچه های میان بعدی باز کنه ولی قدرت زیاد مسئولیت به همراه داره و او باید با دریچه هایی که هم در زندگی شخصی اش و هم در زمان و مکان داره باز میشه مقابله کنه!

در هر حال انتظار میرفت دی سی که شعار "قهرمان جدید" داده بود از ایده های جدید و اریجینال خودش استفاده کنه!

نظر شما چیست؟

 

مطالب مرتبط:

تقلید در دنیای کمیک بوک، سینما، تلویزیون و انیمیشن

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Sarah
#1 Sarah 1396-11-29 07:38
و چقدر معنی داره وقتی "عصر جدید" دی سی با "عصر قدیم" مارول شباهت پیدا میکنه ! :-*
نقل قول کردن
Dixon
#2 Dixon 1396-11-29 08:06
حالا با چندتا عکس جلد و preview که نمیشه قضاوت کرد صبر کنید کمیکاش چاپ شه شاید داستانشون با هم فرق داشته باشن. تقلید تو دنیای کمیک هم امری عادیه و بارها هر دو شرکت از هم تقلید کردن. :-)
این شخصیتای جدید دی سی هم ظاهرشون نشون میده که شبیه شخصیتای مارولن ولی فک کنم داستان شون با هم متفاوته و ویژگی های شخصیتی شون باید صبر کرد تا چاپ شن. :zzz
نقل قول کردن
best of the best
#3 best of the best 1396-11-29 09:16
به نقل از Dixon:
حالا با چندتا عکس جلد و preview که نمیشه قضاوت کرد صبر کنید کمیکاش چاپ شه شاید داستانشون با هم فرق داشته باشن. تقلید تو دنیای کمیک هم امری عادیه و بارها هر دو شرکت از هم تقلید کردن. :-)
این شخصیتای جدید دی سی هم ظاهرشون نشون میده که شبیه شخصیتای مارولن ولی فک کنم داستان شون با هم متفاوته و ویژگی های شخصیتی شون باید صبر کرد تا چاپ شن. :zzz

در دنیای کمیک این ایده اصلیه که از همه چیز مهمه. اینا هم ایده شون و اون تم اصلیش شون دقیقا شبیه به ماروله. مساله فقط شباهت ظاهری نیست
نقل قول کردن
best of the best
#4 best of the best 1396-11-29 09:18
به نقل از Sarah:
و چقدر معنی داره وقتی "عصر جدید" دی سی با "عصر قدیم" مارول شباهت پیدا میکنه ! :-*

واقعا عجب جمله جالبی گفتی شما
نقل قول کردن
؟؟؟؟
#5 ؟؟؟؟ 1396-11-29 09:43
به نظر من هرچي چيز خوب بوده مارول درو كرده حالا هي بيايد اورجينو اسم رو عوض كنيد!فكر كنم دي سي بايد ابر قهرماناش رو به مارول بفروشه تا مارول داستاناي هيجان انگيز تر هم از قبل بنويسه!
نقل قول کردن
؟؟؟؟
#6 ؟؟؟؟ 1396-11-29 09:59
سلام!يه سوال دارم :-* ببخشيد كسي به اكشن فيگور ها دقت كرده؟
s9.picofile.com/.../...
s8.picofile.com/.../...
s8.picofile.com/.../...
s9.picofile.com/.../...
s9.picofile.com/.../...
خوب از اونجايي كه ما مي دونيم اكشن فيگور ها خيلي چيز ها به ما مي گن.شايداين قضيه در ست در بياد!
خوب ما كنار هر اكشن فيگو ر.يه سنگ مي بينيم كه انگار يه نوع سنگ بي نهايته! اين به كنار ! اگه گوشه تصوير ها رو ببينيد رو ي هر كدوم از سلاح هايي كه اونا دارن محل جاي گيري يك سنگ رو داره!ايا ما شاهد خواهيم بود كه مانند روناك در محا فظين كهكشان كه سنگ قدرت رو تو يه چكش گذاشته بود اين حركت رو قهرمانه هاي ما هم بزنن!وگرنه چه دليلي داره كه اونارو بزارن اونجا و هيچ فايده اي نداشته باشن!
نظر شما چيه؟ :roll: :roll:
نقل قول کردن
Dixon
#7 Dixon 1396-11-29 10:46
به نقل از best of the best:
به نقل از Dixon:
حالا با چندتا عکس جلد و preview که نمیشه قضاوت کرد صبر کنید کمیکاش چاپ شه شاید داستانشون با هم فرق داشته باشن. تقلید تو دنیای کمیک هم امری عادیه و بارها هر دو شرکت از هم تقلید کردن. :-)
این شخصیتای جدید دی سی هم ظاهرشون نشون میده که شبیه شخصیتای مارولن ولی فک کنم داستان شون با هم متفاوته و ویژگی های شخصیتی شون باید صبر کرد تا چاپ شن. :zzz

