مطالب برگزیده

نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
نقد و بررسی فیلم "مادام وب" (Madame Web)
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
رتبه بندی فیلم ها و سریال های کمیک بوکی 2023
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (Marvel's...
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (Marvel's Spider-Man 2)
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse) – بخش دوم
ایستراگ (Easter Egg) ها و نکات و اشارات پنهان انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان...
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across the Spider-Verse – Part one)
نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول" (Spider-Man: Across...

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

مقدمه: تا پایان سال 2017، آمار دنیای سینمایی مارول (MCU)  به 17 فیلم و 10 سریال مختلف تلویزیونی خواهد رسید. در سالهای 2018 و 2019 این تعداد افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. ما در 10 سالی که از عمر MCU میگذره خطوط داستانی باحال و دیوانه وار کم ندیده ایم. از روبات های قاتل گرفته تا نازی های مخفی و حملات طرح ریزی شده توسط نینجاهای شهری. در مجموع MCU به ریشه های اغراق آمیز و متنوع کمیک بوکی خودش وفادار بوده و با تلفیق بی نقص  آنها با عناصر دنیای واقعی ، هواداران را راضی نگه داشته. ولی جالبه بدونید که خطوط داستانی دیگری هم بودند که به دلایلی از فیلم های مارول استودیوز حذف شدند و جالب اینه که اگر هر کدام از آنها حفظ میشدند میتوانستند MCU را دچار تغییرات اساسی کنند. در این مقاله به 15 تا از این ایده ها و خصوط داستانی میپردازیم.

 

15- کاپیتان مارول قرار بود در سریال جسیکا جونز باشه

 کاپیتان مارول قرار بود در سریال جسیکا جونز باشه

سال 2010 ، خانم «ملیسا روزنبرگ» قرار بود سریال «جسیکا جونز» را برای شبکه ABC تولید کنه (اون موقع هنوز بحث شبکه نتفلیکس نبود). او میخواست «کارول دانورز» ملقب به «کاپیتان مارول» در این سریال دوست صمیمی جسیکا باشه. ولی بعد از مدتی مارول نظرش عوض شد و تصمیم گرفت فیلم اختصاصی کاپیتان مارول رو بسازه. بنابراین در سریال جسیکا جونز ، به جای کارول دانورز از شخصیت «تریش واکر» استفاده شد که اتفاقا دوستی و صمیمیت او با جسیکا از نقاط قوت اصلی سریال بود. این تصمیم بسیار خوب بود چون واقعا بهتر شد که جسیکا تو سریالش رفیقی داره که قدرت فوق بشری نداره.

 

14- خبیث اصلی فیلم دکتر استرنج قرار بود کابوس باشه

 خبیث اصلی فیلم دکتر استرنج قرار بود کابوس باشه

«کابوس» (Nightmare) از دشمنان اصلی و کلاسیک «دکتر استرنج» هستش که قبلا در این مقاله معرفی شده است. اگر مارول به ایده ابتدایی اقای «اسکات دریکسون» (کارگردان فیلم دکتر استرنج) گوش داده بود این فیلم کاملا حال و هوای متفاوتی میداشت چون ایشان قرار بود از کابوس به عنوان دشمن اصلی دکتر استرنج استفاده کنه و دنیای رویا (Dream Dimension) را هم معرفی کنه ولی مارول در نهایت به این نتیجه رسید که همچین چیزی باعث میشه فیلم بیش از حد پیچیده بشه.

در نهایت برای اینکه داستان فیلم ساده تر بشه، به جای کابوس از «دورمامو» استفاده شد و دیگر بخش ها تقریبا بدون تغییر باقی ماند. «کوین فایگی» رئیس مارول استودیوز در مصاحبه ای گفته که ما در دکتر استرنج از تماشاچی ها خواستیم به قدر کافی چیزهای خیلی جدیدی را باور کنه بنابراین مطرح کردن دنیای رویا دیگه زیاده روی بود. البته همانطور که در اینجا خبرش رو داده بودیم به احتمال زیاد کابوس خبیث اصلی قسمت دوم خواهد بود. پس خوشبختانه میشه در آینده ایده اصلی دریکسون را دید.

  

13- اوبادیا استین قرار بود زنده بمونه

اوبادیا استین قرار بود زنده بمونه

در فیلم "مرد آهنی" شاهد هستیم که چطور شخصیت «اوبادیا استین» (با بازی «جف بریجز») ظاهرا آدم خوبیه و رابطه پدرانه با «تونی استارک» داره ولی یواش یواش نیت خبیث خودش رو فاش میکنه. در پایان هم استین زره خودش رو میسازه (آیرون مانگر). او با تونی نبردی حماسی داره و آخرش هم میفته داخل arc reactor در حال انفجار و میمیره. اما اولش قرار بوده سرنوشت متفاوتی در انتظار او باشه . یعنی قرار بود استین زنده بمونه تا بتونه در فیلم های آینده هم حضور داشته باشه.

در واقع جف بریجز اعلام کرده که در نسخه ابتدایی فیلمنامه آیرون من، قرار بوده پلیس زره ایرون مانگر را پیدا و باز کنه و ببینه که استین در آن زنده است!

 

12- قرار بود فیلم سینمایی "بی باک" با درجه R ساخته بشه

قرار بود فیلمی سینمایی "بی باک" با درجه R ساخته بشه

وقتی سال 2012 رایت سینمایی شخصیت "بی باک" (Daredevil) از شرکت فاکس به مارول برگشت، آقای «درو گودارد» نزد مارول رفت و ایده ساخت یک فیلم خشن و خفن از روی این شخصیت را بهشون داد تا با درجه R ساخته بشه (یعنی مثل فیلم «ددپول» یا «لوگان») . گودارد در نظر داشت یک فیلم کم بودجه و جمع و جور بسازه که روی محله "هلز کیچن" تمرکز کنه ولی در نهایت مارول به این نتیجه رسید که همچین ایده ای برای یک سریال مناسب تره . در نتیجه گودارد تبدیل شد به مغز متفکر سریال بی باک در. شبکه نتفلیکس و انصافا هم سریال خوبی ساخت.

