مطالب برگزیده

نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across the Spider-Verse – Part one)
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across...

15 فیلم ابرقهرمانی عجیب دنیای سینما

مقدمه: الان سالهاست که ابرقهرمانان به داغ ترین املاک هالیوود تبدیل شده اند. هر سال استودیوها پشت سر هم فیلم های سوپرهیرویی براساس شخصیت های معروف کمیک های مارول یا دی سی تولید میکنند و به سود تجاری خوبی هم میرسند ولی سئوال این است که اگر یک استودیو به رایت سینمایی یک شخصیت معروف دسترسی نداشته باشد ، باید چکار کند؟ جوابش ساده است: باید خودشان یک ابرقهرمان اختراع کنند! گاهی اوقات موفق هم میشوند (به طور مثال کارتون Incredibles این کار را کرد و بسیار هم موفق بود. یا «نایات شیامالان» این کار را با فیلم تحسین شده Unbreakable انجام داد و موفق هم شد و ...) ولی خیلی وقتها هم جواب نمیدهد و باعث خنده و مسخره دیگران میشود. در این مقاله سعی میکنیم به برخی از عجیب ترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما بپردازیم.

   

15- نگهبانان (The Guardians)

 نگهبانان (The Guardians)

یک فیلم ابرقهرمانی روسی که ماه فوریه 2017 اکران شد. در این فیلم شاهد به وجود آمدن ابرقهرمانانی توسط یك شركت سری به نام Patriot هستیم كه در طول جنگ سرد روی نمایندگانی از بخش های مختلف شوروی سابق  آزمایشات مخفی انجام میدهد! در واقع هر كدام از این ابرقهرمانان بیانگر ملیت كشورهای هستند كه از اتحاد جماهیر شوروی استقلال پیدا كردند. جالبه كه در این فیلم شاهد یك خرس مسلسل به دست بودیم! (معلومه از rocket raccoon "محافظین كهكشان الهام گرفتند). در هر حال شخصیت های اصلی این فیلم عبارت بودند از:

- Argus: مردی كه میتواند ظاهر خود را تغییر دهد

- Han: رزمی كاری كه میتواند باد را كنترل كند

- Ksenia: زنی كه میتواند بدنش را به حالت آب تغییر دهد

- Ler: مردی كه میتواند خاك را كنترل كند

نگهبانان  یک شکست کامل بود. منتقدین سرتاسر جهان بهش تاختند . فروشش هم خیلی کم بود و باعث ورشکستگی شرکت سازنده شده! سرمایه گذار هم از سازندگان فیلم شکایت کرده و گفته باید پولش را پس بدهند!!!

 

14- انتقام جوی سمی (The Toxic Avenger)

انتقام جوی سمی (The Toxic Avenger)

"انتقام جوی سمی" نام یک فیلم ابرقهرمانی با مایه های کمدی/ترسناک است که سال 1984 توسط «مایکل هرز» و «للوید کافمن» ساخته شد . قرار بود به صورت فیلم مستقل کم بودجه که بهشون B-Movie گفته میشه ساخته بشه. همینطور هم شد. اولش برای مدتی نظر کسی را جلب نکرد ولی اواخر سال 1985 و به لطف اکران در سانس نیمه شب برخی از سینماهای نیویورک به شهرت رسید و الان یک فیلم کالت کلاسیک به شمار میاد. بعدش هم که سه دنباله و یک نمایش موزیکال از رویش ساخته شد و حتی یک سریال کارتونی و یک کمیک مارول! داستانش درباره یک nerd به نام «ملوین جانکو» است که داخل مواد سمی سقوط میکند و به شخصیتی به نام انتقام جوی سمی تبدیل میشود. نکته جالب درباره این فیلم اینه که میگن سازنده اش یعنی «للوید کافمن» وقتی داشته دنبال لوکیشن برای ساخت فیلم معروف "راکی" میگشته، ایده این فیلم به ذهنش میرسه!