در دنیای کمیک این ایده اصلیه که از همه چیز مهمه. اینا هم ایده شون و اون تم اصلیش شون دقیقا شبیه به ماروله. مساله فقط شباهت ظاهری نیست

همین ایده اصلی رو در طول تاریخ کمیک بارها مارول هم از روی شخصیت های دی سی الگو برداری کرده و بالاعکس. کپی برداری چیز تازه ای نیس و تو این چند دهه هر دو شرکت از همدیگه کپی کردن
نقل قول کردن
best of the best
#8 best of the best 1396-11-29 11:07
به نقل از Dixon:
به نقل از best of the best:
به نقل از Dixon:
حالا با چندتا عکس جلد و preview که نمیشه قضاوت کرد صبر کنید کمیکاش چاپ شه شاید داستانشون با هم فرق داشته باشن. تقلید تو دنیای کمیک هم امری عادیه و بارها هر دو شرکت از هم تقلید کردن. :-)
این شخصیتای جدید دی سی هم ظاهرشون نشون میده که شبیه شخصیتای مارولن ولی فک کنم داستان شون با هم متفاوته و ویژگی های شخصیتی شون باید صبر کرد تا چاپ شن. :zzz

در دنیای کمیک این ایده اصلیه که از همه چیز مهمه. اینا هم ایده شون و اون تم اصلیش شون دقیقا شبیه به ماروله. مساله فقط شباهت ظاهری نیست

همین ایده اصلی رو در طول تاریخ کمیک بارها مارول هم از روی شخصیت های دی سی الگو برداری کرده و بالاعکس. کپی برداری چیز تازه ای نیس و تو این چند دهه هر دو شرکت از همدیگه کپی کردن

اشتباه میکنی
فقط ثانوس بود که خود خالقش گفت از دارک ساید الهام گرفته
اونم که بعدا کاملا یه چیز دیگه شد
اگه منظورت مثلا هاکای هستش که این ایده کاملا غلطه
چون ایده کماندارها از دوران رابین هود و تل تیرانداز بوده
اگه بحث تقلید باشه که ظاهر گرین اروو خیلی بیشتر به رابین هود شبیه!
ضمن اینکه شخصیت پردازی هاکای کاملا با اروو فرق داره
squadron supreme هم که هجویه جاستیس لیگ بود
هجویه و تقلید فرق دارن
از اون طرف هم البته دی سی بارها از شخصیت های مارول و دیگر شخصیت ها تقلید کرده که تو مقالات سایت بهشون اشاره شده
منتهی بحث اینا فرق میکنه
دی سی به عنوان "قهرمانان عصر جدید" خلقشون کرده پس باید کاملا اریجینال میبودند
به خاطر همینه که داد همه تو اینترنت در اومده
نقل قول کردن
Dixon
#9 Dixon 1396-11-29 13:14
#8
پیشنهاد میکنم به لینک‌های زیر سری بزنی:
looper.com/.../...
whatculture.com/.../...
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1396-11-29 13:30
به نقل از Dixon:
#8
پیشنهاد میکنم به لینک‌های زیر سری بزنی:
looper.com/.../...
whatculture.com/.../...