 

11- آرنیم زولا قرار بود در فیلم مرد مورچه ای حضور داشته باشه

فیلم "انت من" قبل از اینکه در سال 2015 به پرده سینماهای جهان برسه، تغییرات زیاد کرد. اولش قرار بود «ادگار رایت» این فیلم رو بنویسه و بسازه که متاسفانه نشد. در هر حال یکی از نقاط نه چندان مثبت این فیلم شخصیت خبیث اصلی آن یعنی «درن کراس» ملقب به «یلو جکت» بود. ولی جالبه که بدونید اولش قرار بوده «آرنیم زولا» شخصیت خبیث این فیلم باشه! حتی چندین کانسپت آرت از این شخصیت هم منتشر شده که میتونید در زیر ببینید:

 آرنیم زولا قرار بود در فیلم مرد مورچه ای حضور داشته باشه

همانطور که میدونید زولا از دشمنان اصلی کاپیتان آمریکا هستش که در این مقاله معرفی شده. او در فیلم های کاپیتان آمریکا هم حضور داشته. میگن قرار بوده زولا ابتدا در بخش مقدمه فیلم که در دهه 80 میلادی جریان داشت دیده بشه ( همچنین قرار بود نسخه جوان تر «الکساندر پیرس» که نقشش را « رابرت ردفورد» در فیلم "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی" بازی میکرد نیز در این سکانس باشه).  سپس در پایان فیلم قرار بود آرنیم زولا بازگشت تمام عیاری داشته باشه. در هر حال حضور زولا میتونست نقش "هایدرا" را در همکاری با کراس برای به دست آوردن "ذرات پیم" در زمان حال ،برجسته تر کنه.

 

10- ثور قرار بود از رعد و برق بین دنیایی برای کشتن ملکیث استفاده کنه

 ثور قرار بود از رعد و برق بین دنیایی برای کشتن ملکیث استفاده کنه

خیلی ها هستند که اعتقاد دارند پایان فیلم "ثور: دنیای تاریک"اونقدر که انتظار داشتیم جالب و باشکوه نبود. اما در بخش نظرات سازندگان فیلم (commentaryکه در نسخه DVD گنجانده شده بود، گفته شد که اولش قرار بوده ثور یک صاعقه بزرگ از تمام 9 دنیا احضار کنه تا بتونه «ملکیث» (Malekith) را نابود کنه. ولی چون این پایان اجازه نمیداد که «جین»، «اریک» و «دارسی» نقش زیادی داشته باشند ، نبرد پایانی رو تغییر دادند تا این شخصیت ها در آن سهم بیشتری داشته باشند! 

 

9- قرار بود فقط نصف فیلم کاپیتان آمریکا  در گذشته باشه

 قرار بود فقط نصف فیلم کاپیتان آمریکا 1 در گذشته باشه

اولش مارول تصمیم داشت قسمت اول فیلم کاپیتان آمریکا را جوری بسازه که نصف آن در زمان جنگ جهانی دوم و نصف دیگرش در در زمان حال باشه. آن موقع «آوی آراد» از تهیه کننده گان این فیلم بود و اعتقاد داشت که ایده "مردی که از زمانه خودش دور افتاده" (man out of time) از نقاط اصلی جذابیت شخصیت کاپیتان آمریکا هستش و بنابراین او باید در اواسط فیلم به زمان حال بیاد. ولی مشکل این بود که نحوه "انتقال" (transition) از گذشته به حال بسیار مهمه و اگر به خوبی انجام نمیشد ، فیلم قطعا از هم گسیخته به نظر میرسید. در هر حال به زودی «جو جانستون» کارگردان فیلم شد و به درستی تشخیص داد که بهتره کل فیلم در زمان جنگ جهانی دوم باشه.

 

8- قرار بود آدام وارلاک در محافظین کهکشان 2 از شخصیت های اصلی باشه

 قرار بود آدام وارلاک در محافظین کهکشان 2 از شخصیت های اصلی باشه

«آدام وارلاک» از شخصیت های کلیدی دنیای کیهانی ماروله که در این مقاله راجع بهش توضیح داده ایم . «جیمز گان» (سازنده فیلم های محافظین کهکشان) اولش گفت که «مانتیس» و «آدام وارلاک» در محافظین کهکشان 2 خواهند بود. ولی بعدش پشیمان شد و آدام وارلاک را حذف کرد چون حس میکرد فیلم به قدر کافی شخصیت جدید داره. البته همانطور که یکی از صحنه های بین تیتراژ پایانی نشون داد ، آدام وارلاک احتمالا در قسمت سوم دیده خواهد شد.

 

7- قرار بود سریال "شدیدا تحت تعقیب" مارول ساخته بشه

قرار بود سریال "شدیدا تحت تعقیب" مارول ساخته بشه

«بابی مورس» (ماکینگ برد) و «لنس هانتر» به سیزن دوم و سوم سریال "ماموران شیلد" اضافه شدند. مارول برنامه اش این بود که بعد از مدتی سریال انشعابی (spin-off) مختص آنها را بسازه که در آن به عنوان فراری هایی باشند که از دست دولت فرار میکنند. ولی متاسفانه شبکه ABC آن را منتفی کرد. بعدش در همان سال مارول سعی کرد آن را احیا و با عنوان "شدیدا تحت تعقیب" (Marvel’s Most Wanted) عرضه کنه (خبرش رو اون موقع اینجا تو سایت دادیم) در این سریال قرار بود مورس  و هانتر علیه توطئه ای که علیه شون راه افتاده بود بجنگند در حالی که از حمایت شیلد هم برخوردار نبودند. ضمنا قرار بود شخصیت قدیمی مارول به نام «دومنیک فورچون» (Dominic Fortune) در آن حضور پیدا کنه. ABC این دفعه تصمیم گرفت بسازتش و یک اپیزود پایلوت هم تولید شد. ولی ناگهان دوباره نظرش عوض شد و کلا سریال را کنسل کرد.

 

6- کاپیتان مارول قرار بود در فیلم "عصر الترون" حضور داشته باشه

کاپیتان مارول قرار بود در فیلم "عصر الترون" حضور داشته باشه

در نسخه های ابتدایی فیلم "انتقام جویان: عصر الترون" قرار بود کاپیتان مارول (کارول دانورز) به MCU معرفی بشه. یعنی در اون سکانس آخر فیلم که اعضای جدیدی برای گروه اونجرز دیدیم، قرار بود کاپیتان مارول را هم ببینیم. «جاس ویدون» کارگردان این فیلم حتی یک سری شات های جلوه های ویژه خلق کرد که نشون میداد کاپیتان مارول پرواز میکنه و به مقر گروه میاد. ولی کوین فایگی در نهایت تصمیم گرفت که این درست نیست که بدون روایت درست و حسابی سرگذشت (origin) این شخصیت ، او را همین جوری یهویی وارد دنیای سینمایی کرد. در نتیجه این ایده هم منتفی شد و ویدون آن شات های مذکور را برای «اسکارلت ویچ» مورد استفاده قرار داد.