   

13- مرد شهاب سنگی (Meteor Man)

 مرد شهاب سنگی (Meteor Man)

«مرد شهاب سنگی»  سال 1993 ساخته شد و مایه های کمدی دارد . جالبه که آقای «رابرت تانسند» به عنوان نویسنده و کارگردان این فیلم در نقش اصلی هم بازی کرده است! او نقش آقای «جفرسون رید» را بازی میکند که یک معلم مثبت و وظیفه شناسه و از خشونت بیزار است و دوست دارد کاری برای شهرش انجام دهد . تا اینکه با یک شهاب سنگ برخورد و به قدرت های فوق بشری دست پیدا میکنه و اسم خودش رو میزاره «مرد شهاب سنگی»! از میان قدرت های عجیب او میتوان به حفظ کردن سریع یک کتاب کامل از طریق دست زدن بهش و همچنین حرف زدن با سگ ها اشاره کرد! در مجموع این فیلم با استقبال نسبتا خوبی مواجه شد و اونایی که آن را در دوران کودکی دیده اند خاطرات خوبی ازش دارند.

 

12- مرد جیوه ای (Mercury Man)

 مرد جیوه ای (Mercury Man)

«مرد جیوه ای» یک فیلم ابرقهرمانی تایلندی است که سال 2006 توسط Bhandit Thongdee ساخته شد و مایه های رزمی دارد. عوامل آن سازنده فیلم های رزمی معروف Ong-Bak بوده اند. داستان درباره یک آتش نشان اهل بانکوک است که یک وسیله مرموز و جادویی تبتی بهش اصابت و قدرت های فوق بشری پیدا میکند. بنابراین میتونه انرژی گرمایی عظیمی از خودش ساطع کنه و همچنین پرش های بلندی داشته باشه. جالب اینه که دشمن او در فیلم یک تروریست افغانی است که میخواهد از قدرتهای آن وسیله مرموز استفاده کند تا به نیروهای آمریکایی حمله شیمیایی انجام دهد! (اسم تروریسته هم هست «اسامه بن علی»!!!) نمرات این فیلم توسط منتقدین که در دست نیست ولی تماشاچیان بهش از 100، 23 داده اند!

 

11- آقا و خانم شگفت انگیز (Mr. & Mrs. Incredible)

 آقا و خانم باورنکردنی (Mr. & Mrs. Incredible)

محصولی از هنگ کنگ که سال 2011 اکران شد و شباهت های غیر قابل انگاری با کارتون مشهور دیزنی/پیکسار یعنی The Incredibles دارد. در اینجا هم با یک زوج ابرقهرمان بازنشسته طرفیم که دوست دارند دوباره به عرصه برگردند. سازندگانش سعی کردند برای اینکه یه وقت دیزنی ازشون شکایت نکنه قدرت های شخصیت ها را تغییر دهند. بنابراین خانم شگفت انگیز به جای اینکه بدنش کش بیاد، میتونه خیلی عالی بو بکشه! نقدها به این فیلم متوسط بود. برخی ازش انتقاد کردند و گفتند که کمدی اش زیاد بامزه نیست و فقط 15 دقیقه آخرش اکشن داره. ولی برخی هم مثل منتقد نشریه "ورایتی" ازش تعریف کردند (مخصوصا از فیلمنامه).

 

10- بازگشت کاپیتان شکست ناپذیر (The Return of Captain Invincible)

بازگشت کاپیتان شکست ناپذیر (The Return of Captain Invincible)

یک فیلم ابرقهرمانی استرالیایی که سال 1983 توسط «فیلیپه مورا» و با شرکت «الن ارکین» و «کریستوفر لی» ساخته شد. داستان درباره یک ابرقهرمان دوران جنگ جهانی دوم است که به خاطر فشارهای مک کارتی از آمریکا اخراج میشود ولی دوباره برمیگردد تا با «مستر مید نایت» خبیث مقابله کند. این فیلم 7 میلیون دلار هزینه اش شد ولی فقط 55 هزار دلار در استرالیا فروش کرد. منتقدین هم ازش استقبال نکردند. به قول یکی از آنها "این فیلم حاوی یک سری لحظات به هم کپی/پیست شده است که فقط ترانه های خوبی دارد"!

 

9- سرگروهبان کابوکی من از پلیس نیویورک (SGT. Kabukiman NYPD)

 سرگروهبان کابوکی من از پلیس نیویورک (SGT. Kabukiman NYPD)