من سر زدم ولی راستش اصلا منابع خوبی نیستن!
منم پیشنهاد میکنم اصلا سراغشون نری
نقل قول کردن
spectacular spiderman
#11 spectacular spiderman 1396-11-29 15:31
اولین کمیک sideways رو خوندم .خدا روشکر یه بچه سوسوله و اصلا مثل پیتر متشخص نیست...با اون موهاش که معلوم نیست فرن یا لختن...یعنی حتی به گرد اسپایدرمنم نمی رسه و مطمئنم طرفدارای مردعنکبوتی حسابی به dc اعتراض می کنن
نقل قول کردن
spectacular spiderman
#12 spectacular spiderman 1396-11-29 15:33
می گم یه جمع تشکیل بدیم بریم شمال کمیکای جدید dc رو اتیش بزنیم با اتیشش جوجه کباب درست کنیم
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#13 CAPTAIN DIAR 1396-11-29 15:43
به نقل از Dixon:
#8
پیشنهاد میکنم به لینک‌های زیر سری بزنی:
looper.com/.../...
whatculture.com/.../...

خب درمورد لینک اولی که دادی(Looper)یه سری توضیحات خدمتت عرض میکنم:
1-شخصیت پردازی X-Men به مراتب غنی تر Doom Patrol هستش و اصلا هم از نظر شخصیت پردازی و داستان پردازی با هم قابل مقایسه نیستن.منظورم این نیست که شخصیت پردازی کاراکتر های Doom Patrol ضعیفه،منظورم اینه که X-Men از نظر شخصیت پردازی خیلی قوی تره!حالا فرض میگیریم Marvel از Doom Patrol الهام گرفته باشه.اما Marvel فقط ازشون الهام گرفته و تقلید نکرده!درست مثل Deadpool که برای ساختش از Spider-man الهام گرفته شد که تو سایت هم دربارش توضیح داده شده.
2-هردو شخصیت های مهمی هستند و اینو قبول دارم که برای Black cat از Cat woman الهام گرفته شده اما این دوتا از زمین تا آسمون با هم فرق دارن!Cat woman همواره جزو ویلن های اصلی بتمن به شمار میرفته و لی Black cat بعضی اوقات بدی هایی در حق Spidey کرده اما هرگز برای اون ویلن به شمار نمیومده!حتی بارها شاهد بودیم که به Spidey کمک کرده تا با دشمنانش بجنگه.
3-چه بخوایم و چه نخوایم همه میدونن که Deadpool با الهام گرفتن از Spider-man ساخته شده و کوچکترین شباهتی به Deathstroke نداره!مثلا Deadpool یه ضد قهرمان شوخ و بذله گو هستش که آدم اصلا نمیتونه حرکت بعدیش رو پیشبینی کنه اما Deathstroke یه ویلن خشک و جدیه که فکر نکنم تو عمرش یکی دوبار بیشتر لبخند زده باشه!خودت میتونی این مقاله(spidey.ir/.../...)رو بخونی و با شخصیت Deathstroke مقایسش کنی.
4-قطعا Amazo و Super Adaptoid شباهت هایی هرچند کم با هم دارن که تو دنیای کمیک این یه امر خیلی عادیه!البته این به هیچ وقت یه تقلید نیست چون شخصیت پردازی Super Adaptoid و Amazo از زمین تا آسمون با هم فرق داره و همچنین اریجینشون.
5-آدم باید واقع بین باشه.من این مورد رو قبول دارم چون هم Vision و هم Red Tornado ابرقهرمان های اندرویدی هستند که توسط ویلن ها ساخته شدند.Red Tornado توسط T. O. Morrow و Vision هم توسط Ultron.
6-تشابه توانایی به معنای "تقلید" نیست!هردو تیرانداز های ماهری هستند و تو عمرشون 1 تیر هم خطا نزدن ولی جنون و بلاهایی که Bullseye سر دیگران آورده رو اصلا نمیشه با Deadshot مقایسه کرد!
7-این دو هم تشابه زیادی با هم دارن ولی از نظر شخصیت پردازی کاملا متفاوت هستن.البته من منکر شباهت این دو تا بهم نمیشم!
8-خب همه میدونن که Thanos از روی Darkseid الهام گرفته شده هم شخصیت پردازی هم انگیزه هاشون خیلی با هم فرق داره.هرچی زمان بیشتر میگذره Thanos به شخصیت خودش نزدیکتر میشه و اگه همینجوری پیش بره تا چند سال آینده فکر نکنم کوچکترین شباهتی هم به Darkseid داشته باشه چون خود Thanos این پتانسیل رو داره.