 

5- ماندرین قرار بود واقعا در فیلم مرد آهنی 3 باشه

ماندرین قرار بود واقعا در فیلم مرد آهنی 3 باشه

«ماندرین» در دنیای کمیک دشمن شماره یک مرد آهنی هستش و در این مقاله معرفی شده. او ابتدا قرار بود در فیلم مرد آهنی 1 باشه. حتی «جف بریجز» برای این نقش انتخاب شده بود ولی بعد از مدتی «جان فاورو» کارگردان این فیلم به این نتیجه رسید که بهتره تو فیلم نباشه چون پیشینه و قدرت های فانتزی داره و به لحن فیلم نمیخوره. بنابراین جف بریجز هم برای ایفای نقش خبیث جدید فیلم یعنی  اوبادیا استین در نظر گرفته شد. اما فاورو سرنخ هایی داد که احتمالا ماندرین در قسمت های بعدی میاد. تا اینکه این شخصیت در مرد آهنی 3 به کار رفت ولی در نهایت معلوم شد قلابیه! (البته مارول بعدا در فیلم کوتاهی نشون داد که ماندرین واقعی هنوز اون بیرونه).

 

4- یک داستان دیگر قرار بود پلن B سازندگان جنگ داخلی باشه

 یک داستان دیگر قرار بود پلن B سازندگان جنگ داخلی باشه

برادران «روسو» از همان اول قرار بود از داستان جنگ داخلی برای این فیلم الهام بگیرند. ولی بهشون گفته شد که «رابرت داونی جونیور» بازیگر نقش آیرون من هنوز قرارداد جدید با مارول امضا نکرده بنابراین امکانش بود که نشه ازش تو فیلم استفاده کرد. در نتیجه مارول به روسوها گفت که یک پلن B داشته باشند که اگه رابرت به هر دلیلی نتونست تو فیلم باشه، بتونند آن را جایگزین جنگ داخلی کنند. روسوها هم از داستان معروف Madbomb (که توسط «جک کربی» خلق شده و اینجا هم معرفی اش کرده ایم) استفاده کردند. چون داستانش جوری هستش که در آن قهرمان ها با هم میجنگند. بنابراین میشد با اندکی تغییرات آن را جایگزین جنگ داخلی کرد. اما خوشبختانه فایگی موفق شد روسای مارول را متقاعد کنه تا پول بیشتری به رابرت بدهند تا راضی بشه قرارداد جدیدی با مارول ببنده و در جنگ داخلی هم باشه.

 

3- هاوارد استارک میتونست زنده باشه و خبیث!

 هاوارد استارک قرار بود زنده باشه و خبیث

قبل از اینکه دنیای سینمایی مارول تاسیس بشه، رایت سینمایی ایرون من دست  New Line Cinema بود. این شرکت سال 2004 آقای «نیک کاسوتس» را استخدام کرد تا فیلم آیرون من را براشون بسازه. در فیلمنامه اینطور نوشته شده بود که تونی استارک باید با پدر خبیث خودش که به "ماشین جنگی" تبدیل میشده ، بجنگه. خب، خوشبختانه این فیلم کنسل شد و بعدش هم رایت ایرون من برگشت دست خود مارول. ولی به نظر میاد برخی از ایده های این پروژه در فیلم آیرون من 1 به کار رفت. یعنی به جای هاوارد استارک ، از «اوبادیا استین» استفاده شد و او  به جای اینکه به ماشین جنگی تبدیل بشه از زره «آیرون مانگر» استفاده کرد.

 

2- قرار بود نیک فیوری مرشد مرد عنکبوتی باشه

 قرار بود نیک فیوری مرشد مرد عنکبوتی باشه

همه میدونیم که در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"، تونی استارک/آیرون من مرشد و راهنمای پیتر پارکر بود. ولی اولش قرار بود «جان واتس» (کارگردان این فیلم) این نقش رو به «نیک فیوری» بده. یعنی نیک بعد از مدتی غیبت در MCU پیداش بشه و پیتر رو به نوعی تعلیم بده ولی در نهایت این نقش به تونی استارک رسید. این تصمیم عاقلانه ای هم بود چون تونی در جنگ داخلی هم به نوعی مرشد پیتر بود پس منطقی هم بود که در ادامه نیز همچین نقشی داشته باشه.

 

1- مایا هنسن قرار بود خبیث اصلی مرد آهنی 3 باشه

 مایا هانسن قرار بود خبیث اصلی مرد آهنی 3 باشه

«مایا هنسن» (Maya Hansen) دانشمندی که کمک کرد ویروس Extremis در فیلم مرد آهنی 3 ساخته بشه ، قرار بود مغز متفکر و خبیث اصلی فیلم باشه. آقای «شین بلک» (کارگردان این فیلم) قصد و هدفش این بود که در طول فیلم تمرکز اصلی روی شخصیت «آلدریچ کیلیان» باشه ولی در آخر معلوم بشه که هنسن در واقع کسی بوده که در پشت صحنه همه چیز را کنترل میکرده. اما گفته میشه که روسای مارول نگران شدند که حضور یک خبیث مونث ممکنه به فروش اسباب بازی های ساخته شده از روی فیلم لطمه بزنه (!) بنابراین فیلمنامه عوض شد و در نتیجه کیلیان به جای هنسن به مغز متفکر اصلی فیلم بدل گشت. همچنین نقش «ربکا هال» و دیگر شخصیت های مونث فیلم نیز کاهش پیدا کرد.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع:سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مطالب مرتبط:

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 شخصیت بزرگ مارول که از فیلم ها حذف شدند !

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی در سریال و فیلم تغییر کرد!

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap-Spider Potter
#1 Cap-Spider Potter 1396-06-27 17:43
خسته نباشید...
مقاله فوق العاده بود...
خب راستش واقعا حتی اگه یکی از این گزینه ها عملی می شد MCU با الانش فرق داشت...
خیلیاشون خیلی بهتر که عملی نشدند اما بعضیاشون میتونستن جالب باشن ! به هر حال قطعا حذف هر کدوم با برنامه ریزی انجام شده و بیخودی نبوده...اون گزینه هاوارد استارک عجیب بودا ! گزینه 4 و 9 هم جالب بودن !

ممنون آقای ترابی
مقاله عالی بود...
نقل قول کردن
DarkCat666
#2 DarkCat666 1396-06-27 17:45
آقای ترابی خسته نباشید مقاله عالی بود
ببخشید من مشکلی برای حساب کاربریم پیش اومده که نمیتونم در همه پست های سایت نظر بدم فقط چنتا پستو میتونم نظر بدم که تعدادشون خیلی محدوده اگه میشه رسیدگی کنید
نقل قول کردن
COSMOS
#3 COSMOS 1396-06-27 17:57
فقط یک کلمه:WOW!
استاد ترابی واقعا خسته نباشید که با وجود مشغله های خودتان باز هم با این دقت و سرعت مقاله ها را ترجمه میکنید.
خیلی جالبه که مغز های متفکر مارول چه ایده هایی رو میکنن!من به شخصه ازایده زولا در انت من خوشم اومد.

