مطالب برگزیده

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame Web)
ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (Easter Egg) های فیلم "مادام وب" (Madame...
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

 این خصومت ها باعث شده تا آنها مثل دو روی متضاد سكه عمل كنند و آنقدر در هم تنیده شوند كه نتوان قهرمان را بدون آن تصور كرد. در این لیست بهترین ، مشهور ترین ، معناترین و بادوام ترين دشمني هاي عالم كميك  را میخوانید

 

10- «ولورین» و «سیبرتوث»

ولورين و سيبرتوث

دو قاتل خطرناك كه زخم های بدنشان به سرعت خوب میشود و اصلا هم اعصاب ندارند! این دو قبلا شریك ، هم تیمی و البته دشمن قسم خورده هم بوده اند. سیبرتوث برخی از عزیزان ولورین رو كشته و البته ولورین هم سر او را بریده!

اری دوستان ... .ولورین و سیبرتوث از آن دشمنان كلاسیك هستند كه نمونه آن ها را در عالم سینما، گیم و انیمیشن بسیار دیده ایم: دو دشمن خوني  كه از نظر فیزیكی و نیروهای فوق بشری تقریبا با هم برابر هستند.  نبرد آنها هر دفعه از دفعه قبل بزرگتر و وحشیانه تر است . جالبه كه در برخی دنیاها و حتی داستان ها سیبرتوث برادر لوگان و حتی گاهی پدر او میباشد ولی این چیزی از عمق دشمنی آنها كم نكرده. البته در حال حاضر ولورین در عالم كمیك مرده و سیبرتوث هم در نتیجه داستان Axis آدم خوبی شده ولی مطمئن باشید دوباره خیلی زود شاهد نبردی جدید و تمام عيار بین آنها خواهیم بود.

مطالب مرتبط:

10 كميك بوك برتر ولورین (Wolverine) + لينك دانلود

كمیك برتر «ولورین» ترجمه شد! + لینك دانلود

 

9- «فلش» و «فلش معكوس»

فلش  و فلش معكوس - دكتر زوم

در طول سالها خیلی ها بوده اند كه در قالب «فلش معكوس» (Reverse Flash) با بری الن جنگیده اند. ولی در میان انها «ائوبارد ثان» (Eobard Thawne) آنقدر شر بزرگی شد كه بری مجبور شد پس از كشته شدن نامزدش  او را بكشد. اما در نهایت ثان زنده شد و با استفاده از توانایی اش در سفرهای زمانی بار دیگر سعی كرد گذشته بری را بهم بریزد. در هر حال بارزترین نكته درباره خصومت بین بری و ثان این است كه پای سفرهای زمانی در میان است و بنابراین بری در هیچ نقطه و زمانی از دست او در امان نیست. همین موضوع باعث شده تا خانواده بری تحت تهدید دائمی قرار داشته باشند. راستی، آیا میشه شخصیتی كه میتونه مدام برگرده و زندگیت رو به هم بریزه شكست داد؟

مطالب مرتبط:

10 كميك مهم فلش (The Flash)

10 شباهت سریال "فلش" با مرد عنکبوتی!

 

8- «گرین لنترن» و «سینسترو»

گرين لنترن - سينسترو

چه كسی در نبرد بین شجاعت و ترس برنده خواهد شد؟ در یك سو «سینسترو» قرار دارد كه به نیروی مخرب وحشت مجهز است و در سمت دیگر «هال جوردن» با شجاعت مثال زدنی و حمایت سپاه گرین لنترن. نكته مهم و جذاب درباره این خصومت این است كه سینسترو خودش قبلا یكی از اعضای سپاه گرین لنترن ها بوده و به تمام ترفندها و اسرار آنان آگاه است. ضمن اینكه سینسترو خودش به هال جوردن آموزش داده و بنابراین نوعی رابطه شاگرد/استادی بین انها وجود دارد. در هر حال سینسترو برای رسیدن به آن چیزی كه فكر میكند درسته دست به جنایت های بزرگی زده و هر دفعه هم دستگیر شود باز هم برمیگردد!

 

 7- «كاپیتان آمریكا» و «رد اسكال»

كاپيتان آمريكا - رد اسكال

دو سمبل وطن پرستی و نژادپرستي كه از دل جنگ جهانی دوم بیرون آمدند. هر دوی آنها بچه هایی بودند كه به نظر میرسید تقدیر حكم به ناكامی در زندگی به آنها داده است ولی هر یك به شیوه خود به قدرت دست یافت و به شخصیت مهمی در كشور خود بدل گشت. یكی تبدیل شد به سمبل آزادی و دیگری لباسی پوشید كه قرار بود در دل ديگران ترس بیاندازد.  اینچنین بود كه «استیو راجرز» شد «كاپیتان آمریكا» و «یوهان اشمیت» هم شد «رد اسكال». آنها روی كاغذ مشتركات زیادی داشتند كه باعث شد رقابت و خصومتی عمیق تر داشته باشند. به عبارتی ديگر استيو قرار بود ابرسرباز متفقين باشد و رد اسكال هم قرار بود مخرب ترين سلاح نيروهاي محور. شاید خیلی ها پس از پایان جنگ جهانی جایی برای رد اسكال در كمیك های مارول قایل نبودند ولی اشتباه میكردند چون با احیای كاپیتان آمریكا او به دشمنی بزرگ نیاز داشت و چه كسی بهتر از رد اسكال؟ او هم بارها و بارها توانسته ضربات جبران ناپذیری به كاپیتان آمریكا وارد كند و همانطور كه میدانید او بود كه چند سال پیش استیو را به قتل رساند.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر كاپیتان آمریكا (Captain America)

لحظات برتر تاريخ مارول: كاپيتان آمريكا خلق ميشود

لحظات ماندگار تاريخ مارول: مرگ كاپيتان آمريكا

معرفي رد اسكال

 

6- «ثور» و «لوكی»

ثور - لوكي

باز هم یك تقابل كلاسیك: ثور مظهر نیروی فیزیكی و شرافت  و لوكی مظهر نیروی ذهنی و دسیسه چینی. یعنی یكی اكثر مواقع از زور بازو استفاده میكند و حاضر است جانش را برای مردمانی كه بر خلاف خودش فانی هستند بدهد و دیگری كسی كه به جای عضلاتش به عقلش رجوع میكند و حاضر است برای رسیدن به اهداف خودش دست به هر كاری بزند و هر دروغی بگوید  و حتی هم نوعان خودش را نیز قربانی كند. یك نوع حسادت یا بهتره بگیم رقابت برادرانه هم بین آنها وجود دارد كه دشمنی آنها را جذاب تر میكند. در حقیقت لوكی مثل پسری میماند كه پدرش همیشه برادرش را بیش از او تحویل گرفته و قرار است تاج و تخت را نیز به او بدهد. همین انگیزه كافی برای خباث های اوست....

مطالب مرتبط:

10 ابر خبیث برتر کمیک بوکی!

 

5- «رید ریچاردز» و «ویكتور وان دووم»

دكتر دووم - چهار شگفت انگيز

«دكتر دووم»  (Dr. Doom) یكی از بهترین شخصیت های خبيث كل تاریخ كمیك است و  به قول معروف كیسه اش تا به حال به تن خیلی از قهرمانان مارول خورده ولی قطعا خصومت اصلی او با دوست سابقش یعنی «رید ریچاردز» هستش. دووم ، ریچاردز رو مسئول بدبختی های خودش میدونه و با خودش میگه: " با خاطر رید بود كه مجبور شدم برای همیشه ماسك بزنم  تا صورت  از ریخت افتاده ام رو بپوشونم. . تقصیر رید بود  كه من به جای  اینكه فرمانروای تمام دنیا باشم ، فقط فرمانروای لاتوریا هستم. تقصیر رید بود كه  روح مادرم تو جهمنه. تقصیر رید بود كه به من  به عنوان یك شخصیت خبیث نگاه میشه و ..."

چیزی كه به خصومت آنها ژرفای خاصی داده اینه كه در اصل رید و دووم مثل هم بودند. یعنی هر دو نوابغی بزرگ بودند كه با هم رقابت میكردند منتهی یكی در علم تخصص داشت و دیگری در جادو و مسائل عجیب و غریب.  تا اينكه دست سرنوشت باعث شد هر كدام به مسیر متفاوتی بروند و رو در روی هم قرار بگیرند. بنابراین آنها سمبل تقابل علم و جادو و یا حتی تقابل علم و مذهب هستند (این مسئله به وضوح در كمیك های Secret Wars نمایش داده میشود)

مطالب مرتبط:

اولين حضور دووم در دنياي كميك

5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای دنیای کمیک بوک!