ببینید،من نمیخوام بگم که Marvel خوبه و DC بده.اما بیاید قبول کنیم که Marvel شخصیت های غنی تر و قابل باور تری داره.اما DC همیشه سعی کرده تا نقات ضعف قهرمانهاشو به حد 0 برسونه که این چیز دور از باوریه و هرکسی یه ضعفی داره.مثلا شما Superman رو تصور کنید.واقعا خیلی سخت میشه با قدرت هاش ارتباط برقرار کرد چون همه کاری از دستش برمیاد!فکر کنم دیگه DC واسه اینکه ریا نشه Superman رو درمقابل کریپتون آسیب پذیر کرده!اینقدر قویه که وقتی ما میبینیم یه مشت میخوره،پیش خودمون میگیم واسه این این کار رو کرد تا روحیه حریفش از بین نره!کمپانی DC بارها اریجین قهرمان هاشو به بهانه های مختلف بروز کرده چون حتما این اریجین ها یه ضعفی داشتن که DC این کار رو کرده ولی Marvel خیلی خیلی خیلی کم این کار رو کرده چون از هون اول یه اریجین درست و حسابی برای کاراتر هاش ساخته.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1396-11-29 15:57
#13:
دو تا نکته درباره 2 و 5:
گربه سیاه هیچ ربطی به زن گربه ای نداره
اتفاقا همونطو ر که توی آخر این مقاله گفتم این زن گربه ای هستش که شخصیت بعد از مدتی شبیه به گربه سیاه شد. پس من حتی میگم این زن گربه ای بود که از روی شخصیت پردازی فلیشیا هاردی تقلید کرد.
spidey.ir/مقالات/دنیای-کمیک/273-معرفی-گربه-سیاه-بلك-كت-فلیشیا-هاردی.html

ضمنا اینجا هم گفته بودم که گربه سیاه اصلا قرار بود از دشمنان زن عنکبوتی بشه



spidey.ir/.../...
مارول اون موقعی که اسمش تایملی بود شخصیتی به نام ویژن داشت :

سال 1940 خلق شد. یعنی قبل از رد تورنادو و مارشن منهانتر. اتفاقا همه میدونن که مارشن منهانتر دی سی بود که از ویژن اریجینال مارول تقلید کرده
به خاطر همین بود که گفتم این منابع که دوست خوبم دیکسون معرفی کرده معتبر نیستند.
نقل قول کردن
علی قدیانی
#15 علی قدیانی 1396-11-29 18:03
جالبیش اینه که هم توی سینما و هم توی کمیک دارن سعی میکنن به مارول شباهت پیدا کنن!
نقل قول کردن
علی قدیانی
#16 علی قدیانی 1396-11-29 18:08
میگم استاد من یادمه قبلا یه جا خونده بودم که لکس لوثر اولش فقط یه دانشمند خلافکار بوده و پولدار نبوده و اولین دانشمند خلافکار پولدار اوریجینال نورمن آزبورن هستش و بعدا این ویژگی رو به لکس لوثر اضافه کردن شما اطلاعی در این زمینه دارین؟
نقل قول کردن
hassan91
#17 hassan91 1396-11-29 19:33
من خودم وقتی تبلیغ damage رو دیدم، با خودم گفتم که چقد شبیه هالکه :-* حالا تقلید درسته که وجود داره، ولی نه اینقد که کلا شبیه باشه.
نقل قول کردن
The Unique man
#18 The Unique man 1396-11-29 19:41
کاش وقتی پیام کاربری را حذف میکنین دلیلش رو هم می گفتید.
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1396-11-29 19:53
به نقل از The Unique man:
کاش وقتی پیام کاربری را حذف میکنین دلیلش رو هم می گفتید.