استاد ترابی یک سوالی داشتم:یک مجله ای پرونده ای در رابطه با MCU و DCEU تهیه کرده است،و من میخواهم نامه ای در این مورد برای باشگاه خوانندگان ارسال کنم.آیا اشکالی دارد که اسمی از سایت برده و آن را معرفی کنم؟{گاها پیش آمده که شخصی استارت آپ یا سایتی ایرانی را معرفی کره و مجله مذکور در باره آن گزارشی تهیه کرده است یا با مسئولین آن مصاحبه انجام داده است}
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1396-06-27 18:00
به نقل از DarkCat666:

ببخشید من مشکلی برای حساب کاربریم پیش اومده که نمیتونم در همه پست های سایت نظر بدم فقط چنتا پستو میتونم نظر بدم که تعدادشون خیلی محدوده اگه میشه رسیدگی کنید

مشکل از ما نیست
ظاهرا از نوع اینترنت شماست. معمولا اونایی که از بسته های اینترنتی همراه اول یا ایرانسل استفاده میکنند از این مشکل دارن
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1396-06-27 18:01
#3:
نه اشکالی نداره
نقل قول کردن
Mr.Harper
#6 Mr.Harper 1396-06-27 18:13
ممنون بابت مقاله و خسته نباشید. اکثر اتفاقایی که افتادن کاملا منطقی بود.البته بعضیاشون مثل زنده موندن استین کاش اتفاق میفتادن. در مورد ماندارین و کیلیان که باید گفت خراب کردن. آیرون من 3 خیلی قشنگتر میشد اگه ماندارین اونطوری تقلبی نمیشد و اینقدر تمرکز رو کیلیان نمیشد. من که اصلا از بازی گای پیرس تو این فیلم خوشم نیومد افتضاح بود
دردویل هم مثل گوست رایدر دوست داشتم تو سینما حضور پیدا کنه. البته سریالش که شاهکاره. ولی کراس اور سریال و سینما اصلا بعید به نظر میرسه. خدا میدونه اصلا سریالش چطور تموم میشه و چه برنامه هایی دارن
نقل قول کردن
THE AMAZING ACH20
#7 THE AMAZING ACH20 1396-06-27 18:23
ممنون از ترجمه آقای ترابی
به نظر من اگه بلک ویدو یا فیوری مرشد پیتر بودند باحال تر می شد (هر چند که با حضور مردآهنی فیلم جذاب شده است ) و صحنه های زیبا خلق می شد و میانکنش شخصیت ها تماشایی می شد.
نقل قول کردن
Sarah
#8 Sarah 1396-06-27 18:57
میخوام یک نکته مهم درباره مقالات استاد ترابی بگم که واقعا میتونه سرلوحه همه ما قرار بگیره
خب البته نکته که زیاد دارن مقالات ایشون و از هر نظر عالی هستند (ایشون حتی اگر عکس مقاله اصلی به نظرشون مناسب نباشه میرن و عکس بهتری پیدا میکنن. الان برید نسخه اصلی این مقاله رو ببینید و عکساش رو با مقاله اقای ترابی مقایسه کنید تا متوجه حرف من بشید)
www.cbr.com/.../

ولی چیزی که جدیدا متوجه شدم اینه که ایشون شاید هزار بار تو مقالات قبلی گفتن که کوین فایگی رییس مارول استودیوزه ولی بازم تو مقاله وقتی اولین بار اسم فایگی رو میارن داخل پرانتز مینویسن رییس مارول استودیوز. یا جان واتس کارگردان بازگشت به خانه یا وقتی میگن دنیای سینمایی مارول داخل پرانتز مینویسن mcu و ...
به نظرم همیشه فکر میکنن شاید این مقاله اولین مقاله ای باشه که یک کاربر تو سایت میخونه و بنابراین کاری ندارن که شاید قبلا فلان چیز صدبار گفته شده
همین باعث شده مقالات سایت اینقدر user friendly باشن
نقل قول کردن
T.H.O.R
#9 T.H.O.R 1396-06-27 19:00
واقعا مقاله زیبایی بود مرسی آقای ترابی
بعضی از این صحنه های واقعا اگر در فیلم قرار می گرفت mcu با الانش بسیار تفاوت داشت برای مثال زنده موندم هاروارد استارک
نقل قول کردن
mr.nobody
#10 mr.nobody 1396-06-27 19:18
با سلام خسته نباشید
ممبر جدید هستم
مقاله خوبی بود.از همه بیشتر دوست داشتم پایان ثور دنیای تاریک حماسی تر باشه.در مورد فیلم انتمن هم باید بگم عالی بود برای همه نوع سلیقه ای مناسب بود چون نه خیلی تخیلی بود نه کسل کننده ولی با اومدن ارنیم زولا زیادی تخیلی میشد.
نقل قول کردن
A.cage
#11 A.cage 1396-06-27 19:37
مقاله خوبی بود استاد.به نظر من اگر آرنیم زولا تو فیلم انت من بود فیلم زیبایی میشد.و همینطور اگر شخصیت کابوس تو فیلم دکتر استرنج 2 بیاد خیلی خوب میشه. راستی کاپیتان مارول قرار بود تو چند تا فیلم و سریال باشه؟
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1396-06-27 20:16
به نقل از Sarah:
میخوام یک نکته مهم درباره مقالات استاد ترابی بگم که واقعا میتونه سرلوحه همه ما قرار بگیره
خب البته نکته که زیاد دارن مقالات ایشون و از هر نظر عالی هستند (ایشون حتی اگر عکس مقاله اصلی به نظرشون مناسب نباشه میرن و عکس بهتری پیدا میکنن. الان برید نسخه اصلی این مقاله رو ببینید و عکساش رو با مقاله اقای ترابی مقایسه کنید تا متوجه حرف من بشید)
www.cbr.com/.../

ولی چیزی که جدیدا متوجه شدم اینه که ایشون شاید هزار بار تو مقالات قبلی گفتن که کوین فایگی رییس مارول استودیوزه ولی بازم تو مقاله وقتی اولین بار اسم فایگی رو میارن داخل پرانتز مینویسن رییس مارول استودیوز. یا جان واتس کارگردان بازگشت به خانه یا وقتی میگن دنیای سینمایی مارول داخل پرانتز مینویسن mcu و ...
به نظرم همیشه فکر میکنن شاید این مقاله اولین مقاله ای باشه که یک کاربر تو سایت میخونه و بنابراین کاری ندارن که شاید قبلا فلان چیز صدبار گفته شده
همین باعث شده مقالات سایت اینقدر user friendly باشن