"تروما" (Troma) با سابقه ترین استودیوی ساخت فیلم های مستقل در آمریکا به شمار می آید . این استودیو اولش کمدی های جنسی میساخت تا اینکه سال 1984 با فیلم "انتقام جوی سمی" که در همین مقاله آن را معرفی کردیم، به موفقیت بزرگی دست یافت. به همین خاطر از کارگردانش ، «للوید کافمن» خواست تا با مشارکت شرکت بازیسازی معروف Namco و با بودجه ای 1.5 میلیون دلاری اثری ابرقهرمانانه با حضور شخصیتی که تم Kabuki دارد ، بسازد (کابوکی نام یکی از تئاترهای سنتی کشور ژاپن است). قدرت های کابوکی من حالت طنز دارد ولی در کل namco انتظار داشت تروما یک فیلم خانوادگی تحویلش دهد ولی این فیلم صحنه های غیر اخلاقی و خشن زیادی داشت. در هر حال داستانش درباره یک مامور پلیس اداره پلیس نیویورک است به نام «هری گریسولد» که درباره قتل هایی در تئاترهای کابوکی تحقیق میکند ولی ناگهان توسط یکی از بازیگران این تئاترها که در حال مرگ است بوسیده میشود و به قدرت های خاصی دست پیدا میکند! شخصیت کابوکی من بعدها در موزیک ویدئو حضور پیدا کرد و یک نقش افتخاری هم در Tromeo & Juliet داشت که در واقع اولین فیلمی است که «جیمز گان» کارگردان نگهبانان کهکشان برایش فیلمنامه نوشت!

 

8- ریکی پلیس خون آشام (Vampire Cop Ricky)

ریکی پلیس خون آشام (Vampire Cop Ricky)

یک پشه از "ترانسیلوانیا" به سئول کره جنوبی میرسد و یک پلیس فاسد به نام Na Do-yol را نیش میزند. بعدشم که خون آشام میشود. این خلاصه داستان این فیلم کره ای هستش که سال 2006 با بودجه ای بالغ بر 10 میلیون دلار ساخته شد.  ما این ایده را قبلا دیده بودیم که یک خون اشام با خلافکاران بجنگه (مثلا در فیلم «بلید»). ولی این یکی تفاوتش این بود که شخصیت اصلی وقتی از نظر ج.ن.س.ی تحریک میشد به نیروهای خودش دست پیدا میکرد! در کل فیلم بدی نیست و برخی ایده های fun و بامزه ای داره.

 

7- چیچاک من (Cicak Man)

 چیچاک من (Cicak Man)

یک فیلم کمدی ابرقهرمانانه محصول کشور مالزی که سال 2006 توسط «عبدل حلیم» اهل مالزی ساخته شده است. این نخستین فیلم ساخته شده در ژانر ابرقهرمانی کشور مالزی است و 40 درصد آن توسط رایانه ساخته شده. قهرمان داستان Hairi است که به طور تصادفی به نیروهای مارمولک مانند دست میابد و سعی میکند زندگی عادی خودش را در شهر خیالی «متروفلوس» با قدرت های جدید خود  وفق دهد. چیچاک من در نوع خودش بسیار موفق بود و دو دنباله برایش ساخته شد . البته همگان بر این عقیده هستند که هیچ چیز جدید و خلاقانه ای ندارند و تنها تقلیدی هستند از فیلم های بتمن و سوپرمن و اسپایدرمن!

   

6- آبار:  نخستین سوپرمن سیاه پوست (Abar: The First Black Superman)

آبار:  نخستین سوپرمن سیاه پوست (Abar: The First Black Superman)

فیلمی نه چندان مهم و ماندگار که سال 1977 ساخته شد و داستان دانشمندی به نام دکتر «کینکید» را روایت میکند که از نژاد پرستی که در محله خودش میبیند به ستوه آمده . در نتیجه یک سرم ویژه خلق میکند و به مردی به نام «جان آبار» میدهد که باعث میشه به قدرت های شگفت انگیزی برسه (مثلا میتونه شراب رو به شیر تبدیل کنه یا احمق ها را با سواد کنه!). البته میگن داستان ساخت این فیلم از خودش جالب تره چون در یک محله بدنام ساخته شد. همچنین سازنده اش وسط تولید بود که پولش تموم و مجبور شد رایتش رو به یک استودیو بفروشه تا از دست طلبکارهایی که اومده بودند سر صحنه فیلمبرداری تا دستگیرش کنند، فرار کنه!!! همچنین این فیلم تا به حال دو بار اسم عوض کرده . اولش قرار بود اسمش SuperBlack باشه. بعدش هم شد "آبار : نخستین سوپرمن سیاه پوست" و سال 1990 نیز وقتی روی نوار VHS عرضه شد اسمش شد، In Your Face.

 

5- پوما من (Pumaman)

پوما من (Pumaman)

«پوما من» یک فیلم ایتالیایی در ژانر ابرقهرمانی است که سال 1980 ساخته شد. نویسنده و کارگردانش «آلبرتو دی مارتینو» بود و «جورج آلتون» نقش اصلی آن را بازی میکرد. خلاصه داستان: هزاران سال قبل بیگانه های فضایی به تمدن "آزتک" سر زدند و ابرقهرمانی به نام «پوما من» را خلق کردند تا نگهبان یک نقاب طلایی که میتواند ذهن را کنترل کند، باشد. بعدش خبیثی به نام «دکتر کوبراس» دستش به نقاب میرسه و سعی داره که نذاره پوما من سد راهش بشه. قهرمان داستان هم که قدرت های پوما مانند داره و مثلا میتونه در شب خوب ببینه. البته خون پومایی و کمربند جادویی هم داره که باعث میشه بتونه تله پورت و پرواز بکنه. لازم به ذکره که این فیلم در قالب یکی از اپیزودهای سریال Mystery Science Theater 3000 هم پخش شده و خیلی ها در آمریکا باهاش آشنا هستند.

 

4- پوتی تانگ (Pootie Tang)

پوتی تانگ (Pootie Tang)

یک کمدی آمریکایی محصول سال 2001 که توسط «لوئیز سی. کی.» نوشته و ساخته شد و خاستگاه آن نیز سریال کمدی The Chris Rock Show میباشد.  از بازیگران آن می‌توان به جی. بی اسموو، جنیفر کولیج، رابرت وان، واندا سایکس، و کریس راک اشاره کرد. حرف زدن شخصیت اصلی فیلم به شکلی مبهم و برای بیشتر مخاطبان نامفهوم است ولی دیگر شخصیت‌های فیلم به آسانی منظور او را می‌فهمند. قهرمان داستان یک سیاه پوست خانم باز و بسیار موفق است و میتونه از گلوله جا خالی بده و با موی دم اسبی خودش منحرفشون کنه! یک کمربند جادویی باحال هم داره که از باباش بهش به ارث رسیده. این فیلم با واکنش های و نقدهای منفی منتقدین روبرو شد و مثلا «راجر ایبرت» از 5 ستاره بهش نیم ستاره (!) داد و آن را احمقانه و توهین آمیز توصیف کرد.

 

3- آرگومن، سوپرمن حیرت انگیز (Argoman the Fantastic Superman)

 ارگومن، سوپرمن حیرت انگیز (Argoman the Fantastic Superman)

فیلمی ابرقهرمانی محصول سال 1967، ساخته شده توسط ایتالیا ولی به زبان انگلیسی . «راجر براون» نقش ابرقهرمانی را بازی میکنه که ظاهرش شبیه به شخصیت Space Ghost  میمونه و شخصیت پردازیش هم ترکیبی است از بتمن، جیمز باند و «دیابولیک» (یکی از شخصیت های معروف کمیک بوک های ایتالیا). ضمن اینکه آخرش معلوم نمیشه که یک دزده یا نه! ولی در هر حال اصلا شخصیت کاملا مثبتی به شمار نمیاد.او توانایی های تله کنتیک داره و نکته جالبش اینه که تا 6 ساعت بعد از نزدیکی با زنان نمیتونه از قدرت های خودش استفاده کنه!!! در کل فیلم خاص و پیشگامی نیست ولی در زمان خودش جالب و fun بود. در ضمن لازم به ذکره که  در آمریکا با نام  "حادثه باورنکردنی در پاریس" اکران شد.

 

2- ماجراهای بوکارو بانزای در بعد هشتم!

(The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension!)

ماجراهای بوکارو بانزای در بعد هشتم!  (The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension!)

یک فیلم کالت کلاسیک که طرفداران خاص خودش رو داره. سال 1984 توسط W. D. Richter ساخته شد و داستان یک آدم بسیار با استعداد به نام «دکتر بوکارو بانزای» را تعریف میکنه که هم یک فیزیکدانه و هم جراج مغز و اعصاب و خلبان و ستاره موسیقی! او باید دنیا را از دست فضایی هایی که از سیاره 10 آمده اند نجات بده. «پیتر ولر» که ما او را با نقش «روبوکاپ» میشناسیم نقش اصلی را بازی کرد. همانطور که گفته شد این یک فیلم کالت است. یعنی اولش کسی زیاد متوجه اهمیت و نکات مثبت آن نشد ولی به مرور تازه قدرش را دانستند و با استقبال زیادی روبرو شد. بازیگران مشهور دیگری مثل «جف گلدبام» یا «کلنسی براون» (که الان همه او را به عنوان یک صداپیشه بسیار پرکار و برجسته میشناسند) در این فیلم چهره شدند.