معرفي «Dr. Doom»

10 داستان وات ایف که واقعا اتفاق افتادند

تاریخی ترین لحظه مارول: شکل گیری گروه 4 شگفت انگیز

 

4- «پرفسور اگزاویر» و «مگنتو»

اگزاوير - مگنيتو

نكته عجیب درباره این دشمنی اینه كه بعضی اوقات شما به جای همدردی با قهرمان با شخصیت خبیث همذات پنداری میكنید! یعنی مگنتو انقدر كاركتر جذابی است و ارمان هايش گاهی آنچنان محق به نظر میرسد كه آدم بیشتر دوست دارد او برنده شود چون برای خیلی هم از هم نوعان خودش (یعنی میوتانت ها) یك قهرمان است و خودش را به عنوان كسی نشان میدهد كه دوست دارد میوتانت ها از بردگی و ظلم انسان ها رها شوند.

اما در نقطه مقابل چارلز اگزاویر قرار دارد كه خواهان زندگی مسالمت آمیز بین انسان ها و نژاد میوتانت هاست. آنها تقریبا یك هدف دارند : سعادت و خوشبختی هم نوعان خود ولی متد های مختلفی برای رسیدن به آن دارند . شاید به همین دلیل است كه اگزاویر و مگنتو بارها در دنیای كمیك در كنار هم قرار گرفته اند و با هم همكاري كرده اند . به قول «برایان سینگر» (كارگردان فیلم های X-men) رابطه آنها درست مثل رابطه رهبران مشهور سیاه پوستان آمریكا یعنی  «مارتین لوثر كینگ» و «مالكوم ایكس» است. چون مارتین لوثر كینگ به عقاید صلح طلبانه و آرام «گاندی» اعتقاد داشت و مشوق همبستگی بین سفید پوستان و سیاه پوستان بود ولی در نقطه مقابل او مالكوم ایكس روش های مسلحانه و جدی تری را برای دست یافتن سیاهان به حقوق مساوی با سفیدپوستان ميپسنديد .

مطالب مرتبط:

برترين لحظات تاريخ مارول: تولد مگنتو

 

3- «بتمن» و «جوكر»

بتمن - جوكر - عكس

سال‌های سال است که هواداران بتمن به نکته‌ای فکر می‌کنند که شاید کلیدی‌ترین رمز کمیک‌های شوالیه سیاه‌پوش باشد: آخر چرا بتمن دشمن شماره یک خود یعنی جوکر را نمی‌کشد و خودش و دنیا را از شر این قاتل روان‌نژند رها نمی‌کند؟ در حقیقت این دو کاراکتر مدت‌هاست که درگیر یک بازی موش و گربه کش‌دار شده‌اند: جوکر همیشه دست به جنایت می‌زند، بتمن با مشقت فراوان او را شکست می‌دهد و به زندان می‌اندازد و سپس جوکر برای هزارمین بار از زندان می‌گریزد. آیا واقعاً ساده‌تر و مفیدتر نبود اگر بتمن جوکر را می‌کشت؟ در پاسخ به این سئوال باید گفت كه بتمن هرگز جوكر را نمیكشد چون میداند اگر این كار را كند به ورطه ای میافتد كه دیگر نمیتواند از آن خارج شود و آن ورطه  جنون نام دارد! دشمنی آنها از این رو جاودانه است چونكه جوكر مظهر همه آن چیزی است كه بتمن با آن میجنگد:  هرج و مرج بی منطق و غیر قابل كنترل، یعنی دقیقاً همان چیزی كه باعث شد پدر و مادرش كشته شوند. در واقع بتمن و جوكر دو روی متفاوت یك سكه هستند: بتمن سمبل نظم ،عقل و قانون و جوكر سمبل بی نظمی، بی عقلی و بی قانونی.

بنابراین بتمن هرگز راضی به كشتن جوكر نمیشود چون با اینكار خودش هم بخشی از جنون بی منطق جوكر شده است ... به علاوه هیچ كدام از دشمنان بتمن نمیتوانند مثل جوكر او را به چالش بكشند چون آنها همگی انگیزه منطقي خود را برای شرارت دارند و بتمن معمولا از متدی ثابت برای شكست آنها استفاده میكند. ولی جوكر؟ او موجودی روان پریش كه هیچ هدف خاصی در زندگی ندارد. کتک می‌خورد ولی همچنان می‌خندد. او انگیزه‌ای هم ندارد، نه پول نه ثروت نه احترام و نه قدرت و جاه و مقام. او فقط وقتی لذت می‌برد که جهان بسوزد و برای این کار هر کاری می‌کند. به قول معروف "هیچ چیز خطرناك تر از فردی كه چیزی برای از دست دادن ندارد، نیست"

مطالب مرتبط:

کمیک Batman و Spiderman ترجمه شد! + لینک دانلود مستقیم

كمیك فارسی: شوالیه آركام (Arkham Knight) + لینك دانلود مستقیم

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

 

2- «سوپرمن» و «لكس لوثر»

سوپرمن - لكس لوثر

خیلی ها هستند كه تقابل سوپرمن و لكس لوثر (Lex Luther) را تقابل نیروی عضله در برابر نیروی ذهن (brain versus brawn) میدانند ولی واقعیت این است كه دشمنی آنها چیزی فراتر از این حرفاست. لكس انسان باهوش و جاه طلبی است كه میخواهد نهایت پیشرفت را در خودش ببیند . او میخواهد نیرومند باشد، مورد احترام باشد و به همه اهداف بشریت دست یابد و فراتر از محدودیت های بشری باشد و خودش را ناجی بشریت نشان دهد   ولی ناگهان موجودی از سیاره ای دیگر سر میرسد كه نیرومند است ، مورد احترام است ،  میتواند به بشریت كمك كند تا به همه اهدافش برسد و از همه مهم تر اینكه محدودیت های بشری در او جایی ندارد و به معنای واقعی كلمه در صدد نجات بشریت است . پس طبیعیه كه به او حسادت میكند و حاضر است هر كاری بكند تا چنین موجودی را از سر راه خودش بردارد چون سوپرمن دقیقا كسی است كه همیشه میخواسته باشد.

فلسفه دشمنی لكس لوثر و سوپرمن در تناقض است : لكس انسانی است كه میخواهد موجودی فرا انسانی باشد ولی سوپرمن  موجودی فوق بشری است كه میخواهد ویژگی های انسانی داشته باشد. ضمن اینكه لكس هیچ ارزشی برای هم نوعان خود در كره زمین  قائل نیست و از آنها استفاده میكند تا دنیای خودش را داشته باشد ولی سوپرمن از آنجائیكه سیاره اش  نابود شده  ، دنیای خودش را در كره زمین و در بین مردم زمین جستجو میكند. و در آخر دلم ميخواهد به اين جمله خوب دقت كنيد:  لكس انسانی است كه با با انسانیت بیگانه است ولی سوپرمن بیگانه ای است كه با انسانیت آشناست.

خیلی فلسفی شد، مگه نه؟

مطالب مرتبط:

10 همكاری جالب میان ابرقهرمانان و شخصیت های خبیث!

 

1- «مرد عنكبوتی» و «گرین گابلین»

جنگ مرد عنكبوتي - گرين گابلين

تفاوت اصلی گرین گابلین/ نورمن ازبورن با همه ابرشروران دنیای كمیك این است كه خصومت اش با مرد عنكبوتی كاملا شخصی است. یعنی لكس لوثر با سوپرمن خصومت دارد (نه با «كلارك كنت»)  و جوكر با بتمن (نه با «بروس وين») ، اما گرين گابلين  مشكل اصلی اش  با كسی  است كه زیر ماسك اسپایدرمن قرار دارد یعنی پیتر پاركر. نورمن در زندگی هر كاری از دستش برآمده برای تبدیل كردن زندگی پیتر پاركر به جهنمی تمام عیار انجام داده: از كشتن گوئن استیسی بگیر تا به قتل رساندن بن رایلی ، دزدیدن دختر پیتر ، ربودن زن عمویش و ...

بدون تردید تا به حال هیچ ابرخبیثی تا این قدر به قهرمان داستان ضربه وارد نكرده.  او با پیتر تشابهات زیادی هم دارد چون باهوش است و خیلی از تجهیزاتش را خودش ساخته . اما تفاوت اصلی آنها در این است كه هر چقدر پیتر از مسئولیت استقبال میكند اما نورمن از آن فراری است. از طرفی دیگر اگر حس ناامنی فزاینده و مشكلات مختلف در زندگی شخصی پیتر او را به جلو میبرد و اراده اش را قوی تر میكند اما اعتماد به نفس كاذب نورمن همیشه او را به شكست میكشاند.

یكی دیگر از دلایلی كه این خصومت را لایق قرار گرفتن در رتبه اول میكند این است كه پیتر هرگز در برابر نورمن تسلیم نمیشود و تن به كشتن او نمیدهد . در ضمن،  خواننده كاملا با تنفر پیتر همذات پنداری میكند و از همین رو است كه نبرد آنها همیشه ملموس، نفس گیر، شخصی و جذاب است.

مطالب مرتبط:

گرین گابلین و جوكر: كدامیك شخصیت خبیث بهتری است؟ 

10 بلاي بزرگي كه گرين گابلين بر سر مرد عنكبوتي آورده است

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی

چرا «گرین گابلین» بزرگترین دشمن «مرد عنكبوتی» است؟

"مرگ گوئن استیسی" بهترین داستان تاریخ مارول شد

لحظات ماندگار در كمیك‌بوک های مرد عنکبوتی: مرگ گوئن استیسی

آشنایی با فیلم "آخرین نبرد با گرین گابلین" + لینک دانلود!