عکسی که گذاشته بودی ایراد داشت
مثلا
گفته بود مستر فنتستیک و اون یکی کاراکتر دی سی از پلاستیک من تقلید کرده
خوب این اشتباهه
اولین شخصیت دراز شونده تاریخ کمیک thin man بود که توسط تایملی (مارول ) خلق شد.
حتی قبل از مرد پلاستیکی
برید ویکی پدیا :
en.wikipedia.org/.../...)

نوشته:
Thin Man was one of the first "stretching" superheroes, predating the more famous Plastic Man by more than a year and Mister Fantastic by more than twenty years


به نظرم همه بدبختی های ما از این تصاویر به ظاهر جذاب ولی غیر دقیق و گمراه کننده هستش
یا این فکت ها که مثل قارچ تو این کانال های تلگرامی دوزاری سبز شدن و اطلاعات غلط میدن
اون عکسی که شما گذاشته بودی هم همین طور بود
به نظر خوب و قشنگ و دقیق بود ولی اشتباهه
ضمن اینکه من خودم رو پاره کردم اینقدر گفتم بلک کت ربطی به کت وومن نداره . دلیل و مدرک هم میارم ولی بازم شما ...
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1396-11-29 19:59
به نقل از Gobby:
میگم استاد من یادمه قبلا یه جا خونده بودم که لکس لوثر اولش فقط یه دانشمند خلافکار بوده و پولدار نبوده و اولین دانشمند خلافکار پولدار اوریجینال نورمن آزبورن هستش و بعدا این ویژگی رو به لکس لوثر اضافه کردن شما اطلاعی در این زمینه دارین؟

والا اینکه لکس لوثری که الان میشناسیم از دهه 80 میلادی اینطور شد که دیگه همه میدونن
قبلش فقط خبیث و مثل یه دانشمند دیوانه بود
بنباراین نورمن ازبورن خیلی قبل از او اینطور بوده
ولی راستش نمیدونم که قبل از نورمن هم کسی اینطوری بوده یا نه
به نظرم نبوده ولی مطمئن نیستم
نقل قول کردن
mobin.md
#21 mobin.md 1396-11-29 20:13
واقعا برا دیسی متاسفم که هم تو فیلم و سریال هم تو کمیک داره از مارول تقلید میکنه

مثلا آکوامن تقلیدی از نیموره فک کنم حدود 3 سال بعد از نیمور ساخته شد نه فقط به خاطر قدرتش اخلاق ها و محل زندگی اونا هم یکیه هردو آتلانتیس هستن
نقل قول کردن
Erfan Parker
#22 Erfan Parker 1396-11-29 21:10
به نقل از ؟؟؟؟:
سلام!يه سوال دارم :-* ببخشيد كسي به اكشن فيگور ها دقت كرده؟
s9.picofile.com/.../...
s8.picofile.com/.../...
s8.picofile.com/.../...
s9.picofile.com/.../...
s9.picofile.com/.../...
خوب از اونجايي كه ما مي دونيم اكشن فيگور ها خيلي چيز ها به ما مي گن.شايداين قضيه در ست در بياد!
خوب ما كنار هر اكشن فيگو ر.يه سنگ مي بينيم كه انگار يه نوع سنگ بي نهايته! اين به كنار ! اگه گوشه تصوير ها رو ببينيد رو ي هر كدوم از سلاح هايي كه اونا دارن محل جاي گيري يك سنگ رو داره!ايا ما شاهد خواهيم بود كه مانند روناك در محا فظين كهكشان كه سنگ قدرت رو تو يه چكش گذاشته بود اين حركت رو قهرمانه هاي ما هم بزنن!وگرنه چه دليلي داره كه اونارو بزارن اونجا و هيچ فايده اي نداشته باشن!
نظر شما چيه؟ :roll: :roll:

خب نطر من اينه كه اونا سنگ ها رو ميزارن تو سلاح هاشون تا عليه ثانوس استفاده كنند
نقل قول کردن
Spider-Fan
#23 Spider-Fan 1396-11-29 21:10
دیگه دی سی داره کلا انتشارات ش رو هم مثل دنیای سینمایی به فنا میده. چرا؟! جواب دو کلمه ست: سوددهی بیشتر!!!

اون از طراحی های جدید و اغراق آمیز دی سی برای کاراکتر های مونث و فروش بیشتر ...
این هم از کپی برداری از مارول!!!
دی سی هم درست داره کاری رو میکنه که مارول از چندین وقت پیش شروع کرد: تنوع کاراکتر
مثال هاش: ثور و آیرون هارت مونث، اسپایدرمن و کاپیتان آمریکای سیاه پوست، میز مارول مسلمان، ...
مارول از کاراکتر های خودش تنوع ایجاد کرده ولی دی سی هم میخواد از مارول اسکی بره!!!
واقعا برای دی سی متاسفم... چقدر وقیحانه از رقیبش کپی برداری میکنه...
نقل قول کردن
Spider-Fan
#24 Spider-Fan 1396-11-29 21:17
به نقل از mobin.md:


مثلا آکوامن تقلیدی از نیموره فک کنم حدود 3 سال بعد از نیمور ساخته شد نه فقط به خاطر قدرتش اخلاق ها و محل زندگی اونا هم یکیه هردو آتلانتیس هستن


درسته ولی در مورد نیمور و اکوامن بعید میدونم. چون افسانه های اتلانتیسی چیز رایجی هست و خب این که دوتا کاراکتر اتلانتیسی باشن چیز عجیبی نیست.
توی علوم انسانی به این جور موارد "آرکه تایپ" و یا "کهن الگو" میگن. اجداد باستانی انسان ها طبق نیاز ها و آرزو هاشون کاراکتر و یا اسطوره ای می سازن.
زندگی در آب هم برای انسان آرزو بوده پس میشه گفت که این یک کپی نیست. مثل پرواز کردن بدون وسیله ای (که کاراکتر کمیک ازش زیااااااد هست)
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#25 CAPTAIN DIAR 1396-11-30 13:24
به نقل از mtm:
#13:
دو تا نکته درباره 2 و 5:
گربه سیاه هیچ ربطی به زن گربه ای نداره
اتفاقا همونطو ر که توی آخر این مقاله گفتم این زن گربه ای هستش که شخصیت بعد از مدتی شبیه به گربه سیاه شد. پس من حتی میگم این زن گربه ای بود که از روی شخصیت پردازی فلیشیا هاردی تقلید کرد.
spidey.ir/.../...

ضمنا اینجا هم گفته بودم که گربه سیاه اصلا قرار بود از دشمنان زن عنکبوتی بشه

spidey.ir/.../spider-woman.JPG

spidey.ir/.../...
مارول اون موقعی که اسمش تایملی بود شخصیتی به نام ویژن داشت :
spidey.ir/.../...
سال 1940 خلق شد. یعنی قبل از رد تورنادو و مارشن منهانتر. اتفاقا همه میدونن که مارشن منهانتر دی سی بود که از ویژن اریجینال مارول تقلید کرده
به خاطر همین بود که گفتم این منابع که دوست خوبم دیکسون معرفی کرده معتبر نیستند.