 

1- کاندور من (Condorman)

 کاندور من (Condorman)

باز هم فیلمی ابرقهرمانی با مایه های ماجراجویی و کمدی که در دهه 80 میلادی ساخته شد (کلا این دهه رو باید دهه فیلم های خاطره انگیز نام گذاشت). والت دیزنی آن را تولید کرد. داستان فیلم در نوع خودش جالبه: «وودرو ویلکینز» یک خالق کمیک بوک است که همیشه سعی میکنه شخصیت های واقع گرایانه خلق کنه و بنابراین سعی میکنه اول خودش کارهای شخصیتش رو انجام بده و بعد اونا رو به تصویر بکشه. بنابراین اکثر مواقع در هیبت شخصیتی به نام «کاندور من» لباس میپوشه و در اطراف پاریس پرسه میزنه تا اینکه ناگهان با یک ماجرای واقعی مواجه میشه. کاندور من با شکست تجاری مواجه شد ولی از وقتی دیزنی مارول را خرید بحث هایی بوده که این شخصیت را وارد کمیک های مارول بکنند. 

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

  All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 فیلم ابرقهرمانی که به مارول و دی سی و ... تعلق ندارند ولی باید حتما آنها را تماشا کنید!

10 فیلم ابرقهرمانی/کمیک بوکی فراموش شده سینما

50 فیلم ابرقهرمانی و کمیک بوکی برتر تاریخ سینما

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت اول

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت دوم

20 سوپرهیروی فراموش شده تلویزیون

15 ابرقهرمان مسلمان برتر دنیای کمیک 

15 شخصیت گمنام دنیای کمیک که به شهرت دست یافتند!

15 شخصیت دنیای کمیک که یادتون رفته قبلا هم در تلویزیون دیده شده بودند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

CAPTAIN DIAR
#1 CAPTAIN DIAR 1396-07-23 16:46
استاد ترابی واقعا دستتون درد نکنه.توی سایت از این قبیل مقالات(درمورد فیلم های ابرقهرمانی غیر اقتباسی)زیاد نداشتیم اما این یکی واقعا جالب بود.
به نظرم خیلی از این فیلم هایی که در این لیست اومدند جذابیتشون حتی به اندازه کارتون تام و جری هم نبود :D :D !
فیلم گاردینز هم واقعا فیلم بیخود و چرندی بود!یکی نیست به اینا بگه شما که هم هزینه کردید و هم وقت گذاشتید،حداقل یه چیزی میساختید که آدم موقع دیدنش دلش نخواد تلویزیون رو بشکنه :-| :-| !
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#2 CAPTAIN DIAR 1396-07-23 16:50
ببخشید بابت اسپم ولی یه سوال ازتون دارم دوستان.
اگه دستای ولورین قطع بشه(منظورم از قسمت بازو هستش)دیگه نمیتونه از چنگال هاش استفاده بکنه؟
نقل قول کردن
nightspider
#3 nightspider 1396-07-23 18:31
به نقل از CAPTAIN DIAR:
ببخشید بابت اسپم ولی یه سوال ازتون دارم دوستان.
اگه دستای ولورین قطع بشه(منظورم از قسمت بازو هستش)دیگه نمیتونه از چنگال هاش استفاده بکنه؟

اولا چون اسکلت بدن ولورین با فلز نشکن ادامنتیوم پیوند خورده نمیشکنه یا قطع نمیشه(مگر با سلاحی که از جنس ادامنتیوم باشه)
حالا فرض کنیم که این اتفاق افتاد:ولورین چون قدرت شفا بخشی داره میتونه دستش را دوباره بازسازی کند یا همون دست قطع شده را به به بدنش بچسباند.
در هر صورت او میتواند دوباره از چنگال هاش استفاده کند.
اگرم دیدی که ولورین های دیگه مثل لارا کینی و داکن(پسر و دختر ولورین)دست یا اعضای بدنشون قطع شد بدون که در بدن انها ادامنتیوم وجود نداشته و فقط در چنگالهاشون وجود داشته
نقل قول کردن
V.A.A
#4 V.A.A 1396-07-23 19:50
به نقل از nightspider:
به نقل از CAPTAIN DIAR:
ببخشید بابت اسپم ولی یه سوال ازتون دارم دوستان.
اگه دستای ولورین قطع بشه(منظورم از قسمت بازو هستش)دیگه نمیتونه از چنگال هاش استفاده بکنه؟

اولا چون اسکلت بدن ولورین با فلز نشکن ادامنتیوم پیوند خورده نمیشکنه یا قطع نمیشه(مگر با سلاحی که از جنس ادامنتیوم باشه)
حالا فرض کنیم که این اتفاق افتاد:ولورین چون قدرت شفا بخشی داره میتونه دستش را دوباره بازسازی کند یا همون دست قطع شده را به به بدنش بچسباند.
در هر صورت او میتواند دوباره از چنگال هاش استفاده کند.
اگرم دیدی که ولورین های دیگه مثل لارا کینی و داکن(پسر و دختر ولورین)دست یا اعضای بدنشون قطع شد بدون که در بدن انها ادامنتیوم وجود نداشته و فقط در چنگالهاشون وجود داشته

واقعا فقط تو فقط چنگال های لارا ادامنتیوم هستش؟ یعنی فقط لوگان کل بدنش ادامنتیوم هستش؟
نقل قول کردن
V.A.A
#5 V.A.A 1396-07-23 19:53
لباس شماره 12 خیلی ادم رو یاد لباس black panter و spawn میندازه
نقل قول کردن
a.v.s
#6 a.v.s 1396-07-23 19:58
ممنون آقای ترابی. بازهم یک مقاله بسیار عالی از طرف شما
خب بسیاری از این ابرقهرمانان که در این مقاله اسمشان آمد خیلی عجیب بودند. خب حالا نظرم رو درباره این فیلم ها میگم:

15- کلا فکر نکنم روسیه سابقه خوبی در فیلم سازی داشته باشه و خب معلوم بود که این یه فیلم ناموفق از آب در بیاد، ولی خب نباید جدیش گرفت چون این اولین فیلم ابرقهرمانی روسیه است

14- این فیلم حتما در دوره خودش چیز جالبی بوده که ازش سه دنباله، یک تئاتر موزیکال ساخته شده و مارول هم ازش یک کمیک چاپ کرده! (خب معلومه که باید مارول ازش یه کمیک چاب بکنه چون آخر اسم این قهرمان، Avenger ـه و اون موقع ها مارول کمیک Avengers رو داشت)

13- یک فیلم نسبتا کمدی و جذاب که خیلی ها باهاش از کودکی خاطره خوبی دارند، خب معلومه چون ابرقهرمانش ظاهر بامزه ای داره. یه نکته جالب هم اینکه اگر زیر پوستر فیلم رو نگاه کنیم 99% بازیگر ها سیاه پوست هستند

12- واقعا کی به یه ابرقهرمانی که با استفاده از یه وسیله تبتی قدرت هایی داره که اونقدر به درد بخور نیستند و یه دشمن تروریست افغانی داره که اسمش کپی از اساما بن لادنه اهمیت میده؟ خب من به این فیلم هیچ اهمیتی نمیدم و از نظر من این یه فیلم غیر قابل تحمله ولی خب از 100 نفر، 23 نفر، یه چنین فیلمی رو می پذیرند

11- بازم یه فیلم از ساخت چین که مارو شرمنده کردند، خب از یه لحاظی این فیلم خنده دار و مسخره است ولی حداقل فیلم بدی نیست و خوبه چینی ها حداقل سابقه نسبتا خوبی رو توی فیلمسازی دارند که این یه فیلم نسبتا موفق شده ولی بازم ابرقهرمانانش خیلی عجیب هستند

10- این فیلم واقعا غیر قابل تحمل و ایده مزخرفی داره. من هیچ چیز دیگه ای ندارم دربارش بگم چون به شعورم توهین میکنم

9- بازم یه فیلم خشن و ج.ن.س.ی دیگه، آخه آمریکایی ها چرا باید همش این جور فیلم ها رو بسازند؟ ولی خوشحالم که فیلم نامه رو کسی نوشته که بعدا تبدیل به یک بزرگمرد میشه و هیچکسی اونموقع نمیدونست قراره بعدا گارگردان یک سری فیلم بسیار عالی بشه

8- یه فیلم خنده دار و کمدی که چیز های مسخره ای داخلش داره (مثلا اینکه چطوری قدرت هاش پدیدار میشن؟) ولی بازم جای شکرش باقیه که فیلم بدی نیست

7- والا نظر خاصی دربارش ندارم چون هم از یه نظر فیلم خوبیه و از یه نظر یک فیلم تکراریه

6- عیسی مسیح از نوع اسلامی منتها سیاه پوستش. خدا وکیلی معجزاتش از این دو حضرت بیشتره دی:

5- این فیلم ایده جالبی داره. ابرقهرمانش هم لباس و قدرت های خوبی داره. در کل من از این فیلم خوشم اومد

4- عجبا. آخه این چه مزخرفاتیه؟ آدم باز به شعورش توهین میشه دربارش بنویسه

3- اینم کمی درهم و برهمه و حفره های زیادی درش وجود داره و گنگه. ولی خوبه که حداقل توی دوران خودش موفق بوده

2- یک فیلم و داستان عالی که ستارگان مشهوری درش به چشم میخورند. از ایده اش خوشم اومد. حتما فیلم باحالیه

1- ایده بدی نداره ولی خوب اجرا نشده. اون موقع والت دیزنی فقط به درد کارتون ساختن میخورد ولی الان قرن بیست و یکم فیلم های بسیار خوب و پرفروشی ساخته و نصف سودش رو مدیون مارول و لوکاس فیلمه
نقل قول کردن
nightspider
#7 nightspider 1396-07-23 20:06
به نقل از V.A.A:
به نقل از nightspider:
به نقل از CAPTAIN DIAR:
ببخشید بابت اسپم ولی یه سوال ازتون دارم دوستان.
اگه دستای ولورین قطع بشه(منظورم از قسمت بازو هستش)دیگه نمیتونه از چنگال هاش استفاده بکنه؟

اولا چون اسکلت بدن ولورین با فلز نشکن ادامنتیوم پیوند خورده نمیشکنه یا قطع نمیشه(مگر با سلاحی که از جنس ادامنتیوم باشه)
حالا فرض کنیم که این اتفاق افتاد:ولورین چون قدرت شفا بخشی داره میتونه دستش را دوباره بازسازی کند یا همون دست قطع شده را به به بدنش بچسباند.
در هر صورت او میتواند دوباره از چنگال هاش استفاده کند.
اگرم دیدی که ولورین های دیگه مثل لارا کینی و داکن(پسر و دختر ولورین)دست یا اعضای بدنشون قطع شد بدون که در بدن انها ادامنتیوم وجود نداشته و فقط در چنگالهاشون وجود داشته

واقعا فقط تو فقط چنگال های لارا ادامنتیوم هستش؟ یعنی فقط لوگان کل بدنش ادامنتیوم هستش؟

آره
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1396-07-23 20:13
خوب ایده به وجود آوردن یه شخصیت جدید تو فیلما اونم برای شخصیت ابرقهرمانی کار خیلی سختیه. راستی یه سوالی داشتم اونم این که فک کنم شخصیت زرو هم میتونست تو لیست باشه چون حدس میزنم که اونم اول فیلمشو ساختن البته حدس میزنم. ولی به حر حال با خوندن این مقاله یاد زرو هم برام تداعی شد.
هیچ کدوم از این فیلما رو ندیده بودم :-*
نقل قول کردن
علی قدیانی
#9 علی قدیانی 1396-07-23 20:44
به نقل از hassan91:
خوب ایده به وجود آوردن یه شخصیت جدید تو فیلما اونم برای شخصیت ابرقهرمانی کار خیلی سختیه. راستی یه سوالی داشتم اونم این که فک کنم شخصیت زرو هم میتونست تو لیست باشه چون حدس میزنم که اونم اول فیلمشو ساختن البته حدس میزنم. ولی به حر حال با خوندن این مقاله یاد زرو هم برام تداعی شد.
هیچ کدوم از این فیلما رو ندیده بودم :-*

نه
زورو اول فیلم نبوده. یه رمان سریالی به اسم the curse of capistrano در مجله ای به اسم all-story weekly بوده که در سال 1919 خلق شد و اولین فیلمش هم سال 1920 به اسم "نشان زورو" بود.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#10 Cap-Spider Potter 1396-07-23 20:53
عجب مقاله ای بود !
از بعضی گزینه هاش آدم شاخ در میاره !...
مثلا طرف میتونست احمقارو باسواد کنه ! تبدیل شراب به شیر ! سر تئاتر میبوسنش قدرت به دست میاره !!
جز یکی دو مورد (گزینه 15 و 11) هیچ کدومو نمیدونستم...
راستش فیلم "هنکاک (Hancock)" هم از اون فیلماییه که خیلی رو مخمه ! نمیدونم چرا ولی خیلی طرفدار داره ! یا حداقل دور و بریای من که خیلی ازش لذت میبرن! اخه چیه هنکاک ! مذخرف...

خیلی جالب بود...
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
spidey noir
#11 spidey noir 1396-07-24 09:02
  • واقعا عجیب بودن و اشغال.اخه واسه ساخت یه فیلم ابرقهرمانی باید شخصیت خوبی خلق کنی؛حالا اینام نمیتونن میان میرن تو مایع های طنز.
نقل قول کردن
spidey noir
#12 spidey noir 1396-07-24 09:05
  • دوستان ما از کجا میتونیم از چاپ جدید ترین کمیک بوک ها(یا به غیر از کمیک بوک ها؛هر کتابی که از مارول و دی سی منتشر میشه)با خبر بشیم؟
نقل قول کردن
PersonalCipher
#13 PersonalCipher 1396-07-24 10:03
به نقل از spidey noir:
  • دوستان ما از کجا میتونیم از چاپ جدید ترین کمیک بوک ها(یا به غیر از کمیک بوک ها؛هر کتابی که از مارول و دی سی منتشر میشه)با خبر بشیم؟


سایت مارول و دیسی /:
نقل قول کردن
mahsa520
#14 mahsa520 1396-07-24 10:44
به نقل از spidey noir:
  • دوستان ما از کجا میتونیم از چاپ جدید ترین کمیک بوک ها(یا به غیر از کمیک بوک ها؛هر کتابی که از مارول و دی سی منتشر میشه)با خبر بشیم؟

www.comiclist.com/index.php
نقل قول کردن
winter-soldier-911
#15 winter-soldier-911 1396-07-24 14:39
به نقل از hassan91:
خوب ایده به وجود آوردن یه شخصیت جدید تو فیلما اونم برای شخصیت ابرقهرمانی کار خیلی سختیه. راستی یه سوالی داشتم اونم این که فک کنم شخصیت زرو هم میتونست تو لیست باشه چون حدس میزنم که اونم اول فیلمشو ساختن البته حدس میزنم. ولی به حر حال با خوندن این مقاله یاد زرو هم برام تداعی شد.
هیچ کدوم از این فیلما رو ندیده بودم :-*

زرو رو نمیشه با اینا مقایسه کرد اصلا
نقل قول کردن
hassan91
#16 hassan91 1396-07-26 00:33
به نقل از winter-soldier-911:
به نقل از hassan91:
خوب ایده به وجود آوردن یه شخصیت جدید تو فیلما اونم برای شخصیت ابرقهرمانی کار خیلی سختیه. راستی یه سوالی داشتم اونم این که فک کنم شخصیت زرو هم میتونست تو لیست باشه چون حدس میزنم که اونم اول فیلمشو ساختن البته حدس میزنم. ولی به حر حال با خوندن این مقاله یاد زرو هم برام تداعی شد.
هیچ کدوم از این فیلما رو ندیده بودم :-*

زرو رو نمیشه با اینا مقایسه کرد اصلا

بله درسته، ذهنم یه لحظه رفت به سمت اینکه قهرمانا ی فیلم بدون اقتباس به وجود اومدن، منم این نظرو دادم :oops:
نقل قول کردن
Maxellva
#17 Maxellva 1396-10-08 22:17
واقعا مقاله ی جالبی بود. به نظرم بیشتر این فیلم ها اگه یه اسم قشنگ تر داشتن یا حداقل کرکتر اصلی اسمش قشنگ تر بود معروف تر از اینی که هستن می شدن(البته بعضیاشون مثل guardians اسمشون بد نیست) :lol:
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#18 M.ALI.S.S 1399-02-14 11:50
خوبه آخر یه آخر اسمش م نداره :-*
نقل قول کردن
CARNAGE MAXIMUM
#19 CARNAGE MAXIMUM 1401-10-15 13:38
مقاله عجیب غریبی بود بعضی از فیلما تقریبا کپی پیست فیلما دی سی و مارول هستند به طور مثال بازگشت کاپیتان شکست ناپذیر لباسش تقریبا کپی سوپر من بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 549 guests and one member online

  • Zero