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

  All rights reserved © Spidey.ir 2016

    (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
+4 #1 mtm 1394-04-05 03:01
من خیلی دوست داشتم دشمنی هالک و ژنرال راس هم تو لیست باشه ولی جا نبود!
راستش خیلی با خودم کلنجار رفتم که "فلش و فلش معکوس" رو بزارم تو لیست یا "هالک و ژنرال راس رو". منتهی بعد از کمی کلنجار رفتن با خودم ، تصمیم گرفتم فلش رو تو لیست بزارم (دلیلش این بود که الان الان مدتیه راس تبدیل شده به هالک قرمز و دیگه اون شخصیت سابق نیست)

در هر حال دشمنی هالک و راس هم از اون دشمنی های ماندگار و کلاسیک تارخ کمیکه



من از راس خوشم میاد چون نمونه بارز یه نظامی کله شقه که دوست داره همه چیز در کنترلش باشه ولی هالک رو نمیتونه "کنترل" کنه

اینکه دخترش هم عاشق کسی هستش که همون هالکه خیلی بار دراماتیک داره

کسی یادش هست اونجایی که تو فیلم هالک ، بتی راس میاد و بنر رو پس از اینکه از حالت هالک خارج میشه و سربازان احاطه اش کردن ، در آغوش میگیره هق هق اشک میریزه چقدر صحنه تاثیرگذاری بود؟ اونقدر تاثیرگذار که پدر بتی (یعنی ژنرال راس) هم تحت تاثیر قرار گرفت


(این جنیفر کانلی یکی از هنرپیشه های زن محبوب منه. اون چهره معصوم و فوق العاده جذاب انصافا منحصر به فرده . پیشنهاد میکنم فیلم the racketeer رو هم ببینید. هم یکی از فیلم های برتر کمیک بوکیه و هم اینکه کانلی جوان توش بازی کرده)


در هر حال ژنرال راس در واقع اونقدر در گرفتن هالک افراطی عمل میکنه که ادم رو یاد Ahab (شخصیت اصلی رمان جاودان "موبی دیک") میندازه که به طور دیوانه وار و وسواس گونه ای دنبال شکار آن نهنگ سفید بود و در واقع ادم از خودش میپرسه که کدوم هیولای بزرگتریه ؟ هالک یا راس؟
فقط حیف و صد افسوس که با تبدیل شدنش به "هالک قرمز" گند زده شد به این شخصیت

ولی امیدوارم بعد از secret wars او دوباره بشه همون راس همیشگی
نقل قول کردن
sh-spidey
+1 #2 sh-spidey 1394-04-05 11:19
ببخشلید که اسپم میدم ولی این spider boy که داخل این عکس هست کیه
encrypted-tbn0.gstatic.com/... /
static.comicvine.com/.../...
نقل قول کردن
sh-spidey
+1 #3 sh-spidey 1394-04-05 11:23
راستی به نظر من دشمنی بتمن و جوکر و اسپایدرمن وگرین گابلین جالب هستند ;-)
نقل قول کردن
DAREDEVIL
+1 #4 DAREDEVIL 1394-04-05 11:23
ممنون آقای ترابی خیلی عالی بود من که لذت بردم. ولی به نظرم دشمنی دردویل و ویلسون فیسک هم باید در لیست قرار میگرفت واقعا جای خالیش احساس میشه. ولی باز هم عالی بود خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
sobhani
+2 #5 sobhani 1394-04-05 11:43
خیلی ممنون بابت مقاله واقعا لذت بردم.
راستش من از تک تک این دشمنی ها خوشم میاد ولی از همه بیشتر از اینا خوشم میاد:
مردعنکبوتی و گرین گابلین
پرفسور اگزاویر و مگنیتو
بتمن و جوکر
فلش و فلش معکوس
لوکی و ثور
و دلایل مربوط به دشمنیشون خیلی برام جالبه و میتونم تصور کنم نسبت به هم چه حسی دارن وچرا دشمن هم دیگه هستند.
نقل قول کردن
sonic the spider hedgehog
+2 #6 sonic the spider hedgehog 1394-04-05 11:48
ممنون اقای ترابی،مقاله فوقالعاده ای بود،بنظر من دشمنی های ۱،۲،۵،۹ جالب هستن و باعث به وجود امدن داستان های جذابی میشن.
#2
spidey.ir/.../...
این کمیک ها رو که سایت ترجمه کرده بخون متوجه میشی.
و البته این کمیک های amalgam که به زبان انگلیسی هستن
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Maximum Venom
#7 Maximum Venom 1394-04-05 12:23
خیلی وقت بود دلم واسه اینجور مقاله ها تنگ شده بود ...
خسته شدیم از بس درباره کاپ 3 و تام هالند و suicide squad خبر شنیدیم
انصافا دشمنی لکس و سوپرمن رو خیلی خوب نوشتید ;-)
نقل قول کردن
Ali Khodabandeh
#8 Ali Khodabandeh 1394-04-05 12:25
دشمنی فلش معکوس با فلش هنوز برای من جای سوال داره؟ مگنتیو و پرفسور ژاویر هم یه طوری میشه گفت این دوتا هم مثل کاپیتان آمریکا و رد اسکال هستند.
من از سیبرتوث فقط فیلم ریشه مردان ایکس رو میدونم
ولی خیلی مقاله خوبی بود ممنون
نقل قول کردن
spidey.boy
+1 #9 spidey.boy 1394-04-05 12:33
آقای ترابی من یه سوال دارم.
چجوری انقد قشنگ مقاله هارو مینویسید و طراحیش میکنید؟؟
آدم وقتی اونارو میخونه خیلی احساس قشنگی بهش دست میده انگار نویسنده ی خود کمیک ها اینارو نوشتن.
قضیه چیه ؟؟ فن بیانه یا رازی چیزی توشه؟ :D :lol:
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #10 Agent Marvel 1394-04-05 12:38
ممنون آقای ترابی.خیلی دلم برای این نوع مقاله ها تنگ شده بود.این ها چه طور بودن؟
۱-هالک و ژنرال راس
۲-مت مورداک و ویلسون فیسک
۳-دکتر استرانج و بارون موردو
۴-آیرون من و ماندارین
۵-مرد مورچه ای و التران
این ها هم خوب بودند.به خصوص ۲ و ۵
نقل قول کردن
Artemis
+2 #11 Artemis 1394-04-05 12:52
ممنون بابت مقاله.عالی بود.
به نظر من بتمن و جوکر باید اول بود و اسپایدی و گابلین دوم
فکر میکنم بهترین مقاله ی امسال سایت همین بود

#10
اینا میتونستن باشن ولی واقعا به پای این ده تایی که اقای ترابی نوشتن نمیرسن.نزدیکش هم نیستن
نقل قول کردن
DAREDEVIL
+2 #12 DAREDEVIL 1394-04-05 12:53
#10: گزینه های خوب بودن به خصوص دردویل و ویلسون فیسک واقعا باید در لیست قرار میگرفت
نقل قول کردن
mtm
+2 #13 mtm 1394-04-05 13:09
به نقل از Artemis:
ممنون بابت مقاله.عالی بود.
به نظر من بتمن و جوکر باید اول بود

درباره اینکه چرا دشمنی دشمنی گرین گابلین و اسپایدرمن از دشمنی جوکر و بتمن بهتره مختار اینجا کاملا توضیح داده:
حتما بخونید

llink.ir/8k3nخیلی خوب و منطقی توضیح داده

اینجا هم توضیح اش عالیه:

llink.ir/8k3l
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #14 SLH Hero 1394-04-05 13:46
مقاله فوق العاده بود!

یاد اوایل باز شدن سایت افتادم که پشت سر هم مقاله های Top 10 و Top 5 تو سایت قرار داده میشد.

حالا من یک چیزی درباره نورمن آزبورن بگم؟ کمتر کسی تا به حال دقّت کرده که دشمنی گرین گابلین با اسپایدرمن و نورمن آزبورن با پیتر پارکر دلیلش چیه:

نورمن آزبورن یک نابغه به تمام معناست. میدونه که اگر بخواد به اهدافش برسه نمیتونه ابرقهرمانان رو شکست بده؛ بنابراین از درون اونا رو شکست میده. مثل به خاک و خون کشیدن زندگی پیتر پارکر. با این کار اون رو ضعیف می کنه تا در نهایت شکستش بده.

علیه اونجرز هم همین روش رو بکار برد و گروه Dark Avengers رو درست کرد و از موقعیتش در قالب نورمن آزبورن استفاده کرد تا S.H.I.E.L.D رو کنار بزنه.

نکته دیگه اینه که نورمن یک جورایی به پیتر پارکر حسودی می کنه چون با اینکه ابرقهرمانه ولی زندگی خوبی داره، با اینکه پدر و مادر نداره یک زن عموی دوست داشتنی داره و با اینکه مثل نورمن آزبورن نیروهاش رو بدست آورده همیشه موفّق تره و متّحدان و دوستان بیشتری داشته.

برای همین چیزاس که نورمن آزبورن پیچیده ترین شخصیت خبیث کمیک بوک هاست.
نقل قول کردن
Artemis
-3 #15 Artemis 1394-04-05 13:47
#13
بله اقای ترابی اون متم رو خونده بودم
متنشون قشنگ بود ولی بازم به نظر من از اینجور شخصیت ها تو دنیای کامیک داشتیم(که معمولا کپی شده از روی نورمن بودند)ولی مثل جوکر تا حالا ویلن نداشتیم.دشمنی جوکر و بتمن برام ملموس تره(بازم میگم من نه طرفدار مطلق دی سی هستم و نه طرفدار مطلق مارول)

پ.ن:اقای ترابی بی زحمت ایمیل رو یه لحظه چک کنید یه سوال داشتم
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #16 mokhtar 1394-04-05 14:19
#15:

اتفاقا کاملا اشتباه میکنی. مثل قضیه پیتر و نورمن تو عالم کمیک خیلی خیلی کمه. به قول اقای ترابی شما چند تا دیگه ابر خبیث میشناسی که با کسی که زیر ماسک هستن مشکل داشته باشن ؟ جوکر با بروس وین مشکل داره؟ نه! لکس لوثر با کلارک مشکل داره؟ نه! و ...
به خاطر همینه که که این دشمنی اینقدر جذابه
اتفاقا رابطه بتمن و جوکر تو این سالها دیگه کلیشه ای شده . من که دیگه اصلا سورپرایزم نمیکنه. یارو دیوونست و ممکنه هر کاری بکنه. خوب که چی؟ boring
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #17 Samwel Tarly 1394-04-05 14:19
اقای ترابی خسته نباشید.واقعا از خواندن این مقاله خیلی سرحال شدم.خیلی از کلمات و اصطلاحات قشنگی استفاده کردین مثل اون قسمت مقاله که درباره سوپرمن بود. لکس لوتر انسانی است که با انسانیت بیگانه است اما سوپرمن بیگانه ای است که با انسانیت اشناست.اتفاقا به نظر من هم جوکر از بقیه خبیث تره چون که براش مهم نیست که بتمن هست یا نیست اون فقط میخواد که یک شر همیشه وجود داشته باشد چه با بتمن و چه بی بتمن.مثلا من از یک شخصیت به خاطر اینکه حسودی ام میشود بدم می اید انوقت به خبیث ترین انسان دنیا تبدیل میشوم :o
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #18 mokhtar 1394-04-05 14:24
#17:
تحلیلت کاملا اشتباهه
اتفاقا برای جوکر کاملا مهمه که بتمن هست یا نیست
چنذین بار تو کمیک های بتمن و یکی دو بار هم در سریال batman animated series هم دیدیم که جوکر حس کرد بتمن دیگه نیس و کاملا انگیزه اش رو برای حباثت از دست داد
منتهی مشکل دی سی اینه که مرتب شخصیت پردازی شخصیت های مثبت و منفی اش رو عوض میکنه و relaunch میشن شخصیت هاش که خواننده ها به اشتباه میافتن
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#19 Samwel Tarly 1394-04-05 14:31
متوجه اشتباهم شدم اقا مختار و فقط یک سوال لینک دانلود death in the family رو شما دارید؟ چون تا حالا نخوندمش.
نقل قول کردن
Omid.J
+2 #20 Omid.J 1394-04-05 14:49
مقاله فوق‌العاده‌ای بود!
به یه نکته دقت کردین؟
۱۰- ولورین و سیبرتوث قبلا هم تیمی بودن!
۹- ایبارد ثاون به خاطر عشقش به بری آلن خودشو به فلش تبدیل می‌کنه و به گذشته می‌ره که ازش امضا بگیره!
۸- سینسترو استاد هل جردن بوده!
۶- ثور و لوکی برادرن.
۵- رید و دووم دوست بودن.
۴- پروفسور X و مگنتو دوست بودن (هستن!)
۲- تو آثار جدید مثل سریال Smallville دوست بودن.
۱- آزبورن پدر بهترین دوست پیتر بود.
نقل قول کردن
Omid.J
+2 #21 Omid.J 1394-04-05 14:51
#18
آره عمو تو Dark Knight Returns هم جوکر سال‌ها به خاطر نبود بتمن تکون نخورد (مثل قطع نخاع‌ها شده بود) ولی وقتی بتمن برگشت اونم برگشت!
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #22 mokhtar 1394-04-05 15:03
#19:
death in the family?
نه من هرگز لینکش رو بهت نمیدم
تو که از من انتظار نداری کمیکی که به امام خمینی (ره) توهین میکنه رو بهت بدم، داری؟
نقل قول کردن
amazing VENOM
+1 #23 amazing VENOM 1394-04-05 15:08
یه سوال ونوم کارنیج میتونستن تو لیست باشن؟
نقل قول کردن
Omid.J
+1 #24 Omid.J 1394-04-05 15:13
#23
نه! کارنیج که اصلا!
ونوم موقع خلقش پر پتانسیل بود ولی بعد مدت کوتاهی داغون شد!
به هر حال اگر داغون نمی‌شد هم شانس رقابت با اونایی که تو لیستن رو نداشت.
نقل قول کردن
Artemis
+1 #25 Artemis 1394-04-05 15:13
اره جوکر واقعا بدون بتمن کاری نمیکنه.
جوکر هست چون بتمن هست
نقل قول کردن
BARY.SPIDEY
+1 #26 BARY.SPIDEY 1394-04-05 15:17
ببخشید اقای مختار واقعا توdeth of family به امام خمینی(ره) توهین شده؟
نقل قول کردن
BARY.SPIDEY
+1 #27 BARY.SPIDEY 1394-04-05 15:18
ببخشید death in the famaily
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #28 mokhtar 1394-04-05 15:21
به نقل از BARY.SPIDEY:
ببخشید اقای مختار واقعا توdeth of family به امام خمینی(ره) توهین شده؟


بله
کلا کمیک مزخرفیه
نقل قول کردن
sh-spidey
+1 #29 sh-spidey 1394-04-05 15:23
اسپایدی و گابلین جونم :lol:
نقل قول کردن
Bad joke
+2 #30 Bad joke 1394-04-05 15:27
نه استاد واقعا شما از جنیفر کانلی خوشت میاد گمان میکردم کلا تو کل بشریت من از بازیش خوشم میاد :lol:

جنیفر کانلی یه چیزش خوبه از سن کم فکر کنم 11 سالگی فیلم های خوب بازی کرده این چند سال هم بیشتر به خونوادش رسیده و کم کار تر شده ولی خدایی بازیگر جذاب و خوبی بود از بچگی تا حالا هم همین طوری مونده یه ذهن زیبا را هم من یکی از فیلمهای مورد علاقمه که توش عالیه کلی فیلم دیگه تو جوونیش هم داره که خودتون بسرچید جالب هستند

در ضمن همسر پل بتنی بازیگر ویژن هم هست که فکر کنم سه تا هم بچه دارن خود پل همیشه گفته فیلمهای مارولی که بازی کرده و کلا ژانر ابرقهرمانی دوست نداره و نگاه هم نمیکنه ولی به خاطر علاقه بچه هاش بازی میکنه

در ضمن فیلم راکتیر هم فیلم خیلی باحال و کمتر دیده شده ای هستش کلی ایده از کمیک استریپ های اروپایی مثل تن تن سینمای صامت ملیس و هاوارد هیوز و اینا داره

فقط اسم ملیس اومد میگم فیلم هوگو شاهکار اسکورسیسی راببینید بی شک یکی از بهترین فیلماش و برای من بهترین فیلم دوران جدیدشه اساباترفیلد فقید :-* هم توش بازی میکنه تو سن 12 سالگی
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #31 mokhtar 1394-04-05 15:28
ولی مهدی به نظرم بد نبود تو لیست برای تنوع هم که شده دشمنی "بتی و ورانیکا" رو هم میزاشتی
رقابتشون بر سر به دست اوردن دل «آرچی» تاریخیه!