ممنون از اطلاعاتتون استاد :-)
نقل قول کردن
s.p.i
#26 s.p.i 1400-06-03 22:18
به نقل از CAPTAIN DIAR:
به نقل از Dixon:
#8
پیشنهاد میکنم به لینک‌های زیر سری بزنی:
looper.com/.../...
whatculture.com/.../...

خب درمورد لینک اولی که دادی(Looper)یه سری توضیحات خدمتت عرض میکنم:
1-شخصیت پردازی X-Men به مراتب غنی تر Doom Patrol هستش و اصلا هم از نظر شخصیت پردازی و داستان پردازی با هم قابل مقایسه نیستن.منظورم این نیست که شخصیت پردازی کاراکتر های Doom Patrol ضعیفه،منظورم اینه که X-Men از نظر شخصیت پردازی خیلی قوی تره!حالا فرض میگیریم Marvel از Doom Patrol الهام گرفته باشه.اما Marvel فقط ازشون الهام گرفته و تقلید نکرده!درست مثل Deadpool که برای ساختش از Spider-man الهام گرفته شد که تو سایت هم دربارش توضیح داده شده.
2-هردو شخصیت های مهمی هستند و اینو قبول دارم که برای Black cat از Cat woman الهام گرفته شده اما این دوتا از زمین تا آسمون با هم فرق دارن!Cat woman همواره جزو ویلن های اصلی بتمن به شمار میرفته و لی Black cat بعضی اوقات بدی هایی در حق Spidey کرده اما هرگز برای اون ویلن به شمار نمیومده!حتی بارها شاهد بودیم که به Spidey کمک کرده تا با دشمنانش بجنگه.
3-چه بخوایم و چه نخوایم همه میدونن که Deadpool با الهام گرفتن از Spider-man ساخته شده و کوچکترین شباهتی به Deathstroke نداره!مثلا Deadpool یه ضد قهرمان شوخ و بذله گو هستش که آدم اصلا نمیتونه حرکت بعدیش رو پیشبینی کنه اما Deathstroke یه ویلن خشک و جدیه که فکر نکنم تو عمرش یکی دوبار بیشتر لبخند زده باشه!خودت میتونی این مقاله(spidey.ir/.../...)رو بخونی و با شخصیت Deathstroke مقایسش کنی.
4-قطعا Amazo و Super Adaptoid شباهت هایی هرچند کم با هم دارن که تو دنیای کمیک این یه امر خیلی عادیه!البته این به هیچ وقت یه تقلید نیست چون شخصیت پردازی Super Adaptoid و Amazo از زمین تا آسمون با هم فرق داره و همچنین اریجینشون.
5-آدم باید واقع بین باشه.من این مورد رو قبول دارم چون هم Vision و هم Red Tornado ابرقهرمان های اندرویدی هستند که توسط ویلن ها ساخته شدند.Red Tornado توسط T. O. Morrow و Vision هم توسط Ultron.
6-تشابه توانایی به معنای "تقلید" نیست!هردو تیرانداز های ماهری هستند و تو عمرشون 1 تیر هم خطا نزدن ولی جنون و بلاهایی که Bullseye سر دیگران آورده رو اصلا نمیشه با Deadshot مقایسه کرد!
7-این دو هم تشابه زیادی با هم دارن ولی از نظر شخصیت پردازی کاملا متفاوت هستن.البته من منکر شباهت این دو تا بهم نمیشم!
8-خب همه میدونن که Thanos از روی Darkseid الهام گرفته شده هم شخصیت پردازی هم انگیزه هاشون خیلی با هم فرق داره.هرچی زمان بیشتر میگذره Thanos به شخصیت خودش نزدیکتر میشه و اگه همینجوری پیش بره تا چند سال آینده فکر نکنم کوچکترین شباهتی هم به Darkseid داشته باشه چون خود Thanos این پتانسیل رو داره.