ممنون از لطف شما خانم عفتی
بله من این رو از استن لی یاد گرفتم چون همیشه میگفت کسی که کمیک مینویسه همیشه باید بدونه شاید این اولین کمیکی باشه که خیلی ها میخونن
بنابراین همیشه توضیح میداد، خلاصه شماره های قبل رو مینوشت و ...
به خاطر همینه که الانم کمیک های مارول اولش همیشه یه "انچه گذشت" یا "لیست شخصیت های اصلی" رو دارن
درباره عکس هم من با افتخار میگم خیلی رو انتخاب عکس مقالاتم حساسم
تک تکشون رو هدفمند انتخاب میکنم چون عکس باید تکمیل کننده متن باشه و فقط جنبه تزیینی نداشته باشه
به همین دلیله که گاهی مثلا یه مقاله ترجمه میکنم در عرض 1 ساعت ولی دو ساعت وقت میزارم واسه پیدا کردن عکساش!
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#13 Captain Steve Lover 1396-06-27 20:17
Captain عجب مقاله اى! استاد دست مريضا!
با اجازه نظرمو دربارشون ميگم...
١٥-اينكه ازش تو سينما استفاده كنن بهتره...چون كارول دانورز شخصيت كيهانى خيلى مهمى هست و واسه فاز بعد خيلي بدرد ميخوره ولى اگر تو دنياي سريال قرار بود ازش استفاده بشه بنظرم خيلي از پتانسيلش هدر ميرفت...
١٤-خب من به شخصه كركتر نايتمر رو خيلي دوست دارم و با انيميشن hulk Where monsters Dwell عاشق نايتمر شدم...بنظر مياد اسكات دريكسون ايده هاي بكرى واسه ي نايتمر داشته...چون گفته در قسمت دوم دكتر استرنج هم از اين خبيث ميخواد استفاده بكنه...و ميخواست در أولى استفاده بكنه...ولى بنظرم كار درستى بود كه استفاده نمرد ...نايتمر انگيزه هاش بدرد فيلم اورجين نميخوره...اميدو ارم تو قسمت دوم دكتر استرنج ازش ويلين خوبى در بياره اقاي دريكسون
١٣-استين ويلين خوبى بود...ولى اگر ميخواستن زنده بمونه بعداً كجا ميشد ازش استفاده كرد؟!
١٢-سريال فوقالعاده موفق درديول فكر ميكنم در همه ي زمينه ها موفق بوده (روايت اورجين مت مرداك-خبيث عالى-شخصيت پردازى دقيق-بازيگرى عالى و...) واسه همين فكر ميكنم كارشو درست انجام داد...ولى ايده يه فيلم درجه r هم بد نبود ...
١١-اقا كورى استل بازيگرى خوبى از خودش به نمايش گذاشت ولى ويلين فيلم مَرد مورچه اى انگيزه هاي كليشه اى و شخصيت پردازى ساده اى داشت...بهرحال فكر ميكنم اگر از زولا استفاده ميكردن ميشد ويلين بهترى از اب در بياد...
١٠-پايان ثور دنياي تاريكى واقعاً مضحك بود...ملكيث سنگ ابديت واقعيت رو داشت مثلا...يه نبرد بيخود و مزخرف با قهرمان فيلم داشت و بعدشم كشته شد...اين ايده واقعا عالى بود كه ثور از اذرخش ٩ دنيا استفاده كنه ...ولى متاسفانه فيلم قربانى چنتا كركتر مكمل شد...ملكيث انگيزه هاش جالب بود...اقاي الكسون بازيگرى خوبى ارائه داد...شخصيت پردازى و گذشته ملكيث هم خوب روايت شد...ولى در نهايت بسيار مزخرف نابود شد...
٩-درسته نحوه انتقال خيلي مهمه و نميشد همينطوري از زمان گذشته استيو راجرز رو به زمان حال بيارن...كار درستى بود كه كل فيلم در زمان جنگ جهانى رخ داد...
٨-استاد شما چي فكر ميكنيد؟ تو گاردينز ١ ديديم ادام تو موزه ي كالكتور هست و جيمزگان اين موضوع رو تاييد كرد ولى تو گاردينز ٢ ديديم Ayesha داره يه ويلين ميسازه به اسم ادام...نظر شما چيه؟
٧-No Comment
٦-فكر ميكنم اينكه اورجين كارول دانورز رو روايت كنن انتخاب بهترى بود...
٥-كاش ميبود...حيف شد...ولى فكر ميكنم بعداً ازش استفاده ميشه...
٤-اولش قرار بود عنوان فيلم كاپيتان امريكا ٣ Serpent Socciety باشه ولى بعد مشخص شد Civil War خواهد بود...
٣-مطمنم اگر ساخته ميشد چنين فيلمى توسط نيو لاين يه فاجعه شبيه چهارشگفت انگيز ٢٠١٥ يا جوخه انتحارى ٢٠١٦ ميشد...
٢-ايده جالبى ميشد حضور نيك تو هومكامينگ ولى حضور تونى به دو دليل خوب بود...١-هرچند كم ولى به فروش فيلم كمك كرد(الان هومكامينگ ٨٦٢ ميليون زده احتمالا به ٨٩٠ ميرسه)
٢- تو سيويل وار هم توني مرشد پيتر بود

١-ايده خوبى بود
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1396-06-27 20:30
من فکر کنم تنها ادمی در دنیا باشم که از ایده قلابی بودن ماندرین خوشم اومد! خیلی باحال و هوشمندانه بود
کلا من از ایرون من 3 بیش از همه فیلم های ایرون من لذت بردم.شین بلک استاد ساختن فیلم هاییه که به معنای واقعی سرگرم کننده هستند
و ماندرین کلا واسم اهمیتی نداره چون حضورش در دنیای کمیک های مرد اهنی اصلا واسم قابل توجیه نیست
همیشه برام سوال بوده که کسی که همه چیز جادوییه چه ربطی به قهرمانی داره که همه چیزش علمیه؟!
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1396-06-27 20:38
به نقل از Captain Steve Lover:
Captain
٨-استاد شما چي فكر ميكنيد؟ تو گاردينز ١ ديديم ادام تو موزه ي كالكتور هست و جيمزگان اين موضوع رو تاييد كرد ولى تو گاردينز ٢ ديديم Ayesha داره يه ويلين ميسازه به اسم ادام...نظر شما چيه؟

به نظرم اون پیله تو گاردینز 1 یه ایستراگ بود . بعدش برنامه گان عوض شده و اون پیله طلایی رو ساختن
حالا باید صبر کرد و دید قضیه چیه
نقل قول کردن
FARZINTHOR
#16 FARZINTHOR 1396-06-27 21:18
ممنون اقای ترابی واقعا مقاله عالی بود

قضیه مرشد مرد عنکبوتی منو یاد شما میندازه که منو علاقه مند کردین به کمیک
تنها گزینه که افسوس میخورم چرا نشد حضور کاپیتان ماروله اونم تو اولتران

و یه سوال ایمیل سایت مشکلی پیدا کرده که جواب نمیدین
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1396-06-27 21:20
به نقل از FARZINTHOR:


و یه سوال ایمیل سایت مشکلی پیدا کرده که جواب نمیدین

نه
ایمیل زیاد میزنن مسولش نمیرسه زود جواب بده
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#18 Dr.Hulk 1396-06-27 21:34
بهتر بود ثور از رعدوبرقي قوي براي كشتن مالكيث استفاده كنه ،چون در فيلم ثور 2 واقعا خيلي ثور رو ضعيف نشون دادند و من اصلا از اين فيلم راضي نبودم خدا كنه ثور:راگنورك اصلا ايجوري نباشه.
راستي مگه اين رعدوبرقي كه ازش حرف ميزديد نياز به قدرت خاصي نداشت؟!مثلا نياز باشه كه ثور به نيروي اودين دست يافته باشه ؟(لطفا اونايي كه اطلاع دارند جواب بدنند.)
نقل قول کردن
Dr.Hulk
#19 Dr.Hulk 1396-06-27 21:40
نبرد پاياني فيلم ثور 2 ميتونست يكي از زيباترين نبرد هاي فيلم هاي كميك مارول بشه باتوجه به اينكه مالكيث يكي از دو سنگ بينهايت خيلي قدرتمند رو داشت، ولي افسوس كه يكي از بدترين نبردهاي فيلم هاي مارول حساب مياد البته به نظر من.
به هر روي اميدوارم كم و كاست هاي فيلم هاي قبلي ثور مخصوصا ثور:دنياي تاريك ،در ثور:راگنورك جبران بشه.
نقل قول کردن
امیر رضا
#20 امیر رضا 1396-06-27 22:17
مقاله عالي بود اگر اين اتفاق ها ميفتاد MCUتغير ميكرد

اسپم:ببخشيد من رفته بودم كتابخانه اي در بوشهر {در بوشهر زندگي ميكنم}به مسؤل اش گفتم كتاب داستان مصور هم دارين نشون بهم داد كتاب هاي كميك تن تن ، لاكپشتهاي نينجا ،باب اسفنجي ،داستان هاي ژول ورن و ... جالب از اين كتاب هاي ديگري مانند جلد هاي پرسي جكسون،بازي تاج و تخت،هري پاتر و .... هم داشت ميخواستم بپرسم كسي كتابخانه اي در بوشهر يا شيراز ميشناسه كه كتاب هاي كميك بوكي بفروشه ممنون ميشم اگه كسي جواب بده :lol:
نقل قول کردن
mehran spidey
#21 mehran spidey 1396-06-27 22:49
مقاله ی خیلی خوبی بود

راستش اینکه نیک فیوری مرشد مردعنکبوتی توی بازگشت به خانه ایده ی چندان خوبی نبود و همون بهتر که این اتفاق نیوفتاد ، با بقیه ی اتفاقاتی که توی خطوط داستانی نیوفتاد به نوعی موافقم اما شدیدا دوست دارم که کابوس تو یکی از فیلم های دکتر استرنج ، خبیث اصلی باشه ولی باید ببینیم که نظر مارول در این مورد چیه
نقل قول کردن
mehran spidey
#22 mehran spidey 1396-06-27 22:54
ببخشید بابت اسپم ولی نمرات بازی marvel vs capcom infinite منتشر شده و فعلا از 24 نقد نمره ی 77 از 100 رو گرفته خواستم اطلاع بدم
نقل قول کردن
Spider-Mahan
#23 Spider-Mahan 1396-06-27 23:16
راستش رو بخوایید از نظر من این کانسپت آرت های زولا کمی ترسناک هستند
نقل قول کردن
zahed arazi
#24 zahed arazi 1396-06-27 23:17
استاد تو این چند روز مقاله های خوب و مفیدی رو تو سایت گذاشتین و اینم یکی دیگش واقعا خسته نباشین دستتون درد نکنه
13-حتی اگه زنده میموند هم فک نکنم جایی براش میبود چه الان و چه قبلا همون بهتر که اخر فیلم کشته شد
12-سریال بی باک فوقالعادس بهترین سریال ماروله بی شک اگه سریالش با درجه Rمیبود که بنظرم جذابترم میشد چون واقعا پتانسیلشو داره
10-ثور کلا دوتا فیلماشم انچنان که باید خوب نبودن و پایان دومیش هم واقعا بد بود بنظرم اگه این اتفاق میوفتاد که بهتر میشد چون بیشتر با قدرتهای ثور اشنا میشدیم
9-بهتر شد که این اتفاق نیوفتاد چون بنظرم بیشتر نمیتونست گذشته کپ رو بهمون نشون بده و ما نمیتونستیم الان با کپ اینطوری ارتباط برقرار کنیم
8-ادام وارلاک واقعا تو فاز بعدی نقش مهمی تو دنیای مارول خواهد داشت بنظرم اگر حداقل قبل از ورود ب فاز جدید ی خورده درموردش بیشتر پرداخته میشد بهتر بود
4-رابرت داونی واقعا بازیگر بزرگیه از همه بازیگران مارول معروفتر و بهتره البته بجز سامویل ال جکسون منم بشخصه خیلی دوسش دارم و هر چیم بگیره واقعا حقشه حتی از فروش دیسک های dvdبلوری فیلم سیویل وار هم سودی ب جیب میزده و الان تو تازه ترین لیست منتشر شده هم ششمین بازیگر پردرامده سال 2017
3-این یکی واقعا چرته بنظرم ی فیلم کمیک بوکی ابکی دیگه میشد و فقط اسم فیلم های کمیک بوکی رو بد میکرد
2-بنظرم بهتر شد که تونی مرشدش شد چون نمونش رو هم تو سیویل وار دیدیم و بهتر میتونیم باهاش کنار بیاییم هرچند وجود ایرونمن ب فروش فیلمم مطمینا کمک کرد
نقل قول کردن
Best comicfan
#25 Best comicfan 1396-06-28 00:11
سلام و خسته نباشید خدمت استاد ترابی
مقاله جالبی بود . هر کدام از این موارد میتونست در روال داستانی mcu و جزئیات و کلیات سرگذشت شخصیت ها تغییرات کوچک و یا بزرگ و تاثیرگذاری ایجاد کند و یا اینکه به کل اونها رو تغییر بده...
15- سریال جسیکا جونز و شخصیت جالب اون در دنیای کمیک از مورادی است که من علاقه ی شدیدی به اون دارم . به نظر من تصمیمی که گرفته شد بسیار معقولانه و درست بوده ، چون که در غیر این صورت ما هرگز شخصیت جالب تریش واکر و رابطه زیبای دوستانه و دلنشین او با جسیکا نمی دیدیم . به علاوه ی این که حضور کاپیتان میتوانست به کل داستان و فضای سریال را تغییر بدهد و نتیجه داستان به سمت دیگری منحرف کنه . این تصمیم از جهتی دیگر نیز معقولانه است و آن این است که اگر این اتفاق می افتاد ، کاپیتان مارول تا مدت زیادی در قسمت سریالی دنیای مارول گیر میکرد (هر چند اخیرا خبر هایی مبنی بر کراس اوورها به گوش میرسد و من شدیدا برای اون موقع لحظه شماری میکنم ) .
14- این مورد هم به نظرم تصمیم درست و به جایی بوده است ، چون که معرفی دنیای رویا در کنار دنیاهای موازی به علاوه مسئولیت های دیگری که بر عهده فیلم دکتر استرنج بود (مثل معرفی جادو و ۰۰۰) ، میتوانست داستان فیلم را پیچیده و بیش از حد شلوغ کند و ضربه ی شدیدی به موفقیت فیلم دکتر استرنج وارد کند (همانطور که ما در فیلم های اخیر کمیک بوکی شاهد بودیم که شلوغی و نارسایی داستان میتواند سبب افت شدید فیلم شود) . اما مدیریت و اقتدار افرادی مثل کوین فایگی باعث شد که جادو و دنیاهای موازی به بهترین و آرام ترین شکل ممکن با فیلم دکتر استرنج وارد mcu شوند و این معرفی به زیبا ترین و بهترین شکل هم در سریال Agents of shield و البته سریال Agent carter ادامه یابد .
13- ایده ی جالبی بود . اگه استین زنده میموند میتونست در روال داستانی فیلم های مرد آهنی و سرگذشت تونی استارک اثرات خوب یا بدی به جای بذاره . در این صورت ما میتونستیم نقش او را در آینده mcu و یا حتی پسرش یعنی ازیکیل استین رو (ملقب به Technovore) ببینیم . اما من شخصا این روال داستانی فیلم های مرد آهنی رو بیشتر دوست دارم .
12- این تصمیم حیاتی بود . واقعا شکر که با ساخت این فیلم موافقت نشد . چون که معرفی شخصیت دردویل در mcu نیازمند زمان زیاد و طیف داستانی گسترده است که ساخت آن در قالب سریال یکی از بهترین تصمیم هایی بود که گرفته شد و باعث شد که نتیجه آن ارئه سریال شاهکار دردویل باشد .
11- آرنیم زولا یک دشمن مقتدر دارای پتانسیل بالا است که ایده بازگشت او در سرباز زمستان بسیار هیجان انگیز و جالب بود و این پتانسیل رو به ما نشون داد . اما ایده ی حضور او در فیلم مرد مورچه ای هم میتوانست خیلی جذاب و هیجان انگیز باشه و بر قوت داستان و انسجام ارتباط داستان فیلم با دیگر فیلم های mcu بیفزاید . اما تنها ابهامی که در مورد شخصیت آرنیم زولا وجود دارد مربوط به نقش ناتمام و داستان ناتمام وابسته به آن در سکانس پایانی اپیزود آخر فصل اول Agent carter است . البته دلیل آن کنسل شدن فصل سوم سریال است که شدیدا من رو ناراحت کرد (چون شخصیت مامور کارتر در کمیک و مخصوصا در سینما از شخصیت های مورد علاقه منه ، درسته که شخصیت درجه یک مارول نیست ، ولی من علاقه ی شدیدی به شخصیت قهرمانانش دارم) .
10- ثور 2 با اینکه پایین ترین امتیاز را در بین فیلم های مارول دارد و پتانسیلش بیش از این حرفها بود ، اما به نظر من فیلم قابل قبول و خوبی است (البته این نظر منه ، چون به افسانه های اسکاندیناوی و مخصوصا ثور علاقه ی خاصی دارم) . این پایان شاید میتوانست در کل بهتر باشد ، اما همانطور که در مقاله گفته شد میتوانست سبب ایجاد اختلال در نقش دیگر شخصیت ها شود .
9- باز هم اقتدار مارول و مدیریت عالی و بانظمی که دارد . فضا و حال و هوای جنگ جهانی دوم و دهه ی 40 فیلم اول کاپیتان آمریکا ، از نقاط قوت در موفقیت در کل فیلم به شمار میرود (من که عاشقش هستم) . به نظر من تصمیم بسیار درست و به جایی بود و از مواردی است که ضرورت دارد .
8- من که برای حضور آدام وارلاک در mcu لحظه شماری میکنم . اما قطعا عدم حضور او در محافضان کهکشان 2 دلایل قانع کننده ای داشته است که مهمترین آنها شلوغ شدن داستان و معرفی شخصیت های جدید است .
7- بعد از شنیدن این خبر خیلی ناراحت شدم که نکنه خداحافظی شخصیت جالب بابی مورس و شخصیت فان و جذاب لنس هانتر برای همیشه بوده باشد . اما اخیرا بعد از شنیدن خبری مبنی براینکه نیک بلاد در فیلم برداری فصل 5 سریال Agents of shield حاضر شده است و در این فصل حضور دارد خیلی خوشحال شدم .
6- عدم حضور کاپیتان مارول در اونجرز 2 کاملا منطقی و معقولانه است . چون که در غیر این صورت نه تنها میتوانست به جریان داستان فیلم لطمه وارد کند و باعث شلوغی و بی نظمی شود ، بلکه ورودش به mcu قطعا جالب نمیشد و صد در صد نیازمند روایت کامل و مفصل اریجین و قدرت هایش بود .
5- با این حال که جمعی از هواداران علیه حضور ماندرین جعلی در فیلم اعتراض کردند و بر این باور بودند که باید ماندرین واقعی دشمن اصلی فیلم میبود ، اما به نظر بنده این ایده ، ایده بسیار جالب و هیجان انگیز و البته متفاوتی بود که بیننده را پایان فیلم به تعجب وا میداشت . من که وقتی فهمیدم این همه خوف جعلی است ، اصلا شوکه شدم . تنها ابهامی که برای من وجود داره اینه که این ماندرین واقعی و ده حلقه واقعی (که ما یکی از اعضایش به نام جکسون نوریس را در One Shot دیدیم) ، در حال حاضر چه وضعیتی در mcu دارند .
4- خیلی خوشحالم که قرارداد رابرت دانی جونیر بسته شد و تونستیم اقتباس زیبای جنگ داخلی رو ببینیم . البته اون پلن B هم جالب بود ، ولی ما اکثرا منتظر جنگ داخلی بودیم .
نقل قول کردن
Best comicfan
#26 Best comicfan 1396-06-28 00:26
3- خوشحالم که این تصمیم گرفته نشد . هاوارد استارک الان مخصوصا با نقش آفرینی دومینیک کوپر جایگاه خوبی داره (دومینیک کوپر جوری نقش جوانی هاوارد رو بازی کرد که انگار واقعا پدر تونیه ، دقیقا میشه بینشون رفتار های مشترک پدر پسری رو دید) و اینکه خبیث باشه به نظرم جالب نیست .
2- درسته که ما خیلی جاها دیدم که فیوری مرشد پیتر بوده و پیتر با اون مشورت میکرده ، اما نظر من هم اینه که حضور تونی استارک در کنار پیتر ضروری تر بود . چون نه تنها باعث فروش بیشتر فیلم شده ، بلکه سبب ایجاد تعامل شخصیتی بین این دو قهرمان میشود و در mcu جایگاه منسجم تر و مستحکم تری پیدا میکند .
1- این اتفاق هم میتونست جالب باشه ، مخصوصا بعد از اینکه تونی میفهمید تمام این ماجراها زیر سر شخصی است که فکرش را هم نمیکرد ، اما عملا یک ریسک بزرگ بود که ممکن بود سبب زمین خوردن فیلم شود ، چه از نظر منتقدان و چه از نظر هواداران (مخصوصا اینکه mcu تا به حال دشمن درجه یک مونث نداشته است) . من که از دشمن اصلی ، آلدریچ کیلیان و فضای کلی فیلم مرد آهنی 3 راضی بودم .

تشکر از استاد به خاطر زحمتی که کشیدند .
نقل قول کردن
alihdz
#27 alihdz 1396-06-28 01:36
مقاله بسیار فوق العاده و خوبی بود
وای خدا آدم حتی نمیتونه فکرش رو هم بکنه که اگه یکدوم از این چیزا تغییر‌ میکرد چقدرmcu باالانش فرق داشت
نقل قول کردن
Sonic_hero
#28 Sonic_hero 1396-06-28 01:51
ای کاش سریال most wanted ساخته میشد ای کاش...
نقل قول کردن
hassan91
#29 hassan91 1396-06-28 02:28
واقعا این جریان های مرد آهنی منو دیوونه میکنه، اینکه مگه پدرش در دنیای کمیک خبیثه که تو فیلمش خبیث باشه، و دومی اینکه یکی لطف کنه و ماندارین رو برام معرفی کنه. یکی دیگه از نکات مرد آهنی هم اینکه ای کاش اوبادیا استین زنده میموند چون واقعا خبیث ترسناکیه.
ایده آرنبم زولا هم خوب بود ولی من خودم اگه زولا رو در انت من میدبم یکم متعجب میشدم.
اگه پلن بی جنگ داخلی اجرایی میشد الان زمین تا آسمان جریان فرق داشت.
یکی از خطوط داستانی که رها شده و دلم رو خون کرده اینه که لیدر رو در فیلمای هالک ندیدیم، واقن نمیدونم مارول چه برنامه ای برای هالک داره، محافظین کهکشان دو تاش اومد ولی فیلم اختصاصی هالک نیومد، کاش مالیک شخصیت هالک دست مارول بود.
در نهایت خیلی خوشحالم که علاقه من به مرد عنکبوتی منجر به این شد که با اسپایدی آشنا بشم.
تشکر آقای ترابی، واقعا این مقاله و سایر مقالات در چن وقت اخیر برام لذت بخش بودند و باعث میشه مشتاق تر از قبل سایت رو پیگیری کنم.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#30 Samwel Tarly 1396-06-28 07:03
خیلی ممنون بابت مقاله استاد. میتونم بگم از اکثر موارد مقاله خوشم نیومد و خداروشکر این اتفاق ها نیفتاد.
مثلا خیلی خوب شد که فیلم سینمایی دردویل رو نساختن چون اصلا به فضای بقیه فیلم های مارول نمیخوره و ساختن یک سریال اونم از نتفلیکس بهترین گزینه بود و خیلی خیلی راضی هستم!
ایده ارنیم زولا که ویلن فیلم مرد مورچه ای باشه به نظرم اصلا خوب نبود و همون بهتر که یلو جکت بود و تازه زولا تو فیلم سرباز زمستان میشه نتیجه گرفت که نابود شد و در ضمن زولا از دشمنان کاپیتان امریکا محسوب میشه و خوب نمیشد تو اولین فیلم اختصاصی یک شخصیت ویلنش مال شخصیت دیگه ای باشه.
ایده این که نصف فیلم کاپیتان امریکا تو زمان حال باشه اصلا خوب نبود و سر این یکی دیگه خیلی خیلی خوشحالم که مارول استفاده نکرد و همه چی در گذشته اتفاق افتاد و کل تمرکز فیلم بر روی جنگ جهانی بود.
ممنون به خاطر مقاله استاد هیچ وقت از خوندن مقاله هاتون خسته نمیشم.
خسته نباشید
نقل قول کردن
spider parker
#31 spider parker 1396-06-28 13:59
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب ترابی ...
مقاله بسیار عالی بود ، کلا من عاشق اینجور مقالاتم !
به نظرم اگه آرنیم زولا خبیث اصلی فیلم مردمورچه ای هم میشد تاثیر مطلوب تری بر فیلم داشت...
از موارد ۱ ، ۷ و ۳ هم خوشم اومد ، اگه عملی میشد جالب تر بود.
نقل قول کردن
Jordan
#32 Jordan 1396-08-14 22:32
با تشكر از آقاي ترابي بابت تهيه مقاله
خوب شد كه شماره ١٤ و ٩ اتفاق نيفتادن چون همونطور كه گفته شد حضور كابوس فيلم رو بيش از پيش پيچيده ميكرد و ايده فيلم كاپيتان آمريكا هم پتانسيل شكست بالايي داشت.
اما خيلي دوست داشتم كه ايده زولا در فيلم انت من محقق ميشد البته نه به عنوان خبيث اصلي بلكه به عنوان يك شخصيت فرعي.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

پروفایل کاربر

افراد آنلاین

We have 972 guests and no members online