نقل قول کردن
mokhtar
+2 #32 mokhtar 1394-04-05 15:33
#30:
اره حسن
احتمالا وقتی بیتانی برای بار اول جنیفر کانلی رو دیده بهش گفته:
Face it Paul, you just hit the jackpot
!
:lol:
نقل قول کردن
mtm
+2 #33 mtm 1394-04-05 15:40
#30:
من دو تا هنرپیشه مورد علاقه زن داشتم: جنیفر کانلی و جوذی فاستر

ولی الان دیگه هیچ کدوم مطرح نیستن

راکتیر هم فیلم فوق العادیه
کارگردانش جو جانستونه ، درسته؟
ادم فیلماش رو که نگاه میکنه ذقیقا حال و هوای خاصی دارن و ادم رو به دنیای کلاسیک و چنگ های جهانی و ایندیانا حونز و ... میبرن
واقعا فایگی راست میگفت فیلم های مارول حال و هوای خاص خودشون رو دارن چون مارول عمدا جانستون رو برای کارگردانی کاپیتان امریکا 1 انتخاب کرد و انصافا هم برای اون دوران مناسبه
نقل قول کردن
mtm
+2 #34 mtm 1394-04-05 15:43
حسن اقا شما نظرت درباره این مقاله چیه؟
چون فکر کنم اوسط هفته بود که بهت گفتم ایده اش اومده تو سرم

البته دشمنی های دیگه هم بود که میتونست تو لیست باشه
مثل کینگ پین و دردویل یا حتی دث استروک و تایتان های نوجوان و یا حتی هالک و ولورین با هالک و thing و ...
ولی دیگه جا نبود و مجبور شدم فقط top ها رو انتخاب کنم
نقل قول کردن
Bad joke
+2 #35 Bad joke 1394-04-05 15:48
فقط یه نکته که بگم داستان بتمن وجوکر واقعا دشمن های تاریخی هستند
ولی یه مسئله ای داره دشمنی این دو اصلا در پیشرفت شخصیتی هر دو اصلا تاثیری نداره هیچ کدوم طی سالها مبارزه باهم تغییری نمیکنن همش همین شکلی هستند که هستند
یه جور شراکت تام و جری وار دارن نبردهای بی پایان جوری که نمیشه این دو را از هم تمیز داد
ولی نورمن و پیتر یا لکس لوثر و سوپرمن حداقل یه بعد از دو طرف با فشارهایی که به هم میارن پیشرفت میکنن خودشون را وارد فاز جدیدی میکنن تازه داستان گابلینها و مردان عنکبوتی یه مسئله خاندانی میشه که کلی از داستان دختر عنکبوتی را پوشش میده

درسته به داستان گرین گابلین هم مشکلاتی میشه نسبت داد ولی هیچ خط روشنی که کدوم بهتر و کدوم بدتره وجود نداره به نظرم سلیقه ای و تا حدی هم به ساختار نگرش طرف به کمیک مربوطه

در ضمن میبینیم جوکر در ساختار کلاسیکش مثل ارک مرگ خاندان(این جدیدش)رابطه عالی شکل میگیره ولی این داستان اخیر که اسمش یادم نیست وقتی جوکر وارد فاز دیگری میشه همه چی به بد شدن میل میکنه

من که باشم جوکر و بتمن را اول انتخاب نمیکردم اونم بیشتر به خاطر ساختارشخصیتی جوکر
نقل قول کردن
ADC
#36 ADC 1394-04-05 15:53
به نظر من بتمن و جوکر باید توی رده ی دوم میبودن چون که واقعا اگه دقت کنید میبینید که جوکر هم مثل گرین گابلین است و خیلی از عزیزان بتمن رو کشته .
1 : کشتن جیسون تاد .
2: کشتن همسر کمیسر گوردون .
3 : فلج کردن بتگرل .
4 : قطع کردن دستان الفرد در ارک اند گیم .
5 : کشتن خود بتمن در ارک اند گیم.
راستی من میگم چرا دشمنی واندرومن و چیتا رو ننوشتید ؟
نقل قول کردن
Bad joke
+2 #37 Bad joke 1394-04-05 15:57
مقاله عالی هستش کلا این مقاله ها تاثیر خودشون را تو نسل جدید کمیک خوون حک میکنن عالی هستند

همین من که کلی ادعام میشه(درصورتی که هیچی حالیم نیست :oops: ) از کامنت اول شما که کلی درباره رابطه کاپیتان و موبی دیک گفتم کلا نگرشم کلی عوض شد

واقعا که یکیاز دوستام خوب میگفت که هر داستان شاهکار کمیکی سر چشمه ای تو داستانهای کلاسیک داره

فقط استاد شرمنده این مقاله ی باباهای خوب وبد کمیک که قول دادم را اصلا نرسیدم نگاه کنم همین طوری مونده این ماه رمضونی هم واسه ادم دیگه حوصله نمیزاره سعی میکنم واسه شب قدر برسونم حداقل یکم مناسبت هم داشته باشه
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #38 mokhtar 1394-04-05 16:03
#36:
جوکر با گابلین از نظر قساوت قابل مقایسه نیست
چرا؟ چون مثلا جیسون تادی که گفتی رابین شماره 2 بود که هیشکی ازش خوشش نمی اومد
تازه همونم بعدا دوباره زنده شد

یا بت گرلی که گفتی بعد از new 52 اون فلج بودنش کاملا خوب شد!

بعد یه نکته، اینا همشون "همکار" بتمن بودن
اونوقت شما اینا رو با مثلا گوئن مقایسه میکنی؟ گوئن همکار اسپایدرمن نبود، عشق پیتر پارکر بود

تازه هرگز گوئن زنده نشده یا بن رایلی عین برادر پیتر بود که اونم هرگز زنده نشده

دشمنی "واندر ومن و چیتا"؟
:lol:

واقعا؟
:lol: :lol:

وای خدا مردم از خنده
:lol:

یعنی دشمنی هوشنگ و برادر زنش تو شمعدونی از دشمنی واندر ومن و چیتا بهتر و جذاب بود!
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #39 Bad joke 1394-04-05 16:08
آقای adc شخصیت چیتا یه جور چالش فیزیکی برای واندرومن اون چالش شخصی که مد نظر مقالس را برای واندرومن میشه تو دشمنایی مثل آرس (خدای جنگ)-یا first bornپیدا کرد ولی خدایی هیچ کدوم فعلا تو این مقاله مهم نیستن
نقل قول کردن
Agent Marvel
#40 Agent Marvel 1394-04-05 16:15
ولی من عنوان مقاله رو که دیدم یقین داشتم که داردویل و کینگ پین هست ولی نبود.تازه کینگ پین با مت مورداک هم مشکل داشت.
نقل قول کردن
mtm
+1 #41 mtm 1394-04-05 16:20
به نقل از Agent Marvel:
ولی من عنوان مقاله رو که دیدم یقین داشتم که داردویل و کینگ پین هست ولی نبود.تازه کینگ پین با مت مورداک هم مشکل داشت.

کینگ پین یه مشکلی داره و اونم اینه که میشه یکی از دشمن های اصلی مرد عنکبوتی هم به حسابش اورد
ولی قطعا رابطه بین دردویل و کینگ پین خیلی جذاب تره
منتهی گفتم که مقاله فقط میشد اسم 10 تا رو اورد
نقل قول کردن
mtm
+1 #42 mtm 1394-04-05 16:22
میشد دشمنی ونوم و مرد عنکبوتی رو هم تو مقاله اورد
در واقع من خیلی دیدم که تو مقالات انگلیسی مشابه از دشمنی مرد عنکبوتی و ونوم هم تو top 10 استفاده کردن
ولی به نظرم این دشمنی خیلی وقت پیش غیر جذاب شد
شاید اون اوایل دشمنی اونا فوق العاده بود ولی بعدا مارول حسابی گند زد بهش
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #43 Agent Marvel 1394-04-05 16:25
به نقل از mtm:
میشد دشمنی ونوم و مرد عنکبوتی رو هم تو مقاله اورد
در واقع من خیلی دیدم که تو مقالات انگلیسی مشابه از دشمنی مرد عنکبوتی و ونوم هم تو top 10 استفاده کردن
ولی به نظرم این دشمنی خیلی وقت پیش غیر جذاب شد
شاید اون اوایل دشمنی اونا فوق العاده بود ولی بعدا مارول حسابی گند زد بهش

خوب نمیشد.آخه ونوم همه چی رو درباره پیتر پارکر/اسپایدرمن میدونه ولی یه مگس بیشتر به پیتر ضرر رسونده تا ونوم!
نقل قول کردن
New Goblin
+1 #44 New Goblin 1394-04-05 16:28
به به اساتید که دور هم جمع هستن!
ـــــــ
به جرات میتونم بگم تک تک این دشمنی ها خوبن!ولی مگنیتو(اریک لنشر) و چارلز اگزاویر بیشتر از همشون منو تحت تاثیر قرار میدن!تو فیلمای first class و Days of Future past بیشتر میخواستم چارلز با مگنیتو موافق باشه تا مگنیتو با چارلز!!

تور و لوکی هم خوبن!من تازه شروع کردم انیمشین سریالی Avengers Earth Mightiest Heroes رو ببینم(عمق بدشانسی رو ببینین!!)فعلا قسمت 5 از فصل اولم و رسیدم به معرفی تور و واقعا جالب بود فریب ها و حیله های لوکی!کلا لوکی همیشه یه برادر کوچکتر حسود هستش که میخواد جای برادر بزرگ و موفقش باشه!

دشمنی فلش و فلش معکوس هم تو انیمیشن Flashpoint Paradox خیلی خوب بود!همچنین سریال فلش!که بازیگر هریسون ولز به خوبی دشمنی رو نشون داد!

در حضور استاد حسن من که جرات ندارم در مورد رید ریچاردز و دووم صحبت کنم!!

اسپایدرمن و گرین گابلین هم که بر همه واضح و عیان هست!

به نقل از mokhtar:
#36:

یعنی دشمنی هوشنگ و برادر زنش تو شمعدونی از دشمنی واندر ومن و چیتا بهتر و جذاب بود!


:lol: :lol: یعنی من 30 سال پیرتر شدم از این دشمنیشون!
نقل قول کردن
mtm
+1 #45 mtm 1394-04-05 16:29
به نقل از Agent Marvel:
به نقل از mtm:
میشد دشمنی ونوم و مرد عنکبوتی رو هم تو مقاله اورد
در واقع من خیلی دیدم که تو مقالات انگلیسی مشابه از دشمنی مرد عنکبوتی و ونوم هم تو top 10 استفاده کردن
ولی به نظرم این دشمنی خیلی وقت پیش غیر جذاب شد
شاید اون اوایل دشمنی اونا فوق العاده بود ولی بعدا مارول حسابی گند زد بهش

خوب نمیشد.آخه ونوم همه چی رو درباره پیتر پارکر/اسپایدرمن میدونه ولی یه مگس بیشتر به پیتر ضرر رسونده تا ونوم!


دقیقا
ونوم همه چیز رو میدونه ولی ازش استفاده نکرده!
البته انصافا اون اوایل دشمنی اونا خیلی جذاب بود و یه تکون اساسی به ماجراهای مرد عنکبوتی داد. یادمه هر جا میرفتی و هر کمیکی از مارول میدیدی صحبت از ونوم بود. لامصب همین الانم اونقدر از نظر بصری جذابه که خیلی ها عاشقشن . ولی همونطور که گفتم خیلی زود جذابیت این دشمنی از بین رفت
نقل قول کردن
Doc Strange
+2 #46 Doc Strange 1394-04-05 16:29
شاید لوکی با تور مشکل داشته ولی تور همچنان سعی داره رابطه بین خودشونو بهبود ببخشه.من توی هر فیلم یا انیمیشنی که مرتبط با تور بوده،همیشه تور این جمله رو میگه:ما با هم بزرگ شدیم،با هم جنگیدیم و .../ ولی لوکی هیچ وقت آدم نمی شد!
نقل قول کردن
mtm
+3 #47 mtm 1394-04-05 16:35
من از دشمنی دکتر استرنج و دورمامو هم خیلی خوشم میاد



چون دورمامو همیشه مثل یه تهدید نهان بود که میخواست بیاد و دنیا رو بگیره. به همین خاطر منو یاد "سارون" در ارباب حلقه ها میندازه
چوت سارون هم همینطور عمل میکرد. خودش ظاهر فیزیکی نداشت و از بقیه میخواست به بازگشت اش کمک کنن . ولی تهدید اش همیشه حس میشه

درست مثل دورمامو

به قول حسن اقا این دشمنی های ماندگار کمیکی اکثرا ریشه در ادبیات کلاسیک دارن
نقل قول کردن
2m-had
+1 #48 2m-had 1394-04-05 16:38
دوستان دردویل و بولز آی رو فراوش کردینا!
نقل قول کردن
PETER MBN
#49 PETER MBN 1394-04-05 16:52
چقدر موشکافانه.افرین
نقل قول کردن
The Rock
+1 #50 The Rock 1394-04-05 16:55
خیلی جالبه که اکثر این کسایی که با هم دشمن هستن با هم یه زمانی دوستای خوبی بودن یا این که با هم یه ارتباطی داشتن
رابطه ی برادری
استاد/شاگرد
دوستای قدیمی

این رابطه ای هم که بین رید ریچاردز و دووم هست خیلی جالبه قبلا دوست بودن ولی الان شدن تقابل علم و مذهب/جادو
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #51 Agent Marvel 1394-04-05 17:08
آقای ترابی این مقاله های top 10 محشره به خصوص با قلم شما.لطفا بیشتر از این تاپ تن ها کار کنید.
نقل قول کردن
ADC
+1 #52 ADC 1394-04-05 17:15
به نقل از mokhtar:
#17:
تحلیلت کاملا اشتباهه
اتفاقا برای جوکر کاملا مهمه که بتمن هست یا نیست
چنذین بار تو کمیک های بتمن و یکی دو بار هم در سریال batman animated series هم دیدیم که جوکر حس کرد بتمن دیگه نیس و کاملا انگیزه اش رو برای حباثت از دست داد
منتهی مشکل دی سی اینه که مرتب شخصیت پردازی شخصیت های مثبت و منفی اش رو عوض میکنه و relaunch میشن شخصیت هاش که خواننده ها به اشتباه میافتن

دقیقا در قسمت پنجاه و یک سریال بود عمو مختار
نقل قول کردن
Agent Marvel
+1 #53 Agent Marvel 1394-04-05 17:15
راستی جیمسون همیشه سعی میکرد که با مقاله ها و حرف های انتقادی چهره اسپایدرمن رو خراب کنه و اذیتش کنه.بتمنم یه دونه جیمسون داره،تو همین سایت که همیشه سکه یه پولش میکنه،فکر کنم فهمیدید کی هستن ایشون :lol:
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #54 Bad joke 1394-04-05 17:54
#47
شدیدا این انتخابای استاد حال میکنم
حالا مثالی از این قهرمانها تو مواردی که اصلا فکر نمیکنید بزنم
دارث ویتر که شاید جز سه خبیث برتر تاریخ سینما باشه از دکتر دووم الهام گرفته
شخصیت دورمامو منبع الهام شخصیت منفی بازی مورتال کامبت شیناک هستش تازه شخصیت باحال دیگه همون بازی کوان چی به وضوح از دیابلو الگوبرداری شده

و کلی مثال دیگه هستش حالا بگذریم ازش مثل شباهت بایسون با استرایکر رییس سلاح ایکس یا یه عالمه الهامات بازی کامپیوتری و رمانهای روز مثل هری پاتر


یه چیزی که بین ثور ولوکی هست ورود جادوگر بین دعوای دو تا برادره میاد برای به دست اوردن ثور با لوکی متحد میشه
نقل قول کردن
parker
+1 #55 parker 1394-04-05 18:41
آقا خیلی حال کردیم با مقاله .
راستش رو بخواید ما بچه بودیم این کمیکای تن تن که یونیورسال چاپ می کرد می خوندیم . اصلاد یه لذتی می بردیما !!!! اصلا همین کمیکا ما رو با دنیای کمیک بتمن و مرد عنکبوتی آشنا کرد. تن تن یه دشمنی داشت اسمش راستاپاپولوس(چه اسمی!!!) بود . آقا مافکر می کردیم خباثت دیگه بیشتر از این نیست . اصلا اون موقع کمیک خوندن مثل الان نبود تو هر سایت یه لینک دانلود باشه . ما هر کتاب فروشی یا بقالی رو می دیدیم می رفتیم می پرسیدیم داره یا نه . امکان اینم که داشته باشن 1 به 100 بود . یادش بخیر ...
نقل قول کردن
j.parker
+1 #56 j.parker 1394-04-05 19:04
ولی خودمونیما جوکرم کم به اطرافیان بتمن صدمه نزده مثلا جیسون تاد رو کشت باربارا رو فلج کرد و... گرچه بازم به بروس وین صدمه نزد

پ.ن:بنظر اساتید سایت بهترین کمیکی که بتمن و جوکر به جون هم افتادن توش { :lol: }غیر مرگ در خاندان و شوخی مرگبار چیه؟ در مورد در گیری پیتر و نورمن غیر مرگ گوعن استیسی :cry: :sad: چه کمیکی بهتره؟
نقل قول کردن
j.parker
#57 j.parker 1394-04-05 19:11
#28
عمو مگه انی کمیک همون کمیکی نیست که توش جیسون تاد میمیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟چجوری به امام توهین کردن ؟؟؟ :o :o :o :o :o :eek: :eek: :eek:
نقل قول کردن
Imperial King
+1 #58 Imperial King 1394-04-05 21:07
نوبتی هم باشه نوبت منه که نظر بدم
یه زمانی من زیاد نظر میدادم نمیدونم چرا چن وقته اینجوری شدم میخوام سعی کنم بشم همون Imperial King سابق که نظر زیاد میزاشت البته یکم زیاد یا متوسط رو به بالا
خوب از نظر من رده بندی عالی بود و من حرف آقای ترابی رو هم قبول دارم باید مرد عنکبوتی و ونوم رو هم باید داخل لیست میبودش ولی حیف که مارول دشمنی رو گندزد داخلش
دوباره حق با آقای ترابی چون از یک طرف هم بزرگترین دشمن مردعنبکوتی خود مارول هستش یا بهتر بگم دن اسلات
خوب اینکه نظرآقای ترابی بودش و من فقط موافقت کردم و نظر خودم هم دشمنی ولوورین و سابرتوث خیلی باحاله
چون هربار یکی برتری خودشو ثابت میکنه
منظورم اینه که یکبار سابرتوث میبره یکبار هم ولوورین و این جنگ تمومی نداره
ولی میتونم بگم که جنگ با مردن ولوورین تموم شده
تو دنیای جدید مارول که پیرمردلوگان هستش فکرشو بکنین که پیرمرد لوگان با سابرتوث بجنگه البته اگه تو دنیای جدید مارول سابرتوث باشه ولی ایده جذابی هستش برای خودم
نقل قول کردن
mtm
#59 mtm 1394-04-05 21:18
به نقل از j.parker:
پ.ن:بنظر اساتید سایت بهترین کمیکی که بتمن و جوکر به جون هم افتادن توش { :lol: }غیر مرگ در خاندان و شوخی مرگبار چیه؟ در مورد در گیری پیتر و نورمن غیر مرگ گوعن استیسی :cry: :sad: چه کمیکی بهتره؟


درباره بهترین داستان های جوکر این مقاله رو بخون:

llink.ir/8k3m
درباره برترین داستان های گرین گابلین هم مختار قطعا یه مقاله درباره اش خواهد داشت
نقل قول کردن
A.M howlett
+1 #60 A.M howlett 1394-04-06 00:50
#1
کاملا موافقم اقای ترابی,نکته ملموس تقابل ژنرال راس و بروس بنر اینه که ژنرال بیشتر دنبال جنبه بازدارنده اشه ینی نمیخاد بتی به برو بپیونده چون زندگیش در خطر میافته و دلیل دومش که این اخر ها دلیل اصلیش شده بود وسواس بود,البته ماجرا شخصیه همینطور حرفه ای چون چشم همه به ثاندربولته چون تنها کسیه که همه بهش باور دارن حتی نیک فیوری
نقل قول کردن
Man of night
#61 Man of night 1394-04-06 00:52
اقا واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم اقای ترابی قربان دست و پنجه ات حال کردیم اساسی
به نظر من دشمنی گرین گابلین و و اسپایدی . البته بتمن با جوکر باید دو تاشون یک باشه
نمی دونم چی گفتم اصلا مگه داریم ؟ مگه میشه؟
نقل قول کردن
C-man
#62 C-man 1394-04-06 01:50
لوکی و ثور که خیلی باحالن....
دوتا برادرن یکی ثور یکی هم لوکی...
لوکی بد ترین ابرخبیث دنیا در حالی که ثور از قدرتمند ترین ابرقهرمانانه!!
رابطه این دوتا از همه باحال تره! :-*
نقل قول کردن
young spider
+1 #63 young spider 1394-04-06 12:02
مثل همیشه یه مقاله عالی و جامع ولی عذر می خوام ولی دو تا چیز
۱- من کاملا مارول فنم ولی انصافا جای دشمنی لکس لوتر باید با جوکر عوض بشه.( از نظر من)
۲- الان چند وقته که دشمنی سینسترو و هال جوردن دیگه مثل قدیما نیست ٬ چون هال یه رمانی یلو لنترن شد.

یه چیزی دیگه اونم اینکه دشمنی فلش و ایباردثان در سریال و کمیک واقعا ۱۸۰ درجه فرق می کنه.

از جوکر و مگنتو خوشم میاد و واقعا خوبن ولی انصافا نورمن ازبورن ستاره هستش. من اولین باری کمیک مرگ گوئن رو خوندم( ترجمه سایت) ، واقعا به عمق شصیتی نورمن پی بردم و تاکید می کنم واقعا نورمن ازبورن با عقل سالم خیلی بهتر از یه دیونه روانیه که هی می خنده. من جوکر رو دوست دارم ولی انصافا گابلین یه چیز دیگس.
نقل قول کردن
spidey 4ever
+1 #64 spidey 4ever 1394-04-07 12:32
اهان به اين ميگن مقاله
جيگرم حال اومد تو اين تابستون گرم
خيلي ممنون اقاي ترابي
بسيار بسيار قلم زيبا و نبوغ آميزي داريد
شما و اين مقالات شما حق بزرگي بر گردن جماعت علاقمند به كميك در ايران داريد چون اگر نبوديد خيلي ها درباره كميك معلوماتشون اندك بود
بازم ممنون
نقل قول کردن
blackspidey
+2 #65 blackspidey 1394-05-31 17:11
باز این دو نفر اومدن!آقای اسکر کرو یا بهتره بگم امیرنظام امیری!ی نگاه به کامنتای خودت بنداز فقط داری از برتریای جوکر مینویسی فقط داری اون مثالارو میزنی ینی قشنگ معلومه تا حالا یدونه کمیک اسپایدر من نخوندی هیچی از نورمن آزبورن نمیدونی نمیدونی چ شخصیت پیچیده و جذابی داره،ک البته طبیعیه با توجه ب آشنایی ک ازت دارم و بقیه هم دارن ی آدم کاملا تعصبی هستی ک نمیتونی تحمل کنی ببینی کسی داره از مارول یا چیزی ک بهش مربوطه تعریف میکنه فقط ی تعصب کورکورانه داری بعدشم شما ک انقدر پیش من میای غیبت بچه های اینجارو میکنی واس چی اصن نظر میدی اینجا؟؟چرا یبار ع آدم ی نظر عادی درباره ی ی مطلب نمیدی؟چرا فقط ی نظری میدی ک باعث جنجال بشه؟بس کن،اینجا ک هیچی هرجا من تورو دیدم داری چرتو پرتای همیشگیتو تکرار میکنی!بس کن،یکم بزرگ شو....یکم فقط...خواهشا...
حالا آقای دارکساید!توقع داشتم سر این مقاله بیای ی نظر بدی و برام کاملا مشخص بود ک چجور نظری میدی.چیه آقا؟اصن شما منتقدای Ign رو نام ببر؟چندبار مطالب امپایرو خوندی؟مطالبشو خوندی یا فقط ی سرچ تو گوگل کردی و تیتر مقالرو دیدی؟حالا یچی میپرسم انصافا راستشو بگو!از کی تاحالا Ign رو قبول داری؟میدونی جواب چیه؟از موقعی ک آی جی ان اومد ب من آو استیل نمره 9 داد!!!نمره ای ک من خیلی راحت و پروپرو میگم مذخرف تمام عیاره!ببین دیگ همه اینو میدونن همه میدونن ک آی جی ان تو همه چی طرف دیسی بوده!شرط میبندم تا حالا نشستی ویدیو هاشونو ک باهم سر اخبار بحث میکنن ببینی،خب بشین ببین،راحت بهت میگم تقریبا سر هر خبری از مارول میان نظر منفی میدن!(مخصوصا اون پسر تپله :-| ) ولی وااااقن تا حالا ندیدم سر ی خبر دیسی بیان یدونه نظر منفی بدن برعکس همیشه گفتن وااای چ هیجان انگیز و غیره!....و البته اینو هم در نظر بگیر ک اخبار دیسی و ویدیو ها همیشه اول از همه از آی جی ان میاد!ینی شک نکن دیسی خودش ساپورتش میکنه!پس عزیزم لطفا ازین ببعد کمتر مذخرف بگو برای یبارم ک شده بیا ی نظری زیر ی مطلب یا خبر بده ک البته شک دارم بتونی!

من واقن ب افرادی ک توی این سایتن افتخار میکنم،کامنتای امثال دارکساید و اسکرکرو سطحشون در حد کامنتای اوائل تاسیس شدن اسپایدیه،ک البته دست خودشونم نیست کبوتر با کبوتر کفتر با کفتر...من هم اگه از اول فقط تو سایت بغل بودم و اونجا همنظر میشدم الان به این روز میوفتادم....واق ن ب این سایت افتخار میکنم
نقل قول کردن
Hossein sbn
+2 #66 Hossein sbn 1394-05-31 17:38
درباره ی برتری یه کمالا خان از واندر ومن...
من با کمالا خان کاری ندارم اما شما چرا واندر ومن رو آدم حساب می کنید؟! واندر ومن نه داستان خاصی داره نه تمه اصلی خاصی، هیچوقت هم شخصیت پردازی ثابتی نداشته! شما این متن رو که مستقیما از عمو مختار نقل کردم بخونید:
نقل قول:
هر قهرمانی یه تمی داره که بهش پایبنده و ماجرا هاش رو منحصر به فرد می کنه مثلاً پیتر پارکر مسوليت پذیری یاد می گیره، بتمن سعی می کنه شهرش جایی باشه که هیچ بچه ی دیگه مثل خودش یتیم نشه، سوپرمن یه فضاییه که میاد زمین و راه و رسم انسانیت یاد می گیره و... حالا شما بگید واندر ومن چه تم منحصر به فردی داره؟یک آمازونی که از طرف مادرش سفیر می شه به میان بشر بیاد.خوب که چی؟برای چی؟ واقعا اساتید دیگه بگن واندر ومن چه خصوصیت منحصر به فرد، جذاب و متمایز کننده ای داره؟ بگید منم یاد بگیرم.
نقل قول کردن
Hossein sbn
+2 #67 Hossein sbn 1394-05-31 17:46
این متن رو هم بخونید تا بفهمید چندین و چند بار شخصیت پردازیش عوض شده:
نقل قول:
دی سی شخصیت هاش رو اونقدر relaunch کرده تا بلاخره بفهمه چی درباره شون جواب میده و چی جواب نمیده
این کار گاهی 30، 40 سال ظول کشیده
ولی شخصیت های مارول از اول همونی هستن که هستن
مگر با اندکی تغییرات
دلیلس اینه که شخصیت های مارول بهترن چون ملموس ترن . چون پیچیدگی شخصیتی دارن
همین اکوامن رو دیدید؟ خداییش همین اقای ریاحی که اینقدر سنگش رو به سینه میزنه بیاد بگه کدوم کمیک اکوامن قبل از new 52 ماندگار بود؟
کدوم داستانش برتر بود؟
یا مثلا اتم ؟ یا حتی همین فلش
واندر ومن رو که دیگه نگو! تو هر دهه یه شخصیت داره. یه بار میشه قهرمان فمنیسم، به بار میشه کاراگاه خصوصی، یه بار میشه سوپرهیرو، یه بار میشه هنرمند نقاش ، یه بار میشه الهه جنگ ! بابا این لامصب شخصیت جالبی نداره ولش کنید بره دیگه. چون فقط قدمت داره باید همیشه کمیک داشته باشه؟
راستی، اون الهه جنگت رو هم بزار در کوزه آبشو بخور.
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #68 mokhtar 1394-05-31 17:57
مرسي حسين اقاي عزيز
من خودم رو هم اينا رو يادم نبود! :-*
كامنت هام درباره تفاوت و دليل برتري نورمن بر جوكر رو هم ميدوني كجاست؟
نقل قول کردن
Big Boss
+1 #69 Big Boss 1394-05-31 18:02
خدایی دشمنی بتمن و جوکر از همه شون بهتره.
نقل قول کردن
Hossein sbn
+1 #70 Hossein sbn 1394-05-31 18:07
#73
داخل مقاله ی چرا گرین گابلین بزرگ ترین دشمن مرد عنکبوتی است و داخل کامنت های کمیک marvel knights spider-man
یکم صبر کنید لینکش رو می زارم
نقل قول کردن
Hossein sbn
+1 #71 Hossein sbn 1394-05-31 18:14 نقل قول کردن
s.kraven
+1 #72 s.kraven 1394-05-31 18:17
ترتیب بندی من:
10-دکتر استرنج و دورمامو
9-ولورین و سیبرتوث
8-ثور و لوکی
7-کاپیتان آمریکا و رد اسکال
6-پروفسور اگزاویر و مگنتو
5-فلش و فلش معکوس
4-سوپرمن و لکس لوتر
3-بتمن و جوکر
-رید ریچاردز و دکتر دووم
1-اسپایدی و گرین گابلین
;-)
نقل قول کردن
Agent Marvel
#73 Agent Marvel 1394-05-31 18:37
#77
اگزوایر و مگنتو ؟شیش؟ :eek:
خفن تر از این حرفاسا !
نقل قول کردن
s.kraven
+1 #74 s.kraven 1394-05-31 19:00
در باره ی واندروومن هم بگم که به شدت جذابه؛البته نه شخصیتش بلکه خودش :-* :oops: به نظرم برای همینه که کنسلش نمیکنن ولی اگه واندرمن بود الآن به احتمال زیاد تو 30 شخصیت کمیک گمنام جاش بود. :-*

ولی اینکه هر دهه relaunch میشه باید بگم که این سیاست دی سی برای نون در آوردنه که میخاست شخصیتهاش نسبت به مد اون سالها جذاب باشن؛همه که مارول نیستن جرئت کنن شخصیاتشونو توی یک تم نگه دارند با احتمال ضرر .و اگر تغییر کرده دلیلی منطقی داشته. مثلا تم اسپایدرمن اوایل تینیجری بود چون پیتر نوجوان بود ولی تغییر کرد اونم نه یهویی؛اندک اندک !
نقل قول کردن
Freakazoid
#75 Freakazoid 1394-10-29 14:13
بهترين مقاله اي كه تا به حال خونده بودم ولي بهتر بود به جاي دشمني فلش و فلش معكوس ، دشمني دردويل و كينگ پين را قرار ميدايد
نقل قول کردن
ADC
#76 ADC 1394-10-29 14:54
اقای ترابی و عمو مختار
خیلی ببخشید که سوال بی ربط میپرسم
ولی خیلی دوست دارم بدونم که نظر شما درباره ی کاراکتر کنستانتین و کمیک های هل بلیزر چیه ؟
نقل قول کردن
Dr.Doom
#77 Dr.Doom 1394-10-29 17:27
اوو مای گاد :eek:
عجب مقاله ای اون متنی که برای دشمنی لکس لوثر و سوپر من نوشتید واقعا فلسفی بود یه ساعت داشتم روش فک میکردم :-|
بهترینشونم که گرین گابلین با اسپایدی خودمون بود البته من به شخصه از ویلن مورد علاقه خودم دکتر دووم خوشم اومد اخ دوست دارم تو کمیک سکرت وارز بزنه همه از جمله رید رو لت و پار کنه :lol: :lol: :lol:
راستی یه سوال چرا دووم بودن مادر خودش رو در جهنم رو تقصیر رید میدونه؟؟؟کسی میتونه در این باره بهم توضیح بده؟
نقل قول کردن
beast boy
#78 beast boy 1394-10-29 20:18
عالی بود آقای واقعا تخصصی و جامع بود
اون توضیحی که در مآرد دشمنی سوپرمن و لکس لوتر نوشید عالی بود من فقط یک ساعت داشتم بهش فکر می کردم توی دنیای گیم دشمنی اسکورپین و ساب زیرو را خیلی خیلی دوست دارم
pre11.deviantart.net/.../...
آقای ترابی نظرتون در مورد این دشمنی چیه؟

دشمنی بلک مانتا و آکوامن هم جذاب است اما به این ها نمیرسه

unboundblogzine.com/.../...
نقل قول کردن
AMIN
#79 AMIN 1394-10-30 01:18
لاك پشت هاي نينجا با شريدر خيلي دوست دارم مخصوصا تو مجموعه كارتوني سال ٢٠٠٤ خيلي به ياد ماندني بود .z
نقل قول کردن
Dr.Doom
#80 Dr.Doom 1394-10-30 16:33
راستی یه سوال دیگه میشه یه مقاله در باره قویترین ابر شروران مارول بنویسید ؟
چون اونی که تو سایت هست به گفته خودتون در میشد بهش گفت برترین ابر شروران چون از نظر زور بازو نبود یا اگه تو سایت های معروف چنین مقاله ای هست ممنون میشم لینکشو بدین :lol:
نقل قول کردن
ariyarz81
#81 ariyarz81 1395-04-07 21:14
به نظر من باید جای دشمنی لکس لوثر و سوپر من بتمن و جوکر قرار میگرفت چونکه دشمنی اونا از همه باحال تره
نقل قول کردن
spider pool
#82 spider pool 1395-04-07 21:34
اما از نظر من ثور و لوکی و کپ و رد اسکال باید در رتبه ی بالاتری قرار می گرفتند
نقل قول کردن
StarLord
#83 StarLord 1395-04-08 00:22
#1
کاملا موافقم دشمنی هالک و جنرال جاش تو این لیسته
همیشه یه احساس افراطی و کور کننده در جنرال وجود داشته که اونو به گیر انداختن به قول خودش بنر :D ترغیب میکرده!
چیزی که می بینیم اینه که راس از بروس خوبی هم خیلی دیده و خیلی اوقات هم به این فکر فرورفته که چرا اینقدر گیر هالکه,به احتمال زیاد قضیه احساسیه شاید به خاطر محافظت از بتی!
ولی چیزی که مشخصه اینه که همیشه با یه اراده ی مسلمی دنبال بروس بوده!
از یچیزیش که خوشم میاد اینه که هرکاری کردن هیچوقت بازیگرشو عوض نکردن!
نقل قول کردن
quicksilver
#84 quicksilver 1395-04-08 12:07
عجب مقاله ی توپی بود خیلی حال کردم
نقل قول کردن
Bruce Wayne
#85 Bruce Wayne 1395-04-08 14:14
از این مقاله های top 10 خوشم میاد چون همیشه دلم میخواد بیام پایین ببینم نفر اول کیه :lol:
اسپایدرمن و گابلین هم که اول بودن :-*
عالی بود..
نقل قول کردن
ali.spidey
#86 ali.spidey 1395-04-09 15:29
مقاله عااالیی بود ولی از همش بد تر اسپایدی و گرین گابلین و بتمن و جوکر هست :-|
نقل قول کردن
darwinseyf
#87 darwinseyf 1397-05-12 20:54
مسلما اگه من هم در دنیایی بودم که یک بیگانه فضایی میشد نماد انسانیت منم مثل لوتر دنبال مجهز کردن آدمهای عادی بودم خبیث نمی شدم ولی دشمن فضایی عزیز میشدم :|
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 606 guests and no members online

آخرین نظرات