ببینید،من نمیخوام بگم که Marvel خوبه و DC بده.اما بیاید قبول کنیم که Marvel شخصیت های غنی تر و قابل باور تری داره.اما DC همیشه سعی کرده تا نقات ضعف قهرمانهاشو به حد 0 برسونه که این چیز دور از باوریه و هرکسی یه ضعفی داره.مثلا شما Superman رو تصور کنید.واقعا خیلی سخت میشه با قدرت هاش ارتباط برقرار کرد چون همه کاری از دستش برمیاد!فکر کنم دیگه DC واسه اینکه ریا نشه Superman رو درمقابل کریپتون آسیب پذیر کرده!اینقدر قویه که وقتی ما میبینیم یه مشت میخوره،پیش خودمون میگیم واسه این این کار رو کرد تا روحیه حریفش از بین نره!کمپانی DC بارها اریجین قهرمان هاشو به بهانه های مختلف بروز کرده چون حتما این اریجین ها یه ضعفی داشتن که DC این کار رو کرده ولی Marvel خیلی خیلی خیلی کم این کار رو کرده چون از هون اول یه اریجین درست و حسابی برای کاراتر هاش ساخته.


کامنت قدیمیه ولی ما یه توضیحی بدیم
1.Doom patrol یه دسته از آدمای عجیب و غریب هستن که مردم ازشون متنفرند ولی ایکس من داستانشون مربوط به تبعیض نژادی اینجور چیزا میشه اختلاف چاپلین دو ماه و البته سوثینگ و من تینگ همینطور
2.بلک کت که بارها تو سایت درموردش توضیح داده شد و نیاز نیست توضیح راجبش بدم
3. ددپول و دث استروک خیلی سرش بحث شده میشه گفت اولین بار ددپول بوی از شوخ طبعی نبرده بود ولی شوخ طبع شد و البته دث استروک یکی از دشمنای بتمن و تایتان های نوجوان
4. من این مورد نمیشناسم
5.این مورد که آقای ترابی راجبش توضیح دادن
6. ددشات یه ضد قهرمان هستش و البته بولزای یه روانیه
7.نظری ندارم
8. ثانوس خیلی میگن تقلید از دارکساید هرچند خود خالقش گفته از متران الهام گرفته گرچه الان اونقدر محبوب و معروف هست که فکر نمی‌کنم دارکساید بهش برسه البته با احترام به دارکساید و تا چند سال آینده دیگه کسی نمیگه تقلید از دارکساید
یه مواردی هست که خودم توضیح بدم
هاکای و گرین ارو که فقط تیر کمون دارن و از نظر شخصیت پردازی و سر گذشت باهم فرق دارن همچنین اتم و مرد مورچه و کوئیک سیلور و فلش
دکتر فیت که تو عصر طلایی خلق شد اون موقع که شخصیت پردازی مهم نبود ولی دکتر استرنج شخصیت پردازی داشت
دشمن داره شخصیت مکمل داره
آکوامن هم که الهام گرفته از نیمور چون نیمور یه ضد قهرمان ولی آکوامن قهرمان
درمورد رد هود و سرباز زمستانی رد هود از مرگ برگشته در حالی که سرباز زمستانی پیش نیرو های شروی
یه سری موارد هست که نیاز نیست من توضیح بدم

بحث تقلید اینجا نیست بحث شباهت بیش از حد این شخصیت ها به شخصت های مارول و البته بگم من نمیگم دی سی از مارول کپی میکنه و مارول الهام میکنه اینجا بحث تم و شخصیت پردازی دی سی یه کپی ضعیف از مارول و بلعکس مارول از دی سی نیست این قضیه تقلید بزاریم کنار
امیدوارم توضیحاتم مفیدی داده باشم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید